Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 September 2013

Kenapa UMNO Bukan Lagi Parti Melayu?

Bhai/DeeDee sekalian...

Kenapa UMNO bukan lagi parti Melayu ..... India ader, Cina ader, Sikh ader, Iban ader, Orang Asal ader, Dayak ader, Batak ader, Sulu ader, Pinoy ader, Bangla ader, Siam ader, Myanmar ader, Indon ader.... macam-macam lagi ader.... Hahahaha....

Tak tau la plak Negro (Nigger) atau Mongolia pon ader gak jadi ahli UMNO..... hahaha

Dan pasai aper ramai orang Melayu keluar dari UMNO.... hahahaha


Hahahaha.... I rest my case my lord..... Hahahaha

Hahaha...

Ader paham ka???

26 September 2013

Al Fatihah Buat Azizan Razak

Bhai/DeeDee sekalian..

Gua dan keluarga mengucapkan takziah kepada keluarga Azizan Razak ... Bekas MB Kedah atas pulangnya beliau ke rahmatullah baru sebentar tadi (11.10 am)

Semoga Allah Taala merahmati dan mengampunkan segala dosa beliau serta seterusnya mengangkat darjat beliau ...

Al Fatihah...

"Setiap yang hidup pasti akan merasai mati, dari Allah Taala kita datang dan kepadaNYA lah kita akan kembali"


SENSASI : Lawak Ops Cantas

Bhai/DeeDee sekalian...

Semalam.... seperti biasa kat Kemaman nih ader dua roadblock yang dibuat oleh PDRM.... kedua-dua roadblock @ sekatan jalanraya nih aderlah sebahagian dari Ops Cantas... satu dibuat dibahagian selepas Jambatan Geliga iaitu berhampiran dengan PESAMA TIMBER, Stesen Minyak Shell dan Petronas.... dan satu lagi dikedua-dua belah arah sebelum Jambatan Baru Bukit Kuang (kalu dari arah bandar Chukai)...

Hahahaha.... gua gua tak tahan gelak tue... Ops Cantas nih cuma beroperasi dari pukul 8 malam hingga pukul 10.30 malam jer... lepas tue terus takder roadblock.... Hahahaha..... Predictable.... hahahaha....  tapi itu semua belum cukup lawak lar... Hahaha... ader yang lagi lawak...

Yang lagi lawak tue..... diorang cuma cek lesen dan cukai jalan bagi motorsikal (kapchai terutamanya) dan pemandu yang bawak kereta nasional (Proton, Perodua, Naza)..... Hahahaha.....

Gua siap sound sorang pegawai PDRM yang gua kenal tue semalam.... masa dier tahan dan semak lesen memandu gua.... gua cakap lebih kurang camnie kat dier...

"Bhai... aper hal Ops Cantas cuma semak rider kapchai dan kereta brand cap ayam.... Gengster Kongsi Gelap maner pakai kenderaan camnie... Buat malu aaaa... Gengster biasa pakai kereta mewah... Merc ker... BMW ker... Volvo ker... Audi ker.... Porsche Cayenne ka.... Ini lu orang buat lawak ker aaaa"

Pegawai tue cakap kat gua.... "Gua pon pelik bhai... tapi dah pihak atasan bagi arahan camtue" .....

Terus gua gelak besar kat situe gak... ramai yang dok pandang kitorang dua orang gelak giler semalam.... Hahaha.... sori aaa... Kepada pihak atasan yang bengong sangat tue.... tolong aaa... tolong jangan malukan anggota PDRM yang level cap ayam nih... kesian diorang terpaksa tahan pemilik kereta yang cap ayam dan rider kapchai.... Betul-betul lar lawak Ops Cantas nih.... hahaha

Tolong aaa suruh skit tahan kereta mewah tue.... sebab semalam ader satu kereta mewah Alphard (full cermin gelap tahap gaban) boleh plak lepas tak kena cek dan semak.... aper ker jadahnyer.....  yang best tue kereta mewah Alphard tue ader crest bertutup cover hitam.... Aper lu orang ingat Gengster semua takder crest ker kat kereta diorang.... Hahahaha...

Semua gengster yang kapla besar biasa ader crest berbagai kat kereta... Crest dari DEWA itu lar.... Crest dari DEWA ini lar..... memang celaka....

23 September 2013

Pergi LANCHOW Lar

Bhai/DeeDee sekalian...

Gua bayar cukai jalan... kalu gua tak bayar cukai jalan.. gua kena saman... saper saman... PDRM atau JPJ... duit saper yang bayar gaji PDRM dan JPJ... duit rakyat... duit lu dan gua....

Golongan para dewa nih ader bayar ka cukai jalan... ader bayar ka saman... ader bayar ka cukai aper-aper pon... ader bayar ka tol berbagai.... nih lagi mau dapat laluan free atas jalan,..... pergi LANCHOW lar... (Lanchow aderlah satu nama tempat di Negara China)...

So.... sori aaa... gua cuma bagi line kat kenderaan seperti Van Mayat (Jenazah), BOMBA, AMBULAN atau JPA3.... Kepada kenderaan PDRM... gua akan bagi line ikut kesesuaian... selain daripada tue... kenderaan ader plet berwarna aper pon.... ader bodyguard berbagai.... sori aaa... takder gua nak kasi line... ikut la turutan.... jangan memandai nak potong que ...

Ader sekali tue.... kat jalan Bukit Putus Seremban nak ke Kuala Pilah.... kawasan sempit tue.... masa jalan lama aaa... tengah-tengah semua orang jem tak bergerak.... ader plak setan berkepala dewa yang nak lalu.... siap ader arahan suruh orang lain ketepi....

Giler aper nak ketepi... sebelah kanan gaung ... sebelah kiri tebing tinggi.... mana ader space... tapi haramjadah nih nak lalu jugak.... terus gua keluar tangan dan bagi jari..... pi LANCHOW la.... So dalam situasi camnie... memang gua hangin satu badan.... haramjadah punya dewa....

So... dalam kes nih... memang gua hangin.... so ini bukan kes nak menghina para dewa berbagai.... tapi gua nak para dewa nih guna la akai skit..... jangan la pasai makan tanggung berak cangkung sudah akai jadi macam taik.... bodoh...

Ader paham ka???


Bekap Membekap Sudah Bermula

Bhai/DeeDee sekalian...

Yeah.... gua tengok nampaknyer sudah bermula proses bekap membekap.... hahahaha.... terbaek lah.... yer la... semua mau menang jawatan.... Hahaha... orang itu bekap orang ini..... orang ini bekap orang itu.... Tapi itu semua part yang best jer.... hahaha

Part yang tak best kalu.... masing-masing sedang membentes.... dan mencantas kaki kengkawan masing-masing... janji peluang diorang nak duduk dijawatan tertentu agak mudah,.... Hahaha... tak kisah la buat kerja haramjadah nih sendiri-sendiri.... ataupun upah balachi.... hahaha

Tapi biasa la kan... pimpinan biasa tangan bersih... tak terpalit semua kekotoran.... semuanya guna balachi.... selamat .... Hahahaha.... Rasuah ... ops... Politik Wang ader kat mana-mana.... dari calon yang level cap ayam... sampailah calon yang level cap kambing.... hahahaha... samer jer....  kalu tak guna wang... guna benda lain... guna "AYAT POWER" ....

Orang bawah semua... perwakilan semua kena respek... kena hormat... kena terima aper sajer kata pimpinan bulat-bulat... jangan biarkan jawatan Presiden digugat.... mmmmm.... inilah demokrasi.... inilah yang terbaek.... Hehehehe ... Err... jawatan Ketua Pemuda pon jangan la lawan... tak baek... Ketua Pemuda sedia ader sekarang mesra pemuda... mesra belia.... mudah turun padang....

Biler ader nasihat dan pandangan dari peringkat akar umbi... tak payah nak pikir panjang... tuduh jer la semua ini nak jatuhkan pimpinan.... Yeah.... lobi la lagi... lobi... jangan tak lobi....

Aper nak jadi la ngan "UMNO" nih..... hehehe... "UMNO" ngan kesamsengan memang tabley blah.... hahahaha

Ader paham ka???

21 September 2013

SENSASI : Cerita Seram Dalam PAS

Bhai/DeeDee sekalian...

Pertama skali gua nak tegaskan bahawa belum sampai masa lagi gua nak ulas pasai pertembungan puak-puak berkepentingan dalam PAS untuk Muktamar PAS tahun nih.... Hahahaha.... sabor dulu bhai... sabor dulu.... Jangan gopoh macam puak tue... hahaha

Okeh... la nih.... gua nak bawak citer sensasi.... iaitu citer seram dalam PAS la bhai... aper lagie.... hahaha.... citer seram nih berkisar tentang Multaqa baru-baru nih.... hahaha

Tetiba jer gua baca statement Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS .... si Nik Zawawi Nik Salleh nih.... yang bertegas mengatakan bahawa kajian semula tahaaluf siyaasi di antara parti itu dan PKR adalah bertujuan untuk memberi amaran supaya perbincangan diadakan terlebih dahulu sebelum membuat apa-apa keputusan......


Yang ini la part yang seram tue... pasai ader "WARNING" tue.... hahaha.... kononnyer PKR memandai jer buat keputusan sebelum diadakan perbincangan.... Hahahaha.... Gua taknak story lebih-lebih sebab semuanya dah jadi sejarah.... perbincangan dah solosai... tetiba jer PAS buat keputusan sendiri yang bercanggah dengan perbincangan sebelumnyer.... contoh terbaek aderlah kes calon "Watikah Hantu" di Kota Damansara..... hahahaha...

Semua orang tau.... hahaha.... so... biler Ulama PAS memandai jer bagi amaran camnie... tue yang pada gua lagi seram..... Sendiri buat salah... tapi tuding kat orang lain.... Hahaha.... lawak aaaaa.... Aper nak jadi la..... Hahahaha


19 September 2013

Ingatkan Dah Tumpor ...

Bhai/DeeDee sekalian...

Artikel nih pendek jer,.... gua cuma nak mention statement nih.... hahaha.... tentang sekor DEWA nih ....

"Ingatkan dah tumpor.... rupanyer masih berselirat lagi wayar nyambung nyawa... Patut dah tumpor lama dah... takat sambung life support machine tue tak payah la lamer-lamer.... nyusahkan orang lain jer"

Ader paham ka??

Celaka Punya Dewa

Bhai/DeeDee sekalian...

Masuk nih ntah berapa juta kali dah gua menyumpah para Dewa dan Dewata Raya... Mana taknyer... Satu sen pon tak guna para Dewa dan Dewata Raya nih... Kalu tunggul kayu boleh gak digunakan buat tiang bangsal kambing... Ini Dewa dan Dewata Raya ... Langsung tak berguna...

Mengabihkan boreh ader la... Tak puas hati tak dapat duduk kayangan bernilai lebjh 1 bilion wang neraka... Terus pi buat satu lagi kayangan pada nilai lebih 1 bilion wang neraka jugak... Punya la teruk....

Nak kata ader keroja para Dewa dan Dewata Raya nih takder la gua tau... Setahu gua para Dewa dan Dewata Raya nih dari pagi sampailah malam dok makan minum makan minum dan hiburan... Waktu biler aaa mereka nih kerja...

Kerja takder dan takmo.. Tapi seluruh keturunan disediakan wang neraka... Tak kisah la level macam mana... Semua ader saraan bulanan .... Lepas tue pada Dewa dan Dewata Raya nih dok sibuk nak amik macam-macam projek...

Kalu dibuat takper la... Ini semua mau senang hidup jer... Semua mau untung...

Hahaha... Gua citer pasai Semenanjung Hijaz nih

Ader paham ka??

18 September 2013

Penipuan Subsidi Oleh Kerajaan Malaysia

Bhai/DeeDee sekalian...

Lu orang masih lagi ka boleh ditipu sebegini hebat oleh Kerajaan Malaysia.... Ini bukan setakat tipu kecik-kecik... Ini penipuan tahap mega... Kelentong tahap Dewata Raya Jalan Duta.... hahahaha.... bodoh aaa kalu ader yang percaya sama ini kelentong.... Hahahaha ...


Giler aaaa ..... menipu secara direct depan-depan.... takder rasa malu langsung... aper ingat kitorang sumer tarak skolah ka.... hahahaha

Ini semua pasai mau cover Mokhtar BauKaki bapak punya scam..... hahaha

Err... kalu IPP dan Syarikat Minyak tak terima duit subsidi nih.... habis tue saper yang terima.... Hahaha... gua rasa gua tau la... Ini mesti para Dewa dan Dewata Raya yang terima... pasai tue la boleh bikin kayangan bernilai lebih 1 bilion wang neraka.... ... Hahahaha......  err... ader dua bijik kayangan la bhai yang bernilai lebih 1 bilion wang neraka setiap satu ........ Hahahaha


Rundingan Damai Hatyai 1989 Satu Penipuan Kerajaan Malaysia

Bhai/DeeDee sekalian...

Pada pandangan peribadi gua... Rundingan damai Hatyai 1989 dulu aderlah satu penipuan Kerajaan Malaysia... Ini kerana selama hampir 23 tahun lebih... Kerajaan Malaysia memungkiri hampir kebanyakan perkara yang dipersetujui dalam rundingan tersebut...

Semua yang dibuat masa rundingan tersebut hanyalah helah semata-mata..

Jika perjanjian yang sebegini jelas pon Kerajaan Malaysia tidak mahu menghargai dan memegang janjinya.... apa lagi yang nak diharapkan kepada semua sekali perjanjian yang telah dibuat semasa pembentukan Persekutuan Tanah Melayu dan juga Malaysia...

Kalu selama ini perjanjian kemasukan Sabah dan Sarawak dalam Pembentukan Malaysia pon banyak juga yang dimungkiri oleh Kerajaan Malaysia pimpinan BN..... jadi tak terkejut lar kalu gua katakan.... selama lebih 56 tahun nih... Kerajaan Malaysia berjaya menipu hampir semua rakyatnya....

Kerajaan Malaysia pimpinan BN cukup berani nak mengelat dalam macam-macam perjanjian.... tapi agak pengecut takder telor biler berdepan dengan Singapura... Aderkah ader rahsia disini.... Yer la... perjanjian air pon berat sebelah... Jual air hanya pada harga 3 sen sajer... dan selama nih.... tak pernah pon dijejak duit bayaran tue.... Mungkin selama ini Singapura langsung tidak membayar walau satu sen pon...

Giler...

Lagi lu mau percaya sama SPR dan SPRM.... hahaha... Kalu Kerajaan Malaysia pon banyak mengelat.... aper lagi ngan agensi kerajaan level cap ayam nih.... Hahahaha

Chin Peng (Ong Boon Hua)  - dikatakan pengkhianat negara (public enemy number one)

tapi

Tentera British - dikatakan Pejuang Kemerdekaan .... Kemerdekaan dari saper... Bodoh dan Bangang la Kerajaan Malaysia nih....

17 September 2013

Matinya Seorang Patriot

Bhai/DeeDee sekalian...

Kalu kiter baca sejarah...  Buku sejarah masa kini... Kiter akan dapati bahawa banyak nama-nama orang yang menentang penjajahan dulu diklasifikasikan sebagai pemberontak... pencetus keganasan ... pengkhianat...

Tetapi aderkah mereka itu seperti mana aper yang tertulis dalam buku sejarah tue... Sejarah selamanya ditulis oleh pihak yang menang... Ini fakta...

Tapi..... Dalam buku sejarah jugak... Langsung tidak menyentuh tentang pengkhianatan yang dilakukan oleh para Sultan dan Raja pada masa itu yang bersekongkol dengan penjajah... Malah sejarah juga tidak merakam bagaimana dengan suka hatinya beberapa Raja dan Sultan menjual kepentingan negara dan negeri hanya semata-mata tamakkan wang ribuan dolar sepanyol.

Malah walaupun sejarah merakamkan bagaimana para Sultan dan Raja yang telah bersekongkol dengan penjajah untuk mengambil alih kuasa pemerintahan... Yang akhirnya menjadi boneka penjajah... ... Yang bukan dari susur galur Raja dan Sultan pon boleh bekerjasama dengan penjajah lalu ditabalkan menjadi Sultan dan Raja..

Semuanya kerana wang... Malah ader kes yang bersabit dengan perempuan pula ... Dapat menyelamatkan diri dari dikenakan tindakan dan hukuman hanya dengan bersekongkol bersama penjajah...

Malah di satu negeri... Dinaikkan anak saudara pemimpin negara musuh sebagai Sultan dan Raja bagi negeri tersebut dan jajahan takluknya... 

Pejuang yang menentang penjajah diserang dan dikejar macam anjing kurap... ditangkap... dibunuh... Dan digantung kaki keatas kepala kebawah oleh Sultan yang bukan dari keturunan yang sebenar....

Rakyat lari berjuang menentang penjajah... Tapi para Sultan dan Raja dengan suka hati menandatangani perjanjian keselamatan dan kuasa dengan penjajah...

Ini adalah semua episod sejarah yang digelapkan... Sejarah yang satu masa nanti akan terbit juga bila semua pihak berjaya melihat sejarah dari persepsi sebenar...

Matinya seorang patriot yang pada zahirnya selamanya dikatakan pengkhianat bangsa dan negara... Walhal... Yang jadi pengkhianat bangsa dan negara diangkat menjadi Sultan dan Raja... Huh...

Errr... Yang gua citer nih aderlah yang berlaku di Arab Saudi (Semenanjung Hijjaz) aaaa... Hahaha.... Ader paham ka????

16 September 2013

Bon Voyage Comrade

Bhai/DeeDee sekalian...

Sekalung takziah gua ucapkan buat sahabat seperjuangan ayahanda gua iaitu Komrad Chin Peng (Ong Boon Hua) atas panggilan dan takdir Ilahi keatasnya telah sampai...

Pada gua... Dan seluruh warga bekas ahli , penyokong dab pendokong Partai Buroh... Kami bersedih atas kepergian ini..

Moga jasa-jasanya menentang penjajahan British dan barua British akan terus diingati sepanjang zaman..

Bon Voyage Comrade...

Salut...

Chin Peng (Ong Boon Hua)

Sempena Hari Malaysia

Bhai/DeeDee sekalian...

Sejarah tidak menipu kita semua... Kalu pon ader pihak yang cuba mengalihkan sejarah... Agar mencerita perkara yang tidak benar mengenai sejarah... Namun pada akhirnya... Sejarah yang sepatutnya akan timbul juga sedikit demi sedikit...

Tanah Melayu ini pernah dijajah... Bukan setakat penjajahan era moden... Tetapi era kuno juga... Semasa berlakunya penjajahan dari Raja Chola... pemerintah kerajaan Melayu lama di Bruas telah bersama menentang penjajahan ini... Namun kekalahan memang telah berlaku...

Semasa Kelantan kuno diserang oleh tentera Burma dan Ayuthia... Cik Siti Wan Kembang dan Puteri Saadong turut sama melawan dan berperang... Tiada istilah pengecut masa itu...  Dan juga tiada istilah bekerjasama dengan penjajah...

Semasa Kerajaan Ligor menyerang Kedah Tua... Semua rakyat dan pemerintah turun... Lawan tetap lawan..

Tapi... Biler masa penjajahan pada zaman moden berlaku... Iaitu di era penjajahan British,  Belanda, Portugis dan Jepun... Penentangan hanya berlaku dikalangan masyarakat (rakyat) peringkat bawahan jer...

Kalu pon ader golongan pemerintah terlibat menentang penjajahan .. Itu bukan kerana mereka menentang penjajahan... Tapi lebih kepada marahnyer mereka atas sebab tidak boleh lagi mengutip cukai dan menjalankan perhambaan...

Bila penjajah British menghapuskan perhambaan di Tanah Melayu nih pada tahun 1910... Hampir semua pemerintah... Dari golongan bangsawan ni telah melawan.. Melawan kerana mereka hilang punya pendapatan... Sudah tidak boleh lagi berjual beli hamba... Dan sudah tidak lagi boleh mengutip cukai kepala....

Maharaja Lela dan Dato' Sagor mengamuk di Pasir Salak terhadap JWW Birch hanya kerana mereka tidak dapat berjual beli hamba dan mengutip cukai di Sungai Perak...  Maharaja Lela cuma tinggal seorang Orang Asal iaitu Si Putum  yang masih kekal menjadi hamba sahaya miliknya..

Si Putum membunuh JWW Birch hanya kerana dia dijanjikan akan dibebaskan jika dia berjaya membuhuh JWW Birch.. Perkara yang sama juga berlaku di kawasan jajahan Long Jaafar... Kerana Long Jaafar disekat untuk mengutip cukai sebanyak 1 bahara bagi setiap 1 pikul bijih timah....

Kebejatan golongan bangsawan dalam mempergunakan sentimen dapat kita semua lihat diera penjajahan zaman moden... Cuba kita lihat siapakah dikalangan para Raja dan Sultan yang disiksa oleh para penjajah... Memang tiada kan... 

Semua raja dan sultan masa tue bekerjasama malah siap menandatangani perjanjian dengan penjajah hanya kerana mahukan sekupang dua duit belanja... Pulau Pinang dan Temasek juga sanggup dijual oleh golongan raja dan sultan inj hanya kerana wang seribu atau dua ribu atau juga sebanyak sepuluh ribu dolar sepanyol masa itu... 

Betapa bodohnyer mereka ini... Mereka inilah sebenarnya pengkhianat terhadap Tanah Melayu... Dan pada gua... Mereka tidak berhak untuk disanjung kerana sebab merekalah Tanah Melayu ini dijajah...

Ini semua sejarah la bhai... Kepada Ngo-Ngo (K) yang rasa nak buat laporan polis konon gua menghina institusi raja nih... Tolong pi belajar sejarah aaaa... Jangan la belajar dengan pelacur sejarah macam Zainal Kling ker... Ramlah Adam ker... Itu semua spesis profesor kangkong dan kongkang jer la... Hahaha... Nanti jadi bangang...

Oleh itu ... Sempena Hari Malaysia nih... Cuba kita semua mengenang sedikit sejarah pengkhianatan yang pernah dilakukan dulu dan juga sekarang oleh pihak yang mahukan orang lain menyembah mereka...

Poodah chit... Gua hanya menyembah Allah Taala... Dan sampai kiamat pon gua takkan menyembah manusia waima Dewata Raya sekalipon..

Ader paham ka???

15 September 2013

Gua Gelak Jer

Bhai/DeeDee sekalian...

Sebenarnya banyak benda yang gua nak tulis... Masa pon ader gak.. Cuma sajer jer gua malas nak tulis... Hahaha ... Aper-aper pon gua cuma sekadar gelak jer la... Hahaha

Drama dalam puak ulama PAS tue gua pon malas nak tulis... Hahaha... Gua sekadar gelak jer... Sebab pada gua... Benda tue gua dah lama ulas dan tibai... Jadi skarang nih gua tunggu nak tengok jer.. I've said so... Hahaha

Citer pasai pentadbiran Najib Razak dan kerja PEMANDU pon gua malas nak komen dan tulis... Gua sekadar nak gelak jer... Hahaha... Ini termasuk gak ulasan dan tembakan dari para blogger belaan Mahathir Mohamed yang pada gua sekadar anjing yang baru lepas diberi makan jer... Jadi terpaksa la menyalak bagi pihak tuannya yang bagi makan...

Aper pon... Kiter tengok sejauh mana puak-puak nih nak bertelagah dan menegakkan benang basah nih...

Tentang Ops Cantas nih... Memang okeh.. Dan yang pasti geng-geng bangang nih dah tak gunakan jalan-jalan utama dengan berkenderaan peribadi... Malah gua dapat maklumat.. Diorang nih bolos guna pengangkutan awam la plak... Hahaha ....

By the way... Setakat cantas kuli batak aper ker jadahnyer... Walhalnyer kapla-kapla bos besar kongsi gelap bertaraf VVIP boleh plak keluar masuk lepak kat IPD dan IPK .. Malah boleh plak dinner dan lunch skali ngan kepimpinan tertinggi PDRM... Dan boleh gak keluar masuk lepak kat Bangunan Parlimen... Hahaha...

Kapla besar nih mana ader pakai tatoo.. Tapi ramai orang tau saper diorang nih... Malah ader pegawai kecik dalam Cawangan Khas dok bagitau siapa diorang nih kepada bos besar PDRM pon kena tengking jangan sibuk... Hahaha... Terbaek...

Sampai biler aaa...

Lagi satu.. Citer bab Geng 13 di Kuala Kangsar tue... Satu jer gua nak citer... Aper la lu nak harapkan ngan hakim di Malaysia nih... Majoriti diorang takder telor kalu kena isu bab berkaitan DEWA nih... Diorang mesti akan bekap DEWA la... Hahaha... Jadi aper la nak harap...

Kalu Geng 13 bolos tak kena tindakan tue... Malu aaa si DEWA nanti... Mana mau letak muka...

So sempena Hari Malaysia... Gua nak kasitau lu orang sumer... Bahawa pengkhianat negara semasa era penjajahan aderlah terdiri dari kalangan para DEWA...  Rakyat lari masuk dalam hutan dan lawan penjajah... DEWA plak bersekongkol dengan penjajah... DEWA plak boleh berguling santai lepak samee ngan penjajah... Cilakak...

Tambahan: Citer tentang satu masa nanti minyak mentah akan kering tue lagi buat gua tak tahan nak gelak... hahahaha.... bukan aper... Hahaha... rupanyer banyak gak dinasaur dulu kat Malaysia nih aaa... pastue tenggelam sedalam hampir 1 kilometer plak tue didalam perut bumi... Hahaha.... lawak siot...  konon tue semua la jadi hidrokarbon... jadi minyak mentah.....  Hahaha

P/S: Pengetahuan tentang Industri Minyak dan Gas masih lagi dalam tangan gua la.... tak rugi gua dilatih dalam industri nih sekian lama... hahaha (satu lagi pekerjaan hakiki gua)

14 September 2013

Karutnya Majlis Perbandaran Kuantan

Bhai/DeeDee sekalian...

Semalam gua pi Kuantan... Ader urusan sikit... Pastue lepak makan tengahari di Taman Gelora yang tak berapa jauh dari Kolej IKIP dan Masjid Tanjung Api ...

Taman Gelora nih adalah kawasan riadah tepi pantai yang lengkap dengan satu kawasan foodcourt... Kira okeh la... Lepas penat membakar lemak dengan berjoging... Boleh melantak makan rojak ayam ataupon nasik goreng ker.... Hahaha

Tapi ... Walaupun kemudahan riadah tue boleh katakan agak orait la... Ikut spesifikasi Pihak Berkuasa Tempatan... Tapi ader satu benda yang failed..

Foodcourt yang ada dibina oleh MPK nih setahu gua dah ader kat sini lebih 15 tahun... Maknanyer paling kurang dah 3 penggal Ahli Majlis Perbandaran dah bertukar... Tapi benda yang failed nih langsung tak terbuat...

Malah yang lawaknyer...nampak macam takder usaha nak buat... Ker memang kat Pahang nih bab kebersihan nih diorang buat tak amik pot kot macam bab pelajaran lar.. Sampaikan perpustakaan negeri pon serupa macam hulu mana punya perpustakaan...  Hahaha

Aper nak jadi aaa... 15 tahun lebih pon foodcourt kat Taman Gelora yang milik dan dibawah pengurusan Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) nih masuk takder singki untuk membasuh tangan...

Buat lawak betul lar... Lu oranv tak caya sila tengok gambar kat bawah... Dan kalu tak puas hati gak.. Sila datang sini dan belanja gua makan.... Hahaha... Lu mesti terkejut aaaa... Kuno betul lar...








13 September 2013

Inikah Pejuang Kemerdekaan Malaysia? Hahaha

Bhai/DeeDee sekalian...

Kerajaan Malaysia memang suka buat lawak membodohkan rakyat Malaysia.... Yang kat bawah nih plak boleh dikatakan sebagai pejuang kemerdekaan Malaysia.... dan dapat pingat.... Hahahaha......

Gua tak tau la aper punya bodoh lar.... tak tau nak kata apa.... Patut pon ahli UMNO dok kata Najib Razak sewel..... patut la pon... sewel sesewelnyer.... hahaha


Manakala yang dibawah nih kekal diperkatakan dalam sejarah Malaysia sebagai pengkhianat dan pemberontak... betul-betul la sewel sejarah Malaysia... biler dapat pakar sejarah sesewel Ramlah Adam dan Zainal Kling..... hahaha... tue yang jadi sewel Malaysia tue....






11 September 2013

Jamil Khir ... Jamil Khir...

Bhai/DeeDee sekalian...

Cuba la lu orang nasihat skit si Jamil Khir Baharom nih.... Aper nak jadi aaa dengan dier... memang dah sah dier cuba menyekat isu qazaf sampai bawak lawan isu qazaf tue kat Mahkamah.... la nih nak saman orang lain pasai "kononnya" dok main citer tue...\

Kalu Jamil Khir Baharom tak halang dan lawan isu qazaf Anwar Ibrahim itu hari... sure Mahkamah Syariah akan jalankan perbicaraan qazaf tue.... Abis tue ... bukan ker duit zakat yang digunakan oleh Jamil Khir Baharom sebagai usaha nak halang perbicaraan qazaf tue tempohari.... aper daaa...

Satu Malaysia memang tau yang Jamil Khir Baharom memang cuba nak halang isu qazaf tue....

Skrang nih Jamil Khir Baharom gunakan plak Mahkamah Sivil sebagai usaha nak menyaman Shamsul Iskandar..... Hahaha... awat... sudah tarak percaya sama Mahkamah Syariah ker.... kata Menteri yang jaga institusi agama.... Poodah lar wei....

Ini macam punya orang memang memalukan institusi agama..... chit poodah...

Aper nak jadi la ngan Jamil Khir Baharom nih.... errr.. nak tanya aaa.... pakai duit mana plak kali nih untuk urusan saman di Mahkamah Sivil.... duit Baitulmal ker.... hahahaha

Jamil Khir.... Jamil Khir..... lu nih ader blaja agama Islam ker idak nih???

09 September 2013

Rugi 12 Ringgit

Bhai/DeeDee sekalian...

Hahaha... gua gelakkan jer la kepada yang berabis duit 12 ringgit pasai nak tengok filem Tanda Putera tue... Hahaha... bukan aper... benda yang boleh dapat free pon lu orang nak kena abis duit 12 ringgit.... pergh... banyak betul duit lu orang yer...

RM12 tue kalu buat makan tengahari.... amik pakej Makanan Rakyat 1 Malaysia.... hahaha... boleh dapat 2 orang atau 3 orang makan tue... hahahaha.... Nih tak.... abiskan buat tengok filem sampah.... Hahahaha... rugi bhai.. rugi...

Yer la.... nak sangat tengok citer tue kat pawagam ker... hahaha... tak payah kuar duit pon.... mintak jer ADUN dan YB UMNO/BN kat tempat lu sponsor....... Tapi... gua rasa hanya YB dari UMNO jer yang akan sponsor... YB dari MCA dan MIC tak mungkinnyer... hahahaha

So... aper cer nih.... rugi 12 ringgit.... hahahaha..... lawak ooooo.....  Gua tak tau la kalu filem "Tandas Putera" opps.. "Tanda Putera" nih nanti dicalonkan dalam Festival Filem Malaysia.... tak tau la plak kalu ader juri yang level bangang yang akan beri undi sampai menang kategori Filem Terbaek FFM kepada filem sampah nih...

Tapi kalu ader la menang Filem Terbaek... Lakon Layar terbaek... Penataan Terbaek... Kesan Bunyi Terbaik...  menang kat "Tanda Putera" nih.... sohih la juri FFM Malaysia nih memang kaki bodek dan cap ayam.... Memang patutlar industri filem kat Malaysia nih kuno macam la nih.... Hahahaha....


08 September 2013

Apa Lagi Yang Tak Ada Pada UMNO?

Bhai/DeeDee sekalian...

Apa lagi yang tak ada pada UMNO...

- perasuah ader
- perogol ader
- penjudi ader
- penilik nasib ader
- pengikut ajaran sesat ader
- peminun arak ader
- pembunuh ader
- pengkhianat agama ader
- pengkhianat bangsa pon ader
- pemilik ladang ternakan khinzir ader
- pemilik syarikat judi ader
- pemilik syarikat arak ader
- pengamal ilmu hitam ader
- perompak ader
- penyeludup ader
- pengedar dadah ader
- penghisap dadah pon ader
- penagih maksiat, khalwat. zina ader
- pemilik premis maksiat ader

Arrrrgh... Banyak betul lar benda yang UMNO ader buat... Hebat betul lar... Hahaha... Terbaek... Macam-macam ader... Hahaha

Aper nak jadi lar ngan UMNO... Hahaha .... Pasai tue la dapat ketua sewel kot... Pasai anak buah semua sewel gak.... Hahahaha

Errk ... Sori aaa gua terlupa....... UMNO ader ulama muda (Fathul Bari) dan ulama tua (Harussani) .... Hahahaha .... 

07 September 2013

Kalau Ketuanya Sewel

Bhai/DeeDee sekalian...

Aper la nak diharapkan dengan Malaysia nih... Iyerlah... Kalau ketuanya sewel... Maka sohihnya satu negara akan sewel...  Aiyo...

Tapi kan... Yang mengundi dan menyokong ketua sewel nih cuma 47% jer... Selebihnya tidak menyokong ketua yang sewel... Hanya ahli-ahli yang sewel jer yang akan memilih ketua yang sewel...

Nasib baik la gua tak tergolong dengan kumpulan yang memilih ketua sewel nih... Hahaha... Nasib baik lar...

Sebab yang menilai dan memperakui ketua yang sewel nih aderlah ahli parti dan penyokong puak yang sewel... Hahaha...  Hanya jauhari yang mengenal maknikam... Hahaha.. Hanya yang sewel boleh mengenal si sewel...

Betul lar ader kata-kata Melayu... Yang sewel pastinya akan memilih yang sewel juga sebagai ketua... Hahaha

Aper nak jadi la... Malaysia pasti digelakkan diperingkat dunia bila semua orang tahu bahawa Najib Razak diklasifikasikan sewel oleh penyokong dier sendiri...

Hahaha... Ader paham ka???


Shabery Cheek Vs Pak Samad

Bhai/DeeDee sekalian...

Sori aaaa lama tak menulis.... takder kesempatan ... sibuk ngan projek lepas "pencen" ..... Hahaha.... aper pon.... pada gua aaa... biler membaca artikel kat Sinar Harian nih,.... gua rasa aaa.... Shabery Cheek salah pilih lawan... Hahaha...

Sebabnyer... Sebab biler Shabery Cheek pilih Pak Samad sebagai lawan... nampak sangat la Shabery Cheek memerlukan aura Pak Samad untuk menang dalam pemilihan Perhimpunan Agung UMNO yang tak lama lagi nih... Hahaha.... Nampak sangat la ....

Pak Samad tak heran dengan title dan pangkat....
Shabery Cheek memang heran dengan title dan pangkat...

Pak Samad tak perlukan kontrak dan projek berjuta...
Shabery Cheek memang perlukan kontrak dan projek berjuta...

Pak Samad diberikan respek oleh orang ramai.... tanpa mengira bangsa...
Shabery Cheek memaksa orang ramai respek kat dier.... bangsa Melayu UMNo especially...

Pak Samad takder makan rasuah....
Shabery Cheek.... hahahaa... lu orang sendiri paham la....

Pak Samad walaupun dah tua... tapi prihatin dengan golongan rakyat tertindas (mustad'afin)
Shabery Cheek... belum pun tua... tapi tak amik pot dengan golongan rakyat.... melainkan pada waktu pancing undi PRU jer..

Pak Samad ahli akademik...
Shabery Cheek.... errr... berapa banyak aaa penulisan akademik yang dier pernah buat..

Pak Samad ader banyak jasa kepada nusa...
Shabery Cheek.... errr... ntahler....

Pak Samad tak perlukan perhatian.... sebab memang orang berikan perhatian tanpa dipaksa...
Shabery Cheek memang perlukan perhatian... kalu tidak orang tak tau keujudannya... hahaha

Pak Samad cakapnya lembut, ayatnya tersusun, tulisannya tepat, sindirannya keras...
Shabery Cheek.... tiada suatupun diatas....

Pak Samad bercakap menggunakan kepala
Shabery Cheek bercakap menggunakan lutut.... hahahaha

Hancusss..... kenapa la semua yang bodoh dan bangang serta bengong dicalonkan oleh UMNO/BN .... memang plak tue PRU... dan dilantik jadi Menteri..... hahahaha... patut la Malaysia semakin nak bangkrap dibuatnyer.... hahahaha

Terbaek...


05 September 2013

Tak Terkejut Pun

Bhai/DeeDee sekalian..

Lima enam hari nih gua takder berkesempatan sangat nak akses internet guna PC... Banyak masa gua kat luar... Ader banyak urusan kat luar... Jadi... Susah skit aaa gua nak balas lu orang punya komen... Sori aaa

Tadi sementara menunggu giliran nak bayar bil... Gua sempat menjenguk internet menggunakan tepon cap epal gua nih... Dan gua terbaca statement Zaman Khan tentang isu kongsi gelap... 

Hahaha... Zaman Khan pernah bagi special course kepada Agensi kitorang sekitar pertengahan tahun 90'an dulu... Dier nih gua ader respek skit...

Biler dier bawak citer yang ader bekas ketua kongsi gelap kini dah berada dalam parti politik di Pulau Pinang... Terus gua teringat kat dua orang nih... Seorang Cina dan seorang lagi Mamak ... Diorang berdua nih memang pernah ditahan dulu... Tapi atas kesalahan bergaduh di tempat awam secara berkumpulan...

Yang lawaknyer... Sorang jadi ahli MCA... Dengar khabar skarang berada di peringkat agak tinggi... Manakala satu lagi mangkuk ayun tue ... Dulu kalu tak silap gua mangkuk nih pernah join MIC... Bawah sayap pemuda... La nih dah duduk kat dalam parti UMNO... Gua tak tau la dier nih masuk bawah kategori aper dalam UMNO...

Aper pon... Aderkah Zaman Khan maksudkan dua mangkuk ayun nih dalam statement yang dier bagi kepada wartawan aaaa... Kalu betul lar... Memang tak terkejut sangat lar.... Hahaha .... Tak terkejut pun..


04 September 2013

Susahlah UMNO Nak Cari Makan

Bhai/DeeDee sekalian..

Ali Rustam nih sudah giler maukan jawatan dan sokongan pada Perhimpunan Agung UMNO yang akan datang nih... Kalu tidak takkan dier cakap bukan-bukan...

Kalu tutup kasino di Genting Highland tue... Camana UMNO nanti... Susahlah UMNO nak cari makan... Selama nih pon yang sponsor UMNO terutama Yayasan Noah tue datang dari sumber judi kasino di Genting lar...

Kalu takder kasino nanti... Macam mana dewa nak cari makan gak... Hahaha... Itupon satu-satunyer sumber paling power yang "masyuk" buat dewa... Hahaha

Matilah Najib Razak takder modal duit nak berkempen... Sebab sumber kewangan Yayasan Noah sudah takder... Hahahaha.. Ini mesti Ali Rustam sudah kena beli dengan Muhyiddin Yassin... Hahaha.... Abis la...


03 September 2013

Pak Samad Sudah Tua

Bhai/DeeDee sekalian..

Pak Samad (A Samad Said) sudah tua... Dia takder masa nak main menyuruk-nyuruk... Takder masa nak main kejar-kejar... Takder masa nak main gempaq gamjat... 

Kalu ader arahan suruh pi Balai, sila buat dengan cara terhormat... Pak Samad bukan Ketua Kongsi Gelap yang perlu ditangkap digari...

Antar sorang pegawai dengan surat arahan yang lengkap serta rasmi dah cukup lar... Tak payah la nak ugut-ugut dan jatuhkan air muka Pak Samad... 

Lagi banyak tindakan bodoh yang dibuat ... Lagi menampakkan Khalid Abu Bakar seorang yang tak respek sama sastrawan negara... Sasterawan negara bukan penjenayah...  Ader paham ka???

Buat malu betul lar...


Ops PATI

Bhai/DeeDee sekalian.

Gua percaya lu orang tau yang mostly pemaju perumahan yang beroperasi di Malaysia nih dipunyai oleh puak-puak yang rajin bersekongkol dengan UMNO.. Malah ramai dikalangan ahli UMNO yang menjadi proksi dalam syarikat pembinaan dan pemaju nih.. Memang ramai ahli UMNO yang jadi kontraktor pembinaan nih...

Pasainyer... Senang nak dapat tanah... Senang guna pengaruh nak dapat tanah komersial pada harga premium yang rendah... Malah dalam banyak kes... Siap dapat tanah kurnia lagi...

Jadi ... Tenaga kerja yang digunakan memanglah dari luar... Kepakaran dari buruh Indon, Bangla, Myanmar dan pelbagai bangsa lagi terlibat dalam industri pembinaan... Jadi .. Untuk untung lebih.. Pemaju perumahan dan kontraktor nih akan gunakan tenaga kerja haram... Pendatang haram... Pasainya tak perlu nak bayar levi... Tak perlu nak kena caruman itu ini... 

Memang jimat... Nak best lagi.. Paspot diorang majikan jaga... Hahaha...  

Lepas tue... Alang-alang takmo nak bayar gaji pekerja... Diorang perdajal dengan buat operasi... Macam Ops PATI nih...

Yang penting gaji tak perlu dibayar... Hahaha... Bijak macam setan betul lar puak-puak nih... Tue lagi siap ader hati nak bawak pekerja Bangla seramai 1.4 juta masuk Malaysia...

Aper nak jadi aaaa... Hahaha

12 Tengah Malam

Bhai/DeeDee sekalian....

Aper perasaan lu orang sumer aaa... Ader seronok ker? Hahahaha.... skrang harga petrol RON95 sudah jadi RM2.10 seliter.... maknanyer.. sudah naik 20 sen seliter..... Hahaha... masih murah lagi nih harga petrol berbanding di Thailand dan Singapura.... Hahaha...

Patutnyer Najib Razak naikkan jer la harga petrol RON95 nie kepada harga pasaran... takpon letak jer kepada harga sesedap rasa dan sesedap hati.... letak jer harga RON95 pada nilaian RM4 seliter.... barulah tak perlu dah Kerajaan Malaysia tanggung subsidi.. boleh la duit yang guna untuk subsidi tue digunakan plak untuk membeli beberapa buah lagi kapal selam.... Hahaha

Okeh.... harga minyak petrol dan disel sudah naik.... Hahaha... yang kiter tengah tunggu-tunggu nih dengan tak sabar-sabarnya aderlah harga tariff elektrik... Aper kelas aaa TNB masih caj sekitar RM0.30 ++ nih untuk 1 kw/j ...... baik kasik naik terus kepada RM1 untuk 1 kw/j..... senang la skit nak kira....

Untuk 200 kw/j pertama.... TNB sudah boleh dapat collect RM200 ... dan untuk 100 kw/j kedua.... takkan la harganya masih sama RM1 untuk 1 kw/j ... cikai-cikai naik.... ejast la jadi RM1.50 untuk 1 kw/j kedua......  baru la cepat untung dan kaya... baru la boleh abiskan duit tue belanja sana sini..... hahaha

Baru la TNB boleh tersenarai dalam senarai konglomerat besar di Asia Tenggara nih...

Kepada Kerajaan Malaysia pimpinan Najib Razak.... gua dan semua rakyat Malaysia memohon agar harga tol di seluruh jajaran lebuhraya bertol di Malaysia dinaikkan kepada RM1 bagi setiap kilometer.... Senang la sikit nak kira.... dan barulah syarikat konsesi yang handle lebuhraya ini dapat untung besar.... senang la dorang nak buat CSR .... hahahahaa

Kami rakyat Malaysia mampu lar nak bayar harga tol kalu setakat RM1 bagi setiap kilometer... aper ader hal.... Malaysia boleh.... hahaha ...

Sebab kami memang kaya.... berjaya.... jutawan... hartawan....  orang miskin dan fakir yang ader semua tue... yang merempat kais pagi makan malam tue.... semuanya pasai diorang bodoh tak reti nak usaha nak jadi kaya macam Nazri Aziz.....  Cuba kalu diorang pandai macam Nazri Aziz... tentu diorang sumer yang kasi pagi makan malam tue sudah sama kaya macam Nazri Aziz...

Anak Nazri Aziz yang sekolah pon tak pandai tue pon boleh jadi kaya... pakai kereta mewah.... sebab sebenarnya dier memang pandai... pasai tue la dier boleh dilantik menjadi pegawai khas Menteri Pelancongan.....

Oh yer lupa..... tolong aaaa... tolong arahkah KPDNKK supaya menaikkan harga siling ayam kepada RM20 sekilo..... sebab kiter rakyat Malaysia semua sudah kaya-kaya... takder hal lar kiter nak bayar harga ini semua.... hahahaha... RM20 sekilo ayam tue dah kira murah tue..... cuba kalu lu orang compare dengan harga ayam di UK.... dengan Kesatuan Eropah.....

Hahahaha...... 12 tengah malam yang macam celaka..... hahahaha..... Terbaek....


02 September 2013

Terima Kasih Kepada Semua

Bhai/DeeDee semua...

Rakyat Malaysia memang suka harga minyak mahal... Terbukti kini kita mendapat manfaat dari kenaikan harga minyak petrol nih. Terima kasih semua pengundi yang telah mengundi Barisan Nasional tempoh hari...

Gua harap lu orang berbanggalah dengan kenaikan harga minyak nih... Sebab itu hari biler ader pihak nak turunkan harga minyak petrol... Lu orang sumer takmo...

Jadi... Gua harap lu orang sumer yang mengundi BN pada PRU13 patut membuat parti jamuan besar-besaran demi menyambut kenaikan harga minyak petrol.... 

Jangan la pulak lu orang sumer mengeluh... Bukankah Najib Razak bak naikkan kadar BR1M dalam belanjawan 2014 nanti.... Hahaha.. 

Hahaha... Itu belum Amerika Syarikat serang Syria... Kalu dah... Padan muka la  gua gelakkan kat Sunni Wal Rasuah nih.... Hahahaha


Patut Najib Razak naikkan harga minyak petrol sampai RM4 seliter... Baru la betul rasionalisasi harga minyak.... Hahaha... Baru la tak payah nak bayar subsidi...

Hari Pertama Pencen

Bhai/DeeDee sekalian...

Semalam (1 September 2013) bermakna telah sempurnalah perkhidmatan gua didalam Agensi... Dan setelah lama berkhidmat .... sejak awal 90'an lagi... maka kini gua sudah free dari perkhidmatan.... Hari nih.... gua rasa kosong.... sebab dah tak perlu lagi pantau COMM .... gua dah tak perlu lagi tengok laporan itu ini.... gua dah tak perlu lagi pi HQ...

Hahahaha.... best...

Tapi... pekerjaan hakiki gua yang satu lagi nih ... masih kena teruskan.... hahaha... cari makan la bhai..... hahahaha

Aper-aper pon.... walaupun gua dah bersara daripada perkhidmatan dengan Agensi.... mengikut suratcara yang gua pernah tandatangan.... gua boleh dipanggil berkhidmat pada bila-bila masa sahaja... mengikut keperluan... dan gua tabley banyak songel bab tue..... Hahahahahampeh....

Hahahahassanali betul lar.... hahahaha

P/S: Sori aaa ... gua tak sempat nak balas lu orang punya komen... Hahaharussani La.....

01 September 2013

Bila Bashar Al Assad Dikalahkan

Bhai/DeeDee sekalian..

Kepada para pentaksub Sunni... Nih gua nak tanya... Aderkah lu orang akan seronok dan terkinja-kinja bersukaria apabila Bashar Al Assad dikalahkan oleh Amerika Syarikat..

Aderkah lu orang akan seronok melihat Bashar Al Assad dibunuh seperti mana Saddam Hussein dan Muammar Ghadafi dulu... Aderkah lu orang akan bertepuk tangan biler kerajaan sah Syria dimusnahkan oleh Amerika Syarikat dan Israel dengan bantuan Arab Saudi, Qatar dan UAE...

Aperkah lu orang suka Syria dikuasai oleh celaka-celaka proksi Amerika Syarikat dan Israel... seperti yang berlaku di Iraq, Libya dan jugak di Afghanistan...

Kalu lu orang suka Amerika Syarikat menyerang Syria.. Maka lu orang samer lah perangainya dengan Yahudi Israel... Sebab Yahudi Israel la yang palinh seronok biler Syria dapat dikalahkan... Makanyer kalu Syria dapat dikalahkan... Bukit Golan tidak akan lagi diserang oleh puak Mujahidin...

Senanglah Israel lepas tue nak bantai Iran pulak... Sebab Iran memang mengganggu gugat keselamatan Israel... Tapi... Oh yer... Puak Sunni macam lu orang mana suka kat Iran yang kuat Syiahnyer tue...

Lu orang lebih suka Syiah dimusnahkan... Lu orang memang suka kalu Iran pulak dibantai oleh Amerika Syarikat dan Israel...  Hahaha

Elok sangat la perangai lu orang nih... Hahaha... Terbaek... Hahaha... Biar pihak kuffar berkuasa... Janji jangan ader kumpulan Islam yang tidak sealiran dengan kapla hotak lu orang kekal berkuasa... Hahaha... Sebab itulah Islam berpecah belah.. Dan puak kuffar cukup tahu dan arif pasai benda nih..

Rasulullah pernah citer pasai benda nih.... Hahahaha... Itulah jugak yang pernah berlaku di Afghanistan dulu.. Lu orang (geng Sunni Wal Rasuah) samer-samer sokong Amerika Syarikat bantai Taliban... Semata-mata nak kasi talibarut dan boneka Amerika Syarikat dok pegang Afghanistan... Hahahaha

Terbaek....

P/S: Gua takder taksub dekat mana-mana mazhab... Gua terima semua pandangan mazhab... ASWJ tak bermaksud hanya Mazhab Shafie sajer macam aper yang ader dalam kapla otak ramai orang Islam di Malaysia.. ASWJ bermaksud semua mazhab dan aliran yang mengikut Al Quran dan Sunnah... Kalu lu orang nak kata Syiah ader mengamalkan bidaah... cuba semak aderkah lu orang sendiri tidak mengamalkan bidaah... Sori bidaah aderlah bidaah walau aper pon kategorinya... 

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1