Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 August 2014

17 Ogos Ka 27 Ogos Ka ...

Bhai/DeeDee semua ...

Benda nih "open secret".... Tak kisah la Mesyuarat JK PAS akan dibuat pada 17 Ogos ka atau 27 Ogos ka... Hasilnya sudah boleh dijangkakan...

Tak kisah la jugak kalu Mesyuarat ini dilewatkan sampai 17 November pon... Hasilnya tetap sama... Predictable... 

Cakap-cakap Presiden sudah semacam "qath'ie"... Muktamad... Walaupun keputusan tue kureng tepat... Tapi bagi ahli PAS ianya dianggap berdosa kalo tak folo...  Alasan konon ahli Jamaah kena wala' ngan pimpinan... wala' totok....

Giler aper nak wala' kalu nampak sangat macam ader agenda jer....  Takkan kalu pimpinan nak masuk tong taik pon jamaah semua nak kena ikut... Giler ker aper... Agak-agak la kalu nak wala' sekali pon...

Bukanlah Allah Taala tak kasik akal kepada lu.... Takkan tak reti nak guna kot???.. Sudah lupa ka pada ayat Al Quran yang diulang banyak kali dalam Surah Ar-Rahmaan iaitu "maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan" ...

Dalam kes PKR... Kalo Ketua Umum (KETUM) nak masuk tong taik... Takkan la ahli PKR pon nak ikut sama masuk tong taik... Agak-agak la wei... Hahaha... Giler aaa kalu wala' tak bertempat.... Nampak macam takdak akai ja.. hahaha

So...

Sebenarnya benda nih kecik jer.. Tapi pasai ader orang tak reti nak jaga mulut... Mesyuarat pon belum buat... tapi dier dah kuar komen... Akai takdak punya worang... ... Benda simpler jer pada mulanyer... Pun mau kasik kepoh dan menyusahkan...

Aper susah sangat ka nak buat meeting tergempar dalam tempoh 24jam pertama .... Sampai bertangguh-tangguh... Nampak sangat la mesyuarat tue serupa tak payah buat pon takpa... Takdah proaktif... Leka.. Selenga.. 

Agaknyer la kalu la PAS jadi parti yang memerintah Malaysia... Kalu ader jadi kes macam MH370 ka... MH17 ka... Mau lapan belas kali mesyuarat akan ditangguhkan untuk bincang kes tue semata-mata ader yang tak dapat hadir.... Aper daaa... Lembab...

Ditegur tabley.. Dinasihat tabley...  Alasan konon diorang lagi fakeh.... Pi Lanchow la...

P/S : Lanchow adalah nama tempat di negeri China... Sila jangan pervert sangat aaa.... Hahaha

16 comments:

  1. kih kih kih...

    lu gelojoh la bhai...

    predictable wa cakap lu...

    he he.

    ReplyDelete
  2. ... damage control dia orang tu memang hampehlah...

    ... aku ada sembang ngan Adun PAS Selangor... pasal imaginasi Zuhdi tu... dia boleh konar yang Zuhdi tu bukan calang-calang orang... solat malam dia hebat, hafalan dia hebat... dalam hati aku... apa kaitan semua tu?... rupanya dia pun jenis "wala'' jugaklah...

    Cobol

    ReplyDelete
  3. hahaha...lima bintang untuk ulasan kali ini...

    ReplyDelete
  4. ... tunda lagi... 37 Ogos...

    Cobol

    ReplyDelete
  5. TERBAIKKKK.... wak caya sama lu.

    ReplyDelete
  6. Pasni biar la ustad2 je duduk dlm PAS, aku takmo undi lagi. Perangai mengalahkan UMNO

    ReplyDelete
  7. Wala' pale hotak dorang la..klau yg jenis wala' membuta tuli ni x kira lu pakai kopiah ke serban ke topi koboi ke songkok ke...jenis ada otak tapi lupa nak guna otak utk berpikir..jenis ingat otak saje2 je ada dlm kepala tu...

    ReplyDelete
  8. Seluruh ahli PAS sepatutnya amat berbangga memiliki Presideng dari Negeri Ikang. Tak seperti Presideng sebelum ini maka rasanya Presideng Hadi Awang inilah yang paling banyak kontroversi dan flip-flop. Paling banyak dikutuk (menimbulkan fitnah) di dalam blog dan FB. Presideng yang terlalu vito (hanya mengikut pendapat Mustafa Ali) dan dalam sesuatu isu suka memberi pendapat mengikut menantu Ayam........

    ReplyDelete
  9. Maka apabila manusia ditimpa bahaya ia menyeru Kami, kemudian apabila Kami berikan kepadanya nikmat dari Kami ia berkata: "Sesungguhnya aku diberi nikmat itu hanyalah karena kepintaranku". Sebenarnya itu adalah ujian, tetapi kebanyakan mereka itu tidak mengetahui.

    langkah mesti di pastikan kiri atau kanan masa tetap berjalan sapa yang goyang pasti tumbang

    ReplyDelete
  10. P Lanchow la sarbani

    Fread

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruntung la geng sarbani...

      Banyak pahala dapat dari orang bercakap ikut kepala lutut kali ni!

      Delete
  11. itulah ...penyokong DAP dan PKR ni wala' tak tentu hala kat Ketum mereka...mereka tak fikir ke yg KETUM tu sendiri mengamalkan nepotisme, kronisme? DAP dgn Lim Dynasty dan Singh is King family..PKR dgn Three Stooges beranaknya...

    ReplyDelete
  12. ... last sekali depa bergabung... Pas + Umno + Khalid Ibrahim = ****

    Cobol

    ReplyDelete
  13. Yang penting rafizi bodoh.....bodo punya langkah Kajang....n Selangor akan jadi negeri pondan dpt mb pempuan

    ReplyDelete
  14. Ni yg ckp kat atas semua minum air ketum....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja