Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 January 2013

Ketua Agama Islam Yang Pekak, Buta dan Bisu


Bhai.... Gua masih lagi monitor perkembangan yang berlaku dalam dunia agama nih... Walaupun ader yang kata gua dah tak amik pot pasai benda nih... Tapi gua nak kasitau... Lu orang silap.. Pandangan dan pegangan gua dalam bab nih masih solid .... Masih tetap....

Nih gua nak citer skit... La nih kecoh satu negara yang kononnya UMNO sedang memperjuangkan akidah dan kemurnian agama... Kononnya UMNO sedang menjadi juara dalam memperbetulkan Islam itu sendiri... Isu Amanat Hadi ... Kecoh UMNO pasainya... Kerana takmau dikatakan menyimpang... Jatuh kufur... Siap kepohkan gak isu kalimah Allah... Huh... Hebat UMNO memperjuangkan Islam...

Tapi dalam pada masa yang sama... Cara hidup dan urusan UMNO sendiri tak menampakkan UMNO itu mahukan kesyumulan Islam... UMNO sendiri pon dalam banyak hal jauh dari Islam... Hahaha... Tapi takper la... Mana tau UMNO dalam proses nak insaf... Kita husnudz dzon jer la yer.. Hahaha

Siap... Paling best tue ... Ader puak-puak UMNO yang nak babitkan Ketua Agama Islam kononnya sebagai mempertahankan Islam... Hahaha... Lawak aaaa... Nih gua nak bagitau... Kalu la kepala-kepala yang mengaku dan membawa lambang Ketua Agama Islam tue amik pot pasai Islam itu sendiri... Dah lama dah kiter boleh dengar aper-aper komen...

Tapi.... Tapi pasai kepala-kepala yang mengaku jadi Ketua Agama Islam itu pekak, buta dan bisu... Maka tak dapat la kiter dengar aper sahaj komen atau arahan berkaitan dengan isu Islam itu sendiri... Tak payah jauh la... 2 bulan lebih dah Chus Soi Lek menghina hukum hudud dan Islam... Tapi... Bukan setakat UMNO menjadi pekak, buta dan bisu... Tapi...

Tapi... Kepala-kepala yang mengaku Ketua Agama Islam tue pon takder nak marah atau komen mender pon... Sampaikan Chua Soi Lek relaks jer tak kena aper-aper tindakan.. Tak kena warning pon... Punya lah pengecut takder telor sekor-sekor kepala-kepala yang mengaku Ketua Agama Islam nih...

Kalu dah Ketua Agama Islam yang dipuja-puja oleh puak UMNO sebagai maksum nih tak berani nak jadi pejuang Islam... Aper la lu nak harapkan kat UMNO yang hidupnya bergelumang dengan rasuah, dosa, maksiat dan kesesatan.... Hahahaha

Buat malu jer ader title Ketua Agama Islam... Tapi takder gaya macam ketua.... Hahahaha.... Pekak, buta dan bisu.... Hahahaha....

3 comments:

  1. A'kum

    Apa taknye, mereka sendiri pun bergelumang dengan perkara-perkara yang tak sepatutnya sebagai 'Ketua Agama Islam'

    ReplyDelete
  2. Cipan! .... aku ingat depa tu bukan pekak tapi tak korek telinga kot? tang buta tuuu ... bukan buta tapi rabun ayam ... yang bisu tu ... kira-kira sengau agaknya ... !!!

    Jebat: Macam Cerita Purbakala

    ReplyDelete
  3. Bhai MountDweller...
    W'salam.... Hahaha.. tue la pasai.... kek kapla kuda satu... hehehe

    Bhai Jebat...
    Hahaha.... patut la pon... taik telinga ader sekati... rabun ayam katik dan sengau.... hahahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja