Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 January 2013

Berapa Tahun Lagi Mahu Kaji?

Bhai.... isu permit teksi individu nih kalu ikut seingat gua la (gua malas nak semak tarikh pasai banyak benda lain mau buat) dah masuk dekat 15 tahun kalu tak silap la... atau maybe lebih lagi kot... hahaha... Punya la lama... setiap kali tanya Menteri.... jawapan yang diberi... kita akan kaji... kita akan kaji...

Macam haramjadah betul lar jawapannyer... Sekarang nih timbul cerita kononnya permit individu dah dibagi kepada orang awam sebanyak 45%.... yang selebih tue adalah permit teksi untuk syarikat.... Hahahaha... Nih gua nak tanya lu aaa... dalam 55% permit teksi yang dapat kat syarikat tue... cuba lu bagitau gua... berapa peratus yang dapat kat kroni.... hahahaha

Orang cakap... kalu dikumpulkan semua yang dapat 55% permit teksi syarikat tue... (tak ramai pon).... letak dalam satu ruang... kalu kiter campak satu spark plug motosikal... mau boleh melantun kena kepala lima enam orang kroni.... hahahaha... punya la ramai... itu baru satu spark plug... kalu 500 spark plug... rasanyer semua kapla kroni akan kena hantam sama itu spark plug.... hahaha

Ini menunjukkan ramai benar kroni UMNO/BN yang dapat permit teksi syarikat....

Yang lagi best tue... takder sekor pon yang bawak teksi... semuanya duduk goyang kaki makan hasil sewa permit... Inilah bisnes paling best... sewa permit... dan ini jer la yang kroni UMNO/BN tahu... samer macam Rozali Ismail dan Mokhtar Bukhari ...

Kroni UMNO/BN nih kalu bab ali baba diorang nombor wahid.... sewa permit pasir la... sewa permit teksi la... sewa perrmit melombong la... sewa permit membalak la... sewa tapak pasar malam la... sewa tapak pasar Ramadhan la.... malah aper sahaja yang jenis bisnes sewa dan lepak nih... semua borong kat kroni UMNO/BN .... dan kalu ader lu jumpa bisnes sewa perempuan (pelacur) pon... biasanyer itu mesti ader kena mengena dengan kroni UMNO/BN disebaliknya.... hahahaha

Sebab itu la.. kalu ader bangunan baru yang dipunyai oleh UMNO (ntah dari mana rembat duit)... akan disuruhnya agensi kerajaan atau bank pindah dan beroperasi disitu... Walaupun agensi kerajaan atau bank tue dah lama beroperasi ditempat sedia ada... pastinya akan diarahkan juga berpindah.... Tak payah jauh la... cuba lu tengok Bangunan UMNO Shah Alam .... aper yang ader kat situ... CIMB Bank.... Mahkamah Syariah.... hahaha .... lawak kan....

So kepada Hamid Albar... lu tak payah susah-susah nak kaji mender... Lepas PRU13 nanti.... biler PR menang di peringkat Persekutuan... antara perkara pertama yang akan direleasekan aderlah permit teksi individu... dan semua permit teksi syarikat akan dihapuskan..... hahahaha


2 comments:

  1. Iskhh kamu ni.. kita kena kaji la dulu...jangan tegopoh gapah buat sesuatu.

    hehe

    Kalu dah ada kepentingan elitas, kroni, nepo selama hari ni masyuk hidup kenyang dgn komisen atas angin yg melamapu, kuota AP, permit teksi, bagai, tentu saja la kita kena tunggu kajian lanjut. Kononnya untuk rakyat la. Yo la tu.. rakyat kelas (heirarki) atas la gamaknya.

    ReplyDelete
  2. mesti mau kaji...ada masyuuuk atau eeeelek

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja