Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 January 2013

Harussani Terlupa Surah Luqman Dan Al Ankabut

Bhai... Mudah betul lar Harussani keluarkan fatwa.... Hahaha.... Setelah berapa lama nih... Baru dier brani keluar fatwa... Rasanyer dier dah abis kaji Al Quran la tue...

Cumanyer dier terlupa dengan Surah Luqman (31:25) dan Surah Al Ankabut (29:63)..... Hahahaha... Atau Al Quran yang dier rujuk tue tak ader dua Surah tue.... Hahaha...



So.... Sebelum dier melalut tak tentu fasal... Gua nasihatkan dier ... Sila rujuk dua Surah nih dulu... Gua takut dier dah nyanyuk... Dah pelupa... Maklumlah dier dah tua.. Gua sekadar mengingatkan jer... Hahaha...

Takut nanti orang sumer gelakkan Harussani jer... Hahaha... Oh yer... Tertunggu gak gua aper Fatwa Harussani pasai Malai Rock Station.... Hahahaha....

Ader brani ker Harussani nak kuar fatwa.... Hahahaha..




P/S : Gua dulu skolah Missionary ... peringkat rendah di St Paul dan La Salle... peringkat menengah di St Micheal .... hehehe

6 comments:

  1. A'kum C++

    Bukan terlupa tapi tersilau dengan kilauan pingat dan RM!

    ReplyDelete
  2. Apakah orang YAHUDI jugak...tak SEBUT perkataan ALLAH dalam Kitab mereka???
    Agama Yahudi juga mengakui ALLAH sebagai Tuhan mereka...hanya tak mengakui keRASULan Nabi Muhammad SAW sahaja...amacam..nak bakat KITAB orang YAHUDI ker???

    ReplyDelete
  3. Bhai MountDweller...
    Hahaha.. silauan yang hebat tue... hahaha

    Bhai Tok Janggut...
    Tue la pasai.... diorang yang main borong jer nih mesti tak blajar abis nih...

    ReplyDelete
  4. Salam Bro, Seperti dalam komen gua yg panjang berjela dlm post lain, ini adalah ayat sebahagian daripada ayat tersirat yg sering boleh disalahguna untuk kepentingan masing2 sedangkan majority ayat di dalam Al-Quran adalah ayat yg nyata seperti dalam surah Al-Imran:

    Dia lah yang menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab Suci Al-Quran. Sebahagian besar dari Al-Quran itu ialah ayat-ayat "Muhkamaat" (yang tetap, tegas dan nyata maknanya serta jelas maksudnya); ayat-ayat Muhkamaat itu ialah ibu (atau pokok) isi Al-Quran. Dan yang lain lagi ialah ayat-ayat "Mutasyaabihaat" (yang samar-samar, tidak terang maksudnya). Oleh sebab itu (timbulah faham yang berlainan menurut kandungan hati masing-masing) - adapun orang-orang yang ada dalam hatinya kecenderungan ke arah kesesatan, maka mereka selalu menurut apa yang samar-samar dari Al-Quran untuk mencari fitnah dan mencari-cari Takwilnya (memutarkan maksudnya menurut yang disukainya). Padahal tidak ada yang mengetahui Takwilnya (tafsir maksudnya yang sebenar) melainkan Allah. Dan orang-orang yang tetap teguh serta mendalam pengetahuannya dalam ilmu-ilmu agama, berkata:" Kami beriman kepadanya, semuanya itu datangnya dari sisi Tuhan kami" Dan tiadalah yang mengambil pelajaran dan peringatan melainkan orang-orang yang berfikiran.
    (A-li'Imraan 3:7)

    Semoga kita tidak menjadi sebahagian golongan "fitnah ayat separuh2... " Aamiinn....

    ReplyDelete
  5. Bhai FAS2...

    Kedua-dua ayat yang gua bawak tue aderlah ayat yang jelas... dan tidak separut... ayat itu lengkap... menceritakan apa yang Allah Taala tahu tentang apa yang ada dalam fikiran dan hati orang kafir, musyrik dan kuffar...

    Dan kedua-dua ayat tersebut sebenarnya menunjukkan ke'ESA'an Allah Taala... kearah pentauhidan kepada Allah Taala...

    .... sesungguhnya Allah Taala tahu apa yang ada didepan mereka dan apa yang ada dibelakang mereka, dan mereka tiada memberi syafaat melainkan kepada orang yang diredhai Allah, dan mereka itu selalu berhati-hati kerana takut kepada-Nya... Al Anbiyaa (21:28)

    ReplyDelete
  6. Salam C++
    Iman yg ada didada setiap org berbeza2,bahkan ada masa naik turunnya.Pada hang kalimat Allah ni tak de issue beso, tapi pada yg iman dan pemahaman ciput akan lain implikasinya. Aku tabik sbb iman ko kental, tapi adakah iman anak2 muda la ni sekental iman ko.Jgn kristis terhadap mereka yg nmpk apa yg kita tak nmpk.Tak perlu kondem mereka yg bersuara dan bergiat menegakkan kalimah yg satu.Kamu pon org yg bijak pandai,aku harap dengan ilmu dan pengalaman yg kamu ada (mcm crita kat gereja tu),kamu mulakan langkah agar ada satu USAHA dan TINDAKAN PRAKTIKAL yg dapat kamu lakukan agar lebih banyak kebaikan diterapkan dalam organisasi berbentuk 'Islamic'.Ibaratkan kamu masuk dlm apa2 parti,pertubuhan ,kelab ... tapi setakat dlam AGM pegang mikropon pas tu bagi cadangan itu/ini.. baik tak payah. Ubahlah dengan TANGAN bukan dgn air liur... sekurang2nya sy pasti MuftiPerak berusaha dgn tangan bukan dgn air liur semata2...so kena respek la dia bro...hehe

    Stomedt
    Ipoh

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja