Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 August 2009

Sori Lama Tak Update

Gua balik kampung.... jumpa orang tua.... hehehe... hujung cuti sekolah nie la baru dapat balik kampung...

Orang tua sihat... hehehe..

Balik baru nie... macam-macam orang kampung bagitau... 80% semua cerita politik jer... sampai masa lepat kat surau pon orang citer benda yang sama... hehehe.. tengok diorang punya cerita... siap boleh gelak besor... hahaha....

Yer la... gua balik Johor kan..... hahaha... Johor nie kan ker kuat karat biru UMNO/BN ... sampaikan semua cerita gua dapat pon ...ceria bagus tentang UMNO/BN...

Tapi... ader satu kes paling best... ader sorang pakcik tue... dier bekas PTD (Pegawai Tadbir Diplomatik) ... siap cerita bahawa ISA nie benda baik.. ISA nie wajar dikekalkan... dan ISA tidak mendatangkan bahaya kepada sesapa pon... hahahaha..

Punya syok pakcik nie cerita.... gua pon tanya dier satu soalan (oh yer... lupa nak kasi tau... kitorang berborak nie kat kawasan surau lepas tarawih.. ader moreh skit...hehehe).... gua tanya dier macam nie...

Gua : Pakcik agak patut ker kita tahan sesapa tanpa bicara macam ISA tue
Pakcik : Patut la... kalu tidak mungkin akan mengancam negara.
Gua : Mungkin baru.... belum lagi betul...
Pakcik : Engkau budak lagi.. mana tau tentang keselamatan negara... Aku dulu 28 tahun sebaga PTD... aku tahu la..
Gua : Saya rasa la... tahanan tanpa bicara tu zalim
Pakcik : Apa yang zalimnya ... kau nak tengok negara ini kucar-kacir
Gua : Belum tentu yang ditahan tue memang akan membuat negara nie kucar-kacir
Pakcik : Itu la pentingnya ISA .. kita sekat dulu..
Gua : Pakcik... saya rasa kita yang suka ISA nie memang zalim pasai Allah S.W.T pon bagi peluang untuk semua manusia dibicarakan di padang mahsyar nanti.. Walaupun Allah S.W.T tahu semua tentang dosa palaha kita.
Pakcik : Itu cerita lain...
Gua : Apa pulak cerita lainnyer... Kita nie jadi melampau dari fitrah...
Pakcik : Ni apa pulak masuk cerita akhirat ni?
Gua : Yer la pakcik, ingat isu ISA nie tak ditanya ker di akhirat kelak nanti?
Pakcik : Kau mana tau?
Gua : Setiap yang kita buat akan ditanya diakhirat nanti
Pakcik : Inilah budak-budak sekarang... tak hormat orang tua
Gua : La ... kesitu pulak pakcik nih
Pakcik : Sudah la.. ini tentu orang DAP dan PAS dah rasuk otak kamu nih...
Gua : Mana ader ... saya rasional pakcik ooi... Allah S.W.T pon bagi peluang bicara ... takkan kita tak boleh pulak
Pakcik : Ikut lagi PAS dan DAP tu ... ini la... Cina dah rasuk pemikiran budak-budak melayu kita... sampai tak hormat orang tua
Gua : La relax la pakcik... apa kena mengena borak kita dengan isu hormat orang tua pulak nih..
Pakcik : Engkau tak tahu macamana susahnya darurat dulu... komunis serang dan tangkap orang Melayu..
Gua : Macam la kerajaan sekarang tak serang dan tangkap orang Melayu
Pakcik : Malaslah aku nak layan kamu... aku nak balik...
Gua : Ala... takkan merajuk kot

...... untuk pengetahuan korang ... masa tue ader 8 orang dengan gua... pak iman, bilal, siak dan tiga empat orang kampung .. semua diorang nih dah pencen... gua jer yang paling muda masa tue... hahaha.... tak terkata pakcik tue... siap tinggal makanan nasik lemak dier... hahahaha

29 August 2009

Tangkaplah Dibawah Akta Hasutan

Tue dier...

Konon wakil penduduk Seksyen 23 Shah Alam .... kata orang Islam ... tapi buat kerja bangang.. dibulan Ramadhan yang mulia pulak tue...

Bodoh nak mampus...

Punya la banyak cara kita boleh buat.... tapi ader yang bangang siap bawak kepala lembu dan buat demo pijak kepala lembu tue.... awat.. lu nak buat provokasi ker.. nak buat kacau bilau agama ker... bodoh nak mampus...

Buat malu jer orang Islam yang lain.... pada gua... geng-geng bodoh nih... rasanyer... tak posa kot.... sebab ... secara otomatik... perbuatan mempersendakan agama orang lain... boleh menyebabkan batai posa.... korang tak tau ker hikmah dalam bulan posa... akai ada ka?

Gua rasa geng-geng nieh patut kena tahan dibawah "Akta Hasutan" ... sebab tindakan diorang nih boleh menyebabkan keselamatan negara tergugat... buatnyer Hindraf pulak balas balik nanti.. tak ker gaduh antara kaum..... bodoh betul la....

Gua rasa la... diorang nie memang hardcore Melayu ... kemungkinan geng-geng PEKIDA yang bangang tue.... tapi bukan Islam.... faham tak apa yang gua maksudkan tue...

28 August 2009

Tak Tahu Buat Kerja

Hehehehe..

Dengan perlantikan Idris Jala sebagai Menteri yang menyelia perlaksanaan petunjuk prestasi utama (KPI) dan melaporkan kepada Koh Tsu Koon (Menteri Di JPM) .... terbukti jelas menunjukkan bahawa Koh Tsu Koon sebenarnya tidak tahu buat kerja....

Hahahaha...

Sebab itu la terpaksa lantik orang lain (bekas CEO MAS) untuk membantu beliau... hahahah... macam mana boleh jadi cam nie... ader jawatan Menteri... handle bab KPI nih.. tapi haram tak tau apa kejadahnyer KPI nih...

Koh Tsu Koon ... Koh Tsu Koon ... lu memang lawak la...

Punya la lu tak tau nak buat kerja sampaikan terpaksa Nazak Monggolia (gua cilok idea dari Gedung Kartun) kena buat sesuatu... hahahaha... sepatutnya kalu ikut financial year... lu kena declare KPI Menteri dan Timbalan Menteri pada October nih.. tapi rasanyer... tak sempat kot... hahaha...

Koh Tsu Koon .... lu tau ker apa itu KPI nih... kalu tak tau.. pi la tanya dengan Nazak Monggolia ... hahahaha

Anti ISA

Gua sokong ISA dibubarkan... bukan dikaji semula... fullstop...

Oleh yang demikian.. gua amat bersetuju jika semua negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat menggunakan segala kemudahan yang ada untuk memastikan mesej Anti ISA sampai kepada rakyat tanpa mengira fahaman politik.

Penahanan tanpa bicara sememangnya adalah bercanggah dengan hak asasi manusia dan juga hukum Allah S.W.T. Walaupun Allah S.W.T tahu mengenai segala amal buat kita sepanjang hidup, namun masih lagi diberikan peluang untuk dibicarakan nanti di akhirat kelak.

Maka wajarlah mana-mana negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat memasang papan tanda (signboard) pada setiap pintu masuk negeri bagi mengingatkan semua bahawa mereka sedang memasuki negeri-negeri yang tidak menyokong akta drakonian iaitu Akta ISA.

Sila lihat contoh dibawah ini (diambil tanpa kebenaran Zorro Unmasked)

27 August 2009

Contempt Of Court

Gua sebenarnya malas nak ulas pasai isu Kartika Sari Dewi Shukarnor ... isu sebenarnya kecik jer... malah pesalah dah sanggup untuk terima hukuman... keluarga dier pon dah redha dengan hukuman tue...

Abis tue... apa yangg jadi masalah pada orang lain yang dok komen macam-macam sampaikan siap kutuk bahawa hukuman tue melampaui batas...

Wei... lu gila ker nak komen dan tuduh macam-macam tue.... Lu tau dak apa yang lu cakapkan (termasuklah apa yang Najib Razak dan Shahrizat Jalil ulaskan) tue semua boleh diklasifikasikan sebagai menghina mahkamah (Contempt Of Court) ...

Benda simple macam nie pon takkan tak tau.. bodoh ker apa.... Lain kali tanya orang dulu... apa yang patut dibuat atau tidak...

Nie mengelejat tak tentu pasai nie bukan sebab apa... kalu hukuman nie dah boleh jalan.. ramai yang kena... silap-silap ramai pak dan mak menteri yang kena hukuman sebat nih.. pasai minum arak.... hahaha...

Dulu Jeslina Hashim (artis) tue kena tangkap dan akhirnya boleh lepas semua sebab Shahrizat Jalil punya hal.... guna power dier untuk selamatkan anak sedara dier... Gua rasa kalu ader hukuman cam nie... dah lama Jeslina Hashim tue kena sebat... hahaha... ader member kasitau gua yang Jeslina Hashim nie kaki togok.... ntah la..

Memang gua tau ramai artis, menteri, ahli politik, ahli perniagaan dan orang biasa yang mengaku Melayu Islam tapi togok air setan tue hari-hari....... Depa nie nama jer Melayu Islam .. tapi pada kulit jer... isi .. haram jauh dari bau syurga... ntah apa nak jadi dengan diorang nih...

So.. berbalik kepada isu "Contempt Of Court" nih... ini nasihat gua yang terakhir... jangan kacau daun dan jangan komen lebih lebih... sebab boleh diklasifikasikan sebagai menghina mahkamah.

ADUN LUNAS DIGUGURKAN DARI EXCO

Elok pon...

Jawatan exco tue adalah mengikut kuota PKR ... jadi biler ADUN LUNAS dah keluar dari PKR dan menjadi BEBAS ... maka ikut dasarnyer dier tak berhak untuk terus pegang jawatan exco tuh...

So lepas nie tak boleh la nak claim banyak-banyak lagie... err... tapi takper.. bisnes di Langkawi dan Dubai kan ader... boleh cover la nak handle semua bini yang ader....

Oh yer... Ader sesapa lagi ADUN/Ahli Parlimen PKR kat Kedah yang nak keluar ker... nak umum jadi Bebas... kalu ader .. cepat-cepat la keluar... dok lama-lama pon tak guna gak... buat menyampah jer orang tengok...

Lagi cepat keluar .. lagi senang nak bersihkan PKR daripada dedalu... kalu banyak sangat dedalu... pokok pon boleh mati... Lu ingat sendiri la... Buat ADUN/Ahli Parlimen dari PKR yang banyak masalah tue... gua nasihatkan sempena bulan Ramadhan yang mulia nih... baik lu kuar sajer dari PKR...

Sama gak dengan ADUN/Ahli Parlimen PAS atau DAP yang bermasalah.... baik keluar jer ... kitorang dalam proses nak membersihkan parti nih... kalu ader lu orang pon.. bukan buat senang tadbir negeri.. lagi kalut apa...

Tak payah la gua sebut nama aaa.. lu sendiri pon sudah tau.... sendiri mau ingat la bhai...

Chua Soi Lek

Tolong aaaa...

Harap Anwar Ibrahim tak terima Chua Soi Lek yang dipecat dari MCA semalam untuk join PKR ... Tolong la ... tolong jangan bawak masalah masuk dalam PKR... Kalu Chua Soi Lek masuk PKR ... akan membahayakan Pakatan Rakyat dimasa akan datang.

Chua Soi Lek terlibat dengan skandal... jadi tak sesuai orang macam nie masuk Pakatan Rakyat.... bahaya...

Walau apa pun hasrat dan tujuan Chua Soi Lek .... kalu dibiarkan dier masuk PKR... nanti persepsi pengundi akan berubah... orang akan kata PKR nie jenis terima semua orang... tue yang masalahnyer...

Tolong aaa....

26 August 2009

Panas - Berita Baru Masuk

Tadi ader SMS masuk dan tanya gua benda nih...
Bhai... dengar khabar Speaker DUN Terengganu dah terima surat usul undi tak percaya keatas MB Terengganu (Ahmad Said)... betul ker?
Ntah ler... gua belum dapat khabar lagi... tapi masa gua call-call kengkawan MB .. diorang kata benda nie cuma khabar angin jer... tak betul pon... tapi yer la... kalu ader pon sure kena cover betul dak...

Apa-apa pon ... kat Terengganu nih... Orang UMNO/BN dah pecah tiga...

  1. Sokong MB Ahmad Said
  2. Sokong Bekas MB Idris Jusoh
  3. Tidak sokong mana-mana pon
hahaha.... lawak la... kalu jadi... terpaksa la kena bubar DUN paling bagus sekali... hehehe ... merasa la ader pilihanraya peringkat negeri kat Terengganu nih.... hehehehe

Apa lagi... bukan ker 2009 nih tahun banyak pilihanraya... hehehe

Gedung Kartun Memang Cult

Gua setuju apa yang Tukar Tiub tuliskan tue...

Memang majalah nie akan ader value... Gua dalam proses nak mendapatkan paling kurang 1 naskhah kalu boleh.... kalau dapat lebih lagi bagus... hehehe... Siap gua dah mintak nak melanggan majalah nie..

Korang baik cepat.. sebab .. kalu lambat nanti KDN akan rampas abis majalah Gedung Kartun nih dari pasaran.... banyak laku oooo...

Sure dalam 50 tahun lagi.... UMNO/BN dah mampus lama dah... mesti majalah nie korang boleh jual balik ke Ebay pada harga 100 kali ganda dari apa yang korang bayarkan masa beli majalah nih.... memang cult la... hehehe

Kurma MB Terengganu

Orang bagi... gua amik jer.... rezeki... takkan nak tolak...

Yang ini gua respek... ialah.. berbuat baik sesama manusia... kena ada la... duit rakyat balik kepada rakyat.. yang ini betul....

Masa Idris Jusoh dulu jadi MB Terengganu... haram orang kampung tak dapat aper.... semua sapu bersih dek kroni dier... la nie at least Ahmad Said tue ader gak pikir nak bagi semua orang... dari apa yang gua tau.. romah orang Pakatan Rakyat pon dapat.... elok la tue... janji diorang anak negeri atau pemastautin negeri Terengganu Darul Iman...

Lagi pon.. semua nie adalah duit dari Petronas... itu kan ker hak rakyat Malaysia... dana awam nih... siap ader kurma dan air zam-zam lagie... hehehe

.... so.... gua maleh citer lebih-lebih.. lu tengok jer la gambor nih...

Senyap Sunyi Hari Nie

Hahahaha...

Biler dah kalah.... senyap sunyi hari nie jadinyer... cuba kalu memang... gegak gempita seluruh buana.... hahahaha... lawak la akhbar harian milik UMNO/BN nih... selalu tue kalu keputusan pilihanraya tue.. amik masa kurang-kurang seminggu baru reda... muka depan sampai muka tiga penuh dengan isu pilihanraya...

Lagi lawak bilamana TV3 semalam kuarkan cerita PRK N11 Permatang Pasir hanya pada berita ketiga .. Berita utama TV3 semalam ialah cerita Maybank kurang untung..... hahahaha... awat.. dah kalah nak senyapkan cerita ker...

Semua orang konfiden yang PAS/PR akan menang walaupun tak banyak majoriti kat PRK N11 Permatang Pasir... member gua yang salurkan infor bahawa UMNO/BN dapat sokongan 80% tue pon terperangkap dengan ramalan dier... hahaha.. gua ader kata kat dier... dapat dari mana info.. dier kata dari tinjauan sekumpulan pakar media... hahaha

Okeh ha... PRK N11 Permatang Pasir dah abis dah... keputusan dah tau... so lepas nie maybe kita boleh berkampung pulak di tiga lokasi....

  • DUN Kota Seputih (dekat dengan Kodiang) Kedah
  • DUN Kemasik (dekat dengan Kijal, Kemaman) Terengganu
  • DUN Lunas (dekat dengan Kulim) Kedah
So ... ader lagi tiga empat lima lokasi lagi .... di Kedah dan Selangor... tapi gua masih belum konfiden nak umumkan lagie... yang pasti kat Selangor ader dalam 6 lokasi yang akan ader kacau bilau di DUN tersebut.... ADUN melompat dan menjadi Bebas...

Jadi... betullah kata sorang member gua tue... nampaknyer tahun 2009 dan 2010 maybe jadi tahun paling banyak PRK 1Malaysia .... kita tengoklah nanti... hehehe

25 August 2009

Tahniah Atas Kemenangan

Kepada Ustas Salleh Man,

Jangan lupa pada para pengundi... ingat.. lu naik pasai pengundi pilih lu berbanding si Rohaizat Othman yang banyak masalah tue....

Kalu tak betul jaga pengundi... PRU13 .. lu maybe kalah ... so beringat..

Buat Rohaizat Othman,

Lu muda lagi... sebaya dengan gua.. ada banyak masa lagi... boleh perbetulkan semua masalah... yang penting... kena buat ground work start dari sekarang....

Jadi... "the voter has spoken" ..... so be it....

Rakyat Bimbang Senario Politik Semasa

Hahahaha...

Muhyiddin Yassin buat lawak la... hahaha.. dier baru tau bahawa parti pembangkanglah yang membuat senario politik di Pulau Pinang jadi haru-biru... Yer memang betul.. parti pembangkang di Pulau Pinang memang kalut... diorang membuat onar didalam negeri tersebut...

Siapakah parti pembangkang di Pulau Pinang.... hahahaha.. tak lain tak bukan Barisan Nasional la.... hahahaha... UMNO, MIC, MCA, GERAKAN, PPP dan lain-lain... hahahaha.... diorang nie la pembangkang kat Pulau Pinang...

Bhai... lain kali sebelum cakap tue... tengok kat mana lu berdiri... contoh la... kalu lu kat Amerika Syarikat... lu cakap Amerika tue musuh Malaysia... memang la lu buat lawak...

Buta kayu punya TPM... hahaha

Baca Sini : Rakyat Bimbang Senario Politik Semasa

Sudah Meningkat Ke 80%

Penat PAS kali nih... N11 Permatang Pasir khabarnya semakin tenat...

Ada laporan yang sampai mengunjurkan bahawa N11 Permatang Pasir hampir pasti milik UMNO/BN kerana kekuatan momentum Calon BN kali nie dah cecah 80%.

Gua macam tak percaya benda nih boleh berlaku... awat ... pengundi pon boleh terpedaya ker dalam bulan posa nih... giler aper amik duit rasuah undi dalam bulan posa... boleh batai posa tau dak...

Tapi UMNO/BN mana ader kira halal haram... semua dier redah... hehehe.. sampaikan ATM pon diperkudakan...

Apa-apa pun... sebaik mana perancangan UMNO/BN ... lebih baik lagi perancangan Allah S.W.T ... tengok la keputusan malam nih... betui ka apa yang dilaporkan pada gua... Gua masih lagi harap PR akan terus mengungguli semua PRK di Semenanjung ....

Kalu UMNO/BN kalah la kali nie.... pimpinan atasan termasuklah Zahid Hamidi, Shafie Apdal dan Najib Razak kena pi potong lagi "chedek" (ikut bahasa orang Perak) ... hahaha .. kasi abis sunat "chedek" tue sekali lagie...

Pelaburang RM3 Bilion Di Kemaman

Kawasan Perindustrian Telok Kalong menjadi tumpuan lagi... bukan apa... Kerajaan Negeri Terengganu ada mewar-warkan bahawa satu lagi Industri berskala besar (berkaitan dengan industri kilang besi) akan dibina disini.

Gua bukan tak setuju Kawasan Perindustrian Telok Kalong di Kemaman nih menjadi tumpuan... tapi... sebelum banyak lagi industri bertapak disini... (wei.. sini dah lebih 25 tahun dah ader kawasan industri) .... pastikan dulu infrastruktur ditambah nilai dan diperkemaskan dulu.

Kawasan Industri Telok Kalong
  • Tak ader kemudahan bas yang lalu dan berhenti disini... kalu ader pon itu cuma bas ekspress yang berhenti menurunkan penumpang... Susah la bagi orang yang takder kenderaan nak pi kerja... bas pon tak lalu..
  • Kemudahan telekomunikasi kat sini macam hampeh... Streamyx ader.. tapi cuma ADSL ... tak sesuai untuk kegunaan industri... SDSL pon tak ader... Fiber Optics.. lupakan saja... WiMAX .... jangan harap la nak ader.... Kabel telefon pon biasa kena rembat kat sini... sebab kabel telefon jenis tergantung kat tiang.. takder trunking bawah tanah...
  • Jalan kat sini memang teruk... berlubang-lubang... turap pun macam main ikut suka jer...
  • Signboard kawasan industri macam cikai... tak pro langsung..
  • Polis round kawasan nie ikut suka jer... tak konsisten... kes hilang motor dah banyak kali dah...
  • "Centralised Food Court" pon takder... kena harap kedai makan kecik kat tepi jalan jer... err.. kedai nie ader permit niaga ker....
  • Pejabat POS mini pon takder dikawasan nih... kena pergi Kijal atau Chukai untuk urusan berkaitan...
  • Nama jer kawasan industri... tapi masih penuh semak samun... memang la ader kontraktor pembersihan... tapi setakat mana la yang diorang boleh cover...
Ini yang paling penting sekali.... kalu nak majukan Kawasan Industri Telok Kalong tue... pastikan Jambatan sempit kat Bukit Kuang tue diupgrade dulu... la nie sempit dan jem setiap pagi, tengahari dan petang... Kadang-kadang tue ader plak jem teruk kat atas jambatan pasai PDRM buat sekatan jalan tak sampai 50 meter dari jambatan... ader ker bangang buat sekatan pada jarak tue... jem la woi.... bodoh ker apa nih....

So.... Ahmad Said ... apa lagi.. ambik la tindakan... takkan dah jadi MB Terengganu pon masih bengap lagie... nie kawasan lu ... lu kena jaga la...

Selamat Mengundi N11 Permatang Pasir

Jangan lupa aaa...

La nie bulan posa... jadi buat pilihan yang tepat... ader orang bagi rasuah... jangan amik... boleh batai posa kalu amik...

Undi ikut akal.. dan jangan ikut nafsu... Ingat Allah S.W.T tengok apa yang lu undi...

Kat Akhirat nanti lu akan ditanya mengenai apa yang lu undikan tue.... ingat..

Diorang Nih Posa Ker Idak?

Kalu posa.. tentu akan bercakap yang selayaknyer... mana boleh tipu atau cover-up ... nanti batai posa... Tapi yer ka.. aper der hal... batai posa boleh ganti... takder kifarah... lain la buat "projek" siang hari dalam bulan posa... sure kena kifarah nanti.... 2 bulan bhai...

Okeh lah...

So la nie tak tau la dua DNA tue milik sapa.... pergh.. ader dua DNA asing kat talipinggang Teoh Beng Hock la... milik sapa aaa... Jabatan Kimia dan Forensik dan buat analisa... tapi tak jumpa.... pergh... Teoh Beng Hock tue mati sebab apa..

Kalu mati bunuh diri... pasai apa ader dua DNA asing kat talipinggang dier....

Hahaha.... maybe tue DNA "Alien" atau "Predator" kot... kena mintak tolong Arnold Susahnakeja bantu nih... hahaha.... Tak pon kena minta Sigourney Weaver bantu.. pasai ader "Alien" kat SPRM nih... hahahaha .... lawak la korang nih...

Korang posa ker idak nih... kalu posa baik la jangan tipu... nanti batai posa...

24 August 2009

Baru Masuk.. Panas Lagi

Info yang baru gua terima.... hehehe.. sabor... berkenaan dengan PRK N11 DUN Permatang Pasir....

Benda masih panas lagie.. tunggu la sejuk sikit... nanti melecuh la...

hehehe... relax...

Sini dier gua pastekan kat bawah nie...

Bhai.. BN punya nisbah dah cecah 65%, perlu tambah 10% jer lagi untuk menang N11. Cavalri dah sampai, peluru dah cukup, bantuan semua ada


itu yang baru gua dapat... setakat pagi tadi gua cuma saspek 55% jer... tapi kalu betul la isu dalam TV3 malam nie (khabarnyer ader pendedahan berani mati) .... hehehe.. PAS mungkin terlungkup di N11 DUN Permatang Pasir..

Bukan nak takutkan PAS dan menaikkan semangat UMNO/BN, tapi ini semua kenyataan yang perlu pimpinan Pakatan Rakyat terima... terlalu banyak benda bodoh yang diorang buat... dan semuanya backfire kat diorang balik...

Lu ingat sentimen ADUN Lunas keluar PKR tue takder efek ker kat N11 DUN Permatang Pasir...

Oh yer.. lupa lak nak bagitau.. khabarnyer ADUN Lunas malam nie akan kuar TV3 .... hehehe.. dan merayu supaya BN diberi peluang di N11 Permatang Pasir.

Gua Respek Kartika Sari Dewi

Biler kita buat salah... berkait dengan agama... kita wajar meminta dihukum dengan hukuman yang berlandaskan syariah... walaupun undang-undang syariah di Malaysia nieh terkenal tak berapa power... malah kurang dari peruntukan yang ditetapkan didalam Al Quran dan Hadith...

Apa-apa pon ... kita (orang Islam yang beriman) wajar memohon dihukum sewajarnya mengikut yang ditetapkan oleh undang-undang syariah.

Jadi gua respek la sama Kartika Sari Dewi yang bertegas mahu menjalani hukuman sebat atas kesalahan beliau meminum arak. Biarlah dia dihukum didunia dan menjadi pengajaran buat semua... dan harapnya akan kuranglah (tiada) hukuman di akhirat kelak nanti...

Kita wajar "husnul dzan" atas tindakan tegas yang Kartika Sari Dewi ambil yang mahukan beliau disebat atas kesalahan tersebut.... Pastinya beliau sudah sedar sekarang atas kesalahan yang beliau lakukan... dan marilah kita bersama-sama membantu beliau untuk melaksanakan hukuman sebat tersebut da sekali gus mendoakan agar beliau diampunkan dosa.

Jadi buat sesapa yang cuba menghalang Kartika Sari Dewi daripada menjalani hukuman sebat tue... apa.. korang nak jadi setan ker... korang nak jadi bahan bakar api neraka ker... Buat Shahrizat Jalil dan SIS .... pergi jahanam la korang....

Apa Kelas Saman RM500 Juta

Lain kali saman la RM1 Bilion ker.... upps... silap... RM12 bilion ka... baru la kena dan tepat...

Lu dikaitkan dengan isu PKFZ sebanyak RM12 Bilion lebih.. jadi.. baik la saman sesapa pon sebanyak tue.. at least boleh cover balik utang PKFZ .. mana la tau.. lu pulak yang diorang suruh bayar nanti... hehehe...

RM500 juta tue sikit jer... tak banyak mana pon.. kalu bagi gua... kurang 234 jam gua boleh abiskan.... celah gigi jer nilai banyak tue... hahahaha... aper der hal..

Ong Tee Keat ... lain kali pakai akai la skit... jangan pakai lulut... RM500 juta tue sikit jer... bukan banyak mana pon... ala lu nie.. jangan la malu-malu saman RM1 Bilion atau lebih... lu kan sudah banyak power...

Cuba lu bagitau gua... kalu lu memang itu kes saman... lu agak-agak la... berapa lama lu akan dapat duit saman tue... kalu dapat la... berapa pulak lu kena bayar kat LHDN sebagai duit cukai.... apa.... lu ingat tak perlu bayar cukai ka? bodoh ker apa......

Duit Bhai.. Duit

Bulan Posa ker idak... orang bukan kira...

Janji duit masyuk... RM nih bukan sikit... nak buat bekal modal balik raya, shopping raya dan beraya sakan.... hahaha...

La nie ekonomi dunia sedang tenat... jadi ramailah kontraktor yang kantoi bisnes... hehehe.. mana nak cari duit kalu bisnes tengah malap... hehehe.. jadi jalan cepat adalah buat press conference ... hehehe

Dulu lagi gua cuak tengok mamat nih buat PC ... bukan apa... dier buat PC tue sebijik cam Detektif Bala... hehehe... hari nieh buat PC cakap lain... esok lusa buat PC sekali lagi.. dan cakap lagi lain dari pada haritue... hahahaha...

Sebab apa... contoh dah ada... dulu Detektif Bala buat PC... lepas tue duit masyuk banyak.... terus buat PC kali kedua... jadi mamat nieh (Yusri Isahak) pun nak tiru la...

Wei... nak tanya nih.. lu posa tak.. kalu lu posa... tak baik tipu oooo... batai posa nanti.... hehehe... kalu lu betul... awat dah tukar cerita tak sampai 72 jam.... kira lambat la lu nak tukar... patut kena buat macam Detektif Bala... kurang 24 jam .. hehehehe

Duit Bhai... duit... sapa taknak... orang giler pon nak duit... boleh beli rokok... hahahaha

Biler Najib Razak Bersabda

Pergh....

Sesekali terdengar oleh kiter yang PM 1Malaysia (Najib Razak) berbicara bab agama nih... hebat jugak... sampaikan Utusan Malaysia quote apa yang dier cakapkan tue... Menderma ... umat Islam kena rajin menderma...

Yer la.. bersedakah itu wajib bagi orang-orang yang terlebih berkemampuan... dan harus bagi orang yang berkemampuan... (gua bukan nak bagi fatwa baru aa... cuma nak tekankan bahawa bersedekah itu adalah perkara paling mulia yang wajar dibuat oleh setiap orang yang beriman)....

Cuma.... satu jer yang gua rasa lawak.. biler mana Utusan Malaysia menggunakan perkataan "imfak" bagi tulisan mereka dalam akhbar.... Sejak biler plak ader perkataan "imfak" .... sebab yang ada cuma perkataan "infaq" yakni menderma...

Kalau yer pun tak tau bahasa Arab... (gua pon tak sekolah arab la..) ... cuba la bawak bertanya dengan orang lain dulu... ini tak.. main bedal jer... kan dan silap tue... buat malu jer...

Agak-agaknyer ini semua disebabkan oleh pemansuhan pembelajaran tulisan jawi telah dibuat oleh UMNO/BN sejak 30 tahun dulu... masa gua sekolah dulu.. sempat gak ader kelas belajar jawi... satu subjek tue.. la nie... nak harapkan J-QAF jer....

Baca Sini : Jangan Lokek Korbankan Harta

Dasat Gak Yer Pakar Patologi Kiter

Pergh...

Memang dasat... yer la... pakar patologi kiter memang dasat pasai boleh membuat rumusan kes kematian Teoh Beng Hock adalah disebabkan kerana membunuh diri.. hanya hasil dari kecederaan jatuh dari tempat tinggi...

Woi... senang la kalu cam tue.. apa kata kalu gua campak Najib Razak dari atas bangunan tue ... dalam keadaan Najib Razak tengah "lalok" akibat "truth drug".... jatuh gedebub takder pergelutan.... sure lu boleh saspek yang Najib Razak tue mati membunuh diri... hahaha..

Apa citer laporan toksikologi... takkan senyap jer.. itu laporan toksikologi dah disahkan ker... ader tak yang terlepas pandang... gua jamin.. kalu ader cek betul-betul ujian toksikologi.. sure boleh jumpa penggunaan "truth drug" pada badan Teoh Beng Hock....

hahaha.... bunuh diri aaa.... senang benar la kerja korang aaa..... main buat assumption jer.... senang la jadi gitue... macam mana korang boleh jadi pakar patologi.... belajar kat mana aaa.... bulan posa nie tak baik tipu... boleh batai posa....

23 August 2009

Parti Bebas SeMalaysia (PBSM)

Gua nak cabar geng-geng yang kononnyer mengisytiharkan diri diorang ADUN/Ahli Parlimen Bebas nih supaya menubuhkan sebuah parti baru...

Gua cadangkan diorang guna nama nih... Parti Bebas SeMalaysia (PBSM)

... nih takder kena mengena dengan Persatuan Bulan Sabit Merah okeh...

So apa lagi.. kalu ader berani (telor), tubuhkan la parti baru tue... nanti senang PRU13 boleh daftar bertanding... baru la ader ummph...

Tapi sebelum lu nak daftarkan tue... sila buat pengisytiharan harta dan wang ringgit yang lu miliki... nanti senang LHDN nak buat siasatan dan tentukan nilai cukai yang lu kena bayar....

Gua cadangkan jawatan Presiden PBSM nih disandang oleh Ibrahim Ali Al-Kataki dan exconyer pula adalah 2 ekor katak PKR, 1 ekor katak DAP dan 1 katak BOTA... tolong sama tambah nama katak Lunas dalam senarai exco...

So... biler dah ader parti nie.. senang la bakal-bakal katak lain nak melompat... diorang dengar khabarnya tak sabar-sabar nak melompat nih... yer la... sekali melompat boleh dapat makan banyak.... hahahaha

Adakah Engkau Berpuasa?

Buat ADUN Lunas,

Bhai...

Gua nak tanya lu nih... lu posa ker... kalu lu posa... tentu lu akan cakap benda yang betul jer... betul dak... takkan lu nak tipu kot.. hahaha..

Jadi kalu lu posa... tentu la lu takkan tipu... kalu tipu gak.. berdosa.. batai posa tue... baik pi makan dan minum... pasai posa dah batai..

Cuba lu cakap betul-betul.... ader tak sesapa yang bayar lu (upah, saguhati, rasuah, tumbuk rusuk) ataupun ugut lu supaya lu keluar PKR dan jadi ADUN Bebas... kalu ader katakan ader... jangan nak tipu... ingat... kalu lu tipu.. serupa lu kena sumpah dek mak bapak lu... jangan tipu bulan posa okey..

Kau lu sudah kena beli.. bagitau elok-elok... takder sapa nak marah sama lu... yer la... duit kan.. dah dekat nak raya nih... kena la ader banyak modal nak kena bagi bebudak duit raya nanti... lagi satu... kalu sudah kena beli... tolong bagitau berapa nilainyer... cash atau hutang... nak tau gak...

Sebab apa... nanti senang la LHDN nak siasat lu.. sebab semua duit yang lu dapat tue kena bayar cukai la... jangan lari dari cukai... berdosa...

So... sempena hari baik dan bulan baik nih.. tolong bagitau citer sebenarnya... lu sudah kena beli atau tidak... jangan tipu-tipu lagi... nanti batai posa...

Synergy Drive Kedua

Gua memang dari dulu lagi tak bersetuju penggabungan antara Sime Darby, Guthrie dan Golden Hope dibawah satu gabungan yang pada awalnyer dikenali sebagai Synergy Drive dan akhir sekali dikenali sebagai Sime Darby...

Ini cara khianat nak bolot harta negara.. kalu ader 3 syarikat.. satu lingkup tak menjejaskan yang lain.. tapi biler digabungkan... terlingkup... abis semua sekali... ini idea bangang namanyer...

Idea Synergy Drive didalangi oleh Nazir Razak... adik kepada Najib Razak... kepala CIMB Bank...

La nie plak.. ader idea baru kononnyer kuar dari mulut Najib Razak yang mahukan Felda, Felcra dan Risda bergabung... lu agak-agak la... siapa la dalang sebenarnya.... hahahaha... kalu lu tak boleh baca dan agak lagi... baik la pi terjun bangunan SPRM kat Shah Alam tuh... hehehe

Gua saspek ini idea Nazir Razak lagie la... hahaha.. ini idea nak memenuhkan kantung dier... last nanti tak pasai-pasai penggabungan Felda, Felcra dan Risda nie dimilik peribadikan dan akhirnya terjual kat mangkuk dari luar negara..

Ini semacam nak membunuh Felda, Felcra dan Risda jer... percayalah... lu tengok la nanti.... idea bangang nie... bukan menguntungkan.. tapi merugikan... yang untung cuma Nazir Razak jer...

bangsat betul la...

Baca Sini : Najib Razak suruh Felda, Felcra dan Risda bergabung.

Senarai 27 Hotel Halal Jakim

La nie kita semua tertanya-tanya... mana dier senarai 27 hotel halal yang diiktiraf oleh JAKIM ... takkan tak boleh publishkan senarai tue..

Khabarnyer ader sekitar 2000 hotel di seluruh Malaysia... tapi cuma 27 hotel jer yang tersenarai dalam senarai hotel yang halal. Susah sangat ker hotel-hotel nie nak dapatkan pengesahan sijil halal....

Promo bufet berbuka puasa macam nak rak... siap berlawan sana sini.. mana yang hebat... mana yang menunyer pelbagai.. mana yang chef dier International dan ader nama... sesetengah tue siap ader 1001 jenis lauk dan kuih... giler ker apa.

JAKIM pun satu... susah ker nak publishkan senarai 27 hotel halal mengikut spesifikasi yang ditetapkan oleh Jakim sendiri... takkan takut kena saman kot... Patutnya hotel-hotel nie tak boleh nak saman Jakim.. pasai diorang sendiri yang tak nak dapat pengiktirafan sijil halal...

Puasa kena bersih... suci... termasuklah amalan, perbuatan, makanan dan minuman... semua kena halal lagi suci.... halalan tayyiban.... baru ler diterima amalan puasa itu sendiri...

Ini dah la amalan pon kurang... makanan pulak tak halal.... huh.. apa guna puasa kalu cam tue...

ADUN LUNAS ... Berapa lu dibayar?

Sorang lagi dah melompat katak... nak tiru macam tiga ekor katak kat Perak la tue.. ini semua kena jampi dek Ibrahim Ali Al-Kataki... hahaha...

Gua nak tanya nih... bulan posa nih.. lu tak patut tipu okeh.... berapa lu dibayar untuk umumkan jadi ADUN Bebas... bagitau la... jangan la malu... Oh yer.. Parti Bebas nie dah didaftarkan ker... kalu belum daftar... baik pi daftar...

Lagi satu .... tak malu ka makan elaun exco.. tapi dah lompat katak jadi ADUN Bebas... ADUN Bebas tak layak jadi exco la... sebab .. exco nie ikut kuota parti... kalu takder parti... macam mana layak jadi exco...

Hahaha..... jawab la soalan gua... berapa lu dibayar?

Baguih La Keluaq PKR

ADUN Lunas (Mohd. Radzhi Salleh) dikhabarkan telah mengambil keputusan keluar PKR dan menjadi ADUN Bebas .... Tapi tak mau la pulak letak jawatan Exco kerajaan Kedah Darul Aman.

Pergh.... baguih la cam tue... keluaq la dari PKR... dok ada pon buat perabih boreh jo...

Nak habaq mai kat lu .... lain kali kalu nak jadi ADUN Bebas tue... kena la letak jawatan Exco dulu.... jawatan exco tue berdasarkan kuota parti... bukan kuota peribadi... tak malu ka makan duit rakyat (elaun exco) tapi tak pedulikan hak rakyat...

Gua cabar sama lu... dalam bulan posa nih.. pi la daftar masuk UMNO/BN ... jangan jadi Bebas... sebab la nie belum ader Parti Bebas lagi... itupun kalu lu brani... kalu tidak ... lu memang takder telor...

Untung Orang Permatang Pasir

Mana tak untung..

Yer la kan sekarang nie Bulan Ramadhan... bulan posa.. jadi banyak la Masjid dan Surau buat moreh berbuka dan lepas tarawih... hehehehe... nampak gayanyer la.. menu moreh berbuka dan lepas tarawih tahun nie sure mengancam.. pelbagai beb...

Banyak orang nak melabur saham moreh nie... hehehe.. itu kalu kat masjid atau surau... Tapi gua ader dengar yang ader beberapa tempat dah mola buat majlis berbuka posa... hehehehe... siap katering lagie...

Menu bufet dah macam menu kat hotel 3 atau 5 bintang... ader pelbagai menu.. hehehe... kalu kat hotel tue... dewasa kena bayar RM50 ++ at least dan kanak-kanak kena sekitar RM25++ sekepala.... hahahaha...

Nie bufet ramadhan berbuka posa anjuran parti politik nih.. nampak gaya boleh menyamai bufet ramadhan hotel... hehehe... banyak la orang yang kenyang nanti... tapi kan... takkan kat Permatang Pasir jer... pi la buat 1Malaysia... beru la ngam...

Gua kalu ader yang ajak pi makan.. tambah plak free... gua tak tolak punya... kalu kena bayar pon takper... janji ader diskaun 50% hehehehe.... makan bhai... makan.... makan untuk hidup dan bukan hidup untuk makan.... hahahaha

Wei sesapa yang kat Permatang Pasir tue... ader lebih buah kurma... pas-pas ler kat gua... pos laju ker.. nationwide ker... dhl ker.... tak pon pakai fedex... hahahaha

Jangan Salahguna Kuasa MB

Hahahaha...

Lawak la... Khairy Jamaluddin (KJ) ngan Khir Toyo (KT) memang pandai buat lawak... err.. dulu diorang nie pernah jadi stand-up comedian ker? hahaha....

KJ dan KT siap suruh Khalid Ibrahim (KI) jangan salahgunakan kuasa beliau sebagai MB Selangor untuk bayar utang ngan BIMB.. hahaha... memang banyak tuh.. RM66 juta lebih... hehehe

Sebenarnya KJ pointkan cakap dier pada KT .... isu masa KT jadi MB Selangor dulu.. dier banyak salahgunakuasa MB yang dier ader... hehehe.. banyak songlap dan magic... hahaha... KT pulak... kira macam buat-buat tak tau... seperti peribahasa... "Seperti Kera Menegur Tahinyer" ... hahahaha

Walau apa pun.. gua setuju yang KI tak wajar mempergunakan status MB Selangor yang dier pegang sekarang nih untuk menyelesaikan masalah beliau.. Dulu lagi ex-staff Guthrie meluat dengan KI nie pasai mentadbir Guthrie macam kompeni bapak dier... tapi nak buat camana.... Orang kaya dan berkuasa mana ader dengar cakap staff dier... staff kena pecat dan ditamatkan kontrak ader la....

Hampeh ... so KI.... lu jangan memandai nak guna dana negeri nak selamatkan tengkok lu... jual jer rumah lu yang mahal tue... yang ader banyak bilik tue.. yang dibina mengikut aturan "feng shui" tue.... cepat jual masa tengah ader harga nih.. buat modal bayar BIMB...

22 August 2009

Muslim For Life

Hayati video music nih...

/>

No Heart Feeling Aaaaa

Gua tulis blog nie bukan pasai apa..

Satu nyer gua nak ader platform nak tegur pimpinan.. tak kira la Barisan Nasional ka... Pakatan Rakyat ka... dua-dua gua tibai.. mana tak betul.... nasib la korang... Patutnya kalu dah jadi pimpinan tue... jaga la imej skit... ayat kena jaga.. sikap kena jaga.. yang penting sekali... rakyat dan pengundi lu kena jaga..

Lu naik pon pasai rakyat, pengundi dan penyokong yang dok pilih lu.... kalu nak harapkan diri lu sendiri... tobat sampai kiamat pon belum tentu boleh jadi pimpinan.... hahaha

So.. semalam gua tibai Nasruddin Tantawi pasai dier buat kerja bodoh pi layan press conference yang ceritakan isu bini nombor dua Rohaizat Talib... pada gua la... (pandangan peribadi).. isu tue tak wajar dikeluarkan oleh orang selevel Ketua Dewan Pemuda PAS ... buat lekeh jer tue...

Sebabnyer la... isu yang dibawak oleh Nasruddin Tantawi tue boleh back fire kat PAS dan Pakatan Rakyat biler-biler masa... Cuba jangan sentuh isu peribadi... nak sentuh sekalipun cuma sisi professional calon-calon yang terlibat tue boleh la... ini tidak... suka buat kerja bodoh..

Sebab tue la.. gua rasa.. Pakatan Rakyat perlu ader satu jawatan kuasa khas (unit penerangan) yang mana kalu ader apa-apa yang PR nak sampaikan cuma kena melalui jawatankuasa ini sajer... Kena ader PRO (public relation officer) untuk handle semua PC Pakatan Rakyat... ini tidak.. sepuluh kali wartawan tanya... sepulub orang jawab.. dan sepuluh jalan cerita.. dan akhirnya... bertelagah sesama sendiri....

Kalu PR tak reti nak ujudkan jawatankuasa penerangan nie (PRO) .. gua rasa jangan mimpi la nak memimpin 1Malaysia ... buat malu jer...

nih gua cedok skit dari blog ManjungMari .... baca

Okeh .. Apa Masalahnyer?

Ini gua capture dari laman web UTUSAN

KUALA LUMPUR 20 Ogos – TV3 malam ini menyiarkan rakaman audio Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika sidang akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos lalu.

Berikut ialah transkrip rakaman audio yang disiarkan oleh Buletin Utama:

‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO.

‘‘Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’


Apa masalah sebenarnya kat sini.. pada pandangan gua... takder apa yang Nik Aziz cakapkan (berdasarkan transkrip nie) yang salah...

Benda betul... UMNO/BN memang dari dulu lagi tolak Islam... Siap perlekehkan undang-undang Islam... walhalnyer sejak dahulu kala lagi negeri-negeri di Semenanjung Tanah melayu nih dah guna perundangan Islam... bodoh ker apa UMNO/BN yang asik dok tolak Islam nih..

Kalau kes zina... abis-abis pon kena denda jer... sapa pon boleh bayar... Ini semua UMNO/BN punya undang-undang la... ikut sangat Lord Reid punya idea... Ada undang-undang Islam yang baik tak mau nak guna... katanyer tak boleh pakai kat Malaysia sebab masyarakat berbilang bangsa dan agama.... errr... abis tue dulu masa belum ujudnya Malaysia nih... boleh jer orang takder masalah terima undang-undang Islam.... Zaman Melaka dulu.... takder masalah pon...

UMNO/BN memang amalkan agama suku, politik suku... tue ader masalah tue... boleh sesat kalu pakai amalan tue... Islam merangkumi semua... agama, ekonomi, politik, siasah, undang-undang dan segalanyer.... jadi kalu UMNO/BN tolak satu sahaja daripadanyer... boleh jatuh sesat tuh... biler dah sesat... jauh la dari pintu syurga... tapi dekat dengan pintu neraka...

So what?

21 August 2009

Salam Ramadhan Untuk Semua

Tuhanku....

Aku tidak layak
Untuk syurgaMu
Tetapi
Tidak pula aku
Sanggup menanggung
Siksa nerakaMu

Oleh itu
Kurniakanlah
Keampunan kepadaku
Ampunkanlah dosaku
Sesungguhnya
Engkaulah pengampun
Dosa-dosa besar

*** Salam Ramadhan buat semua, moga Allah S.W.T merahmati dan memberi limpah hidayah serta keampunan buat anda ***

Dah Leading Tapi Bodoh

Kalau dalam perlawanan bolasepak.... bila satu pasukan dah leading 1 - 0 .. pastu masa pulak dah tinggal masa kecederaan ... tapi ader plak ketua pasukan yang leading tue suruh anak buah dier perlahan skit main.. pastu siap gawang gol terbukak takder sapa nak jaga... yer la... dah rasa leading kemas... dan konfiden boleh menang punya.....

Lepas tue..... tetiba atas sebab bodohnyer ketua pasukan yang leading tue.... ader plak pemain lawan dapat peluang nak buat penalti.... hahaha.. hah... kan dah kantoi... silap-silap boleh seri perlawanan tue...

Ini bodoh piang punya ketua pasukan.... bodoh nak mampus...

Apa yang gua ceritakan nih sama senarionyer dengan kes yang Nasaruddin Tantawi buat semalam ...

Betul-betul bodoh punya Ketua Pemuda PAS ... dah memang bagus dah leading PAS kali nih di N11 Permatang Pasir.... tetiba.. Ketua Pemuda PAS (Nasaruddin Tantawi) pulak buat kerja bodoh..... yang bawak isu isteri kedua Rohaizat Othman tue apersal... kenapa tak tanya orang lain dulu... ader patut ker bawak isu tue... tapi tidak.... kalu dah bodoh tue orang kata susah nak bentuk...

Sori la Tantawi ooi... gua bukan kutuk lu pasai keilmuan lu... tapi idea singkat lu yang bodoh tue la yang memberikan peluang (lifeline) buat UMNO/BN survive balik kat N11 permatang Pasir...

Gua rasa la lu tak layak jadi Ketua Pemuda PAS Malaysia .. tahap mindset lu cuma layak jadi Ketua Pemuda PAS Kawasan jer... tak pon level cawangan jer... lu memang takder idea dan strategi.. lu main tangkap muat jer... sori la... kekadang tue biler orang dah rasa dier punya ilmu agama tue lebih bagus dan baik dari orang lain... dier akan rasa dier hebat sangat..

Tue la masalah lu... Memang wajar la orang lain kaitkan lu dengan Nasaruddin Mat Isa yang sokong kuat Kerajaan Perpaduan tue dulu... bodoh piang punya ulama ... lain kali sebelum nak buat apa... pi semayang isytikharah dulu... mintak panduan dari Allah S.W.T .. jangan main sedap syok jer keluar isu.. siap buat press conference lagi...

Gua rasa la.. Nasaruddin Tantawi oooi.. lu patut letak jawatan Ketua Pemuda PAS Malaysia la... kasi balik kat Mahfuz Omar atau Salahuddin Ayyub.... lu buat malu orang PAS jer.... bodoh punya orang...

20 August 2009

Kalaulah Rocky's Bru Ader Telor

Bhai...

Gua nasihatkan lu pi jawab cabaran Mahfuz Omar supaya tampil dengan fakta dan bukti apa yang lu tuliskan kat blog lu tue... RM600 ribu bukan sikit bhai... lu kena jawab cabaran tue..

Itu pun kalu lu ader telor la... kalu lu takder telor.. pengecut dan takder bukti... baik lu tutup mulut ... lu buat malu blogger lain jer...

Semenjak lu dah dapat kerja balik nih.. gua tengok lu dah macam takder pendirian .. takkan kot dah termakan rasuah ....

Apa-apa pun lu (Rocky's Bru) dan Bigdogdotcom patut pi buat laporan polis dan SPRM pasai isu nih... bawak sekali bukti dan fakta.. kalu ader dokumen, audio atau video sila kemukakan.... jangan pandai tulis dalam blog jer.. tapi realiti sudah takder telor...

Lu jangan buat malu orang kampung .... nampak jer macho... tapi takder telor...

Breach Of Trust (BOT)

Breach Of Trust (BOT) adalah lebih kurang sama makna dengan salahguna kuasa...

Apa yang gua nak bagitau nie ialah....

  • Kalu belum jadi ADUN pon boleh songlap RM140 @ RM161 ribu, nanti jadi ADUN berapa banyak pulak dier akan songlap.
  • Kalu dengan Koperasi Pekebun Kecil Getah Pulau Pinang pun dier tipu, tak mustahil Bank Negara pun dier boleh tipu.
  • Kalu pengundi N11 Permatang Pasir pon dier bercadang nak tipu, tak mustahil 1Malaysia pulak akan menjadi mangsa tipu dier.
  • Kalu macam nie la perangai peguam hasil lulusan UIA, mampuih orang nak percaya keluaran dari UIA lepas nie... Harap ader nama Islam jer dalam nama Universiti
So... ini ker calon yang paling sesuai nak dipilih mewakili penduduk dan para pengundi N11 Permatang Pasir.... korang pikirkanlah...

BOT nie "once" sekali dibuat.... dier macam penyakit.... lain kali sure boleh buat lagie... hahaha

Raja Petra Memang Hebat

Err... memang hebat Raja Petra nih...

Macam mana aaaa.. dier boleh dapat salinan surat misteri tue... tue yang gua salute sama dier... Isu sama ada isi kandungan surat ini fabrikasi atau tidak bukan gua yang tentukan.... Gua serahkan kat sumer rakyat Malaysia untuk nilaikan...

p/s Mungkin juga tujuan surat nieh adalah untuk mengkambinghitamkan Timbalan Pengarah SPRM tue... ala... macam diorang kenakan pada Sirul Azhar dan Azilah jer... hahaha..

Baca Sini : Surat misteri 5 mukasurat bertaip berkaitan SPRM dan TBH

Modus Operandi Kongsi Gelap

Hahahaha...

Nazri Aziz cerita dalam media macam bagus... macam ler dier tau macam mana modus operandi kongsi gelap kat Malaysia nih..

Kongsi gelap kat Malaysia tak sama macam kongsi gelap kat US atau Itali... kat sini punya hampir sama macam kat China, Jepun atau Hong Kong... semua main parang atau pedang jer... culik ahli keluarga... lepas tue ugut... kerat jari tangan ker... telinga ker... itu semua standard biasa kongsi gelap kat Asia nih...

Jadi... kongsi gelap kat Malaysia tak pakai molotov cocktail la.... diorang pakai cat merah jer... dan diorang suka kepung dan serbu sasaran diorang on real time... takder main ugut-ugut hantar peluru ker... hantar pisau ker.. hantar surat ker.... diorang terus jer tangkap ahli keluarga atau awek musuh diorang .. pastue baru ugut ...

So.. lu agak-agak la.. siapa yang buat kerja baling molotov cocktail kat bangunan SPRM kat Klang tue.... tue bukan stail modus operandi kongsi gelap la.... itu kerja mat rempit and the gang jer... kongsi gelap Asia tak buat macam tue...

Diorang kalu nak bakar ker... diorang tak main baling-baling... diorang main kepung dan simbah petrol jer... pastue siut api kasi bakar... diorang bukan jenis pengecut yang main baling-baling molotov cocktail la...

Ader paham???? Kalu lu bodoh.... tolong jangan malukan diri sendiri... tanya la kalu tak tau...

Baca Sini : Nazir Aziz suspek kongsi gelap terlibat

Banyak Betul Yer Duit PAS

Pergh...

Rocky's Bru dan rakan baik dier Bigdogdotcom memang hebat... yer la.. siap buat cerita yang PAS ader peruntukan untuk pilihanraya sebanyak RM600 ribu... pergh.... banyak tue... hehehe..

Sori la Rocky's Bru dan Bigdogdotcom ... lu kalu nak spin cerita tue tengok-tengok la kiri kanan.... hahaha.. kalu PAS ader peruntukan banyak tue... dah lama PAS boleh menang besar setiap kali PRK atau PRU.... yer la... korang ingat sikit ker RM600 ribu tue...

Banyak tue.... sapa yang bekalkan sebanyak tue kepada PAS aaa.... hehehehe.... dakwaan memang best... yer la.... tapi mana faktanyer... tak payah la nak kencing...

Orang dah kenal dah sapa Rocky's Bru dan Bigdogdotcom tue.... hehehehe... big spinner...

Internet Censoring Act (I.C.A)

The government plan to introduce a filtering mechanism to combats pornography, seditious articles, slanders and others that may contribute to the problem in our multi-racial country. I in one hand thinks that this idea is good but what is the basic guidelines for the filtering mechanism to follows.

It's all the opposition remarks and articles that point the failure of our Malaysian Government policy will be subject to be classed as seditious and slanders? What about some articles and document published by our local mainstream media which contains more seditious and slanders than other single owner blogs articles? Do these main stream media be classsified under this new filtering system?

No doubt that the Malaysian Government will do any neccessary action to maintained their status quo while their lifeline is now being compromised. Even the Malaysian Government will booked-up any bloggers who not aligned with the policy of Malaysian Government and send them to ISA detention center in Kamunting, Taiping. This is the way Malaysian Government do their work and maintained order all these 50 years after Malaysian Independent.

The Internet Censoring Act (ICA) will be the greatest act they have in hand to maintained UMNO/BN status quo. For sure any bloggers out there who profess "Freedom Of Speech" will boycott the idea of ICA, but then who are we to pressure the Malaysian Government to set aside this filtering idea.

MSC Bills of Guarantee have set a "no filtering policy whatsoever" shall be done in Malaysia in accordance to MSC spirits. But then if the Malaysian Government still wanted to introduce ICA, I'm sure every big player that contribute to MSC will abandon these MSC project once and for all.

Sure this will affected our knowledge based economy which in turn blackened Malaysia image in the cyber world.

Dedah... Jangan Tak Dedah...

Hahahaha...

Pukul 10 pagi nih di Yayasan Aman, Penanti... hehehe... akan ader satu "press conference" yang mungkin akan sekaligus menjadi satu pukulan maut buat karier politik Rohaizat Othman.... bekas rakan kongsi dalam firma guaman miliknya (Yusri Isahak) akan tampil menjelaskan titik tolak perkara yang berlaku bagi kes Koperasi Pekebun Kecil Getah Pulau Pinang.

Satu lagi "Imam Ramlang Porigi" akan muncul... harapnya beliau selamat dari segala mara bahaya.

Oh yer... persoalan yang perlu Rohaizat Othman jawab adalah... Kalaulah kes tersebut disabitkan kepada firma guaman beliau, bagaimana pula tiga rakan kongsi lain tidak tersenarai (struck off) oleh Majlis Peguam. Kenapa hanya beliau (Rohaizat Othman) seorang sahaja yang tersenarai.

Kenapa pula nama Yusri Isahak juga tidak tersenarai di "struck off" oleh Majlis Peguam...

Jawab.. jangan tak jawab...

p/s Untuk liputan secara langsung "PC" tersebut, sila layari laman blog Al Banjari Online

19 August 2009

ISA Buat Blogger

Pergh...

Gua respek la sama UMNO/BN terutamanya kepada Hisyam auw-auw ....

Yer la... lepas nie laman blog gua nih mungkin tidak boleh dilayari lagi.. sebab Hisyam auw-auw akan melaksanakan satu betuk ISA kepadanya... no more access to this blog as this blog contains seditious, slanders, racial and religion issue.

Whoa.. lepas nie kita cuma boleh tengok laman blog ParpuKari, GOMO, RockyBru, KMU dan yang berkaitan rapat dengan UMNO/BN jer kerana blog mereka tidak ader hasutan, fitnah, isu bangsa dan agama..... terutama sekali blog Parpukari yang penuh dengan kata-kata nasihat yang muluk-muluk seperti fatwa Mufti Harus sana sini tue jer...

Artikel dalam blog Parpukari tidak ada yang berunsur fitnah... hasutan... isu bangsa dan agama yang melampau... yang ada cuma kata-kata hikmah daripada para pujangga... hahahaha

Hahahaha... sori la yer.. lepas nie (maybe dalam hujung tahun nih).. korang tak akan dapat melayari Malaysiakini, Malaysia-Today, Kedahlanie, Al Banjari Online, Penarik Beca, PinkTurtle dan ramai lagi.... sebab semua laman yang gua tuliskan nih penuh dengan fitnah, hasutan, isu agama dan perkauman... hahahaha

Baca Sini : Blog hasutan, senda agama akan disekat

p/s ... inilah taktik dan teknik paling bodoh yang mampu UMNO/BN buat... media alternatif nie kecik jer coverage dier.. berbanding dengan media milik UMNO/BN seperti MediaPrima dan lain-lain... TV dan Radio semua diorang dah conquer ...

Adakah Abdul Rahman Palil Terlibat Rasuah

Hehehehe...

Nama mangkuk sorang nih memang best.. yer la... ader knowledge bab agama.... pernah jadi exco agama masa BN memerintah Selangor Darul Ehsan... hobi dier adalah dok kacau bisnes Al Arqam dan Rufaqa.... Kalau pun Al Arqam @ Rufaqa tue tersesat akidahnyer... apa kena mengena dengan bisnes orang Melayu yang dibuat oleh Al Arqam dan Rufaqa nih...

Sebenarnya Abdul Rahman Palil nie bukan apa... yer la... kat Shah Alam .. orang lebih suka beli barang di kedai milik ahli Al Arqam dan Rufaqa... sampaikan kedai kek dan pastri di Seksyen 13 tue pon ramai yang pergi walaupun diorang tau tue milik Rufaqa ... hahaha .. jadi .. malaun kedai kafir nie dok dengki la dengan kedai Rufaqa... jadi Abdul Rahman Palil yang very close ngan kaum kafir nie gunakan kuasa yang ada kat dier untuk kacau bisnes Rufaqa... yer la... sudah dapat imbuhan dari kaum kafir nih.. takkan tak tolong diorang betul dak...

So... apa kena mengenanyer Abdul Rahman Palil nie dengan isu yang bersangkut paut dengan orang kafir MCA nih... hahahaha... ader sangkutnyer.... tak banyak pon sangkut... ader la sebahagian dari nilai RM12.5 bilion tue jer... hahaha

Lu ingat Abdul Rahman Palil takder share ker dalam Kuala Dimensi Sdn Bhd yang sekarang nih sedang dalam pemerhatian ramai nih.... Ong Tee Keat pon boleh dapat RM10 juta dan guna free jet peribadi milik Kuala Dimensi Sdn Bhd ... takkan Abdul Rahman Palil pon tak dapat langsung... hahahaha...

Gua konfiden.. tak banyak... sikit mesti mangkuk sorang nih dapat punya... hahahaha.. That's why gua tak respek sama ini mangkuk (Abdul Rahman Palil)... kalu korang nak tau... ramai sedara mara dier sendiri pon sisihkan dier nih... nak tau... cuba pi tengok masa kenduri kahwin yang ader kena mengena sedara mara dengan dier... kalu dier datang pon orang buat tak heran... dier balik pon orang tak sedar... hahahaha... sudah kena boikot...

So... itu hari dier menang tanpa bertanding di DUN Sementa pon... hehehe.. dengar khabar... ader geng dier yang sogok calon lawan supaya jangan bertanding... banyak ooo RM yang diberi gua dengar.... tapi tak sebanyak yang Azalina Othman sogokkan pada calon PKR PRU12.... hahahaha...

Ini la contoh kaki agama yang ader dalam UMNO/BN .... Zahid Hamidi tue jangan la cerita... bukan setakat rasuah.. sogok.... siap pukul orang pon ader... siap ader report polis lagie atas nama dier sendiri.... hahahahaha...

Tahun Pilihanraya

Dua tiga minggu sudah gua ader dengar sapa ntah cakap pasai nak jadikan tahun 2009 dan 2010 sebagai tahun pilihanraya.. Yer la... dalam tahun 2009 nih jer dah berapa kali kita dapat tengok Pilihanraya Kecil (PRK).... hehehe

Ader sebab ADUN meninggal dunia... ader sebab ADUN letak jawatan .. bermacam-macam sebab... hehehehe...

Setakat sampai bulan nih jer.... dah 7 PRK dijalankan termasuk 1 yang akan dilakukan di N11 Permatang Pasir pada 25 Ogos nih.. hehehe

Penat tue memang la penat.. tapi best gak tengok pesta kat Malaysia... hehehe... dan paling best sekali dapat tengok UMNO/BN kalah di 6 dari 7 PRK ... hahahaha.. Menang itu hari kat Sarawak tue kira nasib baik la... tapi kat Semenanjung... hehehehe.. kalah abis...

Ini dah kira akan jadi badi kat UMNO/BN la nih... hehehehe

Bertungkus Lumus

UMNO/BN dok bertungkus lumus memberikan pelbagai alasan dan pandangan yang nampaknyer macam nak kasi clear balik imej Rohaizat Othman... hehehe.. biasa la... kena la kasi clear...

Tapi pengundi kat Permatang Pasir pulak kecoh kata kalau belum jadi ADUN pun dah boleh ader salahlaku.... bagaimana pulak kalau dah jadi ADUN nanti.. pasti salahlaku masa tue bukan setakat RM140 ribu jer... mungkin boleh cecah RM140 juta lah pulak...

Masalahnyer sekarang nih.. kredibiliti, reputasi dan integriti Rohaizat Othman nie lah yang menjadi halangan besar kepadanya untuk dipilih oleh para pengundi di N11 Permatang Pasir.

Gua nak tanya lu orang la... lu orang nak ker dapat ADUN yang macam nie kat tempat lu... sure tak nak punya kan... jadi.. jangan terkezut biler pengundi di N11 Permatang Pasir akan tolak Rohaizat Othman nie ... Orang macam Rohaizat Othman nie la yang paling cocok kalu nak samakan dengan peribahasa "harapkan pagar, pagar makan padi" ....

hahahaha.... nasib la lu Rohaizat Othman ooi.. patut sebelum imej lu lagi teruk tercalar.. baik lu amik keputusan untuk batalkan pemilihan nih... lu berhentilah jadi calon.... tak ler malu teruk anak bini dan mak bapak lu... Bayangkan la... satu kampung tahu lu ader masalah salahlaku.... lu tak rasa malu ker atau lu memang takder kemaluan... hehehe

Cover Jangan Tak Cover...

Hahahaha...

Pusing la macam mana sekalipun... cover la macam mana sekali pon... rasanyer pengundi di N11 Permatang Pasir tue bukan senang nak kena tipu... hahaha... diorang dah cerdik dah.. hahaha..

Ada pulak Ahmad Maslan kata bahawa apa yang rakan kongsi buat... duit yang masuk dan aliran tunai yang ada... rakan kongsi lain tak tahu... wei.. camana buat bisnes cam tue... bisnes kena clear... semua rakan kongsi kena tahu.. hahahaha..

Persoalannyer sekarang nie... tuduhan oleh Koperasi tue... dihalakan kepada nama siapa... nama rakan kongsi Rohaizat Othman ker... atau direct kepada Rohaizat Othman sendiri..... Err... apa.. yang semua tue bukan dikira jenayah ker...

Mungkin laporan polis tak dibuat.. tapi laporan kepada Majlis Peguam tue pon boleh diambil kira... abis ingat laporan di Majlis Peguam tue tak boleh jadi bahan bukti kat Mahkamah ker... Abis tue buat apa Mahkamah Tinggi bicarakan kes tue... hahahaha...

Lawak la Ahmad Maslan nih... lu dulu ader blaja kat mana... sekolah tadika kemas ker... kalu kat situ.. patut ler bengap sangat... hahaha..

Yang best tue.... kalau betul la yang buat tue rakan kongsi Rohaizat dan tuduhan tue terkena kepada firma guaman dier... kenapa pulak nama tiga lagi rakan kongsi yang dalam firma tersebut tak dikenakan tindakan.... Kan nama firma dier Saif Ariff T Jayaraj & Rohaizat. .... kenapa nama Rohaizat Othman jer yang naik... hahahaha..

Maknanyer... sebab nama Rohaizat Othman jer yang kena adalah kerana memang dier yang sebenarnya bertanggungjawab menyonglap duit koperasi tue... hahaha... oh yer.. kenapa nama rakan kongsi dier Yusri Isahak tidak tersenarai dalam listing kat Majlis Peguam tue... err... takkan tertinggal (termiss) kot.... hahahaha

Macam mana boleh nama Rohaizat Othman jer yang kena..... hahahaha

Baca Sini : Rohaizat Othman tidak melakukan penyelewengan - Ahmad Maslan

Lawak La

Setahu gua la...

  • Kalau jurutera sivil cuai (atau pecah amanah) sehingga menyebabkan bangunan runtuh... dirinya sendiri akan dipersalahkan (bukan firma kejuruteraannya dimana dier berkhidmat) dan sijil professionalnya boleh ditarikbalik ... susah la dier nak kerja dalam bidang tue lagi.. orang dah tak percaya.
  • Kalau doktor cuai (atau pecah amanah) sehingga menyebabkan kematian atau kecederaan... dirinya sendiri akan dipersalahkan (bukan klinik atau hospital dimana dier berkhidmat) ... sijil professionalnya mungkin akan ditarikbalik .... susah la dier nak kerja dalam bidang tue lagi.... orang dah tak percaya.
  • Kalau ahli kimia (chemist) cuai (atau pecah amanah) .... isunya tetap sama...
  • Kalau juruterbang (pilot) cuai (atau pecah amanah) ... isunya tetap sama...
  • Kalau akauntan cuai (atau pecah amanah) ... isunya tetap sama ..
Begitu juga kalau peguam (tidak kira sivil atau syariah)... sapa nak percaya dan amik khidmat daripada dier nih... nie dah tak laku dah nih... sijil dier dah boleh buat bungkus ikan masin jer... takder sapa nak amik khidmat dier... tambah pulak kalu pecah amanah.... nak jadi peguam berkaitan dengan pengesahan dokumen pun tak layak...

Jadi ... camana Rohaizat Othman (Calon BN DUN N11 Permatang Pasir) akan dapat sokongan pengundi.... kalau dalam kes melibatkan RM140 ribu pun boleh pecah amanah.... nanti kalu dapat jadi ADUN (Wakil Rakyat).... lagi la senang dier nak pecah amanah.... orang macam dier nih mana boleh tengok duit banyak depan mata... cepat gelap mata nih....

Inilah calon terbaik yang boleh UMNO/BN gunakan untuk lawan Pakatan Rakyat/PAS dalam PRK N11 Permatang Pasir ... hahahaha... agak-agaknyer la... cuma Rohaizat Othman jer yang paling sikit sekali kes berkaitan pecah amanah dan rasuah... yang lain tak layak jadi calon pasai banyak sangat kes jenayah..... hahahaha

Lawak la.... hehehe

Baca Sini : PAS belum bersedia untuk bertanding - Rohaizat Othman

18 August 2009

Sapa Nak Bayar

Pergh... ader hati Ali Rustam nak buat jambatan menghubungkan Melaka dengan Sumatera... 52 KM tue bhai.. bukannyer dekat.. kos pulak boleh mencecah USD$12.5 Bilion... banyak tuh..

Mana nak cekau duit banyak tue... nak bayar bonus kakitangan awam pon takder... camana nak sediakan duit sebanyak tue... Buat jambatan kedua Pulau Pinang pun terpaksa mintak pinjam dari China.... hahahaha

Nak buat jambatan merentangi Selat Melaka yang dah dikenali terlalu sibuk sampaikan boleh dikatakan kalau silap sikit jer... boleh berlanggar kapal yang lalu kawasan tue.... hehehe

Itu baru kapal dagang... belum lagi kapal selam.... hahahaha.. Kapal Selam Singapura, US, Australia dan banyak lagi dok guna laluan Selat Melaka sejak dulu... kalu korang nak tau.. pernah masa perang dunia kedua dulu kapal selam U2 Jerman pon lalu guna Selat Melaka....

Nanti tak pasai-pasai jer ader kapal selam yang berlanggar dengan tiang jambatan.... hahaha.... tak pasai-pasai ader yang mati gak....

Baca Sini : Bina jambatan merentangi Selat Melaka
Baca Sini : 2 Kapal berlanggar di Selat Melaka berhampiran Port Dickson

Gua Respek Taiwan

Ahli Politik Kerajaan kat Taiwan lebih bermaruah daripada yang di Malaysia... Yer la... biler jadi ramai yang mati akibat bencana Taufan Morakot ... dier sanggup letak jawatan....

Ini baru betul... dier rasa dier lambat buat keputusan yang menyebabkan ramai yang mati... sebab tue dier letak jawatan.... gua salut samer Naib Menteri Luar Taiwan nih...

Tapi kat Malaysia, dah ramai yang mati akibat Influenza A (H1N1) pun... masih lagi Menteri Kesihatan dan Timbalannya mendabik dada dan tidak menghiraukan pandangan umum... Malah siap bagitau... jangan panik...

Pandangan dan cadangan orang awam kat Malaysia nih.. semua diorang tak amik pot... Malah usaha untuk mengisytiharkan darurat kesihatan pon dihalang oleh pak Menteri... apa bangang punya Menteri yang kita ada nih.. bodoh betul..

Kalu kat Taiwan, Menteri cam nih dah lama letak jawatan... Kalu kat Jepun pulak.. dah lama "harakiri".. hehehehe..

Baca Sini : Naib Menteri Taiwan Letak Jawatan Akibat Taufan

Lu Percaya Ker Hasil Inkues TBH?

Gua memang tak percaya...

Banyak sangat fabrikasinyer... Pakar Forensik pon boleh bagi kenyataan bercanggah dengan senario kematian.. kalau sedikit larinyer... mungkin kita boleh anggap tue biasa ler... tapi nie dah jauh larinyer tue yang boleh jadi bahan lawak tue..

Ader ker dua orang pakar forensik kata Teoh Beng Hock masih hidup ketika dier jatuh... diorang tau dak ker kalau manusia masih hidup.. pressure (PSI) darah dier agak tinggi... jadi kematian akibat jatuh ini mesti akan menyebabkan pembuluh darah pecah.. dan semestinya darah akan memercik merata-rata..

So... sekarang nih... takder nampak mana-mana pon darah memercik... nampak macam darah mengalir sikit jer... kalau ader pon darah cuma memenuhi ruang kaviti dalam dada sahaja..

Apa citer nih... pakar forensik nie blaja kat mana... takkan fakta simple camnie pon nak fabrikasi kot... lawak la korang... Dalam kes ini, Teoh Beng Hock dah mati agak lama... pasai tue la tekanan PSI darah dier tak tinggi.. darah dah mula membeku... jadi sebab tue la walaupun pembuluh darah pecah.. darah tak memercik merata-rata melainkan mengalir jer....

Lu nak bodohkan sapa aaa... pakar forensik oooi...

Pisang Berbuah Dua Kali

Dulu UMNO/BN kalah di Kuala Terengganu sebab salah pilih calon. Calon yang pada pandangan orang kampung kurang sesuai jadi tok wakil telah dipilih oleh pimpinan UMNO/BN. Memang teruk jugak kalahnyer... Duit abis banyak tapi masih kalah..

La nie penyakit bodoh memilih dibuat sekali lagi oleh UMNO/BN... Ibarat pisang berbuat dua kali la.... Dalam ramai-ramai yang layak jadi calon untuk PRK DUN N11 Permatang Pasir ... Calon yang ader pekong banyak dipilih.... pulak tue .. calon yang dipilih tue pernah menipu orang kampung...

Koperasi Pekebut Getah tue ... majoritinya orang kampung terlibat... jadi... pada pandangan orang kampung.. malaun nieh memang cam sial... tak boleh dibuat calon... Tapi yer la... UMNO/BN punya pimpinan mana ader bukak telinga atau mata... tue yang jadi masalahnyer...

So.. jangan la marah kalu UMNO/BN kalah lagi kali nih.... semua sebab pucuk pimpinan atas tue tak reti memilih... pilih daging mentah dan busuk daripada daging yang telah siap dimasak..... errr.... gua citer akhirat ker nih... hehehe

Lu pikior la sendiri..

Fire Down Below

Fire Down Below (Api Dalam Sekam) .... hehehehe...

Apa kena mengena tajuk hari nie dengan apa yang gua nak ceritakan kat bawah nih? .... hahahaha... ada kena la...

DUN Perak kelam kabut dan caca marba sebab ada api dalam sekam. Ada pegawai kerajaan negeri yang bias (tidak professional) dalam melakukan tugasannya. Sepatutnya urusan politik peribadi perlu diasingkan daripada pentadbiran.. namun kalu dah pegawai tersebut masih lagi karat biru ngan UMNO/BN ... susah la nak bikin... tue yang jadi kat Perak Darul Ridzuan tue..

SUK dan ramai lagi yang masih tidak mahu menerima hakikat bahawa kerajaan negeri telah bertukar... malah merekalah yang menjadi duri dalam daging dan api dalam sekam kepada Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak.

Perkara yang sama juga berlaku sekarang nih kat Selangor Darul Ehsan, Pulau Pinang dan Kedah.. Paling ketara sekali (hebat sangat) berlaku di Selangor Darul Ehsan... bukan setakat pegawai besar seperti SUK ... tapi... sampaikan pegawai kecik (peon) pun sekarang nie dok asyik membelasah Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor dari belakang secara terang-terang.

Itu belum masuk lagi agensi-agensi kerajaan dan yang berkaitan dengan kerajaan. Malah ader pihak-pihak tertentu di pentadbiran kerajaan tempatan yang memang tidak professional yang menjadikan agenda politik diorang sebagai batu penghalang kepada kemajuan dan pentadbiran yang professional.

Kalu macam nie la berterusan... memang akan sentiasa kacau bilau pentadbiran kerajaan negeri yang dipimpin oleh Pakatan Rakyat. Dulu benda yang sama belaku kat Kelantan.. tapi semua tue dapat diselesaikan (walaupun tak habis lagi) setelah Kerajaan Pakatan Rakyat PAS mentadbir Kelantan lebih dari 20 tahun...

Geng-geng api dalam sekam (fire down below) nie dah lama terkojol di Kelantan... hahahaha... tapi kalu nak kojolkan diorang kat Selangor, Pulau Pinang, Perak dan Kedah.... ambik masa betul la... maybe 25 tahun kot...

17 August 2009

Apa Perlunya PAS Menang

PAS perlu menang di PRK N11 Dun Permatang Pasir...

Perlu dipastikan menang dengan bergaya... tidak boleh lagi menang dengan majoriti kecil ataupun tipis. PAS perlu menang besar..

Semua penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat (PR) di N11 Dun Permatang Pasir perlu turun menunaikan tanggungjawab mereka untuk memastikan PAS (PR) menempa kejayaan.

Gerak kerja, tindakan susulan dan penerangan kena bergerak dengan pantas dan menekankan isu-isu tempatan dan nasional yang dekat dengan hati pengundi. Unit khas Pakatan Rakyat perlu ditubuhkan untuk memantau dan membantu menyelesaikan masalah penduduk tanpa mengira pangkat, kaum dan agama..

Kemenangan PAS dengan majoriti besar akan memberikan impak yang begitu baik kepada Pakatan Rakyat (PR). Secara tidak langsung ianya akan mencerminkan aspirasi rakyat dan para pengundi.

Nak Janji Apa Lah Pulak

Jambatan baru dah pernah janji...
Masjid baru dah pernah janji...
Bangunan sekolah baru dah pernah janji...
Jalanraya baru... dah selalu janji..
Kain batik, beg sekolah, basikal plak.. dah banyak kali janji dan bagi...
Duit poket, duit tambang, duit upah, duit sogok.... hehehe... dah banyak dah janji dan bagi...

Apa lagi aaaa... nak janji kat pengundi...

Nak janji syurga... tak berani... lagi pon PAS dah buat dah..
Nak janji takder rasuah ... tak berani...
Nak janji telus .... jugak tak berani ..
Nak janji bubar PPSMI ... ader sikit berani tapi... nanti Che Det marah....
Nak janji bubarkan ISA ... lagilah tak berani.. nanti susah la..

Apa aaaaa... nak janji apa aaa....

Nak janji tak bertanding dalam PRK ... errr.. dah bertanding pon...

Susah la kalu cam nie... baik jer janji tak akan buat janji-janji lagi... hahaha.. itu lagi baik.

No more janji.. no more sogok... no more rasuah... kot-kot boleh la UMNO/BN memang di N11 DUN Permatang Pasir.... hahahaha...

Tapi kalu tak ader janji-janji ... tak ader sogok-sogok.... tak ader rasuah-rasuah.... macam mana nak menang... takkan nak guna ugutan kot...

Hahahaha... alamat kalah ler kali nih di N11 DUN Permatang Pasir buat UMNO/BN....


Aha.... dah dapat dah idea... kalu nak bagi menang gak... kena la ader seekor dua kambing hitam yang perlu dikorbankan di SPRM ... at least kena ader dua orang yang boleh disabitkan dengan kes kematian Teoh Beng Hock .... err... mana nak cari nie aaaa.... ader ker dalam senarai pegawai SPRM kat Shah Alam masa tue yang dari kaum CINA.... errr... macam mana nak teruskan storyline nih....

hahahaha.. kantoi..kantoi...

Editor Akhbar Harian Makin Terdesak

Nampaknya trend editor akhbar harian memutarbelitkan cerita makin terdesak... yer la... kalu tak diputarbelitkan... bagaimana jualan akhbar akan dapat dilariskan.. Takder sapa nak beli akhbar kalau tajuk dan isi cerita tidak sensasi atau gimik.

Inilah yang berlaku keatas hampir semua akhbar harian milik pemerintah (UMNO/BN)... 70% isi kandungan akhbar harian tersebut tiada yang benar (tepat) melainkan telah diubahsuai mengikut kehendak para juak-juak.

Sekarang nie kita sedang dan akan menghadapi satu lagi pilihanraya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang (DUN Permatang Pasir - N11). Selepas sahaja tamat tempoh bantahan pencalonan calon parti yang bertanding di N11 Permatang Pasir, UMNO/BM dengan serta-merta telah mula memperkudakan media cetak terutamanya yang dimiliki oleh mereka untuk mengeluarkan bermacam tuduhan palsu, momokan serta ugutan buat para pengundi di DUN Permatang Pasir.

Yang pastinya... UMNO/BN telah tersangat terdesak... kalah sekali lagi PRK N11 Permatang Pasir akan menunjukkan bahawa UMNO/BN telah ditolak oleh Rakyat Semenjung.

Mano A Mano

1 Lawan 1 (Mano A Mano)

Hahahaha.. Calon BN akan lawan calon PR (PAS) di N11 DUN Permatang Pasir .....

Untung la pengundi N11 DUN Permatang Pasir... sure dapat durian runtuh... banyak ler duit masyuk lepas nih.. boleh dapat jambatan baru... basikal baru... atap rumah baru.. jalan tar turap baru.. mesin jahit SINGER baru....

hahahaha... maybe jugak boleh dapat bangunan sekolah baru.... dan not duit RM50 baru... hahahaha

Parti Chop Duit

Hahaha...

UMNO/BN memang patut dikenali sebagai Parti Chop Duit.... yer la.. setiap kali ader PRK ... hehehe.. berjuta RM dilambak ditaburkan... hahaha... ini macam orang chop duit la ...

Nie PRK N11 Permatang Pasir pulak... hehehe... lu agak-agak la.. berapa juta RM pulak akan ditunaikan.... hahahaha.... Berapa banyak pulak mesin jahit Singer yang orang kampung akan dapat... berapa banyak beskal pulak yang bebudak sekolah akan dapat...

Itu tak masuk lagi duit tunai... buat upah balik kampung mengundi.... hahahaha

13 August 2009

Jangan Panik - Baru 51 Orang Jer Mati

Pergh... dah 51 orang yang mati akibat virus maut selsema babi Influenza A H1N1..

Banyak tue... dah wajib buat darurat kesihatan dah... Takkan Menteri Kesihatan dan Timbalannya masih lagi tertidur... Bengong ker apa...

Nak tunggu cecah 100 kes ker baru nak isytiharkan darurat kesihatan... bahaya nih... dah tahap lebih bahaya dari JE, NIPAH, BIRD FLU dan SARS...

Ini dah kira teruk nih... cepat la amik tindakan... tutup semua sekolah... buat kuarantin "military grade" punya... buat spot check kat jalanraya... kerahkan tentera laksanakan kuarantin nie... pastikan semua orang ikut..

Kawal pintu masuk dengan lebih ketat... buat saringan menyeluruh... bawak masuk vaksin lebih banyak lagi... Ini dah masuk kategori panik dah nih... giler ker apa...

Gua sekeluarga dah lebih sebulan dok pakai "surgical mask"... Masa beli dulu dua kotak (50 pcs) hanya berharga RM50 ... sekarang 1 kotak (50 pcs) ader yang jual RM50 dan RM75 .... mahal tue...

Apa Itu H1N1?

Apa itu H1N1?

'H' bermaksud Hemagglutinin protein

'N' bermaksud Neuraminidase protein

Viral novel influenza type A H1N1. ianya berasal dari virus avian flu (selsema burung H5N1) yang telah menjangkiti babi @ khinzir dan telah bergabung dengan swine flu (yang sepatutnya hanya menjangkit ternakan babi sahaja) dan telah evolusi (mutasi) untuk penyesuaian diri di dalam 'host' yg lebih tinggi di dalam rantaian makanan @ manusia. dan semasa di dalam badan manusia, sekali lagi ia berevolusi supaya ia menjadi 'air born' dan menjangkit dari manusia kepada manusia.

Jangka hayat virus

Oleh kerana ia adalah virus yg air born, ia hanya boleh bertahan di udara selama 2 hingga 8 jam sahaja. jika selepas tempoh tersebut ia tidak mendapat perumah @ host ( badan manusia) ia akan mati.

Maka bilik yang dibiarkan selama 24 jam dengan air ventilation yang baik....akan 'bersih' dari virus tersebut.

Apa yang perlu tahu ?

Sebenarnya telah terdapat outbrake (wabak) di US sebelum terjadi outbrake di Mexico tetapi tidak dilaporkan kepada WHO. Kemungkinan outbrake ini telah dikesan dan US mahu 'baling batu sembunyi tangan' lalu tercetus lah outbrake di Mexico.

Virologi virus H1N1 incubation period yang singkat pada purata 2 hari dengan julat 1 - 4 hari ini bermakna ia cepat menyerang badan manusia setelah ia menjangkit pesakit.

Pesakit akan menunjukkan simptom selepas 1 hari dijangkiti paling cepat dan selewat2nya hari ke-4. H1N1 sebenarnya adalah selsema biasa namun kepada pesakit yang berisiko, ia dapat membunuh. Jika pesakit adalah seorang yang normal, ia hanya akan memberi kesan seperti demam selsema biasa dan batuk.

Cara serangan

Virus ini boleh disebarkan melalui batuk, bersin dan percakapan. Virus ini akan menyerang sistem pernafasan (seperti selsema burung dan SARS). Pada peringkat awal, ia hanya pada 'trakea'. Jika tidak mendapat rawatan awal, ia akan menyerang paru2 dan boleh menyebabkan kematian akibat 'lung collapse'. Ia amat merbahaya kepada golongan yang berisiko tinggi.

Siapa yang berisiko

  1. Orang yang ada masalah 'obesiti' @ gemuk
  2. Perempuan yang mengandung
  3. Orang yang ada penyakit asma
  4. Orang ramai yang bermasalah dengan sistem imunisasi (menjalani 'operation yang besar', kanak2 yang belum cukup suntikan imunisasi, golongan2 yang rendah tahap imuniti eg. HIV ext.)
  5. Perokok
* kematian yang telah dilaporkan terdiri daripada golongan2 di atas.

Simptom-Simptom

Hari 1 - rasa kurang sihat, tak bermaya (bukan sebab tengok bola sampai pagi atau pun sebab mu kalah ke ape ye)

Hari 2 - selsema, batuk dan demam yang kekal ( demam tidak turun walaupun telah makan ubat demam)

Hari 3 - rasa kurang selesa di bahagian dada dan sesak nafas

Hari 4 - sakit dada yang teruk........jumpa doktor dengan segera.......

Hari 5 and above - lung collapse @ koma

Langkah-langkah kawalan

  1. golongan yang berisiko, elakkan daripada kesesakan ( kawasan yang padat dengan orang ramai)
  2. menjaga kebersihan diri, basuh tangan selalu dan dengan betul, jaga kebersihan rumah dan persekitaran
  3. elakkan diri jika terdapat 'orang batuk, bersin dan kurang sihat'
  4. jika kurang sihat, elakkan diri dari beraktiviti (sosial dan berkumpulan)
  5. jika kurang sihat dan ada ILI ( influenza light illness @ selsema biasa) jangan hadirkan diri di kawasan orang ramai. Jika terpaksa, pakai 'mask' (sekurang-kurangnya 3 ply mask)
  6. untuk orang yang sihat, elakkan dari kawasan yang padat.
  7. jika ada tanda-tanda simptom di atas, segera ke hospital untuk pemeriksaan dan rawatan
  8. jika sihat, jangan ke hospital atau klinik untuk 'checkup' kerana di kawasan tersebut mengandungi banyak virus.
  9. tak perlu ambil anti-viral @ apa-apa ubat influenza!!!!!!!!!!. jika sihat dan mengambilnya, akan mengakibatkan resistan kepada vaksin @ ubat-ubatan untuk merawat jika terkena jangkitan. ini adalah kerana berlakunya resistansi virus terhadap persekitaran badan yang telah mengambil ubat-ubat tersebut terlebih awal.
  10. vaksin hanya akan 'wujud' seawal-awalnya pada Oktober dan hanya untuk 'frontliner' sahaja dan untuk awam selewat-lewatnya pada 2010.
  11. untuk makluman, influenza test hanya dijalankan di dua makmal sahaja di Malaysia. Ia mengambil masa 6 jam untuk run test kepada 1 batch sample. Jika klinik menyatakan mereka boleh jalankan ujian, itu tidak betul. Tidak perlu ambil suntikan seasonal influenza kerana ia tidak berkaitan.
  12. tahap kesedaran dan pengetahuan yang tinggi amat perlu untuk kita sama-sama menghadapi outbreak ini

Sama-samalah kita berdoa kepada ALLAH s.w.t agar bala ini cepat berlalu. Amin.

Bila Dapat Menteri Bangang

Inilah hasilnya bila dapat Menteri Bangang...

Menteri Kesihatan yang bangang pastinya akan mengeluarkan kenyataan yang bersifat bangang... Penularan H1N1 dah kira tahap bahaya... tapi Menteri nih kata jangan panik.. belum lagi tahap darurat kesihatan.. sekolah tidak perlu ditutup..

Giler ker aper.... nak tunggu ramai lagi pelajar sekolah dijangkiti ker.. nak tunggu ramai yang masuk dalam kubur ker... atau nak tunggu anak dier sendiri yang mati dulu ker baru nak ambik tindakan drastik.

Lain kali pilihlah Menteri yang cheghodik (cerdik) sikit... ini tidak... pilih main tangkap muat... dapat Timbalan Menteri pulak... kaki melaram dan memontelkan badan jer.... haram tak tau satu apa nak buat...

Inilah masalahnyer bila dapat Menteri bangang ... keputusan pon bangang.. tindakan lagilah bangang.... buat malu jer...

Baca Sini : Tutup Atau Tidak

Innalillah.... Asri Ibrahim Meninggal Dunia

Dari Allah S.W.T kita datang dan kepadaNYA lah kita akan dikembalikan..

Takziah dan Belasungkawa dari gua sekeluarga buat;

Saudara Asri Ibrahim, Ketua kumpulan nasyid Rabbani yang meninggal dunia 11 pagi tadi atas sebab penyakit jantung..

Semoga Allah Merahmati dan Mengampuni segala dosa saudara.

Ada Permit Ker Tidak

Errr... gua nak tanya nih...

UMNO/BN Johor nak adakan perhimpunan 10,000 orang esok kat Padang Merdeka, Batu Pahat Johor Darul Takzim.... jadi errr... diorang punya perhimpunan nih dah dapat permit polis ker? Boleh tolong publishkan (kat media tak) permit perhimpunan nih... tolong bagitau juga.. bila diorang pohon dan bila pulak diluluskan... hehehehe

Kalu takder permit.... hehehe.. ini kira perhimpunan haram.... hehehehe... so FRU .... apa lagi mau tunggu.. kasi la gas pemedih mata dan water cannon.... hahaha...

Tapi takper... kalu UMNO/BN ... diorang mana perlu pohon permit... siap Polis tolong pohonkan untuk diorang... siap isikan borang dan luluskan... hahaha... Lu bagitau gua ... ader pernah ker UMNO/BN mohon permit.. hehehe

So..... bagi semua blogger Pro Pakatan Rakyat... jangan lupa esok... ader peluang untuk lu buktikan bahawa UMNO/BN dapat kumpulkan 10.000 orang dalam perhimpunan diorang esok... Jangan tunggu media UMNO/BN yang buat coverage... korang pon boleh buat live coverage ... hahahaha... kasi 1Malaysia tengok berapa ramai UMNO/BN boleh kumpul orang....

Cuba cek sekali.... peserta perhimpunan nieh ader tak yang kena dibayar... ader nasi bungkus dan sirap tak... ader free transportation tak... ader baju dan muffler free tak... ader pengikat kepala bagi free tak.... kalu semua free, maknanyer ader la yang sponsor... hahahaha... Dapat bukti semua tue... tolong aaa.... kasi publish semua bukti tue dan bagi kepada Rais Yatim..... hahahaha...

Rais Yatim kan ader kata yang perserta GMI dapat payment.... hahahaha.. so... kalau peserta perhimpunan UMNO/BN esok di Padang Merdeka dapat payment.... lu kasi bukti tue dan hempuk kapla itu Rais Yatim.... hahahaha

Oh yer.... lupa la.... cuba cek... gua tak tau la perhimpunan nie lepas semayang Jumaat atau tidak... kalau la sebelum atau sesudah... cuba cek.. ader tak peserta perhimpunan UMNO/BN nie pi semayang Jumaat... kalu tak pergi... hahahaha... memang la... memang la memang... hahahaha... lu pikir sendiri la....

Opps.... lagi satu.... boleh tak kalu ader sesapa yang pi perhimpunan tue ... boleh tolong tanya tak sama itu Muhyiddin Yassin... siapa MB Johor yang pernah terlibat dengan isu penjualan tanah dan pasir di Johor kepada Singapura... mintak tolong yer...

Baca Sini : Perhimpunan UMNO laungkan Anwar Pengkhianat Melayu

12 August 2009

Kasitah Gaddam Terlepas

Seperti yang gua dah jangka sejak dari mola kes lagie... mangkuk sekor nie sure boleh lepas punya... walaupun terang-terang bukti dan fakta ader didepan mata... hehehehe... Kasitah Gaddam boleh lepas punya kes rasuah dier...

Hahahaha.. so hari nih... dier dah dibebaskan oleh Mahkamah....

Lepas nie ramai lagi yang akan lepas.... jangan riso.... ADUN Kemasik (Ir Rosli Osman) pun sure boleh lepas punya.... hahaha...

Itu Norza Zakaria dan ramai lagi... hehehehe... lu tengok jer la... sure lepas punya... hahahaha

Gua Tak Heran

Gua tak heran kalu DAP (yang kafir) tak paham pasai Islam... dan ada dikalangan pemimpin DAP yang dok bantai Islam..

Tapi............

Gua heran kalu UMNO (kononnya Islam) tak paham pasai Islam .... dan ada dikalangan pemimpin UMNO yang dok bantai Islam..


...... lu ada paham ka apa yang gua tuliskan nih?

Betul Betul Bangang

Nie apa punya Menteri Kesihatan yang Malaysia miliki... tahap bangang yang terlampau.... tak tau la gua nak cakap apa lagi....

Siap dier boleh kuar kenyataan bahawa kes H1N1 kat Malaysia nie boleh cecah tahap bahaya yang membolehkan beliau mengisytiharkan "Darurat Kesihatan".... bodoh betul la mangkuk nih...

Dah berapa kali dah gua tekankan bahawa cara terbaik mengekang penularan wabak virus H1N1 adalah dengan mengisytiharkan Darurat Kesihatan... itu la cara yang terbaik... tapi... kalu dah mangkuk tah mana tah diangkut jadi Menteri Kesihatan... hah.. inilah jadinyer....

Ader Menteri dan Timbalan Menteri pon bodoh lagi... nak tunggu cecah 100 orang mati kot baru nak umumkan Darurat Kesihatan... Teknik penyelesaian dan tindakan gua dah tuliskan kat blog ini... cuba la baca dan laksanakan... tapi kalu dah bangang... susah la...

Ini lah yang orang tua kata... bodoh tak boleh diajar... susah la kalu camnie...

Gua kalu dah bengang nie... gua akan doakan la Menteri dan Timbalan Menteri Kesihatan nie mampus kena virus H1N1 .... baru la betul.... paling cikai pon biar anak diorang atau sedara diorang mati sebab H1N1 ..... baru la kot diorang akan amik tindakan....

Baca Sini: Belum tahap darurat kesihatan

Bank Mana Satu Yang Buat Taik Nih

Bank memang cam sial kalu bab nak bagi pinjam duit... dan juga masa nak kutip duit balik... Bank-bank cam CIMB, AMBANK, MAYBANK paling suka guna gangster untuk kutip hutang pinjaman... sebab tue la bank-bank ini la yang paling seronok bila mana Jabatan Akauntan Negara Malaysia memberikan lesen besar kepada diorang untuk kutip pinjaman kredit kakitangan kerajaan daripada ANGKASA ...

Selama hari nie.. dah berpuluh tahun dah... ANGKASA kendalikan sendiri pemotongan gaji ini dengan bantuan Jabatan Akauntan Negara .... tapi... sebab bank-bank celaka yang tiga nih.. (Bank Kroni UMNO/BN) ... yang jadi mangsa sekarang adalah koperasi kredit yang kecik dan kakitangan kerajaan.

Ini teknik nak membunuh operasi dan perniagaan koperasi kredit yang kecik nih... tindakan cam sial bank-bank komersial nih... memang la tidak patut diberi peluang... Diorang tau... 2.8 juta anggota koperasi akan menjadi klien diorang,.... banyak tue bhai... berapa juta RM lu agak.... gua rasa makan ratusan juta RM nih....

Jadi dapat la bank-bank komersial yang macam sial nih makan duit komisyen atas kutipan yang dibuat.... ini semua seperti menangguk di air yang keruh..... Tak cukup lagi ker bank-bank cam sial nih (CIMB, AMBANK dan MAYBANK) nak taji duit rakyat... selama hari nie gengster upahan bank-bank cam sial nih la yang mengancam keselamatan rakyat Malaysia..

