Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 May 2012

Kenapa Hati Menjadi Keras - Ust Don Daniyal


Kenapa Hati Menjadi Keras?

Yahoo... Isa Samad Kekal Pengerusi KPF

Pergh.... hebat.. hebat.... hahahaha... Yahoo.... Isa Samad kekal pengerusi KPF.... hahaha

Suruhanjaya Koperasi pon takder taring dan telor untuk jatuhkan hukuman kepada Isa Samad... dier maksum tue bhai.... Isa Samad maner ader buat rasuah.... dier suci lagi menyucikan.... hahahaha.... seumpama bayi... hahaha

Bhai... Kalu Isa Samad ader masalah.. dan buat benda tak betul.. tentu Suruhanjaya Koperasi boleh kenakan hukuman pada dier... dier tak salah... dier bersih sebersih-bersihnyer... hahaha

Walaupun perlantikan Isa Samad tue menyalahi undang-undang kecil koperasi... tapi itu sumer boleh kawtim... kecik punya hal... takder peruntukan untuk pecat dier pon... lawak...  serupa macam didapati bersalah mencuri.. tapi takder dalam undang-undang hukuman untuk pencuri... hahaha... lawak aaa....

Tahniah la Isa Samad oooi... hahaha... lu memang maksum.... hahaha

Saham FACEBOOK Pun Menjunam Jatuh

Hahahaha....

Najib Razak dengan bangganyer berkata beliau konfiden dengan penyenaraian FGVH tue... ala IPO FGVH yang konon-kononnyer dikatakan akan lebih berjaya dari IPO FACEBOOK .... hahaha

IPO FACEBOOK dimulakan pada harga USD$38 seunit saham.... dan kurang dari dua minggu selepas ianya dilancarkan.... harganya aderlah pada USD$28.19 .. walaupun ianya melonjak ke paras tertinggi hari pertama dagangan pada USD$45 tapi ditutup pada harga USD$38.26 hari dagangan yang sama...

So.... Kalu FACEBOOK yang begitu gempak dalam dunia nih boleh diniagakan sahamnyer bawah 26% ( -26% ) dari paras IPO dalam tempoh tak sampai sebulan.... hehehe... lu ingat-ingat aaa... berapa agaknyer saham FGVH akan diniagakan pada tempoh masa yang sama (kurang dari sebulan dipasaran)???

Hahahaha.... gua berani jamin aaa... takkan kekal lama la atas harga IPO tue... mesti maintain pada harga IPO atau jatuh teruk bawah harga IPO....

So... agak-agaknyer la... aper akan jadi ngan peneroka yang buat pinjaman untuk beli IPO FGVH tue... hahaha.. camana depa nak buat untung... kalu terpaksa bayar pinjaman jugak walaupun harga saham bawah harga IPO... hahaha.... mampuih.... hahaha

Hahaha.... mari kiter bayangkan berapa ramai peneroka yang akan merempat lepas tue....

Kiter semua jangan lupa aaa.. bukan peneroka FELDA jer yang kena .. tapi peserta FELCRA dan pekebun kecil bawah RISDA pon terkena gak... hahaha...

Bukan ker FELDA, FELCRA dan RISDA dah digabungkan... hahaha

Mampuih.. mampuih...

Baca : Sini , Sini , Sini dan Sini

Yahoo... Shahrizat Jalil Tak Bersalah

Hahahaha... tue la korang... tuduh lagi kat Shahrizat Jalil... tengok... dier maner ader buat salah mender pasai isu Lembu Kondo NFC tue... takder salah pon... takder kena mengena pon...

Tak caya ker... tue SPRM dah bebas dan lepaskan Shahrizat Jalil dari pertuduhan campurtangan dan rasuah pada isu NFC tue...

Wei... Shahrizat Jalil tue maksum la... maner ader buat salah.. maner ader rasuah.. tak macam Anwar Ibrahim.... banyak sangat Anwar Ibrahim nih buat salah... buat rasuah.... Samer gak macam Nizar Jamaluddin dan Lim Guan Eng... banyak rasuah la wei....

Shahrizat Jalil maner ader salah... tak bersalah la wei... Shahrizat Jalil tue maksum la....

Ini satu lagi mukjizat nih.... mukjizat yang dikurniakan oleh "Banyangan Tuhan di muka bumi" .... hehehehe

Orang Lain Makan Cili Orang Lain Rasa Pedasnya

Hahahaha...

Kan gua dah kata.... Aduka Taruna tak bersalah.... hahahaha... tahniah atas keputusan mahkamah tue... Itu tandanyer... PRU13 dah dekat.. kalu AdukaTaruna kena tindakan mahkamah... memang lagi panas la dunia blogger nih...

Dan yang lagi masak tentulah UMNO dan BN... hahaha

Orang lain makan cili orang lain rasa pedasnya..... hahahaha....  orang yang takder kena mengena plak pandai-pandai buat laporan polis... hahaha..... lawak la.... hahaha

Malam Clubbing Siang Membuta

Hahahaha... ader sorang pengunjung blog nih menulis camnie... hehehe

"Waris said...


Duit dia orang pun bukan dari kerajaan tapi jatuh dari langit... kah kah kah.


Kerja pergi kelab malam tiap tiap malam tapi ada duit. Siang membuta...


May 30, 2012 7:56 PM"

Hahahaha.... betul tue bhai.. duit turun dari langit... lu tarak percaya ker... hahaha...  Kena percaya la... itu sumer mukjizat tue... hahahaha .....

Atau pun duit tue memang tumbuk kat pokok lar... macam daun jer.. boleh petik bebiler jer... hahaha.. senang gitue... tak payah susah-susah kerja macam nak giler... hahaha... bangun tido jer.. terus bukak tingkap petik duit.... hahaha.... aper susah....

Kalo la ader pokok duit camtue... gua pon nak tanam gak sebatang dua... hahaha... senang sampai ke anak cucu cicit piat piut... hahahaha

30 May 2012

Sejarah Tidak Menipu

Bhai... gua nak ingatkan lu dan semua orang... sejarah tak menipu... yang menipu aderlah orang yang menulis kembali sesuatu sejarah mengikut citarasa dirinyer sajer....  banyak sejarah yang ader ditulis oleh orang yang menang.. jadi biasanyer diorang akan tulis mengikut persepsi dier la...

Sebagai contoh....

errr.... kalu gua tuliskan contoh nih... rasanyer ader puak-puak yang akan labelkan gua sebagai penghasut.. dan mungkin akan membuat laporan polis menuduh gua dibawah Akta Hasutan 1948 .... hahaha....

tapi aaa... lu orang boleh tau aper yang gua nak maksudkan... hehehe..

Sultan sebenar dah lama takder kat Johor.. pasai semuanya disabotaj dan diejast oleh British... yang ader mengaku jadi sultan aderlah dari susur galur Temenggung.... so.... camana boleh jadik dan diiktiraf sebagai Sultan??? Itupon diiktiraf dan dilantik oleh British...  Bendahara Tun Ali pon tak iktiraf aper....

Ini bukan hasutan... ini sejarah la bhai... sila semak balik semua fakta sejarah...

Serupa gak kat beberapa negeri di Malaysia.... malah kalu kiter kaji balik... ader jugak yang dihantar oleh Chulalongkorn (Ayuthia/Thailand) untuk jadik Sultan Kedah..... sedangkan ianya bukan dari susur galur Merong Mahawangsa yang disahkan oleh Kerajaan Islam Benua Siam  .... ader beza bhai Siam dan Ayuthia... Siam itu wilayah Islam yang rajanyer Islam... Ayuthia tue negeri kecik jer yang menakluk Siam dan menawannyer lalu menukar wilayah Islam itu menjadi wilayah Buddha..

Raja Kedah yang terakkhir dan sah dari susur galur Merong Mahawangsa aderlah Raja Ong Maha Perita Daria (Raja Bersiong)

So...  hahaha... lain kali baca aaa.. dan buat la sedikit kajian sejarah... hahaha

Bayangan Tuhan Tue...

Bhai... lu jangan memandai nak tegur ker nak bangkang ker... lu saper aaa nak tegur memandai nih... ini semua "bayangan Tuhan di muka bumi" lar..... tak gitue Harussani ooi.... hahaha

Jadi... jangan memandai nak tegur sesajer aaa... nanti tak pasai-pasai masuk dalam punya....

Ingat... "Bayangan Tuhan di muka bumi" nih maksum la wei... lagi maksum dari para Nabi dan Rasul.... hehehe... jadi tarak boleh kena tegur... nanti tak pasai-pasai jer kena sumpah dengan Sang Kelembai... hahaha... jadi batu la lu.... hahaha

Hahahaha..... nak termuntah gua dengar statement "Bayangan Tuhan di muka bumi" nih..... sohih saper yang percaya boleh jatuh akidah dier senang-senang jer... hahahaha

Tue semua bayangan Tuhan tue.... hahaha

KBS Taja Lumba Haram?

Pergh.... hahaha... hebat... hebat... Tak sangka gua Kementerian Belia dan Sukan (KBS) boleh sudi menaja bersama satu lumba haram... pergh... bagoosh betul la...

Itu hari lumba haram punya pasai... 17 nyawa cedera.... hahaha... nasib baik takder yang kiok... hahaha...

Biler plak KBS nak taja lumba haram kat Federal Highway .... tolong la taja ... banyak racer kat sana tue takder penaja... semua main taram jer... hahaha...  Kalu KBS taja lumba haram tue... boleh la anggota PDRM tolong jaga trafik dan penonton.. takder la anggota Trafik PDRM terkejar-kejar mengejar pelumba haram tue... penat ooo ... kesian gua kat anggota Trafik PDRM...

Oh yer... biasa kalu ader lumba haram nih... hadiah utama dier mesti ader awek ker sorang dua.. buat hadiah kekah pada racer yang menang tue... hehehe... Berapa ramai awek yang KBS taja untuk pelumbaan haram baru nih kat Putrajaya sempena Karnival Himpunan Sejuta Belia tue...

Takkan la KBS taja awek rejek kot... takkan la nak taja bohsia rejek kot.. mesti la taja yang stok baru punya... hahaha.... jatuh stendet la KBS yang dipimpin oleh Ahmad Shabery Cheek tue taja stok rejek... hahaha.... mesti la taja ration baru kan... hahaha...

Hahaha... lain kali tolong taja lumba haram motosikal la pulak boleh ka KBS ooi... nanti ader maser gua ayat sama itu Ahmad Shabery Cheek mintak dier taja lumba haram motosikal kat Putrajaya.... hahaha... mesti ramai mat rempit nak join... gua nak mintak Ahmad Shabery Cheek taja at least 10 orang awek stok baru untuk hadiah lumba haram nih.. hahaha

29 May 2012

Penonton Perlu Ambil Insuran 1Malaysia

Tue la bhai... Kan Najib dah kasitau itu hari... Semua rakyat Malaysia mesti amik insuran 1Malaysia...

Kalu semua amik.. Barulah untung pengendali insuran tue...

Takder lar rugi macam Tahan Insuran dulu tue ...

Tapi.. Nak tanya gak.... Depa buat drag race tue ader permit ka? Kereta tue JPJ dan PUSPAKOM dah inspect dan approved ker? Pemandu drag race tue ader lesen super ker... Untuk bawak kereta drag???

Atau pemandu dier aderlah drag queen @ bapok... Hahaha...

28 May 2012

Gua Menang Bidaan No Plet

23 April 2039:

Hahaha... Jangan jeles aaa... Gua menang bidaan no plet CTT 1 ....

Bidaan gua takder la mahal mana.... Cuma ader la skit kena bayar....

Cuma gua bayar tue guna duit hasil titik peluh gua buat kerja la... Gua takder la guna duit sedekah dari orang ramai... Gua pun bukan kaki jenis mintak sedekah jer

Lagi pon... Gua bukan makan gaji buta... Hahaha.... Gua bukan hidup atas ehsan orang ramai... Hahaha

Jadi... Lu orang jangan jeles aaaa...

Hahahaha....

26 May 2012

Imigresen Pun Kaki Pau?

Hahahaha... Semua orang tau yang anggota PDRM memang kaki pau... Kalu ader peluang mesti diorang pau...

Tambah lagi kalu waktu tengah bulan... Even sarapan pon hasil dari pau mangsa.... Hahaha

Cuma tak sangka biler anggota IMIGRESEN pon sanggup bersekongkol dengan anggota PDRM mengepau warga Myanmar yang ader permit kerja di Balakong semalam...

Tambah plak buat serbuan tue time mangsa baru dapat gaji... Nampak sangat macam ader agenda pau jer...

Hahaha...

BN Bakal Menang Besar PRU13

Ini suasana di Putrajaya la nih... Ramai belia mari Himpunan Sejuta Belia...

Hahaha...

25 May 2012

Majulah Israel ....

Hahaha.... Kalu lu nak tau... Itulah slogan UMNO/BN la nih... Hahaha...

Cuma... Samseng belaan diorang jer masih guna cara Palestine... Baling batu dan telur....

Pasukan PDRM dah sebijik sebuntat ngan Israeli Defense Force (IDF) ... Pasai tersangat brutal ngan rakyat... Cuma belum guna peluru getah jer ....

Oh yer .... Menteri Kesenian dan Kebudayaan si Rais Yatim tue dah iktiraf budaya tayang buntut sebagai sebahagian budaya Malaysia...

Hahaha..

Gua Di Shah Alam

Hahaha.... Hari nih ader meeting gerakan perang saraf blogger underground kat Shah Alam .... Lokasi rahsia... Gua tengah sarapan kat sini la nih...

Ader 30 orang blogger underground yang tidak taksub dan fanatik ngan agenda kepartian ada la nih...

Agenda.... Menyediakan satu bahan alternatif untuk propaganda PRU13...

Siapa taja kitorang ..... Hahaha ... Israel la saper lagi .... Hahaha.... Itu kalo UMNO/BN yang tuduh lar.... Hahaha

Hidup Israel... Hahaha

24 May 2012

Shinchan Ikan Bakar?

Hahaha.... Jamal Md Yunus.... errr... dier tue tokey Sekinchan Ikan Bakar ker atau dier tokey Shinchan Ikan Bakar... hahaha....

Gua rasa aaa.. dier memang Shinchan Ikan Bakar... bengap.. pervert... lucah... dan sebagainyer..

Shinchan pon memang ader bingai skit ... hahaha.. tak gitue... hahaha

Anyway... peniaga kat Lorong Tunku Abdul Rahman rata-rata tarak sokong itu Jamal Shinchan... hahaha... satu lagie aaa... biler Shinchan Ikan Bakar tue bukak kedai dier kat Lorong Tunku Abdul Rahman nih... tak pernah dengar pon...

Maybe dier tersilap kot.... dier lupa yang dier berniaga "Nasi Lemak Antarabangsa" di Lorong Haji Taib ... hahahaha...

Saman RM122 Ribu

Bhai... Bersih 3.0 dah dapat writ saman berjumlah RM122 ribu oleh Kerajaan Malaysia.... so gua takmo nak ulas panjang... lu boleh baca kat blog Dr Rafick nih...

Jadi... mari lah kiter bersama-sama keluar belanja RM0.50 sorang sebagai bayaran untuk tuntutan saman Kerajaan Malaysia  kepada BERSIH 3.0 .... kita tunjukkan solidariti.. lagipon Kerajaan Malaysia pimpinan Najib Razak memang dah bangkrap... tak macam tokey Sekinchan Ikan Bakar yang boleh bagi hadiah cabutan bertuah Lamborghini dan BMW ... hahaha

Mari kita sedekahkan RM0.50 sorang kepada tabung khas untuk membayar saman tue... jom...

23 May 2012

LHDN Dan SPRM Tidak Mahu Siasat?

Hahaha... Ini mamat tokey "Nasi Lemak Antarabangsa" dan "Anak Ikan Bakar" nih sudah banyak kaya.. itu hari kata rugi masa BERSIH 3.0 ... skrang kalu sudah kasi offer dua keter mewah... so mesti sudah kaya... mana ada rugi ini macham...

Hahaha.... Itu LHDN dan SPRM tidak mahu siasat ka ini worang... hehehe... kasi check skit... tengok kalu dier ader meniaga butut punya atau meniaga "BUNTUT" ...

Hahaha... Mana dier dapat duit mau sponsor dua keter tue... hahaha... duit mari dari meniaga "Nasi Lemak Antarabangsa" ka atau meniaga "Anak Ikan Bakar" ... hahahaha....

Ini macham punya worang memang bingai punya worang... patut kalu itu LHDN dan SPRM kasi siasat sama ini worang... hahaha...

P/S: Ini worang (Jamal Md Yunus) ada jual "LENDIR" sama ka? hahahah

22 May 2012

Nasi Lemak Antarabangsa

Hahaha.... bhai...

Ini mamat sebenarnya aderlah peniaga "nasi lemak antarabangsa" .... bukan nasi lemak yang jual tepi jalan tue... hahaha... tapi nasi lemak lauk kerang seciput lar... hahaha..... antarabangsa lagie..


Pasai tue la dier kecoh konon rugi masa BERSIH 3.0 ... yer la.. pasai rumah "nasi lemak antarabangsa" dier terpaksa tutup kedai... pasai.... sibuk sangat.. takder sapa nak singgah beli dan jamah "nasi lemak antarabangsa" dier...


Kalu dier berniaga nasi lemak kukus macam biasa... mana mampu wei beli kereta FERRARI... hehehehe... setakat naik moto kapchai roda tiga boleh ler... hahaha...


Itu sebab gua konfiden yang mamat nih sebenarnya berniaga "nasi lemak antarabangsa" .... hahaha... err... gua tak tuduh aaa... gua cuma saspek jer... hahaha... saspek ngan tuduh lain aaa... lain terminologi... hahahaha

*** cuma nak tanya jer... nasi lemak siti nurhaliza ker atau nasi lemak sharifah aini (@ dolly parton) .... hahahaha

Bingai

Pergh...ramai lagi rupanyer yang bingai ... hahaha... mesti sebab yang pandai-pandai dah berhijrah pi Pakatan Rakyat dan NGO BERSIH ... hahaha... yang bingai dan bangang jer tinggal menghuni UMNO, BN, PEKIDA, PERKASA, KIMMA, PRESMA dan yang seangkatan dengannya... hahaha

Hahaha... kesian betul la kat puak-puak bingai dan bangang nih.... hahahaha....

Nak untung RM300 hingga RM500 ... tapi kuar modal sewa tapak RM5000 ... hehehe... ini tahap bingai dan bangang yang dah kronik nih... hahaha....

Kalau camnie la pesen Melayu Bingai berniaga... alamat macam "Berniaga Buluh Kasap" ler... "Untung lalu modal lesap" .... hahahaha

Bingai.. bingai...

20 May 2012

Penat Aaaaa....

Bhai.... Penat aaaaa..... Gua dah penat... Kenapa la pimpinan masih lagi bengap... Agaknyer diorang suka kot kalu selalu bagi talian hayat kat UMNO...

UMNO dah nak mampus ... Tapi pimpinan atasan PAS masih lagi tolong selamatkan...

Nak kata bongok ... Diorang marah... Nak kata bangang .... Diorang tak puas hati .... Tapi itu lar... Bangang dan bongok...

Hassan Ali dan Nasharudin Mat Isa pon nampaknyer tumpang semangkuk... Kenapa la kiter dapat pimpinan yang bangang dan bongok aaaaa....

Penat Aaaaa....

Bola Tanggung

Bhai.... Bukan skali dua pimpinan atasan buat kerja giler .... Rasanyer dah lebih dari berpuluh kali...

Setiap kali jalan dah terbuka untuk rakyat belasah Barisan Nasional tahap penamat... Ader jer pimpinan atasan yang bagi talian hayat balik kat UMNO/BN....

Mesti ader pimpinan yang bangang dan sanggup diperbangangkan oleh UMNO/BN... Ntahler biler nak abisnyer hahaha....

Selagi ader pimpinan atasan yang bangang dan selalu diperbangangkan .... Selagi tue la UMNO/BN akan sentiasa selamat....

Salah Keutamaan

Bertakwalah kamu kepada Allah.... tapi nampaknyer ramai sangat yang bertakwa kepada manusia.... mmm....


19 May 2012

Berbaju BERSIH Ke Stadium?

Pergh... dengor khabornyer ader peminat bolasepak sengaja nak menganjing FAM malam nih... hahahaha... katanyer diorang akan pakai baju BERSIH warna kuning tue dalam Stadium...

Ader yang dijangkakan akan bawak banner BERSIH FAM 1.0  .... heheheh

Kiter tengok aper akan jadi masa final Piala FA antara Kelantan ngan Sime Darby nih.... hahaha

Kononnyer.. diorang takkan pakai baju Harimau Malaya sebagai protes kepada FAM.. sebaliknyer diorang akan pakai baju kuning BERSIH  ... hahaha

Mampuih... ramai la lepas nih tido dalam lokap.....

Penyenaraian IPO FGVH Bakal Mengalahkan IPO Facebook

Pergh.... nak termuntah gua dengar ader orang politik yang dok canangkan bahawa penyenaraian IPO FGVH bakal mengalahkan IPO Facebook ..... hehehe....

Bhai.. untuk pengetahuan lu... IPO Facebook dimulakan di NASDAQ semalam.... sekitar pukul 10 malam waktu Malaysia....dibuka permulaan pada harga USD$38 dan melonjak sehingga USD$45 pada waktu puncak walaupun ader sedikit kelewatan pasai masalah sistem bursa....namun...  ianya ditutup pada harga yang USD$38.23 dihujung dagangan.

So.... Kalu Facebook yang gempak giler babat dalam dunia nih .. yang dapat sambutan kuat dari pelabur di NASDAQ pon boleh jadi macam tue jer... tak kekal lebih dari sehari pon nilaian tertinggi dier ... iaitu "peak trading" ... lu agak-agak la camana ngan IPO FELDA nanti... ala.. IPO FGVH tue la... hahaha

Mari kita kaji tentang penyenaraian FGVH ... IPO FGVH nih katakanlah dibuka pada harga RM1 seunit... lepas tue meledak dalam hari pertama penyenaraian pergi sampai RM3 atau RM5 .... lu agak-agaknyer la... bolehkah dier bertahan selama lebih dari 6 bulan harga tue... atau turun mendadak kepada bawah RM0.80 selepas didagangkan selama 6 bulan...

Kalu jatuh bawah paras penyenaraian... jatuh bawah paras IPO... makanyer.. peneroka FELDA yang buat pinjaman untuk beli saham FGVH tue akan bayar hutang saham tue buta-buta jer tanpa keuntungan... malah boleh rugi takder pasai jer... hahaha

Hutang saham tetap kena bayar.. walaupun saham belum boleh dijual/ditunaikan kerana "tempoh bertenang" belum selesai... namun.. harga saham berada dibawah paras penyenaraian....tak ker mampus tue... hahaha

Kalu peneroka beli saham tue dengan duit tunai.. takder hal la... hari pertama trading pon boleh jual.... hahaha.. bagi yang buat pinjaman.. biasanyer tabley jual... hahahaha... kena tunggu selesai tempoh bertenang.... hahaha... mampuih...

Yang kaya giler nanti pasai penyenaraian FGVH nih... yang kaut untung giler pasai IPO FGVH nih... aderlah Najib dan kroni dier... termasuk Isa Samad dan ramai lagi... semua untung giler... yer la... sebab depa ader cash... itu sebab la diorang buat benda nih... sebab mau untung segera... hahaha... yang melingkup... orang felda... peneroka Felda.... hahaha

Santai

18 May 2012

UFO Di Kuantan?

Bhai.... tengah naik motor tadi... sekitar pukul 6.15 petang.... ader member call.... gua pon berenti la kat tepi Lebuhraya Pantai Timur berhampiran susur kuar Kuantan...

Selepas gua setel bertelefon ngan member.... gua secara tetiba jer terperasan satu benda melintas atas kepala .. waktu tue langit clear ... ader awan pon sejemput jer... bentuk pelik awan tue... nak gambarkan macam mana pon gua tak tau la... yang pastinyer... awan tue bulat lengkap.... takder bersegi-segi macam biasa...

Benda yang melintas atas kepala gua tue gua anggarkan pada ketinggian lebih 1000 kaki... laju... berbentuk bujur.... berkilat macam perak... dan ader warna glow macam pelangi pada dinding objek tue... Terbang dalam keadaan agak laju...

Gua memula ingat benda tue meteor ker... tahi bintang ker... tapi takder plak ekornya dalam bentuk asap ker.. serpihan ker.... gua gambarkan kelajuan objek tue sekitar kelajuan antara Subsonic hingga Supersonic... memang laju... cuma takder "Sonic Boom" jer... bunyi letusan sonik takder langsung... memang takder bunyi... kalu ader pon bunyi kenderaan atas highway...

Objek tue terbang laju dan macam langgar awan bulat yang gua nampak kat langit tue... lepas tue objek tue hilang macam tue jer... lepas tue dalam sekelip mata macam tue... awan tue hilang tetiba jer..

So.... aderkah aper yang gua nampak tue aderlah UFO di Kuantan? atau kenderaan makhluk halus? atau kenderaan JIN? atau .... cuma cahaya terbias dari belon kaji cuaca macam yang selalu kiter dengar cover-up tue.... gua tak tau... dan gua tak berani nak buat kesimpulan...

Gua cuma cerita aper yang gua nampak... lu orang la buat kesimpulan okeh... gua tarak berani mau kata itu UFO di Kuantan, Pahang, Malaysia nih...

Wallahi, Wabillahi, Wataalahi ..... gua memang nampak objek tue hari nih.... Subhanallah....

Bubarkah Parlimen Hari Ini?

Bhai... sori dua tiga hari nih gua tarak sempat nak update blog nih... kerja banyak la.. hahaha

Aper pon.. semalam gua jumpa ngan kawan gua.. seorang pegawai kanan kerajaan Malaysia yang berkhidmat dalam satu agensi pemikir (Think Tank)... Lama dah tak jumpa dier... bukan aper... cuma gua segan nak jumpa dier .. takut nanti orang kata gua nak guna kabel ker aper ker... hahaha

Hahaha... opps.. stop citer benda takder kena mengena...

Okeh.. berbalik kepada tajuk artikel nih... Semalam member gua tue tercabul la mulut dier... dier kata besar kemungkinan Najib Razak akan bubarkan Parlimen hari nih...

Persoalan yang ader... Bubarkah Parlimen hari ini? Kalu ikut tradisi.. dah chanteq... hari Jumaat.... mmmm
Cuma yang jadi musykilnyer... Najib Razak tue berani ker nak bubarkan Parlimen sekarang nih... kalu dier tunggu nak bubarkan pada lepas Raya Haji... huh.. masa tue Kes Scorpene dah mula dibicarakan di Peranchis... masak dier...
\
Mmmm.... so.. jadi ker dier nak bubarkan hari nih aaa... kiter tengok jer aper akan berlaku pada pukul 4.30  petang nih.... tunggu.. mana tau ader pengumumannyer.... bukak-bukak la TV time tue... hahaha

16 May 2012

Neraka Pun Milik Allah Taala...

Bhai.. hehehe... seperti biasa... ayat sarcasm akan kuar gak dari gua.. hahaha ... sebelum tue lu tengok aper yang Azalina Othman Said tue cakap... hahaha

“Saya nak cabar mereka yang mengutuk kerajaan Umno agar jangan ambil duit durian runtuh ini. Bawa anak dan isteri keluar daripada tanah rancangan Felda kerana kita tidak perlukan mereka. Ramai lagi yang mahu masuk Felda,”- Azalina Othman

So...

Mari kiter olah balik ucapan tersebut dari konteks lain... hehehe...

"Gua mencabar mereka yang menidakkan kekuasaan Allah agar jangan ambil walau sesaat pun udara dibumi ini. Bawalah anak dan isteri kamu keluar dari bumi Allah kerana Allah pun tidak perlukan mereka. Banyak lagi makhluk Allah yang lain yang mahu masuk tinggal di bumi Allah ini,"- CipanTapirTenuk (C++)

Waima... mereka-mereka ini yang galak menidakkan kekuasaan Allah Taala.. menidakkan hukum Allah Taala.. menidakkan Al Quran ..... supaya ingat.... tiada tempat bagi lu... waima Neraka pun tak layak buat lu...

Kerana... Neraka pun milik Allah Taala...

Pergi berambus la lu orang yang tak mahu kepada Islam... yang tak mahu kepada undang-undang Islam... yang tidak mahu kepada pemerintahan secara Islam... yang tak mahu kepada pilihanraya yang bersih dan adil sepertimana yang dituntut dalam Islam ... pergi berambus.... sebab kalu nak lepak kat dalam Neraka pon tak layak... sebab Neraka pun milik Allah Taala..

15 May 2012

Citizen Arrest - Criminal Procedure Code

Citizen Arrest in Malaysia 

Section 27(1) of the Criminal Procedure Code allows for a private person to arrest a person who, in his view, has committed a seizable offence or a non-bailable offence: Any private person may arrest any person who, in his view, commits a non-bailable and seizable offence or who has been proclaimed under section 44 and shall without unnecessary delay hand over the person so arrested to the nearest police officer or, in the absence of a police officer, take that person to the nearest police station.

Sub-section 5 further allows the arrest of a person who commits an offence on or with respect to the property of another by any person who is using the property to which the injury is done, or by the servant of either of those persons or by any person authorized by or acting in aid of either of those persons:

Any person who commits an offence on or with respect to the property of another may if his name and address are unknown be apprehended by the person injured or by any person who is using the property to which the injury is done, or by the servant of either of those persons or by any person authorized by or acting in aid of either of those persons, and may be detained until he gives his name and address and satisfies such person that the name and address so given are correct or until he can be delivered into the custody of a police officer.

A "seizable offence" is defined as an offence in which a police officer may ordinarily arrest without warrant as per defined by the Code.

(Wikipedia)

 Kesimpulannya... mari kita semua siasat, jejak dan tahan anggota Pengganas PDRM yang membuat kesalahan jenayah pada perhimpunan BERSIH 3.0 ... Jom buat Citizen Arrest ... ianya termaktub dalam Kanun Acara Jenayah

Poster Pengganas PDRM Akan Mula Ditampal

Bhai... selepas tarikh 3 minggu diberikan untuk senarai pengganas PDRM menyerah diri mereka kepada rakyat atas sebab melakukan keganasan (brutality) melampau terhadap peserta BERSIH 3.0, namum tidak ada seorang pon anggota Pengganas PDRM tersebut berani menyerah diri mereka kepada rakyat.

Kini usaha sedang dimulakan untuk menjejak semua anggota Pengganas PDRM yang terbabit dari balai ke balai diseluruh negara. Kempen mengenal pasti dan menjejak pengganas PDRM ini dimulakan oleh beberapa blogger dengan dibantu oleh peserta BERSIH 3.0

Mana-mana pihak yang mengetahui dan kenal anggota pengganas PDRM tersebut, sila tampil untuk memberikan maklumat. InsyaAllah, satu talian hotline yang selamat daripada dikesan oleh PDRM akan disediakan dimana semua pemberi maklumat akan dijamin kerahsiaan mereka. Malah mereka juga dijangkakan akan diberikan ganjaran setimpal.

Poster-poster pengganas PDRM akan mula ditampal di tempat awam bermula esok dan dijangkakan akan mendapat sokongan padu daripada semua rakyat yang prihatin. Malah poster-poster pengganas PDRM ini juga akan diselitkan dalam naskhah akhbar harian dari masa ke semasa..

Semua pihak yang prihatin bolehlah mengguna pakai gambar ini sebagai satu bahan permulaan untuk kita semua mengenal pasti dan akhirnya menahan (Citizen Arrest) terhadap pengganas ini. Mengikut statement Timbalan KPN, waran tangkap adalah tidak diperlukan di Malaysia untuk menangkap mana-mana suspek.

Oleh yang demikian, maka kita amat berharap bahawa arahan menahan dibawah "Citizen Arrest" perlulah mendapat kerjasama baik anggota pengganas PDRM tersebut untuk mengelakkan mereka dibelasah kerana menghalang tugasan menahan mereka.

Ini senarai pertama yang perlu disiasat dan dikenalpasti.


Demonstrasi Ketiga Dihadapan Rumah Ambiga ?

Kuala Berlumpur (15 Mei 2012):

Mengikut maklumat "macam haram" yang pihak media dapat... seramai 50 orang ahli Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) akan membuat satu lagi demonstrasi dihadapan rumah Ambiga minggu hadapan.

Ianya sedang diatur dengar baik hasil daripada ujian demo pertama mereka dihadapan rumah Ambiga pagi ini yang mana telah berjaya dengan lancarnya mempersembahkan satu seni gerak tempur tanpa senjata iaitu "Senaman Punggung".

Oleh yang demikian, pada perhimpunan yang sama yang dijadualkan akan dibuat pada selepas solat Jumaat minggu hadapan dihadapan kediaman Ambiga, khabarnya pihak PVTM akan menganjurkan satu lagi siri persembahan seni tempur ... cuma kali ini seni tempur bersenjata.

Pihak PVTM akan menganjurkan satu demonstrasi "MELANCAP SAMBIL MENONGGENG" dihadapan rumah Ambiga selepas selesai solat Jumaat minggu hadapan. Semua wartawan dan media dijemput hadir untuk merakamkan momen unit ini. Ini kerana seni tempur bersenjata ini amat susah untuk dipertontonkan dikhalayak ramai. Hanya anggota PVTM yang berpengalaman luas dan terlatih sahaja yang mampu untuk melakukan seni tempur bersenjata ini.

Khabarnya lagi, seni tempur bersenjata ini telah diterapkan dalam modul khas pegawai "komando" sejak dari tahun 70'an lagi. Berkemungkinan besar dengan seni inilah maka pasukan komunis telah meletakkan senjata dan membuat satu perjanjian damai pada 1989 di Hatyai, Thailand.

Jika ianya dapat dilansungkan dengan aman tanpa semburan air kimia dan gas pemedih mata oleh Pihak FRU, maka ianya boleh diklasifikasikan sebagai demonstrasi ketiga dihadapan rumah Ambiga.

Maklum balas yang pihak media dapat dari PDRM menyebut bahawa Timbalan KPN mengesahkan bahawa jika pihak PVTM akan menganjurkan demonstrasi "MELANCAP SAMBIL MENONGGENG" ini dhadapan rumah Ambiga, pihak PDRM tidak akan mengambil apa-apa tindakan kerana ianya adalah protes dan perhimpunan aman. Malah pihak berkuasa tempatan juga tidak boleh mengambil tindakan kerana ianya adalah hak semua orang untuk membuat demonstrasi aman.

(NNA - Nonama News Agency)

Innalillah...

Gua tak sangka lar rupanyer ramai anggota PDRM yang kojol mampus masa perhimpunan BERSIH 3.0 baru nih...

Pergh.. Sungguh gua tak sangka la bhai....

Mana taknyer ... Kalu tidak takder lar Timbalan KPN kuarkan statement ader ancaman kematian telah dibuat oleh peserta BERSIH 3.0 kepada anggota PDRM...

Timbalan KPN maner buat statement bangang tahap bangkai la bhai... Dier orang penting ... Dier VIP la bhai... Takkan la Timbalan KPN akan buat statement bangang yang akan memalukan diri dier sendiri...

Kalu tidak... Takkan la dier dilantik jadi Timbalan KPN...

So .... Gua rasa aaa... Mesti aa anggota PDRM yang langgar orang awam dengan kereta Polis dihadapan SOGO tue dah arwah dah... Mati terbunuh dibelasah oleh peserta BERSIH 3.0...

Oh yer ... Saper tau jat mana kubur anggota PDRM tue... Gua nak ziarah la ... Nak baca Surah Yassin kat dier .... Errrr dier kena tanam kan... Dier bukan bangkai yang sepatutnya bergelimpangan kojol dibunuh masa BERSIH 3.0 itu hari kan?

Hahaha.....

500 Anggota PDRM Didapati Hilang

Kuala Lumpur (14 Mei 2012) :

Timbalan Ketua Polis Negara telah membuat satu sidang akhbar petang tadi untuk memberitahu perkembangan mengenai kehilangan lebih dari 500 anggota PDRM selepas selesainya Perhimpunan BERSIH 3.0.

Beliau memaklumkan para wartawan bahawa kesemua yang hilang masih lagi tidak dapat dikesan walaupun unit anjing (K9) digunakan untuk mengesan kehilangan tersebut. Ini berkemungkinan besar kerana anjing-anjing tersebut telah dibekalkan dengan "gas mask" bagi mengelakkan anjing-anjing ini terhidu gas pemedih mata yang boleh menyebabkan anjing tersebut hilang deria bau.

Kehilangan anggota PDRM seramai lebih dari 500 orang ini berkemungkinan disebabkan oleh peserta BERSIH 3.0. Timbalan KPN telah menayangkan satu video yang memaparkan seorang peserta BERSIH 3.0 yang menghamburkan kata-kata bahawa "hilang lima nyawa pun tidak mengapa" yang dirakamkan oleh seorang jurugambar PDRM.

Berkemungkinan besar kesemua 500 orang anggota tersebut telah terbunuh atau dibunuh oleh peserta BERSIH 3.0 yang mengeluarkan ancaman sedemikian. Sehingga kini tiada petunjuk yang jelas kelihatan untuk PDRM mengesan kedudukan kesemua mayat 500 anggota PDRM yang dikhuatiri telah dibunuh.

Sumber-sumber jalanan mengatakan berkemungkinan besar mayat-mayat anggota PDRM ini yang seramai 500 orang tersebut telah pun dihumban kedalam Sungai Gombak atau Sungai Klang berhampiran Masjid Jamek. Ada sumber berkata mereka melihat seseorang telah membunuh ramai anggota polis yang membelasah peserta BERSIH 3.0 yang sedang bersiap untuk menunaikan solat Asar berjamaah di Masjid Jamek.

Sumber Hospital pula menyatakan bahawa besar kemungkinan anggota PDRM yang seramai lebih 500 orang tersebut telah mengalami sindrom hilang ingatan akibat terlebih membelasah orang awam yang sama sekali tidak terlibat dalam perhimpunan BERSIH 3.0. Ini kerana ramai penghuni hotel dan pelanggan restoran telah dibelasah secara teruk oleh anggota PDRM. Mengikut satu kajian, jika seseorang itu terlalu hebat membelasah orang lain, sudah pasti beliau akan mengalami satu sindrom hilang ingatan yang kompleks.

Oleh yang demikian, pihak Hospital Kuala Lumpur telah mengarahkan petugas hospital untuk mengesan dan mengenalpasti berapa ramaikah pesakit mental yang sedang berada di wad psychiatry. Ini kerana pada 28 April 2012, terdapat ramai pesakit mental baru yang mendaftarkan diri mereka di jabatan psychiatry HKL. Oleh kerana tidak cukup tempat, HKL telah menghantar sebahagian pesakit tersebut ke Hospital Tampoi dan Tanjung Rambutan.

(NNA - Nonama News Agency) 

14 May 2012

The New Beginning ...



 The Rakyat Has Spoken ...

Kalaulah

Bhai.....

Kalaulah..

  • Peserta BERSIH 3.0 mahukan ader anggota POLIS yang mati pada 28 April 2012 baru nih... rasanyer dah ramai anggota PDRM yang kiok kena bunuh.. sebab bilangan peserta BERSIH 3.0 lagi ramai dari anggota PDRM.... hahaha
  • Peserta BERSIH 3.0 mahukan ader anggota POLIS yang mati pada 28 April 2012 baru ni... rasanyer aper ker jadahnyer peserta BERSIH 3.0 datang dengan tangan kosong..... mesti ader bawak cangkul ker... sabit ker... hammer ker... tak pon paling cikai pemutar skru... hahaha
  • Peserta BERSIH 3.0 mahukan ader anggota POLIS yang mati pada 28 April 2012 baru ni... rasanyer tak perlu la diorang lari macam ayam takder kepala sana sini lepas kena sembur ngan air kimia atau pon kena tear gas... baik diorang moves forward beramai-ramai dan serang FRU tue... hahaha... 
  • Peserta BERSIH 3.0 mahukan ader anggota POLIS yang mati pada 28 April 2012 baru ni... rasanyer buat aper diorang amik masa punya la lama lepak duduk bantah tengah panas terik dari pukul 8 pagi sampai pukul 3 petang..... baik la diorang pi katok anggota PDRM tue dalam pukul 9 pagi.. lagi bagoosh .. tak la kena panas tengahari.... hahaha
  • Peserta BERSIH 3.0 mahukan ader anggota POLIS yang mati pada 28 April 2012 baru ni... rasanyer mesti ramai anggota PDRM yang kiok awal-awal masa diorang masuk beramai-ramai jalan kaki tengah-tengah orang ramai berhimpun tue... tak pon mesti ader anggota PDRM yang kiok masa lori PDRM bawak masuk anggota diorang lalu tengah orang ramai lepak tue... hahaha
  • Peserta BERSIH 3.0 mahukan ader anggota POLIS yang mati pada 28 April 2012 baru ni... rasanyer la... mesti masa anggota PDRM belasah wartawan dan jurugambar asing tue diorang nih akan kena kepung dan kena pulupuh oleh peserta BERSIH 3.0... kenaper peserta BERSIH tak kacau pon anggota polis yang belasah wartawan dan jurugambar tue.. hahaha
  • Peserta BERSIH 3.0 mahukan ader anggota POLIS yang mati pada 28 April 2012 baru ni... rasanyer mamat polis yang bawak kereta polis langgar orang kat depan SOGO tue sure dah arwah dah.... hahahaha
  • Peserta BERSIH 3.0 mahukan ader anggota POLIS yang mati pada 28 April 2012 baru ni... rasanyer .... kiter boleh tengok banyak bangkai anggota PDRM yang bergelimpangan sana sini... hahaha... mesti punya la....  hahaha... 
Tapi... cuba lu orang semak balik semua gambar-gambar yang ader... mesti setiap sorang anggota PDRM tue ader bawak sidearm (PISTOL).... ini sumer bahaya nih... mana kiter tau anggota PDRM tue akai ader ker idak... Mun dier buat kerja giler tembak orang ramai sana sini... tak ker naya... macam ader sorang anggota Trafik yang bangang mengacukan pistol kat orang awam... aper dier ingat orang awam tue ader senjata ker... bodoh... setakat lawan botol air mineral pon boleh keluar pistol... tak ker tahap bangang nak mampus diorang nih...

Aper pon... seperti yang gua stresskan dalam artikel nih... kalaulah Peserta BERSIH 3.0 mahukan ader anggota POLIS yang mati (mampus / kojol / kiok) pada 28 April 2012 baru ni... ... sure kiter boleh tengok berlambak-lambak bangkai anggota PDRM yang bergelimpangan sana sini... hahahaha

Kenapa Perlu Di Pengerang?

Bhai... untuk pengetahuan lu dan ramai lagie... gua berkhidmat ngan syarikat yang berkaitan dengan industri Minyak dan Gas... bukanlah industri hiliran... tapi industri utama... industri yang mengeluarkan dan memproses Naptha, HFO (High Fuel Oil), LFFO, Methane, Ethanol, Diesel, Super Diesel dan juga Jet A1... termasuk skali ngan Catalyst (Paladium dan Platinum)... Jadi rasanyer gua layak la nak ulas skit bab industri Oil and Gas nih... hehehe...

Malah industri yang gua kerja nih teknologinyer cuma ader 3 sahaja dalam dunia nih... satu kat Canada, satu kat Australia... dan satu lagi kat Malaysia... hahaha... malah Naphta Cracker pon kitorang ader kat sini ... hahaha.... (ala yang Najib emphasiskan dalam Buletin Utama TV3 malam tadi... macam la hebat sangat ... hahaha)

Hahaha... Persoalan yang gua nak bawak nih.... Industri yang berkaitan dengan Minyak dan Gas nih dah lama dah beroperasi di Terengganu... terutamanya di Kerteh dan Paka...termasuk juga di Teluk Kalong ... malah logi penyaluran dan ekspot bagi gas LNG Petronas (Petronas Export Terminal @ :PET) terdapat berhampiran ngan rumah gua iaitu di Pelabuhan Kemaman (Kemaman Supply Base @ KSB) yang dekat dengan pantai Telaga Simpul...

Okeh... Industri nih dah ada sejak dari awal 70'an lagi... malah terbina dengan giat sejak ujudnya satu akta ... iaitu Akta Kemajuan Petroleum 1974 .. dimana dengannyer ujudlah PETROLIAM NASIONAL (PETRONAS).... Kalu kiter kaji di Sabah dan Sarawak... telah lama ader industri ini.. semenjak pertama skali syarikat SHELL menjumpai minyak di SARAWAK (The Grand Old Lady) pada 1910... (hehehe.. gua pernah pi melawat rig nih... )

So... biasanyer kawasan industri Petrolium (Minyak dan Gas) mestilah tidak jauh daripada lubuk sumber ini ditemui.. sebab untuk mengelakkan kos pengeluaran dan pemerosesan jadi tinggi... hahaha...

Jadi biler Najib Razak mengumumkan bahawa akan dibuka satu kawasan Industri Minyak dan Gas di Tanjung Agas (PEKAN) ... maka gua antara orang yang paling terkejut...  Ini kerana jarak antara Tanjung Agas dengan RIG atau Platform yang paling dekat aderlah lebih dari 160 nautical mile... giler aper... jauh tue.... Kemaman pon paling cuma sekitar 80 nautical mile jer... Kerteh lagi lar dekat... Ini Tangjung Agas... punya la jauh...

Tapi... beberapa hari nih gua lagi terkejut biler dengar Najib Razak umumkan bahawa akan ader satu terminal besar bersepadu Minyak dan Gas yang akan dibina di Pengerang (Kota Tinggi) .... dengan nama glamer RAPID.... hahaha...

Giler aper jauhnyer nak bukak kawasan baru nih.... lebih dari 300 nautical mile nih... giler babat betul lar... Kenapa taknak perbesarkan dan perhebatkan Terminal Minyak dan Gas di Kerteh jer... kan lebih elok dan lagi berbaloi... serta tak kacau alam sekitar....  ini kerja bodoh ker aper nih... atau ader orang yang akan untung besar nih....

Kalu depa nak buat piping dari Kerteh sampai ker Pengerang... mau gua rasa cecah 350 km nih... giler aper ngan kos yang tinggi mencanak nih... Yang lagi best tue... ader DEWA yang dok marah kat orang ramai yang bangkang dan bantah projek nih.... errr... berapa banyak aaa ini DEWA sudah masyook.... hahaha...

So... kalu jadi buat kat Pengerang.... hahaha... aper jadi ngan infrastruktur kat Tanjung Agas kat Pekan tue.... hahaha... takkan nak buat kawasan untuk Disneyland kot... infra dari segi telekomunikasi dan jalanraya dah siap abis tue... malah kerja tanah dah nak selesai... takkan jadi projek Gajah Putih jer... hahahaha...

Kesian la orang Pekan kena tipu idup-idup ngan Najib Razak... hahahaha....

Oh yer.. kalu nak tipu orang awam.. boleh la... kalu nak tipu ngan orang yang terlibat ngan industri Minyak dan Gas... tolong aaa.. tolong skit... jangan buat malu lar... hahahaha....

Lagi satu... hehehe.. nampak sangat semua ini macam mau kasi tutup dan ilangkan legasi Mahathir Mohamed dan Tengku Razaleigh... hahaha.... kesian aaa..

P/S : Berapa ratus juta aaa itu Azalina Othman dapat ngan projek RAPID nih ?? hahaha

Kalau PNB Pun Tidak Mampu

Bhai.... Lu sure tau kan yang PNB mengendalikan nilai pelaburan yang teramat besar dalam Malaysia nih... Malah boleh dikatakan hampir 70% saham-saham di BSKL dikuasai oleh PNB secara direct ataupun indirect...

Kalau PNB pun tidak mampu untuk mengekalkan saham ASN pada satu nilai yang tinggi walaupun portfolio pelaburannya yang pelbagai dan menguntungkan.... Agaknyer bagaimana Felda Global Ventures Holding Berhad (FGVHB) mampu nak buat lebih baik dari PNB?

Mampuih la.... Sure takkan mampu punya... Walaupun selama ini harga Minyak Sawit Mentah (MSM) dunia dikawal dan ditentukan oleh Malaysia sepenuhnya...

Wei... Tak payah nak tipu lar pasai harga MSM nih... Pelabur komoditi semua tau benda nih... Kalu orang kampung atau peneroka boleh la lu orang tipu... Hahaha

So... Berbalik kepada persoalan yang kat atas tue ... Kalau PNB pun tak mampu ... Lu ingat FGVHB boleh buat ker .... Hahaha... Hancuss...

Nak tau tengok gambar kat bawah nih.....

Bila Mamak Mengugut ...

Hahahaha.... lu bayangkan la... bila mamak mengugut.... hahaha... yang best tue... mengugut bab sejarah tue... sejarah Melaka lagi tue... hahahaha

Biler Nor Mohamed Yakcop mengeluarkan statement bagitau semua yang kalu BN kalah.... kiter semua akan balik kepada zaman dimana Portugis menjajah Melaka pasca 1511.... hahaha .... lawak.. lawak...

Gua nak tanya Nor Mohamed Yakcop nih.... saper yang buat taik dan dajal sama Melaka pada 1511 .... hahaha... sure dier tarak tahu punya... kalu tau pon mesti mau cover.... hahaha... semuanya angkara Si Kitul dan Mamak Mendeliar ....

Si Mamak Mendeliar la yang bocorkan rahsia kepada Portugis macam mana nak lawan Melaka dan macam mana nak kalahkan Melaka... Malah Mamak Mendeliar nih lah orang pertama yang membelot Melaka... hahaha....Mamak Mendeliar nih la yang tipu Sultan Melaka dengan membawa masuk orang Portugis kononnya untuk membuka gedung dan berniaga di Melaka...

So.... dari 1511 lagi dah golongan Mamak nih orang tak percaya.... lu bayangkan la... berapa ramai Mamak dalam UMNO... sampaikan pernah ader Presiden UMNO pon dari keturunan Keling (dier mamak ker aaa) dari Kerala .... hahahaha....

Lu pergi la ke Pulau Pinang dan join mesyuarat UMNO kat sana,... lu tengok sendiri la.. berapa banyak yang akan bercakap dalam bahasa Tamil kat dalam mesyuarat tue... hahaha... dan boleh kata semua akan berbahasa Tamil biler berada kat rumah diorang.... hahahaha....

Jadi.... lagi mau percaya ka sama ini Mamak KIMMA / PRESMA nih.... wei... cukup la tue...

13 May 2012

Kadir Sheikh Fadzir Perlu Jawab

Bhai.... gau tak berkesempatan pergi majlis Hi-Tea PAS Kemaman dengan Kadir Sheikh Fadzir nih... kalu gua sempat pergi itu hari... mesti akan kuar soklan cepumas daripada gua... hahaha... kira macam episod terjah atau dalam bahasa AdukaTaruna "LANGGAR" ... hahaha


Gua ader soklan cepumas buat Kadir Sheikh Fadzir nih yang gua rasa dier perlu jawab... jawab dengan ikhlas dan tak perlu bermuka-muka serta banyak dalih...

Kadir Sheikh Fadzir kena jawab;

  1. Berapa kalikah arahan dari beliau (semasa beliau jadi Menteri Penerangan dulu) kepada semua media untuk memutarbelitkan cerita dan isu berkaitan PAS dan Barisan Alternatif?
  2. Berapa kalikah arahan dari beliau (semasa beliau jadi Menteri Penerangan dulu) kepada semua media untuk menyekat berita (digelapkan) daripada PAS dan Barisan Alternatif untuk sampai kepada rakyat?
  3. Berapa kalikah arahan dari beliau (semasa beliau jadi Menteri Penerangan dulu) kepada semua media supaya menipu tentang bilangan orang yang hadir dalam apa-apa rapat umum dan ceramah berkaitan PAS dan Barisan Alternatif?
  4. Berapa kalikah arahan dari beliau (semasa beliau jadi Menteri Penerangan dulu) yang menekan semua media?
  5. Berapa kalikah arahan dari beliau (semasa beliau jadi Menteri Penerangan dulu) yang mengugut semua media?
Tolong aaa... Kadir Sheikh Fadzir .... sila jawab dengan ikhlas.... tak payah la buat agenda keling dan mamak lu... tak payah la nak putar belit.... 

Sori... gua tak maafkan Kadir Sheikh Fadzir nih.... sori aaa.. sebab bangsa MAMAK nih susah skit kiter nak percaya ... hahaha

Mau Menang Atau Tak Mau Menang

Hahaha.. Gua bukan nak citer pasai Menang Glassware aaaa...

Gua mau citer pasai PRU13 la...

Bilik gerakan BN dah mula hidup 24 jam... Orang ramai (petugas) pun dah mula keluar masuk bilik gerakan... Bendera dan sepanduk dah mula banyak...

Tapi....

Dari aper yang gua nampak... Bilik gerakan Pakatan Rakyat masih lagi suram dan tak bermaya... Kalau beroperasi pon masih cuma setakat sampai pukul 12 malam jer... Banyak tempat plak langsung tak hidup..

Nih gua nak tanya... Mau menang atau tak mau menang ?

Walk For Justice 2.0

Bhai.... gua amat setuju ngan cadangan beberapa pihak yang mahukan Majlis Peguam (Bar Council) untuk membuat satu lagi gerakan solidariti untuk keadilan dalam institusi guaman dan kehakiman.... Gua amat bersetuju dengan "Walk For Justice" yang sebelum nih pernah dibuat oleh ahli Majlis Peguam pada 26 September 2007....


Walk For Justice nih dihadiri lebih dari 2000 anggota Majlis Peguam walaupun lebih dari 7 buah bas yang membawa peguam dinafikan masuk ke Putrajaya oleh Polis...


Itupun selepas 60 tahun keujudan Majlis Peguam (Bar Council) barulah mereka membuat "Jalan Untuk Keadilan" (Walk For Justice)...

Aper pon.. Majlis Peguam akan dapat sokongan sepenuhnya dari gua dan ramai lagi warga Malaysia yang cintakan negara ini... Kalu Majlis Peguam nak buat WFJ kali kedua nih... gua pasti ianya akan mendapat sokongan padu dari ramai warganegara..

Malah sokongan sepenuhnya gua jamin akan dapat daripada para peserta BERSIH 3.0 ... gua berani jamin.. kalu Majlis Peguam berbuat macam nih... pastinya rakyat akan turut serta berjalan bersama.... segandingan.... dan yang pastinya mungkin lebih ramai dari BERSIH 3.0

Mari kita bersama-sama dengan Majlis Peguam untuk melakukan "Walk For Justice 2.0" (WFJ 2.0) nih...

12 May 2012

Kekalahan Yang Dijangka

Bhai... Gua nak bagitau lu satu mender....

Gua sebenarnya tak berapa konfiden PR akan menang pada PRU13 ni... Gua rasa aaa PR pasti akan kalah punya ini kali...

Kiter memang boleh jangka yang PR akan kalh.... Tapi....

Kiter memang akan terkejut beruk kalau berlakunya kekalan teruk pada UMNO...

Dengan macam-macam yang berlaku la nih... Jamin UMNO akan menang besar... Hahaha

Lawak Tengahari

Tak tau nak komen mender... Hahaha

24 Tahun Yang Celaka

24 tahun dulu UMNO diharamkan .... UMNO lama yang ditubukkan pada 1946 telah diharamkan... UMNO yang jati dirinya lebih kepada kemelayuan telah diharamkan...

Walaupun UMNO masa penubuhannya dulu diterajui oleh keturunan Turki dan Siam ... Tapi masih ternampaknyer kemelayuannya... Elemen perkauman jangan cerita la... Memang tahap kronik...

Tapi itu semua jadi sejarah bila golongan mamak telah berjaya mengambilalih UMNO...

Dan golongan mamak nih lebih mementingkan elemen komersial dari elemen kemelayuan... Semuanya berkisar kepada duit...

Yang lagi best tu... Masih lagi nak menipu kononnya UMNO Baru adalah sama dengan UMNO yang diasaskan pada 1946 dulu...

Kalu sama... Mestilah nombor keahlian Mahathir Mohamed bukannya 0000001 ... Hahaha

Yang celakanya... UMNO yang ada sekarang adalah lebih celaka dari UMNO yang lahir pada 1946... Lebih mengarut... Lebih khianat... Lebih bangsat...

Kalu dibiarkan lagi lama UMNO memerintah... Alamat terbongkanglah Malaysia nih... Hancuss

Celaka betul la ....

11 May 2012

Boleh Menang Ke?

Bhai... Gua nak tanya lu skit... Lu konfiden ker Pakatan Rakyat boleh menang dan seterusnya mengekalkan kuasa pemerintahan di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan?

Kalu tanya gua la ... Gua tak konfiden langsung... Pasai aper.... Hahaha... Pasai...

Kalu lu nak tau la ... Dijangkakan dana paling besar dalam sejarah Malaysia akan digunakan oleh BN kali nih...

Ikut maklunat toyol-toyol gua yang ader kat dalam beberapa bank utama di Malaysia... Dijangkakan sekurang-kurangnya 2 bilion akan digunakan...

Pergh... Mewah betul lar...

Hahaha...

Mampuih lar Pakatan Rakyat kali nih....

Trend Terkini

Bhai.... skarang dah ader trend terkini.... PERKASA dan geng PEKIDA dah tunjukkan jalan.... hahaha

Trend terkini lagi sensasi aderlah.... kalu lu tarak puas hati samer mana-mana orang... lu buat jer demo kat depan rumah orang yang lu tarak puas hati tue... 

Contoh;
  1. Geng Peniaga KL yang didalangi oleh PEKIDA bukak gerai burger kat depan rumah Ambiga... pasai tak puas hati ngan Ambiga dan BERSIH 3.0
  2. Geng PERKASA dan UMAMAKNO Pulau Pinang plak buat upacara pengebumian kat depan rumah Lim Guan Eng ... pasai diorang tak puas hati cara Lim Guan Eng mentadbir Pulau Pinang.... 
Hahaha....

Lepas nih... boleh lar kiter buat benda yang samer gak kat semua rumah orang yang kiter tak puas hati.... hahaha.... kepimpinan dari teladan kan... hahahaha

Oh yer... pelik gak gua... macam mana geng peniaga KL yang didalangi PEKIDA tue boleh bukak gerai burger kat depan rumah Ambiga.... err... Penguatkuasa Majlis Bandaraya takder plak datang sergah dan rampas semuanya kerana berniaga ditempat yang tidak dibenarkan... hehehe... atau penguatkuasa sudah dibayar... sudah takut... pasai semua didalangi oleh UMAMAKNO .... hahaha...

Wei... hari nih depa kata hari ulangtahun UMAMAKNO ke 66 ..... hahaha... nak tipu pon pada-pada la.... itu dulu tahun 1987 kan sudah mati.... macam mana boleh sambut hari ulangtahun yang dah mati.... hahaha....

Ohh.... lupa la... yang dulu UMNO... yang sekarang nih UMAMAKNO .... hahaha... lain.. lain.... hahaha ... yang dulu disokong oleh manusia yang bernyawa... yang la nih disokong oleh hantu... pengundi hantu... hahahaha

Baca : SINI dan SINI

Hj Najib Razak?

Bhai.... hahaha.. gua nak tanya lu aaa.... berapa kali Najib Razak dah pegi Mekah aaa.... hahaha

Banyak kali ker..... ooooo... kalu banyak kali... mesti at least ader yang dapat Haji Mabrur..... hehehehe.... atau.... selama nih... dier cuma dapat Haji Malboro jer... hahahaha..... sori aaa...

Sori aaaa... bukan mempertikaikan... cuma bertanya.... hehehe...

Jadi... betul la dier Haji Najib Razak ? atau biasanyer orang ringkaskan tulisannyer jadi Hj Najib Razak?

Atau.... sebenarnya Hj Najib Razak tue aderlah bermaksud HaramJadah Najib Razak? ... semacam samer jer akronim dier... HJ Najib Razak = HaramJadah Najib Razak ...... hahahaha ....

Atau kalu kiter ringkaskan lagi... dier akan jadi HJ NaZak ... hahaha HaramJadah NaZak ..... hahaha

10 May 2012

Kan Gua Dah Bagitau

Bhai... kan gua dah bagitau ... persatuan silat yang ader kat Malaysia nih buat malu jer.. buat malu pengasas dan susur galur persilatan jer.... 

Dulu orang belajar silat untuk membenteras kezaliman dan menjaga kepentingan umum... la nih.... perguruan silat dah jadi komer-sial bhai... komer-sial .... hahaha

So... jadi la PEKIDA.. PERKASA... bouncer kelab malam... excort VVIP buat kerja maksiat... hahaha.... habis la... hahaha

National Fatwa Council (NFC)

Kuala Lumpur (10 May 2012) :

National Fatwa Council (NFC) has been advised to pay back the loan amounting RM250 million that has been given to them to initiate a breeding and managing cattle in Negeri Sembilan. A group of Malaysian NGO that formed BERSIH 3.0 has been given the ultimatum to National Fatwa Council (NFC) to settled the repayment before the 13th General Election.

Nevertheless, no specific instruction has been given to National Fatwa Council regarding the interest rates that NFC shall be imposed. On the other hand, no comment has been given to reporter by the management of National Fatwa Council (Abdul Shukor Hussin) regarding this matter. NFC management were reported to have a long meeting today from early morning.

The NGO (BERSIH 3.0) has been initiating a movement for a clean and comfortable cattle farm in Malaysia to accommodate healthy cows. Healthy cows will give good image to Malaysia cattle breeder and therefore will bring in more foreign direct investment (FDI). It also can boost up Malaysia GDP to a new higher level and eventually push up our Bourse (Kuala Lumpur Stock Exchange).

(NNA - Nonama News Agency)

IPO Felda Global Venture

Hahaha... banyak orang yang sedang ternganga la nih... hahaha... yer la... ader tiga empat sebab diorang ternganga...

  1. Ternganga pasai dengaq citer dapat RM15 ribu...
  2. Ternganga biler dengaq citer saham-saham... dan pasaran saham...
  3. Ternganga dengar labun boleh jadi jutawan segera..
  4. Ternganga dengar citer gempak pasai Felda ...
  5. Ternganga dan ternganga lagi biler tau pasai boleh buat pinjaman bank beli saham FGVHB
  6. Ternganga biler dengar boleh buat pinjaman tanpa cagaran..
  7. Ternganga biler tahu boleh buat pinjaman tanpa had....
Tapi ngaga diorang nih... sampai langau boleh masuk dalam mulut... hahaha... diorang lupa bahawa...
  1. Pinjaman tue kena buat ngan Maybank (Maybank tue UMNO punya la.. hahaha)
  2. Pinjaman tue kena bayar bulan-bulan start dari tarikh pinjam
  3. Saham tue hanya boleh jadi duit kalu dijualkan pada harga tinggi.. kalu harga jatuh... simpan jer la... hahaha
  4. Harga Pra IPO biasanya sekitar RM1 seunit... tapi dijangkakan naik masa IPO sehingga RM3 atau RM5 dalam satu hari (ini memang biasa untuk semua IPO)
  5. Harga saham akan turun naik selepas itu.... lagi lama simpan... lagi banyak la kena bayar hutang bank..
  6. Bank biasanyer akan buat satu terma (bayar full settlement) cuma boleh dibuat selepas tempoh bertenang biasanyer selepas 6 bulan... jadi... kalu saham FGVHB nih jatuh merudum dalam tempoh 6 bulan tue... mampuih kena bayar hutang dan tanggung rugi.
  7. Kalu harga saham FGVHB kekal lebih tinggi dari harga Pra IPO... selama lebih 6 bulan.. makanya boleh untung kalu jual dan tolak hutang Maybank
  8. Maybank tetapkan caj bunga atas pinjaman tersebut pada 5% (lebih tinggi daripada pembiayaan peribadi biasa - contoh BSN cuma menetapkan kadar bunga pinjaman peribadi pada sekitar 2.99 atau 3.5% sahaja)
Nak kata untung... kalu beli saham Pra IPO FGVHB nih... memang gua stuju untung... tapi kalu pakai modal sendiri la.. sebab .. dalam tiga hari selepas IPO ... boleh dah jual... masa tue harga akan pergi pada nilaian "Highest Peak Price" ....  tapi lepas tue... hehehe... harga akan jadi stagnant... hahaha... statik atau merudum... hahaha

Kalu gua ader duit banyak... gua tak beli sekarang nih... tapi gua akan beli direct ngan mana-mana pakcik makcik peneroka Felda yang dah tersangkut hutangnyer ngan Maybank pasai beli saham nih... gua akan beli saham nih secara bawah  harga market.... harga nak kasi pakcik makcik nih setel hutang bank jer... hahaha... yang penting gua untung... hahaha...

Pergh... kapitalis sungguh la gua nih.... hahaha.... lantak la.... saper suruh terlibat ngan saham....  pakcik makcik Felda nih ingat IPO FGVHB nih samer sebuntat sebijik macam saham ASB... hahaha... cukup tahun dapat dividen dan bonus... hahaha.... maner taknyer... Ahmad Maslan, Isa Samad dan Najib Razak dok labun macam tue... hahaha... percaya besar la pakcik makcik Felda nih... hahaha

Kantoi... kantoi... 

Pemurtad Dilanggar Lori??

Hahahaha... Hassan Ali (JATI)  kater pasangan suami isteri yang mendedahkan pengakuan murtad (dalam bentuk audio sahaja) tue telah dilanggar lori .... hahaha... permurtad dilanggar lori...

Lori aper yang langgar... lori hantu ker... atau lori kontena... atau dilanggar lori ais.... takpon dilanggar oleh lori Najis IndahWater... hahahaha...

Macam mana nak langgar pemurtad nih... kenal pon idak... hahaha... atau yang melanggar tue sebenarnya adalah Hassan Ali sendiri.... hahaha.. yer la.. dier sorang jer yang kenal katanyer la... hahaha...

Hahaha... Hassan Ali... tolong aaa.. jangan nak buat sensasi.. kalu nak buat sensasi.. pi mintak kerja sama TV3.. jadi pengacara rancangan TERJAH Melodi tue.... ganti tempat Naz Ahmad... hahaha ....

Nampak sangat la Hassan Ali nih nak cari glamer... hahaha.. sebab dah lama dah paper dan tv tak keluar citer dan gambar dier... hahaha..... lawak aaaa...... Buang maser jer layan Hassan Ali ngan Zulkifli Nordin nih... samer jer bangang dua-dua nih... dan giler glamer.... hahaha

Jangan Buang Masa Kita

Bhai.... Gua nak nasihatkan lu.... jangan la buang masa kita untuk jawab persoalan dan hujah bodoh yang datang dari mulut orang bodoh... Lagi kiter layan... lama-lama kiter akan jadi bodoh macam diorang... hahaha

So... kiter biorkan jer diorang nih bodoh sengsorang.... hahaha

Panel Pengganas

Hahaha.... Hanif Omar dilantik lead panel bebas siasat BERSIH 3.0 ...

Cuba lu bayangkan bhai.... Hanif Omar sendiri pon tak berapa bebas mindset dier ... Camana dier nak lead panel bebas... Diri dier sendiri pon tarak bebas .... Hahaha

Gua rasa aaa... Lebih baik panel bebas ini diketuai oleh Rahim Noor ... Sebab kalu nak siasat keganasan polis... Orang yang terbaek aderlah Rahim Noor..... Kan ker dier sendiri pon ganas...

Hahaha...

09 May 2012

Syaitan Pun Malu

Hahaha.... Ngarut betul la UMNO/BN nih.... hahaha.. punya lar takut ngan kebangkitan rakyat Malaysia yang semakin hari semakin sedar akan bencana dan celaka yang dibawak oleh UMNO/BN nih... sampaikan semuanya diperkudaka.... hahaha

Teruk betul la.... Ularmak dan Kangkong aper lagie... semua ternganga menunggu rejeki turun dari tangan UMNO/BN... yer la... pada pandangan Ularmak dan Kangkong nih... rejeki bukan datang dari Allah Taala... Tuhan Sekalian Alam... tapi datang dari UMNO/BN ...

Sebab itu lar diorang sanggup bersekongkol dengan UMNO/BN ... Malah Ularmak, Kangkong dan Mufto nih sanggup menjual ilmu dan agama... demi sesuap nasik... hahahaha..... Moga-moga masa mati nanti pun mengucapkan kalimah "Tiada Tuhan Melainkan UMNO/BN" ....

Bhai... Syaitan pun malu camnie... Syaitan (Azazil) pon tahu dan yakin Allah AzzaWajalla yang menurunkan rezeki.. yang menghidupkan dan yang mematikan... serta yang mempunyai dan menguasai segala kerajaan... Syaitan (Azazil) pun takkan mengaku Tuhan selain dari Allah....

Bayangkan... bila mana Azazil (Syaitan) berkata dengan Firaun ... yang mengatakan bahawa Azazil sendiri pun tidak akan mengaku dirinya Tuhan.... dikala Firaun mengangkat dirinya sebagai Tuhan....

Inikan pulak kepada pemberi rejeki.... Tapi kalu dah spesis bangang UMNO/BN tue... susah skit nak cakap aper... yer la... diorang nih terlebih bijak... sampaikan Syaitan pun malu .... hahaha

NFC = National Fatwa Council ???

Hahaha... What a coincidence ... hahahaha....

So if NFC were to breed and herd cows... do National Fatwa Council did the same ... hahaha....

If NFC (Shahrizat Jalil husband pet project) were making RM250 million in cash... how much National Fatwa Council get... hehehehe....

No wonder nowadays people tend to belittle National Fatwa Council .... hahaha... it because of resemblance of NFC .... or is't in disguise... hahaha

Hahaha..... What a coincidence....

Panel Bebas Kepala Butuh Najib La

Bhai... macam sial jer... itu hari Najib Razak kata akan ader satu panel bebas untuk siasat BERSIH 3.0 .... mula-mula nampak macam best... nampak macam bagoosh... tapi rupanyer... sebijik macam kepala butuh Najib lar...

Panel bebas kepala butuh Najib lar... biler lantih Hanif Omar jadi ketua panel bebas nih... 

Ini bukan bebas... ini bangang namanyer.... aper ker jadah lantik mangkuk ayun bangsat nih.... Tiga hari sebelum BERSIH 3.0 itu hari mangkuk nih cakap BERSIH 3.0 diserapi oleh agen-agen Komunis... la nih mangkuk nih plak dilantik untuk mengetuai "PANEL BEBAS" ...

Macam sial jer.... nak tipu dan bodohkan ahli UMNO boleh aaa... orang lain rakyat Malaysia mana boleh kena tipu bangang macam nih.... Bagero betul lar Najib nih...

Aper "DEWA-DEWA" tak nak komen ka.... atau sudah senyap kenyang melantak harta rakyat..... bangsat betul lar biler ader dewa-dewa sembilan ekor nih..... 

Sebijik Macam Samseng

Ceh.... Mau ugut dan kasi takut sama rakyat eh... Cukup la wei Bakri Zinin ooi.... Orang ramai takder tolol macam lu tue ....

Lu ingat dengan gambar yang tak cukup clear dan muka tak penuh ... Boleh tau saper nama dan alamat... Hahaha... Tak payah buat lawak aaa Bakri Zinin ooi...

Kepada sesapa yang jadi balachi dan informer tue ... Lain hari lu plak yang akan kena ngan polis ... Lu ingat polis nih akan defend lu ker... Sori la bhai....

Bakri Zinin ooi.. atas akta aper perlu diorang nih bakal ditangkap .....

Ini nasihat gua buat Bakri Zinin .... Tangkap dulu anak buah lu yang belasah orang ramai tue.... Baru la 141 peserta BERSIH 3.0 akan datang jumpa pegawai di Balai

Sokongan Kuat

Felda merupakan lubuk undi bagi BN .... Jadi pasai itue lar UMNO bukan main beriya-iya bagi macam-macam kat diorang...

Lepas nih aper plak modal BN...

Kumpulan ularmak depa dah pergunakan...

Kumpulan kangkong pon depa dah pergunakan..

Kumpulan budak sekolah depa dah pergunakan gak..

Anjing pon depa dah pergunakan....

Cuma syaitan jer depa belum pergunakan... Hahaha... Biler ntah depa nak gunakan syaitan?

Hahahaha...

Tapi... Rasanyer syaitan pon malu nak bekerjasama dengan UMNO-BN nih.... Hahaha

08 May 2012

Detergent 4.0

Go... Go.... Detergent 4.0 ...


credit to Pak Bakaq

Hahaha...

Kaum Sikh dapat something.... Hehehe... Semua pasai pancing undi...

Kaum India dapat something.... Hehehe... Semua pasai pancing undi...

Warga Felda dapat something.... Hehehe... Semua pasai pancing undi...

Cuba kalu BN menang besar pada PRU12 haritue... Ingat ader diorang nak kasi semua ini..... Hahaha

Semua pasai UMNO/BN sudah kecut telor... Susah gelabah... Sudah risau... Sudah nampak liang kubur... Hahaha

Itu tandanya PRU13 sudah makin dekat... Hahaha

Jom kiter beli kain kapan dan pos lajukan kat pejabat UMNO/BN yang berhampiran... Pos skali ngan kapur barus .... Hahaha... Jangan lupa pos air mawar skali.....

07 May 2012

Aper Ader Hal

Hahaha.... Bhai .. lu tentu tau kan.... Logo Halal JAKIM pon ramai yang palsukan... dan aper tindakan JAKIM .... siasat... hahaha... JAKIM selalu bagitau yang dier tak cukup kakitangan nak buat pemantauan bab HALAL nih.... hahaha...

So... aper ader hal kat Majlis Fatwa Kebangsaan nih.... ader orang amik pot ker..... Hahahaha.... Fatwa haram merokok pon orang buat derk jer... tambah lagi fatwa kata perhimpunan BERSIH 3.0 itu hari aderlah haram...

Hahaha... takder saper nak amik pot la bhai... hahaha... Sebab pada pandangan orang ramai... Majlis Fatwa nih nampak sangat membodeknyer... nampak sangat tak bersandar kepada ilmu yang ader .. tak bersandar kepada hujah agama... nampak sangat semacam ader agenda terselindung... hahaha

Buat Malu jer Majlis Fatwa nih....yang sohih haram dalam Islam macam TOTO, Magnum 4D, Pusat Judi Genting tue.. haram tak citer aper... ngaper tak keluarkan fatwa mengharamkan Kerajaan memberikan lesen judi.... hahaha...

Tak pon... kenaper tak kuarkan fatwa mengharamkan Kerajaan Malaysia terlibat dengan rasuah ..... atau kenaper tak kuarkan fatwa haram berlaku tidak adil kepada masyarakat.... ataupun kuarkan fatwa haram menyekat hak rakyat Kelantan untuk terima Royalti Minyak....

Paling cikai pon.. kenaper tak kuarkan fatwa haram PTPTN menindas peminjamnyer... atau lagi satu.. yang ini lagi best... kenaper tak kuarkan fatwa haram bagi Bank-Bank Islam/Syariah untuk memberikan pinjaman pembelian rumah (bank beli dulu kemudian jual kepada pembeli dengan bayaran tertangguh) walhal rumah tersebut tak siap lagi...

Hahaha.....  aper ader hal bhai... orang tak amik pot pon...

Gua Bukan Beragama Buddha Tau ...

Macam haram jer gua dapat sms nih...


hehehe... gambor gua rembat nih.. hahaha

Lu Orang Perasan Tak?

Pergh... gua dari hari mula lagi Ketua Setiausaha KDN, Mahmood Adam tue kuarkan statement pasca BERSIH 3.0... gua dah perasan something.... Lu orang perasan tak? Hahaha... takkan tak perasan kot....

Dier kater...

Kementerian Dalam Negeri (KDN) mendedahkan Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengalami kerugian harta benda dan aset serta tanggungan sebanyak RM1,828,610 gara-gara perhimpunan haram Bersih 3.0 di ibu negara Sabtu lalu.


Ketua Setiausaha KDN, Tan Sri Mahmood Adam berkata, kos kerugian itu sepatutnya boleh dielak dan digunakan untuk membiayai perkara yang lebih berfaedah buat negara sekiranya perhimpunan haram Bersih 3.0 tidak berlaku.


“Justeru kita sangat prihatin di atas pengorbanan pihak polis dalam menjalankan tugas bagi menjamin keselamatan dan keamanan semasa perhimpunan haram Bersih 3.0 pada 28 April 2012.


“Mereka bukan sahaja telah bersabar apabila dengan maki hamun dan dicederakan oleh peserta perhimpunan tersebut, malah PDRM turut mengalami kerugian harta benda dan aset serta tanggungan berjumlah RM1,828,610,” katanya melalui satu kenyataan media hari ini.


Mengulas lanjut, Mahmood berkata, seramai 14,331 anggota PDRM bertugas sepanjang perhimpunan haram Bersih 3.0 berlangsung melibatkan pegawai dari Jabatan Pengurusan, Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Jabatan Logistik.


Menurut beliau, turut terlibat adalah anggota dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN), Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK), Cawangan Khas, Pusat Latihan Polis (Pulapol), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) KL dan Pasukan Petugas Khas Persekutuan.


Sehubungan itu, kata beliau, polis sedang mengesan pihak perusuh yang bertindak ganas dan mencederakan anggota polis serta petugas media dan memusnahkan harta awam sepanjang perhimpunan haram Bersih 3.0.


“Kerajaan akan mendedahkan semua rakaman sebenar apa yang berlaku semasa perhimpunan tersebut dan mengedar gambar-gambar individu yang terlibat dalam insiden keganasan dan kekecohan itu tidak lama lagi supaya orang ramai boleh membuat penilaian sendiri,” katanya lagi.


Cuba lu orang semak balik bahagian yang gua boldkan tue... hehehe... statement yang gua gelapkan tue... hehehe ...

14 ribu lebih tue anggota PDRM ... hehehe... sedangkan bilangan yang boleh kiter lihat pada BERSIH 3.0 itu hari kalu dikira dengan mata kasar yang berpakaian seragam ataupun bervest PDRM ... paling banyak pon dalam 4 atau 5 ribu lebih jer... hahahaha...

Jadi kemana pergi lagi 9 atau 10 ribu lebih lagi anggota PDRM ..... hahaha...

Itulah bilangan yang menyamar jadi peserta BERSIH 3.0 ... itulah bilangan yang jadi agen provokasi... itulah jugak bilangan yang buat khianat.. itulah jugak bilangan yang buat taik... itulah bilangan yang belasah anggota PDRM yang lain pada permulaannya sehingga mencetuskan huru-hara.. yang kemudian disambut oleh orang lain yang tengah panas hati...

Itulah jugak bilangan yang merosakkan harta awam dan sebagainya demi untuk menunjukkan bahawa peserta BERSIH 3.0 aderlah perusuh... pembuat kacau bilau... Semuanya berpakaian warna kuning... berbaju BERSIH... sebab diorang dapat beli baju tue dengan senang...

So... pada BERSIH 4.0 nanti.. aper kata kita buat pusat penjualan baju T BERSIH 4.0 secara teratur... seorang rakyat cuma boleh membeli sehelai sahaja... semua kena tunjukkan kad pengenalan.. dan butiran mereka yang membeli diambil dan disahkan untuk rekod... Dengan cara ini ianya dapat dikawal.. dan seterusnya hanya dapat mengelakkan penyamaran... Tak boleh beli secara borong.....

Mana-mana orang yang memakai baju selain dari baju piawai BERSIH 4.0 perlulah diperhatikan... dan tindak tanduk mereka diawasi...

Gua berani jamin... yang 9 atau 10 ribu orang nih la yang membuat kacau bilau pada BERSIH 3.0 .... dan pastinya mereka-mereka patut kita sumpah seranah dan celakakan sampai bila-bila.... Bangsat punya UMNO/BN ....

Ooo... Baru Gua Tau

Bhai... baru gua tau... yang mangsa nih aderlah mak kepada Khalid Ismeth.... mmmmm ... patutlah dier mengamuk dan cakap macam-macam pada Polis... kalu kena camnie kat gua pon.. gua akan amik tindakan yang samer....

Artikel Sebelumnya : BERSIH 3.0 : Siri Bergambar 1


Makcik nih pengsan dan sesak nafas (pandangan gua ianya agak serius) sebab terkena gas pemedih mata/penyesak dada yang ditembak oleh anggota FRU/LSF berhampiran dengan simpang empat berlampu trafik Dataran Merdeka berhampiran dengan Bangunan Mahkamah.


Yang gua ingat.. Suami dier berkata yang dier akan menuntut balas jika berlaku apa-apa yang tak elok keatas isterinya... Masa tue gua tengah amik gambar bersama dengan sorang jurugambar dari Russia... lupa plak nak ingat nama dier.... kitorang dua orang jer jurufoto masa tue kalu tak silap ... sebelum ramai lagi jurugambar meluru ke situ untuk amik gambar.

06 May 2012

Remembrance De BERSIH 3.0

If you are a Malaysia... If you are against any in-humane action.. If you are against any brutality... and if you are a good citizen... please remember to VOTE wisely ... or else this thing might also happen to you, your family and your friend...

This bloodbath will continue to be remembered.... "Remembrance De BERSIH 3.0"











Bila Mau Buat Fatwa Haram Tipu Pilihanraya

Hahaha .... Lagi banyak fatwa yang nampak bodoh dikeluarkan oleh Majlis Fatwa.. lagi menyebabkan orang akan kata Majlis Fatwa nih tak lebih dari satu cabang dalam UMNO/BN ..

Macam mana orang nak respek fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa ... kalu satu demi satu fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa nampak sangat dangkal dan cetek ilmunya..

Nampak sangat macam nak membodek... elok sangat la tue... senang skit nak jadi bahan bakar api neraka... hahaha... sebab mengeluarkan fatwa mengikut nafsu dan ikut telunjuk...  cenderung kepada kezaliman... elok sangat la tue..

Baca Sini : BERSIH 3.0 Haram

Pengecut Juga Rupanya PDRM Ni

Hahaha... gua ingat samseng-samseng PDRM gempak sangat ... hahaha.. itu hari masa BERSIH 3.0 .. bukan main macam hero .... belasah sana sini... mentang-mentang la. yang pi BERSIH 3.0 itu hari dari kaum tua.. makcik-makcik.. nyonya-nyonya...achi-achi... bebudak kecik... bebudak remaja... jadi berani la samseng PDRM belasah sana sini...

Tapi biler kat Klang... mogok Pemandu Lori kat Klang baru nih... apersal takder sekor pon samseng PDRM yang digerakkan.... awat takut ka? hahaha

Nampak sangat pengecut juga rupanyer PDRM nih... hahaha... takut nak bertemu buku dengan ruas... hahaha... cuba kalo samseng PDRM digerakkan kat Klang baru nih... hahaha... mau ader sekor dua anggota yang kojol kot... hahaha..

Bukan la gua suka ader yang kojol... cuma... masa tue la baru tengok samer ader samseng PDRM nih memang betul-betul samseng... boleh belasah mender... atau sebenarnya cuma samseng taik kucing jer...

Nasib baik lar yang pi BERSIH 3.0 itu hari bukan geng-geng driver lori nih... kalu tidak...masak la samseng-samseng PDRM tue... hahaha... lembik kena belasah... hahaha...

Ini yang pi kat tengok insiden kat Klang nih... jenis-jenis pegawai jer... awat... KP Selangor tak berani nak gerakkan samseng PDRM macam yang kat BERSIH 3.0 itu hari ker... atau ... samseng-samseng tue bukan anggota PDRM... tapi yang dibekalkan oleh PEKIDA dan PERKASA... hahahaha.... samseng upahan UMNO jer... hahaha

Buat malu aaa PDRM nih...

Peringatan Buat Anwar Ibrahim, Hadi Awang dan Lim Kit Siang

Ini satu peringatan dari gua buat Anwar Ibrahim, Hadi Awang dan Lim Kit Siang ....

Tolong aaa... tolong jangan "tabur paku" atas jalan rakyat yang nak menuju kearah mengubah negara ini menjadi lebih adil, bersih dan demokrasi...  jangan dok pikir pasai lu orang jer... dan jangan pikir pasai orang-orang sekeliling lu yang lebih sudu dari kuah....

Kalu lu orang buat perangai giler... ngan lu orang.. lu orang gua dan rakan-rakan lain akan humbankan... itu jer... takmo nak cakap banyak dah... cukup la...

Jangan jadi lebih UMNO dari UMNO okay...

05 May 2012

Rocky's Bru ... Don't Talk Cock

Dear Rocky's Bru ...

Please don't talk cock ... If you are brave enough.. surely you will get yourself at the BERSIH 3.0 event... But I'm sure you're chicken.. Therefore you just wait at the comfort of your house and follow the event on MSM ... hahaha...

That's why you don't know the real scenario's happen on the ground .... that why all your writes were just garbage...  What kind of media man you are... chicken....

I think that's why you got the Datukship... all because you are chicken.... hahahaha...

Buat Malu Perguruan Silat Jer

Hahaha... Pesilat-pesilat yang ader sekarang nih ... termasuk la guru-guru silat yang ader semuanya buat malu perguruan silat jer... hahaha...

Mana tidaknyer... sejak beratus tahun... kalu tak beribu tahun... orang belajar silat sebab untuk mempertahankan diri, keluarga dan masyarakat daripada ancaman kezaliman... dari dulu lagi semua perguruan silat mengajar anak muridnya akan falsafah silat.. falsafah dimana menegakkan yang hak dan menghalang kemungkaran....

Dulu masa gua "cuba" belajar ilmu silat Nasrul Haq (walaupun bapak gua tak kasi)... hahaha.... gua dibagitau oleh tok goru silat gua bahawa...ilmu yang ader tue aderlah untuk digunakan biler perlu... terutamanya untuk menentang kezaliman dan kemungkaran.... hehehe

Tapi.. la nih... mana dier semua perguruan silat... mana dier pesilat... mana dier tok guru silat... senyap... menikus... telur dah kecut ker... hahaha.... sebab takder saper pon nak menentang kezaliman dan kemungkaran... hahaha...

Malah... ader perguruan silat yang skrang nih bersekongkol dengan penzalim dan pemungkar.... malah bertindak mempertahankan orang dan pertubuhan yang khianat dan menekan rakyat.... hahaha... Ini semua sudah buat malu perguruan silat jer...

Aper daa.... tarak guna la kalu belajar silat setakat untuk jadi bouncer kelab malam... jadi bodyguard VVIP pi buat maksiat.... jadi kaki pukul .. dan jadi PEKIDA (kongsi gelap)... hahahaha.... buat malu perguruan silat jer... hahaha

Kalu setakat nak jadi gengster .. baik tak payah belajar silat... baik jer belajar kat KOLEJ PEKIDA kat Melaka tue... hahahaha......

WANTED BY RAKYAT

Hey dudes.... If "ROYAL" Malaysian Police (RMP) have the guts to publish theirs 49 ++ listing of most wanted BERSIH 3.0 participant ... why not me as a Malaysian citizen provides the same wanted listing...

But this wanted listing is the ones "Wanted By Rakyat" for being agent provocateur, boxed-in using tear gas, brutality and in-humane act to rakyat. Maybe my list is not as long as the one's publish by the RMP... but then, this is from me. I'm sure others will follow..

Even-though we might not got a chance to do a citizen arrest, but at least these BOZO's will be remembered forever by everyone... So lets give them the way to became famous....

By the way, it's KL Police head who asked people (rakyat) to identify the culprit in police force on BERSIH 3.0 ... I'm just doing my job as a concern citizen ...


Kalaulah Najib Seorang Yang Bijak ...

Bhai.... gua nak story samer lu satu mender... tentang ....Kalaulah Najib seorang yang bijak..... hehehehe

Lu tau dak.. Politik aderlah satu permainan persepsi.... persepsi bhai.... gua cakap lu.. hehehe... Persekitaran sedia ader akan membuatkan satu persepsi samer ader baik atau tidak ngan sesuatu agenda politik... Persepsi lah yang mengekalkan seseorang pemimpin samer ader kekal relevan sepanjang maser atau tenggelam dibawer arus politik... hehehe..

Kalaulah Najib seorang yang bijak... dier mesti akan boleh baca rentak permainan politik nih... malah mesti dier akan tau aper kesan persepsi atas seseorang pemain politik... hehehe... Tapi yer la... Najib Razak nih bukanlah bijak maner... hahaha... walaupun dier pernah jadi MB termuda sekali dalam sejarah Malaysia... hahaha... itu sumer pasai kabel.. bukan pasai dier bijak mender aper ... hahahaha

Lu tak dak... 1998 sampai skarang nih... dah berapa tahun aaa.... wei bhai.... dah 14 tahun bhai... kalu budak kecik yang lahir masa tue.. la nih dah masuk sekolah menengah... hahaha... tingkatan dua tue bhai... hahaha.... kalo orang dulu-dulu... kalu budak pompuan umur 14 tahun tue ... dah boleh kawin tue... hahaha...

Aper signifikennyer 14 tahun nih dalam story kalaulah Najib seorang yang bijak... hehehehe....

14 tahun tue la lamer maser Anwar Ibrahim kena pecat dari Kabinet Kerajaan Malaysia... dan seterusnya dari kerusi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.... dier dipecat oleh Mahathir Mohammed .....

Gua nak kasi tau lu satu mender... Gua takder taksub dan respek membuta tuli samer itu Anwar Ibrahim... samer gak gua tak taksub dan respek membuta tuli ngan Hadi Awang ... hehehe...

Jadinyer.... lu orang cer tengok... selama 14 tahun nih.. macam mana Anwar Ibrahim berjaya mengekalkan momentum sokongan rakyat terhadap perjuangannyer... walaupun macam mana bodoh sekali pon perjuangannyer... hahaha... semuanyer nih aderlah permainan persepsi... mantap ooo permainan yang Anwar Ibrahim buat... sampaikan nampak releven sepanjang maser.... Huh...

Sesuatu yang Mahathir Mohammed dan lain-lain masta dalam bidang politik pon tak dapat nak chelen... hahaha.... hebat...hebat.... hahaha... kena la puji skit kat Anwar Ibrahim pasai dier nih bijak memanfaat ruang dan peluang yang ader untuk kepentingan agenda dier... hahaha... Yang itu lebih kat Anwar... dan dier memang bijak untuk mengubah sesuatu menjadi persepsi yang mantop buat dier.... hahaha... macam haram jer... hahaha

So.... kalaulah Najib Razak seorang yang bijak.... sebijak gua.... mesti dier akan amik langka yang akan gua gariskan kat bawah nih.... sebagai satu gerakkerja untuk membaikpulih dan menguatkan momentum sokongan dan persepsi awam atas dier... hahaha

Jadi... aper yang perlu sebenarnya Najib Razak buat.... hahaha...Yang perlu Najib Razak buat sekarang nih.... aderlah..... jeng.. jeng... jeng...

  1. Buat satu pengumuman awam untuk memberitahu umum bahawa dier akan menubuhkan satu suruhanjaya diraja untuk menyiasat dan menganalisa insiden BERSIH 3.0
  2. Memberitahu awam bahawa dier telah mengarahkan Ketua Polis Negara menjawab segala tuduhan anggota PDRM yang membelasah orang awam, wartawan, jurugambar dan peserta BERSIH 3.0
  3. Memberitahu awam bahawa dier telah mengarahkan Ketua Polis Negara meminta maaf kepada semua yang mangsa belasahan anggota PDRM.
  4. Memberitahu awam bahawa JPM telah mengeluarkan satu surat tunjuk sebab dan tindakan tatatertib kepada KPN atas insiden BERSIH 3.0
  5. Memberitahu awam bahawa jawatan KPN digantung sementara sehingga semua siasatan berkaitan "police brutality" pada BERSIH 3.0 selesai
  6. Memberitahu awam bahawa semua pengawai dan anggota yang dituduh terlibat digantung tugas sementara siasatan selesai dijalankan
  7. Memberitahu awam bahawa semua media MSM tidak dibenarkan membuat apa-apa ulasan dan terbitan berkaitan dengan BERSIH 3.0 sehingga semua siasatan selesai dijalankan
  8. Memberitahu awam bahawa Ketua Polis KL digantung tugas sehingga semua siasatan selesai dijalankan....
Err... sebenarnya banyak lagie... tapi cukuplah yang ini jer dulu... hahaha

Kalaulah Najib seorang yang bijak... dan dier buat semua yang gua sebutkan diatas... mesti reputasi dan persepsi Najib Razak akan naik melonjak.. dan sekaligus membenamkan peluang Muhyiddin Yassin untuk merampas takhta Perdana Menteri Malaysia.... hahaha

Sebab... dari aper yang gua nampak la nih... Muhyiddin Yassin aderlah pemenang yang nyata dalam insiden BERSIH 3.0 nih... hehehe... ader peluang la Muhyiddin Yassin naik jadi PM lepas PRU13 nih... hahahaha... kira skrang nih Muhyiddin Yassin tengah menari gelek dan bertepuk tangan pasai insiden BERSIH 3.0 nih telah berjaya menjahanamkan reputasi Najib Razak... hahaha

Kalu BN teruk lagi dalam PRU13... mampus la Najib Razak di topple oleh Muhyiddin Yassin... hehehe



Surat Terbuka Seorang Remaja Untuk Najib Razak

Assalamualaikum Dato’ Seri. Saya, Muhammad Muizzuddin bin Zaini. InsyaALLAH, Julai nanti genaplah umur saya 19 tahun. Masih berbaki lebih kurang 2 tahun, sebelum saya layak mengundi. Tetapi saya yakin, dalam ruang demokrasi, tidak pula mensyaratkan yang saya hendaklah berumur 21 tahun untuk melayakkan surat saya ini dibaca Dato’ Seri.

Dato’ Seri, saya ingin memperkenalkan diri sebagai remaja yang sangat ingin tahu. Keinginan saya ini, menjadikan saya remaja yang tidak hanya terpaku di meja belajar semata. Saya mampu menonton berita hingga ke penghujungnya (tidak di bahagian Sukan semata).

Saya juga mampu membaca suratkhabar dari muka depan hingga ke muka akhir. ‘Singgah’ di laman-laman sesawang untuk melihat berita-berita yang tidak tersiar di media arus perdana. Saya juga remaja yang suka meladeni buku-buku yang tidak menjadi kegilaan kebanyakan remaja seusia saya kini.

Tidaklah pula saya katakan, yang saya lebih tahu daripada Dato’ Seri, tidak. Saya cuma mahu tegaskan, saya adalah remaja yang memerhati. Saya adalah remaja yang bukan kerjanya sehari-hari, makan, tidur, ‘menelan’ buku teks semata. Saya adalah remaja yang mengikuti rapat perkembangan-perkembangan semasa negara tercinta ini.

Izinkan saya Dato’ Seri, untuk memberi pandangan saya. Pandangan seorang budak, seorang remaja. Mungkin Dato’ Seri fikir, apalah ada pada seorang remaja seperti saya. Justeru, suka untuk saya ingatkan pada Dato’ Seri yang InsyaALLAH, kelak, kamilah yang akan membuang undi!

Dato’ Seri Najib yang saya hormati, memimpin sebuah negara bukanlah perkara yang mudah. Tidak pernah ia menjadi mudah, tidak boleh ia diambil mudah. Ia adalah persoalan besar dan penting. Persoalan yang diletakkan tinggi di dalam Islam. “Kepimpinan adalah amanah, celaan di dunia, dan penyesalan di akhirat”, begitu sabda Nabi SAW.

DASAR

Saya, yang tohor ilmu dan cetek pengalaman ini, percaya bahawa, setiap tindakan kita adalah bergantung kepada prinsip yang kita letakkan sebagai neraca asas. Bagi sesetengah orang, mereka meletakkan Demokrasi sebagai neraca asas mereka. Ada yang meletakkan kepentingan peribadi, atau kroni, atau Sosialisme, Liberalisme dan sebagainya. Bagi kita, seorang Muslim, neraca asas yang menjadi dasar pertimbangan kita tentulah ISLAM. Izinkan saya bertanya, apakah Asas Utama kepada setiap tindakan Dato’ Seri?

Apakah Islam? Atau Kepentingan diri, atau kroni, atau selainnya?

Maaf Dato’ Seri, kiranya jawapan Dato’ Seri bahawa asas bagi setiap tindakan Dato’ Seri adalah Islam (saya tak pasti jika Dato’ Seri akan memilih jawapan selainnya), maka saya ada beberapa soalan untuk Dato’ Seri.

Saya amat keliru dengan dasar Program Transformasi Ekonomi yang dibawa Dato’ Seri. Apakah ianya dirangka dengan neraca Islam atau selainnya. Justeru, saya mohon penjelasan Dato’ Seri.

Saban hari, saya dan rakan-rakan, menerima berita dari segenap pelusuk negara, samada dekat dengan kami atau jauh, remaja seusia kami yang MENGHILANG! Iya, ‘hilang’ nyawa kerana penggunaan dadah berlebihan atau kerana perlumbaan haram. ‘Hilang’ maruah dan harga diri kerana amalan penzinaan lewat pergaulan bebas. ‘Hilang’ akal kerana ketagihan ekstasi, pil khayal dan arak. ‘Hilang’ kewarasan hingga tergamak membunuh bayi kecil atau ditinggalkan di jalanan untuk menjadi habuan anjing dan hurungan semut. ‘Hilang’ kemampuan untuk menjadi barisan pelapis kepimpinan negara. ‘Hilang’ arah hinggakan nafsu ‘disembah’ sebagai Tuhan! HILANG Dato’ Seri, HILANG!

Saya begitu terkesan pada pesan Saiyidina Ali KWJ, “Lihatlah pada generasi muda, untuk menilai masa depan ummatnya”. Saya tergamam dan jadi takut Dato’ Seri, melihatkan rakan-rakan sebaya yang hanyut. Apakah sebegini hancur dan punahnya masa depan negara tercinta ini!?

PELAN TRANSFORMASI EKONOMI

Program Transformasi Ekonomi anjuran kerajaan pimpinan Dato’ Seri, turut menggariskan perancangan untuk MENJADIKAN MALAYSIA SEBUAH HAB HIBURAN MALAM UNTUK MEMACU INDUSTRI PELANCONGAN. Di atas alasan untuk memperkasa industri pelancongan dan menarik pelancong juga, kerajaan pimpinan Dato’ Seri merancang penubuhan kelab-kelab malam terkemuka, menganjurkan konsert utama, melonggarkan garis panduan untuk penghibur antarabangsa dan mempakejkan semula acara antarabangsa seperti Formula 1 dan MotoGP.

Kerajaan Dato’ Seri juga mencadangkan penubuhan zon hiburan di Greater Kuala Lumpur/Lembah Klang, Genting Highlands, Pulau Pinang, Langkawi dan Kota Kinabalu bagi menggandakan pendapatan hiburan malam Malaysia kepada RM1.8 bilion menjelang 2020. Penubuhan enam kelab malam baru yang mampu menampung kehadiran 900 pengunjung pada hujung minggu menjelang awal 2012 akan menyusul. Dua lagi akan beroperasi pada 2013 dan 2014.

Maka, menjelang 2014, akan terdapat sekurang-kurang 10 kelab malam di zon hiburan. Rancangannya adalah untuk menghasilkan impak pendapatan kasar negara RM0.7 bilion dan mewujudkan lebih kurang 5,000 pekerjaan baru menjelang 2020. Bagi mencapai hasrat itu, kerajaan Dato’ Seri akan merubah beberapa peraturan hiburan, termasuk membenarkan pelanjutan had waktu beroperasi bagi pusat hiburan malam.

Dato’ Seri juga berhasrat melonggarkan lagi syarat-syarat untuk persembahan artis luar negara. Dan kami telahpun menyaksikan bagaimana, seorang penyanyi gay membuat persembahan, memuaskan nafsu remaja-remaja muda, dengan kebenaran daripada kerajaan Dato’ Seri.

Izinkan saya ulangi soalan saya Dato’ Seri, apakah Islam diletakkan sebagai neraca timbangan waktu Dato’ Seri merangka, membentang dan membahas idea ini? Ataupun Dato’ Seri punya pilihan lain yang Dato’ Seri lebih suka untuk diletakkan sebagai neraca timbangan?

Yang Amat Berhormat Dato’ Seri, apakah Dato’ Seri penuh sedar, bahawa perancangan Dato’ Seri ini adalah perancangan ‘PEMUSNAHAN’ besar-besaran? Ini bukanlah pelan pembangunan ekonomi, ini adalah pelan ‘PEMUSNAHAN’ berskala besar, yang akan menjadikan rakan-rakan seusia saya, remaja semuda saya atau lebih muda, hancur musnah Akhlaknya, punah-ranah Sahsiahnya.

Iya, Dato’ Seri akan ‘menghancur’ dan ‘membunuh’ pemimpin masa depan, para bijak pandai masa depan. Dengan Dato’ Seri melambakkan pada mereka, hiburan dan keseronokan melampau! Saya dan rakan-rakan, bakal dihidang dengan acara memuas nafsu yang berterusan. Ini akan menatijahkan hanya satu Dato’ Seri, hilang upayanya kami untuk menduduki barisan kepimpinan negara suatu masa nanti. Atau apakah pada pandangan Dato’ Seri, yang kami akan menjadi lebih bijak dan pandai kiranya ‘menelan’ hiburan-hiburan ini?

IFF dan AURAT

Dato’ Seri, seolah-olah saya pernah mendengar Saiyidina Umar al-Khattab menegaskan, “Bahawa adalah kita, ummat yang dimuliakan Allah dengan Islam. Sesiapa yang mencari kemulian selain daripada Allah, maka akan dihina Allah”. Terasa-rasa seperti terdengar SA Umar beritah demikian, kerana ia begitu meresap masuk di hati ini.

Dato’ Seri, saya begitu kecewa dan terkesima jadinya, waktu melihat Dato’ Seri dan isteri, melangkah megah di Festival Fesyen Islam, Monte Carlo tempoh hari. Saya tak dapat mengawal hati, untuk berteriak-teriak marah tatkala melihat gambar pakaian-pakaian yang diperaga atas nama “Kelembutan Islam” (Modesty of Islam), yang dinaungi oleh isteri Dato’ Seri dan pastinya dengan izin Dato’ Seri. Saya dan sahabat-sahabat terpinga-pinga dan tertanya-tanya, apakah ini pemahaman Dato’ Seri dan isteri mengenai pemakaian di dalam Islam?

Saya dan rakan-rakan jadi jelak dan muak Dato’ Seri, maaflah. Waktu Dato’ Seri ‘bertempik’ berikrar untuk mempertahankan Islam dan Melayu, isteri Dato’ Seri tidak pernah berusaha untuk menyahut seruan suaminya sendiri. Isteri Dato’ Seri tidak pernah kelihatan menutup aurat dengan sempurna. Isteri Dato’ Seri berpeluk mesra dengan orang yang haram bersentuhan (bukan mahram) tanpa segan silu di khalayak ramai. Saya tertanya-tanya, apakah Dato’ Seri meredhai perbuatan isteri Dato’ Seri ini?

JUDI

Bukan sedikit kontroversi yang berlaku waktu Dato’ Seri mengumumkan pemberian lesen kepada syarikat-syarikat tertentu untuk mengurus perjudian sukan di Malaysia pertengahan 2010 lalu. Sukar untuk saya agak, apakah harapan Dato’ Seri dengan pemberian lesen-lesen judi ini?

Apakah ini juga satu pelan meningkatkan ekonomi Malaysia? Apakah Dato’ Seri gembira dengan duit yang mencurah masuk, dalam masa yang sama kita melihat betapa hebatnya gejala buruk yang bakal timbul lewat perjudian?

Apakah Dato’ Seri meletakkan neraca BERKAT dan LA’NAT waktu mengemukakan cadangan ini? Apakah Dato’ Seri akan meredhai kiranya rakyat Malaysia memberi sesuap nasi kepada keluarga mereka, daripada wang yang mereka perolehi hasil judi? Apakah budaya yang cuba dibentuk Dato’ Seri sebenarnya?

Apakah keputusan-keputusan ini, ditimbang dengan neraca agama? Atau Dato’ Seri menggunakan neraca lain sebagai ganti?

KEMISKINAN dan HARGA NAIK

Dato’ Seri, orang bangsawan. Keturunan bangsawan. Barangkali, jika tidak jadi Perdana Menteri Malaysia pun, Dato’ Seri tetap akan hidup senang-lenang mewarisi kekayaan. Menteri-menteri Dato’ Seri juga, kaya raya.

Maka, tidak kiralah, jika hari ini minyak naik 10 sen, 20 sen, 50 sen atau Rm 10 sekalipun, Dato’ Seri dan sekalian menteri tidak akan bersusah. Tidak perlu berjerih payah.

Tahukah Dato’ Seri, di celah-celah, ceruk-ceruk kampung atau kota, ada rakyat yang menderita lewat kebejatan ekonomi yang punah hasil ketirisan dan kelemahan pengurusan. Pengurusan yang tidak meletakkan Islam sebagai neraca dan Allah sebagai penilainya, adalah pengurusan yang menghancur!

Dato’ Seri, saban hari saya melihat orang-orang miskin dan kesusahan. Tahukah Dato’ Seri, untuk menyekolahkan anak pun, sudah membuatkan mereka terpaksa membanting tulang, berusaha keras, apatah lagi untuk menghantar mereka ke menara gading (yang PTPTN lebih menghimpit daripada membantu). Kadang-kadang, apabila anak-anak yang bersekolah, meminta wang lebih untuk buku rujukan tambahan, si ibu atau bapa terpaksa menghulur dalam titis air mata. Sudahlah yuran persekolah masih dihutang. Bukan sedikit keringat yang dicurah, demi sesuap rezeki halal untuk anak-anak dan keluarga.

Kerajaan Dato’ Seri jangan terlalu bergantung kepada statistik dan kajian untuk menilai kemampuan rakyat. Selamilah sendiri penderitaan rakyat, yang terseksa dan merana kerana sistem ekonomi yang menyiksa. Setiap kali harga minyak atau keperluan utama naik, meski sekadar 10 sen atau 20 sen, mengalirlah air mata rakyat yang menanggungnya.

Rakyat benar-benar tersiksa sekarang. Janji tinggal janji, janji tidak pernah dipenuhi. Janji itu dan ini, sekadar untuk meraih undi. Waktu berkuasa, kami rakyat sudah dilupai. Tinggal kami, bermatian berusaha keras sendiri.

SUARA RAKYAT

Waktu rakyat turun ke jalanan berdemonstrasi, untuk meluahkan rasa yang terbuku di hati, dan berkongsi pedihnya kehidupan dengan Menteri-menteri yang berkuasa, Dato’ Seri menghantar pada kami, ‘perusuh-perusuh’ yang membantai tulang lemah dan daging kurus kami. Kami dibelasah dan diinjak-injak umpama binatang korban, umpama tak punya maruah. Kami diherdik dan dicaci. Kami disimbah dengan air kimia yang saya yakin, Dato’ Seri sendiri tidak pernah rasai pedih dan peritnya.

Dan menteri-menteri Dato’ Seri, tanpa rasa bersalah, menggelarkan kami sebagai perusuh yang cuba menggugat keselamatan negara, beruk-beruk di jalanan yang cuba menarik perhatian.. kalaulah mereka yang menuduh melulu itu, memahami pedihnya hati ini.

Semuanya adalah kerana, kami rakyat, cuba untuk berkongsi rasa dengan pimpinan negara. Sudahlah pilihanraya dijalankan dalam keadaan penuh keraguan dan ketidakadilan, ruang media yang disekat, tangan dan kaki kami rakyat diikat, maka ruang kecil untuk bersuara di jalanan inilah, ruang untuk kami menyampaikan rasa pada pemerintah dan pemimpin kami. Sekadar ruang kecil untuk kami bercerita dan berkongsi, betapa peritnya kehidupan yang kami rakyat lalui.

Pernahkah Dato’ Seri pedulikan suara kami? Pernahkan selain daripada tarikh pilihanraya Dato’ Seri menjadi begitu cakna pada kami? Pernahkah waktu pandangan rakyat yang tidak menguntungkan Dato’ Seri diambil peduli? Pernahkah Dato’ Seri?

Dato’ Seri bertindak sungguh responsif setiap kali adanya himpunan-himpunan rakyat.Melalui Kementerian Keselamatan Dalam Negeri, Dato’ Seri memastikan kami rakyat yang berhimpun tidak akan berjaya berhimpun dengan aman dan baik. Media dibawah kawalan Dato’ Seri juga menggunakan segala maklumat yang ada untuk memburuk-burukkan kami. Ulama’-ulama’ yang bernaung di bawah Dato’ Seri juga menggali hujah-hujah agama demi membuktikan tindakan kami bersuara, adalah bercanggah pada sisi agama.

Dato’ Seri, saya sungguh kecewa dengan setiap tindakan ini. Bukankah perhimpunan anjuran Dato’ Seri, pada setiap malam menunggu detik Kemerdekaan dan Awal Tahun Baru, ribuan malahan mungkin ratusan ribu rakyat termasuk golongan muda-mudi datang menyertai. Akhbar arus perdana jugalah yang melaporkan tangkapan demi tangkapan kerana berkhalwat, kerana dadah, kerana berkelakuan tidak sopan pada setiap kali sambutan-sambutan anjuran Dato’ Seri. Apakah pernah himpunan rakyat membantah ketidakadilan dan mahukan sedikit keadilan, pernah menjadi sebab untuk anak-anak muda ditangkap khalwat?

Dan pernahkah Ulama’-ulama’ muda yang bernaung di bawah Dato’ Seri itu menegur Dato’ Seri kerana program jamuan nafsu tersebut. Tetapi menegur himpunan rakyat yang bersuara, sebagai Bughah (derhaka) dan menuju Maksiat!?

REFORMASI

Saya dan juga rakan-rakan, adalah remaja muda yang punya sikap. Punya pendirian. Kami berazam, untuk mengubah keadaan ini Dato’ Seri. Kami berazam dan bertekad, seluruh diri kami akan diperguna untuk memperbaiki keadaan punah ini.

Kaedah merubah itu 2 Dato’ Seri. Pertama, nasihat agar berubah. Kedua, kira gagal, UBAH sendiri. Nasihat sudah saya berikan. Pandangan sudah saya sampaikan. Rakyat lain juga begitu, isyarat sudah mereka sampaikan.

Jika sampai masanya, untuk kami membuat pilihan, dan keadaan tidak lagi pulih, percayalah Dato’ Seri, kami sudah membuat pilihan sekarang untuk siapa yang layak menerima undi kami nanti.

Tidak cukup dengan itu, saya dan rakan-rakan, kami adalah remaja muda yang penuh tenaga dan kekuatan. Kami akan gerakkan massa suatu hari nanti. Agar pentadbiran, pengurusan, pemerintahan, kewangan dan sistem kehidupan yang meletakkan Islam, Keadilan, Kesejahteraan, Keamanan sebagai asas, akan mendapat tempat tertinggi di negara ini.

Dato’ Seri, saya tidak mengancam. Tidak pula mengugut. Saya mengingatkan. Kerana inilah tanggungjawab saya sebagai Mu’min. Bukankah sesama Mu’min itu bersaudara?

Dato’ Seri, mungkin surat ini akan sampai kepada pengetahuan Dato’ Seri, mungkin juga tidak. Kiranya ia sampai ke pengetahuan Dato’ Seri, saya dahulukan dengan permohonan maaf, kerana mungkin ada kesilapan saya. Maklumlah, saya remaja muda, mungkin ada silap dan salah pada gerak langkahnya. Saya juga berterima kasih, iyalah, orang sesibuk Dato’ Seri meluangkan masa untuk mengambil perhatian pada surat saya ini, itu adalah satu penghormatan buat remaja seperti saya.

Namun Dato’ Seri, kiranya ada pada surat ini, ataupun tindakan-tindakan remaja muda seperti kami ini yang mungkin lantang menyatakan pendirian, hingga mungkin Dato’ Seri terguris hati, kami tidak memohon maaf untuk itu. Kerana Dato’ Seri, INI MEMANG ADALAH PENCAK KAMI!

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Muhammad Muizzuddin Bin Zaini

Sumber : Hakaluka

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1