Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 February 2015

Majlis Syoru Ulam

Bhai/DeeDee semua...

Geng Majlis Syoru Ulam nih memang perngai ader lahanat.... Nak makan ulam sengsorang... Nak kenyang sengsorang... Tapi biler kutip ulam pegaga, ulam pucuk paku, ulam umbut kelapa dan ulam pucuk betik ... jenuh ajak kengkawan... Malah terpaksa carik kengkawan yang pakai seluar katok untuk panjat pokok kerdas untuk amik ulam kerdas... pasa yang mengajak tue dok pakai kain pelikat dan jubah... susah nak naik panjat pokok...

Kerja susah nak amik ulam laju ja ajak semua orang terlibat... Konon sama-sama susah dan sama-sama senang ....

Tapi biler dah dapat ulam terkumpul... Dah siap kena rebus dan celur... Dah siap sambal belacan... Terus lupa pada kengkawan yang dok pakai seluar katok... Konon tak boleh makan sama pasai seluar katok tak tutup aurat.. Nih nak makan dalam perkarangan surau dan masjid... Mana boleh aurat terbukak...

Lalu geng nih buat la Majlis Syoru Ulam.... Makan sesama geng dier yang dok pakai kain pelikat dan jubah... Siap duduk cara sunnah... Siap makan dalam talam... Sesama geng dier ja... Konon zuhud ala Sufi dan Tassauf.... Imam Al Ghazali ader kata... Kalo tak silap gua diistilahkan sebagai "ghurar" .... Perasan diri zuhud ala sufi dan tassauf...

Janji dier kenyang makan ulam dengan sambal belacan.... 

Pastue biler dah kenyang... Dok hina kengkawan dier yang dok pakai seluar katok tadi... Hina dengan macam-macam label... Konon lain kasta la... Tak ader ilmu macam geng dier la...  Walhal masa susah nak amik ulam... Itulah kengkawan yang diorang harapkan...

Siap kata pi main jauh-jauh lagi ader...

Aper punya bangsat la geng-geng Majlis Syoru Ulam nih.... Pikir perut sendiri ja... Nanti biler dah lapar... Makanan tak cukup... Masa tue pandai plak nak mintak tolong geng seluar katok... Geng yang dilabelkan sebagai jebon, anjing, babi dan macam-macam lagi...

Tapi pasai geng seluar katok nih mahukan redha Allah Taala... Geng nih akan sentiasa tolong geng Majlis Syoru Ulam kalu nak panjat pokok kerdas ka... Tebang pokok kelapa ka... Atau macam-macam kerja susah dan hina.... Pasai geng seluar katok nih depa bukan kebuloq sangat ngan daki dunia... Sebab depa lagi percaya yang bagi rejeki aderlah Allah Taala.. Tuhan seru sekalian alam..... Bukan la yang bagi rejeki tue pimpinan atau ketua atau dewa dan dewata raya...

Errr.... Ader paham ka??? Hahaha


Innalillahiwainnailaihiraajiuun ...

Dari Allah kita semua diatang dan kepadaNYA lah kita akan kembali...

Gua dapat berita seawal pukul 1.20 pagi waktu Malaysia... Tapi sajer release citer nih lanie..


27 February 2015

Minda Kreatif : Dahir Insaat & Charleen

Siri Minda kreatif minggu ini sekadar ingin memperkenalkan sistem peperangan masa depan iaitu sistem "Drone" dan sistem "Fire and Forget". Peralatan ini sudah lama ada dan tidak mustahil ianya diperkembangkan dalam masa yang terdekat.

Persoalannya. 

Bilakah ATM Malaysia akan membangunkan sistem seperti ini? Apakah STRIDE mempunyai perancangan sebegini?

Untuk pengetahuan anda, khabarnya Tuan C++ dan beberapa "kroni" nya sedang membangunkan sistem sebegini sejak 3 tahun kebelakangan ini menggunakan senjata berkaliber 7.62 mm di sebuah lokasi milik persendirian tidak jauh dari Gemas.

Group Admin
CipanTapirTenuk.Blogspot





Peringatan Buat Nik Muhammad Zawawi Salleh

Bhai ....

Pertamanya..... Lu jangan ego sangat la .... Jangan terlalu ego.... cukup-cukup lar.... Gua tau la ilmu lu tinggi .. tapi jangan la pandang lekeh ilmu orang lain.... Kalo ilmu lu terlebih tinggi.. patutnya lu boleh la bagi pencerahan lebih detail tentang hukum Qazaf .... Paling kureng pon lu "relate"kan la dengan Kanun Acara Jenayah Syariah (Hudud/Qisas/Ta'azir) yang sedang digubal oleh Kelantan....

Ini tidak... dok perlekehkan orang lain.... macam la lu paling hebat sampaikan dok pelecehkan orang lain dengan kata "budak-budak" jer.... Kalo budak-budak yang ader ilmu sedikit pon ader berani nak terangkan detail pasai Qazaf... aper kejadahnyer lu plak yang dah "tua nak mampus" pon tabrani nak bagi huraian....



Hahaha.... Nampak gayanyer lu bukan level ostad atau ulama.... sebab even Azhar Idrus pon ader berani nak bagi huraian spontan berkaitan dengan isu Qazaf nih.....  kira lu nih lagi machai la dari mana-mana bebudak... hahaha ... Hancus.. Hancuss...

Macam mana la lu boleh dok dalam Majlis Syura Ulama.... buat malu Puak Ulama jer.... Hahaha...

Oh yer.... yang selayaknyer sombong hanyalah Allah Taala ... Tuhan seru sekalian alam..... even Azazil yang lagi tinggi ilmu dier dari lu pon dilaknat Allah Taala pasai sombong.... Aper ... lu nak berkawan ngan Azazil ker???

Aper daaa..

P/S .... Nampaknyer gua terpaksa respek la kat Ustaz Budak (Shamsul Zaman) dan Ustaz Budak-Budak (Wan Ji) la.... sebab ilmu budak dan budak-budak nih nampaknyer lagi tinggi dari lu dan geng Ulama PAS .... hahaha

Malam Esok RON95 Naik Harga

Bhai/DeeDee semua...

Berapa agaknyer harga petrol pada 1 Mac 2015 aaa..... Sebab tengah malam esok RON95 akan naik harga.... Gua dapat maklumat akan naik dalam duaposen ... RM0.20 seliter..... Hahaha... malam esok boleh la kiter tengok pesta beratur kat stesen minyak.... Hahahaha

So... skarang nih gua nak tanya lu orang.... berapa patutnya harga minyak perlu naik kalo ikut Ahmad Maslan dan KPDNKK punya MOPS ....

Naik 5 sen?
Naik 7 sen?
Naik 10 sen?
Naik 20 sen?
Naik 30 sen?
Naik 40 sen?

Atau ..... Naik Antu ?..... hahahaha...

26 February 2015

Kalau Tidak Hadir Boleh Tak?

Bhai/DeeDee semua...

Just nak tanya nih.... Kalu tidak hadir boleh tak... Mana la tau pada tarikh tue kena kerja ka... kena standby ka.... bini bersalin ka.... orang tua sakit ka... atau anak kambing baru putus tali pusat ka.... Amacam.... Mana la tau kan.. kalu tak hadir nanti dikira PASMA la... Liberal la... nak gulingkan Presiden la.... Mana la tau....

Tak pon takut nanti akan dilabelkan "Syaitan", "Anjing" atau "Babi" ...... mana la tau..... kalu stakat dilabelkan "Barua", "Jebon" dan "Broker" itu kira dah biasa dah...... Tak heran pon...

Oh yer silap.... label-label tue semua nasihat ja bak kata Nik Amar... bukannyer maki hamun pun..... oooooo.... Baru gua tau...


אידיוט



Siapa Dapat Kontrak Pendawaian Elektrik Seri Perdana?

Bhai/DeeDee semua...

Just nak tanya nih... saper la yang dapat kontrak pendawaian elektrik di Seri Perdana aaa?? .... Cer habaq mai saper yang dapat tue.... Aper punya teruk la kerja pendawaian elektrik nih.... cacamarba... tak kemas... Ini bukan standard kediaman Perdana Menteri ... Ini cuma standard warga marhaen ja....

Tak patut betul la.....

Cuba lu orang tengok gambar pendawaian elektrik kat rumah PM di Seri Perdana nih... memalukan sungguh la.... pakai extension wire ja..... plak tue letak atas lantai dengan wayar berselirat... even kabel ASTRO pon main pasang tibai atas lantai ja.... hampeh aaa...



Nih yang buat Rosmah Mansor marah nih... udah la kos dandanan rambut palsu pon cecah RM1200 ... gilo ko..... Kesian kat Rosmah Mansor.... sampai rambut dier makin nipis nih... hehehe

Zuhud betul la Najib Razak nih.... lebeyy zuhud dari Almarhum Tun Razak.... rumah pon ala kadar jer.... tengok langsir rumah dier.... hebat lagi langsir MekDona kat Pangkalan Chepa .... hahaha

Ini Bukan Rajinikanth...

Bhai/DeeDee semua...

Yang ini sah bukan Rajinikanth dan bukan jugak pelakon ganti Rajinikanth dalam filem terbarunya "Lingaa" .....


Tapi... Yang kat bawah nih memang Rajinikanth ... Hero filem "Lingaa" .... Hahaha


Hahaha.....  Ader paham ka???


25 February 2015

Ibrahim Ali Menawarkan Diri Bertanding PRK DUN Chempaka?

Kah Kah Kah.

Saya dapat banyak maklumbalas mengenai isu ini. Ramai yang mahukan Inche Ibrahim Ali bertanding di PRK DUN Chempaka. Ini kerana Inche Ibrahim Ali memang sesuai bertanding disana ekoran dari sikap prihatinnya beliau berkenaan kerusi tersebut. Adalah diharapkan supaya UMNO dapat mencalonkan Inche Ibrahim Ali pada PRK DUN Chempaka yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Kah Kah Kah.

Jika UMNO tidak mahu bertanding pada PRK DUN Chempaka atas alasan menhormati Almarhum Nik Abdul Aziz Nik Mat, maka bolehlah Inche Ibrahim Ali bertanding di situ atas tiket calon bebas. Inche Ibrahim Ali memang cukup terkenal di Kelantan. Maka sudah pasti beliau akan menang besar. Menang dengan majoriti lebih besar.

Kah Kah Kah.

Soalannya sekarang ini dengan desakan yang kuat dari warga maya dan pengundi di DUN Chempaka, adakah Inche Ibrahim Ali lebih berani dari UMNO seperti yang diperakui olehnya sendiri bertanding di PRK DUN Chempaka? Itu kita semua kena tanya Inche Ibrahim Ali sendiri. Harapan saya agar para wartawan yang berpeluang melakukan temuramah dengan Inche Ibrahim Ali supaya dapat bertanyakan soalan ini kepada beliau.

Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

Ketua Agama Boleh Mengampunkan Dosa?

Bhai/DeeDee semua...

Biar betul nih.... Ini semua ader dalam Ugama Islam ka??? Biler masa plak dalam Islam boleh ader sesi pengampunan dosa.... Setahu gua dalam Agama Kristian ja ader.... dalam Ugama Islam mana ader la.... Ini satu lagi kesesatan yang dah lama berlaku..... sejak beratus tahun..... Boleh plak Ketua Agama yang belum tentu takder dosa mengampunkan dosa orang lain....

Hahaha....

Pasai tue la Ketua Agama boleh buat maksiat.... boleh berjudi.... boleh minum arak... boleh berzina... boleh telah segala yang haram...... Hahaha.... sebab Katua Agama takkan la ader dosa.... kalo Ketua Agama ader dosa... macam mana dier nak mengampunkan dosa orang lain....

Karut... Karut....

Sesat lagi menyesatkan...... Ader Mufti bisu.... Ader Alim Ulama giler pangkat dan jawatan.... Ader Ostad giler sampul tebal..... Abis la.... abis la..... Aiyo.. Inikah yang kononnya dikatakan Negara Islam???? Pergh.... ini lagi sekular dari Vatican la.... Pope Benedict pon boleh rasa malu biler dengar benda nih....

Jangan Allah Taala menghantar "BALA" dan "AZAB" kepada negara nih cukup la..... mintak ampun Ya Allah....

P/S : Ader beza aaa Ugama dengan Agama ..... cari dan pahamkan sendiri la...

24 February 2015

Dua Dalam Satu

Bhai/DeeDee semua...

Satu ...

Memang Mahfuz Omar sudah kena kencing... Bukannyer Mahfuz Omar kenal suara Sirul Azhar tue... Nombor tepon boleh clone la... Bukan susah mana pon....  Bukan stakat clone... Nak redirect ke nombor lain tanpa sesiapa tahu pon boleh... Malah nak sekat callerID dari keluar pon boleh... Hahahaha.... Sebab tue la gua malas nak cover citer pendedahan Sirul Azhar dan "kununnyer" sidang teleconference dier... Hahaha... Sebab dah boleh agak dah yang Mahfuz Omar kena kencing... Hahahaah

Dua ...

"Kununnyer" nama Anwar Ibrahim ditawarkan nak jadi TPM oleh Najib Razak ... Hahaha... Yang best tue Muhyiddin Yassin tak pulak tau agenda tue.... Hahaha... Ini ader agenda la sebenarnya... Agenda nak bakar line... Agenda nak nganjing .... Sajer naj dajaikan Muhyiddin Yassin... Sajer nak lagakan Muhyiddin Yassin dengan Najib Razak... Hahahah... Tue yang bengang giler Muhyiddin Yassin.... Hahaha ... Agaknyer tue la sebab Mahathir Mohamed hangin tue... Hahaha

Lawak siot la... Hahahha


Zikir Anjing, Babi & Syaitan

Kah Kah Kah.

Golongan yang mengaku diri mereka ulama (bersama dengan pengikut taksub mereka) kini setiap masa berzikir anjing, babi & syaitan. Hebat. Dahulu mereka berzikirkan kalimah tauhid, kini nampaknya kerana kepentingan jawatan, gelaran dan pangkat maka alunan zikir mereka pun berubah. Sudah semakin jauh zikir, tasbih dan tahmid mereka ini.

Kah Kah Kah.

Disana sini mereka melantunkan zikir anjing, babi & syaitan yang diselangselikan dengan tasbih barua dan broker. Hebat sekali ratib mereka ini. Kelihatan terlalu zuhud dengan menggunakan kereta mewah, rumah besar, motosikal besar malah kerap melancong keluar negara menggunakan duit dari tabung tin milo.

Kah Kah Kah.

Mereka memang mewah. Sekali bercakap merapu zikir anjing, babi & syaitan disana sini kemudiannya dihulur sampul tebal. Kos logistik semua dibiayai penuh. Makan minum pula ditanggung beres. Berdegar-degar diatas pentas walaupun sebenarnya menikus bila berhadapan dengan penguasa yang zalim. Malah dalam banyak keadaan sanggup pula bersekongkol dengan penguasa yang zalim itu walaupun di mulut mengatakan benci.

Kah Kah Kah.

Bila warga marhaen membuat unjuk rasa membantah penguasa zalim, mereka lah yang terlebih bermulut besar depan mikrofon tetapi bila disergah penguasa merekalah yang lari dan di"lari"kan lebih awal. Yang membakar rasa adalah mereka, yang dibelasah penguasa adalah warga marhaen. Mimpi kucing bertanduklah untuk melihat mereka-mereka ini diangkut "Black Maria" setiap kali ada unjuk rasa rakyat.

Kah Kah Kah.

Malah kalau dicula berapa ramai golongan penzikir anjing, babi & syaitan ini bila ada unjuk rasa rakyat marhaen terhadap penguasa zalim, mungkin anjing dan kucing liar yang ada dijalanan lebih ramai dari mereka ini. Takut kotor jubah dan sarban agaknya. Iyalah. Bukan lah harga jubah sepuluh atau dua puluh ringgit. Ada yang mencecah beratus-ratus ringgit. Bukan juga boleh dibeli di "bundle" atau dijual borong tiga "lima puluh ringgit".

Kah Kah Kah.

Penzikir anjing, babi & syaitan ini selalu mengingatkan warga marhaen supaya mencontohi Rasulullah s.a.w namun mereka sendiri pun tidak mengikut apa yang diucapkan. Sebab itulah tidak terkejut bila mendengar mereka ini berzikir anjing, babi & syaitan. Itulah perangai sebenar mereka ini yang kononnya pewaris para anbia dan para Nabi. Telunjuk lurus kelingking berkait.


Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

23 February 2015

Kerahsiaan Pangkalan TLDM Sepanggar Tergugat

Bhai/DeeDee semua...

Gua tak sempat nak call kengkawan kat TLDM lagie... Tapi daripada maklumat yang tersebar nih gua rasa aaaa keselamatan dan kerahsiaan aset kapalselam di Pangkalan TLDM Teluk Sepanggar tergugat lar... Patutnyer TLDM tak berikan akses Pangkalan Sepanggar nih kepada tentera asing...

Tak kisah la atas sebab kunjungan hormat ka.... Khidmat masyarakat ka.... Sebab setiap kali aset tentera asing digerakkan... Mesti ader skali aset risikan pon digerakkan bersama...

Aper giler kiter dedahkan kepada Amerikan Syarikat kemudahan yang ader kat Pangkalan Teluk Sepanggar nih.... walaupun alasan yang diberikan aderlah untuk satu kerjasama khidmat masyarakat... Bodoh ker aper.... Sudah tentu aset risikan tentera US nih akan membuat kajian terperinci dan lengkap mengenai Pangkalan tersebut ... Dan akhirnya sudah pasti ianya akan dikongsikan kepada Angkatan Bersenjata Singapura...

Bagaimana mudah betul kiter membenarkan tentera asing menggunakan kemudahan ketenteraan kita yang sepatutnya bertaraf rahsia... Kenapa kalu orang awam warga Malaysia boleh pula TLDM larang daripada meninjau-ninjau kedalam kawasan Pangkalan ... Tapi anggota tentera asing pulak begitu mudah diberikan akses..

Setahu gua la... Dulu TLDM cuma akan bagi akses kepada tentera asing cuma di pangkalan yang tidak terlalu strategik seperti di Pelabuhan awam di Malaysia.... Kenapa kini boleh pula.... Ditambah pulak di Pangkalan Teluk Sepanggar yang mana menjadi lokasi utama aset kapalselam Malaysia....

Hancuss la pengurusan TLDM la nih.... Aiyo...


Kitorang di Agensi cukup tahu aper dan bagaimana aset risikan US bergerak selama nih.... Cukup masak dengan kerenah dan agenda diorang... Malah cukup tahu apa yang risikan US carik.... Cukup-cukuplah dedahkan aset ketenteraan kiter kepada negara asing... Cukup-cukup la... Nak tunjuk baik pon biarlah berpada...

Jangan nanti tak pasai-pasai ja Singapura dapat akses mudah dan lengkap mengenai Pangkalan TLDM Teluk Sepanggar nih.... Bukan kiter tau tau camana perangai Singapura.... Aiyo....

Bebal Lagi Bodoh PKR Nih

Bhai/DeeDee semua...

Inilah perangai PKR yang bebal lagi bodoh.... Nak buat kerja takder pikir efek dan kesan lanjut dari kerjabuat tue.... Bangang.... Samer bangang cam geng sarban kat dalam PAS ..... Ader akai takmo guna..... Bangang tul lar...

Nanti kalu SKMM dah ketatkan penggunaan Internet sebab kerja bodoh PKR nak "bom" akaun Twitter KPN..... saper yang susah.... semua orang lagi susah.... bodoh

Bukan ader akai nak pikir kesan tindakan diorang nih.... Bongok betul lar....

Nanti tak pasai-pasai Akta Telekomunikasi dan Multimedia akan diketatkan.... semua nanti jadi payah.. nak tulis blog tabley... nak layan fb dan twitter tabley... Bodoh punya Rafizi... Cukup la tue nak ampu dan bodek pimpinan... cukup la...... banyak lagi kerja lain yang lebeyy berfaedah boleh dibuat.... macam dedahkan penipuan pasaraya besar ker???... itu lagi bagoosh..

Bangang tul lar....


Pasaraya Besar Menipu Pembundaran Nilai

Bhai/DeeDee semua...

Nih gua nak story.... Hari tue gua ader pergi ke satu rangkaian pasaraya besar yang glamer di Malaysia... Gua nak beli beberapa barangan jer... Takder la aper-aper tujuan pelik pon... 

Tapi....

Masa di kaunter pembayaran gua terkejut biler tengok mesin pembayaran tue... Masa cashier tengah scan item untuk dikira nilai dan totalnya... Sungguh terkejut... Sebab ianya tak sepatutnya berlaku macam tue...

Camnie contoh citernyer....

Makanan kucing : RM13.88
Sardin  : RM 4.23
Susu Sejat : RM 2.13 

Sepatutnya : 13.88 + 4.23 + 2.13 = RM20.24

Tapi.... Yang berlaku aderlah pengiraan macam kat bawah nih...

Jadik : 13.90 + 4.25 + 2.15 = RM 20.30

Kalo ikut konsep pembundaran sedia ada, sepatutnya jadi RM20.25 dan bukannya RM20.30 ..... Ini gua kira kalu satu orang kena perdajai... Cuba lu kira kalu 300 pelanggan kena main cara nih oleh pasaraya.... Pergh... Memang masyuk.... Kat rak harga macam bagoosh ja... Biler bayar jadik harga lain.... Memang la lima sen (5 sen) tak jadi aper.... Itu kalo satu... Kalu ader beribu.... Amacam...

Giler aaa.. Setiap satu item dibundarkan dan bukannyer selepas pengiraan keseluruhan... Giler siot...

Samer gak macam ATM Maybank yang pow duit orang setiap transaction lima posen... Betui depa kata lepas 4 transaction baru kena itu caj... Tapi ader saper pantau ka? Lanchow la KPDNKK ader pantau... kalu stakat audit bank sendiri yang pantau... Lagi hamlau... Sebab gua pernah tengok sendiri Maybank caj takder sempat tunggu lepas 4 transaction.... Semua transaction kena caj limaposen...

KPDNKK buat aper aaaa... Takkan main telo je kot???

P/S : Kalo nak tau pasaraya aper... Hahaha... Ianya aderlah pasaraya kawan kepada Nobita, Sizuka dan Sunio.. Hahahaha

22 February 2015

Azazil Dahulu Hebat Amalannya

Bhai/DeeDee semua...

Azazil dahulu memang hebat amalannya... Ibadatnya kepada Allah Taala melebihi dari para malaikat yang lain.... Malah boleh dikatakan Azazil dihormati dan disanjung hebat oleh para malaikat disebabkan amalannya dan ibadatnya...

Tapi... Tapi itu semua takder faedah dan memberi kesan bilamana Azazil dilaknat Allah Taala akibat  menjadi ego, sombong dan ta'ajub terhadap dirinya bilamana dier diarahkan merendahkan sedikit egonya... Allah Taala yang arahkan dier buang egonya sikit... Tapi azazil takmo...

Itu yang berlaku... Tak kiralah amalan lu tinggi melangit... Ilmumu sedalam lautan... Ibadatmu beribu tahun.... Semuanyer takder nilai kalu ego, bongkak, sombong dan ta'ajub.... Ditambah lagi biler lu ader penyokong dan pengikut yang taksub melampau... 

Ingat... Keluarnya Azazil dari sisi Allah Taala bersama-sama dengan penyokong dan pengikutnya yang Allah Taala beri gelaran syaitan.. Ambiklah iktibar dari kisah ini wahai peserta Multaqa..... Jangan jadikan sokongan membawa rebah... Kalu tabley ditegur, dikritik dan dinasihati... Takut nanti jadi sebijik macam Azazil....

Ader paham ka.???


Bila Agamawan Sudah Mula Gila Pangkat

Bhai/DeeDee semua....

Hancuss... Memang hancuss dunia nih.... Inilah masalahnyer bila agamawan sudah mula gila pangkat... gila jawatan... jadi setiap tindakan diorang nih makin hari makin menunjukkan diorang nih kebulur jawatan dan pangkat... kira macam giler kuasa gak la...

Hahaha..

Yang lagi best tue.... macam-macam cara machai dok nak kaver golongan agamawan nih.... Gua kalu komen lebeyy-lebeyy karang ader plak machai bangang yang dok tuduh macam-macam tapi kalu gua tak komen plak... rasa macam gua bersubahat ngan geng agamawan nih...

Aper pon.... gua percaya... tak lama lagi lu orang boleh lihat sikap sebenar geng agamawan dalam PAS nih.... Gua dah tau lama dah.... Hahaha.... gua dah tau sejak 1997 lagi.... hahaha... pasai tue la gua letak jawatan Ketua Pemuda PAS Kawasan dulu..... hahahaha ...

Takper la..... teruskanla jadi pokke... (Hangpa tau ka aper makna pokke???).... Hahaha....

Yang best tue.... Gua respek ilmu agama Sidek Nor (gua pernah rapat ngan dier dulu) walaupun khabarnyer dier jugak yang menuduh la nih dalam PAS banyak sangat "syaitan" ..... Hahaha.... setahu gua Azazil dulu asalnyer ilmu agama agak tinggi gak... alim oooo... tapi pasai sombong, ego dan bongkak... terus dilaknat Allah Taala....

Nauzubillah....

P/S ... Lu orang tak pelik ka biler Utusan Malaysia cover isu Mulltaqa Ulama sampai 1 muka penuh hari nih??? Hahaha...


19 February 2015

Saya Sekadar ikut Arahan

Bhai/DeeDee semua...

Masa masih berkhidmat dulu, biler ader arahan spesifik dari pihak atasan biasanyer arahan tue akan di "execute" sebaik mungkin tanpa banyak soal.... Sebab dalam banyak kes ianya melibatkan soal keselamatan... Sebagai contoh... Masa dapat arahan pi ke Slovenia awal 90'an dulu... Arahan yang ada hanyalah membantu, melatih dan menyiapkan bantuan kepada pasukan pemisah Islam disana... Tiada dolak-dalik semua arahan itu dituruti....

Ader member gua plak dapat arahan untuk menyenyapkan seseorang di London sekitar tahun 95.... Arahan dilaksanakan tanpa banyak soal jawab dan hanky-panky... Sungguh... Setiap arahan tue biasanya setelah kajian menyeluruh telah dibuat dan kesannya diambil kira...

Begitu jugak biler gua dapat arahan untuk laksanakan operasi di Cagayan De Oro sekitar awal 2014 dulu masa isu Lahad Datu tengah panas... Operasi Alpha-Two-Zero ... Takder banyak soal dan takder banyak songel.... Ikut ja arahan yang ader... Kalo ader aper-aper .... Risiko sendiri kena tanggung... Walaupun ader bekap dari pihak yang memberikan arahan...

Itulah juga standard arahan yang dapat kepada anggota dalam perkhidmatan macam ATM dan PDRM... Samer jer... Chain of Command kena ader dan semua kena ikut arahan dan SOP

Jadik... Soalan yang perlu ditanya dalam isu Sirul dan Azilah ialah ... Dari mana Chain Of Command nih sampai dan siapa yang memberikan arahan.... Yang itu yang kena tanya... Sebab biasanyer Chain Of Command nih ader didokumenkan semuanya... Melainkan ianya terjadi secara lisan sahaja... Atau ianya arahan dari pihak luar yang tiada kena mengena dengan PDRM....

Ader paham ka???

18 February 2015

NFC Perlu Upah Shafee Abdullah

Bhai/DeeDee semua...

Kalu NFC nak menang..... hanya ada satu cara sahaja..... NFC perlu upah Shafee Abdullah... Tiada cara lain.... betul... sebab kalu guna Shafee Abdullah, bukan sajer kemenangan sudah ader dalam tangan... Tapi... silap-silap Peguam Negara pon akan tarik balik dakwaan....

Hahaha... Yer la... takkan la Peguam Negara nak lawan Shafee Abdullah yang pernah menjadi wakil Jabatan Peguam Negara untuk mendakwa Anwar Ibrahim.... sure takkan punya la...

Aper pon...  Shafee Abdullah mesti akan letak harga giler-giler punya bagi sesiapa yang nak amik khidmat dier....  pergh... dier nih lagi dasat dari Peguam Linggam (korek-korek-korek).... Hahaha.... Kalu Peguam Linggam dier boleh beli AG dan Ketua Hakim Negara..... Nih Shafee Abdullah bukan setakat tue.... dier boleh beli PM dan TPM ... malah YDP Agong pon dier boleh beli agaknyer la....

Hahahaha...

Hebat Shafee Abdullah nih... diluar berbahasa Inggeris... di Mahkamah berbahasa Melayu..... tapi di rumah mungkin berbahasa Tamil @ Telegu .... Hahaha

Jangan mare....

Minda Kreatif : inForm by MIT Labs

Siri Minda Kreatif ini bertujuan untuk membangunkan budaya kreatif dalam masyarakat Malaysia. Siri ini diharapkan dapat memberikan satu cetusan idea kepada para pencipta tempatan agar dapat mengharumkan negara dengan inovasi dan teknologi. Malaysia memerlukan K-Ekonomi sebagai salah satu daripada sumber kekayaan negara pada masa depan.

Saya berharap para pelayar laman blog ini akan mendapat manfaat daripada siri Minda Kreatif ini yang akan diselitkan dari masa ke semasa dalam blog sosiopolitik CipanTapirTenuk ini.

Sebagai pembuka bicara sila baca buku dibawah selepas menonton video ini. Buku ini turut dimiliki oleh Tuan C++.

Sekian

Group Admin
CipanTapirTenuk.Blogspot




Buku ini turut dijual di SMO Bookstores, Kinokuniya, MPH Bookstores dan beberapa kedai buku tempatan.

17 February 2015

Sudah Tiada Kerja

Kah Kah Kah.

Saya sungguh berasa kasihan dengan anggota bawahan dalam PDRM terutamanya pegawai penyiasat (IO). Ramai IO yang terlalu sibuk dengan kes sampaikan seseorang IO ada yang dikhabarkan dapat lebih 50 kes sebulan. Sungguh. Tanyalah mana-mana IO yang bertugas di Sabah terutamanya di Tawau dan Lahad Datu. Malah kita boleh lihat bebanan kerja juga terdapat pada IO yang bertugas di Lembah Kelang.

Kah Kah Kah.

Tapi bila ada arahan untuk menyiasat kes "TROLL" sebegini dibawah Kanun Keseksaan, sudah pasti pegawai penyiasat akan bertambah kerjanya. Tambah lagi dengan banyaknya laporan polis yang dibuat oleh PERKASA, ISMA, JATI dan NGO-NGO yang bercambah sekarang ini.

Kah Kah Kah.

Semata-mata menjaga kepentingan politik pihak tertentu, IO yang menjadi mangsa. Kasihan. Saya fahamlah bahawa pegawai atasan PDRM semacam sudah tiada kerja sehingga banyak masa dihabiskan dengan melayan TWITTER dan FACEBOOK.



Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

TPPA : Satu Penipuan Dalam Terang

Kah Kah Kah.

Kelakar sungguh alasan yang diberikan oleh Mustapha Mohamed. Kononnya tiada firma dalam Malaysia yang mampu membuat kajian menyeluruh berkenaan dokumen perjanjian TPPA. Bukankah dalam negara ini ada banyak agensi dan kumpulan pemikir (think-tank) yang dikatakan hebat. Malah kita juga ada Majlis Professor Negara. Adakah mereka semua ini tidak mempu untuk melakukan kajian menyeluruh berkenaan TPPA.

Kah Kah Kah.

Kenapa perlu dilantik firma luar negara. Adakah firma tersebut fasih dan faham isu-isu dalam negara. Sudah pastinya Kerajaan Malaysia terpaksa mendedahkan beberapa dokumen sulit negara dan aset strategik kepada firma ini semata-mata untuk memudahkan firma tersebut melengkapkan kajian menyeluruh. Ini adalah satu tindakan yang merbahaya. Boleh mengundang masalah dari segi keselamatan negara.

Kah Kah Kah.

Berapa pula kos yang akan diperuntukkan kepada firma inu. Pada pandangan peribadi saya, kos yang dijangkakan mungkin boleh mencecah USD100 juta kerana perjanjian TPPA ini adalah satu perjanjian ekonomi yang besar. Jadi kemungkinan fi yang dikenakan adalah sekitar 1% hingga 2% dari jumlah keseluruhan perjanjian komersial ini. Ini adalah satu tindakan yang tidak wajar.

Kah Kah Kah.

Kenapakah Kerajaan Malaysia tidak menggunakan khidmat "Institut Kajian Strategik dan Antarabangsa" yang lebih dikenali sebagai ISIS yang selama ini menjadi satu kumpulan pemikir utama Malaysia.  Bukankah ini lebih memudahkan dan kos efektif.

Kah Kah Kah.

Saya amat sangsi dengan tindakan MITI dan Kerajaan Malaysia yang tampak berselindung dalam urusan TPPA. Penipuan oleh Mustapha Mohamed nampak jelas. Adakah ini yang dibincangkan dipadang golf oleh Barrack Obama dan Najib Razak di Hawaii pada penghujung 2014 dikala Malaysia dilanda banjir yang terburuk.



Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

16 February 2015

PDRM Akan Sertai Maharaja Lawak Mega 2015

Kah Kah Kah.

Tanyalah siapa sahaja waima budak sekolah rendah sekali pun tentang adakah mereka berani melakukan conteng kepada kenderaan PDRM? Pastinya semua akan mengelengkan kepala. Untuk berada dekat dengan kenderaan PDRM pun sudah menimbulkan rasa cuak kepada sesiapa sahaja. Tambah lagi jika ada demonstrasi jalanan.

Kah Kah Kah.

Orang gila pun tidak akan menghampiri kenderaan PDRM. Tambah lagi dalam keadaan demo jalanan dimana LSF dan FRU ada dimana-mana berkawal. Malah anggota Cawangan Khas dan Polis berpakaian preman juga cukup ramai berada sama ada dekat dengan kenderaan PDRM ataupun berada bersama menyelinap didalam kumpulan orang ramai yang melakukan demo jalanan.

Kah Kah Kah.

Jadi, tentulah cukup pelik lagi ajaib sekiranya kenderaan PDRM mampu diconteng dengan menggunakan "spray paint. Sungguh pelik. Mungkinkah contengan ini dilakukan oleh pelaku yang halimunan? Adakah ianya dilakukan oleh Jin?

Kah Kah Kah.

Pastinya tuduhan yang mengatakan ada pihak awam (peserta demo jalanan) yang terlibat melakukan "vandalisma" terhadap kenderaan PDRM ini cukup melucukan. Orang gila pun tidak akan mampu melakukan perkara ini tanpa dikenalpasti, ditangkap mahupun dibelasah dengan cota Polis.

Kah Kah Kah.

Tahniah kepada PDRM, Anda mampu untuk menjuarai Maharaja Lawak Mega 2015 yang akan datang. Sila hantar satu kumpulan pelawak anda untuk sesi ujibakat Maharaja Lawak Mega 2015.



Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

15 February 2015

PRK DUN Chempaka

Bhai/DeeDee semua..

Perlu ker PRK DUN Chempaka ditiadakan demi menghormati Almarhum Nik Aziz. Jika ditiadakan, bagaimaner pulak ngan pentadbiran DUN. Takkan la nak gunakan konsep DUN angkat... Mmmmm...

Yang dah meninggal dunia, tetap meninggal dunia... Yang kiter yangbdiatas muka bumi nih tetap kena teruskan menjalankan urusan duniawi... Persoalan UMNO nak kasik "bye" pada DUN Chempaka itu citer lain... Yang pasti... Kalo pon ader pertandingan... Kena berkempen tahap biaser gak...

Tapi kalo dapat "bye" ... Kiter mahu ADUN PAS yang menang tanpa bertanding tue bukan jenis ADUN tangkap muat ja... Kiter mau yang jenis buat kerja... Kiter mau yang jenis bukan berlakon ja... Rakyat perhatikan ja tue...

Legasi Nik Aziz kena jalan terus.... Kiter takmo dapat ADUN jenis yang "jadik YB kerana bapak" .... Same goes to Parlimen Permatang Pauh... Kiter takmo ADUN jenis yang "jadik YB kerana bapak" .... Cukup-cukup la yang dah ader ramai selama nih tak kira la dalam BN atau PR jenis "jadik YB kerana bapak"

Ader paham ka?

P/S : kepada Anwar Ibrahim.... Tak payah la nak bawak citer sakit belakang biler masuk penjara... Bukannyer dalam penjara ader tilam chiro .... Tilam mahal .... Paling hebat pon cuma ader tilam RM25 ja.... Jangan nak gunakan isu sakit belakang untuk meraih simpati.... Semua tahanan dalam penjara bertahun dah dapat tilam camtue... Itu kalau ader tilam la.... Aper lu ingat penjara tue samer cam kat Hotel Concorde ka? Setahu gua dalam penjara tue kemudahan dier bawah sikit ja dari hotel bajet yang rega satu bilik RM25...

Apersal dulu masa lu jadi TPM lu tak pernah nak jenguk kemudahan dan makanan kat penjara yang selama nih lebih hina dari diberikan kat binatang.... Kalo betul lu prihatin.. Patut masa dulu lu jadi TPM la lu dah buat lawatan dalam Penjara dan amik tindakan yang sewajarnya...

Ader paham ka?

Gunshot at Copenhagen Synagogue

Dear All,

This happen to be one of the news after Charlie Hebdo. I personally think this is an "art of diversion". Just being created to gives people some sort of religious hatred. Who is the winner? 



For sure, this thing will be blamed to a Muslim. After long years being labeled "the most extreme religion of all" by the racist media, you will be hearing multiple response from the people. FYI most event around the world either being created by the "intelligence agency" or rather by some "extremist" who wanted to be included in the history book.

The latter one's is just an "attention seekers". Nothing more and nothing less. But the first one will be the one who have a "global-wide" agenda either political or monetary

Truly Yours,
Abang K
- the agency people -

14 February 2015

Gua Masih Mencari

Bhai/DeeDee semua...

Saper ader video Najib Razak berucap kat YPC ... Yang masa dier umumkan kematian Nik Aziz tue.. Kalo ader gua nak satu salinan.... Gua nak crop bahagian Najib Razak mengalirkan @ menitiskan air mata tue... Just sebelum dier baca Surah Al Fatihah tue... Kalo ader tolong habaq mai aaaa dalam komen...

Satu lagi yang gua carik aaaa... Gambar CCTV yang menunjukkan mangkuk ayun ntah mana tah yang dok cuba nak bakar keter Hatta Ramli...  Takder aper la... Cuma nak buktikan kepada kengkawan gua yang takkan la geng "ostad sampul" yang buat kerja tue... Takkan la kot... 

Macam la takkan la kot dok tak puas hati dalam meeting sampai pukul kengkawan sejamaah... Takkan la kot... Mesti ader kerja orang luar nih... Ini mesti kerja agen CIA... Ini mesti kerja orang lain... Bukan geng "UG" ... Geng UG nih geng kitab la... Geng ngaji... Takkan la buat kerja yang tak Islamik... Tak gitue...

Samer cam Nasharudin Mat Isa tue... Dier kan ker geng kitab... Dier kan ker "ostad" ... Takkan la dier buat kerja tak berfaedah sabotaj parti Islam yang dier masih lagi jadi ahli.... Hahaha... Lagipon selepas Nik Aziz meninggal dunia nih... MSU dah total dikuasai oleh geng depa.... Jadi tak susah mana lah nak endorse kan aper sajer....

Tanah kubur pon masih merah lagi tapi ader puak tak menyempat-nyempat... Aper daaa...

13 February 2015

Najíb Razak Mengalirkan Air Mata

Bhai/DeeDee semua...

Tadi gua sempat tengok di TV masa Najib Razak umumkan Nik Aziz sudah meninggal dunia... Waktu event kat YPC tue la.... Gua dapat lihat Najib Razak mengalirkan air mata... Basah pipi Najib Razak masa tue... Menitis bhai... Menitis...

Sungguh gua dapat lihat... Kalo ader sesapa yang sempat record video tue... Mesti dapat lihat... Cuba sesapa semak balik video tue.. Tolong aaaa.... Bukan senang nak tengok Najib Razak mengalirkan air mata... Kalo ader sesapa yang ader dapat record tue... Tolong aaa update kat YouTube..  Agaknyer macam mana Mahathir Mohamed masa dapat berita tue.. Aper perasaan dier aaa.. Ader tak dier mengalirkan air mata? Leks aaa... Kawan kiter kenang... Musuh pon kiter kenang.... 

Salut buat Najib Razak.... Salut gak buat Nik Aziz... Pada gua dua-dua layak dapat title "Negarawan".. Dan seperti yang Yusmadi Yussuf ader sebut tadi kat Astro Awani.. Patut Kerajaan Malaysia anugerahkan gelaran "Tun" kepada Almarhum Nik Aziz..

By the way.... Lama lagi nampaknyer hidup Mahathir Mohamed... Panjang umur dia... 

Belasungkawa

Bhai Nik Aziz...

Sesungguhnya Allah Taala memuliakan lu...  Sesungguhnya Allah Taala menyayangi lu.... DiambilNYA lu pada hari Jumaat... Moga lu damai disana... Gua plak nanti akan menyusul jugak biler sampai masanya... Takkan boleh ditangguh....

Usaha mu InsyaAllah ramai yang akan sambung... Ramai yang akan pastikan Islam bukan setakan menjadi Ad-Deen di Malaysia tapi lebih dari itu...

Berehatlah disana ... Moga rahmat dan ehsan Allah Taala sentiasa dengan lu... Berehatlah....

Salam dari gua sekeluarga dan group blog C++

Berehatlah...

Innalillahiwainnailaihiraajiuun.......


12 February 2015

Hebat MB Negeri Sembilan

Bhai/DeeDee semua

Hahaha... Sejak biler Mohamed Hasan dilantik menjadi jurucakap Majlis Keselamatan Negara (MKN) nih... Gua takder dengar pengumuman pon sebelum nih... Aper dah jadi ngan Setiausaha MKN... Dah kojol ka?



Hahaha... Kalu tabrani nak sebut nama pertubuhan tue... Tak payah sembang la.... Kalo betul ader bukti dan fakta... Publish ja... Boleh la rakyat semua dok pantau... Sembang deras ja buat apa.... Nih buat kiter tertanya-tanya... Dier nak maksudkan pertubuhan Kerajaan Islam Nusantara ka? Atau dier nak maksudkan Hisbut Tahrir ka? Gilos siot.... Haram tabrani nak sebut nama pertubuhan...

Nih mesti mau gempaq ja lebey... Sajer nak tengok respon orang.... Sajer nak mengolah persetujuan... Boleh blah aaa... Kalo betul bahaya.... MKN boleh publishkan amaran kat dalam website dier... Supaya semua orang boleh perati ...

Poodah aaaa...

Teknologi Zina

Allah S.W.T telah menetapkan seorang bayi sewajarnya lahir dari hasil persenyawaan antara ibu dan bapa. Satu ibu dan satu bapa. Tidak ada dalam Al Quran yang menyatakan bahawa selayaknya seorang anak itu lahir dari persenyawaan banyak bapa atau banyak ibu. Perlakuan sebegini adalah zina. Nasab keturunan jadi kelam kelibut.

Walaupun anak yang dilahirkan itu cacat atau sihat. Semuanya adalah ketentuan Allah S.W.T. Tidak berhak bagi kita menolak atau mempertikaikan rezeki yang diberikan oleh Allah S.W.T.

Kini Britain telah membenarkan teknologi baru dalam perubatan yang pada pandangan saya adalah satu bentuk perzinaan. Teknologi zina kini memungkinkan satu benih lelaki dengan benih dua perempuan disenyawakan menggunakan IVF untuk menghasilkan anak yang cukup sel mitokondria nya. 

Ini semua kerja gila. Sama dengan teknik ibu tumpang. Sesat lagi menyesatkan. Nauzubillah.

Ini pandangan saya.
Sekian, Terima Kasih

Cik Min @ CM
Senawang, Negeri Sembilan


11 February 2015

Bijaknya Mahathir Mohamed - Wawasan 2020

Bhai/DeeDee semua...

Bijak betul lar Mahathir Mohamed... Dilakarnya Malaysia untuk menjadi negara maju pada 2020.... Satu  wawasan yang berpandangan jauh... Maner tidaknyer... Masa itu kiter mungkin akan berpeluang melihat Barisan Nasional tersungkur... Hilang kuasa mentadbir negara... Hilang segalanya...

Hahaha... Sebab pada 2020 tue... Dijangkakan Anwar Ibrahim akan keluar dari penjara Sg Buloh... Selepas 5 tahun dikenakan hukuman oleh Mahkamah Persekutuan... Hahahaha...

Tengok aaa... Bijak tak Mahathir Mohamed.. Wawasan 2020 yang dier cetuskan tue mungkin dier tak sempat dah nak tengok sebab masa tue kalo dier idup lagi pon dah rupa bangkai bernyawa... Dah 90 tahun lebih... Umur pon dah tinggal rezab "sepairkok" ja... Hahaha... Itupoj kalo tak kojol...

