Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 January 2012

Bila Azizan Razak Disokong UMNO Kedah

Pergh.... hah .. itu ler.. lu orang sumer maner ader percaya samer tulisan gua... gua dah bagitau dah lama dah... lu orang tarak rasa pelik ker... UMNO Kedah langsung tak tibai dan serang bertubi-tubi secara harian kat Kerajaan Negeri pimpinan Azizan Razak.... hahahaa...

Skrang lu tengok la... bila Azizan aRazak disokong UMNO Kedah... tarak rasa pelik ker...

Wei.. Lim Guan Eng... Khalid Ibrahim... Nik Aziz ... dulu Nizar Jamaluddin... hari-hari kena tibai dengan UMNO negeri-negeri terbabit... tapi Azizan Razak langsung tarak kena.... lu orang tarak pelik ker...

Nih dah kuar statement dari UMNO Kedah yang menyokong sepenuhnya kat Azizan RAzak... hahaha... tarak pelik ker... wei... biler musuh dah menyokong tue.. nampak sangat la macam ader cerita disebaliknya.... huh.. kalu lu orang tarak nampak lagie... gua tak tau la camana lu orang punya mata dan mata hati.... huh...

Lu orang bayangkan la kalu UMNO langsung tarak serang PAS.... mesti pelik kan... hahaha... sebab UMNO mesti akan serang PAS sama ader secara direct atau tidak...

Gua dah kasitau lu orang... perati-peratikan jer la Azizan Razak nih.... nampak pelik semacam jer.... macam mana UMNO Kedah boleh tarak kacau dier... pelik sungguh la gua... musykil la...

Sejak Bila Rosmah Mansor Jadi Model Fesyen?

Hahaha... bhai.. gua nak tanya lu nih.. lu kena jawab dengan hati nurani yang bersih aaa bhai.... hahaha.... err.. soklan gua... Sejak bila Rosmah Mansor jadi model fesyen? .... hahaha

Err... Gua cukup tarak tahan biler baca komen Syah Rezza tue... hahaha... memang lawak.... 61 helai baju yang beli kat Australia tue takkan Rosmah yang cuba jadi modelnyer... hahaha... takkan Rosmah nak bukak kedai jual baju XXXXXXXXXXXXXXXL ..... hahaha

Lawak la.... Kalu la Rosmah Mansor jadi model fesyen... tarak boleh cari makan la semua supermodel yang ader dalam dunia nih... Naomi Campbell pon tarak boleh cari makan... hahaha

Kalu orang lain aderlah supermodel... makanyer... Rosmah Mansor aderlah ultramodel... hahaha.... Ultra tue... hahahaha ... lawak... lawak...

Okeh gak tue buat Najib Razak... tak dapat Ziana Zain (tahap model biasa jer - bukan supermodel)... dapat Rosmah Mansor (tahap ultramodel).... hahaha

Penatlah Layan Kelaku Bodoh Anwar Ibrahim

Bhai... gua nak lu paham satu benda.... Penatlah layan kelaku bodoh Anwar Ibrahim nih... bukan sekali dua... dah berpuluh kali dah... asik menyusahkan para bloggers dan webmaster jer... Sejak dari tahu 1998 lagi...

Dari dulu lagie gua dah bagitau... pimpinan semua ... sila jaga mulut korang... tolong jangan kuarkan statement bangang tahap bangkai bau longkang.... kalu korang bodoh skalipun.. tolong jangan tunjukkan kat orang lain yang lu orang nih bodoh...

Kalu nak bagi statement ker... keluarkan pendapat depan wartawan ker... sila jaga mulut tue... gunalah kapla otak sikit... jangan guna kepala lutut... susah nanti kalu lu asik guna kapla lutut... pastu salahkan wartawan atas alasan salah quote.... bodoh betul la...

Kalu dulu yer la wartawan terpaksa guna "terengkas @ trengkas" .... la nih wartawan ader audio dan video recorder la... so statement lu orang direkod bulat-bulat la...

Tolonglah jangan susahkan orang lain atas statement bodoh lu orang... tak kira la niat lu baik ker idea lu bijak ker masa kuar statement... rujuk dulu sentimen masyarakat dan halatuju parti.. jangan ikut sedap mulut jer...

Statement yang Anwar Ibrahim kuarkan selalu menyusahkan para blogger... cakap berbelit-belit.. pastu tak jaga isi cerita... pastu salahkan wartawan konon twist citer lu... bodoh la....

Penat aaa... para bloggers nak bersihkan lu punya statement and kasi orang tarak salah paham... lu orang punya taik.. kasi suruh orang lain bersihkan... chilakak la woi....

Penatlah layan kelaku bodoh Anwar Ibrahim nih..

30 January 2012

Title Ustaz, Haji, Dato, Tan Sri, Tun

Bhai... ader orang marah kat gua... kata gua nih jenis tak beradab... takder tata susila... takder "manners" ... hahaha... pasai gua takmo tulis title orang... title gelaran... macam Ustaz ker.. Haji ker... Dato' ker... Tan Sri ker.. Tun ker....

Pada gua title tue semua la yang menyebabkan pemakainyer akan selalu bongkak, besar diri, besar kapla, rasa hebat, ujub, riak, takabbur dan sebagainya...

Semua gelaran nih bukan dapat kerana si pemakainya memang hebat.. tapi semua atas dasar pengaruh, kabel dan segala yang berkait rapat dengannya...

Sikap suka kepada title (gelaran) nih la yang menyebabka pemakainya akan rasa dier lain dari orang lain... dier rasa dier patut dapat layanan terbaek berbanding dengan orang lain.... walhalnyer... Allah S.W.T tak tengok pon kat title dan gelaran yang lu ader... Allah Taala cuma tengok kat iman dan amal lu jer...

So... kepada sesapa yang marah gua tue pasai tanak tulis gelaran-gelaran dan title nih.. sila main jauh-jauh... sori aaa... gua tak kuaser nak bodek lu orang... daripada gua bodek lu orang... baik gua bodek Allah Taala... ader gak pekdahnyer...

Ini bodek lu orang ader dapat aper.... lu orang bukan boleh kasik rejeki kat gua pon... lu orang bukan boleh bagi syafaat kat gua pon.... lu orang sumer samer level jer ngan gua... berkain kapan warna putih gak... tak payah la nak rasa hebat....

Simpan jer la lu punya gelaran dan title tue... tarak laku satu sen pon ngan gua.... sori aaa...

Sorok Memorandum

Hahaha.... gua ingat perangai sorok memorandum nih cuma ader dalam Polis, UMNO/Barisan Nasional dan pihak Istana jer... tapi tak sangka plak penyakit sorok memorandum nih kena gak ngan PAS....

Hahaha... dah lama dah gua sebenarnya perhatikan benda nih... dulu tak la ketara sangat... cuma sekali sekala jer... la nih dah jadi macam tabiat jer... hahaha...

Kalu ader memorandum yang tibai pimpinan ker... aper ker... senyap... terperap... hilang... tapi.. kalu ader memorandum yang puji, puja pimpinan... pergh.. cepat nak mampus diterima...

Yang lagi lawak tue... yang sampai hantar pakai tangan pon boleh lesap tak tau kemana pergi.... lain la kalu hantar pakai surat ker... surat berdaftar ker.... hahaha... kalu yang antar pakai email... jangan mimpi la akan sampai... sure masuk tong spam.... hahaha...

Lawak la PAS nih.... hahaha.... benda dah setahun dua pon masih ader yang tak dijumpai... memorandum ntah letak kat mana... ilang... takder sistem filing ker... hahaha.... macam mana kerja setiausaha nih.... hahaha....

Ker sengaja kasik ilang.... buat-buat ilang tak tau mana letak... hahaha.... yang best tue.... yang antar pada PA pon boleh ilang.... walhal penerima tue ader sebelah PA tue masa penghantaran memorandum... pelik aaa....

Hahaha... orang kata.. kalu kena penyakit macam nih... tak lama.... lima enam kali Jumaat jer... hahahaha....

Program Pensiswazahan Guru Ambilan Februari 2012

Sukacita dimaklumkan bahawa keputusan dan penempatan bagi Program Pensiswazahan Guru Ambilan Februari 2012 bagi PPPLD telah boleh disemak di sini.

Sila beri maklumbalas, muatturun dan cetak surat-surat dan bahan yang disediakan bagi mereka yang berjaya ditawarkan. Sebarang pertanyaan berkenaan program sila hubungi pihak Bahagian Pendidikan Guru di 03 8884/ 1269/1270/ 1272/ 1053.

MCA Semakin Gelabah

Hahaha... MCA dah jadi parti yang tak relevan lagie dah... hahaha... punyalah depa kecut perut takut jadi macam MIC yang dah tak dengar bunyi la nih... selepas PRU12... hahaha

MIC lepas kalah teruk pada PRU12.. terus senyap.. bukan senyap bodoh.. tapi cuba membetulkan masalah dalaman depa.. dan depa tak salahkan orang lain pasai depa kalah PRU.... malah skarang nih kalu ikut maklumat yang gua dapat... MIC sedang dalam proses healing... hahaha

Tapi. MCA yang jugak jatuh teruk masa PRU12 itu hari masih tarak sedar diri... masih berlagak bagoosh.. masih berlagak yang orang ramai masih accept parti depa... wei... gua nak kasitau puak-puak MCA... PRU13 nih sudah kureng la orang nak sokong politik perkauman.... sori aaa..

Sekarang .. orang Melayu sudah boleh join DAP... orang Cina dan India dah boleh terima PAS.. siap masuk bukak kelab penyokong PAS lagie... hahaha... orang dah lama tolak politik kepartian la woi...

Tapi MCA pimpinan pelakon porno (Chua Soi Lek) masih tarak sedar diri lagie... masih ingat ramai orang sokong depa... masih ingat depa ader monentum... masih ingat yang deoa ader kuasa supremo... bodoh nak mampus la...

Susah kalu dapat parti yang masih takmo mengaku yang dier dah tak dapat sokongan dari majoriti rakyat... bengong nak mampus....

Gua Diugut

Bhai... tak aci lah main ugut-ugut nih.... aper ader hal... tarak puas hati ngan artikel gua.. sila balas dengan fakta la .... aper plak ugut-ugut dan suruh orang lain jangan baca blog gua... hahaha....

Untuk pengetahuan lu.. gua tak heran pon kalu takder orang baca blog gua ker aper ker... sebab gua menulis bukan kerana nama... kalu gua nak nama atau glamer.. dah lama dah gua publishkan gambar gua dalam blog nih...

Sori bhai... kalu sekarang nih gua banyak tulis hentam sama PAS dan Pakatan Rakyat.... gua bukan aper... gua takmo PAS dan Pakatan Rakyat buat silap samer macam UMNO/Barisan Nasional buat... kalu dah sama cam tue... tarak guna lah bhai....

Paling gua gelak tue.. biler gua dapat info baek punya yang bagitau ader semacam memo suruh jangan baca blog gua oleh pihak dalam satu Parti nih... hahaha... lawak la... punyalah takut isu dan kelaku depa terdedah.. sampaikan suruh orang lain semua jangan baca blog gua.... Hahaha...

Lu ingat la bhai... gua tak cari makan dengan menulis blog.. aper yang gua tulsikan nih semua kerana gua mahukan sistem politik di Malaysia yang bersih... yang mementingkan hak-hak dan kepentingan semua rakyat.. sama ader yang menyokong mahupun yang membangkang...

Tapi kalu dah penyakit tabley ditegur tue kena kat politikus... susah la bhai... penyakit nih susah nak baik... tak kira la berserban ker.. berjubah ker... berjanggut ker... kaki lagu hindustan ker.... hahahaha

Ini nasihat gua kat sesapa yang suka main ugut-ugut nih.... "pi Lanchow la" .... hahaha

Mahukah Azizan Razak Memohon Maaf?

Bhai... gua nak tanya lu satu persoalan nih.... errr... agak-agak lu aaa... mahukah Azizan Razak memohon maaf? .... hahaha.. Kalu gua tanya Pak Bakaq PenarikBeca... mesti dier akan kata ... jangan dok mimpi la... hahaha...

Gua dah lama dah dalam PAS nih... gua dah tengok macam-macam jenis orang ader dalam PAS nih... jenis yang berilmu, tapi zuhud dan lemah lembut.... jenis berilmu, zuhud tapi keras... jenis yang nampak macam berilmu, ngarut dan keras kapla... dan jenis yang bodoh nak mampus tapi lembut dan senang dibentuk..

Azizan Razak nih kalu ikut ilmu agama.. boleh la dikatakan tinggi gak..... kalu nak dibandingkan dengan gua yang belajar disekolah Missionary (Kristian) nih... hahaha... jauh la... tapi kalu ader ilmu tinggi langit pon... tapi tarak diamalkan ilmu tue pon tarak guna juga wei...

Giler aper belajar tinggi-tinggi tapi taknak ikut keilmuannyer....

Macam orang pi belajar mengaji Al Quran ler... belajar taranum, siqah, tajwid dan lain-lain macam nak giler... tapi takmo nak belajar dan paham isi kandungan ayat-ayat yang dibaca tue... hahaha... jadilah macam Musabaqah Al Quran yang tetiap tahun Malaysia anjurkan tue... hahaha

Aper salahnyer kalu masa mula-mula kes KUIN 5 nih berlaku... Azizan Razak dan pentadbiran KUIN mengambil pendekatan "BUDI BICARA" ... dan tak menggunapakai AUKU sebagai satu alat untuk menyenyapkan suara mahasiswa.... bukanlah lebih baik mengambil sikap "bertolak ansur" dari bersikap keras melampau atas alasan ianya aderlah Undang-Undang yang ditentukan kepada IPTA/IPTS...

Polis yang buat roadblock pon tau nak guna budi bicara... takkan Azizan Razak dan pentadbiran KUIN tak reti nak guna budi bicara kot....

Nampak sangat Azizan Razak dan pentadbiran KUIN memang jenis keras kapla... tak boleh nak bertolak ansur... Lu orang boleh baca semua statement Azizan Razak sejak dari mula lagi kes ini... siap kata PAS Pusat takder locus standi la... senang cakap... susah ker Azizan Razak memohon maaf?

Perangai politikus macam nih la yang menyebabkan dari dulu lagi orang tak berapa nak suka dengan PAS... sebab perangai keras kapla, berlagak bagoosh, berlagak alim dan susah menerima pandangan orang lain (konon tak belajar ilmu usul-fiqh lah)... sebab itulah... kalu PAS takder join Pakatan Rakyat... 100 tahun lagi pun belum tentu PAS boleh dapat pegang pemerintahan...

Isu PAS menang kat Kelantan tahun 1990 dulu tue isu lain.. bukan pasai PAS bagoosh.. tapi pasai UMNO bergaduh sesama sendiri... UMNO banyak sangat cah keting... sori aaa...

Seperti Katak Dibawah Tempurung

Bhai... Isu Ibrahim Ali kasik angpow dalam sampul warna putih kat orang Cina nih menunjukkan bahawa Ibrahim Ali dan Perkasa memang tidak sensitif... Perkasa nih memang selama nih duduk dalam tempurung... hahaha... Kan ader peribahasa "Seperti Katak Dibawah Tempurung" .. hahaha..

Sudah lebih 50 tahun kita mendapatkan kemerdekaan daripada Penjajah... oh yer.. Perkasa stuju bahawa Malaysia tak pernah dijajah.... hahaha... jadi rasanyer dah lama dah kita nih hidup berbilang bangsa, kaum dan agama... Malah orang Malaysia sewajarnya tahu serba sedikit tentang kebudayaan serta agama sesama mereka...

Tapi... yer la... Ibrahim Ali nih kan orang Kelantan... biasanyer memang orang Kelantan nih gedebe skit... malah diorang nih kureng skit nak bercampur gaul dengan orang Cina ker India ker... hahaha... pasai tue la Ibrahim Ali nih tak amik pot tentang kebudayaan, adat resam dan agama kaum lain...

Dah tua-tau pon masih bodoh lagi... susah la camnie... macam mana la dier nih boleh jadi Wakil Rakyat.... err.. dier nih tarak pi skolah ker dulu... hahaha... ops... patut la pon.. dier pergi ITM.... tempat dimana ramai pelajarnyer jenis rasis tak tentu hala... hahaha....

Sebab itulah tarak tau budaya dan adat resam orang lain... hahaha...

Buat malu orang Malaysia jer la Ibrahim Ali dan Perkasa nih... bodoh nak mampus... hahaha

Penat Bersih Taik Banyak Kali

Bhai.. gua sebenarnya dah sampai tahap menyampah dan menyumpah.... bukan kat UMNO/BN.... sebab kali kat UMNO?BN tue dah kira macam rutin harian jer.... tapi gua dah sampai tahap menyampah dan menyumpah dengan pimpinan Pakatan Rakyat...

Sekor-sekor tabley harap.... penat jer kiter blogger nih bersih taik depa yang dah depa berak merata .... tup-tup.... depa berak lagi.... macam sial jer...

Setiap kali pimpinan Pakatan Rakyat keluar statement... setiap kali tuelah bloggers macam gua terpaksa bersihkan taik-taik hasil statement bodoh depa nih.... err... depa nih takder akai ka.... sikit-sikit salahkan wartawan putarbelit statement depa....

Wei... wartawan yang putar belit tue cuma ader la seekor dua... tapi statement bangang tahap bangkai yang lu orang pimpinan Pakatan Rakyat buat tue la yang direkod dan dimainkan balik.... yang tue takder mender putar belit nyer... yang putar belit aderlah orang yang kuarkan statement tue jer....

Memang macam bangkai.... chilakak...

Taik tabur merata... bukan pandai nak bersihkan sendirik... bloggers macam nak mampus cover dan bersihkan taik depa... tapi pimpinan Pakatan Rakyat nih maner ader akai nak tengok semua nih... macam bangang... tak kira la yang berjanggut ker... berserban ker... kaki lagu hindustan ker... semua samer jer... tahap bangkai...

Sori aaa.. pepagi nih dah maki tahap dewa... nak buat camana... ader pimpinan Pakatan Rakyat yang takder berotak... jenis mulut takder insuran.... jenis akai kalu ader pon letak kat buntut... chilakak...

Gua cukup menyampah betul dengan pimpinan Pakatan Rakyat yang masih lagi bodoh nih... depa ingat statement yang depa buat tue dah kira hebat la yer... macam la orang tabley nak rekodkan .. dan publish dalam Youtube ker aper ker....

Sendirik dah kasik statement tahap bangkai... lepas tue salahkan wartawan silap quote statement dier.... buduh betul la.... kalu dah bangkai... memang bangkai la...

Penat aaa... penat bersih taik banyak kali....

(update) .... Artikel ini gua tujukan kepada semua pemimpin Pakatan Rakyat.. tidak terkecuali sama ader dari PAS, PKR mahupun DAP..... Artikel ini selaras dengan gagasan ABU dimana gua mahukan satu pentadbiran Malaysia yang adil, telus, saksama dan bersih.

29 January 2012

1Care





Jahanam Malaysia nih kalu benda nih dapat berjalan.... chilakak.. sudah jadi cam US plak... patut jadi cam Canada ker.... Cuba ker...

Ibrahim Ali Tidak Tahu Adat

Hahaha... Ibrahim Ali nih rasanyer dah tua benar kan... rasanyer mesti pernah deal ngan cina... eh... dier kan ker director syarikat berkaitan dengan judi... err.. rasanyer ader director dier yang cina kan... hahaha....

Tapi kesian... Ibrahim Ali nih tak tahu adat Cina... hahaha... maner ader orang kasik kat Orang Cina angpow warna putih.. Dalam adat Cina... angpow putih nih orang bagi masa kematian jer... waktu lain semua warna merah... warna ader ong punya... hahaha...


Ini Ibrahim Ali bagi angpow putih... hahaha... bagi kat warga tua pulak tue... hehehe... Perkasa buat majlis sambutan Tahun Baru Cina nih semua yang datang cuma warga tua jer ker... mana pergi warga belia dan muda... hahaha...

Ataupon Ibrahim Ali import semua warga tua Cina nih dari rumah kebajikan kot... hahaha.. kalu tengok muka sorang-sorang nampak sangat macam orang tua-tua kat rumah kebajikan jer... hahahaha...

Wei... Ibrahim Ali ooi... kalu nak berlakon pon ... belajor la skit... ini tidak... berlagak sombong... tue yang sampai kasi angpow warna putih tue... hahaha... BODOH...

Yahoo ... Ada Orang Pujuk Hadi Awang

Hahaha.... strategi Hadi Awang mengena... hehehe... lepas dier kuarkan statement takmo bertanding pada PU13 (statement test market) ... terus jer Anwar Ibrahim mengelejat... terus Anwar Ibrahim nak jumpa Hadi Awang untuk mintak Hadi Awang jadi calon... hehehe

Umpan dihulur... ikan pon mengena la... hahahaha ... Yahoo ... Ada orang pujuk Hadi Awang...

Hehehe... bhai ... strategi Hadi Awang nih gua boleh gua baca dah... hahaha... strategi test market... ilmu mantiq nih... hehehe...

Lepas nih gua nak tengok saper pulak yang akan datang pujuk Hadi Awang.... hehehe... Oh yer... amacam Hadi Awang ooi... ader brani ker nak dedahkan agen-agen Kerajaan Perpaduan yang masih tertonggok lagi dalam PAS... ramai tue... hehehe... baik buat cepat sebelum Hassan Ali amik langkah mula...

Hehehe.... jangan sampai Hassan Ali dedahkan senarai nama agen-agen Kerajaan Perpaduan yang ader lagi dalam PAS nih... hehehe... masak lu nanti.... hehehe

Aper-aper pon... gua just nak ingatkan lagie... strategi Hadi Awang nih awal dah gua dapat baca.... hahahaha... lawak la.... nampak sangat tarak pro nak ejast ilmu mantiq tue.. hahaha

Orang PAS terutamanya geng Rusila mesti bengang giler ngan gua la nih... hahaha... aper ader hal... sebelum lu orang mau tibai gua.. kasi setel dulu itu agen-agen Kerajaan Perpaduan yang ramai lagi kat dalam PAS tue... hahaha

Hak Orang Asal Dikesampingkan Di Gua Musang

Bhai.. gua dari dulu lagi tarak suka biler dengar citer yang hak orang asal dikesampingkan ... dibuat main-main.. diperlekehkan macam la diorang nih pendatang tanpa izin... Gua cukup menyampah biler kerajaan (tak kira la negeri ker Persekutuan ker) yang amik ringan jer pasai hak-hak orang asal nih...

Orang Asal nih ramai yang takder pendidikan tinggi.. sebab itu la ramai diorang nih takder kad pengenalan.. malah.. geran tanah pon takder... sebabnyer.. pada diorang.. takder maknernyer kertas-kertas nih... bukannyer diorang nih pandai baca pon...

Malah sistem pendidikan kiter pon tak berapa nak layan orang asal nih.. aper salahnyer kalu ader sekolah khas untuk orang asal ker... kan lebih bagoosh... ini kiter ader sekolah jenis kebangsaan Cina, Tamil... tapi sekolah jenis kebangsaan untuk Orang Asal takder....

Nih timbul citer yang Orang Asal ditangkap dan dinafikan hak diorang atas tanah yang memang diorang tinggal dah lama di Gua Musang nih... memang la diorang takder geran tanah.. tapi tanah tue diorang dah lama duduk menetap... tapi Kerajaan Negeri Kelantan tanpa budi bicara.. terus sabitkan isu tanah tue aderlah tanah Kerajaan Negeri.. pasai tidak diwartakan kepada tanah adat Orang Asal...

Err... ngaper tak boleh guna budi bicara.. ngaper tak boleh berbincang cara baik.. ngaper kebulur sangat hasil balak sampaikan masa tue tertutup nak bincang cara baik dan budi bicara ngan penduduk setempat... Ingat kalu buat cara nih orang lagi respek ker... cheiyy... tak kira la Ustaz ker.. Ulama ker.. tapi kalu susah nak berbudi bicara... pada gua la.. tarak layak jadi pemimpin...

Aper salahnyer kalu kiter dengar keluhan Orang Asal... aper salahnyer bawak Orang Asal nih berbincang cara baik... aper salahnyer kalu ditangguhkan dulu urusan pembalakan sampai semua urusan berbincang selesai... aper salahnyer bagi pampasan sikit kat Orang Asal... aper salahnyer bagi geran kat Orang Asal...

Isu Orang Asal di Gua Musang nih gua rasakan akan menyebabkan Orang Asal akan menyamakan Kerajaan Pakatan Rakyat samer perangai macam Kerajaan Barisan Nasional.... Gua nak ingatkan Nik Aziz... Jangan pandang kecik dengan sentimen Orang Asal... jangan pandang takder mata dengan Orang Asal... Jangan perlecehkan Orang Asal...

Orang Asal pon ader hak diorang.. dan diorang nih jenis akan ingat jasa-jasa orang pada diorang... dan kalu diorang kata benci.. sampai biler biler diorang akan kata benci...

Sori aa... gua bukan agen UMNO.. gua bukan cybertrooper UMNO...

kalu Pakatan Rakyat (PAS) tarak betul jalan ... gua tegur... samer gak kalu Barisan Nasional (UMNO) tarak betul jalan... gua tegur gak...

Tolong aaa... jangan ikut perangai UMNO/BN .... tolong aaa...

Locus Standi

Pertama skali... Azizan Razak memang tabley pakai punya pemimpin... Gua tak kisah berapa siri pon Harakah dan HarakahDaily nak buat cerita tentang zuhudnya Azizan Razak nih... ... citer bab zuhud yang takder kena mengena dengan pentadbiran dan kerjabuat Azizan Razak sekarang nih sebagai MB Kedah... sori aaa PAS, Harakah dan HarakahDaily... kalu pun nak cover citer... jangan sampai sebijik tiru cara UMNO/BN....

Okeh... Masa mula-mula kes KUIN 5 nih jadik ... aper yang Azizan Razak cakap dalam media dan dalam Harakah..... dier cakap PAS, Presiden dan sesiapa sahaja takder "Locus Standi" dalam kes ini... KUIN aderlah dibawah pentadbiran Kerajaan Kedah dan dibawah PAS Kedah....

Maknanyer... orang lain jangan campur tangan... yang boleh hanya Kerajaan Kedah dan PAS Kedah jer.... Maknanyer masa tue Azizan Razak stuju benar kalu AUKU dikenakan kepada 5 orang mahasiswa tue...

Masa tue lagi gua pelik... kenaper tak guna budi bicara.... Alangkan Polis yang dok buat Roadblock merata tue pon boleh guna budi bicara... ader yang kena saman.. ader yang tak kena saman.. tapi kena warning jer....

Tapi dalam kes KUIN 5 nih... langsung takder budi bicara.... Gua tau la AUKU tue berkuasa atas semua IPTA/IPTS ... tapi dalam mana-mana tindakan tatatertib... perkara pertama yang patut dibuat aderlah menggunakan "Budi Bicara" ... bukan tak boleh bagi warning ker aper ker... tapi terus kenakan tindakan dibawah AUKU iaitu gantung belajar....

Kalu Naib Canselor dan Jawatankuasa Tatatertib IPTA/IPTS lain bengong ikut cara stail UMNO/BN... takkan Naib Canselor dan Jawatankuasa Tatatertib KUIN pon bengong samer kot.... Kata dipunyai oleh Kerajaan Negeri dan PAS Negeri.... takkan bengong samer macam UMNO....

Sebab itulah gua berpendapat.. Azizan Razak nih memang tabley pakai... kalu lu orang semak balik statement selama nih dari Azizan Razak pasai isu KUIN 5 ... nampak sangat flip flop dier... nampak sangat chenge tak tentu hala dier... nampak sangat perangai sebijik macam UMNO...

That's what la gua dari dulu lagi tarak respek sama ini Azizan Razak... sebab ... dier nih langsung tarak ader gaya untuk jadi pemimpin Islam... sebab kalu pemimpin Islam nih.. dier boleh terima nasihat dari rakyat... tapi Azizan Razak nih dier langsung tabley... dier rasa dier jer yang betul.... perangai sebijik UMNO...

So... sebab itu la selama nih UMNO Kedah tarak kacau sama Azizan Razak... sebab Azizan Razak nih samer macam depa... samer geng... samer perangai... tarak percaya ka... cuba lu tengok berapa banyak ker UMNO Kedah dan Pusat kacau pentadbiran Azizan Razak... yilleks.. tarak.. nil... kosong... semua biarkan jer.. sebab depa tau Azizan Razak geng depa...

Cuba tengok kat Lim Guan Eng... Khalid Ibrahim... Nizar Jamaluddin... Nik Aziz... semua kena kacau... Azizan Razak jer yang depa tak kacau pon... lu orang tarak pelik ker... hahaha

28 January 2012

Jalan Selamat Untuk Hadi Awang

Hehehe... lu jangan marah gua la bhai... biasa la... gua kan suker menyakat... hahaha... tapi semua sakatan gua tue ader fakta dan sebab disebaliknyer bhai... bukan sakat bodo jer... semua sakatan gua ader data... hahaha..

Okeh... Hadi Awang dah kuar statement dier (yang gua rasakan sebagai ayat mantiq)... bahawasanya ... dier dah tak larat la nak jadi calon Pilihanraya kali nih.... hehehe...

Kalu Hadi Awang takmo jadi calon.. jadi ADUN ka.. jadi MP ka... errr.. kesian la pada juak-juak dier yang dok himpit dier dari dulu... kesian la kat depa... hahaha... camana nak survive lepas nih.. hahaha... Kalu Hadi Awang takmo jadi calon... kalu Pakatan Rakyat menang kat Terengganu nanti.. saper aaa nak jadi MB.... hahaha...

Wei... sebab itu la gua stuju ngan Hadi Awang biler dier kuar statement bagitau yang dier takmo jadi calon... sebab dengan cara nih.. mesti ramai yang akan bergegas memujuknya.. dan mencalonkannya untuk jadik calon PRU13... hehehe... kalu ikut AdukaTaruna.. statement Hadi Awang nih aderlah statement test market jer... hahaha

Anyway... sebelum Hadi Awang bersedia untuk jadi calon PRU13... gua nak nasihatkan dier... gua nak tunjukkan jalan selamat untuk Hadi Awang...

Jalan selamat untuk Hadi Awang aderlah dengan mendedahkan semua saki-baki geng-geng Kerajaan Perpaduan yang masih ader lagi kat dalam PAS .. hehehe... sebelum Hassan Ali mendedahkan nama-bama tue.... hahahaha.... wei... minggu depan Hassan Ali dah nak buat roadshow.... kalu Hassan Ali mendedahkan nama-nama tue lebih awal... masak la Hadi Awang.... hehehe...

So... jalan paling selamat untuk Hadi Awang aderlah dengan mendedahkan semua citer disebalik Kerajaan Perpaduan dan senaraikan nama-nama agen-agen Kerajaan Perpaduan yang masih ramai tercatuk kat dalam PAS la nih....

That's the only way la bhai... itu pon kalu Hadi Awang masih nak dicalonkan jadi calon PRU13... hehehe.... ini pilihan kat dier... samer ader dier nak selamatkan diri dier (dengan mendedahkan senarai agen kerajaan perpaduan yang masih ader dalam PAS) ... atau dier memang takmo nak selamatkan diri dier... hehehe...

Bola sekarang nih berada dikaki Hadi Awang.. jangan sampai Hassan Ali merembat mencilok bola tue dari kaki Hadi Awang udah ler.... hahaha... Nasharuddin Mat Isa dah pon ambil langkah selamat.... dengan cara membuat laporan polis... hehehe...

Nasharuddin Mat Isa nih masih nak selamatkan diri dier... dier takmo tenggelam samer dengan geng-geng Kerajaan Perpaduan yang lain... hahaha... so... lepas nih kiter ader peluang la tengok masing-masing cuba melepaskan diri mereka... melepaskan tengkok diorang... hahaha...

Masanyer sudah tak lama lagie dah nih.... hehehe

(p/s ... Mesti ramai orang PAS marah kat gua dan tuduh gua memacam.... hahaha.. sebelum nih pon ramai yang tuduh gua aderlah agen UMNO... cybertrooper UMNO... hahaha.. siap ader yang samerkan gua dengan PapaGomo dan ParpuKari lagie... hahaha..... wei... gua bukan Mamak la woi... hahaha)

Bapak Ayam Boleh Lepas Bebas Tidak Kena Tangkap

Pergh.. hebat la Malaysia nih... hebat sungguh... korang sumer boleh tengok... hanya kat Malaysia jer yang bapak ayam boleh lepas bebas tidak kena tangkap... malah bapak ayam nih boleh jer buat sidang akhbar... hahaha.. masuk tivi lagi... hahaha....

Yang best tue... bapak ayam nih pon dapat kawalan keselamatan daripada pihak Polis ... hohoho... hebatkan Malaysia nih.. sampaikan Polis pon terpaksa jaga keselamatan bapak ayam... siap bagi baju kalis peluru lagie... hahaha... Gua memang tau dah lama dah Polis-Polis dok jaga keselamatan ayam dan ibu bapak ayam merata tempat kat Malaysia nih... hahaha.. dah lama dah...

Yang peliknyer... JAIS, JAWI dan JAKIM pon tarak berani nak tangkap dan dakwa ini bapak ayam.... hahaha.. dier punya stok.. bukan setakat China Doll.. Siam Doll pon ader... hahaha...

Yang lagi lawak tue... macam mana pulak Sultan tarak tarik balik title dato' dan tan sri yang bapak-bapak ayam nih dapat... macam mana boleh selamat tarak kena tarik balik title... atau ... err.. memang Sultan pon ader amik servis ngan bapak ayam nih kot... hahaha... gua sajer jer tanya....

Memang boleh pegang rekod la Malaysia nih... gua cadang nak sajest kat Kerajaan Malaysia dan Sultan-Sultan supaya bagi jer pingat dan title macam-macam kat ramai lagi bapak ayam yang bersepah kat Petaling Street, Imbi Plaza, Bukit Bintang dan Chow Kit tue.... hahaha... oh yer.. tak lupa... tolong bagi jugak pingat kat bapak-bapak ayam kari kat Brickfields tue samer aaa....

Hahahaha.... lawak la Malaysia nih..

27 January 2012

Dengan MU Aku Hidup

Ya Allah.... Dengan MU Aku Hidup... Dengan MU Aku Mati...

Ya Allah, Ya Rahman ..

Ya Allah Ya Rahman.... Ampunkanlah segala dosa-dosaku... Walaupun sebanyak mana pun dosa-dosa ku... Ampunkan aku Ya Allah... Ampunkan aku...

Rahsia Menadah Tangan Ketika Berdoa

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

Gua cadang nak kongsi skit kupasan tajuk diatas nih...

Selepas roh ditiupkan pada segumpal daging yang diselimuti oleh darah dan cecair ketuban... maka terbentuklah sifat seorang manusia (bayi) lengkap dengan struktur tubuh badan... Proses kehamilan mengambil masa lebih kurang 9 bulan 10 hari.... ada yang awal ada yang lewat... semuanya ketentuan dari Allah S.W.T.

Di alam roh dan di alam rahim.... kita telah membuat satu perjanjian dengan Allah Taala... dimana kita berjanji akan menjadi sebaik-baik umat dan semulia-mulia umat... dengan berpaksikan kepada tauhidkan Allah... pada setiap masa dan ketika.. Perjanjian ini kekal diingati oleh kita selama kita berada didalam alam roh dan di alam rahim...

Allah S.W.T mentakdirkan kita (bayi) kebiasaannya menggenggam erat tangan kita semasa didalam kandungan.. Ini telah dibuktikan dengan penggunaan sistem pengimejan 3 Dimensi dan 4 Dimensi peralatan perubatan iaitu Sonographer..

Kebanyakan kita akan lupa kepada perjanjian kepada Allah Taala ini selepas kita dilahirkan... iaitu selepas kita telah melihat akan cantiknya dunia ini...kita lupa pada perjanjian dengan Allah..... jadi sebagai peringatan kepada kita untuk mengingati janji-janji kita kepada Allah S.W.T ... Allah telah mentakdirkan bahawa terdapatnya garisan-garisan (ada orang kata garisan Asma' Allah) ditapak tangan kita... Cuba lu orang semak apa yang ader kat tangan lu orang...

Sewajarnya .. setiap kali lu orang tengok tapak tangan lu orang... sepatutnya lu orang ingat balik akan janji-janji lu orang dengan Allah Taala... Tuhan yang menghidupkan lu.... Oleh yang demikian....seeloknya setiap kali lu orang berdoa.. sila buka dan tadah tangan lu dengan lengkap... dan perhatikan garisan ini sebagai bukti janji-janji lu ngan Allah Taala...

Maknanya... biler berdoa dengan menadah tangan... bermaksud lu berdoa sambil ingat kembali janji-janji lu ngan Allah Taala....

Begitu juga ketika lu mengangkat tangan untuk buat Takbiratul Ikram.... sepatutnya lu orang ratakan tapak tangan lu orang denagan lengkap dan bersemangat (bukannya sambil lewa) semasa mengangkat Takbiratul Ihram sebagai satu simbolik kepada pengakuan lu atas semua janji-janji lu ngan Allah Taala... Dengan cara ini lu senantiasa akan ingat kembali janji-janji lu ngan Allah Taala... Tuhan yang menciptakan lu ngan gua...

Kesimpulannya... selalu-selalulah pandang kepada tapak tangan lu orang... sebagai satu muhasabah dan motivasi diri berserta dengan ingatan atas janji-janji lu ngan Allah Taala. Insaflah..... sebagai manusia... terlalu banyak janji-janji lu kat Allah Taala yang semakin hari semakin jauh dari lu.... dan Allah memperingatkan kita setiap masa akan janji-janji kita itu ...

Allahuakbar... Allahuakbar.... Allahuakbar... Walilahilhamd....

Habislah

Gua dengar khabar (kureng sahehnya... hahaha) yang ader pihak dok ugut-ugut Hindraf supaya jangan rapat dengan ABU... supaya Hindraf tidak dikenakan aper-aper tindakan....

Hahaha... gua syok benar dengar insiden ugut-ugut nih... bukan aper... dah abad ke 21 pon masih ader lagi orang takut dengan ugutan pelik-pelik nih... hahaha...

Bhai.. zaman skrang nih... maner ader orang main ugut-ugut lagi nih... semua dah brani.. semua main cabar depan-depan... hanya yang penakut jer yang jenis main ugut-ugut nih...

Gua rasa aaa.. ABU takder berkurang pengaruhnyer kalu sebab Hindraf takmo join.... sebab .. orang skrang nih bukan tengok kepada sentimen perkauman... tapi lebih kepada sentimen kenegaraan... kita mau kasi Barisan Nasional turun....

Aper-aper pon... gua konfiden ABU akan mengekalkan momentum dier sebagai satu gerakan untuk menstabilkan politik Malaysia... dan menukarkannya daripada politik ugut dan rasuah kepada politik bersih...

26 January 2012

Samseng Melayu Jalan Kebun Kini Menyuruk Ketakutan

Hahahaha... Bhai.. gua dapat info yang samseng melayu Jalan Kebun kini menyuruk ketakutan.. bukan aper... dulu dier nih rajin pi Bandar Klang... rajin gak lepak kat Mydin Klang... tapi la nih selepas video dier glamer kat YouTube... dier dah tabley nak pi memana... hahaha...

Tue la... masa cari pasal tue tarak hingat.. masa buat hal tue .. rasa diri hebat besar nak mampus... la nih terkucil kecut perut... hahaha.....

Ikut info yang gua dapat... dier nih cuma boleh round kawasan yang mana ramai Melayu jer... hahaha.. Gombak pon dier tabley pegi... sebab kena lalu kawasan Batu Caves... masak dier nanti... hahaha...

Nasib la lu labu... saper suruh buat perangai bodoh.. lu nak tunjuk samseng .. kan dah kena... hahahaha.... takder saper nak bekap lu nanti kalu kena belasah kat mana-mana... jalan ramai-ramai lu berani la... kalu sengsorang... mau masak kena lanyak...

Tue la... orang kata... jangan cari pasai... kan lu gak yang susah... hahaha...

Wei.. ini Malaysia la... kiter kena accept ader masyarakat berbilang kaum dan agama.... tabley la buat sesuka hati mak bapak lu jer... kalu kiter nak orang kaum dan agama lain hormat kiter... kiter kena la hormat depa sama....

Hahaha... sekarang kalu.. lu jugak yang masak... hahaha... gua taknak la mendoakan kecelakaan buat lu.. tapi aaa.. gua rasa.. gua tarak terkejut biler dengar nanti lu kena belasah kat mana-mana .... hahaha.... kalu lu kena belasah kat depan gua pon... gua rasa aaa.. gua malas nak tolong... sebab itu lu punya sendiri cari penyakit.... hahahaha

Bengong... susah nak nasihat kalu kapla jenih bengong cam lu nih... hahahaha....

Kencing Merata


Tolong aaa... jangan kencing kami.... tolong jugak jangan kencing merata... dan jugak... lu kencing gua... gua akan kencing sama lu nanti... ingat-ingat monyet.. jangan diulang lagi.... hahahaha

*** Kredit kepada Kartunis Ronasina atas gambar nih

Hindraf Memang Lawak

Sori la bhai.. gua bukan bermaksud nak rasis .. tapi dari aper yang gua tengok sendiri depan mata.... Hindraf nih memang lawak... yer la... pasai aper gua kater lawak... sebab diorang nih tak abis-abis memainkan isu rasis dalam segala agenda diorang...

Samer gak macam orang Negro di US tue... sikit-sikit menyalahkan orang lain yang rasis terhadap depa... sedangkan depa sendiri tak sedar yang depa lagi kuat rasisnyer...

Hindraf nih gua rasa patut bergabung dengan Perkasa... pasai aper... pasai kedua-dua pon memang kuat rasisnyer... hahaha... elok sangatlah bergabung dan berpakat... hahaha... Hindraf tak payah la join ABU... sebab ABU takder rasis... memang ABU tak berminat dengan isu rasis nih.. jadi lebih baik dan seswai agar Hindraf join ngan Perkasa...

Oh yer... tentang ugutan macam-macam oleh puak Hindraf nih... ala.. diorang nih senang jer nak kasi setel... kasi duit banyak-banyak.. kasi todi banyak-banyak... setellah lepas tue... hahahaha...

Sori aaa.. gua takmo rasis... kalu ader geng Cina kat Malaysia yang nak jadi rasis tahap giler .. sila tubuhkan kumpulan korang dan join lah Hindraf dan Perkasa,,,,, hahahaha..

Ternganga

Bhai... gua betui-betui ternanga nih... ternganga biler ader orang masih nak defend sikap kapla batu beberapa pimpinan utama dalam PAS ,,,

Kalu perangai nih kiter tengok dalam UMNO .. takper la jugak.. tapi biler perangai kapla batu ader dalam PAS tue yang tak sedap tengok tue... Masalahnyer.. pasai wala' dana thiqah... semua jadi robot... takder kritis.. takder nak bangkang.. takder nak bedebat... semua pakai cover line jer...semua pakat angguk jer... aper daaa...

Tok Guru gua ader ajar.. kalu pimpinan tarak betul jalan... kasi tegur cepat-cepat .. sebelum melalut tak tentu hujung pangkal... sebelum nasik menjadi bubur...

Aper salahnyer guna skit budi bicara ker,,, guna pendekatan berlemah lembut.. berfikiran terbuka... tapi tidak... semua nak ikut kapla dier jer... macam Polis biler jumpa mamat tak pakai helmet naik motor... dier tahan.. tapi biasanyer dier takder saman punya.. melainkan dier nasihatkan baik-baik ataupon dier pow jer... hahaha

Aper-aper pon kalu dah institusi tue kita punya.. walaupun ader akta kerajaan yang berkaitan.. tapi kita boleh guna budi bicara sebaik mungkin untuk elakkan masalah.. kan senang kalu buat ikut budi bicara...

errrr.. ngantuk la.... lain kali gua tulis...

25 January 2012

Borak Petang

Bhai.. petang tadi gua berborak ngan beberapa orang muda (bawah umur 50 tahun) .... rata-rata diorang nih memang la sokong Pakatan Rakyat... tapi.. depa tak gemar beberapa idea dan tindakan Pakatan Rakyat kepada masyarakat...

Diorang cakap... kalu Pakatan Rakyat nak lead kerajaan Persekutuan lepas nih... perkara pertama yang Pakatan Rakyat kena buat aderlah ... jangan berlagak bagoosh... sebab ramai sangat pimpinan Pakatan Rakyat yang berlagak bagoosh... macam la diorang jer yang paling bagoosh...

Lagi satu.. tolong aaa.. jangan berjanji bukan-bukan yang sendiri tau tarak boleh nak laksanakan... kalu setakat janji kat bibir jer... tarak guna.. kurang-kurang pon Barisan Nasional.. kalu berjanji tak tunai pon.. tapi dah dekat nak pilihanraya mesti dier akan buat...

Jangan lupa gak... masa belum menang... senang sangat nak jumpa... rajin pergi Masjid.. Surau... boleh jumpa kat pasar... tapi biler dah menang... berlagak nak mampus... malah rasa terlalu hebat... sampaikan biler orang ajak pi kenduri kecik pon nakkan layanan mengalah VVIP besar... sedangkan sepatutnya wakil rakyat kena la nampak "humble" ... merendah diri skit..

Paling orang menyampah biler ader yang rasa diorang nih ilmu agama tahap tinggi.. sampaikan tabley orang biasa nak tegur skit... terus melenting... yer la kitorang tau la lu ader "kertas" dalam pengajian agama... tapi jangan la berlagak sangat..

Oh yer... perkara paling penting yang gua dengar masa berborak petang tue aderlah.... tolong aaa... jangan rasuah.... kalu dulu belum menang.. semedang kata UMNO/Barisan Nasional kaki rasuah... tapi biler dier menang.... dier pulak yang lebih rasuahnyer... lantik kroni la... slot balak la... segala-gala macam mak nenek... tambah lagi perangai balas dendam..... biler dah pegang kuasa.. mola balas dendam sama rakyat yang tidak menyokong dier....

Pigidah.... poodah la woi...

So... lain kali gua nak nasihatkan semua bakal-bakal wakil rakyat nih... bukak telinga dan mata tue.. dan lihat aper yang rakyat perkatakan tentang lu dan kerjabuat lu.... guna akal.. jangan guna kapla lutut...

21 January 2012

Peguam Negara Merayu Kes Liwat

Hahahaha..... akhirnya Peguam Negara terperangkap gak... hahaha..... tak sangka Peguam Negara terperangkap dengan mainan kata-kata TukarTiub ... hahaha...

Peguam Negara memang berbelah bahagi... kalu dier tak merayu kes liwat Saiful Bukhari Azlan... makanyer betul la aper yang TukarTiub kater,.... itu sumer konspirasi... dan ini akan memburukkan lagi imej UMNO/BN pimpinan Najib Razak dimata rakyat (yang sekarang nih dah makin baik)

Tapi kalu Peguam Negara buat rayuan... hehehe... nak bagi cerita Saiful Bukhari Azlan nih benar belaka... maka....isu konspirasi mungkin hilang.... tapi kesan buruknya aderlah kat UMNO/BN serta Najib Razak gak... hehehe... mungkin parah gak dalam PRU13... hehehe

Dalam kedua-dua senario... yang rugi aderlah Najib Razak... hahaha.....

Memang kantoi la lepas nih... kiter tengok sejauh mana diorang nak "play" plot nih... hahaha... berapa lama... hahaha... sementara tue... ader peluang la kiter kasi bakar lagi sentimen rakyat .... Penat-penat jer Najib buat baik dengan rakyat... bagi BR1M .... nak kasi naik imej... tetiba Peguam Negara buat taik la pulak... hehehe

20 January 2012

Story Tentang MB Azizan Razak

Bhai... nih gua nak story tentang MB Azizan Razak skit...

Semenjak Azizan RAzak jadi MB Kedah.... ader lu dengar orang UMNO Kedah kecoh-kecoh macam kat Perak ker... kat Pulau Pinang ker.. kat Selangor ker....

errr... takder kan... gua pon rasanyer mesti akan tau kalu ader terdengar citer orang UMNO kat Kedah mengamuk dan dok bantai tak kira kat Azizan Razak nih.. tapikan... rasanyer takder plak... semua senyap sunyi.. cool jer ... lu tak pelik ker bhai..

Sebab itu biler ader sorang member gua bagitau dulu (sekitar tahun 2009) bahawa Azizan Razak nih amat disukai oleh orang-orang UMNO... bukan pasai Azizan Razak nih bagoosh sangat ker aper ker... tapi pasai Azizan Razak nih lebih UMNO dari orang UMNO...

Kerja buat dier.. sikap dier dan macam-macam lagie tue aderlah selari dengan UMNO... sebab itulah orang UMNO suka kat dier... sebab dier samer jer macam depa... tapi itu info yang gua dapatla...

Hahaha... walaupun gitue... gua saspek bendatue aderlah betul... pasai AzizanRazak nih banyak tindakan dier lebih menguntungkan UMNO (dalam banyak segi).... Yang lawaknyer...itulah satu-satu MB yang tak kena sembur tahap maki hamun oleh Zulkifli Nordin selama nih.. pelik gak kan...

Lu bayangkan... Khalid Ibrahim pun pernah kena tibai ngan Zulkifli Nordin... Lim Guan Eng pon pernah kena... Nizar Jamaluddin pon ader kena... yang langsung takder kena cuma Azizan Razak... hehehe... macam mana boleh terselamat aaa...

Ntah la... yang gua tau... lagi lama Azizan Razak nih dikekalkan.. lagi jahanam PAS... ingat tak biler blogger dedahkan agenda peribadi Hassan Ali seawal selepas seminggu PRU12... takder aper siasatan dan tindakan tegas dari Jawatankuasa Disiplin PAS... pimpinan PAS siap tuduh blogger suka melaga-lagakan orang... tapi akkhirnya selepas 4 tahun... memang betul Hassan Ali nih ader agenda peribadi...

Samer la jugak ngan Azizan Razak nih... gua berani jamin yang JawatanKuasa Disiplin parti tarak berani nak jatuhkan hukuman kepadanyer... last-last nanti biler dah buruk kelaku tahap dewa... dah terlajak teruk.. dah damage tue tahap maksima.. baru nak amik tindakan... masa tue sudah terlambat la bhai.... masa tue surupa jadi macam kes Hassan Ali... sudah buruk teruk dah... masa tue kira buang masa jer kalu nak amik tindakan kat Azizan Razak nih...

Kalu Azizan Razak nih langsung tak dipanggil mengadap Jawatankuasa Disiplin PAS... gua dengan itu mengisytiharkan bahawa baik dibubarkan jer Jawatankuasa Disiplin parti,,, dan dengan itu... PAS memang serupa dengan UMNO... sebab itulah memang layak PAS guna slogan PAS Ganti UMNO...

Sebab perangai pimpinan atasan PAS ramai yang sebijik sebuntat macam UMNO .. ganti tak ganti samer jer.... sebijik... PAS Ganti UMNO nih serupa 2 x 5 ....

Huh Takutnya.. Ada 1800 Cybertrooper UMNO

Hahahaha.... takutnyer gua... ader 1800 orang cybertrooper UMNO yang telah dilatih... banyaknyer duit dah dihabiskan untuk latih 1800 orang nih.... hahaha.. kater la kos yang dihabiskan untuk seorang aderlah sekita RM1000 .... maknanyer ader RM1.8 juta telah dibelanjakan... hahaha...

Huh takutnya... ader 1800 cybertrooper UMNO... hehehe

Aper ader hal kalu ader 1.8 juta pon cybertrooper UMNO... gua takder takut pon... sebab cybertrooper nih buat kerja kalu dibayar.. takder bayar kalu takkannyer buat kerja... hahaha

Hahaha... nih gua nak kasitau UMNO skit... Pakatan Rakyet ader lebih dari 30 ribu cybertrooper ... hahaha... boleh kata semua bloggers yang aktif dalam Malaysia aderlah cybertrooper Pakatan Rakyat... malah dalam Fesbuk, Youtube, MySpace, Friendster dan lain-lain media sosial pon dikuasai oleh agen Pakatan Rakyat... Malah Wikipedia pon dikuasai oleh agen Pakatan Rakyat...

So.. aper ader hal ngan 1800 orang cybertrooper UMNO tue ... takat celah gigi jer... hahaha.... buat lawak la UMNO nih... hahaha ...

Baca Sini : Unit Media Baru UMNO tidak dapat kawal Papagomo dan Parpukari

Peringatan Buat MB Azizan Razak

Bhai Azizan Razak...

Ini gua nak kasi peringatan kat lu... gua tau lu maner ader baca blog... terutamanya blog gua... tapi gua percaya.. mesti ader anak buah atau suku sakat lu yang ader baca blog dan mungkin ader gak baca gua punya blog kerdil nih...

Peringatan nih gua tujukan khas buat lu... MB Azizan Razak...

Bhai Azizan Razak...

Lu kena ingat... PAS menang besar di Kedah pada PRU12 (Mac 2008) tue bukan sebab PAS hebat sangat dan ader pengaruh yang terlalu besar di Kedah... Pakatan Rakyat menang banyak kerusi sampai boleh amik alih pemerintahan kerajaan negeri di Kedah bukan sebab Pakatan Rakyat kuat..

Lu menang kerusi DUN Sungai Limau bukan sebab lu hebat ker.. lu punya pengaruh yang besar ker.. atau lu memang hensem/macho.... tapi sebab orang ramai undi pangkah lu punya nama pasai diorang sumer dah jelak dan benci ngan UMNO...

So .. lu jangan ingat lu sudah terlalu hebat... lu jangan ingat lu boleh besar kapla... lu jangan ingat lu boleh chenge kitorang takut... lu jangan ingat pasai lu ader hafal beberapa surah dan ayat Al Quran lu sudah lagi power dari gua atau orang lain... lu jangan ingat mau takbur la bhai...

Bhai Azizan Razak...

Rakyat boleh undi dan letak lu kat atas tue jadi Menteri Besar Kedah... rakyat jugak boleh undi dan turunkan lu daripada jawatan Menteri Besar Kedah gak...

Kalu lu tak boleh nak terima nasihat dan pandangan orang lain.. sebab lu rasa lu hebat... nih gua nak kasitau sama lu.... PRU13 nanti lu akan jadi sejarah... sebab golongan muda dan berfikiran terbuka akan menolak lu... lu jangan ingat Sultan Kedah akan bekap lu... sori bhai.. lu skrang sudah rasa hebat... sudah banyak takbur dengan kuasa dan pangkat lu...

Gua nak kasitau lu... lu ahli PAS... gua pon ahli PAS... so kiter semua sama tara... sama level... gua peduli aper lu Ahli Majlis Syura ker.. aper ker.. kalu lu tak boleh berlaku adil dan lu tak boleh dinasihat... gua rasa aaa... lu tarak layak jadi MB...

Bhai Azizan Razak...

PRU13 akan dikuasai dan dimobilisasikan oleh golongan muda... golongan mahasiswa... golongan terpelajar.. golongan yang takkan wala' dan thiqah membabi-buta... golongan yang tidak taksub dengan mana-mana pemimpin ... so golongan nih lu tarak boleh tunjuk blagak..

Start dari awal lu naik jadi MB gua dah tengok perangai tak bagoosh lu nih... macam-macam cerita gua dengar dari sumber-sumber yang gua boleh percayai.. siap dengan data dan fakta... dan dari situ gua buat kesimpulan yang lu nih lebih UMNO dari orang UMNO... lebih tarak boley pakai dari UMNO...

Lu ingat gua heran sangat ka lu pandai hafal ayat Al Quran... burung bayan (nuri) atau belatuk pon kalu diajar boleh gak pandai hafal ayat Al Quran... kalu setakat baca dan hafal tapi tak paham isi kandungan dan maksud disebalik ayat Al Quran tue ... itu sumer tarak guna la bhai...

Just gua nak kasi peringatan terakhir buat MB Azizan Razak...

Lu jangan ingat lu jadi MB tue lu sudah boleh besar kapla.. sudah boleh bongkak... sudah boleh berlagak... sudah boleh cakao tarak serupa bikin...

