Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 February 2016

Early Edition

Bhai/DeeDee semua...

Ada orang gelak bila gua bawak keluar cerita "masa depan" ... Tapi gelak mereka itu serta merta jadik kamjat biler aper yang gua ceritakan tu jadik kenyataan keesokannya...

Macam selalu gua kata... Dalam banyak hal berkaitan politik di Malaysia, Agensi punya perkiraan jarang tersasar... Biasanya hampir tepat atau betul-betul tepat...

Ader kawan-kawan kata Agensi selalu dapat akhbar "Early Edition".... Macam dalam siri TV yang bertajuk sama... Hahaha...

Tapi sebenarny taklah dapat akhbar "Early Edition" tue... Kalau dapat sure gua dan bebudak lain akan tikam nombor ekor Magnum ENE atau Sport Toto.. Hahaha... Sure kaya punya..

By the way, 3 minggu lepas gua ada bagi sesi taklimat berkenaan politik Malaysia ......  Aper yang gua bagitau masa tu dah jadi hari ni... Dan akan terjadi lagi turutan dari perkara itu pada masa yang terdekat..

Jadi maklumat dah disampaikan... Sama ada nak guna aau tidak tu nasiblah... Hahaha.

ROS (pendaftar pertubuhan) pun dah sedia maklum perkara ini dan dokumentasinya telah lama dibuat.

28 February 2016

Hahaha. Sudah Ada Konsultan.

Bhai/DeeDee semua...

Wahlauwei... Sudah ader konsultan agama tue.. Cayalah... Lu orang ingat senang ka mau hafaz Quran... Lu orang ayat lazim pun kelaut... Hahaha... Gua tak kata la gua hafiz ker mender ker... Tapi yang pasti gua tak hafal Quran sepenuhnya... Gua hafal ayat lazim dan beberapa surah lagi aaa... Kira okeh la dari tak hafal langsung...

5 juz tue swnang-senang ja gua tackle... Hahaha

Terbaiklah... Masyuk... Sebulan gaji setahun... Hehehe


26 February 2016

Apa Nak Jadilah Dengan Malaysia Ni

Bhai/DeeDee semua...

Dulu gua selalu cakap kat kengkawan dan anak bini... Biler nampak orang pakai jubah berlengan pendek jalur-jalur warna ya.... Gua cakap ini fesyen Arab/Yahudi mabuk pun depa ingat konon sunnah la sangat,.. Hahaha.. Betul ... Baju jenis design macam tue biasa Arab atau Yahudi mabuk ja yang biasa pakai...

La nih fesyen jubah bangang sendat macam ini pulak masuk jadi trend kat Malaysia... Memang bangang kalo ader yang kata ini pakaian Sunnah.... Bodoh nak mampus la...

Pakaian kalau menggiurkan perempuan atau lelaki lain sudah dikira haram. Tambah lagi yang sengaja menonjolkan ke"sado"an .... Ader beza pakaian sunnah dengan pakaian jahiliyah.... Itu kalu faham la.. Hahaha



Bukankah sudah jadi bahan troll dan lawak... Memalukanlah.


25 February 2016

Musang Berbulu Ayam

Bhai/DeeDee semua..

Artikel ini pendek je. Sekadar nak bagitau... Berhati-hati pada musang berbulu ayam yang sedang masik dalam reban AMANAH..

Bukan setakat ada musang PAS atau UMNO dalam reban AMANAH.... tapi jangan terkejut bahawa ada juga musang Mahathir Mohamed yang sedang menyusup masuk dalam reban AMANAH.... Antara musang PAS, musang UMNO dengan musang Mahathir Mohamed.... lagi bahaya musang Mahathir Mohamed....

Sungguh la...

Bahaya sungguh...  Hahaha... ader masa nanti kalo free saya dedahkan nama-nama musang Mahathir Mohamed dalam AMANAH.

Okeh. babai

22 February 2016

Panas : Siapa Boleh Jawab Ni?

Bhai/DeeDee semua...

Siapa boleh jawab kos ni macam mana boleh mahal camnie? Hahaha

Maaflah kalau maklumat ini sampai kepada public. Sebab kalau dia dah menang rasanya tak ada masalah semua orang tahu kan,... Hehehe




Regroup

Bhai/DeeDee semua...

Sekarang nih adalah masa terbaik kalau Najib Razak nak umumkan pembubaran Parlimen dan memberikan laluan untuk PRU14 dalam masa 60 hari... Hahaha.. Sebab aper gua cakap camnie.. Sebab masa nih semua parti yang kononnya pro rakyat sedang kacau bilau ... 

PKR dengan berpecah belahnya serta ada banyak kem-kem yang berperang sesama sendiri... DAP yang sedang membarah dari dalam... Bertelagah bab ideologi... PAS pulak dengan tak habis-habis perasan bagoosh... Konon bajet suci murni... Hahaha... Dan AMANAH yang tidak ketahuan biji punca akibat dari kerja buat cytro yang bertelagah sesama sendiri...

Jadi terbaiknya masa semua parti lain yang pro rakyat nih belum regroup... Aderlah lebih baik Najib Razak takes the lead untuk membubarkan Parlimen dan seterusnya memberikan laluan untuk PRU14... Inilah taktik terbaik pada masa ini... Masa dimana semua parti musuh belum regroup... 

Jangan buat masa dah depa satu team... Hahaha...  Balun ja masa nih... Jangan bagi kesian... Jangan bagi laluan... Jangan bagi masa depa bernafas... Sebab parti yang katanya pro rakyat nih semua sebenarnya sama jer perangai nak amik peluang ja.., nak jadi pemimpin.. Nak kaut laba... Nak untung...

Bodoh ja kalu sesapa percaya yang depa nih punya niat murni nak pentingkan rakyat.... Hahaha

Ader paham ka???

20 February 2016

Kurang 24 Jam Tembelang Zahid Hamidi Terbongkar

Bhai/DeeDee semua...

Dalam dunia tanpa sempadan ni... Begitu mudah dan pantasnya berita merebak.. Sehinggakan ianya bergerak tanpa sempadan dan tanpa sekatan... Hahaha.. Yang pasti Zahid Hamidi sudah terkantoi... Sudah kena main...

Dier ingat dier nak mainkan 1Malaysia bab pekerja warga Bangladesh yang seramai 1.5 juta nih... Tapi... Hehehe... Dia pulak yang kena main... Hahaha... Padan muka dier... Padan muka... Hahaha


19 February 2016

Masyuk.

Bhai/DeeDee semua.

Hahaha... Memang masyuk.... Bisnes macam inilah bijak... Hahaha.... Sebijik macam bisnes AES...

Bergeliga otak penyamun... Yang bodoh tetap lah Jabatan Imigresen...


17 February 2016

Memang Lawak

Bhai/DeeDee semua...

Semalam gua tulis artikel panjang lebar tentang apa yang berlaku diluar negara... Hahaha.. biasa la... gua kena tuduh itu ini tu perkara biasa... Hahaha... Gua pun malas nak berdebat bagai... ye la... Gua dengan kerja gua dulu....  dan kerja gua memang payah orang awam ka... anggota keselamatan ka... anggota kerajaan ka... anggota swasta ka nak hadam... Takpa... bukan tujuan gua menulis nak bagi lu orang terima semua...

Hahaha... Lagi pun gua aper ada hal lu orang nak kondem bagai ... ye la... lu orang bukan pun berada di tempat gua masa gua berkhidmat dulu... Hahaha... Aper yang gua citer hanya sekitar 1% jer daripada semua perkara yang gua dan Agensi buat.... yang lain mana boleh citer bhai.... Hahaha...   Gua no hal la bhai...

Hahaha...

Ini gua nak citer pasai ader ostad yang gua tatau nak bagi status apa ngan dier nih... Hahaha... memang lawak banyak hujah dan point dier... Haha... tapi tak selawak ini... Hahaha... ini macam aaa... Haron Din yang katanyer hebat ngan Jin pon boleh kalah... Hahaha... walhal jin biler lihat dan dengar nama Haron Din siap gelak besar lagi...  pasai depa ingat insiden lama dulu masa Haron Din terlibat carik harta karun... Hahaha

Lawak siot.... Ostad yang kat dalam video nih memang patut pun diletakkan kat JAKIM... supaya lagi banyak dier menyesatkan dan bawak pemikiran ngarut dalam JAKIM... Hahaha... Nak best lagi suruh Ostad nih jaga Persijilan Halal... hahaha




DIGERUNI ALAM BUANA..siri kisah Dialog dengan Jin..Perghh..tu dia Zamihan pegang 4000 jin!!! Ce citer...Zamihan: Kamu kenal aku sapa?Jin jawab: Aku tahu mu Ust Zamihan, aku takut aku takut...Ceghita tak kalah...hebat benor cengitanya..Nabi pun tak tangkap jin..
Posted by Mohd Khairil Anwar on Wednesday, February 17, 2016

16 February 2016

Setelah Mereka Jahanamkan

Bhai/DeeDee semua...

Dahulu .... Iraq sasaran mereka.... Macam-macam pertuduhan dimainkan... kononnya berlaku pencabulan kuasa... penindasan terhadap rakyat... genocide... syiah bukan Islam la... macam-macam... ditambah lagi dengan mainan media dan pemberontakan dari dalam.... dan macam-macam kerja sabotaj yang didalangi oleh MOSSAD dan CIA dengan bantuan dan kerjasama dari pelbagai negara.... Hancur jadinya Iraq.... Dari satu kuasa yang besar dan kuat... terus dimusnahkan dari dalam.... dengan kerjasama erat Media Arab seperti Al Jazeera.....

