Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 July 2014

Bila PAS Pun Mulai Takut Kepada Jihad ...

Bhai/DeeDee semua...

Gua memang menyanjung tinggi demokrasi... tapi tidak bermakna gua menidakkan keperluan untuk menggerakkan seluruh tenaga dan upaya kearah menjadikan hukum Allah Taala sebagai hukum tertinggi di tanah air ini.... Gua berpegang teguh dengan amanat "Barangsiapa diantara kamu yang tiada dalam hatinya walaupun sebesar zarah untuk menegakkan undang-undang Allah Taala, hidupnya adalah sia-sia sahaja" .... Nauzubillah...

Untuk menegakkan undang-undang Allah Taala.... kiter perlu kembali kepada sistem Khilafah Islamiyah... Sistem kenegaraan Islam.... So... untuk itu... dalam konteks sedia ader... memang jauh panggang dari api untuk pengujudan sisten Khilafah secara demokrasi .... melainkan hanya melalui gerakan "sabil"...  Sebab....kalu kiter kaji macam mana pon.... kalu folo sistem demokrasi... sampai sudah la takkan jadinyer...

Jadi..... Bila PAS sendiri pun mulai takut kepada jihad.... malah sanggup pula melabelkan para penjihad kepada label militan.....  Aper lagi yang kiter nak harapkan pada PAS....

Nampak sangat la seruan Jihad yang selama nih PAS sebok bisingkan dan warwarkan hanyalah semata-mata retorik... sekadar penyedap... sekadar nak bagi orang yang berfikrahkan agama sumer sokong PAS.... Nampak sangat PAS lebih mementingkan kerusi dan undi....

Jadi ... biler gua lihat PAS pon sama melabelkan pejuang Islam (penjihad) sebagai militan @ terrorist @ pengganas.... maka gua dah nampak dah aper sebenarnya yang ader dalam PAS sekarang nih...  Nampak sangat lah jarum keduniaan sudah lekat dalam hati pemimpin PAS.... nampak sangat dah.....

Laju sungguh PAS melabelkan para pejuang ini dengan labeh militan.... satu persoalan yang bermain di kapla gua..... biler plak PAS nak melabelkan para pelaku maksiat (rasuah, salahguna kuasa, perlakuan sumbang @ lu orang sendiri paham-paham jer la) dengan label "Ahli Maksiat" ..... biler aaaa.... ader brani ka?? takkan tabley nak isytiharkan sebagai "Ahli Maksiat" dengan lajunya.....

Sepatutnya.... si pelaku maksiat nih la yang lebih laju dipecat dan disingkirkan dari jawatan dan keahlian dalam PAS.... tapi... nampaknyer masih ramai si pelaku maksiat nih bermaharaja lela dalam PAS dengan status dan jawatan yang tinggi...... hurm.... aper nak jadi aaaa...... Sori aaa.... tak payah nak kelentong aaa takder pelaku maksiat seperti mana yang gua nyatakan tadi dalam PAS..... tak payah nak sembang baik la..... poodah...

Bulan Ramadhan nih aaaa.... tolong skit aaa ... tak payah la nak mengelat bersilat lidah mengatakan takder pelaku maksiat nih dalam PAS...... kami bukan bodoh dan kami bukan pelupa... malah kami sentiasa tau dan amik berat.....

Gua rasa aaa... semua pimpinan PAS patut kena tarbiah balik.... start dari kapla sampailah kepada pimpinan akar umbi.... tapi bukan kena ikut tarbiah kelolaan Presiden PAS..... tapi kena tarbiah dengan pihak luar..... kena baca balik buku "Kenapa saya menganut Islam" tulisan Fathi Yakan (Ikhwanul Muslimim) ......semua skali kena pergi tarbiah.... tak kisah la Presiden PAS sekali pon..... Mursyidul Am pon patut kena pegi gak.....

By the way.....  Gua tetap ngan pandangan gua..... dalam konteks sedia ader... tiada jalan lain untuk menegakkan sistem Khilafah Islamiyah melainkan dengan cara "sabil" ..... dan gua bersedia berjawab ngan Allah Taala atas pegangan gua nih.....

Allahuakbar! ... Allahuakbar!... Allahuakbar!...

4 comments:

  1. klu nak berjihad pun takkan nak pasang bom kat badan lepas tu pi letopkan kat org islam,habis berkecai tubuh org2 islam,ngan org awam,pompuan,kanak2,org org tua dan org2 yg takde kena mengena nagan perang kau kau org penjihad2 tu,apa le punya bangang konon2 nak pi jihad tapi pi letupkan org2 syiah sedang srmbahyang dlm masjid hingga beratus2 org mati dan cedera dan habis masjid2 tu sekali musnah sama,pasal ape>>>>????????,,,,,,kata ustaz2 depa syiah tu kapir>>>>>>>??????,,,,,kata ulamak2 depa syiah tu kapir......apa wahyu dah turun kat tok2 ustaz hampa dari jibril bahawa ALLAH berfirman bahawa syiah tu kapir ke........hampa tak tahu ke bahawa pada tahun 1954 bahawa mufti agong mesir syiekh mahmud shaltut telah keluar kan fatwa bahawa mazhab dlm islam yg di akui ada5,syiah ada lah salah satu mazhab yg di akui dari 5 mazhab tersebut,beliau berfatwa kita boleh berpindah dari salah satu mazhab tersebut.....dan baca lah fatwa rektor universiti azhar sampai sekarang syiah mazhab dlm islam,ni tok2 guru dari golongan2 wahabi sesat takfiri nasibi mujassimahyg men ghasut org2 sunnah supaya membenci org2 syiah mengatakan bahawa syiah itu sesat dan menghalalkan darah dan nyawa org2 syiah,konon2 berperang dan membunuh org2 syiah dapat pahala dan klu mati di kira mati syahid,jgn taksub pada tok2 wahabi hampa tu,depa kat sini siang mlm peluk bini,hampa kat sana pi bunuh org2 islam dgn kejam atasd kebodohan dan kejahilan hampa....klu betul2 nak pi berjihad dan nak mati syahid,pi lah jihad kat gaza tu,pi lawan yahudi laknatullah tu atau pi mesir pi lawan kerajaan kapir al sisi yg yg membunuh umat islam yg bermazhab sunni dari kumpulan islam ikhwanulmuslimin,kerajaan haram al sisi kapir laknatullah tu telah pun m eruntuhkan kerajaan islam ikhwanulmuslimin yg di pimpin mohammed morsi,kerajaan alsisi ni merampas kuasa dari morsi kerana mendapat sokongan kuat an nur dari golongan salafi wahabi yg di bantu berbillion dolar US oleh kerajaan saudi yg bermazhab wahabi,takkan hampa semua tak tahu selepas depa jatuhkan kerajaan islam ikhwannu;muslim in di mesir ...kini depa mula memporak perandakan syria dan iraq pulak dgn m engum pulkan kumpulan2 al qaeda yg berfahaman wahabi yg di biayai sepenuhnya oleh raja saudi wahabi sesat nasibi mujasimmah tu,lihat lah kem usnahan negara syria pulak dan kini iraq,depa konon2 berjihad nak meruntuhkan kerajaan basyar alassad di syria dan kini menghuruharakan kerajaan iraq pimpinan nuri al maliki,apa akan jadi bila negara islam menjadi lem ah.... maka israel dgn sombong dan bongkak mula pulak men yerang gaza dan membunuh dgn kejam nya org2 islam palestin.......aku pun tak tahu nak kata apa lagi tentang jihad dan pada aku pas tu satu parti politik,mereka ada matlamat....mereka bukannya kumpulan2 bersenjata.....terpulang pada kau le cipan,klu kau rasa nak publish kan komen aku ni terpulang le,klu tak ...kau baca je le.....pada aku >>>>>?????......ke musnahan dan pembunuhan ni terjadi bermula dari zaman dulu dulu lagi bila sahabat nabi berbunuhan sesama sendiri,ber puluh2 ribu sahabat2 nabi terbunuh dlm perang jamal dan dan siffin.......dulu,kini dan entah sampai bila....wallahualam......wassalam

    ReplyDelete
  2. aku setuju dgn ko cipan ISLAM KEMBALI TERTEGAK DGN KHILAFAH ISLAMIYAH BKN DGN DEMOKRASI.AKU HARAP PEMIMPIN PAS,PENGIKUT PAS & UMAT ISLAM YG BERADA DI DUNIA INI BUKA MATA & TGK SENDIRI.JANJI ALLAH ITU PASTI.Cuma aku rasa kita kena kaji skit la adakah khilafah islamiyah tertegak dgn peperangan bersenjata @ peperangan idealogi.....

    ReplyDelete
  3. gua sgt2 tak setuju dgn lu cipan,
    gua sgt yakin ddlm Pas semuanya tarak maksiat punya,,
    gua nampak dorang jihad dgn UG dan dorang brhudud dgn setan dikenali
    ulamak soleh fakeh pon sudah 'istikharah' itu spender xxxxl putih wokeh lg suci..

    yg betul2 maksiat dan jihad besar punya...itu komunis dan pil kuda shj, ada faham ka??!

    ReplyDelete
  4. Pendekatan PAS hampir kpd pendekatan Ikhwan Muslimin Mesir. Jihad tetap berterusan sehingga kiamat, cuma pendekatannya berbeza ikut keadaan atau pandangan ulama. Kepada yg nak berjihad silakan tetapi biarlah berilmu kalau tidak jadi macam yg menceroboh Lahad Datu kelmarin. Terdapat banyak kumpulan atau puak2 yg berjihad ni. Ada yg betul di jalan Allah dengan ilmu bimbingan alim ulamak tetapi ada juga sesat atau ekstrim sebagai contoh Taliban, ISIL dll. Munasabahkah militan ISIL ni musnahkan masjid2 dan gereja di Mosul, iraq. Bunuh para ulamak disana kemudian mengaku khalifah Islam? Begitu juga dgn puak2 abu sayap di filipina yg menculik rakyat asing dan membunuh ikut suka hati dia aje. Adakah ini yg Islam ajarkan.

    Mungkin ada rakyat kita benar2 berjihad dijalan Allah dgn ilmu serta pimpinan kumpulan yg betul. Tetapi mereka ini tetap di panggil sebagai militan/pengganas oleh kerajaan malaysia dan dunia seluruhnya. Hamas penganas/militan tetapi israel penjajah mempertahankan negara haram mereka.

    Akhir zaman ni penuh dgn fitnah terutama fitnah dajjal..............Semoga Allah menangkan kaum muslimin keatas org2 kafir laknat. Ameen............

    Abu Amir

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja