Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 April 2010

Polis Kata

Polis kata diorang tembak kereta Aminulrashid Amzah semasa kejar mengejar untuk menghentikan kenderaan tersebut.

Polis kata tembakan tersebut dibuat untuk mengelakkan kecelakaan keatas orang awam atas sebab pemanduan Aminulrashid Amzah yang merbahaya.

Polis kata tembakan dilakukan beberapa kali sehinggalah Aminulrashid Amzah terbunuh.

........

Gua kata memang polis buat tembak menembak sama kejar mengejar konon untuk menghentikan kederaan tersebut.

Gua kata tembakan itu sebenarnya lebih mengundang kecelakaan (peluru sesat) keatas orang awam walaupun pemanduan Aminulrashid Amzah berbahaya.

Gua kata diorang cuma tembak tak mungkin lebih dari 6 kali kerana kalau lebih dari itu, itu dah kira tembakan rambang yang tidak tentu hala.

......

Apa-apa pon.... polis yang menembak tue serta rakannya perlu menjalani ujian psikologi untuk memastikan diorang mampu untuk mengendalikan situasi cemas dimasa akan datang dan juga berhemah ketika menggunakan senjata api.. Mereka juga perlu digantung sementara dari tugas sehingga semua siasatan selesai...

Sebagai penyelesaiannya, dua unit pakar poligraf perlu dilantik (perlu bebas dan telus) untuk membuat profil fakta dan soalan kepada keempat-empat anggota polis terbabit. Satu unit dilantik oleh pihak Kerajaan Malaysia dan satu lagi dilantik oleh orang awam.

Tsuburaya Productions Akan Menyaman Ibrahim Ali

Hachimanyama, Setagaya, Tokyo. 29 April 2010. Pihak Tsuburaya Productions akan menyaman Ibrahim Ali (Presiden Perkasa) kerana bertindak menyamar dan menggunakan identiti Ultraman seperti yang disiarkan diportal berita Malaysiakini.

Jumlah nilai saman yang akan dikenakan keatas Ibrahim Ali yang menggunakan istilah "Ultra Malay" belum dapat dipastikan sehingga kini namun dari sumber-sumber yang boleh dipercayai ianya dijangka melebihi RM800 juta (23,483,516,795.58 YEN).

Tujuan saman ini adalah sebagai menjaga nama baik serta imej Ultraman yang selama ini adalah ikon kepada masyarakat Jepun dan seluruh Asia.

Namun begitu usaha untuk mendapatkan maklumbalas daripada Ibrahim Ali masih menghadapi jalan buntu kerana talian telefon Ibrahim Ali telah ditamatkan perkhidmatan kerana telah engkar membayar caj bil yang tertunggak.

Untuk pengetahuan semua, Ayah Pin yang terkenal di Terengganu juga pernah disaman lebih RM500 juta oleh pihak Tsuburaya Production pada tahun 2008 dahulu kerana tindakan yang sama iaitu mengaibkan Ultraman dengan menyamar sebagai UltraPin.

(.... hehehe... itu berita palsu la..)

Tadi Gua Tulis Pasai Nih

Bhai... tadi gua tulis pasai nih kat blog Art-Harun...

So.... hangpa baca baik-baik aaa....

Dear Point44,

FYI, a revolver (.38 or .44) or an automatic handgun (normally 9mm) can't go further than 50 meter in any car chases. I myself have been trained for such tactics.

Therefore I conclude that the shot on the head is only made when the car has been crashed after the tire has been shot at.

If they shot on the head from the back of the car (while chasing), that's mean the cops at the ledge of the car windows on the left side. No other way the MPV driver shot it by himself if in this situation. By using this method, I'm sure the bullet will being block by the head rest of the car seat.

So, it's better for us to know from what angle the shot has been taken as it can point the exact position where the shot being done.

I'm sure everyone who normally follow the CSI, NCIS or Las Vegas TV series will know about this (I means the ballistic characteristic of any shot).

I'm stick to my fact that the shot to kill has been made after the car has been stop.

Mamat tue balas camnie


Dear C++


Your opinion is yours to make. But when you decided to mention the CSI TV series...all your credibility kind of went down the drain...


I actually trained and am currently working as a forensic scientist...but i still fail to see why a bullet which could reach and blow a tire could not reach the inside of the car...not saying that it did...but there isn't a reason that it couldn't...i've seen bullets go through the car body into the interior...so a headrest wouldn't really be much of a block...

Gua balas balik... hehehe

Dear Point44,

Okay, let me made myself clear. (I know you work as a forensic scientist).

First, if you shot from the behind at any car chase, the power of the bullet (.38, .44 or 9MM) is not power enough go through a head rest after it make a hole on the car back windshield.

Okay, let pretend that Proton Saga is't tinted, so how close shall the shooter be for his bullet can penetrate both glass and head rest. It's 1 meter or less?

In any car chases by Malaysia Polis MPV, I've notice it take about 5 meter or more from both cars. So, at 80 kph, what is the exact ballistic of that shot.

I wonder if our police is so professional to make this kind of sharp shot while on the chase at at least 80 kph.

If they do, then I think they should be work in UTK or VAT69. They are only normal MPV police that only once in a blue moon shot a single bullet in their lifetime as a police from their handguns.

FYI, I've been trained on combat situation that would require a very precise shot (that can only be made while on static).

Satu Hari Lagi

Satu hari lagi la bhai... kita kena tunggu satu hari lagi... hehehe... tunggu apa.... hahaha... takkan tak tau... harga minyak petrol akan naik lagi... hahaha....

1 Mei ini gua saspek harga minyak akan naik lagi... begitue gak ngan semua harga barang... susu.. tepung, gula, ikan, sayur dan tak terkecuali lampin pakai buang....

Jadinyer... apa yang kita semua nak buat... takkan setakat mengeluh jer.. takkan setakat isi minyak malam sebelum naik harga... setakat manalah berkesannya benda nih...

Lagi dekat masa tarikh tue.. lagi kecut perut gua nak pikirkan benda nih... yer la... minyak petrol la bhai... mau tak mau... kena gak isi kat dalam kereta gua... lain la kalu kereta gua tue tak perlu guna minyak petrol... cukup jer dengan air kencing jer... hahaha..

Kalu la ader orang kata kenaikan harga minyak nih tak membebankan orang... sohih dier tue bangang dan bahlol... sure dier nih bukan manusia... tetapi... sebenarnya adalah haiwan semata-mana... Hanya haiwan jer yang tak gunakan minyak... pasai dier takder duit nak beli minyak... hahaha

Bagi yang pakai kereta ker.. moto ker...apa-apa yang berinjin... semua perlukan minyak.. sama ada petrol atau diesel... semuanya ader efek... saling sangkut menyangkut... memang teruk la kalu harga minyak naik.. sure semua benda lain akan naik punya....

Sumbangan penajaan untuk portal Islamic

Assalamualaikum w.b.t

Tuan/Puan,

PER: Permohonan Sumbangan penajaan untuk portal Islamic di www.mukmin.tv

Pihak kami ini amat berbesar hati sekiranya pihak tuan/puan dapat memberikan sumbangan penajaan kepada portal www.mukmin.tv agar dapat menampung kos untuk mengendalikannya. Untuk pengetahuan pihak tuan/puan, portal ini dibangunkan atas sebab untuk mengasingkan audio dan video berkaitan Islam yang banyak diletakkan di YouTube yang kami dapati bercampur aduk dengan yang bercanggah dengan kehendak Islam itu sendiri.

Oleh yang demikian, pihak kami telah membangunkan satu portal khusus untuk audio dan video berkaitan Islam yang mana ianya dapat ditadbir dan diawasi dengan lebih berkesan. Projek Mukmin.TV ini telah kami bangunkan pada pertengahan tahun 2008 dahulu dan setakat ini ianya mendapat sambutan walaupun tidak begitu banyak. Ini disebabkan oleh kekangan modal untuk membiayai program promosi yang setakat ini cuma mampu kami janakan melalui "word of mouth" dan sokongan beberapa blogger Islam.

Maka sebagai satu usaha untuk meneruskan kesinambungan projek Mukmin.TV ini, maka kami amat berharap sangat agak ianya mendapat kerjasama daripada pihak tuan/puan dengan sedikit sumbangan/bantuan dalam bentuk penajaan bagi banner bersaiz 728x90 pixel.

Sekian, terima kasih.

Jazzakallah Khairan Kathira

Administrator (mukmintv [at] gmail.com)
International Islamic Da'awah Portal
http://www.mukmin.tv

Otak AdukaTaruna Kekadang Tue Boleh Pakai Gak

Hahahaha... Gua nak tulis nih... otak AdukaTaruna kekadang tue boleh pakai gak.... yer la ... walaupun dalan sesetengah kes gua kureng berkenan skit ngan idea dier nih... hahaha... tapi.... kalu bab artikel dier yang dier tulis nih... gua sokong sepenuhnya...

Memang kayu la PAS dan PKR nih... kalu yang mati tue bukan Melayu... bukan main hingaq diorang bersama ngan DAP dan lain-lain .... tapi biler kena anak Melayu... haram... setakat depan media jer la level diorang nih..

Cuba la anjurkan demo ker... aper ker... yang penting supaya benda nih kasi semua orang nampak dan paham.... kalu tidak la... sampai biler orang akan kata PAS dan PKR jenis boleh diperkudakan...

Sebab itu la PKR dan PAS kalah di Hulu Selangor... sebab bodoh ... tak pandai kaji sentimen... biler la PAS nih nak berubah... PKR dah tahap teruk dah nih... nak berubah susah skit...

Pasai tue la orang Felda tolak PAS... sebab PAS nampak sangat mudah diperkudakan .... PAS nampak tidak pentingkan orang Melayu .... PAS cuma lebih retorik jer... pasai tue la...

Gua sayang kat PAS.. jadi gua mintak sangat la PAS berubah... jadi lebih bagus dan baik... takkan nak biar tahap nie jer... Orang Melayu dah makin ramai yang tak sokong PAS... yang sokong PAS tue semua adalah penyokong Islam tegar... yang melayu rasanyer takder ramai yang sokong PAS...

Itupun kalu PAS ader nak dengar pandangan gua la... kalu tak.....mmmmm tunggu maser jer...

BACA : Artikel ADUKATARUNA

Wah... Duit Rasuah RM3 Juta Sudah Dibayar

Pergh... hebatnyer.... duit rasuah RM3 juta sudah dibayar oleh Najib Razak dalam bentuk "mock cheque" semalam... hahaha... best la.. bagi duit rasuah sebanyak nih pon siap masuk TV tapi SPRM buat tak nampak jer... pergh... memang best...

SPRM tue buta mata ker.. buta hati ker.. atau buta tuli... hahaha...

Benda clear depan mata pon masih tak boleh nampak ka... itu semua rasuah pilihanraya tue... tak kira la dier bayar semasa pilihanraya ker.. ataupun selepas pilihanraya... tapi kalu dier umum nak bagi rasuah pada pilihanraya.. itu dah kira salah tue...

Ini bukan lagi terang... malah lebih bersuluh lagie tue...

Budus nak mampus la SPRM nih... SPR tambah la.. sure dah tutup telinga dah pasai benda nih... inilah satu kesalahan dalam pilihanraya yang membolehkan keputusan pilihanraya itu hari terbatal... takkan undang-undang pon tak tahu... kalu tak tahu... baik masuk kedalam kubur ikut Hakim Augustine Paul la.... bodoh betul la....

Akhirnya...

Hahahaha.... akhirnya... dapat gak Ezam Kotak menjadi senator... hahaha... dapat gak dier peluang untuk duduk dikerusi empuk kat dalam Dewan Negara tue... hahaha...

Takper la... kalu tidak.. sampai kiamat la dier takkan dapat masuk dan duduk kat situe... hahaha... akhirnya ader gak peluang untuk dier... Ezam.. ezam... hahaha... gua cukup kenal ngan lu.... malah gua pon kenal benar ngan Lokman Adam... bukan setakat minum dengan Lokman dan lu... tapi... hahaha... macam-macam citer gua dapat dari korang...

Gua kenal lu teramatlah kenal... samer macam gua kenal Lokman Adam dan Roslan Kassim tue.... hahaha...

Kalu Ezam Kotak dah dapat jawatan senator... Lokman Adam ngan Roslan Kassim sure jeles punya... hahaha.... biler plak diorang nak dilantik jadi senator... satu penggal cukup la... sure dapat elaun senator sampai mati... hahahaha... banyak gak tue... hahaha....

Akhirnya... dapat gak kitorang tengok lu berdebat macam bangang kat Dewan Negara tue... hahaha...

28 April 2010

Ada Berani Ka?

Bhai... lu ingat aaa... ada berani ka Johor nak stop penjualan air mentah dari loji Skudai kepada Singapura.... hahaha... gua rasa aaa... takder berani punya....

MB Johor dengan konfidennya mengatakan bahawa dia taknak sambung perjanjian air dengan Singapura.... ala bhai... ini semua lakonan jer... tak lebih dari itu... hahaha...

Alih-alih nanti...bersambung lagi 100 tahun perjanjian tue.... hahahaha.... Alangkan Pulau Batu Putih pon boleh bagi free kat Singapura.... cuba tengok Tambak Johor... ader berani ker Johor nak buat apa-apa kat Tambak tue... haram tak berani punya... hahahaha..

Orang cakap... once you have no ball, next time you also have no ball's at all.... hahaha...

Cakap melayunyer... sekali takder telor... selamanyer takkan ader telor... hahahaha

Tanya skit kat Ghani Othman tue... kalu lu tak tau camana nak handle Johor.. cuba tanya Muhyiddin Yassin... dier tahu camana nak jual Johor pada Singapura... sebab dier dah pernah pon jual dulu... hahaha.....

Yang Ini Lagi Panas

Tadi gua tulis artikel tentang tiga ekor katak baru kat negeri Kedah Darul Aman yang dijangka akan melompat dalam sedikit masa lagi.. yang ini lagi panas.... takder hujan takder ribut.... hehehehe... tetiba jer ader news masuk... tahap kesahihannya... masih lagi dikajiselidik.. tapi sebagai langkah segera.... PR kena amik tindakan cepat nih...

Yang lagi panas nih datang dari satu lagi negeri.... hahahaha...... negeri yang baru jer bergolok bergadai berperang untuk menyekat kemaraan SYAITAN yang direjam.....

Jangan pulak terkezut... yang ini lagi panas pasai.... hehehe... diberitakan 4 ekor katak telah dibeli dengan tunai baru-baru nih.... dan dijangka semuanya akan melompat pada atau sebelum hari pembuangan undi di P212 Sibu...

Ini bermakna... akan ader dua negeri yang serentak akan jatuh ketangan BN dalam masa terdekat... lambakan duit semacam daun gugur ini telah menggelapkan mata mereka... sebagaimana ianya telah menggelapkan mata juara Agama Islam di 1Malaysia.... iaitu ...korang pon tau kan... tak best la nak sebut nama mangkuk yang namanyer lebih busuk dari tahi anjing... hahahaha...

Mamat tue tak biasa diletakkan depan mata dier duit ratusan ribu riban cash... jadi biler ader depan mata... terbeliak terjojol lah dier... sampai tak sedar haram halal.... hehehe... tak caya tanya la kawan dier... Mohsin tue... hahahaha... harap ader kopiah jer atas kapla...

Ramai yang dah sasau kena bab duit nih bhai... hehehe... bukan setakat orang PKR jer yang terkujat terjojol bijik mata.... orang PAS pon ader yang hilang iman dier biler tengok duit... hahaha... Oh yer... tadi gua citer ader 3 katak baru kat Kedah kan.... sori.. ader pertambahan nampak.. sekarang dengar citer dah ader 5 ekor bakal katak...

Nilai iman katak nih cuma tak lebih RM20 juta jer... hahahaha... sikit benor... Syaitan tak cukup modal la... Ini semua syaitan kecik jer... Kalu Azazil (Lucifer) yang letak duit... mahu boleh cecah RM3.7 bilion.... hahahaha

Ada Satu Info Panas

Bhai... gua ada satu info panas nih... memang panas.... pasai apa info nih panas.... hahahaha.... gua akan bagitau... relaks... relaks... hahaha

Ader tiga ekor lagi mangkuk kat Negeri Kedah Darul Aman dikhabarkan akam melakukan lompat katak... kali nih.... silap gaya sure Kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah akan tumbang... Menteri Besar Kedah kena amik tindakan pantas nih....

Sebelum diorang nih melompat.. baik bubarkan ajer DUN Negeri Kedah... labih baik cara nih sebelum diorang melompat... masa tue Kedah akan jadi Perak nombor dua....

Info panas yang gua dapat nih... dijangka akan berlaku sebelum atau pada PRK P212 Sibu... memang benda nih tengah diusahakan... Zul Kulim dan SPR pon ader syer dalam pembelotan kali nih... hahaha... jangan tanya camana gua dapat info.... hahaha... stok toyol gua makin hari makin ramai.... hahahaha

So... baik buat tindakan tuntas dan segera...

Razak Baginda Sudah Lari

Hahahaha... Razak Baginda sudah lari.. takut punya pasai.. tinggal la Najib Razak sengsorang ... hahaha... camana nak tai chi team perundangan dari Peranchis yang dah datang ke Malaysia untuk siasat berkaitan dengan Altantuya (oops... tentang kapal selam yang tak boleh menyelam).

Mampuih Najib Razak nanti... terketar-ketar dier nak jawab... Razak Baginda dah cha aliff butt ... hahaha... takkan nak mintak Rosmah Mansor tolong jawab kot... hahaha...

Sure la lepas nieh terpaksa la Scorpene tue ditambat kat tepi Masjid Jamek... kat Sg Kelang atau Sg Gombak tue.. hehehe....

Ini semua Razak Baginda punya pasai.... pakar motivasi konon... kaunselor kanan konon... tapi pengecut lari tinggalkan Najib Razak jer sengsorang nak cover Altantuya... Team dari Peranchis nih dier bukan kira... semua disiasatnyer... sampai seluar dalam pun kena siasat punya... hahaha...

Hahaha... kantoi... kantoi.... nasib la korang labu....

Petrol Naik Lagi

Bhai... jangan terkezut aaaa... petrol naik lagi.... hehehe... ader dua hari jer lagi sebelum Kerajaan Malaysia dalam diam-diam akan menaikkan harga petrol dan diesel di Malaysia nih... bab petrol naik lagi nih.... dah banyak dah orang tulis... yer memang... ader yang tulis tentang kononnya Kerajaan Malaysia batalkan kenaikan harga petrol tue....

Hahahaha.... tolong aaa... tolong jangan terpedaya... kalu kabinet kata takder kenaikan harga petrol sebab ditangguhkan... hehehe ... maknanyer ada la kenaikan tue... dan biasanyer tetiba jer naik....

Tambah pulak dah menang di P094 Hulu Selangor baru nih... kira sekarang dah rasa kuat la.... dah ader momentum dah... hahaha... dah rasa hebat.. jadi kalu naikkan harga petrol pon rakyat tak boleh nak kata apa...

Tambah pulak gaji pengawal keselamatan akan dinaikkan berkuatkuasa Julai nih... jadi... hahaha... harga minyak petrol pon pasti naik... harga barang keperluan... sure lah lagi naik... hahaha...

1 Mei nih... hari buruh... hari pekerja... tapi takder pon buruh atau pekerja yang nak tubuhkan parti yang mewakili mereka... Malaysia kena ader balik Parti Buruh.... gua sokong sepenuhnya... satu masa dulu bapak gua adalah ahli Parti Buruh di Malaya sebelum diharamkan....

1 Mei ini jugalah.. harga minyak petrol akan jugak dinaikkan.... tak percaya... hahaha... kita tunggu dan lihat... hahahaha

Mana Pergi Perkasa?

Tue dier... ader budak Melayu mati katak kat tangan polis yang "kurang akal" tue... tembak tak pikir panjang... tembak tak soal siasat.. bukan sekali anak Melayu mati kat tangan polis yang "pendek akal" nih... dah banyak kali dah... dulu kat Arau... mana aaa... mana pergi Perkasa...

Takkan PERKASA tak nak jadi juara bab benda nih.. ala... jadi la juara...

Atau PERKASA dah lemah sebab dok asik layan China Doll ... hahahaha... yer la... yang selalu layan China Doll kat Bukit Bintang tue rasanyer ramai geng-geng PERKASA... hahaha....

Ujian Psikologi Buat Pengendali Senjata Api

Gua sebenarnya paling menyampah biler dengar polis tembak rambang sampai ader yang mati. Dalam banyak kes... kononnya polis bertindak mempertahankan diri... gua nak tanya nih... kenapa kalu nak pertahankan diri perlu kena tembak kat kepala...

Kalu penjenayah tue bersenjata api.. pun gua tak setuju gak tembak kat kepala sampai mati... tak boleh ker tembak bahagian lain yang bertujuan melemahkan dan seterusnya menyekat pergerakan penjenayah... takkan polis tak pandai nak tembak bahagian lain...

Apa-apa pon... benda dah jadi.. dah banyak kali dah.. bagi yang dok sokong tindakan polis buat tembakan rambang tue... gua nak tanya kat diorang nih... apa kata kalau yang mati tembakan rambang tue adik beradik, sedara mara atau mak bapak korang.... tanya diri sendiri dulu sebelum nak kutuk ker sokong ker... aper ker...

Okeh... sebagai langkah penyelesaian kepada semua kes tembakan rambang oleh pemilik senjata api nih... gua sarankan supaya semua pengendali senjata api didalam Polis tanpa mengira jawatan, pangkat atau sebagainya supaya menjalani ujian psikologi buat pengendali senjata api secara berkala... iaitu setiap 6 bulan sekali... jika beliau gagal dalam ujian psikologi, beliau akan digantung daripada dibenarkan menggunakan atau mengendalikan senjata api... selama 6 bulan atau setahun sehinggalah satu ujian psikologi sekali lagi dijalankan dalam sela masa yang sama...

Inilah langkah selamat untuk semua... kalu Kerajaan Malaysia tidak bersetuju nak buat ujian psikologi nih... maka sila lucutkan polis dari menggunakan senjata api dan tukarkan kepada alat Taser Gun sahaja....

Amacam ... ada setuju... kalu tak setuju... amik pistol dan bedil la kepala sendiri.... macam siot jer...

27 April 2010

Latihan Di Israel

INI MEMANG BERITA PALSU.

Bukit Aman 27 April 2010 - Menteri Dalam Negeri dengan arahan dari APCO Worldwide telah mengarahkan sekumpulan anggota polis untuk mendalami ilmu kepolisian dan pencegahan jenayah serta keganasan di Tel Aviv, Israel pada bulan Jun ini. Latihan di Israel ini hanyalah sebahagian daripada perjanjian persefahaman yang telah ditandatangani di antara Perdana Menteri Malaysia dengan Presiden Amerika Syarikat dan Presiden Israel.

Latihan di Israel ini adalah sebagai satu langkah penting dalam memperkasakan dan memantapkan kecekapan dan kesiapsiagaan para anggota polis dalam menjalankan tugasan hakiki mereka.

Seramai lebih kurang 1000 orang anggota akan dihantar secara berperingkat-peringkat mengikut modul kursus yang bersesuaian dengan keutamaan akan diberikan bagi unit cegah jenayah dan Polis Simpanan Persekutuan (FRU). Antara modul kursus yang akan disediakan adalah "Krav Maga" (satu seni mempertahankan diri yang diasaskan oleh Agensi Perisikan Israel. Kos bagi latihan di Israel ini akan ditaja jamin oleh beberapa syarikat berkaitan kerajaan (GLC).


INI PULA BERITA SOHIH.

*** Terkini: Seorang pelajar tingkatan tiga telah mati ditembak oleh anggota peronda polis di Shah Alam, Selangor kerana "kononnya" bersikap mencurigakan pada pukul 2 pagi di Seksyen 11, lebih kurang 100 meter dari rumahnya. Ketika kejadian, suspek sedang memandu kenderaan Proton Saga Iswara dengan rakannya.

Makan Tak Habis

Pergh... tah hingat punya... makan tak habis nih.... giler betul melantaknyer.... luar dalam pon habis ditaramnya... tak tengok kiri kanan.... memang la hebat makan dier nih... tak hingat halal haram.... giler nak mampus ker aper.... hehehehe...

Hehehe... aper yang gua mencarut kat atas tue... hahaha.... ader....

Ini ceritanyer.... ader orang tue la kan... dier dulu pernah jadi baik (berlakon jer kot?... hahaha)... konon dier lah yang paling alim dan paling baik.. pijak semut pon tak mati semut tue.. sebab dier belajar ilmu levitation ngan Davin Blaine... hahaha... masa tue memang dier nih (kononnya la) amat berkira pasai halal haram nih...

Tapi kan... semenjak dua menjak nih... bukan main tak kira dier taram melantak... abis yang halal dan haram dier sapu sekali.... yang penting ... semua untuk kepentingan diri sendiri... pastue bawak cerita sana sini.. yer la.. nak cari untung... hehehe...

Dulu mola-mola dier jagak gak skit area dier... yer la.. tengah baru.... tapi tak lama pun... sebab dier nih jenis suka kelepet orang lain.. yang penting nama dier naik.. kaki kencing tak hingat kiri kanan... suka guna nama orang lain untuk kepentingan dier... bukan apa pon.. sebab nak naikkan rating diri dan bisnes sendiri jer... hahaha...

Orang kat area dier dah perasan yang dier nih kaki kelepet.. kaki kencing power... janji dapat nama... pastu orang kat area dier boikot la dier... pastue dier jaja cerita lagie.. konon orang besar tak bantu dier.. orang kumpulan dier tak bantu langsung kononnya...

Pastue bukak cerita yang kononnya dier ader rahsia tentang orang kumpulan dier... dan kononnya kumpulan dier dan orang kumpulan dier tak tolong bantu apa yang patut isu agama dier... jadi dier pon buat madah berhelah... sesaja cari pasai... laga-lagakan sesama dalam kumpulan dier tue... biler orang besar panggil untuk soalsiasat... macam-macam helah .. buat taik.. lari.. pengecut takder telor...

Lepas tue... kena hukuman... yang best tue... biler kena jer hukuman... terus belot kuar dari kumpulan dier.. dan join kumpulan musuh... yang buat khianat kat agama dier tue kumpulan musuh.. boleh plak dier masuk dan berbaik dengan kumpulan musuh tue... hahaha... semua pasai duit bhai...

Lu agak-agak la.. berapa mamat nih dapat aaa.... lu nak tau ka berapa dier dapat... hahaha... gua dah dapat exact figure dah nih... hahaha.... tapi rasanyer maleh la nak publish kat sini .. sebab nanti tak pasai-pasai kena saman... yer la... mamat nih tengah power la nih... cakap dier tengah laku kat kumpulan musuh.... hahaha....

So... siapa dier mamat yang makan tak hingat halal haram nih.... lu dan gua pon tau kan..kan..kan... mamat nih sekarang nih dapat sen banyak oooo.... makan tak habis tue... makan boleh sampai tujuh keturunan tue...

Makan la duit haram... buat bagi anak bini lu makan sama... elok la tue...

Teoh Beng Hock Terima Emel Ugutan Bunuh

Huh... biar betul... takkan Teoh Beng Hock terima emel ugutan bunuh la pulak... nih macam mana Teoh Beng Hock punya akaun emel ader orang tahu pulak nih... pelik bin ajaib nih...

Teoh Beng Hock memang tak publish nama emel dier nih... macam mana pulak orang boleh tahu dan antar emel ugutan kat dier... hahahaha... tak paham la...

Nih... Pakar Forensik British Prof Dr Peter Vanezis buat laporan polis... dier kata ader orang hantar emel ugutan kat dier... err.. gua nak tak la jugak... macam mana orang boleh tahu nama emel dier... dier ader kasi tau kat dalam akhbar ker... atau dier bagitau kat dalam inkues...

Kalu dier tak bagitau alamat emel dier... macam mana orang boleh tau... atau memang orang yang antar kat dier tue memang kenal peribadi dengan dier... akaun emel mana satu yang kena tue... Gmail ker.. atau Hotmail... hehehe...

Pada gua la... ini semua nak kasi sensari dan naikkan rating keglameran dier jer... pakar patologi dari Thailand tue pon takder dapat emel ugutan pon.. sebab dier tak kasi tau alamat emel dier... hahaha... nih macam mana Pakar Forensik British Prof Dr Peter Vanezis boleh kena nih....

Nak tipu pon berpada-pada la bhai... buat malu anak cucu jer.... Oh yer... satu lagi... Teoh Beng Hock tue bukan bapak atau anak kepada Patrick Teoh aaaa.... hahahaha

Malaysiakini Kena Dakwa

Pergh.... tak sangka la... Malaysiakini kena dakwa... hahaha... siapa yang dakwa... hahaha... takder saper la... hahaha.. Polis "kononnya" dakwa Malaysiakini terbitkan artikel yang palsu di laman portal Malaysiakini...

Yang peliknya... Polis kata ader orang melaporkan kepada polis tentang artikel tersebut.... errr.. boleh beritahu tak apa nombor laporan polis tue... dah ada nombor laporan ker atau belum... kalu belum.. baik la buat cepat...

Gua bukan nak kasi panaskan senario... cuma biler Polis dakwa ader laporan telah dibuat... polis kena pastikan ader sertakan sekali nombor laporan tersebut... senang la sesapa nak buat semakan... Takkan berdasarkan cakap mulut jer ...

Sori la.... gua memang tak nak cari pasal dengan Polis... cuma pada gua la... diorang kena bertindak professional... jangan nampak macam lawak jer.. nanti takder saper nak respek nanti... kesian la... kalu takder sesapa nak respek... macam mana nak buat kerja.... tak gitue...

Malaysiakini kena proofkan yang dier tak terbitkan artikel tersebut... polis pulak kena proofkan ader orang buat laporan tentang benda itu dengan bagi publish nombor laporan polis tue... itu jer...

Pengundi Bukan Bodoh La

Bhai... para pengundi bukan bodoh la... diorang sebenarnya bijak... pasai diorang bijak ler tue sebab diorang kasi menang kat P. Kamalanathan tue... pengundi Hulu Selangor bukan bodoh la..

Mari kita kaji dimana bijaknya pengundi di Hulu Selangor..

1. Mereka bijak berpolitik... sehinggakan PM dan seluruh kabinet terpaksa turun kat Hulu Selangor...
2. Mereka bijak berpolitik... sehinggakan BN terpaksa kuar modal tunai RM65.8 juta..
3. Mereka bijak berpolitik... sehinggakan BN terpaksa buat janji pembangunan lebih dari RM100 juta...
4. Mereka bijak berpolitik... sehinggakan Najib Razak terpaksa sediakan duit RM3 juta untuk bagi sekolah Cina.
5. Mereka bijak berpolitik... sehinggakan jalan diturap dan infrastruktur awam diperbaiki...
6. Mereka bijak berpolitik... sehinggakan P. Kamalanathan tue nampak lebih UMNO dari orang UMNO...
7. Mereka bijak berpolitik... sehinggakan isu Zaid yang minum arak menjadi jauh lebih berdosa daripada pemilikan saham syarikat arak oleh Mirzan Mahathir...

dan banyak lagie.... hahaha...

Anwar Ibrahim sebenarnya telah salah percaturan... yang patut dipilih menjadi calon P094 Hulu Selangor itu hari sepatutnya Dr Halili Rahmat... hahaha... baru lah boleh menang... hahahaha

Apa Sebenarnya Matlamat Hindraf?

Bhai.. gua memang tak paham la ngan Hindraf nih... apa sebenarnya matlamat Hindraf nih aaa... tak tau la... kejap dier memperjuangkan kepentingan kaum India... tapi kejap... dier tinggalkan perjuangan kepentingan kaum India...

Gua rasa la.. Hindraf nih tak lebih dari satu puak yang psiko... depa dah tau yang UMNO/BN takkan bantu diorang sejak zaman berzaman... tapi... dalam satu pilihanraya.. diorang tentang habis-habisan UMNO/BN nih... tapi dalam pilihanraya yang lain... diorang sokong habis-habisan UMNO/BN nih....

Nih apa benda macam nih.. kalu tak tetap pendirian.. jangan tubuhkan satu NGO... itu serupa lalang... tak konsisten... Kalu betul Hindraf memperjuangkan kepentingan kaum India.. tentu diorang akan pastikan sistem gaji minima untuk warga estet dilaksanakan...

Tapi... sampai sekarang gua tengok Hindraf macam takder berminat jer nak paksa UMNO/BN untuk laksanakan sistem gaji bulanan minima untuk warga estet... Yang kaya... bos-bos Hindraf... yang dapat nama.. orang atas dalam Hindraf... yang merana.. seluruh kaum India di Malaysia... itu hari kutip duit sikit sorang untuk bantu tubuhkan Hindraf ... banyak duit tue... mana pergi.. ader buat audit ka... kesian kaum India kena tipu bulat-bulat dengan Hindraf...

Gua kesian kat jiran gua (Pakcik Krishnan dan Veloo) kat kampung tue yang sokong Hindraf... kena tipu hidup-hidup... apa yang gua nampak... Hindraf nie ader lebih kurang macam MIC jer... tak boleh pakai...

Kalu Hindraf tak nak tolong diri diorang sendiri.. jangan harap la orang lain nak tolong diorang... Hindraf nih terlebih perasan bagus jer... betul macam kata RPK... Hindraf nih serupa kayu jugak... hahaha

Hari Ini Selasa

Bhai... Hari ini Selasa... semalam hari Isnin... err... ader tak nampak mana-mana persatuan Cina dapat jumpa Najib Razak kat Putrajaya ... dengar khabar.. sepatutnya diorang pi jumpa Najib sebab Najib dah janji nak jumpa diorang sebab nak kasi duit RM3 juta untuk sekolah Cina...

Err.. atau memang ader persatuan atau orang-orang Cina dari Hulu Selangor yang dah mari... tapi Najib cabut lari pasai dier takder duit sebanyak tue... Itu semua kencing jer la bhai.. Najib kencing pengundi kaum Cina di Hulu Selangor jer...

Tapi kencing tak lawas... tue yang tak menjadi tue... hahaha... kalu tidak.. mau menang dengan undi majoriti 18000 ... hahaha.....

Najib nih kencing jer pandai la... gua nak tengok.. berapa hari dier akan tunaikan janji Melayu dier tue... Oh yer... P. Kamalanathan tue dah pindah ker Hulu Selangor ker idak... kalu belum... mari la pindah.. Makcik gua ader rumah nak kasi sewa kat Batang Kali tue... tak mahal.. rumah banglo... murah jer sewa... cuma RM5000 jer sebulan... yer la.. dah jadi Ahli Parlimen.. takkan duduk rumah lekeh-lekeh punya.. betul dak... hahaha

Kita bagi masa sebulan untuk P. Kamalanathan tue pindah ke Hulu Selangor... kalu tidak... dier serupa Najib jugak la... kaki kencing... tak boleh pakai punya worang...

P212 Sibu

Bhai.... bila lagi mau start gerak kerja kempen untuk P212 Sibu... takkan baru nak mula pada hari penamaan calon kot... tak berapa hari jer lagi... 8 haribulan Mei tue... tak lama lagi...

Buat yang mampu naik belon pi Sarawak tue.. kena la dah bersedia untuk pergi... hari nih dah 27 haribulan dah... ader dalam 11 hari jer lagi... dah patut kena gerak semua jentara dah nih... SUPP tue kuat pengaruhnya .. yer la... modal besar bantuan dari bilioner Sarawak ... Taib Mahmud tue...

Dier pasti akan gunakan segala kekuatan modal yang ada dalam CMS (Cahaya Mata Sarawak) untuk kerja-kerja melobi dalam pilihanraya P212 Sibu kali nih... kalu kat P094 Hulu Selangor tue.. dah abis RM65.8 juta tunai.. rasanyer kat Sarawak nih boleh cecah RM100 juta lebih kot... hahaha..

DAP perlu dibantu... itulah gunanya ader SNAP dan PRK... PAS kat Sarawak pon kena gerak bantu gak.... jangan nak leka macam kat Hulu Selangor... kat Hulu Selangor itu hari.. PJ PAS Negeri pun tak buat all out untuk bantu kempen... malah Timbalan Presiden PAS pon kejap ader kejap takder... macam Chipsmore.... Presiden... hehehe... maleh la gua nak tegur.... nanti ramai yang chop gua semacam jer... hahaha..

Dari dulu lagi gua suggest yang semua sekarang nih kena gerak dengan satu logo jer... logo Oren Pakatan Rakyat... dari baju sampailah kepada bendera... baru la nampak sehati sejiwa... ini kat P212 Sibu nih.. kita kena bagi signal buat orang Sarawak supaya buat perubahan... sebab kalu tak buat perubahan... sampai biler la diorang akan manjadi rakyat kelas kedua atau ketiga di Malaysia nih... diorang takkan tak tau yang diorang tue "fixed deposit" BN selama nih.. BN cakap besar pasai diorang tahu orang Sarawak boleh mudah kena kencing dan percaya babi buta...

So.. P212 Sibu.. kita kena buat cepat dan teratur...

Mara Dan Terus Mara

Kekalahan tue kira macam perkara biasa la... dalam lawan bola pon.. bukan semedang Brazil menang... bukan gak semedang Argentina atau England menang... tapi... biasa la... ada time kita menang... ader time kita kalah... tapi kita kena mara dan terus mara...

Kalu kita main bola.. tapi kita menang pasai kita rasuah pengadil... kita ubah tiang gol... kita sogok pemain simpanan supaya belot... kita umpan penjaga air dengan duit supaya dier taruh serbuk buah "Malakian" dalam teh para pemain... hehehe... sure kita menang tue tak best punya.. sebab penuh dengan penipuan... betul dak... tak kira la kita ader pemain seperti Christiano Ronaldo, Ronaldinho, Ballack atau Beckham ker.... hahaha.... tapi kalu kita perdajai pemain lawan dan kita menang... memang tak best la...

Tapi... kalu kita menang pasai kita main takder curi ayam.. tak tipu... tak sogok.. main berhati mulia... tapi kita main secara profesional.. terhormat dan penuh dengan skil main bola dengan bagus.. tentu kita puas hati atas kemenangan kita...

Tentu jugak FIFA dan seluruh peminat bolasepak seluruh dunia akan respek kepada pasukan kita.. walaupun pasukan kita berkaki ayam ketika bermain bola di World Cup 2014 ... yer la ... nak beli kasut Adidas atau Nike pon tak mampu... abis kuat pon boleh pakai kasut ASADI atau BATA jer... hahaha

So... kesimpulannya... mana best .... main tipu ker... main professional... lu tanya diri lu sendiri la...

Gua sokong pasukan dari Cote d'Ivore ... hahaha .....

Oh yer.... nanti gua nak tanya Sepp Blater (Pengerusi FIFA)... kenapa aaa.. ASIA nih terlalu besar.. kenapa tak bagi pecahkan lagi ASIA nih kepada 3 kumpulan.. supaya ader ramai lagi pasukan ASIA dapat bertanding di World Cup. Tak aci la camnie...

26 April 2010

Mari Kita Ke Sibu

Yeah.... mari semua... mari kita ke Sibu... hahaha.... persal... hahaha... takkan dah lupa... ader satu Pilihanraya Kecil kat sana.... P212 Sibu Sarawak la bhai..... hahaha .... 8 Mei penamaan calon... dan 16 Mei pulak adalah hari mengundi... hahaha... mari la kita semua ke Sibu pulak wei... hahaha

Jangan kata kitorang tak akan berkampung kat sana... hahaha... mungkin gua tak pergi... tapi... sebagai mastermind... gua akan pastikan gua letak paling kurang seekor dua toyol cover kat Sibu nanti... paling cikai akan cover pada hari mengundi.... tengok la... kalu ader sen lebih... pasti gua boleh antor ramai toyol... hehehe

Jadi.... kita tengok setakat mana pulak yang BN nak berabis kat Sibu tue.... hahaha.. kalau PRK P094 Hulu Selangor... diorang habis duit cash sebanyak RM65.8 juta.... berapa pulak agaknya akan dihabiskan kat P212 Sibu nih... hahaha... kita tunggu jer la..

Gua akan pastikan jejak duit diorang akan dikenalpasti... dan biler sampai masanyer.. gua akan umumkan nilai total duit tumbuk rusuk yang dihanguskan tue...

Tiada Yang Pelik, Tiada Yang Hairan,

Bhai....

Tiada apa yang pelik dan tiada apa yang hairan... benda dah memang disaspek sejak dari awal lagi... memang gua dah jangka BN akan menang besar... yer la .. lebih dari 1000 undi majoriti tue... mula-mula dapat info sebelah pagi semalam ... sekitar pukul 9 pagi.. gua dah jangkakan bahawa BN menang dengan lebihan undi dekat 2000... tapi apa-apa pun BN dah menang..

Orang Felda suka sangat kat P. Kamalanathan... yer la... dengan adernyer P. Kamalanathan nih... orang Felda dapat duit tunai... kat Gedangsa, Sg Tengi, Soeharto dan Sg Dusun... duit berterbangan dalam sampul duit raya pun ader.. sampul surat merah kecik pon ader.. dalam sampul surat warna pink pon ader... hahahaha...

Dari sekecik-kecik nilai sebagai RM150 sampailah ader yang dapat RM1000 dalam samput tue.. Itu tak termasuk yang kat Kalumpang, Rasa, Kerling, Batang Kali, Bkt Sentosa dan Sg Buaya.... fuh... mewah tue... mau makan besar sepanjang minggu nih....

Hahaha.. KFC kat KKB dan Tg Malim akan kena serbu la lepas nih.. yer la... duit dah banyak... Pasaraya Angsoka kat Tg Malim tue pon mungkin kena serbu gak... hahaha..

Mengikut jejak duit yang toyol-toyol gua kejar sejak dua minggu sebelum pilihanraya sampailah kepada semalam... kitorang jejak pengeluaran duit cash dari beberapa bank pada nilai yang terlalu besar... total semua mencecah RM65.8 juta.... tak tau la pi mana duit tu... mungkin banyak yang dah sampai ke tangan para pengundi di Hulu Selangor...

Gua dah saspek benda nih akan jadi so.. gua mintak toyol gua yang kerja ngan bank monitor pergerakan duit tunai atas akaun-akaun tertentu... jadi.. itu yang dapat tau duit kuar banyak tue... pergh... hebat... mana diorang dapat duit nak kuar banyak tue aaa... hahaha...

Itu semua duit cash.. yang direct transfer guna FPX pulak tak sempat nak jejak.. tapi gua rasa sure lebih dari sekali ganda kot.... kalu dah labur banyak nih... takkan tak boleh menang kot... yer la.. nak bayar blogger UMNO/BN lagi.. err. ParpuKari.. lu dapat berapa aaaa... kasi tau la... hahaha...

Kita tengok apa yang P. Kamalanathan akan buat untuk Hulu Selangor... kita akan jejak... tuntut semua janji... hehehe... Wei orang Hulu Selangor... dah boleh tue mintak RM3 juta yang Najib janji nak kasi hari nih... so pi la Putrajaya hari nie.. tuntut duit cash untuk Sekolah Cina tue... hahaha... jangan kasi Najib lepas lari...

SPR dan SPRM memang buta ... tak nampak Najib Razak buat kesalahan rasuah pilihanraya nih.... memang la SPR tak boleh harap punya... balachi BN... sah komponen BN la SPR nih...

25 April 2010

Laporan Terpaksa Dihentikan

Gua pohon berjuta kemaafan daripada semua pembaca dan pelayar blog ini. Setakat ini sahajalah yang mampu gua berikan. Terpaksa la gua mengundur diri...

Sila layari blog kat link ini untuk maklumat lanjut..

Anil Netto
Love Perak
Zul Mamak Penang
Zorro Unmasked

Semoga kita semua berjumpa lagi esok dan juga di PRK Dun Sg Burung.

SMS Dari Toyol (68)

Bos...

Kampung Bharu KKB PR leading dengan 700 lebih undi bos... tapi tak confirm lagi la...

SMS Dari Toyol (67)

Bos...

Khabar datang dari Ulu Yam Bharu... BN leading dengan 175 undi...

SMS Dari Toyol (66)

Bos...

Ini maklumat tidak rasmi.... keputusan setakat nih adalah PKR 4204 dan BN 3592 .... tapi maklumat kasar jer nih bos... sabor...

SMS Dari Toyol (65)

Bos...

Khabar datang dari SMK Dato Hj Kamaruddin ..... PR leading dengan 215 undi... harap betul la maklumat nih bos.. kalu salah bos jangan marah saya...

SMS Dari Toyol (64)

Bos...

Dengar khabar PR lead kat Kg Baru Cina di dua saluran... tapi info masih terlalu awal... pengiraan undi masih berjalan lagie...

SMS Dari Toyol (63)

Bos...

Keputusan tidak rasmi... kita menang kat Ulu Yam Barat dengan kelebihan 77 undi... hehehe... bagus la kalu camnie...

SMS Dari Toyol (62)

Bos...

Setakat nih undi PR leading lebih 800 undi berbanding BN.... tapi ini semua masih tak rasmi lagi la bos... nak rasmi tunggu la nanti...

SMS Dari Toyol (61)

Bos...

Undi pos BN menang lebih dari 640 undi la bos... makan besar diorang dengan undi pos nih.. yer la... undi pos memang dari dulu milik BN...

SMS Dari Toyol (60)

Bos...

Setakat la nih.. keputusan tidak rasmi... BN tengah lead 55 peratus depan PR nih... kertas undi masih tengah kira lagie nih...

SMS Dari Toyol (59)

Bos...

Setakat kiraan la nih... BN tengah lead dengan 88 undi la bos... masak kita kali nih kalu macam nie la trend seterusnya sampai pukul 9 malam nanti... masak bos... masak...

SMS Dari Toyol (58)

Bos...

Gua dengar yang undi pos BN leading la bos... lebih dari 70% undi pos milik diorang la... tak confirm lagi bilangannya...

SMS Dari Toyol (57)

Bos...

Rasanyer keputusan muktamad lambat lagie la.. pasai ader yang mungkin akan buat kiraan semula la bos... gua dengar dari bilik gerakan BN nih... mungkin ader dua tiga akan kena kira balik semula...

SMS Dari Toyol (56)

Bos...

Konfirm.. kita memang kat Bukit Fraser... kelebihan 6 undi majoriti.... bagus la... ader petunjuk tue bos...

SMS Dari Toyol (55)

Bos...

Gua nampak lebih dari 10 bas yang rasanyer bawak pengundi hantu dah bergerak kuar dari Hulu Selangor... gua terserempak tadi dengan diorang kat Batang Kali.... ramai betul hantu la bos...

SMS Dari Toyol (54)

Bos...

Ader member kasitau yang kita leading kat Bukit Fraser.. ntah betul ker idak.. gua tak dapat confirmkan... apa-apa nanti kalau ader masa gua bagitau...

SMS Dari Toyol (53)

Bos...

Pusat penjumlahan undi di KKB nih dah penuh sesak ngan wartawan dan penyokong kedua-dua parti.. nampaknya FRU kena buat sekatan la nih.. kalu tidak ader yang boleh jadi bergaduh nih bos... puak BN nampak macam kena histeria jer bos..

SMS Dari Toyol (52)

Bos...

Gua dapat tau kita mungkin ader harapan skit kat area estet bos... sebab nampaknya kempen Pakatan menjadi kat sini... pengundi India rata-rata tak suka kat Kamal tue...

SMS Dari Toyol (51)

Bos...

Gua dapat tahu.. BN tabur duit RM500 tiap sorang pengundi di kawasan Felda la bos.. tapi tak konfirm berapa ramai yang dapat duit tue... boleh la belanja besar lepas nih... bos tak nak duit terduduk ker bos...

SMS Dari Toyol (50)

Bos...

PACA BN konfiden menang besar kat Kalumpang la bos... diorang dok sibok macam merayakan sesuatu jer bos... SPR belum kira abis kertas undi nih bos..

SMS Dari Toyol (49)

Bos...

Kawasan undi Cina pon belum tentu kita menang nih bos... MCA punya orang nampak macam hepi jer bos... pelik la... Kat Rasa nih... semua orang BN konfiden menang besar kat sini... tak tau la nak kata apa...

SMS Dari Toyol (48)

Bos...

Polis dan FRU dah start mengawal pusat pengundian la bos.. SPR nak bersedia untuk buat penjumlahan undi nih... kitorang cover setakat mana yang boleh la bos... boleh tak...

SMS Dari Toyol (47)

Bos...

Pusat pengundian dah ditutup la bos... kalau ikut cula nih.. rasanyer kita akan kalah sekitar 8000 lebih undi bos... teruk kali nih.. Najib sure gelak giler punya.... sokongan kat Felda yang kasi diorang kuat nih bos....

SMS Dari Toyol (46)

Bos...

Bos nak kitorang folow sampai pukul berapa nih bos.. rasanyer tak dapat nak seludup masuk untuk pengiraan undi nih bos... gua takder pass ... macam mana nih bos... dapat cover dari luar jer la... bos dapat update kat internet ker bos...

SMS Dari Toyol (45)

Bos...

PACA BN dah konfirm yang diorang akan menang besar kali nih bos ... berdasarkan cula semasa kat pusat pengundian di Felda la bos... Felda diorang konfirm dapat lebih 90% la bos.... teruk nih bos...

SMS Dari Toyol (44)

Bos...

Gua nak report nih bos... kat Hulu Bernam nih... stok pengundi hantu dah start masuk awal tadi dah.. pusat mengundi dah dekat nak tutup nih... rasanyer sempat la last minit diorang kasi kuat BN punya undi nih..

SMS Dari Toyol (43)

Bos...

Lagi dah petang nih.. lagi rancak kempen merayu undi la bos... gua nampak Puteri UMNO dok ayat baik punya kat sekumpulan pakcik dan makcik kat Kerling nih bos... yang best tue siap depan pintu masuk pusat mengundi tue bos..

SMS Dari Toyol (42)

Bos...

Tiga bas yang bawak bakal pengundi hantu kat Batang Kali tue nampak dah patah balik dah bos... rasanyer pergi area lain kot... kereta gua dah stuck kat sini bos... kena blok... hampeh...

SMS Dari Toyol (41)

Bos...

Penat la bos... sokongan dari pengundi banyak kucar kacir la bos... nampak macam BN akan menang besar nih.. sana sini penyokong BN dah beraya sakan nih... Puteri UMNO siap gelek sana sini la bos... tapi takder yang seksi... hahaha

SMS Dari Toyol (40)

Bos...

Ader penyokong PR yang tampak seronok dengar citer ADUN Sg Burung dah sampai masa.. diorang kata ader peluang untuk kerja keras sekali lagi... bos tak kasi konfirm lagi ka pasai ADUN nih... cepat la bos...

SMS Dari Toyol (39)

Bos...

Gua dapat info lebih separuh Orang Asal tak dapat mengundi di KKB pasai dah ader orang mengundi untuk diorang awal pagi tadi.... Ader Orang Asal yang tak puas hati la bos... tapi SPR buat donno jer...

SMS Dari Toyol (38)

Bos...

Gua dapat info ader 3 bas lagi akan mari untuk membuang undi di Rasa nih bos... pelik aaa... mana datang la pengundi nih...

SMS Dari Toyol (37)

Bos...

Gua dapat info lagi yang BN konfiden menang besar lebih dari 9000 undi... ader dua lubuk undi diorang nih bos.. duit dah banyak tabur dah nih... gua dapat kat bilik gerakan BN di Hulu Bernam nih bos...

SMS Dari Toyol (36)

Bos...

Ader pengundi yang tak puas hati la bos... diorang nak mengundi.. tapi tak boleh pasai konon dah mengundi dah pagi tadi... sedangkan diorang baru jer nak pi mengundi... dah ader hantu yang undikan untuk diorang... lokasi KKB la bos...

SMS Dari Toyol (35)

Bos...

Confirm la... gelombang kedua pengundi hantu dah start dibawak masuk... siap diiringi oleh outrider polis tue bos... gua follow tadi kat Batang Kali... tapi tak dapat nak cover pasai kena blok ngan penyokong BN la bos....

SMS Dari Toyol (34)

Bos...

Dah kecoh bos... kitorang dengar citer yang ADUN Sg Burung dah sampai masa dah bos... tak dapat konfirmkan lagi nih... bos tolong konfirm dan kasitau kitorang aaaa... kalau betul.. ada lagi PRK.... mewah bos...

SMS Dari Toyol (33)

Bos...

Gua rasa la kita kalah teruk kat kawasan Felda la bos.. sebab peratusan yang sokong BN lebih dari 80% kat sini la bos... gua kat Gedangsa la nih... tadi gua lunch dengan Abang Din Ayam la bos... hehehe.. dier kirim salam kat bos...

SMS Dari Toyol (32)

Bos...

Tadi ader gua tengok satu mamat tue kasi duit dalam sampul surat warna pink kat beberapa orang la bos... mungkin duit kot sebab nampak tebal skit... sebab dier bagi tue sorok-sorok la bos... lokasi... dekat Kerling...

SMS Dari Toyol (31)

Bos...

Tadi gua seludup masuk kat satu bilik gerakan BN nih... dan diorang sedang bersedia untuk gerakkan kumpulan kedua pengundi .. konon datang dari luar kawasan... tapi gua konfiden itu semua pengundi hantu la bos... macam mana nih..

SMS Dari Toyol (30)

Bos...

Pengundi hantu stok petang dah mula kelihatan la bos... nih ader banyak van yang bawak pengundi hantu yang muka kelat nampak cam warga asing jer kat Kalumpang nih bos... yang best tue bos... siap ader escot dengan polis tue..

SMS Dari Toyol (29)

Bos...

Gua dapat tahu dari bilik gerakan BN kat KKB nih... diorang konfiden menang besar la bos... lebih dari 3000 undi la bos... diorang konfiden tahap dewa la bos...

SMS Dari Toyol (28)

Bos...

Bos jangan percaya SMS yang bertaburan kata Zaid Ibrahim bakal menang bos... semua SMS tue datang dari jentera provokasi BN bos... semua tue mengarut jer bos... tolong kasitau semua bos... pengundi Bangla dan Indon ramai la bos kat Hulu Yam nih..

SMS Dari Toyol (27)

Bos...

Pelik bos... banyak pusat pengundian ader terlalu ramai pengundi... ramai yang kuar mengundi nih... gua takut ader terselit banyak hantu raya... hantu kopek.. hantu polong ... hantu jerangkung la bos...

SMS Dari Toyol (26)

Bos...

Bos dah makan ker... gua dah makan kari kepala ikan tadi bos... ader mamat mana ntah sponsor makan nih... gua makan jer.. orang dah nak belanja... hahaha... sedap bos... kari mamak tue bos... makan kat Tg Malim tadi bos..

SMS Dari Toyol (25)

Bos...

Bos jangan sedih kalau BN menang kali nih bos... sebab diorang main tak aci... pakai duit la bos... siap sogok sana sini... kat Rasa nih gua dengar ader yang dapat RM500 tue bos... banyak tue..

SMS Dari Toyol (24)

Bos...

Suasana cool skit la nih... maybe orang pi makan tengahari kot... kedai makan nampak dah penuh dah... kedai jambu pon stok dah kurang dah bos... hehehe.. untung banyak orang berniaga nih bos... Gua kat Hulu Bernam nih bos...

SMS Dari Toyol (23)

Bos...

Ada pengundi yang nama dier takder kat dalam daftar mengundi di KKB nih bos... ader pulak tak dapat mengundi pasai dah ader yang tolong mengundi untuk diorang awal pagi tadi... panas la isu nih bos...

SMS Dari Toyol (22)

Bos...

Gua rasa la... kali nih peratusan pengundian keluar mungkin lebih dari 85% bos... tapi mungkin BN lead la... sebab kat Sg Dusun tadi gua tengok ramai yang nampak macam pengundi karat biru BN la bos.... jangan sedih la bos... ader masa lagi nih..

SMS Dari Toyol (21)

Bos...

Gua dah dengar cerita ader orang dapat duit palsu kat Gedangsa la bos... duit palsu dalam sampul duit raya... RM300 tue bos... banyak tue... tak tau dier buat report polis ker tidak...

SMS Dari Toyol (20)

Bos...

Gua dengar BN semakin lead kat KKB nih bos.... tapi peratusan tak tau lagi.. nanti gua cek lepas makan aaa.... ader brother UMNO tue nak sponsor... hahaha.. jangan jeles bos...

SMS Dari Toyol (19)

Bos...

Hulu Bernam makin teruk jem la bos... dengar citer duit masih lagi turun macam air kat sini.... ader yang dah dapat duit dalam sampul duit raya la bos... gua tak cek la pulak duit betul ka palsu...

SMS Dari Toyol (18)

Bos...

Banyak kereta turun dari Genting la bos... semua penuh... muka macam Cina ramai... ntah pengundi atau kaki judi... tapi plet kereta Johor dan Melaka la bos... mungkin hantu jugak kot...

SMS Dari Toyol (17)

Bos...

Simpang tiga kat pekan Batang Kali nih jem teruk bos... jalan terlalu macet.. hehehe.. nampak banyak kedai makan dah penuh orang nih... rasanyer ader makan free lagi nih bos... saluran 1 dah makin kurang pengundi dah bos...

SMS Dari Toyol (16)

Bos...

Gua makan tengahari tadi UMNO sponsor la bos... hahaha... terus gua tibai makan macam-macam... jangan jeles la bos... nasib baik gua bukan pengundi.. kalu tidak sure dapat duit terduduk la bos... kat sini RM100 tunai diorang bagi la bos... gua kat Sg Tengi nih bos...

SMS Dari Toyol (15)

Bos...

Tetiba jer ramai pengundi India dan Cina kuar mengundi di Hulu Yam nih bos... peratusan naik mendadak la bos... saluran semua jadi penuh tetiba jer bos... mana mari tak tau la bos... tapi nampak macam muka geng MIC dan MCA jer..

SMS Dari Toyol (14)

Bos...

Polis makin ramai datang kat Hulu Yam nih bos... siap bawak kelengkapan lagi tue... macam ader isu besar nih bos... harap tak jadi gaduh la kat sini... bos ... awek jual jambu kirim salam ...

SMS Dari Toyol (13)

Bos...

Lu tau dak AMK dah tahan bas kat Peretak.... banyak bas bos... tak silap gua ader lapan... mungkin lebih lagi la bos... nampak macam pengundi hantu jer... polis pon dah makin ramai nih.... panas dah bos... Pergh bos.. ader awek cun la kat dalam bas tue...

SMS Dari Toyol (12)

Bos...

Panas nih bos... bukan cuaca jer panas... jerit pekik dari penyokong tambah hebat... tapi cuma nampak penyokong UMNO jer yang ada... MIC, MCA dan Gerakan takder nampak pon... pelik aaa..

SMS Dari Toyol (11)

Bos..

Gua lihat ader satu mamat tue masuk kawasan mengundi dengan pakai baju BN la bos... takder sorang pegawai SPR tahan dan halau dier... camana nih bos... gua dah report benda nih dah kat PR...

SMS Dari Toyol (10)

Bos...

Giler betul bos... air tebu segelas dah jadi RM3 bos... memang untung berniaga nih bos.. tengah panas nie.. nampak air tebu pun berahi bos... gua dah tibai tembikai setengah biji tadi... masih kat KKB lagi nih...

SMS Dari Toyol (9)

Bos...

Banyak betul Indon, Bangla dan Nepal dok ader kat KKB nih bos... mana diorang datang nih... nampak kemas jer... siap senyum-senyum lagie tue... pengundi hantu ker nih bos...

SMS Dari Toyol (8)

Bos...

Jentera MIC, MCA dan Gerakan dah start kemas bilik gerakan dah bos... apa citer nih... takkan diorang dah tau akan kalah kot... tak adil la camnie... macamana diorang boleh tahu dulu nih...

SMS Dari Toyol (7)

Bos...

Wah bos... ratio pengundi dah nampak stabil dah bos... golongan tua dan muda dah start sama rata dah bos... nampak kecenderungan untuk Pakatan Rakyat tue dah start tinggi balik dah bos...

SMS Dari Toyol (6)

Bos...

Ader lagi tiga bas persiaran masuk ke KKB bos... mungkin bawak pengundi hantu... ader polis iring sekali tue... ramai la polis ikut bos...

SMS Dari Toyol (5)

Bos...

Ader duit baru sampai ... masih panas lagi kat Kerling nih bos... setiap orang dapat RM150 bos... sikit la bos... tak tau tiris kat mana...

SMS Dari Toyol (4)

Bos...

Ader pengundi hantu dah dapat mengundi dah bos... nama kat kad pengenalan nama Orang Asli... tapi yang datang muka macam Bangla ... camana nih.... nih kat KKB lagi nih...

SMS Dari Toyol (3)

Bos...

Tetiba jer makin ramai pengundi masuk nih.. tak tau datang dari mana... tapi datang dengan bas dan van... pelik la bos... gua kat KKB la nih...

SMS Dari Toyol (2)

Bos...

Duit turun mencurah-curah last minit kat Hulu Bernam la bos... ader yang dapat RM300 untuk suruh mengundi BN... banyak tue bos... lepas duit minyak setengah bulan tue...

SMS Dari Toyol (1)

Bos ....

80% pengundi yang kuar mengundi setakat nih adalah dari saluran 1 dan dari kumpulan wanita. Saluran lain belum ader banyak momentum lagi. Mungkin selepas Zohor kot"

Toyol

Cilakak punya toyol... dah pukul sembilan nih pon masih tak dapat info terkini lagie... tak boleh harap betul la.... Gua ader antor lima ekor toyol untuk cover pengundian P094 Hulu Selangor... tapi sekor pon belum bagi maklumat...

Hampeh betul la toyol nih... tak dapat call gua... sms pun jadi la.. kalu Internet takder signal kat sana... pi la cari cybercafe.... gua punya fesbuk pun masih takder info...

Mmmmm... last sekali toyol bagi maklumat sekitar pukul 6 pagi tadi... nih dah berapa jam dah nih... takkan pi makan sarapan lama betul....

Woi.... toyol.. gua nakkan info terkini ... cepat la... Takkan nak tunggu sampai peti undi ditutup baru nak kasi maklumat... itu dah kira basi tue...

Ops... ader SMS baru sampai nih... pembuangan undi masih lagi suam-suam kuku.. tak ramai yang dah keluar buang undi... cuma banyak saluran 1 jer.... geng OTAI dah start buang undi tue...

Orang Asal Disekat Untuk Mengundi

Gua dengar khabar ader ramai Orang Asal telah disekat untuk mengundi... setakat pagi tadi laluan ke kampung Orang Asal berhampiran Pertak telah disekat... malah laluan lain yang terus kepada Hulu Yam juga disekat..

Siapa yang sekat... takkan Polis yang sekat kot... awat... kalu ader yang sekat Orang Asal nih mengundi.. takkan Polis tak nak amik tau...

Orang Asal juga berhak untuk membuang undi terhadap calon pilihan mereka pada hari ini... Rasanya tidak wajar disekat hak Orang Asal nih... bagi yang menyekat tue.. kalu lu kena sumpit nanti.. lu tak boleh la nak buat laporan polis.. sebab lu sekat kawasan Orang Asal...

So.... tolong aaaa.. tolong mintak SPR tengok sat benda nih... macam mana boleh jadi camnie... tolong aaa...

Rasanyer la.. diorang cuba nak tukar pengundi Orang Asal dengan pengundi hantu... kepada para pegawai PACA .... sila semak sama ada muka pengundi yang pakai kad pengenalan Orang Asal tue ader muka Orang Asal ker atau Bangla, Nepal atau Indon... okeh...

Tamat Sudah Kempen P094 Hulu Selangor

Bhai... dah tamat sudah kempen P094 Hulu Selangor ... Pintu masuk ke pusat pengundian akan dibuka beberapa minit lagie... jadi... sekarang nih kempen tak boleh dibuat secara biasa... apa yang boleh dibuat adalah dengan merayu undi...

Kalu ikut SPR.. merayu undi dah tak boleh dah... tapi sebenarnya masih lagi dibuat semua pihak... BN seperti biasa akan bagi pengundi... kipas... air botol... payung.. topi dan macam-macam lagi yang berlambangkan Barisan Nasional..

Sama gak ngan Pakatan Rakyat... cuma bagi PR nih... modal kecik... jadi tak banyak la boleh kasi...

Apa yang pasti... 80% pengundi dah tetap pendirian mereka... cuma tinggal lagi 20% jer yang masih berbelah bahagi... Setakat maklumat yang gua dapat seawal pukul 5 pagi tadi... peratusan kekuatan masih dipihak Barisan Nasional... tapi... apa-apa pon boleh berubah menjelang tempoh tamat pengundian...

Kepada para pengundi... 1Malaysia sedang tumpukan perhatian pada korang... kalo korang mangkak dok masih giler nak pilih Barisan Nasional... 1Malaysia akan kutuk korang sampai la PRU13 nanti... so buat la pilihan tue baik-baik... Hantu ader dimana-mana... nanti diorang akan pi mengundi la jugak.. hahaha

24 April 2010

BN Tengah Leading Di Hulu Selangor

Esok... 25 April 2010 adalah tarikh pengundian di P094 Hulu Selangor... tarikh penentuan tue... setakat maklumat yang gua dapat baru kejap tadi.. BN tengah leading di Hulu Selangor... setakat pukul 11 tadi... nilai kekuatan BN adalah pada sekitar 80% ... ini dah kira tahap bahaya dah...

Semalam peratusan nih naik mendadak selepas pengundi di Felda Sg Buaya mendapat habuan diorang dari Najib Razak.. Kalau lah takder Ahli Parlimen P094 Hulu Selangor meninggal dunia... rasanya sampai beruk bertanduk pun orang di Felda Sg Buaya takkan dapat pampasan apa-apa pon...

Nih pasai nak menang undi... jadi... terpaksalah UMNO/BN kuar sikit modal... itupun bukan duit diorang plak tue.. tapi duit rakyat.... dapat la orang kat Felda Sg Buaya dapat habuan mereka dari buaya darat Blue Lagoon Port Dickson tue... hehehehe...

Kalu petang nih duit turun banyak dari langit .... ikut info gua dapat... diorang bawak kuar cash pada petang khamis baru nih sekitar RM35 juta... tak tau la berapa banyak yang sampai ditaburkan kat akar umbi... kalu dapat RM50 tue ... rasanyer itu ler sebahagian dari duit sebanyak RM35 juta tue...

Itu maklumat gua dapat dari dua bank tue... bank-bank lain gua takder toyol... hehehehe...

Giler aper orang nak kuarkan cash nilai banyak tue kalu takder sebab... businessman takkan kuarkan cash la... diorang cuma buat money transfer jer... jadi.... for sure duit sebanyak tue adalah untuk wang tumbuk rusuk... untuk para pengundi... janji menang... cara kotor ker.. halal haram ker.. semua tolak tepi....

Jadi ... gua nak ingatkan para pengundi di Hulu Selangor tue... kalu ader sesapa nak bagi duit kat lu... jangan lupa mintak banyak-banyak sikit... sebab sepatutnya lu orang akan dapat sekitar RM1000 seorang pengundi... jadi kalu dapat cuma RM50 jer tue... maknanyer.. lagi RM950 dah kena sebat dek orang tengah dalam UMNO/BN la....

Oh yer... yang bertanding tue adalah antara calon PKR/PR dengan calon UMNO/BN ... P. Kamalanathan tue orang UMNO la... sebab orang MIC kata dier dah belot ngan MIC... sanggup mementingkan UMNO dari MIC... hahaha

Zul Kulim Warak?

Hahahaha.... satu masa dulu memang ramai yang ingat Zul Kulim tue warak orangnya... Siap ader yang tanya gua... eerrr.. Zul Kulim warak ker? ... hahaha.. yer la ... setiap kali dier menulis dalam blog dier.. penuh dengan tafsiran ayat Al Quran... malah dier paling banyak guna ayat dalam Bahasa Arab untuk sesetengah perkataan...

Bhai... gua bagitau... itu semua kulit la bhai... kulit jer..... Zul Kulim warak? ... hahaha... gua sebenarnya maleh la nak citer pasai warak atau tidak seseorang tue... malah ader member gua cerita.. kalu nak tengok orang tue warak atau tidak.. tengok kat dahi dier... kalu ader tanda hitam bekas sujud tue... kira warak la... hahahaha...

Abis tue... Saiful Bukhari Azlan tue pun ader tanda hitam kat dahi dier... errr... dier tue warak ker... hahaha... nampak cam gay jer... hahaha...

Zul Kulim nih tak lekang dari songkok atau kopiah kat atas kepala... pada gua la... itu bukan label warak tue.. dalam banyak kes.. itu semua cover up jer... banyak yang tak boleh pakai punya... hahaha.... ala... orang Yahudi pon ramai yang pakai kopiah kecih kat atas kepala...

Wei... macam gua la... gua tak kata gua warak atau kuat dalam beragama.... sebab itu semua kita boleh berlakon depan orang ramai (manusia).. tapi dengan Allah S.W.T .. kita tak dapat nak berlakon la bhai.. contoh... ader yang tanya gua... kenapa gua suka pakai baseball cap .... kenapa tak pakai kopiah ker.. songkok ker... .. gua balas... kita tak perlu hipokrit atau berlaku warak la... Allah S.W.T lebih mengetahui...

So .. setiap kali Zul Kulim tulis dalam blog dier pasai agama nih... setiap kali la gua akan perasan dier membesarkan dirinya sebagai pejuang agama... itu riak tue.. itu ujub tue... macam dier lah paling hebat dalam mempertahankan Islam... kalu dier mempertahankan Islam... dier tentu tak cerita fitnah macam-macam yang dier bagitau kat dalam Dewan itu hari dan jugak kat telinga Najib Razak kat US baru nih...

UMNO/BN dah sah tolak Islam... abis tue yang Zul Kulim dok sokong sangat tue persal... itu ker contoh Zul Kulim warak..... warak kepala bana dier la.... siot jer... Zul Kulim tue samer jer ngan Sisters In Islam (SIS) tue... berlakun warak jer....

Rasuah Seks Pun Boleh Dibebaskan

Gua tak paham la.... dah sohih mamat tue mengaku dier amik habuan rasuah seks... itu pon boleh dibebaskan ker... Macam mana boleh dibebaskan aaa... rasuah seks tue.. siap ngaku tue... pelik bin ajaib...

Kalu Mahkamah Sivil dah lepaskan mangkuk tue... takkan Mahkamah Syariah tak boleh amik tindakan atas transkrip dalam mahkamah yang mamat tue cakap yang dier mengaku dier terima rasuah seks pelacur cina tue... Itu dah kira jelas dah tue...

Tapi kan... pasai semua tue ader kaitan dengan dua ekor katak kat Negeri Perak tue... yang memang terpalit dengan rasuah tue.. pasai tue la diorang dibebaskan... hahaha... yer la.. kalu tidak .. sure sangkut punya... sure kantoi UMNO/BN di Perak punya...

Nak harapkan pimpinan utama negeri... dier hanya pentingkan diri dier sendiri jer... undang-undang semua boleh letak ketepi... hampeh tul la... Undang-undang Syariah semua boleh letak ketepi... janji geng diorang.... kalu camnie la.. baik tak payah ader undang-undang syariah... semua main bedal jer.... soit la...

Takper... yang kaki rasuah seks tue... lu boleh lepas kat dunia nih... tapi... hehehe... tunggu la kat kubur nanti... sure kena azab siksa punya.... pasti... confirm...

22 April 2010

Program Juara Rakyat Peringkat Daerah Kemaman

Pergh.... heheheh... esok pagi gua nak pi serbu Program Juara Rakyat Peringkat Daerah Kemaman yang dijadualkan diadakan di padang bola, Rumah Murah Bukit Kuang, Kemaman, Terengganu nih... hehehe

Tadi masa pukul 3 lebih tadi.. gua pi area tue pasai nak bawak baby yang bongsu tue pi amik cucuk bagi budak 4 bulan... hehehe.. tapi klinik tutup la pulak... so gua round area tue.. pi cari jambu batu Pak Chu 916 ... hahaha... la nih ramai yang dok jual jambu batu Pak Chu 916 kat merata-rata sekitar Kemaman nih... hahaha...

Beli dalam 2 hinggit jambu batu dengan seringgit jemput pisang (cekodok pisang)... errr.. sedap gak makan panas-panas baru masak..... hahaha... sambil tue wife ngan anak-anak kecoh dalam kereta tengok persiapan diorang untuk Program Juara Rakyat tue... hahaha...

Ader la satu makcik tue tanya gua... adik nih ahli UMNO ker... hahahaha... gua laju jer ngaku ahli UMNO... jadi makcik tue layan la citer yang program nih khusus untuk orang UMNO jer... orang Pakatan tak boleh join... dier siap bawak mulut cerita kat gua yang Anwar Ibrahim tue boneka Israel.... hahaha...

Giler babat gua tahan gelak depan makcik tue... hahaha.. yer la... kita kena la hormat... kalu tak.. sure tersembur jambu batu tue kat muka makcik tue pasai gua gelak besar... hahaha... nasib baik tak jadi gelak... gelak dalam hati jer la...

Makcik tue cerita macam-macam tentang UMNO ngan gua.. dier siap respek gua pasai gua orang muda yang sokong UMNO.... aper kejadahnyer gua sokong UMNO... (gua tahan lagie dalam hati)... hahaha... dier kata ...orang muda kena sokong UMNO macam apa yang orang tua buat.. sebab kata Makcik tue... dier tak mau negara nieh tergadai kat Singapura yang dikontrol oleh Cina tue... hahaha.... gua gelak lagi dalam hati...

Gua rasa la.. kalu masa tue gua cerita sapa gua kat makcik tue... sure dier akan ludah gua... hahaha... nasib baik la gua tak ader bawak kamera masa tue.. kalu tidak.... kantoi makcik tue... So .. gua pon story la kat Makcik tue... tanya dier aper cerita isu APCO nih... makcik tue cerita kat gua yang APCO nieh sebenarnya Anwar Ibrahim la yang bawak masuk... kontrak dier masuk dalam Malaysia nih Anwar Ibrahim yang sign masa dier jadi TPM....

Lagi besar la gua nak tergelak punya... wei.. kayu punya makcik nih... itu lebih 10 tahun sudah la... yang sign tue masa zaman Pak Lah la... Najib Razak pon ader share ... hahaha... memang la makcik tue sudah kena tipu buta-buta jer ngan UMNO... hahaha...

kayu... kayu... takper...esok gua amik gambar pakai kamera Sony Cybershot DSC P8 gua tue.. yang dah berjasa sejak lebih 10 tahun.... hahaha .... tahan lasak tue.. jatuh dari motor time riding pon takder masalah... ader la sumbing sana sini skit... hahaha

Hulu Selangor Bergema Isu APCO Balik

Okeh... kita stop dulu isu P. Kamalanathan punya sijil tue.. kalu betul.. bagus la.. cuma gua dapat maklumat tadi... sekarang nih kat Hulu Selangor terutamanya kat Kuala Kubu Baru dan Hulu Bernam .. isu APCO dah pecah balik...

Kempen kali nie lebih menjurus kepada memberi penerangan kepada orang kampung dan para pengundi di beberapa zon di kawasan Parlimen P094 Hulu Selangor nih tentang APCO ..

Nampak gayanya pengaruh APCO dah teruk meresap kat dalam UMNO... sehinggakan Najib Razak bersetuju dan nyata bersedia untuk bersama-sama dengan Israel dan Amerika Syarikat untuk menguatkuasakan embargo (sekatan ekonomi) kepada Iran..

Gua amat berharap banyak lagi info tentang APCO termasuk banner, flyers dan sebagainya ditaburkan kat Hulu Selangor... sebab gua tau.. orang Melayu kat sana tue memang kuat karat biru sokong UMNO... tapi kalu bab Israel dan Yahudi nih.. rasanyer diorang boleh berlembut... Kempen kena kuat dan highlight benda nih...

Kena cerita gak isu Asiasoft kat Bukit Aman tue... camana perisik Israel boleh dibenarkan beroperasi kat sana... boleh dapat projek dari Kerajaan pulak tue... tunjukkan bukti kat para pengundi tue...

Oh yer.... bawak jugak isu Stesen Keretapi/Komuter kat Kuala Kubu tue... takkan selamanya macam tue gak... bagi orang Felda... cuba bawak isu Synergy Perdana... itu cerita panas tue untuk orang Felda.. sebab orang Felda macam tue gak... tak kaya mana... asik berutang jer... yang kaya nanti CIMB (Nazir Razak @ adik PM) tue plak... Nanti tak pasai-pasai Felda tergadai....

Buat aci-aci kat estet tue... tolong aaa... bawak cerita gaji minima untuk pekerja ladang... tentu diorang akan terbuka minda dier... bab gaji nih memang panas... yer la.. rumah opah gua dekat dengan estet.. jadi gua tau la... macam mana orang estet punya life... kalu ujan.. takder kerja... jadi terpaksa la utang dengan kedai dalam estet... masalahnyer biler gaji.. utang yang ader tue lebih banyak dari gaji... memang la tak cukup sentiasa... utang memanjang... itu utang untuk barang keperluan.. kopi, gula, beras dan sardin..... giler aper...

Info Baik Punya

Hahahaha... ini info baik punya .... siap la lu P. Kamalanathan ooi... hahaha

Baru kejap tadi gua call Kolej Olympia... siap menyamar nak jadi future student la... hahahaha... yer la .. gua nak tau dier ader buat twinning program ker idak dengan Edith Cowan University... hehehehe...

Borak punya borak... gua dapat satu cerita...

Minah yang gua tanya tue.. cerita la.. Kolej Olympia nih ader tawarkan kursus Bachelor Degree... tapi part time la... datang kelas sekali seminggu... cuma siapkan assignment.. pastue takder exam... dalam setahun atau setahun setengah.. boleh dapat Bachelor Degree... hahaha... mudahnyer... kelayakan... hahaha.. simple benar... kalu takder Diploma pon takper.. janji ader pengalaman kerja selama sekurang-kurangnya 10 tahun... hehehe...

Yang best lagie tue...... dier cuma tawarkan sijil dari AEU (gua tak clear la aper maksud AEU).. takper... ader masa nanti gua cek... hehehe... ### Info dah dapat dah.. AEU adalah Asia E University ...

Dan ... yang penting sekali.... tiada kursus Bachelor Degree in Mass Communication yang ditawarkan... yang ader cuma Business Management, Marketing dan Human Resource.. hahahaha....

So... kesimpulannya... Kolej Olympia takder deal ngan Edith Cowan University dan takder jugak menawarkan kursus Bachelor Degree in Mass Communication ataupun Bachelor Degree in Communication....

Jadi.... mana aaa itu budak P. Kamalanathan tue dapat degree dier... dier kata dari Kolej Olympia yang ader deal ngan Edith Cowan University.... kursus Bachelor Degree in Communication tue.... hahahaha....

Kan dah kantoi... hahahahaha

Kolej Olympia Lah Pulak

Aper nih... mola-mola kata dapat Bachelor Degree dari Edith Cowan University (ECU)... la nih kata dapat dari Kolej Olympia lah pulak.... yang mana satu betul nih.... ker.. nak cover pasai takder berani nak publish visa pelajar.... hahahaha..

Kalu P. Kamalanathan nih pi belajar kat Edith Cowan University kat Australia tue.. sure dier ader visa pelajar... hahaha... jadi tentu la dier boleh publish dier punya visa pelajar... dan senang la kita nak cek kat Australian Embassy... hahaha...

Biler dah terkamjat nih... dier tukar plak pengakuan... kata dapat dari Kolej Olympia la pulak... takper.. nanti kita cek ngan Edith Cowan University... tanya ader tak dier buat twinning program ngan Kolej Olympia... kalu takder... hahaha... sure terkamjat lagi la... hahaha....

Sijil beli atau sijil photoshop tak laku la bhai Kamal Alan Nathan oooi... hahahaha... aper daa .. kalu dapat MP yang kaki kelentong macam nih... kalu cert pon boleh tipu... apa lagi kalu benda lain... hahaha... sure tipu punya lah... hahahaha.... Kolej Olympia... Kolej Olympia.... hehehe...

Kat Kuantan tue ader satu cawangan dier... hahahaha... kat Jalan Gambut... hahahaha

Sudah Jumpa

Hahaha... gua sudah jumpa mana itu P. Kamalananthan dapat dier punya bachelor degree ... hahaha...

Tak susah mana pon.... dan tak perlu kuar modal besar pon... cuma USD$299 jer... hahaha... siap dalam 10 hari jer kalu mau... hahaha... sesapa pon boleh dapat.. janji dier punya umur lebih 21 tahun... hahaha.. bawah umur tak boleh la bhai...

Hahaha....

So.. bagi sesapa yang takder degree, master atau PHD... maka silakanlah kesini untuk dapatkan lu orang punya cert... hahahaha.... tak perlu buang masa minima 3 tahun... hahaha... boleh dapat dalam 10 hari jer... hahaha..

Get the job you deserve. Graduate today with a legal, accredited bachelor, master or even doctorate degree. No classes or exams, it's so easy! Click here for more info.

Persamaan Atau Equation

Gua maleh nak tulis panjang tentang nih.. cuma nak bagitau... antara ramai yang belot ngan Anwar Ibrahim tue... cuma mamat yang kat bawah nieh la yang paling gua tak tahan nak gelak setiap kali nampak muka dier... hahahaha...


Cuba ko cek pulak... ader samer dak dengan muka kat bawah nih....


Hahaha... gelak.. jangan tak gelak... hahahaha..... Mr Bean Chandra Muzaffar.... hahahaha

Kamalanathan Belajar Di South Harmon Institute Of Technology

Hahaha.... untuk pengetahuan semua di P094 Hulu Selangor... P. Kamalanathan sebenarnya bukannya belajar di Edith Cowan University (ECU) tetapi belajar di South Harmon Institute Of Technology (S.H.I.T) .... hahaha... bogus institut macam dalam cerita "Accepted" lakonan Justin Long tue... hahaha...


Sebab tue la nama dier takder kat dalam senarai student kat Edith Cowan University (ECU) ... hahaha...

Kalau dier tak belajar kat South Harmon Institute Of Technology (S.H.I.T).... sure dier belajar kat mana-mana bengkel kereta tentang macam mana dier nak repair ECU (Electronic Computer Unit) macam yang kereta Citroen, Merc dan BMW pakai tue... ala.. semua kereta yang otomatik guna ECU la... hahaha.. tak kira la jenama aper.. BOSCH ker... hahaha...

Belajar kat ECU konon... tolong aaa.. kalu betul la.. sila publish kat mana-mana P. Kamalanathan punya visa pelajar dulu tue.... hahaha... senang skit kita nak cek ngan Embassy Australia... hahahaha... kantoi... kantoi...

Calon BN Ada Degree Mass Comm

Caya lah... calon BN ada degree dalam Mass Comm .... pergh... hebat tue.. blaja kat mana... Edith Cowan University.... ECU... hehehe... kat mana tue... Australia... tahun biler tue... 2004 ... errr..... macam mana pulak tahun 2004 tue?

Bukan ker tahun 2004 dier ader kat Malaysia... dier dah join MIC masa tue... dier tengah bina nama dalam MIC masa tue... biler masa plak dier pergi belajar kat Australia.... ECU tue maner ader program PJJ.. heheheh...

Setahu gua la... untuk dapat degree... atau bachelor... lu kena masuk kelas... lain la kalu lu amik Master atau PHD... yang itu ader dua option... masuk kelas atau buat research.... tapi kalu Diploma dan Bachelor Degree... kena hadir kelas... at least 85% kehadiran... hahahaha...

Untuk dapat degree kat Australia tue.. kena at least paling kurang 3 tahun la bhai... dier kata dier dapat dianugerahkan Bachelor of Mass Communication tue pada 2004.. maknanyer dier sure pergi kat Australia paling kurang dari tahun 2000 atau 2001 ... hehehehe.... jadi kalu dier tak pergi masa tue... camana plak dier boleh dapat degree nih... hahaha...

Gua nak tengok la dier publish dier punya visa pelajar dulu... hahaha... dan jugak chop kat passport dier tahun 2001 yang masa dier pi belajar kat Australia tue... hahaha... harap dier dapat buktikan la... atau... memang ini semua sijil beli jer nih... hahahaha... ala.. buat pakai photoshop pon boleh maaa.... hahahaha...

So.... gua cabar Parpukari untuk mintak Kamalanathan nih publish dier punya visa pelajar dan juga scan passport dier untuk buktikan dier pergi Australia pada 2001 belajar tue... hahaha... sebab mengikut info yang gua ader... hahaha.. dier masa tue tengah bina reputasi dalam MIC... hahahahaha...

So.. apa lagi Parpukari... apa mau tunggu lagie... hahaha

21 April 2010

Baik Punya Cover

UMNO/BN sedang guna macam-macam taktik untuk ubah mindset orang kat Hulu Selangor mengenai UMNO/BN.... siap baik punya cover... gua media cetak dan elektronik... siap tukar tajuk tue... tak berani diorang nak sambut cerita UMNO/APCO tue...

UMNO dan ZIONIS memang tak boleh berenggang... hahaha... tak percaya... hahaha.. dulu saper yang benarkan pasukan kriket Israel (zionis) masuk Malaysia tue... biler orang komplen dan buat tunjuk perasaan... orang tue plak yang kena tangkap.. kena dakwa.. kena denda... yang Zionis Israel tue... lepas bebas...

la nih... bukan setakat bawak masuk ahli sukan.. tapi siap bawak masuk dan bagi kontrak serta kerja buat agen perisikan Israel... giler ker aper....

UMNO/BN dok sekarang nih taja cerita judi dan arak nieh pasai nak cover baik punya isu UMNO/APCO diorang nih... hahaha... sampaikan Najib Razak jumpa Obama pun APCO yang tolong linkkan... hahaha... kalu tidak.. jangan mimpi la Obama nak jumpa Najib.... buang masa jer...

Orang Hulu Selangor ramai yang tak tau isu sebenarnya UMNO/APCO nih... gua harap tukang kempen dan blogger semua tolong la highlight bagi kecoh isu UMNO/APCO nih.... tambahkan juga isu Najib dan Petronas sekat bekalan minyak kepada Iran... atas arahan (sanction) Amerika dan Israel..... sampaikan Duta Malaysia ke PBB pon kena panggil balik dan kena warning kenapa tak sokong Amerika dalam isu sekatan perdagangan nih...

Orang kampung kat Felda tue apa la sangat yang depa dapat tahu,... isu UMNO/APCO nih sure haram diorang tak tahu punya... jadi kena kasi tau la kat diorang... bukan sekatan poster dan sebagainya.. tapi penerangan... elok kalu dalam ceramah kelompok ader bawak sekali isu UMNO/APCO ... Orang kampung nih biasanyer cukup benci dengan Yahudi Israel nih... jadi kalu diorang tahu UMNO bekerjasama dengan Yahudi Israel melalui APCO ... sure diorang akan mengamuk punya...

Jadi... ini kena kasi kuat... jangan kasi can UMNO buat baik punya cover pasai isu UMNO/APCO nih..

The Saga Of Katak - Hee-larious

Bhai.. gua jarang nak cut and paste artikel orang lain.. tapi kali nie lain skit... hahaha... it's about the saga of katak - hee-larious .... hahahaha... hee-haw (macam donkey/keldai)... hahaha

APRIL 20 — It was an historic occasion for Hee Yit Foong. She was bestowed the honorary title “Datuk” by his Highness the Sultan of Perak, Sultan Azlan Shah, on the occasion of his 82nd birthday.

Hee must have been “hee-elated”. It was the high point of her life after having gone through the depths of great public humiliation and to contend with the hate heaped on her especially by Perakians.

Indeed, she has been hounded and abuses have been hurled on her when she did the hop-step-and-jump political dance. She hopped out of her party, stepped on the people’s will and jumped into the waiting arms of the BN as an “independent”.

During a State Assembly meeting, several DAP lawmakers gave her hell, threw RM1 notes at her and told her to resign as they said she had no honour left for selling her soul and State away!

Some in her Jelapang constituency hung an effigy of her and burnt it in a mock Chinese funeral rite! Others wanted to get their hands on her whose defection from DAP triggered BN’s takeover of Perak.

Hee was hoping that the people would be hoodwinked by her hee-haw over how she was supposedly shunned, smeared, sidelined and “squeezed out of the DAP step-by-step” by its party leaders.

She denied that she had left the party because she was hankering after a state exco seat and huffing and puffing and making a hue and cry over not being given a new Camry!

The DAP called her excuses pure humbug. They had not only groomed her to such great heights in politics but made her the first non-Malay, female and physically-disabled deputy speaker in the country’s history.

In February, Zambry harped about Hee’s “service record” and asked Perakians to give her “a chance to serve” as an assemblywoman. The rakyat of course saw no reason to give heed to the bogus MB!

Alas, the people are humoured by the State’s high recognition of Hee through the Sultan. What did she do to deserve being conferred such a title? What is the hidden reason for the crowning of this overnight “heeroine” of Zambry’s “State Government”?

Zambry’s hype about Hee’s “service record” does not really hold. Soon after she had hopped over to be independent of the people’s will and vote, she went into hiding in order to save her own hide.

Till today she has holed herself up. Her constituents in Jelapang confirm she is in hibernation. The DAP has formed the Jelapang Service Team (JST) to handle the needs of her constituents.

Further, how has Hee performed in the State Assembly? Has she contributed significantly to the debates (considering her halting Bahasa Malaysia) and to policy making? The answer is very obvious.

Two highlights of Hee’s contribution do stand out.

First, when she became “hee-sterical” and insisted that she had the power as deputy speaker to chair the Perak state assembly to get Ganesan (illegally) elected as the new speaker in the chaotic sitting.

The other instance was when she flashed a pepper spray at a PR assembly member in the House. She denied doing it but her histrionics in the State Assembly were captured on YouTube!

Surely the public cannot be blamed for its strong hunch that Hee’s datukship has very much to do with her role in helping the BN hijack the Perak State Government.

Hee Yit Foong will remain haunted for the rest of her life for having committed the “hee-nious” crime of betraying the trust of those who voted for the party that she once represented.

As Hee makes hay while the sun shines, it is very clear that she will be history when the next general election comes!

For now the rakyat of Perak has to bear up with the new Datuk’s “hee-pocrisy”! — Martin Jalleh Aliran
Aliran/TheMalaysianInsider

Apa BN Buat Selama 50 Tahun Di Hulu Selangor

Bhai... cuba lu cerita skit kat gua... story skit la.. apa yang BN buat selama 50 tahun di Hulu Selangor..... cuba habaq mai... Dulu pernah ader MB yang datang dari kawasan Hulu Selangor... tapi... apa yang berjayanyer kat Hulu Selangor nih....

Alih-alih.. MB tue plak kena tahan sebab bawak duit seberat 19 kilo di Australia... duit sapa tue.. dier kata duit dier dan keluarga dier... mungkin duit syiling kot.. pasai tue la berat dier 19 kilo.. cuba la lu bayangkan kalau dalam beg tue semua duit RM100... untuk dapat 19 kilo tue.. agak-agak berapa puluh juta aaa... cuba habaq mai...

Jalan kat Hulu Selangor macam tue gak... stesen bas kat RASA tue macam tue la jugak.... macam stesen bas zaman lepas perang dunia kedua... Hulu Bernam... walaupun bersebelahan dengan Tanjung Malim.. tapi.. cuba cerita habaq mai kat gua pembangunan yang BN dah buat kat sana... takder...

Balai Polis Hulu Bernam tue pon sebaris jer... kuarters... design tahun 70'an punya la bhai... Cuba tengok sekolah Tamil kat Hulu Bernam tue... daif macam tue la jugak... walaupun G-String Palanivel pernah jadi Ahli Parlimen kat situe... walaupun BN dah berkuasa lama kat situe...

Jangan la lu pi jengok tengok kawasan estet... itu lagi daif... aper yang BN dah buat selama 50 tahun untuk kebajikan warga estet... penetapan gaji minima pon BN tak berani nak setel selama nih... dah 50 tahun dah warga estet dapat gaji hari... kalu musim hujan.. tak boleh menoreh... takder la dapat gaji... so.. macam mana... nak makan camana tue...

Bayangkan la... infrastruktur kat Hulu Selangor selama hari nih teruk nak mampus... kemudahan ader la skit kat Kuala Kubu Baru... tapi... punya la jauh bagi orang kat Felda Sungai Tengi, Gendangsa atau Sg Dusun... lagi dekat kalu diorang nak pergi Slim River...

Pakatan Rakyat baru perintah Selangor 2 tahun jer... tapi punyalah bodoh orang kat Hulu Selangor yang dok nak compare isu 2 tahun dengan yang 50 tahun... serupa takder akal punya la... Serupa compare kereta sorong dengan mercedes benz la bongok.... takkan itu pon tak boleh nampak...

Takper... kalu dalam BN menang kali nih... kita tengok apa plak kemudahan infrastruktur yang akan dibangunkan di Hulu Selangor... percayala...semua tue tipu jer... tak percaya... tengok la nanti... kalu diorang menang la nih... ader masa 2 tahun untuk diorang buktikan sebelum PRU13 .. jadi... masa tue kita compare la 2 tahun PR pegang dengan 2 tahun BN pegang ... ader aper perubahan...

Gua sebenarnya maleh nak kempen lebih-lebih... sebab 60% daripada pengundi kat Malaysia nie tahap pemikiran diorang nih lebih hulu daripada Orang Asal... hahahaha ... bengap nak mampus... tak boleh pikir secara rasional....

Gua Respek Patrick Teoh

Gua memang respek sama Patrick Teoh .... dier nieh kalu buat lawak memang nombor 1... hahaha.... lawak selamber jer... hahaha... kekadang tue.. tak tercapai akal kita ngan idea yang diutarakan... hahaha... gua respek Patrick Teoh la...

Hahaha... macam mana la dier terbit idea untuk kaitkan kenderaan Armor yang giler dipromotekan oleh Kumpulan Naza iaitu ROSOMAK tue.... nampak macam ader kaitan dengan Rosmah Mansor... hahaha...

Maknanya lepas nih.. kita tak boleh gelarkan Rosmah Mansor sebagai Bik Mama macam TukarTiub buat selalu tue... tetapi...kita kena gelarkan Rosmah Mansor sebagai Mama Tank ... hahaha... tahan lasak tue... boleh tahan letupan 10 kg TNT ... hehehe... Berat dier jangan kira la... sama setara ngan berat Bik Mama... hahaha... sekitar 18 hingga 26 tan.... hahahaha...

So lepas nih.. aper plak diorang nak kuarkan... mungkin bahan letupan jenis C4 yang disinonimkan dengan Bik Mama.... brand baru nih boleh kasi nama... MAMA-DA-BOMB ... hahaha ...

Kalu Bik Mama dinamakan buat dua kapal selam yang kita beli itu hari... sure tentunya kapal selam tue boleh menyelam... pasai berat sangat... hahaha... ini tak... letak nama orang yang dah mati... biasanya orang yang dah mati.. sure terapung punya... hahaha.. tak boleh nak tenggelam dan menyelam... baik letak nama Bik Mama.... sure boleh tenggelam punya...

Hahaha... gua sebenarnya masih tunggu lagi balasan emel gua kat syarikat Tsuburaya dua bulan sudah... gua ader mintak diorang buat satu Raksaksa untuk berlawan dengan Ultraman ... Raksaksa tue kena mengambil ciri-ciri Bik Mama sebagai garis panduan... hahaha... Tapi sampai hari ini syarikat Tsuburaya masih tak bagi jawapan... Mungkin diorang rasa susah nak buat costume raksaksa macam Bik Mama kot... hahaha

Paku Dulang Paku Serpih

Paku Dulang Paku Serpih, Mengata Orang Dia Yang Lebih.... hehehehe... apa kena mengena benda nih aaa.... hehehe... cuba lu tanya sama itu Muhyiddin Yassin... dier kata Anwar Ibrahim tue pengkhianat negara.. sebab Anwar Ibrahim sedang berusaha bersungguh-sungguh untuk menjatuhkan kerajaan yang sah... hahaha.......  

