Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 September 2018

SPRM Buat Lawak

Bhai/DeeDee semua...

SPRM memang lawak.... Boleh pulak kata Najib Razak tak berpotensi lari... Kita tau lah Najib Razak tu mat kepit..... Hahahaha ... Aper pon SPRM sendiri kamtoi ngan SOP diorang sendiri... SOP terpilih.... Orang kecik semua kena pakai baju oren... Kena gari ....Kalu ikat jamin kena bayar masa tu jugak semua sekali... Bila bab Najib Razak.... Boleh pakai baju sendiri... Boleh tak kena gari... Boleh bayar ikat jamin secara berperingkat...

Adoi lah.... Hujah SPRM memang klise... Nampak sangat la SPRM takder telor... Hahaha... Terpilih... Sided.... Tak professional... Hahahaha

Shafie Apdal, Isa Samad, Anwar Ibrahim, Rafizi Rami dan ramai lagi semua kena pakai baju lokap... Semua kena gari.... Semua kena bayar full kalu nak ikat jamin.... hahahaha....

Maknanya.... Najib Razak lain kasta la... Kasta Brahmin.... Hahaha


15 September 2018

One Two Jaga

Bhai/DeeDee semua...

Gua nasihatkan lu orang tengok filem ni... Filem One Two Jaga yang diarahkan oleh Namron... Diterbitkan oleh Bront Palarae...

Best ooo citer dier.. ader banyak moral of story dalam citer tue...

Sokonglah filem tempatan yang bermutu... dan janganlah layan filem yang bertajuk Langkah PD yang kecelaruan jalan cerita...

Hahaha... Ader paham ka?....Langkah PD sama macam Langkah Kajang... garapan naratif lakonan memang kelaut... hahaha

Cukup Kontradik

Bhai/DeeDee semua...

Kepada Macai-Macai Anwar Ibrahim.... nih gua nak suruh lu orang open sikit kapla otak tue... Hahaha...

Sebelum Anwar dibebaskan... katanya dier akan bersara dari politik... Selepas dibebaskan... dier kata nak jadi Fellow kat IPT di Turkey ... Malah katanya juga nak relaks layan cucu...

Tapi... tak sampai 6 bulan dah mengelejat nak suruh orang kosongkan kerusi Parlimen untuk dier bertanding...  Kalu lu orang kata ini bukan idea Anwar Ibrahim tapi ini idea Rafizi Ramli... jadi kenapa Anwar Ibrahim tak bantah pon... Hahaha... nampak sangat kemaruk nak cepat amik alih jadi PM...

Alasan kata nanti kalu Mahathir Mohamed kojol kiok... pasai umur dier dah masuk masa kecederaan lebih 90 minit kalu dalam bola.... abis tue aper guna Wan Azizah yang sekarang jadi TPM... takkan tak boleh handel memangku jawatan TPM?? Takkan tak boleh nak tadbir dan urus... Takkan la sekadar jadi kipas lipas ja????

Kalu Wan Azizah memangku jawatan PM... macam la Anwar Ibrahim tak boleh nak remote control dier... Hahaha ..  Adoi.... kalu bini pon tak boleh nak remote kontrol.... masak la ... hahaha

Bab gelojoh... hahaha.... memang gelojoh tak nyempat-nyempat... nampak sangat la kebuloq jawatan... dan cuak... hahaha....

Lagi satu... soalan yang Anwar Ibrahim dan keluarga dier takkan berani nak jawab terus terang sampai bila-biler aderlah kenapa Wan Azizah atau Nurul Izzah taknak kosongkan kerusi mereka kepada Anwar Ibrahim.... yabg itu ramai orang persoalkan...

Kalu ader yang kata... anak beranak Karpal Singh dan Lim Kit Siang pon ader dalam Parlimen.... satu ja gua nak tanya... ader tak diorang ni suruh mana-mana Ahli Parlimen yang takder kena mengena ngan keluarga diorang lepaskan dan kosongkan kerusi.... macam yang Anwar Ibrahim dan keluarga dier buat di Kajang dan Port Dickson.... hahaha

Aper-aper pon.... Anwar Ibrahim sudah tempah nahas sendiri... sebab dier sudah createkan persepsi kepada orang ramai... bahawa dier kelihatan kebuloq jawatan, pangkat dan kerusi...... yang persepsi ini sure susah orang nak lupakan dan maafkan.... dan ini semua sebab Anwar Ibrahim percaya sangat kat orang sekelilingnya terutama si Rafizi Ramli....

Hahaha.... padan muka Anwar Ibrahim.. ini jalan yang dier pilih sendiri... cakap tak serupa bikin... dah banyak kali dah buat camni... dulu okeh la lagi orang boleh tak kisah... tapi sori la kali ni...

Tolong bagitau Anwar Ibrahim... ini bukan citer Hindustan atau Tamil.... Ini bukan filem... dan ini bukan kat India.... cukup-cukup lah berlakon.... Hahahaha....

14 September 2018

Mengkalu Kalah?

Bhai/DeeDee semua...

Kalu tanya gua....gua cukup suka kalu Anwar Ibrahim kalah dalam PRK Langkah PD ... Pasai apa gua suka... hahaha

Bukan sebab gua dengki ker aper ker... Sori.. gua takder dendam aper pon ngan Anwar Ibrahim ni.... Buang masa jer gua dengki dan dendam ngan dier... hahaha

Gua suka Anwar Ibrahim kalah sebab.... kalu dier kalah la pada PRK Langkah PD... lu agak-agak lar... aper tindakan yang dier akan buat... aderkah dier akan senyap sekejap macam dier kata itu hari konon mau rehat dalam politik.... layan cucu dan jadi fellow kat IPT...

Atau....

Anwar Ibrahim akan cuba lagi kosongkan mana-mana kerusi Parlimen yang lain supaya dier boleh test lagi untuk bertanding sekali lagi .. tapi lu orang jangan harap lar Wan Azizah atau Nurul Izzah akan lepaskan kerusi diorang.... tapi Anwar Ibrahim akan dapat kerusi lain untuk ditandingi...

Dan pada gua.... gua percaya yang mengkalu kalah... Anwar Ibrahim tidak akan berdiam diri... malah akan dapatkan juga satu kerusi Parlimen untuk dier bertanding sebelum PRU15..

Hahaha... sikap gelojoh dan tak sabar dier dah lama dah orang tau dan perati... hahaha... bukan baru sehari dua kenal dier ni... cukup kenal start masa kat yayasan lagi... hahaha

So...

Jom kita bagi Anwar Ibrahim kalah pada PRK Langkah PD ni.... kita tengok macam mana ngelejat mamat nih.... hahaha

Cinta Maut

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Akhirnya terbit juga pengakuan cinta umpama Laila dan Majnun... Romeo dan Juliet ... Flynn dan Rapunzel .... Prince Philips dan Aurora ..... Hahahaha .... Cinta Maut la wei... Hahaha

Takper.... Kitorang paham.... Benda nih dah lama pun sebenarnya.... Hahahaha


13 September 2018

Kipas Lipas Sudah Mula Panas

Bhai/DeeDee semua....

Hahaha.... Kipas Lipas sudah mula panas... Terbakor.... siap kata apa masalahnya.... Hahaha.... Dipilih oleh rakyat konon.... Hahahaha.... Oh lupa ... Bila nak angkat Nurul Nuha sebagai Senator.... Baru la cukup korum.... Tak nepotisma la sangat... Punggah....

Hampeh lar... 

So kita dah boleh tengok perangai sebenar... tak lama bhai... Akan terserlah satu-satu perangai..... Gopoh... Gelojoh... Gila kuasa... Tamak haloba... Dan macam-macam lagi.... Hahaha.... Layan la Drama ni nanti... Sediakan pop corn dan air kola..... Hahaha.... Jangan riso... Layan megi sambil tengok drama pon best gak....

Aper pon.... Buatlah perancangan... Allah Taala pun buat perancangan... Dan perancangan Allah Taala itu lebih terbaek.....




Malang Sungguh Lar ...

Bhai/DeeDee semua...

Itu hari gua dipanggil untuk bagi sesi pencerahan dan perkongsian ilmu dalam isu hibah, wasiat dan faraid.... benda yang dah lama ader dalam knowledge gua.... salah satu bidang kepakaran gua.... jadi gua citer la dari A sampai Z....

Hampir semua yang hadir dalam sesi ini adalah ahli Parti PAS.... dan ramai jugak mutawwif umrah yang hadir... rata-rata ramai.yang blurr tentang hibah, wasiat dan faraid .... termasuk isu wasi ...

Dalam bab faraid misalnya... ramai yang kata tak adillah isteri dapat 1:8 manakala ibu bapa dapat 1:6 .... malah ramai yang tak puas hati kenapa saudara lelaki sebelah suami yang dapat lebih faraid berbanding isteri...

Huhuhuhu.... diorang lupa agaknya Allah itu Maha Adil... ader sebab Allah Taala buat macam itu.... supaya tanggung jawab terhadap anak-anak yatim itu jatuh kepada saudara lelaki si suami... haram hukumnya makan harta anak yatim.... walaupun sekupang...

Dari apa yang gua nampak... rupanya ramai yang tak tahu apa itu hibah, wasiat dan faraid ... walaupun rata-rata mereka ini ada ilmu agama..... jadi biler gua tengok kat mana-mana la ni orang yang dok kepoh pasai isu sebatan syariah yang dilaksanakan di Terengganu terhadap dua orang yang mengaku lesbian... nampak benar orang-orang ini kurang ilmu agama walaupun dikatakan mereka selalu mendapat tarbiah...

Kesian... diorang ni nampak sangat blurr tentang Hudud, Qisas dan Ta'azir.... adoilah.... Tok guru diorang pon main citer secara borong ja....dan diorang pulak takmo bertanya... sebab diorang main ikut patut totok ja tanpa berselidik bertanya...

Macam kes RUU355.... kalu lu tanya 10 orang penyokong RUU355... sure lu akan dapati 9 darinya yang blurr... biler lu tanya lebih sikit... lu akan kena label Anti Islam... Anti Agama... Kafir... Sesat dan Ahli Neraka ... sebab pada diorang RUU355 itu adalah Hudud..
.... walhal mereka yang lu tanya tu blurr nak mampos tentang Hudud, Qisas dan Ta'azir....

Huhuhu.... dan itulah senarionya....

Dalam kes sebatan syariah yang dilaksanakan di Terengganu tu... ianya terletak bawah bidang Ta'azir.... so Ta'azir nih adalah ikut keputusan pemerintah... dan ianya boleh berubab ikut zaman, masa dan keadaan.... dan Ta'azir nih adalah bukan Hudud....

Macam dalam kes mencuri potong tangan... ianya bukan semudah apa yang Nik Amar (TMB Kelantan) dok sembangkan tu... sebab hukum mencuri potong tangan tu ader banyak peringkat perlaksanaannya... bukan jatuh hukum kali pertama jer terus potong tangan.... Allah Taala tak sezalim itu la bhai... lagipun Islam Itu Rahmat Sekalian Alam...

Kalu berminat nak tau camana perlaksanaan hukuman bagi kes mencuri yang dikatakan potong tangan tu... boleh ja jemput gua bagi tazkirah dan pencerahan.... takder hal punya...

Pernah ader satu persatuan Cina Terengganu panggil gua bagi talk isu potong tangan ni pada tahun 2010 dulu ... ramai gak yang hadir ... ader la dalam 400 ker 500 orang.... Diorang terkejut biler dengar pencerahan yang gua bagi tue dan kata diorang.. kenapa tak sama dengan apa penerangan yang orang PAS citer kat diorang....

Gua cakap... Orang PAS yang bagi talk tu sure tak stadi abis bab ni dan citer main borong jer....(sama macam Nik Amar) huhuhu.... Sebab untuk melaksanakan potong tangan pun hanya boleh dibuat setelah semua tuntutan lain dan hukuman lain dilaksanakan.... pendidikan, nasihat, amaran dan tahanan selesai dilaksanakan baru lah boleh proses potong tangan ini dibuat... bukan boleh suka-suka ja potong tangan...

Benda ni panjang kalu gua nak citer.... penat nak tulia.... . berminat kalu.. boleh anjurkan sesi Teh Tarik, Forum atau Taklimat..... takder hal....

Ader paham ka???

12 September 2018

Langkah Port Dickson

Bhai/DeeDee semua...

Langkah Port Dickson (Langkah PD) pada gua adalah antara langkah paling kurang ajar.... hanya semata-mata gilakan kuasa, jawatan dan pangkat.... adoilah... Langkah PD adalah langkah nafsu... terserlah bagaimana nafsu kuasa, pangkat dan jawatan mengelabui akal waras...

Rakyat patut menolak agenda Langkah PD yang hanya mementingkan ego dan nafsu semata-mata.... Sama ada bekas penyandang kerusi Parlimen PD (Danyal Balagopal Abdullah) mahupun calon baru (Anwar Ibrahim) ... kedua-duanya patut ditolak oleh rakyat...

Sebab kedua-dua mereka ini melakukan tindakan tidak bermaruah... hanya mementingkan diri dan parti sendiri ... tanpa memikirkan tentang rakyat dan pengundi...

Oleh itu wajarlah rakyat dan pengundi memboikot PRK PD dengan sama ada tidak keluar mengundi ataupun membuat undi rosak... Mari bersama kita ajar orang politik yang gila kuasa macam ni.... kita ajar mereka cukup-cukup... dan tunjukkan bahawa kita bukan bawah telunjuk mereka....

Banzai...

Danyal Balagopal Abdullah

Bhai/DeeDee semua...

Gua sajest lu orang perhatikan orang ini.... Danyal Balagopal Abdullah..... perhatikan dier ni baik-baik...

Mana la tau ader ubi ader batas... ader budi ader balas ... hahaha.... kot-kot ader jawatan GLC ka nanti... atau dapat tawaran jadi pengarah mana-mana agensi ka....

Hahaha... ingat senang ka baru tak sampai 6 bulan dah lepaska  jawatan Ahli Parlimen yang baru dapat... udahlah baru ni ja bertanding... menang plak tu.... terus nak lepaskan kerusi.... agak-agak la...

Aper ... lu ingat Anwar Ibrahim tu bersih sangat ka??? hahaha....  cuba semak macam mana IOI boleh dapat banyak tanah dulu.... hahahaha....

Hahaha....

Bercinta Punyalah Lama

Bhai/DeeDee semua....

Hahahaha..... Dah lama dah Hadi Awang ni bercinta ngan UMNO.... Cuma selama ni ngelat tak berani nak ngaku... Hahaha.... Masa sesi terjah di Rusila tahun 2009 pun tak mengaku..... Hahahaha... Lawak siot..... Hahahaha.... 

Oh yer.... Itu Amanat kat Banggol Peradong sudah tukar ka??? Hahahaha


11 September 2018

Kos PRK Siapa Nak Tanggung?

Bhai/DeeDee semua....

Nih kerja bodoh suka-suka nak kosongkan kerusi Parlimen ni aper kejadahnya... Kos paling cikai untuk buat satu PRK sure lebih dari RM1 juta...

Kalo sebab terpaksa adakan PRK atas alasan penyandang ader kes Mahkamah okeh la jugak.... atau alasan penyandang dah meninggal dunia... takper la jugak...

Nih terpaksa buat PRK hanya sebab ader yang tergila-gila nak jadi wakil rakyat... sebab tergila-gila nak jadi PM.... adoyailah.... memang menyusahkan... memang mengarut... nampak sangat sengaja nak buat pembaziran.... Aper... PKR @ Anwar Ibrahim nak ker taja kos buat Pilihanraya Kecil (PRK)....

Kalo kos nak buat PRK ni Anwar Ibrahim yang taja takper la .. nih duit nak bertanding pon akan pow duit rakyat.... adoyailah....

Kegilaan apakah ini???

Rakyat patut tolak ja orang macam ni.... giler kebuloq nak jawatan dan pangkat... huhuhu... membazir duit rakyat ja.... ini memang sejenis salah guna kuasa.... huhuhu...

Bagero betullah...

Apa Kejadahnya

Bhai/DeeDee semua...

Betul... gua tak mengundi dalam pemilihan PKR... sebab gua tetap ahli Partai Islam SeMalaysia (PAS).... tak pernah pon keahlian gua dibatalkan atau terbatal...

Tapi....

Huru-hara dalam PKR sebenarnya memberikan satu tanggapan buruk kepada Pakatan Harapan itu sendiri... ianya memperlihatkan bahawa elemen sailang (cah keting) serta berpuak-puak adalah satu perkara biasa dalam PKR...

Sebagai Presiden Parti... Anwar Ibrahim sendiri pon nampaknya berpihak sebelah sahaja... dan tidak dilihat mampu mengawal sikap dan tingkahlaku ahli dalam partinya...

Ini perkara biasa bagi Anwar Ibrahim... sejak dulu lagi memang inilah perangai Anwar Ibrahim ... Anwar Ibrahim terlalu mudah dipergunakan oleh orang sekelilingnya... malah pada diri Anwar Ibrahim itu sendiri tidak dapat menjarakkannya dari amalan kronisma dan nepotisma...

Kejatuhan Anwar Ibrahim pada 1998 dahulu bukanlah hanya disebabkan oleh pemecatannya tapi lebih kepada kesilapan percaturannya sendiri dalam memilih team-team dan orang disekelilingnya... Pernulaan kejatuhannya bermula dengan orang yang bernama Wan Hasni dan Rahim Ghouse serta beberapa nama lagi...

Malah kejatuhan sekali lagi akan berlaku jika Anwar Ibrahim maaih lagi menggunakan strategi dan sikap yang sama.... Contoh... jika berlaku PRK atas sebab Anwar Ibrahim nak naik jadi Ahli Parlimen secara tak menyempat ni.... pastinya kali ini kita akan dapat melihat peratusan keluar mengundi yang paling rendah dalam sejarah Malaysia...

Tidak mustahil peratusan keluar mengundi serendah 25% atau 35% boleh kita lihat.... sebab kempen memboikot PRK itu akan pastinya berjalan dengan lebih rancak berbanding Langkah Kajang dahulu...

