Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 September 2010

Bila VVIP Yang Mati

Bhai... laju betul Polis amik tindakan dan siasat bila VVIP yang mati... siap dapat tangkap tue semua yang terlibat... hehehe.. siap suspek abis mengaku tue.... hebat.... hebat.... dasyat la polis Malaysia....

Cuba kalu orang biasa yang hilang... kena culik... dan akhirnya mati.... langsung slow macam siput babi pihak Polis amik tindakan... walaupun ader bahan bukti... gambar... nombor plet... imej video CCTV dan sebagainyer... sampai la masih lagi tak tertangkap... dan didakwa.... mmmm.... macam kes adik Nurin Jazlin dulu tue...

Nih gua tak paham nih... kenapa dalam kes adik Nurin Jazlin Jazimin dulu tue... tindakan polis amat lambat... slow motion... walaupun ader banyak petunjuk dan bukti... haram tak kena tangkap pon... bayangkan la... cap jari mamat yang bunuh adik Nurin Jazlin tue.. ader terlekat pada beg sukan tempat dier isi mayat adik Nurin Jazlin... tapi sampai la... unit forensik tak dapat kesan aper-aper...

Lagi satu... mungkin ramai yang tak tau... bahawa polis memang boleh siasat nombor telefon yang digunakan oleh pembunuh Nurin Jazlin dulu tue... ala... kalu tengok time yang ada pada video CCTV tue.. polis boleh dapat narrowkan senarai nombor telefon yang guna pencawang yang sama berhampiran dengan tempat kejadian...

Bukannyer ramai pon... dan polis boleh panggil sorang-sorang pemilik telian telefon selular tue untuk diambil kenyataan... ataupun buat kawat cam... tapi.. sampai hari nih polis tak nak guna cara tue... bukan tak tau.. tapi tak nak guna...

Wei... Telco diarahkan simpan semua maklumat berkaitan rangkaian selular diorang sekurang-kurangnyer 5 tahun... dan ini memang wajib depa buat... even SMS pon polis boleh pantau kalu dier nak...

Dalam kes VVIP macam Datuk Sosilawati... boleh plak polis amik data telefon selular untuk kesan dan dapatkan maklumat... awat masa kes Nurin Jazlin tue... PDRM bengap ka.. ataupun pasai adik Nurin Jazlin tue orang biasa... bapak dier pemandu teksi jer... jadi PDRM buat tak amik pot... hampeh tol la...

Sikap double standard pihak polis ini amat gua kesali.... tak aci la camnie....

4 comments:

  1. ko jelah jadi polis

    ReplyDelete
  2. Bhai Anonymous...

    Lu reti baca tak artikel gua.. kalu tak reti baca... minta la orang lain tolong bacakan kat lu....

    Kalu polis hanya pilih bulu untuk siasatan... macam mana orang awam (marhaen) nak respek polis....

    Lain kali... pi la skolah.... jangan monteng.... hahaha.... ini mesti UPSR pon tak lepas nih... hahaha

    ReplyDelete
  3. tapi kan,gua ingat la,statement anoy kt atas tu sebenor nya dia puji lu tu bhai..haha!!gua rasa la..tp tak tau la kan,gua blur gak nih,maklum la zaman skang ni,seme blur.ketua polis sendiri pon tergagap gagap nk sebut sape kah suspect...camno tu?

    ReplyDelete
  4. Bhai Restless...

    Hahaha... gua pon tak terpikior level tue.. hahaha..

    Aper-aper pon... Polis pada gua la.. patut siasat semua ... tak kira bulu atau pangkat atau kedudukan... baru la orang respek kat Polis... itu jer...


    Oh yer... ader satu komen gua terpaksa tak lepaskan untuk blog nih.. pasai pengomen anonymous tue maki polis... Tak baik aaa.. maki polis... tue jer pada pandangan gua...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1