Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 October 2015

Nak Sokong Ke Ni?

Bhai/DeeDee semua...

Just nak tanya... Patut ke kiter semua bagi sokongan moral kat mamat nih... Udahlah tidur masa kerja.. Tidur dalam mesyuarat... Pastu bising tak ketahuan...  Lagi mau disokong ka? Setakat jadi geng lebai ingat boleh harap ka? Hampeh aaaa...

Hahaha

Ngarut ja bagi sokongan kat dia nih...


28 October 2015

Rajnikanth Berlakon Filem Brickfields Gengster?

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang ader denar cerita tak yang Skop Production dah buat plan untuk terbitkan filem Brickfields Gengster dalam masa terdekat nih? Dengar khabar Mahathir Mohamed akan berlakon secara Cameo disamping Superstar Rajinikanth.

Agak-agak lu orang la... Boleh Box Office ke filem nih?

Hahaha


24 October 2015

Inilah Akhlak Penyokong Olamak Envelope Dalam PAS.

Bhai/DeeDee semua..

Gua tamo citer panjang... Biar ja gambar berbicara.... Inilah dia akhlak para walaun penyokong dan pentaksub PAS dan Olamak Envelope yang penuh berkubang dalam PAS... Haha... Penuh maki hamun, carut marut dan segala macam kekejian... Macam chilaka kan.... Hahaha


23 October 2015

Ahli Parlimen PAS Khianat?

Bhai/DeeDee semua...

PAS ader 14 Ahli Parlimen sekarang nih.... 7 darinya ngelat masa Usul gantung Ahli Parlimen Gelang Patah daripada sidang Parlimen.... depa ngelat tak tahu kemana pergi... Ader yang kata nampak depa nih ngelat lepak kat Cafe Parlimen..... Bab ngular dan ponteng nih dah kira macam trademark Ahli Parlimen PAS jenis Ostad dan Olamak nih...

Jadi tinggal lagi 7 yang patutnya ader dalam Dewan Parlimen..... Depa kata 2 dari Ahli Parlimen PAS tue sokong AMANAH....  Pokok Sena dan Kuala Krai .... Jadi.... tinggal 5 orang....

So..... Siapakah 5 orang Ahli Parlimen mangkok nih yang mengundi samer ngan Ahli Parlimen BN menyokong usul gantung Ahli Parlimen Gelah Patah tue?

Siapa aaa.... Hahaha.....

Yang ngelat dan ngulor tue... memang kita (rakyat) tak boleh harap punya.... tak boleh pakai sesen pon.

Marang, Temerloh, Pasir Mas, Kuala Nerus, Hulu Langat, Bachok dan Pengkalan Chepa .... semua 7 ekor kaki ngelat dan ngulor nih patutnya rakyat yang bijak tak payah la ngundi depa lagi... Buang masa dan buang duit rakyat ja...  Bayar elaun depa... tapi tarak buat kerja.... Olamak ka... Ostad ka... semua nih tabley pakai....



So... ader paham ka???

20 October 2015

Ostad Envelope

Bhai/DeeDee semua...

Inilah kerja paling untung ... jual agama... Kerja Ostad Envelope.... Lagi ramai yang jahil bab agama walaupun siang malam ader kuliah dan tazkirah agama sana sini... Tapi pasai Ostad Envelopne nih ader ramai dalam Malaysia... Kerjanya tak lain tak bukan hanya membeeikan kefahaman songsang kepada para jamaah... Ditakut-takutkan dengan iau kena ikut jangan banyak soal apa yang Ostad cakap... Apa yang Ostad bagitau jangan di bantah....

Islam yang mudah sepertimana yang diajarkan oleh Rasulullah... Dan diamalkan oleh para Sahabat.... Dah jadi makin pelik dan rigid dengan idea-idea songsang labgi karut oara Ostad Envelope... Tambah lagi ader yang diklasifikasikan Olamak ... Tapi sekadar Olamak Envelope je....

Pun begitu... Pasai glamer.. Pasai dapat sambutan... Pasai berduyun orang datang ceramah Ostad Envelope nih... Yang penuh dengan lagho... Gelak ketawa.... Yang pengisiannya entah kemana... Last-last boleh jual air jampi... boleh jual "tangkal" ... boleh jual ayat.... boleh jual cd/dvd...

Tak cukup atas darat kat surau atau masjid... buat kat padang kat stadium... Nak lagi best buat atas kapal....

Yang penting sekali... Kena bagi orang awam jadi taksub kepada Ostad Envelope... Biler dah taksub... Aper Ostad buat semua di persetujui.. semua dibekap... semua akan cover up.... Kalo Ostad Envelope nak tambah bini... pengikut bukan setakat tolong carikan,. malah kalo ader anak perempuan siap laju ja nak offer... kalo Ostad Envelope berkenan dengan bini pengikut... dicerai pon tak apa... dapat pahala... dapat janji syurga....

Gila dah la nih...

Urusan ibadat dah jadi jual beli la pulak sekarang nih... ibadat haji yang diupah dah lama ader... komersial...  lepas nih apa pulak.... solat dan puasa pon boleh diupah ker? Kalo tanya Olamak Envelopee dan Mufto Envelope... Rasanya laju ja diorang jawab harussssss...

Apa nak jadi la...


19 October 2015

Parlimen Malaysia Cukup Memalukan

Bhai/DeeDee semua...

Ngam-ngam ajer perbahasan di Parlimen jadi panas biler Speaker kena tibai berterusan selepas dua Ahli Parlimen kena tendang keluar (Segambut dan Puchong)... Biler masa Sepang dan Gelang Patah dok berhujah tibai Speaker isu 1MDB...

Tetiba jee siaran langsung yang sebelum tue elok berjalan... Terus jahanam.. Masalah teknikal.... Hahaha.. Lawak betul lar... Nampak sangat lah Parlimen Malaysia cukup memalukan...

Patut pegawai teknikal siaran langsung tue kena pecat sebab tak pandai nak handle kes macam nih... Dah dekat sejam tiada siaran langsung... Hahaha... Masalah teknikal la konon... Lawak siot... Hahaha


Hari Ini Sidang Parlimen

Bhai/DeeDee...

Gua nak hint pendek jer nih....

Hari ini adalah hari pertama Sidang Parlimen bagi sesi ini... Jadi kita ader peluang la nak tengok Akta 355 @ Hudud dibentangkan oleh PAS di Parlimen.. Gua amat berharap Hadi Awang dapat menghadirkan diri ke Parlimen...

Jangan buat peleceh la bagi alasan tak dapat hadir pasai penat menghadiri FASTAQIM H60K aaa....

Ini urusan wajib... kena hadir lah yer....

Ooops... lupa pulak... Hari nih akan ader satu usul iaitu Usul Undi Tidak Percaya kepada Najib Razak selaku Perdana Menteri Malaysia..... So... jangan buat peleceh aaa...

17 October 2015

Apa Sebab Ada Pertunjukan Ular?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.. Siap ader pertunjukan ular tedung tue.... Hahaha.. Hebat.. Aper yang sebenarnya diorang nak kaitkan dengan ular.... Aderkah disebabkan Ular akan makan Katak? Atau.... Kepimpinan PAS sekarang nih dah jadi macam ular... Belit sana belit sini... Hahaha.... Metafora sungguh lar... Hahaha







 

16 October 2015

Sabah Akan Hilang?

Bhai/DeeDee semua...

Gua dapat maklumat.... maklumat yang menceritakan kemungkinan Sabah akan hilang daripada kekuasaan BN.... Makin ramai yang dah tak suka pada BN... malah sentimen anti Putrajaya dah makin kuat setiap hari...

Memang ader Ahli Parlimen dari Sabah yang dah jadi Menteri tapi itu bukan persoalannya... Orang ramai dah marah... warga Sabah dan marah... dan akan ajar BN pada PRU14.

Yang pasti.... BN memang akan tergugat nanti... Hahaha

15 October 2015

Harapnya Bukan Ini Yang Hadi Awang Peluk.

Bhai/DeeDee semua...

Harapnya bukan ini yang Hadi Awang peluk baru-baru nih... Hahaha... Gemuk dah ada gaya dah... Hahaha

Hancuss..


14 October 2015

Bijak Permainan Ibrahim Ali

Bhai/DeeDee semua...

Satu benda yang paling gua layann aderlah melihatkan kebangangan Hadi Awang dalam berpolitik.... Memang gua respek Hadi Awang dalam bab ilmu agama dier... Tapi dalam bab politik.., Hadi Awang banyak failed... Banyak buat keputusan bangang... Dan antara keputusan bangang diee adalah bekerjasama dengan Ibrahim Ali....

Gua tak tau la aper jampi Ibrahim Ali sampaikan Hadi Awang boleh terpesona... Hahaha... Habislah PAS kena kencing lagi ngan Ibrahim Ali... Hahaha


Dulu Ibrahim Ali pernah buat statement dibawah nih sejurus Nik Aziz meninggal dunia... Lu orang nilaikan la....



11 October 2015

Betapa Mengarutnya PAS

Bhai/DeeDee semua...

Cuba lu tengok sama PAS... terutamanya PAS Kelantan..... Bukan main sembang dok kutuk Najib Razak salah urus tadbir Malaysia... salah urus kewangan Malaysia.... salah urus pelaburan Malaysia.... macam-macam salah urus lah...

Walhal... PAS sendiri terutamanya PAS Kelantan yang langsung lagi teruk salah urus tadbir Kelantan... salah urus kewangan Kelantan... salah urus pelaburan Kelantan.... malah satu demi satu GLC Kelantan yang bermasalah....

Lagi mau sembang kutuk orang lain walhal diri sendiri pon ghuyup.... Hahaha...

Hampeh aaaa... Stakat guna alasan dana disekat la... dana tak cukup la... saper pon boleh bagi alasan... Cuba la cari jalan penyelesaian.... tapi tak pandai nak cari untuk Negeri... lebih pandai cari untuk kepentingan sendiri....

Bangsat kan... macam chilaka...

10 October 2015

Dana Tidak Terhad

Bhai/DeeDee semua...

Satu perkara yang gua respek sama UMNO/BN aderlah mereka akan menyediakan dana tidak terhad kepada cybertrooper yang berpihak kepada mereka. Mereka akan berikan dana dalam bentuk yang macam-macam.... Gua paham kalo ader yang rembat sikit dana tue bawak lari untuk diri sendiri.... tapi itu biasa la...  duit bhai... dan hasilnyer... UMNO/BN masih kekal dipuncak kuasa walaupun sekadar nyawa-nyawa ikan sajer pada satu-satu masa...

Tapi....

Pakatan Rakyat dan sekarang nih Pakatan Harapan.... nampak sangat la kemut nak salurkan dana.... Alasan yang sering diberikan... dana tak ader... Hahaha... jangan sembang la wei... macam la gua tak tau berapa besar dana lu orang ader.... sumbangan dari mana... dan kemana lu orang salurkan  dan sorokkan.... Hahaha

Kalu bagi sumbangan kat cybertrooper plak.... macam haram.... kalo boleh semua nak free... promosi free... radio internet free... cetakan free... malah bunting dan banner pon nak free....  atas alasan berjihad.... Agak-agak la wei... dulu masa takder kuasa takper la... ini masa dah ader kuasa dan negeri pon kuhun kedekut...

Kroni laju plak boleh dapat.... Hahaha

Aper pon... memang la tak hadap pun dengan sumbangan nih... cuma sekadar nak citer la... nak tipu dan kelentong kat cybertrooper PR/PH nih pon agak-agakla... ingat kitorang cap ayam ka.... Hahaha.... nak jatuhkan lu orang pimpinan pun sonang ja... kecik anak ja.... Hahaha

Ader paham ka???

09 October 2015

Perang Saraf Siber Akan Bermula?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Artikel pendek lagi...

Perang saraf siber nampaknya akan bermula tak berapa lama lagie.... Aperkah yang akan berlaku.... Siapa yang akan menyerang... Siapakah yang akan diserang... Bagaimana serangan ini akan berlaku... nantikan episod selanjutnya.... hanya ekslusif di http://cipantapirtenuk.blogspot.com/

Hahaha...

Gua ader maklumat tue... tapi terlalu awal nak di havoc kan.... Hahaha... biasa la....

*** FOLLOW THIS SPACE ***

08 October 2015

Zulkifli Mamat, Sila Jawab

Bhai/DeeDee semua...

Songlap, rasuah, main betina, khianat dan sebagainya tidak membezakan yang pakai kopiah atau pakai sarban.....  Semua puak-puak nih boleh jer buat benda nih.. Jangan ingat geng pakai sarban bagai maksum dari melakukan onar dan maksiat.... Hahaha.... Tak gitue spender putih?

So.... Zulkifli Bin Mamat .... Sila jawab persoalan ini..


07 October 2015

Sekadar Nak Story

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... Gua sekadar nak stori benda nih jer.., terpulang pada lu orang nak pikir dan nak amik tindakan.... Hahaha.... Ini hasil analisis dari Agensi... 

Agensi dah buat ambilan data dah... Dan dipersetujui kalo PRU14 dibuat sebelum bulan 4, peratusan BN nak menang adalah 63.5% ..... Tapi kalo buat lepas bulan 6 ader kemungkinan BN cuma dapat 58.7% jer dalam kiraan Voter Sentiment Ratio (VSR).... Nak tahu aper itu Voter Sentiment Ratio ... Sila tanya Olamak Gugel....

Agak bahaya untuk BN la ini macham....

*** macam mana Agensi boleh dapat kiraan camnie lu tak payah tanya la aaa... Itu urusan Agensi...

Ader paham ka???

06 October 2015

Tajuddin Abdul Rahman Sembang Boleh Lah

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... lawak siot... Mamat Tajuddin Abdul Rahman nih sembang deras boleh la... sembang depan media... sembang depan wartawan... konon anti-cina... konon nak pelempang cina... konon tak takut sama MCA.... hahaha.... setakat sembang boleh lar....

Hampeh....

Hidup dan bisnes pon disponsor dan dibekap oleh Cina lagi mau bising sembang deras tunjuk hero dan macho... Pigidah....  Maleh nak cakap la.... Berapa banyak bisnes dier yang disponsor dan dibekap serta dibantu oleh orang Cina... Hahaha..... Bukan sehari dua... malah berpuluh tahun..... silap-silap lendir cina pon dier baham... Hahaha

Wei... macam la orang tak tahu... hahaha



Mustapha Mohamed, Sila Jangan Menjadi Pengkhianat.

Tuan-Tuan dan Puan-Puan semua.

Jika anda berurusan jual tanah (sebagai contoh) dimana ianya melibatkan tanah yang dikongsi bersama adik beradik anda, adakah anda akan menandatangani perjanjian penjualan dengan pembeli tanpa berbincang dahulu dengan adik beradik anda? Adakah anda akan hanya berbincang setelah perjanjian ditandatangani? Apa perasaan adik beradik anda jika penjualan tanah tersebut sebenarnya tidak menguntungkan mereke? Tidakkah mereka akan mempertikaikan penjualan tersebut? Adakah perjanjian yang telah ditandatangani itu boleh dibatalkan tanpa anda pelu memberikan pampasan kepada pembeli?

Jika anda rasa tindakan anda menandatangani perjanjian penjualan itu terlebih dahulu sebelum berunding dengan adik beradik anda adalah satu tindakan yang betul, maka nampaknya anda seorang yang mementingkan diri sendiri dan tidak paham proses undang-undang. Kalau mengikut undang-undang rimba, anda sudah pastinya dibunuh atau disumpit.

Seterusnya : http://forthforce.blogspot.com/2015/10/tppa-jangan-jadi-pengkhianat.html

#ViralBroadcast

Betapa Celakanya Mustapha Mohamed

Bhai/DeeDee semua..

Najib Razak dah memang satu celaka... Nih Mustapha Mohamed pulak jadi celaka.... Tengok muka dier tersenyum tersengih dalam gambar dibawah nih pun dah rasa nak maki hamun.... Mudah betul dijualnyer negara nih... Dah rakyat semua tak setuju... buat aper sign... buat aper tandatangan...  Celaka la....

Berita berkaitan : TPPA Agreement Deal Signed.  Malaysia Sudah Tandatangani TPPA








05 October 2015

Pelan Perancangan Pengambilalihan Pentadbiran Malaysia

Tuan-Tuan dan Puan-Puan semua.

Satu perkara yang rata-rata rakyat marhaen ingin ketahui ialah apakah pelan perancangan pengambilalihan pentadbiran Malaysia oleh Pakatan Harapan. Dahulu semasa Pakatan Rakyat digerakkan, rakyat marhaen juga tidak tahu pelan perancangan pengambilalihan pentadbiran Malaysia walaupun Buku Jingga ada diterbitkan.

Ini kerana siri penerangan dan gerakkerja kearah memberikan pengetahuan kepada rakyat seakan tersangkut disana sini.

Setelah tertubuhnya Pakatan Harapan, rakyat perlu tahu apakah strategi yang akan dibuat oleh Pakatan Harapan jika mereka diberikan peluang untuk mentadbir Malaysia diperingkat Parlimen. Adakah Pakatan Harapan akan mentadbir Malaysia mengikut acuan sedia ada ataupun akan membuat satu rombakan yang akan menguntungkan rakyat.

Selanjutnya di http://forthforce.blogspot.my/2015/10/pelan-perancangan-pengambilalihan.html

Artikel @ViralBroadcast

Tak Tahu Usul Pangkal Pun Masih Nak Jawab

Bhai/DeeDee semua....

Ostad Sampul sorang nih gua rasa dier kena dengar dulu semua jawapan dari semua pihak sebelum dier nak komen atau ulas pon... Adoyai...



Bukan semua tajuk kita tau, dok gagah jawab juga pasai apa?
Posted by Ridzwan Abu Bakar on Sunday, October 4, 2015

Hadi Gereja

Bhai/DeeDee semua...

Dulu... kecoh puak-puak ProUlama kat dalam PAS menggelarkan Khalid Samad sebagai Khalid Gereja pasai dier ader buat kunjungan hormat dan diskusi dengan Gereja..... Sampai sekarang ni Khalid Samad tetap dikenal sebagai Khalid Gereja....

Takder satu perkataan maaf pon puak-puak ProUlama nih nak bagi kat Khalid Samad...

La nih.....  setelah tersebarnya satu gambar Hadi Awang menyantuni Gereja ..... maka selayaknya lah juga Hadi Awang digelar Hadi Gereja... Sebab ikut standard dan piawaian puak-puak ProUlama nih dulu la...

Amacam?  Okeh tak Hadi Awang lepas nih dikenali sebagai Hadi Gereja... Hahaha

Bumi ini bulat lar.... Ader paham ka??? Hahaha

Hadi Gereja

04 October 2015

Walaun Jadi Senyap Tak Terkata

Bhai/DeeDee semua...

Artikel pendek...

Biler yang lain masuk melawat ke gereja... Bukan main bising walaun.... kutuk kafir la... kutuk sesat la... kutuk jadi DAP la...... Hahaha.... Tapi biler Hadi Awang masuk melawat gereja...  senyap sunyi semua walaun... Malah siap bekap lagi...



Hahaha.... macam gampang kan... Hahaha

03 October 2015

Main Pistol Lah Pulak

Bhai/DeeDee semua...

