Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 December 2022

Kemana Arahnya Politik Malaysia?

Bhai/DeeDee semua..

Tidak dapat tidak kita kena menerima hakikat bahawa Kerajaan Perpaduan pada hari ini sebenarnya hanya berpadu pada peringkat politik jer... tak lebih dari itu... Masing-masing nakkan jawatan dan kuasa... PH mahukan kuasa memerintah... BN mahukan kekal mendapat laba...

Yang PN pulak pun sama berkejar nak dapatkan kuasa dan jawatan jugak..

Tapi... semua ini sebenarnya tak memberikan makna yang besar kepada rakyat... Ya benar... pastinya ada satu dua perkara baik yang kita rakyat nih akan dapat manfaatnya...  bukan kata tak ada... mengarut la kan kalu kata tak ada.... Hahaha...

Yang miskin dan hidup susah tetap rakyat jelata... yang kaya adalah pihak-pihak yang rapat dan dekat dengan golongan yang pegang kuasa ... yang berterusan berkeliling dengan para penguasa... yer...  mereka yang dapat laba....  lalang tunduk belah mana pun tetap untuk,... kena pandai melompat dan membodek... jangan sampai salah arah... 

Hahaha....

Cuma ada sesuatu yang menarik untuk kita ambil perhatian...  iaitu tentang perangai pentaksub... 

Tak kira apa parti atau gabungan parti pun.... BN, PN, PH.... perangai pentaksubnya tetap sama.... Tak payah la seperti periuk mengata kuali punggung hitam... Hahaha ... sama jer perangai..

Orang kata dua kali lima.... hahahaha...

Tetap jugak tak pandai nak berhujah lawan guna fakta sekadar hanya mampu mengeji, menghina dan "name calling" jer la... selain buat character assasination.... Fakta langsung takder.... Idea memang kelaut... Low class betul lar....

Apa yang boleh diharapkan dengan puak-puak yang jahil, bodoh dan "mindless" ... terpaksa nak kesian sebab bangsa sendiri... yang kelakarnya... kemampuan berfikir aras tinggi mereka langsung tiada... analitik dan idealism pon hancuss...

Gua gelak jer la.... Hahaha... Memang kelakar...



6 comments:

  1. Pentaksub politik adalah orang yang bodoh sombong tak boleh nak diajar cerdik tak boleh nak diikut.
    Tidak mengamalkan perbuatan soleh kopiah lebai letak kat kepala lutut.

    ReplyDelete
  2. Nasib baik aku atas pagar hehehehehe... Tkde la nk fanatik sgt smpi yg betul dan salah tk leh beza..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah... rugi kalu tak gunakan otak kan... hahaha

      Delete
  3. kondem semua orang tak betul, lepas tu cakap 'gua gelak aje la', apa yang faktanya entah, gelakkan orang ajela.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini mesti spesis baca tajuk ja nih... Hahaha

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1