Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 January 2013

Sindrom Bekas...

Bhai... Lu tau dak apa maknanyer bekas... Bekas nih ader dua maksud... Maksud yang pertama adalah tempat untuk meletakkan barang (contoh seperti bekas abu rokok atau bekas menyimpan beras) .... Hahaha... Tapi bukan maksud nih yang gua nak ulas... Hahaha .... Tapi....

Tapi gua nak ulas tentang satu lagi maksud bekas.... Hahaha... Maksud bekas yang satu lagie aderlah... sudah digunakan @ barang reject @ terpakai .... Hahaha...

Yang ini cukup sinonim dengan kita di Malaysia... Sebagai contoh....semasa ader kuasa.... semasa dipuncak kuasa... langsung dier tak sedar apa kerja buat dier yang khianat... Tapi... biler dah bersara... pandai pulak dier dedahkan itu ini... kononnya dulu terikat dengan perjawatan... macam sial jer kan.... Hahaha...

Mola-mola gua kena maki bekas SUK Perak si Abdullah Antong tue.... Betapa macam sial jer perangai dier masa jadi SUK ... Macam mana dier tunjuk kelaku haramjadah... Sampai terbongkang Kerajaan Perak yang sah... Macam mana belit dier sampaikan tabley nak buat sidang dewan dalam premis kerajaan negeri... Terpaksa bersidang di bawah pokok... Tapi... Biler dah bersara... Biler dah jadi bekas... Pandai plak dier berlakon baik jumpa dan masuk dalam Parti PAS... Siap buat muka sedih kononnya masa dulu tue dier ditekan... Tapi yang lagi bodoh aderlah PAS yang percaya kononnya Abdullah Antong nih dah insaf.... dan luluskan dier jadi Ahli PAS... Sampaikan ader pihak yang nak kasi dier nih jawatan dalam PAS... Sial betul lar...

Keduanya yang gua layak maki aderlah bekas Pengerusi SPR .... si Abdul Rashid tue... Dulu masa dier berkuasa... Tindakan dier dan kerjabuat dier terlalu celaka... Sombong dan bongkak dengan jawatan dier... Malah dier siap cabar rakyat untuk buktikan SPR bersalah... Walhal dier tahu memang SPR banyak salah... Tetiba biler dah bersara dan jadi bekas... Mula buat muka sedih... Mula dedahkan itu ini... Mula bagitau orang ramai yang dulu dier ditekan untuk buat macam tue.... Dan yang bodohnya aderlah PAS jugak yang banyak bagi peluang dier berforum kononnya mendedahkan kepincangan SPR... Gua ader terdengar gak citer yang kononnya PAS nak bagi Abdul Rashid nih peluang ader jawatan... Kalu jadi la... Macam sial jer kan..

Yang ketiganya gua nak maki aderlah bekas Timbalan Presiden PAS... si Nasharuddin Mat Isa tue.... yang ini gua takmo nak tulis contoh perangai dier... Gua rasa lu orang yang biasa baca blog gua tau aper pandangan gua tentang mamat bangsat sekor nih... Sori... Gua tak respek langsung keilmuan dier... Sebab pada gua kalu ader ilmu banyak pon... tapi tak beramal... atau beramal secara salah... aper kejadahnyer... Tapi yang lagi bodoh aderlah PAS yang masih lagi ingat Nasharuddin Mat Isa nih ader hati lagi ngan PAS... Walhal ... Mangkuk nih dah lama dah takder dengan PAS.. tapi pasai wala' punya hal... Nasharuddin Mat Isa masih lagi dikekalkan jadi Ahli Majlis Syura Ulama PAS... Mana taknyer geng dier cukup ramai dalam kepimpinan PAS... Mudah sangat la PAS nih diperbodohkan...

Yang keempat gua nak maki aderlah bekas-bekas pegawai kanan PDRM (gua rasa lu orang boleh agak siapa yang gua maksudkan) ... Dulunya masa diorang pegang jawatan... Ader kuasa... Aper yang tidak dibuat oleh diorang untuk menghalang dan menggagalkan PAS dan semua parti pembangkang pro rakyat setiap kali pilihanraya dan sebagainya... Berapa kali masa diorang dipuncak kuasa tue diorang arahkan supaya permit ceramah dibatalkan... Disekat... Malah dihantar SB untuk memantau dan mengugut.... Malah diorang nih sanggup sokong dan menyebelahi UMNO/BN dalam banyak hal... Tapi biler dah bersara... Dah jadi bekas... Pandai plak buat muka baik... Buat muka innocent... Konon dulu buat cam sial dan haram tue kerana terpaksa... Sebab tekanan... Haramjadah betul lar... Tapi yang bodoh tetap juga PAS pasai ambil diorang nih join parti... Bagi diorang peluang berceramah...

Malah sampai ader plak cadangan nak kasi diorang nih jadi calon PRU13... Wei pimpinan PAS... Awat... Dah takder sangat ker ahli parti yang bertahun bersetia dengan PAS dimasa susah dan dimasa senang... Kenaper diorang nih takder chan nak jadi calon... Aper paaai orang yang tak ketahuan kesetiaannyer nih nak diangkat jadi calon.... Kalu kena perdajai amacam... Bodoh betul lar....

Cukup lar empat nih dulu gua maki hamun pada saat sambutan Maulid Al Rasul.... Chanteq betul la time gua nih.... Hahaha

6 comments:

  1. Memang cantik lu punya timing bro....

    Bila gua baca entry lu ini, gua merasakan PAS dah selevel tahap kebodohannya dengan pencacai umno laknatullah... muakakakakaaaa....

    ReplyDelete
  2. hahaha... PR mmg di lahirkan utk jadi pembangkang seumur hidup. Hobi utama..suka di patuk berkali-kali. Dah mcm ketagih lak. Statement ini tidak ada kena mengena dengan masih hidup dan masih mati atau dah nak mati...hahaha..

    ReplyDelete
  3. sangat sangat bersethju dgn mu &bunbinban, Pas dilahirkan untuk jadi pembangkang je...bahalol dulu kini dan selamanya. manjang kena kelentong.

    ReplyDelete
  4. Masa berkuasa dulu mereka ini tak
    YAKIN yang REZEKI tu datang dari
    ALLAH SWT. Bagi mereka andai bersuara
    ketika tu maka tertutuplah rezeki
    mereka. Arrgh tuuiii!!Ingat pesanan
    almahrum ustaz Fadil Nor?

    ReplyDelete
  5. Salam C++

    Dulu Yong nak tulis bab sindrom "bekas" ni. Tapi tak sampai hati.

    Walau bagaimanapun, kalau general2 atau polis tu nak berterus terang dan sanggup jadi saksi, Yong cadang terima la sumbangan demer.

    Tapi kot pegawai PTD Yong takleh terima. Sebab apa? Kalau ada masa Yong akan tulis.

    ReplyDelete
  6. Bhai ISA...
    Nak buat camana... PAS sentiasa mau jadi bahan belasahan ... selalu nak kalah... ntahla...

    Bhai BunBinBan...
    hahaha... lu jangan aa... lu kena wala'... hahaha

    Bhai Mohamad Adel...
    Hahaha... stuju.. jangan tak stuju..

    Bhai Batu Pelamdi...
    Tue la pasai... dulu diorang cukup takut.. la nih nak berlakon berani la... hahaha

    DeeDee Yong...
    Masalahnyer... diorang susah nak jadi saksi.. nanti dikenakan tindakan atas dasar membocorkan maklumat rahsia... OSA tue.. hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja