Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 November 2019

Bocor Juga Akhirnya

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... akhirnya terbocor juga... haahaha... Ingat senang ka mau tutup mulut manusia... Mulut tempayan boleh la cover... ini mulut manusia... Hahahaha.....

Kecoh dalam media sosial hari nih citer tentang Zahid Hamidi sembang pasai yang bagi cadangan agak MCA dicalonkan kat Tg Piai itu hari sebenarnya adalah dari cadangang Hadi Awang... Hahaha... Hadi Awang yang berkeras maukan MCA dijadikan calon.... Hadi Awang yang katanya memilih MCA untuk bertanding di PRK Tg Piai....

Hahahaha....

Kelaut sudahnyer #BMF tue... hahahaha...

Dah putus wayar rupanya Hadi Awang nih.... hahaha... adoilah.... gua gelak jer....

20 November 2019

Mari Layan Perang Dalaman

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang semua sure sedia maklum bahawa skrang nih ader satu perang dalaman dalam Pakatan Harapan.... yer betul... benda bodoh kita kena kata ianya bodoh.... kan... jangan la taksub sangat macam walaun dan macai semua tue...

Hahahaha..

Sebenarnya dulu diorang ingat Pakatan Harapan takder chan nak amik alih dan perintah Kerajaan Persekutuan Malaysia ni... diorang ingat tidak harapan... macam tak kompiden... pasai tue la diorang buat macam-macam deal yang kalu nak dikirakan memang la bangang nak mampus...

Last-last dah menang... biler dah menang tue yang kelam kabut semua nak kejar harta rampasan perang... harga ghanimah.... tue yang ader yang jadi lebih sudu dari kuah... ader yang jadi ulat bulu naik mata...

Hahaha...

Tak sabar .... memang tak sabar.... dan seperti mana ader peribahasa Melayu lama yang berbunyi... "seperti anjing dengan bayang-bayang" ... maka diorang pon jadi la macam anjing nih... terjelir lidah tengok ghanimah.... ghanimah yang disebat oleh orang-orang yang pada asalnya memang tak layak dapat jawatan camtue...

Hahaha...

Dan .. hasil dari tak sabar ini.... ader yang bakal akan mampos... kojol... terbongkang dalam politik... dan akhirnya akan menyebabkan Pakatan Harapan hidup sepenggal ja jadi Kerajaan Persekutuan....

Hahaha....

Hadan Huker...... Prima Facie....

14 November 2019

Bagaikan Bayang

Bhai/DeeDee semua..

Pertama sekali gua nak ucapkan tahniah buat semua yang kenal gua secara peribadi.

Betul... ader ramai yang kenal gua.... ada ramai yang pernah jumpa gua .... tapi..... tapi ramai yang tak tau sebenarnya siapa gua...  Alhamdulillah... baguslah camnie...

Sebab senang gua nak buat kerja gua... kerja yang digalas sekian lama... kerja yang tak pernah berhenti dari memerlukan kita untuk melakukan kerja ini... sekali lu buat kerja camnie... selamanya lu akan buat kerja camnie...

Takder apa yang nak dikesalkan... pilihan dah dibuat...

Huhuhu....

Semalam kantoi anak nombor 4 gua terperasan satu passport antarabangsa yang gambar pemiliknya muka gua, tapi nama dan maklumat dalam tue takder kena mengena ngan gua... dia tanya gua ini passport siapa... huhuhu... jenuh gua nak cover-up...

Huhu.... macam mana la boleh gua tak perasan passport yang satu nih ader kat rumah... kat dalam beg gua.... adoilah... kantoi pasai anak nak guna beg gua.... huhuhu.... patutnya passport nih gua dah letak dalam Safe Deposit Box yang kat bank tue...

Adoilah....  nih gua baru balik dari bank.... simpan passport gua tue kat situe... tengok dalam tue ader 7 passport berlainan negara... huhuhu.... banyak benar nama yang ada..... Hahahaha... banyak benar identiti yang gua ader... huhuhu..... dari 7 passport tue... gua rajin guna 3 atau 4 sajer.... yang lain tue cukup jarang digunakan...

Itu hari bulan 4 gua buat operasi di Jepun, Korea dan China ..... guna tiga passport yang berbeza.... hahaha ... setel guna jalan udara, darat dan laut.... hahaha ... solosaikan tugas... biasa la... hahaha

12 November 2019

Najib Razak Baru Kena 7 Kes

Bhai/DeeDee semua...

Najib Razak baru kena 7 kes ja.... belum sabit lagi... walaupun ader banyak pertuduhan... tapi belum sangkut lagi yang lain...

Sabor la.... kasik la Najib Razak setelkan kes yang 7 nih dulu.... Hahaha.... jangan riso... banyak lagi masa.... Hahahaha....

Najib terkejut... Hahaha... biasa la.... apa nak terkejut pon... patut dah boleh agak dah mesti ader yang sangkut... Hahaha... apa pun relaks aaaa... belum sabit kesalahan lagi... ader bukti ada fakta bawak la... Loyar lu kan terra...

Hahaha....

Lebai??? Apa yang Lebai tau??? Hahaha.... nganga ja.... hahaha

PBBM Bakal Terbongkang

Bhai/DeeDee semua...

PRK Tg Piai sebenarnya telah menelanjangkan banyak pihak.... Betul itu hari gua ader tulis mengenai tajuk nih... dan secara umumnya... PRK Tg Piai telah menelanjangkan sikap sebenar para pemimpin PAS dan hala tuju PAS ... Kita semua dah dapat lihat perangai dan telatah PAS....

Dengan tak ketahuan punca... macam-macam telah berlaku..

Pening jadinya.... Tapi itu semua tak termasuk apa yang dibuat oleh MB Perak ... Faizal Azumu tue... yang pada gua itulah antara paling bangang pernah dibuat orang...

Dengan orang tak tanya soalan ke mender ker... Dier sendiri yang sembang cerita macam-macam... pastue boleh kata yang orang amik kenyataan diluar konteks.... kejadah apernyer diluar konteks... orang publish sebijik-sebijik video tue penuh pon... bukan ader kerat apa pun...

Sebab tu gua cakap MB Perak sebenarnya adalah Mat Bangang......

Dan akan menyebabkan PBBM yang bakal terbongkang pada PRK Tg Piai.... Kesian kat Karmaini Sardini tue..... huhuhu

28 October 2019

PAS Dan UMNO Terkedu

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha...

Terkedu bhai... terkedu... PAS dan UMNO terkedu... tatau nak guna modal apa nak tibai calon PRK Tg Piai kali nih... Hahaha... Nak tibai bab agama... calon tue adalah bekas Imam ... nak tibai akademik.... calon tue ader Diploma Lanjutan .... nak tibai perangai.... calon tue nampaknya tak tersenarai kes dan skandal...



Nak tibai bab kaum dan bangsa.... lagi lah tak kena....Calon PRK Tg Piai tue Melayu...

Hahahaha... aper modal lagi PAS dan UMNO nak gunakan??? Takkan nak gunakan modal Anwar Ibrahim, Mahathir Mohamed, Azmin Ali bagi kempen PRK Tg Piai...

Hahahaha...

Masak kali nih..... memang masak.... terlondeh la lepas nih PAS dan UMNO.... Hahahahaha

Padan Muka....

PRK Yang Bakal Menelanjangkan

Bhai/DeeDee semua...

Sajer ja gua pilih tajuk nih... sebab gua tau dah makan ramai yang tak layan blog la nih... banyak yang lain media sosial yang lain... Tapi korang silap.... media sosial yang lain search engine tak banyak yang capture data dier...

Hanya website, blog dan portal ja search engine akan crawl dan simpan data dan link dier...

Hahaha

Pasai tue la gua masih tetap disini... walaupon tak berapa kerap macam dulu... hahaha... Aper pon PRK Tg Piai nih adalah PRK yang bakal menelanjangkan ....

Bakal menelanjangkan beberapa watak dalam dunia politik Malaysia... sama ada di pihak pembangkang atau pun dipihak kerajaan... Hahaha.. sama ader ahli politik veteran mahupun yang masih baru...

Hahaha...

Lu tunggu je la sehari dua nih.... lu akan nampak apa yang gua citerkan ni... Lu akan nampak perangai sebenar diorang nih... lu akan nampak betapa celakanya diorang nih... Hahaha

Tunggu...

23 October 2019

Plan Mahathir Mohamed Semakin Mengena

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang ader tengok dan baca tak apa komentar Ronnie Liu berkenaan Mahathir Mohamed..... Kalo belum sila cepat-cepat cari...

Hahaha...

Kan gua dah kata awal dulu.... Skrang nih DAP sudah masuk perangkap Mahathir Mohamed.... Hahaha... Ini lah dier antara paku penamat untuk politik DAP.... Sebelum nih Ramasamy... sebelum tue ader dua tiga orang lagi.... Baru-baru nih Superman DAP pulak buat perangai...

Hahaha....

Inilah cara nak tunjukkan pelaq DAP yang sebenar.... Mahathir Mohamed cukup tahu camana nak kenakan DAP... sebab tue la dier perlukan PH menang Persekutuan.... lepas dah menang ... Mahathir Mohamed tau DAP akan jadi perasan bagoosh... perasan hebat... perasan ader power.... dan itulah yang akan menjahanamkan DAP....

Macam semut dan gula lar.... lagi ditabur gula... lagi naik syeikh la semua.... seronok... last-last mampus.... Hahaha....

Sama sebijik ngan DAP nih.... lepas nih kalu kalah pada PRU15... jangan harap la orang nak undi DAP.... DAP akan hilang sebahagian besar undi orang Melayu.... kalaulah tak semua.... hanya kerana perangai tak sedar diri beberapa pimpinan DAP..... hahaha....

Dan biler dah kalah tue.... jangan mimpi la nak menang balik..... sampai bila-bila...

Kalu orang Melayu nak rampas Pulau Pinang dari kuasa Cina.... inilah masa terbaek.... hahaha... tak perlu pon bergabung atas nama UMNO ka apa ka.... hahaha ... tak payah.... tapi jangan beri walau satu undi Melayu pon keatas orang bukan Melayu.... mampus terkojol la nanti.... Hahahaha

Bekap ... Jangan Tak Bekap... Hahaha

Bhai/DeeDee semua...

Kiter tau yang Nasharudin Mat Isa tue masih lagi ahli PAS.... tak pernah pun dibatalkan keahlian dier... Malah Presiden PAS pon kata Nasharudin Mat Isa tue tak perlu dibatalkan keanggotaan dier dalam PAS.... hahaha

Jadi biler kena kes kat Nasharudin Mat Isa ni.... laju ja depa kata itu kes melibatkan peribadi....

Hahaha....

Dulu masa kena kat Hadi Awang... depa kata itu tuduhan kat Parti....  boleh pulak depa amik ketetapan lain kali ni.... Hahaha... siap bekap dengan artikel dari Prof Terkucil....

Hahaha.... bekap bhai... jangan tak bekap.....

Lawak siot....

22 October 2019

Siapa Selepas Nasharudin Mat Isa?

Bhai/DeeDee semua..

Dari semalam sampai hari nih semua tempat dok sebok cerita tentang kes Nasharudin Mat Isa nih yang kena dakwa oleh SPRM nih...

Betul la dier dah kantoi... sebenarnya patut dah lama dier nih kantoi... tapi pasai dulu ader banyak bekap... dier selamat.... walhal gua dan kengkawan semua dah lama tau dier nih "Jambatan" ..... jambatan yang menghubungkan PAS dengan UMNO...

Hahaha....

Takper la... lambat ker cepat ker ... yang bersalah tetap jugak akan bersalah... dan akan dibuktikan bersalah... tunggu masa jer...

Aper pon... kini timbul persoalan..... siapa selepas Nasharudin Mat Isa nih.... siapa plak yang akan sangkut ... yang akan kantoi... yang akan kena kutip ngan Otek...

Bukan susah pon nak dapat maklumat.... picit jer telor tue .... mesti cepat akan ngaku... Hahaha...

Hahahahassanali....... hahahahaa

Ader paham ka??

21 October 2019

PRK Tg Piai, Parti Mana Jadi Mangsa?

Bhai/DeeDee semua..

Ramai dok tanya gua.... tanya tentang PRK Tg Piai.... apa bakal kesudahan kat situ... siapa yang bakal menang... dan siapa yang bakal kalah...

Hahaha....

Analisis dah ader... cuma belum boleh keluar lagi sebab belum ada pencalonan lagi... malah nama-nama yang bakal bertanding pon takder lagi... Walaupun begitu... ramai "political animal" dah turun ke Tg Piai termasuklah yang dari pihak Kerajaan PH siap dengan gula-gula dan segala macam bentuk bantuan dan dana...

Sebijik perangai BN dulu yang kini dibuat oleh PH.... Hahahaha .... menepuk air didulang....

Aper pon.... biar lantak la depa buat kempen camnie.... Lu orang kalu nak dapat semua macam nih... rajin-rajin la berdoa agar YB kawasan lu orang mati cepat.... mati sebab sakit jantung ka.... sakit darah tinggi ka.... once YB kawasan lu kojol... maka cepat la lu orang akan dapat labanya.... hahahaha...

Okeh la....

Pada gua ... ader 3 parti yang akan jadi mangsa... akan bakal terkojol ... akan jadi busuk nama..... Hahahaha

1. Parti Ijo
2. Parti Oren
3. Parti Merak Ke Bulan

Hahahahaha

Ader paham ka??

(*** ulasan panjang lain episod lar)



P/S : awak sihat ka? saya sihat.

20 October 2019

Maahad Tahfiz Bermasalah?

Bhai/DeeDee semua..

Semua kita (mak bapak) nih memang nak sangat anak-anak kiter jadi orang yang terbaek... orang yang hebat... orang yang membawa syiar Islam.... orang yang akan memperjuang Islam...

Sebab itu ramai dikalangan kita cuba antar anak-anak kita masuk sekolah agama... masuk sekolah pondok... masuk maahad tahfiz... sama ader dari kecil atau pun masuk secara akademik (sekolah-sekolah agama swasta integrasi)

Betul.....

Tapi ader jugak banyak mak bapak yang terpaksa antar anak-anak diorang masuk sekolah agama, sekolah pondok malah masuk maahad tahfiz sebab kerana masalah disiplin anak-anak yang kronik sampaikan tak layak berada disekolah biasa.... sama ader terlibat dengan buli, samseng mahupun ader 1001 jenis masalah disiplin...

Anak-anak jenis ini sebenarnya "terpaksa" masuk sekolah agama, sekolah pondok atau maahad tahfiz dengan dipujuk melalui satu option paksaan iaitu sama ada mahu dihantar ke sekolah Henry Gurney (tahanan juvana) ataupun ke sekolah agama / pondok / maahad tahfiz.

Oleh itu....

Maka terjadilah kes-kes disiplin tahap dewa jalan duta sama ader buli, samseng, gaduh malah ada kes liwat dan cabul berlaku sama ada di sekolah agama / sekolah pondok / maahad tahfiz nih.... banyak kes yang didiamkan sahaja demi menjaga aib peribadi atau sekolah..... dan ini membuatkan si pelaku sama ada menjadi lebih celaka ... ataupun si mangsa pula lebih trauma sehingga ada yang mengambil nyawa mereka sendiri...

Jadi...

Kalulah bebudak yang samseng, kaki buli, kaki gaduh serta kaki maksiat ini akhirnya berjaya menamatkan persekolahan.... mereka sama ada terus menyambung pelajaran sehingga peringkat tinggi namun sikap dan akhlak keji mereka tetap kekal dalam diri.... Itu yang menjadikan jika mereka pula akhirnya menjadi tenaga pengajar di mana-mana sekolah agama, sekolah pondok atau maahad tahfiz maka mereka akan tetap melakukan tindakan keji dan jahat mereka itu ....

Ini realiti yang berlaku sekarang ini dimana kita boleh mendengar guru sekolah agama / sekolah pondok / maahad tahfiz yang terlibat dengan kerja jahat dan maksiat termasuk liwat dan rogol...

Tambah lagi banyak sekolah agama / sekolah pondok / maahad tahfiz yang tidak berdaftar dan tidak ada pemantauan serta standard untuk tenaga pekerja / guru / mudir / pentadbir. Dan ini masalah yang semakin hari semakin besar sehinggakan merosak sistem yang ada....

Macam celaka kan....

Bayangkan.... orang macam Mokhtar Senik yang sekadar lulus cukup makan dalam Bahasa Arab dan dikatakan terlibat dengan maksiat (dengan Fikah) boleh mengendalikan sekolah pondok / maahad tahfiz serta dilantik menjadi Ketua Ulama dalam sebuah parti politik..... Huhuhuhu.... bayangkan lah betapa rosaknya sistem yang ada sekarang nih.....

Itu baru satu nama..... huhuhu.... gua ader banyak lagi nama..... hahahaha... macam contoh Ostad Golf GTI .... hehehe

Ader paham ka???

18 October 2019

Analisis Walaun

Bhai/DeeDee semua....

Hasil kajian gua selama nih... dapat disimpulkan bahawasanya perkara yang gua nyatakan dibawah ini adalah benar dan selamanya benar....

"Walaun bukan ader otak dan akal..... Kalu walaun ader otak dan akal, mereka takkan jadi walaun dah"

Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan? ArRahmaan

Ader paham ka???

15 October 2019

Siapa Kelepet Duit Royalti?

Bhai/DeeDee semua...

Ader orang kata negeri depa tak dapat duit royalti..... Tapi orang yang handle duit negara kata dah bayar duit royalti nih dah sebulan dah.... so... siapa kelepet duit royalti nih aaa???

Sapa yang benar dan sapa yang salah???

Gua tak terkezut kalu yang dapat duit royalti tue buat senyap sunyi duit tue... tak terkezut bhai.... sebab yang dapat itu hari RM1.2 bilion duit royalti pon buat senyap ja.... takdak nampak apa-apa perubahan kat negeri tue...

Inikan pulak yang baru dapat dalam sebulan..... Hahaha

Duit bhai... duit...... kalu boleh nak senyap.... sebat dan kelepet ..... hahaha.... apa lu ingat lebai semua tak kebuloq daki dunia ka??? Hahaha..... beza bhai.... lebai zaman dulu ngan lebai zaman sekarang..... lebai zaman sekarang.... semua boleh kawtim....

Janji masyuk..... 

Hahahaha... ader paham ka???

14 October 2019

Sel Pengganas

Bhai/DeeDee semua...

Biler bercerita bab pengganas nih... kiter tak boleh nak lari dari membicarakan berkenaan sel pengganas.... Sel pengganas nih ader banyak bhai... aper yang gua citer nih berdasarkan takrifan Agensi yang mana gua pernah bertugas dulu...

Okeh.... dalam mana-mana organisasi pengganas (semua serupa dari segi modus operandi) .... kita boleh pecahkan kepada beberapa "Sub-Sel"


  • Sub-sel kepimpinan / pentadbiran
  • Sub-sel propaganda / dokumentasi
  • Sub-sel kewangan / dana
  • Sub-sel pertahanan / serangan 
  • Sub-sel indoktrinasi / brainwash
  • Sub-sel rekrut / keanggotaan
  • Sub-sel penyusupan / agen
  • Sub-sel politik
Antara semua nih..... ader 3 sub-sel yang dipecahkan lagi kepada banyak pecahan sub-sel yang lain. Sub-sel yang tiga ini adalah.

  • Sub-sel kewangan / dana
  • Sub-sel rekrut / keanggotaan
  • Sub-sel politik
Dan ketiga-tiga sub-sel yang dinyatakan ini memang cukup cepat untuk disebarluaskan kepada orang awam yang lain atas beberapa sentimen sama ada sentimen kaum, sentimen bangsa, sentimen negara mahupun sentimen agama... Dan sentimen yang paling cepat sekali dipergunakan oleh mana-mana organisasi pengganas adalah sentimen kaum dan sentimen agama...

Sebagai contoh.... dalam banyak kes yang di caj dibawah Anti Money Laundering and Counter Terrorist Funding Act (AMLCTFA) yang melibatkan beberapa individu dan organisasi diseluruh dunia, hampir keseluruhan dana yang terlibat disalurkan atas sentimen kaum dan agama.

Tahun 60'an hingga 90'an kebanyakan organisasi pengganas dapat memanipulasikan sistem perbankan awam dengan memindahkan dana-dana berskala besar untuk operasi keganasan mereka dengan mudah tanpa pemantauan lengkap oleh mana-mana pihak berkuasa dengan mengambil kesempatan atas pemindahan dana kononnya atas sebab organisasi agama.... 

Namun mulai pertengahan 90'an, semua transaksi walau untuk organisasi agama sekalipun tetap tidak lepas dari pemantauan.... Semua pihak berkuasa di seluruh dunia telah menggerakkan operasi pemantauan ini..... Namun ianya agak terbatas kerana pemantauan ini hanya boleh dibuat jika melibatkan mana-mana institusi kewangan.

Amat diketahui bahawasanya organisasi pengganas kini sudah beralih kepada pembiayaan dana melalui tunai pada skala kecil tetapi kerap melalui beberapa "keldai akaun" atas nama sentimen agama.... dan keldai akaun ini adalah sebenarnya agen-agen "sub-sel kewangan" organisasi pengganas.

Sebab itulah banyak sumbangan awam atas nama agama yang akhirnya sampai kepada organisasi pengganas nih kerana sumbangan ini tidak diaudit.... hanya sekadar kutip dan simpan....  serta disalurkan....

Dan dalam konteks ISIS, DAESH dan pelbagai lagi organisasi pengganas agama Islam nih... jangan terkejut kalu ader Ostad-Ostad selebriti yang juga terlibat sebagai agen "sub-sel kewangan / dana" sama ada mereka sedar ataupun tidak ..... tapi mostly nyer mereka sedar...

Hehehe.... Memang dah lama dalam pemantauan nih...

Ader paham ka???

13 October 2019

Mari Sembang Tentang Pengganas

Bhai/DeeDee semua...

Biler kiter sebut tentang pengganas... mesti dalam kepala kiter akan ader "stigma-stigma" tertentu dan bayangan siapa orangnya atau puaknya yang kiter akan kata dan gelarkan pengganas...

Dan semesti kiter akan meletakkan orang yang bukan seagama dan sebangsa dengan kita sebagai pengganas.... Tak gitue pemikiran kiter nih?

Contoh.... bila kiter dengar pengganas orang kulit putih Kristian menyerang orang Islam, dengan lajunya kita akan kata orang kulit putih Kristian itu pengganas..... betul kan..... Sama gak biler ader orang Islam yang mati akibat dari huru-hara yang berlaku dikawasan ramai orang Hindu kapir, sohih kiter akan kata orang Hindu kapir itu pengganas...

Sama gak biler orang Rohingya kena tindas dengan puak Buddha di Myanmar... kiter akan kata puak Buddha ni pengganas,...... Samer gak semuanya... kalu kena kat geng sendiri, kaum sendiri sure akan salahkan puak lain sebagai pengganas....

Tapi kiter lupa bahawa puak kiter, bangsa kiter, yang seagama kita pun buat gak kerja pengganas nih..... Semua pihak sebenarnya adalah pengganas gak... tak payah nak sembang suci la pon.... contoh la... pasai parti pon boleh berbunuh-bunuh macam yang kena kat ahli PAS Othman Talib di Lubuk Merbau mati dibunuh oleh ahli dan penyokong UMNO ...... ini pun satu hal gak... pengganas....

So.... biler bercerita ngan LTTE ka.... Palestine ka.... Hamas ka.... Hisbullah ka... MORO ka.... Abu Sayyaf ka... ISIS ka... DAESH ka.... IRA ka.... Japanese Red Army ka.... semua tu adalah pengganas... kalu sasaran yang depa buat adalah orang awam.... selagi mana sasaran diorang nih adalah orang awam.... pada gua semua adalah pengganas...

Pengganas akan cari sasaran orang yang lemah, takder kuasa, takder senjata.... itu ja sasaran pengganas..... jadi memang patut semua nih dilabelkan pengganas... selagi mana sasaran depa adalah orang awam...

Kalu betul takmo dilabel sebagai pengganas.... perlu elakkan serang orang awam....

Sebab kalu ikut Agensi..... kami tak kira siapa.... once diorang sasarkan orang awam.... kami akan tamatkan diorang..... simple as that....

Ader paham ka????

10 October 2019

Anthony Loke Kena Main

Bhai/DeeDee semua...

Satu perkara yang gua perhatikan aderlah mengenai tindak tanduk pihak tertentu dalam beberapa agensi Kerajaan Pusat yang seakan sedang mensabotaj YB Anthony Loke iaitu Menteri Pengangkutan...

Lu bayangkan la.... arahan dari YB Menteri suruh pihak berwajib menangani isu e-hailing (ehailing) termasuk Grab, Mycar, Dacsee, Mula, EEVOM, Trenze, Frenzt, MyGO dan lain-lain lagi nampaknya seperti masuk telingan kanan keluar telinga kiri...

Pendirian keras beserta dengan amaran akan tindakan yang keras juga telah dikeluarkan oleh KP Jabatan Pengangkutan Jalan dan Agensi Pengangkutan Awan Darat.... Siap buat warning besar-besar lagi dalam sidang media mereka...

Kita tau la siapa diorang nih semua... apa kecenderungan politik diorang nih.... tapi agak-agak la.... tindakan sabotaj nih nampak sangat ketara.... sabar-sabar la kalu nak BN naik balik memerintah.... YB Menteri patut boleh nampak benda nih.... jangan buat pekak dan buta jer...

Huhuhu...

Kawan Anthony Loke nih..... si Gobind Singh Deo dah lama buat pekak badak jer.... penat aaaa

Hadan Huker la kalu sepenggal.... hahahaha

09 October 2019

Kenapa Mahathir Mohamed Hadir Kongres Maruah Melayu?

Bhai/DeeDee semua...

Ini satu persoalan yang ramai dok tanya gua dua tiga hari nih.... Hahaha... gua seperti biasa akan gelak jer...

Gua nak bagitau lu orang sumer.... Kalu nak tau... Mahathir Mohamed la paling "Ultra Melayu" ... walaupun dier bukan Melayu Tulen.... Hahaha.... Mahathir Mohamed la sebenarnya paling rasis.... paling tak percaya kat Cina dan India....

Biler gua cakap camnie... mesti ramai yang tak percaya.... Hahaha... lantak korang la nak percaya ke tidak.... ader gua heran.... Hahaha

Kalu tidak sebab Mahathir Mohamed tue Ultra Melayu... dier tak tulis la buku Malay Dilemma tue.... lu ingat sesaja ker dier tulis semata-mata nak jual buku tue... Hahaha... dier tulis seba nak membangkitkan semangat orang Melayu.... tapi yer la... Melayu rata-ratanya bodoh sombong... tue la pasai siap dok meracau kata Mahathir Mohamed kutuk Melayu....

Hahaha....

So berbalik kepada persoalan kenapa Mahathir Mohamed hadir Kongres Maruah Melayu tue?? Hahaha.... ini ader agenda dier la.... Mahathir Mohamed sekaran nih tengah main catur... level dewa-dewa punya mainan....

Dan yang akan kena perangkap kena game dalam permainan catur Mahathir Mohamed nih aderlah ....

PAS, UMNO dan DAP .....

Hahaha.... dan yang akan tergolek dog adalah Anwar Ibrahim..... Hahahaha.... melepas la jawatan PM8 kalu gini gayanya...

Ader paham ka??? Hadan huker...

08 October 2019

Bakal Bungkuih

Bhai/DeeDee semua...

Satu demi satu kerjabuat Kerajaan Persekutuan la nih nampak pincang... Gua peratikan majoriti Menteri dan Timbalan Menteri tidak perform.

Nampak sangat tak boleh pakai sekupang pon...

Ini mukaddimah penulisan gua....

Selepas nih... gua akan update balik blog nih dengan komentar-komentar yang lagi panas.... Ini baru start gear balik.... Banyak yang tanya kenapa takder penulisan baru.... Gua sibuk la bhai..

Aper pon... lu orang tunggu... sekor-sekor Menteri dan Timbalan Menteri akan gua taji.... Pembangkang???  Biarkan depa terus jadi pembangkang yang bangang.... hahahaha

Ader paham ka???

Zuraida, Anthony Loke, Gobind, Azmin Ali dan ramai lagi akan kena tibai.... Termasuk la tua kutuk Mahathir Mohamed tue... Wan Azizah pun sure akan kena taji...

Tunggu....

03 September 2019

Berani Boikot Kah?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... gua gelak jer layan media sosial nih.... Hahaha... mana taknyer... sembang lebat kempen boikot bagai tue....

Sembang langit pon boleh runtuh.... setakat sembang lar...

Lain dari tue tak beraninyer.... tak berani boikot pon..... Hahaha... ader berani ka boikot bank kapir?? Tutup semua akaun bank yang ader.... hahaha ... sembang jer la... hahaha



### ... lagu tue gua yang pilih dan upload dalam server. itu ja nak khabor

30 August 2019

Mari Kita Gelakkan Berjemaah

Bhai/DeeDee semua...

Mari kita semua gelakkan Anwar Ibrahim secara berjemaah...

Pasai apa??? Pasai Mahathir Mohamed kata ader ruang dan jawatan untuk Anwar Ibrahim dalam Kabinet Malaysia....

Hahaha....

Kekallah terus jadi PM8 Tepi.....

Hahahaha

11 August 2019

Betapa Celakanya

Bhai/DeeDee semua...

Sori sebab dah lama tak update... Ader perkara yang terkait dan kesibukan melampau...

Apa pun... pertama sekali nak ucapkan Selamat Menyambut Eidul Adha... berkorbanlah dengan ikhlas dan redho.

Keduanua.... ingatkan lepas BN dah terkalah pada PRU14 .... akan ada muhasabah... tapi rupanya makin bertambah celaka dan bangsat... Huhuhu...  tapi atas kebodohan dan kebangangan PH, kecelakaan dan kebangsatan makin bertambah-tambah tanpa kawalan..

Betapa celakanya lah...

Yang menjahanamkan Malaysia nih sejak dari dulu adalah ....

1. Orang Politik
2. Orang Agama

Dua-dua jenis orang ni lah yang hari-hari dok mencucuk sentimen dan membakar sentimem... tak habis-habis.... jahanam negara ni dek kerjabuat dua jenis orang nih.... Bagero betul lah... macam lahanat... semuanya pasai kepentingan diorang ni... kepentingan agenda diorang nih...

Adoilah...

Kesian kat Malaysia.... sampai bila tak boleh nak jadi negara maju.... jahanam...

22 June 2019

Senarai 1 Dari 14

Bhai/DeeDee semua...

Semalam cuak semua orang... ramai yang terkezut... yer la... biler SPRM keluarkan senarai perlucutan hak atas kewangan asbab dari 1MDB .... Hahaha

Kecoh aaa.. sampaikan Rayhar Travel pon ader dalam senarai.... Kalau Rayhah Travel nih gua paham lar.... tapi Habib Jewel pun kes gua tatau sebab apa ada dalam list.... hahaha... Maybe Habib Jewel ader keluarkan cincin-cincin untuk para Iman dan Bilal yang pi Mekah kot??

Hhaahah....

Tapi.... ini baru sikit.... senarai ni baru sikit.... ini senarai 1 dari 14.... kita tunggu dan lihat....

Geng PAS dok kecoh dalam SOSMED konon depa takder dalam list senarai tue.... Hahaha.... korang tunggu la... tak lama lagi ader senarai kedua.... dan seterusnya....

Larilah kamu selagi kamu boleh berlari...

Hahahaha

18 June 2019

Makin Gila

Bhai/DeeDee semua....

Giler aaa... semenjak dua menjak nih... gua perhatikan... cybertrooper UMNO dok gila bekap PAS sampai siap ader yang hadir di Muktamar PAS sebagai Sukarelawan... Hahaha... dalam SOSMED... sama naik PAS dan UMNO dalam ketaksuban melampau.... hahaha

Elok la jugak UMNO berkawan ngan PAS... mana tau dah boleh tak kafir lagi UMNO tue... yer la dah disucikan oleh PAS.... walhal ntah bila UMNO masuk Islam balik... dan belajar mengaji kitab ngan PAS.... Hahahaha

Lawak betul lar....

Takpa.... tunggu 2021 ... tak lam lagi ja.... hahaha

Aper pon..... selamat bernikah..... hahaha

17 June 2019

Siapa Yang Untung Isu Lemang?

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang kena paham sesuatu.... ini semua ader Grand Design dier.... takder la sewenang-wenangnya benda nak jadi.... kena ader Tok Dalang nya...

Ader yang kata Tok Dalangnya adalah Rafizi....  Anwar Ibrahim ... UMNO ..... dan sebagainya..... tapi lu orang jangan lupa... Pak Lebai pon boleh jadi Tok Dalang gak.... Hahaha.... mesti akan ramai yang tibai gua lepas ni... macam yang geng Lebai bangang dalam FB yang dok provoke gua hari-hari....  Itu level Lebai kampung ja.... Lebai ngok ngek.... Hahaha

Camnie...

Tok Dalang yang terlibat dalam Grand Design ni..... pada pendapat peribody gua aderlah sekumpulan manusia yang ader perancangan lebih besar... dari segi kuasa, kewangan dan pengaruh....  Dan diorang nih sanggup buat apa sahaja demi mencapat tujuan dan matlamat mereka walaupun Agama dan Bangsa tergadai.... Apa ader hal pada diorang nih...

Ianya bukan kerjabuat satu orang...  bukan bhai... bukan....

Takder masanyer kerja seorang nih.... ini adalah satu team.... satu kumpulan... satu unit khas..... lengkap dengan kepakaran dan dana... serta ader akses kepada senarai mobile phone numbers  pimpinan dan wartawan yang terbukti ader aplikasi Whatsapp...

Hahaha....

Jangan terkejut kalu yang terlibat dalam Isu Lemang ni aderlah pimpinan yang lu nampak suci murni... pijak khinzir pun tak mati..... yang lebih Melayu dari Melayu... yang lebih Cina dari Cina... yang lebih India dari India.... yang lebih Islam dari Islam.....

Hehehehe......

Gua ader tiga senarai kumpulan ni..... tapi tak boleh lagi nak dedahkan... takut nanti mengganggu siasatan ... atau orang kata fitnah.... cuma hint yang boleh gua bagi.....  jeng-jeng-jeng...... team AHDM ..... hehehehe

Babai...... ya ampoon..... hahaha




P/S : Maafkan saya yer awak...

16 June 2019

Lemang VS Lemang

Bhai/DeeDee semua...

Satu benda ja gua nak citer...

Takder saper nak ngabiskan berjuta RM semata-mata nak buat video fitnah kepada orang lain dimana modal yang dihabiskan tue bukan boleh dapat untung berganda balik...

Contoh lar.... Katakan ader satu video tak senonoh keluar viral melibatkan seorang Ustaz...... sure orang akan kata video itu edit..... video itu fitnah.....

Tapi.... tapi.... giler apa nak buat edit CGI visual effect tahap level bajet Hollywood yang memakan modal jutaan RM semata-mata nak dajaikan (fitnah) Ustaz tu ja..... fuhh..., tak berbaloi..... tak balik modal...

Kesimpulannya.... video tu betul.... video tu semua ori.... cuma pelakunya sajer yang takmo ngaku,... siap sanggup pulak keluar statement kata orang fitnah dier.... Hahaha... Setakat ni.... semua video yang viral di Malaysia gua beranggapan ianya adalah video ori... beza cuma nak mengaku atau tidak jer.... Hahaha

Tak kisah la video Vijendran ka... VK Linggam ka... Chua Soi Lek ka... Anwar Ibrahim ka... Azhar Idrus ka... Azmin Ali ka.... Stopa Ali ka.... atau Mokhtar Senik....

Hahahaha

Itu ja nak khabor.... Hahaha......

10 June 2019

Ntahlah

Bhai/DeeDee semua....

Gua takder mender nak tulis sebenarnya... kepala ader sikit berong.... penat...

Ntahlah .... tak tau nak citer apa... nak ulas apa... nak terangkan apa... just .... ntahlah...

Sori aaa..... ader masa .... gua akan tulis..

08 June 2019

Kena Game


Apa agenda Mahathir Mohamed?

  1. Mahathir adalah seorang stategis. Jadi jangan terkejut kalu banyak benda yang dia buat lu orang rasa macam tak patut dia buat...
  2. Macam sekarang ni... ramai orang kata DAP sedang menguasai kerajaan.... walhal sebenarnya cara yang disusun oleh Mahathir ni la yang akan membunuh secara “once and for all” DAP
  3. Mahathir lantik Lim Guan Eng jadi Menteri Kewangan ... pasai dengan cara ni lah Lim Kit Siang dah takder modal nak bantai Kementerian Kewangan macam masa zaman dulu... sebab anak dia dah kat situ... dan anak dia adalah pembuat dasar... kalu tak betul KenKew, LGE la boleh dipersalahkan oleh Mahathir... dan secara otomatik DAP dah tak boleh nak bantah atau bangkang lebih-lebih pasai orang paling besar parti diorang ada kat kedudukan tu...
  4. Sames goes tu Kem Pertahanan dan Kem Pendidikan....  DAP nak komplen lebih pon dah tak boleh sebab depa dah duduk kat situ... sebagai Timbalan Menteri... hahaha... sekarang diorang sudah kantoi kena ikat... Liew Chin Tong dan Teo Nie Ching sudah kena main.... sudah kena game...
  5. Tony Phua... dulu bukan main tunjuk hebat.... la ni kalu apa-apa terjadi dalam KemKew, dia tak boleh nak bising sebab dia ada dalam tue...
  6. Sekarang ni ... yang memang kena game teruk adalah DAP.... second adalah AMANAH...
  7. PKR.... hahaha ... yang ini senang Mahathir nak kasik jahanam...  dia tau PKR ader dua kumpulan.... biler dier dah naikkan Azmin dan Latheefa Koya... lu ingat Mahathir bodoh ka??? Dier dah gamekan Anwar Ibrahim kat situ...
  8. Tengok macam mana Mahathir gamekan Fauziah.... kasik handle Lynas.... hahaha
  9. Waythamoorthy... lu ingat Mahathir bodoh ka letak mamat rasis ni jadi Menteri Perpaduan? Hahaha... Ini pon sudah kena game besar... Hindraf sudah masuk dalam sangkar...
  10. Bab gaji minima... ini satu lagi game yang Mahathir kenakan kepada DAP... bila mana Menteri Sumber Manusia sudah dapat pada DAP.... macam mana DAP nak kowtow... sure kantoi punya...
  11. Muhyiddin.... hahaha... yang ini tak boleh bagi sengat pon... bila dia kena game jadi Menteri Dalam Negeri.... Pendatang asing dan Imigresen puh sudah cukup untuk kantoikan Muhyiddin... belum lagi kalu Mahathir nak keluarkan dokumen berkait rapat dengan 1BestariNet...... Hahaha
  12. PAS dan UMNO... ini kacang ja bagi Mahathir.... dia kasik depa bertelagah sesama sendiri dalam parti... Mahathir sengaja biarkan sentimen dan pointing finger berlaku dalam dua parti ni... Apa lu ingat Mahathir nak gunakan Akta Hasutan, Akta OSA dan Akta ISA? betul ader yang dah takder... jadi biar la dua parti tue dijatuhkan hukum oleh media dan rakyat yang membawang.... 
  13. Lu jangan terkejut kalu dimasa terdekat ni akan ader ramai ajen-ajen perosak yang akan Mahathir susun...
  14. Kesimpulannya.... mimpi lah Anwar Ibrahim akan jadi PM8.... sama gak mimpi lah Abdul Hadi Awang untuk jadi PM8
  15. So... so siapa agaknya yang Mahathir sedang siapkan untuk menjadi PM8.... hahaha... yang itu gua akan publish dalam episod yang lain...

05 June 2019

Selamat Hari Raya SPRM

Bhai/DeeDee semua...

Biro Siasatan Negara  (BSN) dirombak dan dipecahkan sebahagiannya menjadi Badan Pencegah Rasuah (BPR) ... yang mana kemudiannya telah menjadi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) ... Part of BSN kekal sebagai AGENSI ...

Ianya adalah agensi Kerajaan Malaysia... berkhidmat asalnya dibawah kuasa Eksekutif ... (AGENSI diletakkan dibawah kuasa YDP Agong) .... tapi kini nampaknya SPRM dicemari dengan tangan-tangan politik... yang mana  ianya  kini bawah kuasa Lateefa Koya (bekas ahli majlis tertinggi PKR)...

Kegilaan apakah ini??

Adoilah.... macam mana SPrM nak “non-partisan” lepas ni... huhuhu

adoyailah...






p/s : Awak sihat ke? lama tak nampak online. Saya beraya di Perak kali ni

03 June 2019

Betapa Lemahnya Iman

Bhai/DeeDee semua..

Hehehe... lemau betul lar...

Lemah betul iman orang-orang Islam la ni... nampak salib takut... nampak holy water takut... nampak patung berhala takut... nampak colok takut... nampak kuil takut... nampak tokong takut.. nampak gereja takut...

Adoilah... kesian sungguh lar.... iman lebih tipis dari 16nm silicon wafer fabrication... huhuhu...

Payah lar.... sikit-sikit Islam terancam la... Islam tergugat la... lemah sangat lar...

01 June 2019

Kes Abang Botak

Bhai/DeeDee semua...

Fahami undang undang jenayah sebelum nak sembang macam-macam...  hahhaa.

Kanun Keseksaan (Akta 574)

• Seksyen 321 - Dengan sengaja menyebabkan cedera.

• Seksyen 323 - Seksaan kerana dengan sengaja menyebabkan cedera

Barang siapa melakukan apa-apa perbuatan dengan niat dengan jalan demikian itu hendak menyebabkan cedera kepada seseorang, atau dengan mengetahui bahawa ia mungkin dengan jalan demikian itu menyebabkan cedera.

Hukuman 321: Mengikut Seksyen 323 - Seksaan kerana dengan sengaja menyebabkan cedera adalah hukuman penjara maksimum setahun atau denda hingga RM2,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan

Contoh Kes:

Lelaki tumbuk pemandu bas Rapid Penang - Mengaku Salah, denda RM1K, tak kena penjara

Lan Pet Pet belasah Pak guard - Mengaku salah Kena denda RM2K, tak kena penjara.

Rempit belasah Ambulans - Mengaku salah, penjara satu bulan dan denda RM1K.

• Seksyen 427 -
427. Melakukan khianat dan dengan jalan demikian itu menyebabkan kerugian yang berharga sebanyak dua puluh lima ringgit

Hukuman 427: melakukan khianat dan dengan jalan demikian itu menyebabkan kerugian yang berharga sebanyak dua puluh lima ringgit atau lebih, hendaklah dihukum dengan pemenjaraan selama tempoh tidak kurang daripada satu tahun dan tidak lebih daripada lima tahun ,atau dengan denda ,atau kedua-duanya.

Contoh Kes : Abang Botak - Mengaku salah, tak kena denda, Kena penjara 12 bulan.

Moral of the story, kalau bergaduh kat jalanraya jangan la rosakkan kenderaan, bertumbuk belasah je terus. 😛

Inilah undang undang manusia.

Sekian.

Hahahahaha

30 May 2019

Lawak Lah

Bhai/DeeDee semua...

Najib Razak kata dier terkejut duit masuk RM42 juta...
CEO Ihsan Perdana kata tak tahu akaun siapa duit tu dimasukkan... kalu tahu sure tak masukkan...

Gila apa duit masuk dalam akaun tapi tak tahu punca... pastue enjoy joli katak...
Gila apa pindahkan duit masuk dalam akaun penerima yang tak diketahui...

Apa depa ingat Hakim bodoh sangat ka macam macai dan walaun???

Hahaha.... bodoh wal bebal lar...

Hahaha... itu lagi ader hati perasan tak bersalah....

Bangang nak mampus....   lawak lah...

22 May 2019

Najib Razak vs Lim Kit Siang

Bhai/DeeDee semua...

Hahahaha.... tetiba jer ader citer nak aturkan debat antara Najib Razak dengan Lim Kit Siang.... Hahaha... giler apa nih bhai.... nak debat bab kleptokrasi ka? nak debat pasai rasuah ka? nak debat pasai 1MDB ka? nak debat pasai SRC International ka??

Atau sekadar nak debat tajuk #maluapabossku ???

Giler aaa....

Najib Razak biler kena temuramah ngan Al Jazeera itu hari pon dah bersedia nak lari.... lagi mau aturkan debat.... Hahahaha.... masa program debat "Nothing To Hide" pon Najib Razak lari.... lagi ader ingat Najib Razak ader brani nak berdebat ka???

Hahahaha......

Jangan la nak jatuhkan air muka Lim Kit Siang.... berdebat dengan si bacul bossku ni... tak payah la.... nanti bukan jadi debat... jadi Maharaja Lawak Mega jer jadinya biler ader yang lari terkucil terkincit.....

Hahahaha.....

Tolonglah selamatkan rakyat Malaysia dari lelucon ni..... huhuhu

21 May 2019

Kalau Puak Ansor Itu Bani Melayu

Bhai/DeeDee semua...

Jika Ansor itu Bani Melayu

Jika orang2 Ansor itu berbangsa Melayu, sudah tentu mereka lebih merengek kerana kaum mereka tak terbela.

Mereka peribumi asal, tapi tiada perlembagaan yang melebihkan mereka seperti Perlembagaan Persekutuan menjamin kelebihan Melayu Malaysia.

Mereka peribumi asal, tapi tiada kontrak sosial yang mengistimewakan mereka berbanding kaum pendatang Muhajirin. Tiada kouta Bumiputra untuk mereka diberikan Nabi SAW.

Mereka peribumi asal, tapi kaum pendatang pula mendapat tampuk pemerintahan negara Madinah daripada Rasulullah SAW, Abu Bakr, Umar, Uthman, Ali... semuanya berasal dari kaum pendatang Muhajirin.

Jika Ansor itu berketurunan Bani Melayu, sudah tentu setiap hari mereka berhimpunan di Dataran Uhud buat unjuk rasa ketidakpuasan hati nasib bangsa.

Jika Ansor itu Bani Melayu, sudah tentu mereka menolak Sahifah (Perlembagaan) Madinah yang memberi hak sama rata di antara peribumi dan pendatang, bahkan mengiktiraf kaum Yahudi juga sebagai satu ummah. Sahifah itu juga tidak memperuntukkan Islam sebagai agama persekutuan.

Jika Ansor itu Bani Melayu, pasti mereka sanggup berdemonstrasi setiap hari kerana  bimbang Islam tak terbela. Kerana tiada satu pun enakmen di Madinah yang menjaga agama Islam berbanding 14 enakmen untuk memelihara Islam di 14 negeri dalam Malaysia.

Untungnya kaum Ansor bukan daripada Bani Melayu.

Maka Islam terus berkembang di Madinah tanpa keistimewaan Bumiputra, tanpa peruntukan khas menjaga Islam dalam Perlembagaan, tanpa sebarang enakmen untuk memelihara agama Islam.

Dari Madinah, Islam terus berkembang dan berkembang dengan cepat sehingga 1/3 dunia dalam masa tak sampai 100 tahun.

Semua itu berlaku tanpa peruntukan2 dalam undang2 yang 'menjaga' Islam.

c/p MediaSosial

Bait-Bait Yang Menusuk Kalbu

Bhai/DeeDee semua....

Selama manakah kita akan menongkat dunia? Adakah kemewahan dan kekuasaan yang kita ada membolehkan kita kekal hidup selamanya...

Semua makhluk akan tetap menghadapi saat kematian.... Hanya kepada Allah kita berserah... dan kepadaNYA lah kita memohon keampunan


20 May 2019

Apalah Sangat Bakar Kereta

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... apalah sangat bakar kereta.... simbah asid.... itu semua bebudak nakal pon boleh buat.... hahaha... janji diupah RM50 ka... RM500 ka... atau RM5000 ka....

Hahaha....

Yang penting hati puas... dapat bakar... dapat simbah asid..... Hahahaha...

Dosa pahala??? Hahaha.... kalu dah dapat restu apa masalahnya.... bebohong pon dikira syarie.... Hahaha

At least lar... takder la bawak Jamban pi masuk Masjid..... Hahahaha.....

NANGOI betul lar.....

Hahahaha.......

19 May 2019

Menantu Cuak Nak Balik Raya

Bhai/DeeDee semua....

Hahaha.... kecoh seminggu dua ini isu Kartel Dedak... Hahaha... benda dah lama sebenarnya... dah lama pendam... last-last bocor gak... Hahaha...

Tempayan boleh la ditutup ngan nyiru.... bangkai dinasor macam mana nak tutup.... tarpaulin pun tak cukup besar nak cover... Hahahaha

Benda kartel dedak nih bukan benda baru... dah cukup lama.... sejak zaman Nasharuddin Mat Isa dan Hassan Ali ader dalam PAS lagie.... Masa tue dah banyak dah dedak dedak ditaburkan ... masuk dalam kocek-kocek orang-orang tertentu.... malah sampai ratusan juta...

Hahahaha...

Aper pon... nampaknya menantu Abdul Hadi Awang yang sorang ni mesti akan cuak nak balik raya.... Hahaha... nak balik Rusila.... memang kena hambat la..... hahaha... masak nanti....

Hahaha......

Jho Low Dah Mati?

Bhai/DeeDee semua....

Semalam kecoh dalam beberapa blog menceritakan khabar tentang kematian Jho Low.... Hahaha... sana sini kepoh dan kecoh... Katanya Jho Low mati dibunuh oleh Agen Negara China.... Kononnya ianya sebagai bantuan Kerajaan China dalam nak melepaskan Najib Razak....

Hahahaha....

Gua gelak jer....  Bukan apa..... maklumat ni salah....

Hahahaha.....

Kalau betul ianya berlaku.... ianya bukan Agen Negara China yang buat.... bukan hasil kerja depa.... memang lah bukan.....

Hahahaha .....

Itu jer nak khabor....

18 May 2019

Perginya Ikon Marhaen Mustad'afin

Bhai/DeeDee semua..

Innalillahi Wainnailaihi Raajiuun

Semalam gua dapat berita sedih ni.... Berita pemergian SM Idris... Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) ..... itu pon gua dah lewat dapat tahu... sekitar Maghrib...

Sedih... Memang sedih...



Gua kenal secara peribadi dia ni lebih 35 tahun..... Orangnya memang baik... Memang lemah lembut bila bercakap.... cuma tegas dalam memperjuangkan hak rakyat.. memperjuangkan hak marhaen mustad'afin.... memperjuangkan hak pengguna.... dan memperjuangkan agama...

Semasa hayatnya..... takder sapa nak bagi dier pingat ka... gelaran ka.. tak kisah la dari Negeri dia ka.. atau dari Negara Malaysia..... orang macam dia dikira tak layak nak dapat apa-apa.... tapi ketua gengster kongsi gelap... ketua judi... ketua sakau harta rakyat.. ketua sakau harta negara.... dah sebagainya boleh pulak dapat pingat dan gelaran..... Cilaka punya pada Dewa dan Dewata Raya....

Apa pun... SM Idris bukan jenis kebuloq pingat dan gelaran....  tak hadap dier dengan semua pingat dan gelaran ni..... itu semua karut.... yang bagi pingat dan gelaran tu pon bukan lah tinggi sangat darjat atau baik sangat perangai dan kelaku,.... huhuhu

Belasungkawa untuk keluarganya... semoga semua bertabah...

Al Fatihah buat salah sorang mentor gua...

17 May 2019

Anjing Masuk Masjid?

Bhai/DeeDee semua...

Kecoh sehari dua ni pasai Ahli Parlimen Labis masuk ke dalam Masjid Tenang Stesen untuk beri sepatah dua kata... ramai Walaun dan Machai dok kata macam-macam.... kata kenapa bagi anjing masuk Masjid la... kenapa bagi kapir masuk Masjid... kenapa bagi orang yang tak mandi wajib masuk Masjid la... kenapa bagi orang yang tak basuh berak masuk Masjid la... kenapa bagi orang yang tak bersunat masuk Masjid la..

Hahaha....

Gua gelak ja baca komen-komen bodoh walaun dan machai ni dalam Media Sosial..... Hahahaa

Betapa bodohnya mereka-mereka ni..... Hahaha.... termasuklah Dewa Selatan yang dok bagi komen benda yang sama,,.,.... Bodowww bertingket-tingket....

Hahahaha...

Nabi Muhammad sebagaio Rasulullah pun tak pernah halang sesiapa yang nak masuk Masjid.... malah setiap orang yang nak jumpa dier pon kena masuk Masjid masa tue... sebab rumah Rasulullah pun dalam Masjid Nabawi...

Aper kejadahnya bodoh sangat ni..... Yang Dewa Selatan pon bodoh pasai apa???

Wei.... kalu nak kira aaa (kalu ikut standard apa yang depa nih dok katakan la)... anak-anak Dewa Selatan dan Dewa Tengah pon tak layak masuk Masjid pon...  sebab .... anak Dewa nih kaki minum....  kaki togok..... so... minum ni tak bersih la walau pun dah mandi wajib.... Minum dan togok ni kena taubat.... Dah taubat ka???

Hahahaha

Sebab still lagi togok benda alah tue.... Hahaha... Dewa pon sama... ramai yang kaki togok... lagi mau sembang bab agama.... hahaha.... Balik Lanzhow la...... Dewa pon kaki maksiat .... kelab malam The Zone pon kerap Dewa singgah .... takkan solat berjemaah kat Disko kot.... Hahaha.. takkan la minum kopi o kat situ kot.... Hahahaha.... Lawak siot,..... Gua bukan cakap takdak bukti... hahaha

Dewa kalu bab sembang agama .... macam la baguih sangat.... hahaha.... bukan takdak kes Dewa nih..... terutama Dewa Selatan ni..... hahahah.... berlambak...  jenis "anu" tak boleh nak duduk diam ..... Hahahaha ... takpa... dosa sendiri tanggung la yer Dewa.... jangan ingat lu boleh lepas..... Allah Taala tu Maha Melihat dan Maha Mengetahui...

Hahahaha

Ader paham ka???

16 May 2019

Kebodohan Yang Tidak Terperi

Bhai/DeeDee semua...

Kita tahu betapa makin ramai yang gila ... makin ramai yang bebal... makin ramai yang bangang ... dan makin ramai yang bodoh...

Semenjak kekalahan BN pada PRU14 .... macam-macam kegilaan, kebebalan, kebangangan dan kebodohan yang dapat kita saksikan dari sehari ke sehari.... Dari yang memuja memuji penyangak yang melonggokkan emas permata wang berjuta dalam kotak kasut sampailah dalam almari kain dan beg pakaian...

Itu belum lagi yang memuja memuji siap berkerumun berselfie bagai sampaikan lupa yang dikerumun dan diselfie itu masih terpalit dengan seribu satu kebejatan yang belum dirungkaikan...

Tambah pula yang dipuja dipuji itu berperangai macam budak-budak tadika bila berada didalam Mahkamah... tidak mahu ikut peraturan... keluar kencing ikut suka... malah giler berselfie bagai dalam kandang tertuduh...

Itu satu lah... sebab sumpah seranah orang telah menyebabkan dia ada sedikit wayar putus....

Tapi yang lagi giler aderlah peguam yang membela si gila selfie ni....  berbelit hujahnya macam-macam ... lebih belit dari ular... kejap kata duit adalah upah untuk urusan Parti.... kejap kata duit adalah sebagai pinjaman.... terjangkit giler juga mangkuk ayun nih...

Semalam... satu lagi kejengkelan terlihat... bila mana ader Doktor yang nampaknya ada potensi gila jugak....  bila mengaku membuat pemindahan wang sebanyak RM42 juta tanpa ketahui siapa penerima wang itu... Giler apa... waima  kita pindahkan sekupang pun melalui sistem perbankan... kita akan tau siapa nama penerima wang tersebut... Mesti akan tertera dimana-mana siapa pemilik akaun bank yang bernombor itu...

Bank Malaysia bukan macam Bank di Switzerland yang hanya menggunakan "numbered account" ... Kalu Swiss Bank... kita paham la yang tiada nama penerima yang akan tertera... hanya nombor akaun sahaja....

Tapi kalu dah penyakit sawan babi dah terkena kepada doktor ni... tak tau la apa nak kata... Ini semua kebodohan yang tidak terperi ...... adoyailah...

Aper nak jadi la....

13 May 2019

Kesilapan Berangkai

Bhai/DeeDee semua...

Dulu UMNO/BN jatuh pasai kurang mendengar rungutan dan rintihan rakyat.... malah ramai pimpinan UMNO/BN yang lebih dengar cakap kontraktor atau bisnesman yang sengaja rapat dengan diorang pasai nak tapau projek atau laba dan untung...

La ni.... benda yang sama gak dibuat oleh beberapa pimpinan Pakatan Harapan (PH) .... dah makin sombong... dah makin tak dengar nasihat atau pandangan akar umbi....  dah lebih dengar cakap kontraktor atau bisnesman yang la nih "bersalin kulit"

Ini semua petanda-petanda nak bungkuih la ni.... Bodoh yang tak boleh nak diajar... Cerdik yang tak boleh nak diikut... Adoilah....

Kita paham la Mahathir Mohamed memang ader agenda dier sendiri.... ader strategi dier sendiri.... tapi yang Menteri-Menteri dan Timbalan Menteri yang lainnya apasal bodoh sangat.... ader yang mementingkan puak dier jer... ader yang mementingkan kaum dier jer... sampaikan cakap antara mereka tak sama nada.....

Yang Menteri Pendidikan dok hala ke Utara.... yang Timbalan Menteri Pendidikan dok hala ke Selatan.....  bangang ker apa... Itu baru satu contoh ja....  Banyak Kementerian yang jadi bangang.... terutamanya Kementerian yang dikendalikan oleh Rina Harun tu.... adoilah... sakit ....

Tu belum lagi agensi-agensi dibawah Kerajaan yang tak ketahuan punca geraknya.... macam YADIM dan berbagai lagi.... Mujahid pun pening gak.... sampaikan yang kaki tibai kerajaan pun dikutip bagi peluang berceramah dan berpropaganda dalam media..... adoilah....  Giler aaa... siap jemput musuh berceramah bantai diri sendiri ... itu bangang wal bebal namanya...

Beberapa Menteri Besar dari PH yang gua lihat lebih kedepan dalam deal dengan "ular salin kulit" ni.... terutama MB Negeri Sembilan dan MB Johor.... Malah tak ketinggalan MB Perak... apa nak jadi la..... kawan-kawan yang berjuang dari awal kena tolak... amik plak kawan-kawan dari musuh dan dari yang baru dua tiga hari "salin kulit"....

Adoilah... kenapalah bodoh sangat....

Hahahaha... Ini semua kesilapan berangkai yang akan menjahanamkan... dan akan menjadikan Kerajaan sedia ada menjadi Kerajaan Sepenggal.... hahahaha

Kalu sepenggal pon elok juga... sebab bodoh ..... Hahaha

08 May 2019

Sabotaj Dalaman

Bhai/DeeDee semua....

Satu problem yang gua nampak dah makin kronik adalah.... bilamana bertukar jer Kerajaan yang memerintah Malaysia..... maka bermulalah kerja sabotaj berlaku...

Betul ... Menteri dan Timbalan Menteri serta Setiausaha Politik memang dari pihak yang menang,.... Tapi... kepala kerja yang dalam kementerian .... semua masih berkiblatkan pihak yang kalah... setiap kali ader mesyuarat... belum pun abis meeting.... maklumat dalam meeting dah sampai ke pihak yang kalah...

Lebih awal dari yang awal.... Depan Menteri dan Timbalan Menteri.... semua angguk... kata akan laksanakan ikut apa yang diarahkan... tapi dibelakang... semua tak buat pon..., buat bodoh jer... malah ader yang kalu buat pun... sengaja dilambat-lambatkan.... Mana taknyer... semua kepala utama dalam Kementerian memang geng puak yang kalah...

Takder satu rombakan pun yang dibuat....

Bodoh aper diorang nak ikut arahan pihak yang menang.... tak logik langsung... sure diorang akan still ikut arahan pihak yang kalah... sebab itu geng depa...

Jadi... itu yang berlaku dalam banyak agensi Kerajaan..... yang lawaknyer... biler orang bagitau kat Menteri dan Timbalan Menteri.... mereka tak percaya.... Hahaha... bebal wal bangang betul lar...

So... memang patut la sepenggal jer akan perintah......

Bodoh tak boleh nak diajar.....

Hahahaha

07 May 2019

Kerajaan Dua Penggal?

Bhai/DeeDee semua...

Dengar kata ramai yang bersungguh dan bersemangat nak bagi Kerajaan yang ada sekarang ni menjadi Kerajaan Sepenggal sahaja..... Hahaha... Sana sini ader gerakan sabotaj dalaman yang dok kempen nak naikkan balik Barisan Nasional sebagai Kerajaan Persekutuan....

Hahaha...

Takper la kalu nak naikkan Barisan Nasional pun.... nak buat macam mana....  Pakatan Harapan pun punggah gak bab mentadbir ni.... Menteri dan Timbalan Menteri yang ader pun macam tak ketahuan punca nak kendalikan pentadbiran....

Hahaha...

Cuma..... betapa bodohnya la.... dah teruk kena tipu dan songlap pun,... masih kebulur ngan pimpinan yang kaki sebat... adoilah... bodoh yang tak boleh nak diajar dah...

Hahaha....

Melingkup la Malaysia nih..... kalu mentaliti Melayu macam nie....  patut la pon senang sangat diperbodohkan,... selamanya oleh dewa dan dewata raya.... dan kini oleh kaki malaun dan walaun....

Hahahaha

Cuba Habaq Mai

Bhai/DeeDee semua....

Cuba bagitau gua satu nama pegawai pejabat tanah dan galian yang berani nak gagalkan permohonan tanah oleh Sultan dan Proksinya?

Hahaha.... ader boleb bagi ka?

Itu zaman sekarang... kalu dulu... kurun ke 18  .... lu ingat ader ke pegawai yang berani...

Sebab tu la puak lantikan Queen Victoria tue perasan yang tok moyang depa kaya pasai ada ladang gambir dan lada hitam yang besar ... serta pada kurun ke 19 pulak ader ladang getah banyak... mana dapat tanah??? beli ka??? Wei puak lantikan Queen Victoria tu mana ader beli tanah pon... semua main ambik ja...

Cukai tanah pon takdak bayar....

Pon begitu... ader plak yang bodoh dok still sanjung melangit lagi puak-puak yang perasan dewa ni... hahaha .... bodoh tukil lar....

Bodoh 700 keturunan... dok percaya dengan daulat berulat tue... bodoh... khurafat sesat wal banat...

02 May 2019

Test Ja Baru

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... baru gua test sikit ja... Ingatkan dah takder sapa baca dan keep follow blog gua ni lagi... Hahaha... sebab tu la gua sajer buat-buat salah tulis tue...

Sebab selama ni tak banyak komen yang gua dapat... Tue yang tertanya-tanya tue... takut gua tulis gua sendiri ja baca.... Hahaha... tqvm la semua... tqvm sebab still folo dan baca penulisan dalam blog gua ni...

Takper... Ramadhan ni gua akan lebih kerap menulis disini... hahaha..

Aper pon ... buat Acap tu... kita doakan yang baik-baik ja... sama gak buat Adib... Buat Bung Mokhtar dan Zizie... bertabahlah...  kalu sabit kesalahan nanti boleh la mintak duduk satu sel ngan asben.... boleh la jadi precedent... untuk satu lagi couple...

Hahahaha

30 April 2019

Cerita Adib

Bhai/DeeDee semua...

Pertama sekali... gua tak layan provokasi.... Hahaha... pada gua provoasi tue kerja bebudak jer...  hahaha.... biarkan....  sama macam kes kalu malam-malam kiter dengar ader bunyi orang main guli ka... pindah perabut ka.... itu semua provokasi... lantak depa la....hahaha... gua takder hal....

Keduanya.... jin ader dimana-mana.... dan pada pendapat gua... Adib bukan hilang asbab jin ka... bunian ka.... dia asalnya tersilap jalan... tersesat... tapi lagi lama dier teruskan perjalanan ... lagi jauh dier sesat... dan dalam kepenatan tu... minda akan mengelirukan dier.... dengan air yang kurang ... dier akan penat.. dan penat boleh menyebabkan halusinasi...

Kalu mengikut hari dan ketahanan manusia....  kalu dier masih bersikap positif dan tak panik... gua rasa dier masih hidup... air dan makanan boleh dapat dalam hutan... kena bijak dan pantas tindakan..... maksima kita boleh bertahan tanpa makan tadi ada air adalah 21 hari... itupun dah jadi lemah sangat...

Apa pun kalu dier makan buah-buah hutan atau daun-daun kayu yang ada dalam hutan... dier boleh survive... tapi....

Tapi kalu dier ader cedera.... agak payah sikit la....

By the way... hasil dari gua pergi itu hari berdasarkan gerak hati dan bacaan-bacaan lain.... maaf cakap la... tak dapat bertemu dengan tanda-tanda seperti yang gua harapkan,.... dah dari pengalaman gua... Adib maybe dah termasuk dalam kawasan hutan yang lebih dalam menganjur ke Banjaran Titiwangsa malah melewati kawasan Cameron Highland....

Tapi pelik aaa.... takder orang asli yang terserempak dengan dia......

Apa pun... kita doakan ader miracle la..... mana tau dier dapat balik bulan posa ni.... InsyaAllah... teruskan berdoa...

29 April 2019

Baru Je Balik

Bhai/DeeDee semua...

Gua baru je balik dari menyelesaikan tugasan kat luar negara.... Lokasi.... arah timur...

Tugasan... menyelesaikan dan membersihkan sampah sarap negara..... terpaksa panggil gua balik buat kerja-kerja camnie... sebab diorang nak ianya dilakukan secara professional, bersih dan "senyap"...

Apa pun.... kalu ikutkan dah maleh nak buat benda ni... tapi yer la... kontrak sign sampai mati... huhuhu....

Malaysia??? Hahaha.... biarkan la mangkuk budak kecik dari selatan tu nak sembang ke apa ka.... dier bukan boleh buat apa pun...  abis kuat suruh geng dier bekap dier.... hahaha....

Babai...

10 April 2019

Kenapa IOI Untung Tapi FELDA Rugi?

Bhai/DeeDee semua...

IOI beli kilang pemprosesan minyak sawit menjadi produk akhir di Europe.

Jadi minyak kelapa sawit mentah dari ladang IOI tiada masalah sekatan untuk masuk ke Europe bagi kegunaan kilang IOI disana.

IOI tak beli hotel, tapi kilang.

Bijakkan IOI..... hahaha

08 April 2019

Gerak Hati

Bhai/DeeDee semua...

13 dan 14 April nih gua akan berada di Gopeng.... Area Gunung Mesah Hulu .... Sebab gerak hati gua mengatakan ACAP yanh hilang tu ada dikawasan ni.,.... Gerak hati mengatakan bahawa ACAP dah turun dari kawasan bukit dan berada dikawasan landai..... kawasan yang tak berapa jauh dari penempatan kampung...

So....

Gua akan pi sana 3 orang dengan kawan.... Sekadar nak sumbangkan sesuatu dari skillset yang ada selama ni... Untuk mencari dan menjejak ACAP ...

Moga ACAP dapat ditemui.... InsyaAllah...

07 April 2019

HIBAHAHAHA

Bhai/DeeDee semua...

Kepoh dan kecoh seantero Persekutuan Tanah Melayu pasai itu HIBAH 1.25 TH .... Hahaha... gua gelak jer.... sebab ramai yang kecoh tu... simpanan kat TH pon tak cecah RM14000 ....

Kesian... pasai tue la kecoh bagai... sebab nak dapat lebih... tak kira la halal ker haram ker... semua jadi HALAM .... janji tabungan simpanan diorang kat TH meningkat...  bukan nak menyimpan pi Haji pon bhai... tapi kalu dapat banyak... boleh la withdraw untuk shopping bagai.... Hahaha

Takpa.... itu hal memasing lar....

Cuma yang gua gelak tue... yang kepoh kecoh tue yang deposit kecik... yang deposit ratusan ribu atau juta buat releks jer.... Hahaha....

Tapi yang lagi lawak... ader plak geng Public Mutual dok kempen suruh keluarkan jer semua simpanan dalam TH dan masuk Public Mutual yang dikendalikan Public Bank..... siap citer untung besar lagi... siap citer tentang simpanan patuh syariah.... Wei .... kenal la dulu Public Bank ni bank aper.... kakitangannyer ramai bangsa aper... Hahaha.... Kalu bawak pindah masuk dalam Bank Islam atau Bank Muamalat okeh la jugak.... huhuhu

Adoilah Melayu....

HIBAHAHAHA ..... HIBAHAHAHA.... HIBAHAHAHA....

05 April 2019

Perangai Pelaq 9 Dewa

Bhai/DeeDee semua...

Dalam 9 Dewa yang ader.... Ader beberapa kerat yang perangai pelaq...

Satu.... Mat Budu
Dua.... Mat Lanun

Dua-dua pon bukan dari susur galur yang sah

Satu.... memandai ja lantik jadi dewa pasai dewa yang sebenar takdak anak
Dua..... dilantik oleh Mat Saleh Union Jack untuk jadi dewa

Yang jadi haru-birukan sekarang nih aderlah 2 pelaq ni la...

Itu ja nak khabor...

01 April 2019

Yahudi Lah Pulak?

Bhai/DeeDee semua...

Artikel pendek ja ni...

Hahaha.... tak cukup dengan cerita tentang Serigala, Anjing dan Khinzir... Kini bertambah pulak dengan cerita Yahudi lar .... Hahahaha... lawak siot.... Adoilah....

Penyakit apa yang dah hinggap kat mamat nih ntah la.... Adoilah... makin sakit mentalnyer... Huhuhu... Semenjak dua menjak ni makin teruk meroyannyer... Yer la... semenjak terbukti apa yang diperkatakan sejak berapa lama dulu.... la nih nak pusing konar la... tu yang keluar citer Yahudi pulak tue....

Hahahaha

31 March 2019

Nak Khabor

Bhai/DeeDee semua...

Kalu Tok Mat menang atau kalah di Rantau pun.... sebenarnya takder efek sangat pon kat Malaysia nih.... langsung takder efek...

Tapi..... hehehe....

Kalu Tok Mat kalah kat PRK Rantau.... Hahaha... ader pimpinan besar dalam UMNO yang akan berjoget sakan.... hahaha... silap-silap boleh menari bogel.... hahahaha..... seronok sebab Tok Mat kalah ..... Hahahaha

Hahaha... lu orang cari la sapa orang tue.... gua dah kasik hint.... level pemimpin besar tue bos... pemimpin utama..... Hahahaha

P/S... Gua sebenarnya dah lama doakan supaya ader PRK di Lubuk Merbau.... nak tengok apa macam PAS ngan UMNO..... hahaha.... nak tengok apa kata keluarga Almarhum Othman Talib..... nak tengok apa cerita kempen PAS UMNO nih.....

Hahahahahahaha

28 March 2019

Satu Kalimah

Bhai/DeeDee semua...

Sesungguhnya ibadat kita, hidup kita, mati kita hanyalah kepadaNYA .... Allah Taala.... Tuhan Sekalian Alam...






*** hadiah yang terlewat

26 March 2019

Dwi Pemeringkatan

Bhai/DeeDee semua...

Doktor cakap kalau minum 1 sudu minyak kelapa sawit dwi pemeringkatan yang mengandungi lebih Beta Carotene adalah baik untuk jantung yang guna “pacemaker”.

Itu ja nak khabor...

*** alamak !!! adoilah memang lupa.... banyak sangat makan semut ni...  gua kena amalkan minum minyak kelapa sawit la ni nampaknya... maaflah yer

23 March 2019

Restoran Amjal

Bhai/DeeDee semua...

Semua orang tahu Restoran Amjal kat dengan University Malaya adalah kawasan trademark gerakan reformasi... Malah setiap kali ader sesi demo reformasi kat KL... Restoran Amjal la tempat yang akan dituju selepas setiap kali solat Jumaat.... sebab ader mee kari.... hahaha

Dan disitulah semua rencana untuk gerakan reformasi biasanya diadakan... perbincangan.... penerangan dan sesi suaikenal serta berlindung ......

Tetiba semalam LOBAKMAN mempergunakan Restoran Amjal untuk mengangkat budaya #maluapabossku kat situ.... Dimana tanpa perasan malu .... Najib Razak menghadirkan diri didalam sesi #takadamalubossku .... dan pertembungan akhirnya berlaku disana...

Dimana ianya seumpama penyokong-penyokong Manchester United pi masuk ke kawasan Liverpool.... sajer nak cari nahas dan cari pasai.... tapi itu la... perangai Manchester United (berlogokan setan)....... membawak budaya setan ke perkarangan Restoran Amjal....... LOBAKMAN... LOBAKMAN....

Apa nak jadi la.... takkan la UMNO takder kawasan mereka sendiri... kawasan trademark mereka sendiri??? Takder malu ka nak guna kawasan orang lain semata-mata nak bagi nampak lu orang lejen.... Hahaha....

Betul-betul #takderkemaluanbossku ...... Hahahaha

#kepitapabossku .....

18 March 2019

Takdir Allah Taala

Bhai/DeeDee semua...

Allah Taala dah mentakdirkan insiden tembakan itu berlaku di Christchurch NZ....  dimana bila berlaku insiden macam ni... kita boleh lihat betapa amannya dan rasionalnya orang-orang yang beriman... bertenang dan ikut saluran undang-undang.... menunjukkan bahawa Islam itu berakhlak dan penuh rasional...

Ini orang-orang Islam di NZ la bhai...

Kalu Allah Taala takdirkan jadi kat Malaysia... kalu pun yang buat tu orang kulit putih.,.. pastinya kaum cina dan india akan dijadikan mangsa oleh puak-puak Islam perasan lebih Islam dari orang lain ... siap ader yang akan hilang kepala .. hilang nyawa dan berbagai lagi...

Sebab apa... sebab memang perangai orang Islam baka kat Malaysia ni macam nie... . jenis melulu.. jenis kurang rasional... jenis tok guru depa pon sama perangai macam nie... maaf cakap la... ini realiti bhai... panjang sebenarnya gua nak tulis ni... tapi pasai tgh tulis waktu jalan jem ni... terpakaa la tulis pendek ja...

Ape pon.... kalu jadi kat Malaysia... lagi buruk imej Islam akan dipalitkan... tak percaya ka?? tengok ja kes letak berhala kat pagar Masjid ith hari... kecoh sampai macam-macam ugutan dah keluar dari orang melayu... siap ader yang kata nak asah parang bagai... walhal yang buat gua dah agak dah dari awal lagi meati orang Melayu gak.... tapi yer la... orang Melayu mana boleh dengar nasihat...

huhhhu... ini spesis Islam Baka ... huhuuhu

17 March 2019

1999

Bhai/DeeDee semua...

Siapa yang membesar pada sekitar tahun 70'an pastinya pernah tahu atau tengok cerita ni..... Hehehe.... Masa tue memang macam gempak ja cerita nie... gua paling ingat bilamana habis semua buku tulis gua conteng dengan gambar pesawat Eagle dalam citer ni.... hehehe



Hehehe..... macam gempak je kan....

Aper aper pon.... tarikh kejadian Bulan terkeluar dari orbit ni.... hanya beberapa hari ja dari tarikh birthday gua.... hahaha... cuma tahun ja tak kena... Hahaha... `konon masa 1999 nih... manusia dah berjaya bukan Moon Base Alpha kat bulan.... Hahaha... walhal 1999 ni cuma masa kononnya ader Millenium Bugs dalam komputer....

Dan gua pada 1999 tue memang tgh bersedia ngan sistem sokongan anti Millenium Bugs nih... sambil layan main game Command and Conquer (Yuri Revenge) lagie... hahahaha...


*** hehehe..... kan kan kan....

15 March 2019

Christian Terrorist

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum Jumaat ini adalah Jumaat yang paling sedih bilamana seramai 40 orang telah terbunuh angkara kerja gila Christian Terrorist di Christchurch New Zealand.. Khabarnya hampir 50 orang tercedera...

Giler betul lar...

Biasa kalu insiden macam ni... apa yang patut dibuat adalah blockage perimeter sejauh antar 20 hingga 30 km untuk mengesan dan menahan pelaku...

Tapi lain negara lain SOP nya... aper pon ada sebab Allah Taala jadikan perkara ni berlaku... dihari yang mulia ini... sesungguhnya semua pihak bertenang dan jangan bertindak balas... beri peluang anggota keselamatan New Zealand menyiasat dan mengambil tindakan...

Mungkin apa yang berlaku hari ini akan mengurangkan sentimen yang mengatakan bahawa hanya orang Islam ja pengganas... walhal semua agama dan kaum ader spesis yang bangang, ekstrem dan ganas serta bangsat...

Itu ja nak khabor...

Innalillahi Wainnailaihi Raajiuun

13 March 2019

Sisa Toksik Di Johor Milik Siapa?

Bhai/DeeDee semua...

Bahang cuaca panas la ni memang terik... sana sini ader hutan terbakar la.. semak terbakar la.. hati terbakar la.... ehhh... silap.... hahaha

Tapi itu semua belum cukup bahaya.... jadi kena la tambah bahaya lagi dengan buang sisa toksik masuk dalam sungai di Johor tue... Adoilah.. sampai ramai budak jadi mangsa... Orang tua pon ramai gak kena...

Apa nak jadi la ngan pengurusan sisa industri di Malaysia.... tak cukup lagi ka ramai orang bodoh yang merosakkan alam sekitar.... Nih sapa punya kerja nie.... sisa toksik di Johor ni milik sapa?? Singapore ka?? Atau memang milik syarikat Malaysia...

Takkan la nak tunggu ader yang jadi Zombie Kampung Pisang kot baru nak amik peduli... baru nak ader akai.... Wei.. Zomba bahaya ooo... makan OTAK.... OTAK.... OTAK.... Karang tak pasai-pasai plak terpaksa la SKOP Production buat filem Keretapi To Bosan .... citer pasai Zombie Zomba ...... huhuhu....

Hehehe... info yang gua dapat lagi best aaa.... pemilik saham dalam syarikat yang punya sisa toksik tu aderlah.... jeng... jeng ... jeng..... AQUAMAN ...... hahaha.... geng dewa-dewa gak..... hahahaha

Kita tengok sinopsis lepas ni aaa.... lepas ni maybe akan ader MUTANT macam TMNT atau Prof X .... hahaha

12 March 2019

Sebagai Manusia

Bhai/DeeDee semua...

Sebagai manusia... makhluk Allah Taala,.... hamba ..... maka kita semua adalah "equal" .... tidak kira kita Melayu, India, Cina, Kadazan Dusun, Murur, Iban mahupun Orang Asal seperti Semai, Negrito atau Jakun....

Kita semua sama....

Yang membezakan kita adalah "iman dan amal" .... itu ja....

So tak payah la nak rasa bangsa lu lebih bagus dan hebat berbanding yang lain... ader paham ka??








*** awak... jom kita buat ujian DNA ni .... hehehe

10 March 2019

Kesian Sungguh Lar

Bhai/DeeDee semua...

Satu part yang paling best dalam hidup adalah apabila kita berpeluang menyampai hujah-hujah kita secara beradab sopan, berakhlak dan lengkap berfakta dalam waktu kita berdepan dengan puak-puak yang tidak sealiran dengan kita sama ada dari segi pemikiran mahupun ideologi...

Tambah lagi bila kita terus kekal beradab sopan, berakhlak dan berfakta sewaktu penhujahan itu walaupun kita diserang bertubi-tubi dengan caci maki, jari tengah mahupun ditengking sampai dilibatkan seluruh ahli keluarga walau yang dah meninggal dunia oleh puak yang kita sedang berhujah itu. Kesian sungguh lar...

Setakat dibabikan, dianjingkan, dikeldaikan, diaerigalakan, dikhadamkan itu kira zikir biasa dah tue.. belum lagi masuk dilaknatkan, dimurtadkan, dimunafikkan, dikafirkan malah disumpah laknatullah pun ada... itu perkara biasa... walaupun pelaku yang membuat zikir itu afalah golongan yang katanya tinggi dan hebat ilmu agamanya...

Apa lagi label dan branding yang tak pernah gua kena... hahaha... gua helak jer... moga Allah Taala tidak mengambil nyawa mereka-mereka ini ketika mereka melantunkan semua zikir ini kepada gua..

Tapi kan... ada sesuatu yang pelik disini ... gua tak pernah pulak dizikirkan macam ji bila berhujah dengan puak-puak yang sah kafir dan kuffar waima level paderi atau sami.... Pelik sungguh lar... apa nak jadilah.... Patutlah pun ader sorang kawan pernah bagitau yang Bangsa Melayu ni adalah sebahagian dari Bani Yahudi yang hilang tu... maybe la Bangsa Melayu  ni lebih Yahudi dari Yahudi kot?? Ntahla...

Hahahaha... Ader paham ka???

09 March 2019

Hari Wanita

Bhai/DeeDee semua..

Kenapa Allah Taala memuliakan wanita... kenapa wanita sebenarnya  mudah sangat kalu nak masuk syurga???

Sebab wanita itu adalah segalanya... Ibu, guru, doktor, jururawat, kaunselor, banker, tukang masak dan segala semuanya.... Hebatkan... dan wanita itu juga adalah sebahagian dari tulang rusuk lelaki...

Maha suci Allah Taala atas setiap kejadian yang diciptakan... Allahuakbar..

Selamat hari wanita...

08 March 2019

Yang Mati Orang PAS

Bhai/DeeDee semua...

Yang mati di Lubuk Merbau adalah orang PAS
Yang belasah di Lubuk Merbau adalah orang UMNO

Yang bertanding PAS lawan BN (UMNO)

Majoriti pengundi berdaftar adalah Melayu... kafir mengkafir dah macam zikir masa tue

Apa pun... payah kalu berhujah dengan orang yang tidak berakal.... itu ja nak khabor .... hahahaha

07 March 2019

Sudah Terampunkah Dosa UMNO Di Lubuk Merbau?

Bhai/DeeDee semua...

1985.... Masa tu gua dah jadi Ahli Parti PAS ... yer betul gua masih bersekolah lagi masa tue... tapi tahun 1985 itu adalah antara tahun-tahun yang hangat dan panas... walaupun kampung gua terkena bencana banjir yang agak teruk....

Ini adalah tahun-tahun dimana gua mengenal erti cinta... Hahaha.... nak buat macam mana... masa tu remaja... stendet lar...

Tapi... Ini lah juga tahun-tahun dimana ketegangan antara UMNO dan PAS cukup memuncak... Sesiapa yang jadi Ahli PAS pada masa tue... alamat memang kena pulaulah... kena sekat macam-macam/.. kena tekanan macam-macam.... Dan pada masa tu la jugak kuatnya pengaruh AMANAT HADI dibawak oleh ramai pentaksub PAS.... betul,... gua pon pada masa tu ader gak terpengaruh dengan AMANAT HADI ni... tapi sekadar biasa-biasa jer mengikut takrifan "batasan iman dan kufur"... Alhamdulillah... gua dari dulu lagi tidak mengkafirkan sesiapa pun.... sebab gua ader pandangan yang lain dan berbeza...

Okeh... sori melalut sikit tadi... Apa yang gua nak citer aderlah... pada 1985 berlakulah satu PRK di Padang Terap Kedah.... dan berlakulah Tragedi berdarah di Lubuk Merbau sehingga membawa maut.... Pada masa itu PRK tersebut hanya ada dua parti sahaja yang terlibat... PAS dan UMNO...  Dikatakan Almarhum Pak Jabit pun ada pada masa kejadian....

Dan dibawah ni adalah mangsa-mangsa tragedi di Felda Lubuk Merbau pada 18 Januari 1985 ialah :
  1. Ibrahim bin Tahir - ditetak dengan senjata tajam
  2. Nasir bin Muhammad- dipukul dengan besi di kepala
  3. Shamsuddin bin Sulaiman - ditetak dua liang di kepala dan ditikam di muka dan dahi.
  4. Ayub Mat Shah - dihentak dengan bata dan ditikam dengan botol pecah dan dipukul dengan kayu.
  5. Ahmad bin Tahir - dipukul dengan kayu,dibaling dengan batu-bata di muka.
  6. Othman bin Talib - retak di kepala dan terbunuh.
Persoalannya.... Sudah terampunkah dosa UMNO di Lubuk Merbau... dan kalau ditakdirkan Allah Taala berlakulah kematian pada ADUN Lubuk Merbau... adakah PAS dan UMNO akan berganding bahu bersama-sama menentang PH disana.... apakah perasaan Ahli PAS di Lubuk Merbau....

Soalan ini perlu ditanya .... sebab kes tragedi ini masih lagi tidak selesai.... dan perbicaraannya tidak pernah dibuat.....

Gua amat berharap agak Mahathir Mohamed selaku Perdana Menteri Malaysia agak dapat mengadakan satu Inkues bagi Tragedi Lubuk Merbau.... kalau pun tidak dibuat Suruhanjaya Diraja (RCI) bagi Tragedi Lubuk Merbau ini... Bila dibuat barulah kita boleh tahu kisah sebenanya....

Oh yer... tragedi ini berlaku dua hari selepas Najib Razak hadir disana untuk berkempen pada masa itu...

Itu ja nak khabor...

06 March 2019

Nikah Mutaah

Bhai/DeeDee semua...

Semalam ada kes nikah mutaah, katanya tak perlu jurunikah dan wali. Cukup sekadar ada saksi.

Dan nikah mutaah ni boleh kensel pada bila-bila masa....

Hahahaha..... lawak lar PAS ngan UMNO ni.... Hahaha

Sedikit Tambahan...

Err... bukan ke UMNO ni dulu yang dilabelkan kafir dan sesat oleh PAS? sampaikan ader yang mati kerananya... yang bercerai suami isteri kerananya... yang tak makan sembelihan kerananya... yang siap bergaduh bertumbuk kerananya.... Huhuhu.... nampak sangat lah karutnya.

05 March 2019

Kesian Kena Tinggal

Bhai/DeeDee semua...

Dulu biler blogger AdukaTaruna buat sesi terjah Abdul Hadi Awang di Rusila ditemani dengan gua dan sorang lagi kawan... berkenaan isu penyatuan UMNO dan PAS (pada masa itu dikenali sebagai  Kerajaan Perpaduan)... bukan main kecoh alam siber dan alam real menyalahkan kitorang... malah ada episod belasah dan tahan oleh pemuka-pemupa PAS di Masjid Rusila... Diorang kata kamilah yang bawak fitnah berkenaan penyatuan UMNO PAS ni...

La ni... terbukti apa yang kami dah kesan awal tu adalah benar belaka... dan memang dari kes terjah di Rusila tu ... hilang respek gua terhadap Abdul Hadi Awang... dua sebab gua hilang respek... pertamanya adalah sebab Abdul Hadi Awang telah terbukti menipu (masa tu) bila mana dia telah menipu dalam satu mesyarat dalaman PAS yang mana dia mengatakan bahawa tiada usaha untuk kerjasama dengan UMNO masa itu walhal bukti telah ada) dan keduanya apabila beliau sebagai seorang tuan guru telah membiarkan berlakunya kekasaran terhadap AdukaTaruna dilakukan oleh pemuda PAS tanpa berniat untuk menghalang atau meleraikan.

Hilang respek sejak itu sampailah sekarang kerana Abdul Hadi Awamg telah dikesan kerap menipu dalam beberapa kenyataan yang dibuatnya...

Even Parti Ikatan pon kena tipu buta-buta sahaja yang mana sekarang ni Parti Ikatan telah ditinggalkan begitu sahaja setelah termetrai kerjasama UMNO PAS...

Walaupun gua tetap ahli PAS sampai la ni dan akan datang.... tapi gua hilang respek dengan ramai pimpinan PAS yang asyik kerap menipu demi untuk kepentingan politik dan peribadi mereka... Maaflah yer... Rosak Islam kerana penipuan semacam dibenarkan oleh golongan yang katanya hebat ilmu agama.

Risiko Keselamatan

Bhai/DeeDee semua...

Kalu semua urusan keselamatan negara ni asik nak ikut telunjuk bangang orang politik yang giler nak kuasa... alamat Malaysia nih takkan aman tenteram macam sekarang ni.... dimana lu dan semua orang boleh keluar jalan-jalan keliling Malaysia dengan aman....  Memang la ader jenayah... bunuh dan rompak.... tapi takder la sampai keganasan kaum dan agama sampai jadi perang saudara kat Malaysia nie...

Nih gua nak bagitau....

Kalu ikut sikap rasis dan sentimen agama yang dibawak oleh pemimpin politik.... tambah-tambah lagi macam sekarang nih... rasanya tak perlu tunggu sampai PRU15... sure dah jadi tiap2 hari insiden bodoh macam kes Kuil Hindu di Seafield tue...

Kerja dibuat oleh gengster yang diupah... akhirnya dibakar sentimennya oleh pemimpin politik yang macam lahanat tak kira la dari belah mana pon... sampaikan ader yang nyawa terbang dan kerosakan harta benda...... walhal benda ni kes jenayah sivil ja... tapi pasai bodoh.... kalu yang kafir tue dah tentu lah memang bodoh... ini yang pakai serban jubah pon nak ikut jadi bodoh gak....

Pasukan keselamatan memang dah lama tau.... yang lahanat mengapi-apikan sentimen agama dan bangsa ni adalah orang politik.... pemimpin politik... biler jadi huru-hara ka aper ka... mereka-mereka nih la yang akan lari dulu maybe sampai ke luar negara atau menyorok dalam negara.... konon mereka bukan penyebab.....  Walhal kerja lahanat diorang ni la penyebab semua benda jadi...

Gua malas nak citer la.... sebab berapa banyak taik-taik celaka ni yang anggota keselamatan terpaksa cover.... kalu tangkap karang... pengikut diorang ni akan mengamuk macam setan terlepas..... macam hantu raya terlepas tuan..... tu yang cuma mampu pantau ja.... Adoyailah...

Ader paham ka???




*** suka baca la komen awak.... mak sihat... ada masa jengah la dier...

04 March 2019

Hidayah Itu Milik Allah Taala

Bhai/DeeDee semua

”Kalau seandainya Tuhanmu menghendaki, tentu berimanlah semua manusia dibumi. Maka apakah engkau (Muhammad) akan memaksa manusia hingga mereka menjadi orang-orang yang beriman semua? ( QS Yunus 10:99).

Itu ja nak khabor

Huhuhu...

03 March 2019

Jangan Ingke Sangat

Bhai/DeeDee semua...

Sajer nak ingatkan puak-puak tertentu... bahawa "Jangan Ingke Sangat"

Takut lebih sangat ingke,  teghoyak pulak nanti..... baru la padan muka...

Hahahaha.....


Aduh

Bhai/DeeDee semua...

Layan la... sekali-skala....






 *** untuk awak ***
Mak okay... cuma biasa la orang tua.... uzur selalu

02 March 2019

Tahniah Kepada Pengundi Semenyih

Bhai/DeeDee semua...

Gua nak ucapkan tahniah kat Pengundi Semenyih.... Lu orang bijak... memang bijak... pilihan yang tepat yang telah lu orang buat...

Hahahaha...

Itu ja yang gua nak komen.... #memangtakmalubossku

28 February 2019

Lebai Pun Kaki Fitnah

Bhai/DeeDee semua....

Hahaha.... Bukan sekali gua baca.... bukan dua kali gua baca... dah banyak kali dah... dan dah macam-macam yang gua baca kat SosMed nih.... adoilah.... Lebai pun kaki fitnah....

Bukan sorang yang perangai macam nih... tapi ramai boh.... cukup ramai... setiap hari akan ader diviralkan sana sini fitnah... bila kita cek profile... ngalahkan boleh buat menantu... hahaha.... nampak macam alim... malah terlebih ulama pon ader....

Tapi kaki fitnah... adoi... dier ingat fitnah kepada orang Kafir tu tak berdosa ker.??? Karang tak pasai-pasai lagi awal masuk neraka dari orang Kafir tue..... Bangang tak sudah... Diorang buat semua ni pasai bos besaq depa pun kata tak salah berbohong menipu... yang penting Islam diperangi....

Adoilah..... macam kes berhala kat dalam surau itu hari la... berbakul-bakul geng-geng nih viral konon orang kafir yang punya kerja... walhal gua dah agak dah... awal lagi dah agak yang buat tue mesti orang Melayu yang mengaku Islam... sama macam yang bakar Gereja tu... dan yang gantung kepala babi kat pagar Masjid tue... semua tu sure orang Melayu yang taksub bangang ni....

Sama macam mangkuk yang buat fitnah nih.....  bangang...


Makin Bangang Si Satim Diman Ni

Bhai/DeeDee semua...

Urusan ajal maut bukan urusan kita... malah takder kena mengena pun dengan murka Allah Taala.... Yang jahat macam Syaitan pun ajalnya akan sampai..,.. yang baik macam Malaikat pun ajalnya akan sampai... Tiada sesuatu makhluk pun akan terkecuali dari ajal maut...

Ajal maut itu tidak dipercepatkan dan juga tidak diperlambatkan.... Ianya telah tertulis di Luh Mahfuz lagi.... dan takder pulak kematian itu mengikut giliran tertentu.... dari puak-puak tertentu dahulu sebelum yang lain...



Jadi biler ader mangkuk ayun yang katanya ader PhD macam si Satim Diman nih bagi kenyataan macam ni dalam ceramah politik dier... memang lah makin bangang si Satim Diman ni.... adoilah... macam ini punya orang pun ada... nak disabitkan citer politik dier dengan ketentuan Allah.... Aper dier ingat Allah Taala tu kuli dier ka....  Bodoh...

Ader sebab Allah Taala menetapkan ajal seseorang itu pada ketika itu... itu bukan urusan kita nak buat perkiraan.... sebab setiap yang Allah Taala tetapkan itu sebenarnya adalah ujian bagi manusia.... dan ujian ini ader macam-macam.....

Satim Diman ni mesti tak paham kenapa Allah Taala berulang kali berfirman "Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan" dalam Surah ArRahmaan tu.... mesti dier tak paham ayat tu Allah Taala pointkan tentang apa.... kesian..... adoilah kesian...

26 February 2019

Gila Ada Banyak Level Bhai

Bhai/DeeDee semua...

Rasa nak tergelak biler Menteri Pembangunan Usahawan dok kecoh bagitau bahawa projek kereta terbang pertama Malaysia dah siap... modal R&D jer dah cecah RM1 juta katanya... Hahaha...

Bukanlah gua nak kondem ka apa ka... sebab gua tau nak buat flying car ni sebenarnya modal ratusan juta... kalu pon gak cecah bilion... nih ader giler pulak kata dah siap dengan modal 1 juta... boleh terbang pada altitud rendah katanya..... hahaha... ker dier citer pasai kereta RC... radio control kot... hahahaha... lawak siot...

Kat Malaysia ni... Dah banyak dah kereta terbang kat atas highway kat Malaysia ni... itu belum masuk motorsikal terbang... malah dah pernah ader lori terbang melepasi divider highway masuk laluan bertentangan...

Semua tu pada altitud rendah....

Adoilah Menteri PH ni... sorang-sorang tak abis buat lawak... ingatkan BN ja yang boleh bekalkan Menteri lawak macam Ahmad Maslan .... huhuhu

25 February 2019

Apa Punya Bangang La

Bhai/DeeDee semua...

Menteri Pengangkutan si Anthony Loke dari DAP tu kata.... tol free lepas pukul 11 malam tu untuk beberapa Lebuhraya di Lembah Klang tu sebenarnya akan memberikan faedah kepada perkerja shift malam.....

Ini satu statement bodoh, gila dan bangang..... Semenjak jadi Kerajaan ni.... DAP dah semakin bangang bagi statement,.... hahaha..

Pasai apa gua kata camtue.... pasai... mana ader kerja shift malam yang start pukul 12 malam sampaikan kena keluar awal selepas pukul 11 malam.... untuk masuk shift kerja pukul 12 malam.... Kerja kilang pon shift malam dier start pukul 7 malam... Kerja Jaga pon sama ... paling lewat pon Jaga tukar shift adalah pukul 10 malam.... Kerja apa yang start pukul 12 malam aaa???

Kalu dulu mungkin ader la.... kerja pengangkat tong taik kat tandas awam sebelum tahun 60'an dulu....

Maybe Anthony Loke ni pikir untuk penyamun dan perompak kot... sebab maybe penyamun dan perompak masuk shift merompak dan menyamun pukul 12 malam keatas.... huhuhu.... tak pon dier kira tentang shift bonzer kelab malam, disko atau rumah pelacuran kot??? hahaha...

Atau memang tol percuma ini khas untuk ayam-ayam hidup (Vietnam, China, Indon, Thailand dan sebagainya) masuk shift bagi khidmat melampias nafsu kot??? Hahahaha

Bangang tak hinggat.... huhuhu

24 February 2019

Macam Celaka

Bhai/DeeDee semua...

Semua orang tahu yang semua lebuhraya dalam Malaysia adalah milik Kerajaan Malaysia sebenarnya.... apabila majoriti saham dalam semua syarikat-syarikat konsesi lebuhraya adalah milik GLC yang mana Khazanah, KWSP, LTAT dan sebagainya...

Jadi kebodohan apakah yang Mahathir Mohamed dan Lim Guan Eng nak tunjukkan .... konon kalau TOL nak dihapuskan,,, Kerajaan Malaysia terpaksa membayar pampasan berbilion "ringgek" kepada syarikat konsesi ini... maka rugilah duit cukai yang dikutip dari rakyat...

Walhal... pembayaran pampasan konsesi TOL ini sekadar bayar dari poket kanan masuk kepada poket kiri sahaja... tak kemana perginya pon... melainkan beberapa "CELAKA" bangsat daddykasi yang dapat laba pasai depa kononnya memiliki syarikat konsesi lebuhraya itu...

Macam celaka semua ni.... lakonan dan drama macam bangsat... ingatkan dah jadi Kerajaan nak lah baiki apa yang dah rosak... tapi bagi cadangan bangang dengan buat caj kesesakan la pulak...

Giler aper... patut Lebuhraya tak sesak la... ini tiap kali balik raya... sangkut jalan macam siput khinzir.... aper daa... tol kena bayar gak.. mana boleh ngelat... Ini sekarang nak bagi free waktu pukul 11 malam sampai pukul 5 pagi.... wei... itu waktu geng kelab malam, disko, kelab dangdut dan kaki mabuk punya time berkeliaran la....  kenapa bagi free masa tue...

Bangang betul lar.....  Alamat sepenggal lar memerintah.... dan jangan ingat orang nak bagi BN pulak memerintah lepas ni... PAS pulak memang takder hajat nak memerintah.... biarkan lah depa...

23 February 2019

Badan Kena Kekal Fit

Bhai/DeeDee semua...

Selepas gua bersara dari perkhidmatan tetap... gua masih lagi dipanggil untuk beri latihan kepada budak-budak baru... latihan dari segi “cyber tactical” gua dah biasa bagi... tapi bila terpaksa bagi “field tactical” ... terasa gak semput... hahaha

Pagi tadi... pasai dah lama tak buat fitness .... gua layan gak jungle tracking... naik bukit pada ketinggian 300 meter dari paras laut... dengan beban 20kg dan senjata .50 calibre... rasa nak putua urat kentut... hahaha

Tercungap jugak la wei... hahaha.... mampuih... dah tua dah kot...

Dulu 1993 sampai 1996 layan naik gunung pada ketinggian 2000 ~ 3000  kaki daei paraa laut dengan beban 25kg dan .50 calibre tak terasa apa.. relaks ja boleh berlari...huhuhu

Adoyailah...

22 February 2019

Agen Ah Seng

Bhai/DeeDee semua...

Ader orang tanya gua... kenapa Nik Abduh tak kena tahan PDRM atas mana-mana akta SOSMA / POCA atau OSA atau ISA... pasai isu Nik Abduh dengan CIA tue..

Gua cuba boleh kata satu ja....

Nak tangkap apa kes la bhai... sebab spesis ni spesis wayar... hanya layak tahan bawah Hospital Bahagia je... huhuhu... SB dan Jabatan E pon maleh nak layan statement Nik Abduh nih... buang masa jer...

Hahaha...

Angel Dustbin ???

Bhai/DeeDee semua...

Angel Dustbin tu aper aaa?? tak paham gua... huhuhuhu

Cat Merah Cat Biru

Bhai/DeeDee semua...

Kecoh ader kereta kena simbah cat... Hahaha... sebelum apa-apa tue... sila siasat kot-kot pemilik kereta tu ader hutang along ka tak setel lagi... atau ader deal yang dier buat tapi sudah kenael... arau ... hahaha ... ader skandal ka??

Hahaha... mana lah tau kan...

Cuma... kalu mau jadi gengster, pilihan warna cat tu tak kena la... patut cat merah... apasai guna cat biru... buta warna ka??  hahaha... atau kedai dah takmo jual cat merah sikit-sikit... hahahaha

Aper pon buat aper simbah cat... simbah petrol la lagi bagoosh... RON 95 kan dah murah... hahahaha...

21 February 2019

Saja Mahu Ada Pergaduhan

Bhai/DeeDee semua..

Dalam banyak kes siasatan berkaitan sentimen agama, pelaku sebenarnya adalah dari puak yang dibakar sentimen itu sendiri.

Tujuan adalah untuk sengaja membangkitkan isu dan ketegangan demi kepentingan individu atau organisasi.

Contoh,

Kes kepala babi di pagar Masjid. Ianya diletak oleh seseorang yang menggunakan plastik atau sarung tangan. Jika pelaku bukan Muslim, tentunya mereka tidak akan memakai plastik atau sarung tangan.

Kes berhala di Surau... hanya diletakkan di kawasan pagar sahaja... sekadar untuk menimbulkan provokasi. Sebab pelaku tahu tak elok diletakkan berhala dalam Surau... Taktik ini memang mudah dibaca... sama seperti yang baling cat ke pagar Istana semalam... paatinya dibuat oleh pelaku dari kaum Melayu gak... sekadar nak bakar sentimen cari gaduh...

20 February 2019

Apa Jadi Kat Kampung?

Bhai/DeeDee semua...

Adoilah... apa jadi kat kampung gua ni???


https://www.sinarharian.com.my/article/13907/EDISI/Perak/Pelajar-tingkatan-satu-nyaris-di-culik-tiga-lelaki

Sebijik Sebuntat

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... sebijik sebuntat ja PH dengan BN ni kalu bab nak cover line geng depa... Hahaha... Jangan lupa PAS pon sama gak sebijik sebuntat... Hahaha

Baru gua tau Jabatan Kimia rupanya susah nak buat ujian Urine Test untuk anak-anak orang politik ni... Kalu mat rempit ka apa ka.. tak sampai setengah jam Urine Test setel... tak perlu bawak sampai lime enam kali ujian kat Jabatan Kimia.. dan tak perlu amik masa tiga empat bulan...

Hahaha.... Shabu....  hahaha

19 February 2019

Kenapa Gua Takmo Komen?

Bhai/DeeDee semua...

Kenapa gua malas nak komen pasai penipuan Nik Abduh yang katanya dapat approval dari Abdul Hadi Awang???

Sebab gua tak tau lama dah Abdul Hadi Awang ni kalu bab kelentong dan belit dah lama dah perangai dier camtue.... Lu orang cek balik apa dier punya belit masa bab UG yang gua dan AdukaTaruna dulu terjah dier...

Apa dier belit masa tue??? apa tuduhan walaun terhadap kitorang... La ni apa pulak walaun nak bekap... dah memang sah dah dari awal lagi memang Abdul Hadi Awang nih tipu kata takder deal belakang ngan UMNO... walhal memang betul dier ader deal belakang...

So ... Nik Abduh tu patutnya bukan anak Nik Aziz... tapi dier patutt anak Abdul Hadi Awang... sebab sama spesis penipu .... pembelit... tabley pakai...

Itu ja nak khabor...

*** Maaflah terpubliah komen... patut letakkan dalam folder lain... Maaf yer awak...

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1