Dari kaki-kaki tarik kereta yang perasan diorang lagi power dari POLIS.... tunjuk samseng macam sial.. ader yang pakai parang dan pisau ugut nak tarik kereta sampai la yang jenis kacau hidup peminjam hari-hari pakai telefon... Diorang nie jugak la yang selalu dok dapatkan maklumat secara haram (ada la yang dibayar nih) dari LHDN dan KWSP ...

Maklumat peribadi nie sepatutnya dirahsiakan... tapi ader kakitangan LHDN dan KWSP yang makan duit rasuah dan bocorkannya kepada kaki-kaki tarik kereta dan RO yang guna telefon.. Siap kacau kat opis... kat romah tue dah biasa la... kat romah mertua dan sebagainya... malah ader yang siap kacau kat dalam kawasan masjid... cam sial betul..

Dari apa yang gua nampak.. ader la bangsat seekor dua kat Jabatan Akauntan Negara nih yang makan rasuah banyak nie .. sebab tue la diorang kasi bank-bank komersial cam sial nih peluang untuk kutip hutang kakitangan kerajaan dengan membatalkan khidmat ANGKASA dan koperasi kredit yang biasa... takkan la Jabatan Akauntan Negara nak bagi benda nie secara percuma.... hahahaha... mesti ader timbal balasnyer...

Woi SPRM ... lu tido ka.... tak nak siasat ker kat Jabatan Akauntan Negara nih.... nie barua bank komersial yang macam sial nieh (CIMB, AMBANK dan MAYBANK) dah masuk jarum kat sini nih...

Baca Sini : Bank Tak Perlu Terbabit

Jangan Panik - Baru 41 Orang Jer Mati

Pergh... dah 41 orang terkorban gara-gara wabak H1N1 ...

Nie dah melepasi tahap kes virus JE dan NIPAH nih... malah lebih hebat dari Selsema Burung.... tapi apa tindakan drastik yang Kementerian Kesihatan telah dan akan buat. Kerajaan Malaysia masih macam tue lagie...

Muhyiddin Yassin pulak dok kata tak perlu nak tutup sekolah lagie.. walaupun H1N1 dah telah 41 orang mangsa.... pelik sungguh... nak tunggu anak Muhyiddin Yassin mati kot dulu baru nak ambik tindakan drastik..

Gua hari nie ader skit lemah badan.. ader batuk.. dan demam... selsema takder lagie... harap-harap gua dan family tak kena H1N1 la.... mintak jauh la.... Cadangnyer lepas waktu opis nanti.. gua nak pi hospital la... nak buat saringan... tapi tak tau la boleh diterima atau tidak... ader member yang dah pergi kat Hospital Awam, tapi diarahkan balik jer.. tak perlu buat saringan... doktor tak cek pon... cuma tengok ala kadar jer...

Geram betul la ngan Menteri Kesihatan dan Timbalannya .... buat pekak badak jer... tak ambik tindakan serius... Itu la.. lain kali ambik lagi mangkuk mana-mana (tak ketahuan ilmu dan amalnyer) jadi Menteri dan Timbalan Menteri... dulu biasanya mesti ambik dari kalangan yang ada knowledge medical.... la nie.. hampeh...

Woi... bodoh.. korang nak tunggu berapa juta rakyat Malaysia yang mati ker woi... baru nak ambik tindakan.... mangkuk betul la... asik-asik jangan panik... jangan panik...

11 August 2009

Rumie Azzan Mahlie

Adakah anda masih ingat lagie kes kematian Rumie Azzan Mahlie (seorang pegawai penyiasat Jabatan Alam Sekitar Sarawak) akibat jatuh dari bangunan pejabat Jabatan Alam Sekitar Sarawak pada 17 September 2004.

Kalau anda sudah lupa.... hahaha... jangan risau... sila hubungi kawan baik kita (Encik Google).

Ada inkues yang dibuat bagi kes tersebut yang hasilnya semua sedia maklum, koroner mengesahkan bahawa Rumie Azzan Mahlie mati akibat dari membunuh diri terjun dari tingkat sembilan bangunan pejabat JAS Sarawak di Pending.

Tiada unsur pergelutan, tiada unsur pembunuhan, tiada unsur ugutan dan tiada motif kematian.

Rumie Azzan Mahlie sebelum kejadian dikenalpasti terlibat dalam aktiviti membaca Surah Yassin seperti kelaziman dan berjenaka dengan kawan-kawan tanpa menampakkan unsur-unsur tekanan yang boleh menyebabkan beliau membunuh diri.

Apa yang disyaki oleh ramai orang adalah, kemungkinan besar Rumie Azzan Mahlie dibunuh kerana beliau khabarnya sedang membongkar isu rasuah dan salahguna kuasa peringkat tertinggi didalam JAS Sarawak dan juga mungkin JAS Persekutuan itu sendiri.

... jadi keputusan Inkues biasanya tidak akan dapat mengesahkan motif sebenar kematian bagi kes-kes yang sebegini di Malaysia kerana biasanya akan ada campurtangan pihak tertentu didalam urusan Inkues.

Tidaklah menjadi pelik bilamana Inkues kes kematian Teoh Beng Hock nanti akan mempunyai pengakhiran yang sama sepertimana Inkues kes kematian Rumie Azzan Mahlie.

Baca Sini : Rumie Azzan Mahlie mungkin dibunuh

Penutup Kes Nampak Macam Sama

Kes kematian Teoh Beng Hock nampaknyer akan mempunyai penghujung yang hampir sama dengan kes kematian Altantuya..... Dan yang pastinyer juga... konsep dan corak hampir sama dengan kes kematian Noritta Shamsudin.

Tiada penamat.... dan ianya seakan tergantung tanpa penyelesaian yang konkrit. Teoh Beng Hock pastinya akan disahkan sebagai mati membunuh diri.... Altantuya pula mati diletupkan dan Noritta Shamsudin mati dijerut dengan wayar telefon...

Bagi ketiga-tiga kes, motif kematian atau pembunuhan tidak akan dikenalpasti selamanya. Ianya seakan tiada motif. Teoh Beng Hock mungkin suka-suka sahaja membunuh diri. Altantuya pula mati diletupkan tanpa sebab munasabah. Noritta Shamsudin pula mati terjerut tanpa dikenalpasti siapa yang menjerutnya serta motifnya.

Jangan pula kita lupa kes kematian Mustakizah yang dibunuh tidak lama dahulu. Apa motifnya punya sampai kiamat kot kita tak akan tahu... Pelik bin ajaib.... Polis Malaysia yang khabarnya amat hebat menyelesaikan pelbagai kes jenayah pun tidak akan dapat mengenalpasti motif dan sebab kematian kesemua penama yang diceritakan diatas.

So.... kita lupakan dulu isu ini sebabnya penamat baginya adalah seperti yang semua orang jangkakan....

Selepas ini.... agak-agaknya lah... siapa pulak yang akan mati tanpa diketahui asbabnyer...

Jangan Panik - Baru 38 Orang Jer Mati

Pergh... dah 38 orang dah mati kena H1N1... makin bertambah...

Kerabat Sultan Pahang pon dah kena.... sekarang nieh VVIP dah kena... so apa lagi... takkan masih lagi kuar perkataan jangan panik .... Nie dah kira kena panik nih...

Menteri dan Timbalan Menteri Kesihatan sila jangan menderhaka kepada Sultan.... tue kerabat Sultan Pahang dah kena H1N1 ... Kena ambik tindakan segera... Takkan semua nak harap Najib Razak kot..

H1N1 nie dah tahap bahaya dah.. sila kuarkan arahan darurat kesihatan.. kuarantin tahap mega ... kena pastikan semua orang (warga Malaysia) disaring... perbanyakkan pusat saringan ... jangan harap orang terpaksa pergi hospital... buat pusat saringan setempat dan bergerak...

Takkan masih lagi dalam mode jangan panik - baru 38 orang jer mati.... Bayangkan dah 6 orang mati dalam masa 24 jam.... bahaya nih..

Jangan Panik - Baru 32 Orang Jer Mati

Mak Aih... Dah 32 orang terkorban sebab H1N1..

Ganaz sungguh virus celaka nih... Kementerian Kesihatan buat apa la nih... takkan dok masih tenggelam punca... Menteri dan Timbalan Menteri Kesihatan tue memang tak boleh pakai punya... masih dok kalut tak tau nak buat apa... Yer la... diorang pon bukan mai dari cabang kesihatan pon... diorang tue tangkap muat punya menteri...

Kalu dah bengap sangat... nih gua nak ulang balik pelan tindakan yang patut Kementerian Kesihatan dan Kerajaan buat dengan kadar segera.

  • Kuatkuasa kan darurat kesihatan menyeluruh 1Malaysia
  • Minta bantuan pihak tentera untuk kuatkuasakan darurat kesihatan secara menyeluruh
  • Ambil alih balairaya disetiap daerah dan jadikan pusat kuarantin daerah
  • Lengkapkan balairaya ini dengan kemudahan medan untuk kuarantin kesihatan
  • Minta bantuan dan sokongan anggota dari Hospital Awam dan Swasta
  • Tentera buat sekatan jalanraya untuk menyaring tahap kesihatan secara rawak
  • Suspek H1N1 perlu ditahan dan disaring secara terperinci di pusat kuarantin
  • Saringan dan kuatkuasa diluaskan di semua premis perniagaan dan sekolah
  • Sebelum sekolah atau IPTA/S ditutup, perlu ader satu saringan khusus oleh pihak tentera
  • Saringan di pintu masuk negara diambilalih dan dikawalselia oleh pihak tentera
  • Vaksin dan antiviral perlu ditambah bekalannya dan perlu dibekalkan kepada semua rakyat.
  • Penggunaan topeng muka (surgical mask) perlu diwajibkan secara mandatori
  • Harga topeng muka perlu ditetapkan pada kadar RM0.50 ~ RM1.00 seunit.
  • Topeng muka juga perlu dibekalkan secara percuma di semua hospital awam dan swasta.
  • Tindakan tatatertib boleh dikenakan bagi mana-mana pegawai kesihatan yang menolak untuk melakukan saringan jika diminta oleh rakyat.
Ini gua dah bagi point-point penting dah... kalu takde akal lagi.. tak tau la ... kalu bengap lagi... memang la....

Gua rasa baik Menteri dan Timbalan Menteri Kesihatan tue letak jawatan jer la... kalu bengap lagi.... bodo nak mampus...

Oops ... Gua Tak Mau Di Caj Menderhaka

Sori la... gua belum nak menderhaka .... selama nie gua rasanyer belum lagi menderhaka kepada Allah S.W.T ... kepada mak bapak gua.. pun belum lagie rasanyer gua menderhaka.... kepada pemimpin pulak... err.. bergantung la.. selagi mana pemimpin tersebut berlaku adil dan tidak menderhaka kepada Allah S.W.T dan sunnah Rasulullah.... hehehe...

Tapi .... kalau pemimpin buat-buat pekak atas rintihan dan permintaan majoriti rakyat dier... err.. lu agak-agak la...... pemimpin macam nie kitorang wajar tak menderhaka.... ???

Pada gua la.... pemimpin macam nie bukanlah pemimpin yang adil.... sebab dier hanya pentingkan status quo dier jer... dan maybe pentingkan fulus yang masyuk... hahaha.. biasanyer pemimpin macam nie.. jarang ader yang ingat Allah S.W.T .... kerja maksiat berlambak dier buat... yer la .. maksiat peribadi tue memang soal diri sendiri ngan Allah S.W.T .. tapi... sebagai pemimpin... macam mana lu nak memimpin rakyat lu .. kalu lu sendiri pon jauh dari Allah S.W.T ...

So... kepada pemimpin yang rasa diernyer sahaja betul malah siap kata kalau semua rakyat tak ikut cakap dier... negara akan jadi huru hara ... errr.. gua rasa dier dah jauh tersesatnyer... lain kali... cuba bukak telinga dan mata untuk dengar dan lihat apa yang berlaku disekeliling... jangan jadi katak bawah tempurung...

Undang-undang tetap undang-undang.... semua pihak akan hormati undang-undang selagi mana para Hakim tidak melacurkan diri mereka dengan menyalahgunakan undang-undang... Ingat.... pesan Rasulullah... akan ader 3 Hakim... dua masuk neraka dan satu masuk syurga... kerana apa dua Hakim masuk neraka... sebab mereka menjual diri mereka dengan kuasa undang-undang.

Undang-undang sewajarnya tidak diputarbelitkan oleh hakim yang berat sebelah (tidak adil) demi untuk menjaga periuk nasik Hakim tersebut... ingat tue...

Bagi Malaysia.. kita ader pembahagian kuasa ... dimana sepatutnya urusan Perundangan, Pentadbiran dan Eksekutif perlu jalan seiring tanpa perlu campurtangan antara satu sama lain demi untuk memastikan kestabilan negara. Namun jika kuasa eksekutif dan pentadbiran cuba menggangu perjalanan perundangan... maka ini lah yang sedang terjadi di Malaysia.

Ianya jugalah yang terjadi di Perak dalam isu perlembagaan DUN dan juga isu Arak di Selangor dimana urusan pentadbiran mengganggu urusan perundangan.

Oleh yang demikian... maka gua rasa ... gua malas nak menderhaka.... hahaha... kepada makhluk Allah S.W.T yang bercakap mengenai isu negara dalam bahaya dan perundangan nih... cuba tanya diri lu sendiri dulu... cuba muhasabah.. pi la buat solat sunat dua rakaat dulu... buat taubat dulu... lepas tue baru boleh nak cakap suruh orang lain ikut undang-undang.... okeh..

By the way.... tolong la jangan caj gua menderhaka ka... menghasut ka... gua cuma ulas benda yang ada dalam akhbar... gua cuma nak cakap kat orang tue... lain kali sebelum cakap apa-apa.... tolong muhasabah diri sendiri dulu... okeh....

Baca Sini : Negara Dalam Bahaya

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1