Lu ingat orang UMNO/BN jer ka yang dok gila nak tunjuk dier ader senjata api... Dulu orang MIC ader buat camtue... Buat kerja gila mau tunjuk semua orang yang dier ader senjata api....  Tapi la nih... La nih orang PAS pon ader buat kerja macam tue...

Huh...

Aper dier ingat ini negara samseng ka... main show off senjata api sana sini.... Gila ka....

Ini macam punya worang... patut lesen senjata api dier kena tarik balik dan dibatalkan jer.... tak perlu tunggu sampai nanti ader yang mati kena tembak tak pasai-pasai biler mamat nih angin tak betul..... Nanti mana tau... tetiba datang penyakit gila... mau jadik kes tembakan rambang nih....

Adoyai... masak nih...

01 October 2015

Budak Ini Melancarkan Perang Terhadap YDP Agong.

Bhai/DeeDee semua...

Satu jer gua nak stori..... Mufti bagi Negeri Pulau Pinang dilantik oleh YDP Agong.... Dia bukan dilantik oleh Ketua Menteri... Jadi kalau Mufti sudah berikan arahan, dan ada pihak yang mempertikaikan arahan tersebut.... Itu bermakna pihak tersebut telah melancarkan perang terhadap YDP Agong...

Hukuman bagi melancarkan perang terhadap YDP Agong adalah "Mati Mandatori"

So, harap #PDRMasia dapat siasat budak ini yang melancarkan perang terhadap YDP Agong.


Lagi satu, budak nih mesti belajar agama cuma setakat dengar ceramah PAS jer... Hahaha... Kesian sungguh la.... Bawak-bawak la pi menuntut ilmu... Jangan setakat dengar ceramah PAS jer... Cuba la tanya Ostad Sampul Golf GTI tue.... Hahaha

Apa Pilihan Bagi Rakyat

Bhai/DeeDee semua....

Ader satu peribahasa Melayu... yang mana mengatakan.... "lari dari mulut harimau, masuk mulut singa" ..... Ini bermakna.... dapat lepaskan diri dari satu masalah tapi terkena satu lagi masalah yang sama besarnya...

Aper yang gua nak maksudkan nih aderlah.....

Biar pun apa parti politik yang jadi pemerintah di Malaysia.... tak kira la mana parti pun... tapi kalu mentaliti bangang juga yang diangkat menjadi pemimpin... tetap rakyat jadi mangsa... sebab pemimpin tahap bangang nih.... walaupun ilmu tinggi... tapi still bangang nak mampos....

Hahaha

Aper lu ingat kalo naik geng lebai jadi pemerintah... Malaysia akan jadi lagi makmur dan berjaya ka... wei.... geng lebai lagi la macam bangsat.... nasihat dari orang ramai langsung depa tak amik pot... sebab pada depa ... ilmu agama depa lagi tinggi dan lu orang yang tak belajar mana tue.. tak payah la nak ajar diorang.... Macam bangsat kan... Hahaha

Biler orang finance atau law handle negara nih... lu ingat diorang tue nak dengar ker pandangan lu orang sumer berkaitan bab finance atau law nih.... Mimpi la wei....  Pada diorang... diorang lagi power... dan lu orang tak layak nak komen atau kritik....

Tak macam cilaka ka...

That's what happen kat Kementerian Komunikasi dan Multimedia..... Sudah la Menteri tue bangang... tapi dier tak tau yang dier tu bangang.... pastu dier boleh plak membangangkan semua orang lain... berkaitan dengan isu akses Internet.... Adoyai la.....

Nasib la kiter kat Malaysia nih... naik saper pon jadi PM ka.. Menteri ka... dari BN ka..... waima dari Pakatan Harapan pun..... kiter tetap akan dapat yang mangkuk jadi Menteri.... Hahahaha... Nasib la... Aper la bodoh sangat pengundi di Malaysia..... Yang kaki ponteng pon masih lagi disokong nak naikkan jadi pemimpin.... Hahaha

Ader paham ka??

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1