Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 March 2013

Kajiselidik Penggunaan Internet Dunia 2012

Bhai .... nih gua ader baca satu kajiselidik penggunaan Internet dunia 2012 yang telah dibuat oleh seorang "anonymous researcher". Kajian tentangnya lu orang boleh baca di sini. Dan disini gua nak tunjukkan lu carta yang dier dah buat... hasil penggunaan "BOTNET" yang diberi nama CARNA.


Aper yang gua respek dari hasil kajian dier terhadap 420 ribu komputer diseluruh dunia yang menggunakan sistem pengoperasian Linux... dier dapati kesemuanya adalah lemah dari segi penggunaan password. Ini amat memalukan komuniti Linux ... sebabnya... sepatutnya kepada sesiapa yang menggunakan sistem operasi Linux... mereka sewajarnya amik berat isu kata laluan (password) nih... Walaupun begitu... kajian sebenarnya melibatkan hampir 1.2 bilion komputer diseluruh dunia...

Okeh.... nak citer panjang maleh aa gua... lu orang baca jer laporan kajian dier tue ...... sori aaa.. dier tulis dalam bahasa Inggeris... kalu lu tarak reti baca ... sila guna Google Translate.... hahahaha

Point yang gua nak upkan aderlah... tentang warna merah kat imej diatas... yang itu menunjukkan trafik tahap giler babat penggunaan internetnyer... Itu membuktikan orang Asia terutamanya Malaysia aderlah pengguna Internet tegar... yang agaknyer akan terkojol kalu internet takder seminggu di Malaysia..... hahaha

Mostly semua traffik internet di Malaysia digunakan untuk Facebook, YouTube, Twitter, Tagged, Tumblr, Blog, Google, Gmail, YahooMail, Torrent, Warez, Skype dan yang sewaktu dengannya.... Hahaha... tak gitue.... hahahaha

Pasai tue la..... hahaha.... masak la BN kali nih dalam PRU13.... sebab 85% daripada penggunaan Internet di Malaysia aderlah Pro-Pakatan Rakyat.... hahaha.....

3 comments:

  1. Boss..

    Ada kijer kosong tak??
    Lama dah wa merempat ni..

    Line line internet ok gak bang..

    Wa siyes ni..
    Theo De Tikus

    ReplyDelete
  2. Bhai TheoR...

    Lu dah pegi Karnival Kerjaya anjuran Pemuda BN tak.... kat situe khabarnya ader banyak kerja kosong.... Tapi kalu lu berminat nak kerja .... ATM dan PDRM tengah bukak permohonan nih...

    Kalu line internet nih... lu boleh mintak kerja ngan AC Mizal la bhai.... dier skrang nih tengah buat scam internet terbaru... ala... MFace tue.... hahahaha

    ReplyDelete
  3. 2-3 hari bz dgn kerja..rindu komen kt blog hang hehe..
    btol gak ape lu ckp bro C++..kalo dipikir dr sudut yg lain hasil kajian tu..hmmm..ade btol gak ape lu ckp hahahhaha. awesome!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1