Kalu Anwar Ibrahim nih pengkhianat pasai bab nih... maka sama lah juga Najib Razak dan UMNO/BN yang telah berusaha menjatuhkan Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan yang sah dan ditukar dengan Kerajaan Haram yang hanya sah di Mahkamah sahaja... hahaha... kira sama la tue... pengkhianat la jugak...

Wei... Muhyiddin... lu masa jadi MB Johor dulu sudah kasi jual banyak tanah kat Singapura tue tak kira pengkhianat ker... lu yang bagi laluan mudah untuk warga Singapura beli aset hartanah kat Malaysia tanpa sekatan dulu tue kira pengkhianat la jugak... hahaha... itu lu mana boleh mau tipu... orang tempat lain atau yang muda.. mungkin lu boleh tipu.... gua nih.. lu tabley tipu aaa.... gua tau banyak pasai benda nih...

Kira lu pon pengkhianat negara la jugak.... hahaha... 

So... kalu Anwar Ibrahim lu boleh kelaskan sebagai pengkhianat negara... jadi Lu... Muhyiddin Yassin pon kitorang kelaskan sebagai pengkhianat negara gak... hahaha

20 April 2010

Tahniah Buat Mohd Noor Mat Amin

Pergh... gua nak ucapkan tahniah buat Mohd Noor Mat Amin, pendaki solo negara yang telah berjaya mengharumkan nama negara. Lu memang hebat la bhai... gua pon rasanya tak mungkin dapat lawan lu.. hehehe.. gua tak pernah naik lebih tinggi dari Gunung Jerai .. hahahaha...

Mohd. Noor Mat Amin (jurugambar Utusan Malaysia) telah berjaya mencipta sejarah menjadi manusia pertama menawan Gunung Kinabalu sebanyak 111 kali dalam masa 111 hari sekaligus menyelesaikan misinya itu, tepat pukul 7.20 pagi, 20 April. Beliau memulakan pendakian pertama pada 31 Disember 2009 lalu.


Gua salute sama lu.... Tahniah bhai.... tak kesah la lu jurugambar Utusan ka... Playboy ka... yang penting.. lu memang hebat dalam bab mendaki gunung nih...

111 kali tue mendaki Gunung Kinabalu... tinggi tue bhai.... cayalah... gua respek dan saspek sama lu.... lu lagi tua dari gua pun mampu buat camtue... hehehe.. gua ntah biler... Gunung Ledang pon tak pernah daki lagie.... Gunung Daik tambah la lagie... hahaha... bercabang tiga tue...

UMNO Sabotaj P. Kamalanathan

Calon Pilihanraya Kecil Parlimen P094 Hulu Selangor dari MIC iaitu P. Kamalanathan telah menjadi mangsa sabotaj UMNO. Nampak gayanya memang berjaya hasrat UMNO untuk memperlihatkan kekuasaan UMNO menunjangi politik negara. UMNO telah sabotaj P. Kamalanathan.

Sejak dari sebelum bermulanya penamaan calon P094 Hulu Selangor, yang nampak ketara dan terlebih havoc dalam segala segi hanyalah UMNO... akar umbi di Hulu Selangor mahukan calon pilihanraya dari UMNO... namun demi perjanjian sekian lama dengan MIC... maka calon dari MIC yang terpilih...

Tapi itu semua hanya menjadi sejarah... sebab... di P094 Hulu Selangor... secara totalnya.. semua pengundi dapat lihat bahawa yang berkempen adalah UMNO, yang membuat lawatan adalah UMNO... yang memberikan bantuan dan gula-gula adalah UMNO... MIC tak nampak batang hidung...

Maka bakal terpedayalah orang kampung di Hulu Selangor untuk mengundi Barisan Nasional yang calonnya walaupun dari MIC... tapi rasanya mungkin juga ada keahlian dalam UMNO... sebab UMNO yang terlebih berkempen... dari Shahrizat Jalil, Muhyiddin Yassin sampailah kepada Isa Samad dan Ibrahim Ali... Malah kumpulan PERKOSA PERKASA pulak yang dah lebih berkempen....

Sejak bila P. Kamalanathan nih menjadi ahli PERKOSA PERKASA ... tak tahu la gua.. tapi yang pasti... yang dapat nama nanti sure UMNO... lagi besar la kepala UMNO... nanti diorang akan anggap takder MIC, MCA, PPP dan Gerakan dalam BN pon takper... sebab UMNO dah cukup kuat... jadi tak perlu ader parti lain... hahaha...

Macam nie la gayanyer... maka sohihlah P. Kamalananthan nih kena sabotaj dengan UMNO... baik punya cara... depan-depan tue... takder cover langsung... hehehe... giler kuasa betul la UMNO nih...

So.. MIC, MCA, PPP dan Gerakan... lu apa mau tunggu lagie... itu UMNO sudah rasa besar kepala... nanti sure lu kena punya....

Gua Pun Tersabit Sama Dengan Arak

Macam siot betul la.... macam mana plak gua pun terbabit sama dengan arak nih... camana plak duit gua menjadi modal buat syarikat arak nih... macam siot jer la... tak pasai-pasai gua dapat dosa kering nih... bangsat punya syarikat...

Semua gara-gara PERKESO, AMANAHRAYA dan MAYBANK punya pasai la nih... tak pasai-pasai gua pun terbabit sama dengan industri arak... cam sial jer la...

Macam mana pulak boleh diorang gunakan duit rakyat seluruhnya untuk support industri arak nih... Nampak gayanyer... bukan gua jer yang kena... tapi semua rakyat 1Malaysia... tak kira la Pak Haji ker.. Pak Lebai ker... kaki judi ker... kaki nombor ker... kaki kuda ker.. orang kampung ker... janji kalu ader skit walau sekupang pon dalam 3 agensi dan syarikat nih... dah tentu ader saham dalam industri arak nih.... macam sial jer...

Ini semua sapa punya kerja nih.. sapa yang benarkan nih... tak lain tak bukan... semuanya kerana UMNO/BN haram jadah tue... ahli lembaga pengarah PERKESO, AMANAHRAYA dan MAYBANK nih saper aa... kalu bukan orang UMNO/BN.... sialan betul la...

Dulu gua terperasan duit ASB digunakan untuk membiayai Talam Corporation yang ader satu anak syarikatnya yang sediakan perkhidmatan lori.. yang mana satu masa tue gua lihat punya elok bawak babi-babi untuk dihantar kemana ntah... macam sial jer... camana boleh jadi camnie...

Takkan kat Suruhanjaya Sekuriti (SC) takder lembaga yang berkaitan dengan syariah nih.... Mana Ustaz Zaharuddin... sila bagi komen skit bab benda nih.... tak patut la macam nih... sial la...

Siapa Lagi Nak Melompat? Silakan

Hah... Siapa lagi yang nak melompat? silakan... silakan... tak cukup tapak tangan... tong deram gua sediakan... hahaha... pasai aper tong deram... hahaha... biler banyak katak dah melompat masuk dalam tong deram nih... senang la gua hantar kat pusat perlupusan sampah berjadual macam kat Kualiti Alam ker... hahaha... bayar pon takper.. janji.. katak-katak nih dilupuskan... hahaha...

Tolong angkat kaki aaa... buat sesiapa yang nak melompat tue... hahaha ....

Lagi banyak katak-katak melompat.. lagi cepat bersihnya Pakatan Rakyat nih.. hehehe.. kita semua taknak ader pimpinan dan ahli jenis katak nih... Peribahasa Melayu ader mengatakan... hahaha... katak-katak nih semuanya seperti "katak bawah tempurung" .... hahaha...

Kalu katak-katak tue nak melompat... inilah masanyer... kalu lambat nanti... sen dah takder nak dibagi buat katak-katak yang melompat tue... bagi mana-mana bakal katak yang rasa duduk dalam Pakatan Rakyat tak akan boleh kaya punya... hah... silakan.. apa lagi tunggu... lompat la segera ... sebab masa nih UMNO/BN umpama Santa Claus ... tengah ader banyak nak sen nak diagihkan... hahaha...

Nak tahu lebih lanjut pasai sen nih.. cuba tanya Zulkifli Nordin dan Mohsin... hehehehe... depa lebih tahu... harap kopiah jer ader kat atas kepala.... tapi...tak boleh pakai punya worang... serupa itu Yahudi jugak... Yahudi pon pakai kopiah kecik kat atas kepala.... hahaha... samer gak ngan Zulkifli Nordin dan Mohsin.... hahahaha...

Lu ingat aaa.. sebab apa sebenarnya Zulkifli Nordin kuar dari Pakatan Rakyat (cari pasai nak disuruh keluar)... hehehe... tak lain tak bukan... semua pasai duit... kalu pasai prinsip rasanyer dier takkan lompat parti sokong UMNO/BN yang sohih lebih Zionis dari Israel..... hehehe

SNAP Sah Komponen Baru Pakatan Rakyat

Pergh.. Ini satu perkembangan yang bagus... SNAP oh SNAP ... macam nama biskut bersalut coklat jer ...hahaha... yer la... dalam keadaan banyak katak dok nak melompat kuar dari Pakatan Rakyat... hehehe... takperla .. dah namanya katak... tentulah akan melompat... ader plak satu lagi parti join Pakatan Rakyat... hahaha... SNAP kini sah komponen baru Pakatan Rakyat...

Bagus la perkembangan nih... Sekarang nih kat Sarawak dah ader parti berasaskan negeri tue yang join Pakatan Rakyat... hahaha... kalu dulu terpaksa harap kat DAP, PAS dan PKR .. tapi kini... dengan kekuatan baru nih... ader tercabar gak BN kat Sarawak... hahahaha...

SNAP nih antara parti tertua kat Sarawak... yang asalnya dikenali dengan nama "Sarawak National Party" yang kekuatannya adalah dikalangan kaum Dayak dan Iban namun kaum Melayu juga tidak ketinggalan bersama dalam SNAP...

Jadi... bagi pilihanraya kecil Sibu yang akan datang.... hahaha... nampaknya kekuatan Pakatan Rakyat di Sarawak akan lebih mantap dengan sokongan kaum Dayak dan Iban... Nampak gayanya... riwayat politik bilionaire ternama Malaysia (tidak tersenarai dalan senarai 40 bilionaire Malaysia kerana lebih kaya dari Robert Kwok) yang berada di tangga kedua selepas Daim Zainuddin iaitu Taib Mahmud (KM Sarawak) pastinya tidak akan pergi lebih jauh dari PRU13 .... hehehe..

Oh yer... gua nak kasitau 1Malaysia... senarai 40 bilionaire dalam Malaysia tue terlepas pandang 2 orang... hehehe... sepatutnya nombor 1 adalah Daim Zainuddin dan nombor 2 adalah Taib Mahmud dan yang ketiga barulah nama Robert Kwok... hahaha.... kenapa nama dua orang bilionaire nie tak termasuk dalam senarai aaa.... lu tanya gua buat apa... tanya la kat orang yang buat senarai tue... kalu dier kata dua orang nih tak tersenarai pasai tak cecah nilai bilionaire... lu pakat gelak la kat dier... hahaha

Apa-apa pun... tahniah buat SNAP.... err... Yong Teck Lee.... biler plak parti lu kat Sabah tue nak join Pakatan Rakyat....

Mohsin Oh Mohsin

Bhai Mohsin ooi.. lu biler la nak pi tolong kempen BN kat Hulu Selangor tue... hehehe.. takkan tak pergi kot.. Mohsin oh Mohsin.... jangan la camtue... UMNO/BN dah kasi lu wang pendahuluan itu hari.. la nieh tugas lu la pulak tolong diorang...

Zul Kulim semalam siap tulis artikel bagitau yang MalaysianInsider kononnya silap bagi maklumat... Zul Kulim takkan balik dan kempen pada Jumaat nih... dier kata info tue palsu... yer la... buat apa balik pada hari Jumaat terus pegi kempen... leks la...

Waktu paling penting yang semua katak termasuk lu sekali (Mohsin oooi) perlu bantu untuk kempen bagi menangkan P. Kamalananthan di P094 Hulu Selangor tue... adalah.... waktu paling akhir.. dimana ianya akan menentukan bahawa kekuatan ditahap maksima...

Gua percaya... UMNO/BN akan gunakan strategi ini iaitu dengan buat satu siaran langsung pada waktu berita perdana malam akhir kempen iaitu dengan mengwarwarkan sokongan semua katak termasuk lu sekali yang akan ader di PRK P094 Hulu Selangor dalam TV ... percaya la... benda nih memang akan dibuat.... jangan riso...

Jadi apa yang lu perlu buat Mohsin ooi.. pi jer la cari baju lawa skit dan trim skit janggut dan misai tue.. baru la nampak lebih UMNO/BN ... hahaha... sebab nanti nak masuk TV la bhai.. kena nampak hensem.... PRK P094 Hulu Selangor sebenarnya adalah pertandingan antara UMNO ngan Pakatan Rakyat... dan bukannya MIC/BN dengan Pakatan Rakyat... hahaha... sebab geng-geng MIC, MCA, PPP dan Gerakan tak nampak pun batang hidung diorang berkempen secara mega.... yang nampak cuma UMNO ngan PERKOSA PERKASA jer..

Bhai Zul Kulim.... lu jangan la malu-malu.... gua percaya lu akan sampai kat Hulu Selangor time akhir nanti untuk sama-sama kempen bagi menangkan UMNO/BN (gua tak kata MIC aaaa)... sebabnya.. takkan la lu tak nak pergi.. lu kan sudah dapat itu duit... mana boleh lari lagie... hehehe... kaki sudah kena ikat.... hahahaha

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1