Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

17 May 2022

Azmi Ibrahim (Azmi APA) Meninggal Dunia

Demi Allah,

Engkau adalah sahabat yang baik. Sahabat yang merentasi padangan politik. Sahabat yang tak membezakan.

Apa yang lu selalu bagitau gua dulu gua tetap ingat dan gua akan pertahankan. Kerja kita membetulkan balik negara ini… dari puak-puak yang menjahanamkan.

Demokrasi itu baik, cuma perlaksanaan demokrasi itu dijahanamkan oleh orang politik dan Kaler Luna.

Bhai… macam yang lu pernah bagitau yang lu tau gua diarahkan untuk pantau lu… betul bhai… memang gua pantau lu… malah gua jaga lu dibelakang tabir… keselamatan lu…

Maafkan gua bhai… sebab tak dapat jaga lu dari ilnu sihir… walaupun gua boleh jaga lu dari segi keselamatan yang lain..

Rehatlah bhai… rehatlah…

Kepada mereka-mereka yang bawa celaka kat tanah terxinta nih… insyaAllah sampai serunya … mereka akan tersembam jugak. Takdir Allah Taala itu jelas.

Bhai…

Tak sempat gua dapatkan air penawar buat aakit lu tu. Maaf bhai… kekangan dan pelbagai benda yang gua kena setelkan.

Urusan dunia lu dah selesai bhai… Gua doakan lu dirahmati, diehsani dan diampunkan segala dosa. Kepada Allah Taala gua panjatkan pernintaan.

Selamat berehat bhai… selamat.

Kepada Allah Taala kita berserah.

Demi tanah air tercinta.

Innalillahi Wainnailaihi Raajiuun

Blogger Azmi APA




15 May 2022

Memang Salah Raja ... Rajapaksa

Bhai/DeeDee semua...

Jahanam satu negara ... hanya sebab kebangangan seorang Raja.... memang salah Raja ... Rajapaksa.

huhuhuhu



14 May 2022

Lobai Kalu Bab Sembang ...

Bhai/DeeDee semua...

Payah kalu deal ngan lobai nih... Dier bising pasai susah nak dapat doktor perempuan handle pesakit perempuan... tapi bininya yang dulunya kerja doktor pon dier tak bagi kerja...

Bangang betul lar..



11 May 2022

Lobai Pengecut

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... payah nak jumpa... sebab itu gamaknya Lobai ramai yang gendut... hahaha

Perangai Ostad dan Lobai

07 May 2022

27 April 2022

Letupan Bahan Bukti PDRM Sentul - Ada cerita lain ke?

Bhai/DeeDee semua...

Macam pelik pun ada... Kenapa dilupuskan kat situ? Kenapa dibuat di tempat penyimpanan bahan bukti? Kenapa dibuat dalam kawasan yang sempit? Inikah SOP sebenarnya? Apa kata BOMBA?

Atau... ada cerita lain ke?

Kebakaran dan letupan di PDRM Sentul tempat lupus mercun - Bukan Biasa Biasa

#PDRM #IPDSentul #Mercun #BahanBukti #BOMBA #Perlupusan #Risiko #DOSH #NIOSH #Letupan #CipanTapirTenuk #SocialCritics

26 April 2022

17 April 2022

70 kerusi ka 25 kerusi - Ahmad Maslan selar Abdul Hadi Awang

Bhai/DeeDee semua...

Sekali sekala Ahmad Maslan nih nampak cerdik gak. Hahaha.. Tengok macam mana dia tibai Abdul Hadi Awang.. Memang tergolek Abdul Hadi Awang nak menjawab... Nak berikan justifikasi... Hahaha

Baru orang kenal siapa Ahmad Maslan... Jangan pandang cikai kat Ahmad Maslan la wei.. Hahaha

#AhmadMaslan #AbdulHadiAwang #PerikatanNasional #PN #MuafakatNasional #MN #PRU15 #Politik #BarisanNasional #BN #CipanTapirTenuk #SocialCritics

07 April 2022

Pelindung Melayu?

Bhai/DeeDee semua...

Satu part yang memang gua bersetuju dengan Syed Saddiq nih adalah bilamana Syed Saddiq bertanyakan adakah betul Pelindung Melayu nih melindungi kepentingan Melayu... Sebab selama nih... masa Pelindung Melayu nih hidup mewah bagai... ader mereka fikir tentang Melayu yang hidup susah dan merempat?

Memang takkan ada punya....

Pelindung Melayu nih lah yang sebenarnya paling khianat kepada bangsa Melayu... langsung tak boleh guna dan tak boleh pakai..



06 April 2022

Standard Malaysian Government Workflow

Bhai/DeeDee semua..

Hahaha ... gua gelak jer biler dapat gambarajah dibawah nih dalam group Whatsapp... Memang kena sangat la... bertepatan sungguh la...

Hahahaha...

Realistik



05 April 2022

Kelantan - Kerajaan Negeri paling tidak kreatif

Bhai/DeeDee semua...

Kerajaan Negeri Kelantan nampaknya kekal tidak kreatif dalam mentadbir dan menguruskan negeri. Malah idea-idea untuk memberikan peluang pekerjaan kepada warga negeri tersebut nampaknya kelakar dan memalukan.

Apa nak jadi la... Dah lebih 30 tahun memerintah... tapi masih bodoh dan bengap untuk memajukan ekonomi negeri. Adoilah...

#KerajaanPASKelantan #PASKelantan #Idea #KayuhBeca #PenarikBeca #Bangang #Lemau #LEMAH #CipanTapirTenuk #SocialCritics

03 April 2022

Satu Penyelesaian Mudah dan Murah Untuk Sistem Subsidi RON95

Bhai/DeeDee semua...

Warga asing yang didapati menyalahgunakan subsidi minyak RON95 sewajarnya kita tangkap, dakwa dan hukum. Mereka ini berdepan dengan denda sebanyak RM1 juta dibawah Akta Kawalan Bekalan 1961.

Mengikut 12A Peraturan-Peraturan Kawalan Bekalan 1974 Akta Kawalan Bekalan 1961 jika sabit kesalahan, individu boleh dikenakan denda tidak melebihi RM1 juta atau penjara tidak melebihi 3 tahun atau kedua-duanya, tidak melebihi RM3 juta bagi kesalahan kedua dan seterusnya atau penjara tidak melebihi 5 tahun atau kedua-duanya.

Layan video ini untuk tahu apa penyelesaian mudah dan murah yang gua cadangkan itu.

Warga Singapura Salahguna Subsidi Minyak Berdepan Denda RM1 Juta

#Singapura #SubsidiMinyak #RON95 #Salahguna #Denda #AktaKawalanBekalan #WargaSingapura #Abuse #CipanTapirTenuk #SocialCritics

02 April 2022

Shahbaz Sharif - Bakal Pengganti PM Pakistan

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua kenal siapa Imran Khan. Perdana Menteri Pakistan yang dahulunya adalah pemain kriket ternama di dunia. Kini Imran Khan sedang mengalami krisis politik yang agak berat. Kemungkinan besar pada Isnin ini Imran Khan akan digulingkan.

Jadi mari kita kenal siapa Shahbaz @ Shehbaz Sharif ini.

Shehbaz Sharif - The man in the running to replace Imran Khan

#ShahbazSharif #Pakistan #ImranKhan #PakistanPrimeMinister #KrisisPolitik #Parlimen #Pilihanraya #CipanTapirTenuk #SocialCritics

28 March 2022

Laporan EIA di 404 kan di Laman JAS?

Bhai/DeeDee semua...

Pelik aaa... hilang sudah laporan EIA bagi projek tambakan laut di Muar berkaitan dengan syarikat Maharani Energy Gateway Sdn Bhd (MEGSB) walhal sepatutnya boleh disemak dan dinilai oleh orang awam sehingga 30 Mac 2022.

Takkan la Jabatan Alam Sekitar (JAS) dah belajar dengan HarakahDaily bab menggunakan Error 404 sebagai alasan mengelak semakan berterusan?

Takkan la kot....

Hahaha

‘Tiada lagi laporan EIA projek tambak laut sultan Johor di laman web JAS’

#MaharaniEnergyGateway #LaporanEIA #JAS #JabatanAlamSekitar #MEGSB #SyedSaddiq #Muar #CipanTapirTenuk #SocialCritics

KPDNHEP lemah dalam penguatkuasaan

Bhai/DeeDee semua...

Benda nih dah lama... kita dah tahu lama ... KPDNHEP nih serupa Singa tua tiada gigi... serupa Harimau tua yang kuku pon dah uzur...

Setakat sembang nak siasat dan pantau jer... tindakan saman pon sekadar buat syarat ja... lain hancuss... LEMAH...

KPDNHEP siasat kenaikan harga barang - Rosol Wahid

#KPDNHEP #RosulWahid #HargaBarang #Pencatutan #Kenaikan #CipanTapirTenuk #SocialCritics

25 March 2022

Ahmad Said Setuju PRU15 Dipercepatkan

Bhai/DeeDee semua...

Nampaknya suara-suara dalam akar umbi UMNO sedang sekata mendesak Kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Naib Presiden UMNO Ismail Sabri agar membubarkan Parlimen dengan kadar segera agar PRU15 dapat dipercepatkan...

Pengerusi Barisan Nasional Terengganu ... iaitu Ahmad Said pun setuju PRU15 dipercepatkan. So apa tunggu lagi... buat la PRU15 secepat mungkin... jangan berlengah.

Ader berani ka?

#PRU15 #AhmadSaid #UMNO #BarisanNasional #Politik #PerikatanNasional #Bubar #BubarParlimen #CipanTapirTenuk #SocialCritics

24 March 2022

Bubarkan Parlimen Sekarang - Ahmad Zahid Hamidi

Bhai/DeeDee semua...

Ahmad Zahid Hamidi sedang push Ismail Sabri untuk bubarkan Parlimen sekarang. Tak perlu tunggu sampai tarikh tamat MOU dengan Pakatan Harapan.

Tak sabar betul Ahmad Zahid Hamidi... Hahaha...

Kita faham la untuk sekatkan Ahmad Zahid Hamidi dijatuhkan hukuman bersalah atas kesnya di Mahkamah Tinggi... dier perlukan PRU15... Hahaha

Kan....

Tak ada guna pegang janji pembangkang, kata Zahid

#BubarParlimen #AhmadZahidHamidi #PRU15 #Pembangkang #PakatanHarapan #BarisanNasional #CipanTapirTenuk #SocialCritics

23 March 2022

Rafizi Ramli Terkhilaf Isu Sapura Energy

Bhai/DeeDee semua...

Bukan semua sembang Rafizi Ramli tu tepat. Banyak jugak kelaut. Kita tau kekadang tu Rafizi Ramli terlihat lebih emosional dan pandangannya tidak strategik. Tapi biasa la... manusia kan... bukan semuanya tepat pada semua keadaan.

Bila Najib Razak beri cadangan untuk bantu Sapura Energy... ianya dilihat oleh Rafizi Ramli sebagai satu cadangan untuk bailout segolongan elit dalam GLC tersebut. Tapi pandangan Rafizi Ramli ini dilihat dalam sudut pandang yang sempit.

Sebab itu gua react dalam video ini... Supaya kita semua dapat lihat dalam konteks yang lebih luas. Kepada para pentaksub Rafizi Ramli...... gua gelak jer... sama macam kepada pentaksub Najib Razak.... gua pun gelakkan jer...

Hahaha..... bukak minda tue.... jangan taksub macam tak berakal... rugi la Allah Taala bagi otak tapi takmo pakai.

Sapura Energy - Jangan terpedaya lagi dengan idea ekonomi Najib, kata Rafizi

#SapuraEnergy #RafiziRamli #NajibRazak #Bailout #PNB #Petronas #OilAndGas #Petroleum #GLC #Pentaksub #CipanTapirTenuk #SocialCritics

22 March 2022

Malaysia bekal 300,000 tong RON95 kepada Vietnam - Bukankah RON95 itu bersubsidi?

Bhai/DeeDee semua...

Rasa macam pelik. Bukankah RON95 itu petrol bersubsidi? Takkan la kot nak bagi subsidi kepada negara lain? Harapnya tak macam tue la..

Kalu tidak memang nampak pelik... Kera dihutan disusui... anak di rumah mati kelaparan.

#RON95 #Subsidi #Petrol #Minyak #Gas #Petronas #IsmailSabri #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Pembangkang Pengecut, Cuba Lengahkan PRU15 - Ahmad Zahid Hamidi

Bhai/DeeDee semua...

Ahmad Zahid Hamidi dah start cucuk jarum tue... Boleh pulak dia kata Pembangkang yang takut nak adakan PRU15... Pembangkang nak lengahkan PRU15... Hahaha... Ini memang lawak...

Walhal Pembangkang rasanya bersedia jer untuk buat PRU15 nih... Malah lagi awal dah Pakatan Harapan suruh buat PRU15... Bab MOU tue yang sokong hanya berapa kerat jer.. itu pon level bangang..

Hahaha....

Hanya pembangkang di Malaysia tidak mahu PRU15 diadakan segera kata Ahmad Zahid Hamidi

#AhmadZahidHamidi #PRU15 #UMNO #Pembangkang #PakatanHarapan #BN #BarisanNasional #PH #PerikatanNasional #PN #CipanTapirTenuk #SocialCritics

PAS boleh label orang lain, tapi orang lain tak boleh labelkan PAS

Bhai/DeeDee semua...

Benda simple ja... semua orang kena faham.. PAS boleh label orang lain, tapi orang lain tak boleh labelkan PAS ... ingat tue...

PAS boleh kutuk orang dan gelar orang dengan macam-macam label dan nama binatang... tapi jangan sesekali menggelar pemimpin PAS dengan label "jahanam" .... ini pantang besar nih...

PAS boleh mengkafirkan orang lain... tapi orang lain tidak dibenarkan mengkafirkan PAS ....

Hahaha.... bangang betul lar...

#PAS #Takfiri #Jahanam #AbdulHadiAwang #MohdAmar #MohdSanusi #3Jahanam #Kafir #Melabelkan #Maksum #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Kemelut Kepimpinan Dalam PKR - Umpama Api Dalam Sekam

Bhai/DeeDee semua...

Pakatan Harapan perlukan parti komponen yang kuat dan stabil. Dalam keadaan sepatutnya... PKR perlulah menjadi salah satu tunjang utama dalam Pakatan Harapan selain dari DAP. Namun dalam keadaan PKR yang masih bergelut dengan kemelut kepimpinan... kita tidak nampak bagaimana caranya PKR boleh menjadi tunjang utama.

Rata-rata tiada bakal pelapis kepimpinan tua dalam PKR.. yang ada banyaknya tidak berfungsi.. dan ader agenda peribadi. Malah sokongan akar umbi pun sekadar buih dilautan sahaja... Ini realiti... tiada satu pun ada sokongan akar umbi yang benar-benar teguh...

So... kemana dan bagaimana hala tuju PKR nih... Dalam keadaan kepimpinan utama yang pincang... Anwar Ibrahim yang tiada pembantu... jadi kebanyakan arahan dan tugasan semuanya bergerak secara ad-hoc.

Rafizi Ramli dan Farhash Wafa Salvador? Hahaha... sekadar nama ja gah... tapi tak kemana pun... Ini realiti. Kedua--duanya sebenarnya jauh dari akar umbi... walaupun mereka dekat dengan echelon kepimpinan utama...

Hahaha.... Sedar diri lah...

PKR dan Pakatan Harapan - Kemana Dan Bagaimana Hala Tujunya

#PKR #PakatanHarapan #AnwarIbrahim #Kemelut #PerangDalaman #Farhash #RafiziRamli #TianChua #CipanTapirTenuk #SocialCritics

21 March 2022

UMNO vs PAS : Jumpa Sahaja Di PRU15

Bhai/DeeDee semua...

Cabaran dah dibuka. Hanya gelanggang sahaja yang belum. Tapi ayam sabung sudah mengacah-acah menunjukkan balung dan taji. Walaupun kedua-dua ayam sebenarnya sedang sakit "Selsema Burung" tapi masing-masing nak tunjukkan kehebatan diri.

Kelakar pun ada.

Seekor terlebih gong... Seekor lagi terlebih aksi...

Walhal kedua-duanya punggung penuh najis bersememeh... Hahaha

#UMNO #PAS #PRU15 #Kelantan #MuafakatNasional #CipanTapirTenuk #SocialCritics

20 March 2022

MOU dengan PH batal jika RUU Anti-Lompat tidak dibentangkan pada Mac 2022.

Bhai/DeeDee semua...

Banyak orang kata PRU15 mungkin akan berlangsung selepas bulan Julai 2022. Tapi pada pandangan peribadi gua... Ianya akan berlangsung pada Mei 2022. Sebab apa... salah satu sebab adalah tentang MOU antara Kerajaan Malaysia dengan Pakatan Harapan... yang menyentuh tentang Rang Undang-Undang (RUU) Anti-Lompat.

Ianya sepatutnya dibentangkan dan diluluskan pada Mac 2022. Jika tidak dibuat maka MOU ini akan terbatal dengan sendirinya.

So... paham-paham jer la yer... Hahaha

'MOU tamat jika akta antilompat parti tak lulus ikut masa ditetapkan'

#MOU #RUUAntiLompat #PRU15 #BubarParlimen #Bubar #CASA #PakatanHarapan #AntiLompat #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Dinasor Politik Kini Bersara

Bhai/DeeDee semua...

Akhirnya Saudara Lim Kit Siang bersara juga dari kancah dan dunia politik di Malaysia. 56 tahun Saudara Lim Kit Siang telah menaburkan bakti dalam dunia politik di Malaysia... semenjak Malaysia mencapai kemerdekaan sampailah sekarang.

Yang seusia dengannya dalam Politik seperti Dr Mahathir Mohamed nampaknya masih kekal cergas dalam Politik. Tak tahu bila nak bersara..

Takkan nak menongkat langit kot?

Kit Siang umum bersara dari politik

#LimKitSiang #DAP #Bersara #IskandarPuteri #Parlimen #DUN #Dinasor #Cauvinis #MahathirMohamed #PakatanHarapan #CipanTapirTenuk #SocialCritics

19 March 2022

PAS senyap bila disindir, dihina dan dinista Puteri UMNO

Bhai/DeeDee semua...

Gua gelak jer biler lihat PAS tak melawan langsung bila disindir, dihina dan dinista oleh Puteri UMNO. Semenjak dua menjak nih... walaun PAS dilihat seakan sudah mati pucuk... Tidak lagi dilihat berani dan kuat... Usahkan dilelucon kan oleh UMNO tapi tidak ada respon langsung dari PAS bila kenaikan harga barang, harga minyak masak malah kenaikan minyak petrol pun PAS tidak terkutik melawan.

Agaknya betul seperti yang ramai orang cerita... Sama ada penuh sagon dalam mulut pemuka PAS atau pun mereka sudah mati pucuk....

Hahaha.... dah tak melawan... pondan betul lar... Hahaha

#PAS #PuteriUMNO #Sagon #Dihina #Dinista #PAU2021 #Pondan #Pengecut #Politik #PRU15 #Bacul #CipanTapirTenuk #SocialCritics

18 March 2022

Zafrul kuat pegang PRINSIP? Berani letak jawatan?

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum yang Tengku Zafrul memang bukan orang politik. Dan dia dilihat sedang mencuma untuk menempatkan dirinya sebagai calon di Negeri Sembilan.

Isu Pengeluaran Caruman KWSP RM10 ribu telah menyebabkan imej dan air muka Tengku Zafrul tercalar. Dia (Kementerian Kewangan) dan KWSP telah bertegas tidak akan membenarkan pengeluaran caruman KWSP RM10 buat kali keempat.

Malah dia bertegas menyatakan akan meletak jawatan sekiranya isu pengeluaran caruman KWSP bernilai RM10 ribu ini berlaku. So. sekarang nih adalah Tengku Zafrul orang yang pegang pada prinsip? Ader integriti?

Kita tengok dan perhatikan.

Kementerian Kewangan pula nafi Zafrul letak jawatan Menteri Kewangan

#TengkuZafrul #MOF #KWSP #PengeluaranKWSP #LetakJawatan #PerikatanNasional #Berani #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Khairy Jamaludin (KhairyKJ) dijangka tiada dalam senarai calon PRU15.

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum yang Khairy Jamaludin dilihat berlawan arah dengan kepimpinan UMNO. Dan Khairy lebih berpihak kepada Perikatan Nasional.

Jika keadaan berterusan, Khairy Jamaludin dijangkakan tiada dalam senarai calon PRU15 bagi mewakili UMNO. Itu yang kelihatan sekarang ini.. Dalam senarai yang sama ader beberapa nama lagi yang berpotensi untuk tidak disenaraikan sebagai wakil UMNO dalam PRU15.

PRU15 tak perlu disegerakan - Khairy Jamaluddin

#KhairyKJ #PRU15 #ProPN #PerikatanNasional #PAU2021 #UMNO #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Pendedahan : Nilai Pembayaran Hutang Harian 1MDB

Bhai/DeeDee semua...

Setelah mengambil kira semua nilai yang ada... akhirnya nilai pembayaran hutang 1MDB secara harian telah dapat dirungkaikan dan diberikan pendedahan.

Pergh.... memang pecah kepala bila memikirkan betapa sebanyak ini nilai yang Kerajaan Malaysia habiskan untuk membayar hutang 1MDB secara harian.

Memang giler nilainya... macam mana la boleh ada hati pihak-pihak yang khianat ini menjarah dana negara sekadar untuk mengkayakan pihak mereka semata-mata tanpa memikirkan keadaan kewangan negara.

Adoyailah.

#1MDB #NajibRazak #JhoLow #RogerNg #TimLeissner #RohanaRozhan #GoldmanSachs #RosmahMansor #CipanTapirTenuk #SocialCritics

17 March 2022

Annuar Musa Tidak Dicalonkan PRU15

Bhai/DeeDee semua...

Nampaknya Annuar Musa seakan nak berlawan dengan kepimpinan UMNO pada Persidangan Agung UMNO 2021 sekarang ni.. Sebab dia siap bertelagah lagi dengan Tok Mat Hasan (Timbalan Presiden UMNO).

Kita tahu la Annuar Musa ni sebelah mana. Dan kita tahu apa yang selama ini Annuar Musa buat. Dan tunggu masa jer bila Annuar Musa ini akan ditolak dari senarai pencalonan PRU15 bagi Parlimen Ketereh.

Tunggu masa jer.

#AnnuarMusa #PRU15 #UMNO #PAU2021 #TokMatHassan #CipanTapirTenuk #SocialCritics

PENDEDAHAN : Rafizi Ramli tiada kekuatan akar umbi PKR

Bhai/DeeDee semua...

Sebenarnya Rafizi Ramli nih tiada kekuatan akar umbi PKR... memang ada yang menyokong dia... tapi mereka bukanlah dikalangan ahli teramai dalam PKR... Kebanyakan yang menyokong Rafizi Ramli datangnya dari luar... dari luar parti PKR.

Ini kenyataan yang Rafizi Ramli perlu dengar, ambil tahu dan perbaiki.

Sikapnya dalam PKR lebih kepada "seperti enau yang melepaskan pucuknya". Dia gopoh dan terlalu berambisi untuk menurunkan pihak-pihak tertentu yang tidak sealiran dengannya.

Farhash bidas Rafizi 'Biadab, henti main politik murahan'

#RafiziRamli #FarhashWafa #PKR #PemilihanParti #AkarUmbi #Sokongan #Presiden #PakatanHarapan #CipanTapirTenuk #SocialCritics

16 March 2022

Berita Terkini : Boleh keluar simpanan KWSP RM10,000, Tanda PRU15 semakin dekat.

Bhai/DeeDee semua...

Tiba-tiba Kerajaan Persekutuan pimpinan Perdana Menteri Ismail Sabri mengumumkan bahawa dibenarkan pengeluaran khas kali terakhir KWSP oleh pencarum yang layak.

Sebelum ini beriya Perdana Menteri Ismail Sabri dan Menteri Kewangan Tengku Zafrul bertegas tidak membenarkan pengeluaran ini. Namum setelah berjaya melihat akan kemenangan di PRN Johor... ianya jadi berubah.

Boleh pulak dibenarkan keluar KWSP RM10k ...

Macam la orang tak boleh baca strateginya.... Hahahaha

Berita gembira, boleh keluar simpanan KWSP RM10,000

#KWSP #PengeluaranKhas #PRU15 #Strategi #PRNJohor #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Boleh jimat RM150 juta jika tidak dibuat PRN

Bhai/DeeDee semua...

Kalau sekadar nak lantik MB yang menjadi pilihan Sultan, lebih baik dibuat tanpa bubar DUN... cukup sekadar Sultan arahkan dibuat Undi Tidak Percaya kepada Hasni .... dan cukup sekadar Sultan beritahu yang dia nak Onn Hafiz jadi MB...

Jimat banyak duit rakyat... jimat sekitar RM150 juta untuk PRN Johor.... Banyak tu membazirnya... Huhuhuhu...

Tau la bukan duit mereka yang dihabiskan tue...

'Amat malang calon MB pilihan rakyat ditolak oleh Sultan'

#PRNJohor #OnnHafiz #Sailang #SultanJohor #ADUN #SPR #CipanTapirTenuk #SocialCritics

15 March 2022

Beranikah ADUN UMNO Johor buat undi tidak percaya untuk Onn Hafiz?

Bhai/DeeDee semua...

Ini sesuatu yang gua dan ramai lagi sedang perhatikan dan tunggu-tunggu... Aderkah berani ADUN UMNO Johor buat undi tidak percaya untuk Onn Hafiz? ... Sebab kalu diorang berani buat... makna kata mereka berani menyanggah keputusan Sultan Johor.

Tapi dari segi undang-undang dan Perlembagaan itu semua tidaklah menjadi satu kesalahan...

Cuma setahu gua la... UMNO mana ader telor nak bercanggah dengan keputusan Sultan.

Pemilihan Onn Hafiz selaras undang undang tubuh Johor, kata peguam

#UndiTidakPercaya #OnnHafiz #PRNJohor #MBJohor #UMNO #CipanTapirTenuk #SocialCritics

INFO TERKINI : Bukan RM2.6 bilion tapi RM3.18 bilion dirembat Najib Razak

Bhai/DeeDee semua...

Perbicaraan kes rasuah melibatkan pegawai kewangan Goldman Sachs di US (Roger Ng) kini telah memasukkan fakta baharu. Fakta dimana bukan RM2.6 bilion yang sebenarnya dirembat oleh Najib Razak dari dana 1MDB tapi rupanya sekitar RM3.18 bilion.

Banyak tue...

Dan takder tanda-tanda dana tu datang dari Syeikh Arab melainkan dari dana 1MDB itu sendiri... Adoyailah... Jahanam negara. Ini baru perbicaraan di US... belum lagi dinegara lain... Bicara di Malaysia boleh la ditangguh-tangguhkan... hahaha... benda boleh kawtim...

Kalu kat luar negara... nasib la..

FBI - Najib terima AS$756 juta dari dana 1MDB yang diseleweng

#1MDB #NajibRazak #JhoLow #RogerNg #TimLeissner #RohanaRozhan #CipanTapirTenuk #SocialCritics

14 March 2022

INFO TERKINI : Khairuddin Aman Razali At-Takiri keluar PAS

Bhai/DeeDee semua...

Ini berita panas.. Ini berita sensasi. Khairuddin Aman Razali At-Takiri keluar PAS. Apa akan terjadi lepas ni? Kita tunggu dan lihat perkembangannya.

Khairuddin Aman Razali At-Takiri keluar PAS

#PAS #AtTakiri #KhairuddinAtTakiri #Politik #PRU15 #AbdulHadiAwang #PerikatanNasional #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Pencarum KWSP serah memorandum desak pengeluaran RM10,000

Bhai/DeeDee semua...

Pencarum Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) tetap mendesak pengeluaran wang RM10k daripada akaun KWSP mereka. Desakan ini nampaknya akan terus dibuat dari masa ke semasa dan ini mendedahkan Kerajaan Perikatan Nasional yang dipimpin oleh Perdana Menteri Ismail Sabri dalam keadaan serba salah.

Adakah akan tumbangnya Kerajaan PN sedia ada ini akibat dari tekanan dan desakan pengeluaran wang KWSP? Itu kita kena tunggu dan lihat.

#KWSP #RM10K #iCitra #OneOff #Caruman #PengeluaranKhas #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Jangan Pandang Lekeh Parti MUDA

Bhai/DeeDee semua...

PRN Johor telah membuktikan .... yang Parti walaupun dan dikenali umum agak lama belum tentu menjanjikan kekuatan dalam menguasai undi dan kerusi.

PKR yang dah lebih 20 tahun ujud... cuma mendapat 1 kerusi sahaja dalam PRN Johor. AMANAH yang sudah lebih 5 tahun ujud pun cuma mendapat 1 kerusi sahaja dalam PRN Johor.

Yang lagi kelakar... PAS yang sudah 60 tahun ujud pun cuma mendapat 1 kerusi sahaja di dalam PRN Johor... Parti Pejuang yang walaupun ujud cuma sekitar 7 atau 8 bulan.... dan diterajui oleh pemimpin yang dikenali umum.... hilang semua deposit bertanding (lebih 40 kerusi) ....

Parti MUDA yang ujud cuma sekitar 3 bulan dimana dipimpin oleh orang muda (Syed Saddiq) dan baharu dalam Politik telah berjaya menyelamatkan semua deposit pilihanraya mereka... dan mereka juga berjaya mendapat 1 kerusi....

Bayangkan apa yang MUDA akan dapat buat pada PRU15 dan PRU16 jika mereka kekal dengan cara dan momentum hari ini....

Perhatikan Parti MUDA Dengan Teliti

#MUDA #PRNJohor #Mainstream #Politik #Undi18 #MediaBaharu #Calon #PRU15 #CipanTapirTenuk #SocialCritics

13 March 2022

Perasannya Dia

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... gua gelak jer biler tengok semalam Ismail Sabri ke sana ke sini pakai baju BN.... hahahaha... Sejak biler aaa Kerajaan Persekutuan tue dikendalikan oleh BN... Hahahaha...

Tak malu betul dier .... Perasan team dier yang menang.... walhal yang menang aderlah team Zahid Hamidi dan Najib Razak... Hahaha




12 March 2022

Pun Intended

Bhai/DeeDee semua...

Selesai sudah pemilihan lembu-lembu untuk digunakan oleh Zeus ... Hahaha...

Lanun berkawan baek dengan Penyamun.



Abdul Hadi Awang Wajar Dihantar Ke Tanjung Rambutan

Bhai/DeeDee semua...

Abdul Hadi Awang nampaknya dah wajar dihantar ke Tanjung Rambutan atau Tampoi... Sebab penyakit gilanya dah makin menjadi-jadi...

Abdul Hadi Awang sendiri yang berpakat dengan UMNO siap buat Muafakat Nasional... kini Abdul Hadi Awang pulak berkempen jangan undi UMNO ... sebab katanya UMNO tu adalah Penyamun...

Adoilah.... dier yang deal ngan penyamun... pastue dier suruh jangan silap undi penyamun...


Sahih dah Abdul Hadi Awang sudah gila.... Huhuhu


11 March 2022

Hudud & RUU355 : Betulkah ianya satu kekangan perlembagaan?

Bhai/DeeDee semua...

Satu persoalan perlu kita tanyakan. Pernahkah walau sekali Presiden PAS (Abdul Hadi Awang) memberikan satu taklimat khas kepada YDP Agong, Majlis Raja-Raja Melayu dan Sultan serta Raja-Raja Melayu berkaitan isu Hudud dan RUU355?

Setahu gua tak pernah... Malah Abdul Hadi Awang ada berbangga katanya elemen Hudud ader dimasukkan dalam Enakmen Undang-Undang Syariah Kelantan dan Terengganu. 

Persoalannya... adakah rakyat Terengganu ada mendapat penerangan jelas mengenainya? Adakah ada satu forum soal jawab khas diadakan? Adakah ada manual atau booklet yang pernah diedarkan kepada rakyat Kelantan dan Terengganu? Adakah rakyat dimaklumi secara khusus dan lengkap? Adakah Sultan dan Raja di dua negeri itu diberikan penjelasan secara detail?

Kalu tak buat lagi... tak payah la nak sembang salahkan kekangan Perlembagaan ..... kalu sendiri malas nak buat kerja... Ingat Allah Taala boleh diperbodohkan ka?

Hudud tersekat kerana kekangan perlembagaan - Hadi Awang

#Hudud #RUU355 #Perlembagaan #YDPAgong #MajlisRajaRaja #Sultan #Raja #Islam #Syariah #EnakmenSyariah #CipanTapirTenuk #SocialCritics

08 March 2022

Kena APRIL FOOLS Ke Kita? - 1 April Fasa Endemik Covid-19

Bhai/DeeDee semua...

Perdana Menteri (PM) Ismail Sabri dah umumkan yang mulai 1 April 2022 Malaysia sudah masuk fasa endemik untuk Covid-19. Pelitup muka tetap kena pakai... Penjarakan sosial di Masjid dan Surau sudah dibatalkan... dan pergerakan rentas negeri dibenarkan.

Yang paling mengejutkan.... tiada apa-apa sekatan untuk yang tak ambil vaksin... Maknanya... geng Anti-Vaksin sudah menang la... Hahaha... Kena game la yang mana kena push amik booster bagai. Hahahaha

Macam kena April Fools jer kita nampaknya... Hahaha... kan dah kena dengan tarikh 1 April... April Fools.... Hahaha

Fasa endemik Covid 19 bermula 1 April

#AprilFools #FasaEndemik #AntiVaksin #Menang #KitaJagaKita #Booster #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Shahidan Kassim Melarikan Diri? Satu KL orang cari dia.

Bhai/DeeDee semua...

Semalam Lembah Klang dilanda banjir akibat dari hujan berterusan selama 2 jam. Memang teruk Kuala Lumpur.. Lumpuh .... Hotel dan Pejabat semua kena banjir. Jalanraya dan terowong semua penuh air. Smart Tunnel pun tak mampu nak cover semua air banjir.

Dan semua orang cari Menteri Wilayah Persekutuan.. semua warga KL cari Shahidan Kassim.. Kemana dia pergi... Sehingga lewat petang nih pun takder apa-apa kenyataan dari Shahidan Kassim tentang apa yang berlaku semalam? Menteri MEWA Tuan Ibrahim Tuan Man hanya mampu menyalahkan hujan jer...

Kronik la... Apa nak jadi Malaysia nih... ader Menteri bangang dan lembab... ader Perdana Menteri lemau.... ader pimpinan lagi atas yang bisu... adoilah...

Mana Menteri Wilayah Persekutuan ketika KL dilanda banjir kilat

#BanjirKilat #LembahKlang #ShahidanKassim #Bala #BencanaAlam #Pembangunan #Lestari #Mapan #MenteriWilayah #AlamSekitar #MEWA #CipanTapirTenuk #SocialCritics

07 March 2022

Banjir kilat landa Lembah Klang - Hukuman atau Peringatan?

Bhai/DeeDee semua...

Lembah Klang dilanda banjir kilat lagi. Dalam tahun ini je dah berapa kali Lembah Klang dilanda banjir kilat. Sebelum PKP dan sampai sekarang dah berapa kali Malaysia dilanda banjir kilat dan banjir besar.

Boleh kata semua negeri kena banjir kilat dan banjir besar kebelakangan ini... Timbul persoalan... adakah ianya hukuman atau sekadar peringatan buat kita manusia yang sering lalai dan leka.

Kitalah juga yang merosakkan alam ini... ditangan kitalah semua keputusan... ditangan kita ini jugalah kita lalai dan leka ... berbangga dengan pembangunan yang tidak sekata.

Adakah kita mahu sedar?

#BanjirKilat #LembahKlang #Bala #BencanaAlam #Pembangunan #Lestari #Mapan #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Hadiah hartanah RM70 juta untuk Pak Lah dikritik Dr Mahathir

Bhai/DeeDee semua...

