Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 December 2022

Boleh Bertahankah UMNO?

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum yang UMNO sebenarnya sudah sampai ke peringkat paling rendah dalam kitaran hidup sebuah parti politik. Tidak dapat tidak UMNO perlukan reformasi.... sama ada reformasi kepimpinan atau reformasi organisasi...

UMNO diasaskan agak kuat dengan sokongan orang Melayu... tapi kini orang Melayu sudah ada pelapis pengganti untuk UMNO iaitu BERSATU... Malah kerjasaman BERSATU dan PAS dalam Perikatan Nasional (PN) telah menyebabkan UMNO lagi teruk.....

Seperti mana A. Kadir Jasin ada membicarakan perkara ini.... Nampaknya UMNO berdepan masalah yang paling kronik dalam sejarah penubuhannya...

Bekas menteri yang baru dipecat dari Umno, Annuar Musa, menyifatkan tindakan kepimpinan parti itu memecat ahli sebagai menggali kubur sendiri.

Tolak sebelah kepetahan beliau berhujah namun kenyataannya itu sekali gus menyimpulkan situasi yang sedang melanda parti tua yang tidak lagi agung itu. Kepada yang tidak tahu atau lupa, usia Umno sudah lebih 76 tahun.

Dipecat atau keluar parti bukan perkara luar biasa. Perlembagaan semua parti politik memperuntukkannya. Tapi dalam hal Umno ini, perbuatan memecat ahli yang memegang jawatan penting berleluasa dalam zaman gelora Najib Razak dan Ahmad Zahid Hamidi sebagai presiden.

So... apakah jalan keluar buat UMNO? Adakah UMNO berani untuk berubah? Adakah UMNO mampu bertahan?



Ntahla..


3 comments:

  1. Mana datangnya 76 tahun ?

    Umno 1946
    Umno (B) 1988 diasakan oleh Mahafiraun.

    Kadir Jasin salah seorang yang mengketedarah DEB dan dasar pengswastaan oleh EPU dan Mahafiraun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul... Ni umno tubuh 1988.. umno dato onn 1946 diharamkan lps krisis mahatihir team A lwn team B t.razaleigh..
      Adoi bro cipan as ex org agensi...takkan lepas pandang perkara ni....hahaha .

      Delete
  2. Woiii lancau....suruh orang dedah idenditi...ko tu penakut tak nak dedah identiti....tolong dedah la ko tu siapa....kalau jantan sangat bagitau mana nak jumpa...ada berani ka bahlol

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1