Hahaha... Masa tue rasanyer yang mana puak yang assobiyah "ya'amat" tue rasanyer dah kiok gak la... Dan kiter akan ader Malaysia Baru... Malaysia yang bebas, maju dan berjaya... Tanpa kasta, tanpa dewa dewi, tanpa Menteri dan ahli politik yang bangang nak mampus.... Dan tanpa "Wak Doyok" ...  Hahaha

So... Itulah harapan sebenar Wawasan 2020... Dan 5 tahun ja lagi nak sampai.... Hahaha

Ader paham ka?

Silalah Bertindak

Sedih lagi sayu apabila saya membaca keratan media ini. Mereka masih kecil. Sudahlah ayah telah tiada, kini ibu pula menyusul menemui Ilahi. Setakat mampu bertumpang teduh sehari dua dengan saudara mara.

Saya faham bahawa keluarga ini pastinya tidak dilindungi dengan manfaat insuran atau takaful. Tapi itu semua ciptaan baharu duniawi. Sebagai orang Islam, wajarlah mereka ini mendapat bantuan sewajarnya daripada Pusat Zakat dan Baitulmal. Mereka ini sudah menjadi orang yang layak menerima bantuan.

Saya faham bahawa anak yatim bukan tergolong dalam asnaf sebab itulah banyak kes anak yatim piatu yang dipandang sebelah mata sahaja oleh Pusat Zakat @ Baitulmal. Pembahagian agihan zakat bukan main berkira, tapi sebenarnya lebih banyak wang zakat dan Baitulmal yang terperap didalam akaun bank tanpa agihan.

Oleh kerana ini, saya pasti hidup anak-anak yatim sebegini tidak akan terbela. Sudahlah keluarga terdekat yang ada pun tidak berkemampuan bagaimana pula mereka dapat memberikan bantuan. Wang berkepuk didalam akaun bank  kekal beranak pinak tetapi tidak diagihkan dengan sewajarnya.

Ok, anak yatim bukan asnaf zakat, namun tidak bolehkah pegawai zakat memantau dan mengambil cakna kes sebegini dan salurkan maklumat kepada Baitulmal. Buat apa simpan wang berjuta di Baitulmal jika tidak dimanfaatkan.

Harap Pusat Zakat dan Baitulmal lebih prihatin berkenaan isu ini.

Sekian, Terima Kasih,

Cik Min @ CM
Senawang, Negeri Sembilan


10 February 2015

Kalaulah Hadi Awang Yang Dibicarakan

Kah Kah Kah.

Kalaulah Hadi Awang yang dibicarakan, pastinya Anwar Ibrahim akan sentiasa hadir di Mahkamah sampai ke penghujungnya. Ianya dibuat kerana Anwar Ibrahim perlu untuk memberikan sokongan moral kepada rakan sepakatan.

Kah Kah Kah.

Tapi nasib baiklah Anwar Ibrahim yang sedang dibicarakan, maka tidak perlulah Hadi Awang hadir untuk memberikan sokongan moral. Sebab Hadi Awang ada urusan yang lebih mustahak yang tidak boleh ditangguh-tangguhkan lagi.

Kah Kah Kah.

Begitu juga jika Lim Kit Siang kalau sedang dibicarakan, pastinya Anwar Ibrahim akan hadir berikan sokongan. Namun belum pasti Hadi Awang akan hadir kalau Lim Kit Siang yang sedang dibicarakan, hanya kerana Hadi Awañg ada urusan paling penting yang tidak boleh ditangguhkan.

Kah Kah Kah.

Begitulah akhlak pemimpin gerakan Islam. 

Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

PRK Permatang Pauh

Bhai/DeeDee semua...

Yeah.... Untung orang Permatang Pauh... mesti akan dapat macam-macam habuan punya lepas nih.... Hahahaha.... Yer la... Tak lama lagi akan ader Pilihanraya Kecil (PRK) .... jadi mesti semua infrastruktur awam akan dikemaskinikan...

Mesti akan ader kempen ... duit akan turun macam hujan....

Hahaha.... Anwar Ibrahim mesti dimalukan dengan kekalahan Parlimen Permatang Pauh... Hahahaha... Mesti punya.... terbaek la....

Aper pon... gua ucapkan selamat "bercengkerama" dalam penjara kepada Anwar Ibrahim... 6 tahun bukanlah lama ...... Jangan riso... Hadi Awang sure akan doakan lu.... dan pastinya peluang untuk kiter tengok pertelagahan lebih besar antara PAS (UG) dengan DAP dalam masa terdekat nih berlaku...

Hahaha....

Akhirnya.... UMNO diselamatkan oleh lubang bontot ja..... hahaha... ader chan la Saiful Bukhari Azlan akan dianugerahkan pingat paling kurang pon bertaraf "Panglima Adiwira Bontot Negara" yang membawa gelaran Dato' Seri .... hahahaha...

Tambahan : Selamat lagi Najib Razak daripada gangguan Mahathir Mohamed .... Hahaha... Mahathir Mohamed lagi pening kapla biler Anwar Ibrahim masuk kedalam penjara.,.... Hahaha

Aderkah PAS akan meletakkan calon mereka di kerusi Parlimen Permatang Pauh pada PRK yang akan diadakan dalam tempoh kurang 70 hari dari sekarang??? Kiter tunggu dan lihat...

Anwar Ibrahim Perlu Dipenjara...

Bhai/DeeDee semua...

Pada gua aaa... Anwar Ibrahim perlu dipenjara ... Perlu disabitkan dan dikenakan hukuman... Hanya... Jika itulah caranya untuk menumbangkan Barisan Nasional... Hanya jika itulah caranya untuk mengetuk paku terakhir kepada keranda Barisan Nasional...

Tapi....

Tapi walaupun Anwar Ibrahim terpenjara dan efek yang besar berlaku dalam mengurangkan sokongan terhadap Barisan Nasional... Gua percaya Barisan Nasional akan tetap selamat.. Ini kerana akan ader jugak mangkuk-ayun yang tahap bangang nak mampus yang akan bagi talian hayat kat Barisan Nasional...

Hahaha... Kebangangan tue kekal bhai...  Sebab tue la BN tak pernah kiok selama nih... Hahaha... Sebab ader geng yang bangang ... Kalu dah sampai one to one ngan gol keeper yang dah tergolek dog pon tabley nak kasik gol... Memang la bangang... Hahaha...

Dan kebangangan ini kekal kat geng satu tue.... Lu orang pon tau saper yang gua maksudkan..., hahahaha

Ader paham ka?

UPDATE :

1. Nampak macam ader peluang kena kedalam Anwar Ibrahim nih.... Gaya hakim macam nak point kesitu ja...

2. Macam kena ja.... Macam kena ja.... Hahaha .... lagi lawak biler Hakim menyalahkan Doktor Pusrawi konon menyembunyikan fakta.... Hahaha... Tak payah tunggu lama-lama la... kalo mau sabitkan... sabitkan ja.... Hahaha

3. Yes.... Bersalah.... Maybe kena penjara 6 tahun (tiada sebatan pasai warga emas) .... dan akan ader Pilihanraya Kecil bagi Parlimen Permatang Pauh. Lim Kit Siang akan jadik Ketua Pembangkang sementara sehingga PRU14.

09 February 2015

Gua Liberal?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... ader yang tuduh gua Liberal... gua anti golongan alim ulama... Gua anti ostad.... Hahahaha... lawak la siot lu orang nih.... Semua pasai gua dok tibai selama nih isu Sidang DUN untuk Hudud di Kelantan.... Hahaha... Memang lawak...

Tapi takper... lu orang tarak kenal gua... Hahaha ...

Jadi... jadi gua takmo nak sembang panjang bab nih... sebab kalu lu orang ader baca artikel gua berkenaan isu hudud nih ... cukup banyak rasanyer gua dah tulis kat sini.... semua segmen gua dah cover.... semua citer gua dah kaitkan... Antara lu orang boleh nampak atau tidak ja...

Macam selalu la yang gua cakap..... tak payah dok pong-pang pong-pang nak heboh pasai hudud.... pasai nak menegakkan undang-undang Allah Taala.... tapi diri sendiri dok asik menyembah Sultan dan Raja... dok takut kepada Daulat Sultan dan Raja.... walhal Sultan dan Raja tue walaupon perasan mengaku Ketua Agama Islam... tapi banyaknyer jalan hidup takder menunjukkan contoh sebagai Ketua Agama Islam... Lagi lu orang mau sembah manusia... Syirik tue...

Tambah lagi yang  sebenarnya menghalang selama nih urusan nak ujudkan Hudud, Qisas dan Ta'azir bukanlah orang lain.... melainkan Sultan dan Raja-Raja Melayu la jugak.... Bukankah segala urusan berkaitan Agama Islam terletak dibawah kuasa diorang.... Bukan susah pon nak bagi jalan segala urusan nih... just keluarkan dekri ja.... dekri yang memberikan kuasa untuk terlaksananyer undang-undang Islam nih... Sure boleh punya la.. 

Tapi kan.... Hahaha... mana diorang mau buat itu dekri.... sebab diorang sendiri pon bergelumang dengan kerja maksiat.... Dulu mungkin la takut British tak bagi kemerdekaan... Tapi selepas Merdeka... kenapa tak buat.... Hahaha.... semuanya sembang ja lebih Ketua Agama nih.... Karut wal marut... Sebab tue la gua kata aaaa... Kalo pon DUN Kelantan luluskan... Parlimen plak luluskan... Belum tentu boleh jalan kalo Majlis Raja-Raja takmo nak jalankan... Tapi kalo Majlis Raja-Raja mau jalankan... Parlimen dan DUN terpaksa luluskan... Ader paham ka???

Poodah....

Sila baca sini untuk maklumat lebih lanjut.

Belum Pun 24 Jam Berlalu

Kah Kah Kah.

PAS memang susah hendak berpegang dengan keputusan mesyuarat Pakatan Rakyat. Belum pun 24 jam berlalu selepas pengumuman akan ada satu mesyuarat khas berkenaan isu Hudud, terus sahaja diumumkan bahawa ianya akan dibentangkan dalam DUN bulan depan. Bukankah PAS sudah bersetuju untuk satu mesyuarat khas dalam masa terdekat ini?

Tidak bolehkah PAS menghormati persetujuan dan keputusan mesyuarat. Inikah contoh yang diajar oleh Rasulullah s.a.w.? Sikap sebegini sebenarnya menghina dan memalukan Islam. Yang selalu mungkin janji @ persetujuan sepertimana diterangkan didalam Al Quran hanyalah kaum Yahudi sahaja. Adakah PAS kini sudah semacam kaum Yahudi? Nauzubillah.



Kah Kah Kah.

Nasib baiklah Enakmen Kanun Jenayah Syariah II ini hanya untuk Kelantan. Kalaulah juga dimaktubkan di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, mungkin pesalah pertama yang akan dibicarakan dan ditahan adalah seorang pemimpin atasan PAS Pusat nampaknya. Itupun kalau Enakmen ini telus dan bukannya seperti Enakmen yang sama dibuat di Brunei dimana Sultan dan Kerabatnya tidak tertakluk kepada enakmen hudud sama sekali.

Kah Kah Kah.

Janganlah anda semua ingat tiada "double standard" dalam perlaksanaan mana-mana undang-undang @ kanun di Malaysia. Sudah sekian lama memang berlakunya "double standard" waima dalam undang-undang syariah sekalipun. Bukan tidak pernah ada kes syariah yang sepatutnya sabit kesalahan, tetapi apabila melibatkan golongan VVIP maka ianya jadi lain. Bebas dan dilepaskan. Anda cuma perlu semak kembali kes-kes yang pernah berlaku dalam masa kurang 30 tahun ini.

Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

08 February 2015

Hadi Kat Mana? Hadi Kat Mana?

Bhai/DeeDee semua...

Macam lirik lagu lah plak kan... Hahaha... Hadi Kat Mana? Hadi Kat Mana? ... Hahaha... Aper pon alasa yang dibagi tue memang lejen la kat Hadii... Alasan yang slalu dier kasik... Ader event @ program lain.... Tak ader masa nak tunggu... Hahaha

Lawak siot... 

Dulu pada 2011 kat Rusila pon itulah alasannyer biler kena terjah tanya soklan.... Soklan yang sampai ke hari nih memang relevan kiter tanya kat Hadi Awang... Kenapa dier slalu cakap berbelit-belit... Hahaha... Hadi Awang tetap hanya mampu bagi alasan ader event @ program lain.... Hahaha .... 

Aper daaa Hadi Awang nih....

Nih bukannyer lama sidang media tue.. Paling lama pon boleh pi 10 minit... Tapi pasai Hadi Awang tau yang dier tabley nak jawab soklan cepumas kalu wartawan tanya masa depan pimpinan lain... Tue yang dier larik tue... Kalo nak katakan ader event @ program lain.. Habaq mai la kat mana event tue... Dan aper yang urgent sangat sampai macam takder hari lain... Hahaha

Aper pon... Jawapan sebenarnya kenapa Hadi Awang "larik" dari sidang media tue rasanyer semua orang boleh jangkakan... Berdasarkan sikap dan perangai Hadi Awang selama nih kalu kena tanya soklan cepumas depan kengkawan lain pimpinan utama.... Hahaha... Hadi Awang hanya akan bagi jawapan kepada soklan kalu dier berada dalam kelompok dier ja... Itupon kalu dier ader kat "safe and neutral ground" lar .... Hahaha

Lu orang tunggu la sehari dua lagi... Boleh tengok aper citer baru yang akan timbul...



HAHAHAHA... Sampaikanlah salam ... Macam tajuk lagu Alleycats ja...

BTW .... Laman blog nih dah ader 4 orang penulis yang akan update blog nih sentiasa...  

Gua : sarkastik sosiopolitik
Abang K : disebalik tabir geopolitik
Pok Dee : celoteh politik / sudut pandang marhaen
Cik Min @ CM : sosiopolitik dari sudut pandang wanita 

07 February 2015

Terlajak Pancut?

Bhai/DeeDee semua...

Kalu terlajak pancut.... Payah bhai... Bukan sehari dua kesannyer... Mau berbulan lamanyer... Hahaha... Inikan plak terlajak tulis... Hahaha... Yang lagi best tue... Boleh plak PDRM delay mau angkat statement... Hahaha... Dabel stendet... Hampeh aaaa... 

Biler dah cuak... Mola la tukar statement... Cakap jangan diperpanjangkan jadi isu kaum la plak... Konon niat dier lain... Podah la wei... Macam la orang tak paham aper yang lu tuliskan tue... Menang jadi YB pon kaum Cha Yaa Nun Aliff yang sponsor berbagai.... Lagi mau sembang rasisi...

Hahaha....

Balik Lanchow la wei.... Hahaha ... Ini sama macam sekor (bukan seekor aaa) lagi tue... Si ostad sampul yang manipulasi makcik pakcik kat skolah "ala pondok" katanyer tue.... Yang itu lagi macam gampang... Ader masa nanti gua dedahkan modus operandi skolah "ala pondok" mamat ostad sampul tue....


Juara Maharaja Lawak Mega - Hadi Awang

Kah Kah Kah.

Saya sudah kehabisan ayat untuk menggambarkan feel Hadi Awang. Di penghujung senja politik, Hadi Awang nampaknya semakin beeperangai pelik. Adakah ini tanda-tanda dia semakin nyanyuk?

Kah Kah Kah.


Ada gaya nampaknya Hadi Awang sebagai Juara Maharaja Lawak. Kah Kah Kah.


Pok Dee,
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu.

06 February 2015

Saya Ingin Tegaskan

Kah Kah Kah

Saya ingin tegaskan sekali lagi. Suka sayalah mahu hadir atau tidak. Jangan memaksa saya. Ingat, saya "Naib Ketua Ulama Dunia". Maqam saya tinggi. Mursyidul Am pun tidak dapat pegang "title" saya. Jadi tolonglah. Urusan diluar lagi mustahak untuk saya kendalikan.

Kah Kah Kah.

Bukankah saya sudah katakan bahawa saya mewakilkan Muhamad Sabu untuk urusan mesyuarat yang tidak penting ini. PAS mampu bergerak sendirian. Pendirian saya adalah pendirian parti. Kata-kata saya adalah muktamad. Ahli Parti perlu "wala'" .

Kah Kah Kah.


UPDATE : ikut suka sayalah mahu hadir atau tidak.


Kah Kah Kah.

Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

05 February 2015

Saya Bukan Rasis

Kah Kah Kah.

Sayu sungguh hati ini bila mendengar luahan hati Kazim Elias. "Saya Difitnah" dan "Saya Bukan Rasis". Itulah kerana pulut udang, perut merasa kenyang. Kerana mulut, badan menjadi mangsa. Nasiblah. Cakap siang pandang-pandang, cakap malam bisik-bisik.

Kah Kah Kah.

Tahun lepas kalau tidak silap Kazim Elias ada beritahu bahawa dia diugut bunuh. Kini apa pula alasan dia. Nampak sama macam artis. Kalau tidak ader skandal atau isu, nanti kurang masuk akhbar / media. 

Kah Kah Kah.

Selepas ini apa agaknya isu yang akan naikkan rating dalam akhbar / media berkenaan dengan Kazim Elias ini. Ada orang kata dia "Ulama". Tinggi betul keilmuan dia. Hebat.


# Kazim Elias ini serupa dengan Zulkifli Nordin dan Ibrahim Ali selalu komen dan bercakap tak tengok kiri kanan. Mereka ini ingat kaum lain bukan rakyat Malaysiakah? Akal letak di punggung. 

Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

04 February 2015

Suka Sayalah Mahu Hadir Atau Tidak

Kah Kah Kah.

Suka sayalah mahu hadir atau tidak. Walaupun ianya dibuat di Pejabat saya, tidak semestinya saya perlu hadir. Saya boleh sahaja hantar wakil. Lagi pun saya sibuk dengan urusan diluar. Saya pasti tiada apa hasil yang penting daripada mesyuarat ini.

Kah Kah Kah.

Saya akan wakilkan urusan hadir mesyuarat ini kepada Muhammad Sabu. Maaf sebab saya teramat sibuk. Mungkin saya akan keluar negara untuk hadir acara disana.

Kah Kah Kah.



*** lokasi mesyuarat semacam menganjingkan Hadi Awang sahaja. Kah Kah Kah. Berat 66 sungguh.

Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

03 February 2015

Ini "Open Secret" Lah Tuan KPN

Tuan KPN...

Aper yang MalaysiaKini laporkan tue memang "Open Secret" .... Memang ramai pegawai PDRM yang suarakan benda nih... Malah cukup ramai pegawai kat Jabatan "E" Bukit Aman yang sembang isu nih... Cuma yer la... Takkan nak habaq mai nama.... Nanti tak pasai-pasai kena pancung dek orang atasan....

Biasa lar... Mana boleh sembang benda bodoh yang Menteri buat... Karang tak pasai kena tindakan dengan "akujanji" .... Hampeh aaaa...

So.... Giler aper aaa nak bagi nama pegawai yang tak senang ngan Zahid Hamidi punya kerjabuat nih kepada Tuan KPN... Nanti tak pasai jadi macam Mejar Zaidi... Hahaha ... Aper-aper pon.. Gua nak habaq kat Tuan KPN nih.... "Kitorang" sumer tak respek aaa sama itu Zahid Hamidi la.... Dier cuma level machai ja... Hahaha

Jadik... Tolong aaa jangan jadi Machai Menteri la.... Buat ja kerja hakiki... Jangan layan sangat karenah politik nih... Anggota perlu partisan... Perlu bebas tanpa kongkongan ahli politik... Tuan KPN patut tumpukan kepada tugasan hakiki ja... Harap maklum....

By the way... Gua tetap respek sama Tuan KPN pasai dulu pernah ader dapat latihan bawah Tuan..


02 February 2015

Jadi YB Sebab Bapak

Kah Kah Kah.

Mamat ini jadi YB sebab bapak dia. Kerana orang segan dengan bapak dia, maka dapatlah dia jadi calon PRU13. Ketokohan dan kehebatan diri sendiri tiada. Harapkan orang malu alah dengan bapak dia. Lawan pulak Ibrahim Ali yang cukup banyak kontroversi.

Kah Kah Kah.

Semasa kempen PRU adalah turun kawasan. Bagi ceramah sana sini. Tapi sejak jadi wakil rakyat, nampak tidak berapa mesra. Kalau turun pun setakat bagi ceramah. Pentadbiran kawasan out. Lebih banyak melangut di Putrajaya daripada di kawasan.

Kah Kah Kah.

Saya mahu tanya, apakah Parlimen Pasir Mas rancak pembangunannya sekarang ini? Bagaimana pula dengan kemudahan infrastruktur di Pasir Mas? Berita yang sampai kepada telinga saya mengatakan ramai kakitangan Pejabat Daerah (bawah kuasa kerajaan negeri) tidak sebulu dengan mamat ini sebab jarang turun padang. Apa cerita?

Kah Kah Kah.

Dapatkah mamat ini jadi YB sepenggal lagi kalau beginilah sikap dan perangainya? Kita tunggu dan lihat.



Iman tidak dapat diwarisi.

UPDATE : sekadar nak tanya. 

Harap Nik Abduh boleh beri  satu contoh PBT di Negeri Kelantan yang lantikan secara politik kroni tanpa pilihanraya dimana PBT tersebut beroperasi kelas antarabangsa. Tiada masalah longkang dan perparitan. Tiada masalah nyamuk. Tiada masalah kutipan sampah. Kemudahan infrastruktur awam yang bertaraf dunia dengan tandas awam 6 bintang. Dan khidmat pengangkutan awam yang efisien. 

Tolong tunjukkan satu contoh PBT semacam ini yang ada di Kelantan.

Atau memang Ahli Majlis PBT di Kelantam sekadar hebat atas pentas ceramah sahaja. Buat kerja hakiki gagal. Harap setiap bulan dapat elaun Ahli Majlis sahaja.


Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

01 February 2015

Member Baik Manjung Mari Dapat Pingat

Bhai/DeeDee semua....

Hebat la sorang mamat nih... Dapat pingat lagi... Hahaha... Dier nih member baik blogger Manjung Mari ... Mesti Manjung Mari suka hati betul member baik dier dapat pingat lagi... Yang lagi best tue.. Siap duduk sebelah Cina tue...  Cina kapir plak tue... Errr... Cina kapir makan khinzir tapi pakai songkok tue tak hina Melayu dan Islam ka? Dier dah samak ka tangan dier sebelum bersalam ngan Ostad Sampul sorang nih? Kalo ikut mentaliti Melayu UMNO / PERKASA / JATI / ISMA ... Kena la samak / sertu dulu waima darah dalam badan baru lah bersih.... Hahahaha

Bengong betul lar.... Hahaha...

Oh yer... Sebab tu la gua tak respek sama mana-mana pingat yang Sultan dan Raja-Raja Melayu bagi... Sebab yang dapat pingat tue memang takder merit... Ikut suka-suka ja bagi... Shah Rukh Khan pon boleh dapat... Rossa pon boleh dapat... Jackie Chan pom boleh dapat.... Aper aaa jasa diorang nih kepada Malaysia? Hahaha.... Takder wei.. Yilleks... Malah suspek kes rasuah pon boleh dapat pingat kali nih.... Hahaha.. Tak percaya tanya sorang mamat tue.... 

Kalo itu macam punya murah sangat harga dan nilai pingat-pingat nih... Baik la bagi satu kat Doyok atau Kadir (artis Indon yang dulu cukup glamer lawak bodo dier kat Malaysia) .... Hahaha.... Tak pon kasik satu pingat kat Undertaker ka... Hulk Hogan ka... Vince McMahon ka.... Hahaha

Hahaha.... Pingat pengat betul la.... Sekupang pon tak ader value ini pingat-pingat sumer.... Samy No Value la..... Hahaha...


Gua bukan "menghina" penganugerahan pingat nih... Tapi pada gua semua pingat yang diberi setakat nih takder value dan merit... Macam contoh Zulhasnan Rafique dapat tue... Aper jasa dier pada negara? Yilleks... Takder...

Hanya satu ja pingat yang pada gua ader value dan merit.... Tapi pingat nih dah tak ujud dah... Pingat Hang Tuah bagi kanak-kanak yang berjasa pada negara dan bangsa..... Itu ja...

Ader paham ka?

Ops.... Yang bagi pingat tue pon jasa terhadap negara pon boleh dipertikaikan.... Hahaha... Jangan mare.... Buktikan dulu ader jasa baru la boleh nak bidas dan bantai statement gua nih... Hahaha .... Setahu gua ini semua keturunan jual negara dengan harga 6 ribu hingga 12 ribu dolar Sepanyol.... Lagi mau sembang ader jasa... Hahaha... Sejarah mana boleh mau tipu la wei... Fakta... Tambah lagi tanah kat hujung negara tue.. Dah berapa banyak kena LEGO .... Timbang kati... Hahaha

Prove it otherwise.... Or ... Just shut up....

P/S : abis la gua nanti PERKASA / JATI / ISMA / MACHAI UMNO & PAS akan bising kata gua menghina.... Hahaha....  

P/P/S : Prove it semua yang dapat pingat ini ader jasa besar... Selagi tabley prove jangan sembang la...

PAS Bermimpi Di Siang Hari

Kah Kah Kah.

PJ PAS Terengganu memang terlebih perasan. Sombong juga dengan ahli biasa. Sebab merasakan dirinya ahli luar biasa PAS. Slogan PAS Ganti UMNO memang cukup padan dengan PAS Terengganu. Di Terengganu, perangai PAS dah sama macam UMNO. Malah dalam banyak keadaan lebih teruk dari UMNO.

Kah Kah Kah.

PAS Terengganu ingat selama ini mereka menang di Terengganu hanya diaebabkan PAS kuat di Terengganu. Sebab itu mereka agak sombong. Mereka lupa bahawa pada setiap PRU, yang mengundi calon PAS bukan hanya ahli PAS. Malah kaum Cina dan India pun ramai yang undi calon PAS. Bukan undi kerana sokong. Tapi undi kerana menyampah dan tak puas hati dengan UMNO / Barisan Nasional.

Kah Kah Kah.

DUN Seberang Takir memang majoriti Melayu. Tapi kenapa PAS kalah disitu. Kenapa PAS tak menang di Seberang Takir? Dun Chukai ramai pengundi Cina, kenapa PAS menang disitu. Sebab pengundi Cina tidak mahu sokong Calon UMNO / Barisan Nasional.

Kah Kah Kah.

Dengan sikap PAS yang ada sekarang ini, jangan mimpi PAS boleh perintah Terengganu. Kalah lagi teruk mungkin akan berlaku. Malah PRU14 memungkinkan PAS akan hilang kuasa Negeri dan kerusi diseluruh Malaysia. Kelantan akan kembali kepada UMNO / Barisan Nasional. Tunggu dan lihat.

Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu




Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1