Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 December 2022

Betulkah Ini Pilihan Yang Tepat?

Bhai/DeeDee semua...

Ramai yang kata kalu Ketua Polis Negara yang lama (Acryl Sani Abdullah Sani) digantikan dengan Ayob Khan... maka ianya adalah satu pilihan yang tepat... kerana katanya Ayob Khan nih akan dapat membersihkan PDRM dan menaikkan integriti PDRM ke tahap yang sepatutnya...

Betulkah ini pilihan yang tepat? Gua sangat meraguinya.... maaf cakap la...

Betullah ramai yang respek dan yakin dengan Ayob Khan kalu dia berada di kedudukan Ketua Polis Negara (IGP) ... termasuklah rakyat dan Sultan serta Raja Melayu katanya menyokong penuh jika ini berlaku...

Tapi pada gua ... gua ader sedikit doubt... gua ader sedikit ragu-ragu... Tapi apa yang gua doubt tue biarlah gua sorang jer tahu... karang kalu cerita karang... ramai sangat yang kecam berjemaah.... bukanlah gua takut atau cuak.... sebab gua tak heran pon orang kecam gua... cumanya gua jamin kecaman depa tue semua tersilap banyak dan ... akhirnya apa yang gua doubt tentang Ayob Khan nih menjadi kenyataan...

Gua ader info lain tentang Ayob Khan... tapi takper la... gua simpan untuk gua jer la...

Cuma gua nak nasihat kan lu orang jer..... "ayaq tenang jangan kata takdak boya"... Hahaha...

I've said so ....



16 comments:

  1. Hehehehe gua pun tak yakin, fishy pun ada dia ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.... betul... ader something wrong kan...

      Delete
  2. mengapa selalu rasa yang hang tahu tu, orang lain tak tahu, kerajaan tak tahu. profesor serba tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shalom.hang tahu apa ? Hehehe

      Delete
    2. Relaks aaa... takkan la semua benda gua nak citer dalam nih... tambah lagi kalu ianya merisikokan.... hehehehe

      Delete
  3. Gua pun nak komen dlm BI jugak. Calm water don't think got no crocodile. Water wavy wavy oso don't think got no crocodile. Like dat better chose wavy wavy water lah bekos calm water oso got crocodile.

    ReplyDelete
  4. Tiap kali ada majlis IGP, DIG atau CP, Gue selalu dapat jemputan, kadang Gue hadir, kadang Gue cari alasan untuk tidak hadir..

    Gue setuju ngan Bro, ada ramai lagi CP yang bagus dan senior cuma orang awam tidak kenal mereka.

    Sejak bila Pak Ustaz memandai dengan idea dan cadangan ini. Pantang dapat Microfon.

    ReplyDelete
  5. Dulu ada info kata dia antara org yg merancang utk jatuhkan kerajaan PH 2018, kuat perkauman juga ni. Jgn jadi gunting dlm lipatan sudahlah.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua ader dengar citer tue... that's why la.... something fishy...

      Delete
  6. Gua pun ragu2. Semenjak dua menjak ni takde lagi dengor rampasan dadah secara besar2an. Rampasan besor2 pun tak tau apa kesudahannya. Bhai ari tu sokong penangkapan ekstremis2 agama masa ayob kan jadi bos anti keganasan kerana ditakutkan menjadi barah. Penangkapan borong dilakukan di seluruh negara dan ramai yg masih di tahan di beberapa penjara di seluruh negara. Gua ada sembang dg bekas2 banduan dan juga pegawai warden yg sgt simpati pada ustad2 yg tak blh terima kesalahan yg di lakukan dan ramai di antara mrk cuma ada selembar kertas tentang pergerakkan islam. Malah dsai dua tahun lepas ada mengutara kan tahanan2 wajar diberi ruang utk dibebaskankan. Ramai juga kalangan ustad2 ini mrnjadi bingung dan sasau. Tak terlintas ke ayob khan ada rasa simpati pada tahanan2 ini. Ialah sebab kes ini ko bertingkat2 naik pangkat sejak jadi ketua anti keganasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko perasan... bukan semua gengster kena... ader puak yang macam terlepas jer dari tindakan.... pelik kan... hehehe

      Delete
  7. Adoiii...gua lupa la plk apa yg lu doubt kan tu ...ye logik......dlu ada hint kisah ni...kisah yg buatkan org krik krik jap...adoii....bnyak tertelan air ada semut la plk ....cis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ader.. hehehe... ader gua pernah tulis aritue... cuma tak ingat kat platform mana... hehehe

      Delete
  8. Kenapa yer...ada srg peguam tu klu ade berita tentang ayob je dlm fb die mesti komen supaya buat pendakwaan.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1