Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 December 2010

Sama Level

Pergh... sama level dah... kira aper yang ader dalam citer Tamil dan Hindustan tue ader gak relevennyer kat Malaysia nih... sama level tue.... hahaha..

Kalu dalam citer Tamil atau Hindi... banyak kali ditunjukkan bahawa ader Menteri.. Ketua Menteri ... dan Ahli-Ahli Politik yang korup.. rasuah.. gangster... malah yang jenis kaki perogol pon ader... hahaha... bukan satu dua citer Tamil atau Hindi yang paparkan mesej nih... tapi banyak sangat...

Rupanya... benda yang samer gak ader kat Malaysia....so... agak-agaknyer la.. penerbit filem di India tue smash Ahli Politik, Menteri dan Ketua Menteri kat negara dier ker.... atau dier tembak Ahli Politik, Menteri dan Ketua Menteri di Malaysia nih... hahaha..

Semua kategori ader... cukup syarat... malah maybe ader lebih dari itu....

Bukan setakat Menteri buat maksiat... biasa sangat dengar... tapi sampai ader yang merogol tue.... buka tak biasa dengar... kalu yang dirogolnyer tue pucuk muda... tak terkezut la gua... tapi yang dirogol tue sama tua atau lebih tua dari anak dier sendirik....

Ntah-ntah bukan setakat Menteri ini yang merogol... tapi anak menteri nih pon amik peluang merogol mangsa yang sama... ala... aper der hal... bapak gua buat... takkan gua tak boleh nak buat... kalu bapak gua marah gua buat... gua kasitau mak gua (Datin) pasai nih... hahaha

Macam mana lah ibu bapak Menteri ini nak mengaku anak... sebab perangai macam setan/sotan .. buat malu jer mak bapak dier... ooooo... takper.. maybe pasai dier anak yang tiada ibu dan bapak... hahaha...

26 December 2010

Bila Kerajaan Mula Meminta Sedekah

Aper nak jadi la... hahaha... memang lawak.... aper nak jadi la Kerajaan Malaysia pimpinan Najib Razak nih... hahahaha... sampai tak tau mana nak cekau duit..... nampak sangat la tak pandai mentadbir ekonomi dan kewangan negara.... hahaha.... Nih kat bawah nih lu boleh baca artikel bila kerajaan mula meminta sedekah.... hahahaha

Bila Kerajaan Mula Meminta Sedekah

Hahaha....

Kantoi la lepas nih.... takder duit jer.. kuarkan kertas kosong... tandatangan sana sini... value pon tarak... pastue kestas tue dijualkan pada rakyat.. berduyun-duyun rakyat cari dan beli kertas kosong yang bernama bon nih...

Sebab aper.. sebab Kerajaan janjikan bahawa satu hari nanti kertas kosong (bon) tue boleh ditunaikan kepada duit.... sedangkan yang sebetulnya... kertas kosong (bon) tue takder nilai samer sekali... kalu la takder sorang pon nak beli kertas kosong (bon) tue... makanyer mana ader nilai itu kertas....

Kalu rakyat tak nak beli... Kerajaan akan suruh GLC macam Permodalan Nasional Berhad, KWSP, KWAP, LTAT dan Tabung Haji yang beli.. gunakan duit dan dana yang diorang ader... last-last yang mampus kiter.... ASB ntah kemana... duit RM (bukan Rosmah Mansor aaa) sudah makin kurang value dier...

Habis satu negara diperah oleh Kerajaan Malaysia demi untuk mengadakan duit melalui kertas kosong yang dinamakan sebagai bon ... itu maknanya .. Kerajaan Malaysia nih dah takder duit.... hahaha... bila kerajaan mula meminta sedekah dengan rakyatnya... hahahaha

Akhir kata.... ayat maki gua kepada pimpinan yang jaga kewangan negara Malaysia nih..... "Lanchau Laa"

18 December 2010

Bila Israel Menguasai Parlimen

Bhai... dulu kiter bukan main kutuk Singapura ... kita katakan macam-macam... kita katakan jadi boneka Israel la.. tapi last-last... Israel pulak kuasai Parlimen kiter... hahaha...

Sejak biler plak Israel dah takder dalam senarai hitam Jabatan Imigresen kiter... dulu satu masa dulu... kiter tak boleh pi masuk Afrika Selatan dan Israel.. Lepas habis apartheid ... Imigresen kiter dah buang gam atas Afrika Selatan.. boleh kuar masuk.... tapi biler maser plak Israel dah lepas dari gam nih??

Dulu rasanyer pernah gua cakap... biler Israel dah masuk jarum dalam pemerintahan dan pentadbiran negara kiter... habis la Palestin dan Lubnan... Malaysia lepas nih dah takder taring la nak bantai Amerika Syarikat dan Israel.... dah tabley nak kasi tekanan dah..

Pasai aper...

Pasai semua telor sudah kena ramas.. sudah kena pegang... sudah kena picit... macam bangsat betul la...

Kalu masa dulu ... Israel cukup bengang dan bengkek ngan Malaysia... pasai kita punya taring... sekarang nih... hahaha.. depa dah tak heran... pasai aper... pasai telor Najib Razak dah dipegang oleh Israel... bukannyer telor Najib Razak diramas dan dipegang oleh Rosmah Mansor.. tapi Israel la bhai...

Semua pasai rahsia Najib Razak yang Israel ader bukti.. Itu sebab APCO bukan sajer boleh bergolek gelantang kat dalam Bukit Aman.. tapi sampaikan dalam Parlimen pon depa boleh menari bogel... sebab Parlimen yang dispeakerkan oleh Pandikar.. (Pendekar yang takder telor) pon depa dah kuasai... hahaha..

Lepas nih.. aper lagi Israel nak kuasai... hehehe.. mesti la dua cabang nih... Kementerian Pelajaran dan Kementerian Pertahanan... hahahaha... hancus negara nih kena lego dek Najib Razak... habis la....macam sial jer..

Pundek la lu Najib Razak.... Apa lu nak kata bila Isreal menguasai Parlimen...

12 December 2010

Bersediakah Kita?

Bhai.. sori la.. lama tak update blog nih... rezeki kena gak cari ... kan...kan.. kan... hahaha.... cuma dalam proses mencari rezeki nih... gua jumpa ramai orang... dan macam-macam jenis manusia.. macam-macam ragam... dan macam-macam pegangan politiknya...

Dalam bisnes.. gua tak kesah kalu nak deal ngan orang UMNO ker.. MCA ker.. MIC ker... janji deal bisnes kena telus.. kalu bisnes asik mau keching sama gua... memang la kena hambat kalau tak kena maki ker... tak kira la yang kenching tue orang PAS ka.. PKR ka.. DAP ka....

Bukan gua tak biasa dalam bisnes nih kena kenching dek orang PAS dan PKR... dah banyak kali dah.. cuma orang DAP jer belum pernah kenching sama gua... orang UMNO, MCA dan MIC... memang lagi kerap kenching dalam bab bisnes ngan gua nih... hahaha

Sori aaa.. terlalut pasai bisnes kat sini... hehehe... aper yang gua nak citer nih adalah..... lu agak-agak la bhai... bersediakan kita kalu ditakdirkan Allah Azza Wajalla membuka hati Najib Razak untuk membubarkan Parlimen dan seterusnya mengadakan pilihanraya umum ke 13 nih dalam bulan Januari.... lu agak2... bersediakah kita?

Bersediakah kita? errr... gua rasa dan nampak macam tak bersedia jer... gerak gempur pon masih lagi buat sambil lewa... ceramah kelompok pon belum nak mula...

Wei... sentimen rakyat marhaen sekarang nih dah kembali aaaaa... kepada UMNO/BN..... Barisan Nasional sekarang nih tengah mantop... Pakatan Rakyat plak masih kucar kacir... bukan sebab BN yang kucar-kacirkan Pakatan Rakyat... tapi orang dalam PR sendirik yang buat kucar-kacir... pimpinan tue... semua jenis nak naik nama sendirik jer.. jenis giler glamer..

Tak kira la dalam mana-mana parti yang bersama dalam Pakatan Rakyat... orang PKR pon ramai yang jenis giler glamer... kat PAS pon ramai yang tikam menikam sesama sendirik... semua pasai nak glamer... DAP pon kena badi yang samer... hahaha...

Ini macam kalu.... nampak macam tak bersedia jer... macam mana nih...

Dan seperti ramalan gua... BN akan menang besar balik pada PRU13 .... tak percaya ka... hahaha... takper... takper..... dulu masa 1999 gua buat ramalan yang BN takkan tumbang... ternyata betul... dan tahun 2004.. gua kata BN menang besar pon betul gak... 2008 gua kata Selangor akan tumbang kepada Alternatif,.... pun terbukti betul.... hehehe

So.... tunggu jer la...

15 November 2010

Kecoh Bila Pengadilan Sukan Jadi Berat Sebelah

FAM... dan ramai lagi penyokong sukan bolasepak kat Malaysia nih (termasuklah orang UMNO/BN) yang kecoh bila pengadilan sukan jadi berat sebelah... ala... biasa la tue....

Ala... Ben Williams tue punya mutu pengadilan sukan bolasepak memang macam tue... tambah lagi biler berkait rapat dengan Malaysia....

Samer gak ngan SPR yang pengadilan perjalanan pilihanraya yang dikendalikannya berat sebelah... samer jer... tak ader beza... ader orang UMNO/BN kecoh... takder la.. so... aper der hal lu orang (UMNO/BN) nak komplen lebih-lebih biler Ben Williams buat macam tue dalam perlawanan bolasepak Sukan Asia... hahaha

Kalu SPR boleh bias kepada sesuatu pihak... macam tue la pulak dengan Ben Williams.... samer jer... takder beza... hahaha..

So... tak payah la FAM (yang rata-ratanya dikuasai oleh orang UMNO/BN) termasuk pimpinan utamanya yang memang sah karat biru UMNO tue untuk melatah dan komplen kat FIFA dan AFC... tak perlu... sebab kalu SPR (kat Malaysia) nih boleh buat macam itue... aper tah lagie dengan Ben Williams...

Ben Williams buat camtue pon.... sebab dier tak suka Malaysia.... hahaha.... sebab dier tahu.. mutu pengadilan kat Malaysia pon macam cilabet... hakim pon boleh kena beli... inikan pulak SPR dan Pengerusinyer... hahaha....

Aper der hal....

Baca Sini : Ben Williams diisytiharkan sebagai Pengerusi SPR yang baru

13 November 2010

Adnan Mansor Nak Masuk Raja Lawak?

Hahaha.... Adnan Mansor (mamak nih bukan Tengku aaa) nih suka buat lawak la gamaknyer.... Adnan Mansor nak masuk Raja Lawak? biar betul.... hahaha...

Biler Adnan Mansor bagitau yang UMNO takkan terima kembali Zaid Ibrahim ... itu maknanyer... UMNO dengan berbesar hati pada bila-bila masa jer boleh terima kembali Zaid Ibrahim... ayat yang Adnan Mansor gunakan tue sebenarnya mempunyai maksud tersirat dan tersurat..... hehehe

Macam la biler dier mengaku yang dier tue adalah Tengku... itu maknanyer yang dier memang bukan Tengku.... macam mana plak keturunan Mamak boleh dapat gelaran Tengku.... saper susur galur dier.... Raja Mendaliar ker... hahaha

Maybe la dier keturunan Raja Mendaliar... pasai tue la dier rasa dier bergelar Tengku.... hahaha... belit tak abis...

So... kalu Adnan Mansor nih kata UMNO takkan terima Zaid Ibrahim... itu maknanyer yang UMNO akan terima Zaid Ibrahim... hahaha

10 November 2010

17 Peluru Atau Lebih?

Itu hari masa mula-mula bicara kes tembakan maut kepada AminulRashid.... mahkamah diberitahu bahawa saspek menggunakan 17 bilik peluru 9MM ... ditembak dari senjata H&K MP5 .... tapi betulkan hanya 17 peluru atau sebenarnya lebih?

Sebab semalam.... mahkamah diberitahu bahawa terdapat 32 kesan tembakan kat kereta tersebut....

Persoalannya... siapa lagi yang tembak kalu saspek cuma tembak 17 das sahaja.... mesti ader ramai lagi yang buat tembakan rambang... tapi yang kena saspek sorang jer.... Macam kes kambing dihitamkan jer... aper la... nak tipu pon pandai la skit...

Gua berani jamin... sejak mola berita lagi... bahawa tembakan keatas kereta AminulRashid tue tak dibuat semasa kereta tersebut dalam episod kejar mengejar... tapi... tembakan (17 peluru atau lebih?) sebenarnya dibuat selepas kereta terbabas dan berhenti...

Gua tak percaya seorang konstable macam nih ader skit buat tembakan MP5 dari dalam kereta dengan sebelah tangan sahaja.... atau dier duduk atas tepi tingkap kereta sebelah kiri sambil melakukan tembahan.... (wei... gau jamin setakat level polis camnie takkan berani punya)...

Jadi... biler dah terbabas tue... diorang aper lagi.. buat la tembakan macam orang giler.... peluru yang kena tayar tue gua jamin ditembak selepas kereta dah berhenti... sebab nak cover line...

Gua pernah ikut satu training eskot VVIP ... dari situe gua tau yang kalu setakat Polis GD (General Duty) takkan ader kemampuan untuk handle "hot pursuit" punya tembakan.... diorang tak dilatih dalam senario ini.... lain la kalu saspek tue bekas Komando 69 (VAT 69) atau UTK.... yang itu gua percaya ader skil macam nih....

Gua berani potong ayam kalu yang menembak sebenarnya lebih dari 2 orang.... dan yang lain semua sudah lepas tangan.... kambing sudah dihitamkan.... hehehe

09 November 2010

Bodoh Lagi Membodohkan

Bhai.... lu bayangkan senario nih.... Bola ader dah kat kaki lu sekarang nih.... lu plak berada dalam kotak penalti..... defender pihak lawan sekor pon takder berdekatan... tinggal lu ngan penjaga gol jer..... mamat penjaga gol tue dah gelabah biawak dah.... tapi... boleh plak lu rembat bola tue pulak terus masuk kedalam gol lu sendiri dan bukannyer gol lawan.... terbalik arah.... kerana lu sendiri lagi teruk paniknyer...... kan bodoh namanyer..... Itulah bodoh lagi membodohkan....

Binawe punya striker.... ader gaya dan potensi nak jaringkan gol... tapi... tendang bola lain arah... masuk gol sendiri balik.... bodoh nak mampus....

Itulah yang berlaku pada Pakatan Rakyat terutamanya PAS, PKR dan DAP .... samer jer tiga badigol nih.... bangang nak mampus....

Momentum kekuatan arus kebangkitan rakyat tidak dimanfaatkan dengan baik... malah terlebih panik sampaikan terasa hebat sangat sedangkan tak la hebat mana pon... perasan best... cilabai betul la.... perangai sekor-sekor macam Laberuk Kidul jer....

La nih... gua nampak... peluang dan hasrat sudah tertutup abis... rakyat sudah boring dan bosan.. malah dari 10 orang yang gua tanya... 8 orang yang kata... sori la kat Pakatan Rakyat... dari kasi Pakatan Rakyat hendel Malaysia dengan kelam kalibutnyer.... baik biar bagi kat UMNO/Barisan Nasional ... dah tentu kiter tau camana UMNO / Barisan Nasional hendel Malaysia nih...

Nih Pakatan Rakyat... parti sendiri pon kucar kacir.... itu baru parti.... camana nak hendel 1Malaysia....

PAS dengan perangai pemimpinnyer yang macam orang giler talak.... PKR pulak lebih kepada tibai kaki sendiri dan kaki kawan.... penuh PHD.... DAP pulak penuh ngan macam-macam agenda peribadi dan korupsi dalaman.... macam mana la nak terajui Malaysia kalu camnie...

Ntah lerr.... Gua berpandangan.... Ini macam kalu... lupakan sajer la hasrat nak menang dalam PRU13.... kira nasib baik la kalu dapat kekal Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang dalam tangan Pakatan Rakyat.... silap kalu... rasanyer habis semua sekali dikuasai oleh UMNO / Barisan Nasional....

Lu bayangkan la... jarum UMNO / Barisan Nasional dah 65% masuk dan kuasai Kelantan.... rasanyer kegemilangan Nik Aziz akan abis takat nih jer la... bukan pasai Nik Aziz tak okeh.. tapi orang-orang kepercayaan Nik Aziz tue la yang ramai buat taik.... macam hampeh...

Ini semua berpunca dari sikap bodoh lagi membodohkan yang kini hinggap bagai penyakit kusta pada Pakatan Rakyat..... hampeh....

04 November 2010

Kekalahan Pakatan Rakyat Dijangka

Gua memang tak saspek yang Pakatan Rakyat akan menang dalam dua PRK nih... Galas dan Batu Sapi... memang takder chan.... Kekalahan Pakatan Rakyat dijangka... gua memang jangka...

Cuma kalu Pakatan Rakyat menang la pulak... gua tak tau la aper sentimen... nak kata calon memang kuat... err... ntah ler..

SPR dah tentu bias... berat sebelah... jadi aper peluang untuk Pakatan Rakyat berbanding Barisan Nasional..

Yang pasti... calon yang dikemukakan oleh BN tue lebih kepada calon tangkap muat... takder karisma sebagai pemimpin... Macam kat Batu Sapi tue... dah jadi macam citer hindustan la pulak.... biler Inspektor Shahab mati... bini atau anak dier ambik alih jawatan dier... hahaha...

Sejak biler plak boleh jadi camnie... itu hari masa Radzi Manan (ADUN kat Perak tue) turun jawatan... dier letak anak pompuan dier untuk jawatan tue... boleh pulak jer... kira macam buat dinasti la pulak... hahaha.... macam sial jer.... hahaha

So.... kalah ker memang ker Pakatan Rakyat... gua harap pimpinan Pakatan Rakyat banyakkan bermuhasabah... kalu menang... jangan ingke.... jangan gelojoh..

01 November 2010

Ciken Pork

Hahahaha... sori la... lama tak tulis kat sini... sibuk... hehehe...

Nih gua nak tulis sikit jer.... Sebenarnya sejak biler Najib Razak tue kena ciken pork? Berapa hari.... bahaya tak sakit tue... dan nak kena samak ker??? hahaha...

Takper... orang sakit... kita biarkan dier sembuh dulu kan..kan..kan..

Aper-aper pon... walaupun Najib Razak kena ciken pork... secara otomatik ianya tidak memperuntukkan Rosmah Mansor memangku tugas Najib Razak... sebab Rosmah Mansor cuma isteri Perdana Menteri Malaysia... tidak lebih dari itu...

Yang layak memangku tugas Najib Razak adalah Muhyiddin Yassin...

Jadi... kesimpulannya.. aderkah ader satu protokol dalam institusi kerajaan Malaysia yang membenarkan perkara ini berlaku..... ader sesapa boleh jawab tak... sebab gua tak pernah nampak bini Pak Lah atau Che Det yang memangku tugas suami diorang dulu....

Atau ini sebenarnya menunjukkan bahawa Rosmah Mansor adalah Perdana Menteri Malaysia yang sebenar-benarnya... sebab itulah dier dapat peruntukan dibawah Bajet Kerajaan Malaysia walaupun dier bukan seorang Menteri...

Aderkah Rosmah Mansor Ahli Parlimen bagi Bangunan Parlimen.... hahaha...

Ini semua ciken pork punya pasai... ciken yang bersekedudukan dengan pork..... hahaha

27 October 2010

Anak Gua Di ICU Hospital Kuala Terengganu

Bhai... gua nak mintak jasa baik semua kengkawan... lawan.. musuh... dan sebagainya untuk mendoakan kesihatan anak lelaki gua yang bongsu "Amin 'ul Haqeem" (10 Bulan) yang kini sedang dirawat di ICU Hospital Kuala Terengganu atas sakit "Jangkitan Paru-Paru"...

Tolong doakan ya...

Ya Allah... Tuhan Sekalian Alam... Tuhan yang Menghidupkan dan yang Mematikan... Tuhan yang memiliki segala Keegoan.... tiada daya tiada upayaku Ya Allah... melainkan Rahmat dan Ehsan dari Mu.....Engkau Sembuhkan Ya Allah penyakit anakku... Amin Ya Rabbal Alamin...


Life-support ventilator machine running at 100% with RESP at 57% and oxygen level at 95% (ranging). Sodium Chloride at 3ml/hour with multiple antiviral antigen plus Amoxycillin antibiotic supplies via tube. Body temperature ranging from 38.9 till 40 degree Celcius. Lung relaxing using Morphine sedative. 

TERKINI : Sambungan kepada Life Support Ventilator Machine telah dibuka tadi. Kini doktor sedang monitor status paru-parunya sama ada boleh berfungsi dengan sendirinya tanpa masalah. Jika stabil, Amin akan di discharge ke wad biasa sama ada malam ini atau esok pagi. Mohon didoakan.

25 October 2010

Sikitnya Hutang Negara

Ala.... sikitnya hutang negara... hahaha... baru cecah RM362.39 bilion .... tak banyak lagi tue... memang la nilai tue tertinggi disepanjang Malaysia merdeka... tapi itu semua kira cikai lagie...

Hua.... ini macam kalu... kita punya Kementerian Kewangan dan Perdana Menteri banyak pandai la manage ekonomi... Sure hutang bertimbun nih datang dari zaman Pak Lah... hahaha... Zaman Che Det dulu.. memang la banyak hutang bertimbun... tapi semua dok bawah OSA... jadi takder sapa tau... sapu masuk bawah karpet la...

Zaman Pak Lah... hutang bercambah... tapi itu kira sikit tue.. Khairy Jamaluddin tak sempat nak tambah kasi banyak... Pak Lah sudah get-out... hahaha... Nih zaman Najib hutang bertimbun nih bukan sebab apa... sebab semua nak jaga hati Rosmah....

Itu hari Pak Lah repair Sri Perdana di Putrajaya... tapi repair sikit jer... masuk jer Rosmah... hahaha... lagi banyak dier repair... hahaha.... kira Rosmah tak guna abis lagie nih... hahaha...

Ini macam kalu punya hutang.... berapa ratus tahun baru boleh kasi setel... hahahaha... nak tanya lagie nih... ini semua hutang dengan sapa... dengan luar negeri ker... atau dalam negeri... kalu dalam negeri... hutang tue rembat kat sapa... Bank ker.... takkan la bank kat Malaysia nih ader modal banyak tue... hahaha...

Ini tak lain tak bukan hutang dengan KWAP... KSWP... LTAT dan macam-macam lagie... hahaha...

Orang kampung patut tau ini cerita... cepat kasi heboh... bagitau semua yang Najib Razak memang pandai jaga ekonomi... sampaikan Malaysia berhutang RM362.39 bilion.... sikit tue.... sampai ke cicit pon sure tak abis bayar lagie... hahaha...

Kalu dah hutang banyak nih... aper cerita pulak dengan Scriptless Government Bond yang kerajaan kuarkan dua tahun sudah... itu macam kalu... boleh bayar ka biler sampai masa bon tue matang... sure tak boleh bayar punya... hahaha... hancuss la ini macam...

Kalu kasi lagi lima tahun UMNO/BN pegang ini negara... sure hutang boleh cecah RM500 bilion... hahaha.... bijak.. bijak.....

Sejarah Ditulis Oleh Pihak Yang Menang

Subjek Sejarah kini dah jadi syarat wajib lulus dalam Peperiksaan... Huh... memang wajar... patut dari dulu lagi matapelajaran Sejarah nih jadi syarat wajib lulus.... tak la sekarang nih ramai yang buta sejarah...

Sebagai contoh... cuba tanya para pelajar kita... ader tak diorang tau apa yang berlaku pada setiap 20 Oktober .... aper yang berlaku pada 20 Oktober 1947.... apakah itu Hartal... .... apa penyebabnya berlaku Arahan Darurat... aderkah ianya disebabkan oleh ancaman komunis...

Apakah itu komunis... Apa sebenarnya yang berlaku 10 tahun sebelum merdeka... kenapa semua parti dan gerakan berhaluan kiri (yang tidak sebulu dengan British) dibubarkan.. digantung.. ditahan.. dan dimatikan pergerakannnya..

Apakah yang berlaku pada AWAS.. API .. SEDAR... GERAM .. PKMM dan FTU ...semua itu sudah dipadamkan dari buku sejarah... kalu ada pon semuanya dah diisi dengan info baru... info yang ditulis oleh pihak yang satu lagi.. pihak yang menang... info yang ditulis oleh orang-orang dan pertubuhan yang ader kepentingan peribadi... ader agenda sediri..

Sepatutnya maklumat sejarah nih... kena tiada bias... independent... dan telus... barulah rakyat terbuka minda dan mata hati...

Malah ada tak lu sendiri tau pasai Perlembagaan Rakyat... yang ditulis oleh rakyat... digubal oleh rakyat marhaen.... dan bukannya para penjajah dan talibarut penjajah macam ramai yang berlegar didalam golongan bangsawan....

Bagi yang tidak buta sejarah... tentu tahu bahawa Dato Sagor.... Dato Maharajalela semua tue bukanlah pejuang rakyat dan keadilan.. tapi lebih kepada mempejuangkan hak dan kuasa diorang untuk mengutip cukai... demi tembolok diorang jer.... Pejuang tulin seperti Sipuntum pada gua lebih bagus kerana tindakan beliau lebih kepada kepentingan rakyat marhaen berbanding dengan kepentingan peribadi seperti yang Dato Sagor dan lain-lainyer...

Pejuang sebenar seperti Mat Kilau... Dato Bahaman... yang ini semua... memang pejuang sejati....

Sori... pada gua .. sebab gua banyak mengkaji sejarah yang tulis... memang gua dapati banyak golongan bangsawan yang nama diorang tertulis dalam buku sejarah tue sebagai pahlawan sebenarny bukanlah pahlawan sejati ... tapi sebenarnya adalah lebih kepada pengkhianat.. sebab diorang lebih pentingkan imbuhan dan kepentingan peribadi...

Sebagai contoh.... sapa yang jual Singapura kepada British... bukan rakyat aaa... tapi puak-puak yang sebenarnya tidak layak jadi pimpinan di Johor... puak Temenggong.... bukan pon dari puak raja-raja... Temenggong bukan raja aaaa...

So... benda nih betul aper... lu orang jangan nak pertikaikan... sebab dah hilang dah susur galur keluarga raja Johor yang asal... yang ader sekarang nih dari keturunan Temenggong dulu tue... ini fakta sejarah... gua takder mender nak hina atau kutuk sesapa... kalu la ader mangkuk mana nak tuduh gua kutuk .... gua nasihatkan... baca balik buku sejarah....

Khatam kan dulu ilmu sejarah.... baru la boleh kalu nak saman gua ka... buat laporan polis ka... karang tak pasai-pasai jer lu malu kalu tulisan gua nih naik mahkamah... So.... ini nasihat gua... sebenarnya semua sejarah di Malaysia nih..... ditulis oleh pihak yang menang... jadi... gua tak terkejut la biler banyak fakta sejarah diputarbelitkan demi untuk kepentingan sesetengah pihak...

Kepada POLIS (PDRM) ... kalu la ader orang buat laporan polis pasai artikel gua nih... lu tanya diorang.... diorang dah khatam ker ilmu sejarah... jangan nanti buat malu jer...

24 October 2010

Palat Memang Palat

Sori la pepagi camnie kuar ayat maki dari blog gua... nak buat camana..... rasanyer hanya perkataan nih jer yang paling sesuai untuk gua gambarkan isu yang nih.... Isu macam sial.... gunting dalam lipatan... musang berbulu ayam...

Sudah berapa kali aaaa... gua dan kengkawan dok nasihatkan.... kalu nak selamat... pancung la awal-awal mangkuk-mangkuk ayun nih... tapi tidak... still dok dibiarkan bermaharajalela mangkuk-mangkuk nih dalam Pakatan Rakyat....

Diorang nih memang cilanat... memang palat...

Dah berapa kali dah diorang nih tikam belakang.... depan mata... punya la baik ... pijak semut pon semut tak mati... tapi kalu dibelakang... huh... macam bangsat... macam cilanat... macam palat...

Tak abis-abis lagi mangkuk-mangkuk nih nak perdajaikan Pakatan Rakyat... yang best tue mangkuk-mangkuk nih semua jenis yang orang ramai nampak respek abis... tapi perangai... huh... topeng bhai... topeng....

Diorang nih la yang dari dulu.. kini dan mungkin selamanya akan jadi batu api... gunting dalam lipatan atau musang berbulu ayam dari dalam Pakatan Rakyat... kalu dibiarkan diorang nih.. rasanyer takkan kemana punya.. UMNO/BN masih tetap dapat tempat dipuncak kuasa.... Putrajaya jangan mimpi la kita nak ambik alih...

Masalahnyer .. ramai ahli dan penyokong Pakatan Rakyat yang masih dok sokong, wala' dengan mangkuk-mangkuk macam palat nih.... yang peliknyer... takkan masih tak sedar lagie... huh... giler betul la... dah tertutup pintu hati diorang kot... itu lah... banyak buat menda tak pekdah... jadi tue yang Allah Taala tutup pintu hati tue..... huh...

So... nasihat gua... tolong la kasi buang semua palat-palat yang ader dalam Pakatan Rakyat nih... diorang nih palat... memang palat...

Bila Harimau Tiada Gigi Mengaum

Hahahaha... lawak... memang lawak.... Dah abis dah sarkas UMNO buat lawak ... hahaha... tak tahan perut gua tengok... ader macam-macam... tapi yang pasti.. semua berbaur ugutan... ugut pada sapa... saper lagi... hahaha... pada rakyat la...

Kalu rakyat tolak UMNO.. UMNO akan buat "amuk tok nadim" satu Malaysia.... hahaha... sesapa sahaja yang mengambilalih Putrajaya secara demokrasi akan kena amuk oleh UMNO.. yang best tue semua ugutan.... takder plak PDRM nak amik tindakan...

Ugutan tahap bahaya macam nih pon PDRM buat derk jer... cuba kalu ugutan yang sama Pakatan Rakyat buat... rasanyer mau kena angkut semua sekali perwakilan... hahaha...

Wei.. lu tau dak pasai aper biler UMNO buat ugutan nih takder mender yang jadi kat depa... bukan pasai PDRM takut kat depa... tapi... sebenarnya UMNO nih umpama Harimau yang sudah takder gigi... hahaha..

Bila harimau tiada gigi mengaum... mesti lu dan gua akan rasa lawak... apa lah sangat...setakat cakar kuku yang ader tinggal lagi... itu pon kalu kuku tak patah lagi.. kalu dah patah... hahahaha... lagi lah lawak...

Aper-aper pon UMNO pasti akan pastikan ngauman mereka disahut oleh PDRM... jadi walaupun harimau yang mengaum takder gigi... dier akan mintak tolong binatang "dubuk" untuk membantu dier... hahaha... PDRM nih seumpama binatang "dubuk" jer...

Dubuk = Hyena

21 October 2010

Menteri Melancong VS Menteri Pelancongan

Dulu Azalina dok perkudakan Kementerian Pelancongan ..... sampai naik kering dana... kesana kesini Azalina rembat peluang... hehehe... bukan senang nak dapat travel free.. orang lain satu Malaysia yang bayar bagi pihak dier... kini ... benda yang sama gak dibuat oleh Ng Yen Yen...

Sama ader lagi teruk dibuat oleh Ng Yen Yen atau setara dengan apa yang Azalina Othman Said buat dulu tue.. gua tak tau la... gua kena tanya la awek lama gua yang kerja di Jabatan Audit Negara tue... aper ceritanyer... hahaha... itu pon kalu dier nak story la..

Tapi yang pasti... inilah antara Kementerian yang ramai sangat nak dapat slot... bukan senang ooo nak dapat slot jawatan Menteri Pelancongan nih... sekali dapat sori la nak lepas senang senang....

Ini la satu lubuk buat duit... buat duit atas nama macam-macam promosi la... event la... ekspo la... iklan TV la... dan macam-macam kepala bana boleh dibuat untuk tibai dana yang diperuntukkan... bajet Kementerian Pelancongan adalah antara yang agak besar didalam setiap kali belanjawan (bajet).... setakat nih belum pernah kena potong secara drastik lagi nih....

Jawatan nih sebenarnya cukup suka kalu Rosmah Mansor dapat... senang skit urusan dier... hahaha... cuma nasib baik dier jadi laki Najib... kalu tidak... sure dier dah masuk politik secara direct dan mungkin akan dapat jawatan jadi Menteri Pelancongan....

Gua tak tau la aper nak jadi.. setiap kali ader kes.. diadukan kat SPRM dan Jabatan Audit... yang kena cuma Ketua Pengarah Pelancongan jer... yang kena dakwa la... tapi Menteri dan Timbalan Menteri... lepas bebas..... cam siot jer...

Lu agak-agak la... lepas pada Ng Yen Yen nih... jawatan Menteri Pelancongan nih akan dipegang oleh saper aaaa..... jangan pusah sudah ler...

Ops Susup

Bhai... empat hari bhai... empat hari gua hilang dari dunia siber nih... hahaha... bukan aper.... semua pasai urusan menyiapkan dan memberi arahan langsung kepada unit-unit gua kat dalam organisasi musuh... hehehe...

Mole nih gua dah simpan dari tahun 1990 lagi bhai... jadi setiap kali sebelum pilihanraya.... semua mole nih kena diaktifkan balik... beri tugasan... bagi arahan.... siapkan rangkaian maklumat... dan rangkaian propaganda... hahaha...

Seperti biasa reatreat unit gua nih... mesti kat tempat best.. yang jauh dari mata-mata orang yang ader kena mengena... mesti pergi kat tempat yang takder saper kenal... hahaha... jadi senang la nak kasi brainwash dan sampaikan maklumat... hahaha..

Aper-aper pon semua tugasan untuk "Ops Susup" nih dah selesai... dan semua mole dah diaktifkan balik.... tunggu masa sajer ... hahaha... mengikut perkiraan gua... seliwat-liwatnyer PRU13 adalah pada Julai 2011.... dier takkan tunggu sampai Oktober 2011... kalu dier tunggu Oktober 2011 jugak... memang cara nahas la Najib Razak...

Seawal yang gua pasti.. dier akan buat sekitar April 2011 atau Mei 2011...

Aper-aper pon... kita tengok... gua punya mole dah bersedia... unit dah siap siaga... dan Ops Susup dah berjaya.. kali nih... gua dah berjaya letak lebih 200 anggota dalam semua cabang organisasi politik musuh.... hahahaha....

Semuanya pasai info bhai... info.... hahaha

19 October 2010

Kita Bayar Talian Hayat UMNO

Bhai... korang perasan tak... yang kadar tol PLUS tidak dinaikkan selama lima tahun... yeah... nampak macam best.... memang tak naik... sebab kutipan macam biasa pon dah lebih dari cukup untuk cover operasi PLUS... tapi...

Tapi.... disebabkan tak naik tue la pulak... Kerajaan Malaysia kena bayar penalti (pampasan) kepada PLUS sebanyak sekitar RM7.5 bilion.... yang ini tak kira sekali dengan duit kutipan harian tol biasa aaa...

Kemana agaknyer akan pergi duit RM7.5 bilion nih.... hahaha... mana lagi bhai.. masuk kantung la.. lu ingat PLUS tue betul-betul KSWP dan UEM punya ka.... UEM dah sah UMNO punya... hahaha... KWSP tue cuma cover-up jer... senang nak rembat duit tabungan rakyat.. kalu perlu... hahaha...

Last-last... semua pegi masuk kantung UMNO..... dengan duit kutipan harian tol pon dirembat sekali... hehehe.... ala... bisnes kat Malaysia nih mana boleh rugi... biler-biler masa Khazanah Nasional boleh cover... itulah gunanya linkkan dengan KSWP... dana besar tue...

Jadi duit nih akan buat bekal... hahaha... bekal nak ditaburkan masa PRU13 la... biler lagi.. kan dah dekat dah.... Gua saspek seawal bulan April 2011 atau Julai 2011 ... itu paling awal.... tapi kita tengok jer la....

Biler dana dah masuk biler-biler pon boleh buat PRU... jangan mimpi la Pakatan Rakyat nak menang mudah.... hahaha.... kalu dana ader sekupang dua... nak lawan dengan dana sekurang-kurangnya RM7.5 bilion ... mana nak terlawan bhai...

Apa-apa pon.... gua akan pastikan UMNO/BN tak akan menang mudah dalam PRU13 akan datang... hahaha... macam macam gua nak buat... hahaha... takkan nak citer kat sini bhai... gua dah buat perang saraf nih sejak dari 1990 lagi la bhai... hehehe.... tambah plak kali nih ader banyak medium.... hahaha... lagi berkesan la...

17 October 2010

Lanchiau

Bajet Seluar Dalam yang diumumkan oleh Najib Razak baru-baru nih memang lanchiau... mana taknyer... mengabihkan duit buat benda mengarut... ader ker patut nak buat menara 100 tingkat ..... wei... banyak la tengkorak lu... ofis space kosong bercambah merata di Lembah Kelang...

Satu soalan gua nak tanya lu... lu ingat orang nak sewa ker ofis space yang berharga RM200 sekaki persegi tue... wei... saper larat...

Lain la kalu bagi sewa satu lot RM200 sebulan... baru la ader masyuk... Kat Kemaman nih.. ruang ofis pada harga RM200 pon tak ramai yang nak sewa... banyak yang kosong,.. hahaha... Orang lagi suka sewa rumah kedai la bhai... senang... nak bukak pukul berapa... nak tutup pukul berapa pon boleh... hahaha

Nih sewa ofis kat bangunan 100 tingkat... pergh... buatnyer jadi macam kes "The Towering Inferno" tue... tak ker mampus... hahaha..

Patutnyer.. duit yang nak dijoli katak buat bangunan tue... lebih bagus digunakan untuk menambah baik kemudahan kesihatan di Malaysia... Lu tengok contoh ni bhai... Wad Kanak-Kanak di hospital.... takder entertaiment.. ader TV.. tapi tak dibuka... jadi bebudak tue stress jer sepanjang tempoh rawatan.... gua amik contoh di Hospital Kemaman nih bhai...

Aper salahnyer dionkan jer TV tue... bukak siaran kartun ker... at least... lupa la skit bebudak tue ngan sakit diorang... terhibur la... tak pon employ la satu jawatan khusus (badut) untuk entertain bebudak di wad kanak-kanak tue... ini tidak... dengan misi (nurse) yang muka asik masam semedang tue... lagi stress bebudak tue...

Nasib baik la ader doktor yang friendly kanak-kanak macam Dr Khusnie di Hospital Kemaman nih... at least relax skit bebudak di wad kanak-kanak tue...

That's way la pada gua... idea joli katak buat bangunan 100 tingkat yang takder pekdah tue.... memang lanchiau.... lanchiau sungguh la...

Kalu rasa nak buat sesuatau yang glamer... dan dikenali (disebut-sebut) diseluruh dunia... baik buat bangunan yang macam dalam gambar bawah nih... hahahaha... lanchiau...

12 October 2010

Buat Malu Kaum Katak

Bhai... dulu-dulu.. jauh disatu sudut dunia... didalam sebuah negara ... dimana raja-rajanyer amat suka membela katak... maka ader lah seekor katak yang cuma menonjolkan dirinya ... katak tersebut berbuat demikian hanyalah sebagai usaha untuk memenuhkan perut dan mulutnya sahaja... Katak itu bukanlah dari jenis katak bangsawan... akan tetapi ianya hanyalah cuma dari spesis katak puru yang spastik...

Raja-raja yang suka membela katak-katak ini bukanlah juga kerana kehenseman dan kemanjaan katak tersebut melainkan kerana hanya katak-katak ini sahajalah yang selalu mengampu dan membodek raja-raja ini...

Rakyat jelata cukup meluat dengan perangai katak belaan raja-raja ini... tapi nak buat camana... sudah menjadi kegilaan raja untuk membelai dan menyimpan katak-katak ini... Bilangan katak-katak belaan ini semakin hari semakin banyak bilangannya... bukanlah kerana terhasil atas sebab panjangnya musim mengawan... tetapi... ini kerana terlalu banyak berlaku aktiviti pengklonan katak-katak yang dilakukan oleh mereka-mereka yang rapat dengan golongan diraja ini...

Aksi yang selalu ditonjolkan oleh katak-katak ini memanglah menyebabkan rakyat jelata menjadi meluat dan menyampah.. namun bagi golongan bangsawan.. aksi katak-katak ini tidak lebih dari menjadi badut dalam majlis di Istana...

Tetapi dalam banyak-banyak katak yang melepak ditangga Istana tue.. ader seekor katak (spesis katak puru) yang paling kuat berbunyi.. malah rakyat cukup kenal akan katak puru ini... katak puru ini akan berbunyi nyaring pagi dan petang.. hanya kerana nak dapat perhatian dari para raja-raja... cukup meluat katak-katak yang lain... bukan sebab apa.. sebab katak puru ini dengan bangganya menabalkan dirinya sendiri sebagai ketua segala katak... hahaha... sampaikan dibuat satu persatuan katak yang secara otomatiknya menyebabkan katak puru tersebut menjadi ketuanya..