19 January 2012

Skandal NFC Bukanlah Peluru Tetapi Umpan Buat PR

Hahaha..... ramai penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat ingat bahawa Skandal NFC aderlah satu peluru yang terbaek untuk digunakan bagi membunuh Barisan Nasional... tetapi hakikatnyer... Skandal NFC hanyalah sekadar umpan buat Pakatan Rakyat...

Yer benar... Skandal NFC bukanlah peluru tetapi umpan buat PR .....

Tarak percaya.... hahaha... baca sampai habis komentar pendek gua nih... jangan tak baca...

Terbongkarnya skandal NFC dikhalayak umum memanglah nampak ianya terlalu besar untuk dihadam oleh Barisan Nasional terutamanya UMNO... namun jika kita kaji dengan mendalam... skandal NFC ini hanya akan melibatkan beberapa orang sahaja yang karier politiknya akan musnah... namun ianya tidak akan memberikan kudis yang besar kepada UMNO/BN ...

Katakanlah Najib Razak ingin menjadi hero rakyat (yang pastinya akan melonjakkan imej beliau dimata masyarakat TV3 dan RTM @ orang-orang yang hanya percaya aper sahaja yang dihidangkan oleh RTM dan TV3) ... aper yang perlu Najib Razak lakukan hanyalah mengarahkan SPRM mendakwa beberapa orang yang terlibat sahaja...

Contohnyer.. jika Najib Razak mengarahkan SPRM dan Peguam Negara untuk mendakwa Shahrizat Jalil, Abdullah Ahmad Badawi dan Khairy Jamaluddin ... tentulah imej dan populariti Najib akan meningkat naik... ianya akan menunjukkan bahawa Najib Razak itu berani dan telus... hehehe... dengan cara ini Barisan Nasional akan dapat mengekalkan kuasanya... ini contoh jer yang gua bagi nih... gua ader list nama yang patut Najib Razak "kenakan" untuk menyelamatkan UMNO/BN..

Kalu Najib Razak mengambil pendekatan ini.... Skandal NFC bukan lagi menjadi peluru... tetapi telah menjadi umpan... dimana masa itu Pakatan Rakyat terkial-kial mencari modal baru untuk dibuat peluru...

Dalam masa yang sama.... Barisan Nasional dapat bersedia dengan segala macam mak-nenek majik untuk memenangi PRU13... yang mana Pakatan Rakyat tak perasan pun BN telah buat... sebab dok asik kejar dan layan isu Skandal NFC...

Sebaiknyer... Skandal NFC nih kiter biarkan satu NGO yang handle... Pakatan Rakyat tolong fokus kepada benda lain.. macam bersedia untuk menangkis segala "majik" yang akan UMNO/BN buat....

Aper-aper pon ikut kajian gua... Skandal NFC bukanlah peluru tetapi umpan buat PR supaya leka... leka melayan NFC sebab ingat ianya boleh jadi alat menjatuhkan BN... tetapi terlepas pandang benda lain yang lebih penting.... so... berhati-hati dan bersedia... bukak mata tue...

Takkan la gua nak tuliskan semua strategi UMNO/BN yang gua dah dapat korek dari sumber dalaman.... nanti tarak syok la...

Pintu Pagar Masjid Pun Berkunci

Bhai... gua nak story sama lu isu Masjid nih... Masjid As-Syakirin Kg Tanjung Selangor di Daerah Pekan Pahang.... Masjid nih terletak lebih kurang 2 KM dari pintu masuk Universiti Malaysia Pahang...


Berdasarkan aper yang gua tengok dan hadapi... setiap kali gua pi singgah solat kat Masjid nih... masuk waktu jer... tak ramai yang datang... dalam banyak kes.. cuma ader sekitar 11 orang atau lebih skit jer termasuk Imam...

Yang jadi gua bengang tue... Masjid nih punya peel aderlah dengan mengunci pintu pagar utama dengan mangga... jadi sesapa yang nak singgah solat.. kena letak kereta kat luar pagar jer.. hanya motor jer boleh masuk ikut pintu kecik...


Gua tak pasti la kalu hari Jumaat pintu pagar nih dibukak ker tidak... tapi kalu waktu-waktu solat yang lain... jangan mimpi la pintu pagar nih dibukak... Yang jadi geram tue.. bukan aper... kawasan parking kat dalam Masjid tue punyalah besar... bertar... tapi... tak boleh dimanfaatkan...


Biler gua tanya kepada kengkawan yang selalu berurusan di Universiti Malaysia Pahang tue.. depa kata.. tak ramai orang nak guna Masjid tue untuk solat waktu pasai keselamatan kereta yang diparking diluar kawasan Masjid (kat tepi jalan tue) tidak terjamin... ader pernah cermin kereta kawan gua kena pecah oleh penyamun untuk amik barang berharga.. masa dier letak kereta dier kat luar untuk singgah solat Isya' ...


Hampeh tul la.... buat Masjid tapi fasiliti tarak boleh guna... baik tak payah ader kawasan lapang kat dalam "compound" Masjid tue.... aper daaa....

Lagi satu... mana pergi anak khariah kat situ... banyak ooo Masjid yang dekat dengan dier... semuanya dalam lingkungan 2 hingga 5 KM jer... pergh.... Masjid Dhirar ker nih...

Aper Cer Kuin 5?

Bhai... gua tarak paham.... ini semua macam ader main politik haram.... biler kena kat mahasiswa Kolej Universiti Insaniah (KUIN)... PAS sonyap yo... tapi biler kena kat UPSI... PAS melambung kecoh... Dewan Pemuda pon kecoh gak...

Err... Kenaper biler Mahasiswa KUIN kena gantung belajar pasai berdemo ... PAS sonyap yo... takkan takder nak bagi komen amender...

Atau PAS sendirik pon double standard... wei.. depan media... PAS tak stuju ngan AUKU... tapi blakang media.. PAS memang stuju ngan AUKU... buktinyer kat kes KUIN 5...

So... aper cer Kuin 5?

Takkan ko double standard.... Gua tau la MB Kedah si Azizan tue chenge skit... tapi kalu PAS dan Pemuda PAS dok senyap jer.. kira tabley pakai gak PAS nih (sori aaa.. gua ahli PAS gak)

Ini macam kalu... gua berani jamin yang AUKU tue takkan dibatalkan atau dimansuhkan kalu Pakatan Rakyat dapat perintah Malaysia... sebab .... dengan cara inilah diorang boleh menyekat aktiviti anti Pakatan Rakyat....

Cheiy.... macam siot jer... aper plak boleh double standard nih.... cakap tarak srupa bikin ka??? ... Hampeh...

BACA SINI :

1. Kuin 5: Mahasiswa protes sikap membisu PAS

2. We are all KUIN 5

Hang Tuah Lima Bersaudara

Hahaha.... tadi ader gua terbaca satu komen "terbaek" kat Blog TukarTiub ... ader satu kawan tue komen kat situe... kalu tak silap gua nama dier Cob Nobbler ...

Dier punya komen macam nih... hahaha

Cob Nobbler berkata...
Hang Tuah lima bersaudara ni sebenarnya konsep pertama Power Rangers.

Ada lima bersaudara. Mereka bergabung tenaga menentang raksasa yang datang dari planet lain.

19 JANUARI 2012 2:06 PG


Hahaha... tue yang gua tarak tahan tue.... Hang Tuah lima bersaudara nih lah yang kot jadi idola pencipta watak Mighty Morphin Power Rangers .... hahahaha... itu nasib baik 5 bersaudara jer... cer kalau tujuh (7) bersaudara.... mesti jadi idola kepada syarikat Tsuburaya yang terbitkan cerita Ultraman tue...

Bukan ker Ultraman tue ader 7 bersaudara.... hahaha... Nasib baik la Hang Tuah tue lima bersaudara.... hahahaha...

Maknanyer.. konsep superpower nih memang dipelopori dari Malaysia... boleh masuk Guinness Book Of World Record nih... hehehe...

So.. Hang Tuah memang takder.. sebab takder rekod.. sedangkan Kerajaan Cina dan India memang ader simpan rekod-rekod lama.... macam mana boleh missed itu Hang Tuah.... hehehe... atau Hang Tuah nih sebenarnya aderlah Hang Buah.. atau Hang Nak Pi Mana ... atau Pungkoq Hang.... hahahaha

Melayu.. Melayu.... hahaha.... itu macam kalu itu Taming Sari punya keris tarak ujud la kat Negeri Perak... hahaha... takkan Sultan pon tipu kot... atau Sultan pon kena tipu.... hahaha... karut.. karut...

Okeh la.... la nih... hang jangan dok baca artikel ja... hang buat la kajian skit... hahaha... hang jangan gelak aaaa.... woi.. woi... hang nak pi mana tue..... hahaha....

Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus

Bhai... gua cukup tarak puas hati ngan "Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue... sebab pasai dier tergadai demokrasi di negeri kelahiran gua... Perak Darul Ridzuan...

Dulu masa sebelum "Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue berkuasa .... semua sistem pentadbiran kenegerian berjalan dengan lancar mengikut undang-undang dan susun atur sejak zaman berzaman... la nih... mmmm.... macam haram jer jadinyer...

Banyak tanah-tanah dan kawasan strategik dalam Negeri Perak telah dimilik peribadikan... malah diberikan secara "semacam percuma' kepada syarikat anak-anak dier.... malah satu syarikat pembinaan terbesar kat Negeri Perak Darul Ridzuan tue aderlah milik anaknya... err... milik dier jugak kan...

Itu belum lagi macam mana "Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue memanipulasi beberapa tanah pajakan 99 dan 999 tahun yang masih lagi tidak habis pajakannya (milik pajakan beberapa syarikat perlombongan bijih timah seperti Austral Amalgamated Tin, Southern Malayan Tin Dredging, Southern Kinta Consolidated, Osborne and Chappel dan beberapa syarikat lain) sehingga menjadi milik peribadinya ataupun anak-anaknya...

Sepatutnya setelah selesai atau apabila pemajar memulangkan balik tanah tersebut.. ianya akan menjadi milik Kerajaan... namun dengan "majik" yang ader... terus bertukar nama pemilik dan status pajakan menjadi "hak milik kekal/pegangan bebas" .... Sepatutnya tanah pajakan ini akan diklasifikasikan sebagai "Tanah Rezab" ... tapi tidak...

Itulah penangan "Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue.... gua dengar citer ramai dikalangan kaum keluarga sedara mara dier tak berapa berkenan dengan dier... malah ader yang mengatakan bahawa "Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue aderlah anak angkat jer... tapi yerla.. depa semua tarak brani nak bersuara.. sebab sudah kena ugut...

Macam chilaka betul la... tarak boley pakai punya worang... cheit...

18 January 2012

Ahmad Yunus Proksi Hassan Ali?

Bhai... gua cukup tak paham la... Nih Hadi Awang pilih Ahmad Yunus sebagai EXCO ganti Hassan Ali nih apersal... pelik aaa...

Satu Malaya dah tahu yang Ahmad Yunus nih ader hadir masa Hassan Ali buat press statement kat rumah dier... err... ader aper-aper ker antara Amhad Yunus ngan Hassan Ali... atau Hassan Ali ader story blakang sama itu Hadi Awang... err... musykil nih...

Gua tarak tau background itu Ahmad Yunus.. cuma gua pelik aaa.. why dier ader kat rumah Hassan Ali...

Aderkah dier support aper yang Hassan Ali buat (dier stuju ker)... atau dier simpati ngan Hassan Ali... ntahler... cuma rasanyer ader sikit macam tarak kena ngan aper yang dier buat tue.. ini just instinct gua jer... lu jangan ingat gua mau fitnah samer itu Ahmad Yunus...

Aper-aper pon gua harap yang Ahmad Yunus nih takkan jadi balachi atau proksi Hassan Ali dalam mengucar kacirkan DUN Selangor... cukuplah Hassan Ali sorang jer yang buat perangai macam tue...

Oh yer.. setakat yang gua dimaklumkan... err... nama Ahmad Yunus takder dalam senarai puak-puak UG.. tapi tak tau la... maybe dier meng"hide"kan nama dier... hehehe... sori aaa... gua bukan nak buat fitnah aaa... just wonders.... just tanya jer...

Harap benar Ahmad Yunus jangan jadi balachi/proksi Hassan Ali...

Lupakan Sebentar Hassan Ali

Bhai... gua nak nasihatkan semua pimpinan Pakatan Rakyat terutamanya dari PAS... tolong aaa... jangan lagi buat aper-aper statement untuk Hassan Ali... biar jer dier memekak sana sini dalam TV3 dan sebagainya sorang diri... jangan dilayan... biaq pi kat dia...

Tolong lupakan sebentar Hassan Ali nih.... lupakan sebentar aaa....

Lu orang sumer jangan lawan Hassan Ali.. jangan layan aper-aper statement dari dier... biar bloggers-bloggers jer yang jawab dan layan... lu orang pimpinan parti duduk diam-diam...

Sebab .. kalu lu orang lagi layan Hassan Ali... lagi besar dan naik tocang la dier... jadi lu orang jangan bagi aper-aper komen pasai Hassan Ali...

Biaq dier jadik macam "anjing menyalak bukit" ... bukit takder bergerak sikit pon.... anjing jer yang terjelir lidahnyer... hahaha

So.... benda penting yang lu orang kena buat aderlah dengan memanggil Nasharuddin Mat Isa kehadapan Lembaga Disiplin Parti untuk sesi soaljawab ... kiter nak tau aper sebab Nasharuddin Mat Isa nih kuarkan statement yang senada dengan Hassan Ali... kalu Nasharuddin Mat Isa nih dah takmo nak ikut Majlis Syura dan aper sahaja keputusan parti... dan lebih berperangai macam Hassan Ali.. lebih baik dier pon kena pecat...

Buat keputusan cepat.. jangan berlengah lagie....

16 January 2012

Siapa Cepat Dia Menang

Bhai.. kan ker gua dah bagitau dulu dah... siapa cepat dia menang.... Dalam minggu lepas gua ader tulis bagitau aderla terbaek jika Hadi Awang dedahkan cerita disebalik Kerajaan Perpaduan (UG) tue... lebih baik Hadi Awang dedahkan lebih awal.... sebelim...

Sebelum Hassan Ali amik kesempatan untuk dedahkan cerita disebalik Kerajaan Perpaduan (UG) nih...

Hadi Awang cuma ader masa dalam 2 minggu nih... kasi story lah skit pasai UG nih... kalu tidak... hehehe.. ader yang masak rasa gua ler dalam kes Kerajaan Perpaduan nih biler Hassan Ali dedahkan dalam road-tour dier..

Gua berani jamin yang Hassan Ali akan dapat buat road-tour tue... malah segala urusan dan kos ditanggung sepenuhnya... sebab ader yang backup Hassan Ali...

Yer la... pasai isu Kerajaan Perpaduan nih... isunya memang besar... tak tertanggung dek kapla para penyokong dan pendokong PAS serta ahli PAS.... mana taknyer... penat-penat buat kerja untuk jatuhkan UMNO.. ader plak mangkuk yang nak deal ngan UMNO...

So... sekarang nih bola terletak pada kaki Hadi Awang... dier nak mulakan sepak mula ataupun biarkan Hassan Ali rampas bola kat kaki Hadi Awang dan terus buat sepak mula dan akhirnya satu tendangan tajam ke pintu gol..

Semua mata dan telinga sedang terarah kepada Hadi Awang... dier nak mula atau tidak... siapa cepat dia menang....

Cuma gua saspek... nanti mesti ader orang akan pi luar negara pasai ader urusan... hehehe.. macam selalu la... hahahaha...

Siapa Disebalik Hassan Ali?

Bhai... setat dari petang semalam lagie ramai orang mesej dan call gua.. pasai nak tau citer sebenarnya.. aper yang terjadi dalam PAS sampaikan Hassan Ali dipecat... gua balas balik kat depa... err.. tarak baca ka gua punya blog... hahaha...

Rupanyer.. depa sebenarnya nak tau.... siapa yang bekap Hassan Ali? .... depa nak tau siapa disebalik Hassan Ali? ... hahaha...

Cheiy.... lu ingat gua nak dedahkan free-free jer ker... hehehe... gua takkan dedahkan la bhai... gua akan kasi sesiapa disebalik Hassan Ali tue mengelejat... gua nak kasi citer tue bocor dari mulut Hassan Ali atau kuncu-kuncunyer sendirik...

Tarak best la kalu gua kasi tau namer yang terlibat.. nanti ader orang kater gua tembak jer lebih.... hahaha... takper-takper.. gua nak kasi sesiapa disebalik Hassan Ali tue mengelejat dulu... biler dier mengelejat.. dier akan melompat.. lepas tue mesti satu demi satu terbongkar rahsia.....

Hahaha... aper-aper pon... jangan aaa direct tanya gua.... Simpan skit untuk hari esok... hahaha

Terbaek ...



Hahahaha... terbaek la....

Hibernasi

Hahaha.... ader orang dok kasi warning samer gua .. diorang kater... jangan dok asyik bawak citer pasai Kerajaan Perpaduan... itu semua sudah jadi sejarah.. sudah tarak ujud dah... sudah kaput... sudah yilleks... siap mintak lagi jangan kaitkan orang itu dan orang ini dengan Kerajaan Perpaduan (UG).... hahaha... gua balas warning diorang dengan gelak jer... hahahaha

Semalam gua ader berborak ngan member-member lama.. diorang tanya gua agaknyer aper akan jadi ngan puak-puak Kerajaan Perpaduan ... hahaha... gua kater... puak-puak Kerajaan Perpaduan la nih semua sedang buat salah satu dari dua perkara nih...

1. Diorang akan hibernasi .... "hibernate" macam beruang polar... hahaha .. diorang akan hibernasi sampai selepas habis PRU13 ... masa tue diorang akan bergerak balik untuk "kununnya" menyatukan Melayu, Islam dan Raja-Raja... tapi sebenarnya depa dok giler nakkan kuasa dan jawatan.... semua sebab sen... sebab RM

2. Diorang akan mengelejat dan menonjolkan diri... yang cara kedua nih.. gua kureng yakin yang diorang akan buat.. yer la.. kalu buat awal.. nanti susah la orang tak pilih sebagai calon... susah la camtue nak pegang kuasa... tapi kalu ader dalam grup diorang yang spesis bangang... mungkin la diorang akan buat benda nih... sebagai contoh... lu orang boleh tengok kat Hassan Ali... dier dah pilih opsyen ke kedua nih... hahaha.. Nasharudin Mat Isa pulak takmo pilih opsyen ke dua....

Aper-aper pon.. gua berani saspek yang diorang akan gunakan teknik pertama... opsyen pertama... hibernasi... simpan kuku lagi la bhai... hahaha..

Lu ingat benda Kerajaan Perpaduan nih mainan ker.. halusinasi ker.. bayangan ker.. mimpi ker.... wei bhai... semua nih aderla perkara nyata.. lu tengoklah nanti ... hahaha

15 January 2012

Akulah Parasit Itu

Bhai.... gua tak tahan nak gelak biler dengar statement Hassan Ali... dier kater dier tarak tahan lepak terus dalam PAS pasai ader banyak parasit dalam PAS... hahaha... Parasit yang menyusahkan dier... Parasit yang ganggu kerja buat dier... Parasit yang dedahkan semua agenda dan kelaku dier... hahaha...

Wei.. Untuk pengetahuan Hassan Ali dan kuncu-kuncu dier yang masih ader lagi dalam PAS... hahaha... sebenarnya gua lah parasit tue... hahaha... "Akulah Parasit Itu" .... hahaha

Hahaha.... parasit pon parasit la... tapi parasit kepada Hassan Ali dan puak-puak UG la... tak kisah la puak UG tue level maner... kalu level pemimpin kanan pon gua tibai... gua akan jadi Parasit itu...

Penat oooo .. selama nih dok nak kasi PAS (Barisan Alternatif @ Pakatan Rakyat) menang dalam setiap kali pilihanraya.. tak kisahlah pilihanraya kecil mahupun umum... penat aaa buat kerja.. dari habis tenaga sampailah habis modal RM... daripada kerja fotostat atau pasang bendera... sampailah buat kerja saraf .... penat oo... alih-alih mudah benar ader puak bodoh (ikut slanga Ustaz Azhar Idrus) yang dengan tetiba boleh berpakat dan deal ngan musuh... macam cilanat betul lar puak nih...

Sebab itulah dari awal lagi gua dan ramai kengkawan bersepakat untuk keluarkan/jatuhkan/bongkarkan/dedahkan aper sajer maklumat yang berupaya menjahanamkan PAS dari dalam... supaya puak cilaka yang nak menjahanamkan PAS dari dalam nih dapat didedahkan dan diambil tindakan...

Kalu lu nak tau... anasir sabotaj dari dalam PAS nih dah lama ader.. seingat gua dari zaman gua memula terlibat dengan politik nih... sekitar tahun 1985 .. masa tue lagie dah ader anasir jahat... cuma paling ketara masuknyer ramai anasir dan agen UMNO dalam PAS kemuncaknyer pada 1998 - 1999 ...

Jadi kalu Hassan Ali kater ader banyak parasit dalam PAS tue... hahaha.. sebenarnya dier dan kuncu-kuncunya yang masih ader dalam PAS (pelbagai hirarki) la yang jadi parasit.. yang nak menjahanamkan PAS... cilakak tul la..

So.... sudah-sudah la tue Hassan Ali... lu sudah tarak laku satu sen pon.... hahaha

Mat Sabu Bercakap Benar

Bhai... gua nak lu tau satu mender... Mat Sabu bercakap benar biler mengatakan bahawa ader orang dalam UMNO yang bagi kerjasama untuk jatuhkan UMNO.... betul tue.. gua stuju.. dan gua percaya...

Samer gak macam gua percaya dan stuju biler ader maklumat yang sampai pada gua yang mengatakan bahawa ader orang dalam PAS yang bagi kerjasama untuk jatuhkan PAS...

Nhai.. kalu lu ingat PAS jer ader pembantu dalam UMNO... lu jangan ingat UMNO takder pembantu dalam PAS.... lu jangan salah sangka bhai... lu jangan silap bhai...

Nih... dalam Konvensyen Pakatan Rakyat ke 3 di Kedah nih... gua tengok ader sedikit kesepakatan dalam PR... tapi ... gua tak berapa berani jamin situasi selepas PRU 12 (2008) takkan jadi lagie...

Sebab ... gua saspek yang benda samer akan berlaku sekali lagi selepas PRU13.. biler ader puak-puak bodoh yang nak cepat kuasa... dok berpakat dengan UMNO dalam gelap... berpakat ikut pintu belakang....

Harap tak jadi la sekali lagi... tapi yer la.. cuma harapan... sebab puak-puak nih masih lagi melekat menongkat kuasa dalam PAS.... susah bhai...

14 January 2012

Al Fatihah Buat Yasmin Ahmad

Bhai... walaupun gua tak berapa berkenan ngan feel Yasmin Ahmad nih... tapi... hasil mutu kerja dier berkaitan dengan video documentary atau infomercial dier gua tetap respek abis... termasuklah video untuk sambutan perayaan di Malaysia nih...

Aper-aper pon... Al Fatihah buat Yasmin Ahmad... walaupun dier dah lama menemui Allah.. Tuhan Rabbul Jalil... moga Allah S.W.T mengampunkan segala dosa beliau...



Terbaek... Rasanyer inilah video sambutan perayaan di Malaysia yang terbaek selepas kepergian Almarhum Yasmin Ahmad... dan yang bukan dibuat oleh Almarhum Yasmin Ahmad... tapi menonjolkan gaya sentuhan karya Yasmin Ahmad...

Semoga satu hari nanti ini semua akan jadi kenyataan di Malaysia...

Kita semua "Anak Bangsa Malaysia"

Nordin Mat Top Dan Dr Azahari Husin Masih Hidup?

Pergh... kalu ikut statement Polis bebaru nih pasai 3 letupan di perkarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta tue.... mesti kiter semua ingat Nordin Mat Top dan Dr Azahari Husin masih hidup... err... hidup lagie ker Nordin Mat Top dan Dr Azahari Husin nih???

Yer la... Polis kater bom itu dipasang oleh professional... bom jangan yang hebat... malah begitu hebat sampaikan Polis tak dapat detect awal pemasangan bom jangka dibawah kon Polis tue..

Err... bom bawah kon Polis la bhai.. bukan kon JPJ.. dalam kawasan pemantauan ketat Polis lak tue... hebat... kawasan yang wartawan pon susah nak pi masa tue... sampaikan wartawan terpaksa berhujan tunggu nak dapat masuk kedalam kawasan tue...

Tapi yer la... Utusan Malaysia dok kata (sumber Polis yang sampaikan katanyer la) bom tue dipasang dan dibawak oleh kumpulan pro Anwar... kumpulan 901... hahaha... hebat... hebat betul...

Err... macam mana pengebom nih boleh lepas kawasan kawalan ketat pihak Polis nih... err.. atau hantu Nordin Mat Top dan Dr Azahari Husin yang sebenarnyer pasang dan letupkan bom jangka tue... pergh... hantu pon boleh pasang bom ker...

Rasanyer hantu jer yang boleh lepas lalu kat kawasan kawalan ketat Polis tue.. sebab hantu kiter tak nampak kan... hahaha...

Nordin Mat Top dan Dr Azahari Husin masih hidup lagi yer nampaknyer.... hahahaha...

p/s ... kalu nak tipu pon professional la skit.... hahahaha

Tak Laku Sesen Pun

Bhai.. gua kesian gak kat Hassan Ali... nampak sangat dah terbuangnyer.... tak laku sesen pun... PAS takmau kat dier... UMNO pon takmau... Sultan yang dier kata support kat dier pon takmau kat dier... mmmm.... PERKASA pun nampak macam mau tak mau jer...

Kesian dier... nampak betul macam kain buruk dah nih... tercampak dan terperuk takder saper yang mau... takder saper yang nak amik peduli..

Dulu... masa Hassan Ali dok ader dalam PAS... dalam EXCO Agama Kerajaan Selangor... UMNO dok puji dan tatang melangit kat dier... Sultan pon kononyer puji dan tatang melangit kat dier... la nih... biler dah dibuang dari PAS... biler dah takder jawatan dalam PAS... UMNO pon larik.... Sultan pon dah tak hingin...

Mmmmmm .... kesian Hassan Ali.... nampak sebijik macam tak laku sesen pun.... kesian...

Sabor la yer Hassan Ali... itu ler.... ader hikmahnyer... dulu masa dalam PAS bukan main lu takmo nak ikut keputusan parti... lu selalu tunjuk bongkak.. tunjuk ego.. siap macam cabar PAS suruh pecat lu... takper... takper... malah waktu kena pecat pon masih duk bantai PAS sampai tak hingat... siap berbangga sangat ader PhD... macam la orang lain takder PhD... macam la lu orang sorang jer yang pejuang Islam Tulen...

Oh yer.. lupa lak... Maner dier kawan baik lu Zulkifli Nordin tue... hahaha.. takkan dier takmau nak kawan ngan lu lagie...

Takper.. takper... peluru dan senjata yang lu ader dalam tangan tue.. rasa-rasanyer lu dah boleh kuarkan dah... takyah tunggu lama-lama... inilah masanyer lu balas balik... fight back... rahsia UG yang ader dalam tangan lu tue aper lagie... gunakanlah.... jangan tunggu lama-lama... jangan sampai masa tue Utusan (yang dok backing lu nih) pon dah takmo nak layan lu lagie...

Masa masih panas lagie nih.... info pon masih panas... kasi bongkar jer la cepat rahsia Kerajaan Perpaduan tue... masa masih lagi menyebelahi lu nih... cepat-cepat... hahahaha

12 January 2012

Kalu Hassan Ali Pejuang Islam Tulen, UMNO Tolonglah Ambil Dia

Bhai... ini satu statement paling pedas gua untuk Hassan Ali .... pasai Hassan Ali nih mengaku dier aderlah pejuang Islam tulen..

So.... kalu para penyokong dan pendokong UMNO/BN dok kecoh merata mengatakan bahawa Hassan Ali memang seorang pejuang Islam tulen.... gua nak mintak sesangat la supaya para penyokong dan pendokong UMNO/BN nih mendesak Najib Razak untuk menerima Hassan Ali sebagai ahli UMNO dan melantik dier menggantikan tempat Jamil Khir Baharom...

Dengan cara ini, ianya menunjukkan bahawa UMNO/BN lah kumpulan pejuang Islam yang tulen ... hahaha ... baru la betul..

Jangan lupa ambil samer sekor lagi yang mengaku dier pejuang Islam tulen... err... amik la itu Zulkifli Nordin sebagai ahli UMNO dan lantik dier ganti tempat Mashitah Ibrahim.... hahahaha

Itu macam kalu.. baru la nampak hebat UMNO/BN nih.... hahahaha

So.... Kalu Hassan Ali pejuang Islam tulen, UMNO tolonglah ambil dia... hahaha

Biar Betul JUSA Dapat RM 6000 Kenaikan

Jawatan Utama Sektor Awam (JUSA) khabarnyer akan dapat kenaikan sampai RM 6000 biler perlaksanaan SBPA nih berjalan... huh.. banyaknyer... err... info nih gua dapat dari rakan blogger lain...

Gua tak berani nak komen jauh-jauhn sebab maklumat dalaman gua belum dapat lagi sampai hari nih... Dah lama mintak ngan informer gua kat JPA dan Kementerian Kewangan... tapi.. yer la.. depa sibuk sampaikan tabley nak pass info kat gua... hahaha

Aper-aper pon.... kenaikan tue gua rasa jurangnyer terlalu banyak berbanding dengan pegawai yang satu takuk dibawah JUSA nih.... beza khabarnya hampir 8 atau 9 kali ganda.... giler aper perbezaan banyak tue...

Gua rasa aaa.. kakitangan kerajaan masih tak dapat clear lagi penjelasan mengenai SBPA ... Bini gua pon tak berapa clear info... Ntahla... aper sebenarnyer yang depa nak cover ntah ler...

Jangan sampai kakitangan awam buat tindakan boikot terhadap Kerajaan Malaysia udah ler... hahaha .... mampuih...

Oh yer.... malam semalam.. ader informer call kasitau kat gua bahawa sama ader petang hari nih atau pagi esok... Hassan Ali akan buat satu sidang akhbar mengenai jawatan EXCO yang disandangnya... khabarnya dier akan tunjukkan satu surat dari Istana yang mengarahkannya kekal dalam jawatan EXCO Agama di Selangor....

Hahaha.... kalu dier publish surat tue... cuba cek kesahihannyer... gua percaya memang sohih... sebab ader pihak dah tolong dier untuk dapatkan surat tue... Istana pulak senang nak sign surat yang dikarang dan dirangka oleh puak-puak tue... hahahaha

Kiter tengok dan lihat...

11 January 2012

Strategi Makan Tuan

Hahahaha... gua sungguh "gumbira" biler dapat tau yang Adam Adli kena gantung selama 3 semester... wei.. nanti dulu.. jangan marah kat gua pasai statement nih... baca sampai abis dulu..

Gua bukan aper.... memang rasa "gumbira" Adam Adli kena gantung 3 semester... bukan aper... dengan penggantungan nih... Adam Adli masih berpeluang untuk menamatkan pengajiannyer... bukan dier kena buang pon... kena gantung jer..

Jadi.. dalam masa penggantungan nih... ader masa la untuk Adam Adli jelajah satu Malaysia... jumpa dengan semua Mahasiswa/Mahasiswi IPTA/IPTS satu Malaysia.... boleh berkempen la dan bagi gerakan saraf untuk golongan yang dah boleh mengundi nih... takder la dier terganggu dengan pembelajaran dan pengajian... senang skit...

Dan gua berani jamin... kalu Adan Adli tour satu Malaysia nih... jumpa mahasiswa/mahasiswi... mesti akan dapat sambutan menggalakkan... mesti ramai yang akan join sesi kempen nih... aper lagi Adam Adli ooi... cepat buat...

Adam Adli patut berterima kasih kat UPSI sebab menggantungkannya selama 3 semester supaya dier dapat bergerak untuk berkempen dengan semua pelajar.... golongan muda... hahaha...

Ini lah yang gua katakan... strategi makan tuan... UPSI ingat dengan penggantungan nih.. akan boleh menyekat kebangkitan para pelajar mahasiswa/mahasiswi.. tapi mereka silap.. ini akan mencambahkan lagi sentimen ... memudahkan Adam Adli berkempen...

Kalu la UPSI mengambil tindakan membuang Adam Adli daripada pengajian... mesti senario dier akan lagi membebankan.. menyesakkan... memberikan seribu satu masalah kepada UMNO... Kiter semua tau aper sajer tindakan yang dibuat oleh UPSI terhadap Adam Adli memang ader campurtangan pihak politik dalam Kerajaan yang memerintah...

Kalu UPSI mengambil tindakan buang Adam Adli .. maka akan berlaku perang besar antara pelajar, mahasiswa dan mahasiswi terhadap UPSI dan UMNO serta BN secara otomatik... memang strategi nih.. strategi makan tuan....

Hahahahaha ... mampuih...

Bom Bawah Kon Polis?

Kan lawak namanyer... biler bom diletakkan bawah kon Polis... itu pon Polis kata tak tau saper yang letak... hahaha

Bhai.. cuba rasional skit... kon Polis nih biasanyer diletakkan berhampiran dengan kawasan-kawasan yang dijaga oleh Polis ... jadi biasanyer Polis akan beradi berhampiran...

Tarak logik la ader mamat mana ntah yang nak angkat kon tue dan letakkan bom jangka buatan sendirik kat situ... giler ker aper... mesti Polis akan nampak punya.... dan mesti akan lagi cepat kena tangkap....

So... tak logik kan kalu ader orang lain sabotajkan kon polis tue... hahaha

Gua saspek.. ini semua aderlah perancangan bhai... perancangan baik punyer ... perancangan teliti dan rapi dari puak-puak yang mudah ader akses dengan kon Polis tue... hahaha... takkan la orang lain yang buat.... tarak logik la...

Hahaha... lu mesti boleh agak gua saspek saper kan... hahahaha .. bukan senang nak letak bom bawah kon Polis ....

10 January 2012

Dimana Joe Jambul?

Dimana Joe Jambul? .... eh ... silap aaa... Dimana Ibrahim Ali Al Kataki.... hahaha...

Mana la lu sudah pergi.... kesian kat anak-anak katak yang ramai (err... ramai ker) yang datang lepak kat Masjid Wilayah pada 9 Januari... anak-anak katak ahli Perkasa nih kesian datang dari jauh... tapi bapak katak puru nih... langsung tak nampak muka...

Awat.. penat sangat kot solat hajat lepas waktu Asar sehari sebelumnyer kot... yer la... tak pernah orang buat solat sunat hajat lepas waktu Asar... kerja giler.. Nabi pon tak pernah buat.... hahaha... tapi yerla kan.. Katak mana tau takder boleh buat solat sunat lepas waktu Asar.. hahaha

Sebab itu la even solat Jenazah pon orang buat lepas Maghrib.... atau selepas Zohor... tapi tak pernah gua tengok orang buat solat Jenazah lepas waktu Asar...

Hahaha... ataupon Ibrahim Ali nih tak dapat datang ker Masjid Wilayah nih pasai bini dier tak kasi pergi... hahaha... yer la... orang takut bini kan... hahaha... cakap jer hebat... ngan bini pon takut.... mesti bini dier dah ader amik ilmu dari Rosmah Mansor... hahaha...

Hahaha... lawak la Ibrahim Ali nih... oh yer... samer gak perangai dier ngan Arman Panglima Ludah tue... hahaha... tue pon lagi sekor... tak nampak batang hidung... kecut telur ka? ... itu Adam Adli pon ader kat Masjid Wilayah aritue.. lepas tue dier pi Kompleks Mahkamah Jalan Duta... tarak nampak ka.. atau tarak brani... hahaha...

Ala... setakat Panglima Ludah boleh la.... samer gak ngan PEKIDA... cakap jer gempak... tapi semua tarak telur punya worang... hahaha

Masa Terbaik Bubarkan Parlimen

Bhai... gua rasa aaa.. skarang la masa terbaik bubarkan Parlimen... gua rasa aaaa Najib Razak kena amik inisiatif nih untuk bubarkan Parlimen.. sebabnya..

Sebabnyer... skrang nih momentum sokongan kepada Najib Razak aderlah cukup tinggi... so .. terbaek jika Najib Razak bubarkan Parlimen dan jalankan Pilihanraya Umum ke 13...

Memang masanyer sudah tepat.. masanyer telah seswai... takder lagi maser terbaek macam nih...

Tadi maser gua isi minyak motor.. ader pakcik tue (OKU - Orang Kuat UMNO) tegur gua.. dier kata kat gua... "Hah betul la aper yang engkau bagitau pakcik semalam... cumanya kalau berita dari Internet nih pakcik tak percaya sangat"....

Semalam... sebaik jer gua dapat maklumat daripada kengkawan dalam Internet pasai Anwar Ibrahim bebas... gua masa tue tengah isi minyak moto.. gua kasitau la pakcik tue (dier ader kat situe gak masa yang sama).... pakcik tue kata "ala semua tu tak boleh percaya" ... gua macam pelik sebabnyer maklumat yang gua dapat tue sohih benar....

Tadi masa gua tanya kat pakcik tue... kenaper pakcik tak percaya biler gua kasitau info semalam tue... pakcik tue jawab dengan muka selebetnyer... "Pakcik dan keluarga cuma percaya aper yang keluar kat berita TV3, radio RTM dan paper Utusan jer... yang lain semua tak boleh percaya"...

Hahahaha... gua gelak nak mampus rasanyer dalam hati... macam ini punya orang pon ader dalam dunia nih... hahaha.. patut pon senang sangat kena tipu... hahaha... rupanyer ramai lagi spesis yang macam pakcik nih... hahaha... OKU kan... nak buat camana.... hahaha

Sebab itue la gua rasakan terbaek kalu Najib bubarkan Parlimen sekarang pasai.. orang macam pakcik tue ramai dalam Malaysia nih.. dan sekarang depa semua tengah respek sama Najib.. depa kata "tengok... Najib tak kacau pun sistem Mahkamah" .... hahahaha

APCO.. APCO... hahaha

Hassan Ali Kekal EXCO

Hahaha... Bhai.. gua tak tau aper yang mungkin lu pikirkan.. tapi pada firasat gua... Hassan Ali kekal EXCO ... dier takkan letak jawatan punya...

Tak kisah la Khalid Ibrahim mintak Hassan Ali letakkan jawatan cara baik ker... Hadi Awang mintak Hassan Ali letakkan jawatan cara baik ker.. sori aaa.. Hassan Ali takkan letak jawatan... sebab aper aaa...

Sebab .... tak lama jer lagi dah nak pilihanraya... kalu Hassan Ali nak dapat pencen sebagai EXCO kanan .. dier kena duduk kekal sebagai EXCO cukup genap masa yang ditetapkan.... biasanyer kena genap satu penggal...

Jadi... gua saspek Hassan Ali takkan nak letak jawatan free-free ajer.. dier akan gunakan nama Sultan sebagai bekap dier... dier akan gunakan Setiausaha Kerajaan Negeri.. Khusrin tue sebagai balachi dier... hahaha..

Jangan mimpi la PAS nak dapat balik jawatan EXCO tue... Hassan Ali takkan bagi punya.. dier akan kekalkan diri dier kat jawatan tue... percayala...

Hassan Ali akan kekal EXCO... mampuih...

Nasharuddin Mat Isa Di Pecat?

Gua tak paham la... aper sebenarnya yang Nasharuddin Mat Isa nih maukan... dier nak kena pecat ker... Nak jadi hero pejuang Melayu Islam macam Hassan Ali ker... bhai.. bukan tabley nak jadi Heri Melayu Islam.. tapi kena tengok dulu jalan citer dier camana...

Camnie la... nak citer banyak pon depa kata Nasharuddin Mat Isa nih golongan agama... golongan ulama... golongan terpelajar... hahaha.. tapi pada gua... samer jer ngan Hassan Ali... berilmu.. tapi tak beramal dengan ilmu yang dier ader...

Dalam kes sekarang nih... yang lu orang sumer dah nampak jelas depan mata... pada gua... Nasharuddin Mat Isa nih pon perlu jugak di pecat... bukan aper... kalu PAS masih tinggalkan lagi malaun macam nih... malaun UG nih... malaun Kerajaan Perpaduan nih... gua berani jamin... PAS takkan pi mana pon... PAS akan kekal takuk lama gak...

La nih... suara dan cakap-cakap Nasharuddin Mat Isa nih senada dengan Hassan Ali... depa dok salahkan Anwar Ibrahim atas penurunan pangkat dan jawatan depa... walhal semua orang tau (tak semua la sebab banyak orang PAS yang menutup telinga dier biler gua dan kengkawan bawak citer UG nih) yang Nasharuddin Mat Isa dan Hassan Ali nih aderlah mamat-mamat yang beria-ia nakkan ujudnya Kerajaan Perpaduan antara PAS dan UMNO...

Itu belum lagi masuk ketua UG nih... ader dua tiga orang ketua besar UG masih duduk dalam PAS la nih... hahaha..

Dari aper pon.. damage yang dah dibuat oleh Hassan Ali dan Nasharuddin Mat Isa nih memanglah besar... tak tau nak cakap macam mana... diorang nih gua saspek ader agenda peribadi sendiri...

Kalu lu orang kata takkan la jadi camtue... cuba lu orang cek balik sejarah ulama PAS dahulu kala yang bernama Nakhaie Ahmad... aper jadi kat dier... skarang dah jadi UMNO... tapi dengan keilmuan agama yang dier ader... nampak jauh dah lari nyer... tabley pakai..

PAS tak terkejut dan takder hal kalu Presiden ka.. bekas Timbalan Presiden ka... Timbalan Mursyidul Am ka... Setiausaha Agung ka... nak join UMNO ... takder hal... nak buat camana... dah dalam diri tue dah teruja dengan UMNO... nak buat camana...

Cuma satu jer yang gua mintak.... Tolong aaa... tolong jangan buat kacau dalam PAS aaa... Majoriti ahli PAS (yang bukan bersekongkol dengan UG) masih lagi dalam semangat "Hizbul Muslimin" dan "Semangat Dari Gunung" ... dan kami takkan bergerak sedikit pon daripada tujuan asal PAS diujudkan...

