Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 May 2013

Bila Semua Orang Sibuk ...

Bhai.... cuba lu bayangkan aaa.... bila semua orang sibuk membekap dan menyokong pemfitnah..... hahaha... kalu yang bekap dan sokong tue bukan ader asas agama... kira okeh la lagi... takder la teruk sangat.... tapi kalu dah jenis yang mengaku hafal kitab ..... dah level tinggi dalam bab agama pon sibuk nak membekap dan menyokong pemfitnah.... gua tak tau nak kata aper aaa.... hahaha...

Itulah orang cakap... biler ader ilmu tapi tak dimanfaatkan... satu hari nanti di akhirat kelak... ilmu tue akan berlepas tangan kepada orang tue.... hahahaha

Fitnah tetap fitnah... tak kisah la yang mengungkapkannyer tue guru agama ka... guru nanak ka... (no pun intended) ..... samer jer... fitnah tetap fitnah.... dan jika takder sandaran bukti dan fakta... ianya kekal berdosa.... berdosa besar plak tue..... hahaha ......



Kepada pencacai PAS dan para pembekap Hadi Awang.... tolong nasihatkan Hadi Awang... tolong mintak maaf pasai dah kuarkan fitnah nih...  itupon kalu lu orang ader belajar agama la... tapi tak tau la kalu lu orang sumer takder belajar basic agama..... hahahaha

Aper nak jadi aaa..... hahaha

Kalaulah Ada...

Bhai.... Kalaulah ada Mahkamah Rasuah di Malaysia..... dan ader hakim yang brani macam kat Indonesia nih.... dan kalaulah ada Mahkamah di Malaysia yang bebas tanpa gangguan dari Peguam Negara dan Perdana Menteri..... hahahaha.... mesti kes macam Khir Toyo tue dah lama dah kena.... bukan lama pon... setahun jer kena penjara..... Ling Leong Sik pon boleh kena berapa tahun.... Mahathir Mohamed pon boleh kena.... hahaha... Nor Mohammed Yakcop pon memang takder masalah dah lama melepak kat dalam masa kes FOREX Bank Negara Malaysia.... hahahaha ... Itu belum kira kes Shahrizat Jalil lagie.... hahahaha

Kalaulah ada...... hahaha ...

Tapi.... lupakan la.... mana ader Mahkamah kat Malaysia nih yang telus... yang Hakim nyer berani.... hahahaha.... tak kisah la Mahkamah Sivil ker... Mahkamah Syariah ker... atau Mahkamah Anak Negeri ker... waima Mahkamah Perusahan pon.... semuanyer tak telus dan tak brani.... hahahaha.... Kalu nak harapkan Malaysia ader Mahkamah Rasuah.... hahaha... jangan mimpi lar.... hahaha .....


Mimpi lar kiter nak tengok ader perbicaraan macam nih kat Malaysia.... hahahaha..... terutama skali yang membabitkan anak Nazri Aziz..... hahahaha..... dan jugak menantu Rafidah Aziz serta anak perempuan Nong Chik..... hahahahaha...... 

Dan paling gua tertunggu-tunggu kalaulah ada mana-mana Mahkamah yang berani nak kasi bicara kes salahguna kuasa melibatkan wang zakat oleh Jamil Khir Baharom dan juga kes lama salahguna wang zakat melibatkan Yusof Noor..... hahahaha ....

Ucapkan Tahniah Kepada Diri Lu.

Bhai..... Hahaha... ramai yang tak sedar dan tak tahu bahawa sistem AES telah dapat merakamkan banyak kesalahan memandu lebih dari halaju pada musim cuti sekolah nih.... Hahaha...

Gua dapat info... yang semua saman-saman nih akan sampai ketangan pemandu dan pemilik kereta yang terlibat dalam tempoh seawalnyer dua minggu lagi... Jadi.... janganlah marah dan mengamuk biler dapat surat saman nih...

Patutnya lu orang ucapkan tahniah bila disaman AES nih... hahaha... terutama skali bagi yang telah mengundi BN pada PRU13 baru nih... patut lu orang berbangga.... bukan senang lu orang nak sedekah duit kat Kerajaan Malaysia... Ucapkan tahniah kepada diri lu... Lu berjaya disaman AES.... hahaha

Jadi... biler lu orang dapat surat saman tu.... relaks... jangan mengamuk.... berbanggalah... bahawa lu orang memang sebenarnya suka disaman.... terutama sekali orang yang karat biru BN tue... dan yang telah mengundi BN pada PRU13.... jangan marah yer.... hahahaha

Kalu lu orang ader kawan yang karat biru BN yang jugak dah dapat surat saman dari AES.... korang ucapkan tahniah kat dier... kalu dier bising marah-marah... lu amik kapla mamat tue dan hentak jer kat dinding.... hahahaha....

Bodoh punya orang.... hahaha

30 May 2013

Relevankah PAS Pada PRU14?

Bhai... ini ader satu persoalan yang ditanya kepada gua oleh seseorang... Dier bertanya kepada gua atas kapasiti pengundi atas pagar yang pada PRU13 telah mengundi PAS bagi kerusi Parlimen dan kerusi DUN..... Dier bukanlah seorang yang tegar politik.. tetapi berfikiran terbuka untuk Malaysia yang lebih baik dan bagoosh...

Persoalan yang timbul aderlah.... Relevankah PAS pada PRU14 .... huh... gua tau kalu gua tulis benda macam nih... mesti ramai yang akan melompat... mesti ramai yang kata gua sudah kena beli... mesti yang kata gua nih bertujuan nak menjahanamkan PAS..... mesti ader yang akan mengatakan gua nih anti Ulama..... hahahaha

Bhai..... bagi peluang gua terangkan dulu... lu orang nak tibai dalam ruangan komen gua takder hal... gua jenis publishkan semua komen... janji takder komen lucah, mengarut atau yang berkaitan dengan "sisi peribadi realiti" gua.... hahaha ... ader paham ka???

Okeh la..... pada pandangan peribodi (yer betul... gua memang tulis PERIBODI okeh).... PAS pada PRU14 tidak akan relevan lagi... Sungguh... PAS sudah tidak relevan.... memang tak relevan..... pasai aper....

Pasai... kalu PAS masih lagi mengekalkan mentaliti pimpinan yang tak boleh ditegur... pimpinan yang rasa diri maksum... pimpinan yang dikelilingi oleh pembodek dan pengampu.... pimpinan yang tidak berfikiran terbuka... pimpinan yang memandang orang lain dengan tanpa mata....  memang PAS tidak akan relevan pada PRU14...

Masalah yang makin hari makin membelenggu PAS aderlah bilamana pimpinan PAS sentiasa dibekap dan dicover-up serta dikelilingi oleh para pencacai yang jumud pemikirannya dan kuat membodek serta mengampu.....  Paling best skali.... pencacai nih akan selalu mengatakan "Ulama itu pewaris Nabi" dan jangan sesekali melawan atau mengkritik pemimpin PAS yang bertaraf Ulama...

Tetapi diorang lupa... bahawa..... pemimpin PAS yang diagung-agungkan sebagai Ulama (tidak kisah la siapa pon) tetap tidak maksum.... dan boleh terkhilaf ijtihad dan pandangannya.... Dan telah terbukti beberapa kali bahawa beberapa tindakan pimpinan PAS yang tidak sehaluan dengan aspirasi rakyat dan pengundi...  Kita boleh ambil contoh tindakan Nik Aziz mengambil dan memberi muka kepada Ibrahim Ali yang mana akhirnya Ibrahim Ali mengkhianati Nik Aziz.... Alhamdulillah Nik Aziz menyedari kesilapannya dan telah memohon maaf atas kesilapannya memberikan peluang kepada Ibrahim Ali....

Tapi.... ader pimpinan PAS yang walaupun berkali-kali telah dikesan melakukan perbuatan yang salah... tapi masih tidak mahu mengaku kesalahannya.... malah siap dibekap oleh para pencacai yang taksub.... Hahaha... dari kes pentadbiran, pengurusan sampailah kepada tindakan menggagalkan Tahaluf Siyasi yang telah dipersetujui semua dalam Muktamar....  Macam lah orang ramai tidak tahu akan agenda menipu yang dibawak oleh pimpinan PAS nih.... hahaha .....

Aper-aper pon.... PAS tidak akan releven lagi pada PRU14 jika masih mengekalkan cara macam sekarang nih..... Babai la PAS... babai.... hahaha..... 

Teruskanlah

Bhai.....artikel petang nih agak pendek jer... hahahaha... Seperti mana biasa... kalu lu orang yang baca blog nih tak puas hati ngan artikel gua... sila berikan komen yang "berakal" .... jangan beri komen dengan menggunakan "kapla lutut" ..... Hahahaha.... Dan lagi satu.... tolong aaa.... tolong jangan bodek.... gua takder duit kecik dan jugak duit besar nak faraidkan kat lu orang.... tambah plak... kalu lu orang nakkan jawatan ker mender... mintak maaf lar.... gua pun bukan sapa-sapa...

Ader pon tujuan penulisan gua.... dari mula gua menulis... aderlah bertujuan mengkritik....

Jadi...... hahahaha.... Kalu lu takmo kena kritik dengan gua... jangan jadi pemimpin politik... jangan jadi pemimpin masyarakat.... jangan jadi pemimpin agama..... pi duduk "berkhalwat berseorangan" di mana-mana gua.... pi jadi ZUHUD...... Hahaha ....

Okeh lar...straight to the point....

  1. Teruskanlah membodek pimpinan lu orang
  2. Teruskanlah membekap pimpinan lu orang
  3. Teruskanlah mencover pimpinan lu orang
  4. Teruskanlah mengampu pimpinan lu orang
  5. Teruskanlah membodohkan diri lu orang
  6. Teruskanlah membangangkan diri lu orang
  7. Teruskanlah buat kerja khianat terhadap tahaluf siyasi
  8. Teruskanlah aper yang lu orang buat skarang nih
Jangan berubah... Jangan tukar.... Kekallah.... 

Dan pastinya... dengan ijin Allah Taala.... peluang untuk PAS ditolak sepenuhnya oleh para pengundi atas pagar aderlah terlalu tinggi..... teruskanlah dengan sikap sebegini.... teruskanlah....... hahahaha....

Kerja Pejabat Atau Gantung Tugas?

Bhai... Mana satu yang lebih relevan... Pegawai Polis yang sedang disiasat kes salah laku hanya dikenakan tindakan kerja pejabat atau gantung tugas??? Mana satu yang lebih relevan...

Pada gua aaa... Sepatutnya pegawai PDRM yang sedang dalam siasatan ... Perlulah digantung tugas... Sehingga siasatan selesai... Kalu stakat kena pindahkan kerja pejabat... Gua rasa kureng sesuai... Sebab ianya boleh memberikan kesan terhadap siasatan...

Biler aaa IA kat PDRM nih nak ikut stendet International... Hahaha... Lawak betul lar... Patut kalu ader kes salah laku yang menyebabkan kematian... Semua suspek perlu digantung tugas sehingga semua siasatan selesai... Ini tidak... Memalukan sungguh lar perkhidmatan kepolisian jer... Aper daaa ....

Err... Ader paham ka???

Azwan Din Hamzah Buat Lawak Seram

Bhai..... Katakanlah Kerajaan Malaysia setuju dengan cadangan Azwan Din Hamzah (Presiden JMM) supaya laman web perlu dilesenkan dan dibon .... errr... agak-agaknyer aaa... blogger macam PapaGomo dan sekalian pencacai UMNO/BN tue boleh selamat ker dari dikenakan tindakan lesen ditarik balik dan bon dirampas???

Sebab .... bukan ker kalu ader 10 artikel dalam blog pencacai tue.... 15 daripadanyer memang menyalahi lesen dan bon tue nanti.... hahahaha... artikel penuh lucah... artikel menghasut... dan macam-macam lagi.... Hahaha... kalu yer pon Azwan Din Hamzah nak buat lawak seram pon .... agak-agak lar yer.... hahaha... jangan lar buat malu komuniti Internet dan media sosial nih....

Aper daaa..... hahaha... kali nih pandai plak nak contohi idea Singapura... hahahaha..... lawak aaa.....

So... tolong aaaa... Azwan Din Hamzah... tolong jangan memalukan diri lu sendiri... tolong aaa... kalu lu nak bodoh... bodoh la sengsorang... jangan nak ajak orang lain pon samer bodoh.... hahahaha ....


KUALA LUMPUR - Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM) Azwan Din Hamzah berkata Malaysia perlu mengambil iktibar inisiatif kerajaan Singapura yang akan mengenakan lesen terhadap semua laman web berita negara itu bagi mengelakkan berlaku 'gangguan' keharmonian kaum dan agama.

Menyifatkan tindakan itu sebagai langkah terbaik menjaga sensitiviti semua kaum, beliau berkata pemberian lesen itu akan memudahkan kerajaan untuk memantau berita yang disebarkan seterusnya mengambil tindakan terhadap mana-mana artikel yang berbaur hasutan.

"Sesiapa sahaja termasuk agensi yang mahu menulis berita boleh berbuat demikian namun perlu memohon lesen dan kerajaan pula tidak perlu tegas semasa mengeluarkan lesen agar ia tidak menyekat kebebasan bersuara.

"Ia pastinya tidak akan menyekat kebebasan bersuara kerana lesen dikeluarkan secara mudah sebagai hak mereka maka kerajaan pula ada hak untuk menegur jika berlaku ketidaksesuaian dalam mana-mana penghasilan berita," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Azwan Din berkata dalam hal itu, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) juga perlu memainkan peranan yang lebih efektif dengan mengesan mana-mana 'IP address' antarabangsa yang diguna untuk menyebarkan sebarang artikel berbaur hasutan terhadap rakyat di negara ini.

Mulai 1 Jun, laman web yang mempunyai 50,000 pelawat dari Singapura setiap bulan dan menghasilkan sekurang-kurangnya satu artikel tempatan seminggu mesti memperoleh lesen tahunan daripada Lembaga Pembangunan Media (MDA) negara itu.

Sebuah agensi berita antarabangsa memetik kenyataan MDA menghendaki laman web yang diberi lesen itu mengeluarkan bahan-bahan larangan seperti artikel yang boleh menjejaskan keharmonian agama dan kaum daripada laman web dalam tempoh 24 jam setelah dimaklumkan oleh pihak berkuasa.

Laman web yang dilesenkan itu perlu menyediakan S$50,000 sebagai jaminan bon.

Azwan Din berkata apabila semua laman web berita dilesenkan pastinya sekatan terhadap mana-mana pihak yang cuba mengganggu kesejahteraan rakyat di negara ini dapat ditangani dengan segera. - sumber

29 May 2013

Koleksi Gambar Paling Rare Dan Legend

Bhai..... Hehehehe.... Ader orang kata gambar yang pernah gua publishkan dalam blog gua dirembat dari stok gambar orang lain... ader jugak yang kata ianya telah ditouch up... ader yang kata gambar tue telah di photoshopkan.... Hahahaha....  Gua gelak jer... Hahaha....

Nih dier gua publishkan satu koleksi gambar paling rare dan legend..... hahahaha.... For Your Eyes Only.... hahahaha .... Nama pakcik nih aderlah Pak Halim... Hahaha.... Memang Legend...






Gambar-gambar nih gua amik masa event BR1M kat Balok pada tahun 2012 dulu... gua sajer jer menyibuk kat sana.... bersama dengan kengkawan dari Harian Metro.... Hahahaha ..... Jangan mare...

Hidup Pak Halim... Hidup Pak Halim.... Hidup Pak Halim..... Hahahaha

Hanya Pujian

Bhai... Agaknyer aaaa... Kalu gua buat artikel blog dengan hanya memuji-memuja pimpinan parti (tak kisah la parti mana sekalipon) sure gua takkan dapat macam-macam tohmahan dan sebagainyer.... Hahaha... Tapi itu bukan gua la bhai...

Puji pujian hanya selayaknyer untuk Allah Taala ... Tuhan sekalian makhluk....  So... Ader paham ka...

Lagi satu... Hahaha... Gua tak terkesan pon dengan segala macam tuduhan, tohmahan dan ugutan... Takder hal lar... Hahaha... Biler gua citer tentang sesuatu perkara... Lu oranb kena baca betul-betul... Jangan baca dengan kapla lutut... Guna akai yang Allah Taala bagi...  Hahaha... Sebab selalunya (tidak semestinya sentiasa) gua akan menulis secara berkias... Bermetafora... Walaupon lu orang mungkin akan nampak tulisan gua macam straight forward... Tapi itulah gua... Hahahaha..

Kepada yang tak suka membaca artikel di blog gua... Hahaha... Aper pasal lu masih lagi membaca..... Lu sendiri yang cari penyakit.... Hahaha... Aper pon gua gelak jer baca komen-komen yang menghentam gua... Sebab gua tau... Diorang sebenarnya leka dengan dunia mereka yang diorang rasa itulah realiti.... Hahaha...

Bhai... Aper yang lu nampak dan aper yang lu tau tak semestinya samer dengan senario sebenarnya... Kalu la lu orang tau camana "dunia ini cycle" ... Agaknyer mesti lu orang akan jadi paranoid... 

Hahaha... Salah satu dari tujuan gua menulis... Aderlah sekadar untuk mendedahkan lu orang dengan sedikit dunia disebalik aper yang lu tau... Itupon tak sampai 5% yang gua cerita..... Hahaha...

Macam gak citer "dewa jalan duta" tue...  Gua baru dedahkan dalam blog nih senario sebenar cuma skitar 2% jer.... Hahahah... Itupon sudah ader yang panas hati dan telinga....

HAHAHADI AWANG...... Ramai betul aaa pencacai bangang yang membekap lu tanpa ilmu... Kesian diorang..... Hahahaha..... jangan mare.... 

28 May 2013

Selesai...

Bhai... Tadi pagi gua pi layan soalsiasat kat Bukit Aman... Dan segala urusan soalsiasat setel sebelum masuk waktu Zohor... Hari nih gua Zohor di Bukit Aman jer... 

Takder benda pon... Cuma disoal siasat berkenaan isu kononnya gua ader kritik golongan bangsawan... Errrr... Ader ker gua kritik diorang... Atau ker diorang nih perasan yang gua kritik diorang... Hahaha saper makan cili dier la rasa pedas...

Satu lagi gua ditanya tentang isu Lahad Datu... Kononnya gua ader citer isu panas berkaitan keselamatan negara... Hahaha... Yang ini pon gua pakat gelak jer.... Bukan pasai aper... Gua cakap kat diorang ... Kalu kononnyer gua gugat keselamatan negara... Diorang kena tunjukkan bukti.... Tambah lagi gua tak pernah publish spesifik detail iinfo....

Dan lagi satu... Gua tak pernah publish gambar anggota keselamatan sedang beroperasi dalam keadaan tanpa balaclava...

Aper ppn... Gua skrang on da way balik Kemaman... Hahaha.. Lain Kali Lah!!! kalu mau soal siasat lagie....

Sampai Bila Agaknya

Bhai... Ini persoalan yang masih bermain di minda gua.... Sampai bila agaknya Hadi Awang nak berdalih pasai fitnah yang dilemparkannya... Sampai bila pulak ramai pimpinan PAS nak bekap Hadi Awang...

Sampai bila agaknya pimpinan PAS nak menipu ahli, penyokong dan pendokong parti... Sampai bila agaknya semua masalah sekadar disapu ke bawah karpet sahaja.. Sampai bila agaknya PAS nak jadi camnie..

Cukup-cukuplah tue... Jangan nak tunggu sampai PRU14 baru nak berubah.... Hahahaha... Masa tue dah terlambat dah... Dah terlungkup dah kot... Hahaha

Jangan la ikut resam UMNO... UMNO tue dah memang terkenal bangang... Terkenal menipu ahli, penyokong dan pendokongnya... UMNO terkenal dengan pemimpin yang bangang dan rasuah... UMNO juga terkenal dengan ahli-ahlinya bekap pimpinan UMNO dengan bangangnya...

Cukup la tue... PAS jangan jadi macam UMNO... Cukup la slogan PAS ganti UMNO tue yang nampak sangat PAS nak jadi bangang macam UMNO... Hahaha

27 May 2013

Teras Jernang

Bhai... Gua baru sampai kat Teras Jernang Bandar Baru Bangi... Lepak rumah sedara.. Esok pagi pukul 8.30 pagi gua akan mengadap IO kat Bukit Aman... Ader sesi soal siasat... Kes dan isu gua tak dimaklumkan lagi.. Tarak tau aper kes la bhai...

Hahaha... Apa mau takut... 

Dulu pernah kena soal siasat 6 jam straight... La nih tak tau la pulak... Berapa lama... Hahaha.... Aper pon kasi layannn lar....

Aper gua mau jawab aaaa... Mmmm... Macam biasa la... Nama... Nombor IC dan jawatan... Itu jer la yang biasa gua jawab.... Hahaha...

So... Penat driving nih dari Pengkalan Chepa drive singgah Kemaman... Terus ke Mersing... Dan terus pi Putrajaya dan la nih lepak kat Teras Jernang... Mampuih kesian kat gua dan kereta... Nak harap "Guna Pun Sesat - GPS" pon tabley pakai gak.... Hahaha

Total 6 botol Redbull dan 4 botol Coke... Mampuih...

26 May 2013

Bekap Sana Bekap Sini

Bhai.... Gua takmo nak tulis panjang... Dah banyak kali gua tulis panjang benda nih... Cukup lah tue.... Hahaha...  Cuma aper yang gua seronok dok tengok sekarang nih ..... aderlah satu kumpulan pembekap yang bertungkus lumus menegakkan benang yang basah.... Hahahaha... Bekap sana bekap sini.... Janji dapat bekap bos... Dan dapat bodek bos... Kan baru dapat kerusi jadi wakil rakyat...  Hahaha... Jadi kena la ucap terima kasih kat bos dengan buat bekap tahap bangang "dewa jalan duta" jer...

Nih gua nak bagitau... Gua tak kisah la kaki bekap tue ngaji kat Mekah ker... Madinah ker... Mesir ker....  Hafal kitab kuning ka... kitab hijau ka... kitab pelangi ka... Sebab..... Sebelum lu nak bekap bos lu orang tue... Cuba tanya diri lu sendiri dulu.... 

Cuba tanya aper hukumnyer fitnah tue... Hahaha... Lu orang kan dah mengaji... Lain la kalu jenis ngaji pon jenis mengelat menipu.. Tak tau la plak gua... Hahaha

Cuba semak dalam buku dan kitab lu orang tue... Semak bab fitnah... Ker memang dalam buku dan kitab lu orang tue takder bab fitnah... Atau ader beza fitnah yang dilemparkan oleh Tok Guru dengan fitnah yang dilemparkan oleh orang biasa...

Sebelum lu nak bekap bos lu orang tue .... Sila tanya bos lu orang tue... Biler mau kasi bukti dan fakta bagi statement fitnah dier itu hari... Kasi setel dulu bagi takder fitnah barulah lu orang boleh bekap bos lu orang tue...

Kalu tidak mau kasi setel itu fitnah... Kalu tak mau bertanggung jawab dan meminta maaf.... Hahaha... Pakat bos lu ngan lu lu skali hanyut "ke laut"..... Hahaha

Bos jadi setan pon anak buah nak bekap lagi ka??? Hahaha... Oh yer... Kerja memfitnah nih kerja setan lar.... Takkan lu orang tak tau kot????

Aper daaa... Ader paham ka???

Eh... Lepas nih KP PAS negeri mana plak nak kuar statement bekap Hadi Awang pasai isu fitnah nih... Gua nak tengok berapa ramai pembodek pencacai jenis bangang "ke laut" nih... Senang la lepas nih pada PRU14 nak cantas....

Hahaha.... Fitnah tak berjawab tapi sebok dok bekap konon bos maksum.... Hahahaha... Bangang... Bangang... Nasib baik la gua dah lama letak jawatan KP PAS Kawasan XX XXXXX pada 1998 dulu.... Sebab perangai cam nih la.... Hahaha

Toyol Dalam Exam

Bhai.... Agensi gua ader ujian kenaikan pangkat... jadi ader sikit macam exam dan interview... so sesapa nak naik level dari balachi sampailah ke ketua balachi semua ader exam...

So... Gua tau skrang nih musim exam gak kat sesetengah IPTA dan IPTS.. Dan hari nih gua melepak satu satu restoran makanan segera kat satu bandar nih... Nih kawasan student... Jadi banyak la gua tengok student dok tulis sana sini toyol untuk bawak masuk kat dalam exam... Hahaha

Tapi yang lagi lawaknyer biler golongan cikgu @ pendidik yang skrang nih sedang sambung belajar pon dik giler prepared toyol mender kat macam-macam tempat... Balik tudung lar... Kat bekas pensel la... Kat tapak tangan lar...

Aper daaa.... Kalu cikgu pon guna toyol dalam exam... Jadi jangan la marah kalu anak murid pon guna toyol dalam exam.... Hahahaha... Lawak siot...

Aper bak jadi la ngan sistem pendidikan Malaysia nih.... Bukan stakat guna toyol ... Tapi sijil palsu pon berlambak... Jandi pegawai kanan la... jadi menteri la... jadi motivator la... jadi jutawan internet la... jadi jutawan hartanah la.... Semuanya palsu dan tipu... Aper daaa... Semuanyer buat gempak la...

Bermula dengan toyol... Jadi biler dah jadi Pengerusi SPR pon masih bangang nak mampus... Takder toypl tabley buat kerja.... Hahaha

Toyol.... Toyol....

Satu Lagi Bodoh

Bhai... Cuba lu nasihatkan si bangang nih... Bagitau kat dier... Kalu tak tahu nak membezakan parti politik dan institusi kerajaan... Tolong keluar dari Pakatan Rakyat... Tolong berambus... Sebab perangai tak tau nak membezakan antara institusi politik dan institusi kerajaan nih hanya UMNO dan BN jer yang berpenyakit camnie.....

Kalu ingat dah dua penggal boleh naik jadi ADUN tue dah rasa besar sangat... Dah rasa bongkak ... Dan dah nak jadi perangai macam UMNO/BN... Tunggu la sikit masa lagi... Konfirm perangai camnie akan ditolak oleh geng-geng ABCD... Sungguh...

Same goes to mana-mana orang dalam Pakatan Rakyat.. Tak kisah la lu DAP ka... PKR ka... PAS ka.... Ini kitorang bagi warning... Perangai macam nih kiter tolak... Dan kalu berterusan perangai macam nih... Pada PRU14 nanti... bukan stakat UMNO/BN akan bungkus... Dengan PKR, DAP, PAS dan lain-lain akan bungkus...

Jangan jadi bangang... Cukup la ramai pimpinan yang dah bangang nih... Jangan tambahkan korum...

Macai Oh Macai...

Bhai... Berapa kali aaa gua nak bagitau... Susah kalu kiter berhujah dengan puak-puak macai nih... Tak kira lah kat belah mana aliran politik macai nih duduk... Sebab kalu dah namanyer macai... biasa diorang akan taksub membuta... akan mengeluarkan komen diorang guna kapla lutut... dan komen yang beremosi... Hahaha... Tak pernah lagi gua baca komen atau artikel yang macai tulis dengan berfakta dan berbukti... Tambah lagi biler masa diorang dok menggila membekap pimpinan diorang...

Macai Oh Macai....

Contoh... Biler kes ader ostad kena tangkap berkhalwat... Semua macai membekap tanpa usul periksa... Dengar citer dari sebelah pihak... Terus kata yang ostad tue kena frame... Same goes to biler ader cikgu terkantoi khalwat... errk... kantoi zina.... Semua dok bekap dengar citer dari satu pihak...

Lain kali siasat la skit... Jangan main terjah bekap macam orang takder akai.. Guna la logik skit...

So... Biler ader pimpinan buat kuar fitnah... Para pencacai dok giler bekap... Sampaikan pimpinan tue pon rasa seronok ... dan boleh buat fitnah lain kali... Samer gak biler terkantoi ader deal blakang-blakang antara parti... macai nak bekap lagi ker... 

PAS pernah deal ngan UMNO... Tak payah la macai nak bekap... PKR pon pernah deal ngan UMNO... Nih pon macai tak payah la nak bekap... Stakat nih gua belum dengar lagi DAP ader deal dengan UMNO atau MCA... Kalo ader pon gua tak terkejut... Bukankah dah banyak artikel yang gua keluarkan tentang pimpinan yang sabotaj hasrat dan amanah ahli dan penyokong parti...

Jadi .... Macai oh Macai...  Cukup-cukup lah tue kena dajai... Tak payah la nak bekap pimpinan macam celaka tue... Pimpinan macam nih dah absolete selepas PRU12 dulu...

Skrang nih... Dimasa semua membawa konsep ABCD... Makanyer kitorang tak perlukan pemimpin yang tak amanah terhadap sokongan dan aspirasi ahli parti... Pergi jahanam la pemimpin bangang dan bangsat macam nih... Tak kisah la dari parti mana...

So....  Memang celaka la mana-mana pimpinan yang bangsat sangat pentingkan diri dan mengabaikan amanah dan aspirasi penyokong dan pendokong...

P/S : Biler ader pimpinan yang baru dapat jadi ADUN dok bekap pemimpin besar dier yang kena kutuk pasai isu menfitnah tue dengan menyuruh yang menguruk tue ikut saluran yang betul... gua nak bagitau pimpinan yang baru dapat jadi ADUN kat Perak tue... bahawa aderkah pemimpin lu tue yang lu bekap giler nih dulu keluarkan statement fitnah tue ikut saluran yang betul....  Poodah la wei.... Cukup la tue jangan jadi bodoh..

Inilah contoh pimpinan yang baru dapat kuasa sudah lupa kepada siapa yang bagi kuasa kat dier... Ingat... Lu bukan menang hasil dari undi orang pasti lu sajer... Lu menang pasai lu dapat undi kepercayaan dari geng ABCD... Ader paham ka...

Jangan ingat kitorang tabley jatuhkan lu balik pada PRU14... Buat la kerja betul-betul... Dan jangan dok bekap pemimpin lu.yang bagi kenyataan fitnah level "ke laut" tue... Cukup la pemimpin lu jer bodoh... Lu jangan la tambahkan korum...

Ader paham ka???? ....

25 May 2013

Tukar Tiub Dijumpai?

Bhai... Agensi gua tak terlibat dalam aper-aper penahanan yang melibatkan mana-mana pihak didalam negara... Proses penahanan biasanya dilakukan oleh pihak lain... Tapi dalam keadaan terdesak jika melibatkan operatif dari luar negara... Ianya dibawah urusan Agensi..

So... Ramai gak kengkawan yang tanya gua tentang kemana menghilangnya Tukar Tiub (Isham Rais).... Errr ... Kalu orang tempatan... Lu orang boleh cek la dengan PDRM ka.... 

Stakat nih.... Walaupun nama Tukar Tiub ader dalam list... Takder sorang pon kengkawan kat PDRM nak bagitau aper ceritanyer... Aderkah TT sudah kedalam... Gua tak pasti... Sebab kali nih diorang dah buat "blanket ops".... Hanya orang tertentu jer yang tahu... 

Setahu gua... TT takder keluar dari Malaysia ikut pintu stendet... Data Imigresen memang takder... Clean... Jadi kalu dier blah keluar dari Malaysia... Mesti dier ikut laluan tikus... Laluan seludup sama ader di Utara Semenanjung atau di Selatan Semenanjung...

Tapi... Gua rasa aaaa..... TT masih ader kat dalam Malaysia lagi... Tak kemana... Sebab bebudak kat E masih cari dier lagi... Errr... Atau diorang sesajer jer buat macam masih mencari walhal Tukar Tiub sudah dijumpai...

Aper-aper pon... Gua doakan dier selamat...  (Stakat nih sunyi sepi comm biler gua tanya pasai TT.... Hahaha)....

Oh yer lupa nak citer... Semalam ader IO datang cari gua kat Agensi... Gua mintak tangguh sampai Selasa... Nanti Selasa gua pi jumpa IO tue... Diorang kat Agensi kater ader soalsiasat untuk gua.....

Hahaha... Soalsiasat ntah kali yang keberapa tak ingat la pulak gua.... Hahaha... Aper-aper kiter layan... Aper mau takut... Hari nih diorang soalsiasat gua.... Lain hari gua plak soalsiasat diorang...

Mmm... Selasa nih gua pi Bukit Aman.... Saper mau temankan gua pi sesi soalsiasat.... Hahaha.....

Bila Pimpinan Pun Tidak Tahu Membezakan

Bhai... Gua tau ahli bawahan dan pencacai biarpun disebelah mana mereka berada agak susah nak membezakan serangan peribadi dan serangan politik... Itu dah dikira stendet lar... Sebab ahli dan pencacai nih ... Dier akan ikut contoh pimpinan...

Dan biler pimpinan pon payah tak beza antara serangan peribadi berbanding serangan politik... Payah la bhai... Memang sudah payah la kalu camtue... Hahaha.....

Nak buat camana lagi aaa... Maybe la pasai taksub melampau kot... atau pimpinan tue rasa dier Maha Hebat.... Hahaha... Lawak siot...

Biler pencacai PKR dan DAP dok giler bekap pimpinan diorang tue... Gua tak terkejut sangat... Sebab diorang tue tarbiahnyer kurang... Sebab maybe la ilmu agama diorang kurang.... Tapi biler pencacai UMNO dan PAS pon terikut samer bekap pimpinan secara membuta... Secara emosi... Secara hentam keromo jer... Tanpa ader asas dan fakta serta bukti yang kukuh... Camana tue aaa... Kesian...

Berapa kali dan pencacai UMNO dan PAS yang kena main dengan pimpinan yang diorang bekap dan sanjung bagai nak rak tue... Bukan sekali dua... Malah berkali-kali.... Hahaha... Orang cakap kalu bodoh tue cukup la sekali dua... Kalu dah banyak kali tue... Dah dikira bangang tahap dewata raya "jalan duta" jer.... Hahaha

Lawak siot... Kesian gua kat pencacai-pencacai nih... Buat kerja mencacai maha dewa... Tapi pimpinan buat derk jer... Bukannyer pimpinan hargai... Nak harap Allah Taala hargai pon ntah la... Sebab Allah Taala melarang orang yang tak mahu nak gunakan akal fikiran yang diberikan... Hahaha

Guna la akal tue... Jangan la buat tukun.... Hahaha

24 May 2013

Melawan Arus

Bhai.... Gua memang melawan arus... Betul... Dalam berpolitik... Gua asingkan kerjaya hakiki, kerjaya kenegaraan dan kerjaya politik... Jadi dalam banyak kes... kekadang tue bos besar kat agensi pon bertelagah ngan gua...

Tapi kitorang bertelagah bab dasar jer... Bab ideologi... Bab perspektif... yang lain kitorang tak bertelagah... Kena la professional la bhai..

Jadi biler kiter tabley nak jadi professional... Tabley nak terima nasihat... Tabley nak dikritik... Tabley nak ditegur... makanyer kiter nih rasa kiter dah abis hebat la... Sebab semua pencacai yang ader disekeliling selalu memuji memuja kiter...

Kiter lupa pada yang lagi hebat dari kita... Kiter jadi ujub.... Riaq dan takabbur... Sampaikan kiter boleh pandang rendah kat orang lain..

Aper yang gua citerkan nih gua tujukan direct kat Ulama "Ke Laut"... Dari sehari ke sehari... Dah makin jauh dah dier nih... Yer la.... Pencacai dier akan sentiasa bekap dier... Inilah contoh sokong membawa rebah paljng teruk..

Aper pon... Seperti yang selalu gua citerkan... Walau betapa hebatnyer kiter rasa pasai semua orang di keliling kiter dok sokong kiter... Kiter jangan lupa bahawa ader yang lagi hebat dari kita...

Gua tulis nih jugak sebagai tazkirah kat gua... Bukan aper... Gua perlu hilangkan rasa ujub, riaq dan takabbur yang ader pada diri gua... Gua tak layak jadi pemimpin ... Tapi gua takmo pemimpin yang "cakap tak serupa bikin" dan selalu lari biler rakyat perlukan dier...

Stakat pencacai dier nak citer semua yang "terbaek" pasai dier tak payah la... Macam la gua tak tau tentang mamat tue... Agensi gua ader full record tentang dier.... Hahaha

Jadi... Kalu lu nak jadi pemimpin gerakan Islam... Tunjukkanlah contoh yang bagoosh... Jangan buat perangai macam sekarang... Buat malu jer...

Kalau Kita

Bhai... Kalau kita taksub dengan pimpinan... biler pimpinan belot dan pentjngkan diri sendiri... mesti kiter akan rasa tak best.. Tambah lagi dalam banyak kes... pimpinan selalu sangat belot dan buat taik...

Tapi...

Tapi kalau kita taksub dengan idealisma... Pastinya kita takkan disabotaj dan diperdajaikan oleh idealisma kita.... Sebab idealisma tidak bergantung kepada siapa pimpinan atau ketua...

Jadi... gua nak nasihatkan lu orang... Sebagai pejuang rakyat marhaen dan mustad'afin... Lu jangan sesekali taksub dengan pimpinan... sebab banyak pimpinan yang akhirnya jatuh dan belot hanya kerana daki dunia... walaupun di mulut diorang sentiasa berzikir dan berzakar tentang perjuangan..

Lebih baik lu taksub kepada idealisma... Itu lebih baik buat lu...

Aper-aper pon.... Janganlah "ke laut" .... Hahahaha... 

Bersendirian (Alone)

Bhai.... Dalam menentang penipuan... kebejatan dan segala macam salah laku serta magik pada PRU13 yang baru selesai nih... rakyat marhaen macam lu dan gua kali ini bersendirian.... alone...

Semua yang dah menang... semua parti politik yang selama nih "kununnya" bersama rakyat... skrang sudah lari... menyorok.... malah siap berbuat penafian bahawasanyrr diorang menyokong sistem demokrasi... sistem pilihanraya yang ader.. Macam celaka jer....

Masa macam nih la kiter boleh tengok perangai sebenar ahli politik dan jugak parti politik di Malaysia... semua play safe... Tak kisah la sesapa pon... Semua macam dah hilang telur untuk melawan BN yang dah macam orang giler dok hambat sana sini rakyat marhaen dan mustad'afin nih....

Celaka punya parti PAS, DAP, PKR .... Macam celaka jer... Yang skrang masih bersama dengan rakyat marhaen dan mustad'afin berjuang melawan BN secara berdepan aderlah PSM jer... PSM yang dikatakan komunis dan sesat oleh Ulamak "Ke Laut"....

Mmmmm.... Dengan ulamak-ulamak skali lari mencicit.... Hahaha... Dulu siap cakap berkobar-kobar "kununnya" Allah Taala sudah menyuruh menggempur Putrajaya... cakap macam gempak... bersuara macam hebat... tapi rupanyer jenis mengejar daki dunia jugak... Poodah la...

Skrang nih yang lawan BN cuma rakyat marhaen dan mustad'afin jer... pemimpin dan ulama semua sudah kecut telur.... memang celaka... pejuang taik kucing la...

Gua nak "hasut" lu orang nih.... kalu lu nampak mangkuk-mangkuk nih buat ceramah atas pentas mana-mana... konon nak tunjukkan diorang la pejuang rakyat.... Lu baling jer telur busuk ker...  selipar cabuk ker... terompah ker kat mangkuk-mangkuk juara pentas nih... Sebab diorang nih memang celaka... cakap gempak... tapi lari dari berjuang bersama rakyat marhaen dan mustad'afin biler nak melawan BN dalam kes penipuan PRU13...

Lu tengok la statement sekor-sekor mangkuk nih.... macam sial jer... skrang gua dah naik angin... dan ayat maki dah makin kerap keluar... 

Patutlar BN makin berkuasa.... sebab dapat pembangkang yang pengecut... bangsat betul lar...

Kiter skrang bersendirian (alone) .... 

UPDATE 8.42am 24 May 2013 :
Aper yang gua citerkan nih aderlah perasaan gua setelah melihat dan mengalami sendiri keadaan politik di Malaysia... Gua tau ader yang tak bersetuju.. Tapi percayalah... Ahli politik yang jenis tumpang "tui" aderlah ahli politik yang memang lahanat... Jenis nak untung atas angin jer... Berjuang cuma berani atas pentas ceramah ker... Tapi biler menang... Dier la paling mengaku yang dierlah pejuang dan ketua... Dan dier patut dapat labanya... Memang lahanat...

23 May 2013

Otak Udang

Bhai..... kesian sungguh la kat mamat nih.... skrang terpaksa jaga kolam udang jer.... hahaha.... nak buat camana... Selangor sudah kalah kepada PR....  dalam dibawak masuk pengundi impot pon masih lagi boleh kalah... aper nak jadi lar.... terpaksa la jaga kolam udang,,,,

Lepas tue sudah tarak jadi Menteri... maka memang kekal la jaga kolam udang .... hahaha.... sebab itu lah pemikiran dan pandangan dier skrang sudah jadi macam "otak udang"  walaupun masih lagi hidup dan mempunyai otak yang besar... tapi stakat itu jer la... hahahaha...

Sebab itu lar dier boleh kuar statement camnie.... hahaha.... statement "otak udang" ....

Orang bukan tak suka sistem pilihanraya... tapi orang tak suka SPR dan cara pengendalian sistem pilihanraya yang memang terkenal banyak menipu sejak dulu lagi.....  tapi yer la... kiter cakap banyak pon takder maknernyer... sebab semua tue masuk dalam "otak udang"

Otak...... Otak...... Otak ..... hahaha... dah sebijik macam filem Zombie Kampung Pisang jer .... hahaha...


Empat Dari Dua Belas Orang

Bhai... Skrang yang sudah kena tahan aderlah empat orang... Sudah empat dari dua belas orang yang ader dalam list asal... Tapi itu list asal...

Dengar citer lagi itu list sudah ader keluar list tambahan... Cuma gua tak tahu berapa ramai orang dalam list kedua tue... Dan jugak gua tak tahu siapa nama-nama yang ader dalam list kedua tue.. Aderkah nama gua ader dalam list kedua tue??? 

Yang pasti... Episod ini akan menjadi makin rancak dan menarik... Kiter boleh berpeluang tengok kawan tibai dan unjuk tengkok kawan lain... Kiter ader chan tengok ramai kawan kena main dengan dengan kawan dier... Tikam menikam kawan sendiri...

Akan ader orang parti yang akan kena sabotaj dengan orang parti dier sendiri... Hahaha.... Itulah dunia bhai... Dunia politik Malaysia yang memang celaka sejak sekian lama.. Dan memang celaka sejak gua kenal dunia politik Malaysia pada Februari 1985....

Kalu lu nak tau kenapa selama nih BN tak pernah kalah... bukan sebab BN kuat mender... bukan sebab BN pandai manipulate agensi berkaitan... bukan sebab BN perkudakan PDRM dan ATM....

Bukan... Bukan... Bukan....

Tetapi... Semua aderlah disebabkan terlalu ramai pensimpati BN yang berada didalam parti lain... Terlalu ramai orang yang bersetia dengan BN walaupun duduk dalam parti yang melawan BN.. Semua ini memanglah mencelakakan rakyat marhaen dan mustad'afin...

Aper nak jadi lar....

P/S: Jangan lupa popcorn dan air berkarbonat.... Hahaha...

Penjelasan Artikel Ooooo... Macam Itu Kisahnya..

Bhai... Bertalu-talu gua dapat call dan sms pro and kontra pasai artikel gua tengah malam tadi.... Hahaha... Banyak yang marah-marah... Ader yang tuduh gua buat fitnah...

Bhai... Gua takder masa nak buat dan layan fitnah .... Jadi aper yang gua tulis aderlah berdasarkan maklumat yang gua diberitahu..

Dan kalu ader sesapa yang tak puas hati... Konon kata gua memfitnah mamat tue... Sila pi semak kat JSJ atau Cawangan Khas.. Tanya diorang biler mamat nih kena soal siasat dibawah Akta Hasutan ker... Akta Keselamatan Dalam Negeri ker... Hahaha

Tanya la dier gak... Berapa lama dier pernah lepak lokap.... Sebagai pejuang rakyat... Even Che pon pernah masuk lokap... Even Hassan Banna pon masuk... Even Burhanuddin Al Helmi pon masuk....

Even Ibrahim Ali dan Kassim Ahmad pon pernah masuk ke dalam....  Even Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang pon pernah masuk ke dalam..... Hahaha

Aiyark... Marah lagi aaaa pentaksub mamat nih kat gua... Mau lepas nih gua kena belasah... rumah dan kereta kena simbah cat... maybe gak gua akan kena lastik.... Hahahaha

Takutnyer..... Hahahaha

22 May 2013

Ooooo... Macam Itu Kisahnya

Bhai..... tadi gua dimaklumkan oleh seorang rakan.....  lama dier bercerita dengan gua... macam-macam segmen cerita dier... dari tahun 1980 punya cerita sampailah ketahun 2013 nih punya cerita.... banyak gak cerita luar dalam yang gua tak berapa clear inputnya ... la nih dah clear....

Ooooo.... Macam itu kisahnyer aaa.... tak sangka la gua.... rupanyer... selama nih... punya la kencang mamat sorang nih mengapi-apikan semangat membenci BN dan UMNO.... punyalah kat sana sini dier nih berdendang yang jelik sahaja tentang BN dan UMNO.... selama nih... ucapan dan tulisan dier... pergh... boleh terbakar orang membacanyer... boleh diklasifikasikan sebagai pejuang rakyat....

Sampai ader la orang yang terpengaruh dengan ucapan dan tulisan dier... lalu orang itu terus "bertelagah" dengan BN dan UMNO.... yang akhirnya mengakibatkan "kecelakaan" kepada orang itu dan seterusnya kepada orang-orang yang yang ikut orang itu....

Tapi..... mamat yang mengapi-apikan sentimen dan semangat membenci BN dan UMNO nih... langsung tak pernah masuk kedalam ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).... pelik bin ajaib sungguh...  macam member gua citer nih... gua terkejut gak... gua kata kat dier... ala... lu sembang jer.... tapi biler dier tunjukkan print-out senarai orang yang pernah masuk kedalam ISA..... pergh.... biar betul..... hahahaha

Siap nama gua pon ader.... walaupun gua tak dihantar ke Kamunting pada 1987... tapi rupanyer nama gua ader dalam list ISA tue ... gua tau la gua kena siasat pasai Ops Lalang 1987... hahaha... parak... parak.... hahaha... gua gelak jer.... sambil gua cakap kat dier... ini masa darah muda.... hahaha... kawan gua tue gelak jer.... dan dier kata... rekod dah ader... bila-bila pon boleh masuk sambung buat master atau phd kat dalam tue.... hahaha... itu hari baru diploma jer.... belum sempat buat degree.... hahahaha

Tapi yang best tue.... mamat yang kuat mengapi-apikan semangat membenci BN dan UMNO tue... yang kuat buat provokasi tue...... langsung takder dalam rekod ISA... dalam rekod list soal-siasat bawah ISA pon takder... hahahaha... macam mana nih siap ceramah sana sini konon pejuang rakyat la... pejuang bangsa la... pejuang agama la....

Gua tanya member gua nih... abis tue kenapa dier nih tak pernah kena..... hahaha....  member gua tue pakat gelak besar.....  dier kata "bhai... lain kali lu kena stadi lebih kenapa ader sesetangah orang tue langsung tarak kena aper-aper... walhal mulut dier la yang buat orang lain yang ikut .... dimasukkan ke dalam.... dier boleh lepas bebas" ..... Hahahaha.... member gua siap kenyit mata lagi...

Ooooo... gua paham aper maksud dier.... hahahahaha.... memang lawak aaa politik kat Malaysia nih.... hahahaha

UPDATE 8.29am 23 Mei 2013 : Hint klu dier ader gua tulis kat komen gua kat dalam ruangan komen kat bawah nih.... baca dan pahamkan... hahaha... bukanlah gua tabrani nak sebut nama dier... aper ader hal... sajer jer gua nak bagi lu berfikir sikit.... hahaha...  kelaut bhai... kelaut... hahaha ... pikap la bhai... pikap... klu gua dah bagi tue... dah ader dua klu... cukup dah tue rasanyer..... jom kelaut.... hahaha

Mahukah Mereka Membuat Pengundian Semula

Bhai.... kiter semua tahu yang ader ramai gak calon PR yang menang dalam PRU13 walaupun ianya penuh dengan penipuan.... dan kalu kiter stadi semua analisa dan keputusan yang ader... kiter boleh nampak bahawasanyer... ader sesetengah tempat tue... semacam sengaja dibiarkan calon PR menang....

Persoalan yang gua nak tanya lu nih..... mahukah mereka membuat pengundian semula.... bagi kawasan-kawasan yang PR menang tue... atas alasan kita mahukan pengundian yang telus dan bersih.... mahukan agaknyer wakil rakyat PR yang dah menang nih untuk mengambil risiko dalam pengundian semula...

Gua berani katakan... bahawasanyer... perkara sebegini takkan berlaku.... sori aaa... takkan ader sorang pon dari kalangan wakil rakyat PR yang nak amik risiko nih.... percayalah cakap gua...

Sebab diorang mesti dah seronok dengan kemenangan tue... takkan la diorang nak tambah risiko.... diorang cuma akan kecoh kat tempat yang mana PR kalah jer.... tempat kat mana PR tak dapat menang pada PRU13 itu hari.... bagi kawasan yang menang diorang takkan buat punya...

Serupa la macam kalu Anwar Ibrahim ker... Hadi Awang ker... Lim Kit Siang ker... takkan nak bagi dibuat pengundian semula kat kawasan diorang.... semata-mata nakkan ketelusan dan bersih dalam urusan pengundian..... hahahaha

Jadi... jangan lu harap PR akan membantah keputusan PRU13 di Mahkamah bagi kawasan yang PR dah menang walaupun dengan majoriti bawah 4 %... hahahaha....  Kalu lu tarak percaya aaa.... takper... lu tengok jer la senarai bantahan selepas SPR mewartakan keputusan PRU13 hari nih.... hahaha... tunggu dan lihat.... hahaha


SPR warta keputusan PRU13 hari ini

SHAH ALAM - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini mewartakan keputusan rasmi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang diadakan 5 Mei lalu.

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata selepas pewartaan keputusan pilihan raya dibuat, calon dan parti politik yang tidak puas hati boleh memfailkan petisyen berhubung keputusan pilihan raya umum di mahkamah mengikut negeri masing-masing.

Menurutnya, calon-calon dan parti politik boleh menggunakan saluran yang sah iaitu undang-undang untuk membuat sebarang bantahan termasuk keputusan PRU13.

"Insya-ALLAH SPR akan mewartakan keputusan pilihan raya untuk PRU13 pada hari ini, 22 Mei.

"Dan bermula pada esok, walaupun kita wartakannya pada hari ini tetapi mengikut undang-undangnya, bermula daripada esok 21 hari.

"Jadi mana-mana parti politik dan calon-calon yang tidak puas hati dengan keputusan pilihan raya atas apa alasan sekalipun mereka berhak dari sisi undang-undang untuk mencabar keputusan pilihan raya dengan memfailkan petisyen di mahkamah tinggi negeri-negeri yang dipertikaikan itu," katanya pada Sinar Harian dalam satu wawancara khas di sini, hari ini.

Sebelum ini PKR dilaporkan sedang menyiasat keputusan 27 kerusi Parlimen yang dimenangi Barisan Nasional (BN) dengan majoriti tipis pada PRU13 lalu berdasarkan alasan wujud elemen penipuan.

Siasatan mengenainya sudah pun dijalankan awal minggu lalu berdasarkan 237 aduan dan laporan daripada orang ramai berhubung dakwaan itu.

“... siasatan berdasarkan empat kriteria iaitu margin kemenangan tipis di bawah lima peratus, tidak sepadan dengan undi rosak, peratusan undi pos dan undi awal mengatasi margin kemenangan daripada undi biasa serta kerusi Parlimen mempunyai bukti penipuan bersama dan laporan polis.

"Empat kriteria itu akan diguna pakai untuk menetapkan kerusi Parlimen dan Dun yang akan disiasat dengan lebih mendalam,” katanya pada satu sidang media berkenaan.

Dalam pada itu, Wan Ahmad turut menyatakan pihak yang tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya umum boleh memfailkan petisyen dalam apa jua perkara.

"Tidak semestinya mengenai dakwat kekal, tapi apa jua perkara.

"Sebab itu saya minta parti politik kumpul bukti, kemudian kita berhujah dimahkamah," katanya lagi.

Bila DAP Pun Tersalah Pilih

Bhai.... ader beza seorang lelaki yang budiman (gentleman) dengan seorang lelaki yang bidaman (no pun intended) .... hahaha ... memang ader beza..... hahaha

Lelaki budiman aderlah seorang yang baik budi pekerti... dan juga baik tutur kata.... manakala lelaki bidaman pula aderlah seorang yang buruk budi pekerti .... malah buruk juga tutur kata..... hahaha.... (no pun intended)

Jadi... bila DAP pun tersalah pilih.... ingatkan Abdul Aziz Ibrahim tue seorang lelaki budiman.... tetapi rupanya jalang yang suka cakap belakang.... masa depan-depan dalam parti langsung tak keluar cerita... tapi once sudah keluar... mulalah macam celaka... cerita sana sini....  memang la Abdul Aziz  Ibrahim nih sebenarnya lelaki bidaman (no pun intended)....

Aper daaa... buang masa jer DAP lantik dier nih jadi orang besar dalam DAP..... kalu dah hati dier dari dulu lagi... masa duduk dalam T-I pon rupanyer banyak berlakon jer.... tak pernah pon masa dier kat T-I dulu dier nih tibai BN.... Gua rasa aaaa... dier nih dulu teringin dapat jawatan besar dalam UMNO... tapi orang tak kasi.... sebab dier nih bukan keturunan yang sahih "berbangsa melayu".... tue yang dier masuk DAP tue...

Gua rasa aaa... dari mula (the day one) dier masuk DAP .... dier dah plan nak korek macam-macam tentang DAP... dan dier akan gunakan maklumat yang dier ader untuk jatuhkan dan musnahkan DAP...  Biler dier bercerita pasai Malaysian Spring nih.... yang lagi pelik.... dier nih langsung tak disiasat oleh JSJ.... atas dakwaaan dier...

Macam mana la SOP JSJ nih.... biasanyer sebelum JSJ nak mula siasat ... diorang akan start dengan siasat penuduh dulu... baru la diorang akan siasat yang dituduh..... hahaha... ini penuduh langsung tak kena siasat.... hahaha.... aper daaa...  sudah tukar ka SOP tue.... hahaha


Satu Pendekatan Yang Baik, Tetapi ....

Bhai... Usaha Khalid Abu Bakar mengujudkan Jabatan Pencegahan Jenayah (JPJ) sebagai satu cabang jabatan baru dalam Perkhidmatan Kepolisan gua respek dan sanjung.... Memang patut ader jabatan nih... Jabatan Pencegahan Jenayah...

Cumanyer...... walaupun ianya satu pendekatan yang baik, tetapi..... kalu disalahgunakan.... ianya akan menjadi satu jabatan yang akan mencari pasal dengan rakyat... jabatan yang akan mencari-cari kesalahan rakyat....  dan boleh menjadi satu jabatan yang boleh dimanipulasi oleh pemerintah yang zalim...

Semuanya boleh dilakukan atas alasan.... pencegahan jenayah..... walhal maybe banyak daripadanya aderlah fabrikasi jer.... so... harapnyer la... tak jadi benda tak elok dengan penubuhan jabatan pencegahan jenayah nih....


Lagi Ditekan Lagi Melawan

Bhai.... ader dua jenis pejuang dalam dunia nih... tak kira la pejuang dunia virtual mahupun pejuang dunia nyata... tetap akan ader dua jenis pejuang....

Kedua-dua jenis pejuang nih amat kontra antara satu samer lain.... amat berlawanan.... walaupun dari segi fitrahnya nampak sama... berjuang... tapi... dari segi makrifatnyer... amat jauh berbeza....

Okeh... mari kiter tengok kedua-dua jenis pejuang nih...
  1. Pejuang yang lagi ditekan lagi melawan..... jenis nih... walaupun disogok daki dunia sebesar gunung Fujiyama sekali pon tidak akan goyah... tidak akan gentar... tidak akan berpaling.... dier tetap akan istiqamah dalam perjuangannya.... dier berjuang kerana idealisma... dier berjuang kerana agama... dier berjuang kerana masyarakat... dier berjuang kerana negaranya.... dan jenis nih....jenis tegar.... jenis yang lagi ditekan lagi melawan.... membujur lalu melintang patah....  bagi pejuang dunia nyata dan dunia virtual .. perjuangannya kadang-kadang dipandang sinis oleh pimpinan.... tetapi... para pemimpin memang mempergunakan pejuang ini....
  2. Pejuang yang bila dihamburkan kekayaan, kesenangan, pangkat, darjat dan laba.... diorang akan lupa kepada perjuangan.... lupa kepada apa yang mereka buat selama nih... lupa kepada masalah masyarakat... lupa kepada masalah negara.... lupa kepada idealisma....  Dan nampak ketara pejuang jenis nih lebih mementingkan perut dan bawah perut... Mereka-mereka ini cukup takut kalu ditahan... cukup takut kalu merengkok dalam penjara... malah dalam banyak senario.... pejuang jenis ini boleh berubah arah.... mengikut angin ...
Dan... yang lagi best tue.......

Barisan Nasional (BN) cukup tahu macam mana nak handle benda nih.... yer la.... dah 56 tahun dah dier ader pengalaman..... hahaha.... diorang memang cukup tahu....  cara mudah untuk mengekang pengaruh pejuang nombor satu aderlah dengan memperbanyakkan spesis pejuang nombor dua.... pejuang yang mudah digula-gulakan.... dan diorang cukup tahu bagaimana nak mempergunakan.... malah dengan strategi yang BN ada.... mereka boleh buat magik supaya pejuang nombor dua menang dalam pilihanraya umum....

Sebab itulah dikawasan yang dimenangi oleh pejuang nombor dua tue.... takder banyak signifikan yang boleh dilihat dalam pola pengundian..... Hahaha...

Yang jadi mangsa...... rakyat marhaen mustad'afin... macam lu dan gua....  hahaha

Rakyat VS BN Dan PR

Bhai..... sudah 2 minggu lebih keputusan Pilihanraya Umum ke 13 diketahui... walaupun ianya penuh dengan penipuan (rakyat tahu tentangnya tapi tanpa kuasa yang ada tidak dapat merubah apa-apa) ... dengan SPR yang tidak telus operasinya... dengan JPN dan Imigresen yang sama bersekongkol... dengan beberapa agensi dan badan berkanun yang terlibat sama dalam perancangan penipuan berskala besar ini... malah siap ada pihak swasta juga terlibat sama dalam Ops Haramjadah PRU13 nih....

Yang jadi mangsa ... aderlah rakyat mustad'afin...... rakyat yang tertindas.... bagi para penyokong taksub BN... mereka akan merayakan kemenangan secara penipuan ini..... bagi para penyokong taksub PR pula .... perkara yang sama berlaku.... kerana walaupun ada penipuan.... pemimpin mereka tetap menang.... Samer jer la perangai pemimpin kedua-dua cabang parti politik nih......

Bagi pemimpin PR... walaupun diorang tahu banyak penipuan pada PRU13... tapi pasai diorang dah menang... nada suara dan tindakan diorang sudah kool.... sudah relaks..... samer macam suara MB Kelantan..... suara pemimpin yang tak pernah nak kedepan pon dalam perjuangan rakyat.... tak pernah pon lead mana-mana bantahan awam atau sebagainyer.......

Ramai (mostly) dikalangan pemimpin PR aderlah juara pentas..... juara ceramah.... juara bercakap.... tapi... biler bab perjuangan rakyat.... diorang la yang paling selalu bagi macam-macam alasan... sibuk la... tak kena masa la.... malah dalam banyak kes... diorang nih siap lari pi luar negara... konon ader mesyuarat la... konvensyen la... lawatan la...... macam siot jer...  kalu ader yang join perjuangan rakyat pon... mereka akan mahukan akses VVIP... mahukan layanan karpet merah... mahukan keselamatan dijamin... bodigad penuh kiri kanan... malah dalam banyak kes... bodigad pemimpin PR nih lagi sombong dari bodigad pemimpin BN....

Diorang nih.. biler bercakap... biler berceramah... biler di pentas.... suara dan tutur kata sebijik macam pejuang,.... berani...  tegas..... tapi sebenarnya diorang la yang paling menikus....  contoh macam sekarang... biler rata-rata rakyat menolak dan mempertikaikan keputusan PRU13.... diorang macam kelam kabut... susah hati.... malah diorang siap suruh rakyat redha atas keputusan tue....

Gua tau pasai aper.... pasai... kalu diadakan balik PRU13 secara adil dan saksama... telus dan dikawalselia dengan baik.... diorang-diorang nih takkan dapat kekal di kerusi tue... silap-silap boleh kalah.... jadi pasai tue la diorang defend dan cakap belit-belit suruh rakyat redha.....

Tak celaka ker camtue...

Rakyat marhaen selamanyer tahu yang BN memang celaka... tarak boleh pakai... dan selamanyer rakyat marhaen menentang BN.... tapi biler BN pon di bantu sama oleh PR....  yang mana PR pon makin hari ke sehari dah jadi macam BN.... dari segi perangai dan tingkah laku..... aper lagi pilihan yang ader pada rakyat..... kesian....

Sekarang nih dah jadi..... Rakyat VS BN dan PR...... pergh.... kesian sama rakyat mustad'afin..... celaka betul lar diorang nih..... bagero...

Bacaan bagi orang yang mahu berfikir :
  1. Hayatilah nasihat Muawiyah Bin Abu Sufyan
  2. Mengekalkan persepsi

Ebay Malaysia Bakal Ditutup

Bhai..  bermula sertamerta.... kos penghantaran barangan (shipping) ke luar negara naik 400 peratus.... Semua kerana POS Malaysia yang dahulunya sebuah badan berkanun... kini sudah menjadi kapitalis... Hanya kerana pemilik POS Malaysia mahu kaya ... jadi secara tidak langsung... yang menjadi mangsa aderlah peniaga kecil-kecilan yang menggunakan Ebay...

Dengan adernyer Ebay... peniaga dalam talian dapat berniaga... dapat belajar berurus niaga ke seluruh dunia.... tapi dengan kenaikan 400 peratus nih... gua rasa semua lepas nih cuma akan menggunakan Lelong.My dan Mudah,My sahaja...

Berniaga dalam negara jer la.... hahahaha... kesian...

Antara yang menjadi mangsa aderlah sorang rakan gua yang berniaga baju bundle ....  kebanyakan client dier aderlah warga asing... dari Eropah dan US.... dan kini dengan kenaikan 400 peratus.... dier dah bagitau gua yang dier mungkin akan stop nak antar ke sana... sebab harga barangan yang dier jual dah jadi lagi mahal dari stok bundle kat sana... macam mana nak berniaga nih....

Aper la nak jadi..... fuh.... bau kaki punya bahana... hahaha.... kaya lar si bau kaki.... hahaha .... susah kalu bau kaki nih naik kat mana-mana...  pening.... hahahaha  ... nampak gayanyer Ebay Malaysia bakal ditutup la angkara bau kaki...

Ader paham ka??

Khas Buat Pencacai Hadi Awang

Bhai..... Entry nih gua tuliskan khas buat pencacai Hadi Awang.... hahaha.... tak payah la bermati-matian nak bekap Hadi Awang.... tak payah buang masa..... daripada lu bekap dier macam nak giler... tapi dier tak amik pot pon pasai lu.... hahaha..... Dier sudah senang...... ader dier pikir pasai lu ka.... hahaha

Hahaha..... lebih baik lu suruh Hadi Awang tue bawak fakta dan bukti fitnah dier terhadap Dr Nasir itu hari..... Kalu dier tabley bawak bukti dan fakta....   buat malu jer jadi Presiden PAS.....

Gua bertelagah ngan Hadi Awang pasai isu politik... takder kena mengena dengan keilmuan agama dier.... ader paham ka para pencacai Hadi Awang ooi....

Selagi Hadi Awang tak berani nak jawab beberapa isu yang pernah gua tuliskan dalam blog gua... selagi itu la semuanya tarak selesai...


  1. Kenapa menipu dalam muktamar
  2. Kenapa menipu ahli PAS
  3. Kenapa menipu penyokong PAS
  4. Kenapa menipu penyokong PR
  5. Kenapa buat deal dalam gelap dengan UMNO (walaupun tau benda nih salah)
  6. Kenapa buat fitnah
  7. Kenapa kuarkan watikah calon PRU tanpa pengetahuan SU Agung PAS
  8. Kenapa suruh undi calon Bebas .. bukannya calon PR
  9. Kenapa sabotaj PR

banyak lagi sebenarnya... tapi cukup la yang ini dulu.... hahaha..... kepada para pencacai Hadi Awang.... sila suruh dier jawab benda nih..... dan jangan jadi pencacai bangang macam pencacai UMNO..... hahaha... cukuplah pencacai UMNO jer yang bangang... jangan tambahkan korum..... hahahaha

P/S : Khas untuk Ahmad Shabery Cheek.... jangan ingat lu duduk kat Kementerian Penerangan tue... sudah ader lesen besar sama lu untuk buat kerja celaka....  dan jangan memperkudakan Kementerian Penerangan.... cukup la Rais Yatim sorang dulu tue yang buat perangai macam bangang.... 

21 May 2013

Kekebalan Gua Telah DItarik Balik

Bhai..... selama lebih dari 17 tahun gua menulis dalam Internet.... dengan berbekalkan kekebalan (immuniti) dari Jabatan "E" Bukit Aman......  akhirnya semuanya telah tamat.... finitto...

Kekebalan gua telah ditarik balik .... member-member gua sudah tarak dapat bekap lagi gua.... walaupun gua still boleh akses maklumat ... tapi dari segi mana-mana penulisan gua selepas dari hari nih.... ianya memungkinkan gua "kedalam"...

Imuniti sudah tarak.... jadi.... skarang nih gua "on my own" .... hahahaha...

Takper... takper.... apa mau takut samer manusia..... sepatutnyer gua takutkan Allah Taala lagi dari takutkan manusia....  tak kira la dewa-dewa dan dewata raya.....  buat aper nak takut...

Hahaha.... aper pon.... walaupun gua sudah takder imuniti.... hahaha... tapi gua akan still menulis .... dan pastinya selepas nih akan ader yang lebih pedas lagi..... Hahahaha ... Tunggu dan lihat jer la...

SPR tak payah la nak berlakon... bukan gua tak tau lu orang punya magik.... cukup la tue mengarutnyer.... kubur dah makin dekat.... yang muda pon boleh mati... inikan pulak yang dah tua ganyut... hahaha... By the way.... Zahid Hamidi oooi.... tak payah la nak tunjuk berlagak dengan power.... lu ingat lu boleh kontrol ker bebudak Jabatan "E" kat Bukit Aman tue ker..... hahaha.... lu silap... diorang sumer ader otak... diorang boleh pikir sendiri....

To Hishamuddin Hussein.... tolong jangan memperkudakan MIO untuk urusan parti dan peribadi lu.... bebudak risikan bukan balachi lu... diorang sumer ader akal... diorang sumer cuma setia pada YDP Agong jer.... tolong jangan  memalukan Kementah aaa...

Oh yer....  ader dua nama tadi gua mintak kengkawan kat Imigresen cek samer ader telah keluar dari Malaysia ikut pintu biasa.... tapi diorang kata takder.... hahaha... mana sudah pegi... takkan sudah blah ikut laluan tikus.... hahahaha.... Takper... takper....  berundur la dulu.... nanti mara balik...

By the way....  berani kerana benar... dan takut kerana salah.....  so... "What say you Hadi Awang? Biler mau kasi bukti dan fakta bagi fitnah lu itu hari???"

Selamat Bertemu Kekasih Hati Wahai Sahabatku

Nan...

Sori gua tak tau pon lu masuk spital Jumaat baru nih... Sungguh gua tak tau... Baru tadi gua dapat call dari Pejai... Ala kawan kiter yang giler bisnes SMS tue... Tetiba jer tadi dier call gua... Bagitau...

Rupanyer lu dah selamat bertemu dengan kekasih hati lu pada hari Ahad...

Maaf Nan... Gua lambat dapat info... Moga lu bahagia disamping kekasih hati lu di sana... Moga lu dimaafkan dan diampunkan oleh kekasih hati lu tue..

Moga gua dapat bertemu jugak nanti dengan lu disana waktu gua bertemu dengan kekasih hati gua... Moga gua jugak dimaafkan dan diampunkan oleh kekasih hati gua..

Kekasih hati lu dan gua... Kekasih kita semua...

Kirim salam gua kat kekasih hati kiter tue yer... Bagitau kat DIA yang gua lambat lagi jumpa DIA... Ader banyak lagi tak selesai... Banyak benda tak setel... Hutang dan kerja... Ibadat pon masih tunggang langgang... Bagitau kat DIA aaa... 

Harap DIA bagi chan gua setelkan semua masalah dan daki dunia sebelum DIA menjemput gua bertemu DIA dan lu kat sana..

Maafkan gua Nan.. Sori gua lambat tau... Itupon Pejai dapat citer dari Joe Computer War... Ala... Joe si budak Cina kafir tue...

Sori Nan... Gua tak tau pon lu ader penyakit darah tinggi... Tetiba jer lu kena stroke kat opis...

Sori Nan.. Jumpa lagi satu hari nanti kat sana...

Al Fatihah buat lu...

Celakalah

Bhai.....
  1. Celakalah mereka-mereka yang mengkhianati amanah rakyat
  2. Celakalah mereka-mereka yang menafikan hak rakyat
  3. Celakalah mereka-mereka yang menindas golongan mustad'afin
  4. Celakalah mereka-mereka yang menipu rakyat
  5. Celakalah mereka-mereka yang melupakan perjuangan rakyat
  6. Celakalah mereka-mereka yang bersekongkol dengan penzalim
  7. Celakalah mereka-mereka yang bersetuju dengan penzalim
  8. Celakalah mereka-mereka yang kini menjadi penzalim 
  9. Celakalah mereka-mereka yang mengejar daki dunia
  10. Celakalah mereka-mereka yang menjadi kaki dan tangan penzalim
Dan memang celakalah mereka-mereka yang meminta-minta agar dipanggil nama mereka dengan bergelar.... dengan pangkat dan kuasa.... dengan darjat dan kasta...

Dan memang celakalah mereka-mereka yang perasan bahawa merekalah penguasa dan paling berkuasa di dunia ini... dengan pingat berbagai

Celakalah mereka-mereka yang menjadi syaitan bisu... mereka yang alimin.... tapi tidak amalin ..

Celakalah para dewa-dewa dan dewi-dewi serta dewata raya yang bersekongkol dengan penzalim demi sesuap makanan, pangkat dan darjat... Yang lebih mementingkan kaum kerabat... yang memekakkan telinga mereka dari mendengar keluhan dan keresahan rakyat..

Celakalah mereka-mereka yang hanya fikirkan "perut dah gendut" sepanjang masa.

Makin Sombong...

Bhai....ader puak-puak tue makin hari makin sombong.... sombong dari segi percakapan... sombong dari segi tingkah laku... sombong dari macam-macam segi.... hebat.... hebat mereka-mereka nih boleh menonjolkan kesombongan.....  Tapi.... tapi diorang terlupa... atau sajer-sajer buat-buat lupa.....

Bahawa kesombongan itu hanyalah milik Allah Taala semata-mata.... Hanya Allah Taala sahaja yang berhak sombong....

Sebagai makhluk, kita langsung tidak berhak untuk sombong.... ini melawan fitrah.... ini melawan tuntutan agama..... Pening aaa.... nak katakan bodoh... tapi berilmu... nak kata berilmu... tapi bodoh..... macam mana nih aaaa...

Aper-aper pon....  jika lu sudah dapat kedudukan... sudah dapat kuasa.... sudah dapat rejeki.... tetiba lu start sombong.... makanyer... hanya dua perkara nih jer yang akan berlaku... takkan ader yang lain.... takkan ader option lain... hanya ader dua nih jer...
  1. Allah Taala akan menarik balik semua kedudukan, kuasa dan rejeki yang dah diberi... dan Allah Taala akan melaknat lu...
  2. Allah Taala akan menambahkan lagi kedudukan, kuasa dan rejeki yang dah diberi.... sebab Allah Taala sudah takmo nak amik tau pasai lu.... Ini kes Allah Taala sudah murka.... dan Allah Taala kenakan Istidraj
So....... tunggu lah masanyer.... hanya dua option nih jer.... takder option lain..... tambah lagi doa golongan mustad'afin memang mendapat perhatian yang lebih.... 

P/S : Khas buat mamat sorang tue... yang skrang nih perasan dier paling berkuasa di Malaysia.... errr.... anak lu yang koma tue aper cer...(dah padam ker?). Ingat.... aper yang Allah Taala jadikan kepada anak lu tue supaya lu beringat.... tapi kalu lu tak beringat... dan terus-teruskan sombong....  tunggulah masa dan ketika...  Bukan ker anak lu koma pasai terjatuh lepas menunjukkan isyarat lucah masa menunggang lu punya motor pada masa kempen PRU13 ...

Insaf lah bhai.... Allah Taala dah tunjukkan kifarah tue....

20 May 2013

Siapa Yang Sudah Kenyang Nih?

Bhai.... lu tau tak tentang binatang yang dipanggil ular sawa..... hahaha.... ular sawa nih dier punya belit... mantop.... hahaha... terbaek.... boleh patah riuk sekor kerbau atau lembu kalu kena belit dengan ular sawa nih..... hahahah... Ular sawa nih biasanyer akan kecoh biler perut dier lapar... dier akan usaha nak kasi penuhkan perut dier... ini fitrah bhai... setiap makhluk yang bernyawa... tetap akan ader nafsu makan.... sentiasa bernafsu..... hahahaha...

Jadi.... biler sekor ular sawa tue dapat ngap sekor kerbau ker.... hahaha... dier akan usahakan makan kerbau tue setelah semua tulang kerbau tue dipatah-patahkan nyer.... hahahaha... lepas tue dier akan cuba telan.... dapat setel makan tue... hahahaha.... kenyang la dier buat beberapa lama... maybe sepenggal kot.... hahaha... lama dah tue...

Siapa yang sudah kenyang nih????

So....samer la dengan puak-puak perasan diri pejuang rakyat nih.... sebelum PRU13... bukan main berkempen... bukan main citer yang dier akan perjuangkan hak rakyat... dier akan menjaga kepentingan golongan mustad'afin....   naik pentas sana... naik pentas sini... ceramah bagai nak rak... yang lagi best tue... sumer nih siap bawak ayat Al Quran lagi.... bacaan dasat... kupasan dasat.... macam gempak...

Tapi..... tapi biler ader perjuangan rakyat mustad'afin menuntut hak dan sebagainya.... berdemo mintak turunkan harga barangan ker atau bersihkan pilihanraya ker.... golongan nih langsung tak nampak muka.... macam haramjadah jer lari tinggalkan jamaah... macam-macam alasan diberikan.... sampai ader yang siap dok pegi luar negara ..... konon bersidang la... konon berkonvensyen la.... cam sial jer... macam la diorang tak tau yang golongan mustad'afin dah plan nak buat bantahan dan sebagainyer... boleh pulak diorang nih mengelat...

Tup-tup biler nak pilihanraya.... geng-geng nih plak boleh ader kedepan... konon diorang pejuang... dan kini diorang nak berjuang di medan Parlimen atau DUN.... siap ader yang "aku pilih engkau jadi calon... engkau pilih aku jadi calon" ..... Yang penyokong dan pendokong plak... walaupun dah banyak kali tau yang mangkuk-mangkuk ayun nih memang tabley pakai... tapi atas dasar wala' dan thiqah.... laju jer mengundi diorang nih....

Biler menang.... dah dapat kuasa.... semua jadi haramjadah... semua jadi senyap sunyi... semua jadi terkejut joli katak... dok layan jamuan kemenangan sana sini... walhal golongan mustad'afin dok macam-macam usaha nak bagi keadilan terserlah.... tapi... yang best tue... golongan "perut dah gendut" nih.... semua senyap sunyi.... semua dah kenyang kot....  yer la... biler perut dah diisi... mata akan jadi mengantuk... dan aper lagi... tidor la....

Lain kali aaa baru nak amik tau dan amik pot pasai masalah golongan mustad'afin nih..... hahaha... dari yang "perut dah gendut" berbaju batik... sampailah "perut dah gendut" berjubah.... samer jer perangai macam haramjadah....  sejak 5 Mei sampai 20 Mei nih... haram tak dengar satu komen pon untuk bekap golongan mustad'afin....

Celaka punya "perut dah gendut" nih.... malah dalam kes yang kat satu negeri yang dewanyer pandai berlakon tue...... ketua segala "perut dah gendut" siap boleh kata yang diorang menolak aper sajer agenda golongan mustad'afin nih.... Golongan mustad'afin nih nak harapkan mahkamah pon tabley... nak harapkan "perut dah gendut" pon tabley... nak harapkan pihak keselamatan pon tabley..... kesian betul lar....

Aper boleh buat..... cuma tinggal satu senjata jer lagi bagi golongan mustad'afin nih.... iaitu kiter berdoa agar semua yang khianat terhadap perjuangan golongan mustad'afin tak kira la siapa waima golongan alimin sekalipon di musnahkan oleh Allah Taala...  Jom kiter mendoakan semua yang khianat terhadap golongan mustad'afin ini menerima bala dari Allah Taala....

"Ya Allah Ya Rahman, Yang Maha Pemurah Lagi Maha Berkasih Belas.... kami bermohon kepada MU ya Allah agar semua yang khianat terhadap perjuangan golongan mustad'afin dikenakan laknat dan diturunkan bala kepada mereka.... Tiada daya dan tiada usaha kami melainkan pertolongan dan ehsan dariMU Ya Allah....Ameen...."

Wajib Jatuhkan Kerajaan

Bhai.... Hukumnyer aderlah wajib... Wajib menjatuhkan kerajaan secara paksa... Wajib menjatuhkan kerajaan secara total... Wajib menjatuhkan kerajaan yang sesat... Wajib menjatuhkan kerajaan yang taghut... Wajib menjatuhkan kerajaan yang karut... Wajib menggulingkan kerajaan yang jahat..... Wajib... Wajib... Wajib... Memang Wajib....

Dan dah memang menjadi amanah dan tanggungjawab sekalian umat Islam yang beriman dan beramal soleh untuk wajib bersama-sama menjatuhkan Kerajaan Langit pimpinan Ayan PIN/TAC akaun bank tue...

Tidak ader baiknyer membiarkan Ayah PIN/TAC berkuasa dan memerintah Kerajaan Langit yang berpusat di Putarjaya.... Melainkan seeloknya ianya dijatuhkan agar tidak menyesatkan lagi warga negara Manglasia... Seeloknya digulingkan...

So.... Mahukan lu orang disesatkan lebih jauh dalam pemerintahan karut, sesat lagi menjahanamkan yang dilakukan oleh Ayah PIN/TAC akaun bank tue....

Penat kalu para alimin yang hafal kitab warna pelangi juga dok sama teruja berpemimpinkan Ayah PIN/TAC semata-mata baru sahaja mendapat laba dalam bentuk kuasa dan pangkat...

Para alimin pun rupanyer mengejar daki dunia dan sedikit demi sedikit menonjolkan watak sebenar mereka yang selama ini bertopengkan "V for Vendetta".... Hahaha

Jadi... Wajib hukumnya untuk menjatuhkan, menggulingkan dan menjahanamkan Kerajaan Langit pimpinan Ayah PIN/TAC akaun bank tue.... Walaupun secara revolusi terhadap Kerajaan Langit...

Ader paham ker??? .... Hahaha....

Siapa Mereka Ini?

Bhai..... mereka kata mereka pejuang .... mereka kata mereka pejuang golongan mustad'afin... mereka kata mereka pejuang ekonomi.... mereka kata mereka pejuang negara.... mereka kata mereka pejuang bangsa ..... tapi.... tapi.... siapa mereka ini???
  1. Jika mereka pejuang.... mesti sepatutnya merekalah yang terkedepan...
  2. Jika mereka pejuang.... mesti sepatutnya merekalah yang prihatin masalah golongan mustad'afin...
  3. Jika mereka pejuang.... mesti sepatutnya merekalah yang prihatin masalah ekonomi...
  4. Jika mereka pejuang.... mesti sepatutnya merekalah yang prihatin masalah negara...
  5. Jika mereka pejuang.... mesti sepatutnya merekalah yang prihatin masalah bangsa...
Tapi.... tapi bila mereka kecapi sedikit kejayaan ... bila mereka kecapi sedikit kemenangan.... bila mereka kecapi sedikit kekuasaan.... bila mereka kecapi sedikit penghormatan... 

Mereka lupa.... mereka berpaling.... mereka berdusta.... mereka khianat.... 

Dan ..... mereka juga kini memandang serong kepada masalah rakyat... memandang serong kepada masalah hak.... memandang serong kepada apa sahaja yang dibuat oleh golongan mustad'afin  .... malah ada makin ramai dikalangan mereka makin kuat mengeluarkan kenyataan menghina perjuangan golongan mustad'afin ....

Hebat mereka nih..... hebat sungguh lar...

Jangan di lupa..... bila dalam perjuangan..... mereka-mereka ini tidak pernah berada di saf pertama berjuang menegakkan yang haq.... tidak pernah dipukul dibelasah... tidak pernah dihujani air berasid dan gas yang memeritkan....  tetapi merekalah yang selalu mengambil laba atas perjuangan golongan mustad'afin....

Mereka kata mereka tahu masalah golongan mustad'afin... tapi sebenarnya mereka menipu.... demi secebis kuasa.....

Kini mereka mendapat kuasa.... 

Dan juga...... mendapat maki hamun dari golongan mustad'afin....  Tunggulah balasan dari golongan mustad'afin.... kami tidak lupa... kami tunggu masa dan ketika.... akan kami pastikan mereka-mereka ini tersungkur menyembah bumi.... 

Jangan terkejut.... Allah Taala lebih menerima doa golongan mustad'afin ... diwaktu pagi, diwaktu petang dan diwaktu malam... Maha Suci Allah yang Maha Mendengar dan Maha Melihat...

Allahuakbar... Allahuakbar... Allahuakbar...

P/S : You know lar what I mean... and who's I mean .... right?? ..... Hahaha...

19 May 2013

Jom Menghasut

Bhai.... gua bercadang nak menghasut lu orang lar..... boleh dak??? Hahaha....

Gua nak menghasut lu orang supaya...... jeng... jeng... jeng..... supaya....
  1. Belilah barangan buatan tempatan walaupon cetak rompak... hahaha
  2. Utamakanlah awek tempatan dan balak tempatan
  3. Makanlah makanan tempatan (budu, cencalok, tempoyak, pekasam dan lain-lain)
  4. Kalu duit banyak tue... perabiskan joli katak la melancong di dalam negara
  5. Banyakkanlah produk tempatan (bukan stakat banyakkan anak jer)
  6. Kalu duit banyak tue... sodokah jo kat mano-mano semejid...
  7. Jagolah opah dan tokwan ekau tue... tambah laie kalu diorang berduit
  8. Jagolah gak omak dan abah ekau tue.. jangan derhako... ekau nak jadi Tanggang ko?
  9. Kalu duit banyak tue... hadiahkan la kat gua... hahaha...
  10. Jangan merompit kat atas jalan... merompit jo la kat dalam kubur tue..
  11. Jangan kuca anak orang ... anak beruang takpa...
  12. Bololah kobau dan lombu... ayam itik jangan lupo boi makan...
  13. Hang kena belajaq tinggi jadi orang pandai supaya hang tak mudah kena tipu ngan Kerajaan Langit
  14. Kalau komer nak lawan kerajaan.... lawan jer la Kerajaan Langit Ayah Pin tue...
  15. Orang lain nak bangang sokong Ayah Pin... lantak kat demer... komer jangan ikut bangang tu
  16. Hang jangan buat demo kat jalanraya tapi buat jer kat dalam pasaraya
Dan inilah hasutan paling utama gua..... "Tolong jangan beli minyak pada harga murah macam RM1.90 seliter, tapi belilah minyak petrol pada harga RM2.70 seliter" .... sebab kalu lu beli minyak murah... macam mana Kerajaan Langit Ayah Pin nih nak kaya.... hahahaha... macam mana lah Ayah Pin nak bagi duit kat lu orang semua RM500 setahun sekeluarga...

Kekalkanlah Kerajaan Langit pimpinan Ayah Pin di Putarjaya ......  dengan mengekalkannya.... bukan sahaja kiter akan ader kapal tak menyelam... tapi kiter akan ader kereta tidak kebal dan jet yang tidak berjuang.... hahahahaha ....  Hidup PM Manglasia (Ayah PIN / TAC akaun Maybank) !!!



PM Manglasia (Ayah PIN / TAC akaun MayBank)

Pusat Pungutan Zakat Bakal Dirombak

Bhai.....  Aper pandangan peribadi lu dengan Pusat Pungutan Zakat (PPZ) nih...  cer bagi komen skit.... hahaha...... Dibawah nih gua nak bagi pandangan peribadi gua.... hahaha... baca aaaa jangan tak baca....

Pusat Pungutan Zakat sepatutnya dirombak dan ditukar namanya.... Ini kerana nama yang sedia ader tidak melambangkan ketinggian Institusi Zakat itu sendiri.....  Hahaha.... Sepatutnyer... Pusat Pungutan Zakat (PPZ) dirombak dan ditukarkan namanyer kepada....

Pusat Pungutan dan Agihan Zakat (PPAZ) ....

Sebab.... yang menjadikan masalah selama nih kat Pusat Pungutan Zakat aderlah... dier cuma banyak berfungsi menjurus kepada pungutan dan kutipan zakat..... memang dari tahun ke tahun ... bermacam cara dan teknik diadaptasikan untuk memastikan pungutan dan kutipan zakat dapat dibuat .... dari secara pembayaran online... sampailah kepada pembayaran guna SMS.... hahahaha

Tapi.... hehehehe..... biler bab agihan Zakat..... hancuss..... duit zakat banyak tersimpan dalam bank-bank Islamik (hanya pada nama sahaja sedangkan sistem tidak Islamik) ... sampaikan simpanan jadi berkepuk banyak beratus juta.... walhal sepatutnya... duit zakat yang dikutip hendaklah diagihkan dengan seberapa segera kepada semua asnaf yang berhak.... Jamil Khir Baharom bukan asnaf yer.... hahahaha

Tambah lagi biler ader alasan yang selalu gua dengar ... iaitu tak cukup kakitangan nak memproses dan menyemak agihan... malah dalam semua kes... PPZ lebih menunggu orang datang melaporkan dan mengisi borang untuk mendapatkan bantuan zakat...   Kalu lu tak percaya... ader masa lu singgah-singgah la pi mana-mana pejabat PPZ... lu boleh tengok camana diorang beroperasi.... hahahaha

Tak percaya kalu... sila baca pendedahan kat sini.... hahaha

Sebab Veteran UMNO Boikot Air Asia Dikenalpasti

Bhai.... Lu pernah naik kapal terbang dak.... Hahaha.... Gua pernah la beberapa kali.... sama ader penerbangan komersial mahupun penerbangan tentera .... Hahaha... jadi dalam dua-dua senario... field dier lain.... masa gua naik Aeroflot atau Lufthansa .... servis okeh... kapal terbang besar... naik MAS atau Singapore Airlines memang best..... Pernah dua kali naik Pelangi Air ke Indonesia... dulu aaa... naik Twin Otter tue... hahaha...

Err... aper yang gua nak citerkan nih aderlah..... gua dah tau pasai aper veteran UMNO boikot Air Asia.... hahahaha.... gua dah dapat tau sebab utama veteran UMNO boikot Air Asia ... dah dikenalpasti dah bhai.... hahahaha

Sebabnyer... Veteran UMNO nih biasanyer diorang nih aderlah warga emas... berusia lebih 55 tahun... jadi kalu naik Air Asia diorang nih tak dapat diskaun langsung.... hahaha.... Air Asia tak kasi diskaun terhadap warga emas..... hahaha... kesian kan..... hahahaha .... memang kesian...

Hanya kalu naik MAS jer yang Veteran UMNO nih akan dapat diskaun 50% .... hahaha.... jadi sebab tue la diorang boikot Air Asia.... hahaha.... memalukan sungguh la pasai benda nih jer terus nak jadi isu kononnyer nak membela Utusan Malaysia ker aper ker.... hahahaha.... poodah la wei.... hahahaha

Pasai tue la yang sebenarnya.... hahaha... tak payah la nak berbelit citer pasai Utusan Malaysia ker... sentimen Melayu ker... DEB ker.... hahahaha


Fitnah Itu Tidak Berdosa Bagi Hadi Awang

Bhai.... gua cukup suka kalu ader orang kuar statement bekap tahap dewa kepada Hadi Awang... sebab diorang bekap nih semua memang secara tak berilmu... semuanya kerana emosi... hahaha..... guna akai la skali skala... jangan akai tu dok simpan dalam gulungan kain serban jer.... hahahaha.... Guna skit akai tue.... hahahaha... Allah Taala bagi akai untuk berfikir... jangan takmo nak berfikir... itu dah lawan fitrah dah tue.... hahaha

Camnie..... Semua orang yang mengaku Islam dan beriman tahu bahawa fitnah tue aderlah berdosa .... jadi... biasanyer orang akan cuba mengelakkan dari membuat fitnah..... hahaha ... err.. betul ker dak nih.... hahaha .... ker lu orang lain mazhab.... hahaha...

Kalu orang macam gua atau lu yang kuar statement fitnah..... abis satu dunia siber rasanyer kecoh pasai fitnah... silap-silap lu dan gua akan dijatuhkan hukum kafir la... murtad la... macam-macam lagi..... hahahaha.... sebab aper... sebab lu ngan gua orang biasa jer....  silap-silap gak boleh kena belasah... kena pukul... hahaha...... tak kira la dalam perkarangan Masjid ker aper ker.... hahaha...

Cer kalu Tuan Guru ker... Ostad ker.... Ulama ker mengeluarkan statement memfitnah.... err..... itu takder salah ker.... err... itu takder berdosa ker.... hahahaha..... Awat la yang semua dok bekap diorang-diorang yang memfitnah nih..... hahahaha... guna la akai tue skit... jangan la jadi bangang.....  menonong jer bekap tak tentu hala.... hahahaha

1Malaysia tahu yang Hadi Awang ader keluarkan statement fitnah itu hari dalam masa kempen PRU13..... sampai ke hari nih.... haram takder pon Hadi Awang nak keluarkan statement meminta maaf ker atau pon membawa bukti dan fakta untuk mengesahkan aper yang dier cakapkan tue.... haram takder bhai....

Sampai ke hari nih takder bhai..... So... maknanyer... bagi kes Hadi Awang nih aaaa.... fitnah itu tidak berdosa lar yer..... hahahaha..... hampeh la wei..... hahahaha


Komen Datuk Purba yang lu baca nih gua snapshotkan dari blog Yong Suka Kuning.... hehehehe ..... errr.... Hadi Awang ader bukti dan fakta ker??? Hahahaha..... kalu takder ... pasai tue la kitorang perli.... hahahahaha

P/S: Gua bertelagah dengan Hadi Awang atas dasar politik.... manhaj politik... bukan atas dasar ilmu agama.... ader paham ka???

P/P/S : Hehehe.... pencacai dan pentaksub Hadi Awang sudah meroyan... dier tak baca betul-betul artikel gua lepas tue dier tibai.... tue la... kan tadi gua cakap.... tolong guna akai yang Allah Taala bagi.... jangan akai tue buat simpan dalam gulungan kain serban jer....  Allah Taala dah bagi akai tue gunakan la sebaiknyer.... hahahaha ..... kesian.... takper... gua kasi bold dan kaler lain ayat yang clarifykan statement gua tue.. baca aaa... baca guna akai.... hahaha 

Sebab tue biler tak guna akai... jadi tak dapat nak tafsir citer, isi kandungan dan pengajaran dari cerita Pengalaman Gua Dengan Gereja tue.... hahaha.... semua sebab akai yang ader tidak digunakan sebaiknyer.... kesian....

Ops Bantah Sudah Bermula?

Bhai... Malam semalam gua ader calling-calling kengkawan kat Jabatan "E" Bukit Aman... gua bertanya betul ker sudah ader direktif untuk Ops Bantah.... (nama ops mungkin tidak sama dengan situasi sebenar) .... kengkawan bagitau .... yer memang betul.... sudah ader direktif.... kesinambungan daripada Ops Tahan pra-PRU13 itu hari lar......

Pergh... Gua tanya lagi kat diorang... Sudah aderkah senarai nama yang disediakan untuk Ops Bantah nih... Diorang cakap dah ader ... setakat nih ader 12 nama... big nama dalam dunia siber dan politik... gua tanya diorang lagi.... boleh bagitau nama yang dah ader dalam senarai tue dak... diorang kata tabley aaa kali nih... Sori...

Cuma diorang bagitau nama gua takder dalam senarai 12 orang nih... tapi tak tau la masa depan .... sebab direktif nih datangnya dari pihak atasan... Dan ianya boleh berubah pada bila-bila masa... Sama ader ditambah atau dikekalkan... Kalu nak dikurangkan senarai nama tue takder la...

Kemungkinan tetap ader... dan diorang cuma boleh bagitau kat gua supaya chill down skit... Sebab walaupun isu perkauman dicanangkan dan dimomokkan oleh orang lain dan gua tak terlibat.... tapi gua boleh gak ditahan atas tuduhan menghasut...

Stakat nih diorang bagitau untuk kes tahanan bawah Ops Bantah nih .... Habeas Corpus tidak terpakai... So... Lu orang tabley nak guna Habeas Corpus untuk menbantah penahanan... takder chan lar...

Aiyark....

P/S : Aper cer Wan Muhammad Azri Wan Deris... dier lepak kat Shangri-La maner??? Hahaha.... 

18 May 2013

Hari-Hari Terakhir Najib Razak

Bhai.... Lu agak-agak aaa.... boleh tak Najib Razak bertahan sampai Oktober 2013 .... boleh tak Najib Razak bertahan dari serangan dari dalam untuk Najib Razak melepaskan jawatan Perdana Menteri kepada Muhyiddin Yassin.....

Oktober 2013 aderlah bulan dimana akan berlangsungnya Persidangan Agung UMNO.... dan mengikut info yang gua ader.... sudah ader banyak tekanan kepada Najib Razak berkenaan dengan kekalahan teruk BN pada PRU13...

Geng Muhyiddin Yassin skarang nih tengah memperkuatkan sokongan daripada perwakilan UMNO diseluruh Malaysia.... Diorang sedang bergerak dalam senyap untuk memastikan Najib Razak dijatuhkan pada Persidangan Agung UMNO (PAU) kali ini.....

Dana khabarnya cukup banyak dah disalurkan... hahaha....  Aderkah Najib Razak boleh bertahan sampai Oktober dan seterusnya sampai PRU14.... atau hari-hari terakhir Najib Razak kini sedang dikira.... Kalu ikut sentimen yang ader... rasanyer tak sempat kot sampai PAU Oktober nih...

Kalu lepas PAU Oktober nih... maybe tak lepas sampai PRU14... silap-silap dalam sebulan dua lagi... semuanya bergantung kepada Mahathir Mohamed... berapa lama dier mau biarkan Najib Razak kat kedudukan tue.... Hahahaha

Kiter tengok... lepas nih aderkah blogger pencacai UMNO akan mula menyerang Najib Razak.... hahaha..... gua tau ader sekor dua blogger pencacai UMNO yang skrang nih dah dibeli oleh team Muhyiddin Yassin.... berapa nilai gua tak berapa clear la... tapi besar gak lar... hahaha

Hari-hari terakhir Najib Razak kini sedang dikira.... Nasib la lu.... hahahahaha

Baek Punya Kipas

Bhai... Ini bukan entry sarkastik... Tapi ini entry bombastik..... Hahaha... Jangan mare... Hahaha....

Tadi gua singgah solat kat satu Masjid besar kat Kubang Kerian nih ... Biasa dah gua singgah kat Masjid nih... Cuma gua tak tau nama Masjid nih..... Hahaha

Sesudah gua solat... Tetiba gua terpandang baek punya kipas kat atas siling Masjid tue.... Mak aih... Godang bona kipas kat dalam Masjid tue... Panjang bilah tue gua rasa aaa paling kurang pon 8 kaki.... Pergh... Hahaha

Gua rasa aaa kalu Hassan Ali guna kipas nih kat Najib Razak itu hari... Sure dier akan dilantik sekurang-kurangnyer jadi Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri... Hahaha



Hebat kan... Lain kali kalu ader sesapa nak kipas bos dier sila guna kipas camnie.... Hahaha... Jangan guna kipas yang satu bilah camnie (Sycamore) yang macam gua guna kat rumah gua.... Hahaha ... Beli kat Australia .... hahaha... murah jer harga dier... composite.... tak pakai skru... pakai clip...


YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1