Namun... dalam pada itu beberapa tindakan katak puru ini (yang merasa dirinya adalah ketua kepada kaum katak) telah menyebabkan katak puru ini mendapat kecaman semua pihak... sebagai contoh.. katak puru ini paling suka melabelkan binatang lain sebagai GOYYIM (binatang ternakan)... malah katak puru ini tidak akan menghormati mana-mana binatang lain walaupun binatang itu adalah ular. Sedangkan makanan asasi ular adalah katak... hahaha

Tapi rakyat kini telah bersedia untuk menggunakan pelbagai cara untuk memastikan spesis katak yang ada didalam negara tersebut dapat dikurangkan walaupun tidak dapat dihapuskan sama sekali... Antara cara-cara yang terbaik yang telah difikirkan adalah dengan menggunakan ular sawa dan burung hantu...

Sasaran utama rakyat sebenarnya bukanlah pada semua spesis katak... sebagai permulaan .. cukup dengan hanya menghapuskan katak puru yang seekor nih... yang selalu buat malu kaum katak ... biler katak ini dapat dihapuskan sama sekali.. pastinya katak-katak yang lain akan bertempiaran lari menyelamatkan diri... ataupun bertransformasi menjadi putera raja ataupun manusia biasa.... hahaha

Aper-aper pon... lambat laun... spesis katak ini pasti akan terhapus dari dunia ini... hahaha

11 October 2010

Bebal

Hehehe.... sebenarnya lama dah gua nak tulis pasai bebal nih... cuma masa jer terhad.. hahaha.. yer la.. semenjak dua menjak gua terlibat ngan bisnes baru nih... hahaha.. tue yang terhad masa kat blog nih.. sori aa semua kengkawan ngan musuh gua..... hahaha

Bebal... hahaha... satu perkataan yang paling tepat gua rasakan gua tujukan kepada sebilangan warga emas di Pulau Mutiara... orang selalu kata.... orang lama (tua) biasa akan sebut... siapa lebih banyak makan garam... untuk menunjuk tahap ilmu dan pengalamannya... hahaha.... tapi kalau orang lama (tua) yang bebal... nak guna peribahasa aper aaa....

Hahaha... memang bebal sungguh... itu la kecik-kecik tak nak mampus... dah besar dan tua menyusahkan orang jer... hahahaha...

Sori la... pepagi nih dah kuar ayat "maki" .... hahaha... pasai aper...

Katakan lah camnie.... kita kerja ngan gomen.... gomen bayar gaji kita... alih-alih biler kita tau yang gaji tue datang dari sumber haram... kita nak pulangkan gaji tue... tapi yang lawak tue.. kita tak pulangkan gaji tue pada orang yang memberi (Perbendaharaan Negara) .. tapi kita bagi kat along kongsi gelap... suruh along tue kasi kat Kerajaan (Perbendaharaan Negara) .... tak ker budus dan bebal camtue...

Ader ker patut kasi kat orang lain yang takder kena mengena dengan pemberian duit tue pada asalnyer...

Kalu lu masih bebal lagi tak boleh nak paham apa yang gua tulis... gua gua tulis ayat paling simple... budak tadika kemas pon boleh tau.... hahaha

Mak dan Bapak lu bagi duit belanja untuk pi sekolah.... tapi pasai lu saspek yang duit tue adalah duit rasuah.... lu bagi duit tue kat jiran lu... dan suruh jiran lu kasi kat mak dan bapak lu.... hahahaha...

Kalu jiran tue terkenal dengan amanahnyer... takper la... tapi kalu jiran tue terkenal dengan kaki songlap.. kebas.. rembat.. curi.. (asik kuar masuh jel jer kerjanya) ... tindakan lu tue da kira bukan setakat bebal... tapi bangang... hahaha

So... aper kejadahnyer orang lama (tua) warga emas tue kasi pulangkan duit tue kat UMNO... sedangkan yang bagi duit tue adalah Kerajaan Negeri... kenapa kena bagi kat UMNO... kenapa tak bagi kat Kerajaan Negeri secara terus.... hahaha... budus... budus... itulah gua cakap tadi... dah tua nak mampus pon masih bebal, budus dan bangang..... hahahahaha.... kesian...

08 October 2010

Kalau Tak Kotor Bukan Pilihanraya Namanya

Setiap kali ader pilihanraya .. tak kira la kecik kemetot atau besar gedabak.. isu-isu bodoh pastinyer berkumandang... isu berkaitan dengan maksiat... zina... arak... judi.. pastinya akan dicanang seluruh pelusuk kampung dan bandar... Sampaikan bercawat kote lah semua pihak membawa labun yang sama...

Tak kiralah belah mana... belah baik ker jahat... sama jer... yang sana kata sini jahat nak mampus... yang sini kata yang sana cilakak nak mampus... alih-alih yang mampus sebenarnya adalah pengundi yang terlajak ikut sentimen bodoh... mengundi dengan kepala lutut.. dan bukannyer menggunakan kepala hotak....

Itulah orang kata... kalau tak kotor bukan pilihanraya namanya.... hahaha

UMNO/BN dah memulakan dengan mencanangkan isu kes liwat yang kononnya Anwar Ibrahim lakukan... Dulu diorang gunakan full swing Saiful Bukhari Azlan... la nih diorang tambah lagie... siap guna Rahimi Osman

Lepas nih saper plak....

Tak boleh ker diorang sumer nih berkempen secara professional.... kalu diorang tak tau... mari sini gua sekeh kepala sorang-sorang.... macam budus... macam bangang.... hahaha .. Aper nak jadi aaa ngan Malaysia nih...

07 October 2010

Goldbar Emas 100 gram

Bhai... nih kawan gua ader mintak gua tolong dier ... promosi skit...

"Untuk dijual ..... emas Goldbar berketulenan 999.9 berserta dengan certificate assayer seberat 100 gram kini dijual pada harga RM14XXX lebih murah berbanding dengan harga emas Goldbar spesifikasi yang sama yang dijual oleh Public Gold pada harga RM15XXX...."


Perbandingan harga mengikut gram:

- Jenama PS = RM14X/gram
- Jenama PG = RM150/gram

Harga Federation of Goldsmith and Jewellers Association Of Malaysia (FGJAM) = RM167/gram

Beza harga adalah sekitar RM1000 ....

Untuk pembelian... boleh berurusan dengan Rangkaian GempurEMAS di talian 1-700-80-5400 atau hubungi di Fesbuk

Tawaran terhad... sapa cepat dier dapat.... Penghantaran adalah percuma....

03 October 2010

Harga Rokok Naik, Siapa Untung?

Hehehehe... mesti ramai yang akan bengang punya (terutama perokok tegar) pasai dijangkakan esok akan berlaku satu kenaikan yang paling tinggi dalam sejarah... dimana kemungkinan harga rokok akan naik sehingga 70 sen... Harga rokok naik, siapa untung?

Fistly.. nak kasitau.. gua tak hisap rokok.. walaupun masa sekolah menengah dulu ader gak try-try.. tapi takleh jalan.. sebab gua takleh tahan asap... boleh sesak nafas... hahaha.... Dulu try gak isap rokok yang ader menthol... macam best jer... sejuk.. tapi pasai tak tahan dengan asap... terus kensel... kalu tidak maybe jadi perokok tegar... hahaha

Nih harga rokok naik, siapa untung? Ramai yang kata yang akan untung adalah Kerajaan Malaysia atas sebab cukai dan duti yang dikenakan... memang la betul persepsi nih.... ader gak yang kata... syarikat rokok berlesen yang untung.... hehehe... memang betul jugak nih....

Tapi... sebenarnya... yang paling untung adalah penyeludup rokok....

Bhai... lu ingat aaa.... penyeludup rokok nih kecik-kecik punya worang ka? .... hahaha.. lu silap... ini sindiket la bhai... kepala dier yang besar-besar ader duduk dalam Kerajaan Malaysia la nih... diorang dapat lesen besar... setiap kali kena rush... yang kena cuma balachi kecik jer....

Berapa lu nak bet ngan gua pasai nih.. gua berani bet besar punya la bhai... sebab gua ader informer kasi tau.. saper dalang sebenar penyeludupan rokok-rokok murah dari luar negara... bukan rokok kretek aa... tapi rokok dari Jepun dan US .... hehehe..

Tokan dier orang besar dalam UMNO ... orang besar dalam BN.... orang besar dalam Kerajaan Malaysia.... aper... lu ingat PDRM tak tau ka... wei.. diorang pon tau la... Kastam pon tau.... tapi pasai ini worang ader kebel banyak besar... sikit pon tak kena cuit... tarak berani kalu...

Gua kasi lu sampel la... lu ingat aaa... saper tokan rokok jenama Texas... hehehe... orang yang sama la disebalik satu rokok yang ader gambar bukan gambar menakutkan pasai bahana toksin rokok... tapi gambar yang cantik menarik pada kotak rokok tuh... hahaha

Lu mau tau lu cari sendiri la... hahaha... mamat nih antara tokan rokok seludup yang paling besar... dan dier tak buat kerja nih sengsorang... dier ader network.. dier ader kabel... dan dier ader rangkaian chain supply... hehehe..

Itu baru satu tokan... ader banyak gak tokan camnie kat Malaysia nih... hehehe.. ini open secret la bhai... sumer worang tau... hahaha

So.. persoalannyer... harga rokok naik, siapa untung? gua rasa gua dah jawab dah... hahaha... kalu lu tarak percaya... itu masalah lu.. tapi kalu lu siasat sendiri.. sure lu pon akan tahu gak.... hahaha

02 October 2010

Dari Mana Datangnya Duit

Bhai.... Gua ader satu persoalan tentang dari mana datangnya duit... hehehehe... so Gua ader satu soalan cepumas... saper boleh jawab kira dier hebat la...

Soalannya berbunyi begini.... "Setiap kali musim raya, semua orang berebut nak dapatkan duit kertas baru RM1 atau RM5. Persoalannya.... adakah semua duit kertas yang baru ini dibuat hasil dari perlupusan duit kertas yang lama atau...... BNM cuma cetak duit baru secara atas angin sahaja" ....?

err... amacam? boleh jawab ka?

30 September 2010

Perangkap Buat Ku Li

Tengku Razaleigh (Ku Li) pernah satu masa dulu menerima gua sebagai tetamu dirumah agam dier di ibukota... hehehe... dan bermalam la gua disana.... dengan anak saudaranya .... Banyak segi.. gua respek Ku Li nih pasai dier orang tua.. banyak pengalaman.. info tentang ekonomi pon padat... memang best berborak dengan dier.... hehehe...

Kini Tengku Razaleigh (Ku Li) telah dilantik oleh Muhyiddin Yassin untuk menjadi pengarah pilihanraya UMNO/BN bagi DUN Galas yang berada didalam kawasan Parlimen Gua Musang... hehehehe... nampak macam Ku Li diberikan penghormatan... yer la... Ketua UMNO Bahagian Gua Musang dilantik menjadi Pengarah Pilihanraya BN....

Tapi.. itu cuma sekali pandang jer.... kalu pandang kali kedua... hahaha... itu semua perangkap jer... perangkap maut untuk kerjaya politik Ku Li.... ermmm.. pasai aper gua tulis camnie.... lu baca kat bawah nih aaa...

Lu ingat diorang pimpinan dalam UMNO/BN ader respek ka samer Ku Li... sori la bhai.. takdernyer... diorang tak respek lansung... malah diorang nampak Ku Li nih dah jaid laibilii kepada UMNO dan BN... Cara terbaik diorang nak bagi Ku Li terlungkup adalah dengan jadikan dier Pengarah Pilihanraya DUN Galas...

Kalu BN kalah di DUN Galas... diorang akan tibai Ku Li... kena taji.. tapi kalu menang besar la pulak.. diorang akan kata ini semua berpunca daripada sokongan rakyat kepada kepimpinan Najib Razak dan Muhyiddin Yassin...

UMNO/BN pun bukan la konfiden sangat boleh menang di DUN Galas.... pagi tadi gua berborang ngan seorang kawan lama gua... dier Ketua Pemuda UMNO Bahagian XXXXXX ... dier dok citer kat gua benda yang sama... seperti aper yang gua bayangkan...

So... ini semua perangkap buat Ku Li.... kalah sure mati... menang... buat-buat lupa... hahaha...

Iklan Seminar

Bhai... ader member mintak gua publishkan iklan seminar nih.... jadi gua publishkan lah yer... kalu lu orang nak mai ini seminar... pada 1 Oktober 2010 ader satu sesi.. 8 Oktober ader satu sesi... boleh jer... tapi kena call la dulu... buat reserved tempat duduk... takut nanti terpaksa bercangkung pasai kerusi tak cukup... hahaha..

Okeh aaa....

29 September 2010

PAS Akan Kalah Di Galas

Bhai... ini ramalan dari gua... PAS akan kalah di Galas... Yer... walaupun ramai pemerhati politik yang konfiden PAS/PR akan memang di Galas.. tapi gua tetap akan kata PAS/PR akan kalah di DUN Galas.... dalam kawasan Parlimen Gua Musang...

Pasai apa PAS akan kalah? ..... pada gua.. PAS akan kalah pasai 3 benda nih...

1. Calon yang tak ngam (dimata rakyat) tapi ngam sesangat (dimata pimpinan PAS)
2. Sikap berpuak dalam PAS (saper kata dalam PAS takder berpuak??) dan sabotaj dalaman
3. Imej Pakatan Rakyat yang semakin merudum dimata rakyat sekarang nih...

Ini pandangan dan pendapat gua... lu nak sanggah ..lantak pi la kat lu... gua takder hal..

Untuk rekod... semakin hari.. semakin ramai rakyat marhaen yang gua dengar yang makin menyampah dengan sikap dan retorik PAS ... PAS sekarang nih dah tak sama macam PAS sebelum PRU12 ... masa tue PAS berada di tangga reputasi yang terbaik... tapi sekarang nih... dengan sikap geng-geng perasan bagus... dengan sikap Presiden PAS yang makin hari makin melalut bercakap...

Dengan perangai PAS yang semakin nampak ketara cacamarbanyer... tambah plak dengan kebengongan PKR.... alamat kalah ler PRK DUN Galas nanti ... kita tengok jer la

27 September 2010

Bila PKR Kacau Bilau

Mmmm... ingatkan dah boleh hilangkan perangai UMNO... tapi rupanyer masih tak boleh lagie... La nih bila PKR kacau bilau... kiter boleh tengok perangai sebenar beberapa orang dalam PKR... mentaliti masih sama...

Dulu.. itu hari PAS buat perangai yang sama,... dan memang terserlah rupanyer ramai dalam PAS yang masih berperangai macam UMNO... dan kini kiter boleh tengok plak dalam PKR...

Kalau ini macam la caranyer.... selamat jalan romeo la layaknyer.... jangan mimpi la nak tawan Putrajaya... lupakan sajer.... hahaha

Gua pon dah naik menyampah tengok perangai sekor-sekor mangkuk dalam PKR yang buat perangai cam siot nih... ini semua jenis nak kejar pangkat... jawatan.... kuasa .. pengaruh.... macam siot jer... Dulu Ezam dan kengkawan dier buat perangai yang samer... Kini yang ader tertinggal dalam PKR plak buat perangai bodoh...

Perjuangan PKR bukan perjuangan diri sendiri... isteri atau anak-anak... juga bukan perjuangan untuk rakan kroni... tetapi perjuangan untuk Rakyat... untuk rakyat marhaen... sikap yang mementingkan suku... puak dan kaum memang paling liat nak dipadamkan dari dalam PKR... PAS pon sama... DAP pon tidak terkecuali..

UMNO/BN memang kita dah tau perangai dier camnie... tapi biler geng-geng Pakatan Rakyat buat camnie.... punggah ler jawabnyer... macam cilabat... bila PKR kacau bilau camnie.. rakyat makin menyampah... dah yang akhirnya... rakyat akan tolak Pakatan Rakyat...

Siot jer la.. korang nih...

26 September 2010

Semangat Semakin Kendur

Aper daaa.... semangat semakin kendur nih... gua nampak dah benda nih... kalu gua pon boleh nampak... for sure... orang lain pon akan nampak.. betul dak....???

Mmmm...... Pakatan Rakyat sekarang nih sudah semakin lemas... lemas dalam masalah yang dibuat sendiri... bukannya dengan masalah yang dibuat oleh musuh... tapi dengan ramainyer musuh dalam selimut dalam Pakatan Rakyat... maka itulah yang jadi sekarang nih... semangat semakin kecut... hahaha....

Kalu sekarang nih momentum dier macam nih... agak-agak lu aaaa... aper yang tinggal biler dah sampai waktu PRU13... masa tue baru nak bergerak ker... masa tue baru nak naikkan imej.. masa tue baru nak dekat dengan rakyat.... sori la bhai... tak kemana nyer...

Pakatan Rakyat kini nampak lebih bercelaru.. lebih haru-biru... lebih mengarut... dan pelbagai lagi imej negatif terpalit sama dengan Pakatan Rakyat.... malah hasil tinjauan rambang gua masa balik raya baru-baru nih.. menunjukkan rakyat marhaen semakin muak dengan feel dan perangai pimpinan besar Pakatan Rakyat ... terutamanyer DAP dan PAS ...

Pada rakyat Marhaen... memanglah PKR banyak masalah... tapi dier parti baru... nih parti yang dah tahap otai pon sama bodoh malah lebih bongok berbanding PKR... PAS dan DAP dilihat lebih biul berbanding PKR.... hampeh tak boleh pakai punya...

Gua yang tengok pon boleh meluat... inikan pulak orang lain... mmmm... ntahler...

Pada gua aaa... kalu ini macam caranyer diorang uruskan parti ... sampai kesudahlah.... silap haribulan lepas PRU13 ... Pakatan Rakyat sudah tak relevan ... macam siot jer...

23 September 2010

Nak Gempak Pun Berpada-padalah

Hahaha.... gua tak tau nak gambarkan camana geli hati gua biler tau ader orang (syarikat) buat gempak bagi berjuta-juta (lemon).... sebagai derma.... Hahahaha... kalu nak gempak pun berpada-padalah ... ini tak hinggat... macam cilabat... hahaha..

Kalu setakat sekupang dua nak gempak orang tak terkejut badak BlueHyppo ... nih sampai berbilion-bilion macam Pasaraya Bilion la pulak.... hahaha....

Orang (syarikat) nih mimpi ker... atau memang "wayar" punya orang (syarikat).... hahaha...

Gua ingat ini mesti pasai nak lawan dengan pelakon dari Lubnan yang macam siot dier punya kes dulu tue... dari kes tipu... kes khalwat.. kes liwat isteri... kes pukul... dan kes zina pon ader.... hahaha.... giler aper... siap mengaku Jutawang (slang Ganu nih).... hahaha... macam cilabat..

Yang nih lagi cilabat.. boleh menang Malaysia Book Of Record nih.. sebab bagi derma paling banyak... lebih dari GDP Negeri Perak nih... hahaha....

Yang lagi lawak tue... wartawan boleh plak terkejar amik berita masa dier buat PC tue... hahaha.. siap dengar khabar ader wartawan yang macam percaya cerita dongeng nih.. hahaha... ini bukan setakat kencing biasa jer...... tapi Kencing Power ... bhai.... hahaha

Hancing satu negeri... dan hancing 1Malaysia... sampaikan berita lawak tue pon dikutip dek agensi berita asing.... hahaha.... Bill Gates pon tak berani nak bagi derma sebanyak tue.... yang best tue... Carlos Slim pon jugak tak berani nak kasi derma semacam tue... hahaha...

lagi lawak tue... macam mana Majalah Forbes tak perasan akan kekayaan orang (syarikat) nih.... hahaha... kalu Majalah Forbes tau la... mesti Carlos Slim dan Bill Gates akan menjadi orang nombor 2 dan 3 terkaya didunia... dan orang (syarikat) nih pulak jadi nombor 1.... numero uno... hahahaha

Bhai.... nak gempak pun berpada-padalah

21 September 2010

Boleh Menang Ke?

Errr... bhai.. gua nak tanya nih... boleh menang ke? ala... menang lawan Singapura kat dalam Mahkamah Antarabangsa... pasai isu tanah KTMB.... gua tak konfiden la... sebab track rekod AG kiter yang teruk... tak mustahil akan kalah lagi sekali...

Satu lagi... tanah tue tanah kita... abis tue... suka kita la kita nak buat perjanjian dan urusan macam mana pon... abis tue... kenapa plak sampai terpaksa bawak kes pi Mahkamah nih...

Kalu dah pihak satu lagi tak nak terima terma dan syarat kita... pegi mampus la sama dier.. kita cari third parti lain untuk deal... aper punya bongok la nak deal gak ngan orang yang taknak terima terma dan syarat kiter... budus nak mampus...

Macam nie la... kita sewakan bilik kat rumah kita ... pastu biler time makan.. kita makan beramai ramai satu family kat ruang makan....... penyewa bilik tak suka tengok kita makan kat runag tue... dier warning.. pastue dier tak puas hati dier pi bawak ke Mahkamah.... wei.. suka kita la kita nak makan kat mana... itu rumah kita.. dier sewa bilik jer... tapi pasai bodohnyer kita... kita kalah dalam kes kat Mahkamah...

Aper daa.... bodoh..

20 September 2010

Website dan Blogsite Kena Malware

Okeh... mari gua terangkan satu persatu aper sebenarnya yang berlaku...

Pertama sekali... banyak website atau blogsite yang menggunakan OpenX sebagai medium periklanan mereka telah menjadi mangsa. Ini kerana banyak skrip yang digunakan tidak diupdate kepada versi terkini. Dengan menggunakan skrip yang tidak terkini, maka ianya memudahkan bijakpandai komputer yang berjaya menjangkiti semua itu dengan "malicious code". Oleh yang demikian Google dan Mozilla telah menyekat ianya daripada merebak.

Cara terbaik adalah dengan mengupdate perisian OpenX anda itu ataupun dengan memberhentikan sementara penggunaan OpenX sebagai medium periklanan.

Antara syarikat periklanan yang menghadapi masalah yang sama adalah www.manggaonline.com.my dan www.innity.com

Manakala sistem periklanan berasaskan kontextual seperti Google Adsense, Quezzo Qwik, Adsbrite, Bidvertiser dan seanggakatan dengannya tidak menghadapi masalah yang sama. Ini kerana algorithm dan script code yang digunakan adalah proprietary dan tiada bugs.

Blog ini juga tersangkut dengan kesan yang sama kerana gua ader linkkan site seperti Al Banjari dan sebagainya... oleh yang demikian... gua nasihatkan lu orang semua supaya stop dulu penggunaan sistem periklanan www.manggaonline.com.my dan www.innity.com serta yang bersangkutan dengannya...

Kepada pihak pengurusan ManggaOnline dan Innity... sila ambil perhatian.

*** Tambahan... Nuffnang dan Advertlets juga berkemungkinan akan menghadapi masalah yang sama... jadi awas... kepada system admin yang terbabit.. sila ambil perhatian...

19 September 2010

Isu Bunuh Diri

Bhai... kalu isu bunuh diri... gua memang tak bertoleransi... pada gua... mereka-mereka yang amik
keputusan bunuh diri nih memang la memang.. memang tahap bangang..

Sebab-sebab biasa orang bunuh diri adalah ;-

1. Kemurungan / Sedih
2. Putus Asa
3. Panik / Takut

So.... sper kejadahnyer member baik (kononnyer) kepada Datuk Sosilawati amik keputusan bunuh diri... Sori la.. gua takder niat nak tambah kesedihan keluarga simati (bunuh diri nih) cuma... pada gua... gua memang tak hormat langsung manusia yang amik keputusan bodoh untuk bunuh diri...

Rugi jer... jadi Islam sepanjang hayat.. tapi mati kerana bunuh diri... jadi bahan bakar api neraka...

so... persoalan yang bermain di kepala gua nih... kenapa dier bunuh diri... takkan pasai kawan mati pon boleh amik keputusan bunuh diri.... atau.........

Atau.... simati nih sebenarnya ader sangkut paut dengan kes penipuan penjualan tanah bernilai RM29 juta di Pulau Pinang yang berkait dengan suspek utama kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya

Atau.... simati nih sebenarnya adalah mastermind kepada mastermind kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya ... (persaingan bisnes seperti yang Polis dan media ader jangkakan)

Semua nih adalah kemungkinan...

Sesapa nak marah gua .. gua takder hal... ini teori gua.... bukan taknak simpati kat simati.. tapi pada gua... takder pekdah gua simpati kat orang yang bunuh diri... kalu dier mati natural atau kena bunuh... ader la gak gua simpati... tapi kalu bunuh diri... mmmmm... buat aper nak simpati...

Dier sendirin yang cari pasal.... iman takder... jauh dari Allah Taala... ikut nafsu... ikut bisikan syaitan.... sekarang nih syaitan mesti sedang bergembira kerana dapat menyesatkan seorang yang pada sepanjang umurnya beragama Islam... tapi dipenghujung nyawa... menjadi sesat...

Gua pernah one time tue saksikan satu orang budak lelaki Melayu berumur 21 tahun mati membunuh diri dengan terjun dari tingkat 3 (parking lot) Stesen Bas Terminal One di Seremban sekitar tahun 1995 ... dier jatuh depan mata gua... dalam jarak 5 kaki jer dari tempat gua duduk (gua duduk kat tepi tiang bersebelahan dengan Bas Ekspress Restu) ...

Bersepai otak mamat nih... gua pi tolak kepala dier kaki... gua cakap dalam hati ... "lain kali kalu nak bunuh diri tue... kasi tau la ngan gua.. boleh gua amik video.... dan submit kat stesen TV".... hampeh... satu Terminal One orang menjerit histeria tengok benda tue.... nak tau sebab aper dier bunuh diri... ader orang jumpa nota surat dier... dier tulis sebab dier bunuh diri adalah kerana awek dier putuskan cinta.... dan berkawan dengan mamat lain.... pada gua... buduh punya sebab la.... punya la banyak awek dalam dunia nih.... boleh plak bunuh diri pasai sorang awek... hahaha.... lawak budus la...

Sampai harinie gua tak boleh lupa muka mamat tue... nasib baik tak memercik darah dier ker..otak ker.. kena kat Bas Ekspress Restu... kalu tidak... suwei la jadinyer bas tue... hahaha.. takder saper nak naik... hahaha...

Sampai harinie gak gua cukup menyampah biler dengar orang yang mengaku Islam amik keputusan bunuh diri.... budus nak mampus....

Bila PR Berperangai Macam BN

Gua sebenarnya maleh aaa nak bawak isu ini... isu nih sebenarnya isu bodoh.. yang menuunjukkan kepada semua yang PR (Pakatan Rakyat) tue sebijik sebuntat macam BN (Barisan Nasional).... Ntah biler la nak abis perangai macam nih.... Bila PR berperangai macam BN.. rakyat makin muak...

Ader peribahasa lama.... mengatakan ... "dua kali lima"...

BN dah memang terkenal dengan bangang dan mengarut.... malah terkenal dengan zalim kepada rakyat... bukan sehari dua dah BN berperangai macam nih... tapi dah lama... lebih 50 tahun...

Tapi... bier PR yang beru setahun jagung nih berperangai sebijik sebuntat macam BN.... itu yang gua dan ramai lagi rakyat jadi musykil... kalaulah baru dapat pengaruh dan kuasa dalam dua tiga tahun nih dah menunjukkan belang... tak mustahil nanti.... rakyat nih seumpama lari dari mulut buaya... tapi masuk mulut naga....

