Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 August 2014

Kenapa Gua Tak Respek Golongan Ostad?

Bhai/DeeDee semua...

Artikel nih pasti akan menyebabkan gua dilabel sesat, anti Islam, liberal, murtad malah mungkin akan ada yang jatuhkan fatwa ntah apa-apa terhadap gua..... Gua tak heran pon... sebab gua tahu Allah Taala tahu aper yang gua maksudkan....

Okeh.... berbalik kepada tajuk artikel nih.... "Kenapa gua tak respek golongan Ostad" ...

1. Golongan Ostad nih selalu berbuih mulut dok citer pong-pang pasai Agama.... tapi masih tak paham apa itu Ugama...
2. Golongan Ostad nih selalu mudah sangat melabel-labelkan orang.... walhal diri sendiri pon "haup"
3. Golongan Ostad nih la yang paling kuat menyembah melutut malah boleh siap sujud lagi dikaki manusia bergelar "Dewa" dan "Dewata Raya" demi kerana pangkat, kuasa dan haloba dunia..
4. Golongan Ostad nih la yang dok kepoh boikot sana-sini... walhal; diri sendiri dan keluarga dok bergelumang ngan puak-puak yang diboikotnyer ....
5. Golongan Ostad nih la yang paling banyak cakap tak serupa bikin...
6. Golongan Ostad nih la yang paling banyak kalo berjanji.... failed nak tunaikan...
7. Golongan Ostad nih la yang paling tunjuk berani kalu ramai... biler sorang-sorang.. terjerat... mola la panik dan buat kelaku lagi hina..
8. Golongan Ostad nih yang paling kerap dimulut dan dihati diorang nih dok maki hamun orang dan mem"binatang"kan orang lain...
9. Golongan Ostad nih la yang perasan dier jer la yang layak masuk syurga... orang lain tabley... walhal belum tentu semua ibadat dier Allah Taala terima.... sebab selalu takder "hubungan baik ngan manusia, hubungan baik ngan Allah Taala" .... tapi cuma "hubungan baik ngan Allah Taala" jer...
10. Golongan Ostad nih la yang paling pelaq bab nak terima nasihat.... Sebab kalo orang lain nasihat kat diorang.... diorang tak amik pot... pasai diorang rasa diorang paling "fakeh" ... walhal sebenarnya diorang la paling "fuk-eh"
11. Golongan Ostad nih la yang paling kerap cari ayat-ayat Al Quran demi untuk menjustifikasikan perbuatan diorang walhalnyer tafsiran ayat tue pon jauh kelaut.
12. Golongan Ostad nih la boleh bagi tafsiran pelik-pelik yang kalu para sahabat Rasulullah tahu... diorang pon mengeleng-ngelengkan kepala... (sebagai contoh ... semalam ader anak gua citer yang ader Ostad dan Ostazah diorang bagitau yang tabley nak gunting rambut kat kedai Cina atas alasan aurat - perempuan Cina Kafir tabley tengok Aurat orang Perempuan Islam) ... ini memandai-mandai jer bagi tafsiran sesat pasai aurat yang Rasulullah pon tak ajar....
13. Malah ader dikalangan Golongan Ostad nih yang jenis buat maksiat (khalwat pon ader bhai)... tapi pandai plak cover bawah karpet dan cover ngan ayat-ayat Al Quran..... sesat betul lar....

Arrgh... banyak sangat la mau tulis......  sebab tue la gua tak respek golongan Ostad... tambah lagi kalu Ostad tue terlibat ngan politik..... lagi tabley pakai....

Paling penting skali.... Golongan Ostad nih la yang selalu bergayut dan berselindung disebalik "Dewa" dan "Dewata Raya" yang menjadi sembahan mereka bagi menjustifikasikan tindakan mereka....... Khak Puii.... sembah manusia tapi sembang pasai Agama..... Ini la manusia yang tak paham Ugama.... Syirik yang paling besar biler menyembah "Dewa" dan "Dewata Raya" ...

Ader paham ka??

12 comments:

  1. ... kita serupa....

    Cobol

    ReplyDelete
  2. assalam bang,

    bleh komen skit pasal isis bang,.skrg ostad ostad fb bergaduh pasal isis neh...nak tau gak abg punya pandangan

    ReplyDelete
  3. tepat skali bro...itu gak yg ada dlm pala otak gua.

    ReplyDelete
  4. Kalau mcm, tu siapa lak golongan bkn ustaz yg lebih faham tentang hal agama? Teringin juga nk berguru. Negara ni dah lama disekularkan. Ustaz pun dibesarkan di dpn televisyen UMNO(anak didik penjajah). Kita semua..xkira ustaz atau bkn ustaz semuanya sedang hidup dlm fitnah duniawi. Masing-masinglah kena bertaubat betulkan diri krn Allah SWT. Apapun belajarlah utk mencari kebenaran bukannya cepat melatah dan menabur fitnah yg azabnya sgt pedih. Kesimpulan dari saya, ustaz-ustazah adalah manusia biasa yg xterkecuali berbuat dosa. Apapun selama hidup saya, hanya ustaz-ustazah shj yg sudi mengajar ilmu agama kpd saya. Bila saya minta kpd mrk yg bkn ustaz-ustazah..jawapannya "saya x mampu nk ajar" @ "sila tanya ustaz-ustazah".

