Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 March 2013

Sokong Dan Tak Sokong

Bhai.... hari nih sepanjang pagi gua abiskan masa bagi presentation kat opis... Big bos kat opis gua nih... (ala...syarikat yang berkaitan dengan minyak dan gas di Kemaman nih).... mintak gua bagi presentation dan citer aper yang berlaku di Sabah... terutamanya tentang isu Sulu nih....  So.. aper lagi... penuh la bilik mesyuarat tue dengan staf yang berminat nak tau.... Hahahaa

Gua amik masa sejam setengah untuk bagi presentation.... dan amik masa sejam lagi untuk sesi soaljawab..... hahaha... yang best tue... siap ader hidangan kuih muih lagi... pakcik kantin sponsor.... hahahaha

Jadi.. semua tanya pandangan gua.... sokong atau tidak sokong .....  Gua cakap... dari sudut legaliti undang-undang.... dan memperakui perjanjian yang dah ader dan telah ditandatangani dan diterima pakai oleh semua.... jadi.... Kesultanan Sulu berhak untuk menuntut aper yang telah dipersetujui.... terutama dari sudut bayaran pajakan dan sebagainya..... Yang ini gua sokong....

Tetapi tindakan rakyat Malaysia mostly mendesak Kerajaan Malaysia untuk tidak membayar pajakan adalah salah disisi undang-undang... dan gua tak sokong benda nih...

Kalu bab gua tak sokong..... aderlah tindakan Kesultanan Sulu yang menghantar anggota keselamatannya (tentera) masuk ke Sabah/Malaysia bersenjata ... dan perkara ini sememangnya boleh menyebabkan apa yang terjadi sekarang nih... Ini cara salah... cara tidak diplomatik.... dan ini gua tak sokong...

So... nampak jelas tak aper yang patut disokong dan apa yang tidak patut disokong.... hahaha.... jangan buta mata dan buta hati okeh...

Jadi... dalam kes PapaGomo kena saman RM100 juta oleh Anwar Ibrahim ... mmm..... gua memang sokong Anwar Ibrahim saman PapaGomo sebanyak RM100 juta tu... dan kalu ikutkan bukan setakat RM100 juta... malah berkali-kali RM100 jutanyer boleh saman.... semuanya kerana itu hak Anwar Ibrahim nak saman... yang ini gua mmang sokong..

Gua sokong mana-mana blogger untuk membuat pendedahan salahlaku mana-mana ahli politik di Malaysia... tak kisah la sebelah mana pon... cumanya... yang takkan gua sokong aderlah biler ader blogger yang suka-suka menulis tanpa fakta yang jelas dan tepat... dan penuh dengan tipu dan fitnah... yang ini gua tak sokong.... sebab sebagai penulis blog... lu akan dinilai dengan aper yang lu tuliskan.... jadi ... kalu lu tulis fitnah... itu memang secara lumrahnya lu memang menempah celaka.... hahaha...

So.... bukan kerana gua tak suka Papagomo yang gua jadik sokong Anwar Ibrahim saman PapaGomo... tapi kerana PapaGomo banyak sangat tabur fitnah sana sini... tu yang jadi dier memang cari pasai nak kena saman... so... jangan dok marah la kalu orang saman lu.... sebab lu sendiri yang mintak orang saman lu....

Oh yer.... jangan plak tak ngaku itu blog lu.... hahahaha

6 comments:

  1. Bro.....kesultanan Sulu adakah masih wujud secara rasmi? Terlalu ramai yang mengaku Sultan Sulu

    ReplyDelete
  2. Bhai... aku nak tambah session QA tu... tapi tak de kuih muih tambahan, sorry...

    Encik C++, saya ada satu soalan, soalan saya ialah, siapa 'celebrity' yang mereka nak jumpa tu... sekian, terima kasih

    COBOL

    ReplyDelete
  3. Alangkah baguihnya kalau dpt tgk slide presentation 1 jam lebih tuh. Baru terbukak biji mata nih.

    ~~ CE ~~

    ReplyDelete
  4. tak sabar mau tengok video papagomo katakan tu. hahaha.. saman tu dapat membersih nama anwar.

    ReplyDelete
  5. Bhai-Bhai dan DeeDee semua...

    Hahaha... sori la... blog gua tak sapot presentation PowerPoint... hahahaha... lawak bodo kan... hahaha

    Tentang perjanjiang tue... alangkan perjanjian dengan setan pon orang buat dan tunaikan... hahahaha..... inikan pulak dengan Kesultanan (walaupon dah takder ujud).... hahaha

    Oh yer... celebrity yang geng sulu nak jumpa tue aderlah Siti Nurhaliza... pasai diorang nak borong produk SimpliSity... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1