Gua ingat la... biler PR menentang BN.. sure perangai dan mentaliti diorang berlain... rupanya....hmmmm... tak boleh pakai gak...

Sori aaa... gua terpaksa bantai PR rapat dalam isu nih sebab pada gua... PR masih boleh dibentuk... dan diperkemaskan.. serta diperelok perangai dan tingkahlaku..

Jangan sampai rakyat dah naik bosan dengan sikap.. perangai dan tingkahlaku Pakatan Rakyat nih.. biler dah rakyat jadi fedup... jangan terkejut biler rakyat buat pilihan nanti... biler rakyat akan buat pilihan ikut usul fiqh... pilih yang lebih ringan antara dua masalah...

BN memang rakyat dah boleh baca perangai dan sikapnyer... tapi PR nih rakyat masih tak boleh baca perangai dan sikapnyer...

Kalu ader la orang kata yang Pakatan Rakyat takder buat rasuah, kronisma atau nepotisma...... mari sini gua sekeh kepala... wei.. rakyat bukan buta la bhai... rakyat bukan pekak la bhai.. rakyat bukan bisu la bhai....

Tolong aaa.. tolong cantas enau dalam belukar tue... tolong bunuh ulat yang sedang naik ke mata tue... kalu nak tengok Pakatan Rakyat terus kekal relevan... kalu tak nak cantas atas bunuh... tunggu la masa rakyat buat pilihan membunuh terus Pakatan Rakyat...

KAMI SUDAH BOSAN......

17 September 2010

Isu Zakat Yang Tidak Berkesudahan

Bhai... gua pernah menulis tentang benda nih... malah seawal tahun 1997 lagi gua dah tulis pasai isu zakat yang tidak berkesudahan lagi nih...

Nie ... Dr Asri (bekas Mufti Perlis) plak lanjutkan cerita yang sama... isu yang memang sama... bukan setakat isu kutipan... tapi pengagihan zakat....

Bhai.... Kalu lu nak tau ... kutipan zakat jer setahun bernilai beratus juta... tapi... kalu lu tengok perincian pembahagiannyer... mmm... macam hampeh... Dr Asri ader sebut isu duit zakat yang berbaki berpuluh juta yang tidak dibahagikan...

Sebab tidak dibahagikan... cuma alasan bodoh pegawai zakat... alasannya... takder pengaduan dan permohonan diterima.... sedangkan.. hari-hari pegawai zakat tue dok baca dalam akhbar... ader kemalangan maut... ader kematian... yang tinggal... anak-anak dan waris yang tua lagi uzur... setakat baca dalam akhbar... tapi langsung haram... nak jengah dan tengok pon tidak.... doik tunggu ader permohonan bantuan zakat...

Sepatutnyer.... kalu dah baca tue.. atau dapat tau ader kes kematian suami isteri... pergi la siasat... lawat... tengok apa yang boleh... dah sah dah mesti ader anak yatim yang tertinggal selepas kematian emak bapak suami isteri tue... aper daa...

Tapi... tak payah jauh la... keta tengok... ader korang dengar pegawai zakat dok mari bertandang lepas baca berita kemalangan maut kepada pengguna jalanraya yang melibatkan suami isteri semasa Ops Sikap Raya baru-baru nih.... haram... setahu gua la... kalu lu ader jumpa dan dengar depa mari lawat tue.... kira macam menunggu kucing bertanduk la... mimpi la....

Alasan paling bodoh yang biasa gua dengar adalah.... antaranyer...

- urusan melaporkan kepada pegawai zakat terletak kepada bahu JKKK atau Ketua Kampung.
- kita tak cukup pegawai zakat untuk tujuan lawatan nih.
- permohonan sekarang pun sudah cukup banyak.
- tak perlu lawat pasai simati memang kaya.. jadi anak-anaknya dah tentu cukup pakai.

Giler aper... walaupun seseorang itu anak jutawan sekalipun... jika beliau menjadi anak yatim... hak untuk menerima zakat tetap ada.... ini hukum Allah aper....

So.... pasai tue la gua memang tak bayar zakat kat pusat zakat... pasai... depa banyak seleweng... baik gua teruskan bayar kepada asnaf... selesai tanggung jawab...

Artikel Dr Asri boleh dibaca di SINI

15 September 2010

Kalaulah Datuk Sosilawati Tidak Mati

Bhai... sori la kalu artikel gua nih mungkin menyebabkan keluarga simati lebih sedih... bukan tujuan gua nak bangkitkan kesedihan diorang.... persoalan yang gua nak tanya nih... kalaulah Datuk Sosilawati tidak mati... dan urusan beliau dengan saspek berjalan dengan lancar... agak-agaknyer terbongkarkan misteri pembunuhan terancang yang lain...

Gua diberitahu bahawa saspek telah terlibat dengan pelbagai kes yang hampir sama sejak dari tahun 1997 lagie... maknanyer.. sudah lebih 13 tahun saspek bergelumang dengan jenayah keji psiko nih...

Dan selama 13 tahun itu lah tak ader satu pon siasatan yang dilakukan dengan bersungguh-sungguh oleh pihak berwajib atas alasan kekurang bukti...

Bagi kita yang hidup ini.... perlukah kita biarkan ramai lagi yang akan mati dibunuh sebegini baru hendak disiasat... ataupun ... mengikut kata-kata lawak orang ramai... "tunggu ader kena kat anak Menteri atau sebagainya barulah ader siasatan menyeluruh" ...

Sikap lebih melayan laporan polis berkaitan dengan isu politik lalu mengabaikan laporan polis berkaitan dengan isu jenayah la yang menyebabkan indeks jenayah di Malaysia makin meningkat dari hari ke sehari...

Polis bertindak pantas dan tuntas jika ader laporan berkaitan isu politik.. waima sanggup mengerahkan berpuluh-puluh orang anggota untuknya... tapi bagi kes jenayah... IO yang disediakan cuma mungkin seorang atau dua orang bagi setiap balai....

Jika ader seorang menteri ingin melakukan lawatan... berbelas orang anggota polis mengiringinya... dari outrider... sampailah kepada bodyguard... walaupun Malaysia kita nih tak ader lagi budaya pengebom berani mati macam di India atau Sri Lanka dimasa biasanya menteri disana ramai yang mati dengan cara ini....

Jadi.. pada gua la... buat aper diperuntukkan kalu tak berpuluh orang... maybe berbelas orang anggota polis untuk mengiringi seorang Menteri.... buang masa dan duit ringgit rakyat sahaja... cukup lah setakat empat lima orang itu pon sudah kira banyak...

Kepada PDRM... tolong la lebihkan anggota untuk unit D7, D8 dan D9... tolong aaaa.... dan tolong aaa... jangan la ramai sangat dok hurung menteri pi sana sini... tak matinyer menteri nih ditembak atau dibom berani mati kat Malaysia nih... orang Malaysia takder nak buat kerja bodoh bunuh menteri la....

Sepanjang 50 tahun kemerdekaan Malaysia... cuba bagitau gua.. ader pernah tak menteri kat Malaysia nih diancam .. diugut bunuh.. dicederakan ataupun dibom berani mati .... wei.. kat Malaysia nih takder rekod lagie....

Samer gak ngan golongan bang-sawan.... ramai sangat yang escort.... gua rasa aaa... semua penjenayah akan kata... buang masa jer bunuh atau tembak golongan bang-sawan nihg..... takder pekdah jer...

14 September 2010

Nightmare On Elm Street

Freddy Krueger adalah nama watak pembunuh sadis yang psiko dalam filem "Nightmare On Elm Street" yang popular sekitar tahun 1980'an dulu... Watak Freddy Krueger ini dibawa oleh Robert Englund ... Dalam filem ini aktor Johnny Depp juga turut sama berlakon..

Filem Nightmare On Elm Street ini diklasifikasikan sebagai filem berstatus 18PL .... yang mana tidak sesuai untuk ditonton oleh remaja mahupun kanak-kanak... ....

Mmmm..... gua amat yakin filem ini mesti pernah ditonton oleh kedua-dua saspek utama bagi kes Sosilawati Lawiya nih... sebab apa.... sebab hanya orang yang berhati kering jer boleh tengok cerita nih tanpa ader side effect...

Pembunuhan dan pembakaran mayat untuk menghapuskan bukti yang khabarnya telah acap kali dilakukan oleh suspek dengan bantuan rakan-rakan sejenayahnyer... memang menunjukkan bahawa mereka-mereka ini adalah pembunuh sadis yang psiko...

Dan gua berani jamin... yang dier akan gunakan status psiko tersebut untuk melepaskan dirinyer dari pembunuhan kejam tersebut.. silap-silap beliau cuma akan dikenakan hukuman yang minima ... ataupun cuma ditahan di wad psikatari di Tanjung Rambutan atau Tampoi sahaja...

Yang akan disabitkan dengan hukuman bunuh ... pastinyer cuma 4 orang pekerja beliau sahaja....

Benda macam nih dah banyak kali dah gua lihat berlaku di Malaysia... cara nak lepas dari hukuman bunuh (gantung) hanyalah dengan berlakon jadi gila atau psiko ... terutamanya sewaktu kejadian... bukan susah pon... ramai yang dah acapkali berlakon taktik dan teknik nih... hehehe

So... jangan sampai satu hari nanti kita terpaksa pulak buat filem versi tempatan untuk Nightmare On Elm Street ... yang kita namakan menjadi Nighmare On Ladang Gadong ...

Berakhirkah Kemelut Diraja Kelantan?

Bhai... gua rakyat Negeri Perak Darul Ridzuan... walaupun sekarang nih gua tak berapa ngam ngan Sultan dinegeri gua.. itu tidak bermakna gua tak ngam ngan institusi Kesultanan... hehehe... okeh... jadi semalam bini gua ader tanya gua.... errr... agak-agaknyer la.. berakhirkah kemelut Diraja Kelantan? ..... tetiba jer bini gua yang GENG 08 tue tanya kat gua pasai isu Negeri Kelantan...

Pada gua aaa... selagi mana ader puak-puak yang berkepentingan peribadi di Kelantan... selagi itu la kemelut Diraja Kelantan tidak akan solosai... percaya la...

Okeh.. mari gua story sama lu info yang gua ader.... Pertamanyer... gua kenal baik ngan keluarga kakak sulung Sultan Ismail Petra tue.... jadi gua tau.. yang kakak sulung Sultan Ismail tue memang akan pastikan Sultan Ismail Petra terus menaiki tahta... pasai apa... ader la...

Gua jugak pernah makan minum dan tidor baring kat rumah Tengku Razaleigh tue... hehehe... pasai gua kan kenal ngan keluarga kakak sulung Sultan Ismail Petra... hehehe.... Tengku Razaleigh tue adalah abang kepada Tengku Anis... Tengku Anis nih semua orang Kelantan tau yang dier nih la yang kontrol Kelantan sebenarnya...

Kat Kelantan... Titah Tengku Anis tak boleh langsung disangkal... apa yang dititahkannyer perlu dilaksanakan... semua orang tau... maybe orang luar susah nak tau.. gua walaupun bukan orang Kelantan... (gua GENG 08) ... tapi tau gak serba sedikit isu kat Kelantan nih...

so.... Tengku Anis memang mahukan Tengku Fakhry untuk naik takhta.... dier nih mommy boy... pilihan mama... tapi kalu ikut seniority.. dier nih tak layak... sebab dier nih Tengku Temenggong... satu level atas dier ader Tengku Bendahara... lepas tue atas Tengku Bendahara ... baru lah sampai ke level Tengku Mahkota... yang sebelum ini dijawat oleh Tengku Faris

Jadi... kalu Tengku Fakhry duduk atas takhta... semua arahan Tengku Anis akan dilaksanakan tanpa banyak soal... tapi kalu Tengku Faris kat takhta... semua arahan Tengku Anis (walaupun beliau ibu kepada Tengku Faris) perlu disemak dan disahkan terlebih dahulu oleh Sultan dan Majlis Perajaan Negeri...

Oleh yang demikian secara tidak langsung ianya akan menghakis kuasa Tengku Anis...

That's why la gua rasa aaa... tak kan berakhir kemelut Diraja Kelantan nih.... maybe akan sampai isu cabar mencabar di Mahkamah Malaysia yang sememangnya tidak telus dan boleh dibeli dan ditentukan kalu kena dengan harganya.... Hakim-Hakim kat Malaysia nih banyak yang boleh dibeli (atau diugut).... terlalu banyak skandal... hehehe

13 September 2010

Bila VVIP Yang Mati

Bhai... laju betul Polis amik tindakan dan siasat bila VVIP yang mati... siap dapat tangkap tue semua yang terlibat... hehehe.. siap suspek abis mengaku tue.... hebat.... hebat.... dasyat la polis Malaysia....

Cuba kalu orang biasa yang hilang... kena culik... dan akhirnya mati.... langsung slow macam siput babi pihak Polis amik tindakan... walaupun ader bahan bukti... gambar... nombor plet... imej video CCTV dan sebagainyer... sampai la masih lagi tak tertangkap... dan didakwa.... mmmm.... macam kes adik Nurin Jazlin dulu tue...

Nih gua tak paham nih... kenapa dalam kes adik Nurin Jazlin Jazimin dulu tue... tindakan polis amat lambat... slow motion... walaupun ader banyak petunjuk dan bukti... haram tak kena tangkap pon... bayangkan la... cap jari mamat yang bunuh adik Nurin Jazlin tue.. ader terlekat pada beg sukan tempat dier isi mayat adik Nurin Jazlin... tapi sampai la... unit forensik tak dapat kesan aper-aper...

Lagi satu... mungkin ramai yang tak tau... bahawa polis memang boleh siasat nombor telefon yang digunakan oleh pembunuh Nurin Jazlin dulu tue... ala... kalu tengok time yang ada pada video CCTV tue.. polis boleh dapat narrowkan senarai nombor telefon yang guna pencawang yang sama berhampiran dengan tempat kejadian...

Bukannyer ramai pon... dan polis boleh panggil sorang-sorang pemilik telian telefon selular tue untuk diambil kenyataan... ataupun buat kawat cam... tapi.. sampai hari nih polis tak nak guna cara tue... bukan tak tau.. tapi tak nak guna...

Wei... Telco diarahkan simpan semua maklumat berkaitan rangkaian selular diorang sekurang-kurangnyer 5 tahun... dan ini memang wajib depa buat... even SMS pon polis boleh pantau kalu dier nak...

Dalam kes VVIP macam Datuk Sosilawati... boleh plak polis amik data telefon selular untuk kesan dan dapatkan maklumat... awat masa kes Nurin Jazlin tue... PDRM bengap ka.. ataupun pasai adik Nurin Jazlin tue orang biasa... bapak dier pemandu teksi jer... jadi PDRM buat tak amik pot... hampeh tol la...

Sikap double standard pihak polis ini amat gua kesali.... tak aci la camnie....

Macam-Macam

Bhai... Gua rasa aaa... Malaysia nih sudah semakin sakit... yer la lu tengok aaa... dulu ader kes bunuh orang kena kerat 18 (Mona Fendy)..... lepas tue kes kena bunuh plak dengan kerat kepala... kepala hilang tak tau pi mana (tak ingat namanyer)... lepas tue lagie... ader orang kena campak dari bangunan (Teoh Beng Hock dan Rumie Azzan Malie)...

Ader plak kes bunuh dengan ikat wayar telefon selepas kena bersetubuh ... kes Norita Samsudin... ader plak kes makcik yang kena bunuh dan digulung dalam karpet ... kes cikgu kat Kuantan dulu tue...... lepas tue ader plak kes bunuh yang mayat dier ditanam kat tapak semaian Pihak Berkuasa Tempatan..

Yang mayat dijumpai dalam kotak .. dibunuh oleh polis pon ader... mayat Nurin Jazlin dalam beg sukan pon tak sanggup kita tengok.. itu tak masuk kes bunuh yang mayat disimen dalam tong drum... macam-macam jenis bunuh pon ader.... yang kes tembak cam Joe Fernandez dulu pon ader... semua jenis kes bunuh ader di Malaysia... yang bunuh diri toksah la lu nak amik kira.... macam-macam spesis...

Dalam pada tue... kes bunuh yang paling sensasi sepanjang zaman gua rasa aaa... adalah kes bunuh Altantuya... kena bom tue... dengar citer guna C4 ... ntah ler.... polis gak yang buat... ini plak raya baru nih kita dengar ader VVIP mati kena bunuh dan dibakar... abu plak depa kasi campak dalam sungai.... mmmmm..... kes Sosilawati Lawiya nih gua rasa akan kecoh dalam tiga empat bulan jer... lepas tue senyap la...

Semuanyer kerana aper.... semuanyer kerana salah satu dari sebab-sebab kat bawah nih..

- hasad / dengki
- dendam
- seks
- bomoh
- amalan khurafat
- bisnes
- upah / pembunuh upahan
- cover line (tutup cerita)
- khianat
- tak sengaja
- suka-suka
- rompak
- salah sangka
- gila

dan rasanyer banyak lagi kot.. tak larat la nak pikir dan tulis... Gua rasa kalu gua tulis semuanyer... gua boleh sumbit jadi thesis PHD la pulak... hahaha...

Aper-aper pon ... macam-macam boleh berlaku... dah semakin giler dah masyarakat kita nih....

12 September 2010

Persamaan Kes Datuk Sosilawati Dan Datuk Mazlan

Bhai.. gua dengar khabar... Datuk Sosilawati sudah arwah... mati kena bunuh.... siap kena bakar lagie.... nampak cam ader persamaan kes Datuk Sosilawati dengan Datuk Mazlan jer...

Dulu Datuk Mazlan mati kena bunuh dek Mona Fendy dengan kerat 18.... la nih Datuk Sosilawati plak mati kena bunuh... tapi kali nih kena bakar...

Mmmmmm.... sudah jadi trend la sekarang nih... semua VVIP akan berpeluang untuk menemui ajal dengan cara yang kejam.... mmmm... lepas nih VVIP mana plak akan terima nasib yang sama...

Gua selalu ikut rancangan Mission Person dalam TV tue.... biasanyer kalu orang yang hilang tidak ditemui dalam tempoh 48 jam.... sure orang tue takkan dapat jumpa punya.. kalu jumpa pon... mesti dah menemui ajal....

Ntah ler... kenapa kita kat Malaysia nih lambat sangat nak bertindak kalu ader kes missing person... dulu adik Nurin Jazlin Jazimin pon hilang lebih dari 48 jam.... dan akhirnya ditemui mati dibunuh.... trend dier samer jer...

Lepas nih saper plak akan follow persamaan kes Datuk Sosilawati dan Datuk Mazlan..... saper aaa...

.... gua maleh aaa nak kutuk PDRM raya nih... cuma .. rasanyer PDRM memang lambat bertindak... salah kat ahli keluarga dier jugak... lambat nak kasi tau... hampeh...

09 September 2010

RM 5 Bilion Skim Ekuinas

Fuh... sekali dengar banyak ooo... RM 5 bilion skim ekuinas... diperuntukkan untuk bantu bumiputera memiliki saham-saham tertentu... pergh.. banyak tue... hehehe...

Tapi... lu agak-agak aaa.. berapa yang sampai kat tangan orang yang layak... maybe tak sampai 10% jer.... itu dah kira banyak tue.... selebihnyer 90% akan pergi mana.... hahaha... jangan la tanya gua... lu pon boleh siasat sendiri.... tak lain tak bukan akan masuk kantung UMNO dan puak-puak dier...

Lu ingat Kerajaan bodoh ker nak kasi free ini RM 5 bilion skim ekuinas nih... melainkan dier dah plan mau kasi sen tue masuk dalam kantong UMNO... pasai apa... ini semua modal untuk kempen pilihanraya ke 13 la bhai.... PRU13 is just around the corner... hehehe

Okeh... RM 5 bilion tue kalu diagihkan kepada sekitar 18 juta orang bumiputera di Malaysia .. setiap sorang akan dapat sekitar RM 277 seorang.... hehehe..... so.. mari kita tengok... aderkah lu atau gua yang diklasifikasikan sebagai bumiputera didalam Kad Pengenalan tue akan dapat duit sebanyak RM277 tue... hahaha...

For sure.. haram sekupang pon takkan dapat la bhai... hahaha... maybe lu ngan gua tak akan masuk dalam senarai untuk dapat.... hahaha ... sebab apa... sebab lu ngan gua bukan UMNO punya puak... hahaha...

Dan lu ingat aaa.... puak-puak marhaen kat akar umbi UMNO tue akan dapat ker.... sori la bhai ... yang itu tak layak.. yang akan dapat cuma sekitar JKKK dan AJK UMNO Cawangan... hahaha ....

Punah... ranap... kering kontang la dana negara... depa buat macam harta mak bapak diorang jer...

08 September 2010

Pandai Pulak SKMM Ambil Tindakan

Dalam kes Radio 988 ... pandai pulak SKMM ambil tindakan ... pantas dan tuntas.... siap tak sempat orang ramai tau aper pucuk pangkalnyer.. terus siasat dan ambil tindakan.... sampaikan DJ dan CEO Radio 988 kena pecat....

Tapi dalam kes TV3 (Media Prima) ... dah masuk hari keberapa dah nih... sebijik sebutir pon kita masih tak dengar SKMM bersuara ... mahupun menyiasat serta mengambil tindakan.... macam kesalahan yang TV3 buat tu takder tersenarai dalam undang-undang berkaitan....

Yang best tue... bukan setakat SKMM.. tapi Kementerian Penerangan.... Kementerian Dalam Negeri ... Lembaga Penapis Filem..... malah Jabatan Mufti dan Majlis Raja-Raja pon tak kuar sepatah haram pon.... ntahler...

PERKASA dan UMNO langsung la tak boleh harap... jauh dari ruang likup agama.... yer la... kalu tidak masakan diorang anjurkan baca Yassin untuk kemenangan orang bukan Islam... dan bercadang anjurkan solat hajat selepas waktu Asar... mana punya mazhab nih... mesti mazhab Ayah Pin atau Nabi Khahar... hahaha

Nasib baik la ader SUAP (Suara Anak Pahang) yang amik tindakan buat laporan polis... yang lain... mmmmmm... ntah ler...

Aper-aper pon.. gua paling tak paham camana SKMM tak buat aper-aper tindakan kepada Media Prima dan TV3 nih... pasai isu iklan Sinari Lebaran...

07 September 2010

Bacul

Selepas gua hentak rapat dalam artikel gua pada 6 haribulan... baru la Zulkifli Nordin ader telur nak kuar komen pasai iklan Sinari Lebaran TV3 tue itu pon sebelah lewat 7 September...... itu pon hampir 100% isi kandungan artikel diblog dier hasil analisls dan kajian orang lain... artikel rembat... Zulkifli Nordin nih mana pandai nak kuar artikel sendiri.. melainkan rembat orang lain punya jer.... macam siot jer ....

Wei.. Zulkifli Nordin... lu tak payah nak berlakon la.... orang semua dah tau lu punya muslihat... lu sudah kantoi la bhai... hahaha

Tajuk artikel gua nih bukan nak tujukan sebijik kepada Zulkifli Nordin... sebab tak perlu pon... dah memang sah Zulkifli Nordin bacul... ader plak dier guna Seksyen 298A Kanun Kesiksaan ... takder kena mengena langsung... sepatutnyer diletakkan dibawah Akta Hasutan (Sedition Act) atau Akta Penerbitan dan Akta Multimedia... bodoh punya loyar... patut pon takder satu kes besar yang dier nih menang selama nih... hahaha ...

Gua tujukan tajuk artikel "Bacul" nih sebenarnya kepada Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat..... straight to the point... gua cakap dier nih bacul... sebab cuma berani hantar memo peringatan kepada TV3 dan Media Prima menggunakan FAX jer.... awat... Pimpinan DPPP dan AJK nyer semua dah takder telor ka... dah tak berani macam dulu ka... awat... sudah kenyang dengan nikmat dunia.. sudah rasa besar dan hebat... sampaikan dah tak bergerak macam yang sepatutnyer...

Berapa kali aaaa.... gua nak cakap... tolong aaa... longgarkan skit lilitan serban tue... jangan jadi jumud.. jangan jadi terlalu relax... macam nak takder semangat perjuangan amar maaruf nahi mungkar jer sekarang nih... sudah jadi terlalu dayus...

Percayalah.... perangai DPPP yang macam nih la yang akan menyebabkan PAS dipandang serong dan hina dikalangan golongan marhaen yang simpati dengan PAS (walaupun tidak menjadi ahli PAS)... sikap "tidak apa" nih la yang akan menyebabkan makin ramai golongan muda menjauhi PAS ...

Gua rasa aaa... dalam banyak-banyak Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat selama nih.... Nasruddin Tantawi nie la yang paling lembik... lemau... lepu.... tak ader karisma sebagai pimpinan pemuda... layak jadi Ustaz ngajar kitab fekah jer... tak lebih dari tue....

So.... ini gua nak tegaskan lagi sekali.... memang patutlah PAS nih di "REFORM" kan.... sebab dah makin ramai pimpinan yang merasa selesa dengan kuasa dan jawatan... dan lari dari perjuangan yang sebenar... racun UMNO/BN dah makin teruk meresap sampai ke tulang sulbi PAS....

Wei.. Nasruddin Tantawi... tolong jangan jadi bacul.. tolong jangan jadi pondan... cukuplah Pemuda UMNO jer yang jadi Pondan selama nih....

Tiada Pertanggungjawaban

Mudah benar... langsung tiada pertanggungjawaban... cuma setakat permohonan maaf... malah tiada usaha nak buat siasatan dalaman... tiada tindakan pergantungan orang-orang tertentu.. malah tak terdengar pon ura-ura ader pengurusan kanan yang amik tindakan letak jawatan...

Cukup sekadar sediakan teks permohonan maaf yang dibacakan oleh pembaca berita... dan diterbitkan didalam media cetak dan elektronik..

Sikap tidak bertanggungjawab pengurusan kanan Media Prima dan TV3 ini paling gua menyampah.. lagi macam bangsat biler Menteri Penerangan langsung tak ader nak ulas dan bagi respon pasai benda nih... malah takder sekor pon pegawai kanan KDN panggil pengurusan kanan Media Prima dan TV3 untuk beri penjelasan... Malah SKMM pon tak ader nak buat aper-aper tindakan susulan.... senyap sunyi...

PAS lagi la macam haram... langsung takder tekanan ... buat demo ker... hantar memorandum ker... tapi dengar citer macam nak buat itu hari.. tapi biler dengar ader teks permohonan maaf dan penarikan iklan Sinari Lebaran tue.. terus tak jadi nak buat tindakan.... macam hampeh... nak harap saper lagie aaa...

Gua dapat info.. takder satu pon laporan polis yang dibuat... nak harapakan blogger pro-UMNO yang selalu buat laporan polis tue untuk buat laporan polis pasai kes ini ... jangan mimpi la... Nak harapkan Kelab Graduan 1Malaysia buat laporan.... lupakan sajer.. nak harapkan PERKASA dan Ibrahim Ali Al-Kataki buat laporan polis.... podah la...

Takkan nak suruh blogger anonymous untuk buat laporan polis.... ini sudah tidak adil...

Wei... gua tak mintak banyak... gua cuma mintak Pengurusan Kanan Media Prima dan TV3 untuk mengambil sikap pertanggungjawaban dengan menggantung tugas semua yang terlibat dalam meluluskan produksi iklan Sinari Lebaran tue.. dan juga gua nak tengok Farid Ridzuan letak jawatan atas sikap pertanggungjawaban beliau dalam isu berkaitan dengan iklan Sinari Lebaran tue...

