Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

24 September 2021

Biasa Lah, Bila Dah Termalu

Bhai/DeeDee semua...

Biasa lah... bila dah termalu... baru nak pusing macam nih.. Hahaha.. Stendet lar PAS ... macam la kita tak biasa tengok... Hahaha... sebab dah pusing guna dalil Razman Kastam Pencen pun orang gelakkan... pastue bawak pulak dalil dari Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat pun tak lepas gak... terpaksa la Nik Abduk cover line guna cara nih...

Yang penting ader dalil dan dalih... Hahaha ... 

Kita tengok la nak pusing apa lagi depa lepas nih... hahaha

Dalih Dan Dalil


Cari Nahas

Bhai/DeeDee semua...

Jangan la seronok sangat nak viralkan video dan mesej lucah terkait dengan seorang Selebriti nih... nanti tak pasai-pasai lepak lokap... Jangan cari nahas... Kalu dapat orang sharekan... padam lah lebih bagoosh... atau simpan sekadar nak jadi bahan bukti kalu-kalu ianya diperlukan oleh pihak Polis nanti... jangan sambung viralkan lagi... 

Jangan cari nahas kat Seksyen 504 Kanun Keseksaan... dan jugak Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Jangan cari nahas...

Sekian.

Jangan Cari Nahas


23 September 2021

SPRM? Apa Yang Kita Boleh Harapkan?

Bhai/DeeDee semua...

Semenjak dua menjak ini kredibiliti SPRM dilihat jatuh menjunam...  dari kes suspek lompat pagar SPRM la... sampailah pembebasan kes-kes rasuah yang fakta dan buktinya jelas tapi kalah di Mahkamah sama ada dari segi teknikal mahupun kes-kes yang ditarik balik pertuduhan...

Pening aaa SPRM la nih..

Sebab itu ada cadangan supaya SPRM nih dirombak dan diletakkan dibawah kuasa Parlimen dan bukannya dibawah kuasa Eksekutif... Ada rasionalnya perkara ini..

Rehatlah Sementara Siasatan Dilakukan


Duit dilarikan, RM dikebas... Penyamun, Perasuah, Penunggang Agama dibiarkan berleluasa.


Kenyataan Malu Alah

Bhai/DeeDee semua...

Benda nih bukan baharu... dah beberapa hari... sepatutnya seusai kenyataan dari Menteri Kewangan itu dikeluarkan dan diwarwarkan media massa.. masa tue jugak la kenyataan membantah dibuat... tak perlu nak tunggu masa yang lama... tak perlu nak meeting bagai... sebab benda nih isu dah lama... isu yang PAS sendiri pun lantak menyuarakan satu masa dahulu... jadi tak logik gak macam teragak-agak nak keluar kenyataan...

Aper yang gua nampak... kenyataan yang diberikan setelah beberapa hari isu ini berlegar adalah semata-masa kerana dah malu alah... orang sana sini dok bercerita.... dok hinggaq.... so ... biler senyap sunyi ader rasa malu aaa time orang dok asyik tanya.... maka terpaksa lah keluar kenyataan malu alah camnie.... Hahahaha.... lawak siot..

Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat Mohd Nor Hamzah menempelak kebenaran diberi kerajaan pusat kepada syarikat judi melakukan 22 cabutan khas bagi tahun ini.

"Saya bagi pihak DUPP mendesak Kementerian Kewangan untuk mempertimbangkan semula untuk membenarkan peningkatan kekerapan cabutan khas nombor ramalan pada tahun ini sebagaimana yang telah diumumkan.

"Jangan dicemari usaha dan doa kita kepada Allah SWT agar dijauhi dari ujian pandemik Covid-19 dengan membenarkan perkara mungkar ini.

"Saya minta tindakan segera diambil dengan menamatkan sektor perjudian nombor ramalan dalam Keluarga Malaysia yang kita kasihi ini,"



Sesat Lagi Menyesatkan

Bhai/DeeDee semua..

Larangan menyerupai sesuatu kaum. 

dari Ibnu Umar ia berkata, "Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Barangsiapa bertasyabuh (menyerupai) dengan suatu kaum, maka ia bagian dari mereka." (HR. Abu Daud: 3512) http://hadits.in/abudaud/3512 (hadis hasan) 

Agama Islam yang disampaikan oleh Rasulullah ﷺ telah lengkap dan sempurna, tidak perlu kita pandai-pandai mengubahnya

Janganlah jadi sesat lagi menyesatkan.









YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1