Part nih gua setuju dengan Dr Mahathir... Apa kejadahnya keputusan untuk memberikan hadiah hartanah kepada bekas PM hanya melalui satu mesyuarat kabinet.

Sepatutnya isu sebegini wajar dibentangkan di Parlimen, dibincangkan dalam Parlimen.. sama ada secara umum ataupun melalui satu jawatankuasa khas Parlimen. Ini lebih selayaknya... sebab seorang Perdana Menteri dipertanggungjawabkan kepada Parlimen... bukannya kepada Kabinet.

Apa pun... nilai RM70 juta tu melampau sangat lah... sama macam Najib Razak mohon hartanah kerajaan bernilai RM100 juta... Ini negara ini hanya diorang ja yang ujud ka? RM70 atau RM100 juta tue kalu buat sekolah atau hospital lebih bermanfaat. Lebih menguntungkan.

Dr M bangkitkan hadiah hartanah RM70 juta untuk Pak Lah

#HadiahPencen #PakLah #MahathirMohamed #Kritik #PencenPM #HadiahHartanah #GoldenHandshake #Rolex #DrM #TunM #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Tajuddin Abd Rahman Kena Maki

Bhai/DeeDee semua...

Ahmad Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO berhak untuk maki Tajuddin Abd Rahman. Sebab Tajuddin Abd Rahman dok melalak bising pasai urusan dalaman parti UMNO dalam Parlimen. Payah aaa kalu ader orang meroyan.

Parlimen bukan tempat yang sesuai dan sepatutnya nak bising fasal isu dalaman Parti. Dalam UMNO ader Mesyuarat Majlis Tertinggi dan jugak ader Lembaga Disiplin Parti. Nak bising, sila bising disitu. Jangan buat kat media atau kat Parlimen.

Jangan kaitkan Parlimen dengan benda remeh temeh dalaman parti. Parlimen ader tugasan yang lebih besar dan lebih penting. Jadi memang patut lah Tajuddin Abd Rahman kena maki. Pasai buat kerja gila.

Isu Dalam Parti Bincanglah Dalam Parti

#Parlimen #TajuddinAbdRahman #AhmadZahidHamidi #UMNO #LembagaDisiplin #MajlisTertinggi #PAU #PerhimpunanAgungUMNO #DewanRakyat #KenaMaki #CipanTapirTenuk #SocialCritics

05 March 2022

Siapa disebalik 3S Asia Sdn Bhd?

Bhai/DeeDee semua...

Banyak yang terselindung dengan portal online baru untuk menguruskan pengambilan pekerja asing yang dimiliki oleh 3S Asia Sdn Bhd (www.myocs.com.my @ www.3smalaysia.com).

Sebelum ini ader Sistem Pengurusan Berpusat Pekerja Asing Malaysia (FWCMS) yang dikendalikan oleh Bestinet Sdn Bhd.

Sistem portal baru yang dikendalikan oleh 3S Asia Sdn Bhd dikatakan mengenakan RM10 ribu sebagai deposit kepada syarikat pengambilan pekerja asing. Nilai ini agak besar sebenarnya...

Jadi persoalan yang perlu ditanya... siapa disebalik 3S Asia Sdn Bhd?

Agensi Pekerja Asing tak puas hati platform baru pengambilan pekerja asing

#KementerianSumberManusia #PekerjaAsing #Kroni #Bestinet #3SAsiaSdnBhd #Kabel #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Muafakat Nasional - Sudah Tutup Buku?

Bhai/DeeDee semua...

Nampak gayanya... Muafakat Nasional sudah sampai kepada noktah penamat. Sudah sampai ke penghujungnya. Sudah nak tutup buku.

UMNO dibawah kepimpinan Ahmad Zahir Hamidi berkata biarlah ianya dalam satu lipatan yang tak perlu dibuka lagi. Nampaknya UMNO sudah kecewa dengan sikap PAS. UMNO sudak kelihatan berpatah arang berkerat rotan dengan PAS.

Sikap PAS yang banyak kluk klek dan makan keliling memang sangat tidak digemari UMNO. Sikap dan perangai inilah yang sebenarnya berdarah daging dalam PAS. Dan sebab itulah juga PAS ditolak oleh DAP dalam Pakatan Rakyat dahulu...

PAS memang suka buat tahi..

Muafakat Nasional - Biarlah dalam satu lipatan yang tak perlu dibuka lagi

#MuafakatNasional #PAS #UMNO #TutupBuku #Khianat #Sikap #PerikatanNasional #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Ayoh Malukan UMNO, Semuanya Kena Bermula Sekarang

Bhai/DeeDee semua...

Satu cara nak membenamkan UMNO adalah dengan memalukan mereka pada PRN Johor yang akan berlansung beberapa hari jer lagi... Macam ini caranya...

Kalu ikut UMNO... depa rasa aura Najib Razak sebagai "bossku" adalah satu kekuatan yang cukup gak dan besar... Dan mereka cukup yakin dengan aura ini akan boleh menyakinkan rakyat untuk terus memilih UMNO sebagai teraju utama pemerintahan Malaysia....

Walaupun UMNO sendiri tahu betapa korupnya mereka ... berapa teruknya keterlibatan mereka dalam rasuah dan salahguna kuasa... tapi mereka tetap berasa yang rakyat tetap memilih mereka... 

Jadi cara terbaik untuk menjatuhkan ego dan kesombongan UMNO adalah dengan mengalahkan mereka di lubuk mereka paling kuat iaitu Johor. PAS dan BERSATU memang tak kuat di Johor... Malah di Parlimen Pagoh pun....sebenarnya agak goyang...  Walaupun ini bukan pengundian untuk kerusi Parlimen... tapi disitulah juga kita boleh melihat kekuatan.

Apa pun... ayoh malukan UMNO kali ini.... dan malukan mereka di gelanggang mereka sendiri.



04 March 2022

BERNIKAH tidak mahu, tapi sanggup BERSEKEDUDUKAN

Bhai/DeeDee semua....

Gua rasa perkataan yang sesuai untuk menghuraikan konflik kepentingan dalam Muafakat Nasional dan Perikatan Nasional adalah seperti tajuk ini... Bernikah tidak mahu, tapi sanggup bersekedudukan.

Bukan apa... bernikah nih ader kebertanggungjawaban... Kena ader gives and takes. Tabley nak ikut kepala sendiri ja... Tapi pasai nafsu yang bergelodak, nafsu yang kuat... jadi untuk melampiaskan nafsu seksual antara 3 parti ini... maka mereka sanggup bersekedudukan... yer la... dengan bersekedudukan... nafsu yang bergelojak bergelodak dapat dilampiaskan... tapi tanpa terikat dengan ikatan perkahwinan yang sah...

Sebab itu walaupun nampak bersama... mereka masih berperang sesama sendiri.... bergaduh berperang... bila nafsu nak bersama bersatu badan... diorang boleh bersama.... sekadar melampiaskan nafsu...

Ini bukan level pelacur dah... tapi level haramjadah... penzina... hahaha

Kita tutup fail Muafakat Nasional dulu, kata Tuan Ibrahim

#Bersekedudukan #MuafakatNasional #PerikatanNasional #MN #PN #Nafsu #Seksual #Zina #Nikah #CipanTapirTenuk #SocialCritics

PN Ikrar Akujanji Anti Rasuah, Walhal PN Sendiri Terpalit Rasuah

Bhai/DeeDee semua...

Ini kerja mengarut. Semua orang tahu yang Perikatan Nasional diujudkan atas kerja lompat parti dan ader deal belakang tabir. Rasuah (tumbuk rusuk) memang tak boleh dipisahkan dengan Perikatan Nasional (PN).

Kalu tidak macam mana nak ader deal yang macam sekarang... Rasuah jawatan la... rasuah duit la.. rasuah kuasa la... dan macam-macam lagi... Perikatan Nasional (PN) sama kronik bab rasuah nih dengan UMNO / Barisan Nasional / BN.

Perikatan Nasional pun bukan bersih sangat ..... lagi mau sembang pasai anti rasuah... Huhuhu

56 calon PN lafaz, tandatangan Ikrar Akujanji Anti Rasuah

#Rasuah #PerikatanNasional #PRNJohor #AkuJanji #AntiRasuah #SPRM #MuhyiddinYasin #LompatParti #TumbukRusuk #CipanTapirTenuk #SocialCritics

03 March 2022

Chelsea untuk dijual, Mungkin dibeli oleh Salman Khan

Bhai/DeeDee semua...

Nampaknya Roman Abramovich berdepan tekanan politik dan kewangan antarabangsa dimana berkemungkinan dibekukan atau dirampas asetnya oleh pihak berkuasa. Semua ini berlaku akibat dari tercetusnya perang antara Russia dan Ukraine.

Oleh itu, nampaknya pilihan yang ada hanyalah berusaha untuk menjual pegangan sahamnya dalam kelab bolasepak Chelsea yang berada dalam Liga Inggeris (English Premier League @ EPL).

Dan nampaknya Salman Khan sedang meninjau-ninjau untuk membeli 100% saham kelab bolasepak Chelsea itu. Kita nantikan perkembangan selanjutnya. Err... banyak aaa duit Salman Khan???

Hehehhe

Roman Abramovich berdepan tekanan menjual Chelsea.

#Chelsea #RomanAbramovich #SalmanKhan #Bhai #RussaUkraine #Krisis #Saham #LigaInggeris #EPL #UEFA #Football #Soccer #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Thailand Juga Yang Terkedepan Dalam Menangani Wabak Covid-19

Bhai/DeeDee semua...

Malaysia nampaknya agak ketinggalan dalam usaha menangani wabak Covid-19 berbanding Thailand. Yer la.. Thailand dah keluarkan vaksin mereka sendiri dan kini digunakan secara meluas di negara mereka.

Malaysia pula setakat sembang jer la... Dan kecoh serta kepoh menggunakan vaksin buatan orang lain. Nak kata takder kepakaran dan makmal yang mencukupi tue memang agak lawak lar... Punya la banyak Universiti dalam Malaysia.... takkan takder satu pun yang mampu menghasilkan sesuatu berkenaan Covid-19 nih?

Pelik kan?

Nih Saintis Thailand telah bersedia untuk mengeluarkan semburan hidung anti Covid-19 kepada pasaran menjelang akhir tahun ini.... tahun 2022.... Malaysia? Huhuhu... Research yang ada di Malaysia hanya mampu membuat Kit Anti Histeria dan Hantu jer... adoilah...

Lekeh betul la.... LEMAH

Semburan hidung anti Covid 19 sedia diguna akhir tahun ini

#Covid19NasalSpray #NasalSpray #Saintis #Thailand #Covid19 #CipanTapirTenuk #SocialCritics

02 March 2022

Konflik Russia Ukraine - Hollywood juga terlibat meloncat sama

Bhai/DeeDee semua...

Gua dah kata... Konflik Russia Ukraine nih nampak kelakar... Pertama sekali NATO nak kenakan sekatan ekonomi... Walhal Ukraine belum jadi ahli NATO lagi... Kemudian SWIFT money transfer depa sekat untuk Russia .... lepas tue MasterCard dan VISA pulak depa sekat kepada Russia...

Bukan itu sahaja... FIFA dan Jawatankuasa Olimpik pun buat sekatan jugak terhadap Russia... Semalam Singapura pulak sekat akaun bank Russia...

'Sekatan' Hollywood terhadap Rusia ... Yang ini pulak... Hollywood pun sama meloncat nak sekat Russia....

Hey.... time Israel serang Palestine... takder pulak ader sekatan bertali arus macam nih... Hahaha... nampak sangat USA dah panas... dah terbakar... tue yang melompat semua proksi USA nih dok bagi sekatan kepada Russia...

Yang bodoh... ader plak pihak-pihak dalam Kementerian Pengangkutan Malaysia yang nak join sama sekat Kapal Russia dari berlabuh di Pelabuhan milik kita.... Gila bodoh.... Takkan nak ikut sama kegilaan USA nih??

#Hollywood #Sekatan #Russia #Ukraine #Conflict #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Terbukti : Singapura Adalah Proksi USA / Israel

Bhai/DeeDee semua...

Video ini mungkin akan disekat. Video ini mungkin akan dipadamkan. Video ini mungkin akan dikenakan tindakan. Apa pun... gua tetap bertegas mengatakan bahawa Singapura adalah Proksi USA dan Israel.

Tindakan Singapura selama ini menunjukkan sebegitu.

Singapura akan laksanakan sekatan ke atas Russia

#Singapura #Singapore #Proksi #USA #Israel #Economy #Sekatan

01 March 2022

Lelong Sahaja Najib Razak Kepada Sultan Sulu Sebagai Ganti Denda Timbang Tara RM63 Bilion

Bhai/DeeDee semua...

Hanya kerana RM5300 setahun yang cuba di ngelat oleh Perdana Menteri Malaysia (Najib Razak) pada 2013 .... Malaysia kena denda RM63 Bilion... Ini memang bijak... Takder yang lebih bijak dari ini... Adoilah...

Mahkamah Timbang Tara Sepanyol membicarakan kes ini di Peranchis... dan disebabkan tiada seorang pon wakil dari Malaysia yang hadir dalam perbicaraan timbang tara nih... (kita boleh salahkan Kementerian Luar dan Peguam Negara).... maka Malaysia kena denda RM63 bilion.

Bodoh aaa... mana nak cekau duit banyak tue... Baik kita deal ngan Sultan Sulu supaya kita boleh lelong sahaja Najib Razak nih kepada Sultan Sulu sebagai ganti denda timbang tara RM63 bilion nih.... Sultan Sulu nak buat apa dengan Najib Razak tu lantak la... kita taknak tahu....

Amacam??? Hahaha

#TimbangTara #SultanSulu #RM63Bilion #Denda #PeguamNegara #KementerianLuar #NajibRazak #BritishUtaraBorneo #NorthBorneoBritish #1878

‘Malaysia diarah bayar RM63 bilion kepada waris Sultan Sulu’

28 February 2022

KANTOI - EU dedah sekatan ‘lumpuhkan’ Putin

Bhai/DeeDee semua...

Agenda nak lumpuhkan ekonomi Russia terbongkar apabila Kesatuan Eropah dengan tekanan dari NATO telah mendedahkan bahawa mereka akan menyekat dan membekukan beberapa akaun bank utama Russia serta menyekat transaksi pemindahan wang menggunakan SWIFT oleh bank-bank Russia.

Ini juga secara otomatik akan menyebabkan akses kepada sistem Kad Kredit/Kad Debit berasaskan MasterCard dan VISA juga dijangka akan terganggu.

Nampak sangat la NATO bukan sahaja nak menghukum Kremlin tapi juga rakyat awam di Russia. Tindakan ini dilihat tidak bertamadun dan tidak berperikemanusiaan. Bayangkan dengan cara ini akses kepada perkhidmatan pendidikan, kesihatan (perubatan) dan makanan akan terjejas dengan teruknya. Silap-silap akan menyebabkan keadaan lebih kronik.

Gila betul la USA nih.

#SwiftCode #NATO #EuropeanUnion #EU #Bank #WireTransfer #MasterCard #VISA #CreditCard #DebitCard

27 February 2022

PAS pecat Najib Lep lepas tanding calon bebas di DUN Bukit Pasir

Bhai/DeeDee semua...

Simple ja... Kalu lu tak ngam ngan pimpinan utama PAS... walaupun lu dah menang di DUN Bukit Pasir sebelum nih dengan 1883 kelebihan undi... dan lu dah buat kerja ground work.... tetap gak lu dipandang nothing oleh kepimpinan parti PAS Pusat...

Diorang takkan bagi peluang sama lu untuk menang lagi di DUN Bukit Pasir tue... Mimpi la...

Tambah lagi diorang cuba nak kasik lu tukar kerusi tu last minit... dengan offer satu kerusi lain.... PAS memang macam tue..

Nasib la PAS.

#PAS #BukitPasir #PRNJohor #NajibLep #CalonBebas #Pecat #PerikatanNasional #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Diplomat Yang Buat Taik Itu Adalah ....

Bhai/DeeDee semua...

Post gua semalam pasai Diplomat Malaysia di Ukraine yang buat kerja bodoh memalukan Kerajaan Malaysia di media asing (South China Morning Post) tue gua rujuk disini..

Rupanya yang buat kerja taik itu adalah Ketua Setiausaha Sementara Kedutaan Malaysia yang bermama Fadhilah Daud (berjawatan Charge d’ Affaires / First Secretary)

Dan Fadhilah Daud ini adalah warga “Singapura”.

Patut la pon tak kisah nak malukan Malaysia. Kalu Kementerian Luar masih simpan lagi minah nih tatau la gua. Bodoh bertukil-tukil.

err… takder rakyat Malaysia ka yang layak handle jawatan tue sampai terpaksa employed warga asing?

Bangsat betul lar.



26 February 2022

MEMALUKAN - Diplomat Malaysia di Ukraine Macam Tak Tahu Prosidur "EXFIL"

Bhai/DeeDee semua...

Semua Diplomat dan Atache Kedutaan Malaysia atau Pejabat Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di luar negara memang dah tahu prosidur Exfil. Taklimat dan latihan semua dah diberikan. Malah SOPnya pun ada.

Tapi nampaknya Diplomat Malaysia di Ukraine macam tak tahu prosidur Exfil. Takkan la kot. Paling memalukan bila Diplomat ini pulak boleh bercerita benda yang tak baik tentang Malaysia pada wartawan asing terutamanya dengan wartawan South China Morning Post (SCMP).

Kenapa dia berbuat macam nih? Dia tahu tak status dirinya? Takkan dia tak tahu apa proses berurusan dengan pihak media? Bodohkah dia? Atau dia sendiri sebenarnya ada agenda. Dan siapa sebenarnya pegawai diplomatik Malaysia yang berperangai macam ni?

Siapa?

Memalukan.

Diplomat Malaysia di Ukraine lari tinggalkan Kyiv.

#KedutaanMalaysiaUkraine #Ukraine #Conflict #Exfil #CipanTapirTenuk #SocialCritics

25 February 2022

Penyokong UMNO Mana Pernah Undi Calon PAS

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum bahawa dalam sejarah Malaysia yang penyokong UMNO mana pernah undi calon PAS... tak kira la dalam mana-mana Pilihanraya Kecil, Pilihanraya Negeri atau Pilihanraya Umum.

Jadi adalah satu perkara pelik bilamana tetiba Abdul Hadi Awang dan PAS cukup yakin bahawa mereka akan dapat sokongan dari ahli UMNO Johor...

Hahaha... gila tahap apakah ini? Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Hahahaha... Adoilah

Sudilah subscribe Channel YouTube ini untuk lebih maklumat.

Tak Hensem Takper Janji Kaya - Walaupun Muka Macam Popeye

Bhai/DeeDee semua...

Bukan tujuan gua nak hina kejadian makhluk ciptaan Allah Taala... cuma gua nak pointkan ayat "Tak Hensem Takper Janji Kaya" nih... Hahaha... Muka Tim Leissner nih resemble macam muka Popeye The Sailor Man... sejibik tau... Hahaha...

Kalu dah Popeye ader... Siapa Olive Oyl pulak... Hahahaha...

Disini datangnya Rohana Rozhan... Hahahaha... ex-CEO Astro Berhad... Hahahaha... Adoilah...

#1MBD #TimLeissner #RohanaRozhan #Kickbacks #Popeye #OliveOyl #Similar #PetroSaudi #Rasuah #SalahgunaKuasa #Skandal #GoldmanSach #CipanTapirTenuk #SocialCritics

Sudilah subscribe Channel YouTube ini untuk lebih maklumat.

24 February 2022

RUU355 - Sembang Tak Guna Kalau Tak Reti Manfaatkan Jawatan Sedia Ada

Bhai/DeeDee semua...

Abdul Hadi Awang dok bising pasai selepas negara ini lama mencapai kemerdekaan sepatutnya "kita" wajar mentafsir perlembagaan mengikut bahasa sendiri dan kefahaman agama yang dianuti.

Dia pertikaikan kes 3 beradik yang telah memeluk Islam yang sedang viral sekarang ini. Dan dia juga bising pasai kes sembilan Hakim Mahkamah Persekutuan yang berkata Seksyen 66A Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003 adalah tidak berperlembagaan dan terbatal dalam bentuk semasa.

"Kini terserlah bahawa agama Islam yang dikatakan di bawah naungan raja-raja melalui pentadbiran khusus - yang dinamakan majlis agama Islam - tidak boleh bertindak mengatasi undang-undang ciptaan manusia.

"Bahkan, hukum yang nyata daripada hukum Islam boleh dibatalkan oleh mahkamah dan para hakimnya," kata ahli parlimen Marang itu lagi.

Masalahnya... sekarang ni Menteri Agama adalah dari PAS... dan Abdul Hadi Awang sendiri adalah berjawatan Duta Khas berstatus Menteri. Kenapa dia dan PAS tidak meneruskan RUU355. Kalau dulu betul la PAS berada diluar kerajaan dan sebagai Pembangkang. Tapi kini PAS ada dalam kerajaan. Takkan tak boleh nak memperkasakan RUU355. Takkan tak boleh nak usulkan dan bahaskan kembali sementelah sedang berada dalam kerajaan.

Cukup-cukuplah berpolitik Abdul Hadi Awang ooi... sembang tak gua kalau tak reti nak manfaatkan jawatan sedia ada.

Hadi mahu perlembagaan ditafsir ikut kefahaman agama.

#RUU355 #AbdulHadiAwang #Islam #Murtad #Mualaf #PAS #Sembang

PRN Johor - Sekadar Buang Masa Je. Tiada Signifikan

Bhai/DeeDee semua...

Pada gua... Pilihanraya Negeri Johor (PRN) serupa takder makna... Sama jer... 2x5 .... sapa menang pun... serupa itu jugak... takder signifikan... sekadar buang masa jer... buang duit dan tenaga berkempen...

Pasai apa gua kata camnie... dengar je la video yang disertakan disini...

Sekian.

#PRNJohor #SPR #PRU15 #BuangMasa #TiadaSignifikan

23 February 2022

Tukar Agama Sepihak? Wajarkah Dibenarkan?

Bhai/DeeDee semua...

Dewan Ulama PAS mahu pertukaran agama sepihak dibenarkan disegi undang-undang. Bukan sahaja PAS tapi ramai lagi yang berpadangan sebegini.

Sebenarnya tindakan ini mengundang masalah dimasa akan datang. Betul ianya perlu dalam kes 3 orang kanak-kanak nih... Tapi ianya tetap tidak bersesuaian. Video ini memberikan hujah kenapa kebenaran pertukaran agama satu pihak (sepihak) amat tidak sesuai demi kemaslahatan rakyat dan keharmonian kaum serta agama di Malaysia.

Kita ada undang-undang. Ada sebab kenapa undang-undang kita tidak membenar proses ini berlaku.

#Murtad #Mualaf #Islam #JAKIM #JKM #MAZA #RORA #PEMBELA #Perlis #Mufti #TukarAgama #ReligiousConversion

#CipanTapirTenuk #SocialCritics

Tiada bukti dakwaan wujud kartel polis - EAIC

Bhai/DeeDee semua...

Suruhanjaya Integriti Agensi Penguatkuasaan (EAIC) telah mengesahkan bahawa tiada bukti dakwaan wujudnya kartel polis dalam PDRM. Huhuhu... Nampaknya apa yang disuarakan oleh bekas Ketua Polis Negara (KPN) Abdul Hamid Bador adalah tidak benar kalu ikut kata EAIC.

Tapi...

Rakyat bukannya bodoh, tuli dan buta. Rakyat tahu apa yang berlaku dalam PDRM selama ini... Rakyat tahu tentang kepincangan dalaman pentadbiran dan pengurusan PDRM. Rakyat tahu wujudnya Kartel Polis.... dah lama dah..

Jadi... kenyataan EAIC ini dilihat sekadar cover-up atau backup jer oleh pihak tertentu yang sekadar membakulsampahkan cadangan orang lain...

Ingat.. Budaya Malaysia Budaya Korupsi.

Kena RM 2 Juta Je

Bhai/DeeDee semua...

Alah... baru kena RM2 juta dah kecoh nak kena tahan SPRM .. Ini kira kes kecik ja... Bukan kes besar pun... Apa mau kecoh.... tengok macam kes Adnan Mansor... RM2 juta gak... setel... selamat... janji yang penting kabel baek kena ader...

Kalu takder kabel... masak la lu... Hahaha...

Tapi kan... benda boleh kawtin... kawtim je la... SPRM pun bukan mak som sangat... banyak loophole dalam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) nih... semua boleh diskas... janji kawtim dan diskas baik-baik...

Apa mau takut.

22 February 2022

Sekejap Parti Mira, Sekejap Parti Kuasa...

Bhai/DeeDee semua...

Pelik aaa dengan perangai Abang kepada Perdana Menteri (PM) Malaysia nih.... En Kamarazaman Yaakob... Pada satu masa dier ader keahlian dalam dua parti berbeza.... dan kedua-duanya adalah berstatus Presiden Parti...

Giler aper la camnie... Sekejap Parti Mira, Sekejap Parti Kuasa.... Abang PM nampak sangat suka berdolak dalik... Macam ader satu permainan disini.. Macam cara nak pecahkan undi PRU15 jer... Adoilah...

Ker ader yang akan untung lebat atas penubuhan parti-parti macam ni???

Perang Dalam Muafakat Nasional Pahang

Bhai/DeeDee semua...

Kulit ja okeh, yang lain kelaut. Muafakat Nasional diperingkat pemimpin atasan (Persekutuan) ja nampak okey didepan mata... tapi sebenarnya bertelagah berperang sesama sendiri.

Bukan kita tak tahu apa yang berlaku diperingkat akar umbi... diperingkat bawahan... terutama berkaitan tentang kawasan yang diperkatakan kubu kuat masing-masing dan juga kawasan tradisi dipertandingkan.

Kita tengok nanti bagaimana mereka berebut kerusi pada PRU15 yang akan berlangsung tidak lama lagi. Masa itu semua tembelang dan kerenah mereka (UMNO dan PAS) akan kita dapat lihat terbentang depan mata.

Yeah... kita sedia je la pop-corn dan air kola... Hahaha

21 February 2022

Siapa Yang Korang Lebih Percaya?

Bhai/DeeDee semua...

Antara dua orang nih... Siapa yang korang lebih percaya?? Siapa aaa.... Muhyiddin Yasin ka atau Ahmad Zahid Hamidi???

Hahaha.... Gua toksah la korang tanya pandangan dan pendapat... sebab pada gua dua-dua mangkok nih memang tabley percaya sekupang pon... Hahaha... Ngarut ja...

Bukan sajer integriti rendah depa nih... tapi akhlak pon jahanam... Hahaha



20 February 2022

Otak Abdul Hadi Awang Penuh DAP

Bhai/DeeDee semua...

Gua tatau dah nak kata apa... betul-betul takder lain yang diratibkan oleh Abdul Hadi Awang selain dari DAP.... Agaknya otak Abdul Hadi Awang penuh DAP jer kot... takder lain dari DAP pagi petang siang malam....

Hahahaha...

Macam orang gila isim ja gua nampak... Hahaha... adoilah...



19 February 2022

Abdul Hadi Awang Cerita Tentang Dirinya Ke?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... Tiga Seringgit... Tiga Seringgit... Hahahaha... 

Eh... Abdul Hadi Awang nih cerita tentang dirinya ka?? Hahaha... Lawak betul... Nak sembang pasai orang lain... walhal terkena sebijik dengan dirinya... Lawak aaa

Aper laaa Abdul Hadi Awang nih... Hahaha

Everyone knows that Abdul Hadi Awang is cheapskate... easy to buy... Senang dan mudah dibeli... Hahaha... hulur jawatan dan duit... setellah semua...

Hahaha



18 February 2022

Sementelah Boleh Berjawab

Bhai/DeeDee semua...

Takpa ... Baru ja proses pendakwaan... Kalu lu ader alibi yang kuat... lu selamat... apa mau risau... Tak payah la nak bikin telenovela pulak dalam media...

Tunggu proses undang-undang sampai selesai...

Jangan la pulak pusing 1 Malaysia untuk bagi ceramah cerita konon ko diperdaya, ko di perdajai... Tak payah... sembang ja la nanti dalam Mahkamah....

Tak payah nak create sensasi..

By the way... memang bukan sehari dua orang simpan bahan bukti... dah lama dah... mangsa cuma takut ja.... hahaha

Relaks la Ebit Lew... relaks...



Apa Guna Ada DBP Kalau ...

Bhai/DeeDee semua...

Apa guna ader Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) sebagai satu agensi dalam Kerajaan kalu urusan yang melibatkan DBP itu sendiri pun DBP tak boleh nak tetapkan dan patuhi. Adoilah..

Satu perkara yang jelas... Urusan berkaitan bahasa dan perkataan dalam dalam kerangka Melayu yang piawai memanglah urusan DBP. Dan DBP kini lemau dalam menangani permasalahan ini. Tambah lagi dalam DBP itu sendiri berpuak-puak .... berpolitik dalaman... dan bersuku kaum secara assobiyah.

Kita sedia maklum... DBP ... memang sepatutnya ini kerja diorang... tapi serupa hampeh jadinya...



17 February 2022

Rafizi Ramli? Cry Baby...

Bhai/DeeDee semua...

Ini pandangan peribadi gua... Rafizi Ramli walaupun katanya popular... tapi takder daya kepimpinan... tiada kekuatan jatidiri... tiada impak jangka panjang dalam politik.

Dah lama kenal dan tau cara serta stail Rafizi Ramli ... jadi sebab itu gua boleh berikan pandangan itu...

Malah kalu nak katakan ... di Kemaman nih... orang pun tak berapa nak folo sangat dengan Rafizi nih... Sebab itu dier memang takkan bertanding di Kemaman nih.., walaupun katanya dier orang Kemaman...

Hahaha... sebab dier tu jenis Cry Baby.... huhuhu... ini realiti...



Pakat Senyap La Nanti

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Nak siasat apa bendanyer... benda dah viral...   video dah jelas terpampang... disetkan dalam keadaan slow motion.... hahaha...

Kaver la selagi boleh kaver... Hahaha... last-last pakat buat senyap la nanti.... Hahaha... macam tak biasa.... ahaha



16 February 2022

Ada Orang Tu Kan...

Bhai/DeeDee semua...

Ader orang tu kan... dier kan... dier bawak anak dier suntik vaksin kan... dier buat video kan... dier nak tunjuk pada orang ramai yang anak dier pun suntik vaksin kan... tapi kan... kantoi dalam video dier kan.. yang nurse tue kan... nurse yang nak suntik anak dier kan... nurse tu buangkan cecair dalam alat suntikan tu dulu kan... sebelum nurse tu suntik anak dier kan...

Hahaha....

Kantoi la.... itu la... hadan huker



12 February 2022

09 February 2022

Ismail Sabri Yang Lawak

Bhai/DeeDee semua...

Sebenarnya Ismail Sabri adalah seorang yang sempoi, kelakar, mudah berbicara dan bersembang, bersahaja dan mesra walaupun dengan sesiapa yang baru dier jumpa... Betul... ini pengalaman gua sendiri berjumpa dan bermesra berborak ngan Ismail Sabri... masa tue dier jadi Menteri dah.... tak ingat Menteri apa pada zaman Najib Razak jadi PM.

Cumanya...

Cumanya bila ramai sangat pembodok dan pengampu berlengkar keliling Ismail Sabri (sama ada dalam kerajaan mahupun dalam parti).... maka jadilah benda macam nih...

Huhuhu... dan yang busuk nama aderlah Ismail Sabri tu sendiri.... adoilah... 

Ini karya Fahmi Reza sendiri...



08 February 2022

Lawak Betul La Komen Lu Orang

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... biler gua tulis pasai Vaksin.... bising la ader yang kata gua macam-macam... hahaha.. Walhal yang komen tu tak tau stand gua... Hahaha... Lawak siot....

Vaksin tue ... setakat 2 dos memang gua setuju... sebab itu ader dalam setup setiap vaksin.. ader vaksin yang Single Dose.... itu design dier...

Yang tak vaksin pasai degil tue... siap langgar Perintah Am Perkhidmatan Kerajaan pun itu memang bodoh dan carik penyakit... memang patut dikenakan tindakan... Sebab langgar dan abai Perintah Am... takmo ikut Perintah Am kalu... berenti la kerja kerajaan... pi kerja sendiri,.... Kalu dalam swasta pun... arahan majikan kena ikut la... kalu takmo ikut... sila carik majikan lain...

Tak payah la sembang bagai bising nak lawan dan langgar Perintah Am .... berenti ja kerja kalu tabley nak folo arahan.... bodoh betul lar... Hahaha

Bab booster penggalak nih satu citer lain... sebab kalu dos booster penggalak nih mari dari update version chemical blending vaksin tue sendiri takpa la... ini cuma sekadar pakai stok yang tak abis dalam tangan... giler aaa... bukan dari versi baru.... tapi dari stok lama...

Serupa reinstall OS dengan patch lama .... pastu kata dah update... Giler

Hahaha.... 



Vaksin Pun Dah Macam Pasemboq

Bhai/DeeDee semua...

Gua gelak jer biler memikirkan statement KJ semalam....  bilamana vaksin pun dah macam pasemboq... campur-campur... Giler aaa...

Walhal ..... Antibiotik pun takder siapa main campur-campur jenis tetiba vaksin pulak boleh main campur-campur jenis. Adoilah.... Giler ker aper nih.... boleh pulak guna vaksin jenama lain konon sebagai booster... 

Macam cara pusher dadah nak abiskan stok jer... Hahaha... Lawak siot..



07 February 2022

Garang Nampaknya Walaun

Bhai/DeeDee semua...

Walaun PAS nih cepat sangat trigger... Baru orang usik sikit tanya tentang RUU355... tanya tentang kenaikan harga minyak masak sawit... tanya tentang harga ayam dan stok telur ayam... terus bising dan siap kapirkan orang lain lagi...

Hahaha... takkan la dah tak bersama dengan warga marhaen... semenjak dua menjak nih... Walaun PAS dah macam bisu ja bab isu rakyat dan negara....

Takkan mulut dah penuh Sagon kot??? Hahaha



06 February 2022

Galak Betullah Khairy Jamaludin

Bhai/DeeDee semua...

Hari nih dah cecah 10k balik ... adoila.... bila nak raya jer.. akan naik tinggi la kes jangkitan Covid-19 nih... dari dulu lagi gua dah cakap... ini semua mainan data dan angka jer... Hahaha...

Tengok statement Khairy Jamaludin bawah nih... dah boleh baca dah... Hahahaha... Galak betullah Khairy Jamaludin nih

Macam tak biasa la pulak... Hahhaa ... Ajer gampang lar...




05 February 2022

Mudahnya Berlepas Tangan

Bhai/DeeDee semua...

Dahulu Ostad itulah yang paling backup Perbankan Islamik.

Sekarang Ostad itulah yang paling berlepas tangan sebab katanya sudah tidak terlibat lagi dengan Institusi Perbankan. 

Senang kan. Hehehe,,, mudahnya berlepas tangan..



04 February 2022

Akhirnya Sampai Juga

Bhai/DeeDee semua...

Akhirnya .... sampai juga Abdul Hadi Awang ke Timur Tengah... Itu pun sekadar ke Doha, Qatar .... kawasan mewah dan santai... bukannya dikawasan bergolak macam di Lubnan atau di Syria....

At least la sampai juga... setelah berbulan-bulan malah lebih dua tahun makan gaji buta...

Hehehe...


Kerajaan Tolo

Bhai/DeeDee semua...

Punya la cikai Kerajaan Ismail Sabri yang tak dilantik dari mandat rakyat macam Kerajaan Muhyiddin Yasin tempohari.... yang kerajaannya dilantik ikut suka dan kepala Dewata Raya jer....

Sampaikan itu telur ayam pun tak boleh nak dijaga, dikawal dan distabilkan harga....

Bangang betul punya Kerajaan Tolo nih... tabley nak diharap.



Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1