Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 January 2013

Jamil Khir : Lubuk Baru Duit

Bhai..... sebelum Jamil Khir Baharom nih kuarkan statement pasai isu lubuk baru duit nih... gua dah lama tau.... nilaian dari segi keseluruhan benda nih menjangkau 100 bilion ... sama ada didalam mahupun diluar negara....

Harta yang tidak dituntut atas sebab pemilik tidak dapat dikesan... termasuklah juga bagi kes tiada waris... memang banyak... dan ini semua sepatutnya mudah untuk diuruskan... sebab segalanya jelas dalam undang-undang Islam dan peruntukan yang telah ditetapkan oleh Allah Taala..

Hehehe... benda dah jelas dalam hukum dan ader kesepakatan oleh ulama muktabar pon boleh diorang nih cuba-cuba nak buat tafsiran baru... hahaha... lawak aaa....  macam tak percaya la gua.... pelik... dan gua rasa aaa..... mesti ader kepentingan dan agenda...

Tapi... pasai ader kepentingan ...... ader agenda... maka benda yang senang camnie .., yang sepatutnya dikendalikan sepenuhnya oleh Baitulmal... kini mau dikaji semula ... yang best tue....siap ditubuhkan satu jawatankuasa.... dibawah Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia dan JAKIM....

Pergh... yang lagi lawak tue... Baitulmal tidak dijemput.... hehehe... aper cerita nih..... takkan la pasai nampak satu lubuk baru duit..... sudah gelap mata.... hahaha.... yer la.. itu hari pon boleh guna duit zakat untuk bayar kos guaman....

Hahaha... dan itu hari gak... Mashitah Ibrahim memandai jer mengatakan bahawa pesakit HIV/AIDS boleh dapat duit zakat dibawah satu asnaf tue.... Bukan gua benci ngan pesakit HIV/AIDS nih.. tapi 99% daripada pesakit nih memang cari pasai.untuk dapat sakit tue.. dan bukannya terkena penyakit nih tanpa cari pasai....

Oh yer... citer pasai duit nih... kalu duit orang yang bukan Islam... kalu takder waris... semua akan masuk kedalam Pemegang Amanah Raya... dan nilainya juga berbilion.... hehehe... so ader serupa jer modus operandi diorang nih.... ader yang nak digunakan atau dirembat dulu kot..... hahaha



6 comments:

  1. Rembatlah apa saja selagi ada peluang wahai umngok sebelum nyawamu direntap pada PRU13 nanti.

    ReplyDelete
  2. Sorry, lari sikit from main topic... dengar cerita si Jamil nie nak bertanding kat Setiawangsa...

    Cobol

    ReplyDelete
  3. ini namanya penyamun yang dilantik untuk menyamun harta rakyat dengan mengunakan surah dan nas.dia akan semua nabi dalam sejarah ikut hukum tuhan mencuri begini boleh itu sebab rumah sampai 10 juta.nanti kalu takdir pr memerintah kita pakai .kita pakai surah hukum dia dikhalayak ramai termasuk keluarga dia

    ReplyDelete
  4. Makan harta orang awam ... nak mampus ke dia ni ... !!! Bukan nak cabut nyawa pada PRU 13 ... ni nak kena kapan betul-betul baru dia tau !!!
    Apa punya manusia jenis ni ...!!!
    Woi Jamil .... persiapkan dirimu jika itu betul .....!!! Hang semua tengok gambar dia tu yg tang mata! tersembul $$$$$$$$$$$$....!
    Kalau ikut undang-undang Seco

    Jebat: MambangMerah, MambangBiru, MambangKuning, MambangCoklat, MambangPintu...!!! Mentera !!!

    ReplyDelete
  5. Salam brader C++..

    Kita serupa...kahkahkah
    Bila baca berita nih...terdetik2 hati macam tu...
    Ntah tak tau kenapa...hahahaha
    JAKIM kena betulkan persepsi gua...

    ReplyDelete
  6. Bhai Armal...
    Hahaha... akulah penyamun yang turun dari gunung... beratus tahun aku duduk disitu... beratus-ratus tahun.... hahaha

    Bhai Cobol...
    Setiawangsa??? Dier nih favourite saper... Najib ker Muhyiddin??? hehehe

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Ini penyamun kitab nih... hahaha... dier kalu menyamun ... akan semak kitab dulu... hahahaha

    Bhai Jebat...
    Hahaha... duit zakat lagikan dikebas... aper ader hal duit Baitulmal..

    Bhai Idian...
    Takdir Allah Taala yang menentukan lu dan gua nampak benda yang sama.... hahaha... Bukan sajer lu... gua pon perlu dibetulkan persepsi oleh JAKIM.... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja