Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 August 2014

Flip Flop Hadi Awang

Bhai/DeeDee sekalian...

Bab ilmu Agama Hadi Awang gua tak pertikai.. Aper yang gua pertikai aderlah sikap semulajadi dier yang failed... Sikap flip flop Hadi Awang...

Biler dalam Muktamar PAS dier akan cakap lain... Biler dalam Mensyuarat PAS dier akan cakap lain... Biler dalam Mesyuarat Majlis Ulama dier akan cakap lain... Biler dalam Team dier di Rusila... dier akan cakap lain...

Tapi biler dalam perjumpaan dan mesyuarat Pakatan Rakyat dier akan cakap lain plak...

Pergh.... bukan skali bhai... bukan dua kali bhai... bukan tiga kali bhai.... tapi banyak kali..... semuanya flip flop.... Maklumat nih kalu lu tanya SB yang folo Hadi Awang diorang akan dapat mengesahkannya....  Dan inilah maklumat yang menjadi bahan lawak biler kengkawan dalam SB bersembang ngan bebudak MKN, MIO dan Agensi....  Hahahaha ....

Failed to the core....

Aper nak jadi la Ostad sorang nih.... Nasihat tabley.... Ops.. dier sudah level Ulama Dunia la wei.... Tambah plak machai-machai bangang level "dewa jalan duta" yang dok keliling dier yang dok asik berkumat-kamit zikirkan "wala, wala, wala" ...... walhalnyer dah jadi macam "wallawey" ... hahahaha

Wallawey..... Wallawey.... Wallawey....

Ader paham ka???

*** Berkaitan  : Sila Baca Sini

5 comments:

  1. Tukar tajuk artikel ni.....sondol anuwar berahim

    ReplyDelete
  2. ada orang tau ada pulis suka ikut dia elok la tu macam tu
    baru ada akai sikit

    ReplyDelete

  3. Ya Allah, Tuhanku, aku memohon perlindungan-Mu dari ini: bahwa aku tampil sebagai baik di mata manusia sementara batinku jelek di hadapan-Mu, dan bahwa aku menjaga diriku (dari dosa) hanya untuk pamer di hadapan manusia padahal Engkau tahu segalanya tentang aku. Dengan demikian aku akan tampil di hadapan manusia dalam bentuk yang baik walaupun perbuatan burukku akan ditempatkan di hadapan-Mu. Ini akan berarti mencapai kedekatan kepada manusia tetapi kejauhan dari keridaan-Mu. Allahumma shalli ala muhammad wa ala aliy muhammad.

    Wslm wbt

    Tidak ada kekayaan seperti ilmu, dan kemiskinan seperti kebodohan. Akal adalah sumber kebaikan dan potensi paling mulia yang dapat memilih dan memilah. Akal adalah hiasan yang paling indah.
    Akal adalah utusan kebenaran. Akal adalah basis terkuat. Manusia dikenal dengan akalnya. Dengan akal segala sesuatu dapat diperbaiki.
    Ilmu adalah penutup sementara akal bak pedang tajam yang dapat membelah. Sembunyikan kelabilan akhlakmu dalam kesabaran. Bunuh hawa nafsumu dengan akalmu. Berpikir adalah cermin yang bersih.
    Akal adalah pemilik tentara Tuhan, dan hawa nafsu adalah pemimpin tentara setan. Jiwa senantiasa ditarik oleh keduanya. Pihak yang berhasil menguasai, jiwa berada di bawah pengawasannya.
    Keutamaan yang harus dimiliki oleh seseorang adalah akal. Bila ia rendah akan menjadi mulia, bila terjatuh akan ditinggikan, bila tersesat akan ditunjuki, dan bila berbicara akan dituntun ke jalan yang lurus.
    Sesungguhnya yang paling mulia di sisi Allah adalah orang yang menghidupkan akalnya, menguasai hawa nafsunya dan berusaha sekuat tenaga untuk memperbaiki akhiratnya.
    Agama diukur sesuai dengan kemampuan akal. Seorang mukmin tidak akan beriman sampai ia berakal. Nilai setiap orang diukur dengan akalnya.
    Ketahuilah (nilai) akal dari beberapa hal:
    Akal menjauhkan diri dari perbuatan dosa, melihat akibat perbuatan, dan membuat orang waspada.
    Akal adalah prinsip ilmu dan mengajak manusia untuk memahami sesuatu.
    Akal adalah potensi yang semakin bertambah dengan ilmu dan pengalaman.
    Hati terkadang memiliki siratan-siratan buruk, dan akal menahan dan melindunginya.
    Akal yang sehat menolak penghinaan terhadap akal itu sendiri.
    Orang yang disebut berakal adalah orang yang mampu memilah kebaikan dari dua keburukan.

    ReplyDelete
  4. Dalam parti politik kalau ada ostad pakai lilitan kain putih pada kepalanya maka kena hati2 sikit. Kalau besar lagi serban maka besar lagi helah penipuan yang tersimpan dalam serban itu. Akhir2 ini terdapat ostad dan ketua ostad dalam parti yang melebeklkan parti mereka Islamik terlondeh lilitan mereka pada kepala apabila perancangan mereka untuk berkerjasama dengan UMNO terdedah. Oleh itu hati2 dengan parti yang melebekan diri mereka lebih Islamik dari parti lain. Itu baru nak rebut jawatan MB.

    ReplyDelete
  5. pelet ganu punya pasai kot selalu berlain :) ABU !

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja