Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 December 2014

Satu Cadangan Untuk Isu Rasuah

Bhai/DeeDee semua...

Sudah sampai masanya Kerajaan Malaysia melaksanakan hukuman yang lebih tegas dalam menangani permasalahan berkaitan dengan rasuah @ tumbuk rusuk nih...

Kerajaan Malaysia perlu menetapkan satu hukuman "punitive" yang paling sesuai dan boleh memberikan pengajaran kepada semua bagi mengatasi masalah rasuah ini.

Pada gua, hanya ada satu bentuk hukuman yang selayaknya dilaksanakan untuk mengekang dan menghalang semua warga terlibat dalam rasuah (tanpa mengira bagaimana justifikasi rasuah itu dinilai @ ditukar nama/gelaran).

Hukuman yang selayaknya adalah "hukuman mati mandatori" bagi semua yang didapati bersalah dalam kes rasuah. Dengan cara ini, ianya akan menggerunkan semua orang dan sekaligus dapat mengurangkan / menghentikan amalan rasuah.

Dan hukuman ini sepatutnya tidaklah membezakan sama ada pelaku (suspek) dari golongan bangsawan, vvip, kakitangan kerajaan, kakitangan swasta mahupun orang awam yang lain.

Soalannya... Adakah Kerajaan Malaysia berani untuk melakukannya... Kita tunggu dan lihat...

7 comments:

  1. aku setuju sgt. Buat cam negara cina komunis tu, rasuah hukum bunuh. Tpi aku sangsi, vvip, dewa2 nnt pun kena hukum yg sama sbb mesti ostaz2 dan lebai2 protes. Dorang pun bergantuing rezeki kat yg tu gak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai BunBinBan...

      Gua pon saspek diorang akan dibekap oleh para boroi tue gak... yang dok makan hasil rejeki dari puak-puak tue..... Hahaha...

      Asal boroi mesti diorang.... Asal diorang mesti boroi.... Err... kata pewaris Nabi.... Rasulullah s.a.w tak boroi la.... Takder sirah yang mengatakan Rasulullah s.a.w tue boroi... lu ader baca mana-mana tak???

      Delete
  2. aci kerat jari daa kalu depa berani buat hukuman ni ! ABU !

    ReplyDelete
  3. Bab2 boroi, boroi...ha ha boroi tue hensem bro apb pakai SORBAN..
    pewaris nabi kena lah boroi bro, sbb mudah TERAPONG2 kat dlm tasek..kelaut..

    yg boroi2 tue kan org senang..org kaya2 yg selalu boleh ulangalik2 LONDON, tak gitu..
    tp siboroi yg mengaku konon pewaris nabi tue..boleh buat FITNAH..boleh tuduh2 tanpa BUKTI

    w.pon itu org boroi..depa tak makan RASUAH bro, mana ada BUKTI depa makan RASUAH kat dunia ini..w.pon ulangalik2 LONDON, itu BUKAN guna duit RASUAH bro, he he..

    Kat dunia nih siboroi tue memang takde buat RASUAH langsung..lu memang BARUA klu nak tuduh siboroi tu RASUAH la bro!?

    Tapi, kat hari MAHSYAR nanti..sama2 kita tunggu sape yg sbnr2nya mnjd BARUA!!


    ReplyDelete
  4. Cer cadang benda lain... kut ye tembak mati mandatori, puhh, mampus le Melayu semua yang bersalah tu ramai kat luar sana!

    Tinggal berapa kerat aje le Melayu nak pertahan Masjid negara, Bank Islam & Bank Negara ? Tak da sapa dah berani nak jadi Sultan, Raja, pegawai, ADO, OCPD & dll.. le pasni kalau masih perangai macam setan yek?

    Hukuman geletek sampai mati terjelir lidah, tak leh ker? hoho

    ReplyDelete
  5. Yg boroi2 nih depa lg fakeh lg hebat drp nabi bro..
    depa nih lg hebat..depa nih ulamak HARAKI woo...nabi dan shbt2 nabi pon mana ada sampai ketahap ulamak HARAKI tu la bro..

    Nabi mana ada buat fitnah..tp siulamak boroi HARAKI nih boleh buat FITNAH memanjang woi!
    siboroi2 ulamak HARAKI nih semakin mewah la bro...sbb depa pandai BISNES pilkuda..

    siboroi punya PROMOSI pilkuda sampai terlajak LARIS kat TV3 ha ha..
    itu macam punya 'broka' dia punya KOMISYEN memang berbaloi2..LONDON Turki Eropah sume SPONSOR pilkuda yg bayar..tapi itu bukan BARUA tau bro!

    siboroi2 HARAKI yg nak berHUDUD 'mantap' dgn umno nih TAK main RASUAH laa bro!?
    gua berani sumpah laa bro...siboroi2 HARAKI nih memang tak ada RASUAH!?

    ReplyDelete
  6. buleh selesai ker?

    berapa ramai dah kena hukum mati mandatory nih sebab dadah...

    selesaikah masalah dadah kat m'sia nih?

    sikalang lu mau tambah hukuman mati mandatory kat pesalah rasuah pulak dah...

    lu yakin buleh selesai masalah rasuah ka?

    laksanakan jek hukum hudud...

    kita pakat tengok ada lagi yang berani nak buat tak?

    bab dadah hukum macam bab arak...

    bab rasuah hukum macam bab curi...

    amacam?

    ada beran?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja