Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 May 2014

Beza Antara Orang Melayu Dan Orang Islam

Bhai/DeeDee semua...

Ader beza aaa antara orang Melayu dan orang Islam... Bukan semua orang yang mengaku Melayu itu aderlah Islam... Melayu aderlah bangsa... Manakala Islam itu aderlah ugama...

Bukan semua yang pakai songkok dan ketayap itu orang Islam... Bukan semua yang pakai jubah dan sarban itu orang Islam...

Orang Islam biasanya akan sentiasa mengambil kira hak walaupun seekor serangga... Tidak boleh sewenang-wenangnya menganiya binatang mahupun serangga... Malah pokok dan tumbuhan pon tidak boleh dibuat khianat sesuka hati..

Itu orang Islam yang beriman la... Kalo tak beriman tue... Serupa sama macam typical Malay la... Hahaha

Jadi dalam kes dibawah nih... Allah Taala dah jadikan manusia nih sebagai khalifah diatas muka bumi... Dan oleh kerana itu Allah Taala dah kasik akal fikiran... Tak macam binatang... Itu pon banyak binatang yang Allah Taala berikan mereka  menjadi contoh teladan agar manusia dapat berfikir.. contoh macam semut... macam lebah.... macam anjing ... macam burung.... dan semua tue ader Allah Taala kisahkan kat dalam Al Quran....

Jadi ... Kalo manusia nih tak dapat berfikir dengan waras... Maka pastinya dia nih lagi hina dari binatang... Lagi hina dari anjing yang diseksanya...

Gua takut... Walaupun mungkin mamat nih kaki beribadat dan bersedekah... Namun kerana perkara khianat dan menyiksa binatang nih la yang akan menyebabkannyer dihumban kedalam api neraka... Nauzubillah...

Akai takdak punya worang...


12 comments:

  1. Salaam Aleikum Sysop!
    Sorry, there's no evidence that this man has done anything harmful to the dog...This is why hudud is very relevant. General public can assume anything about this poor man...unless there is a photo that shows he did actually hurt the dog, this man is not guilty...I rest my case

    Roslan

    ReplyDelete
  2. pengaruh dbd hunger game ni pokcik ni...

    ReplyDelete
  3. Manusia jenis ni menghina dan membenci makhluk ciptaan Allah s.w.t. Sifat sebegini memang diwarisi orang melayu. Jijik pada anjing, jijik pada khinzir. Judi, arak, zina, tidak amanah dan banyak lagi tidak senasib dengan anjing dan khinzir. Lebai ni kena pergi belajar lagi.

    ReplyDelete
  4. Salam bhai C++

    Kita mesti bersangka baik dengan orang "beriman" ni..hehe.. maka kita anggap saja dia yang ada identitas UmNo (merah-putih) ni hanya melakukan sekadar apa yang perlu. Dia mungkin cuba mententeramkan pergaduhan serombolan anjing dalam taman tu. Dia belasah sekor saja buat peringatan kepada kawan anjing yang lain. Anjing pun mungkin jenis suka menyakat, menyusahkan & membahayakan orang, takpe kut dibelasah lebih kurang.

    Mungkin dia nak bagi tunjuk ajar selepas anjing tu kokak anu dia tu hari. Melihatkan jenis anjing, nampaknya garang bukan main a.k.a gedebe ..jadi, kena ajar sikit la tu anjing some manner ! hehe

    ReplyDelete
  5. eh... dia buat apa tu bro C++? tak jelas sgt la... dia pukul ka? :(

    ReplyDelete
  6. oh... dia pi panah anjing tu rupanya... isk isk, muka bangga pulak tu, kasi jerit halau sudahla kan kalau ye pun risau akan keselamatan anak2 dia tu... ish, kejam aih... kalau perompak ka penyamun ka peragut ka, ok jugak kalau panah diorang, heh...

    http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/05/15/Crime-Man-Shot-Arrows-at-dog-protect-child/

    ReplyDelete
  7. gua bkn la alim mana pun. Jenis x berkain pelikat danberkopiah. Tapi gua x sanggup dan secara jujurnya x kan melakukan perkara2 yg seperti mamat berkain pelikat berkopiah putih ni lakukan. Mamat ni dah memberikan sangkaan buruk kepada Islam sebenarnya.

    ReplyDelete
  8. Jadi, melayu itu bangsa apa? Jawa melayu ke? Bugis melayu ke?

    ReplyDelete
  9. Tentu ada sebab2 yang munasabah beliau berbuat demikian; mungkin anjing rotweller tersebut mengancamnya atau keluarganya. Yang patut dipersalahkan ialah tuan punya anjing tersebut, kenapa dia lepaskan/bebaskan anjing jenis berbahaya ini dari kurungannya. Telah banyak berlaku melibatkan anjing jenis rotweller ini mencederakan kanak2 dan orang dewasa kerana sifatnya memang begitu. Jadi sebelum menyalahkan orang tersebut dapatkan maklumat sebenar supaya tidak timbul fitnah. Jika tidak tahu, jangan buat posting seperti ini.

    ReplyDelete
  10. macam macam hal tuan anjing pun satu hal
    untuk makluman la ni memang ada satu macam tabiat tuan punya anjing agak terlupa atau biadap sikit dengan persekitaran hidup depa
    depa ingat kat tanah melayu ni macam orang Islam jadi minoriti
    ini mesti dibendung sebelum depa lagi besar kepala

    ReplyDelete
  11. pelacur yg bagi anjing minum air pakai kasut die masuk syurga ...ni pakai ketayap bagai tapi buat binatang mcm tu.....choiii

    ReplyDelete
  12. bg sy, walaupun anjing tu tersenarai dalam haram kan.. tp selagi dia tak memudaratkan kita n tak buat kacau pd kita, kita jgn ganggu dia.. TAPI, jika membawa mudarat kpd kita dan harus bertindak! Kita tak tahu knapa pakcik ni bertindak begitu kan..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja