Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 December 2015

Inilah Kebodohan Maha Hebat

Bhai/DeeDee semua...

Bila gua baca kenyataan akhbar ini... Gua tersedak... gua gelak... dan gelak lagi.... Susah nak berhenti gelak benda nih.... Betul bhai... memang susah nak berenti gelak... Hahaha ... Giler siot...

Macam mana la si mamat Zuhdi nih boleh merapu meraban nih... Hahaha...

Gua terus call bos Agensi (bekas tempat kerja gua dulu) tanya dier aper hal jadi cerita camnie... Hahaha... bos Agensi pun gelak besar dulu baru la boleh jawab soklan gua... Dier kata mamat Zuhdi ni... yang katanya Pengarah Penyelidikan PAS Pusat tue... sebenarnya hidup dalam halusinasi.. Hahaha

Hahaha.... memang gua dah agak dah.... mamat Zuhdi ni memang camnie... Hahaha

Bos Agensi kata... kita kena kekalkan orang macam nih dalam PAS... baru senang kerja kita... Hahaha... betul gak tu... kena ramai orang macam nih dalam PAS .... supaya mudah gerak kerja Agensi nak jalankan... mudah untuk Agensi membentuk persepsi... mudah untuk Agensi untuk menentukan hala tuju sesebuah organisasi.. mudah untuk Agensi mengawal.... Hahaha

Terbaiklah Zuhdi.... halusinasi tahap gaban... cayalah...

Hahaha.... teruskanlah.... lagi banyak lu punya statement camnie... lagi mudah kami nak kontrol Hadi Awang dan geng dier... lagi mudah Agensi nak mencorakkan keputusan PRU14... Hahaha.... terbaik.... Kalu macam nih seterusnya... Lagilah best.... Hahaha

So...... memang lawak la politik Malaysia nih... cukup mudah nak Agensi membuat kerja.... Hahaha

Zuhdi cakap DAP nak beri dana RM1.2 bilion dan buat kem Israel di Malaysia

30 December 2015

Post Paling Pendek.

Bhai/DeeDee semua...

Ambil bauksit banyak-banyak dan longgok depan pintu masuk Istana. Baru ada akai kot?

29 December 2015

Sampai Masa Orang Dah Tak Pandang Lagi

Bhai/DeeDee semua...

Zeus, Apollo, Poseidon, Osiris, Ra dan sebagainya dikatakan adalah dewa. Dewa yang menjadi pelindung manusia. Dewa yang "konon"nya adalah lambang kepada kesatuan manusia.. Dewa yang menjadi sembahan manusia...

Tapi....

Sampai waktu dan ketika... biler manusia dah pandai berfikir menggunakan akal yang Allah Taala berikan... mereka akan lihat betapa mengarutnya dewa-dewi ini .... Ader banyak dewa-dewi yang disembah... tapi tak ader guna satu sen pon nilainya....

Buang karan jer nak layan kerenah dewa-dewi yang "konon"nya menjadi pelindung dan lambang kehebatan manusia... Dewa-dewi ini pun bersifat manusia... makan, minum, beranak, berak dan kentut..... Ader pernah ker lu orang dengar dewa-dewi ini tak makan tak minum tak berak tak berancuk..... Hahaha

Gila siot kalo dewa-dewi sembilan ekor nih takder makan minum berak dan sebagainyer... hahaha...

Aper pon... pada gua .... tak kisah la Zeus ka... Apollo ka... Poseidon ka...Aphrodite ka... Ares ka... Osiris ka... Isis ka.... Ra ka..... Dewata Raya ka... itu semua wayang ja semata-mata... buat ngabihkan boreh ja... saper yang dok sembah-sembah sembilan dewa nih... semua syirik la wei...

Baiklah sembah Allah Taala, Tuhan Sekalian Alam.

Ader paham ka???

Bijak Ahmad Maslan Ni

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang jangan terkejut... Sebenarnya ramai yang tak tahu bahawa Ahmad Maslan nih seorang yang bijak... Dia cukup bijak dan pandai mencuri peluanh dan perhatian...

Hebatnya dia mengubah sesuatu isu dan mengalihkan sampai semua orang terlupa akan isu besar yang sedang diperkatakan... Semua pasai nak melayan kenyataan "terlampau bijak" Ahmad Maslan tu...

Kerana komen Ahmad Maslan lah orang dah tak sembang pasai penyatuan PAS dan UMNO... Orang dah sampai lupa kerjabuat tahap celaka Hadi Awang tue... Malah banyak isu lain semua telah berjaya dikesampingkan... Semua kerana kebijakan Ahmaf Maslan...

Hebat sungguh lah dia... Orang macam dia lah yang selalu menyelamatkan keadaan... Dan orang macam dia perlu dikekalkan dalam Kabinet Najib Razak...

Ahmad Maslan lah lifeline terbaik bagi Najib Razak.... Hahaha

Cayalah...

27 December 2015

Berehatlah Disana Wahai Sahabat

Bhai/DeeDee semua...

Sudah sampai ketentuan Allah Taala keatas sahabat ini... InsyaAllah kita pula akan menyusul apabila sampai masanya nanti... Takziah kepada ahli keluarganya...

Moga pengampunan, rahmat dan ehsan Allah Taala sentiasa ada padanya...  Aamim.

Innalillahiwainnailaihiraajiuun.


Sekadar Nak Peringatkan Je

Bhai/DeeDee semua...

Nih gua nak habaq mai skit... Sekadar nak peringat je... Kepada mana-mana anggota tu.. Jaga sikit perangai.. Jangan sombong dan berlagak... Dan jangan nak  melebih-lebih ... 

Jangan nak lebih sudu dari kuah...

Ingat... Hangpa semua diperhatikan... Jadi jaga budak ni baik-baik... 

*** sekadar nasihat dari orang-orang Agensi


24 December 2015

Masa Depan Makin Kelam

Bhai/DeeDee semua...

PRU14 dah tak berapa lama lagi... Tak sampai pun 12 bulan... Malah kurang dari tue lagi... Hahaha...

Tapi dengan keadaan yang ader la nih... Masa depan makin kelam untuk gabungan partai pembangkang menguasai politik Malaysia... Yer la nak buat macam maner... Dah majoriti pimpinan dalam partai pembangkang nih banyak yang bengap nak mampus... Peluang dah ader kat depan mata pon still tak pandai amik peluang...

Hahaha...

Pasai tue la akan terus kekal jadi pembangkang selamanya... Setakat menang negeri pon dah rasa berlagak hebat... Walhal itu semua menang nasib jer...

Hahaha...

Abis lah...

17 December 2015

Sedondon

Bhai/DeeDee semua...

Biar gambar berbicara... Hahaha... tak terkata la...  Hahaha


13 December 2015

Gelombang Biru Hijau

Bhai/DeeDee semua...

Lama sungguh la gua tak tulis kat sini... Hahaa.... Sibuk sebenarnya.. Tapi bukan gua tak amik pot pasai PAU 2015 tu... Hahaha.. Cuma malas nak kasi glamer itu event.. Hahaha... Event yang penuh dengan bodek dan ampu... Event yang nak bagi isi tembolok puak-puak yang menganga tak dapat makan,...

Hahaha... Event yang tiada hasil tuntas buat kaum Melayu... Setakat gempak boleh la... Setakat sembang boleh la....

Nih ader plak citer nak buat Gelombang Biru .... Hahaha... Tak kisah la warna apa Gelombang tu... Biru ka hijau... Semua cuma mau kasi isi tembolok ja.... Setakat rembat dana tapi kerja dan hasil out... Ngarut... Gua ingat dulu ramai cytro UMNO/BN nih dapat sponsor duit dan laptop... Ramai yang rembat... Tapi I ang lawak tue kaki rembat barang tue sumer bukan kaki media sosial... 

Tulis artikel pon kelaut... Ntah berapa bulan sekali.... Tapi pasai kabel.. Semua rembat.,.. Hahaha

Itu lagi UMNO/BN ader hati ingat boleh menang mudah pada PRU14..... Hahaha... Lawak siot... Hahahha

Hancusss

11 December 2015

Buaya Pun Mati Bila Dengar Gebang Najib Razak

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Gua tau lu orang sumer dok terpegun dengar sembang deras dan gebang Najib Razak kat PAU ... Hahaha.. Sampai meleleh air liur ternganga.... Hahaha... Lalat boleh masuk la wei... Jangan macam tue....

Kalu dengar sembang deras dan gebang Najib Razak tue... Buaya pon boleh mati lemas... Hahaha

Lawak siot... Cukup la geng lebai dan ostad yang nganga sampai meleleh air liur... Hahaha


06 December 2015

Bila ...

Bhai/DeeDee semua...

Bila aaa Dewa Bauksit nak mati? Tak sabar rasanyer nak timbus kubur Dewa Bauksit dengan debu bauksit nih.. Cukup tak sabar...

Begitu teruk dah Kuantan kena bala Bauksit,.. sebab itu patut kalo Dewa Bauksit kojol dan mampus... kita timbus je dengan debu bauksit nih....


03 December 2015

Kecoh Fasal Mazhab

Bhai/DeeDee semua...

Lu kecoh apersal fasal mazhab nih... Mabuk pil kudha ka?.... Kalu dah taksub sangat kepada Mazhab Syafi'e apersal tiap kali bayar zakat dan fitrah lu bayar pakai duit ringgit... Apersal tak bayar pakai beras.... Apersal guna mazhab lain punya iktiqad dan hujah....

Boleh blah la wei.... Bodoh melantun-lantun...

Hahaha

02 December 2015

Betapa Celakanya Mereka

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang tengok la.. Betapa celakanya mangkuk-mangkuk nih... Benda celaka yang macam nih semua tak berani nak lapor...

Hanya kerana takutkan manusia yang depa dok angkat sembah hari-hari. Wei... Nak jadi kafir ka dok layan sembah manusia nih? Bongok...

Mufti yang ader pon dah ilang telor... Tak berani nak tegur.... Majlis Fatwa dah jadi serupa macam khinzir kenyang... Tido dan tak berani nak tegur...

Khianat terhadap alam.. Khianat twrhadap manusia... Dok giler lagi sembah manusia... Haram jadah betullah... Yang manusia kena sembah nih... Kalu mampus nanti kita tanam dier kat dalam lombong bauksit jer... Biarkan dia rasa...

Celaka punya manusia...  Sumpah 700 keturunan jadi celaka.... Kenapa la lu orang bodoh dan bangang sangat dok angkat sembah pada celaka ni....

Kerja syirik la wei...


29 November 2015

Memalukan

Bhai/DeeDee semua..

Sekeping gambar ada seribu cerita. Adoyailah Malaysia.


Elok Sangatlah Tu.

Bhai/DeeDee semua...

Nampaknya makin hari PAS dan makin masuk perangkap UMNO... Hanya kerana sentimen Melayu... dan sentimen kononnya memperjuangkan Islam, PAS makin terperangkap... Kesian sungguh lar... Hahaha... Ditegur depa marah.... Nasihat tak jalan...

Aper nak jadi la...

Tunggu masa sikit hari jer lagi PAS akan jadi tidak relevan dengan suasana politik Malaysia... PAS akan menjadi parti yang tidak dipercayai oleh orang muda... Dan kalau ader pon yang percaya... Itu semua jenis yang tidak tengok politik dari sudut bawah tempurung,.., hahaha

Hancuss.. Logo dibawah nih gua rembat dari FB penyokong UMNO dan penyokong PAS... hahaha... Lawak siot...


25 November 2015

Sampai Bila Nak Blur?

Bhai/DeeDee semua...

Mamat nih sampai bila nak blur? Pelik aaa... Kata dah berpenggal-penggal jadi ADUN dan Ahli Parlimen... Takkan la masih bodoh lagi tak tau beza.... Ader hadir sidang dewan ka? Ke asik ponteng...

Atau....


Kalau hadir pon banyak abiskan masa kat kafe Parlimen ja... Sebab tu masih bangang... Hahaha ... Lawak la...


21 November 2015

Betulkah Zaharudin Muhammad Berani Debat?

Bhai/DeeDee semua...

Gua sekadar nak tanya jer... Betulkah Zaharudin Muhammad berani debat? Betulkah menantu Hadi Awang ni jenih berani nak berdebat? Setahu gua dier nih failed bab debat....

Hahaha

Aper pon.... kiter layan jer la giler isim mamat sorang nih... Hahaha


19 November 2015

Wah. Ini Sudah Semakin Menarik...

Bhai/DeeDee semua...

Gua dapat maklumat semalam bahawa tindakan YAPEIM membuat laporan polis berkaitan dengan pendedahan NOW adalah bersalahan dengan AKTA 711 iaitu Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010 yang telah dikuatkuasakan oleh Parlimen Malaysia...

Nampaknyer.... Terdapat percanggahan tindakan yang boleh diambil.... Kalau PDRM  menangkap, menyiasat dan mendakwa NOW atas sebab laporan polis ini.... ianya secara tidak langsung akan bersalahan dengan AKTA 711...

Jadi... macam mana nie??? Hahaha...


Soalan Lazim : AKTA PERLINDUNGAN PEMBERI MAKLUMAT (AKTA 711 )

1. Apakah yang dimaksudkan dengan Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010 [Akta 711]?

Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010 [Akta 711] ialah akta yang baru digubal bagi memperuntukkan perlindungan terhadap Pemberi Maklumat yang telah mendedahkan sesuatu kelakuan tidak wajar. Sebagai contoh,sekiranya seseorang Pemberi Maklumat itu mendedahkan kesalahan rasuah majikan atau rakan mereka sendiri di tempat kerjanya, maka beliau berhak untuk mendapatkan perlindungan di bawah akta ini.

2. Apakah perlindungan yang diberikan kepada pemberi maklumat?

Perlindungan yang diberikan merangkumi tiga perkara seperti berikut: perlindungan maklumat sulit. Sebagai contoh, maklumat mengenai identiti, pekerjaan, alamat kediaman, tempat pekerjaan dan lain-lain; kekebalan daripada tindakan sivil atau jenayah yang cuba dikenakan terhadap pemberi maklumat.Sebagai contoh, seseorang pemberi maklumat, tidak boleh disaman atau didakwa oleh pihak yang telah didedahkan kelakuan tidak wajarnya; dan perlindungan terhadap tindakan yang memudaratkan. Sebagai contoh, seorang pemberi maklumat telah memberi maklumat mengenai perbuatan rasuah majikannya. Jika majikannya ingin mengambil tindakan balas seperti membuang kerja si pemberi maklumat itu, maka pemberi maklumat itu adalah dilindungi di bawah akta ini.

3. Apakah yang dimaksudkan dengan kelakuan tidak wajar?

Kelakuan tidak wajar bermaksud suatu kesalahan yang boleh terjumlah kepada kesalahan tatatertib atau kesalahan jenayah. Kesalahan tatatertib bermaksud tindakan yang melanggar tatatertib dalam badan awam atau badan swasta. Kesalahan tersebut hendaklah diperuntukkan oleh undang-undang atau dalam suatu tatalaku, kod etika atau pekeliling atau kontrak kerja. Manakala kesalahan jenayah pula adalah kesalahan yang telah diperuntukkan di bawah mana-mana undang-undang jenayah Negara ini seperti Kanun Keseksaan.

4. Apakah pula yang dimaksudkan dengan tindakan yang memudaratkan?

Tindakan yang memudaratkan termasuklah perbuatan mencederakan, ugutan, gangguan, diskriminasi, penamatan perkhidmatan, gantung kerja, ancaman atau apa sahaja yang menyebabkan kerugian yang disebabkan oleh mana-mana orang ke atas pemberi maklumat.

5. Kepada siapakah Akta ini terpakai?

Akta ini terpakai dalam kepada mereka yang berada dalam sektor awam dan swasta. Semua badan, agensi dan jabatan di bawah Kerajaan Persekutuan, Kerajaan-Kerajaan Negeri, pihak berkuasa tempatan, badan berkanun dan badan swasta seperti syarikat adalah tertakluk kepada pemakaian Akta ini.

6. Bilakah pemberi maklumat akan dilindungi di bawah Akta ini dan adakah pembatalan boleh dilakukan terhadap perlindungan yang telah diberikan?

Pada saat pemberi maklumat mendedahkan kelakuan tidak wajar (aduan), dia sudah menikmati perlindungan di bawah Akta ini.Perlindungan ini akan kekal selama-lamanya kecuali dibatalkan di bawah seksyen 11 Akta ini. Antara sebab-sebab pembatalan perlindungan adalah : pemberi maklumat sendiri telah menyertai kelakuan tidak wajar itu; pemberi maklumat sengaja membuat pernyataan palsu; pendedahan adalah remeh atau menyusahkan; pendedahan mempersoalkan merit dasar Kerajaan; pendedahan dibuat semata-mata untuk mengelak daripada dibuang kerja/tindakan tatatertib yang lain; dan pemberi maklumat telah melakukan kesalahan di bawah Akta ini.

7. Sekiranya saya mempunyai maklumat mengenai kelakuan tidak wajar mengenai majikan saya, siapakah atau di mana saya perlu mendedahkan maklumat tersebut? Bolehkah saya mendedahkan melalui e-mel, telefon atau surat?

Pemberi maklumat boleh mendedahkan maklumat tersebut kepada mana-mana agensi penguatkuasaan seperti Polis Diraja Malaysa (PDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Jabatan Imigresen Malaysia dan sebagainya. Agensi penguatkuasaan tidak akan menolak pendedahan tersebut atas dasar “no wrong door policy”.

Mengikut Akta ini, pendedahan boleh dibuat secara lisan atau bertulis. Pegawai yang diberi kuasa hendaklah mengubahnya ke dalam bentuk bertulis. Pendedahan boleh dibuat secara e-mel, telefon atau surat tetapi tetap perlu hadir untuk pengesahan.

Untuk melindungi pemberi maklumat tersebut, pegawai yang diberi kuasa akan menghubungi pemberi maklumat untuk menghadiri temujanji supaya perlindungan di bawah Akta ini dapat dilaksanakan.

8. Apakah remedi yang boleh dituntut oleh seseorang pemberi maklumat sekiranya tindakan memudaratkan telah dikenakan terhadapnya?

Pemberi maklumat dan orang yang mempunyai hubungan atau kaitan dengan pemberi maklumat boleh menuntut remedi daripada mahkamah jika tindakan yang memudaratkan sebagai tindak balas terhadap pendedahan kelakuan tidak wajar telah diambil atau pemberi maklumat bimbang tindakan yang memudaratkan akan diambil terhadapnya. Remedi yang boleh dituntut oleh pemberi maklumat : Ganti rugi atau pampasan; Injunksi (tegahan); atau Relief lain yang difikirkan patut oleh mahkamah.

9. Bilakah Akta ini dikuatkuasakan?

Akta ini telah dikuatkuasakan pada 15 Disember 2010. 

SUMBER

18 November 2015

Tiada Hasil Tuntas

Bhai/DeeDee semua...

Cuba lu tengok pada Ahli Parlimen Temerloh dan Ahli Parlimen Pasir Mas .... dua-dua nih Ahli Parlimen yang baru sepenggal dalam jawatan.... Tapi... selama hampir sepenggal... apa hasil yang lu orang dapat lihat .... hasil sama ada dalam Dewan Parlimen... mahupun atas kapasiti jawatannya di peringkat Parlimen...

Nothing... Nada... Zero.. Zilich.. Yillek...

Takder faedah kan.... Hahaha... So sama ader diorang nih ader atau takder kat Parlimen serupa macam tarak guna... serupa macam takder nilai tambah.... serupa macam halimunan.... Ya... mereka Halimunan di dalam Parlimen... terutamanya Ahli Parlimen Pasir Mas.... cukup-cukup Halimunan...

Itu yang baru sepenggal jadi Ahli Parlimen...

Tak kira lagi dengan Ahli Parlimen yang dah berpenggal-penggal jadi Ahli Parlimen... macam Ahli Parlimen Marang tue....... lagilah hampeh... asik ilang jer... asik monteng jer... asik tak hadir jer.... Hahaha....

Lagi mau simpan ka Ahli Parlimen macam ni?? Wei... buang masa jer la....

Gua citer nih aderlah geng-geng yang mengaku lagi terra bab agama... bab hukum.. dan tau halal haram gaji atau elaun yang dapat ..... Gua takmo nak citer geng-geng kaki kaberet, kaki disko, kaki pub, kaki dangdut, kaki judi, kaki minum dan kaki pompuan yang kat sebelah sana tue... Olamak depa pon kaki nyebat gak....

Ini gua citer pasai geng kaki masjid katanya.... geng kaki kitab katanya.... geng kaki solat katanya.... Hahaha... yang ini pon tabley pakai... aper citer.... Hahaha... tiada hasil tuntas la bhai.... hahahampeh...

17 November 2015

Bagero Punya Olamak Envelope

Bhai/DeeDee semua...

Tiada apa yang gua nak komen melainkan "BAGERO" jer..  Hampeh...


Ahli Parlimen PAS Berkecuali?

Bhai/DeeDee semua...

Elok sangatlah Ahli Parlimen PAS berkecuali... senang skit urusan kita nak kenal pasti perangai, sikap dan hala tuju Ahli Parlimen PAS nih...

Ini maknanyer... lepas nih... kepada rakyat yang prihatin dengan masalah negara... kepada rakyat yang celik politik.... kepada rakyat yang mahu lihat negara ini ditadbir dengan bagus dan cekap serta bebas ketirisan.... aderlah bagus untuk tidak lagi mengundi nama-nama yang ader dalam list dibawah nih...

Buang masa jer undi...  banyak tido dari berfungsi... banyak ponteng dari hadir... banyak sembang dari berhujah....  buang masa jer... Kasi cantas jer nama-nama dibawah nih... Hahaha ... Cantas sekali dengan yang kaki ponteng tue... Hahaha

Kalo lu orang kekalkan lagi mangkuk-mangkuk ayun nih... memang la lu orang bebal tak dapat dah nak tolong... Hahaha

Ader paham ka??




16 November 2015

Kerja Bodoh

Bhai/DeeDee semua...

Ini stand gua... Ini stand Agensi... Pada gua/kami, pengeboman di Peranchis adalah satu kerja bodoh.. tak kisah la atas nama jihad ker mender ker... Sebab kekerasan bukanlah cara penyelesaian masalah.... Tambah lagi kekerasan kepada warga awam...

Tiada kompromi atas perkara ini...

Bodoh... period...

Tolong jangan buat kerja bodoh la wei.. banyak lagi cara lain boleh dibuat... minimal casualty but with higher impact... Allah Taala tak suruh pun bunuh sesuka hati ... bunuh orang yang tak bersalah...

Aper daaa..

14 November 2015

Semasa Dalam Perkhidmatan

Bhai/DeeDee semua...

Tetiba rasa nak kongsi sedikit cerita tentang pengalaman gua semasa dalam perkhidmatan dulu... Kepada yang baru baca blog gua... Gua nak kasitau.. Gua bukan sojar.... Gua bukan otek.... Gua cuma berkhidmat dalam sebuah agensi yang berkait rapat dengan data, statistik, analisis dan latihan... Dan semua itu tergabung menjadikan sebuah agensi yang paling awal berada di hadapan (frontline) dalam banyak konflik (semula jadi atau buatan) sama ada didalam mahupun diluar negara.

Gua pernah berkhidmat di beberapa kawasan konflik di Eropah Timur, Asia Tengah, Asia Tenggara, dan Oceania termasuklah didalam negara nih sendiri dalam tempoh 23 tahun lebih gua berkhidmat...

Penat itu ada, bahaya itu ada, suspen itu ada, teruja itu ada, ancaman itu ada,

Situasi sampai nak dipanggil oleh Malaikat Maut dah beberaoa kali.... Haha.. Tapi biasalah tak serik.... Sebab dok pikirkan tanggungjawap terhadap negara yang tercinta ini.... Nak kata apa yang gua buat nih glamsr sangat idak la,.. Tapi kekadang tue rasa best gak.... 

Di Eropah Timur... Antara kenangan paling best gua... Ialah memberikan latihan kepada golongan pemisah (dalam bidang persenjataan jarak jauh dan IED)... Bayangkan la.. Gua latih bebudak semuda 14 dan 15 tahun untuk menjadi penembak tepat... Menembak dengan senjata yang seberat 15 kg dan digunakan pada altitud setinggi 2000++ meter dari paras laut pada suhu cuaca serendah 15 degree.

Alhamdulillah... Cepat jer diorang faham dan berjaya mengadaptasinya.

Semasa di Timur Leste... Pulak... Gua ajar bebudak untuk "disarmed" IED yang bercambah dipasang sana sini...memang bahaya... Tapi itulah yang diorang cepat paham.... Sebab gua rasa cara on-site training adalah lebih bagus.... Berbanding dengan teori... Kalau silap boleh maut....

Hahaha... Ngantuk lah pulak ... Esok sambung aaaa

13 November 2015

Wah. Ini Macam Istana Pari-Pari

Bhai/DeeDee semua....

Hahaha... Gua tatau nak cakap mender la.... Biler gua dimaklumkan adee satu pembinaan Istana Pari-Pari sedang dalam penbikinan di Malaysia... Hahaha... Aderkan ini untui dijadikan taman tema? Atau.... Hehehe....

Cakap banyak kalu gua akan kedalam... Kena SOSMA... Kena ISA.... Kena Akta Hasutan... So gua takmo nak komen mender aaa... Hahhaa... Takmo jadi cam UncleSeekers atau Ali Abdul Jalil... Atau Khalid Mohd Ismath ker...

Hahaha...

Layan jer la gambar ekslusif ini yang gua amik tadi... Hahaha


Bukan Dana YAPEIM Sahaja Kena Sebat

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Gua gelak jer biler dapat tahu 1Malaysia havoc dan kecoh pasai terbongkarnya pengyonglapan dana YAPEIM .... Haha... It not new news... But well covered news... Hahaha.. Aper lu ingat geng songkok, ketayap, kopiah dan serban bukan kaki pelahap ker? Hahaha

Please lar... Jangan naif sangat....

Kalo kaki dangdut, disko, pub dan cabaret tue menyebat dana sumbangan orang ... Gua dah lama tak heran... Malah gua akan terkejut kalu depa tak menyebat.... Dan bilee gua tau kaki masjid dan surau serta kuliah.... geng songkok, ketayap, kopiah dan serban pon kaki sebat... Gua lagilah tak terkejut...

Hahaha... Itulah dunia bhai... Dunia... 

Letak duit dan perempuan depan mata... Kopiah, songkok, ketayap dan serban pon boleh hilang... Boleh terbang... Hahaha.... Lawak siot.... Hahaha...

Ader dana lagi besar yang dah lama kena sebat... Cukup lama... Dan takder audit pon... Hahaha


12 November 2015

Kegilaan Apakah Ini?

Bhai/DeeDee semua...

Ini statement gila... Mana tak gila.. Ader ker patut Azmin Ali buat statement camnie... Kenaikan tarif air tidak akan membebankan pengguna... Hahaha... Giler aper tak membebankan kalu ader kenaikan... Lain la kalau ader penurunan... Hahaha... Itulah.., selalu sangat kata bongok kat UMNO.. Last-last skali bongok tue terkena kat PKR gak balik... Hahaha

Patutnya biler ambil alih SPLASH... Dapat la rakyat Selangor merasa bebas dari cengkaman kroni UMNO... ini tidak.. Kena pow dan kena ketuk lagie.. Hahaha... Kesian la...

Dengan adanya dana lebihan sampai RM3 billion itu hari.. Takkan la mau pow rakyat lagi kot.... Huh... Azmin... Azmin... Aper nak jadi la lu nih... Tau la Hadi Awang dok bekap lu... Hahaha... Itupon sebab lu dah janji nak selamatkan anak memantu dia... Hahaha... Nak kasik kerja pada menantu Hadi Awang tu,,. Hahahaa

Failed la,.. Kegilaan apakah ini?


11 November 2015

Biar Betul Ni?

Bhai/DeeDee semua...

Gua dapat maklumat nih... tapi gua takder masa nak semak lanjut sebab masih dalam Ops... Harap ader mana-mana netizen yang boleh bantu bagi clarified.... Kalu betul kes nih... ianya perlu di viralkan... PKR kena buat kenyataan... Yang terlibat kalu betullah patut digugurkan dari jawatan...

Buat malu ja...


10 November 2015

Anak Kecil Jadi Mangsa

Bhai/DeeDee semua...

Mungkin lu tak pernah kena macam senario kat bawah nih... Tapi lu kena ingat... Ramai keluarga dalam Malaysia yang pernah dan sedang rasai keadaan ni... Ekonomi keluarga agak teruk... Ader orang kata suruh berjimat cermat.. Walhalnyer dah abis jimat cermat sana sini....

Cukai sana sini... Ader orang bodoh kata kalau tak bayar cukai pendapatan jangan nak mengeluh lar... Wakhalnya semua benda kena cukai... Sana sini... Dengan kedudukan matawang Ringgit yang teruk rendahnya... Aper yang boleh dibuat...

Ader Menteri bodoh kata kalo susah hidup di bandar... Sila balik kampung.... Tapi nak balik ke kampung macam mana kalu kerja masih kat bandar.... Kan bodoh Menteri-Menteri nih... Agaknyer nak jadi Menteri kena bodoh dan bangang dulu kot... Aper daaa...

Bangsat lar...


08 November 2015

Macam Sama Kan?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Lama tak buat lawak... Hahaha... Dulu gua pernah buat lawak camnie... Biler mana gua letak muka Anupam Kher vs Najib Razak... Hahaha.. La ni ader satu lagi versi rupanyer... Hahaha


01 November 2015

PAS Wajar Di Tukar?

Bhai/DeeDee semua...

Kalo camnie la pemikiran Presiden PAS .. Maka gua cadangkan lebih baik PAS wajar di tukar .... Wajar di tukar dari sebuah Parti Politik menjadi sebuah NGO saja... Buang masa jer PAS jadi Parti Politik... Buat duit ja semua orang infaq dana untuk tabung pilihanraya PAS.... 

Buang masa jer ahli dan penyokong sediakan dana untuk deposit pilihanraya calon PAS ... Kalu inilah mentaliti yang Presiden PAS ada... Bengong lagi membengongkan... Hahaha


Kalu setakat nak bantu Kerajaan Barisan Nasional (BN) mentadbir negara dengan baii dan mesra rakyat, makanya PAS patut jadi NGO jer.... Aper ke jadahnyer PAS jadi Parti Politik.... Mangkuk betul lar... Hahaha ... Cerdik tak boleh diikut... Bodoh tak boleh diajar.... Hahaha


29 October 2015

Nak Sokong Ke Ni?

Bhai/DeeDee semua...

Just nak tanya... Patut ke kiter semua bagi sokongan moral kat mamat nih... Udahlah tidur masa kerja.. Tidur dalam mesyuarat... Pastu bising tak ketahuan...  Lagi mau disokong ka? Setakat jadi geng lebai ingat boleh harap ka? Hampeh aaaa...

Hahaha

Ngarut ja bagi sokongan kat dia nih...


28 October 2015

Rajnikanth Berlakon Filem Brickfields Gengster?

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang ader denar cerita tak yang Skop Production dah buat plan untuk terbitkan filem Brickfields Gengster dalam masa terdekat nih? Dengar khabar Mahathir Mohamed akan berlakon secara Cameo disamping Superstar Rajinikanth.

Agak-agak lu orang la... Boleh Box Office ke filem nih?

Hahaha


24 October 2015

Inilah Akhlak Penyokong Olamak Envelope Dalam PAS.

Bhai/DeeDee semua..

Gua tamo citer panjang... Biar ja gambar berbicara.... Inilah dia akhlak para walaun penyokong dan pentaksub PAS dan Olamak Envelope yang penuh berkubang dalam PAS... Haha... Penuh maki hamun, carut marut dan segala macam kekejian... Macam chilaka kan.... Hahaha


23 October 2015

Ahli Parlimen PAS Khianat?

Bhai/DeeDee semua...

PAS ader 14 Ahli Parlimen sekarang nih.... 7 darinya ngelat masa Usul gantung Ahli Parlimen Gelang Patah daripada sidang Parlimen.... depa ngelat tak tahu kemana pergi... Ader yang kata nampak depa nih ngelat lepak kat Cafe Parlimen..... Bab ngular dan ponteng nih dah kira macam trademark Ahli Parlimen PAS jenis Ostad dan Olamak nih...

Jadi tinggal lagi 7 yang patutnya ader dalam Dewan Parlimen..... Depa kata 2 dari Ahli Parlimen PAS tue sokong AMANAH....  Pokok Sena dan Kuala Krai .... Jadi.... tinggal 5 orang....

So..... Siapakah 5 orang Ahli Parlimen mangkok nih yang mengundi samer ngan Ahli Parlimen BN menyokong usul gantung Ahli Parlimen Gelah Patah tue?

Siapa aaa.... Hahaha.....

Yang ngelat dan ngulor tue... memang kita (rakyat) tak boleh harap punya.... tak boleh pakai sesen pon.

Marang, Temerloh, Pasir Mas, Kuala Nerus, Hulu Langat, Bachok dan Pengkalan Chepa .... semua 7 ekor kaki ngelat dan ngulor nih patutnya rakyat yang bijak tak payah la ngundi depa lagi... Buang masa dan buang duit rakyat ja...  Bayar elaun depa... tapi tarak buat kerja.... Olamak ka... Ostad ka... semua nih tabley pakai....



So... ader paham ka???

20 October 2015

Ostad Envelope

Bhai/DeeDee semua...

Inilah kerja paling untung ... jual agama... Kerja Ostad Envelope.... Lagi ramai yang jahil bab agama walaupun siang malam ader kuliah dan tazkirah agama sana sini... Tapi pasai Ostad Envelopne nih ader ramai dalam Malaysia... Kerjanya tak lain tak bukan hanya membeeikan kefahaman songsang kepada para jamaah... Ditakut-takutkan dengan iau kena ikut jangan banyak soal apa yang Ostad cakap... Apa yang Ostad bagitau jangan di bantah....

Islam yang mudah sepertimana yang diajarkan oleh Rasulullah... Dan diamalkan oleh para Sahabat.... Dah jadi makin pelik dan rigid dengan idea-idea songsang labgi karut oara Ostad Envelope... Tambah lagi ader yang diklasifikasikan Olamak ... Tapi sekadar Olamak Envelope je....

Pun begitu... Pasai glamer.. Pasai dapat sambutan... Pasai berduyun orang datang ceramah Ostad Envelope nih... Yang penuh dengan lagho... Gelak ketawa.... Yang pengisiannya entah kemana... Last-last boleh jual air jampi... boleh jual "tangkal" ... boleh jual ayat.... boleh jual cd/dvd...

Tak cukup atas darat kat surau atau masjid... buat kat padang kat stadium... Nak lagi best buat atas kapal....

Yang penting sekali... Kena bagi orang awam jadi taksub kepada Ostad Envelope... Biler dah taksub... Aper Ostad buat semua di persetujui.. semua dibekap... semua akan cover up.... Kalo Ostad Envelope nak tambah bini... pengikut bukan setakat tolong carikan,. malah kalo ader anak perempuan siap laju ja nak offer... kalo Ostad Envelope berkenan dengan bini pengikut... dicerai pon tak apa... dapat pahala... dapat janji syurga....

Gila dah la nih...

Urusan ibadat dah jadi jual beli la pulak sekarang nih... ibadat haji yang diupah dah lama ader... komersial...  lepas nih apa pulak.... solat dan puasa pon boleh diupah ker? Kalo tanya Olamak Envelopee dan Mufto Envelope... Rasanya laju ja diorang jawab harussssss...

Apa nak jadi la...


19 October 2015

Parlimen Malaysia Cukup Memalukan

Bhai/DeeDee semua...

Ngam-ngam ajer perbahasan di Parlimen jadi panas biler Speaker kena tibai berterusan selepas dua Ahli Parlimen kena tendang keluar (Segambut dan Puchong)... Biler masa Sepang dan Gelang Patah dok berhujah tibai Speaker isu 1MDB...

Tetiba jee siaran langsung yang sebelum tue elok berjalan... Terus jahanam.. Masalah teknikal.... Hahaha.. Lawak betul lar... Nampak sangat lah Parlimen Malaysia cukup memalukan...

Patut pegawai teknikal siaran langsung tue kena pecat sebab tak pandai nak handle kes macam nih... Dah dekat sejam tiada siaran langsung... Hahaha... Masalah teknikal la konon... Lawak siot... Hahaha


Hari Ini Sidang Parlimen

Bhai/DeeDee...

Gua nak hint pendek jer nih....

Hari ini adalah hari pertama Sidang Parlimen bagi sesi ini... Jadi kita ader peluang la nak tengok Akta 355 @ Hudud dibentangkan oleh PAS di Parlimen.. Gua amat berharap Hadi Awang dapat menghadirkan diri ke Parlimen...

Jangan buat peleceh la bagi alasan tak dapat hadir pasai penat menghadiri FASTAQIM H60K aaa....

Ini urusan wajib... kena hadir lah yer....

Ooops... lupa pulak... Hari nih akan ader satu usul iaitu Usul Undi Tidak Percaya kepada Najib Razak selaku Perdana Menteri Malaysia..... So... jangan buat peleceh aaa...

17 October 2015

Apa Sebab Ada Pertunjukan Ular?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.. Siap ader pertunjukan ular tedung tue.... Hahaha.. Hebat.. Aper yang sebenarnya diorang nak kaitkan dengan ular.... Aderkah disebabkan Ular akan makan Katak? Atau.... Kepimpinan PAS sekarang nih dah jadi macam ular... Belit sana belit sini... Hahaha.... Metafora sungguh lar... Hahaha







 

16 October 2015

Sabah Akan Hilang?

Bhai/DeeDee semua...

Gua dapat maklumat.... maklumat yang menceritakan kemungkinan Sabah akan hilang daripada kekuasaan BN.... Makin ramai yang dah tak suka pada BN... malah sentimen anti Putrajaya dah makin kuat setiap hari...

Memang ader Ahli Parlimen dari Sabah yang dah jadi Menteri tapi itu bukan persoalannya... Orang ramai dah marah... warga Sabah dan marah... dan akan ajar BN pada PRU14.

Yang pasti.... BN memang akan tergugat nanti... Hahaha

15 October 2015

Harapnya Bukan Ini Yang Hadi Awang Peluk.

Bhai/DeeDee semua...

Harapnya bukan ini yang Hadi Awang peluk baru-baru nih... Hahaha... Gemuk dah ada gaya dah... Hahaha

Hancuss..


14 October 2015

Bijak Permainan Ibrahim Ali

Bhai/DeeDee semua...

Satu benda yang paling gua layann aderlah melihatkan kebangangan Hadi Awang dalam berpolitik.... Memang gua respek Hadi Awang dalam bab ilmu agama dier... Tapi dalam bab politik.., Hadi Awang banyak failed... Banyak buat keputusan bangang... Dan antara keputusan bangang diee adalah bekerjasama dengan Ibrahim Ali....

Gua tak tau la aper jampi Ibrahim Ali sampaikan Hadi Awang boleh terpesona... Hahaha... Habislah PAS kena kencing lagi ngan Ibrahim Ali... Hahaha


Dulu Ibrahim Ali pernah buat statement dibawah nih sejurus Nik Aziz meninggal dunia... Lu orang nilaikan la....



11 October 2015

Betapa Mengarutnya PAS

Bhai/DeeDee semua...

Cuba lu tengok sama PAS... terutamanya PAS Kelantan..... Bukan main sembang dok kutuk Najib Razak salah urus tadbir Malaysia... salah urus kewangan Malaysia.... salah urus pelaburan Malaysia.... macam-macam salah urus lah...

Walhal... PAS sendiri terutamanya PAS Kelantan yang langsung lagi teruk salah urus tadbir Kelantan... salah urus kewangan Kelantan... salah urus pelaburan Kelantan.... malah satu demi satu GLC Kelantan yang bermasalah....

Lagi mau sembang kutuk orang lain walhal diri sendiri pon ghuyup.... Hahaha...

Hampeh aaaa... Stakat guna alasan dana disekat la... dana tak cukup la... saper pon boleh bagi alasan... Cuba la cari jalan penyelesaian.... tapi tak pandai nak cari untuk Negeri... lebih pandai cari untuk kepentingan sendiri....

Bangsat kan... macam chilaka...

10 October 2015

Dana Tidak Terhad

Bhai/DeeDee semua...

Satu perkara yang gua respek sama UMNO/BN aderlah mereka akan menyediakan dana tidak terhad kepada cybertrooper yang berpihak kepada mereka. Mereka akan berikan dana dalam bentuk yang macam-macam.... Gua paham kalo ader yang rembat sikit dana tue bawak lari untuk diri sendiri.... tapi itu biasa la...  duit bhai... dan hasilnyer... UMNO/BN masih kekal dipuncak kuasa walaupun sekadar nyawa-nyawa ikan sajer pada satu-satu masa...

Tapi....

Pakatan Rakyat dan sekarang nih Pakatan Harapan.... nampak sangat la kemut nak salurkan dana.... Alasan yang sering diberikan... dana tak ader... Hahaha... jangan sembang la wei... macam la gua tak tau berapa besar dana lu orang ader.... sumbangan dari mana... dan kemana lu orang salurkan  dan sorokkan.... Hahaha

Kalu bagi sumbangan kat cybertrooper plak.... macam haram.... kalo boleh semua nak free... promosi free... radio internet free... cetakan free... malah bunting dan banner pon nak free....  atas alasan berjihad.... Agak-agak la wei... dulu masa takder kuasa takper la... ini masa dah ader kuasa dan negeri pon kuhun kedekut...

Kroni laju plak boleh dapat.... Hahaha

Aper pon... memang la tak hadap pun dengan sumbangan nih... cuma sekadar nak citer la... nak tipu dan kelentong kat cybertrooper PR/PH nih pon agak-agakla... ingat kitorang cap ayam ka.... Hahaha.... nak jatuhkan lu orang pimpinan pun sonang ja... kecik anak ja.... Hahaha

Ader paham ka???

09 October 2015

Perang Saraf Siber Akan Bermula?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Artikel pendek lagi...

Perang saraf siber nampaknya akan bermula tak berapa lama lagie.... Aperkah yang akan berlaku.... Siapa yang akan menyerang... Siapakah yang akan diserang... Bagaimana serangan ini akan berlaku... nantikan episod selanjutnya.... hanya ekslusif di http://cipantapirtenuk.blogspot.com/

Hahaha...

Gua ader maklumat tue... tapi terlalu awal nak di havoc kan.... Hahaha... biasa la....

*** FOLLOW THIS SPACE ***

08 October 2015

Zulkifli Mamat, Sila Jawab

Bhai/DeeDee semua...

Songlap, rasuah, main betina, khianat dan sebagainya tidak membezakan yang pakai kopiah atau pakai sarban.....  Semua puak-puak nih boleh jer buat benda nih.. Jangan ingat geng pakai sarban bagai maksum dari melakukan onar dan maksiat.... Hahaha.... Tak gitue spender putih?

So.... Zulkifli Bin Mamat .... Sila jawab persoalan ini..


07 October 2015

Sekadar Nak Story

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... Gua sekadar nak stori benda nih jer.., terpulang pada lu orang nak pikir dan nak amik tindakan.... Hahaha.... Ini hasil analisis dari Agensi... 

Agensi dah buat ambilan data dah... Dan dipersetujui kalo PRU14 dibuat sebelum bulan 4, peratusan BN nak menang adalah 63.5% ..... Tapi kalo buat lepas bulan 6 ader kemungkinan BN cuma dapat 58.7% jer dalam kiraan Voter Sentiment Ratio (VSR).... Nak tahu aper itu Voter Sentiment Ratio ... Sila tanya Olamak Gugel....

Agak bahaya untuk BN la ini macham....

*** macam mana Agensi boleh dapat kiraan camnie lu tak payah tanya la aaa... Itu urusan Agensi...

Ader paham ka???

06 October 2015

Tajuddin Abdul Rahman Sembang Boleh Lah

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... lawak siot... Mamat Tajuddin Abdul Rahman nih sembang deras boleh la... sembang depan media... sembang depan wartawan... konon anti-cina... konon nak pelempang cina... konon tak takut sama MCA.... hahaha.... setakat sembang boleh lar....

Hampeh....

Hidup dan bisnes pon disponsor dan dibekap oleh Cina lagi mau bising sembang deras tunjuk hero dan macho... Pigidah....  Maleh nak cakap la.... Berapa banyak bisnes dier yang disponsor dan dibekap serta dibantu oleh orang Cina... Hahaha..... Bukan sehari dua... malah berpuluh tahun..... silap-silap lendir cina pon dier baham... Hahaha

Wei... macam la orang tak tahu... hahaha



Mustapha Mohamed, Sila Jangan Menjadi Pengkhianat.

Tuan-Tuan dan Puan-Puan semua.

Jika anda berurusan jual tanah (sebagai contoh) dimana ianya melibatkan tanah yang dikongsi bersama adik beradik anda, adakah anda akan menandatangani perjanjian penjualan dengan pembeli tanpa berbincang dahulu dengan adik beradik anda? Adakah anda akan hanya berbincang setelah perjanjian ditandatangani? Apa perasaan adik beradik anda jika penjualan tanah tersebut sebenarnya tidak menguntungkan mereke? Tidakkah mereka akan mempertikaikan penjualan tersebut? Adakah perjanjian yang telah ditandatangani itu boleh dibatalkan tanpa anda pelu memberikan pampasan kepada pembeli?

Jika anda rasa tindakan anda menandatangani perjanjian penjualan itu terlebih dahulu sebelum berunding dengan adik beradik anda adalah satu tindakan yang betul, maka nampaknya anda seorang yang mementingkan diri sendiri dan tidak paham proses undang-undang. Kalau mengikut undang-undang rimba, anda sudah pastinya dibunuh atau disumpit.

Seterusnya : http://forthforce.blogspot.com/2015/10/tppa-jangan-jadi-pengkhianat.html

#ViralBroadcast

Betapa Celakanya Mustapha Mohamed

Bhai/DeeDee semua..

Najib Razak dah memang satu celaka... Nih Mustapha Mohamed pulak jadi celaka.... Tengok muka dier tersenyum tersengih dalam gambar dibawah nih pun dah rasa nak maki hamun.... Mudah betul dijualnyer negara nih... Dah rakyat semua tak setuju... buat aper sign... buat aper tandatangan...  Celaka la....

Berita berkaitan : TPPA Agreement Deal Signed.  Malaysia Sudah Tandatangani TPPA








05 October 2015

Pelan Perancangan Pengambilalihan Pentadbiran Malaysia

Tuan-Tuan dan Puan-Puan semua.

Satu perkara yang rata-rata rakyat marhaen ingin ketahui ialah apakah pelan perancangan pengambilalihan pentadbiran Malaysia oleh Pakatan Harapan. Dahulu semasa Pakatan Rakyat digerakkan, rakyat marhaen juga tidak tahu pelan perancangan pengambilalihan pentadbiran Malaysia walaupun Buku Jingga ada diterbitkan.

Ini kerana siri penerangan dan gerakkerja kearah memberikan pengetahuan kepada rakyat seakan tersangkut disana sini.

Setelah tertubuhnya Pakatan Harapan, rakyat perlu tahu apakah strategi yang akan dibuat oleh Pakatan Harapan jika mereka diberikan peluang untuk mentadbir Malaysia diperingkat Parlimen. Adakah Pakatan Harapan akan mentadbir Malaysia mengikut acuan sedia ada ataupun akan membuat satu rombakan yang akan menguntungkan rakyat.

Selanjutnya di http://forthforce.blogspot.my/2015/10/pelan-perancangan-pengambilalihan.html

Artikel @ViralBroadcast

Tak Tahu Usul Pangkal Pun Masih Nak Jawab

Bhai/DeeDee semua....

Ostad Sampul sorang nih gua rasa dier kena dengar dulu semua jawapan dari semua pihak sebelum dier nak komen atau ulas pon... Adoyai...



Bukan semua tajuk kita tau, dok gagah jawab juga pasai apa?
Posted by Ridzwan Abu Bakar on Sunday, October 4, 2015

Hadi Gereja

Bhai/DeeDee semua...

Dulu... kecoh puak-puak ProUlama kat dalam PAS menggelarkan Khalid Samad sebagai Khalid Gereja pasai dier ader buat kunjungan hormat dan diskusi dengan Gereja..... Sampai sekarang ni Khalid Samad tetap dikenal sebagai Khalid Gereja....

Takder satu perkataan maaf pon puak-puak ProUlama nih nak bagi kat Khalid Samad...

La nih.....  setelah tersebarnya satu gambar Hadi Awang menyantuni Gereja ..... maka selayaknya lah juga Hadi Awang digelar Hadi Gereja... Sebab ikut standard dan piawaian puak-puak ProUlama nih dulu la...

Amacam?  Okeh tak Hadi Awang lepas nih dikenali sebagai Hadi Gereja... Hahaha

Bumi ini bulat lar.... Ader paham ka??? Hahaha

Hadi Gereja

04 October 2015

Walaun Jadi Senyap Tak Terkata

Bhai/DeeDee semua...

Artikel pendek...

Biler yang lain masuk melawat ke gereja... Bukan main bising walaun.... kutuk kafir la... kutuk sesat la... kutuk jadi DAP la...... Hahaha.... Tapi biler Hadi Awang masuk melawat gereja...  senyap sunyi semua walaun... Malah siap bekap lagi...



Hahaha.... macam gampang kan... Hahaha

03 October 2015

Main Pistol Lah Pulak

Bhai/DeeDee semua...

Lu ingat orang UMNO/BN jer ka yang dok gila nak tunjuk dier ader senjata api... Dulu orang MIC ader buat camtue... Buat kerja gila mau tunjuk semua orang yang dier ader senjata api....  Tapi la nih... La nih orang PAS pon ader buat kerja macam tue...

Huh...

Aper dier ingat ini negara samseng ka... main show off senjata api sana sini.... Gila ka....

Ini macam punya worang... patut lesen senjata api dier kena tarik balik dan dibatalkan jer.... tak perlu tunggu sampai nanti ader yang mati kena tembak tak pasai-pasai biler mamat nih angin tak betul..... Nanti mana tau... tetiba datang penyakit gila... mau jadik kes tembakan rambang nih....

Adoyai... masak nih...

01 October 2015

Budak Ini Melancarkan Perang Terhadap YDP Agong.

Bhai/DeeDee semua...

Satu jer gua nak stori..... Mufti bagi Negeri Pulau Pinang dilantik oleh YDP Agong.... Dia bukan dilantik oleh Ketua Menteri... Jadi kalau Mufti sudah berikan arahan, dan ada pihak yang mempertikaikan arahan tersebut.... Itu bermakna pihak tersebut telah melancarkan perang terhadap YDP Agong...

Hukuman bagi melancarkan perang terhadap YDP Agong adalah "Mati Mandatori"

So, harap #PDRMasia dapat siasat budak ini yang melancarkan perang terhadap YDP Agong.


Lagi satu, budak nih mesti belajar agama cuma setakat dengar ceramah PAS jer... Hahaha... Kesian sungguh la.... Bawak-bawak la pi menuntut ilmu... Jangan setakat dengar ceramah PAS jer... Cuba la tanya Ostad Sampul Golf GTI tue.... Hahaha

Apa Pilihan Bagi Rakyat

Bhai/DeeDee semua....

Ader satu peribahasa Melayu... yang mana mengatakan.... "lari dari mulut harimau, masuk mulut singa" ..... Ini bermakna.... dapat lepaskan diri dari satu masalah tapi terkena satu lagi masalah yang sama besarnya...

Aper yang gua nak maksudkan nih aderlah.....

Biar pun apa parti politik yang jadi pemerintah di Malaysia.... tak kira la mana parti pun... tapi kalu mentaliti bangang juga yang diangkat menjadi pemimpin... tetap rakyat jadi mangsa... sebab pemimpin tahap bangang nih.... walaupun ilmu tinggi... tapi still bangang nak mampos....

Hahaha

Aper lu ingat kalo naik geng lebai jadi pemerintah... Malaysia akan jadi lagi makmur dan berjaya ka... wei.... geng lebai lagi la macam bangsat.... nasihat dari orang ramai langsung depa tak amik pot... sebab pada depa ... ilmu agama depa lagi tinggi dan lu orang yang tak belajar mana tue.. tak payah la nak ajar diorang.... Macam bangsat kan... Hahaha

Biler orang finance atau law handle negara nih... lu ingat diorang tue nak dengar ker pandangan lu orang sumer berkaitan bab finance atau law nih.... Mimpi la wei....  Pada diorang... diorang lagi power... dan lu orang tak layak nak komen atau kritik....

Tak macam cilaka ka...

That's what happen kat Kementerian Komunikasi dan Multimedia..... Sudah la Menteri tue bangang... tapi dier tak tau yang dier tu bangang.... pastu dier boleh plak membangangkan semua orang lain... berkaitan dengan isu akses Internet.... Adoyai la.....

Nasib la kiter kat Malaysia nih... naik saper pon jadi PM ka.. Menteri ka... dari BN ka..... waima dari Pakatan Harapan pun..... kiter tetap akan dapat yang mangkuk jadi Menteri.... Hahahaha... Nasib la... Aper la bodoh sangat pengundi di Malaysia..... Yang kaki ponteng pon masih lagi disokong nak naikkan jadi pemimpin.... Hahaha

Ader paham ka??

30 September 2015

SURAT TERBUKA KEPADA PRESIDEN PARTI KEADILAN RAKYAT

YB Dato’ Seri Dr Wan Azizah Ismail
Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR)
Ahli Parlimen Permatang Pauh
Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia

YB Dato Seri,
PAKATAN HARAPAN PKR-DAP-PAN atau PAKATAN CURANG PKR-PAS?

Assalamu’alaikum WBT. Sesungguhnya segala puji adalah milik Allah semata-mata. Kami memanjatkan pujian kepada-Nya. Kami memohon pertolongan dan keampunan dari-Nya. Kami berlindung kepada-Nya dari kejahatan peribadi dan dari keburukan amal perbuatan kami. Orang yang mendapat petunjuk dari Allah, tiada siapa yang dapat menyesatkannya. Orang yang dibiarkan tersesat oleh Allah, tiada siapa yang dapat memberi petunjuk kepadanya. Kami mengaku bahawasanya tiada tuhan kecuali Allah, tiada sekutu bagi-Nya; dan kami mengaku bahawa Nabi Muhammad SAW adalah Rasul Allah.
2. Surat terbuka ini kami tulis bukan sekali-kali kerana mahu mencari perselisihan dan jauh daripada maksud permusuhan. Tetapi hanya semata-mata hendak meluahkan kegusaran hati kami terhadap suasana politik yang dilihat semakin bercelaru kebelakangan ini. Sejak krisis MB Selangor tercetus lebih setahun yang lalu, nampak keadaan semakin merimaskan dari hari ke hari di mana parti-parti pembangkang yang saling bermuafakat dalam PRU-13 telah terlibat dalam sengketa sesama sendiri hingga berlaku kemelut demi kemelut yang tidak kunjung padam.
3. Kami bukan penulis politik atau media yang mengambil kesempatan dari krisis politik sebagai bahan yang boleh diulas dan diperniagakan untuk mencari makan. Bukan! Sekali-kali bukan. Kami hanya mewakili golongan bawahan yang tidak punya apa-apa kepentingan sama sekali dalam politik kepartian. Ini adalah suara hati golongan marhein yang sayangkan negara dengan ikhlas mengharapkan suatu perubahan politik yang mampu memulihkan ekonomi negara serta mengembalikan kesejahteraan rakyat seluruhnya.

Nak Sembang Hudud Kena Tahu Undang-Undang

Bhai/DeeDee semua...

Nih gua nak bagitau kepada pencacai dan macai PAS yang dok giler nak sembang pasai hudud... konon siap ader yang takfirkan 4 orang yang saman Hadi Awang atas kes hudud..... Hahaha... Bhai... nak sembang hudud ngan gua, lu kena tahu undang-undang la... tahu due process dier... tahu legal term dier... tahu legal implication dier.... tahu limit dier....

Okeh.... pada gua tindakan 4 orang yang saman Hadi Awang pasai kes hudud tu ader yang betul dan ader yang salah....

Yang betul aderlah memang saman itu valid kerana ianya perkara yang dibawa oleh Hadi Awang itu bersalahan dan bercanggah dengan peruntukan Perlembagaan.... Jadi sepatutnya sebelum perkara ini hendak dibawa ke Parlimen, perlulah diubah dahulu Perlembagaan Malaysia...

Yang salah pula adalah kenapa saman tersebut dibuat oleh orang Islam, bukankah lebih baik orang bukan Islam yang saman.

Walau macam mana pun.... walaupun Mahkamah membatalkan saman tersebut.... dan walaupun Hadi Awang berjaya membawa dan membentangkan usul Akta 355 tue di Parlimen... dan walaupun Parlimen telah mengundi dan meluluskan sebulat suara usul Akta 355 tu...... ianya tetap juga belum pasti akan dapat dijalankan dan dilaksanakan...

Sebabnya.....

Sebab selagi mana sesuatu usul yang berkaitan dengan Agama Islam ini tidak mendapat persetujuan dari Majlis Raja-Raja Melayu sama ada sebelum ianya dibawa ke Parlimen atau sesudahnya, maka jangan mimpilah ianya boleh dilaksanakan.....

Kuasa Majlis Raja-Raja dan kuasa Sultan/Raja diperingkat Negeri adalah ultimatum. Oleh itu selagi mana ianya tidak dipersetujui... jangan mimpilah.... Tak kisah lah DUN atau Parlimen dah luluskan... tapi tidak dapat dekri Sultan/Raja.... maka lupakan sahajalah.

Ader paham ka???

29 September 2015

Sudah Masuk Penjarakah Khir Toyo?

Bhai/DeeDee semua...

Sebelum nih... masa ader satu budak yang kena hukum penjara bagi kes Program Khidmat Negara ... tak menyempat-nyempat pegawai Mahkamah menghantar budak tue ke penjara.... Jatuh hukum jer terus kena angkut masuk kedalam...

Itu belum lagi kes curik sardin dan susu pasai terlalu susah..... Kejap-kejap itu jer kena angkut.... kena bungkus masuk penjara....  Even dalam kes Anwar Ibrahim pun laju ja semua kena berkas dan tahan serta tangkap bawak masuk dalam penjara sebaik sajer Mahkamah jatuh hukum....

La nih.... Khir Toyo dah dijatuhkan hukuman.... Errr.... biler aaa dier akan masuk penjara nih.... Dah masuk ke belum... Awat lambat sangat... Takkan nak bagi chan dier balik rumah dan tido dulu kot.... Giler aper aaa.....

So.... mari kita tengok berapa lama masa yang diambil untuk Khir Toyo diangkut ke dalam penjara....

Sekadar nak peringatkan Khir Toyo, nanti kalu mandi kat dalam Penjara kalu ditakdirkan sabun buku tu jatuh, tolong jangan tonggeng amik sabun tu aaaa.... Berhati-hati ... Nanti lohe.. Hahaha



Hebatnya Bangsa Pahang (2)

Bhai/DeeDee semua...

Pahang aper kurangnyer... Umarak berjiwa rakyat ader.... Ulamak berjiwa rakyat ader... Rakyat berjiwa hamba pun ader.... Hahaha... semua cukup korum... Takder yang missed.... Takder yang tertinggal...  semua segmen ader dah cover....

Cuba tengok Umarak yang ader..... cukup prihatin dengan kehendak rakyat... mahukan hiburan boleh disediakan... mahukan perjudian diberikan premis... mahukan kawasan untuk "adult recreation" berpantai disediakan... Malah siap tak brani mana-mana pegawai nak buat serbuan tanpa diberitahu terlebih awal.... Hahaha....

Tak caya ka?? Hahaha... Lu pernah dengar ka Jabatan Agama Islam buat serbu kegiatan maksiat kat Genting Highland.... Hahaha... Bukan sedikit yang amik kesempatan melakukan maksiat lelaki perempuan kat atas gunung sana tue... It's open secret la.... Hahaha

Tengok pulak Ulamak... cukup ramai yang berjiwa rakyat... senyap membisu jer tak bising pun nak marah ker amik tindakan ker.... sebab rakyat ader yang suka berjudi... ader yang suka buat maksiat lelaki perempuan tak kira kat gunung atau tepi pantai kat resort ker.....  Betul-betul berjiwa rakyat.... Hahaha.... memang dasat...

Rakyat pulak memang la berjiwa hamba... tak berani nak melawan... angguk dan angkat sembah ja.... siap sembah manusia... macam sembah dewa dewi... gilos..... Umarak buat kerja giler... jahanamkan bumi sampai jadi Planet Marikh pun rakyat tak berani nak melawan... sebab dah status hamba... mana berani merengak... mana berani angkat kapla.....  hampeh dot com betul lar....

Sebab itu la gua kata... Hebatnya Bangsa Pahang.... mengalahkan Bangsa Johor.... Hahaha


28 September 2015

Dana Off Record

Bhai/DeeDee semua...

Itu hari masa gua upkan cerita bahawa PAS memang selamanya dapat dana dari UMNO melalui saluran-saluran tertentu... ramai yang tak puas hati... Ader yang kata gua buat fitnah la... ader yang kata gua sajer buat gempak ker... ader yang kata pulak "takkan la kot"....

Hahaha

Itu lah korang.... bukan nak amik cakna dari mana sumber-sumber dana masuk.... wei... ader la dana off record selama nih masuk la.... bukan sekupang dua... tapi banyak bhai... cukup banyak...

Ianya dikendalikan dengan cukup professional oleh pihak-pihak yang dipertanggungjawabkan.... semua dana tu di pindahkan secara tunai...  melalui saluran-saluran yang lu orang tak akan syak langsung... Hahaha... Paling mudah adalah melalui tapak-tapak ceramah .....

Hehehe..

Aper pon.... sekarang nih pon ader berlaku benda yang sama... gua diberitahu bahawa dua minggu sudah ader satu dana yang masuk.... cecah ratusan ribu jugak bagi setiap transaksi.... dipindahkan melalui satu cara yang cukup licik yang gua sendiri pon tak perasan pada mulanya.... Hahhaa

Takper la.... kalo diorang kendalikan dengan baik oklah.... tapi.... kalo diorang khianat..... adoyai la....

27 September 2015

Hebatnya Bangsa Pahang

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... Hebatnya Bangsa Pahang sebab di tempat mereka jer ader peluang untuk sesiapa merasai bagaimana hidup dan tinggal di Planet Marikh....

Bukan senang untuk merasai pengalaman sebegini...Tak perlu keluarkan kos yang tinggi.... Tak perlu untuk menjalani latihan luar angkasa.... Tak perlu membiasakan diri dengan keadaan perbezaan graviti.... Semuanya semudah 1 2 dan 3 sajer.....

Sekadar bawak kereta atau motor kapchai dan pergi sama ader ke Bukit Goh. Indera Mahkota ataupun ke Gebeng... Hahaha


Apa Disebalik PAS Bersendiri?

Bhai/DeeDee semua...

Ramai kawan tanya gua... Aper jadahnyer disebalik agenda PAS untuk bersendiri? PAS selamanya kalu bersendiri alamat tak pergi mana.... Hahaha... Wei... lu orang silap... PAS sebenarnya akan jadik kuat kalu bersendiri..  Lu jangan tak tau..

PAS biler dier bersendiri... dier akan lebih memperlihatkan parti itu menjadi satu parti yang kuat dalam mempertahankan agama... PAS akan jadi lebeyy rigid... PAS akan jadik lebih inklusif... PAS akan jadi lebih dilihat agamanya berbanding jika dalam keadaan berpakat dengan pihak lain...

PAS boleh sahaja menang besar jika PAS bergerak bersendiri... Semua kerusi yang PAS tandingi akan dapat menang besar disebabkan undi dari orang Melayu Islam yang solid.... Pastinya orang Melayu yang akan dimomokkan dengan sentimen agama akan mudah untuk memberikan undi mereka kepada PAS... lu jangan riso la... Pastinyer Terengganu dan Kelantan akan dikuasai oleh PAS di peringkat Negeri...

Jangan riso la....

Jika PAS bersendiri.... walaupun dilihat PAS tak akan dapat banyak duit derma dan sumbangan... tapi semua tue takder masalah... sebab ahli PAS akan dimomokkan dengan isu jihad dan infaq... syurga dan pahala.... so takder masalah la nak dapat sen masyuk....  Yer la... setiap kali ceramah berapa boleh dapat.... Lu orang jangan ingat kutipan masa ceramah ciput jer... wei... sebab itu lah PAS takmo nak audit kutipan masa ceramah semua tue... sebab nanti kalu audit... boleh la tau berapa banyak masyuk setiap kali ceramah....

Cuba lu tengok aaa.... setiap kali solat Jumaat... ader Masjid boleh buat collection sampai RM18 ribu senang-senang jer..... tak percaya ka?? Hahaha... boleh semak kat Masjid Subang Jaya la bhai... semak kat papan kenyataan dier... Hahaha

Lagipun... kalo PAS bersendiri..... sumbangan disebalik tabir akan dibuat dan dihulurkan oleh UMNO... Hahaha... Aper lu ingat UMNO tak pernah bagi sumbangan kat PAS ker... Wei... lu orang silap kalo kata UMNO tak pernah bagi sumbangan kepada PAS.... setiap tahun UMNO akan kasik wang sumbangan kepada PAS melalui saluran-saluran tertentu... Hanya sebilangan kecil jer yang tahu benda nih... dan sumbangan nih dah dibuat sejak dari tahun awal-awal Merdeka...

Itu belum masuk sumbangan dari hartawan dan jutawan UMNO..... Hahaha...... Money trail tue boleh dikesan la kalu lu betul-betul nak kesan dier.... Hahaha

25 September 2015

Ualangan Senario Kedah?

Bhai/DeeDee semua...

Lu tau kan aper yang terjadi di Kedah pada PRU13 kan? Errr... Takkan lu orang tak tau? Huh... Rasanya dah berjujuk maklumat sampai ke telingan semua orang dan pengundi... Bagaimana Kedah ditadbir dan dikendalikan... Nasihat demi nasihat dan berbaku diberikan,,, tapi satu pon takder diambil pot oleh Al-Marhum Azizan Razak...

Last-last aper jadi... Hahaha... PAS Kedah siap terbungkuih dari pentadbiran Kedah Darul Aman.... Terbongkang...

Nih sekarang nih Azmin Ali plak nak buat perangai sama di Selangor... Nasihat dah macam tabley nak ikut dah.. Dah beku,.. Adoyai...... Nih gua nak kasi tau skit.... Kalu Azmin Ali masih takmo nak dengar cadangan atau pandangan... Alamat terbongkang la cepat selangor tue,,,

PAS dah lebih kurang samer sebijik ngan UMNO? Lagipon ... PAS dah tak mesra pengundi... PAS dah syok sendiri... PAS dah tamak haloba.... PAS nampaknya dah patut keluar dari SUK Selangor... Tambah lagi PAS dah jadi tamak ... dah umum keluar tapi nasih tabrani kan keluar.... Semua fasal fulus... Semua pasai pasal jawatan dan pangkat...

Abis la...





23 September 2015

Eh, Tak Malu Ke?

Bhai/DeeDee semua...

Sekarang nih semua orang sedang perhatikan aper tindakan Azmin Ali... Aderkah dier nak bagi muka kat PAS di Selangor... Sebab PAS memang dah tak berminat nak bersama dengan DAP dan AMANAH ... PAS pon taknak deal aper-ape pon dengan PSM ... PAS cuma nak deal dengan PKR jer..

Sebab itu la sekarang nih... Bukan setakat Azmin Ali jadi perhatian pasai dier lead Negeri Selangor Darul Ehsan... Tapi semua orang dok perhatikan juga tindakan Wan Azizah... Aderkah Wan Azizah berani nak amik tindakan keatas Azmin Ali sekiranya Azmin Ali bertegas nak biarkan PAS dalam pentadbiran Neger Selangor walaupun tiada ikatan aper-aper ngan parti pembangkang lain...

So....

Kiter tengok aper Azmin Ali nak buat dan aper pulak Wan Azizah nak buat... Takkan la diorang takut kat menantu pak lebai... Takkan la kot.... Kiter tau PAS akan buat aper-aper sajer untuk menjamin kepentingan kewangan mereka di Selangor... Samer macam aper yang berlaku di Pulau Pinang... Hahaha....

Semua pasai duit... Hahhaa... Tak tahu malu ke?

Kuatlah Sangat ...

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha ... Ader orang tulis komen kat blog gua... Mengatakan bahawa kalau gua tak pandai berpolitik... tolong jangan menulis bab politik.... Hahaha... Gua gelak jer... Pasai mamat yang tulis tue mesti baru jumpa blog gua dan baru baca tulisan gua... Hahaha... Dier sure tatau siapa gua dan sure tak tau camana gua baca politik... Dan macam mana gua booeh publishkan data keputusan PRU13 tepat serupa macam keputusan sebenar lebih awal sehari dari tarikh pembuangan undi....

Sebab itu gua kesian kat mamat nih... Hahaha

Aper pon... Itu satu hal.... Yang lagi best tue yang kat artikel kat bawah nih..... Hahaha... Kat HarakahDaily tue.... Hahaha.... Thorbaek artikel dier... Over confident... Itu yang gua suka tue... Hahaha... Kuatlah sangat .... Hahaha

Kalu gua citer lu orang sure tak caya... Tapi takper la... Gua simpan jer la analisaj gua.... Analisa kekuatan PAS ..... Analisa kebungkusan PAS .... HAHAHA

Tak lama jer pon.... PRU14 tak sampai lagi 8 bulan ja... Hahaha ... Masa tue baru tau langit nih tinggi rendah....  Hahaha... Masa tue baru padan muka.... Hahaha


22 September 2015

Apa Agenda Azmin?

Bhai/DeeDee semua...

Gua nak tanya.. Aper agenda Azmin bila dier kata Selangor takder kena mengena dengan PAKATAN HARAPAN... Nampak macam ader agenda jer... Hahaha... Kiter tau la dier ader jumpa geng lebai itu hari sebelum dier naik jadi MB....

Kiter ader citer tue...

Awat.... Semua sebab nak selamatkan anak menantu ker... Hahaha.... Takut ilang jawatan ker?... Hahaha

Ker ader deal lain tue...

PAS Dan PR 2.0

Bhai/DeeDee semua...

Dalam keaadaan sekarang nih... Lu tanya la pada sesiapa pun anak muda... Pastinyer diorang takmo PAS join PR 2.0 .... Sebab aper... Sebab PAS banyak sangat mengarut.... Semenjak selepas kematian Nik Aziz... PAS lagi mengarut.... Hadi Awang dah jadi tak ketahuan...

Ketaksuban dan menjadi satu budaya.... Maki hamun dan jadi makanan harian walaun PAS... Sampaikan semua yang Hadi Awang buat adalah betul tanpa ada kesalahan sedikit pun...

Ketaksuban yang melampau menakutkan semua... Yang mana gejala macam ini hampir tak jauh bezanya dengan Ayah Pin.... Boleh menjadi satu kesesatan kalau tidak dibenteras lebih awal.

Ntah la.... Nasihat pun serupa tak guna.... Aper pon .. Hari ini ader persidangan meja bulat.... Meeting untuk penubuhan PR 2.0 .... Pada gua aaa... Tak payak dilayanarti yang bodoh lagi sombong nih... Biar kan dier terkontang kanting sendirian... Jangan carik penyakit... Tiada beban bat digalas....

PAS sudah tidak layak berada dalam PAKATAN RAKYAT semenjak mereka tidak tahu nak berpakat nih....

20 September 2015

Lawak Kasihan

Bhai/DeeDee semua...

Ada orang tue kalu geng dier dah takmo nak kawan ngan dier.... pastu keluar dan geng ngan orang lain..... bukan main maki hamun dan caci nista yang dihamburkan.... siap jatuh hukum sesat dan kafir lagi....

Tapi biler ader plak orang dari team lain yang mufarakah lalu join geng dier... boleh plak dier kata orang tu sudah insaf....

Hahaha.... memang macam bangang betul lar....

P/S : oh yer.... lu orang masih tak tau ke saper yang pi Penang pada 16 hb dan buat meeting sebalik tabir tue ka.... Hahahaha.... Carik la cepat.... Hahaha

18 September 2015

Meeting Sebalik Tabir?

Bhai/DeeDee semua...

Sekadar nak tanya la.... Ape hal orang "itu" berjumpa dengan machai UMNO di Pulau Pinang? Ader buat deal ke? Ader agenda ke? Ader planning ke?

Takkan la sekadar nak jumpa dan tanya pasai resepi mee udang Sg Dua...

Hehehe

11 September 2015

Cerita Panas..

Bhai/DeeDee semua...

Artikel ini pendek jer...

Ader orang tu kan sekarang sedang deal nak masukkan PAS dalam PR 2.0 dengan cara menawarkan sebilangan ganjaran demi untuk memastikan dia kekal menguasai jawatannya... Sebab itu dia nampak beriya-iya dier berusaha....

Tambah lagi kawan dia kat sebelah sana pun cuak jugak kalau-kalau lepas nih hilang kedudukan.... 


Hahaha

09 September 2015

Opocot Mak Kau

Bhai/DeeDee semua...

Najib Razak kaki selfie.... Barrack Obama pon kaki selfie.... Hahaha.... Tapi itu semua gua tak terkojot kalo gua terjumpa gambar dier mana-mana.... Hahaha... takder thrill la bhai...

Tapi...

Tapi kalu banyak kali gua terserempak gambar macam kat bawah nih dalam media sosial... maybe gua akan terkujat dan lemah jantung nanti... Pasai aper... pada kalu mamat nih buat cak... memang trauma menengoknya... Hahaha

Psiko jadinyer... Hahaha


07 September 2015

Betulkah Ahli DHPP Berpeluang Jadi Calon

Bhai/DeeDee semua...

Just nak tanya nih.... Betulkah ahli DHPP berpeluang jadi calon....  Tak takut ker kalo ader yang berpaling tadah... melompat parti... tak takut ker akan hilang kerusi tu kalo calon DHPP yang menang tue tetiba jer pi masuk parti lain.....

Hahaha... Mesti tak takut kan... pasai akan ader bai'ah yang mengikat.... Hahaha.... camana agaknyer bai'ah yang nak dibuat aaa... Takkan ader bai'ah talak isteri kot.... Ahli DHPP bukan bernikah secara Islami.... Hahaha ... lagipun ramai ahli baru daftar masuk setiap bulan dalam PAS..  6 ribu la...

Takkan la bai'ah potong kapla kot.... Agak-agak la..... Hahahaha.... Ini semua ayat penyedap hati jer... Hahaha,... Ayat nak bekap nak tunjuk masih ader taring dan kuasa... Hahaha... Lawak la Hadi Awang nih.... Hahaha.... Tak beragak-agak nak keluar statement....  Tempat yang dah biasa bertanding selama ini pon ader yang hilang deposit... lagi mau sembang deras nak bertanding di kawasan DAP bertanding....

Hahaha... Kawasan Marang pon banyak kali pernah kalah ngan BN... lagi mau sembang mau lawan kat tempat DAP.... Agak-agak la wei.,... Ini mesti pasai tak pernah tengok muka kat cermin... Hahaha.. ini mesti ikat lilit kain tue kuasa sangat sampaikan oksigen tak boleh nak pi otak.... Hahaha....

Lawak aaaaa..... Agak-agak la wei.... Kasik menang dulu kat semua area yang selama ini lu bertanding baru la nak sembang kemas nak bertanding kawasan orang lain.... Jangan la buat malu..... Cermin dulu muka tue..... Hahaha


Ahli Baru 6 Ribu Orang Sebulan

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang ader dengar tak sembang deras PAS yang citer bahawa setiap bulan la nih ader lebih dari 6 ribu pendaftaran kemasukan ahli baru dalam PAS....  6 ribu orang bhai... Bukan kecik anak tue nilainya...  Hahaha... Yang sempat diproses katanya cuma dalam 4 ribu ja....

Pergh...

PAS dah glamer la... Ramai betul orang Melayu dah masuk PAS... Hahaha...... Sebab hanya orang Melayu ja boleh masuk PAS.... Melayu tu Islam kan..... Hahahaha..... Sebab PAS bukan perlukan sokongan dan undi dari orang bangsa lain.... cukup dari Melayu ja PAS dah boleh menang dengan selesa.... Hahahaa

Tak percaya ka.... Tak percaya... Cuba tengok kat Terengganu yang hampir 90% penduduknya Melayu.... Tengok sana... PAS dah menang dan pegang kuasa kan.... Betul dak...., Mudah jer PAS menang dan pegang kuasa di Terengganu..... Hahaha... tapi cuma sepenggal....  Aik... sepenggal... kenapa sepenggal.... Hahaha... mana pergi sokongan 90% Melayu di Terengganu,.,,,, Hahaha.... takkan la Melayu tak sokong PAS.... Melayu tue kan Islam... Islam itukan Melayu.... Takkan la Melayu tak sokong Parti berjenamakan Agama Islam....

Adoyai...

Okeh.... tengok pulak di Kedah.... di Kedah sana tue..... Melayu menguasai hampir 70% penduduk di sana...... So... pasai Melayu dah majoriti.. tengok senang ja PAS nak menang dan menguasai kerajaan Kedah..... Tak percaya... jangan la wei... siap jadi Menteri Besar Kedah lagi.... sebab orang Melayu pasti sokong PAS.... Hahaha.....  tapi cuma sepenggal jugak.... Hahaha... takkan la orang Melayu Kedah yang katanya kuat agama macam orang Terengganu tue tak mau kat Parti berjenamakan Islam nih... Biar betul....

Hahaha...

Tengok di Kelantan... dimana majoriti orang Melayu aderlah 95% ... tengok macam macam PAS pegang kuasa... dah dekat 30 tahun la bhai... 30 tahun..... Hahaha.... sebab semua Melayu kat Kelantan akan undi PAS... tak percaya ker... Hahaha... jangan la bhai... UMNO/BN mana ader tempat di Kelantan... takder satu kerusi pon yang UMNO/BN menang di Kelantan.... semua kerusi milik PAS.... PAS cukup kuat ... walaupun pernah tinggal 1 kerusi ja beza... pasai aper tinggal 1 kerusi ja beza tue... pasai kerusi yang lain dah patah kaki... pasai tue la... Lu orang jangan ingat tinggal 1 kerusi tue sebab UMNO/BN yang amik kerusi yang lain tue... tapi pasai semua kerusi yang lain tue rosak patah kaki ... jadi tak boleh la dibawak digunakan dalam dewan.....

Hahahaha....

Kekal la perasan..... Duit untuk kendalikan ceramah pon la nih menggagau nak carik... ader hati nak sombong dengan rakyat,.... pastu ader hati plak nak bertanding 222 kerusi Parlimen dan semua kerusi DUN.... Agak-agak la sembang giler nih.... hahaha

06 September 2015

Kekuatan PAS Yang Tidak Boleh Disangkal

Bhai/DeeDee semua...

191 kawasan tue bhai... Konfiden PAS memang kuat.., hahaha... Tak tergugat pon dengan parti nyamuk berlogo cangkul dan gear tue,.. Hahaha.. Aper ader hal... PAS memamh cukup kuat,,. Dan pada PRU14 nanti PAS akan bertanding semua kerusi... Hahaha.. Lu jangan pandang rendah kemampuan PAS bhai.. PAS hebat...

Err..... Sekadar nak tanya... Ader cukup duit ka nak bayar deposit PRU.... hahaha... Dengar khabar la ni collection setiap kali ceramah walaupun yang bagi ceramah tue top gun dalam PAS ... duit collection derma jihad dapat seciput ja... Ader yang gua dengar tak cecah RM300 pon walau yang datang tu Hadi Awang, Nasharuddin Tantawi dan Nik Abduh... Hahaha...

Nak hulur kat ostad pon tak lepas ini lagi mau collect duit untuk deposit PRU... Hahaha...

Terpaksa la guna aura Ostad Envelope Golf GTI untuk peramaikan orang datang dengar ceramah... Kot boleh tabung milo dan uncang kain terisi.... Hahaha... Ostad Envelope pon nak gak bahagian dier.. Ahaha... Kesian la..


05 September 2015

PAS Makin Bercelaru

Bhai/DeeDee semua...

Dua tiga hari nih gua seronok melayan pemuka-pemuka PAS yang begitu taksub dengan Hadi Awang.... Hahaha.. Ketaksuban mereka menyeramkan gua... Sikit jee lagi dah nak hampir dengan cara ketaksuban para pengikut ajaran sesat macam Kerajaan Langit Ayah Pin ataupun Ajaran Hassan Anak Harimau mahupun Ajaran Rasul Kahar...

Ketaksuban yang sungguh-sungguh hebat.. Semacam sudah dijampi mantera... Sampaikan seperti tidak boleh berfikir sendiri.... Kalau dalam UMNO kita biasa nampak ketaksuban adalah diaebabkan oleh jawatan, pangkat dan wang ringgit... Tapi dalam PAS ketaksuban ini jauh lagi kritikal... Sebab tiada asas dalam ketaksuban itu... Semacam sudah disihir...

Yang lagi best tue dijaja sana sini akan kehebatan pimpinan Hadi Awang... Kononnya berjaya mendamaikan puak-puak bertelagah di Yaman... Walhal Hadi Awang pergi ke Yaman sekadar bertemu pelajar-pelajar Malaysia di sana sahaja.... Puak bertelagah di Yaman pun tak kenal siapa Hadi Awang... Lagi mau pentaksub Hadi Awang nak sembangkan kehebatan Hadi Awang dalam mendamaikan pertelagahan kaum dan puak di Yaman.... Hahaha... Langsung tak relevan...

Memang SB (cawangan khas) ada yang pantau Hadi Awang... Malah Agensi pon pantau Hadi Awang.. Jadi kalo nak kata hebat sangat Hadi Awang nih agak-agak lar yer....  Tolong jangan buat lawak seram macam nih... Hahaha... Kalu nak nampakkan lagi hebat... Baik sembangkan bahawa Hadi Awang la yang mula-mula telefon kat pemberontak di Ukraine bagi mendapatkan akses kepada kotak hitam pesawat malang MH17.... Baru la gempaq.... Hahaha

Yang lagi best tue... Biler ader pentaksub yang kata CIA pun pening kapla nak baca politik kat Malaysia.... Hahaha... Memang la CIA pening... Sebab ramai bijak pandai pon boleh kena perdaya dek kehebatan Hadi Awang nih... Hahaha... Malah CIA lagi pening biler kebejatan Najib Razak dibekap oleh Hadi Awang... Sambil dibantu oleh Mursyidul AM PAS ... Hahaha.. Yang lagi best tue ..,semua main percaya borong apa sajer yang Hadi Awang cakap..., hancusss lar.... Taksub melampau.... Hahaha

Adoyai lar..


02 September 2015

Kuranglah Dividen Tabung Haji Lepas Ni

Bhai/DeeDee semua...

Payah la lepas nih... kerugian yang ditanggung oleh CCM nih pasti merencatkan lagi dividen Tabung Haji .... Lu orang ingat sikit ka nilai yang 49% nih.... banyak wei... cikai-cikai dah puluh juta .... mampuih..... Adoyai.... macam mana boleh sampai tutup dan terpaksa retrench semua staff... semua pekerja....

Mmmmm.....

Dah banyak sangat pelaburan Tabung Haji yang kaput... Tanah TRX pon belum lagi kira..... itu belum masuk lagi citer tentang TH Plantation... TH IT... dah macam-macam lagi pelaburan TH..... adoyai...

Yang Isa Samad pinjam untuk Felda itu hari amacam .... lagi satu masalah tue....

Adoyai...


YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1