Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

28 June 2022

Start Dah Perang

Bhai/DeeDee semua...

Gua perati jer... Dan nampaknya dah start bunga-bunga perang dah nih... Hahaha... Kita layan la setakat mana yang boleh layan.. Hahaha... Hadan Huker diorang la...

Kiter tengok la berapa lama depa nak berperang... aderkah depa berperang betul-betul atau perang olok-olok.... bukan boleh percaya puak nih... berlakon ja lebih...

Macam PAS la... parti wayang ja lebih... hahaha



26 June 2022

Betul Lah Tu ...

Bhai/DeeDee semua...

Betul lah tu... potong gaji dan elaun Menteri atau emolumen Sultan dan Raja-Raja Melayu memang takkan selesaikan isu sara hidup rakyat... Betul la tue...

Memang takkan selesaikan masalah yang menimpa rakyat marhaen mustad'afin... Ianya sekadar mengurangkan pendapatan bagi para Menteri, Sultan dan Raja-Raja Melayu jer...

Adalah lebih baik potong segala subsidi terutamanya subsidi minyak masak dan subsidi minyak petrol... barulah sesuai dan boleh menyelesaikan isu sara hidup rakyat.... Kan.. Kan Kan...

Ini semua bangkai la tuan puan... statement bangkai.



25 June 2022

Memang Patut Pun

Bhai/DeeDee semua...

Taknak komen lebih.... sebab memang selayaknya pun mamat nih kena tendang dari Majlis Tertinggi UMNO.... itu ja...

Hahahaha



24 June 2022

Wajar Sungguh La

Bhai/DeeDee semua...

Tatau la nak cakap apa dah.... Wajar sungguh la kenaikan elaun dan gaji Pengerusi FGV nih... Wajar sungguh lar...  huhuhuhu...

Macam bangsat ja alasan... huhuhu ... Adoilah Felda...



Rakyat Malaysia Pulak Akan Jadi Buruh Kasar Di Indonesia

Bhai/DeeDee semua...

Menjelang 2024, dijangkakan akan berlakulah ramai rakyat Malaysia berhijrah bekerja dan menjadi buruh kasar di Indonesia...  Bukan sebab bayaran disana lebih bagoosh.. tapi pasai peluang kerja yang banyak..


Takkan la rakyat Sabah dan Sarawak nak terus carik pekerjaan yang tiada di sana... mereka tentunya akan mencari pekerjaan di Borneo... di ibu negara baru Indonesia... yang mana menjanjikan ada kerja bagi yang mahu mencari pekerjaan...

Kerajaan Malaysia? Masih leka dan lena.



23 June 2022

Duit Rasuah RM100k Dalam Sampul Surat Bersaiz A4

Bhai/DeeDee semua...

Biler baca kes Mahkamah melibatkan Lim Guan Eng nih.. gua gelak jer biler baca pemberi rasuah (saksi pendakwa) Zarul Ahmad Mohd Zulkifli dari Consortium Zenith Construction Sdn Bhd itu mengatakan bahawa dia meletakkan RM100k dalam sampul surat bersaiz A4...

Sekejap...

Saiz A4 yer...... kalu pakai duit RM100 sehelai.... mesti ader 1000 helai dalam sampul surat bersaiz A4 tue...  eh..... muat ker??

Hahahaha




Malang Sungguh La

Bhai/DeeDee semua...

Malang sungguh la kita jadi rakyat Malaysia nih... Walaupun negara kita nih kaya dengan pokok kelapa sawit... sana sini ditanam kelapa sawit... siap ader Felda dan Felcra sebagai Agensi Kerajaan yang terlibat sama dengan industri Sawit...

Tapi negara nih tak dapat nak mengekalkan Subsidi Minyak Masak Sawit kepada rakyatnya...

Adoilah.... tatau la kemana perginya duit negara... macam mana Kerajaan yang ader nih tadbir kewangan negara nih... sampaikan Subsidi Minyak Masak Sawit pon boleh dihapuskan... Huhuhu... Walhal ianya melibatkan rakyat terbanyak.... Huhuhu...

Kesian sungguh la kepada rakyat.... Sebab mengekalkan lagi kerajaan yang bodoh dan bebal dalam mentadbir negara... Huhuhuhu...


Ader Menteri pon... Menteri yang bodoh dan tak kompetent.... Huhuhu... Ader Perdana Menteri pulak... LEMAH.... Huhuhuhu...

Jahanam..

Lagi sedih.... ader pembangkang.... tapi bodoh..... siap sign MOU bagai dengan pencuri mandat rakyat....


22 June 2022

Kartel Hotel Tabung Haji (TH)

Bhai/DeeDee semua...

Benda bukan baru... Benda dah lama... dulu gua ingatkan sebab Kerajaan Arab Saudi yang adakan sekatan sampai pelabur asing tak boleh membeli dan memiliki aset di Mekah dan Madinah... Mesti kena sewa jer dari pemilik orang Arab...

Tapi rupanya bukan...

Semuanya sebab ader kartel hotel yang membuat duit atas urusan penginapan jemaah Haji dan Umrah... Hahaha... Hanya perlu jadi orang tengah ja....  makan komisyen atas angin.... Hotel memang sudah ader .... kartel book semua room... pastue pajakkan room pada TH dan agen-agen travel agensi.... Pajak pulak tue paling kurang 5 tahun...

Hahaha... masyuk....



18 June 2022

Hukuman Kesalahan Rasuah Tidak Menggerunkan

Bhai/DeeDee semua...

Mana la orang nak takut buat rasuah di Malaysia… sebab takder nilai hukuman penjara minima… boleh ja nak penjara satu hari ka lima hari ka… seminggu ka… atau maksima 20 tahun…

Denda pulak … tak la mahal mana… silap-silap boleb cover balik siap untung lagi…

Patut hukuman untuk rasuah macam nih

  • Mati Mandatori (bagi nilai kes RM1 juta keatas) 
  • Penjara Sampai Mati (bagi nilai kes RM1 juta kebawah) 
  • Sebat (minima 30 kali, maksima 300 kali) tanpa mengira umur muda atau warga emas. 
  • Denda (minima 30 kali dari nilai suapan, maksima 300 kali dari nilai suapan)
Bagi pesalah yang dijatuhkan hukuman mati mandatori, tiada rayuan atau penanggujan hukuman. Hukuman akan dijalankan 48 jam selepas disabitkan bersalah.

Bagi pesalah yang dipenjarakan sampai mati, tiada lawatan, panggilan telefon atau surat-menyurat dari ahli keluarga dibenarkan. Tiada rayuan dan penangguhan hukuman.

Barulah orang takut nak terlibat ngan rasuah.




Try La Nak Keluar Malaysia

Bhai/DeeDee semua...

Sembanglah nak keluar dari Malaysia ... Hahaha... Ingat senang ka... ada berani buat la Referendum dulu.. dapatkan undi dari rakyat semua... pastikan 70% keatas baru boleh nak keluar dari Malaysia... Huhuhu...

Stadi dulu la bhai....

Hahaha



16 June 2022

Kepoh Ja Lebih

Bhai/DeeDee semua...

Orang kita... bab kecoh benda kecik memang Numero Uno la.... hahaha... pasai tu la tak abis-abis benda jadi viral dan sebagainya... Contoh pasai filem Mat Kilau.... isu keris jawa pun jadi hal... Huhuhu.... payah aaa...

Huhuhu



15 June 2022

Lobai Serba Tau

Bhai/DeeDee semua...

La nih makin ketara perangai Ostad dan Lobai... sana sini banyak bawak citer ntah apa-apa... citer yang takder pendasaran... takder sumber... ntah mana kutip la... huhuhu...

Jahanam... macam Jabatan Agama Islam takder buat pemantauan jer... Aper daa...



14 June 2022

Realiti Jaman Now Bukan Jaman Tori

Bhai/DeeDee semua...

Jaman Now kita hadap macam-macam kerenah dan kepelikan geng Ostad dan Lobai... dari berperang wahabi salafi la... dari amalan pelik-pelik la... dari ceramah yang penuh emosi amarah dan maki hamun.... sampailah peel Ostad dan Lobai yang baham bontot budak maahad, tahfiz dan pondok

Huhuhu... itu belum kira spesis Sampul.... huhuhu

Jaman Tori dulu tak macam ni....



RUU355? Bila Lagi?

Bhai/DeeDee semua...

PRU15 dah nak dekat... PAS pon dah jadi Menteri Agama dan Timbalan Menteri Agama... tapi apa hasilnya kepada RUU355 .... Kalu dulu boleh la kata usul ni dibawa oleh Pembangkang... kini PAS dah jadi Kerajaan... takkan tak boleh nak dahulukan usul Kerajaan pulak kan..

Hahaha.... RUU355? Bila lagi? Bila nak bentang usul dan bahaskan usul di Parlimen??



13 June 2022

Tol Naik Harga Lagi

Bhai/DeeDee semua...

Pelik... boleh jer tetiba harga tol naik senyap-senyap ja... tak heboh sana sini... Pelik... Memang pelik... Tol #LPT2 boleh naik harga... apa alasannya???



12 June 2022

PRU15 : Masihkah Ada Peluang Untuk UMNO Selangor?

Bhai/DeeDee semua...

Politik itu tersabit dengan persepsi dan sentimen. Tidak ada satu parti yang kuat melainkan sentimen dan persepsi telah menunjukkan ianya kuat. Jadi timbul satu persoalan ini. Masihkah ada peluang untuk UMNO Selangor pada PRU15?

Adakah Pakatan Harapan mampu kekal berkuasa secara mutlak di Selangor selepas PRU15?

Peluang UMNO Di Selangor Pada PRU15

#UMNOSelangor #KhirToyo #PakatanHarapan

11 June 2022

RSAF Beli F35B V-STOL, Apa Tindakbalas Strategik TUDM?

Bhai/DeeDee semua...

Khabarnya Singapura telah beli pesawat Gen 5 F35B versi V-STOL... satu skuadron pulak tue. Jadi apa agaknya tindakbalas Strategik TUDM untuk menyediakan cegah rintang berkenaan pemerolehan pesawat generasi ke lima RSAF.

Harapnya tindakan tuntas TUDM untuk mendapatkan pemerolehan Radar Baharu (AESA Version 3) dan MERAD (Medium Range Air Defense) diberikan kelulusan segera oleh Kementerian Kewangan dan diutamakan.

Kita amat berharap.

Singapura Pilih Varian Pesawat F 35B V-STOL #F35B #VSTOL #RSAF #TUDM

Mau Sembang RUU355? Takkan Berani Punya?

Bhai/DeeDee semua...

Sebelum nih PAS bukan main sembang deras berkenaan isu RUU355.... sembang pasai Hudud... sembang pasai Qisas... sembang pasai Ta'azir ... Tapi biler orang suruh buatla forum ka wacana ka.. PAS takmo buat... Bila orang suruh dapatkan dulu persetujuan Ketua Agama setiap negeri... PAS senyap....  PAS terus ja buat kapla sendiri langgar semua dan publishkan dalam Parlimen...

Pastue PAS jugak yang mintak tangguh usul tu... tapi PAS tak letak tarikh... kecoh konon PAS dah mulakan usaha RUU355... tapi takder satu Ketua Agama pun dah bagi greenlight untuk benda nih... PAS ingat semuanya boleh steemroll macam tu ja... walhal bab Agama Islam dan Adat-Istiadat Melayu semua tu bawah Ketua Agama (Sultan dan Raja Melayu)....

Bukan orang Melayu Islam lainnya tak setuju ngan RUU355 atau Hudud ka .. Qisas ka... Ta'azir ka... tapi please la ikut step,... maklumkan ngan Ketua Agama dulu.. dapat persetujuan depa... pastu buat forum penerangan ka...wacana ka... halaqah ka... apa sahaja.... orang okey ja...  Ini tidak.... main steemroll jer...

Yang lawak tu... PAS jugak yang mintak tangguh pembentangan usul tanpa ada tarikh.... Gila.... Hahahaha... Konon nak kena perhalusi lagi la.... wei... patut perhalusi la sebelum bentang...  Adoilah...

La nih... PAS senyap pasa RUU355... pasai apa?? Hahahaha ... Walhal sekarang dah jadi Menteri dan Timbalan Menteri Agama?? Kalu bawak sambung usul RUU355 tue sekarang dah dikira usul dari Kerajaan.... takkan nak bagi alasan sama macam dulu yang katanya usul RUU355 dari pembangkang..

Kan sekarang dah jadi anggota kabinet Kerajaan??? Hahaha... Abdul Hadi Awang pun dah jadi Duta Khas bertaraf Menteri.... hahahaha



10 June 2022

Mahu Lawan Ketua Agama?

Bhai/DeeDee semua..

Hahaha.... Sekarang baru la kita tahu... Puak PAS bukanlah sebenarnya berani sangat.... Kata nak menobatkan Islam ... kata nak menobatkan RUU355... kata nak menobatkan Hudud bagai... sekali kena sound dengan Ketua Agama pasai Bon Odori pun dah terkatup mulut... 

Walaun jangan citer la... semenjak PAS dok dalam Kerajaan... langsung takder suara walaun... Nak bangkang dan bantah pon takder... Malah siap bekap lagi apa sahaja kebejatan Kerajaan walaupun Walaun sendiri pun terkesan dengan masalah.... Hahahaha... Kelakar la walaun PAS nih... hahhaha

Semua sudah takder tolo... Hahahaha...

Lepas nih kalu PAS dah takder dalam Kerajaan... sure Walaun akan menyalak bukit balik... Hahahaha... masa tu kita boleh gelakkan beramai-ramai... Hahaha



09 June 2022

Sembang Saekor Lobai

Bhai/DeeDee semua...

Dulu bukan main macam Singa ini lobai... Sekarang sudah macam kucing mandul ja levelnya.... Hahaha... nampak sangat la perangai dan sikap hipokrit saekor Lobai PAS ... lawak betul... Hahahaha

Agaknya mulut sudah penuh Sagon kot?? Hahaha



08 June 2022

PRU15 Wajar Dipercepatkan Untuk Kestabilan Negara

Bhai/DeeDee semua...

Satu part yang gua tak bersetuju bilamana ader pihak yang mengatakan bahawa Kerajaan yang memerintah perlu menyelesaikan dulu segala masalah rakyat sebelum tergesa-gesa nak buat PRU15.

Walhal PRU15 ini penting dan perlu dipercepatkan demi untuk kestabilan negara.

07 June 2022

Insuran dan Takaful Memang Kuat Mengelat

Bhai/DeeDee semua...

Syarikat Insuran dan Takaful memang kuat mengelat... tak kisah la apa alasan depa akan bagi.., yang pasti depa akan cari jalan untuk bayar sikit pampasan atau tak bayar terus...


Kalu suami / isteri ader amik polisi insuran / takaful … tetapi lupa nak maklumkan pada pasangan masing-masing…

Kalu berlaku kematian la pada salah seorang atau dua-dua sekali… waris yang hidup memang takkan tau… sebab nak kena carik dokumen polisi tue..

Kalu tak jumpa… pakat lebuh la kena sakau dek syarikat insuran / takaful… pakat burn la…

Pernah terjadi kes kat satu pasangan rider motor nih yang meninggal dunia di Thailand..

Anak ader 7 orang lelaki…

Takder sapa tau depa nih ader insuran ka atau takaful ka.. sebab tak jumpa apa-apa dokumen kat rumah depa… tapi dua minggu lepas tu jumpa dokumen kat opis suaminya… itu pon masa pihak syarikat kemaskan meja …

Kalu tak jumpa tue… pakat burn la takder dapat claim… Kesian anak-anak yatim tu.. sebab suami isteri tue dua-dua pon anak yatim piatu dulunya… takder sedara mara… yang ader kawan-kawan ja….

Sistem CCRIS dan CTOS boleh BNM buat... tapi sistem macam nih tabley plak...  Paling lawak... nak semak Insuran Kereta boleh pulak semak ikut nombor plet kereta... hahaha...



06 June 2022

Pingat Pengat

Bhai/DeeDee semua...

Bila membaca senarai nama yang dapat pingat hari nih... gua gelak besar... bagaimana ramai yang sebenarnya tak layak langsung (kerana takder jasa kepada negara) telah tersenarai mendapat pingat kebesaran....

Huhuhu... Adoilah...

Jadi tak terkejut la kalu penyangak dan malaun semua boleh dapat pingat....



05 June 2022

Voter Sentiment Ratio - VSR (1st June 2022)

Bhai/DeeDee semua...

Dah lama gua tak update Voter Sentiment Ratio (VSR) untuk panduan strategik pilihanraya dan pengundian.

So... ini status terkini... pandai-pandai la korang planning aaa...



Jin Malaysia Tak Power

Bhai/DeeDee semua...

Betul ka Jin Malaysia nih power-power belaka? Ke Jin Malaysia tak power??

Hahaha



04 June 2022

Khutbah Menjijikkan

Bhai/DeeDee semua...

Semalam... hampir semua Khatib Masjid telah membacakan khutbah yang memuja-memuji Kaler Luna ... Sana sini... sama sahaja... walhal dalam sehari dua nih telah kecoh isu pembaziran sehingga RM519 juta semata-mata untuk pengubahsuaian dan maintenance Istana Negara....

Sedih bilamana tiada suara pihak agama yang nak melarang dan menolak perkara pembaziran ini... tapi lebih memuja-memuji pihak yang terlibat...

Adoilah...



03 June 2022

Jangan Menchilok

Bhai/DeeDee semua...

Bahaya wei kalu menchilok dari sebelah kiri... silap-silap boleh kojol sebab eksiden... tengok gambarajah dibawah.. Chilok kena selalu dari sebelah kanan.. bukan dari sebelah kiri.



Jangan Menghina Kerana RM519 Juta

Bhai/DeeDee semua...

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (#JAKIM) takmo nak keluarkan kenyataan nih ka kali nih… Mana la tau nak bekap isu RM519 juta?



02 June 2022

Siapa Punya Kerja Macam Bangang Nih?

Bhai/DeeDee semua...

Siapa punya kerja macam bangang nih? Kehebatan rekabentuk BODOH sesetengah jalan raya di Malaysia.

Malaun mana yang approve planning? Yang suffer, rakyat.

Traffic jam, traffic jam, traffic jam! Sakit mental wooih!


01 June 2022

Pembaziran Berskala Besar

Bhai/DeeDee semua...

Dengan nilai sebanyak ini.... kita boleh bangunkan 5 buah hospital yang mempunyai 100 katil setiap satunya siap dengan kemudahan makmal dan mesin MRI, CT Scan dan X-Ray yang terkini... Bayangkanlah .... bila berlaku pembaziran berskala besar macam nih.... adoilah....

Nanti yang akan dipersalahkan adalah Kementerian Kerjaraya... dan Jabatan Kerja Raya.... Takkan ader salah langsung dengan puak-puak "makan tanggung berak cangkung" nih.... sure la..



Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1