Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 March 2010

Gua Nak Tanya Nih?

Bhai... gua nak tanya nih.. lu agak-agak la... Hassan Ali ngan Nasharudin Mat Isa nak ker turun bantu apa yang patut dalam kempen di P094 Hulu Selangor tue... kalau kawasan tue yang bertanding nanti orang PKR...

Gua rasa la.. dua-dua mangkuk nih akan paling culas nak mai tolong berkempen... yer la.. Diorang bukannyer ngam ngan PKR ... hehehe... diorang lebih ngam ngan UMNO/BN ... diorang tak usah la nak cover lagie... pekung sudah ramai yang tau.. hahaha

Ader member gua bagitau... Hassan Ali sebolehnya tidak akan mahu digandingkan berceramah ngan Khalid Ibrahim.... Khalid Samad pon dier tak mau gak... so... nih gua nak cadangkan... kalu kita nak tengok betapa retoriknya Hassan Ali tue... apa kata sesapa anjurkan satu sesi ceramah umum di P094 Hulu Selangor nanti yang mengandingkan Hassan Ali ngan salah satu dari dua Khalid nih... hahaha... kita tengok sapa yang lari... hahaha..

UMNO/BN memang dah terdesak... depa dah tak boleh nak guna calon bukan Melayu di P094 Hulu Selangor... pasai kalu letak gak.. sure kalah teruk... Opsyen yang ader.. pastinyer diorang akan letak kuda tua diorang... Muhammad Mohd Taib ... isu rasuah calon tak jadi hal.. ingat tak lagi Isa Samad (Isa Doraemon) yang bertanding di Port Dickson dulu... menang dengan bergaya aper... hahaha...

So.... berbalik kepada soalan gua kat atas tadi... lu agak la... Hassan Ali ngan Nasha aka turun dak bantu apa yang perlu dalam kempen di P094 Hulu Selangor nanti... hahaha... takkan Nasha akan sakit balik kot.. hahaha...

Kalu diorang kempen lebih-lebih nanti... camana geng UG nak dapat kepercayaan UMNO/BN nanti..... susah la nak cari makan... hahaha.. Oh yer... Gua nak tanya satu lagie nih.. Roslan SMS agak-agaknyer ader akan turun bantu ker di P094 nanti... hahaha

30 March 2010

Jangan Pilih Berudu

Ini nasihat gua kat Pakatan Rakyat... Tolong aaa.. jangan pilih berudu... gua ulang sekali lagi .... "JANGAN PILIH BERUDU" ... sebab berudu nih ader peluang untuk jadi katak... Bukan susah pon nak kenal "tadpole" @ berudu berbanding anak ikan ... senang jer...

Berudu biasanyer ader banyak kat dalam longkang... ader beratus-ratus.. kalau tak berpuluh-puluh.... Bentuk berudu nih sekali imbas nampak macam SPERMA ... hahaha.. jangan gelak la... kepala besar ... ekor kecik...

Jadi .... bagi kes PRK P094 Parlimen Hulu Selangor yang akan datang nih.. Pakatan Rakyat kena buat keputusan yang tepat... kena ujudkan satu jawatankuasa penilai dan pemilih calon pilihanraya dan calon wakil rakyat... kena buat screen test yang tepat, padat dan telus... tak boleh main tangkap muat jer... kalu tidak nanti ader plak yang tertangkap berudu jadi calon...

Tapis jangan tak tapis... pilih jangan tak pilih... kena bentuk satu jawatankuasa.. semua komponen Pakatan Rakyat kena letak wakil dalam jawatankuasa nih... ini kira cam lembaga penilai la... kena pilih sekurang-kurangnya 3 nama.... pastue 3 nama nie kasi publish kat semua penyokong Pakatan Rakyat... kasi tengok yang mana paling sesuai diantara yang sesuai... dah puas hati... baru la teruskan dengan kempen...

Apa-apa pun... tolong aaa... jangan la pilih berudu.. kalu nak tau masa satu saspek berudu.. pi la tanya bloggers-bloggers macam gua dan kengkawan... kitorang ader list suspected/projected tadpole (berudu)..... hahaha... jangan plak korang terkezut.... hahaha.. list yang ader pada gua agak panjang gak... mungkin ader yang terisi nama double... hahaha... nak list yang tepat lagie... pi tanya Pak Bakaq Haq (PenarikBeca) ... dier ader simpan list ... hahaha... AdukaTaruna dan Tulang Besi pon ader simpan gak... tapi diorang punya list sendiri la.. maybe tak match ngan list gua...

Jangan pilih berudu aaaaa...

25 March 2010

Zul Kulim & Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah 2008

Okeh... Semalam gua kasi citer sikit jer pasai Zul Kulim @ Zul Yang Bangang (Zul YB).. Hari nih gua nak citer kaitan antara Zul Kulim & Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah 2008 .... hahahaha... kan dah kantoi...

Lu rasa lu jadi lawyer sudah hebat aaa.... cakap apa sajer... suka-suka... So la nih mari kita semua kaji kesan apa yang Zul Yang Bangang (Zul Kulim @ Zul YB) nih cakap semalam... hehehe..

Dier kata ader orang tawarkan ganjaran kepada dier pada nilai yang besar supaya mengaitkan Najib Razak dan Rosmah Mansor dalam kes pembunuhan Altantuya... hehehehe... punya gah dan gempak dier punya citer semalam.. semua TV cover dier punya pendedahan.... hehehe...

Nih gua nak dedahkan satu perenggan (Bahagian IV) dalam Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah 2008 pada fasal 25 iaitu dibawah perenggan "Kewajipan Untuk Melaporkan Transaksi Penyogokan".

Ianya dibaca begini;

Kewajipan untuk melaporkan transaksi penyogokan

25.

(1) Mana-mana orang yang diberi, dijanjikan, atau ditawarkan,apa-apa suapan dengan melanggar mana-mana peruntukan Akta ini hendaklah melaporkan pemberian, janji atau tawaran itu, berserta dengan nama, jika diketahui, orang yang memberikan, menjanjikan atau menawarkan suapan itu kepadanya kepada pegawai Suruhanjaya atau pegawai polis yang paling hampir.

(2) Mana-mana orang yang tidak mematuhi subseksyen (1) melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi satu ratus ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi sepuluh tahun atau kedua-duanya.

(3) Mana-mana orang yang daripadanya suapan telah diminta atau diperoleh, atau suatu percubaan telah dibuat untuk memperoleh suapan itu, dengan melanggar mana-mana peruntukan Akta ini, hendaklah seawal yang mungkin selepas itu melaporkan permintaan atau perolehan, atau percubaan untuk memperoleh, suapan itu berserta dengan perihalan yang lengkap dan benar dan, jika diketahui, nama orang yang meminta, atau memperoleh, atau cuba memperoleh, suapan daripadanya itu kepada pegawai Suruhanjaya atau pegawai polis yang paling hampir.

(4) Mana-mana orang yang tidak, tanpa alasan yang munasabah, mematuhi subseksyen (3) melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi sepuluh ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau keduaduanya.

So.... apa cerita nih... Biler la Zul Kulim @ Zul Yang Bangang @ Zul YB yang kononnya terra bab undang-undang nih nak kena tahan nih... SPRM jangan plak buat lupa atau tak nampak... benda nih dah sah salah punya... siap ader bukti kat media lagi... ader Press Conference la... hehehe..

Jadinya... ini nasihat gua (gua bukan lawyer aaa....) kepada Zul Kulim.... Lain kali lu kalu nak tunjuk terra sebagai loyar ... buat betul-betul ... ini kan dah kena diklasifikasikan sebagai loyar buruk jer... hahaha..

Woi SPRM .. pi la tahan Zul Kulim dibawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah 2008 tue..... hahaha... cepat tangkap... kalu la SPRM tak tangkap... memang sohih la SPRM pun kuda kayu.. sudah kena beli... hahahaha

24 March 2010

Giler Glamer Rupanya Zul Yang Bangang (Zul YB)

Pergh.... memang sumer orang dah sangka dah.... memang sohih giler glamer rupanya Zul Yang Bangang (Zul YB) nih.. hahaha.. nak buat camana... takkan nak biarkan member baik dier siburung Bayan Baru yang dapat lebih highlight berbanding dier...

Sedangkan Zul YB nih lawyer.. jadi patutnyer dier lagi glamer berbanding siburung Bayan Baru (Zahrain YB) yang cuma bisnesman tue.. hahaha...

Kalu siburung Bayan Baru (Zahrain YB) tue dapat liputan meluas dalam akhbar picisan (contoh: Utusan Malaysia, Berita Harian, Metro, Kosmo, Sinar Harian) berhari-hari.... takkan Zul Yang Bangang (Zul YB) tak boleh dapat peluang yang sama... ini semua repo punya pasai...

Yer la... semua pasai nak naikkan saham diri sendiri... hehehe... takper la... janji dier syok.... janji dier gumbira... hahaha... Zul YB nih terkenal dengan cakap berdegar-degar.. tapi tahi sangkut gelegar... hahaha... cekap jer lebih....

Apa-apa pun.. ini semua sudah lawan tokey nih... Ibrahim Ali Al-Kataki mana mau letak muka nih.... orang bawahan semua sudah naik kapla... sudah lawan tokey... mana aci nih...

Takkan Ibrahim Ali Al-Kataki nak biarkan Zul YB dapat kredit dengan mudah dan senang... tentulah dier hangat hati... hahaha... Gua nak tengok biler plak Ibrahim Ali Al-Kataki nak menunjukkan kuasa katak emas dier... hahaha...

Zul Yang Bangang (Zul YB) nih dah makin jauh sesatnya.... hahaha.. tersesat dalam mencari keglameran sendiri... hahaha... dier ingat lagi dier buat macam-macam pendedahan nih.. lagi glamer diri dier... hahaha.. tapi sebenarnya.. jauh "Kenny Rogers" dari Microwave .... hahaha

Meludah kelangit... pastinya akan terkena gak ke muka sendiri... hahaha... tak lama lagi kita boleh lihat apa yang akan terkena kat Zul Yang Bangang nih... Kawan dier siburung Bayan Baru dah kena dah semalam.... hahaha ... memang la giler glamer rupanya Zul Yang Bangang nih....

Opocot ....

Opocot opah ko.... melatah la pulak.... hahaha.... Mana tak melatah... hahaha.. ader ADUN kat Indera Kayangan yang dah antar surat letak jawatan ADUN dier... hahaha... ADUN belah mana tue... Belah BN la... hahaha.. opocot...

Biler ADUN dah antar surat letak jawatan.. Tugas Speaker DUN adalah menyampaikan surat tersebut kepada Suruhanjaya Pilihanraya (SPR)...

Dulu tugas mengesahkan kekosongan kerusi DUN adalah tugas Speaker... tapi la nih.. semenjak kes kat Negeri Perak tue... kuasa mengesahkan kekosongan kerusi DUN adalah milik SPR sepenuhnya .... ntah macam mana plak benda nih boleh berlaku .. ntah la.. yang pasti ader pihak yang membelakangkan undang-undang dan perlembagaan..

So .. sekarang nih... Kalu UMNO/BN rasa sokongan dan kekuatan diorang tengah ditahap mantap.. dan kukuh... sepatutnya diorang akan berani buat piliharaya kecil (PRK)... tapi.....

Tapi... rasanyer la... UMNO/BN mana ader telor untuk menghadapi PRK lagi nih... hehehe.. dah kena sindrom takut kalah ... hahahaha.... sindrom takder telor... hahaha ...

Yer la... sesama UMNO kat Perlis pon bergomol la nih.. belum tambah ngan MIC dan MCA yang masih bertelagah sesama sendiri... hahaha... macam mana nak sepakat... susah la kalu camnie... hahaha.. Kalu buat PRK pon.. sure kantoi punya... buang masa jer... baik tunggu PRU13 jer... hahaha... itupon dah tahap takder telor dah tue... hahaha

Satu Kali Sudah Kena

Bhai Burung Bayan Baru... lu la nih satu kali sudah kena... lu ingat banyak best kasi kecoh satu Dewan Rakyat .... Ingat lu sudah jadi hero.. tapi.. rupanya lu satu kali sudah kena main... hahaha... lu sudah kantoi..

Lu sendiri la mau ingat... lu buat sama orang lain... lu kasi dajai sama orang lain... sepuluh kali orang lain kasi kena sama lu.. kasi dajai sama lu ... hahaha.. lu ingat ader orang mau backup sama lu... hahaha... sori la bhai... lu satu kali sudah kena... hahaha...

Lu bantai Anwar ... Anwar relaks jer... abis-abis kuar dewan... tapi biler lu kasi malu sama 8 orang Ahli Parlimen BN ... hehehehe.... memang la lu cari nahas... hahaha... sapa suruh lu kasi tau nama diorang... kan lu skrang sudah panas buntut.. hahaha...

Sorang dua jenis pengecut macam Puad Zarkashi dan Bung Mokhtar tue takper la.. diorang tak akan melawan punya... diorang jenis cover buntut sendiri jer.. diorang sebenarnya jenis pengecut.. takder telor... hahaha... tapi biler lu babitkan nama Ahli Parlimen Kalabakan.. Ghapur Salleh... hahaha... apa lagi... sudah mau perang la...

Lu ingat Ahli Parlimen Kalabakan tue jenis takder telor ker.. jenis takkan melawan ker... hahaha... lu silap la bhai... baik la nih lu pi menyorok kat mana-mana Padang Golf.. kalu tidak lu sure sakit punya... sure bertelor didahi nanti.... hahahaha... padan sama muka lu.... hahaha...

Dei.... Burung Bayan Baru ... lu ingat Ibrahim Ali Al-Kataki akan bantu lu ker... hahaha... dier tue pon jenis pengecut gak.. nampak jer gedebe.. tapi biler ader ramai kat belakang dier la... kalu dier sengsorang.. tak berani dier... dier pon maner ader telor.... hahahaha...

So... apa lagi tunggu... baik lu cha aliff butt .. hahaha.. UMNO/BN takkan terima sama lu... hahaha... lu sudah bikin taik... hahaha... padan muka lu... kan gua sudah bagitau.... lu satu kali sudah kena... hahahaha

23 March 2010

Burung Bayan

Bhai .... lu tau dak Burung Bayan .... Ala.. kat sesetengah tempat Burung Bayan nih orang panggil Burung Nuri.. ader gak yang panggil Burung Kakak Tua ... ader gak yang gelarkan Burung Bayan Tanau .... apa-apa pun semua ini tergolong dalam kumpulan burung yang nama saintifiknya adalah "Psittacidae"...

Okeh.. aper kaitan Burung Bayang sampaikan gua tulis artikel pasai burung nih... hahaha... tentu lu orang boleh agak kot... hahaha..

Semua orang tau Burung Bayan nih memang suka mengajuk cakap ... jadi kalu ader sesapa yang pandai mengajar Burung Bayan nih bercakap mencarut.. maka carutan lah yang kuar dari mulut Burung Bayan nih... kalu kita ajar Burung Bayan nih cakap benda baik... sure dier akan cakap benda baik gak... hahaha...

So... Aper kejadahnyer Burung Bayan Baru yang dah tua tue mengarut, mencarut, berbohong dan macam-macam lagie kat dalam Dewan Rakyat tue.... Gua tau ler dier Ahli Parlimen... yang dier meracau giler meroyan tak tentu hala tue pasai aper...

Gua rasa la... mesti Burung Bayan Baru tue dah diajar oleh seseorang untuk cakap macam tue.. Burung Bayan Baru tue apa la dier tau... orang suruh angguk... dier angguk... orang bagi kacang.. dier angguk... takder kacang dier mengamuk... hahaha...

Yang dier mengamuk sekarang nih.. semua pasai dier takder dapat makan kacang tuh.. hehehehe....

So.... wei Burung Bayan Baru... lu masih ader burung lagie ka? Lu masih ader burung punai ker? hahahahahahaha.... macam siot jer...

22 March 2010

Pihak Ketiga Telah Dikenalpasti

Pergh... dalam media hari nie kecoh pasai isu pihak ketiga yang disuarakan oleh KPN Musa Hassan ... dier kata ader pihak ketiga yang mencampuri urusan dan pentadbiran PDRM dengan memberikan arahan secara terus kepada anggotanya... Ada pihak mengatakan bahawa pihak ketiga ini telah dikenalpasti..

Yang lawaknyer la... saper dier pihak ketiga nih aaa....

Setahu gua la... biasanya pihak ketiga nih adalah syaitan... yer la... kalu ader dua orang (lelaki dan perempuan) duduk bersama... yang ketiganya adalah syaitan (setan)..

Jadi untuk kita faham apa sebenarnya yang dimaksudkan oleh KPN Musa Hassan nih... kita kena lihat sama ada pihak ketiga yang dimaksukkan mengganggu urusan dan pentadbiran PDRM itu sebenarnya adalah syaitan..

Syaitanlah yang paling suka menjadi pihak ketiga... sebab tue la memang banyak masalah kat dalam PDRM nih.. sebab semua pasai gangguan dari pihak ketiga (syaitan @ azzazil @ lucifer)

Jadi ... ini bermakna ... barang siapa yang terlibat mencampuri urusan PDRM dengan memberikan arahan yang tidak wajar ... maka orang tersebut bolehlah kita klasifikasikan sebagai syaitan...

Ini menunjukkan bahawa selama ini syaitanlah (yang berupa UMNO/BN) yang selalu menggangu dan mencampuri urusan dan pentadbiran PDRM.. Sohih dan nyata UMNO/BN adalah syaitan berdasarkan kepada konotasi ayat yang gua sertakan diatas tadi..

1Israel

1Israel .... apa tue.... macam best jer.... hahaha... memang la ader 1Israel jer selama nih... yer la... Zionis Israel cuma ader satu... bekas PM dier Moshe Dayan cuma ader sorang jer... hahaha...

Apa plak Kelab Penyokong BN di Parlimen tue nak kecohkah... bukankah 1Israel itu idea Ehud Barak .... ianya adalah untuk penyatuan seluruh Israel .. sama la macam 1Malaysia yang digunakan untuk penyatuan seluruh Malaysia... takkan pasai benda nih pon boleh kecoh...

Macam budak-budak la... cuba la matang skit wahai Ahli Parlimen ooi... lu orang punya gaya lebih teruk dari budak kecik... Persidangan Parlimen yang bebudak dulu buat tue pon rasanya lebih bertamadun dari lu orang...

Inilah yang gua katakan sejak dari dulu lagi.... mengelejat tak kena tempat... buat benda tak guna akal... guna kepala lutut jer.. tue yang jadi camnie.... Yang best tue... hehehe.. Kerajaan Malaysia guna syarikat PR yang sama Kerajaan Israel guna dulu...

Kata tak nak sokong Israel tapi guna gak khidmat syarikat yang ader kena mengena dengan Israel.. sama gak macam Kerajaan Malaysia gua perisian antivirus Symantec yang dibuat di Israel tue... hehehe....

So... kalu Kerajaan Malaysia sendiri takder masalah ngan syarikat dan negara Israel... aper der hal mangkuk-mangkuk Kelab Penyokong BN kat Parlimen tue menyalak tak tentu hala.... awat.. kena penyakit "rabies" ker... hahaha...

21 March 2010

Boleh Blah

Lu sapa... Melayu ka.. Cina ka... India ka.... Orang Asal ka.... ceh... semua boleh blah... gua tak peduli... (ayat ini bukan gua yang punya... hahaha) ... Semua boleh blah... sebab UMNO/BN tak peduli sama lu.... diorang cuma peduli masa PRU jer... masa mengundi... itupon diorang konfiden menang pasai banyak bagi gula-gula.... hahaha

Orang Melayu kena pedajai... tanah... biasiswa... pinjaman.. geran .. dan macam-macam lagi dek puak UMNO/BN nih... bukan sedikit masa.... lebih dari 50 tahun la bhai...

Orang Cina pun sama gak... kena pedajai... buat bisnes... kena ader share untuk UMNO/BN.... kalu tidak bisnes tue mesti terlungkup punya... macam-macam benda UMNO/BN akan buat... ader bantuan sure kena perlahap dek MCA (balachi UMNO/BN)...

Orang India pulak... asik kena pinggirkan sejak dulu... duduk diam la kat estet tue... kalu orang muda India jalan ramai-ramai naik kereta malam hari.. sure kena tahan punya... kalu kat roadblok... pasai apa... saspek gengster... Sekolah JK Tamil ader la baik sikit dari kandang kambing... peruntukan semua dirembat oleh balachi UMNO/BN iaitu MIC ...

Orang Asal (ader sesetengah puak kata Orang Asli)... lagi lama dah kena pedajai ... yer la.. tanah adat... tanah asal... dan yang berkaitan dengannya dah lama kena songlap... ader yang siap tukar hak milik lagie tue... Bantuan biasanya tiris ... JHEOA ntah buat apa ntah...

Semua orang boleh blah la... yang boleh tinggal dan kuasai 1Malaysia nih cuma UMNO/BN dan balachi-balachi dier jer.... yang lain boleh blah... macam siot jer...

18 March 2010

Atur Langkah, Susun Agenda.

Memang hebat la mangkuk sorang nih... mana tak hebat... dalam diam-diam dier telah dan sedang atur langkah, susun agenda .... yer la .. kalu tak atur langkah, susun agenda... macam mana nak berjaya menakluk dan mengekalkan kuasa... hahaha...

Hebat... hebat... yang pelik tue .. 1Malaysia tak perasan pon aper yang mangkuk ayun sorang nih tengah buat... dier buat depan mata tue... bukan berselindung pon... bersilat depan mata tue...

Mola-mola dier susun anak dier sebagai pengganti dier... itu takper la lagie... tapi bukan sorang anak dier yang dier susun ... tapi dua la bhai... yang lagi kasi terkezut gua nih... dier letak cucu dier plak dalam senarai yang berikutnya...

Pergh... hebat tul la.... banyak cantik idea dier nih yer... memang planning bagus tuh... hehehe... Yer la.. takut la nanti harta benda dan kuasa jatuh kat tangan orang lain.... putih mata nanti...

Masalahnya... SPRM tak nak cek ker benda nih... ini dah boleh diklasifikasikan sebagai salahguna kuasa tuh... ini dah kira macam rasuah tuh... memang tak boleh la kalu camnie...

Mangkuk nih pon dah tua dah.. dier dah tau tak lama lagie ader masa... jadi dier susun la baik-baik... hahaha.... yang mana boleh susun dier susun... yang mana tak boleh... dier akan pastikan lain kali ader pulak kaum kerabat dier yang tolong susunkan...

Aper-aper pon yang pastinyer agenda mangkuk nih untuk atur langkah, susun agenda gua dah dapat detect awal dah... hahaha... at least satu masa nanti ader chan la gua dedahkan sapa mangkuk nih.. hahaha...

17 March 2010

Bila Orang Asal Bertindak Membantah

Ader orang gelarkan diorang nih Orang Asli (OA) ... tapi yang seelok dan sewajarnya adalah lebih baik gelaran Orang Asal digunapakai.... Orang Asal memang penghuni asal Tanah ini... benar... tapi Orang Asal dipinggirkan... Sekarang tiba masanya bila orang asal bertindak membantah dengan berhimpun di Putrajaya hari nih...

Memang orang asal berhak untuk membantah Akta 134 Kanun Tanah Negara... yer la... ader klaus yang tidak diorang setuju.. kalu gua pon.. kalu ader benda yang gua rasa akan menjahanamkan gua dan seluruh keturunan gua satu masa nanti sure gua akan tentang...

Hak orang asal perlu dijaga... mereka sepatutnya mendapat lebih dari apa yang mereka dapat selama ini. Ini tanah diorang... diorang penghuni asal disini.. Orang Melayu datang selepas Orang Asal lama bertapak... bukan la gua nak kikis hak-hak orang Melayu... Perlembagaan ader letak perlindungan untuk hak-hak orang melayu...

Ini orang asal... gua tak perasan pon ader hak-hak orang asal tertulis didalam Perlembagaan Malaysia... mungkin gua tersilap kot.. terlepas pandang.... tapi takper... isu sekarang bukan isu Orang Melayu (OM) .. tetapi isu Orang Asal (OA) ...

JHEOA konon ditubuhkan untuk menyelaras dan membantu Orang Asal... tapi dalam banyak kes.. JHEOA lebih banyak berpolitik dan kurang membantu... Banyak peruntukan yang sewajarnya Orang Asal dapat dari JHEOA telah tiris tak tahu kemana....

Sekarang nih.. bila orang asal bertindak membantah... baru la Kerajaan akan bukak mata dan telinga... Pada gua la... adalah lebih wajar Orang Asal mengumpulkan lebih dari 1000 wakil dan menyuarakan bantahan mereka di Parlimen... biar Orang Asal gempur Parlimen dalam keadaan Parlimen sedang bersidang sekarang nih... Orang Asal perlu hantar memorandum secara terus kepada YDP Agung ... jangan tunggu lama-lama...

So... Agak-agak korang la... FRU akan belasah ker geng-geng Orang Asal yang berdemo dan berhimpun kat Putrajaya hari ni ... kalu FRU belasah... hehehe... ader chan ler kita tengok ramai yang kena sumpit nanti ... hahaha

Terkini: Tahniah buat Orang Asal yang berjaya menghimpunkan lebih dari 2000 anggota untuk menyertai demo di Putrajaya hari nie..

14 March 2010

ParpuKari, Pi Lah Bersara

Hahahaha... Parpukari dah sedih tue... dier dah rasa patah semangat tue.. hahaha... Bhai Parpukari ooi... Pi lah bersara ... hahaha... buat apa lu layan buat blog sokong UMNO/BN .. lu bukan dapat duit dan kredit pon... hahaha.... merajuk tak elok lama-lama ... hahaha

Parpukari .. parpukari... lawak la lu nih....

Lu dah tau yang UMNO/BN memang kaki rembat kredit.. yang bagus semua untuk depa... lu tolong diorang dengan memaki hamun Pakatan Rakyat buat aper... lu bukan dapat sen pon... hahaha.... buang masa lu jer.. baik dari lu buat laman blog House PK tue...lu buat jer laman blog blue ker.. lucah ker.. porno ker... cerita skodeng artis ker... hahahaha... sure masyuk punya la... hahaha

Gua tak tahan baca lu punya artikel yang panjang berjela siap merajuk ala cerita bollywood tue kat blog lu tadi... hahaha.. tak tahan gua... sedih gua.. hehehe.. mengalir air mata gua biler baca lu punya luahan hati tue... hahahaha...

Yang tak tahan tue... lu membandingkan diri lu sebagai seorang pejuang Melayu.... hahaha... bhai.. lu melayu ker... setahu gua lu tue mamak.... biler plak lu jadi Melayu.... boleh ker Mamak jadi Melayu... hahahaha... gua memang tak tahan ayat lu tuh... hahahaha... sedih.. sedih... pedih... hehehe

So... Apa-apa pun... nasihat gua sebagai blogger yang dah kira tahap otai dah nih... dah lama dah terlibat dengan dunia blog nih.... walaupun blog CipanTapirTenuk nih masih baru.. tapi gua memang dah lama berblog... nak tau blog yang mana.... cari la... Oh yer... nasihat gua la... lu tak payah la merajuk ala Sii Nurhaliza tue... buang masa jer... lu bukan blogger glamer... takder saper pimpinan UMNO/BN yang kenal lu... hahaha... buat malu jer merajuk tapi takder sesapa layan... hahahaha...

Baik lu bersara lagie bagus la bhai... hehehe... pi la bawak bersenam ker... pi gym ker... lu dah tahap obess tue... hahaha.. nanti tak pasai-masai jer mampus terkojol kena sakit jantung... hahaha....

12 March 2010

Jangan Dilayan Sibangang Tu

Tolong la... tolong jangan dilayan sibangang tu.... cukup la dier sorang yang bangang.... jangan la diberi peluang lebih ramai yang bangang... hehehe... Tolong la jangan ajak berdebat YB (Yang Bangang) Zulkifli Noordin a.k.a Zul Kulim tue... buang masa jer layan budak hingusan tue...

Dier masih lagi hingusan dalam bab berpolitik nih... Kalu dalam bab perundangan pon dier masih dikira hingusan (berapa banyak la kes yang dier dah menang).... ini kan pulak bab politik... Tolong la... Khalid Samad... tolong jangan malukan diri sendiri..

Biarlah budak hingusan Zul Kulim tue terbangang-bangang dan terkinja-kinja seorang diri dier... jangan dilayan... budak yang tak cukup suku tue tak perlu diberi muka... Dier sekarang nie tengah mempromo diri dier sebagai kononnya peguam syarie yang berpengalaman.. hahaha... siap gunakan TV dan akhbar lagie...

Zul Kulim tue cakap jer lebih.. nampak macam berani... tapi sebenarnya takder telor... kalu dier dier telor dan maruah... hehehe.. dah lama dier letak kerusi Ahli Parlimen dier.. tapi takper... kalu dier tak letak kerusi pon.. gua cabar dier bertanding atas tiket bebas pada PRU13 nanti... itupon kalu ader berani... tapi gua konfiden yang mangkuk ayun sorang nih pasti akan gunakan tiket UMNO/BN punya masa PRu13 nanti... dier mana ader duit dan jentera sendiri... sapa yang nak percaya dier...

Orang Kulim Bandar Baru sure tak akan bantu dier... itu hari masa PRU12 dier pon tak kuar duit langsung untuk urusan pilihanraya.... semua harap modal orang kasi... hahaha... duit deposit bertanding pon PKR yang sediakan... hahaha.. jentera mana dier ader sendiri... sebab apa... sebab dier takder duit.. dan kalu ader pon dier memang kedekut ...

So... kalu ader PRU13 nanti ... mana dier nak cekau duit dan jentera.... kalu tak dier dapat sponsor dari UMNO/BN mana lagie dier nak cari... hahaha... orang kampung kat Kulim Bandar Baru sure takkan tolong dier.. hahaha... hahaha...

Jadi kesimpulannya.... Jangan dilayan sibangang tue... biarkan dier terus membangangkan dirinya sendiri...

09 March 2010

Makanlah Duit Haram Ye Zulkifli Nordin Ooi

Makanlah duit haram yer YB (Yang Bangsat) Zulkifli Nordin ooi... lu dah berkhianat dengan rakyat yang mengundi lu kat Parlimen Kulim Bandar Baru pada PRU12 haritue... Lu diundi oleh rakyat... rakyat undi bukan berdasarkan kepada sosok tubuh lu tapi berdasarkan kepada sokongan rakyat buat Alternatif... so sekarang nih lu dsh berkhianat.. kuar dari Pakatan Rakyat... lu konon jadi bebas... bebas aper ker jadahnyer... tapi lu boleh plak makan duit haram elaun Ahli Parlimen tue...

Wei.. jawatan lu tue rakyat yang tentukan.. bukan lu sendiri yang tentukan.. so .. teruskanlah makan duit haram tue.. lu tau dak... seluruh pengundi Parlimen Kulim Bandar Baru yang undi lu itu hari dah haramkan duit elaun Ahli Parlimen lu.. diorang kata lu tak mewakili diorang la nih.. lu dah mewakili golongan bebas.. so lu tak layak nak amik elaun Ahli Parlimen tue..

Kalu lu konon orang yang kuat Islam nyer.. tentu lu dah letak jawatan.. dan tentulah lu takkan makan duit elaun tue.. dah jatuh haram tue lu dapat elaun tapi lu tak buat kerja.. dan tak mewakili pihak yang sepatutnya.. lu sepatutnya adalah wakil kepada undi rosak yang diterima pada PRU12 haritue bagi kawasan Parlimen Kulim Bandar Baru...

So... lu kata lu kuat Islam ...lu pegang hukum ... lu junjung Al Quran... so sekarang nih.. gua cabar lu .... taknak cabar la.. sebab lu memang sohih pengecut punya... jadi.. gua mahu lu letak jawatan Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru atas dasar Islam, Hukum dan Al-Quran berkuatkuasa serta merta... jika tidak... makan la lu duit haram.... bagi makan anak bini... elok sangat la tue... konon kuat Islam.... macam pundek la lu nih...

08 March 2010

Tiada Beban Batu Digalas

Giler ker aper nih... penyakit tak ketahuan nih dah lama dah terjangkit dalam PAS ... pelik la... bak kata pepatah... "Tiada Beban Batu Digalas" ... menyusahkan... buat aper la cari penyakit mendukung biawak hidup...

Kalu macam nie la mentaliti pimpinan PAS .... errr.. rasanyer tak akan kemana PAS nanti jadinyer... silap silap menjadi "Melukut Di Tepi Gantang" jer... Pimpinan atasan PAS la nih buat benda tambah celaru... macam-macam kerja bodoh dibuat oleh Pimpinan PAS .. sori aaa.. kalu pimpinan atasan PAS kata macam-macam... gua nak bagitau kat diorang... sila muhasabah diri tue..

UMNO dah jadi tong sampah... semua sampah sarap dikutip oleh UMNO .. yer la.. semua yang kuar dari PKR tue jenis berpenyakit.... penyakit politik dan duit.. ader syphilis, gonorrhea, HIV+ pon ader... tue yang kena kuar dari PKR tue... Yer la.. PKR sedang membersihkan diri dier dari penyakit nih..

Tapi yang pelik pulak tue... err... ader plak bangang mana ntah dalam pimpinan atasan PAS yang bersedia nak jadikan PAS nieh sebagai tong taik.... Yer la.. ader ker patut nak amik sampah sarah berpenyakit yang kuar dari PKR tue dan ajak masuk PAS... woi... bodoh... PAS bukan tong taik aaa.... Lu kalu bangang... lu bangang la sorang-sorang... bangsat punya pimpinan.... jenis tak baca buku punya pimpinan.... jenis pekak badak.. jenis buta mata dan hati...

Zulkifli Nordin tue... ader serupa jugak dengan peribahasa "Seperti Melepaskan Anjing Tersepit" ... lu ingat dier kalu masuk PAS nanti akan bersih perangai dier... Wei.. kalu dah ader penyakit dalam hati tue... kotor hitam... lu ingat boleh bersih ker... harap pakai kopiah ngan songkok jer... Woi... orang Indon yang tak Islam pon pakai kopiah dan songkok la... Zul Kulim nih lebih baik masuk UMNO... lebih sesuai dengan gerak tari dier...

Gua setuju sangat dengan artikel member gua Mudin001 nih... YB(Yang Bangang) Zul Kulim nih jenis manusia tak boleh pakai punya... giler glamer dan ego lebih... tak caya.. tanya la orang Kulim, Bandar Baru dan Lunas... hehehe

07 March 2010

Ada Dua Cerita Panas

Gua ader dua cerita hari nih... hahaha... memang best.. 3 hari gua cuti gua tak amik port pasai politik dan isu semasa kat 1Malaysia nih.. gua cuti la bhai.. baik bawak anak ngan bini jalan-jalan ... hahaha... Cuti-Cuti Malaysia... hahahaha

Apa-apa pun ini dier dua cerita panas tue.. hahaha

1. PKR tersilap pecat Zulkifli Nordin... la nih dier ader modal lagie besar nak jaja 1Malaysia kunun dier kena perdajal... kena pecat sebab pertahankan Islam dan Melayu.. walhal sebenarnya dier lebih pentingkan diri dier dan poket dier jer...

Lepas nieh.. tentu saham dier akan naik melonjak dalam UMNO/BN .. yer la.. alang-alang demand... baik demand tinggi... dier akan gunakan isu dier kena pecat dari PKR sebagai demand paling besar dier... Taktik dan teknik dier dah ramai yang boleh baca.. hahaha..

Sure lepas nih dier akan buat tour 1Malaysia... cerita pada semua yang PR nih dikawal oleh kafirun... hahaha... Sure dier akan sepentas dengan Mufti Harussani ... hahaha... Sapa akan sediakan pentas untuk road tour dier nih... hahahaha... tentulah tidak lain tidak bukan... UMNO/BN ... hahaha.. tapi kalu dier nieh dirembat oleh Ibrahim Ali untuk masuk PERKASA ... hahaha... UMNO/BN pon akan dapat tempiasnyer... hahaha...

Zulkifli Nordin nih jenis manusia yang "SUKA MENANGGGUK DI AIR KERUH" jer.... hahaha... pundek la lu Zul Kulim ooooi....

2. MCA dah berkecamuk... Wanita MCA dah mola belajar taktik dan teknik tukar Speaker Mesyuarat... hahaha... belajar dari sapa... Sapa lagi kalu bukan dengan Zambry Kadeer ... hahaha... Bukan setakat lantik Speaker baru.. tapi siap buat sidang baru tue.. hahaha..... Ini macam kalu lepas nieh MIC akan ikut cara yang sama... hahaha...

Jangan terkejut nanti bila Speaker UMNO pon akan kena rembat nanti.. yer la.. Semua dah belajar dengan Zambry Kadeer .... Precedent kat Negeri Perak dah digunapakai oleh semua... tak puas hati... kasi tarik dan tukar jer Speaker.... hahaha...

Yaabedabedu... hahaha... Wanita MCA dah lebih berani dari Pemuda MCA ... kira Wanita MCA lagi ader telor berbanding dengan Pemuda MCA ... hahaha...

Mari kita tepuk tangan ramai-ramai....

Oh yer.... berbalik kepada cerita "Numero Uno" tue... hehehe... Zul Kulim ooi... gua nasihatkan pada lu.. tak payah la nak bertopengkan Islam dan Melayu... baik lu citer terus terang yang lu lebih pentingkan poket dan jawatan lu... hahaha... Lu jangan jadi "MUNAFIK" la Zulkifli Nordin ooi....

03 March 2010

Apa Tunggu Lagi MP PAS ooi...

Dah ramai MP PKR yang keluar parti dan isytihar bebas.... sorang ke sorang yang kuar... nampak sangat trend dier... so... apa tunggu lagi MP PAS ooi.... tunggu apa lagi... dah dapat signal tue... kuar ajer la... Takkan takut kot...

MP PAS wakil Kelantan tue ... yang sorang tue.. biler la nak join UMNO/Bn... tak payah la nak tunggu lagie... ramai dah tau yang ko la kepala MP PAS yang akan belot nanti.. orang dah tau dah... so apa tunggu lagi

Tak sabar rasanyer gua nak tengok apa yang akan lu cakap nanti masa buat press conference masa kuar parti nanti... Masa tue gua rasa gua mungkin akan gelak terguling-guling dengar lu punya jawapan.... jawapan skema... ader skrip... hahaha

Tue ADUN PAS di Selangor sorang lagie tue.. biler ko nak blah aaa... orang dah tau tembelang lu... cepat la berambus... tak payah la buat muka cam innocent tue.. perjuangan politik lu sudah sampai ke penghjung... baik la blah sekarang sebelum lu kena singkir pada PRU13 nanti.. itu pon kalu ader...

Bila Ibrahim Ali Al Kataki Menghasut

Pening kepala la tengok NGO baru nih... nama nampak macam gah.. PERKASA... tapi sebenarnya takder telor... pengecut.. dan penakut... hahaha... Berani kerana dapat sokongan pihak tertentu dalam UMNO/BN.. Yang pelik tue.. macam mana boleh terlepas dari tindakan dibawah Akta Hasutan.... Ibrahim Ali Al Kataki menghasut ramai orang dah menggunakan PERKASA nih...

Kalu nak ikutkan... idea yang dibawak oleh PERKASA nih... mengancam perlembagaan... mengancam hagemoni rakyat dan negara... boleh mencetuskan insiden berbaur perkauman... Tapi macam macam boleh lepas nih...

Selalu tue rajin gak kita lihat anggota polis yang buat laporan polis supaya pihak-pihak yang didakwa disiasat... tapi.. kali nih.. dalam kes PERKASA nih.. takder seekor pon anggota polis yang nak buat laporan polis.... kenapa nih... macam setuju jer Ibrahim Ali Al Kataki nih menghasut...

Ibrahim Ali Al Kataki nieh dah tinggal nyawa-nyawa ikan jer dier dari politik... PRU13 nanti kalu dier bertanding atas tiket bebas.. rasanyer dier akan hilang wang pertaruhan.. hahaha ... sebab tue la dier gunakan isu Ketuanan Melayu dan PERKASA untuk menaikkan rating dier... tapi walau macam mana pon... orang dah kenal la hati budi Ibrahim Ali Al Kataki nih....

Dasar dedalu (ikan remora) dah dier nih... dasar melepaskan anjing tersepit...

Sekarang nih... gua cabar PDRM (Musa Hassan & The Gang) supaya tahan dan siasat Ibrahim Ali Al Kataki ini atas Akta Hasutan... itu pon kalu PDRM ader telor... tapi kalu takder telor... nak buat camana.... hahaha... Pendaftar Pertubuhan pon patut siasat dan gantung PERKASA sebab NGO ini lebih kepada menghasut... Macam mana la Pendaftar Pertubuhan (ROS) benarkan pendaftaran PERKASA nih.... macam ader agenda jer....

02 March 2010

MP PKR Dah Ramai Melompat, MP PAS Bila Lagi?

Hehehehe... Duit punya pasal... dunia punya pasal... perempuan punya pasal.... semua orang pusing kapla... hahaha... yang lemah iman dan amal... dah start melompat... seperti ramai ADUN dan MP PKR yang dah ramai melompat... gua skarang tgh tunggu jer... nak tengo saper ADUN dan MP PAS yang akan melompat terlebih dahulu....

MP PKR dah ramai melompat nih... MP PAS bila lagi? .... hahaha... jangan malu-malu dan jangan segan-segan... duduk dalam Pakatan Rakyat bukan boleh kaya punya... hehehe... lagi papa ader ler.... hahaha

Kalu dulu dalam PR... hidup menyelepek.... dah melompat masuk BN ... tak sampai sebulan terus mewah dan kaya raya... hahaha... elok la tue... baru la bagus... buat apa tunggu kat PR yang tak boleh bagi kesenangan tue... hahaha...

Nih.. gua tunggu gak dua MP PAS yang sorang wakil Selangor dan sorang lagi wakil Kelantan yang nak melompat nih... rumah dah besor dah sekarang nih... duduk dalam PAS tak kemana... tak boleh kaya punya... sapa yang akan melompat dulu tue dier kira lebih hebat la... awat tak lompat... takut bercerai dengan bini ka....

Wei... apa takut.. bini pon dah gayut... kat UMNO/BN nanti ramai Puteri UMNO ... muda-muda belaka.... bodi solid mantap... hahaha... boleh la ganti baru... So ... buat MP PAS selangor yang dok suka pakai songkok tue... elok-elok la lompat parti sekarang nih... buat apa tunggu lagie... hahaha...

Yang MP PAS Kelantan tue... hehehe.. lu nak jadi pensyarah semula kan... hehehe.. jangan riso... UMNO/BN boleh kasi lu jadi pensyarah sambilan balik kat UM ka... UKM ka..USM ka... UPM ka.. semua boleh belaka ... hahaha duit masyuk... hehehe... silap-silap diorang lantik lu jadi NC kat mana-mana IPTA nanti... hahaha....

Wei... kalo lu dua orang dah blah dari PR nanti... sure ramai pengikut lu macam ader la sorang orang besar dalam Penerangan PAS dulu tue yang akan ikut lu kuar dari PAS dan PR .. hehehe.. dier pon tak sabar nak dapat duit banyak nih... yer la.. setakat pakai Proton Waja aper der hal.. nak gak pakai kereta besar... la nih pon dah dapat kereta besar.. nak gak pakai Cayenne... hahaha

So... ini cabaran buat MP PKR, DAP dan PAS yang nak kuar dari parti dan PR... Sila berambus dengan cepat sebelum anda diberambuskan... hahaha

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1