Selagi mana UMNO tidak mau nak menegakkan haq Allah.. selagi itulah UMNO kami tentang.. kami lawan...

09 January 2012

Jom Qazaf

Bhai Anwar Ibrahim.... la nih lu dah dibebaskan oleh Mahkamah Sivil... dan demi untuk memastikan keadilan kepada semua.. lebih baik lu teruskan ngan Tuntutan Qazaf kat Mahkamah Syariah...

Itu lagi baik untuk lu ngan baik jugak untuk Saiful Bukhari Azlan...

Jadi.. gua mintak sangat la lu jangan berlengah untuk teruskan dengan tuntutan qazaf nih... so jom qazaf...

Jangan la lepas lu dah dibebaskan oleh Mahkamah Sivil terus lu takmo guna Mahkamah Syariah.... lawak kalu camtue... reputasi lu mesti akan tercalar...

So ... aper tunggu lagie... jom qazaf..

Disebalik Bebasnya Anwar Ibrahim

Bhai.... aper yang gua nak tulis nih... lu hadamkan dulu ... baca sampai abis... jangan baca sekerat-sekerat... Gua kali nih nak bawak tajuk "Disebalik Bebasnya Anwar Ibrahim"...

Okeh... lu ingat aaa.. aper sebab keputusan Mahkamah Tinggi berpihak kepada Anwar Ibrahim? ... Sila jawab tanpa emosi aaa...

Camnie... pada gua aaa... dibawah nih gua kumpulkan beberapa isu yang gua saspek aderlah pemangkin kepada bebasnya Anwar Ibrahim dalam kes Liwat II Saiful Bukhari Azlan...

1. Kalu Anwar Ibrahim kalah.... UMNO/BN akan dapat bala besar... sokongan terhadap Anwar Ibrahim akan datang mencurah-curah.. dan ini akan menyebabkan BN mungkin kalah dalam PRU13.

2. Kalu Anwar Ibrahim kalah.... mungkin akan berlaku pertembungan kuasa yang maha hebat .. lebih hebat dari gelombang 1998.. dan kali nih.. UMNO/BN mungkin tak boleh bangkit lagie..

Jadi... untuk memudahkan cara.... Anwar Ibrahim kena menang dalam perbicaraan kes liwat II nih..

1. Kalu Anwar Ibrahim bebas .... UMNO/BN dan segala media/blogger pencacai akan hebohkan citer yang kononnya Mahkamah di Malaysia telus dan adil serta tidak dipengaruhi oleh UMNO/BN .. dan ini mengubah persepsi rakyat (golongan pengundi atas pagar yang bilangannyer aderlah lebih dari 50%)

2. Kalu Anwar Ibrahim bebas .... Najib Razak akan dilihat sebagai seorang PM yang bagoosh.. yang tidak menggunakan pengaruhnya atas keputusan Mahkamah...

3. Kalu Anwar Ibrahim bebas .... amat payah untuk Pakatan Rakyat mengambilalih Putrajaya .... sebab golongan pengundi atas pagar telah berpihak kepada UMNO/BN...

4. Kalu Anwar Ibrahim bebas .... jangka hayat UMNO/BN akan lebih berpanjangan

5. Kalu Anwar Ibrahim bebas .... secara otomatiknya.. pengundi atas pagar akan dapat lihat bahawa keputusan Mahkamah bagi kes perlembagaan dan perundangan Negeri Perak Darul Ridzuan aderlah valid...

So.... jangan cepat hepi dulu bhai....orang Perak kater... "Jangan Ingke ... Nanti Nangis"

Perkida dan Perkasa?

Hahahaha.... Bhai.. gua dapat maklumat dari kengkawan yang datang solat Subuh kat Masjid Wilayah... depa kata tak nampak pon kelibat geng-geng Pekida dan Perkasa ..... takkan solat kat rumah jer kot... hahahaha...

Dengar citer semalam... Ibrahim Ali buat solat hajat lepas waktu Asar kat Masjid Wilayah .... hahaha.... ini lagi satu karut... amalan bidaah... Rasulullah ader bagitau yang takder solat antara Asar ke Maghrib.... jadi macam mana Perkasa boleh buat solat hajat lepas Asar...

Mana punya Mufti yang ajar lepas Asar boleh buat solat sunat..... hahaha

Bodo....

Geng songkok tinggi takder kelihatan la... hahaha... takkan takder telor kot... hahaha

Pagi Yang Panas

Bhai.... sori... gua tak dapat bersama dengan kengkawan yang lain untuk program 901.. pasai gua ader event lagi penting kat tempat lain... aper pon gua nak ucapkan selamat berjaya kepada semua yang hadir pagi nih kat Kompleks Mahkamah Jalan Duta..

Suasana pagi nih memang agak panas skit... bukan sebab cuaca... tapi sebab adernyer berpuluh roadblock merata tempat sepanjang perjalanan.. tak kira dari arah mana... Utara Selatan Timur dan Barat... hahaha

Dari aper yang gua perhatikan... kalu Anwar Ibrahim didapati bersalah .... mungkin akan berlaku provokasi dari beberapa agen provokasi yang didatangkan khas oleh pihak tertentu... manakala kalu Anwar Ibrahim tidak didapati bersalah... mungkin puak PEKIDA dan PERKASA akan melakukan provokasi...

Mana-mana pon... gua konpiden akan ader elemen provokasi dibuat.... yang akan mengundang bahana dari Polis... cuma harapnyer bagi semua .. jangan layan provokasi tak tentu hala tue.. ikut leader dan pimpinan Pakatan Rakyat... jangan nak memandai sendiri... cuba mintak bantuan Unit Amal ker...

Aper-aper pon.. selamat berdemo.... aiyark... rugi aaa gua tak dapat pegi....

08 January 2012

Zulkifli Nordin Pula Yang Mengelejat

Hahahaha.... Hassan Ali kena pecat dari PAS... tapi Zulkifli Nordin pula yang mengelejat... lawak la... hahaha

Zulkifli Nordin nih gua malas nak bantai dier ... sebab ianya seumpama "mencurahkan air ke daun keladi" ... "masuk ikut telinga kira, keluar telinga kanan"... hahaha... kata belajor tinggi.. tapi masih buduh dan bangang nak mampus... hahaha

Dier ingat Hassan Ali ader kuasa signifikan ker terhadap PAS... bhai... gua nak kasitau lu... Hassan Ali nih nothing.... takder mender punya... nobody... dier jer yang perasan dier bagus...

Kalu betul la Hassan Ali dan Zulkifli Nordin nih pejuang agama... aper pasai depa tak berani komen aper-aper pon pasai Jamil Khir menyalahgunakan duit zakat... Jamil Khir bukanlah Asnaf.... tak layak pon...

Tapi yer la... hero pejuang Islam dua ekor nih bukan nampak bab ini.. dier cuma nak glamer jer... hahaha... lain dari tue takder... zero.. nil.. kosong.. yilleks...

Gua nak tanya satu soklan kepada dua ekor mangkuk nih... berapa ramai dah orang bukan Islam yang korang berdua dah Islamkan... hahahaha.... kalu takder lagi... aper kelas mengaku pejuang Islam... at least secikai-cikai gua pon ... dah dua orang dah orang kafir yang gua berjaya Islamkan...

Hahaha.... Maleh aaa nak lawan ngan dua ekor mangkuk bodoh nih... hahaha.. buang masa jer...

Bye Bye Hassan Ali

Bye Bye Hassan Ali...

Kami ahli-ahli, penyokong dan pendokong Parti PAS ingin mengucapkan bye-bye kepada Hassan Ali... nampak gayanyer takder la chan kitorang nak buat jamuan perpisahan untuk lu... he he he..

Aper-aper pon .. gua berharap dengan ini isu "bai'ah" lu tue dah setel dah... so takder la lu susah ati sangat.. dan lepas nih senang la lu nak masuk UMNO.... takder sekatan dah...

Oh yer... semua dokumen berkaitan Parti PAS sila pulangkan yer.. hahaha...

..... nanti kalu lu nak dedahkan citer sebenar disebalik Kerajaan Perpaduan (UG) nih... aper salahnyer... gua persilakan... hahaha... jangan plak lewat sangat baru nak dedahkan... dedahkan la skrang....

Sayonara....

Sudah Kena Main

Hahahaha.... Baru lagie rasanyer gua ader story dalam tajuk "Baik Ada Makna" ... hahaha .... tak sampai pon 48 jam... dah dengar ader kejutan lain... hahaha...

Bhai... lu ingat senang-senang ker Polis nak lepaskan lu orang sumer berhimpun di perkarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta tue bhai... sori la...

Kebenaran yang Polis kasi itu hari cuma berlakon jer bhai... sajer nak tunjuk baik.. tapi sebenarnya nak twist itu ini.. hahahaha..

Gua berani jamin... nanti biler lu orang berkumpul... tetiba jer ader mamat mana ntah akan buat provokasi kepada Polis.. pas tue Polis akan masuk menyerbu... dan berlakulah kekecohan.. bukan sekali dua dah Polis buat cara camnie... dan berpuluh kali... hahaha.. dah masak dah bhai...

Yang best tue.. takder saper kenal pon mamat yang buat provokasi tue... orang lain yang buat provokasi.. orang lain yang kena belasah dan tangkap... hahaha... lepas tue... media pencacai akan twist segala cerita... akan buat cerita yang buruk jer...

Macam haram... tak percaya kalu.. tengoklah nanti.. gua dah dapat baca dah cara media pencacai dan Polis bertindak... hahahaha...

07 January 2012

Sudah-Sudah La Meminum Todi

Bhai ParpuKari... hahaha... sudah-sudah la meminum todi tue.... cukup-cukup la... todi tue haram... memabukkan... berdosa besar kalu dok minum todi... hahaha..

Nih gua nak tergelak baca artikel puak-puak peminum todi yang dok nak tunjuk pandai bab agama nih... hahaha... usahkan citer bab usul-fiqh... beza bab fardhu ain ngan fardhu kifayah pon puak-puak depa nih tergelong-gelong bagi jawapan...

Tambah pulak si ParpuKari dan Sanggah Tok Janggut yang jenis kaki todi nih... hahaha... lagilah khuyup....

Hahaha.... nih depa nak tunjuk lagi pandai dari Ustaz Azhar Idrus dalam bab agama... hahaha.. lawak la...

Insaflah... jangan sampai dah nak masuk kubur pon masih dok mabuk todi lagie... hahahaha

Hassan Ali Berani Kerana Bersebab

Hahaha.... lu tau tak bhai kenaper Hassan Ali berani bersuara macam-macam.... hahaha... takkan la lu tak boleh tangkap lagie... hahahaha

Bhai... lu ingat Jawatankuasa Disiplin PAS berani ker amik tindakan terhadap Hassan Ali... hahaha... lu ingat aaa... Hadi Awang ader berani ka bagi komen pasai tindakan Hassan Ali... lu ingat Hassan Ali berani ka buat camnie kalu dier takder bekap (backup)... hahaha .... Hassan Ali berani kerana bersebab la bhai...

Bhai... gua nak kasi tau lu.... ini Hassan Ali sudah berani buat ini macham pasai.. dier sudah berjaya buat strategi "Politik Genggam Telur" .... hahaha... telur saper dier genggam haaa...

Hahaha... Kalu Hassan Ali kena tindakan disiplin.... Hadi Awang mesti kecut perut punya... Mustafa Ali pon mesti samer.... hahahaha...

Ader satu ulama besar dalam PAS la nih bekap Hassan Ali la.... sebab itu Hassan Ali ader brani... lagipon Hassan Ali ader satu rahsia yang dier simpan... "kena kalu gua kasi bocor ini rahsia" ... hahahaha...

Sekarang nih... gua berani cabar Hadi Awang kasi story skit dan kenakan tindakan terhadap Hassan Ali... hahaha.....

Oh yer... lu mau tau pasai aper Hadi Awang takmo nak bagi masa untuk sesi soaljawab (ala terjah) yang Aduka Taruna buat kat Rusila dalam bulan Februari dulu.. hahaha .. pasai rahsia ini la... rahsia yang sekarang nih Hassan Ali sedang gunakan untuk strategi "Politik Genggam Telur"....

Hahahaha..... gua berani jamin Hadi Awang tarak brani punya mau kasi kena sama itu Hassan Ali... hahahaha...

06 January 2012

Baik Ada Makna

Bhai... lu ingat lagi dak sketsa dalam citer Madu Tiga lakonan P.Ramlee maser dier pergi kerumah Pak Ali.... masa yang dier berkenan ngan anak Pak Ali tue (lakonan Sarimah)... P.Ramlee buat perangai bukan main baik lagi... siap dier perdajaikan esisten dier tue... hahaha... Pak Ali der cakap..... itu sumer "Baik Ada Makna Tu" ....

Hahaha....

Serupa la jugak biler Polis dengan tidak semena-mena (kononnya hasil dari perbincangan ngan Azmin Ali - PKR) memberikan lampu hijau untuk Himpunan 901 dilakukan di perkarangan tempat letak kereta Komples Mahkamah Jalan Duta....

Hahaha....

Tak semudah itu bhai gua rasa Polis bagi line nih... ini mesti ader agenda nih... dan gua berani jamin semua ini aderlah agenda Najib Razak (yang diplankan oleh APCO)... agenda untuk bagi tau sumer rakyat bahawa Polis takder masalah nak kasi line untuk berhimpun... nak tunjuk baik... dan dalam pada tue.. lu tengok la.. dalam seminggu dua nih depa akan spin isu nih baek punya dalam media pencacai.. lu tengok jer la..

Lu tarak percaya gua kasitau nih takper... esok lusa lu boleh tengok sendirik...

Bhai.... lu ingat semua benda konon macam baik nih perkara biaser ka... hahaha... sori la bhai... ini semua baik ada makna nih... "telunjuk lurus kelingking berkait" ...

Dan inilah caranyer depa akan perkenakan Pakatan Rakyat .... supaya ader Pemimpin Pakatan Rakyat ingat Polis sudah bertindak neutral.... wei.. ini strategi nak menang pilihanraya la bhai... lu ingat aper...

Kalu bodoh lagi la pimpinan Pakatan Rakyat... gua tak tau mau kata aper.... buat malu jer... hahahaha

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1