Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

28 July 2011

Bila Polis Buat Laporan Polis

Hahaha... makin lawak senario di Malaysia nih... sekarang nih kalu orang biasa yang buat laporan Polis... tambah lagi kalu yang buat laporan tue adalah datangnya dari Pakatan Rakyat... Polis jarang amik pot... buat siasatan jauh la lagie... hasil siasatan... mampuih keras la.. sampai kesudah tak tau aper citer....

Tapi kalu yang buat laporan tue adalah Polis sendiri... atas kapasiti Polis... atas kapasiti pengampu UMNO/BN ... atau yang buat tue adalah penyokong UMNO/BN.... belum abis tulis laporan lagie dah diambil tindakan siasatan dan ader hasilnyer... itu belum abis buat laporan.... kalu dah abis tak tau la aper nak citer lagie.. hahaha...

Nampak sangat la sohih Polis nih memang tabley pakai... gua tulis nih secara harfiah jer nih... sila baca dengan gunakan akal yang Allah Taala beri... jangan guna kepala lutut plak... hahaha

Bila Polis pulak rajin buat laporan Polis... gua tabley nak kata aper.... pelik bin ajaib... cuma kat Malaysia jer la Polis buat laporan Polis... kat tempat lain takdernyer..... hehehe

Memang lawak..

27 July 2011

BN Akan Menang Kalau ...

Hahahaha.... bhai... lu nak tau dak...... BN akan menang kalau.... kalau Najib Razak letak jawatan dan Muhyiddin Yassin naik jadi PM.... Dulu masa 2004 .. masa BN menang besar dalam PRU11 ... masa tue Pak Lah dapat naik jadi PM .... lepas Mahathir letak jawatan.... semua orangi ingat Pak Lah memang seorang Mr Clean....

Rupanya.... dier memang Mr Clean... semua dier lepas tangaan... takder satu pon terkantoi atas nama dier... semua kena atas nama orang lain.. kan bijak tue...

La nih... dalam keadaan senario yang cukup perit untuk BN menang dalam PRU13.. gua nampak... kalu Najib Razak letak jawatan dan kasik jawatan tue kat Muhyiddin Yassin... memang la BN akan selamat...

Orang akan amik masa nak cari masalah atau salahlaku yang Muhyiddin Yassin nih ader... so ... dalam masa tue.. sentimen akan berubah.... jadi BN akan menang kalau Muhyiddin Yassin naik jadi PM lak....

Persoalannya sekarang ini... ader kah Najib akan berani amik keputusan untuk letak jawatan nih... dan ader kah Media Perdana mampu untuk membuat projeksi terhadap imej Muhyiddion Yassin... Yang pasti... gua sudah bersedia dengan segala dokumen dan fakta... khas kalu Muhyiddin Yassin naik jadi PM....

26 July 2011

Penat Dah

Penat dah nak melayan benda bodo macam nih.... Susah kalu dapat pimpinan yang bengap... pimpinan yang rasa diri dier hebat dan besar... payah kalu dapat pimpinan yang takmo nak dengar pandangan orang lain...

Susah.... susah....

Dapat pimpinan keras kapla.... ego.... rasa hebat.... malah pengikut-pengikut dier pon sama bengong macam pimpinan tue gak... susah la...

Kalu dalam sebulan tue takder benda yang menyusahkan blogger nak counter dan cover line.... tabley ka??? penat aaa.... baik punya buat promosi.... tapi last-last kena kencing dan kena main dengan pengiklan.... hampeh tul la...

Aper nak jadi la lepas nih.... penat dah ...

22 July 2011

Prepared To Be Mobilized

One special unit in France Foreign Legion is now waiting for instruction. They have been prepared to be mobilized per specific instruction.

One of my informer said that this unit is located in Central Africa and will be mobilized within 24 hours to release William Bourdon, a France native whose work with Human Right Legal Services known as Sherpa.

If William Bourdon has been released from detention, and being deported back to France within 24 hours, this special unit of France Foreign Legion will cancelled the mobilization. It's now up to Malaysian Government as to how and when they want to released William Bourdon.

Note: This information is come from my informant that has deep connection in intel network worldwide.

William Bourdon Being Locked Up

Sherpa Human Right lawyer from France has been apprehended today by Malaysian Immigration Department who ambush him at KLIA Airport. The Malaysian Immigration Department officer has been entering the plane that William Bourdon use and apprehend him.

Official said that the France Human Right Lawyer who work with Sherpa has been send to Immigration Detention cell in KLIA. William Bourdon wife were also on the same flight at that time but not being apprehended.

He will be in the locked-up until all the statement has been taken from him.

This is because of the issue of DCS Scorpene bribery including Malaysian top figure and Mongolian interpreter Altantuya Shariibu (which has been killed by C4 explosive in Malaysia).

More news will be publish from time to time.

CCTV Tiada Timestamp Tarikh Dan Masa

Hahaha.... satu lawak la... macam mana la CCTV boleh buat rakaman tanpa ader timestamp tarikh dan masa... hahahaha... ini mana punya cap ayam CCTV nih.... memang memalukan la...

Kalu nak tipu orang ramai yang kata ini datang dari CCTV pon buat la secara professional... hahaha... ini nampak macam lakonan jer... CCTV Video Seks terbitan Dato T pon ader time stamp tarikh dan masa.....

Polis Malaysia nih memang pandai la buat lawak... hahaha..... ini CCTV mesti memang cap ayam punya... sebab biasanya CCTV brand dari Taiwan atau China semua ader letak timestamp tarikh dan masa.....

Hahahaha... Tengok kat presentation yang PDRM buat semalam.... hahaha... lawak.. lawak... Minaq-Jinggo pon boleh gak terpedaya (fotographer ternama nih... hahaha)... hahahaha.... aper citer nih.... tak pro lagi ker bhai.... hahahaha

Kecut Telor

Hahahaha.... biler dengar cakap dier... berdegar-degar... hebat... selalu nampak macam power.... nampak gaya macam pemimpin.... tapi rupanyer... takder telor... kalu tak pon... maybe kecut telor.... hahaha.... pengecut... pondan.... bapok.... hahaha...

Nie sekor mangkuk ayun..... citer bab agama... huh.. hebat... mengalahkan mufti..... mengalahkan alim ulama.... tapi... sekali imbas kiter tengok perangai kelaku dier.. kiter dah tau penyakit yang dier hidapi... penyakit kecut telor....

Gua tak tau nak kata aper pasai mamat nih.... yang pasti... setiap tahun... mamat nih dapat peluang menunaikan haji secara percuma... wei.. bukan dier sorang jer tau... satu family dier boleh angkut.. pakai duit saper dier pergi... bukan pakai duit dier la... tapi pakai duit daripada sumbangan Tabung Haji... itu semua duit kiter... duit lu dan duit gua.... collectively..... macam haram jer pi haji guna duit orang lain... ader mintak izin ker???

Mangkuk nih dah sah penakut... bacul.. pondan... pengecut... bapok... takder telor.... hahahaha.... elok sangat la hari Jumaat nih gua mengutuk dier..., aper... lu ingat biler gua kutuk dier... dier dapat pahala free ker... sori bhai.... kalu perangai macam nih.... kalu kena kutuk pon memang pasai dier punya perangai... jadi... takder maknernyer dier nak dapat pahala free.... selagi dier berperangai macam nih.. tak tau la aper nak jadi ngan dier....

Orang cakap kalu dah belajar agama tue.. dan tau serba sedikit... kenalah buat amar maaruf nahi mungkar... tapi... kalu tak buat.... ilmu yang ader tue akan belasah dier plak kat akhirat nanti.... hahaha..

Nak tau ker saper mangkuk ayun yang gua maksudkan nih.... Tengok video kat bawah nih...

21 July 2011

Buat Laporan Atau Tidak?

Ini ader satu persoalan yang dah lama dah ader dalam kepala otak gua... bukan aper... isu nih banyak kali dimainkan oleh Kerajaan UMNO/BN setiap kali selepas usai satu perhimpunan besar rakyat marhaen.... Malah isu yang samer gak dimainkan oleh Polis dan SPR.....

Kiter amik contoh nih.....

Kalu dalam setiap kali perhimpunan aman rakyat marhaen.. kiter boleh tengok anggota Polis yang bertindak macam orang takder akai... belasah orang ikut suka kepala hotak dier... orang yang dah bergari dan sedang dieskot pon boleh lagi kena belasah bertubi-tubi.... err.... lu ingat kalu orang yang kena belasah tue buat report polis... buat laporan polis... ader ker polis nak amik pot dan buat siasatan... setakat yang gua tau.. semua laporan tue kena simpan.. peram... jadi pekasam.... takder keputusan.. takder siasatan.... nil... nehi...

Samer gak kalu terang-terang kita dapat amik bukti yang UMNO/BN buat tipu dalam pilihanraya... dan bagi wang rasuah pilihanraya... kiter buat report ngan SPR... err... ader ker SPR nak amik pot... nak buat siasatan.... haram... langsung takder....

Jadi... kesimpulannyer.... perlu ker kiter buat laporan polis biler kiter kena belasah akibat keganasan anggota polis pada perhimpunan aman BERSIH 2.0 haritue... kalu akhirnya kiter tau... bahawa semua laporan kiter tue takder impak atau takder diambik pot oleh Polis... jadi... daripada kiter buang masa untuk buat laporan polis... lebih baik kiter kumpulkan bukti keganasan polis kepada para peserta BERSIH 2.0 tue untuk tatapan lebih ramai rakyat...

Nanti biler UMNO/BN dah jatuh tue... boleh la kita revamp dan BERSIH kan pasukan polis.... semua anggota yang bangang macam nih (yang akai jenis letak kat kepala lutut tue).... kiter coldstoragekan.... kiter petisejukkan... atau kita siasat dan dakwa depa kat Mahkamah...

Macam nih la... takkan lu nak buat laporan kecurian pada pencuri plak... kan..kan..kan...

Oh yer... lupa lak.... kalu korang nak tau.... jenis anggota polis yang macam kat bawah nih la yang biasanya kaki rasuah... kaki pow... kaki jaga line pelacur... dan segala macam kerja haram depa buat... jenis nih la yang pernah jadi satu kes kat Segamat dulu yang Inspektor Polis terbunuuh semasa dier membuat cubaan merompak sebuah bank.... jenis anggota polis yang tabley pakai punya orang....

Tengok sini...

20 July 2011

Pinangan Ditolak Mentah-Mentah

Hahaha... bhai... ini gua nak citer satu insiden... Insiden hari Sabtu baru nih... hahaha..... insiden yang pada gua memang lawak... pasai aper lawak... lu tengok sendiri la...

Ader satu keluarga tue datang dari Selatan tanahair....... depa datang satu rumah nih... pasai depa nak meminang anak dara keluarga tue.... Anak dara keluarga tue la nih kerja sebagai cikgu kat area Selangor....

Anak dara nih (Ros = bukan nama sebenar) dah berkawan dengan sorang mamat nih.... dah lama pon kawan.... ader la dalam setahun setengah... Mamat nih (Rosli = bukan nama sebenar) la nih berkhidmat dalam kerajaan.... kakitangan kerajaan gak....

Jadi... walaupun depa dah lama berkawan... tapi keluarga belah perempuan tak pernah jumpa mamat Rosli nih... cuba pernah la bercakap dalam tepon jer.... hahaha... jadinyer kira dah okeh la tue... at least kenal la skit...

Jadi... masa keluarga nih datang merisik nih.... mamat Rosli nih datang la skali.. cuma dier tak masuk la rumah masa tue.... keluarga dier jer dijemput masuk rumah.... Rosli nih lepak kat dalam kereta jer kat depan rumah.... hehehe...

Setelah berbincang itu ini... lepas tue tetiba jer bakal bapak mertua (bapak Ros) mintak la nak bercakap sepatah dua kata ngan Rosli nih... so keluarga Rosli aper lagi... pi la panggil Rosli masuk dalam rumah.... hahaha...

Masa nih la insiden yang lawak tue gua dapat tengok... tak sangka la gua dapat tengok.... hahaha... best... best... kalu buat drama mesti lagi best.... hahaha....

Biler sajer mamat Rosli nih masuk jer kedalam rumah.... terkejut beruk la dua orang abang kepada Ros tue..... depa dua orang nih cuma beza 2 tahun jer tua dari Ros.... terus dua orang abang Ros nih bagitau bapak dier (Ahmad = bukan nama sebenar) ....

Macam nih la kata-kata diorang berdua .....

"Hah.. abah... inilah dier orang yang belasah kami itu hari... selepas kami kena gari... jer... tetiba jer mangkuk nih belasah kami dengan cota dan gari besi.... Abang kena tang kepala... Adik plak kena tang perut......"

"Biar betul"

"Betul abah... kami memang cam muka dier..... Tutup macam mana pon muka dier kami kenal betul".....

"Kalu gitue... kita kensel jer pinangan nih.... Aku taknak bermenantukan orang giler dan zalim" ... "Balik... Balik..... Berambus dari rumah aku"

Terkedu mamat Rosli tue biler dengar perbualan tue... baru dier teringat yang masa perhimpunan BERSIH 2.0 hari tue... masa dier belasah dua orang budak yang muka nampak samer (maybe adik beradik).. tak sangka bahawa yang dibelasah tue adalah bakal adik ipar dier.... hahaha... tak pasai-pasai jer....

Gua dengar Ros meraung dan menangis kat belakang ... dekat area dapur..... dier kata (mumble)...." abah tak adil..... abah tak tau yang abang Rosli tue orangnya baik...".

Abah dier (En Ahmad) dok kata.... "kalu orang baik.. takder dier buat kerja giler belasah orang yang dah kena gari... orang giler jer yang buat macam tue... nanti satu hari kamu jugak mungkin kena belasah"...

So..... haritue punya event terus tak jadi... no kenduri.. no pinangan... semua sudah kena tolak... tak terkata aper.... cuma nasib baik jer Rosli tak kena belasah plak hari tue... ramai sedara mara yang memang cadang naki belasah Rosli tue... cuma Pak Ahmad jer tak kasi belasah.... dier kata.. biar la... jangan la belasah orang gila.... hahahaha... ayat yang ini paling gua tak tahan tue...

Setahu gua Ros tue menangis sehari semalam.... hehehe.... tapi hari nih masa gua jumpa dier... nampak dah okeh dah.... cadang nak tanya... tapi lain kali la.... ala ... awek comel macam cikgu Ros tue bebila jer boleh dapat balak laik... cuma jangan cari abang polis lagi udah ler... hahaha....

Hahahaha... gua berani jamin lepas nih... orang yang berkerjaya polis agak susah skit nak diterima pinangan.... hahaha.... nak buat camana... sebab sekor babi terpalit lumpur.. habis satu kandang babi terpalit lumpur gak.... hahaha... (peribahasa baru nih)... hahaha

Contoh terbaik orang gila:

19 July 2011

Anugerah Ibrahim Ali

Hahahaha..... memang lawak la.... macam mana la UITM boleh bagi peluang Ibrahim Ali (a.k.a KATAK) tue untuk berikan anugerah.... hahaha... atas nama dier plak tue... nampak sangat la UITM nih sebenarnya Universiti Kangkong.... hahaha

Gua tau ramai yang pernah belajar kat UITM... tapi pada gua aaa... UITM punya penghasilan dulu ngan sekarang nih.. ader banyak beza... dulu masa mula-mula okeh la... sekarang... banyak sangat yang hasilnyer samer ader kangkung atau bapok... (banyak sangat jantan bapok kat UITM terutamanya kat kampus Shah Alam tue)...

Anugerah Ibrahim Ali tue gua rasa aaaaa.... paling sesuai dibagi kat jantan-jantan lembut (bapok @ pondan) yang bersepah kat UITM sekarang nih... itu jer level yang layak bagi kriteria anugerah Ibrahim Ali nih.... sebab yang nak kasi anugerah pon terkenal pondan dan bapok... cuma setakat berani bercakap jer... buat takder brani... takder telor.... so... memang sesuai la anugerah nih diberikan kepada pelajar pondan @ bapok.... hahahaha

Makin hari UITM makin banyak mengarut... hahaha... nampak sangat la UITM nih ditadbir oleh segala kangkong... start dari yang atas sampailah kepada yang bawah... hahahaha... kangkong memang la akan kawan ngan kangkong jugak.... hahaha... samer gak... bapok mesti akan kawan ngan bapok gak... hahahaha

Anugerah Ibrahim Ali nih... memang sangat seswai untuk para pelajar bapok @ pondan UITM..... hahahaha

18 July 2011

Belum Surrender

Hahaha.... lu ingat geng-geng kitorang nih dah nak cha aliff but ker ..... hahahaha... sori la bhai... perang belum abis lagie.... sori... gua belum surrender .... belum nak Surrinder Singh lagie... hahaha...

Kalu ikut aper yang gua boleh baca dan tafsir..... aper yang Najib Razak perlu buat sekarang nih adalah dengan membeli mana-mana blogger..... Blogger yang tulis blog kerana duit macam Kickdefella dan Rocky Bru tue memang la senang nak kena beli..... Blogger cap ayam macam Parpukari dan PapaGomo tue lagi la senang..... hahaha...

Yang ini... gua ader jangkakan Najib Razak sedang berusaha nak perbaiki imej dier dengan cara membeli secara senyap beberapa blogger ternama.... gua amat harap la mana-mana blogger tue jangan la sanggap sangat... nak survive pon tengok la kiri kanan mana datang sumber tue... halal ker haram....

Kickdefella, Rocky Bru, Parpukari, PapaGomo dan ramai lagie tue bukan jenis kira halal haram punya... janji boleh masyuk..... kalu tak masyuk... sori la.... hahaha... depa nih jenis spesis blogger miskin.... hahaha.... sengkek nak mampus... pasai tue la rembat jer imbuhan.... hahaha

So.... sebelum lu orang nak berpaling tadah tue... tengok dulu susur galur semua orang yang dah berpaling tadah..... kat mana diorang tue.... kalu pi mana-mana pon kena makan sumpah semua orang jer..... hahahaha.... ader sen masyuk pon hati tarak senang... muka jadi malu... hahaha... lain la macam dua blogger tue (Rocky Bru dan Kickdefella).... depa mana ader air muka lagi.... hahahaha....

Berbalik pada point asal gua.... nak makan pon... jangan makan dari sumber haram..... hahaha

15 July 2011

Mee Kuning Haram

Gua memula dengar citer nih... gua ingat lawak.... hahaha... biar betul... takkan semua mee kuning haram .... sejak biler jadi haram... ader kandungan lemak khinzir ker... atau... ader DNA khinzir..... errr....

Tapi rupanya... isu yang sebenarnya adalah Mee Kuning haram kerana ader arahan dari pihak-pihak tertentu (mungkin bukan Jakim kot).... yang haramkan penjualan mee kuning... Kesian oooo... banyak gak syarikat bumiputera yang mengilangkan dan mengeluarkan mee kuning.... kesian kat depa...

Abis tue... kalu mee kuning takder... camana Mamak KIMMA nak jual mee goreng mamak???? Takkan nak guna spaghetti kot.. mahai tue.... susah la ini macam... tak sama ler wei... takkan gak nak guna mee sanggul atau mee lidi.... tak sedap la...

Ini semua pasai ader orang takut dan fobia ngan warna kuning... sampaikan mee kuning pon haram dijual... aper daa... takkan la nak kena jual mee hijau (guna air daun pandan la pulak).... warna hijau tak best la.... terpaksa la buat mee warna biru UMNO.... errr... kalu nak buat mee biru plak.. takkan nak guna nila kot.... giler aper...

Payah la camnie kalu mee kuning jadi haram...... memang haram la saper yang haramkan mee kuning tue.... cilanat tul la....

Esok Yang Terang

Hahaha.... esok gua rasa aaaa.. akan terang benderang 1Malaysia nih.... hahaha... pasai aper... pasai esok Sabtu... hari cuti... hari dimana gua biasanyer bawak anak-anak dan bini gua pi jejalan... hahaha... sajer jer... nak release tensen..... Jadi... sempena esok hari Sabtu.... gua rasa aaaa... aderlah lebih afdal (bukan Shapie Afdal aaa) gua sekeluarga pakai baju warna sedondon.... hahahah

Warna pilihan gua untuk Sabtu esok adalah kuning.... hahaha.... Gua ader t-shirt kuning PROSTAR (Kementerian Kesihatan punya projek), Wife gua ader baju muslimah yang lengannya berwarna kuning.... Anak-anak gua ader t-shirt hari keluarga dua tahun lepas yang warna kuning.... hahahaha... Jadi memang best la kalu kitorang jalan sekali esok pakai baju yang ader warna kuning... hahahaha...

So.... gua nak tengok berapa ramai orang pakai baju yang ader kaler kuning kat pasaraya yang gua selalu lepak hari Sabtu... hahaha.... so... kalu ramai yang pakai... sure esok jadi terang....

Semalam... masa program jamuan bulanan kat kawasan kejiranan gua... ramai member yang hadir pakai baju warna kuning... ader sorang jer yang pakai baju warna merah (cuma takder logo Patriot jer la).... kesian dier kena gelak... hahaha....

Aper-aper pon... kiter tengok esok aaa... hahaha.. harapnyer esok yang terang dengan warna kuning disana sini.... hahaha...

Oh yer... dengar citer... masa Najib Razak melawat Queen Elizabeth semalam... Queen pakai baju warna kuning.... hahahaha... kantoi Najib.... kat dalam negara pon kena... kat luar negara pon kena..... hahaha...

14 July 2011

Sori Bhai, Gua Sudah Kena Beli

Sori la bhai...... Gua sudah kena beli ......

Hahaha.... macam cilanat aaa kalu lu dapat dengar ayat camnie biler berborak sesamer members blogger... hahaha... memang macam cilanat... hahaha.... Tapi itulah hakikat yang gua terpaksa telan.... hahaha...

Saper blogger yang sudah kena beli tue..... siapa yang beli... berapa juta dier kena beli.... ader tawaran perpindahan ker..... kontrak berapa tahun.... hahaha..

Sori la bhai..... sebenarnya gualah blogger yang dah kena beli tue bhai.... berapa juta gua dah kena beli.... mmmm.... maybe dalam tiga empat puluh juta Rupiah kot... hahaha.. sori... takder tawaran perpindahan ..... kontrak plak... kena perbaharui setahun sekali... hahaha... aper da....

Err... gua kena beli ngan saper aaa.... hahahaha..... gua dah kena beli ngan satu kompeni IT la bhai... gua dah tak kerja kat tempat yang dulu tue..... dah tinggal dah kerja kat kompeni Minyak dan Gas tue...

Asas pembelian gua.... hahaha... sebab gua aktif dalam BERSIH 2.0, Pakatan Rakyat dan Blogging..... hahahaha...... sebab itu la gua kena beli.... hahaha.... dan dengan sebab itulah jugak.... gua nak kasi tau... bahawa gua beli baju BERSIH 2.0 pakai duit gua sendiri... gua pi KL itu hari pakai duit gua sendiri... gua lepak hotel pon pakai duit gua sendiri..... duit makan dan minum gua serta logistik semua gua pakai duit gua sendiri....

Jadi.... kepada blogger-blogger Pro UMNO/BN ... tolong aaaa... jangan la malukan diri lu orang untuk tuduh gua dibayar untuk sertai BERSIH 2.0.... gua tak macam lu orang blogger pro UMNO/BN yang selalu sengkek dan miskin serta selalu mintak sedekah orang lain untuk kerja buat lu orang.....

Lu orang boleh la..... lu orang blogger Pro UMNO/BN memang muka tak malu... muka mintak sedekah jer... muka sengkek.... muka takder sen.... hahahaha.....

Gua dah sememang kaya... dan dengan kekayaan yang gua ader tue la gua gunakan untuk tibai UMNO/BN.... even duit bayar broadband gua pon gua bayar siap setahun terus.... hahahaha... (dengan berlagaknyer gua menghina lu orang blogger UMNO/BN sumer.... hahaha)

So.... kepada Menteri/Timbalan Menteri dan sebagainya yang tuduh gua sebagai blogger buat kerja bantai UMNO/BN nih sebab dibayar.... gua nak kasitau lu orang sumer.... woi pundek... gaji lu orang pon gua yang bayar la woi..... lagi mau bikin kecoh......

Kesimpulannyer..... gua memang kaya... tak la macam Menteri/Timbalan Menteri dan blogger-blogger UMNO/BN yang memang sah sengkek nak mampus.... harap ader duit dibayar kat depa baru nak buat kerja..... terutama skali blogger Kickdefella yang memang harapkan duit orang lain taja dier baru la dier boleh idup untuk tulis blog..... hahaha.... cap ayam punya blogger....

Hahaha.......

13 July 2011

Orang Tua Pekak?

Bhai... ramai kengkawan kontek gua dan tanya gua tentang isu semasa (a.k.a BERSIH 2.0) .... diorang nak tau aper kesudahannya BERSIH 2.0 .... hahaha.... macam la gua ahli sekreteriat BERSIH 2.0 .... hahaha...

Aper-aper pon.. untuk tidak menghampakan semua kengkawan... gua rasanyer dah bagi dah macam-macam point gua.... malah ader kengkawan yang sanggup datang dari KL untuk jumpa gua.... hahaha... just nak tau aper pandangan gua... aper analisa gua... aper yang gua tau...

Bhai.... untuk pengetahuan lu... walauapun gua ader ramai kengkawan dalam pelbagai unit risikan sama ader dalam pasukan keselamatan Malaysia.... walaupun gua dapat banyak info yang clear dan jelas... tapi semua tue cuma untuk makluman gua jer.... hahaha....

Sebagai contoh.... isu macam mana ramai yang boleh terlepas masuk ke KL dari seluruh negara sempena perhimpunan BERSIH 2.0 pon gua ader jawapannyer.... hahaha... ader silap mata kat situe bhai.... hahaha...

Takper... bukan ini yang gua nak citer kali nih... yang ini gua nak citer pasai ader sorang orang tua pekak (mata, telinga dan hati) ..... kenaper gua kata pekak.... hahaha... sebab orang tua nih sebenarnya tau pasai isu BERSIH 2.0 .... tapi dier sengaja jer buat-buat PEKAK..... sebab aper... sebab mau jaga kepentingan peribadi dier la bhai.... kalu dier kecoh ker aper ker... mau masak dier... mau ilang punca pendapatan..... hahaha...

Jadi... mau tak mau.... untuk selamatkan diri dier... orang tua nih buat pekak jer... hahaha... yer la... anak-anak semua masih kecik lagi.... nanti saper nak kasi makan.... pendapatan cuma satu jer.... bini plak tak kerja... hahaha..... nanti kalu tak buat-buat pekak... susah ooo mau dapat modal nak melancong ke luar negara..... susah la nak maintain hobi la bhai...

Lu ingat hobi orang tua pekak nih hobi naik beskal FIXIE ker .... sori la bhai... yang itu murah jer.... beskal FIXIE paling standard pon baru RM500++ jer sebijik..... kalu yang brand bagoosh skit mau cecah RM3000 ... tapi tak semahal hobi orang tua pekak nih...

So.... lu agak-agak la... ini orang tua ader brani ker tak mau buat-buat pekak.... hahaha... gua konpiden la itu orang tua mana ader tulur la.... dier tarak brani la... hahaha

11 July 2011

Let's Get Yellow

I'm suggesting that all who support the cause of electoral reform to wear this kind of t-shirt every Saturday onward. For those who capable to produce this on a big scale, please do it.

Police have no authority to banish the yellow smiley face t-shirt. It's ridiculous. Even if the police put it under Society Act, we can fight the legitimization of it.

If the government banned the colour of yellow, then we can use all other color.


or


Lawak Tengah Malam

Hahaha... malam nih perut gua jadi keras bhai... hahaha... keras sebab gelak... hahaha... nak tau citer dier... rujuk perbualan JKKK tempat gua dibawah nih.... hahaha

A: Dah sampai kedai mamak nih... order la makan..
B: Ntah la... tak tau nak order apa...
A: Order jer la roti telur ker aper ker...
B: Okaylah... mamak.... kasi roti telur satu... itu kuning telur takmo aaa..
A: ????

Hahaha.... punya la fobia... sampaikan kuning telur pon takmo makan... hahahaha... bangang-bangang.... hahahaha...

Lepas nih.. gua rasa aaaa... mesti orang UMNO/BN akan suruh Bas Sekolah semua tukar warna... tabley warna kuning... kena pakai warna PINK macam warna rasmi Puteri UMNO.... hahaha..... lawak.... lawak....

Bukti

Sila tonton...



Salurkan sumbangan anda kepada balu Allahyarham Baharuddin Ahmad

Account Name : Rosni binti Malan (balu peserta BERSIH 2.0)
Bank account Number : Maybank: 1640-5232-3091

Cari Nahas

Hahaha... Najib Razak nih sebenarnya adalah pelawak (comedian)... hahaha... sebab aper gua kata dier pelawak... hahaha... sebab dier ader suruh majoriti senyap supaya tunjukkan response depa kat dalam siber untuk tolak BERSIH 2.0

Alih-alih... sebenarnya Najib Razak suruh semua majoriti senyap supaya bantai dier dengan ramai-ramai sokong page "100,000 People Request Najib Tun Razak Resignation" .....

Hahaha... yang best tue... majoriti senyap yang like page kat Facebook tue semakin ramai... pada kadar 1000 likes setiap 1 jam... Ini baru kena... hahaha... cari nahas betul la Najib Razak nih.... Maybe boleh tukar nama jadi Najib Nazak.... hahaha

Aper yang gua pasti... kalu macam nie lah momentumnyer... dalam masa kurang dari 10 hari.. sure page nih akan dapat sambutan 1 juta like kot.. kalu la jadi cecah 1 juta.... mampuih kering la Najib Razak.... 1 juta nih kalu kiter terjemahkan atas kertas undi nanti... maybe boleh jadi sekurang-kurangnya 500 ribu yang akan undi Pakatan Rakyat.....

Ini baru sentimen dan momentum BERSIH 2.0... hehehe... yang BERSIH 3.0 plak... tak tau la camana Najib Razak nak handle.... takkan nak block Facebook dan Twitter kot... hahaha.... malu la wei... hahaha

10 July 2011

Siapa Untung Siapa Rugi

Bhai.. persoalan untung rugi nih... memang kalu citer boleh amik masa 100 hari 100 malam.... hahaha... betul dak.... Anyway... pertama sekali... gua ucapkan takziah kepada keluarga seorang peserta BERSIH 2.0 yang telah dijemput oleh Allah (meninggal dunia)... Ajalnya telah sampai pada masa dan ketika itu... Al Fatihah...

Okeh.. berbalik kiter pada persoalan siapa untung siapa rugi pasca BERSIH 2.0 .... dari aper yang gua nampak.... yang untung adalah rakyat Malaysia dimasa depan... ini kerana BERSIH 2.0 akan menjadi satu titik tolak perpaduan dan solidariti rakyat untuk memastikan yang Malaysia ditadbir dengan sebaik mungkin, tanpa rasuah dan juga salah guna kuasa.... Ini yang pasti... sebab semua yang kita buat semalam, hari ini dan akan datang (BERSIH 3.0 dan mungkin BERSIH 4.0) akan menjadi pemangkin masa depan Malaysia yang lebih cemerlang.... demi untuk semua rakyat tanpa mengira pangkat dan darjat..

Jadi....kalu dah tahu siapa yang untung... errr... mestilah kiter akan tau saper plak yang rugi... tak gitue... hahaha...

So... persoalan siapa yang rugi nih.. gua kategorikan kepada dua bahagian....

1. Rugi
2. Rugi Nyata
2. Rugi Besar

Okeh..... untuk kategori satu (Rugi)... yang ini gua berani bagitau yang rugi adalah UMNO/BN ... sebab dengan insiden yang berlaku ... mungkir janji... tipu sana sini... dolak dalih... dan macam-macam magik lagie... memang UMNO/BN rugi... gua konfiden... lagi ramai rakyat yang duduk kat atas pagar lagi kuat menyampah dengan UMNO/BN yang makin hari makin cuai... dan makin besar kepala... kalu undi dalam pilihanraya tidak ditipu.. gua jamin undi kepada UMNO/BN mesti jatuh mendadak punya...

Untuk kategori dua (Rugi Nyata) ... yang ini gua sabitkan kepada Polis ... Memang imej Polis makin hari makin merudum... yang ini nyata.... tambah plak ngan cara Polis buat kecoh dan segala macam tekanan yang Polis buat.... banyak yang salah dan bercanggah dengan undang-undang... Misalnya... polis tak berhak untuk geledah beg-beg milik peribadi sesiapa pun tanpa waran.... malah polis juga tak boleh menyelak baju sesiapa pun untuk tengok sama ada orang ini memakai baju kuning didalamnya.... Gua berani jamin... orang dah tak respek sama Polis... dan gua jamin lepas nih... mungkin Polis akan lagi dibenci oleh orang ramai.... mata tidaknya... semua kesesakan jalanraya yang berlaku di seluruh Malaysia bukan disebabkan oleh perhimpunan BERSIH yang berlaku di beberapa kawasan di KL... tetapi pihak Polis membuat sekatan diseluruh Malaysia .... ini kerja giler... kerja bangang... habis jammed 1Malaysia....

Pasukan Polis Di Raja Malaysia sewajarnya ditukarkan namanyer kepada Polis UMNO Malaysia kerana mereka lebih bersedia untuk menerima arahan daripada UMNO/BN berbanding arahan dari Raja @ YDP Agong....

Tapi..... itu semua kecik jer.... rugi dalam kategori tiga (Rugi Besar) gua sabitkan kepada YDP Agong... (sori .. ini bukan hasutan atau fitnah... ini realiti)... dari aper yang berlaku.. gua berani jamin yang orang akan anggap YDP Agong sudah takder kuasa... YDP Agong macam terpaksa mengikut semua skrip yang ditaja oleh UMNO/BN dan PM.... YDP Agong nampak macam tidak direspek oleh POLIS (PDRM) dan UMNO/BN... malah YDP Agong juga dilihat tidak berani untuk mengarahkan pihak Polis.. sehinggakan nampak sangat pihak POLIS tidak menghormati arahan YDP Agong...

Dari aper yang gua nampak... reputasi YDP Agong nampak tercalar kerana tidak dapat melaksanakan tugas sebagai pemimpin utama negara yang dihormati oleh pasukan keselamatan. Ini pandangan gua... hasil dari pemerhatian gua... Yang pasti... kalu YDP Agong sebenarnya masih ader kuasa... sewajarnya beliau mengarahkan dibuat satu Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat tindakan yang diambil oleh Polis dan Kabinet Malaysia dalam insiden BERSIH 2.0

Kabinet Malaysia dan Polis tidak membenarkan perhimpuan dibuat di Stadium walaupun YDP Agong telah mengarahkan ianya dibenarkan dibuat di Stadium.... Maka wajib bagi YDP Agong untuk menitahkan adanya satu Suruhanjaya Diraja dibuat untuk isu nih... kalu tidak... gua berani jamin majoriti rakyat Malaysia akan melihat bahawa YDP Agong memang sudah tiada kuasa... sekadar lambang semata-mata.

09 July 2011

Raja Tanpa Rakyat

Bhai.... gua nak tanya lu sumer... Aper akan jadi kalu raja tanpa rakyat.... aper akan jadi kalu rakyat sudah lari meninggalkan raja... aper yang akan jadi kalu rakyat sudah takmo nak endahkan raja..... aper akan jadi....

Raja berdaulat kerana adernyer rakyat yang menggangkat mereka jadi raja... rakyat yang mengangkat sembah kepada raja.... biler mana rakyat rasakan bahawa raja senantiasa bersama diorang....

Tapi.. biler rakyat dapat tau yang raja dah takmo nak bersama rakyat... lu ingat rakyat masih ader amik pot ker pasai raja.... err....

Sejak zaman berzaman... raja dari dahulu kala lagi selalu amik pot dan jaga hati orang-orang yang rapat dan dekat dengannya... raja akan jaga hati para pembesar... raja akan jaga kepentingan para pembesar... sebab itulah raja-raja macam tue tak lama atas takhta...

Biler raja dok lebihkan jaga kepentingan para pembesar daripada jaga kepentingan rakyat... masa tue la rakyat akan tolak raja... rakyat akan tak amik pot pasai raja.... ini sejarah bhai... bukan gua nak citer menghasut ker... ini realiti sejarah... kalu lu orang tak tau pasai sejarah.. sila bukak buku...

Sejarah ditulis oleh orang yang menang.... dalam banyak kes... yang menang adalah rakyat... pembesar ngan raja biasanyer tersungkur... bukan sebab aper... sebab depa sendiri... sebab depa tak amik pot pasai rakyat...

Cuba lu orang tengok sejarah Peranchis... aper yang berlaku biler Permaisuri tidak faham kenapa rakyat memberontak... rakyat Peranchis yang kebuluran dikatakan tidak pandai ... tak dapat makan kek... makan lah roti....

Jika raja buta mata.. buta hati.. dan pekak telinga... rasanyer tak lama la.... ini semua pusingan sejarah.... realistik... lama-lama nanti cuma tinggal raja jer dalam buku sejarah..... sebab aper... sebab orang dah tak respek sama raja.. sebab raja dah takmo bersama rakyat... sebab raja cuma pentingkan diri mereka sendiri jer...

Itulah yang berlaku dalam puluhan citer dalam buku sejarah... sejarah tentang kerajaan dahulu kala... sejarah tentang raja-raja dahulu kala.... dan mungkin juga raja-raja masa kini akan termasuk juga dalam buku sejarah.... akan dikenang sebagai raja yang ditolak oleh rakyat.... sebagai raja yang hilang rakyatnya....

Segala keputusan ditangan raja.... silap pilihan... janganlah menyesal... cuma akan jadi raja yang tiada rakyat....

Dataran Merdeka

Jika Mesir ader Dataran Tahrir.. Jika China ader Dataran Tiananmen ... Malaysia pulak ader Dataran Merdeka.....

Dataran yang melambangkan kebangkitan rakyat.. dataran yang melambangkan kemerdekaan... dataran yang melambangkan pembebasan daripada penjajahan (minda).....

Aper yang gua nampak dan rasakan sekarang nih adalah...... umpama Kerajaan Barisan Nasional sedia ada sengaja menempah mautnya sendiri... sedang menongkah arus... UMNO/BN ingat dengan cara mengugut dan menyekat ini adalah cara yang terbaik...

Tapi sebenarnya mereka silap... ini secara tidak langsung akan menyebabkan momentum menjadi lebih besar... momentum menjadi tidak terkawal... momentum untuk menjatuhkan UMNO/BN sedang memuncak tinggi..

InsyaAllah momentum ini akan berterusan sampailah kepada tarikh pilihanraya.... Jika 2008 pada PRU12.. UMNO/BN berjaya dikalahkan dan dimalukan... InsyaAllah... pada 2011 (PRU13) nih.... UMNO?BN mungkin akan menjadi seperti sampah...

Rakyat yang ditekan akan pastinya memberontak... dalam keadaan kemerosotan ekonomi yang melampau.... rakyat tidak boleh bertahan... BERSIH 2.0 wajar dijadikan pemangkin untuk BERSIH 3.0....

Kita ganyang UMNO/BN...

Bangsawan Bersekongkol

Hahaha... lu mau tau dak kenapa bangsawan bersekongkol.... hahaha.... semua sebab satu perkara jer.... semua sebab fulus.... hahaha..... sebab fulus bhai... sebab fulus...

Kalu depa tak nak bersekongkol... sure fulus ilang... sure fulus tarak masuk punya... apa macam mau kasi makan anak bini... hahaha... ugutan nak ilangkan fulus la yang selalu meng "kamjat" kan sesapa pon...

Kalu lu kerja swasta... tetiba bos lu ugut nak tarik balik lu punya fulus.... sure masak punya... hahaha... samer gak... lu ingat bangsawan nih makan gaji ngan swasta ker... wei... hahaha.. lu silap bhai... semua makan gaji ngan Kerajaan .....

Masalahnyer... Kerajaan sedia ada sudah tidak tau membezakan yang mana satu politik kepartian dan mana satu politik kenegaraan... hahaha... sudah tarak tau beza... semua pukul rata... pasai tue la... sampaikan harta negara pon depa buat macam datuk nenek depa yang punya.... siot jer...

Jadi... kalu bangsawan nak selamat... kena la bersekongkol.... nanti kalu kena tarik balik fulus... masak la.... hahaha.... kayu... kayu... tulur sudah tarak... tulur sudah ilang.. hahaha

umpama rangkap pantun dibawah ini...

Apa diharap padi seberang
Entahkan jadi entahkan tidak
Apa diharap kasihnya orang
Entahkan jadi entahkan tidak

Kepanasan Pagi

Bhai.... pagi nih cuaca walaupun agak mendung skit (tak tau la berapa lama cuaca dalam keadaan camnie)... tapi bahang kepanasan nyer terserlah.... sinaran kuning walaupun baru ader bertompok-tompok disana sini... semakin menyerlah... hahaha

Gua dapat info... orang di Ipoh.. orang di Kuala Kubu Bharu.. orang di Sungai Petani... orang di Bayan Lepas... orang di Merlimau... orang di Tabuh Naning... orang di Pontian... orang di Jerangau.... orang di Kampung Soi ... orang di Jalan Kebun Sultan... ramai yang dah mola memakai baju berwarna kuning....

Gua.... buat masa nih masih lagi belum memakai baju kalis api macam GABAN baju BERSIH 2.0 ... gua cuma pakai baju T kuning yang gua dapat free masa promosi DIGI Broadband dulu... hahaha... gua tunggu maser yang seswai jer... hahaha

Aper-aper pon... gua rasa aaaa... matlamat mengkuningkan bandaraya Kuala Lumpur dan 1Malaysia rasanya insyaAllah akan tercapai... semuanya akan berjaya... walaupun ramai yang akan kena tangkap... tapi ramai lagi yang akan masih lepas bebas...

Dan senario ini akan terus merebak pada setiap Sabtu... diseluruh Malaysia.... memang senario ini amat menjengkelkan Najib Razak dan pendokong kuat UMNO/BN... tapi inilah caranya untuk kiter merealisasikan satu solidariti demi untuk Malaysia yang baru....

Semoga.. kita semua berjaya merubah Malaysia menjadi lebih baik daripada sekarang...

08 July 2011

Kreatif Gila

Hahaha... memang lawak la.... tak sangka gua makin hari makin lawak gua dengar berita kat Malaysia nih..... Itulah.. dulu gua ader citer bahawa tak seswai sangat dibuat rancangan Raja Lawak dan Maharaja Lawak.... sebab kalu kat Malaysia nih... agak susah nak tentukan lawak mana yang terbaik... terbest... hahaha

Ader orang kater grup Jozan terbaik.. ader orang kata grup Sepah terbaik... ader orang kata group Jambu terbaik... ader orang kata Nabil terbaik... ader plak orang kata... Amir terbaik.... hahaha.... kan susah tue....

Sebenarnya.. yang paling terbaik antara yang terbaik adalah Pasukan Polis diRaja Malaysia.... nasib baik la depa nih tak masuk rancangan Raja Lawak atau Maharaja Lawak.... kalu tidak lagi gempak rancangan tue......

Dulu depa boleh kata... mata lebam sebab tumbuk mata sendiri... lepas tue depa kata liwat boleh berlaku walaupun takder kesan tusukan..... sekarang nih... Polis boleh kata nak buat bahan letupan boleh pakai simen dan kapur ... errr.. kapur barus ker kapur sireh... hahahaha .... yang lagi lawak tue... aderlah serbuk borax decahydrate pon boleh depa katakan sebahagian daripada komponen nak buat bom..... hahahah

Kreatif giler... hahaha... sepanjang pengetahuan gua la... memang la nak buat bom tu tak la susah mana... cuma kena kreatif... tapi tak la sampai mengalahkan McGyver.... hahaha... sampaikan simen dan kapur pon boleh dijadikan bahan buat bom... hebat.... hahaha....

Ini macam kalu... memang memalukan Dr Azahari dan Nordin Mat Top.... depa susah payah nak buat bom guna campuran petrochemical dan oleo... tapi ader plak mamat Kemboja boleh plak buat bom pakai simen dan kapur.... hahaha... boleh menang anugerah Nobel nih.... hahaha...

Aper-aper pon.... gua tabik samer POLIS sebab berjaya menceriakan hari gua nih... walaupun jalan kat KL tengah jem giler sebab polis yang sengaja jadikan ianya jem... tapi pasai mutu lawak yang ditonjolkan oleh PDRM nih la yang buat gua teruja.... Tahniah gua ucapkan...

Lain tahun kalu ader rancangan Maharaja Lawak... boleh la diketengahkan bakat-bakat terpendam dari kalangan anggota polis peringkat atasan nih... sebab yang suka buat lawak nih adalah yang kat peringkat atasan..... anggota peringkat bawahan tue cuma balachi jer... hahaha

Lepas nih... mesti skuad pemusnah bom PGA yang berpangkalan di Hulu Kinta dibawah seliaan Komando 69 (VAT 69) akan melatih anggotanyer cara-cara memusnahkan bom yang diperbuat daripada simen dan kapur.... hahaha... ini campuran utama kalu nak buat konkrit atau lantai rumah nih... hahaha.....

Whoa... tahniah la sekali lagi gua ucapkan.... hahaha.... kreatif giler la Polis Malaysia... boleh la lepas nih berlakon filem tamil... hahaha

Kena Main?

Hahaha.... biar betul.... hahaha.... kena main? saper yang kena main? berapa banyak yang kena main? berapa kali yang kena main?? .... hahaha

Orang bijak susah nak kena main... orang bodoh memang akan kena main.... orang bangang sure berkali-kali kena main..... orang baik memang pernah kena main..... orang jahat selalu main.... hahaha....

Hahaha... aper citer nih....

sebenarnya... artikel yang ini dah lama dah gua nak tulis.. rasanyer dah dekat dua bulan dah gua cadang nak tulis... masa tue information dari agen-agen gua baru sampai skit-skit jer... belum macam skarang nih.. deras nak mampus... hahaha..

Masa tue gua baru buat information gathering... dan slow-slow buat information analysis... la nih kalu nak ikutkan standard maklumat risikan... hehehe... dah cukup dah... dah lengkap 98% .... dah boleh publish dah...

Gua ader gak tuliskan pendedahan beberapa kali secara kiasan.... yang pasti.. setakat itu jer yang mampu gua dedahkan.... hanya jauhari yang mengenal maknikam.....

Hari nih.... gua nak kasitau satu benda.... benda nih memang relevan...

Tajuknya : Kenapa BERSIH 2.0 dibenarkan mengadap YDP Agong?

Jawapannya: Ini semua adalah planning terbaik daripada para penasihat Najib Razak yang mengarahkan bahawa adalah wajar BERSIH 2.0 dibenarkan mengadap YDP Agong manakala Pergerakan PERKASA pula tidak dibenarkan... Raisonalnya adalah... dengan cara ini maka bolehlah dipertikaikan keperluan BERSIH 2.0 untuk membuat rapat umum, perhimpunan dan perarakan awam.

Ini kerana mengikut rasionalnya (point ini akan digunakan oleh regim Najib Razak sebagai modal pilihanraya), memorandum BERSIH 2.0 sewajarnya telah diserahkan kepada YDP Agong pada hari, masa dan ketika delegasi BERSIH 2.0 dibenarkan mengadap YDB Agong.

Oleh yang demikian.... maka pada pandangan rasionalnya, tidaklah perlu BERSIH 2.0 meneruskan perhimpunan awam di Kuala Lumpur pada 9 julai 2011.

Jadi.... memanglah nampaknya BERSIH 2.0 telah kena main... bukan sekali kena main... tapi kena main tahap mega... tahap bangang... hahaha.... memang sudah kena main la kiter...

So... ini ader satu peluang besar (momentum) yang akan digunakan serta diolah sebegitu baik oleh regim Najib Razak sempena PRU13.... yang pasti YDP Agong nampaknya macam tidak berkuasa di Malaysia... sekadar menjadi lambang sahaja... sekadar menjadi pak turut Kerajaan BN sahaja...

P/S: Gua bukan menghina YDP Agong.. tetapi sekadar "fishy" (pelik) terhadap kebenaran untuk menghadap YDP Agong.

Kami Datang Dan Kami Takluk

We came and we conquer.... hahaha... Kami datang dan kami takluk.... hahaha....

Salut untuk semua yang berani... salut untuk semua rakyat Malaysia yang prihatin.... salut untuk warga Malaysia yang berjiwa besar... salut untuk semua penyokong dan pendokong BERSIH 2.0

Salut gak bagi para bloggers yang senantiasa bersama-sama rakyat walaupun disebalik tabir... salut juga kepada para dermawan yang bersama-sama menyatukan usaha untuk menjayakan BERSIH 2.0 dari segai kewangan, logistik malah usahasama...

Salut juga buat para anggota Angkatan Tentera Malaysia yang menolak arahan untuk bekerjasama dengan pihak Polis mengekang kebangkitan rakyat. Angkatan Tentera Malaysia sepatutnya berkecuali dalam sentimen ini.

Salut terbaik gua berikan kepada pengarah, penerbit, penulis skrip/lakonlayar, pelakon dan semua krew yang terlibat dalam produksi Yellow Man DIGI ... yang membawa mesej "I Will Follow You"....

Tahniah kepada semua..... Let's go...

We Came and We Conquer... Kami Datang dan Kami Takluk....

Yabedabedu

Yabedabedu.... hahaha... mesti best kalu geng-geng perompak yang biasa cover bank, kedai emas, kedai pajak dan kedai 7 Eleven untuk mengambil peluang nih.... peluang aper... hahaha... peluang melakukan rompakan besar-besaran secara sistematik diseluruh Malaysia...

Pasai aper lak ini boleh jadi peluang terbaik untuk golongan perompak nih.....

Sebab... 9 Julai nih.. (esok)... banyak polis dah takder kerja lain... dok kejar dan tangkap orang yang pakai baju BERSIH 2.0 dan baju kuning... jadi... sure depa dah takder masa dan cukup anggota nak buat kawalan keselamatan kat bank, kedai emas, kedai pajak dan kedai 7 Eleven ... hahaha...

Jadi senang la skit geng perompak nih nak buat kerja... hahahaha... polis tarak.... hahaha

Ini macam kalu... memang la yabedabedu bagi golongan perompak.... hahaha... gua rasa aaa.. golongan perogol bersiri pon boleh guna masa ini... sebab polis tak sempat nak cover semua area.... hahaha..... depa lagi pentingkan nak tangkap rakyat yang berdemo ... depa lebih suka kerja jadi balachi UMNO/BN... hahaha...

So... lepas nih... 9 Julai nih... mesti best kalu nak buat jenayah.. pasai polis dah takder... polis dok layan citer politik la pulak... hahaha

07 July 2011

Bila Askar Juga Pengecut

Pening kapla gua bhai... pening... mengantuk jangan citer la... dah beberapa hari nih gua tak berapa cukup tidur... buat analisa tue... prepared untuk presentation... buat dokumentasi... mmm.... tambah lagi dalam episod BERSIH 2.0 nih... mmmm.. banyak sangat yang gua jangkakan telah dan sedang berlaku....

Penat gua buat contact sana sini... tanya sama kengkawan... tanya sama dua tiga agensi nih... selidik ngan gua punya informer yang duduk dekat dengan golongan bangsawan... hehehe... semuanya citer yang samer... dan gua plak tabley nak tulis benda tue... sebab bahaya.. karang tak pasai-pasai depa kata gua menderhaka...

APer-aper pon... yang ini gua dapat dari satu saluran informer gua yang berada kat dalam MINDEF... Kementerian Pertahanan..... mmmm ... khabarnya ader puak yang sedang kecut perut nih (UMNO) telah menggunakan kuasa lobi mereka dan telah pun berjaya mendapatkan persetujuan daripada beberapa orang pegawai besar dalam Angkatan Tentera Malaysia....

Yang best tue... depa dapat deal ngan ATM guna kuasa surat kuning tue... hahaha.. surat kuning la bhai.... itu sebab Angkatan Tentera Malaysia khabarnya telah menyediakan beberapa unit anggota untuk dimobilasikan bersama dengan Polis untuk menyekat BERSIH 2.0 pada 9 Julai.