Apa pun.... gua sendiri pon menolak cara dan taktik mengosongkan kerusi Parlimen hanya semata-mata untuk melayan nafsu Anwar Ibrahim untuk menjadi PM.... ini taktik tidak bermaruah... dan sememangnya Anwar Ibrahim dari dulu lagi amat suka guna taktik tidak bermaruah ini....

Jom bersama kita ajar orang yang gila kuasa dan tidak bermaruah ini bahawa rakyat tidak menyetujui cara ini.... dan rakyat menolak cara masuk ikut pintu belakang .... Apa kejadahnya membazirkan dana rakyat dan negara....

PRU15 bukanlah lama sangat... paling awal boleh adakan PRU15 adalah pada 2021.... pejam celik dah sampai time tu... atau sementara nak sampai PRU15 tue ... insyaAllah akan ader beberapa kerusi Parlimen yang akan kosong secara natural disebabkan kematian penyandang kerusi tersebut...

By the way... dalam keadaan sekarang pon Anwar Ibrahim mudah dipergunakan oleh orang-orang kepercayaannya.... pastinya perkara yang sama juga bakal berlaku kalu Anwar Ibrahim jadi PM... lagi kita boleh lihat banyak ulat bulu akan naik mencolok mata...

Huhuhu...

10 September 2018

Nak Kencing Pun Agak-Agak Lah

Bhai/DeeDee semua...

Biler plak Anwar Ibrahim sign dokumen gadaian rumah? Sign kat penjara ka? Agak-agak la nak sembang pon... Hahaha..... Adoilah Rafizi ooi...

Hahaha


Kejinya Taktik Anwar Ibrahim

Bhai/DeeDee semua...

Taktik untuk kosongkan kerusi Parlimen untuk beri laluan kepada Anwar Ibrahim pada gua memang keji....

Keji jika ianya di"paksa"kan keatas orang lain... walhal ader kerusi yang milik anak dan isteri Anwar Ibrahim tidak pula mahu dikosongkan...

Bagi Ahli Parlimen yang kosongkan kerusi itu... tindakan mereka tidak berhemah... dan lain kali sila jangan undi mereka ini.... Kalu betul Anwar Ibrahim mahu menjadi wakil rakyat di Parlimen.... sila suruh Wan Azizah atau Nurul Izzah lepaskan kerusi mereka...

Kalu Wan Azizah atau Nurul Izzah lepaskan kerusi kepada Anwar Ibrahim... itu tampak lebih bermaruah.... Jika tidak... Anwar Ibrahim akan dilihat gila kuasa dan sewajarnya tidak layak untuk diangkat menjadi Perdana Menteri Malaysia...

Cukuplah dulu buat perangai macam ni....

Orang gila kuasa dan tamak ni kita patut humbankan jer campak jauh-jauh..... jangan ingat kerana kita ini sokong Pakatan Harapan... maka kita akan sokong semua kerja bangsat dan bangang macam ni....

Kalu orang PKR nak bodoh dan bangang... biarkan mereka bodoh dan bangang..... jangan sabitkan dengan keseluruhan rakyat Malaysia yang pro PH....

Bangsat betul lar...

02 September 2018

Anwar Ibrahim Pun Tamak Juga

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... kebuloq nak jadi PM... dulu jatuh pun pasai percaya sangat ngan citer-citer orang yang sekeliling dier... lagi takmo nak sedar...

Tambah sekarang ni adee hubaya macam Rafizi Ramli... Hanyut Anwar Ibrahim lagi sekali... cucuk sana sini ngelejat la Mat Nuar ni.... Hahaha

Nak jadi PM... tapi nak rembat kerusi orang lain.... adoilah... kerusi anak bini tak berani pulak nak usik.... spesis ngarut ja ni... lagi ngarut dari Mamak Bendahara Mahathir Mohamed... hehehe

Aper pon.... kalu betul la konon nak jadi juara rakyat... sebenarnya tak perlu pon nak jadi PM .... adee banyak cara lain.... tapi yer la... kemaruk dah lama.... hahaha ... gian dah lama... angau dah lama....

Pi la suruh Wan Azizah atau Nurul Izzah kosongkan kerusi.... aper giler nak suruh orang lain bagi line.... adoilah .. takkan la nak susun Bini, Anak dan Suami dalam Parlimen.... giler aper... takkan la nak susun dalam kabinet...

Ini lagi terus spesis giler kuasa ni.... hahahaha

Hahahaha... jom kita layan kegilaan ini dengan pop corn dan air kola....

Banzai.....

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1