Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

26 February 2011

Sudah Dekat?

Pergh... Sudah dekat ka mau PRU13? hahaha... gua tengok sana sini jalan sudah kena repair... selalu banyak susah mau tengok lori JKR.... skrang nih senang nak tengok... hahaha...

Lampu jalan pulak banyak yang sudah dan sedang direpair... hahaha... haiya.... tanah kubur pon ader pihak yang tolong bersihkan... hahahaha...

Ini petanda aper aaa... hahaha.. Takkan petanda ader ADUN atau Ahli Parlimen yang akan kiok lagi kot dalam masa terdekat.... hahaha .... Aper-aper pon... kalu ader yang nak kiok tue... kiok la cepat sebelum April.... hehehe

Kalu sudah lepas April... hahaha... sudah tarak guna... hahaha

Lu tak percaya... mari kita tengok kalu ader ADUN atau Ahli Parlimen yang kiok dalam bulan Mac nih... ader tak SPR akan umumkan tarikh PRK... kalu takder... itu tandanya PRU13 sudah dekat.... hahahaha...

Kepada ADUN dan Ahli Parlimen Katak.... hahahaha... bersiap la untuk melompat... tapi jangan silap lompat... hahaha... kalu tak lompat pon... mesti akan kiok punya.... sapa mau undi sama Katak... hahaha... this is the last time Katak dapat jadi ADUN atau Ahli Parlimen... hahahaha

Lu tengok harga RON95... ada mau naik ka... tarakkan dalam masa terdekat... sebab aper... sebab PRU13 sudah sangat dekat... kalu naik jugak ini jam.... hahaha.. mampus la itu Barang Naik.... hahaha..... Tapi jangan terkejut... kalu Barang Naik menang besar... tak lama.. seminggu jer harga RON95 akan naik... hahaha.... pasai apa... pasai harga dunia sudah naik... pasai harga petrol di Malaysia masih lagi rendah... hahahaha....

Lagi satu mau tengok aaa... lu tengok skolah cina... hehehe.. kalu dapat banyak peruntukan.... hahaha... itu macam sudah mau dekat la... hahaha....

Bulan 3 nih insuran kenderaan akan naik... hahaha.. lu agak boleh lepas ka... hahaha... kalu semua orang kasi bantah... mau kensel itu insuran naik kalu... hahaha.. tapi kalu tarak sapa bising... hahaha... insuran banyak untung ooo....

28 Febuari adalah tarikh akhir bayar saman... hahaha.... kita tengok... memang ramai akan bayar saman tue... takper.. biasa la.. orang Malaysia... tapi... lu agak-agak... ini saman punya tariff akan naik atau tidak.... PRU13 sudah dekat... naik kalu... mesti kalah... hahaha....

24 February 2011

Lu Mau Jadi Sultan???

Hahaha.... Bukan susah sangat nak jadi Sultan bhai... Kat Malaysia nih ader banyak negeri yang takder Sultan... lu declare jer la.... Nak jadi Sultan Melaka pon boleh... Nak jadi Sultan Sulu pon boleh .. Nak jadi Sultan Tanjong pon boleh...

Tapi.. kalu lu nak jadi Raja di Kuala Lumpur... yang itu sudah tarak boleh... sebab Kuala Lumpur sudah ader Menteri berstatus Raja... hahaha... mana aaa rakyat dier... mana istana dier... mana dier punya pegawai Istana....

Katakanlah lu lantik diri lu sebagai Sultan Tanjong... yang jajahan takluknya adalah Pulau Pinang dan Seberang Prai.... jadi lu kena la ader direct descendant dari India... sebab kan Tanjong tue dikuasai oleh Mamak ... kalu lu Melayu... susah sikit orang nak percaya... lu kena jadi Mamak dulu... atau lebih Mamak dari Mamak.... hahaha...

Lepas sudah naik takhta jadi Sultan Tanjong... boleh la lu kasi kuarkan pingat kebesaran... jual la bhai.. benda komersial nih.. paling cikai cap ayam punya pingat dibuat dari tembaga yang dilebur dari wayar letrik TNB yang kena curik tue... boleh la lu caj dalam RM5000 satu pingat... Ini one time payment... belum masuk monthly payment... masyuk tue..

Kalu lu boleh kuarkan sekurang-kurangnyer 100 pingat... berapa dah masyuk tue... RM500 ribu tue... hehehe... itu baru pingat cap ayam.... kalu cap kambing Jamnapari... lagi mahal bhai... pingat paling atas sekali lu boleh kasik cap lembu... hahaha.. yang ini lu boleh caj RM1 juta untuk beli pingat nih...

Boleh suruh syarikat pengeluar emas jongkong dan dinar (layak ker panggil dinar kalu takder kalimah tauhid) yang berpangkalan di Pulau Pinang untuk kuarkan bagi pihak lu... Aper susah... lu bayar jer 10% deposit... full payment lepas lu dah selesai kutip payment untuk anugerah pingat tue... err... jangan lupa rolling duit tue dulu ngan syarikat scammers emas macam syarikat yang ader satu Mamak nih pi rasmikan kat Kuala Lumpur baru-baru nih...... hahaha.. boleh dapat hibah....

Aper-aper pon.. biler lu dah jadi Sultan... jangan lupa lantik hulubalang lu sendirik.. sebab PDRM sure akan kacau lu... aper guna jadi Sultan dan ader negeri sendiri.. tapi takder hulubalang dan pahlawan sebagai sokongan... janji lu bayar... sure ader yang nak jadi... kalu susah sangat nak upah orang tempatan... lu boleh amik Gurkha (Nepal) ker... hehehe .. lu kan ker Sultan...

Biler lu sudah jadi Sultan... lu boleh la join persidangan raja-raja Melayu.... ehh.. tabley la.. sebab lu bukan Melayu... lu Mamak.. Mamak Tulekek... mana boleh jadi Melayu.... hahahaha

Kalu susah sangat nak jadi Sultan.... susah nak glamer... aper kater lu buat press conference panggil wartawan dan declare bahawa lu lah sebenarnya "Lelaki Y" .... hahaha... sure glamer la lu.... hahaha

22 February 2011

Anda Penentu Masa Depan Negara.

Salut buat anak muda yang berani...
Salut buat remaja yang berani...
Salut buat blogger yang berani..

Apa tunggu lagi.... Anda penentu masa depan negara ....

Jangan biarkan Malaysia terus dalam kegelapan... penindasan... rasuah... ugutan...

Berubahlah... jangan biarkan anda diperbodohkan...

20 February 2011

Lelaki Y?

Misteri sungguh... siapakah lelaki Y ini??? semua orang tertanya-tanya... hehehe..... Mana tak nyer... rasanyer dah dua kali kes macam nih timbul di Mahkamah...

Dulu.... dalam kes pembunuhan (skandal maksiat) Norita Shamsudin .... takder sorang pon yang disabitkan dengan kesalahan... semua atas sebab ader satu kesan air mani dan DNA dari lelaki Y...

Kini... dalam kes Saiful Bukhari Azlan... hehehe... ader jugak kesan air mani dan DNA dari lelaki Y....

Aderkah ianya orang yang samer??? hahaha... kemungkinan tue masih ader....

Kenapa sehingga ke hari ini tiada dapat ditangkap lelaki Y itu..... hahaha... susah sangat ker nak jejak siapa lelaki Y ini.... hahaha... agak-agaknyer dalam kes seorang Menteri yang dituduh merogol pembantu rumahnya dulu pon ader jugak kesan air mani dan DNA lelaki Y...

Pasai tue la kes Menteri nih senyap jer sampai la nih... dan Menteri tersebut dengan bangganya tidak menunjukkan riak-riak takut... sebab dier pastinya akan terlepas juga macam Hanif Basri... hahaha... semua kerana kesan air mani dan DNA lelaki Y.... hahaha

Yang lagi lawaknyer... dulu kata takder tusukan dalam jubur Saiful Bukhari Azlan.... la nih kata ader kemungkinan 10 orang lelaki telah meliwat Saiful Bukhari Azlan... hahaha... malah yang lagi lawak tue... kesan air mani Saiful Bukhari Azlan sendiri pun ader kat juburnya... hahahaha ... sendiri taram ka???

Ini sudah kes niaya... 10 jantan lawan 1 lelaki lembut... hahaha... mau tak rabak... mau tak koyak... patut la dier tak melepas (air besar) 4 hari... (eh.. sudah tukar sekarang kepada 2 hari).... hahaha...

Nak buat lawak dan tipu pon berpada-pada la... hahaha

16 February 2011

Pucuk Dicita Ulam Mendatang

Hahaha....

Senario kebangkitan rakyat marhaen menolak diktator dan pemerintahan secara totalitarian adalah satu perkara biasa dalam tamadun manusia.... Sejak zaman berzaman manusia yang tertekan akan mengambil jalan ini untuk menumbangkan pemerintah yang zalim dan diktator...

Sejarah manusia yang berusia ribuan tahun telah menunjukkan perkara ini....

Ianya berlaku di Eropah... Timur Tengah... Asia... dan beberapa benua lagie.... Dalam sejarah negeri China... telah berlaku beberapa kali pemberontakan dari rakyart marhaen sehingga menumbangkan beberapa dinasti... Firaun ditumbangkan oleh Nabi Musa atas cara yang sama...

Hosni Mubarak di Mesir ditumbangkan dengan cara yang sama.... bak kata pepatah dari Saudara Hishamuddin Rais (TukarTiub)... kalaulah pilihanraya itu boleh merubah sesuatu.. pastinya pilihanraya itu akan diharamkan.....

Kini apa yang berlaku di Mesir menjadi kayu pengukur kepada gerakan rakyat marhaen diseluruh dunia.... Yamen.. Tunisia... Algeria.. Myanmar... Pakistan... dan pastinya akan sampai juga di Malaysia...

Cuma bezaanya.... adakah rakyat Malaysia yang terkenal manja dan kurang daya tahan ini mampu untuk menggerakkan satu momentum kebangkitan dan gerakan rakyat sehingga menumbangkan Barisan Nasional yang telah 50 tahun merompak negara ini...

Dari pemerhatian gua... Orang Malaysia tidak mampu untuk menjadi sepertimana orang Mesir... Orang Malaysia nih gempak jer boleh la.... Orang Malaysia amat mudah digula-gulakan.... amat mudah untuk diperkotak-katikkan.... amat mudah untuk ditipu.. walaupun beberapa ratus kali,....

Malah.. Orang Malaysia amat mudah untuk memaafkan,..... semuanya atas sebab daya ingatan orang Malaysia cuma berlegar sekitar 3 hingga 6 bulan sahaja..... hehehe..

Walaupun aper yang berlaku di Mesir umpama pucuk dicita ulam mendatang... tapi dengan senario yang ada di Malaysia... gua rasa aaaa... lupakan sajer la...

Pakatan Rakyat yang ader sekarang nih pon makin hari makin menunjukkan tembelang mereka... malah dalam banyak kes.... Pakatan Rakyat nampak lebih teruk perangainya berbanding Barisan Nasional... Pimpinan atasan Pakatan Rakyat sama jugak kuat menipu.... kelentong nombor satu...

So... pada gua aaa... lupakan sajer la pasai sentimen kebangkitan rakyat di Mesir tue... Malaysia tidak akan menjadi seperti Mesir.. sebab rat-rata orang Malaysia mana tahan ujian... mana tahan godaan... mana berani.... hahaha

08 February 2011

Sindrom Perasan

Dulu.... 50 tahun lebih.... Barisan Nasional dok kena penyakit nih... penyakit Sindrom Perasan..... Sindrom Perasan bagus.... perasan hebat... perasan disokong... perasan macam-macam lagi....

Tapi.... dalam punya hebat Barisan Nasional nih selama lebih 50 tahun dalam arena Politik di Malaysia..... hanya satu jer Sindrom Perasan yang dier tak pernah dapat...

Sindrom Perasan yang gua maksudkan tue adalah Sindrom Perasan Menang..... hahaha...

Habis tue... kalu Barisan Nasional tak dapat Sindrom tue... saper plak yang dapat.... hahaha.... ala... macam la lu orang tak tau.... aper lagie.... kalu tak Pakatan Rakyat la..... terutamanya terkena teruk pada PKR dan PAS.... DAP cuma kena sipi-sipi jer....

Sori la.... Sindrom Perasan Menang nih la yang akan menyebabkan Pakatan Rakyat ditolak nanti secara besar-besaran pada PRU13.... tak caya takper.... relaks... masa masih ader... lu ngan gua boleh tengok punya... sejarah akan berulang... hahaha..

Disebabkan sindrom nih la..... maka aper-aper kritikan atau teguran langsung tak boleh kasik kat Pakatan Rakyat terutamanya pada PKR dan PAS ... lagi kitorang kasi kritikan dan teguran... lagi kuat melenting juak-juak bangang yang ader dikeliling pimpinan atasan PKR dan PAS...

Pandangan dari pihak "atas pagar" langsung tak dilayan... diorang dah rasa terlalu hebat.. dah rasa yang mesti rakyat marhaen akan bersama dengan diorang.... tapi diorang nih lupa... bahawa ... diorang menang itu hari pon pasai banyak undi orang "atas pagar" yang masuk.... kalu nak harapkan undi dari ahli.... mampuih kering la...

Entah biler la nak sedar diorang nih... juak-juak bangang nih makin hari makin bercambah.... dalam PKR khabarnya dah sampai kalu kiter baling batu tue dalam satu crowd... mesti kena kapla seploh doploh orang juak-juak bangang nih..... kalu dalam PAS plak... mungkin boleh kena beratus kot... hahaha....

Kitorang "bloggers" nih yang lu orang benci sangat nih.... bukan ader aper agenda pon..... sekadar nak menasihatkan... sebelum nasik menjadi bubur..... kalu dah jadi bubur... nak buat nasik goreng pon tabley.....

Tapi yerla.... juak-juak bangang nih mana suka sama "bloggers" ... siap kata takder "bloggers" yang sokong depa pon depa konpiden boleh menang besar..... tolong habaq mai.... masa biler yang dapat menang besar tue tanpa sokongan propaganda dari "bloggers" yang pro Pakatan Rakyat...

Kalu nak citer pasai kemenangan tahun 1990 dulu.... itu baru menang sikit jer... belum besar pon..... Kelantan memang dari dulu lagi memang lubuk bagi PAS...... tolong aaaa....

Lagi satu... kalu belum jadi PM dan TPM pon dah belagak nak mampus.... camana la kalu ditakdirkan dapat jadi PM atau TPM .... hancuss la.... hidung lagi la tinggi.... juak-juak bangang kat sekeliling tue lagi la hebat... semua timing tinggi punya... percaya la.... hahaha... semua sudah kena Sindrom Perasan Menang.... hahaha

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1