    ReplyDelete
  5. Setujuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu sesangat

    ReplyDelete
  6. Bhai C++

    hang tibai kaw kaw bro !
    ada lagi satu hang tinggai...

    Baju longgaq seluaq ketat pun depa laa jugak..

    kah kah kah

    ReplyDelete
  7. Salah siapa, diri kita lah jahil..kalau anak pandai htr kat sek sekular, yg dah x brp betul baru kelam kabut ngaji sek agama. Konon nak betulkan..akibatnya inilah natijahnya. Itu semua taqdir Allah sbb semua kekalutan kita dgn kejahilan kita sendiri.
    Kalau dah semuo ustad tuu x guna,...hang semua pakat jadi ostad le...mati nanti uruskan mayat sendiri...jgn cari ostad..... OSTAD tu manusia biasa ada hawa nafsu bukan malaikat maka ia tidak terlepas dari kesalahan. Ingat kerana merekalah ISLAM mula terbit di negara kita ini walaupun tidak syumul....renung2kanlah. Jadi jgn kerana nila setitik hang buang semua susu yg hang dah telan selama ni......TAJUK OSTAD HANG terlalu umum.....mohon maaf ye, andai terasalah dan terkasar bahasa...ISLAM itu Indah yg buruk itu manusia yg penuh hawa nafsu.

    ReplyDelete
  8. aku setuju beroooooooooooooooooooooo......

    ReplyDelete
  9. Kita tidak tolak semua Ust & Ustazah tetapi kita tolak mereka yg mengejar habuan dunia. Ini semua ujian Allah SWT sebab yg lagi berilmu lagi kuat ujiannya. Jgn jadi macam org alim yahudi pergunakan agama utk kepentingan diri. Kita lihat TGNA berapa lama berjuang tetapi tetap nampak kezuhuddannya. Tetapi malangnya ramai yg terpersona dgn habuan dunia dam kemewahan hingga sanggup menjual agama.

    Masih ramai lagi alim -ulama kita yg istiqamah dgn perjuangan tetapi mereka ini tidak menonjol sebab mereka tidak mahukan jawatan serta kedudukan kecuali terpaksa. Malangnya hari ini ramai pemimpin yg berjawatan disekeliling mereka penasihat dan kaum-kerabat yg mahukan habuan dunia serta kemewahan, mereka inilah yg merosakkan pemimpin.

    Memang alim-ulamak ni fakeh dgn ilmu mereka tetapi tugas sebagai pemimpin bukan setakat buka kitab, sampaikan kuliah dan beramal sahaja bahkan lebih dari itu. Pemimpin mestilah tahu hal ehwal pentadbiran, ekonomi, karenah rakyat, kemajuan negara, hubungan antarabangsa dan lain-lain. Bukan semua alim -ulamak mampu menjadi pemimpin yg baik kecuali dibantu oleh penasihat2 yg alim dgn ilmu masing2. Jika penasihatnya tidak jujur maka akan musnahlah kepimpinannya. Ibarat kata sokong membawa rebah.............

    abuamir

    ReplyDelete
  10. Jawapan dari saudara abuamir sangat bagus... itu la yang sepatutnya..

    ReplyDelete
  11. 12. Golongan Ostad nih la boleh bagi tafsiran pelik-pelik yang kalu para sahabat Rasulullah tahu... diorang pon mengeleng-ngelengkan kepala... (sebagai contoh ... semalam ader anak gua citer yang ader Ostad dan Ostazah diorang bagitau yang tabley nak gunting rambut kat kedai Cina atas alasan aurat - perempuan Cina Kafir tabley tengok Aurat orang Perempuan Islam) ... ini memandai-mandai jer bagi tafsiran sesat pasai aurat yang Rasulullah pon tak ajar....

    Bro, maaf gua ckp. sekadar teguran drpd gua. hukum ni luas walaupon ada khilaf. Tp kita kan bermazhab imam Syafie. Mazhab ni menharamkan aurat wanita islam diperlihat kepada wanita bukan islam. Gua tegur spy kita sama2 berkongsi ilmu dan sma2 mncari kebenaran atas ilmu Allah yg luas ni.

    Untuk memastikan pendirian kita tidak ragu-ragu dan berbelah bagi eloklah kita berpegang pada pandangan MAJORITI FUQAHA iaitu HARAM MENGGUNTING RAMBUT DI SALUN BUKAN ISLAM.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja