Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 November 2019

Bocor Juga Akhirnya

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... akhirnya terbocor juga... haahaha... Ingat senang ka mau tutup mulut manusia... Mulut tempayan boleh la cover... ini mulut manusia... Hahahaha.....

Kecoh dalam media sosial hari nih citer tentang Zahid Hamidi sembang pasai yang bagi cadangan agak MCA dicalonkan kat Tg Piai itu hari sebenarnya adalah dari cadangang Hadi Awang... Hahaha... Hadi Awang yang berkeras maukan MCA dijadikan calon.... Hadi Awang yang katanya memilih MCA untuk bertanding di PRK Tg Piai....

Hahahaha....

Kelaut sudahnyer #BMF tue... hahahaha...

Dah putus wayar rupanya Hadi Awang nih.... hahaha... adoilah.... gua gelak jer....

20 November 2019

Mari Layan Perang Dalaman

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang semua sure sedia maklum bahawa skrang nih ader satu perang dalaman dalam Pakatan Harapan.... yer betul... benda bodoh kita kena kata ianya bodoh.... kan... jangan la taksub sangat macam walaun dan macai semua tue...

Hahahaha..

Sebenarnya dulu diorang ingat Pakatan Harapan takder chan nak amik alih dan perintah Kerajaan Persekutuan Malaysia ni... diorang ingat tidak harapan... macam tak kompiden... pasai tue la diorang buat macam-macam deal yang kalu nak dikirakan memang la bangang nak mampus...

Last-last dah menang... biler dah menang tue yang kelam kabut semua nak kejar harta rampasan perang... harga ghanimah.... tue yang ader yang jadi lebih sudu dari kuah... ader yang jadi ulat bulu naik mata...

Hahaha...

Tak sabar .... memang tak sabar.... dan seperti mana ader peribahasa Melayu lama yang berbunyi... "seperti anjing dengan bayang-bayang" ... maka diorang pon jadi la macam anjing nih... terjelir lidah tengok ghanimah.... ghanimah yang disebat oleh orang-orang yang pada asalnya memang tak layak dapat jawatan camtue...

Hahaha...

Dan .. hasil dari tak sabar ini.... ader yang bakal akan mampos... kojol... terbongkang dalam politik... dan akhirnya akan menyebabkan Pakatan Harapan hidup sepenggal ja jadi Kerajaan Persekutuan....

Hahaha....

Hadan Huker...... Prima Facie....

14 November 2019

Bagaikan Bayang

Bhai/DeeDee semua..

Pertama sekali gua nak ucapkan tahniah buat semua yang kenal gua secara peribadi.

Betul... ader ramai yang kenal gua.... ada ramai yang pernah jumpa gua .... tapi..... tapi ramai yang tak tau sebenarnya siapa gua...  Alhamdulillah... baguslah camnie...

Sebab senang gua nak buat kerja gua... kerja yang digalas sekian lama... kerja yang tak pernah berhenti dari memerlukan kita untuk melakukan kerja ini... sekali lu buat kerja camnie... selamanya lu akan buat kerja camnie...

Takder apa yang nak dikesalkan... pilihan dah dibuat...

Huhuhu....

Semalam kantoi anak nombor 4 gua terperasan satu passport antarabangsa yang gambar pemiliknya muka gua, tapi nama dan maklumat dalam tue takder kena mengena ngan gua... dia tanya gua ini passport siapa... huhuhu... jenuh gua nak cover-up...

Huhu.... macam mana la boleh gua tak perasan passport yang satu nih ader kat rumah... kat dalam beg gua.... adoilah... kantoi pasai anak nak guna beg gua.... huhuhu.... patutnya passport nih gua dah letak dalam Safe Deposit Box yang kat bank tue...

Adoilah....  nih gua baru balik dari bank.... simpan passport gua tue kat situe... tengok dalam tue ader 7 passport berlainan negara... huhuhu.... banyak benar nama yang ada..... Hahahaha... banyak benar identiti yang gua ader... huhuhu..... dari 7 passport tue... gua rajin guna 3 atau 4 sajer.... yang lain tue cukup jarang digunakan...

Itu hari bulan 4 gua buat operasi di Jepun, Korea dan China ..... guna tiga passport yang berbeza.... hahaha ... setel guna jalan udara, darat dan laut.... hahaha ... solosaikan tugas... biasa la... hahaha

12 November 2019

Najib Razak Baru Kena 7 Kes

Bhai/DeeDee semua...

Najib Razak baru kena 7 kes ja.... belum sabit lagi... walaupun ader banyak pertuduhan... tapi belum sangkut lagi yang lain...

Sabor la.... kasik la Najib Razak setelkan kes yang 7 nih dulu.... Hahaha.... jangan riso... banyak lagi masa.... Hahahaha....

Najib terkejut... Hahaha... biasa la.... apa nak terkejut pon... patut dah boleh agak dah mesti ader yang sangkut... Hahaha... apa pun relaks aaaa... belum sabit kesalahan lagi... ader bukti ada fakta bawak la... Loyar lu kan terra...

Hahaha....

Lebai??? Apa yang Lebai tau??? Hahaha.... nganga ja.... hahaha

PBBM Bakal Terbongkang

Bhai/DeeDee semua...

PRK Tg Piai sebenarnya telah menelanjangkan banyak pihak.... Betul itu hari gua ader tulis mengenai tajuk nih... dan secara umumnya... PRK Tg Piai telah menelanjangkan sikap sebenar para pemimpin PAS dan hala tuju PAS ... Kita semua dah dapat lihat perangai dan telatah PAS....

Dengan tak ketahuan punca... macam-macam telah berlaku..

Pening jadinya.... Tapi itu semua tak termasuk apa yang dibuat oleh MB Perak ... Faizal Azumu tue... yang pada gua itulah antara paling bangang pernah dibuat orang...

Dengan orang tak tanya soalan ke mender ker... Dier sendiri yang sembang cerita macam-macam... pastue boleh kata yang orang amik kenyataan diluar konteks.... kejadah apernyer diluar konteks... orang publish sebijik-sebijik video tue penuh pon... bukan ader kerat apa pun...

Sebab tu gua cakap MB Perak sebenarnya adalah Mat Bangang......

Dan akan menyebabkan PBBM yang bakal terbongkang pada PRK Tg Piai.... Kesian kat Karmaini Sardini tue..... huhuhu

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1