Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 September 2010

Berakhirkah Kemelut Diraja Kelantan?

Bhai... gua rakyat Negeri Perak Darul Ridzuan... walaupun sekarang nih gua tak berapa ngam ngan Sultan dinegeri gua.. itu tidak bermakna gua tak ngam ngan institusi Kesultanan... hehehe... okeh... jadi semalam bini gua ader tanya gua.... errr... agak-agaknyer la.. berakhirkah kemelut Diraja Kelantan? ..... tetiba jer bini gua yang GENG 08 tue tanya kat gua pasai isu Negeri Kelantan...

Pada gua aaa... selagi mana ader puak-puak yang berkepentingan peribadi di Kelantan... selagi itu la kemelut Diraja Kelantan tidak akan solosai... percaya la...

Okeh.. mari gua story sama lu info yang gua ader.... Pertamanyer... gua kenal baik ngan keluarga kakak sulung Sultan Ismail Petra tue.... jadi gua tau.. yang kakak sulung Sultan Ismail tue memang akan pastikan Sultan Ismail Petra terus menaiki tahta... pasai apa... ader la...

Gua jugak pernah makan minum dan tidor baring kat rumah Tengku Razaleigh tue... hehehe... pasai gua kan kenal ngan keluarga kakak sulung Sultan Ismail Petra... hehehe.... Tengku Razaleigh tue adalah abang kepada Tengku Anis... Tengku Anis nih semua orang Kelantan tau yang dier nih la yang kontrol Kelantan sebenarnya...

Kat Kelantan... Titah Tengku Anis tak boleh langsung disangkal... apa yang dititahkannyer perlu dilaksanakan... semua orang tau... maybe orang luar susah nak tau.. gua walaupun bukan orang Kelantan... (gua GENG 08) ... tapi tau gak serba sedikit isu kat Kelantan nih...

so.... Tengku Anis memang mahukan Tengku Fakhry untuk naik takhta.... dier nih mommy boy... pilihan mama... tapi kalu ikut seniority.. dier nih tak layak... sebab dier nih Tengku Temenggong... satu level atas dier ader Tengku Bendahara... lepas tue atas Tengku Bendahara ... baru lah sampai ke level Tengku Mahkota... yang sebelum ini dijawat oleh Tengku Faris

Jadi... kalu Tengku Fakhry duduk atas takhta... semua arahan Tengku Anis akan dilaksanakan tanpa banyak soal... tapi kalu Tengku Faris kat takhta... semua arahan Tengku Anis (walaupun beliau ibu kepada Tengku Faris) perlu disemak dan disahkan terlebih dahulu oleh Sultan dan Majlis Perajaan Negeri...

Oleh yang demikian secara tidak langsung ianya akan menghakis kuasa Tengku Anis...

That's why la gua rasa aaa... tak kan berakhir kemelut Diraja Kelantan nih.... maybe akan sampai isu cabar mencabar di Mahkamah Malaysia yang sememangnya tidak telus dan boleh dibeli dan ditentukan kalu kena dengan harganya.... Hakim-Hakim kat Malaysia nih banyak yang boleh dibeli (atau diugut).... terlalu banyak skandal... hehehe

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1