Masalahnyer... surat kuning nih... lain macham jer sample tandatangannyer... err.. ader orang yang memalsukan dokumen ker... nampak macam tak berapa real jer.... atau kalu ianya real... nampak sangat la ader orang yang mudah sangat dibeli atau diugut... mmmm.. yer la.. takut ilang gaji dan elaun.,.... kan.. kan... kan...

Gua dengar dari Negeri Sembilan... 7 unit Armoured Personnel Carrier (APC) akan digerakkan ... itu tak termasuk unit-unit lain.... mememe.... semua ini semata-mata untuk menggagalkan BERSIH 2.0 ....

Sepertimana kejadian di Sauk yang katanyer melibatkan Al Maunah... kini benda yang samer juga dibuat... nampak sangat askar juga pengecut.. boleh dibeli... boleh diarahkan macam badut jer... Malah Ketua bagi ATM pon nampaknyer tidak berani nak menyanggak cakap Najib Razak... pelik.... berapa sudah dibayar..

Bila askar juga pengecut... maka.. jahanam la Malaysia.... semua boleh kena bei...

Haram Seharamnya

Macam siot jer.... semalam masa gua berurusan ke Kuala Terengganu... jalan nak pergi tue clear jer.. cuma yang kat sebelah kanan gua ... yang jalan nak menghala ke Kuantan @ Kuala Lumpur ader terpacak beberapa sekatan polis....

Gua dah agak dah... benda macam siot nih Polis tetap akan buat punya... walaupun kononnya PM akur ngan saranan untuk benarkan BERSIH 2.0 buat perhimpunan di dalam Stadium... walau aper pon persetujuannya... BERSIH 2.0 tetap diklasifikasikan sebagai perhimpunan haram... walaupun khabarnya pihak bangsawan benarkan buat perhimpunan..... semua cakap macam siot jer... tarak boleh pakai...

Wei... 9 Julai 2011... tetap jugak dilarang lu orang sumer pakai baju kuning... salah.. boleh ditangkap... semalam masa gua lalu depan roadblock polis.... gua nampak kat tangan depa ader semacam senarai nombor plet kereta... banyak ooo.. berkeping-keping helaian kertas A4 yang ader listing nombor plet kereta... macam depa dah saspek kereta mana adalah penyokong kuat BERSIH 2.0..

Aper-aper pon.. pada gua.. gua nak mintak sangat la kepada semua yang mungkin tak dapat nak pegi ke KL untuk sertai perhimpunan aman BERSIH 2.0 nih... tolong sangat aaa... tolong la pakai baju atau aper-aper yang berwarna kuning pada 9 Julai 2011 nih... tolong aaa... walaupun lu orang lepak kat rumah lu orang... tolong aaa pakai baju kuning nih... bagi skit support.... paling best skali kalu lu orang sumer ader akaun fesbuk... sila capture gambar korang berbaju kuning (dari pandangan belakang pon takper) dan upload kedalam wall fesbuk korang...

Tolong aaa... kasi skit support... tolong aaa.. kasi bagi satu kejutan 1Malaysia... guna warna kuning.... tolong aaa....... kita jadikan hari tersebut pesta warna kuning... baru diorang sumer ader akai...

06 July 2011

Percuma Untung Besar

Pergh.... dalam kelam kabut agenda nasional BERSIH 2.0 ..... habis tenggelam berita yang macam chilaker nih.... Memang chilaker.... sebab aper gua kata chilaker.... sebab.. ader orang akan dapat untung atas angin... memang mewah... memang best... dan kiter semua boleh agak-agak siapa sebenarnya yang akan dapat untung atas angin nih... Macham chilaker....

Tindakan Kerajaan Malaysia yang nak melupuskan pegangan dalam 33 GLC (syarikat berkepentingan kerajaan) yang bermula tahun ini sampai tahun depan memang akan memberikan satu keuntungan besar kepada pihak-pihak tertentu...

Memang dapat percuma untung besar la beberapa mangkuk-mangkuk nih... Seperti mana yang gua jangkakan... semua mangkuk-mangkuk yang akan dapat laba besar nih tak lain tak bukan adalah kroni UMNO/BN.... samer macam penyangak PBN terkenal ....

Syed Mokhtar Bukhari pastinya akan berada dalam lingkungan (circle yang samer)... ini semua untung atas angin... kerja siapkan based tak perlu dah... nak dapatkan client pon tak perlu... semua dah ready to generate income... selama ini pon semua dana untuk hidupkan kompeni GLC nih datangnyer dari dana rakyat... cukai rakyat.... masa time rugi semua rakyat kena tampung.... alih-alih... time tengah kaya dan berjaya nih... ader mangkuk-mangkuk yang dapat pegang GLC nih percuma jer... memang untung besar...

Tengah untung nih... mangkuk-mangkuk nih akan amik laba.... tapi biler dah tersungkur pasai salah urus tadbir... masa tue mola la kasi kat rakyat balik mintak cover dari dana KWSP dan Tabung Haji.... macam sial jer....

Percaya la.... GLC yang akan dilupuskan hak nih gua berani jamin adalah sebahagian dari yang gua senaraikan dibawah ini...

1. PLUS Highway
2. TNB
3. TM
4. Synergy Drive (tak kisah la depa tukar nama jadi aper pon skarang nih)
5. Synergy Perdana
6. Percetakan Nasional
7. Felda Berhad
8. MAS

dan banyak lagi yang gua tak daya nak pikir pagi-pagi nih... semuanya menyebabkan darah gua menyirap pagi-pagi nih.. nasib baik gua belum lagi sarapan... kalu tidak... tak pasai-pasai jer gua punya darah tinggi naik... macam haram betul la....

Inilah yang berlaku biler kerajaan merompak rakyatnya sendiri... macam sial jer.... pagi-pagi lagi dah kuar semua ayat maki dan ayat tulang ikan dari mulut gua... chilaker betul la...

Diperangkap Terperangkap

Mampuih..... memang gua dah agak benda macam nih akan jadi juga.... cuma tak sangka secepat ini... kalu ikut plannyer... rasanyer lambat lagi.. tapi tak sangka... depa percepatkan.... mmmm....

Ini macam kalu... bersedialah lu orang sumer untuk diperangkap dan terperangkap.... why gua kata camnie... hahaha...

Pertamanyer.... for sure road block besar-besaran yang dirancang oleh PDRM bermula hari ini (6 Julai 2011) akan tetap diteruskan... dan roadblock ini adalah secara menyeluruh... bukan setakat kat kawasan KL dan Lembah Klang... tapi diseluruh Semenanjung....

Dalam roadblock nih... semua boot kereta yang mencurigakan akan diperiksa... kalu jumpa baju kuning @ BERSIH 2.0 .... siap la korang.... masak... boleh ditahan dibawah Akta Polis, Akta Pertubuhan dan mungkin dibawah Ordinan Darurat.... hehehe.... aper... lu ingat biler BERSIH dah bersetuju ngan cadangan YDP Agong untuk buat dalam stadium.... Polis akan let loose benda isu baju kuning @ bersih nih ker... sori la bhai... jangan mimpi... lupakan sajer...

Ops Sweep yang sedang dijalankan akan terus dijalankan... dan semua luggage dari traveller Sabah dan Sarawak juga akan disemak untuk baju kuning @ bersih... yang ini Kastam akan buat di airport... lu jangan terkejut bhai... benda nih semua ader dalam master plan..

Lepas tue... sekatan tahap mega akan berlaku dalam jarak 20km dari stadium yang dipilih... dan orang ramai akan dihalang atau diarahkan jangan pergi ke stadium atas alasan jalan sesak dan sebagainya.... kalu jumpa baju kuning @ bersih... sure masak la korang...

Bukan setakat depa cek baju... tapi cukai jalan, lesen dan macam-macam mak nenek akan diperiksa... sampaikan akan ader kecoh lu orang diarahkan patah balik pasai bunga tayar tak berapa elok... maybe jugak pelbagai saman akan dikenakan.... dan gua saspek akan ader sekatan bagi yang berumur bawah 21 tahun dari menyertai perhimpunan dalam stadium nih...

Isu parking akan jadi satu lagi masalah.... bukan kerana tak cukup tempat parking.. tapi akan ader macam-macam magik untuk pastikan lu orang kena saman parking... hahaha.... dan silap-silap kena tarik bawak pi stokyard...

Yang ini satu lagi info yang gua dapat ..... ader pihak sedang bekerjasama dengan banyak repossor (Bank Repo) untuk semak kereta dan motor... kalu perlu rampas depa akan rampas atas alasan tak bayar monthly payment.... mampuih.... ini semua semacam nak cari pasai jer...

Bab agen provocateur tue... for sure berlambak depa-depa nih dalam stadium..... mesti punya.. dan akan ader agenda pembakaran kerusi dan perabut stadium.... baling air kencing dalam plastik bag... baling mercun... dan maybe ader yang baling teargas ....ini semua nak kasi havoc dan kucar kacir dalam stadium....

Mangkuk-mangkuk agen provocateur nih bukan sajer berlambak dalam stadium... tapi kat luar jugak akan ader ramai... depa nih sure akan kasi havoc.... kalu berlaku havoc atas sebab depa nih... maka bersedialah korang semua diborong dibondong semua masuk Black Maria yang akan berkumpul di luar stadium.... mesti ramai yang kena punya....

So ... kesimpulannyer.... lu ingat BERSIH 2.0 dah menang ker... wei... Najib Razak masih banyak lagi idea dan agenda..... jadi jaga-jaga...

Bagi gua.. jangan hanya berkumpul semuanya di Stadium... tapi pada 9 Julai 2011... pastikan seluruh pelusuk Malaysia orang boleh tengok ramai pakai baju kuning @ bersih .... dan pastikan 1Malaysia dipenuhi oleh maskot DIGI..... gua satu famili akan pakai satu set baju kuning pada hari itu..... kalu pon gua tak dapat nak pi ke KL....

04 July 2011

Gua Bukan Silap

Bhai... Biler gua kata ader orang dah lari dari Malaysia... ader orang dah ilang dari Malaysia.... ader orang dah cikening out .... pasai 9 Julai 2011 nih... gua tak bermaksud tentang Tuan Guru Hj Nik Abdul Aziz..... gua tak maksudkan dier...

Sori la kalu ramai yang salah sangka konon gua maksudkan TGNA telah lari dari Malaysia... telah ilang dari Malaysia.... telah cikening out.... sori la... lu orang salah maklumat...

Gua bukan silap biler kater ader orang sudah lari dari Malaysia... sudah ilang dari Malaysia... sudah cikening out..... tapi gua maksudkan orang lain... satu orang yang dah beberapa kali buat perangai samer.....

Biler ader event jer nak jumpa pihak bangsawan.... mamat nih sure dah lari... sama ader dier lari sendiri... atau orang ajak dier lari... atau orang suruh dier lari... semuanya pasai lari... hahaha..... hahaha...

Mamat nih memang skema... muka skema... macam bagoosh... tapi sebenarnya hamsap.... tarka boleh pakai.... cakap macam bagoosh.... perasan yang orang masih respek samer dier... perasan yang semua cakap dier orang percaya.... sedangkan semua orang tau.. yang mamat nih telor dier dah kena genggam.. dah kena ramas.. dah kena pegang.... hahaha....

Mamat nih perasan yang dier hebat... dier berkuasa... orang respek.... tapi ... mamat nih sebenarnya tenggelam dengan perasaan hebat dier... tenggelam dengan sorak laung dari orang-orang di keliling dier... mamat nih sebenarnya takder aper... kosong ... nil... yilleks.....

Mamat nih masuk TV cakap itu ini... cakap yang berdegar-degar... rasmi sana sini... macam la orang respek kat dier... dah lama dah orang ilang respek samer mamat nih dan kaum kerabat dier... malah semua sedara mara dier pon orang tak respek... kawan dan rakan taulan samer level macam mamat nih pon orang semua dah tak respek..... majoriti orang tak respek sama ini mamat....

Tapi ... mamat nih masih perasan yang dier best.. dier hebat.. cakap dier semua orang terima... cakap dier semua orang ikut.. cakap dier semua orang akan laksanakan.... hahaha.... podah la... tarak sapa pon respek sama lu mamat ooi... hahaha...

Inih lu ilang lagi... mana pergi.... dengar citer ader event kat luar negara.... hahaha.... siap mintak orang lain sampaikan pesan kat semua orang bahawa mamat nih tau aper yang berlaku... mamat nih amik perhatian.. mamat nih cakna (bahasa orang pantai timur).... tapi semua orang tau yang mamat nih kencing jer... mamat nih sebenarnya tak tau aper... mamat nib sebenarnya sudah selalu kena kelentong.... kena kencing.... hahaha.....

Aper la nasib lu.... sampai biler-biler pon keturunan lu mamat ooi... gua dan keluarga tarak respek... bukan gua sajer... ramai lagiu yang tarak respek sama lu... hahaha.... nasib la lu.... perasan macam bagoosh.... hahaha...

Podah la..

03 July 2011

Draf Teks Yang Gua Memang Jangka

Hahaha... gua dah agak dah... sahih seperti mana info yang gua dapat.... draf teks yang dah lebih seminggu dibuat kini dah dipaparkan dalam semua media.... bermula dari BERNAMA... hahaha.... teks yang sebenarnya menunjukkan sesuatu...

Sesuatu aper... sesuatu yang memberikan makna bahawa pihak tertentu telah diberikan lesen besar untuk menangani BERSIH 2.0 dengan apa cara pun... bahawasanya... pihak atasan tak suka rakyat berarak-arak dijalan raya untuk menghantar memorandum..... bahawasanya pihak atasan tak suka rakyat ikut idea pro-demokrasi di luar negara...

Ini yang dapat gua tafsirkan daripada teks yang dapat dibaca di BERNAMA (Khas)

Aper-aper pon... draf ini dah dibuat lama dah.... dan seperti mana yang gua dimaklumkan... ader orang telahpon takder kat dalam Malaysia... sudah pergi ke luar negara.... hahaha.... cikening out la... hahaha

So.... jangan terkejut lepas nih kiter tengok ramai yang akan masuk kedalam tahanan... atau dibelasah kerana memakai baju kuning...... bak kata pepatah... janganlah berharap seperti pungguk rindukan bulan.... tak kesampaiannyer.... orang yang kiter berharap berpihak kepada kiter (rakyat) mana ader keberanian... semua telur sudah dipegang.... digenggam.... dimiliki....

Kesimpulannyer.... podah jer la...

Putih Bersih

Hahaha... gua ader satu cadangan bernas untuk semua.... hahaha... aper kater kalu sekreteriat BERSIH 2.0 tukar skit ketetapan dari menggunakan warna kuning kepada menggunakan semua warna ... hahaha... semua warna bhai... semua kaler...

Janji semua kaler ader dalam senarai bersih... Tujuh-Tujuh warna pelangi habis semua diisytiharkan sebagai warna BERSIH 2.0 .... amacam...

Kiter tengok camana plak Hishamuddin auw-auw tue nak buat tindakan... takkan nak kena banned semua kaler yang ader dalam dunia nih... hahaha... bodoh punya kerja tue... hahaha..

Jadi... amacam... kiter kasik semua warna adalah warna BERSIH 2.0 ..... hahaha.... jadikan semua warna adalah warna rasmi BERSIH 2.0 ..... cepat... masa dah makin singkat nih... hahaha

02 July 2011

Spender Kuning

Hahaha.... ini ader satu cadangan dari gua kepada semua penyokong BERSIH 2.0 .... Sekarang nih... Polis dah mula kecoh pasai baju kaler kuning.... sampaikan kalu pakai baju singlet warna kuning pon boleh kena tangkap... Hahaha... giler aper....

So... cadangan gua adalah... bagi para penyokong yang memang selalu memakai spender (seluar dalam).... sila gunakan spender (seluar dalam) berwarna kuning mulai dari hari ini.... kalu lu orang takder stok spender kuning nih.. sila pegi terjah semua supermarket dan pasar malam untuk beli spender kuning... dan tolong jangan rembat spender bini lu orang (bagi yang dah kawin la) yang kaler kuning... kasi can la bini lu samer sokong BERSIH 2.0 dengan pakai spender kuning samer... hahaha


Bagi yang takder suka pakai @ atau tak pernah pakai spender.... hahaha... (ramai ooo yang spesis macam nih)... sila amik kaler air dan kaler la "anu" korang tue ngan warna kuning... kalu pakai kaler pastel pon okeh gak... cuma jangan guna yang oil based... nanti susah nak tanggal... hahaha... tak pon korang amik jer spray kaler kuning tue dan spray "anu" korang... errr.. pastikan air boleh meresap bawah kaler tue... nanti tabley nak bawak bersolat... hahahah ....

Kalu ader mamat Polis yang nak cek lu punya spender (underware) kaler aper... lu boleh caj depa melakukan kelucahan dan cubaan salahlaku seksual... lu boleh gak caj depa dengan saman malu... saman tauladan.. dan saman atas sebab depa mengganggu privacy lu... masak polis camnie...

Paling senang skali.. lu caj depa cuba untuk melakukan jenayah seksual terhadap lu... baru depa ader akai... hahaha....

Amacam.. ader brani.... err.... mana plak gua punya spender kuning nih.. ilang la plak... mmmm.... takper.. spray kaler kuning ader 2 botol lagi takder guna... boleh la gua spray "anu" warna kuning...... hahahaha

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1