Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 December 2022

Strategi Bijak KJ

Bhai/DeeDee semua...

Gua tahu ramai akan mencemuh penulisan gua yang ini... Hahaha.... ramai jugak yang akan kecam gua...  tapi takpa... benda nih biasa... Blog gua nih penyampaiannya cara santai.... korang nak terima ka taknak terima ka... gua takder hal... yang penting gua dah sampaikan pandangan gua... HAHAHAHA

Pada gua ini strategi bijak yang KJ dah buat.... dier pindahkan keahlian UMNO dari Rembau ke Sg Buloh.... Betul... kalah pada PRU15 tak bermakna penamat... kalu betul dier nak menjadi seorang Yang Berkhidmat (YB) ... dier wajar take care Sg Buloh sebaiknya... 5 tahun bukan lama....

5 Tahun tue dier dan team dier kena pi setiap ceruk Sg Buloh... take care apa-apa isu yang penduduk Sg Buloh timbulkan... turun padang semak semuanya... dan kena kerap la buat kenyataan akhbar untuk suarakan isu terkait dengan masyarakat dan penduduk Sg Buloh...

Khairy Jamaluddin kena santuni semua orang... tak kira siapa orang itu... tak kira sama ada orang itu undi dier pada PRU15 atau pun tidak mengundi dia... Kalu dier ader connection yang baik ... dier boleh menang besar pada PRU16... terutama sekali kalu dier rajin dan cakna bab masalah rakyat... citer tentang longkang dan perparitan... citer tentang jalan yang berlubang... citer tentang rumah terbakar.... citer tentang masalah warga asing yang kronik dan tak terkawal... citer tentang kesihatan dan pekerjaan...

Lagi mantop kalu Khairy Jamaluddin (KhairyKJ) boleh amik cakna tentang pendidikan ... amik cakna tentang tadika dan tabika... amik cakna tentang kelas tuisyen pelajar sekolah rendah dan menengah... amik cakna tentang kondisi kemudahan di sekolah.... kalu boleh kena kerap santuni warga pendidik dan sekolah... dan publish dalam media massa... media cetak.. media elektronik... 

Kalu pun Khairy Jamaluddin tak sempat.... team dier kena gerak on daily basis.... 

Gua berani jamin... kalu KJ buat semua benda nih... PRU16 nanti senang-senang jer akan mendapat undi yang besar di Sg Buloh....  tambah pulak ramai sebenarnya pengundi atas pagar yang "educated" dan non-partisan.... depa nak wakil rakyat yang berkaliber.... yang cakna keperluan depa...

You can do it la bhai....


Khairy Jamaluddin kini menjadi ahli Umno bahagian Sungai Buloh, tempat dia bertanding dalam PRU15, dan bukan lagi di bahagian Rembau.

Khairy berkata dia memutuskan untuk memindahkan keahliannya ke Sungai Buloh kerana berasa tidak adil jika dia mengabaikan kawasan itu, setelah tewas dalam PRU lalu.

"Saya tidak suka tinggalkan begitu sahaja dan saya rasa tidak adil kepada tuan-tuan dan puan-puan, saya datang ke sini sebagai calon bidan terjun berprofil tinggi, bila tidak menang lepas itu terus cabut cari tempat lain,"

Khairy menjadi ahli parlimen Rembau selama tiga penggal, bermula 2008.

Namun pada PRU lalu kepimpinan BN memutuskan untuk mencalonkannya di Sungai Buloh, yang merupakan kubu kuat PH.

Dia tewas dengan calon PH R Ramanan dengan perbezaan 2,693 undi.

9 comments:

  1. Kata kan wak jahid masih kekal presiden umnoo mau ke dia bagi watikah kat kj yg terang2 nak jadi piem pada pru16 nanti😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu Ahmad Zahid Hamidi tak bagi watikah... akan terserlah agenda peribadinya... mahu tak mahu... tetap kena bagi juga...

      Bab nak jadi PM tue... gua rasa lambat lagi... dia terlalu muda... kena cecah umur 50 tahun keatas la gua rasa baru boleh jadi PM di Malaysia nih...

      Delete
  2. Kena berlapang dada. Presiden umno kena bg peluang kat kj. KJ pun buanglah sikap aku tahu segala2nya. Rapat balik dgn pimpinan umno. Bukan bodek. Tapi dgr kata juga pimpinan dan org bawahan umno

    ReplyDelete
  3. Ekcherli I agree one wif your opinion. Sum more in 5 yrs the incumbent mp is doubtful if he kud perform as good if not beter than what KJ kud offer. He is a one-term showman. So KJ can wait. Don't ekcherli like to agree wif you, but what the heck. Sori for the bad English and rong spelling.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dis is no bad englis.its called pingin englis and use widely by peopple in papua new gini.las time me wok ther so me know dey speak same like yuu.Hav yu no go to papua?

      Delete
    2. Anon 10:21 Got... not oni PNG but got go to Tibet, Burkina Faso, New Caledonia, Albania and Muldova. Never been to UK yet. Dats wai spit broken engrish.

      Delete
  4. Minat KJ ekk...bhai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan tak ngam dgn rafizi!! Macam personal aje....

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1