Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 February 2015

Saya Sekadar ikut Arahan

Bhai/DeeDee semua...

Masa masih berkhidmat dulu, biler ader arahan spesifik dari pihak atasan biasanyer arahan tue akan di "execute" sebaik mungkin tanpa banyak soal.... Sebab dalam banyak kes ianya melibatkan soal keselamatan... Sebagai contoh... Masa dapat arahan pi ke Slovenia awal 90'an dulu... Arahan yang ada hanyalah membantu, melatih dan menyiapkan bantuan kepada pasukan pemisah Islam disana... Tiada dolak-dalik semua arahan itu dituruti....

Ader member gua plak dapat arahan untuk menyenyapkan seseorang di London sekitar tahun 95.... Arahan dilaksanakan tanpa banyak soal jawab dan hanky-panky... Sungguh... Setiap arahan tue biasanya setelah kajian menyeluruh telah dibuat dan kesannya diambil kira...

Begitu jugak biler gua dapat arahan untuk laksanakan operasi di Cagayan De Oro sekitar awal 2014 dulu masa isu Lahad Datu tengah panas... Operasi Alpha-Two-Zero ... Takder banyak soal dan takder banyak songel.... Ikut ja arahan yang ader... Kalo ader aper-aper .... Risiko sendiri kena tanggung... Walaupun ader bekap dari pihak yang memberikan arahan...

Itulah juga standard arahan yang dapat kepada anggota dalam perkhidmatan macam ATM dan PDRM... Samer jer... Chain of Command kena ader dan semua kena ikut arahan dan SOP

Jadik... Soalan yang perlu ditanya dalam isu Sirul dan Azilah ialah ... Dari mana Chain Of Command nih sampai dan siapa yang memberikan arahan.... Yang itu yang kena tanya... Sebab biasanyer Chain Of Command nih ader didokumenkan semuanya... Melainkan ianya terjadi secara lisan sahaja... Atau ianya arahan dari pihak luar yang tiada kena mengena dengan PDRM....

Ader paham ka???

3 comments:

  1. woii dah da orng mula meroyan dah bila sisirul nak dedahkan sapa dia yang arah dia n azilah pi bunuh mek mogolia tu.dah jadi macam peguam mualaf tu nak jaja seluruh msia.cacing dah kena panas.hahaha!

    ReplyDelete
  2. Salam bro ! Gong xi fa choi ! Selamat melahap sup kambing cuti-cuti ni...hehe

    Execute order, license t kill tu semua tentu 'restu" daripada orang yg "nak tanggung dosa" tu ler di akhirat nanti ! Kat sini demer terlepas sebab tentu dah ada "kambing itam".

    Kalo ORACLE atau circle tu orang-orang atas yang "gila kuasa" + kureng (atau, takder) iman atau pahaman atheis, Illuminati, ape kita nak harapkan? Hasbiyallahu wanikmal wakil .. Hanya Allah.... !

    Kut arahan highest rank daripada White House ker CIA, Mossad sapa antara kite know for sure? We're only tools for them ! Mangsa keadaan? haha..get out of here !

    Tanya ler sape-sape yg dah dapat hidayah, dah kenal kebenaran demer akan rela tinggal aje koje (game?) by the name of the "demi negara, bangsa & agama" !


    ReplyDelete
  3. 30:8. Dan mengapa mereka tidak memikirkan tentang (kejadian) diri mereka?, Allah tidak menjadikan langit dan bumi dan apa yang ada di antara keduanya melainkan dengan (tujuan) yang benar dan waktu yang ditentukan. Dan sesungguhnya kebanyakan di antara manusia benar-benar ingkar akan pertemuan dengan Tuhannya.

    Allah pun ajar manusia supaya berfikir setiap yang Allah buat ada sebabnya bukan dibuat saja saja. sesungguhnnya manusia ada yang tidak mau memikir hanya nak terima saja
    bahaya budaya ni malas berfikir
    jangan biarkan otak anda menganggur

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1