Rais Yatim dan Hishamudin Hussein perlu juga letak jawatan jika tiada tindakan susulan dari Kementerian yang mereka kendalikan... Kalu bloggers boleh kena siasat.. tahan dan dakwa... tentunya Pengurusan Kanan Media Prima dan TV3 boleh dapat pengalaman yang sama....

So.... takkan tiada pertanggungjawaban..... macam pundek la kalu camnie...

06 September 2010

Dimana Joe Jambul

Hahahahaha... Dimana Joe Jambul.... satu masa dulu inilah satu rancangan kanak-kanak yang pada gua ader best skit la.. sebab dier mengajar bebudak Geografi dan isu semasa...

Errr... aper kena mengena tajuk ini ngan cerita yang akan gua dendangkan dibawah nih... hahaha...

Idak ler... gua sebenarnya pelik gak ngan seekor mamat nih... mamat yang mengaku dierlah hero Islam... pejuang Islam tulin... pro-Melayu.... penggerak anti-Murtad... hahaha... siapa lagi kalu bukan mangkuk ayun bernama Zulkifli Nordin tue...

Hahaha... dah beberapa hari nie... satu komen pon takder kuar dari mulut dan blog Zulkifli Nordin pasai iklan Sinari Lebaran terbitan TV3 tue.... hahaha... takkan dier tak amik pot kot... aper la.. kata hero Islam... kata pejuang Islam... kata diri tue penggerak anti-Murtad... piiiirah... macam siot jer...

Wei.. Zulkifli Nordin... awat.. tak boleh nak kasi hantam sama itu TV3 ka... pasai.. sudah kenyang ka... banyak masyuk ka... atau sudah kena beli ngan TV3... hahahaha...

Inilah satu-satunyer gua rasa orang yang mengaku pejuang... tapi tak istiqamah... hahaha... benda yang real depan mata dier tak amik pot.. tapi dok kecoh kalu ader yang kena mengena ngan Pakatan Rakyat...

Inilah satu-satunya Ahli Parlimen yang hipokrit... perasan bagoosh... perasan best.. perasan hebat... dan perasan semua pengundi yang memenangkan dier dulu kat Kulim Bandar Baru menyokong penuh aper sajer tindakan yang dier buat...

Gua rasa aaa.... ini Zulkifli Nordin sure akan kecoh dan amik pot kalu iklan Sinari Lebaran tue dikuarkan oleh pihak Pakatan Rakyat... hahaha.. tapi pasai TV3 yang kuar... haram .. senyap sunyi takder cerita aper-aper...

Buat malu orang Melayu Islam jer... kayu punya loyar... loyar buruk..

Oh yer... dimana Harussani... takkan menyorok kot... hahaha... kasi kuar la fatwa HARUS kat iklan TV3 nih.... hahahaha

KDN taknak ker gantung permit TV3 barang sehari dua???? Pengurusan Kanan Media Prima dan TV3 tak reti-reti ker letak jawatan... Pengarah Kreatif TV3 tue kasi la kena gantung tugas ker aper ker...

Sengaja Atau Tidak Sengaja?

Bhai... gua nak tanya lu la.... agak-agak lu aaa.... adakah TV3 buat dan tayangkan iklan Sinari Lebaran dengan konsep yang terpapar tue secara sengaja atau tidak sengaja?

Pada gua aaa... TV3 memang sengaja buat camtue... takkanlah dalam satu produksi yang begitu besar dan ramai yang pakar dalam bidang produksi... takder sorang pon yang perasan atau amik pot pasai benda tue... takkan la storyboard iklan tue tak dibincangkan dan dipersetujui oleh semua pihak...

Wei.. mana pernah storyboard lulus tanpa ader kritik dan ubahsuai beberapa kali... giler aper orang yang buat storyboard tue sekali buat jer dah lulus untuk penerbitan... yang lawaknyer takkan la krew penerbitan dan CGI animator tak perasan benda nih...

Takkan la semua yang terlibat dalam penerbitan iklan Sinari Lebaran tue adalah orang bukan Islam.... takkan la... mesti ader at least terselit lima enam orang yang "mengaku" diri dier Islam... kan.. kan.. kan...

Itu satu la.. kat isu penerbitan... dan pasca penerbitan.... pastu kalu nak kuar broadcasting sama ader DSNG atau SNG... sure kena lalu ngan team broadcaster yang paling kurang ader 10 orang on one time tue... sebelum masuk que untuk broadcast mesti ader yang semak dulu video tue..

Takkan la krew team broadcaster takder sorang pon yang beragama Islam... takkan takder sorang yang perasan... tak logik sungguh... setahu gua la... majoriti team broadcaster yang handle live feed untuk DSNG dan SNG tue ramai yang Melayu Islam... hehehe.. kalu ader yang bukan Melayu Islam tue.. ader beberapa kerat jer...

So... pada gua la... iklan tue sebenarnya sengaja dikeluarkan... diorang semua tahu pasai isu iklan tue dari awal lagi... dan geng-geng itu la yang jugak luluskan storyboard tue.. dan gua berani jamin yang ader arahan supaya penerbitan iklan Sinari Lebaran tue dibuat camtue....

Betul-betul la TV3 dah tak sensitif.. dah tercemar dengan 1Malaysia... nasib baik la rancangan Jejak Rasul tue masih lagi dalam format asal.. kalu la dah dimasukkan elemen 1Malaysia... hancuss rancangan Jejak Rasul tue...

TV3 patut dikenakan hukuman dibawah Akta Penerbitan dan Akta Hasutan atas penerbitan iklan Sinari Lebaran nih..

p/s: Ini kalu tanya Mufti Harussani nih.. mesti dier jawab hukum penerbitan iklan Sinari Lebaran nih HARUS .... hahahaha....

Cuba tengok iklan Sinari Lebaran tue kat bawah nih...

05 September 2010

Perlukah Membayar Zakat

Okeh... pertama sekali... gua bukan bijak pandai Islam... pengetahuan mengenai Agama Islam gua cuma dapat kat sekolah dulu dan sikit sebanyak dengan mengikuti kelas ilmu dan berdamping dengan orang yang bijak pandai dalam bab Agama Islam nih..

So... ader satu persoalan yang dah lama dah ditanyakan kepada gua oleh member gua... "Perlukah Membayar Zakat Kepada Kerajaan Melalui Amil Yang Dilantik?"

Dulu... masa member gua tanya soalan nih (sekitar 1995)... gua terus jer cakap camnie... errr... gua rasa aaa... tak perlu... member gua terkejut.. dier tanya kenapa gua cakap camtue...

Gua bagi hujah ikut kepala hotak gua masa tue la... hujah gua... err... kita perlu bayar zakat kat Khalifah Daulah Islamiah... selagi kerajaan yang ada tidak berpaksikan kepada Daulah Islamiah (gua labelkan kerajaan thagut) ... so selagi itu kita tak perlu bayar zakat... Kita wajib bayar zakat terus kepada asnaf-asnaf yang berhak terima...

Amil yang dilantik sebenarnya tidak berhak untuk menjadi amil... ini kerana ramai yang dilantik menjadi amil bukanlah datang dari golongan yang kaya raya.. maka dengan itu terpaksalah diperuntukkan satu bahagian dari kutipan zakat untuk selesaikan urusan amil...

Sedangkan dizaman Nabi dulu... sebab amil dilantik dari golongan kaya raya adalah untuk mengurangkan peruntukan bahagian zakat untuk diperuntukkan kepada amil dan dengan itu zakat menjadi banyak untuk diperuntukkan kepada asnaf yang lain...

Sekarang nih... sebahagian besar duit zakat abis untuk urusan amil dan pengurusan.... sedangkan ianya tidak sepatut begitu... sekarang ini sudah terbalik.. anak yatim, orang miskin, orang fakir dan fisabilillah jadi kumpulan minoriti dalam pembahagian zakat.. dan amil serta pengurusannya pulak mendapat bilangan yang besar.. terbalik kot..

Sebab itu la gua dari dulu lagi tidak bayar zakat kepada amil yang dilantik... sebab pada gua pengurusan zakat kat Malaysia nih pincang.... gua bayar terus kat asnaf yang telah gua kenalpasti...

So.... apa pandangan korang...

02 September 2010

Berjaga-Jaga Semua

Kepala KPN telah bertukar... Musa Hassan yang sinonim dengan episod "Angkut Tilam" telah sampai tarikh luputnya... Kini KPN telah bertukar kepada Ismail Omar.... Disini gua nak ingatkan supaya berjaga-jaga buat semua orang..

Musa Hassan kita dah boleh jangka apa tindakan dier... tapi... Ismail Omar nih... mmmmmm.. belum boleh dijangka...

Takper... kita bagi chan kat dier... kita tengok... dier nak jadi aper.. nak jadi kuda tunggangan UMNO/BN atau warlord-warlord kongsi gelap....

Susah.... susah nak diperbetulkan... memang ramai anggota polis yang terlibat dengan kongsi gelap nih... cuma biasa la... diorang cover diri sendiri baik punya... apa-apa pon... lambat laun.. sure terkantoi punya... hahaha

Pada gua.... Ismail Omar nih... kalu tak sama level dengan Musa Hassan... mungkin level dier lebih tinggi dari Musa Hassan..... hehehe...

So.... kita tengok aaaa....

01 September 2010

10 Terakhir

Bhai.... kalu 10 terakhir Ramadhan.... orang dok sibuk beribadah... kurangkan benda-benda tak elok... sebab nak rebut "Malam yang lebih baik dari seribu bulan" iaitu "Lailatul Qadr" .... memang penuh orang kat Masjid dan Surau pada 10 malam terakhir nih...

Tapi... di 10 terakhir nih la jugak ramai yang beriktikaf di Pasaraya... membeli-belah persiapan raya... malah ader juga yang di 10 terakhir nih dok sibuk siapkan kuih muih raya... bukan setakat untuk kegunaan sendiri... tapi yang untuk jualan bisnes... tempahan last minute...

10 terakhir nih la jugak kat mana-mana orang dok sibuk berniaga... 10 terakhir nih jugak bebudak dok sibuk main mercun... main meriam buluh... main meriam besi... pasang pelita panjut... ataupun ader yang buat panjut tempurung (tiang setinggi 10 kaki yang bersusun tempurung kelapa) ....

10 terakhir nih la jugak ader la mamat-mamat ngan awek-awek buat planning nak pi beraya rumah boifren girlfren diorang dihari raya.... 10 terakhir nih la jugak .. ader mak bapak yang dok sibuk repair dan cat rumah.... malah siap ader yang ganti perabut baru (tambah hutang kat Courts Mammoth)... Tokey AEON Credits muka masa nih la senyum sampai ketelinga.... yer la.. ramai yang datang untuk tambah hutang....

Tapi... dalam pada itu 10 terakhir nih la jugak... ramai bloggers UMNO yang dok asik tabur fitnah macam-macam nak kasi Pakatan Rakyat goyah.... awat... diorang nih tak posa ker... atau memang kalu ikut mazhab UMNO/BN... buat kerja fitnah nih dapat ganjaran syurga.. dapat ganjaran bidadari bermata jeli... dapat ganjaran "Lailatul Qadr" ....pergh...

Gua paling tak tahan biler baca artikel dan tulisan bloggers pro UMNO/BN ... terutamanya tulisan Zulkifli Nordin.... huh... konon dier la Hero Islam.... hahaha... tapi lagi banyak dier tulis pasai Islam..... lagi terserlah kejahilan agama yang ader pada diri dier.... hahaha.... teruskan lagi menulis Zulkifli Nordin ooi... kalu lu dah tak nak tulis nanti... macam mana orang nak tahu tahap kebebalan dan kebangangan lu dalam isu agama nih... hahahaha... lawak la lu...

Gua rasa aaa... lu punya artikel senang-senang jer cikgu gua dulu boleh pangkah mengikut apa yang dier belajar tentang Islam... wei... cikgu gua namanyer Brother Vincent dan Brother Paul (Gua dulu sekolah Mubaligh Kristian la ... Sekolah Rendah St Paul dan Sekolah Menengah St Micheal)... Gua rasa cikgu gua lagi jelas pemahaman dier tentang Islam berbanding lu (Zulkifli Nordin ooi).... hahaha ...

Gua rasa aaa.... lu (Zulkifli Nordin) ngan Ketua Pengarah JAWI (Khusrin) tue patut pi belajar agama la kat mana-mana sekolah pondok.... kalu malu belajar kat Sekolah Pondok.. pi la belajar di Sekolah Agama Integrasi... dah banyak bercambah dak kat area KL, Shah Alam, Bangi dan seluruh Malaysia... hahaha... kasi abis la 4 Thanawi... hehehe

So... di 10 terakhir nih... gua cadang .. gua nak cool down... dan tengok jer aper yang malaon bodoh nih buat... maleh nak layan... baik layan posa dan ibadah jer.... hahaha... tapi jangan ingat gua takkan tibai menulis.... hahahaha... selagi Allah Taala bagi gua tenaga dan kesihatan... selagi itu gua akan menulis.... menulis mengenai amar ma'aruf nahi mungkar.....

Tulisan gua ... gua tibai semua... mana salah.. gua bantai... tak kira la Sultan ka... Raja ka... Agong ka... Menteri ka.. Ulama ka.. Ustaz ka... Dr ka... Ahli Politik ka... Saintis ka.... kalu buat silap... gua tibai bantai... so.. paham-paham jer la... kalu tak nak kena bantai... senang jer... ikut la Sunnah dan Al Quran.... lu jauh dan menyeleweng gua tibai... lu pedajai rakyat... lu kena bantai... lu khianat lu kena bantai... lu rasuah.. lu kena bantai....

So... 10 terakhir nih... gua nak ingatkan lu orang semua.... ikut Al Quran dan Sunnah... jangan menyeleweng....

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1