Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 April 2014

Tiada Duit, Mati Pun Tidak Layak

Bhai/DeeDee semua...

Esok 1 Mei... Dan seperti biasa.... aper yang gua nampak... sambutan hari pekerja sudah hilang taring... 

Gua teringat Almarhum Ayahanda gua yang antara terlibat dalam gagasan awal Parti Buroh di Tanah Melayu dulu... Masa tue ianya cukup kuat... Gerakan memartabatkan golongan pekerja memang berjalan dengan baik... Malah penjajah Inggeris yang dibiayai oleh para kapitalis cukup takut dengan kekuatan Parti Buroh... sehinggakan ianya diharamkan oleh British dan seterusnya kekal diharamkan oleh Kerajaan Barisan Nasional...

Skrang nih... gerakan golongan pekerja nampaknyer sudah hilang taring... Malah kesatuan sekerja pon lagi lahanat... Lebih banyak berselingkuh dalam terang dan gelap dengan puak kapitalis dan pemerintah... yang kerap dan terus menerus menekan para pekerja..

MTUC, CUEPAC, NUTP, NUBE dan berpuluh malah beratus lagi kesatuan sekerja semua sudah takder telor... Bukan susah pon nak genggam telor pemimpin kesatuan sekerja nih... Bagi jer pingat dan darjah ... sama ader dari Sultan atau Kerajaan.. Terus mesti hilang telur...

Contoh paling klasik di Malaysia aderlah orang yang bernama Zainal Rampak .... Sebelum naik kerusi kesatuan sekerja macam singa... Tapi biler dah dapat kerusi dan dapat plak pingat gelaran... terus jadi sotong... terus jadi tikus... Telur sudah ilang...

Okeh...

Pasa gua... Kalo kesatuan sekerja dah mula dimasuki oleh orang politik... Alamat bungkus la kesatuan tue... Tak lama riwayat... Tak kisah la orang politik tue dari BN atau PR.. Samer jer tabley guna.. Once dapat jer pingat kebesaran nanti... Sure hilang telor...

Demo GST di Dataran Merdeka pada MayDay 2014 selayaknyer bukan dikacau daunkan oleh orang politik... Sebab katalah PR dapat memerintah Malaysia... aper lu ingat nasib para pekerja akan jadi lagi baek ka? Ingat akan jadi lebih selamat ka? Samer jer bhai...

Cuba kiter ingat balik kepada almarhum pegawai bank yang mati ditembak di Ambank Subang Jaya tempohari... Aper kesudahan citernyer... Aper yang kesatuan sekerja dapat bantu dan buat... Takder mender pasai takder telor...

Samer gak ngan kesatuan sekerja kakitangan MAS... Ader diorang push MAS dan Kerajaan tak? Ader diorang bekap kakitangan yang terlibat ngan MH370... Cuba lu stori...

So... MayDay 2014 nih... Gua harap ianya akan jadi pemangkin untuk memperkuatkan balik gerakan golonan pekerja yang selalu ditindas nih... Dengan adernyer GST nanti ... Lagi teruk la golongan pekerja akan kena perah.. Lagi perit la kehidupan para pekerja lepas nih... Silap-silap takder aper yang tinggal lagie...

Mungkin tinggal duit recehan jer nanti untuk hidup... Itupon kalo ader la... Tiada duit, mati pun tidak layak... Hahaha... 

BANZAI !!!

28 April 2014

Jaguh Kalimah Allah Janganlah Nak Berdalih

Bhai/DeeDee semua...

Kiter semua tau yang PAS akan membawa HUDUD kedalam sesi persidangan Parlimen dibawah "Private Bill" .... dan seperti biasa.... kiter paham orang kafir dan kuffar sememangnya akan menolak perkara ini daripada berlaku....

Gua paham.... walaupun kiter ditentang.... walaupun kiter akan diboikot.... tapi kiter kena jugak buat benda nih... samer ader dapat buat atau tidak tue kiter biarkanlah Allah Taala yang tentukan... Tapi at least kiter dah buat usaha... Cuma satu jer yang belum betul-betul kiter buat... bilamana golongan yang mengaku "Ostad dan Ulamak" dalam PAS tak banyak yang keluar bagi pencerahan dan penerangan kepada masyarakat yang bukan Islam.... yang ini memang masih failed ... tak payah la machai PAS nak dolak dalih bab nih....

Tapi....itu bukan benda yang gua nak citer......

Yang gua nak citer aderlah tentang geng-geng yang mengaku itu hari sebagai Jaguh Kalimah Allah.... siap ader yang buat demo la... potong ayam la.....  baling cat la.....  Hahaha..... so skrang nih... gua nak tengok... aderkah puak-puak Jaguh Kalimah Allah nih akan cari ayat nak berdalih pasai usaha nak bawak usul hudud dalam Parlimen...

Aderkah puak-puak yang jadi Jaguh Kalimah Allah nih akan menyokong usaha usul hudud nih atau diorang la yang akan jadi bangsat mengundi untuk menentang usaha usul hudud nih.....

Hahaha.... tapi seperti biasa.... gua dah tau jawapannyer.... Hahaha..... Cukup gua tau...... Jadi.... senang citer aaa... kepada mana-mana Ahli Parlimen yang mengaku Islam tapi mengundi untuk menentang usul nih.... Gua nak bagitau lu orang aaa.... lu orang kalu mampus terkojol nanti... tak payah la nak tanam kat tanah perkuburan orang Islam... lu orang tak layak...... so pi la tanam kat jirat Cina ka... jirat Kristian ka...... pi bakar ka.......

Aper lanchow la nak ngaku Islam tapi dok menentang usul nak tegakkan undang-undang Islam.... Aper lanchow la nak ngaku Jaguh Kalimah Allah..... Hahaha.... Cam siot jer la.... Hahahaha

P/S : Lanchow tue aderlah nama tempat di Negara China ... jangan pikir lucah aaaa.... lu jangan jadi pervert...

27 April 2014

Helo ISMA, Bila Nak Bertanding?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Dari dulu lagi gua dah perhatikan si ISMA nih... Bukan Isma Aliff aaa... Tapi NGO (k) ISMA nih...

Hahaha... Statement yang selalu ISMA nih buat lebih menampakkan yang ianya menumpu kepada isu politik dan lebih condong kepada puak penzalim yang menekan golongan mustad'afin...

Pelik aaaa... Katanyer NGO (k) ISMA nih ramai golongan tinggi ilmu agamanyer dan kuat agamanyer yang mengisi keahliannyer.... Tapi boleh plak diorang nih menutup mata atas kezaliman terhadap golongan mustad'afin... Malah sebenarnya ISMA nih cukup kuat menyokong puak penzalim....

Hahaha... Inilah yang slalu gua cakap... Ostad dan Ulamak akhir zaman... Ostad dan Ulamak perut dan bawah perut... Hahaha

Helo ISMA, bila nak bertanding sebagai sebuah parti politik... Hahaha.... Tak sabar gua nak tengok....

Kalu lu orang nak tau la... Yang menjahanamkan dunia skrang nih... Yang membuat huru-hara bergaduh sesama Islam nih... Yang jenis menuduh lebih dari yang lain tue... Yang berpuak-puak dan bermazhab-mazhab... Yang melaga-lagakan syiah dan sunni .... Semuanya aderlah puak Ostad, Ulamak dan Mofti jenis perut dan bawah perut.... Hahaha... Pasai tue la... Masing-masing ader kepentingan perut dan bawah perut... Kepentingan peribadi....

Bangsat betul lar...

Yang menyebabkan Ibn Sina dihukum penjara dulu tue saper... Hahaha... Siapa yang racun pemikiran golongan pemerintah... Saper yang menyucuk dibelakang pemerintah yang zalim supaya kenakan kezaliman terhadap pejuang Islam yang diorang tak sebulu....

Ala.... Kalo lu orang nak tau citer sebenar kenapa Tok Janggut digantung selepas kematiannya dengan kaki ke atas dan kepala ke bawah oleh Sultan Kelantan dengan hasutan talibarut Inggeris ... Semua itu aderlah mainan golongan Ostad, Ulamak dan Mofti perut dan bawah perut yang pada masa tue bersekongkol dengan puak penzalim dan penjajah... Hahaha

Sejarah berulang kembali la bhai... Macam contoh Sunni kata Syiah sesat... Walhal Sunni pon ader banyak kesesatan jugak... Rasuah dan salahguna kuasa disenyapkan dengan keratan hadith dan ayat Al Quran... Samer jer tabley pakai... Tak kisah la Wahabi ka... Salafi ka... 

Bukan diorang tak tau yang sebenarnya... Tapi pasai perut dan bawah perut... Semua kira borong... Hancuss.. Hahaha... Hampeh...






26 April 2014

OH Bama?

Bhai/DeeDee....

Hahaha... Gua sdikit penat nih aaaa.... Sampai tak perasan Obama mari Malaysia...

Hahaha... Ikut info yang gua ader... Nampaknyer para machai akan bersorak girang kononnya Obama mari sebab respek Malaysia... Hahaha...

Walhal sebenarnya Obama nak singgah sini pasai nak tekan Malaysia supaya tandatangan TPPA.... Biler aaa geng machai nih nak buat demo anti Amerika Syarikat macam selalu diorang buat kat Kedutaan US tue lepas solat Jumaat macam biasa tue.... Hahaha ... Takkan takder kot.... Takkan tabrani kot... 

ISMA, JATI dan PERKASA serta JMM biler la nak buat demo anti Amerika Syarikat.... Kata prihatin sesangat ngan Palestin... Hahaha.. Putera UMNO mana pergi aaaa.... Hahaha

Hahaha... Jangan ingat gua terlupa pasai hero demo Anti Amerika macam Pemuda PAS... Hahaha ... Gua tak lupa bhai... Cuma gua pelik... Takkan takder sorang pon dari Pemuda PAS nak buat demo Anti Amerika nih... Takkan la kot.... Hahahaha

Longkai betul lar.... Hahaha

Oh Bama.... Oh Bama.... Hahaha....

24 April 2014

Bila Ostad Mengelejat

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.. Skali skala tengok golongan Ostad mengelejat okeh gak kan... Hahaha... Bukan aper... Katernyer geng-geng yang muda di Kelantan ramai taraf Ostad... Hahaha...

Jadi patutnya golongan taraf Ostad nih la yang bagi penerangan bab hukum dan agama nih... Takkan la nak suruh yang bukan mualaf plak nak bagi penerangan... Kalo nak suruh mualaf pon tak patut jugak...

Kena la para Ostad yang bagi penerangan.... Hahaha

So ... Jangan la dok mengelejat lebeyy tue... Bawak-bawak la solat sunat dulu... Hahaha

Lawak siot..

By the way... Nih gua nak sound YB DAP (Yang Bangang) Jeff Ooi nih skit... Lu jangan nak sembang lebeyy... Lu sendiri punya DUN pon tak terjaga lagi mau bising kacau DUN orang lain... Aper lu ingat kalu ader 1000 empangan akan cukup ka ader air... Bodo... Taiping yang kawasan paling basah dalam Malaysia pon kena kemarau... Lagi mau sembang bising... ... Kalo Tuhan takmo nak turunkan ujan banyak-banyak... Lu apa boleh buat...  Berak pon pakai tisu kasi lap lagi mau bising pasai air... Bodo...

Bodo tahap MCA dan GERAKAN la ini YB (Yang Bangang) DAP nih.... Bodo... 

23 April 2014

MH370 : Skrip Baru Sedang Dirangka?

Bhai/DeeDee semua...

Artikel ini pendek jer...

Sekadar nak highlightkan cerita dimana skrip MH370 nih nampaknyer nak ditukar dan diubah lagi... Sebab agak tak tally dengan ketidakjumpaan wreckage/debris/kulit manggis/lampin pakai buang dan kotak hitam di Lautan Hindi Selatan...

Hahaha... Kini diorang nak citer yang pesawat MH370 tue berjaya mendarat ngan selamat kat.....

Hahaha

22 April 2014

Gua Pernah Upkan Cerita Nih

Bhai/DeeDee semua...

Isu nih gua dah pernah upkan dulu... Gua ader ramai kawan dalam JPJ... Dan diorang semua citer benda yang sama gak...

Sampai ke hari ini takder seorang pon pemandu bas dua tingkat yang kompeten dengan pemanduan bas dua tingkat... Tambah lagi tidak ada sekolah nemandu yang menyediakan bas dua tingkat sebagai alat latihan dan bantuan mengajar...

Malah... Sampai ke hari ini JPJ tak pernah mengeluarkan atau meluluskan mana-mana silibus latihan pemanduan bas dua tingkat..

So... Aper kejadahnyer bas dua tingkat ini dibenarkan berkhidmat diatas jalan di Malaysia... Bawak bas dua tingkat tak sama macam bawak bas setingkat... Ader pusat graviti yang berbeza... Ader teknik pemanduan yang khusus... Ader kelajuan yang sepatutnya...

Siapa sebenarnya yang kaya hasil dari bawak masuk bas dua tingkat nih... Saper krono yang bawak masuk... Macam mana SPAD, JPJ, JKJR dan MIROS boleh benarkan bas nih beroperasi diatas jalan di Malaysia...

Hahaha... Ini serupa macam kong kali kong JPJ, PUSPAKOM dan Kerajaan Malaysia pasai tinted kenderaan jer ... Hahaha... Satu kata tahan... salah... tapi bisnes tue macam bercambah jer.. takder kena tahan pon peniaga kedai tinted tue... Hahaha

Macam sial jer kan.... Hahaha... 


21 April 2014

Tunduk Hormat Kepada Jenazah?

Bhai/DeeDee semua...

Camnie la... Gua tak tau ngan pandangan lu orang sumer... Tapi gua akan tunduk skit hormat kat jenazah.. tak kira jenazah siapa pun... Bukan kerana gua hormatkan sipolan bin sipolan atau sipolan anak kepada sipolan... Tapi gua hormat kepada jasad/roh/nyawa yang suci milik Allah Taala... yang mana Allah Taala telah membuat yang terbaek selayaknyer untuk manusia tue...

Maha Suci Allah Taala atas segala penciptaan dan segala kejadian...

Tapi... Mungkin akan ader orang yang kata... Pui... Sesat ya'amat gua nih... Hahaha... So kepada orang yang berkata tue... Gua just nak tanya satu jer...

Kalo Sultan dan Raja datang depan lu... Lu angkat sembah tak??? Hahaha... Kalo lu angkat sembah aaa.. baik lu jangan sembang kencang banyak nak kondem gua...

Angkat sembah kepada Sultan dan Raja tue lagi sesat bhai... Syirik...  Berdosa besar sebab menyembah selain dari Allah Azza Wajalla... Tak kira la lu Mufti ka... Ostad ka... Ulama ka... Tapi kalu dah angkat sembah kepada Sultan dan Raja... Maka sohih la lu orang lagi sesat...

Ini semua kerja syirik menyembah manusia bergelar Sultan dan Raja... Sultan dan Raja berak dan kentut macam lu jugak... Kalo kencing haring gak... Darah dier merah samer macam kiter gak...  Kalo kena lastik pon sakit jugak... So aper kejadahnyer nak sembah manusia bergelar Sultan dan Raja nih... 

Rasulullah s.a.w dulu pon takder saper manusia yang sembah dier... Even Isa, Musa, Ibrahim dan Noh dulu pon takder saper sembah diorang... Lu ader baca mana-mana riwayat tak yang citer ader manusia yang sembah Adam alaihissalam... Takder kan... Sebab diorang tue sumer manusia... Tidak layak disembah... Melainkan Allah Taala sahaja yang selayaknyer disembah...

So... Aper macam pak Mufti, Ulama dan Ostad sumer dok sembah Sultan dan Raja nih.... Syirik la wei... Syirik... Stakat nak tunduk hormat skit boleh ... Tapi bukan hormat kat diorang... Cuma hormat kat jasad/roh/nyawa yang suci milik Allah Taala tue sajer...

Ader paham ka???

P/S: artikel nih ditulis sementara gua menunggu sesi soalsiasat di Bukit Aman pagi ni... Hahaha... Skali skala kena siasat aper ader hal...

20 April 2014

MH370 : Apa Yang Belum Kita Ketahui?

Bhai/DeeDee sekalian..

Sori lama tak update... Gua berada di luar kawasan... Nih pon kemudahan nak update terhad.... Hahaha.... Sori aaa...

Cuma satu jer yang gua nak upkan.... Agaknyer aaa... apa lagi yang belum kita ketahui mengenai insiden MH370 nih aaa.... Agaknyer aaa... apa lagi yang masih terselindung dengan baiknyer... Agaknyer aaa... apa lagi yang jalan ceritanya sengaja dikaburkan demi untuk menutup satu perancangan...

Apakah kaitan beberapa petunjuk yang sengaja dialihkan tumpuannya oleh media Malaysia dan Kerajaan Malaysia...  Aderkah ianya sekadar untuk mengubah sudut pandang... Aderkah ianya sekadar untuk memberikan masa tambahan???

Atau....

Atau selama ini (lebih 40 hari) pesawat tersebut sebenarnya ada didepan mata ramai orang.... tapi sengaja dikelirukan semuanya.... demi satu perancangan..... Bagaimana pula dengan isu manifest pesawat yang telah hilang atau sengaja di hilangkan....

So........ apa lagi yang belum kita ketahui? Hehehehe...

17 April 2014

Dari Dulu Gua Sudah Katakan

Bhai/DeeDee semua...

Dari dulu lagi gua dah katakan... Yang menghalang dan tidak bersungguh nak jalankan undang-undang hudud, qisas dan ta'azir di Malaysia nih bukanlah puak kafirun...

Bukan Karpal Singh... Bukan Lim Kit Siang... Bukan Chua Soi Lek... Bukan juga Alfred Jabu.... 

Tetapi...

Yang berusaha menggagalkan undang-undang Islam yang berasaskan hudud, qisas dan ta'azir aderlah orang-orang yang mengaku dirinya Islam dan jugak mengaku menjadi Ketua Ugama Islam...

Okeh... Semasa Kerajaan Benua Islam Siam memerintah dulu.. Undang-undang hudud, qisas dan ta'azir berjalan.. Begitu juga ketika Kerajaan Melayu Islam Melaka memerintah termasuklah ketika Kerajaan Islam yang didirikan di Tanah Beradat...

Tapi ... Biler para Sultan dan Raja-Raja Melayu dididik dan diasuh dengan budaya dan didikan Inggeris pada pertengahan kurun ke 19 dan 20... Maka hasilnya terdapatlah anak-anak Sultan dan Raja Melayu yang lebih Inggeris daripada orang Inggeris... Dimana anak-anak Sultan dan Raja ini menyebat air khamar macamlah meminum air teh china diwaktu pagi...

Malah ramai yang kurang kefahaman Islamnya (walaupun mengaku ketua kepada Ugama Islam)... Berpakaian tidak sopan... Adab kelaku yang jauh lagi buruk dari puak kuffar... Malah melakukan zina seperti tiada masalah... Ini sejarah bhai... Sejarah telah merakamkan perkara nih... Sama ader kita nak cari dan paham atau tidak...

Aper pon....

Benih-benih inilah yang berpatah arang berkerat rotan sanggup menolak tuntutan golongan yang prihatin pada masa tue untuk perlaksanaan undang-undang Islam di Malaysia... Tiada seorang pon Sultan dan Raja Melayu yang bertegas mahukan undang-undang Islam (hudud, qisas dan ta'azir) menjadi realiti pada pembentukan Malaysia... Ini sejarah bhai...

Aper yang diorang nih pentingkan pada masa tue aderlah status quo mereka sebagai Sultan dan Raja Melayu tidak digugat dalam Perlembagaan Malaysia... 

Mereka-mereka nih masih ujud dan hidup lagi skrang nih... Malah keturunan mereka pon masih lagi lebih Inggeris daripada orang Inggeris... Dan selagi mana diorang nih masih kuat berpegang kepada status quo mereka.. Selagi itulah jangan mimpi undang-undang Allah Taala akan dapat dijayakan disini...

Gua tak kisah kalo tak sempat lihat undang-undang ini terlaksana... Tetapi gua amat berharap usaha kecil gua bagi memahamkan lu orang semua tentang kekangan dalam melaksanakan undang-undang Allah Taala mendapat perkiraan baik dari Allah Taala... 

Ameen...

Sekarang Siapa Yang Berani Langkah Mayat Karpal?

Bhai/DeeDee semua...

Dulu bukan main dicanangkan kononnya Karpal Singh la yang sebenarnya menghalang terlaksananya hukum hudud di Malaysia... Berteriaklah media pencachai dan para blogger pencachai hari-hari membawa dan kepohkan isu nih.. Termasuklah juga para pejuang taik kucing yang berasaskan perkauman seperti PERKASA dan JATI serta JMM.... Antara yang paling kepoh aderlah Zulkifli Nordin... Even blogger kaki tonggang pon konon tak puas hati ngan Karpal Singh sebab menghalang hudud.... Hahahaha

Kononnya bengang ngan statement Karpal Singh yang mengatakan "langkah mayat saya dulu".... 

La nih... Karpal Singh dah mati terbunuh awal pagi tadi berdekatan Gua Tempurung dalam satu kemalangan ngeri ...

Hah... Aper lagi tunggu... Biler lagi nak langkah mayat Karpal Singh... Dier dah mati pon... Gua nak tengok sangat la para pencachai nih melangkah mayat Karpal Singh...  Siapa agaknyer yang akan berani melangkah mayat Karpal Singh... Zulkifli Nordin ker... Hahaha... Hassan Ali ker (ops... mana video pengakuan murtad yang kata ader itu hari)... 

Mungkin Ibrahim Ali kot yang akan berani langkah mayat Karpal Singh... Sebab kan ker Ibrahim Ali suka sangat melompat... Hahaha...

So... Karpal Singh dan mati... Lepas nih boleh la senang-senang hudud, qisas dan tak'azir dilaksanakan.. Dah takder orang nak halang lagi.... Hahaha... Hahaha... Hahaha...

Macam la nak sangat para Sultan dan Raja Melayu jalankan hukum hudud, qisas dan tak'azir nih.... Hahaha... Podah la diorang nih nak laksanakan... Kalo diorang nih nak laksanakan... 57 tahun dulu dah diorang buat... Tapi jangan mimpi la... Takder sorang pon Sultan dan Raja Melayu yang nak buat... Hahaha... Jangan mimpi la...

Hahaha....

### aper pun ... Belasungkawa buat keluarga Karpal Singh atas pemergiannya... Setiap yang hidup pasti menemui mati ... Tak kiralah siapa pun waima para Sultan dan Raja... Ingat....

16 April 2014

GST : Jizyah Itu Bukan Cukai

Bhai/DeeDee semua...

Sori aaa... Mungkin aper yang akan gua tuliskan nih akan menyebabkan para Ostad (jenis yang jaga perut dan bawah perut) mengamuk dan marah kat gua... Hahaha... Tapi gua aper ader hal... Pegi mampus la samer Ostad jenis nih... Ostat Perut dan Bawah Perut (Ulama Suq') Hahaha...


Pertama skali gua nak tegaskan... Tak pernah ader dalam sejarah Kerajaan Islam Madinah dan Empayar Islamiyah yang mengenakan cukai... Sori aaaa... Cukai takder dalam sistem pentadbiran negara Islam...

Yang ader cuma Jizyah, Zakat, Waqaf, Khairat dan Baitulmal... 

So.... Kepada yang mengatakan bahawa Jizyah itu aderlah cukai... Harap baca balik dan semak balik sistem pentadbiran negara Islam... Jangan jadi bodo dan bangang...

Jizyah bukan cukai dan tidak pernah ader seorang pun Kafir Zimmi yang telah dikenakan cukai... Akan tetapi Jizyah adalah satu nilai yang perlu dibayar oleh Kafir Zimmi bagi menunjukkan bahawa mereka bersetuju bernaung dibawah Kerajaan Islam... Dan sebagai balasannya.. Nyawa dan juga keselamatan harta benda serta maruah diri mereka dijamin oleh Kerajaan Islam dibawah undang-undang syariah (hudud, qisas dan tak'azir)

Malah hak Kafir Zimmi didalam sesebuah Kerajaan Islam terjamin selagi mana mereka berbaiah dan berjanji setia untuk bernaung dibawah Kerajaan Islamiyah tersebut.

Mesti akan ader yang bertanya... Kalu cukai takder ... Macam mana Negara Islam akan ader dana untuk beroperasi.... Hahaha... Kepada sesiapa yang nak bertanya soalan nih... Sila tanya diri sendiri dulu... Rejeki tue saper yang kasik...

Masa Kerajaan Islam Madinah diujudkan... Rasulullah tak ader pon kutip cukai... Tapi semua rakyat dalam Negara Islam Madinah berbondong-bondong mewaqafkan harta benda dan wang ringgit mereka untuk kepentingan Negara Islam Madinah...

Segala urusan dipermudahkan dengan dana yang masuk mencurah-curah oleh rakyat yang redha dan percaya atas jaminan Allah bahawa rejeki mereka tidak akan putus jika mereka bersedekah...

Malah pada satu kejadian... Dalam keadaan nak menghadapi perang... Berapa ramai sahabat yang menginfaqkan harta benda mereka seperti kuda dan unta serta peralatan perang dan baju besi.. Dalam masa yang singkat semua kelengkapan dapat disediakan...

Semasa Khalifah Umar Al Khattab memerintah... Gudang Baitulmal penuh dana... Malah boleh saja Khalifah Umar memberikan dana kepada yang memerlukan.... Tiada seorang pon yang dikenakan cukai... Ini kerana dana Waqaf dan Baitulmal cukup banyak hasil dari keperihatinan warganegara untuk menyumbang tambah lagi mereka percaya akan ketulusan dan ketelusan pengurusan Wakaq dan Baitulmal...

Dalam kes Malaysia... dengan korupsi dan salahguna kuasa tahap "bagero" pentadbiran negara .. Ditambahkan lagi dengan adernyer golongan Ostad Perut dan Bawah Perut (Ulama Suq') ... Dan dilengkapkan oleh pada dewa dan dewata raya yang tak sedar dek untung... Mana mungkin sistem Waqaf dan Baitulmal serta Zakat ditadbir dengan betul, telus dan tulus...

Ostad perut dan bawah perut nih cukup ramai di Malaysia... Dan kesemua mereka  nih bukanlah menyembah Allah Taala selaku Yang Maha Berkuasa.... Tetapi lebih kepada menyembah para Dewa dan Dewata Raya...  Malah para Ostad perut dan bawah perut nih jugak sanggup menjual agama demi kepentingan pangkat, darjat dan wang ringgit...  Perkara ini tidaklah bermakna ader jurang dalam perbezaan aliran politik... kerana Ostad Perut dan Bawah Perut ini juga duduk dalam pelbagai aliran politik...

Ini ingatan gua buat para Ostad Perut dan Bawah Perut (Ulama Suq') yang berlambak di Malaysia nih sama ader yang jenis pakai kot mahupun yang jubah tebal... sama ader yang pakai kopiah, sarban berlilit atau songkok tinggi......  "Sila bersedia untuk jadi bahan bakar api neraka Jahanam" .... Jangan tipu rakyat dengan mengatakan bahawa cukai itu ader dalam sistem pentadbiran Islam... jangan samakan Jizyah dengan cukai... 

P/S : Kepada pengomen dan bakal pengomen kat blog nih... Nih gua nak bagitau... Sebelum nak komen tue... Pi amik wudhu dulu dan buat solat sunat dua rakaat... Moga Allah Taala membukakan hati lu orang selepas membaca artikel gua nih...

Kepada pada Dewa dan Dewata Raya... Cubalah kembali kepada Allah Taala... Allah Taala tak pernah melantik lu jadi Dewa dan Dewata Raya... Dan lu tak maksum... Serta lu jugak bakal jadi bahan bakar api neraka atas kemengarutan dan pendewaan yang lu amalkan... Cukup-cukup la nak suruh dan paksa orang sembah lu selaku Dewa dan Dewata Raya... Syirik tue... Sesat tue...

15 April 2014

MH370 : Mencari Hantu?

Bhai/DeeDee semua...

Penerbangan malang MH370 sudah hilang dari pemantauan radar milik DCA dan RMAF semenjak hampir 40 hari.... Biasa kalo ader kematian... Ritual orang Melayu akan ader kenduri tahlil 3 hari... 7 hari ... dan 40 hari...

Aderkah pencarian MH370 @ 9M-MRO kini telah masuk kepada fasa mencari hantu (ghost search) atau sekadar pencarian di Lautan Hindi Selatan aderlah  hoax...???

Sebab apa gua berkata demikian... Sebab...

Sebab kalo ikut statement Najib Razak.. Penerbangan MH370 telah berakhir di Selatan Lautan Hindi... dan Najib Razak tidak pernah mengatakan bahawa pesawat 9M-MRO itu terhempas... Statement ini diperkukuhkan lagi dengan sokongan jitu Hishamuddin Hussein selaku sepupu Najib Razak...

Persoalan yang perlu ditanyakan aderlah... Kalu pesawat 9M-MRO itu tidak terhempas... Aper kejadahnyer mereka mencari kotak hitam pesawat tersebut... Semua orang sedia maklum bahawa dalam keadaan biasa kotak hitam tidak akan tertanggal dengan sendirinya dari pesawat tanpa pesawat terhempas..

Jadi ... Seperti yang selalu gua bagitau.... Pencarian di Laut China Selatan, Teluk Siam, Lautan Andaman dan seterusnya di Lautan Hindi adalah sekadar untuk melengahkan masa... Sekadar untuk "buying time"... Serupa juga biler aser komando yang dihantar ke Central Asia (dan tak tahu sudah balik ke belum)...

Termasuklah jugak perjalanan Peguam Negara ke London untuk berbincang tentang hak terhadap kotak hitam... Kerja gila bilamana England (British) bukanlah negara pembuat pesawat Boeing... Aper kena mengena England dengan Boeing....

Nampak mengarut dan tidak masuk akal... Tambah lagi bilamana pada empat hari pertama kes berlaku.. Sekumpulan anggota MIO yang diketuai oleh seorang berpangkat Jeneral telah pergi ke London untuk berbincang mengenai penerbangan MH370...

Bengong... Ini semua sekadar mencari hantu yang tidak kelihatan.... Betul-betul "chasing ghost"...

13 April 2014

MH370 : Episod Selanjutnya

Bhai/DeeDee semua...

Satu perkara yang jelas dalam episod kehilangan secara misteri pesawat 9M-MRO (penerbangan MH370) aderlah terlalu banyak percanggahan maklumat diantara pihak yang berkuasa dengan sumber maklumat risikan..

Untuk makluman semua... Bagi Agensi... Dalam tempoh 9 jam pertama isu ini diumumkan, beberapa unit telah dihantar terus ke lokasi di Central Asia, Thailand dan Filipina.. Ianya berlaku tanpa arahan dari MKN... Tambah lagi Agensi tidak tertakluk dibawah MKN...

Tetapi beberapa agensi yang dibawah tadbir MKN mendapat arahan untuk menggerakkan aset mereka selepas 24 jam selepas MAS mengumumkan MH370 hilang...

Selepas itu beberapa maklumat mula bertali arus masuk dari aset-aset risikan dan pemantauan yang mana setiap satunya mula bercanggah antara satu sama lain... Kontradik... Dan akhirnya selepas 72 jam berlalu.. Pihak atasan dalam Agensi terus menutup operasi diluar negara dan semua balik ke Malaysia...

Akhirnya hasil risikan Agensi... Didapati pesawat 9M-MRO itu telah mendarat di satu lokasi di Malaysia pada permulaannya sebelum pesawat itu dipindahkan terbang ke lokasi lain... Maka bermulalah episod kejar mengejar didalam negara untuk mengesan pesawat tersebut yang telah ditukar signature IDnya..

Bagaimana dengan penumpang dan krew pesawat malang tersebut. Perkara ini pun jadi satu isu... Dalam satu kes, Agensi telah berjaya menyerbu satu lokasi yang disyaki semua mereka ini disimpan... Tetapi nampaknya telah terlambat beberapa jam kerana lokasi tersebut telah dikosongkan..

Aderkah ader pembocor maklumat dalam Agensi yang menberitahu biler serbuan akan dibuat dan dilokasi mana..?? Itu biar pihak Agensi menyiasat dalang yang membocorkan maklumat..

Dari apa yang Agensi jangkakan... Kemungkinan semua penumpang dan anak kapal MH370 adalah masih selamat tapi dalam kondisi yang agak teruk.

Mengenai pesawat B777-200ER itu... ianya telah berubah nombor siri dan telah diterbangkan ke beberapa lokasi dalam negara. Ianya masih dalam siasatan.

Berkenaan dengan signal ping di Lautan Hindi... Pihak Agensi tidak berminat untuk turut sama mencari disana kerana ianya aderlah sekadar hoax jer... Pesawat MH370 tidak pernah keluar sama sekali dari ruang udara Malaysia pada 8 hb Mac 2014 dan pesawat itu juga tidak melintas ruang udara Indonesia mahupun Thailand...

Bilakah agaknyer episod baharu bagi MH370 ini akan bermula... Aderkah kita akan terus dimainkan dengan cerita ping dari kotak hitam yang dah kehabisan baterinya... Aderkah kita akan terus dimainkan dengan cerita 4 atau 6 kotak hitam yang berbunyi pinger nya...

Siapakah dan negara manakah yang mensabotaj pencarian di Selatan Lautan Hindi dengan mencampakkan beberapa kotak hitam yang mengeluarkan bunyi pinger...

Tunggu telenovela dan soap opera ini berlangsung... Hahaha

*** By the way... Najib Razak takder kater MH370 terhempas di Lautan Hindi Selatan... Tapi dok kelam kelibut cari kotak hitam... Aper punya giler aaa.... Tak terhempas... Tapi kotak hitam jatuh dalam laut... Bodoh dan bangang ker aper.... Hahaha

Bertenang : Tunjukkan Islam Itu Rahmat Seluruh Alam

Bhai/DeeDee semua...

Gua memang tak berminat nak komen mender pasai isu perebutan anak antara saudara seIslam kita dengan bekas isterinya yang masih belum kembali kepada fitrah...

Tapi...


Ramai kengkawan yang dok tanya pandangan gua bab ini... Pada gua... Saudara Izwan Abdullah ini ader melakukan satu kesilapan yang boleh dikatakan agak besar...

Pertamanya... Tindakan yang dibuat olehnya aderlah agak kasar dan tidak melambangkan Islam itu sebagai Rahmat Seluruh Alam... Dan tindakan ini juga akan menjadikan Islam dilihat agak kejam dan tidak bertoleransi serta tidak rasional..

Memanglah kita faham saudara Izwan mahukan anaknya memeluk Islam seperti dirinya... Tapi ini sepatutnya tidak menjadi satu pemaksaan.... Tambah lagi dengan pendaftaran perkahwinannya telah dibuat mengikut undang-undang sivil..

Oleh itu... Apa yang patut dibuat olehnya adalah dengan bertindak bijak... Iaitu secara lembut dan secara berterusan hadir pada setiap perjumpaan dengan anaknya ... Dan dari masa ke semasa memberikan tarbiah secara "minda dibawah sedar" kepada anaknya dan juga bekas isterinya.. Sakit pening anak dan bekas isterinya juga selayaknyer saudara Izwan Abdullah mengambil berat... Tunjukkan bahawa Islam itu Rahmat Seluruh Alam...

Malah.. Kalu dier berterusan membayar nafkah kepada bekas isterinya dalam masa yang sama mengambil berat akan kehidupan bekas isterinya.. InsyaAllah lambat laun hati isterinya akan tertambat dengan keindahan Islam itu sendiri dan seterusnya dengan rela hati akan bersama mengucapkan dua kalimah syahadah...

Ingat... hidayah itu adalah milik Allah Taala... Dan bila-bila masa Allah Taala boleh dan akan mengurniakan hidayah... Saudara Izwan Abdullah kena memperbanyakkan doa kepada Allah Taala supaya hati bekas isterinya dilembutkan dan seterusnya menerima Islam sebagai AdDeen...

Pada pandangan gua... Walaupun saudara Izwan Abdullah telah memperolehi hak penjagaan anak di Mahkamah Syariah... sebaiknyerlah dier memulangkan kembali anaknya kepada bekas isterinya dan ambil tindakan berbaik-baik... 

Ingat.. Tak kisahlah pada umur berapa anaknya akan menerima Islam sebagai AdDeen.. Pada umur 15 tahun ka... 20 tahun ka... 35 tahun ka... Atau pada umur 40 tahun ka... Yang penting anaknya nanti akan melihat keindahan Islam dan akhirnya akan menerima Islam sebagai AdDeen...

Cuba tunjukkan bahawa walaupun dier sudah memeluk Islam... namun sebagai bapa dia akan terus mengambil berat atas keperluan anak-anaknya yang masih dijaga oleh bekas isterinya... Tunjukkan sikap baik dan tunjukkan juga Islam itu Rahmat Seluruh Alam dengan berterusan memberikan nafkah kepada bekas Isterinya ...

Moga-moga Allah Taala membuka hati isterinya untuk menerima hidayah dari Allah Azza Wajalla... Tuhan Semesta Alam.... Tuhan Yang Menguasai Segala Kerajaan...

Allahuakbar... Allahuakbar... Allahuakbar...

11 April 2014

Kapla Hotak Berjambul Ostad JAKIM

Bhai/DeeDee semua...

Ini ostad-ostad dalam JAKIM nih sudah nampaknyee jauh sesatnyer... Sungguh sesatnyer... Sesat wal larat... Bidaah dhalolah... Mengada-ngadakan sesuatu yang tidak ada dalam Islam... Sesat...

Sejak biler dalam Islam ader cukai... Sistem percukaian tidak ader dalam kerajaan Islam yang dilaksanakan oleh Rasululllah s.a.w.... Memang takder sistem cukai..

Yang adef cuma sistem Waqaf dan Baitulmal... Yang ader cuma sistem Jizyah... Jizyah bukan cukai.. Tolong aaa jangan kaitkan Jizyah dengan cukai.. Jizyah adalah sokongan puak kafir zimmi yang bernaung dalam Kerajaan islam sebagai ganjaran timbalbalas atas keselamatan diri dan harta mereka dalam negara Islam...

Tidak ader sorang pon sahabat Rasulullah termasuklah Khulafa Al Rasyidin yang empat tidak pernah mengenakan cukai walau aper bentuk pon kepada semua yang bernaung dalam Kerajaan Islam Madinah...

Even Muawiyah Bin Abu Sufyan selaku Khalifah pertama Kerajaan Islam selepas Khulafah Al Rasyidin pun tidak melaksanakan cukai...

So ... Dimana asasnyer JAKIM boleh kata dalam Islam ader cukai... Jangan nak mengarut la... Tolong la... Kalo lu orang sesat kerana daki dunia... tolong jangan nak sesatkan semua rakyat... lu sesat, sesat la sorang-sorang... Ostad-Ostad yang pentingkan perut dan bawah perut jer... 

Zakat bukanlah cukai... Wakaf bukanlah cukai... Baitulmal bukanlah cukai... Jizyah pun bukanlah cukai...  








10 April 2014

RIP : Ultimate Warrior

Bhai/DeeDee semua...

Satu daripada icon yang cukup gua sanjung dalam dunia Wrestling aderlah Ultimate Warrior... Dier nih pernah naik ke persada Wrestling dunia sezaman dengan Hulk Hogan, Jake The Snake Robert dan Undertaker...

Dah lama gua sedih dengan kematian Andre The Giant.... Eddie Guarerro... Lepas tue dengan kematian Paul Bearer manager kepada Undertaker... Top people dalam dunia Wrestling dah makin kurang aaa...

Setiap yang hidup pasti akan menemui ajal....

Selamat jalan buat Ultimate Warrior... Terima kasih atas entertaiment dan skill wrestling yang telah lu tunjukkan... 

Babai....










09 April 2014

Apa Masalahnya Muhyiddin Main Golf?

Bhai/DeeDee semua...

Gua tak heran Menteri-Menteri main golf sebagai sebahagian dari masa kerja diorang... Hahaha... Sebab ramai lagi ketua jabatan dan pengarah GLC yang lebih sibuk main Golf dari bekerja... Hahaha... Sebab aper gua tak heran... Sebab diorang nih manusia biasa... Ader cacat cela... Bukannya maksum...

Tapi... 

Tapi itu semua tak menghotkan gua... Hahaha... Yang menghotkan gua aderlah golongan para dewa dan dewata raya yang kerjanyer tak lain dari bermain-main semata-mata... Yang ini langsung takder kerja... Hari-hari para dewa dan dewata raya nih dok lepak ngan segala kemudahan dan keenjoyan atas kayangan..... Penuh dilayan oleh bidadari dan para dagang sentri... Malah segala tindakan para dewa dan dewata raya nih semuanya dikatakan maksum... 

Hahaha...

Stakat manusia main golf masa kerja tue stendet la... Manusia kan... Ader kesilapan sana sini...  Tapi biler para dewa dan dewata raya yang dikatakan di"lantik" oleh Tuhan boleh bergolek gelantang enjoy hidupnya tanpa mengetahui kesusahan makhluk manusia mustad'afin... yang ini paling tak aci...

Jilaka sungguh la....

MH370 : 4 Signal Dikesan?

Bhai/DeeDee semua...

Biar betul... Tadi gua ader tengok ntah TV   mana ntah masa lunch .. Siap bagitau ader dapat dikesan 4 signal semasa misi pencarian MH370...

Pergh... Biar betul...

Takkan la sampai 4 signal berbeza... Aper cerita nih... Aderkah ini bermaksud ader 4 kotak hitam kat area laut tue... Hahaha... Aderkah ini bermakna ader 4 pesawat telah terhempas kat kawasan tue...

Atau...

Ader 4 negara sajer nak dajaikan negara lain dengan mencampakkan kotak hitam lain kelaut yang sana... Dengan tujuan nak mengelirukan orang lain...

Saper aaa yang buaf kerja giler nih??? Hahaha

Salah Tumpuan

Bhai/DeeDee semua...

Kat Malaysia... Kiter masih dok bertelagak pasai politik cam haram jer... Yang ini kutuk yang itu... Walhal yang ini pon sebenarnya samer sebijik sebuntat macam yang itu... Ketaksuban tahap melampau...

Lepas tue... Kalu bab hiburan ... Punya la cepat dan pantas efek dier... Dari tok aji dam sampailah ke budak tadika Kemas... Laju jer ikut trend... pergh... hebat...

Kalu bab dengki mendengki pon samer gak... Hebat... Dengki mendengki di Malaysia nih bukan sajer dah milik orang Melayu... Tapi kaum lain pon dah samer perangai.. Hampeh...

Tapi cuba kiter tengok invention yang mengegarkan dunia... Ader tak dari Malaysia... Hahaha... Mungkin ader yang dibuat oleh anak Malaysia... Tapi bukan di Malaysia... Mesti di luar negara punya baru boleh jadi...

Ader sorang macam Zul pemilik Zul Autotronic.... Dier hebat... Tapi tak dapat jauh kemana dengan persekitaran di Malaysia.. Cuba kalu dier kat US atau Jepun ker... Sure dier akan jadi lagi hebat...

Kenderaan untuk OKU yang dier buat pon jenuh JPJ nak luluskan.... Sebab JPJ kurang percaya kebolehan anak tempatan... Cuba kalo ader kenderaan OKU buatan Jepun ker.. Korea ker... Sure laju JPJ luluskan.... Tak ker hampeh..

So... Sebab itu la kalu nak tengok Malaysia jadi hebat dalam karyacipta dan teknologi.... Lupakan sajer la... Sebab kat sini ianya tak diangkat menjadi sesuatu yang hebat... Lain la kalu jadi penyanyi ka... Hahahaha


08 April 2014

MH370 : Novel Sudah Keluar

Bhai/DeeDee semua...

Giler aaa... Episod tak abis lagie tapi novel dah terbit dah... Fuhh... Tak sempat gua nak buat dulu... Gua punya manuskrip baru siapkan dua bab jer menulis... Hampeh betul lar... Tak aci la wei... Potong kieu...

Hahahaha....


Giler aaa ... Laju betul diorang nih menulis.... Tak sempat gua nak kejar... Asik layan blog memang la tak sempat... Hahahaha...

Hampeh aaaa...

MH370 : Media Nak Tipu Siapa?

Bhai/DeeDee semua...

Tadi gua ader baca kat media mana ntah... Kononnyer biler hayat bateri dah nak abis... Nak depleted... Frekuensi yang terjana daripada kotak hitam tue pada 37.x kHz tue kononnya akan boleh jadik pada 33.x kHz...


Hahaha... Giler aper nih... Kalo dah komponen elektronik tue ditetapkan pada 37.x kHz signal frekuensi dier... Macam mana boleh susut pulak nih... Aper ingat voltage dan amphere ker... Hahahaha... Lawak siot... Ini kalu dapat tau dek kaki-kaki dan ahli IEEE ni mesti akan gelak giler babat nih... Hahaha

Sejak biler plak komponen signal transmitter boleh tukar frekuensi ikut kuasa hayat bateri... Hahaha... Nak sembang pon tah aper-aper nih... Mesti wartawan tue jenis tak amik pot pasai sabjek fizik, elektrik dan elektronik masa dier belajo dulu...

Signal generator tetap akan kuarkan signal ikut yang dah disetkan... Kalo disetkan pada 45 kHz ... Dier tetap akan kasik signal pada 45 kHz.... Sampai biler-biler...

Hahaha... Lawak siot biler bateri lemah signal akan bertukar frekuensi...

Bab Ini Gua Stuju

Bhai/DeeDee semua...

Benda nih dihighlightkan oleh blogger Machai UMNO iaitu RBF .... Walaupon gua banyak tak bersetuju dengan RBF nih dan artikel dier... tapi biler bab nih... gua terpaksa bersetuju...

Gua sebenarnya maleh nak komen manjang bab nih... cuma gua mintak .. please la... please la skali skala beroperasilah secara bijak... Kepada machai-machai mana-mana pihak... silalah berhujah bijak yer...

Macam mana nak audit kalu semua terkumpul dalam satu akaun..... pening aaa...

*** artikel ditulis guna tepon cap buah...


07 April 2014

Tabung Haji, Mana Bonus Dan Dividen Kami ???

Bhai/DeeDee semua...

Skrang sudah bulan April... Aper jadi dengan Tabung Haji... Biler aaa nak umumkan bonus dan dividen nih... Takkan masih tak abis kira lagi kot...

Abdul Azeez Raheem pengerusi Tabung Haji buat aper... Main telo ker??

LTAT, Bank Rakyat, PNB semua dah umumkan bonus dan dividen... Tabung Haji jer belum.... Awat sudah pokai ka???

### ader member gua mintak gua highlightkan benda nih... gua takder akaun ngan Tabung Haji sebab gua tak percaya dengan sistem dan proses Tabung Haji yang lebih mendahulukan kuota kepada orang yang bayar ikut pakej mahal berbanding dengan yang ikut muasasah...

MH370 : Satu Penemuan Baru

Bhai/DeeDee semua...

30 hari dah berlalu.... nampaknyer jejak dan kesan serta bangkai pesawat penerbangan MAS MH370 masih lagi tidak dijumpai... Kalu terhempas di darat... mesti akan ader kesannyer... dan biasa kawasan yang terlibat kalu didarat aderlah agak besar... Kalu terhempas di laut... dalam tempoh 30 hari mesti serpihan pesawat yang mana boleh terapung dah boleh bergerak sejauh 200 hingga 300 km .... kalu ikut arus laut la...

Tapi....

Tapi setakat hari nih.... takder langsung kesan yang ader.... Ini menunjukkan pesawat sebenarnya telah mendarat dengan selamatnyer di satu lokasi... dan kemudian... untuk mengelakkan daripada dikesan oleh orang ramai... ianya dipindahkan ke lokasi lain yang tidak menimbulkan syak.... Kalu pesawat tue tak dicat lain.... hanya lokasi dalam Malaysia sahaja yang pesawat tue boleh diletakkan tanpa syak... Kalu dilokasi lain... sure akan ader orang awam yang nampak dan syak... tambah lagi kalu bukan didalam Malaysia....

Okeh... bagaimana dengan nasib penumpang.... Tak susah mana pon kalu nak jaga 200 lebih penumpang dan anak kapal... bukannyer ramai pon.... ader beberapa fasiliti dalam Malaysia yang boleh menampung semua itu tanpa orang awam akan dapat tahu....  Tapi itu semua memerlukan beberapa pelepasan dari pihak atasan... Dalam blog nih banyak orang komen kononnyer susah nak tutup mulut orang daripada bercerita.... Hahaha.... kepada yang komen naif camtue... gua tak dapat nak cakap aper... lu orang memang naif.... Hahaha....  Lu mesti tak tau yang Malaysia la antara negara yang paling mudah nak tutup mulut orang daripada bercerita... Camana caranyer... Hahaha... itu lu kena cari sendiri la... takkan benda camtue gua nak citer... Hahaha.... Tak payah jauh la... berapa banyak kes yang ader dalam Malaysia nih yang lu orang tak tau pon pucok pangkalnyer.... sebab takder saper brani bukak mulut.... Hahaha

Aper yang gua nak citer tentang penemuan baru nih aderlah...... jeng... jeng... jeng....

MH370 bukan sajer bawak manggis seberat 4 tan.... dan jugak bateri lithium ion 200 kilogram..... tapi...... ader satu lagi muatan yang "manifest" dier sudah ilang @ disembunyikan.....  Satu kargo yang katanyer ader "high clearance" .... Satu muatan yang telah diklasifikasikan sebagai barangan lain..... Hehehehe.... biler aaa MAS nak declare aaaa itu kargo.... Nak tau gak siapa punya kargo... dan kemana destinasi kargo tue sepatutnyer.... Hahahaha

P/S : Aderkah Najib Razak akan terpaksa menandatangani TPPA? Aderkah UMNO akan buat satu sidang EGM dalam masa terdekat nih? Aderkah Najib Razak akan dipaksa melepaskan jawatan PM kepada satu penama nih????

Nantikan episod selanjutnyer.... Hahahaa

06 April 2014

MH370 Update : Codename Mangosteen

Dear All,

- Sorry for not giving new updates on MH370. I'm still on a mission abroad.

- We found out that Mangosteen cargo is merely a disguise for a codename
- It has been codename : Mangosteen
- 4 tonne Mangosteen cargo could either be a specific "technological equipment" or "classified document".
- Still checking all the possibilities.

Truly Your Friend

#PrayForMH370

Malaysia Darul Misteri

Bhai/DeeDee semua...

Cukub banyak misteri kat dalam Malaysia nih... Antara yang terbaek aderlah misteri pembunuhan Mustakizah dan Noritta Shamsudin... Semacam ader persamaan dalam kedua-dua kes... Dan takder penyelesaiannyer sampai ke hari nih... Dalam kes nih ader DNA pihak yang tak dapat dikesan samer macam dalam kes Saiful Bukhari Azlan.... Ader air mani yang tidak ketahui siapa pemiliknya...

Itu belum masuk kes "sendiri bunuh" Altantuya... Yang mana "sendiri bunuh" dengan plastic explosive..

Lu orang jangan lupa misteri pembunuhan 3 sekawan remaja kat Glenmarie Shah Alam kononnya mati akibat ditembak kerana menyerang anggota PDRM... Walhal entry bullet tue straight dari tengah atas kepala terus keluar kat perut... Trajectory yang pelik... Misteri nih...

Samer gak macam kes Aminul Rashid, Teoh Beng Hock dan Ahmad Sarbaini... Macam-macam misteri lu boleh perhatikan... Banyak bhai... Kalo nak kirakan banyaknyer "unsolved mystery" kat Malaysia nih memang tak terkira... Gua walaupun ingat sebahagian besar kes-kes misteri nih... Tapi nama banyak yang dah lupa... Hahaha... Banyak makan semut kot... Hahaha

Tapi itu semua tidak boleh melawan "greatest mystery of all time" setakat nih yang dipegang oleh MH370... Sebab dalam kes MH370 nih .... Terlalu banyak side event yang walaupun "correllate"... Tapi banyak plak "twist and turn" dier... Sampaikan dah tak tau yang mana "main event" dier.... Hahaha

Lawak pon ader biler mana ader kargo manggis sebanyak 4 tan .. Tapi bukan musim manggis... hahaha... Aperkah sebenarnya kargo 4 tan nih... Jeng... Jeng... Jeng...  

Aderkah ianya emas? Aderkah ianya barangan teknologi? Atau.... Aderkah ianya dokumen?..... Hehehe ... Gua bagi hint nih... Hehehehe

Aper sebenarnya "main event" disebalik kehilangab MH370 nih.... Hehehe...

Aper-aper pon... Ader orang nak ianya kekal jadi misteri... Semacam misterinya bilamana ntah saper-saper menggelarkan  dan menaikkan diri mereka sebagai dewa.. dan menjadi sebahagian dari sembilan dewa yang diketuai oleh dewata raya jalan duta... Penyamun dan penyangak manakah sebenarnya mereka ini... aiyo... bukti bersejarah semua banyaknyer sudah kena padam... nak kasik kedudukan mereka selamat ... maka biarlah ianya kekal misteri...

Hahahahaha...

P/S : Sori aaa... Gua lupa tentang misteri kehilangan Bruno Manser kat hutan Sarawak yang sampai ke hari nih takder jumpa mayat atau tulang dier... Hahahaha... Hebat kan Malaysia Darul Misteri nih.....  Hahaha

05 April 2014

MH370 : Kotak Hitam Dikesan??

Bhai/DeeDee semua...

Nantikan episod selanjutnyer... Hehehe


Hehehe... Seperti yang gua dak bagitau itu hari... 30 hari bhai... 30 hari... Hahahaha... Terbaek...

Skrip dah macam nak tally balik ikut skrip asal diorang nih... Hahaha... Itu pon kalu tak berubah la dalam 24 jam nih... Hahaha

Lepas nih mesti akan jumpa macam-macam lagi kat Lautan Hindi Selatan.... Hahaha ... Nak kasi tally walaupun minyak pesawat memang tak cukup... Hahaha

So... Kenapa Australia... Hahaha.... Kenapa Lautan Hindi Selatan.... Hahaha... Kenapa 30 hari... Hahaha...

Kenapa Manggis.... Hahaha... Kenapa Bateri Lithium Ion... Hahaha... Ader jawapan dier bhai... Nanti gua kasik hint skit-skit...

Ops... Aper jadi ngan Gong Kedak.... Hahaha... Ader bhai... Itu lokasi landing pertama bhai... Load and unload... Hahaha

MH370 : Pusingan Loop 270 Darjah Adalah Palsu

Bhai/DeeDee semua...

Pening kapla biler dengar kenyataan media pukul 5.30 sekejap tadi... Satunyer biler KP DCA mengatakan bahawa maklumat yang disampaikan kepada keluarga penumpang MH370 semasa di China tempohari berkenaan dengan pusingan loop 270 darjah adalah palsu...





Aiyo... Camana nih... Biar betul.... Walhal info nih datang dari team Malaysia yang pi sana untuk memberi penerangan kepada keluarga mangsa MH370...

Kalo ianya palsu... Saper yang memandai plak bawak citer tue dan sampaikan kat keluarga mangsa MH370 di China hari tue... Saper aaaa

Percanggahan macam nih la yang membuatkan abis sebesen besar bertih jagung gua tibai ngan sebotol besar air kola... Hahaha... Pening kapla... Kalo gua pening mesti ramai lagi yang pening.... Banyak plak skrip tambahan yang kena ejast sambil bikin wayang... Aper daaa...

Bab minyak pesawat pon satu hal... Dalam keadaan kalo tengok patern penerbangan pesawat tue yang kononnyer buat terrain masking untuk elak radar... Pastinya minyak pesawat tue akan habis kurang dari 7 jam... Dan bukannya 8 jam lebih... Sebab kalu buat low flight.. Mesti akan bakar lebih banyak jet fuel...

So ... Aper citer nih... Hahaha

Skrip nampaknyer tak abis lagie... Hahahaha

MH370 : Skrip Penamat

Bhai/DeeDee semua...

Skrang gua sedang menyediakan bertih jagung dan air kola... Sebab menjelang petang nih kemungkinan kiter akan dapat mendengar pembentangan skrip terakhir berkenaan episod kehilangan MH370...

Bukanlah gua takder simpati kat aemua mangsa yang terlibat insiden MH370.. Ader bhai... Ader banyak simpati... Cuma.....

Cuma...insiden kehilangan MH370 nih banyak diselitkan ngan perkata-perkara lawak bangang yang sama ader tidak tally antara satu sama lian... ataupun benda yang tak realistik... Malah macam bangang punya skrip... Hahaha

Benda tak logik dan benda mengarut... Tambah lagi dengan kargo manggis sebanyak 4 tan yang mana sekarang nih belum pun musim manggis... Dan jugak bateri lithium ion yang 200 kg yang nak diekspot ke China... Hahaha

Paling gua tak tahan dalam citer MH370 nih aderlah tentang betapa cikainya sistem radar dan pengawasan keselamatan ruang udara dalam Malaysia.... Hahaha... Memang lawak siot... Hahahaha....

Betapa PDRM pon nampak blur dan terpaksa siasat berdasarkan lead-lead dari Internet dan blog...

Dan betapa teruknya KDN dalam menjaga keselamatan negara... Kes Ardi Hamza warga Indon yang boleh dapat permit dan lesen senjata api dalam kes rompak dan bunuh di Ambank Subang Jaya... Failed se failednyer la KDN nih... Dimana Imigresen yang dibwah KDN pon boleh cuai gak  ..... Hahahah

Pssst... Nantikan satu lagi klu yang akan gua bagi kat blog nih menjelang malam nanti... Hahahaha

04 April 2014

MH370 : Siapa Godam Akaun Emel Kapten Zaharie?

Bhai/DeeDee semua...

Dah lama gua bagi sedikit hint perkara nih... Tapi takder saper amik pot... Akhirnya setelah berbincang sana sini dengan para informer dan Agensi... Gua amik keputusan untuk tulis perkara nih...

Okehlah... 

10 hari sebelum pesawat 9M-MRO (MH370) hilang dari ruang udara Laut China Selatan... Kapten Zaharie ader komplen yang dier tabley nak akses akaun emel dan domain kat MAS... Dan dier terpaksa request untuk dapatkan password reset...

Persoalannya ialah... Biasa kalu jadi camnie... ader dua senario jer... takder lain..... Sama ader Kapten Zaharie lupa password untuk akses emel pada domain MAS atau ader pihak lain yang sudah godam akaun Kapten Zaharie....

Jadik.... Siapa yang godam akaun emel Kapten Zaharie nih aaaa?? Aderkah kerja orang luar atau orang dalam?? Aderkah tujuan penggodaman ini aderlah untuk implanted something dalam emel Kapten Zaharie ataupun ader fabrikasi nak dibuat semata-mata nak kambing hitamkan Kapten Zaharie??.... Aderkah penggodaman akaun emel Kapten Zaharie ini ader kaitan dengan kehilangan pesawat MH370 (9M-MRO)??

Aper pon... Gua cukup berharap agar perkara ini dapat disiasat agar tidaklah Kapten Zaharie dikambing hitamkan oleh pihak-pihak tertentu... Sebab ader ura-ura pihak tertentu yang nak mengkambinghitamkan Kapten Zaharie...

Gua harap klu yang ini akan dapat menyelesaikan misteri kehilangan MH370 dengan lebih cepat... InsyaAllah...

MH370 : Perancangan Jadi Kalut

Bhai/DeeDee semua...

Biler gua dimaklumkan akan kehilangan pesawat MH370 sekitar 9 jam selepas ianya berlaku... Perkataan pertama yang keluar dari mulut gua aderlah "hijack"... Kenapa "hijack" gua sebut aderlah kerana hanya cara ini sahaja yang logik untuk menerangkan pesawat komersial hilang dari radar. Sebab kalu terhempas... Biasanya dalam 2 atau 3 jam dah tau yang pesawat tue terhempas... Tapi nih dah lebih 9 jam... Masih takder berita yang bangkai pesawat dilihat di mana-mana lokasi di Laut China Selatan yang agak sibuk dengan kapal dagang tue...

Sebelum gua balik ke Kemaman dari kampung itu hari, gua singgah dulu kat KL... Pi HQ lama... Tanya aper cer... Tue bos besar mintak gua bantu mana yang boleh... Gua cakap sori aaa... Gua dah bersara... Hahaha...

Masa tue bos besar bagitau yang beberapa team dah diantar pi banyak negara seawal 24 jam pertama... Antaranya ke Filipina, Vietnam, Thailand, dan beberapa negara di Central Asia... Bos besar kata geng MKN masih terpinga-pinga tak tau nak gerakkan team ke mana... Nak kena tunggu mesyuarat keselamatan ngan PM dulu baru buat keputusan...

Gua cakap ini semua "hijack" dan gua bagi asbab dier... Gua terangkan aper pandangan gua dan bagaimana MH370 nih boleh hilang... Gua detailkan jugak senario yang mungkin diamik oleh "hijackers"... Gua bagi spesific location... Tapi gua utamakan lokasi dalam negara..

Dan sampai la nih... Itulah kesimpulan gua... Sebab kalu pesawat B777-200ER nih nak lepas keluar dari ruang udara Malaysia dan daripada dikesan oleh mana-mana radar military agak tidak logik sama sekali... Tak kisah la guna AWACS ka atau aper jadah cloaking devices....

Jadi... Biler gua perhatikan satu-satu jalan cerita yang keluar kat media sama ader yang diendorsekan oleh Kerajaan Malaysia atau mana-mana media lain... Gua nampak satu flow jalan citer... Yang jalan cerita nih semuanya nampak tak konsisten ngan senario yang ader... Dan ianya semakin hari semakin caca marba dan kelam kabut serta haru biru...

Mana taknyer... Cuba lu lihat tentang maklumat MH370 tue pusing la... Kejap ke kiri sharp turn... Kejap ke kanan 270 degree gradual turn...  Yang paling tak logik aderlah citer "berakhir di lautan hindi selatan"... Berakhir camana... Tergantung ka... Atau ader UFO dah amik... Hahaha

So... From the day one... Gua tak kata Kerajaan Malaysia terlibat dalam ini citer... Kepada yang bangang sangat sampai tuduh macam-macam tue... Gua boleh gelakkan jer la... Hahahaha... Orang bagitau jangan dilayan orang bangang... Biarkan jer diorang kekal bangang dan membangangkan... Hahaha..

Aper yang gua citer kes ini didalangi oleh orang dalam dan jugak orang luar... Dan dalang-dalang inilah yang sedang dijejaki oleh pihak Agensi.. Kalo tidak masakan semua sistem keselamatan dapat dibolosi... Dan pilot serta co-pilot tidak terlibat sama sekali dalam ini insiden..  

Aper pon... Tak lama lagi kantoi lah ini "hijackers" ... Sebab skrip diorang sudah semakin dapat dibaca... Dan tunggu masa jer... Hahaha

HINT @ KLU : siasatan isu hacking yang berlaku 10 hari sebelum insiden MH370 biler nak buat....  gua saspek ader maklumat yang boleh didapati berkenaan MH370 nih kalu perkara nih disiasat...

03 April 2014

MH370 : Ini Skrip Baru Untuk "Hijackers"

Bhai/DeeDee semua...

Gua dah peratikan lama dah diorang nih punya skrip yang cukup cacamarba...... hehehehe... dan gua rasa aaa... buat "hijackers" MH370 ... ini ader satu plan tindakan terbaek untuk lu orang jadikan skrip supaya tally dengan skrip "Berakhir Di Lautan Hindi Selatan" .... Hahaha... itupon kalu lu orang dah mati akai camana nak teruskan skrip lu orang yang dah berkecamuk tak tentu arah dekat sebulan nih.... Hahahaha

Aper kata lu orang lepaskan jer semua "tahanan" MH370 tue yang dalam keadaan "halusinasi" tue letakkan dalam bot penyelamat dan hanyutkan sama ader ke Pulau Cocos (Keeling Island) ataupun ke Pulau Krismas (Christmas Island)....

Pastikan lu orang lepaskan dalam minggu nih dan biarkan diorang hanyut dan sampai ke salah satu dari dua-dua pulau nih dalam keadaan teruk dalam masa seminggu selepas dihanyutkan,... Baru la nampak realistik... Tapi kalu lu orang terpaksa nak korbankan satu dua tiga empat nyawa... gua paham... yer la... sebab nak bagi skrip lebih realistik.... kena ader dramatik skit...

Tapi aper-aper pon... membunuh tue kerja berdosa.... dilaknat.... pandai-pandai la lu orang jawab nanti kat depan Allah, Tuhan Rabbul Jalil.... siap sedia la...

Kalo lu orang buat skrip baru cara camnie... baru la tally dan releven dengan skrip "Berakhir di lautan hindi selatan" macam yang Najib Razak umumkan tue..... Hahahaha... kalo stakat nak bawak "tahanan" tue kesana.... ala... macam tak biasa.... bukan susah pon...

Samer cam cara lu orang sorokkan diorang la selama nih..... Hahaha..... takkan la tak tau kot.... Hahaha

Amacam... okeh tak cadangan skrip gua nih..... Hahahaha

P/S : Nih ader member gua punya idea yang selari ngan cadangan skrip gua nih.... Hahaha

MH370 : Misteri Sekumpulan Komando?

Bhai/DeeDee semua,,,

Hehehe... Nih nak menyakat lagie nih... sementara tunggu info dari "Abang K", "Abang Z" dan ramai lagi informer kasik maklumat terbaru.... Hahahaha...

Gua sekadar nak tanya.... tentang misteri sekumpulan komando yang dihantar ke Koridor Utara tue... Errr... diorang pergi tue dah balik ker... Biler balik... Awat tak habaq.... kot boleh kami semua sambut lu orang sumer kat Airport...

Lu orang pergi kesana pasai nak iringkan bakal anak menantu Najib Razak ka balik kampung.... atau... memang lu orang carik MH370 kat sana.... atau jugak lu orang pi sana untuk pre-planted evidence...  Kan Najib dah bagitau yang MH370 "berakhir" di Selatan Lautan Hindi.....berakhir tergantung-gantung kat sana ikut sirah tok moh.... Hahahaha

Hahaha.... Kalo lu orang jadi pengiring kepada bakal anak menantu Rosmah Mansor tue balik ker Kazakhstan..... memang layak la lu orang pergi dan balik senyap-senyap..... Hahahaha

Aper-aper pon..... gua salut lu orang..... Hahahaha

MH370 : Bila Nak Siasat Bateri?

Bhai/DeeDee semua...

Manggis katanyer diorang dah siasat... sampaikan kepada siapa yang petik buah manggis tue... cuma tak dibagitau kat mana ladang yang ader manggis masa nih... Kalo ader gua rasa ramailah dikalangan kiter penggemar manggis nih akan berpusu-pusu beli.... Yer la... kat tempat lain takder.... cuma kat ladang nih jer ader 4 tan manggis ... kualiti siap untuk ekspot tue... mesti manis dan isi yang terbaek.... Hahahaha

Gua rasa aaa.. kalu PDRM boleh bagitau kat mana ladang manggis nih.... boleh aaa gua pi beli dalam 5 kilo kot.... atau maybe lagi banyak sebab jiran-jiran gua pun ramai yang suka... Boleh la gua bersedekah jariah buah manggis kat semua jiran-jiran gua... Hahahaha ... sedekah tue banyak pahala dier.... tak gitue....

Oh yer... Harap jangan la dijual kat warga tempatan manggis tue ikut rate harga kat China selepas dikira harga kos shipping guna pesawat udara.... Tak mampu la nak bayar.... Hahaha... Dulu masa kat Jepun (Nippon)..... harga sebijik buah manggis boleh cecah RM25 tue.... hahaha... telan air liur jer la.... Hahahaha ...


So... skarang nih ... bila nak siasat bateri plak... siapa pembekalnyer... saper pengilangnyer... siapa operator pengeluaran dier... saper jaga QC dier... saper buat packaging dier... dan berapa harga dier.... kot-kot kilang nih boleh jual harga lagi murah daripada harga bateri yang jual lelong kat China.... Hehehehe... Gua nak tau gak... kot boleh beli skit untuk henpon gua nih.... henpon gua guna bateri Lithium Ion....

Tolong habaq mai aaaa..... Hahahaha .. Yaa Hanaanaa ....

P/S: Biler mau siasat saper yang hack pada 10 hari sebelum kejadian MH370 hilang tue... nak tau gak aper stori dier... aper siasatan dier...  Hehehehe... jangan mare....

02 April 2014

MH370 : Jimat Secupak Rugi Segantang

Bhai/DeeDee semua...

Artikel nih pendek jer.... Sekadar nak gelakkan Kerajaan Malaysia... Hahaha ... Hanya kerana nak jimatkan secupak... Hasilnya rugi segantang... Hahahaha .... Lawak siot...

Pasai nak jimatkan beberapa puluh ribu kos minyak jet pejuang dan alat ganti pesawat pejuang ... Sampaikan tabley nak terbang dan kejar "isyarat blip" untuk kenalpasti sama ada itu adalah pesawat MH370...

Terpaksa plak rugi beratus ribu atau mungkin berjuta sehari kos minyak pesawat dan minyak kapal serta yang lainnnya dok mencari MH370 macam ayam takder kepala... Kejap kesana kejap kesini... Tak ketahuan punca... Hahaha

Samer bangangnyer tindakan jimat secupak rugi segantang Kerajaan Malaysia nih dengan pengomen blog nih yang jenis tak paham ayat sarkastik gua mengenai "amaran keras" Hishamuddin Hussein tue.... Hahaha

Itu la kan.... Gua dah bagi peringatan... Kalo bangang tue... tolong jangan komen kat blog nih... Nanti buat malu diri lu sendiri jer... Hahaha... Konon nak nganjing gua... Tapi diri sendiri pon tak reti nak bagi komen yang ader "fact".... Hahaha.... Lawak siot... Hahaha... Takkan terbakar kot... Hahaha

HINT @ KLU : By the way... Biler la diorang nak siasat krew pembersihan pesawat dan kontraktor pembekal sajian untuk kenal pasti samaada ader yang terlibat dalam kehilangan MH370 dengan membawa masuk secara haram (seludup) "tools" kepada "hijackers" ... Tools seperti portable oxygen mask ..... 

Hehehehe...

MH370 : Berapa Lama Mau Simpan?

Bhai/DeeDee semua...

Dah nak masuk 4 minggu dah kes insiden kehilangan MH370 nih.... nampaknyer jalan citer dan skrip diorang nih dah banyak kali berubah.... Hahaha... Tapi yang masih kesiannyer.... berapa lama mau simpan aaa.... Berapa lama "hijackers" nih mau simpan semua penumpang dan krew...

Takkan la nak ubah skrip la plak.... kasi terminate semua mangsa....

Takkan la kot....  By the way.... cukup-cukup la tue twist macam-macam skrip nih....  lagi lama lu orang drag ini cerita... lagi payah lu orang nak buat exit plan... Lagi susah lu orang nak buat ending...

Baik lu orang ikut jer plan asal... maksimum 30 hari.....  Jangan la drag sampai berbulan-bulan.....

Oh yer.... by the way.... idea life boat kat PD tue aper citer... Hahaha.... ker lu orang silap lokasi nak pre-planted evidence... hahahaha .... Oh lupa aaaa..... isu bunyi letupan sampai OCPD Kemaman dengar tue pada hari kejadian idea saper plak tue.... ker tersilap dan tersalah skrip....

Takper la.... gua tengok jer lu orang punya skrip nih... berapa lama lu orang boleh pusing.... Hahahaha..... aper-aper pon.... lepas kan la semua "tahanan" tue... tak baek simpan lama-lama..... Tak baek bunuh orang semata-mata nak kasik skrip lu orang nampak mantop.... berdosa la bhai...

Oh yer.... satu benda yang lu orang dah missed dalam ini skrip.... Hahaha.... lu sudah lupa mau citer camana isyarat ping kepada Inmarsat boleh dibuat sedangkan itu kapal terbang takder amik pakej data satelit aaa...... Hahahaha.....  tarak angkat pakej lagi boleh antar signal ka??? Hahahaha ... Lawak la...

Pssst : satu lagi kargo dalam MH370 tue aper macham mau citer??? manifest lain isi lain..... Hahahaha

01 April 2014

Eee ... Takutnyer ...

Bhai/DeeDee semua...

Gua takut lar... Gua nak stop covering citer MH370 nih... Gua nak citer pasai mancing lar.... Hahahaha







MH370 : Radar TUDM Cap Ayam?

Bhai/DeeDee semua...

Hehehe....  Seperti biasa ... artikel yang gua tulis mengajak lu orang berfikir... tapi kepada yang malas nak berfikir.... terus hantam komen berbagai.... pity for you lar.... Hahaha

Okeh... Cuba tengok dua gambar snapshot nih.. Ini kiraan anggaran jer... nak detail pi tanya Panglima TUDM la.... Hahahaha


Kiter paham Radar Awam milik DCA tak la hebat mana.... maybe dier boleh pi sampai 1000 km jer... gua tak tau... kena tanya Ketua Pengarah DCA la.... Hahaha... tak pon tanya ngan supplier radar tue.... Kalu tanya Razak Baginda ... nanti kena ader bayor wang perlindungan dengan awek monggoliadoll sorang.... Hahahaha

Tapi.... 

Takkan la radar TUDM cikai sangat kot..... Hahahaha... Takkan la tabley nak detect sampai ke Laut Andaman? Takkan sampai Pulau Perak jer..... Hahaha.... Lawak siot .... sebab setahu gua la.... radar TUDM kat Butterworth tue boleh scan sampai ke Kuching....


Pergh... paling cikai pon dah cecah 1199 km..... so... dengan kemampuan camtue la.... takkan la tabley nak detect ruangan udara kat sebelah barat tue.... Hahahaha... Biar betul... takkan la TUDM guna radar cap ayam..... Hahaha

Persoalan sekarang nih..... kalu nampak, kenapa tak amik pot... kalo tak nampak, takkan tido kot???

Aiyo.... Ker memang sengaja takmo nampak??? Sori aaa ... skadar bertanya.... Hahaha .... Jangan mare... nanti kena jual....

P/S : "Abang K" berada di luar kawasan.... komunikasi dilarang dari dibuat...

TAMBAHAN : Radar DCA yang utama beroperasi dari Subang la.... sori aaaa... dan sistem dier link ngan sumer radar-radar milik DCA di lokasi lain....

MH370 : Sejak Bila Kita Mengekspot Bateri Ke China?

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang takmo tanya ka.... Biler agaknyer aaa... Sejak bila kita mengekspot bateri ke China.... Sejak bila kiter ekspot bateri lithium ion ke China.... Hahaha

Walhalnyer... kat China tue berlambak kilang pengeluaran macam-macam jenis bateri.... tak kisah la aper teknologi dier... malah bateri NiCd dan NiMH pon masih banyak pengeluaran dier di China.... Bukan setakat 200 kg... tapi 200 tan pon China boleh bekalkan bateri...

Aper ke jadahnyer bawak bateri lithium ion 200 kg ke China guna pesawat MH370 .... baik beli jer dari China... kalu nak suruh diorang designkan satu bateri lithium ion ikut spesifikasi kiter.... tak sampai seminggu boleh siap .... bukan stakat siap bateri... tapi packaging skali.... Hahahaha

Lawak siot ekspot bateri Lithium Ion ke China guna pesawat MH370.... 200 kilogram tue.... Hahahaha

Bhai/DeeDee semua.... nih gua nak habaq..... manifest kargo tue biasa la orang tipu... semua pasai nak elakkan duti dan cukai kastam..... Hahaha... kastam pon tau benda nih.... tiap-tiap hari ader orang yang menipu manifest kargo..... Hahahaha

Lu tarak percaya ka.... pi la berkawan ngan geng-geng logistik dan shipping..... Hahahaha ...  mesti lu akan tau macam-macam citer..... sampaikan macam mana kereta sebijik masuk dalam kontena boleh plak diklasifikasikan sebagai spare part jer.... Hahahaha.... macam mana spare part yang harga lima enam belas ribu... dideclare sebagai lima enam ratus jer..... Hahahahaha.... Makan sana makan sini stendet la kalu bab shipping nih..... Hahaha

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1