Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 March 2021

Jangan Ada Double Standard

Bhai/DeeDee semua...

Bola sekarang nih terletak kepada Peguam Negara... Kalu dalam kes Malaysiakini tempohari... Kesalahan menghina Mahkamah telah diletakkan dibahu Malaysiakini hanya kerana ader komen dalam posting di portal itu dinilaikan sebagai menghina. ... kali ini Abdul Hadi Awang sendiri yang menulis artikel di portal HarakahDaily yang dilihat ramai sebagai menghina Mahkamah dan Hakim.

Kita harap Peguam Negara tidak pilih kasih.... Jangan ada double standard...

Kes hampir serupa... tapi bebanan dilihat lebih berat dalam kes menghina Mahkamah oleh Abdul Hadi Awang.... ini kerana ianya adalah tulisan dari Abdul Hadi Awang sendiri dan diterbitkan oleh Portal HarakahDaily...

Ini bermakna... bukan sahaja Abdul Hadi Awang semata-mata yang boleh didakwa menghina Mahkamah akan tetapi ianya juga boleh disabitkan kepada HarakahDaily kerana menyiarkan kenyataan tersebut...

Kalau dalam kes Malaysiakini.... hukuman denda yang diminta oleh Pendakwaraya adalah sebanyak RM200k tapi Hakim telah menetapkan denda kepada RM500k... makanya... denda yang sama juga layak dikenakan kepada HarakahDaily ... Bagi Abdul Hadi Awang.... jika disabitkan kesalahan... boleh hilang kedudukan sebagai Ahli Parlimen dan boleh dipenjara...

Jadi.... memang bola sekarang ini terletak pada kaki Peguam Negara Idris Harun...

Kita tengok jer la... ader berani amik tindakan atau tidak???

Menghina Mahkamah adalah satu Jenayah, jadi jika seseorang Pegawai yang berkuasa itu dengan SENGAJA TIDAK MENDAKWA orang yang melakukan jenayah dengan niat untuk melepaskan orang yang melakukan jenayah itu dari hukuman,  Maka pegawai itu telah melakukan Jenayah juga dan boleh di dakwa di bawah Kanun Keseksaan.



Ahmad Zahid Hamidi Kena Berani

Bhai/DeeDee semua...

Setakat bising dalam Facebook ja tak jadi apa la Ahmad Zahid Hamidi.... Takder efek..

Lu kena berbuat sesuatu... Lu kena amik tindakan drastik... Lu kena bertindak.... nyatakan satu ketetapan...  Kita semua sedia tahu siapa yang cuba jadi broker ... kita semua tau siapa yang jadi balachi nak lebih-lebihkan Penyatuan Ummah nih...


Tabley dibiarkan jadi melarat.... Jangan sampai Kaduk naik junjung... jangan sampai cacing naik ke mata... kalu dibiarkan tanpa amik tindakan... sure yang akan jahanam aderlah UMNO... sure yang akan terbongkang adalah UMNO...

Jangan tunjukkan kelemahan... Selaku Presiden UMNO... Ahmad Zahid Hamidi kena tegas... kena firm dengan keputusan yang dibuat... tak payah nak dolak dalik... nanti puak-puak tu akan amik kesempatan daripada kelemahan keputusan Presiden UMNO...

UMNO satu parti yang kuat... satu parti yang kuat akar umbinya.... ..

Yang celaka tue ader dalam UMNO la jugak... orang macam Annuar Musa tue... kasik cantas jer... tak perlu simpan pon.... ini semua anai-anai ja...



MCA Minta Oksigen?

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum... tak pernah lagi dalam sejarah Malaysia MCA menang dikawasan majoriti pengundi Cina selama ini selepas 1969.... Sebelum tu pun payah...

MCA hanya akan menang besar dikawasan yang ada majoriti pengundi Melayu... terutama sekali jika itu kubu kuat Barisan Nasional.... Ini rekod dalam Pilihanraya Umum.... Kalu dalam Piliharaya Kecil.... memang susah MCA nak menang kalu dengan usaha mereka sendiri atau tanpa bantuan dari pengundi UMNO dan MIC..

Pada PRU15... MCA kalah teruk sebab mereka masih perasan bagoosh... Orang Cina pada dasarnya tak suka ahli politik yang terlebih politik daripada pentingkan kaum dan bangsa... Tambah lagi selama ini Orang Cina tahu siapa MCA ... siapa Cukong... siapa yang banyak makan duit dan gila kuasa...

Sebab itu MCA kena rejek....

Dan sekarang MCA sedang minta oksigen... Hahaha... Ingat senang-senang ja ka orang Cina nak lupakan kisah silam perangai warlord dalam MCA.... perangai serupa celaka.... Banyak sangat makan.... 

Bukanlah sebab DAP atau GERAKAN bagoosh... tapi orang Cina memang tak percaya sama MCA.... ader paham ka??? Tu pon ader lagi hati mau tunjuk konon Abang Busat.... hahaha






Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1