Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 March 2021

Dah Patut Bubar UMNO Semua Masuk BERSATU

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.. tengok lawak yang ditonjolkan masa Perhimpunan Agung UMNO memang lah nak gelak besar... Yer la... masa dalam dewan bukan main tempik sorak marahkan BERSATU... tapi in reality masih tabley berjauhan dengan BERSATU... hahaha

Semua sebab UMNO dah takder lubuk duit... dan semua lubuk duit ader kat BERSATU... sampai cakap Presiden UMNO pon depa tak layan... depa ikut cakap Presiden BERSATU .... hahaha ... sampai begitu lekehnya.... kebuloq...

UMNO mana boleh hidup tanpa duit... Hahahaha...  Sama la macam PAS.... masa tak berduit bukan main la semangatnya.... tapi biler kena ngan impak duit... semua jadi leka... Hahaha

Kita paham semua tue... biasa la... nak istiqamah dalam perjuangan macam mana kalu poket kosong... nak lifestyle pon tabley... nak huha-huha pon tabley... jadi terpaksa ikut ja mana yang ader duit... hahaha

Kalu macam gitue... tutup jer la UMNO tue... bubarkan.... dah patut bukar UMNO semua masuk BERSATU... sama gak ngan PAS.... bubar jer PAS dan semua masuk BERSATU.... hahahaha ... Buat apa ader banyak-banyak parti Melayu... hahaha.... 

Tak perlu ader Muafakat Nasional bagai.... buang masa jer... jadikan 1 parti ja.... baru la kuat.... hahaha

Hahahaha... ini semua pasai duit... itu yang serban pon boleh terbang... 



Kalau Ahli UMNO Tak Nampak Lagi Tak Tahu Lah

Bhai/DeeDee semua...

Benda simple jer ... kalau ahli UMNO tak nampak lagi memang tak tahu lah .... Betul.... Benda terang lagi jelas... 

Nasihat dari Presiden UMNO, pemimpin nih semua takmo nak ikut dan banyak dolak dalih.. tapi bila dapat nasihat dari Presiden BERSATU laju ja pemimpin nih semua ikut...

Patut ahli-ahli bawahan dalam UMNO nih kasik tekan la pemimpin UMNO yang celaka nih... yang lebih ikut nasihat Presiden BERSATU daripada nasihat Presiden UMNO .... mereka nih dah dikira belot... dah dikira melanggar dasar dan polisi parti..

Takkan kot ahli UMNO bodoh sangat sampat tak nampak macam mana khianatnya pemimpin mereka yang bersekongkol dengan BERSATU nih... takkan nak tunggu dah tertonggeng UMNO baru nak buat tindakan....

Buang jer la...

Lembaga Displin UMNO patut pecat ja mana-mana pemimpin UMNO yang takmo dengar nasihat Presiden UMNO tapi boleh pulak dengar nasihat Presiden BERSATU...

Takkan Lembaga Disiplin UMNO takder telur kot??? Sudah pondan ka?? Sudah jadi SAJAT ka Lembaga Disiplin UMNO???

Hahaha



Bijak Puak-Puak Ni

Bhai/DeeDee semua...

Bijak sebenarnya puak-puak yang sekarang ni sedang sedap dapat laba dari kerjasama UMNO dengan BERSATU... yer la... mereka sedang dapat untung... dapat jawatan... dapat pendapatan.. dapat kuasa.... sebab itu mereka mencadangkan bahawa sepatutnya pemilihan jawatan dalam UMNO dibuat tahun ini...

Ini sebenarnya sengaja nak kasik ahli bawahan dan perwakilan UMNO semua jadi kelam kabut sampai melupakan tujuan asal iaitu membubarkan kerjasama UMNO dengan BERSATU...

Mereka tahu cara ni ja yang boleh buat semua hilang tumpuan dan tujuan... Mereka tahu cara ini jer yang boleh menyelamatkan kedudukan mereka...

Sebab itu gua kata.... UMNO patut tak payah nak tunggu bulan 8 baru nak bubarkan kerjasama dengan BERSATU... sebab ianya memberikan masa kepada puak-puak nih untuk pasang kaki... pasang agenda mereka untuk kekal berkuasa dalam Perikatan Nasional... Duit dan kuasa ader pada tangan mereka sekarang nih..

Satu kesilapan besar UMNO jika buat pembubaran itu pada bulan Ogos nanti... ini sengaja mencari mara bahaya buat UMNO... sepatutnya UMNO buat pembubaran itu sekarang.... baru kita tahu siapa yang sebenarnya parasit dan bangsat dalam UMNO... baru kita tau siapa pengkhianat dalam UMNO... kalu nak tunggu bulan Ogos... itu semua sudah terlambat...

Atau sebenarnya Ahmad Zahid Hamidi tidak berkemampuan untuk memimpin UMNO sebagai Presiden sebab tak berani nak buat keputusan drastik.... takkan pasai kes Mahkamah pon dah cuak??? Kes belum tentu dikira bersalah... banyak lagi prosesnya... ader lagi Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan...

Aper susah... Aper takut...

Teruslah bubarkan kerjasama UMNO ngan BERSATU dalam Perikatan Nasional.



30 March 2021

Bersilat Abdul Hadi Awang

Bhai/DeeDee semua...

Hehehe... bila membaca keratan media berkenaan dengan Abdul Hadi Awang mengulas berkenaan dengan Perhimpunan Agung UMNO memang menerbitkan rasa nak ketawa besar... Hahaha

Bilamana terpaksa bersilat Abdul Hadi Awang dalam kenyataannya di fesbuk... Itu pon selepas 1 hari selesai Perhimpunan Agung UMNO (PAU).... hahaha .... terpaksa mencari ayat dan dalil untuk menjustifikasikan kenyataan dier...

"Ummah yang dimaksudkan ialah umat Islam dan juga kalangan bukan Islam yang tidak ekstrem. Inilah agenda perpaduan kita.

"Maka jangan kita berkasar terhadap rakan kita. Sebaliknya kita mesti menjalinkan hubungan bersaudara dan berukhuwah sesama kita.

"Jangan pula kita menjadi sebab berlakunya perpecahan. Bersabar dan jadilah pendamai,"

Hahaha..... lawak siot... hahahaha
Tapi takper la.... kita layan jer la lawak nih.....

Bab bukan Islam yang tak ekstrem tue.... Abdul Hadi Awang citer tentang MCA dan MIC ker?? Hahaha... aik... takkan la kot... Bukan ker MCA dan MIC terang-terang halang RUU355 dan Hudud.... hahaha

Bab berkasar dengan rakan sesama grup nih... Abdul Hadi Awang memang terra... dulu lagi dier selalu buat... malah Abdul Hadi Awang jugaklah yang keluarkan amanat di Banggol Peradong dulu... kes Abdul Hadi Awang maki Anwar Ibrahim dan Saifuddin Nasution tue pon ader faktanya... malah ianya disahkan oleh ramai orang.... itu masa masih bersama dalam Pakatan Rakyat.....  sekarang sudah tak mau berkasar la pulak...

Hahaha.... lawak siot lar... maybe betul macam aper yang ramai orang kata... ader short mana-mana wayar nih... hahaha...



Hah ... Nampak Tak?

Bhai/DeeDee semua...

Bukan senang bhai nak letak jawatan... tambah plak dengan jawatan tue... income boleh masyuk.... sama ader income secara sah ataupun secara tak sah... Hahaha... jangan kata senang.... susah bhai nak letak jawatan nih sebenarnya....

Tak percaya ka???

Tengok apa MCA cakap... tengok apa Wee Ka Siong cakap ... Dier sekarang nih menjawat jawatan Menteri Pengangkutan... satu jawatan yang pada gua dier tak buat aper kerja pon... langsung tak bergerak... Isu-isu berkaitan dengan dunia e-hailing dan p-hailing pun dier tak amik port... Isu berkenaan lesen dan permit serta cukai jalan pun slow... isu APAD pun dier tak berapa nak cakna...

Tapi biler ader ura-ura disuruh letak jawatan oleh Pengerusi BN iaitu Ahmad Zahid Hamidi.... nampaknya Wee Ka Siong sedang bersilat lidah... berpusing-pusing cari jalan nak selamatkan jawatan dier... Hahaha

Itulah sikap sebenar MCA dan MIC .... kalu dah dapat jawatan tue... bukan senang la nak lepaskan.... sama gak macam Annuar Musa.... hahaha.... mimpi la kalu korang nak tengok Annuar Musa nak lepaskan jawatan dier dalam Kerajaan Perikatan Nasional walaupun diminta dan diarahkan oleh Majlis Tertinggi UMNO.... mimpi la bhai...





29 March 2021

Sembang MIC .. Hahaha

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua tahu MIC dan MCA tiada kerusi selamat untuk diorang... Memang takder.. MIC dan MCA hanya akan dapat undi kalu bertanding di kerusi campuran yang ramai pengundi Melayu... Masalahnya pada PRU15.... gua berani jamin... kawasan majoriti Melayu akan ditandingi oleh UMNO....

Jadi...

Aper yang tinggal untuk MIC dan MCA... Hahaha... MIC tak payah nak sembang besar la nak ugut sesiapa.... MIC dan MCA tu hanya tunggul reput ja.... Hahaha.... Kalu kat kawasan majoriti Cina pon MCA tak pernah menang solid dengan sendirinya....  MIC pulak.... mana ader kawasan majoriti depa.... Hahahaha

So...

MIC dan MCA nih parti menumpang tuah jer... dok dalam BN ... sebab tu dapat peluang menang dan dapat kerusi.... Hahaha... Sori aaa.... gua seperti biasa cakap... akar umbi Melayu takkan nak bagi peluang dah kat MIC dan MCA.... akar umbi Melayu mesti nak UMNO jugak yang bertanding...  dan ini penegasan dari akar umbi Melayu...

Tambah lagi akar umbi Melayu pro UMNO takkan nak bagi chan kat PAS.... PAS nih parti tak boleh nak dipercayai... tak boleh pakai... BERSATU pulak... ini parti takder akar umbi.... mampus kejung ja nanti PRU15... Hahaha

Hadan Huker...



Apa Selepas PAU?

Bhai/DeeDee semua...

2 hari perwakilan UMNO bersidang dalam Perhimpunan Agung UMNO 2020 yang dibuat pada Mac 2021.. Dua hari yang nampak panas... Dah macam nak perang ....

Tapi...

Bukan setakat Anti Klimaks.... tapi hapah pun takder.... setakat cakap berdegar-degar.... tahi sangkut gelegar... Hahaha....

Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi yang nampak macam garang.. macam berkuasa .... kelihatan tak lebih dari kucing kurap yang terasing dari kucing-kucing yang lain... walaupun kucing kurap ini masih ketua kumpulan... tapi kucing yang lain takmo nak sama dengan dier... sebab dier kucing kurap....

Hahahaha...

Presiden UMNO yang paling lemah, lemau dan tak berdaya dalam UMNO.... Presiden yang paling cikai.... Presiden yang orang lain takmo nak amik port kat dier... hahaha... Presiden yang paling lekeh dalam sejarah hampir 70 tahun UMNO... Buat malu betul la Ahmad Zahid Hamidi...

Hahahaha..

Nak buat keputusan segera pon tabrani... takder tolo.... boleh pulak bagi masa sampai bulan 8... bulan Ogos.... macam nak mintak Perdana Menteri Kerajaan Perikatan Nasional Muhyiddin Yasin bagi counter offer.... hahaha... nampak sangat la lemah Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi nih,,,

Kalo pimpinan pon tak respek Ahmad Zahid Hamidi.... bayangkan la yang ahli akar umbi dan bawahan pon tak respek Ahmad Zahid Hamidi.... Hahahaha... cikai betul lar...



Anti Klimaks

Bhai/DeeDee semua...

Satu part yang lawak berlaku pada Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2021 nih... biler mana cakap-cakap berdegar-degar yang dibuat dan dilantunkan dalam persidangan nampaknya sekadar riak-riak ombak di dalam cawan ja.... Takder efek...

Last-last cakap nak buat keputusan pada bulan 8 ..... Hahahaha

Aper la pondan sangat ... patut berani la buat keputusan sertamerta.... Hahaha... rupanya masih nak bertunggu tangga dengan BERSATU sampai bulan 8... kot-kot BERSATU ader nak pujuk ker mender ker... Hahahaha...

PAS yang termalu dalam Persidangan Agung UMNO kali nih memang dah dijangka... Hahaha... sajer ja UMNO ajak datang.. sebab ader chan dimalukan secara berjemaah... Hahaha... Memang itu pon tujuan UMNO.... Hahaha...

By the way... semua ni Anti Klimaks.... Hahaha....

Dan betapa cuaknya dan takutnya Ahmad Zahid Hamidi... sampaikan nak buat keputusan sertamerta pon tabrani... Hahaha... nampak macam hebat pada mulanya sampaikan Tun Faisal kena gantung keahlian selama 6 tahun.... tapi rupanya setakat itu ja...

Sekali kena sound dek Annuar Musa.... terus terkujat Ahmad Zahid Hamidi... terus senyap... tu yang bagi peluang sampai bulan 8 tue..... Hahaha... lawak siot.... Hahaha



28 March 2021

Tidak Tahu Malukah?

Bhai/DeeDee semua...

Nyata kiasan yang dibuat oleh Ahmad Zahid Hamidi ditujukan kepada Annuar Musa.... Kalu ader keberanian... silalah letak jawatan dalam Kerajaan Perikatan Nasional.... 

Sebab duduknya Annuar Musa disitu pasai UMNO... kalu setakat atas nama Annuar Musa jer... memang takder weight... memang takdernyer... Jadi jawatan yang ader tu semua sebab UMNO.... so takpayah la nak berlagak konon dier lebih senior la dalam UMNO kalu dok tak selari dengan hasrat UMNO secara keseluruhannya...

Hahaha... Persoalannya sekarang nih... Annuar Musa tidak tahu malukah? Hahahaha

Semua orang dok kata Annuar Musa dan puak-puak yang seangkatan dengannya sebenarnya la yang menjadi duri dalam daging UMNO... yang sedang menjatuhkan maruah UMNO...

Betul Ahmad Zahid Hamidi tu ader kes dalam perbicaraan... tapi kena ingat... selagi kes tidak habis bicara dan belum dijatuhkan hukuman... maka belum tentu Ahmad Zahid Hamidi tue bersalah... kena faham undang-undang Malaysia dulu...

Bukan la gua nak sokong sangat Ahmad Zahid Hamidi... tapi pasai dier sekarang nih ader lah  Presiden UMNO... maka semua orang lain patut ikut taat setia kepada Presiden parti la.... takkan nak bersetia dengan Presiden parti lain... parti BERSATU atau parti PAS...

Giler ker apa...



Takutnya .... Hahaha

Bhai/DeeDee semua...

Takutnya la dengan amaran camnie... betul-betul takut... rasa nak terkucil nih... Hahahaha


Err... PAS dah jadi 3 Line ke???

Sebab ader level dan pangkat AYAHANDA ...  hahahaha

Satu Perkembangan Yang Menarik Nih

Bhai/DeeDee semua...

Nampaknya Ahmad Zahid Hamidi dah tunjukkan power dier sebagai Presiden UMNO... ini macam la betul... UMNO ader perlembagaan parti... semua ahli kena ikut la...  sampai tak hormat kepada Presiden tu pasai apa...

Kan dah kena...

Hahaha.... Jangan ingat kerjasama dengan BERSATU tu adalah terbaek untuk UMNO.... UMNO bukan menang sikit kerusi atas ehsan orang lain... UMNO memang 46 kerusi semua solid.... takder hal punya... 

Jadi jangan pandang UMNO macam anjing kurap...



27 March 2021

Perang Di Tiga Negeri

Bhai/DeeDee semua...

Gua setuju ngan cadangan Ahmad Said (Bekas MB Terengganu) yang UMNO mesti bertentang mano a mano (face to face) dengan PAS di tiga negeri... Tiga negeri yang dipilih itu adalah .. Kelantan, Terengganu dan Kedah...

Tak guna UMNO bagi muka ngan PAS kat tiga negeri tue sebab PAS memang takkan nak bagi muka kat UMNO pon.... jadi kena la lawan 1 dengan 1

Sebab PAS bukan jenis berpegang pada janji.... dah terbukti lama dah.... 

So terbaek untuk UMNO lawan PAS dalam perang di tiga negeri nih..... Baru boleh tau PAS kuat atau setakat sembang ja....



Hari Ini Perang

Bhai/DeeDee semua...

Hari ini Perang... perang dalam Perhimpunan Agung UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) .... so... memang akan panas hari nih...

Kluster Menteri akan kena taji betul-betul... Para pengkhianat UMNO akan ditelanjangi hari nih... nasib la... tunggu masa la sorang-sorang kena londeh... Antara yang akan kena memang for sure Annuar Musa, Shahidan Kassim, Ismail Sabri dan Hishamuddin Hussein....  Khairy Jamaluddin maybe akan selamat..

Hahaha...

Kita nantikan episod selanjutnya.... sebab macam yang Tengku Razaleigh dah cakap.... dier dah kata yang UMNO patut blah jer dari Kerajaan Perikatan Nasional... tapi yer la... ramai takmo ikut cakap dier...

Yang pasti Najib Razak dan Ahmad Zahid Hamidi memang nak putus dah ngan BERSATU dan Kerajaan Perikatan Nasional.... Hahaha ... Mohamad Hassan pon dah kata nasib la korang musuh dalam selimut



Dah Matang Ke Nih?

Bhai/DeeDee semua...

PAS nih satu benda ja yang boleh kita ulaskan... Kalu sesuatu tu menguntungkan PAS... semua jadi halal... semua dikira baik ... semua dikira patuh syariah... Tapi cuba kalu ianya tidak menguntungkan PAS... semua jadi haram, jahat dan kafir... Hahaha.. Kalu Ahli Parlimen atau ADUN melompat masuk PAS semua jadi halal.... kalu sebaliknya ... semua jadi binatang.....  monyet la.. babi la... anjing la... serigala la... hahahha

Contoh dalam bab UNDI 18 yang dulu masa PAS jadi Pembangkang... bukan main PAS sokong seratus peratus dalam Dewan Parlimen... nih biler PAS dah jadi Kerajaan ... melalui tebuk atap... terus UNDI 18 jadi isu.... alasan pengundi umur 18 tahun tidak matang lagi....

Iya lar... sebab PAS tau ... kalu PRU15 pengundi umur 18 tahun boleh mengundi... sure PAS akan hilang tempat dalam Kerajaan Perikatan Nasional.... hahaha... sebab ramai yang tengah bengang dengan Kerajaan Perikatan Nasional.... pimpinan Muhyiddin Yasin ...

PAS tahu tu... Abdul Hadi Awang tahu tue.... dan Abdul Hadi Awang bakal hilang jawatan Duta Khas Timur Tengah berstatus Menteri tu.. hahhaa




26 March 2021

Menikah Bawah Umur Boleh, Tapi Mengundi Tak Boleh..

Bhai/DeeDee semua...

Abdul Hadi Awang mengatakan bahawa jangan kita teruja ikut budaya barat yang mengatakan umur 18 tahun sudah matang untuk menjadi pengundi...

"Undi bergantung kematangan. Jangan undi 18 tahun sahaja, mestilah ada kematangan.

"Kita tak boleh terpengaruh dengan Barat.

"Dalam Islam kita sebut 'sinnu rusydi- tahun kematangan. Kematangan boleh berlaku 16 tahun, 18 tahun. Boleh berlaku 25 tahun, orang umur 40 tahun tak matang pun ada.

"Tapi malangnya kita berpandu kepada konsep demokrasi Barat, pada umur bukan kematangan.

"Dengan sebab itu perlu dibuat pertimbangan pada kematangan bukan kepada umur sahaja," - tegas Abdul Hadi Awang

Adoilah.... kalu bab menikah pulak boleh jer bawah umur.... Pergh,... tak konsisten langsung lar...


Nampak sangat la puak Lobai nih ... kalu bab "toot" depa tak kira umoq... budak pon depa balaih.... huhuhu.... adoilah.... kepala otak asik kesitu ja.... guna kopiah tu untuk cover tanduk agaknyer... huhuhu



Sesekali Cakap Najib Razak Adalah Bijak

Bhai/DeeDee semua...

Dari dulu lagi gua berpandangan... yang merosakkan Najib Razak adalah orang sekeliling dier yang dekat dengan dier... Sama macam Anwar Ibrahim.... yang merosakkan Anwar Ibrahim adalah orang yang rapat dengannya.... orang sekeliling yang ader agenda...

So... biler Najib Razak mengatakan bahawa Undi 18 itu ditangguhkan kerana Kerajaan Perikatan Nasional sudah cuak dengan kuasa pengundi muda... yang rata-rata memang tak sokong Kerajaan PN sedia ada...  gua salute.. gua tabik...

Ini benda betul... berapa kerat ja orang muda yang percaya dengan Kerajaan Perikatan Nasional yang diterajui oleh Muhyiddin Yasin... Memang kurang.... amat sedikit... banyak yang marah dan tak puas hati... macam kes saman ekzos motorsikal jer dah cukup la... belum lagi citer pasai nombor plet...

Geng-geng lori memang bengang dengan Muhyiddin Yasin hanya pasai hon tenonenonet dan sticker pada cermin kereta... Memang cari pasai... itu belum lagi citer pasai saman pelitup muka... dan lain-lainnya...

Yang pasti... Undi yang akan dapat oleh Kerajaan PN memang akan haup... memang akan jahanam... memang akan rendah.... Harap kat undi para Walaun bodoh ja....

Macai UMNO for sure takkan undi BERSATU/PAS atau Perikatan Nasional.... pengaruh dan aura BOSKU memang kuat.... mimpi la Perikatan Nasional nak dapat undi nih... Hahaha



25 March 2021

Annuar Musa Bekap PAS?

Bhai/DeeDee semua...

Hahahahahaha... pendek jer gua nak tulis.... 

Gua gelak besar biler Annuar Musa sound pihak yang bagi kata dua pada PAS.... hahaha... sejak bila Annuar Musa bekap PAS nih?? Sejak kuasa dan jawatan akan terjejas ka?? Hahahaha 

Karang tak sempat dier nak rasa hasil kerjabuat dier di Kampung Baru kot?? Hahahaha



Bila Keling Tak Mahu Mengaku Keling

Bhai/DeeDee semua...

Benua Kalingga adalah satu benua yang besar.... dan mereka pernah serang dan jajah Tanah Melayu nih... Dan sejak Kesultanan Melaka .... orang yang berasal dari Benua Kalingga dipanggil Keling... Dan satu diberikan satu nama di Melaka sebagai Tanjung Keling... kerana disana terdiamnya ramai orang-orang dari Benua Kalingga satu masa dulu... yang diketuai oleh seorang Kapitan Keling ... sehingga terdirinya satu Masjid yang dikenali sebagai Masjid Kapitan Keling

So...

Mereka ini dikenali sebagai Bangsa Keling... Jadi setelah ratusan tahun dipanggil sebagai Keling... ader yang tak puas hati... sebab dikatakan ianya satu perkataan yang menghina... Deyy.... bodoh aper... patut kalu tak puas hati... masa Kerajaan Melaka dulu la dah argue.. dah pertikaikan...

India pun belum ujud lagi masa Kerajaan Melaka ujud.... jadi jangan nak sembanglah nak citer pasai India.... 

Sedar diri lah sikit yang lu orang dari Benua Kalingga..... so tak payah la nak sembang bagai.... tak puas hati kalu... pi mohon kerakyatan India....  baru betul declare sebagai India..... bising betul la... patut la dulu ader peribahasa "Keling Karam" ..... huhuhu

Nak marah DBP sangat.... sila marah la sekali Google dan Wikipedia... bodoh betul lar..



24 March 2021

Demi Dedak Dan Jawatan

Bhai/DeeDee semua...

Demi dedak dan jawatan... PAS akan kekal bersama dengan BERSATU pada PRU15 ... Hahaha... inilah intipati apa yang gua dapat tangkap dari kenyataan Ketua Penerangan PAS.... Hahahaha...

Nampak sangat la kan PAS punya agenda... hahaha... masa bersama Pakatan Rakyat (PR) dulu ... depa tak dapat jawatan Menteri ... dan depa nampak memang takdak harapan pun Pakatan Rakyat nak jadi kerajaan... Tue yang depa blah tue...

Biler Pakatan Harapan (PH) naik jadi Kerajaan depa rasa ralat... depa dah terlepas peluang sekali lagi .... tambah lagi biler orang-orang yang dulunya dalam PAS dan bukak AMANAH terus dapat jadi Menteri dan Timbalan Menteri... depa jadi bengang... depa jadi tak puas hati...

So.. biler ader peluang PH tumbang... depa laju ja deal ngan BERSATU.... dan depa tinggalkan apa yang selama ini depa perjuangkan... dan apa yang depa pertahankan... yang penting dapat jawatan dan dedak yang banyak....

Biler Ahmad Zahid Hamidi tak dilantik satu jawatan pon... Abdul Hadi Awang takkan la nak berlebih... tapi biler Muhyiddin Yasin offer jawatan... laju ja Abdul Hadi Awang amik... walaupun satu apa pun kerja tak jalan... hahaha

Dan kali nih... demi dedak dan jawatan.... peduli aper la... hahaha... PAS akan kekal bersama BERSATU... tambah lagi depa tau depa maybe tak bertembung kerusi ngan BERSATU melainkan sure bertembung dengan UMNO.... Hahaha...

Jadi... yang penting... jawatan dan dedak... Hahaha



Ismail Sabri Pun Play Safe

Bhai/DeeDee semua...

Kita tau... kalu PN runtuh ....kalu UMNO benar-benar singkirkan kerjasama dengan BERSATU... sudah pasti kedudukan Ismail Sabri dalam Kerajaan Perikatan Nasional (PN) akan goyang... Kalu ikut kedudukan sekarang.... ianya agak lebih selesa berbanding dengan Azmin Ali... malah ianya lebih selesa berbanding Hishamuddin Hussein atau Annuar Musa...

Sebab itu Ismail Sabri agak senyap bab UMNO nak putuskan kerjasama dengan BERSATU...

Cuma .... macam semua orang nampak la.... Ismail Sabri nih cuba bermain di dua kolam... Sekadar nak selamatkan diri dier dan kedudukan dier ja... takpa la... kita paham... kalu kita di kedudukan dier pun kita akan amik kesempatan dan tindakan yang sama...

Hahaha... Tapi aderkah Ahmad Zahid Hamidi akan berlembut dengan Ismail Sabri..???

Beberapa hari lagi akan ader Persidangan Agung UMNO (PAU) .... dan kita tahu biasanya PAU nih akan jadi medan puja dan puji kepimpinan.... cuma maybe kali ini lain sikit... maybe kali ini PAU akan menongkah arah...

Maybe ader kejutan pada PAU kali nih... kita tengok je la...



23 March 2021

Broker Dalam UMNO? Apa Lagi Tunggu?

Bhai/DeeDee semua...

Ahmad Zahid Hamidi katanya sedar yang ujudnya "Broker" dalam UMNO.... Dier tau siapa yang jadi broker... Siapa yang mendanai kerjabuat broker itu... dan katanya lagi... semua broker ini ada dalam pemantauan radarnya...

Persoalannya... walaupon broker dah dikenalpasti dan dalam pemantauan... aper tindakan yang Ahmad Zahid Hamidi nak buat?? Takkan tunggu dah kronik baru nak buat tindakan cantas... takkan nak tunggu barah sampai Stage 4..

Ahmad Zahid Hamidi kena buat tindakan cepat... dedahkan siapa broker itu dan amik tindakan cantas broker itu secepat mungkin... Dan Ahmad Zahid Hamidi kena tunjukkan kepada semua ahli UMNO yang dia layak untuk kekal jadi Presiden UMNO...

Itu yang dier kena buat...



Kes SUKE Bukanlah Yang Pertama

Bhai/DeeDee semua...

Semalam kita dikejutkan dengan kejadian kemalangan di tapak pembinaan lebuhraya SUKE ... yang menyebabkan ada kematian. Tidak berapa lama sebelum ini juga berlaku satu kes yang hampir serupa yang juga menyebabkan kematian...

Dan kalu kita kaji dan semak... memang banyak kes kejadian kemalangan di tapak pembinaan yang berkaitan dengan jalanraya dan lebuhraya... Masalahnya... ianya telah melibatkan kehilangan nyawa kepada pengguna jalanraya...

Nampaknya pihak berwajib gagal memastikan keselamatan pengguna jalanraya yang melalui kawasan pembinaan ini...

Gua selalu naik motor di Lebuhraya Pantai Timur 1 dan 2.... dan kerapkali gua lihat proses menukar premix pada lebuhraya dibuat dengan cara memotong panjang kawasan yang nak di tukar premixnya...  Dan hanya kon yang tidak berlampu sahaja menjadi peringatan kepada kita bahawasanya premix jalanraya itu telah dikorek... Tiada lampu... tiada amaran lain....

Malah kedudukan kon yang sangat hampir dengan premix yang dipotong juga menyebakan satu bahawa kepada penunggang motorsikal atau kereta jika kawasan tersebut gelap.... kemungkinan besar tayar kenderaan boleh terjerlus kepada kawasan premix yang telah dikorek (dipotong) ini jika tak berhati-hati...

Bukan apa... sebab dalam banyak keadaan ... kon keselamatan ini pon hilang atau dipasang jarak yang tidak sekata...

Apa salahnya dipasangkan lampu dikawasan kerja-kerja jalanraya ini...

Dalam kes Lebuhraya SUKE semalam... sepatutnya aliran trafik dilencongkan daripada melalui kawasan bawah tapak pembinaan.... sebab kita tak tahu bila skru, besi atau alatan kerja di tapak pembinaan akan jatuh menimpa kenderaan atau orang yang melalui kawasan kerja tersebut...

Ini semua ada prosidurnya... tapi pasai ramai yang malah nak ikut maka jadilah kemalangan ini...









22 March 2021

Perkhidmatan Kesihatan Bukanlah Sesuatu Yang Boleh Diugut

Bhai/DeeDee semua..

Selama ini Kerajaan Malaysia (BN dan PH) dalam memberikan perkhidmatan kesihatan kepada warga Malaysia tidak pernah membuat ugutan dan sebagainya...  Cuma ntah apa gilanya Kerajaan Malaysia (PN) nih sampaikan nak buat ugutan sesiapa yang tak isi borang vaksinasi... maka mereka akan tertinggal program vaksinasi...

Gila.... berapa ramai rakyat Malaysia yang tiada akses kepada MySejahtera.... yang diluar bandar... yang tidak mempunyai telefon pintar... yang tiada internet.... macam orang Asal.... Bumiputera Sabah dan Sarawak yang duduk jauh di Pedalaman... macam orang Penan.... mereka adalah warganegara Malaysia yang sah...

Sepatutnya perkhidmatan kesihatan bukanlah sesuatu yang boleh diugut.... ianya adalah hal wajib bagi semua rakyat Malaysia... Jika Kerajaan Malaysia pimpinan PN nak sangat buat ugutan camnie... ianya boleh diklasifikasikan sebagai tidak berpelembagaan... dan Kerajaan Malaysia boleh disaman oleh kerana perkara ini...

Sema warganegara wajar punyai akses sama rata kepada perkhidmatan kesihatan awam... Inilah paksi utama dalam pembentukan perkhidmatan kesihatan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia...

Dan hak ini terjamin dalam Perlembagaan Malaysia....

Nih gua nak bagitau Muhyiddin Yasin.... bodoh tu simpan sikit kat anak cucu lu...



Sepuluh Tahun

Bhai/DeeDee semua...

10 tahun bukan satu jangkamasa yang singkat... 10 tahun dah membolehkan seorang pelajar memasuki Tahun 4 persekolahan.... dan 10 tahun itulah juga telah berlaku 2 kali Pilihanraya Umum.... dan Kelantan masih kekal majoriti dimenangi oleh PAS....

Hospital Raja Perempuan Zainab II bukan Hospital Swasta... maka oleh sebab ianya Hospital Kerajaan... maka tahap operasi dan kepenggunaannya adalah maksimum.... Dan ianya tiada kompromi jika bekalan air bersih masih tidak dapat dibekalkan dengan mencukupi buat kemudahan Hospital...

Kemudahan air bersih adalah melibatkan nyawa... terutama bilaman banyak urusan tergantung kepada bekalan air bersih yang mencukupi... macam mesin dialisis.... Dan selama 10 tahun.... dengan kuasa pemerintahan yang solid PAS.... satu apa pun takder yang boleh memangkinkan penyelesaian kepada masalah air di Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu...

Aper yang diutamakan oleh Kerajaan Kelantan?? Beli Mercedes untuk EXCO .... Bekalan Air bersih dinegeri semuanya tertakluk kepada Kerajaan Negeri... tapi Kerajaan Negeri yang dipimpin oleh PAS bukanlah nak fikir pasai kemudahan asas untuk kegunaan harian rakyat... 

Apa nak susah... Kerajaan PAS Kelantan tahu.... yang rakyat Kelantan (terutamanya para pengundi luar yang balik sekali sekala untuk memenangkan PAS di Kelantan) cukup mudah digula-gulakan dengan elemen agama.... sebab kononnya kepimpinan Ulama... dan hukum wajib kekalkan pemerintahan Islam dan Ulama... walaupun yang memimpin bodoh tukil dalam pengurusan dan pentadbiran serta pemerintahan....

Yang penting... setiap kalu PRU atau PRK .. sentimen agama mesti dibakar ... mesti dicanangkan.... walaupun yang memang selepas itu tak tahu sepatah haram memimpin.... tapi dipastikan segala gaji dan emolumen mesti besar... dan kemudahan untuk pemerintah mesti tiptop...

Dan pengundi yang mudah dibodohkan ini akan terus-terusan memberikan undi tanpa belah bahagi dan fikir panjang.... yang penting ... kepimpinan Ulama..... adoilah.... bodoh yang tak boleh diajar selamanya.... 



21 March 2021

Takiyuddin Hassan Bersilat Lagi

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... bersilat lah nampaknya Takiyuddin Hassan bab urusan Sidang Parlimen nih... hahaha... macam-macam cara nak elakkan dibukak Sidang Parlimen... carilah macam-macam idea dan hujah nak bekap the storyline... hahahaha...

Semua nih terpaksa dibuat sebab tau dah kat Parlimen memang tak cukup majoriti dah Kerajaan Perikatan Nasional nih... Hahaha... pembelian katak tak abis lagie... hahaha

Jadi terpaksa la cuba delaykan selama yang boleh sampai selesai semua pembelian katak.... Hahaha

Takper... Azmin Ali boleh usharkan pembelian katak... janji ader cukup dananya... cukup duitnya... Hahaha... aper ader hal... nak rompak dana Petronas pon sapa boleh semak... sebab semua dok bawah perogratif Perdana Menteri.... hahaha

PAS?? Hahaha... itu semua tunggul yang layan dedak... dah kenyang dengan dedak jadi lena la.... Hahhaa



Kita Tahulah Apa Tujuan Annuar Musa

Bhai/DeeDee semua...

Annuar Musa ... satu nama yang sebenarnya bukan besar mana pon dalam UMNO... dan selama nih UMNO berkali-kali selamatkan dier dalam banyak kes... Dan kali nih... kita pon tahulah apa tujuan Annuar Musa untuk push UMNO supaya dapatkan jawatan Timbalan Perdana Menteri..... hahahaha

Hahaha... kita tau semua tue..

Dan ramai dalam kepimpinan UMNO tahu apa agenda dan tujuan Annuar Musa tue... hahaha... ini kira dah macam ulat bulu naik mata.... Hahahaha... Puad Zarkashi dah bagitau dah...

Patutnya masa nih la Presiden UMNO (Ahmad Zahid Hamidi) buat tindakan tegas... masa inilah Ahmad Zahid Hamidi tunjukkan yang dier ader autoriti dan kuasa sebagai Presiden UMNO...

Cuma tatau la sama ader Ahmad Zahid Hamidi berani atau sekadar pondan... Hahaha

Buang sahajalah dedalu macam nih... ini semua parasit... ini semua yang nak bagi jahanam UMNO... takkan la UMNO nak jadi seconder ... nombor 2.... dalam pentadbiran kerajaan... UMNO patut jadi PM... dan bukannya TPM...

Ader paham ka???



Ugutan Buat Ahmad Zahid Hamidi

Bhai/DeeDee semua...

Selaku Presiden UMNO... Ahmad Zahid Hamidi dilihat sedang diuji dengan pelbagai ujian... bukan sahaja ujian dari segi kesnya di Mahkamah.... tapi ujian sebenarnya adalah mengenai kepimpinannya menerajui UMNO itu sendiri...

Shahidan Kassim (kes pedophilia pun tak setel) berani mengugut Ahmad Zahid Hamidi.... Siap nak bawak keluar semua team dari Perlis untuk lawan keputusan Ahmad Zahid Hamidi memutuskan hubungan UMNO dengan BERSATU...

Lepas tue kita dapat lihat pulak Annuar Musa (yang memang dari awal lagi ketegaq nak kerjasama dengan BERSATU pasai dier dapat jawatan dengan BERSATU) melawan keputusan Ahmad Zahid Hamidi dalam bab kerjasama UMNO dan BERSATU...

Nih Ismail Sabri pulak buat perangai yang sama..... Dari apa yang gua nampak.... semua yang nak teruskan kerjasama antara UMNO dan BERSATU adalah puak-puak dalam UMNO yang mendapat tempat dan kedudukan dalam Kerajaan Perikatan Nasional..... Mereka-mereka ini gua lihat adalah opportunis...

Antara yang tegar jugak ngan kerjasama UMNO / BERSATU ini adalah Hishamuddin Hussein... yang ini lagi awal memang pikir agenda dier jer.... hahaha

Aper pon... Ahmad Zahid Hamidi mestilah berani memperlihatkan yang beliau berupaya kekal dengan keputusannya... dan dilihat layak menjadi Presiden... Nih kalu ahli pon boleh sanggah dier... macam mana dier nak dilihat sebagai seorang Presiden yang kuat dan berautoriti...

Ahmad Zahid Hamidi kena tegas.... Ahmad Zahid Hamidi kena cepat buat keputusan... keputusan yang firm... Buktikan kepada massa yang Ahmad Zahid Hamidi memang layak untuk berada di kedudukan Presiden UMNO....



20 March 2021

Membalak Di Hutan Simpan

Bhai/DeeDee semua...

Kalu perkara camnie berlaku di Pahang... gua sangat tak terkejut... sama dengan kalu perkara camnie berlaku di Kelantan.... hahaha.... dimana banyak hutan simpan dijadikan kawasan pembalakan.... ntah la aper fungsi nama Hutan Simpan kalu pembalakan masih boleh dilakukan.... hahaha

Dan gua cukup tak terkejut kalu suara syarikat balak nih jadi cukup kuat... dan sampaikan Mahkamah pon jadi cuak dengan depa... tambah lagi kalu nak kira lagi cuak la pegawai Jabatan Perhutanan Negeri... hahahaha

Sebab yang biasa bekap dibelakang syarikat balak dan pemilik konsesi balak nih... lu pon tau siapa... Hahaha... open secret... Hahaha.... surat kaler kuning biasanya bhai...

Hahaha...

So... dalam kes pembalakan di Hutan Simpan Jerantut Tambahan nih.. hahaha... kita dah boleh agak dah outcome perhakiman dier nanti.... Hahaha

Layan jer la...



Apa Cerita Laptop Rakyat?

Bhai/DeeDee semua...

150 ribu laptor dijanjikan untuk para pelajar kita oleh YB Menteri Kewangan... Ini cerita dalam Dewan Parlimen... sepatutnya bukanlah satu berita palsu ... Ianya telah diluluskan oleh Parlimen dalam Bajet 2021...

Tapi ... beberapa hari lagi kita akan masuk bulan April 2021... dan tak lama lagi PDPR akan ditamatkan... dan para pelajar akan sepenuhnya masuk kembali ke sekolah dan belajar secara bersemuka...

Dan kita masih tak tahu apa yang berlaku dengan bajet yang memperuntukkan pembelian dan pengedaran 150 ribu laptop seperti yang telah diumumkan oleh Menteri Kewangan...

Usahkah cerita laptop yang bayangnya pun kita tak nampak.... tapi banyak lagi yang dibentangkan dalam Bajet 2021 yang mungkin kita takkan tahu dan dengar lepas nih ceritanya... hahaha... Yang kita didendangkan adalah #kitajagakita ... dimana kita jaga diri kita sendiri dengan duit i-Sinar yang kita sendiri punyai....

Hahaha.... aper nak harapkan kepada Kerajaan Mandom @ Lemau macam nih... yang PM pon memang terkenal lemau sejak jadi Menteri Dalam Negeri dulu masa kes Kuil Seafield.... kes Adib Bomba...

Lagi satu... nak harapkan PAS jadi juara rakyat.... lupakan sajer la... depa dah dapat dedak semua jadi bisu dan tunggul... dari Presiden sampailah ke bawah level walaun.... hahaha



Kalau Tak Lawak Bukan Abdul Hadi Awang La

Bhai/DeeDee semua...

Satu bab ja jelas.... kalau tak lawak memang bukan Abdul Hadi Awang la.... sebab semua statement dier sure lawak... hahaha... Sabor je la... wartawan tanya lain... sure dier jawab lain.... terlebih mantiq katanya... hahahahaha... walhal blurr tak ketahuan... Hahaha

Citer pasai buaya la... makan umpan la.... sekarang buaya dah menyelam la... Hahaha... ini semua lelucon...

Semenjak dua menjak nih... makin teruk penyakit yang hinggap kat Abdul Hadi Awang... hahaha...

Tapi satu la.... walaupun statement yang Abdul Hadi Awang keluarkan banyak mengarut dan penuh hasutan... langsung takder tindakan dari pihak Peguam Negara (AG) diambil kepadanya... tatau la aper kebalnya... maybe sebab ader faedah dari segi politik kepada semua pihak berkepentingan dalam Perikatan Nasional...

Hahaha...

Pening aaaa... bantai jer la..



19 March 2021

Sudah Cuak Ka?

Bhai/DeeDee semua...

Ini Annuar Musa sudah cuak ka??? hahaha... Sudah takut kena pecat ka??

Kata hebat... ader akar umbi.... aper ader hal mau kena pecat...  dah ramai sebelum nih dalam UMNO yang kena pecat... relaks jer... hahaha... nih Annuar Musa pulak terlebih gaya.... Hahahaha... terlebih cuak..

Hahaha



16 March 2021

Wow... RUU Yang Mencabar Perlembagaan?

Bhai/DeeDee semua...

Wah... Ader usaha nak buat RUU yang mencabar Perlembagaan.... huhuhu... agak-agak la wei... sesuatu yang bercanggah.... yang kontradik... macam mana boleh nak dibentangkan... nak diluluskan...

RUU Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam

Wah.... Malaysia mau jadi negara Islam yang penuh ka?? Maknanya kena tukar la dan rombak la semua dalam Perlembagaan.... cantik nih.... cuma satu ja persoalan.... YDP Agong dan Majlis Raja-Raja Melayu dah maklum ka?? Sultan dan Raja Melayu dah maklum ka??

Kan semua bawah Islam dok bawah Sultan dan Raja Melayu..... dok bawah YDP Agong kalu kat Persekutuan???

Cuba la semak... jangan karang kalu dah kantoi .. bising pulak kata kami rakyat nih tolak Islam... bising kata kafir la bagai la...



Bersaing Nak Jadi Hero

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.. lawak siot... semua pihak bersaing nak jadi hero... DAP mula-mula yang bagi khidmat guaman percuma buat sesapa yang kena saman PKP RM10k tue... lepas tue PKR ... la nih UMNO pon sediakan khidmat guaman percuma... 

Hahaha... semua bersaing nak jadi hero....

Ini menunjukkan bahawa tindakan bodoh dan bangang Perikatan Nasional yang membenarkan saman PKP RM10k tue aderlah satu tindakan yang makan diri...

Hahaha.... terkena balik depa...

Rakyat dok memerhatikan jer... dan rakyat akan buat nanti masa undi... Hahaha

Hadan Huker....



15 March 2021

Ini Memang Lawak

Bhai/DeeDee semua...

Ini memang lawak... hahaha...  selama nih yang bawak elemen bergocoh adalah PAS... yang bawak elemen ekstrim adalah PAS... yang sampai ader yang mati macam di Memali pon adalah PAS gak... yang mengharamkan... yang mengkafirkan... yang melabelkan macam-macam adalah PAS.... yang di bakar sentimen sentiasa dulunya oleh Abdul Hadi Awang


“PAS berpegang kepada prinsip perlembagaan persekutuan, kedaulatan undang-undang, konsep adil untuk semua, kepimpinan berintegriti dan berakhlak budiman serta mengambil pendekatan politik yang menyatukan ummah.

“Justeru PAS menyeru semua pihak supaya mendukung pendekatan sederhana, prihatin rakyat dan berkebajikan yang dibawa oleh PN, dan menolak pendekatan ekstrem, oportunis dan melampau yang tidak sesuai dengan negara Malaysia bermasyarakat majmuk, katanya.

Gua gelak jer... Hahahaha...

Semenjak dah jadi Duta Khas bertarah Menteri nih... dah lembut dah tutur kata Abdul Hadi Awang... dan tak keras dah dier dalam isu arak, judi... malah dalam isu Kalimah Allah pon dah lebih lembut gigi dari gusi....

Hahaha..... mudah betul rupanya nak lembutkan seorang yang ekstrem... patut dahulu ... sekitar tahun 85.... patut Mahathir Mohamed lantik ja Abdul Hadi Awang jadi Duta Khas bertaraf Menteri... mesti takkan jadi Insiden Memali... Mesti Ibrahim Libya tak melawan bila PDRM mintak serah diri....

Hahaha...

Adoilah... kesian mangsa kes Memali.... jadi mangsa serakah Abdul Hadi Awang jer...



Nak Pusing Apa Lagi?

Bhai/DeeDee semua...

Semua orang tau Xavier nih sangkut kes SPRM berkaitan rasuah RM77 juta dan lain-lain lagi.... Semua orang tau yang orang kanan dier pun dah sangkut... takkan la orang kanan dier buat kerja sendiri tanpa ader bekap dari bos besar... hahahaha...

Jadi tak payah la nak pusing sana sini...

Semua orang tau.... sebab apa dier melompat.... Hahahaha ... biasa la dibeli oleh Kerajaan Katak



14 March 2021

Kalaulah Ada Sebegini

Bhai/DeeDee semua...

Kalaulah ader satu portal yang listkan senarai nama ahli politik dan rating tahi mereka... kan senang rakyat nak buat pilihan... pilihan untuk PRU15... hahaha

Tambah kalu kita klik kat nama ahli politik tue... kita akan dapat senarai rating yang dibuat secara telus oleh rakyat... Hahaha

Amacam??



Lebih Kejam Dari Hitler

Bhai/DeeDee semua...

Gua cuma sekadar nak menyatakan bahawa Ordinan Darurat No 2 adalah lebih tegas dan bersifat ex-parte  yang mana ianya adalah lebih kejam dari pemerintahan Hitler, Mousolini atau Stalin.

Rakyat tiada hak atau suara untuk mempertikaikan atau berfikiran bercanggah dengan kehendak Kerajaan.

Ini giler... memang giler...



13 March 2021

Kerajaan Katak

Bhai/DeeDee semua...

Kerajaan PN yang memerintah la nih bukan sahaja sekadar Kerajaan Katak... tapi segala jenis jenayah dan maksiat ader dalamnya... Ini realiti...

Penjenayah Rogol pon ader, penjenayah pedophilia pon ader, penjenayah seksual pon ader, penjenayah rasuah itu paling ramai... dan macam-macam lagi penjenayah... Hahaha... skrang depa tengah kumpul seberapa banyak...

Sebab apa... sebab ader pendalil ... sebab ader lobai yang akan bersih cucikan semua penjenayah nih... Ala ... lobai pon bukan bersih sangat lar... Hahaha... tunggu masa jer akan terdedah... Hahaha...

Aper pon.... Ini bukan berita palsu... hahaha.... ini berita realiti.... Hahahaha



Baru Kena Ugut Dah Cuak

Bhai/DeeDee semua....

Bab pengecut tue... memang ramai... hahaha... tambah lagi jenis yang banyak terlibat kes berkaitan jenayah dan salahguna kuasa.... hahaha... cukup jer kena kejar ngan LHDN pun dah cuak... hahahaha

Xavier Jayakumar nih ader macam tersangkut kes rasuah.... assisten dier terpalit rasuah... tambah lagi ngan kes LHDN... memang la cuak dier...

Dalam kes dier nih.. tak payah bagi upah untuk paling tadah pon dah paling tadah dah sebab kes banyak... belum lagi bagi umpan... haha... bagi umpan sikit pon sure lompat punya...

Hahahaha...

Lawak siot......






Kerajaan Yang Pengecut Macam Ini Lah Perangainya

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua tahu Kerajaan PN yang memerintah sekarang nih adalah kerajaan yang tak cukup mandat... Kerajaan PN yang ada sekarang nih pon aderlah kerajaan yang pengecut... Biler pengecut... macam ini lah perangainya...

Yang ader cuma boleh bodek.. bodek dan bodek...

Ini menunjukkan betapa J-KOM yang Kerajaan PN ujudkan dari cybertrooper yang ader adalah sekadar tangkap muat dan cap ayam... Hahaha... lawak siot..

Lagi Kerajaan PN pimpinan Muhyiddin Yasin tekan rakyat dengan benda-benda macam nih.. lagi la orang akan melawan.... Bodoh aaa sesiapa yang sokong kerajaan pengecut macam nih... udah la tak cukup majoriti dan mandat.... 

Kalu cukup majoriti dan mandat... buat la sidang Parlimen.... buktikan la... Hahaha

Spesis PONDAN punya kerajaan...



12 March 2021

Lawak Sungguh La Kerajaan PN Nih

Bhai/DeeDee semua...

Lawak sungguh la Kerajaan PN nih.... punya la terdesak sampai mewartakan "Ordinan Darurat" yang menghalang orang ramai memperkatakan tentang "kerajaan yang hilang majoriti" ..... Hahaha... kesian sungguh la...

Memang kesian....

Aper lagi yang mampu nak dibuat nak tutup mulut rakyat... ugut jer la dengan hukuman denda dan penjara... Hahahaha.... Lemau sungguh la...

Kalo benda betui... ngaku jer la... aper la masalahnya... Sampaikan terpaksa buat ordinan nih... adoilah...

Biler buat camnie... lagi sah la aper yang selama nih orang perkatakan... Hahaha... Kan kan kan...

Hahahaha.... berita palsu la konon... pigirah...



09 March 2021

Bila Agaknya Kita Boleh Lihat Senario Ni?

Bhai/DeeDee semua...

Biar gambar berbicara.... Bila agaknya kita boleh lihat senario ni lagi?? Hahaha... rasanya tak lama dah....


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


Wan Saiful Wan Jan Buat Lawak

Bhai/DeeDee semua...

Budak bernama Wan Saiful Wan Jan nih baru nak merasai cara berpolitik... Hahaha... sebab itu la dier macam nih... mengelepar tak ketahuan... hahahahaa..

Sebelum nih... dier sekadar dalam NGO jer.... lepas Mahathir Mohamed kutip dier... lepas PH bagi dier peluang dulu.... pasai Wan Saiful Wan Jan nih dekat dan rapat ngan Maszlee Malik.... jadi ader la dier peluang duduk kat PTPTN.... itu pun masa kat PTPTN tetap sekadar tunggul.... Aspirasi PH dalam kes PTPTN bukan dier nak ikut...

Hahaha..... Wan Saiful Wan Jan nih masuk kancah pon sebab kena kutip... lagi mau sembang bab strategi politik...

Lawak siot budak Wan Saiful Wan Jan nih.. siap berkiblatkan idea dari Tuan Ibrahim Tuan Man lagi.... Hahaha.... gua rasa budak Wan Saiful Wan Jan nih silap parti... dier tak sepatutnya masuk BERSATU... dier patut masuk PAS.... baru ader akai sikit.... Sebab dalam PAS bukan senang nak dapat pangkat macam sekarang... Ketua Penerangan BERSATU... hahaha

Dalam PAS sure dier nih hanya level walaun panjat pokok pasang bendera jer.... hahaha

Hahahahaha



Memang Patutlah Kekal Jadi Bakal PM

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... gua gelak jer biler baca berita yang Anwar Ibrahim mahukan PH bekerjasama dengan UMNO untuk PRU15 ... Hahaha...

Dan gua paham kenapa DAP takkan nak bekerjasama dengan UMNO semata-mata nak kekal berkuasa selepas PRU15....

Hehehehe... Anwar Ibrahim nih .... dari dulu lagi susah nak dinasihat... sebab dier cukup percaya sangat kat orang-orang yang kat keliling dier... masalahnya ... orang yang kat keliling dier dari dulu lagi la bukan betul-betul sokong dier.. tapi sekadar nak tumpang laba... dan naikkan status depa....  yang menjatuhkan Anwar Ibrahim pon bukan orang jauh... orang yang sekeliling dier yang dier cukup percaya la...

Macam Azmin Ali... Macam Zuraidah .... Macam Nallakarupan .... Macam Ezam Mat Nor... Macam Lokman Adam... Macam Zahid Hamidi .... semua tue la yang menjahanamkan Anwar Ibrahim.... 

Gua boleh tulis ramai lagi nama.... tapi malas la nanti panjang berjela...

Aper pon.... memang patutlah Anwar Ibrahim nih kekal jadi bakal PM.... hahaha.... Bakal PM sampai bila-bila.... hahaha... sebab bodoh tak boleh nak diajar.... Hahahaha



08 March 2021

Betullah Tu

Bhai/DeeDee semua...

Betul la biler Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-Undang) Takiyuddin Hassan kata bahawa Ahli Parlimen atau ADUN yang lompat parti tidak menyalahi Perlembagaan... Betul gua setuju...

Benda nih termaktub dalam Perlembagaan... dimana hak-hak berpersatuan dibenarkan... 

Cuma jangan la nanti kalu ader belah PAS yang melompat parti macam dahulu... jangan la dikapirkan... dikatakan macam-macam ... sepertimana yang pernah PAS buat dulu... Hahaha

Bukan ker dulu PAS pernah cakap macam-macam.... Abdul Hadi Awang pernah hina macam-macam.... so lepas ni kena la berlapang dada....

Okeh... hahaha







Keganasan Rumahtangga Sesuatu Yang Terjangka

Bhai/DeeDee semua...

Semenjak dua menjak nih kita lihat kerap berlakunya episod keganasan rumahtangga berlaku di Malaysia. Sama ada ianya dilakukan oleh suami atau juga oleh isteri. Jangan kita ingat hanya suami sahaja yang melakukan keganasan rumahtangga. Ada juga keadaan keganasan rumah tangga dibuat oleh isteri.

Namun untuk tidak menafikan juga... semua ini kebanyakannya ada kaitan dengan elemen ketiga... sama ada dari keluarga terdekat ataupun rakan taulan...

Memang bahaya keganasan rumahtangga nih sampaikan boleh membawa maut... sama ader maut tersebut disebabkan oleh kesan keganasan itu sendiri (tersengaja bunuh) ataupun dari sudut yang lain (membunuh diri).

Kalau nak dikira dengan kecederaan... itu sudah dikira biasa... dalam semua kes berkaitan keganasan rumahtangga... kecederaan pada mangsa adalah normal.. mesti akan berlaku kecederaan fizikal... penderaan fizikal... itu belum masuk lagi penderaan mental.... yang ini lebih trauma..

Dari apa yang gua lihat... bukan status kewangan sahaja yang menjadi punca.... tapi juga elemen lain... Memang peratusan paling besar keganasan rumahtangga disebabkan masalah kewangan... sama ader hilang pekerjaan, dibuang kerja atau lain-lain masalah sosial (judi, dadah, arak dan maksiat) tapi banyak juga kes keganasan rumah tangga yang berlaku pada yang tiada masalah kewangan... Ini menunjukkan bukanlah 100% masalah kewangan menjadi punca...

Jangan terkejut kalu kita juga boleh melihat elemen ketaksuban (politik, agama, pemimpin) juga boleh menjadi sebab berlakunya keganasan rumahtangga... Sejak tahun 80'an lagi berlaku keganasan rumahtangga disebabkan perbezaan pendapat terhadap politik, agama atau pemimpin.... Ini banyak berlaku disebabkan elemen taksub yang melampau... Dan ini bahaya...

Kebelakangan ini ketaksuban terhadap agama dilihat juga menjadi satu asas kepada berlakunya keganasan rumahtangga... Salah tafsir dan penyalahgunaan ayat-ayat Al Quran dan Hadith dilihat menjadi punca dan sebab berlakunya keganasan rumahtangga... Ada kes keganasan rumahtangga berlaku hanya disebabkan kes kecil seperti tidak mahu memasak .... mangsa maut akhirnya... hanya disebabkan ketaksuban dalam mentafsir hadith yang mengatakan bahawa perintah suami wajib untuk isteri ikut jika tidak dikira menderhaka kepada suami...

Ini gila... memang gila.... kalu gua nak tulis perincian tentang perkara ini... rasanya mau artikel ini menjadi panjang berjela.... Aper yang gua nak tekankan disini.... berpada-padalah dan amalkan sikap bertolak ansur... Jangan taksub... jangan ekstrim... Ingat... perkahwinan itu dulunya sebab apa? Kenapa dulunya boleh ambil sikap tanggungjawab kenapa sekarang tidak lagi...

Jangan ikut bisikan syaitan... terutamanya syaitan yang bertopengkan agama...

Be cool.




YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1