Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 March 2010

Zul Kulim & Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah 2008

Okeh... Semalam gua kasi citer sikit jer pasai Zul Kulim @ Zul Yang Bangang (Zul YB).. Hari nih gua nak citer kaitan antara Zul Kulim & Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah 2008 .... hahahaha... kan dah kantoi...

Lu rasa lu jadi lawyer sudah hebat aaa.... cakap apa sajer... suka-suka... So la nih mari kita semua kaji kesan apa yang Zul Yang Bangang (Zul Kulim @ Zul YB) nih cakap semalam... hehehe..

Dier kata ader orang tawarkan ganjaran kepada dier pada nilai yang besar supaya mengaitkan Najib Razak dan Rosmah Mansor dalam kes pembunuhan Altantuya... hehehehe... punya gah dan gempak dier punya citer semalam.. semua TV cover dier punya pendedahan.... hehehe...

Nih gua nak dedahkan satu perenggan (Bahagian IV) dalam Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah 2008 pada fasal 25 iaitu dibawah perenggan "Kewajipan Untuk Melaporkan Transaksi Penyogokan".

Ianya dibaca begini;

Kewajipan untuk melaporkan transaksi penyogokan

25.

(1) Mana-mana orang yang diberi, dijanjikan, atau ditawarkan,apa-apa suapan dengan melanggar mana-mana peruntukan Akta ini hendaklah melaporkan pemberian, janji atau tawaran itu, berserta dengan nama, jika diketahui, orang yang memberikan, menjanjikan atau menawarkan suapan itu kepadanya kepada pegawai Suruhanjaya atau pegawai polis yang paling hampir.

(2) Mana-mana orang yang tidak mematuhi subseksyen (1) melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi satu ratus ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi sepuluh tahun atau kedua-duanya.

(3) Mana-mana orang yang daripadanya suapan telah diminta atau diperoleh, atau suatu percubaan telah dibuat untuk memperoleh suapan itu, dengan melanggar mana-mana peruntukan Akta ini, hendaklah seawal yang mungkin selepas itu melaporkan permintaan atau perolehan, atau percubaan untuk memperoleh, suapan itu berserta dengan perihalan yang lengkap dan benar dan, jika diketahui, nama orang yang meminta, atau memperoleh, atau cuba memperoleh, suapan daripadanya itu kepada pegawai Suruhanjaya atau pegawai polis yang paling hampir.

(4) Mana-mana orang yang tidak, tanpa alasan yang munasabah, mematuhi subseksyen (3) melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi sepuluh ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau keduaduanya.

So.... apa cerita nih... Biler la Zul Kulim @ Zul Yang Bangang @ Zul YB yang kononnya terra bab undang-undang nih nak kena tahan nih... SPRM jangan plak buat lupa atau tak nampak... benda nih dah sah salah punya... siap ader bukti kat media lagi... ader Press Conference la... hehehe..

Jadinya... ini nasihat gua (gua bukan lawyer aaa....) kepada Zul Kulim.... Lain kali lu kalu nak tunjuk terra sebagai loyar ... buat betul-betul ... ini kan dah kena diklasifikasikan sebagai loyar buruk jer... hahaha..

Woi SPRM .. pi la tahan Zul Kulim dibawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah 2008 tue..... hahaha... cepat tangkap... kalu la SPRM tak tangkap... memang sohih la SPRM pun kuda kayu.. sudah kena beli... hahahaha

4 comments:

  1. bodoh la kau ni.... kutuk org saja.. cube BAPAK LU KEE...MAK LUUU KEE.... JD MCM YB ZUL... LU NAK BELA X? WALAUPUN SALAH DISISI UNDANG!! HAHAHAHAH...

    CONFORM X KN??? HAHAHAH...

    RILEKS SUDAH BRO... JGN NYALAK2...
    MANA ADA POLITIK ZAMN SKUNK SUCI BERSIH 100% ..

    HAHAHAH!!

    ReplyDelete
  2. gua tauu lu mmg x kn eccept nyer... sbb lu bacolll...

    hahahahah...

    ReplyDelete
  3. Bhai Anonymous.

    Lu kalu brani letak nama la... ini kira cam dayus gak... guna anonymous... hahaha..

    Okeh..

    1. Undang-undang tetap undang-undang.. takder persoalan anak ker.. mak bapak ker... bini ker... semua tertakluk undang-undang... so apa der hal... Tambah plak kalu yang mengucapkan isu tue sepatutnya tahu banyak pasai undang-undang (pasai dier loyar)....

    2. Sori aa... gua tak balas pasai gua cuti la... kat romah malas nak layan Internet... hahaha... Gua dah antor email kat Zul YB pasai benda nih.. satu haram jadah pon dier tak berani jawab... so.. awat... Zul suda tada telor ka... kata cam brani jer...

    3. Atau sebenarnya lu nie memang Zul YB sendiri.. tapi takut nak bagitau nama sendiri .. takut nanti kena sembur bab undang-undang ngan gua... hahaha

    ReplyDelete
  4. salam

    Di sini saya nk mintak satu permintaan.Mohon tolong linkkan blog di sini.Saya harap permintaan ini dapat ditunaikan terima kasih.

    http://kedah-online.blogspot.com

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1