Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 March 2013

Nak Fitnah Pun Berpadalah

Bhai.... Cuba lu tengok gambar kat bawah nih.... Tadi gua capture masa gua dalam perjalanan balik dari kedai gunting rambut... Billboard nih baru jer disalin ganti letak iklan 1Malaysia nih...

Aper yang gua kesalkan aderlah fitnah yang dibuat oleh Barisan Nasional secara terang-terangan... Gua tak tau la berapa banyak iklan camnie ader kat seluruh negara.... Tapi berapa banyak itu bukanlah isunya...

Isunya aderlah bahagian bakar kenderaan ... Cuba tolong bagitau kat mana insiden nih berlaku.... Sebab dalam rekod gua dan agensi gua... Tak pernah ader rekod bakar kenderaan pon kat mana-mana tempat dalam di ibunegara mahupun ditempat lain dalam Malaysia bagi mana-mana demonstrasi awam...

Tak kisah la semasa awal gerakan reformasi... Sampailah ke hari nih... Tak pernah ader la bhai insiden camnie... Oleh itu gambar ini sohih satu fitnah... Dan gua berpendapat... Mana-mana pihak yang prihatin sila buat tindakan sama ada laporan polis atau saman bagi papan iklan berunsur fitnah dan hasutan ini...

Ini patut kena bawah Akta Hasutan ataupon Kanun Acara Jenayah....

18SX: Ada Apa Dengan 10 Minit

Bhai dan DeeDee sekalian..... Sori aaaa... Artikel ini mempunyai elemen kelucahan... Tapi oleh kerana blog ini bersekongkol dengan "Pusat" Islam.... Maka kelucahan ini tidak dianggap menyalahi undang-undang dan keputusan majlis Agama Islam.... Hahahahaha.

Bhai... Lu tau kan Rais Yatim ader offer kat Pro-Rakyat (PR) tentang kelulusan nak bagi ruang penyiaran manifesto untuk PRU13 sebanyak 10 minit sahaja... Gua cukup tak paham... Kenapa Rais Yatim cuma bagi 10 minit sahaja... Aderkah ini dsebabkan oleh kebiasaan Rais Yatim yang hanya mampu bertahan 10 minit setiap kali pertarungan... Atau ada sebab lain?....

Gua rasa aaaa... Maybe la pasai tak pernah cecah lebih dari 10 minit... Maka jangkamasa banyak tue la yang mampu Rais Yatim tawarkan... Hahaha...

Kalu Rais Yatim mampu bertahan lebih sejam... Mungkin dier akan tawarkan satu jangkamasa yang lebih baik dari 10 minit... Hahaha... Maybe sejam ker... Tapi pasai dier sendiri tak mampu nak lebih dari 10 minit ... Maka tue yang dier cuma boleh bagi peluang sebanyak 10 minit jer.... Haahaha

Yang ini kiter kena tanya kat Rais Yatim sendiri la... Tanya kat dier.. Ada apa dengan 10 minit.... Hahahaha .... Kesian ... Cuma mampu bertahan 10 minit jer....

Hahaha.... Lawak siot.... sampai terinzal gua..... Hahahaha

P/S: Pasai apa akronim PR gua kenalkan sebagai PRO-RAKYAT.... Dan bukannya Pakatan Rakyat.... Semua pasai diorang nih tak reti nak berpakat... Asik nak sabotaj jer sesama sendiri.. Main pijak kapla kengkawan sendiri.. Itu kalu sampai jadi pijak kapla rakyat dan merembat hak rakyat..... Gua akan gelarkan... Penyamun Rakyat..... Hahaha..... Sendiri mau ingat lar... Hahaha

Menangkah BN?

Bhai... Semalam masa gua lepak-lepak kat kedai makan berhampiran lokasi latihan asas kewartawanan... Ramai yang tanya gua... Tanya pandangan gua tentang PRU13...

Rata-rata diorang nak tau berapa besar PR akan mendapat majoriti dari pengundi... Daripada apa yang gua lihat... Semuanya yang lepak ngan gua aderlah penyokong dan pendokong Pro-Rakyat...

Tapi biler gua bagitau diorang yang sebenarnya BN akan menang besar dalam PRU13 kali nih... Semua kata gua punya pandangan mengarut... Malah diorang sabitkan sokongan terhadap PR meningkat berkali ganda... Alasan diorang aderlah kerana setiap kali sesi ceramah atau rapat umum PR... Beribu orang akan hadir...

Hahaha... Gua gelak jer... Gua cakap kat diorang ... Itu semua takder maknanya... Kalu tidak dapat diterjemahkan atas kerta undi... Ini lebih kurang "menang sorak" jer... Tak lebih dari tue...

BN berupaya untuk menang besar dengan beberapa cara mudah... Cukup mudah... bezanya sama ada Najib Razak nak buat atau tidak...

Masalahnya... Dalam keadaan BN perlukan kemenangan yang "maha besar".... ramai pimpinan utama dalam UMNO/BN semacam cuma mensabotaj Najib Razak... Mahathir Mohamed sebagai contoh tidak habis-habis membantai dan mensabotaj Najib Razak... Hanya kerana mahu menaikkan Muhyiddin Yassin sebagai PM...

Manakala Khir Toyo pula tidak ketinggalan mengambil peluang untuk taji Najib Razak... Itu belum masuk lagi beberapa pemimpin diperingkat Negeri dan Bahagian yang tidak sehaluan dengan Najib Razak...

Pemimpin dari parti-parti gabungan seperti GERAKAN, MIC, MCA, PPP dan lain-lain juga nampaknya telah menunjukkan sikap tidak sepakat dalam banyak perkara dengan UMNO yang dipimpin oleh Najib Razak...

Rakyat di peringkat bawahan sebenarnya amat menyokong usaha transformasi yang digarapkan dengan sebaiknya oleh Najib Razak, namun tanpa sokongan berterusan dari semua pemimpin BN... kemungkinan untuk BN gagal adalah cerah....

Jadi kesimpulannya... BN akan menang besar pada PRU13 kali ini jika semua pemimpin dalam BN tidak cuba untuk mengambil peluang memijak kepala sesama sendiri. Pelan transformasi Najib Razak sebenarnya berkesan dan berjaya memulihkan kepercayaan kepada kepimpinan BN yang diterajui oleh Najib Razak...

Gua percaya... Kalu takder yang perdajai dan sabotaj najib Razak... Tentunya BN akan menang besar... Errr... Sebab gua dah dapat tengok beberapa draf pengumuman dari Jabatan Perdana Menteri yang akan menguntungkan rakyat terutamanya untuk rakyat yang berpendapatan bawah 3000 sebulan...

Hehehe... Nantikan jer la pengumuman tue dalam sikit hari lagi... Hehehe... Dan lu orang mesti terkojut punya lah... Hahaha... Itulah senjata untuk Najib Razak menang besar pada PRU13 nih...... Hahaha

UNDILAH BN DEMI MASA DEPAN YANG LEBIH CEMERLANG....

30 March 2013

Kapirnya Zulkifli Nordin

Bhai... Gua nak tanya nih.... Lu tau ker saper yang bagi Zulkifli Nordin nih bagi kuliah agama kat surau dan masjid nih... Saper aaaa yang bagi tauliah kat dier aaaa....

Kalu selama nih dier dok bising kata Khalid Samad takder tauliah untuk buat tazkirah dan kuliah... Tapi biler kena tang dier sendiri.... Aper dier nak kata?

Hahaha... Nih bukan lagi siap buat takzirah dan kuliah kat surau dan masjid... Tapi siap lagi memfitnah orang lain tue.... Tak kisah la orang yang dier fitnah tue ujud atau cuma rekaan dier jer... Tapi masalahnyer siap boleh plak memfitnah orang bukan Islam atas isu agama dan kepercayaannyer....

Tapi fitnah tetap fitnah... Aper daaa... Walhal Rasulullah dan para sahabat pon tidak pernah diketahui dalam sejarah memgfitnah Abu Jahal atau Abu Lahab... Malah takder jugak yang memfitnah Abdullah Bin Ubai...

Nih .... Memandai-mandai jer Zulkifli Nordin buat kerja macam haramjadah memfitnah dan menghina orang lain yang bukan beragama Islam..... Tambah lagi menghina agama dan kepercayaan diorang.... Ini ker contoh orang Islam... Ini ker contoh pejuang Islam...

Takder la... Mana boleh ini contoh orang Islam dan pejuang Islam... Ini ader contoh orang KAPIR....

KAPIR = orang yang mengaku dier Islam tapi sebenarnya lebih kafir dari orang kafir...

Memalukan sungguh... Tindakan dier nih secara otomatik akan memalukan dan menjatuhkan martabat serta menghina Islam itu sendiri.... Pada gua... gua langsung tak respek kat orang KAPIR nih...

Sebab... Jenis orang KAPIR nih sebenarnya tak layak menghuni dunia ini yang makhluk didalamnya ada yang beriman dan ada yang tidak... Ader yang Islam dan ader yang tidak...

Jenis KAPIR nih nak campak kemana pon tak tau la... Kat dunia nih tabley... Nak campak kemana aaaa... Tolong bagitau sat....

"Janganlah kamu menghina agama lain kerana nanti mereka pula akan menghina agama Islam tanpa ilmu"

Etika Kewartawanan

Bhai... Gua bukan wartawan... Gua hanyalah pengamal media Internet... Gua hanyalah jurugambar bebas... Gua adalah operatif...

Jadi skali-skala dapat berpeluang untuk belajar dan mendalami ilmu kewartawanan nih sudah cukup bagoosh buat gua.... Hahaha....

Terima kasih daun keladi kepada satu syarikat media nih pasai bagi gua peluang untuk belajar dengan diorang tentang dunia kewartawanan nih...

Macam mana nak tulis berita.... Macam mana nak olah berita.... Macam mana nak edit berita... dan macam mana nak terbitkan berita.... Hahaha

Hehehe.... Ilmu yang gua dapat nih akan gua gunakan sebaik mungkin didalam penulisan gua dimasa akan datang.... Hahaha.... Terima Kasih...

Hahaha.... Nak balik Kemaman dah... Mata banyak ngantuk lar.... Nih pon asik terlelap tulis artikel... Jangan mare yer...

29 March 2013

Bila Kuasa Sultan Diperkecilkan

Bhai.... Sori aaaa gua lama tak update... Baru jer solosai training... Pack punya training.... Dari pagi sampai ke malam.... Penat ooooo.... Lepak plak kat hotel area Jalan Klang Lama.... Bersebelahan dengan tempat gua training...

Jadi memang gua tak sempat nak tulis mender padai pentadbiran demokrasi negara.... Hahaha... Aper-aper pon nih gua nak tulis something buat bacaan lu orang...

Gua nak citer tentang kedaulatan wilayah dan kawasan jajahan takluk sesebuah kerajaan. Camnie... Lu pon tau kan... Malaysia ditubuhkan atas satu kerjasama dan pakatan beberapa buah kerajaan negeri yang bersetuju pada dasarnya untuk membentuk satu pentadbiran yang kolektif...

Jadi dengan itu maka semua negeri-negeri dan kerajaan mereka bersetuju untuk membentuk Persekutuan Tanah Melayu dan akhirnya menjadi negara Makaysia....

Namun... Semua persepakatan dan pentadbiran ini hanyalah diperingkat pusat namun kuasa perogratif, soverign, kedaulatan serta pentadbiran terletak dibawah kuasa kerajaan negeri... Dalam banyak kes... Mengikut perlembagaan dan undang-undang sedia ada... Kuasa dan pengaruh Sultan dan Raja-Raja terhadap negeri yang dibawah kuasa dan jajahan takluknya agak kuat...

Tapi... Nampak gayanya sekarang ini....para Sultan dan Raja-Raja Melayu walaupun mempunyai kuasa di negeri dan jajahan takluk mereka... Telah menjadi takut, kecut dan menikus bilamana kuasa perogratif yang ada pada para Sultan dan Raja-Raja Melayu telah diambil alih oleh Perdana Menteri...

Malah Speaker Dewan Undangan Negeri dan para Menteri Besar juga nampaknya seperti sudah kena mandrem serta pengecut tiada telur walaupun untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri yang sepatutnya dibawah kuasa mereka...

Aper nak jadi la... Bila Najib Razak mempermainkan undang-undang dan perlembagaan negara... Maka nampak sangatlah ketidakperluan untuk dikekalkan Sultan dan Raja... Sebabnya Sultan dan Raja yang ada sekarang ini walaupun boleh dan berani menggunakan kuasa perogratifnya... Tapi terus tak berani nak mengata apa-apa...

Lu orang boleh lihat di DUN Negeri Sembilan... Bilamana Menteri Besar dan Yam Tuan Negeri Sembilan tak berani nak melawan Najib Razak dalam urusan membubarkan DUN Negeri Sembilan...

Begitu juga dengan MB Selangor yang jugak tak berani nak membubarkan DUN dan khabarnya masih menunggu greenlight dari Sultan Selangor tentang keputusan membubarkan DUN...

Takkan lah MB Selangor dari Pakatan Rakyat pon sama jugak takut dengan PM Najib Razak... Takkan la Sultan Selangor pon tak berani nak buat keputusan dier sendiri....

Hahaha... Sori... Tak larat nak tulis lagi nih... Kalu ikut memang akan jadi panjang.... Tapi mata sudah mengantuk... Dan sambil gua menulis kat tepon nih... Mata sudah terlelap banyak kali..... Hahahaha

Babai....

28 March 2013

Dikira Menderhaka Kalau Kritik

Bhai.... Kiter semua tahu yang pengurusan FAM memang macam bangang.... cacamarba... Sejak pengurusan FAM dilepaskan oleh Hamzah Abu Samah..... pengurusan dan pembangunan bolasepak di Malaysia jatuh merudum... Kalu menang pon tak berapa konsisten.... lagi banyak kalah dari menang.... kalu menang pon dengan nasib baik jer.... kalah pulak biasa kalah dengan pasukan lemah dan cikai.....

Sekarang nih.... kalu kiter memberikan komen dan mengkritik FAM.... maka ianya akan dianggap menderhaka.... sebab FAM dikendalikan oleh DEWA.... jadi DEWA adalah maksum.... dan tidak boleh dipertikai tindakan dier.... walaupun dewa kalu sambut harijadi bukan potong kek bola... tapi kek kapla kuda.... hahahaha

So..... tolong aaa.... tolong jangan kritik FAM.... tolong jangan komen FAM.... sebab mereka maksum..... hahahaha.... budus betul lar.... pening betul lar....

Tak caya ka... lu baca sini bawah.... hahaha


PERSATUAN Bola Sepak Malaysia (FAM) dijangka mengeluarkan surat pertuduhan ke atas ketua jurulatih skuad kebangsaan, Datuk K Rajagobal yang didakwa melanggar Artikel 88 Statut FAM, minggu depan.

Berdasarkan Artikel 88, hanya Presiden dan Setiausaha Agung dibenarkan membuat kenyataan media mengenai FAM.

Pengerusi Jawatankuasa Tata Tertib FAM, Datuk Taufik Abdul Razak berkata, pihaknya mempunyai bukti kukuh untuk mengeluarkan surat pertuduhan kepada jurulatih berusia 56 tahun itu kerana didakwa mengkritik polisi badan induk bola sepak negara itu.

"Kita mempunyai merit untuk menghantar surat pertuduhan kepada beliau (Rajagobal) kerana melanggar Artikel 88 selain turut meneliti laporan beberapa akhbar tempatan mengenai kenyataan beliau," katanya ketika ditemui pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa itu hampir empat jam di Wisma FAM, Kelana Jaya, hari ini.

Taufik berkata, prosedur sama akan turut digunakan dalam kes Rajagobal bagi memastikan keadilan kepada semua pihak.

"Surat pertuduhan akan dihantar kepada Rajagobal dan beliau perlu menjawabnya dalam tempoh yang akan ditetapkan Jawatankuasa Tata Tertib.

"Beliau perlu menjawab surat berkenaan bersama Borang A (pengakuan bersalah) dan Borang B (pengakuan tidak bersalah)," katanya.

Rajagobal sebelum ini dilaporkan berkata kekalahan 1-4 skuad Harimau Malaya di tangan Arab Saudi pada perlawanan persahabatan di Stadium Shah Alam, 17 Mac lepas disebabkan kekurangan sifat-sifat penyerang semula jadi dalam pasukan kendaliannya.

Beliau dikatakan turut mengaitkan kekalahan skuad bimbingannya itu dengan lambakan pemain import dalam kancah saingan Liga Malaysia musim ini.

Buat Perangai Lagi

Bhai... gua sebenarnya maleh nak layan "mangkuk" sorang nih.... bukan aper... sebab dah banyak kali dah statement yang dier keluar sebenarnya menjadi pemangkin untuk mengurangkan sokongan rakyat anti-BN .... pelik aaa... gua perasan pelaq dier nih sejak dari 2008 lagi.... dah banyak kali...

Pelaq dier nih banyak kepada macam tabur duri kat jalan untuk nak jatuhkan BN... tak paham gua.... daripada isu Kerajaan Perpaduan yang dipelopori idea olehnya... sampailah kepada yang terbaru nih pasai jawatan PM dan pembahagian kerusi... "mangfkuk" nih biasa kalu cakap depan ahli parti ... dier citer lain... waktu muktamar plak dier citer lain... dan kalu depan geng-geng parti gabungan.. dier akan story lain.... pening aaa "mangkuk" nih...

Pelik... benda yang dah disepakati pon dier boleh lagi main tarik-tarik tali..... sori aaa.. gua tau ramai penyokong dan pengkagum dier baca blog gua.... tapi pada gua... mana-mana orang yang "cuba" mendajaikan usaha rakyat marhaen untuk menghumbankan BN.... serta "cuba" menyelamatkan dan memberikan oksigen kepada BN..... memang aderlah "mangkuk" yang tabley pakai skali... walau siapa pon dier.... gua tak kira....

Tak kisah la orang itu aderlah Karpal Singh ker.. Lim Kit Siang ker... Khalid Ibrahim ker... Anwar Ibrahim ker ... Azmin Ali ker.... Saifuddin Nasution ker... Nik Aziz ker... Hadi Awang ker.... Harun Din ker... Nasharuddin Mat Isa ker.... Harun Taib ker.... Ismail Kamus ker....  Lim Guan Eng ker....  Nurul Izzah ker...

Pada gua kalu "lu" menjadi batu penghalang untuk menghumbankan BN.... dan siap lagi menolong untuk menyelamatkan BN.... "lu" memang wajar di kutuk tahap dewa kayangan Jalan Duta....

Pelaq "mangkuk" sorang nih lu boleh baca kat bawah nih....


Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi bayangan parti itu seolah-olah ‘merestui’ keputusan nekad Pas Bagan Serai untuk bertanding di kerusi Parlimen Bagan Serai yang diperuntukkan kepada PKR pada pilihan raya umum akan datang.

Bayangan itu disuarakan Presiden Pas sewaktu menyampaikan ucapan di hadapan lebih 300 penyokong Pas cawangan Parit Haji Taib, petang semalam apabila menuntut ahli-ahli Pas mempertahankan sejarah parti itu bertanding di Parlimen Bagan Serai sejak dahulu lagi.

Dalam ucapannya, Abdul Hadi turut menekankan kerusi Bagan Serai merupakan kerusi Parlimen pertama dimenangi Pas pada tahun 1955, di mana kerusi itu pada asalnya dikenali sebagai Kerian Darat.

“Bagan Serai merupakan kerusi parlimen pertama dimenangi Pas pada tahun 1955.

“Justeru, saya berharap supaya ahli-ahli Pas mempertahankan sejarah kita di sini. Dengan melihat ramai generasi anak muda baru berketrampilan (menyertai Pas), ia jelas menunjukkan Pas mempunyai (pemimpin) pelapis untuk meneruskan perjuangan parti,” katanya ketika berucap merasmikan Unit Peti Undi Parit Haji Taib 1 dan 2 di sini, Ahad lalu.

Turut hadir Pesuruhjaya Pas Perak, Abu Bakar Hussain, Ketua Pemuda Pas Perak, Mohd Zawawi Abu Hassan, Adun Gunung Semanggol, Ramli Tusin dan Adun Selinsing, Husin Din.

Bagaimanapun, nada berbeza disampaikan Abdul Hadi sewaktu ditemui Sinar Harian bagi mendapatkan penjelasan mengenai status tuntutan kerusi Parlimen Bagan Serai oleh Pas kawasan Bagan Serai apabila menegaskan segala keputusan hanya didedahkan pada hari penamaan calon.

“Segala keputusan akan dibuat dalam Majlis Presiden PR. Kita tunggu penamaan calon (setelah parlimen terbubar),” katanya.

Abdul Hadi turut menafikan kehadirannya pada mesyuarat tertutup Pas Kawasan Bagan Serai bertujuan mencari penyelesaian berhubung isu tuntutan kerusi Parlimen Bagan Serai dan Dun Alor Pongsu.

“Tiada (perbincangan). Hanya sekadar lawatan turun padang semata-mata,” katanya.

27 March 2013

TERKINI : FAM Buat Keputusan Drastik

Kuala Lumpur 27 March 2013:

Presiden FAM hari ini telah mengarahkan Ketua Jurulatih skuad bolasepak Harimau Malaya iaitu K. Rajagobal untuk menyediakan satu senarai pemain yang akan dihantar berlatih secara intensif selama setahun di Israel bermula pada 22 April 2013.

Presiden dan Ahli Jawatankuasa FAM sedang menyampaikan cek hadiah RM50 ribu kepada K. Rajagobal

Tindakan ini bertujuan untuk memperkuatkan skuad bolasepak kebangsaan dalam usaha untuk meraih kejayaan yang lebih cemerlang dimasa akan datang. Tindakan ini diambil setelah Presiden FAM menganalisa hasil dari pertembungan perlawanan persahabatan skuad bolasepak Harimau Malaya dengan skuad bolasepak Palestin malam tadi yang berakhir dengan kemenangan skuad bolasepak Palestin sebanyak 2 gol tidak berbalas.

Pihak Israel telah bersetuju untuk menyediakan satu padang khas bolasepak yang penuh jerangkap samar (personel mines) dan dipasang IED demi untuk memastikan para pemain skuad bolasepak Harimau Malaya boleh mengelecek bola dicelah-celah jerangkap samar.

Ini adalah cara latihan terbaik yang telah diterima oleh skuad bolasepak Palestin selama ini dan pada pandangan Presiden FAM, latihan intensif ini amat sesuai juga diberikan kepada skuad Harimau Malaya. Latihan intensif ini tidak hanya akan diambil oleh para pemain dalam skuad bolasepak Harimau Malaya tetapi ianya juga akan diambil oleh kesemua anggota AJK FAM termasuk Presiden FAM itu sendiri.

Kos untuk latihan ini akan dibiayai sepenuhnya oleh Kerajaan Malaysia dibawah dana SL1M (Skim Latihan 1Malaysia) Kementerian Belia dan Sukan yang dinaungi oleh isteri Perdana Menteri Malaysia Puan Seri Rosmah Mansor.

(c) 2013 Nonama News Network (NNN)

26 March 2013

Al Fatihah

Bhai.... belasungkawa buat keluarga Dr Muhammad Uthman El Muhammady atas kepergian Almarhum kerahmatullah..... Al Fatihah dari gua dan keluarga beliau. Moga Allah merahmati dan mengampunkan segala dosa beliau.

Dia nih pernah terlibat dalam debat olok-olok UMNO-PAS sekitar awal tahun 2003..... Jadi yang sudah tu sudah la ..... orang dah meninggal dunia... gua tak citer lain... melainkan mendoakan keampunan Allah buatnya..... ameen....

Tokoh Maal Hijrah 2005 Dr Muhammad Uthman El-Muhammady, 70, meninggal dunia di kediamannya di Institut Antarabangsa Pemikiran Islam dan Ketamadunan (Istac) malam tadi akibat sakit jantung.

Dr Muhammad meninggal dunia pada kira-kira 7.30 malam. Beliau meninggalkan seorang balu Mariam Hussain, 65, dan 11 anak iaitu tujuh perempuan dan empat lelaki, berumur antara 20-an dan 40-an serta lebih 40 cucu.

Anak lelaki Allahyarham, Ahmad, 35, berkata, bapanya tidak menunjukkan sebarang perubahan atau mengadu sakit namun kelihatan letih siang tadi.

"Allahyarham ketika itu sedang membaca buku dan mengadu kepada ibu saya yang beliau letih dan ingin tidur, sebelum ibu menyedari bapa saya telah meninggal dunia dalam tidur," katanya kepada pemberita.

Ahmad berkata bapanya juga sebelum ini tidak menunjukkan kelakuan pelik namun Allahyarham kelihatan begitu gembira pada Ahad lepas ketika berkumpul bersama anak serta cucunya. Beliau berkata Allahyarham yang menghidap sakit jantung sejak setahun lepas juga sempat menterjemah dua buku agama. Allahyarham akan dimandi dan disembahyang di Masjid Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Gombak pada 9 pagi ini sebelum dikebumi di Tanah Perkuburan Islam UIA selepas solat Zohor.

Dr Muhammad, yang merupakan tokoh pemikir Islam tanah air, dilantik Felo Kehormat Institut Kefahaman Islam Malaysia sejak 1995 hingga 2008, sebelum dilantik semula hingga 2010. Allahyarham juga adalah Felo Amat Utama Akademik Istac UIA dan anggota lembaga pemegang amanah Yayasan Karyawan, juga pensyarah sambilan peringkat ijazah sarjana dalam perbandingan agama di Universiti Teknologi Mara (UiTM)

25 March 2013

Balik Ke Zaman Jepun

Bhai.... dulu masa zaman penjajahan Jepun.... kalu nak tau berita dan info.... kena ader radio.... pulak tue radio zaman tue semua bukan jenis transistor... semua guna diod (diode)..... hahaha... dan tune pada gelombang pendek (short wave @ sw) dan gelombang miliwave (mw) .... hahaha

Tapi kalu nak dengar-dengar tue kena hati-hati... pasai talibarut dan kempetai Jepun ader merata.... malah ramai orang Melayu yang bangsat dok jadi talibarut dan kempetai Jepun.... ader gak golongan berketurunan dewa yang jadi talibarut dan kempetai Jepun... semua semata-mana menjaga perut dan bawah perut diorang nih.....

Tapi la nih.... pada kurun ke 21 nih.... masih lagi terpaksa cari radio yang menggunakan frekuensi SW dan MW .... kena cari radio transistor yang berformat AM.... Amplitude Modulation.... dan bukannya FM ... Frequency Modulation .... macam hampeh kan... malah masih lagi kena sorok-sorok nak dengar... pasai Kerajaan Malaysia marah kalu dengar...

Gua tau PDRM, MKN dan SKMM ader peralatan untuk trace pengguna radio AM nih.... malah diorang boleh block pon signal AM nih bila-bila masa jer..... Teknologi untuk buat kerja sabotaj nih dah lama ader... dulu Hermann Goering pon masa WWII dulu ader guna benda camnie... hahahaha

La nih... dah ujud Radio Free Malaysia (RFM) .... kira macam radio underground..... untuk bagi peluang Pakatan Rakyat menyampaikan maklumat kepada rakyat..... hahahaha... punya la teruk Malaysia nih... sampai terpaksa buat radio underground...... hahahaha.... giler betul lar....

Aper-aper pon... gua berani jamin... permintaan untuk radio AM nih sure akan menjadi mencanak jualannya... hahaha.. Untung... sesapa nak cari duit cepat... baik cari benda nih untuk di supply.... hahahaha ..... Gua balik Kemaman nanti nak cari dalam stor... mana dier gua punya radio transistor AM nih... hahahaha....

TERKINI : Analisis Keputusan PRU13 - Risikan Agensi

Bhai..... starting hari nih... sampai Jumaat... gua ader kat KL... ader urusan training .... biasa la... training kalu ader makan-makan... mesti gua takkan lepaskan peluang punya.... Hahaha..... kalu sempat.. gua akan panjat Bukit Aman jumpa kengkawan dan jugak pi HQ Agensi gua ....

So.... maybe gua tak sempat nak update aper barang dalam blog nih... jadik... ini gua bekalkan kat lu orang analisis keputusan PRU13 berdasarkan sentimen akar umbi seperti yang dibuat kajiannya oleh agensi gua.... Hahaha... ini berdasarkan situasi sepanjang September sampai Februari.... maybe akan berubah biler lagi hampir dengan PRU13.... tapi tak banyak jauh beza....

Melainkan ader magik dan tangan ajaib singh (no pun intended).... hahahaha.... Oh yer.. lu pernah dengar tak nama Yang Arif Dato' Ajaib Singh (seorang Hakim Mahkamah Tinggi satu masa dulu).....

Jadik... ini dier analisa tue... buat tatapan semua rakyat Malaysia....

Analisis Keputusan PRU13 Bagi Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)

Analisis Keputusan PRU13 Bagi Kerusi Parlimen

Aper pandangan lu orang..... hahahahaha

24 March 2013

Kantoi Tahap Dewa Kayangan Jalan Duta

Bhai..... Hahaha... gua cukup teruja dengan analisis yang agak cermat dan detail dibuat oleh blogger Yong Suka Kuning nih.... macam mana analisis yang dibuat olehnyer telah membuktikan sesuatu... iaitu macam mana seorang blogger yang dikenali sebagai PapaTulur telah kantoi tahap dewa kayangan Jalan Duta..... hahahaha

Ini bukan PapaGomo ..... Ini Wan Muhammad Azri Bin Wan Deris @ PapaTulur  .... hahahaha
Gua nak grab sikit jer artikel dari blog Yong Suka Kuning nih... harap dier ijinkan... hahaha....

Persoalan yang memusykilkan semua orang dalam Malaysia ini aderlah.....

KALAUPUN SUNGGUH WAN MUHAMMAD AZRI BIN WAN DERIS KENA PUKUL, KENAPA PAPAGOMO YANG CEDERA?

Hehehehe.... sila baca selebihnya kat blog Yong Suka Kuning

Orang lain kena pukul.... PapaTulur plak yang terasa sakitnya.... hahaha... ini mesti kena pukulan Silat Nasrulhaq nih.... hahaha... pukulan jarak jauh.... pukulan remote... hahaha... pasai tue la Wan Muhammad Azri Bin Wan Deris yang kena pukul.... tapi PapaTulur plak yang terasa sakitnya sampai berdarah kapla.... hahahaha....

Pelik bin ajaib singh lar...... hahahaha....

Aper-aper pon.... benda macam nih memang dah jadi bahan buat para peguam untuk gunakan masa litigation.... hahaha... nak buat camana... itu lar orang selalu cakap... kalu ader mana-mana kes undang-undang... lebih baik diamkan diri... jangan banyak cakap... nanti tak pasai aper sahaja yang dicakap tue akan jadi bahan yang digunakan di mahkamah.... hahahaha...

Kan sudah kantoi.... lu delete artikel pon sudah takder makner la PapaTulur ooi.... peguam sudah screenshot.... hahahaha.... pulak tue ramai blogger lain pon ader simpan itu screenshot... dan gua dikhabarkan diorang bebila jer takder hal nak jadi saksi kat Mahkamah...

Ini nasihat gua buat lu.... the best way kalu lu nak selamat aderlah dengan mengeluarkan (publish) video penuh kebejatan Anwar Ibrahim dengan segera... itupon kalu lu ader bahan bukti tu... kalu tidak... masak la lu.... tak dapat gua dan kengkawan lain nak tolong.... blogger Azmi APA pon dah tak dapat nak tolong lagi... pasai lu sendiri yang cari pasai.... tunjuk hebat.... kitorang tau la saper bekap lu.... tapi jangan ingat orang yang bekap lu tue plak lari lintang pukang tinggalkan lu sorang diri terkontang-kanting nanti..... hahahaha

SPR Akan Bertanding Raja Lawak Astro

Bhai.... Hahaha... gua gelak besar biler baca artikel kat Sinar Harian nih pasai SPR dok canang kononnya ader kumpulan ajaran sesat nak mengganggu perjalanan PRU13.... hahahaha.... lawak siot.... macam la dulu sekitar tahun 2000 ....kes Majlis Fatwa keluarkan statement kononnya ader satu kumpulan ajaran sesat bernama KETUPAT LINUX ..... hahahaha.... dan yang paling lawak tue..... ader ker patut Sistem Operasi LINUX diklasifikasikan sebagai ajaran sesat..... hahahaha

Hahahaha.... nih SPR memandai plak buat citer yang ader satu kumpulan ajaran sesat nak ganggu perjalanan PRU13... hahaha.... lawak siot.... siap katanyer SPR dah dapat maklumat dan ader dokumen yang membuktikan benda nih.... Hahahaa

Hahaha... SPR tak payah la jadi macam PAPATULUR ..... cakap ader bukti video penuh kebejatan Anwar Ibrahim... tapi hampeh... tak publish pon.... hahahaha.... dan jangan gak SPR jadi cam Hassan Ali.... hahaha... samer gak... kata ader bukti video pengakuan murtad.... tapi haram ... takder di publish pon sampai la nih.... hahahaha

Tolong aaa... SPR jangan buat malu diri sendiri.... jangan menjadi bahan lawak aaa... cukup la selama nih orang memang dah tak caya sama SPR,.... jangan tambahkan masalah lagi... cukup seadanya.... hahahaha.....  Errr..... SPR dah dapatkan pandangan dan keputusan dari Majlis Fatwa ker pasai isu kumpulan ajaran sesat nih.... hehehehe... dah difatwakan sebagai sesat ker.... Aper kata JAKIM pasai isu nih.... hahaha....

Lawak siot...... Hahahaha

Gua rasa aaa.... maybe SPR akan bertanding Raja Lawak Astro la lepas nih.... hahaha... ader chan menang kot... hahahaha

Stendet La... Mana Nak Ngaku

Bhai.... gua rasanyer dah pernah citer pasai Operasi Hitam... Black-Ops .... dan pernah gak gua storykan skit tentang black-ops nih dalam blog nih.... Saper kata Malaysia tak pernah buat black-ops di negara lain... Hahahaha... tolong skit aaa.... hahahaha....

Cumanyer.... dalam kes Jamalul Kiram nih.... takder masa aaa nak buat special black-ops untuk layan mamat tue.... hahahaha.... buang masa jer..... takder pekdah.... hahahaha

Untuk pengetahuan lu orang.... hahaha... memang pernah Malaysia buat black-ops di beberapa negara.... dan benda macam nih bukan stakat skali dua... tapi lebih dari tue... dari negara yang paling dekat sampailah kepada negara yang paling jauh.... cuma kategori black-ops tue jer yang berbeza.... modus operandi dan taktikal yang cukup berbeza bagi setiap black-ops....

Dan ader banyak agensi yang terlibat dalam black-ops nih.... err... sori... gua takmo nak citer agensi mana.... cukup sekadar untuk pengetahuan lu orang sumer tahu yang sumer black-ops tue dibuat demi untuk memastikan keselamatan dan kestabilan negara Malaysia nih.... itu jer...

Oh yer... lupa nak citer... semalam gua pergi sajer jenjalan kat Padang MPK 2 di Kuantan... jenjalan sengsorang.... tengok ekspo dan pameran Janji Ditepati .... hahahaha.... gua pegi satu booth ATM tue.... ader ditayangkan peralatan ATM....  Ader dua orang askar tue gua tengok dok citer kat bebudak yang datang tentang senjata.... seronok bebudak tue pegang M16.... hahaha.... gua tak layan pon nak pegang M16 tue... dah boring aaa...

Tapi gua terpandang ader satu demo peralatan komunikasi ATM..... hahaha... dan gua cuba pi rapat kat situe... dengar dua orang pegawai ATM berpangkat Leftenan dan Sarjan Mejar dok gebang kat bebudak pasai peralatan komunikasi nih.... Diorang nih dari RSD (Rejimen Semboyan Diraja) .... gua tengok semua senarai peralatan yang dipamerkan.... gua tanya dua pegawai tue.... kelengkapan yang dipamerkan nih tak cukup satu benda la... pegawai tue kata mana ader tak cukup... semua ader....

Gua cakap lagi.... biar betul cukup.... sebab setahu gua ader satu benda takder nih.... Pegawai tue pandang gua semacam jer.... Dier kata... ini semua kelengkapan ATM yang lengkap... awak jangan memandai kata ader yang tak lengkap kat meja nih... muka dier macam marah jer.... hahaha... bebudak yang dok keliling gua tertanya-tanya kat gua... aper benda yang takder.... hahahaha...

Lepas tue... gua sound pegawai tue... gua cakap... memang ader benda yang takder... dan benda tue aderlah  encryption box untuk radiocomm .... errk... tetiba jer muka pegawai tue terkulat-kulat pandang gua... dier cakap... yang itu tabley nak tunjuk aaa..... Hahahaha.... gua terus gelak besar... gua cakap kat dier... itu sebab gua kata yang set display nih tak lengkap.... so jangan la marah dan bising kata dah lengkap.... hahaha...

Pastue... pegawai tue slowly datang kat gua... tanya gua nih saper.... hahaha..... gua cakap.. gua dari XXX ...... terus pegawai tue pandang atas bawah....  hahahaha.... gua gelak jer dan blah dari situ.... yang pasti... bebudak yang syok tengok peralatan komunikasi tue semua tercengang bangang terkejut biler tau ader lagi peralatan yang takder didisplaykan tue.... Hahaha....

Sori aaa... kepada dua pegawai tue... sori aaa pasai kenakan lu orang.... hahahaha... sori.... sori ..... maaf dipinta.... Hahahaha..... jangan mare.....

Surat Terbuka Kepada PM

Disini gua "mak lampir" kan satu surat terbuka dari seorang rakan blogger iaitu Ondscene.My berkenaan isu laluan motosikal bagi lebuhraya ... lu boleh baca kat blog Ondscene.My

Kredit kepada blogger Ondscene.My
Sungguh... untuk pengetahuan lu orang sumer... gua pon rider gak.... biasa sehari gua akan ride dalam lebih kurang 200km pergi dan balik atas macam-macam urusan.... mostly gua ride pakai kapchai jer.... bukan spek mahal pon... cuma 110cc jer.... dan kalu bab endurance tue... gua pernah rider kapchai sejauh 500 km dengan hanya berhenti untuk makan, solat, isi minyak dan buang air jer... gua takder hal nak ride 2 jam straight tanpa henti....

So.... laluan persekutuan.... jalan nombor 1.... memang bahaya... lori banyak... jalan plak kat Malaysia nih tak mesra pengguna motosikal.... berlubang-lubang dan banyak batu serta pasir atas jalan..... hampeh....  gua beberapa kali dihimpit oleh lori dan kereta... tambah lagi kalu kereta mewah tue... cam haram jer himpit orang....

Contohnya semalam... masa gua dari Gambang ke Kuantan.... kat area Sg Isap... ader mamat rider motor RXZ yang langgar handle motor gua.... nasib baik gua tak jatuh... gua jerit sound dier... dier siap maki-maki gua... sampai tunjuk isyarat lucah.... gua aper lagi.... gua acah dier.. kalu berani mari la.... gua siap lambai dier supaya bawak motor rapat ngan gua.... tapi tampak macam gampang macho berani.... biler gua henjut kejar dier... mencicit lari hilang terus dalam kesesakan jalanraya..... hampeh... ingatkan gempak berani sangat.... Yang paling gua tak tahan tu... mamat tue pakai baju biru Pemuda BN tue..... hahahaha.... tak sangka pengecut... itu belum lagi kalu gua ader tatu ker aper.... hahahaha... macam kes Pemuda UMNO yang langgar orang lepas tue lari lintang pukang pasai nampak orang bertatu.... hahahaha

Aper pon.... gua sapot sangat la surat terbuka dari blogger Ondscene.My tu.... memang patut ader laluan motosikal... bukannyer kerajaan rugi pon.... tak rugi mana.... so... kepada semua .. mari tolong sapot rayuan blogger Ondscene tu.....

Bahaya Jadi Blogger

Bhai.... Wahlauwei.... Bukan sajer komputer ader tetikus.... ader mouse.... tapi ader RAT la pulak.... dan benda macam nih gua tak terkejut.... hahaha... pasai aper.... hahahahaha.... pasai memang ader benda nih digunakan di Malaysia... bukan stakat digunakan oleh para hackers/crackers..... tapi..... jugak oleh agensi yang berkaitan dengan kerajaan..... Hahahaha

Gua ingat lagi pada tahun 2000.... gua diarahkan untuk memasang perisian ALTIRIS kepada hampir 800 komputer yang digunakan oleh kakitangan satu agensi kerajaan nih... agensi yang utama... agensi yang agak paling penting dalam Malaysia.... lepas tue... ader satu lagi aplikasi X yang diarahkan diinstall dalam komputer tue jugak..... dan kalu ader pegawai yang sesuka-suki bawak balik fail penting kerajaan guna thumb-drive ker... disket ker.... cd ker... copy dan bawak balik.... aplikasi X akan ikut serta secara senyap..... hahaha

Dan ini semuanya untuk menjamin dan menjejaki siapa kakitangan yang kaki rembat fail bawak lari dan dedahkan kat third parti.... hehehehe... Kalu kakitangan tue pulak share komputer dier ngan kengkawan dier yang lain.... aplikasi X tue akan terus merebak.... hahaha... dan gua rasa aaa.... maybe la hampir 50 ribu atau 100 ribu komputer (kalu la tak masuk nilaian juta la) yang dah terinfect oleh aplikasi X ....

Kalu lu orang nak semak aplikasi X tu melalui perisian anti-virus ker mender ker... semua takder efek... sebab aplikasi tue aderlah aplikasi legitimate dalam senarai aplikasi asas sesebuah komputer..... semua anti-virus akan bypass aplikasi nih..... nak buat camana..... hahaha

APCO dapat projek RM500 juta yer.... Hahaha

It sounds like a virtual haunting, and it happens on your computer. File folders go missing. The mouse cursor starts roaming around on its own. Pop up messages appear for no particular reason. The laptop shuts down without a command. After it restarts, the webcam light is on. But if you’re not using the computer in general, and the camera in particular, who is?

If you’re lucky your computer has viruses; if you’re not so lucky, your PC may have a RAT problem. A RAT infestation can lead to a whole new level of privacy violation.

Remote access tools (RATs) were developed to allow users to access their PCs away from the office—think advanced telecommuting—but a new generation of hackers is developing increasingly advanced RAT software that allows them to take over a computer owned by an innocent target—think you—and make it their “slave.” Once they’re in, they can spy on you through the webcam and listen into your conversations on the microphone, effectively turning your computer into a one-way mirror into your life.

“People would not have a clue it’s been installed on their PC as the methods now are getting more and more advanced,” says Black Shadow, a hacker contacted by TakePart through Hack Forums, a bulletin board. “Hackers use them for a few reasons: to spy on a person, to steal from their accounts, to build up a bot-net for DDS [distributed denial-of-service] attacks, or just for fun, to be nosy.”

A YouTuber who goes by the handle DaSheepherder posted a video on Hack Forums some 15 months ago complaining he’d been RATted by one of the members of the forum. “Whoever did it just deleted everything,” he said. “I have got, like, nothing, nothing left. All my intros and all my upcoming videos have been deleted. I’ll have to start from scratch making the intros and all that.”

Black Shadow saw the post and says he helped DaSheepherder retrieve the deleted files. “I cleaned up his PC, got rid of the RAT for him,” he wrote on Hack Forums. “[A]fter the kid I helped got hacked, I wanted to find a way to stop them, so I have produced a RAT Firewall. [N]ow it’s time to help people defend themselves.”

To detect a RAT takeover, says Black Shadow, “Look at your startup items. It will show [up] there for sure, unless it’s been programmed into the memory, then it will not be visible.

“Look at your task-manager at running processes, most RATS are set to run from these, it will always run from user name.” And always, he says, “Check for your webcam light if it’s on.”

The snoop, and the consequences, coming from the other end of that webcam can be far more serious than losing a fledgling YouTube inventory if you’re living in a country embroiled in political unrest, insurrection or civil war.

Karim Taymour, a Syrian activist, told a reporter from Bloomberg that after he was arrested by the Assad regime, his interrogators showed him a “stack of more than 1,000 pages detailing his conversations and electronic files exchanged on Skype,” according to Reporters Without Borders.

“My computer was arrested before I was,” Taymour said.

In its annual “Enemies of the Internet” report released March 12, Reporters Without Borders found that “Internet content filtering is growing, but Internet surveillance is growing even more. Censors prefer to monitor dissidents’ online activities and contacts rather than try to prevent them from going online.”

Oppressive governments are like RATters: They like to watch.

Kajiselidik Penggunaan Internet Dunia 2012

Bhai .... nih gua ader baca satu kajiselidik penggunaan Internet dunia 2012 yang telah dibuat oleh seorang "anonymous researcher". Kajian tentangnya lu orang boleh baca di sini. Dan disini gua nak tunjukkan lu carta yang dier dah buat... hasil penggunaan "BOTNET" yang diberi nama CARNA.


Aper yang gua respek dari hasil kajian dier terhadap 420 ribu komputer diseluruh dunia yang menggunakan sistem pengoperasian Linux... dier dapati kesemuanya adalah lemah dari segi penggunaan password. Ini amat memalukan komuniti Linux ... sebabnya... sepatutnya kepada sesiapa yang menggunakan sistem operasi Linux... mereka sewajarnya amik berat isu kata laluan (password) nih... Walaupun begitu... kajian sebenarnya melibatkan hampir 1.2 bilion komputer diseluruh dunia...

Okeh.... nak citer panjang maleh aa gua... lu orang baca jer laporan kajian dier tue ...... sori aaa.. dier tulis dalam bahasa Inggeris... kalu lu tarak reti baca ... sila guna Google Translate.... hahahaha

Point yang gua nak upkan aderlah... tentang warna merah kat imej diatas... yang itu menunjukkan trafik tahap giler babat penggunaan internetnyer... Itu membuktikan orang Asia terutamanya Malaysia aderlah pengguna Internet tegar... yang agaknyer akan terkojol kalu internet takder seminggu di Malaysia..... hahaha

Mostly semua traffik internet di Malaysia digunakan untuk Facebook, YouTube, Twitter, Tagged, Tumblr, Blog, Google, Gmail, YahooMail, Torrent, Warez, Skype dan yang sewaktu dengannya.... Hahaha... tak gitue.... hahahaha

Pasai tue la..... hahaha.... masak la BN kali nih dalam PRU13.... sebab 85% daripada penggunaan Internet di Malaysia aderlah Pro-Pakatan Rakyat.... hahaha.....

23 March 2013

Kalu Bangang, Jangan Cerita Pada Orang Lain

Bhai..... gua dok peratikan satu blogger pencacai nih.... yang nih satu spesis dengan PapaTulur gak....hahaha... spesis tak ngaku blog sendiri.... hahaha.... takper la.... nak buat camana... geng-geng nih sumer tulur sudah dibuang kat Pejabat PKR itu hari.... hahaha... mana ader tinggal tulur lagi... sudah abis pecah... hahahaha


Blogger RBF Online nih.... selalu tulis artikel tahap bangang... pon begitu... pencacai semua respek giler kat dier.... hahaha.... memang lawak la dier nih.... hahaha

Contoh terbaru kebangangan tahap dewa kayangan Jalan Duta si blogger RBFOnline nih .... aderlah biler dier menerbitkan artikel yang kat bawah nih... gua dah snapshot untuk tatapan lu orang.... Hahaha... Punya la bangang... sumber yang dipetik oleh blogger pencacai nih pon dier tak semak.,..... hahaha... aper la punya biol lar.... hahaha



Takper ... nak buat camana... dah memang spesis bangang.... hahaha.. beza nama antara "MOHD RAFIZI BIN RAMLI" dengan "RAFIZI BIN RAMLI" pon dier tak dapat kenalpasti... lagi lawak tu... tarikh lahir pon tak samer .... macam nih ker yang dikatakan bukti.... hahahaha.... lawak siot.... hahahaha

Wei... ini mesti skolah dulu tak abis sekolah rendah.... terus jadi balachi pencacai.... hahaha.... kesian... Gua cukup kesian kat mak bapak dier..... penat cuba mendidiknya menggunakan akal... tapi... sampai skrang masih lagi takder akal... nama berbeza dan tarikh lahir berbeza pon dikatakan orang yang samer...

Bhai RBF... jangan la main rembat artikel orang lain... kalu orang lain tue bodoh... takkan lu pon nak jadi bodoh gak.... agak-agak lar..... hahahaha....  Kalu MyMassa tue bangang... jangan la lu ikut dier jadi bangang samer .... hahaha

Tue la... orang tua-tua ader cakap.... kalu bangang, jangan cerita pada orang lain.... hahahaha

P/S:  Oh yer.... gua tak amik pot pon tentang pendedahan Rafizi Ramli tue... itu hal dier... gua pon tak carry citer dier dalam blog gua.... sebab pada gua... pendedahan yang Rafizi Ramli buat tu kurang releven dan tak penting buat gua..... Hahaha..... kalu Rafizi Ramli nak jadi bodoh ker mender... itu hal dier... takder kena mengena ngan gua....  Dier lain fikrah ngan gua.... hahahaa

PapaTulur

Bhai.... Hahaha... ader setengah jam lagi..... tinggal setengah jam jer lagi dari tempoh 48 jam selepas 48 jam pertama yang PapaGomo bagi kat Anwar Ibrahim.... maknanya dah dekat nak masuk 96 jam dah dari masa ugutan tue.... masih lagi PapaGomo tak berani nak publish video penuh yang dikatakan video kebejatan Anwar Ibrahim... hahaha

Untuk pengetahuan.... gua bukanlah pengkagum, penyokong dan peminat Anwar Ibrahim... tapi pasai PapaGomo dah berjanji nak publishkan video penuh tue dalam tmpoh 48 jam pertama.... gua tertunggu jugak mana dier video tue... Hahaha... nih bukan setakat dah lepas 48 jam... tapi dah nak masuk lepas 96 jam dah....  Janji kena ditepati la bhai... jangan macam Najib Razak.... hahaha... cukup la Najib Razak sorang jer yang takder tulur nak bubar Parlimen.... lu plak jangan tambah korum.... hahaha

Takkan la PapaGomo yang dikatakan gah dan rasa hebat tue tabrani nak kuarkan publish video penuh kebejatan Anwar Ibrahim tue....  Atau... video masih takder lagi... masih tak siap.... hahahaha... stakat gempak jer..... takkan la nak jadi macam Hassan Ali dengan video pengakuan murtadnya yang sampai hari nih takder dipublish pon...

Ala.... Kan gua dah bagitau... kalu selepas 96 jam PapaGomo tak publishkan video penuh tue.... makanya lepas nih... sori aaa... gua tak dapat nak tolong aaa kalu gua terpaksa tulis nama dier jadi PapaTulur.... hahahaha.... sebab dier sudah takder tulur.... takmo nak kuarkan itu video...

Satu Malaya dah tunggu itu video.... Kasi keluar la.... apa lagi mau pusing belit.... Hahaha... kasi la sumer orang tau tentang kebejatan Anwar Ibrahim tue... kasih havoc la.... aper lagi mau tunggu.... Takkan mau kena gelakkan Satu Malaya kot.... hahaha... takut nanti lu susah hati ..... sebab sana sini orang akan panggil lu PapaTulur..... hahahaha .... yer la... semua pasai pondan sangat nak publish video penuh tue.... hahaha.....

PapaTulur... PapaTulur..... hahahahaa ..... mana tulur... sudah ilang ka.... Hahahaha.... sudah jadi PONDAN ka..... hahahaha

HAHAHAHAHAHAHA......

Kenapa Bodoh Sangat

Bhai... Rasanya semua tau yang tujuan video Global Witness buat tue aderlah untuk menimbulkan kebencian... Sungguh... Memang untuk menimbulkan kebencian yang amat sangat... Kebencian yang membara... Kebencian yang tiada tolok bandingnya...

Tapi semua kebencian itu adalah diarahkan kepada isu penyelewengan, rasuah dan salah guna kuasa... Dan bukannya kebencian itu dititipkan keatas individu bernama Taib amahmud seorang sahaja... Tetapi sebenarnya kepada semua yang terlibat dalam penyelewengan, rasuah dan salah guna kuasa bukan sahaja di Sarawak... Tetapi mencakupi keseluruh Malaysia..

Kalu nak tau... Sebenarnya video tue berkias kepada Mahathir Mohamed... Yang ini bapak segala penyelewengan, rasuah dan salahguna kuasa.... Hahaha

Jadi biler baca statement yang ader kat bawah nih... Gua cukup gelak besar... Bukan aper... Mamat nih mesti salah anggap... Mesti dier nih skolah tak abis... Kenapa la bodoh sangat... Hahaha... Pasai tue tak paham aper maksud sebenar video yang dibuat oleh Global Witness tue... Hahaha

Lawak aaaaa...

Macam blog gua gak... Matlamat utama blog nih aderlah untuk membuka minda lu orang membaca dan menaksir berita secara terbuka dari sudut pandang yang lain... Sebab dalam semua berita yang diterbitkan oleh media cetak dan elektronik di Malaysia nih... Lu kena baca dari sudut lain baru nampak aper citer sebenar yang dibawa oleh berita tue... Sebab tue la gua buat blog nih.... Hahaha

Hahaha... Jangan jadi ayam daging... Semua kena sumbat makanan... Tak reti cari makanan sendiri.... Hahahaha



22 March 2013

TERKINI: Papagomo Diliwat Di Segambut

Segambut, Kuala Lumpur. 22 Mac 2013.

Seorang pengamal media bebas pro-UMNO dalam talian yang dikenali dengan nama pena PapaGomo telah diliwat tengahhari tadi di Segambut.

Mengikut maklumat daripada saksi, dua orang lelaki yanh menunggang motosikal berkuasa tinggi telah berjaya meliwat PapaGomo secara bergilir-gilir sehingga berlaku kecederaan pada kepala PapaGomo.

Kecederaan ini adalah disebabkan oleh perlakuan liwat yang sadis tanpa belas ehsan kepada mangsa walaupun mangsa merayu beberapa kali agar tidak diperlakukan begitu.

Kini mangsa (PapaGomo) sedang mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Lumpur. Ujian DNA dan penembusan di kemaluan juga diberitakan sedang dibuat oleh pakar perubatan HKL.

Saksi juga mengatakan salah seorang lelaki yang meliwat PapaGomo itu kelihatan mirip Anwar Ibrahim.

Maklumat selanjutnya akan dikemaskinikan dari masa ke semasa.

(C) 2013 Nonama News Agency - NONAMA

Beli Insuran

Bhai.... Skrang nih ramai puak-puak Sultan dan Raja dah mula beli insuran.... hahaha..... memang lawak la bhai... semua sudah cuak... semua sudah kecut.... hahaha... nak buat camana bhai... kalu tarak beli insuran kalu.... ader chan terbongkang nanti.... hahaha....

Beli insuran takper... biasa la tue bagi puak-puak Sultan dan Raja nih..... dah memang tabiat diorang camtue... sejak berzaman... sejak Sultan dan Raja semua sudah tarak ader keberanian lagi.... keberanian dari segi aper aaa.... hahaha... keberanian dari segi menerima hakikat realiti...

Sori... artikel nih bukan nak menghina dan memperkecilkan puak-puak Sultan dan Raja.... tetapi sekadar menceritakan hakikat realiti apa yang telah dan sedang berlaku...

Pada awal kurun ke 16 .... Puak-Puak Sultan dan Raja yang dahulunya kuat dan berani... semakin menikus... bukan kerana tidak cukup para sentri dan askar.... tapi.... telah dilembutkan dengan mengambil fikiran bahawa lebih baik menyerah diri dalam keterpaksaan daripada menuntut hak mereka yang selayaknya....

Sebab itulah selepas kejatuhan Empayar Melaka.... puak-puak Sultan dan Raja nih semua mula mengambil tindakan membeli insuran.... beli demi untuk meneruskan kelangsungan peribadi mereka... beli insuran untuk diri mereka... tetapi membiarkan rakyat terkontang kanting....

Beli insuran dengan Portugis.... Beli insuran dengan Belanda.... Beli Insuran dengan Inggeris.... Beli Insuran dengan Jepun..... yang paling ketara sekali aderlah pembelian insuran oleh puak-puak Sultan dan Raja nih daripada Inggeris (British) dan Jepun...

Demi untuk puak-puak Sultan dan Raja nih hidup senang.... terpaksa la beli insuran dari British dan Jepun... sebab itu la lu takder dengar dalam sejarah ader mana-mana puak Sultan dan Raja yang dikenakan hukuman bunuh atau diperangi... kalu ader pon... yang itu aderlah yang takmo nak amik insuran...

Yang mana tak amik insuran... dibuang ke pulau Seychelles ....hahaha.... dan kini... budaya beli insuran pon masih lagi dibuat... tapi kali ini dengan cara yang lagi bijak.... hahaha... beli insuran dari kedua-dua belah pihak....  kira macam untung sabut timbul... untung batu tenggelam lar..... hahahaha....

Hahaha.....insuran nih tak dijual kat TOKIO MARINE la bhai.... hahaha.... tapi gua rasa lu boleh paham dan tangkap aper maksud citer gua nih..... HAHAHAHA....

Lawak kan....

Baru Gua Tahu

Bhai.... Selama nih gua ingat Polis bertugas dan memberikan khidmat keselamatan serta ketenteraman awam 24 jam sehari... Sungguh ... Selama hayat gua yang dah 42 tahun nih... Gua tahu yang Polis memberikan khidmat diorang 24 jam sehari tanpa masalah...

Cumanya hari nih baru gua tau dari pengakuan Timbalan Pengerusi SPR si Wan Ahmad Wan Omar tue bahawasanya khidmat dari PDRM (Polis) tidaklah selama 24 jam sehari....

Baru gua tau la bhai... Sori laa... Selama nih gua tersilap... Nasib baik Wan Ahmad Wan Omar yang jadi Timbalan Pengerusi SPR nih bagi tau... Kalu tidak sampai mati pon gua ingat yang PDRM berkhidmat 24 jam...

Maknanya skrang nih... Kalu ikut aper yang diberitahu oleh Wan Ahmad Wan Omar nih... Polis bekerja ikut waktu pejabat jer la bhai.... Hahaha... Cukup time terus balik... Tue sebabnya anggota polis trafik cam PapaGomo ader masa update blog dier dan join macam-macam agenda politik... Pasai dier cuma kerja ikut waktu pejabat jer... Hahaha

Maknanya... Polis nih takder kerja shift atau kerja 24 jam... Standby... Takder... Mana ader kerja 24 jam... Hahaha.. Ini bukan gua yang cakap... Ini statement dari Timbalan Pengerusi SPR iaitu Wan Ahmad Wan Omar la...

Lu tarak percaya kalu... Boleh baca gambar yang gua snapshot nih ... Ader dibagitau bahawa polis tak bekerja 24 jam sehari dalam gambar ke tiga..... Hahaha





Hahaha... Sebijik Macam Hassan Ali

Bhai.... Gua ingat PapaGomo nih lagi brutal dari Hassan Ali... Rupanyer tak la... PapaGomo serupa sebijik sebuntat macam Hassan Ali.... Hahaha... Gempaq jer lebih..... Hahaha

Kalo Hassan Ali kata bagi masa kat dia dua minggu untuk publishkan video pengakuan murtad tue .... Tapi dah setahun takder lagi video tue....

Nih PapaGomo kata bagi dier 48 jam untuk publish video penuh kebejatan Anwar Ibrahim dalam salahlaku seks luar tabiee.... Tapi sampai la nih dah lepasdari masa tamat pukul 4 petang semalam pon masih lagi PapaGomo tabrani nak publishkan video edisi penuh tue... Katanya video yang kualiti A/V 10 tue...

Hahahah.... Kedua-dua mangkuk nih sama jer... Tabley harap... Gempaq jer lebih... Tapi haram takmo nak publish... Wei... Aper susah sangat nak publish... Publish jer la... Bagi semua orang tengok dan buat tafsiran sendiri... Aper daa... Takkan itu pon susah kot... Kalu benda dah ader publish jer la...

Atau... Skrip tak siap lagi.... Hahahaha... Editing tak siap lagi.... Hahahaha.... Lawak aaa lu orang berdua nih...

Skrang nih Hassan Ali orang dah gelarkan Hassan Pondan... Pasai tak publishkan video pengakuan murtad tue... Nih ader chan la PapaGomo orang akan gelarkan PapaPondan.... Hahahaha

HAHAHAHA

21 March 2013

Mana Videonya PapaGomo Ooi

Bhai... Skrang dah lepas pukul 4 pm... Dan masa sudah tamat... Tapi haram sampai skrang PapaGomo tabrani nak publish video yang dier katakan tue secara penuh... Aper daaa

Gempaq jer lebih... awat ... tulur sudah hilang ka ... atau orang sudah pinjam lu punya tulur buat baling kat Pejabat PKR itu hari..... Hahahaha...

Gua bukan penyokong dan pengkagum Anwar Ibrahim... Tapi pasai PapaGomo kata dier dah bagi masa 48 jam ... Jadi skrang gua tuntut la itu video dipublishkan ... Itupon kalu PapaGomo ader benda tue dan berani nak publish...... Hahaha

Tapi... Setahu gua aaaa... PapaGomo mana berani lebih-lebih... Nak mengaku blog itu dier punya pon dalam kes saman Husam Musa itu hari pon PapaGomo takder telor.... Hahaha

Inikan pulak saman RM100 juta..... mampus takmo nak ngaku.... hahaha

Hahahah.... Tulur PapaGomo sudah digunakan buat baling kat Pejabat PKR la... Skrang dier sudah takder telur.... Hahaha... Tak gitue Azmi APA.... Hahahaha

UPDATE: Setelah gua berbincang ngan kengkawan sumer... Kitorang ngan ini bagi PapaGomo masa 48 jam untuk pubslih gambar video tue secara penuh.... Kalu PapaGomo tak buat... Maka sahlah PapaGomo aderlah PONDAN.... Hahahaha....

Yang Mana Satu Melayu Yang Mana Satu India

Bhai..... hahahaha.... artikel nih takder banyak tulisan mender... sebab rasanyer tak perlu gua bagi penghuraian lebih lanjut.... aper yang patut lu kena buat aderlah tengok dua gambar dibawah nih dan bagi tau gua yang mana satu Melayu... dan yang mana satu India...

Hahahaha....

Gambar India MIC

Gambar Melayu UMNO

Hahaha..... tolong aaa... tolong buat pilihan lu orang dengan tepat.... kalu perlu dizoomkan gambar tue... zoom la... kalu perlu print... print la... kalu perlu buat banner... lu buat la banner.... hahaha... tapi pastikan lu tau yang mana satu Melayu dan yang mana satu India...

Yang mana satu UMNO dan yang mana satu MIC ...... hahahaha....

Kerajaan Sementara Negeri Johor

Bhai.... tatkala mandat DUN Johor Darul Takzim akan tamat selepas jam 12 tengah malam nih... janganlah kita terkejut dan gelabah biawak.... Takder masalahnyer kalu DUN Johor sudah tamat mandat sebab secara otomatiknya segala pemerintahan dan kuasa masih berjalan seperti biasa... dibawah konsep Kerajaan Sementara.

Pilihanraya Negeri hanya boleh dibuat setelah Sultan Johor mengeluarkan dekri dan arahan kepada SPR untuk menjalankan Pilihanraya Negeri dalam tempon 60 hari dari tarikh dekri atau arahan tersebut...... Perkara yang samer gak akan berlaku pada semua Dewan Undangan Negeri-Negeri lain di seluruh Malaysia.

Pilihanraya Negeri hanya akan dijalankan setelah Sultan dan Raja merasakan bahawa perlunya dibuat Pilihanraya Negeri.... selain dari itu... tidak ada cara.... dan kekallah Kerajaan Sementara memerintah negeri selagi mana yang boleh... dan ini tidak ada jangkamasa tamatnya yang spesifik....

So... jangan terkejut kalu Pilihanraya Negeri dan jugak Pilihanraya Umum tidak akan dijalankan dalam tempoh 60 hari selepas tamatnya mandat DUN atau Parlimen...... sori... ini aderlah tafsiran undang-undang dan kiter sumer kena terima hakikatnya...

Hehehehe... jadi kalu semua Sultan dan Raja serta YDP Agong takmo nak keluarkan dekri atau arahan kepada SPR..... jangan mimpi la Pilihanraya Negeri dan Umum akan dijalankan selepas tamatnya tempoh 60 hari tamatnya mandat..... hahahaha.... lupakan saja la....

HAHAHAHAHA....

48 Jam Sudah Berlalu

Bhai.... errr.... hehehehe...... mana dier video lucah yang dikatakan dilakonkan oleh Anwar Ibrahim.... Hehehehe... PapaGomo ooi.... mana dier wei.... sudah 48 jam nih..... takkan nak jadi macam Hassan Ali kot.... Hassan Ali sampai la nih dah masuk setahun lebih dah masih tak terbitkan langsung video pengakuan murtad tue.... hahahaha...

Aper nih PapaGomo ooi.... mana dier video tue... publish la cepat.... takkan nak bagi lagi tambahan masa 48 jam..... hahaha.... publish jer la.... lagipon semua orang memang tau lu nih aderlah kaki layan video blue.... video prono.... hahaha... silap-silap video Chua Soi Lek dulu pon lu yang kasi amik gambar.... hahahaha....

Oh yer... kasi publish la gambar video yang bukan hitam putih aaa.... mata gua sakit aaa nak tengok video hitam putih yang macam slalu lu publishkan tue... gambar kabur la... kasi publish la gambar yang jelas skit aaa.... Hahaha.... jangan riso..... kalu lu publish nanti kat blog.... dan orang bising... lu boleh cakap yang itu bukan blog lu.... jangan riso... mahkamah akan percaya punya..... hahaha...

Lagi satu.... jangan lupa aaaa.... letak tarikh dan masa dalam video tue aaa.... nanti orang tak percaya plak..... takkan la amik video nak buat bukti takder tarikh dan masa...... hahaha... susah nanti kalu bawak kes ke mahkamah... dan jangan jugak lupa... publish kan skali nama pelakon yang terlibat... senang skit nanti urusan mahkamah....

Lagi satu... kredit lu kena bagi gak kat penghujung video tue... kredit kepada penaja... kredit kepada pembekal peralatan video... kredit kepada props .. kredit kepada pembantu-pembantu dan crew penerbitan..... nanti boleh la video tue diantar ke Festival Filem Pendek di Cannes ...... hahaha

Wei PapaGomo..... cepat la publish video tue... 48 jam sudah berlalu nih wei..... hahahaha


P/S: Pramugara Terlampau dulu kena tangkap dan bicara serta dijatuhkan hukuman atas penyebaran video seks.... Datuk T dan PapaGomo pulak boleh tarak kena tangkap, bicara dan dijatuhkan hukuman atas penyebaran video seks.... err... hebat betul la PDRM dan Mahkamah Malaysia..... boleh pulak ader beza-beza..... hahahaha

20 March 2013

Awek Idaman Kalbu Gua

Bhai.... sori aaa... tak update macam selalu.. semua pasai gua punya penat masih tak abis lagie... hahaha... sori aaa... skrang nih... balik rumah jer... tidur awal... lepas Isya' solosai... mata sudah jadi kuyu... banyak ngantuk.... malah banyak kali terlelap kat tepi sejadah jer.... hahaha... pasai maleh nak gerak.... penat oooooo.... tambah lagi arrr... skrang nih panas membahang..... aircond sudah rasa macam takder power... kalu boleh masuk dalam peti ais... lagi best agaknyer la.... hahaha

Sana-sini orang tanya gua pasai isu Sabah... isu Sulu... Isu di Lahad Datu.... jumpa kawan atau jiran ker... semua tanya benda tue.... hahaha.... penat nak layan.... hahaha.... semua citer kena ulang-ulang .... rasa macam dah jadi alat PVR dalam Astro tue..... hahaha

Okeh... gua takmo nak citer pasai politik Malaysia la nih... bukan pasai aper... semua pasai kat Malaysia nih... pemain politik ramai sangat yang tak matang..... tambah lagi pulak semua citer buruk orang itu ini.. tak kira la belah mana.... takder sekor pon nak bawak citer tentang dasar dan hala tuju ekonomi serta keselamatan negara.... semuanya asyik citer buruk orang itu dan buruk orang nih... aper daaa... tambah lagi biler ader blogger yang tak abis-abis main isu kelucahan.... aper nak jadi la....  bodoh betul lar ....

Baik gua layan anime.... Japanese manga...... hahahaha. .... lagi banyak pekdahnyer.... hahahaha..... dan citernyer tetiba semalam gua terjumpa dengan awek idaman kalbu gua..... hahahaha..... gua cukup teruja kalu dapat awek yang muka spesen dalam anime / manga nih..... Kalu la gua dapat awek yang muka camnie.... hahaha.... alangkah bestnyer..... cute dan comel aper.... hahahahaha .... Lu nak tak muka awek tue camner? ..... hehehehe... ini ha dier....


Sebijik macam Japanese anime punya muka..... macam mana dier ubah muka dier dari yang kat bawah nih menjadi sebiji kat atas nih.... hahahaha ... hebat... Oh yer..... dier nih nama samarannya aderlah Venus Angelic .... Gua tak suka muka stendet dier... tapi gua suka muka anime dier tue.... pergh... mata besar.... hahahaa


Aper-aper pon..... selagi mana mengubah muka dengan mekap pada gua takder masalah.... cuma jangan buat plastic surgery jer... yang itu berdosa.... hahaha....  Kalu dapat awek muka cam anime nih ... pastu jalan couple pi mana-mana COSPLAY... mesti gempak kan.... tambah lagi kalu pakai baju SAILORMOON.... hahahaha.... mantop... mesti terjojol bijik mata kipas-susah-mati anime/manga di Malaysia.... hahaha

So..... sila tonton kat bawah nih..... hahahaha .... amacam Prince Of Noob... NaZha Anua... Zack..... lu tak teringin ka dapat awek muka camnie?

19 March 2013

Sokong Dan Tak Sokong

Bhai.... hari nih sepanjang pagi gua abiskan masa bagi presentation kat opis... Big bos kat opis gua nih... (ala...syarikat yang berkaitan dengan minyak dan gas di Kemaman nih).... mintak gua bagi presentation dan citer aper yang berlaku di Sabah... terutamanya tentang isu Sulu nih....  So.. aper lagi... penuh la bilik mesyuarat tue dengan staf yang berminat nak tau.... Hahahaa

Gua amik masa sejam setengah untuk bagi presentation.... dan amik masa sejam lagi untuk sesi soaljawab..... hahaha... yang best tue... siap ader hidangan kuih muih lagi... pakcik kantin sponsor.... hahahaha

Jadi.. semua tanya pandangan gua.... sokong atau tidak sokong .....  Gua cakap... dari sudut legaliti undang-undang.... dan memperakui perjanjian yang dah ader dan telah ditandatangani dan diterima pakai oleh semua.... jadi.... Kesultanan Sulu berhak untuk menuntut aper yang telah dipersetujui.... terutama dari sudut bayaran pajakan dan sebagainya..... Yang ini gua sokong....

Tetapi tindakan rakyat Malaysia mostly mendesak Kerajaan Malaysia untuk tidak membayar pajakan adalah salah disisi undang-undang... dan gua tak sokong benda nih...

Kalu bab gua tak sokong..... aderlah tindakan Kesultanan Sulu yang menghantar anggota keselamatannya (tentera) masuk ke Sabah/Malaysia bersenjata ... dan perkara ini sememangnya boleh menyebabkan apa yang terjadi sekarang nih... Ini cara salah... cara tidak diplomatik.... dan ini gua tak sokong...

So... nampak jelas tak aper yang patut disokong dan apa yang tidak patut disokong.... hahaha.... jangan buta mata dan buta hati okeh...

Jadi... dalam kes PapaGomo kena saman RM100 juta oleh Anwar Ibrahim ... mmm..... gua memang sokong Anwar Ibrahim saman PapaGomo sebanyak RM100 juta tu... dan kalu ikutkan bukan setakat RM100 juta... malah berkali-kali RM100 jutanyer boleh saman.... semuanya kerana itu hak Anwar Ibrahim nak saman... yang ini gua mmang sokong..

Gua sokong mana-mana blogger untuk membuat pendedahan salahlaku mana-mana ahli politik di Malaysia... tak kisah la sebelah mana pon... cumanya... yang takkan gua sokong aderlah biler ader blogger yang suka-suka menulis tanpa fakta yang jelas dan tepat... dan penuh dengan tipu dan fitnah... yang ini gua tak sokong.... sebab sebagai penulis blog... lu akan dinilai dengan aper yang lu tuliskan.... jadi ... kalu lu tulis fitnah... itu memang secara lumrahnya lu memang menempah celaka.... hahaha...

So.... bukan kerana gua tak suka Papagomo yang gua jadik sokong Anwar Ibrahim saman PapaGomo... tapi kerana PapaGomo banyak sangat tabur fitnah sana sini... tu yang jadi dier memang cari pasai nak kena saman... so... jangan dok marah la kalu orang saman lu.... sebab lu sendiri yang mintak orang saman lu....

Oh yer.... jangan plak tak ngaku itu blog lu.... hahahaha

18 March 2013

Video Liwat Dah Ada, Mana Video Murtad

Bhai.... Gua baru nak amik tau pasai citer dalam negara... Hahaha... Gua dapat tau "kononnya" dah ader video sekuel Liwat 3.... Pergh... Cepat dan cekap diorang buat kerja...

Cumanyer gua sampai hari nih tertunggu-tunggu video pengakuan murtad yang Hassan Ali JATI tue ... Dier kata dah ader.. Tapi lama benor nak tunggu... Sementara nak tunggu Hassan Ali nak publishkan video pengakuan murtad tue... Boleh jadi lagi ramai yang dah murtad...

Pasai aper Hassan Ali lambat nak kuarkan video pengakuan murtad tue... Tak cukup bajet ker atau masih tercari-cari pelakon yang sesuai... Kalo bajet tak cukup.... Boleh mintak dana dari syarikat arak San Miguel.. Errr... Daripada Mahathir Mohamed.. melalui anaknya Mirzan Mahathir...

Kalu sebab takder pelakon nak berlakon... Jangan la Hassan Ali riso... Salleh Yaakob, Nabil, Afdlin Shauki dan ramai lagi pelakon Bangkang Dari Longkang bersedia untuk berlakon... Janji payment cukup... Hahaha

Kalo diorang takmo... Jangan riso... Pelakon tambahan dari Perkasa, JMM dan Panglima Telur boleh jugak berlakon... Sebab kalo nak panggil Zulkifli Nordin agak susah skit... Sebab dier tue fail bab lakonan.... Hahaha

Aper-aper pon... Video pengakuan murtad tue nanti mesti mudah nak lulus tapisan Jakim dan Finas.... Geran untuk biaya buat video pon boleh mintak kat MDeC atau Kementerian Penerangan...

Kalo Hassan Ali nak pinjam videocam kualiti HD... Takder masalah ... Gua boleh tolong bekalkan secara percuma... Hahaha... Takder hal la... Dolly dan Boom pon gua boleh sediakan... Termasuk gak dengan kemudahan lightning... Hahaha...

Studio tue plak... Hassan Ali boleh pinjam TV3 punya fasiliti... Janji video pengakuan murtad tue boleh disiapkan dan ditayang kepada public... Semua orang dah lama tunggu... Dah nak masuk 1 tahun nih..... Hehehe... Sabor jer la....

Hassan Ali... What say you? Hahahaha.....

Aper Cer ???

Bhai..... hahaha... perkara pertama yang bini gua tanya biler gua singgah kat opis dier aderlah.... Aper cer ngan kerja..... Hahaha... gua kata... cam biasa la.... semuanya OK.... belum lagi KO....

Hahaha.... gua dah sampai rumah dah.... dan penat travel nih rasanyer takkan abis dalam masa seminggu dua... banyak betul gua miss pasai isu politik dan sosial di Malaysia.... hahaha... macam mana gua nak keep up.....

Tambah plak PRU13 rasanyer sekitar lima enam jemaat jer lagi.... pergh.... tadi gua tengok banyak ooo bendera parti disepanjang jalan.... samer banyak.... BN dan PR..... hebat la.... banyak duit modal yer.. Aper-aper pon... takper la.... janji semua tue kasi syok penyokong parti...

Saper menang agaknyer dalam PRU13... gua tak boleh nak predict... cuma kalu ikut atas kertas statistik ... memang nampak macam PR yang mendahului.... cumanya... jangan terlalu seronok... sebab BN banyak cekadaknyer... diorang ader macam-macam strategi... banyak idea... dan banyak putar belitnyer...

Jangan nanti menang sorak... tapi tak menang kerusi...... aper daaa...

Oh yer.... sori... kepada kengkawan yang kenal gua... sori.. takder ole-ole.... gua pon sengkek.... hahahaha .... Nak tunggu gaji lambat lagi.... aiyark.... hahaha

Solosai Sudah

Bhai... Episod Alpha-Two Zero sudah sampai penamat... Alhamdulillah ... Semua anggota sudah ditahan atau terbunuh... Bagi yang telah ditahan... Skrang nih masih lagi sesi soal siasat yang biasanyer memakan masa yang agak lama... Itu semua tugas dibahagian penyelidikan...

Gua plak... Sudah boleh bungkus semua barang dan keluar dari Sabah naik "cikcibor" sama ader ini malam atau awal pagi nanti... Semuanya bergantung kepada arahan....

Tentang isu Tentera Kesultanan Sulu tue... Itu kerja orang lain... Agensi kitorang tak campur... Walaupun kitorang ader gak buat kerja untuk dapatkan intel mengenai isu nih... Tapi yer la... Stakat intel jer ...

Oh yer... Gua difahamkan bahawa Agbimuddin tue call Jamalul Kiram di Filipina guna satellite phone dan jugak telefon lokal dari Telco tempatan... Tak pasti pulak didaftarkan atas nama saper... Cuma yang pasti selepas khidmat roaming mobilephone Philipines disekat itu hari... Dier terpaksa bergantung sepenuhnya dengan henfon tempatan dan SATPHONE...

Gua dapat tau... Yang ATM dan PDRM sedang berusaha nak buat triangulation untuk pastikan exact location dimana Agbimuddin berada setiap kali dier guna SATPHONE... Dulu gua ingat lagi seorang ketua kumpulan pemisah Chechen terbunuh diserang Guided Missile masa dier guna SATPHONE... Lupa plak gua nama dier lar time nih...

Triangulation nih tak berapa susah mana... Janji kalu dapat track masa yang tepat dier sedang guna... Lagipon tak banyak SATPHONE digunakan kat area Lahad Datu tue gua rasa aaa...... Tambah lagi kalu dier guna INMARSAT sebagai provider... Hehehe... Dikawasan Asia nih... Ader 3 lokasi jer untuk terrestrial link kepada Telco... Satu entry point turun kat India...satu lagi entry point turun kat Australia... Dan satu lagi turun kat Malaysia... Kat Earth Station (Satellite Teleport) di Beserah kat Kuantan tue..... Hehehe.... Semua boleh trace punya....

Tentang citer konon Agbimuddin dah lari pi Filipina tue... Itu semua agenda psychology lar... Mainan strategi... Nak tunggu Agbimuddin buat kenyataan... Senang skit usaha nak trace dier.... Hahaha...

Aper-aper pon... yahoo ... Kerja sudah abis stakat nih... Dan gua boleh balik Kemaman jumpa anak bini... Rindu oooo.... Hahahaha... Insiden di Sabah nih pada pandangan peribodi gua.... Hahaha... Peribodi tue... Bukan peribadi.... Aderlah mainan politik antara dua tiga pihak... Yang jadi mangsa aderlah orang awam dan pasukan keselamatan dikedua-dua belah...

Sultan dan Menteri punya gila... Orang awam dan anggota keselamatan mati.... Biler aaa Sultan dan Menteri nih nak mati plak aaaa.... Menyusahkan la... Pasai tue lar dari dulu lagi gua selalu katakan... Yang jahanamkan negara (tak kisah la negara mana pon) biasanya akibat dari kebangangan Sultan, Raja dan Pemimpin Politik...

Macam dalam citer P. Ramlee.... Errr ... Citer Nujum Pak Belalang tue.... Kerja giler berjudi Raja Negeri Pasai menyebabkan negeri dier terjajah tergadai... Bodoh... Errr... Ader ker Sultan dan Raja yang pandai aaaa??? Rajagobal pandai main bola....

HAHAHA

UPDATE 18 March 9.54am : Chechen Leader yang meninggal dunia tue nama dier Dzokhar Dudayev

Dudayev was killed on 21 April 1996, by two laser-guided missiles when he was using a satellite phone, after his location was detected by a Russian reconnaissance aircraft, which intercepted his phone call. The telephone homing equipment was supplied to Moscow by the USA National Security Agency. At the time Dudayev was reportedly talking to a liberal deputy of the Duma in Moscow, reportedly Konstantin Borovoy. Additional aircraft were dispatched (a Su-24MR and a Su-25) to locate Dudayev and fire a guided missile. Exact details of this operation were never released by the Russian government. Russian reconnaissance planes in the area had been monitoring satellite communications for quite some time trying to match Dudayev's voice signature to the existing samples of his speech. It was claimed Dudayev was killed by a combination of a rocket attack and a booby trap. He was 52 years old. - Wikipedia

16 March 2013

2 Maut 3 Cedera

Bhai... Keadaan tidak berapa baik la... Seorang operatif agenai terkorban dan seorang lagi cedera ... Lokasi sori aaa... Tabley habaq mai... Dan seorang operatif musuh terkorban sama dan lagi dua orang operatif musuh cedera... Semua dalam satu insiden yang berlaku awal pagi tadi waktu Malaysia...

Gua cukup sedih lar .... Satunya kedua-dua operatif nih aderlah junior gua... Gua pernah bagi training kat diorang lama dulu dalam bidang network security forensic... Dan kedua-duanya agak terkedepan dalam kerjaya...

Last skali gua jumpa anggota yang terkorban tue aderlah pada minggu lepas waktu gua balik dan singgah kat HQ .... Sempat bertegur sapa singkat jer... Dah sampai ajalnya... Nak buat camana... Walaupun dier beragama Hindu... Tapi dier cukup respek dan hormat kepada operatif lain yang kaki masjid...

Dulu ingat lagi masa dier bertugas di HQ... Dier selalu offer semua naik keter dier kalu nak pergi solat Jumaat... Dier sanggup tunggu dalam keter kat kawasan masjid... Kitorang pernah gak offer dier masuk ke Masjid... Belajar solat... Tapi dier kata terima kasih la... Dier jenis kuat beragama gak...

Salut untuk sahabat... Semoga jasamu kepada negara tercinta akan sentiasa dikenang...

Yang cedera tue aderlah anggota agensi yang cukup fasih berbahasa Thailand, Myanmar dan Vietnam... Malah muka dier pon ader iras-iras Tony Jaa... Hero citer Ong Bak.... Hahaha

Semoga lu sihat cepat dan boleh bertugas kembali di lapangan..... Ala... Lu kena pon jauh dari perut... Tak matinyer.... Relaks aaa...

15 March 2013

Pheweet.... Cayalah

Bhai dan DeeDee sekalian... Sori aaa gua tak bagi aper-aper laporan dalam 24 jam nih.... Sebab gua berada diluar kawasan liputan dan tabley nak bawak tepon ... Biler buat kerja nak carik maklumat nih... Terpaksa la cover privasi... Hahaha

Okeh... Gua bergegas menumpang kenderaan APC untuk memudahkan gua masuk ke satu kawaaan tue... Alhamdulillah... Gua dan kumpulan gua dah dapat pintas talibarut kepada Alpha-Two Zero... Dan dari tue kitorang dapat tahan 3 orang lagi termasuk talibarut tur... Cilakak punya talibarut... Siap sediakan fasiliti untuk kemudahan musuh...

Okeh la... Nih gua baru jer sampai Kudat... Alhamdulillah ... Setakat hari nih gua masih selamat... Moga Allah melindungi gua selalu... Tapi gua tak tau sampai biler gua akan selamat...

Berbalik citer isu kat Sabah nih... Suasana agak panas... Susah nak jangka... Banyak kenderaan berat dah menerjah keseluruh pelusuk kampung dan desa...

Oh yer... Baru kejap tadi gua mengeledak dalam internet baca itu ini.. Dan aper yang paling gua tak tahan tue biler baca berita camnie... Berita yang kat bawah nih... Lu orang baca la... Dan terpulang kepada lu orang nak gelak atau tidak.... Tapi gua dah gelak besar dah.... Hahahaha

Bersedia nak berjihad tue.... Hahaha.. Gempak boleh la... Hahahaha .... Gua rasa aaaa.... Kalu dengar peluru meletup pon diorang dah terkencing tercirit... Camanan nak berjahat... Ops... Berjihad.... Hehehe



14 March 2013

Kalu Tertangkap

Bhai... Artikel nih pendek jer... Pasai gua nak kena pegi satu kawasan nih... Hehehe... Okeh.... Nih gua nak citer tentang nasib operatif atau agen yang tertangkap di negara asing waktu operasi hitam (black ops) .... Biasa la bhai... Kalu kiter masuk negara asing nih... Kiter ader dua opsyen... Satu kiter akan gunakan pengenalan diri negara tersebut... Atau kiter boleh gunakan pengenalan diri negara sahabat yang tak terlibat dalam kancah diplomatik dengan negara yang kita masuk tue.. Macam itu hari la gua beridentitikan Indon... Hahaha

Kedua-dua senario pon... Kalu kiter tertangkap.... Atau lebih teruk lagi terbunuh semasa bertugas tue... Pihak Kerajaan negara kita akan menidakkan tindakan kita tue. Malah dalam banyak kes... Kita akan dianggap tiada apa-apa kaitan dengan negara asal kita...

Kalu terbunuh... Alamat kena tanam kat kubur tanpa nama la... Itu kalu kena tanam la... Kalu tak kena campak ke laut jer... Itulah nasib operatif dan agen kita yang terbunuh dinegara asing waktu melakukan operasi hitam.... Saper kater Malaysia tak buat operasi hitam kat negara lain.... Hahaha

Kalu tertangkap plak... Nasib amat baik kalu ader operasi dilancarkan untuk menyelamatkan kita... Kalu tidak... Alamat kekal la kena tahan, seksa atau belasah didalam tahanan... Itulah risiko yang ditanggung demi memastikan keselamatan dan keamanan serta ketenteraman Malaysia terjamin...

Orang politik cakap jer lebih... Tapi cer suruh diorang ganti tempat operatif atau agen kita dinegara asing... Mau terkencing atau tercirit hijau kot.... Hahahaha... So... Kepada mana-mana pencacai politik yang gempak giler tue cakap berapi-api... Tak kira la belah mana pon... Kalu betul jantan... Ganti la tempat operatif dan agen kiter kat negara asing..... Hahaha... Tak payah la nak baling telur ker... Berdemo ker.... Itu semua gempak jer lebih...

Eh... Macam mana artikel nih boleh jadi panjang nih.... Hahaha... Huh.... Tue dah datang dah kenderaan yang nak bawak gua... Pergh... Naik APC tue.... Hehehe

Babai....

Ini Maklumat Dari Sumber Gua

Bhai.... Ini maklumat yang gua dapat... Sori... Bukan nak memperkecilkan perjuangan sahabat-sahabat gua dari PDRM... Tapi ini adalah sumber dari analisis risikan agensi gua...

Okeh... Dimana gua nak memulakannya.. Mmmm... Okeh la... Gua start dengan kes "serang hendap" terhadap anggota PDRM yang berlaku di Kampung Simunul... Kiter rewind balik info yang kiter dah dapat dari media... Media kata anggota PDRM diserang hendap oleh Tentera Kesultanan Sulu .... Ini yang kita diberitahu...

Pastue diorang kata Tentera Kesultanan Sulu berlaku kejam dekat anggota PDRM... Bukan setakat bunuh tapi memarang, memenggal, mengeluarkan organ dalaman anggota PDRM tue...

Sahih ker sumber nih... Atau ianya sekadar fabrikasi untuk meningkatkan simpati rakyat terhadap isu ini... Kasi rakyat marah... Sebab... Ikut maklumat yang kami dapat... Kejadian di Kampung Simunul tue ... Aderlah pertempuran diantara anghota PDRM dengan lanun... Dan bukannya dengan Tentera Kesultanan Sulu... Ini maklumat yang agensi kami dapat...

Jadi ... Oleh kerana ianya dilakukan oleh lanun... Maka tidak mustahil tindakan kejam sebegini mungkin berlaku... Tambah lagi... Ianya mengambil masa beberapa hari barulah kesemua yang terkorban dapat diambil dari kawasan pertempuran...

Gua paham kalu media perlu membakar semangat anak watan dalam isu pencerobohan Tentera Kesultanan Sulu... Tapi biarlah maklumat yang disalurkan oleh media itu tidak ditambah ajinomoto...

Putar belit media ini kiter boleh lihat dengan jelas masa Perang Teluk 1991 dan Kes 911 WTC dimana berlakunya banyak penyelewengan fakta macam isu WMD semata-mana ingin meraih simpati dan amarah semua yang membaca, mendengar dan melihat.

Sebab itulah.... Gua di agensi merasakan putar belit media sebenarnya bukan dapat menaikkan semangat rakyat jelata... Tetapi secara sengaja telah berjaya menaikkan semangat anggota keselamatan Malaysia sehingga ada yang bertindak agak keterlaluan... Bukanlah gua nak mengiyakan berita dari media Filipina tentang perlakuan tidak bermoral anggota keselamatan kita .... Tapi maklumat yang gua dapat sebenarnya menunjukkan kearah situ...

Adakah jni pelik... Tidak... Kalu kiter lihat pada insiden BERSIH 3.0 dimana tersebarnya berita kononnya ada anggota PDRM yang terkorban (yang dikesan disebarkan melalui alat komunikasi PDRM sendiri)... Bagaimana anggota PDRM yang lain semacam naik hantu membelasah para demonstran sehingga pengamal media pun jadi mangsa.... Walhal benda ini belum tentu sahih...

Jadi... Dalam kes di Kampung Simunul tempohari... Bagaimana kejadian "serang hendap" ini dimainkan dan diputarbelitkan oleh media .... Walhal ianya dilakukan oleh lanun (mundu) .... Dan bukannya oleh Tentera Kesultanan Sulu...

Patutlah pun takder satu pon media Malaysia yang pernah menang hadiah Pulitzer .... Semuanya sebab berita yang tidak berintegriti... Hanya sekadar mengejar rating... Tolong aaaa.... Jangan memalukan diri sendiri..

# Artikel ini bukan untuk bekap Tentera Kesultanan Sulu atau menghina PDRM dan ATM... Tapi sekadar memohon agar berita yang diterbitkan biarlah berita benar tanpa difabrikasi.. Cukup-cukup la tue dan jangan jadi macam Utusan, PapaGomo, ParpuKari atau RBF.... Diorang tue dah memang terkenal kaki fabrikasi dan fitnah... Hahaha

13 March 2013

Kalau Kerajaan Bagi Mesingun...

Bhai... gau nak citer satu mender nih... lu tau tak... geng-geng anggota keselamatan kat Sabah la nih (yang mana gua jumpa lar)... kecoh dok gelak ketawa dengan statement yang gua diberitau telah dibuat dua hari sudah... statement yang kuar dari mulut seorang ahli NGO di Semenanjung Malaysia...

Statement tue berbunyi camnie lebih kurang ... "Kalau Kerajaan bagi kami mesingun, esok kami akan turun ke Lahad Datu berjuang" .....

Gua mola-mola takmo nak amik pot... tapi biler tiap kali lepak ngan kengkawan dari "E" ... diorang semua dok citer benda nih sambil gelak-gelak....... gua tanya balik... pasai aper lu orang gelak..... hahaha... bantai lagi kuat diorang gelak..... diorang kata mana tanyer... itu semua cakap orang pengecut la bhai... kalu betul kerajaan Malaysia boleh bagi mesingun pun .... dijamin tak berani jugak nak turun Lahad Datu dan Semporna....

Gua tanya kengkawan gua nih... mana lu orang tau yang diorang tak brani nak turun.... Hahaha.... kengkawan gua bagitau.... kalu pada masa statement tue kuar ader anggota FRU/LSF buat gertak... macam nak belasah... mesti ramai yang mencicit lari terkencing-kencing.... Hahaha... gua gelak jer...

Gua cakap kat kengkawan gua... ala... biar la diorang tue.... bukan kiter tak kenal perangai diorang camtue... cakap jer gempak... tapi usahkan turun ke Lahad Datu... turun ke KK pon yang jauh beratus kilometer dari Lahad Datu pon diorang tak berani skrang nih.... hahahaha... nak buat camana....

Lagi satu... gua cakap kat kengkawan dari "E" .... kalu lu orang nak tau... kata la jadi pecah perang di Semenanjung.... diorang nih la yang lagi awal lari meninggalkan Malaysia..... hahaha.....  nak buat camana..... stakat gempak boleh lar....  Gua tak amik pot pasai insiden baling telur tue... jadik gua tanya la kat kengkawang di "E" ... diorang cakap... ader informer diorang bagitau ... yang kuantiti telur tue tak banyak mana dibawak.... ikut maklumat tak sampai 3 tray pon.... 1 tray dalam 30 bijik..... hahaha.... dan pulak tue telur gred C ...... hahahaha...

Gua cakap kat diorang.... itu pon nak bajet.... pakai telur C..... aper daaa.... takkan tak mampu nak pakai telur gred A kot.... biar betul...... hahaha

Aper-aper pon... at least ader jugak something jadi penghibur hati para anggota keselamatan kiter dari 'E" di Sabah nih..... malam tadi ader satu jamuan khas dibuat untuk gua kat Kudat oleh beberapa kengkawan dari "E" termasuk dua orang bekas jurulatih gua dulu yang dari VAT 69.. diorang sanggup datang dari KK nak jumpa gua.... 4 jam tue drive kalu naik motor Yamaha RXZ tau.... hahaha

Berbalik kepada citer Ops Alpha-Two Zero.... total yang dah terbunuh (3 orang) dan yang dah ditahan dan disoalsiasat (6 orang)... ader beberapa lagi yang masih dikesan.... dan gua dikhabarkan diorang skrang nih sudah menyorok... mungkin ader directive yang mintak diorang layoff dulu agenda diorang sampai semua isu di Sabah dah cool down... aper pon di Kudat nih... ader lebih kurang 20 orang operatif dari agensi yang sedang beroperasi.... Inilah ops paling besar-besaran yang gua rasa pernah agensi gua mobilasikan....

Kitorang cuba blending dengan orang awam... cuba dengar soseh-soseh.... dapatkan maklumat... dan cuba jejak anggota Alpha-Two Zero... kalu ikut rasionalnya.... gua berani jamin... diorang nih mesti duduk di bandar besar yang ramai penduduk... sebab senang nak menyelinap... orang jangan kenal semua disekeliling... Anggota Alpha-Two Zero nih gua jamin takkan melepak di kawasan kampung yang ramai penduduknya kenal antara satu sama lain.... melainkan... diorang memang ader geng @ keluarga @ operatif lain disini.......

Mau makan masa berbulan kot benda nih nak solosai.... cepat la wei abis... gua nak balik Kemaman.... rindu aaa kat anak-anak.... (walhal rindu kat bini sebenarnya... hahaha) ... terpaksa main video conference dengan anak-anak guna Skype.... hampeh betul lar....

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1