Konon selepas Saddam tumbang, Iraq akan lebih berjaya dan demokratik.... Tapi apa yang berlaku akhirnya semua tahu.... yang mendapat laba adalah USA dan UK.... yang seronok dan tepuk tangan adalah ISRAEL

Sebelum Iraq menjadi mangsa... mereka dah tibai Afghanistan sebaik sahaja lepas perang Afghanistan lawan USSR (Russia).... masa tu depa guna idea yang sama gak.. kononnya Taliban adalah perosak... Kejam... sadis.... penjenayah... bunuh sana... rogol sini.... musnahkan berhala yang beribu tahun..... dan macam-macam lagilah propaganda mereka... masa ni Al Jazeera baru nak up.... sempat la guna media Arab... konon nampak sokong Islam..... walhal itu semua agenda CIA dan MOSSAD dengan memperkudakan UAE dan Qatar serta melembukan Arab Saudi.... Macam labahau jer... Yang best tu orang kita Melayu pun boleh terpengaruh dengan permainan Al Jazeera... ye la... Al Jazeera tu nampak macam pure pro Islam.... walhalnya Al Jazeera tue sama macam CNN jer...

Selepas Iraq kena tibai... dan selepas Afghanistan kena jahanamkan.... Depa buat propaganda di Libya.... Memang dah lama depa aim Libya nih... dah berapa kali depa buat kerja jahat kat sana... guna special force la... semua tak jalan.... tapi last-last depa terpaksa guna orang dalam... rakyat dalam negara tu sendiri kononnya Ghadaffi jahat... zalim... penzina... dan macam-macam lagi propaganda..... Yang ini lagi best... sebab masa ni depa dapat bantuan dari dua media yang nampak macam pro Islam iaitu Al Jazeera (seperti biasa) dan Al Arabiya... Hahaha... itu semua media gampang yang mainkan agenda CIA dan MOSSAD seperti biasa.... Dana pun dari sumber yang sama.... Macam sial jer.... masa ni even Orang Malaysia pun sokong jatuhkan Ghadaffi.... Hahaha... bodoh nak mampus percaya apa sahaja yang disuap oleh media Al Jazeera dan Al Arabiya.... tau la tak nak percaya CNN sebab media Amerika... tapi dok percaya dua media sialan tu aper hal...

Konon bila Ghadaffi tumbang... Libya jadi bebas dan berjaya... Hahaha... hancur bhai... hancur... negara dibedak-bedakkan antara beberapa kroni US.... Halliburton dapat berapa lubuk minyak kat sana.... Hahaha.... Mampuih... hancur negara Islam Libya yang cukup bagus sebenarnya kepada rakyat depa... Tapi yer la... orang semua dah lebih percaya pada mainan Al Jazeera dan Al Arabiya....

Hahaha....

Mesir pun jahanam kucar kacir sebab permainan dua media gampang ni... (Al Jazeera dan Al Arabiya).... semua kong kali kong macai dan balachi CIA dan MOSSAD..... pakai nama UAE, QATAR dan Arab Saudi...

Sekarang.... dari apa yang gua tahu... dah dekat 4 tahun depa cuba mainkan isu Syria.... Al Jazeera dan Al Arabiya cuba cucuk jarum bangsat depa macam biasa kat Syria..... Hari-hari cerita kononnya Bashar Al Assad dok bom dan bunuh rakyat dier... Giler la lu orang dok percaya mainan Al Jazeera dan Al Arabiya... dengan sokongan tambahan video dari YouTube yang ntah sahih atau tidak... Betul la kita dengar cakap Arab... dan ada dikalangan kita yang tahu berbahasa Arab... tapi itu semua boleh diejast...

Kematian dan kemalangan serta kerosakan harta benda adalah perkara biasa dalam peperangan dan pertempuran... Masalahnya perang berlaku dikawasan penduduk awam... sebab pemberontak dan agen-agen CIA/MOSSSAD memang guna kaedah ini untuk menampakkan bahawa Kerajaan Bashar Al Assad dok serang rakyat dan penduduk awam....

Korang tak pelik ker .... mostly semua pertempuran berlaku di kawasan pertempatan awam... Kalau betul pemberontak ini tak puas hati dengan kerajaan... kenapa tak bertempur di kawasan kem atau pangkalan tentera.... kenapa perlu di kawasan awam...

Tapi gua tau... lu orang bukannya nak amik tau benda simple macam ni... yer la.. sebab lu orang sudah kena racun dek media Al Jazeera dan Al Arabiya.... Lu orang dengar cerita semua dari rakan-rakan kat sana yang berada di kawasan pertempatan awam.... betul la tue ader perang kat sana... tapi kenapa perlu kat sana...

Kenapa pemberontak tak serang di kawasan pentadbiran Kerajaan Bashar Al Asssad... kawasan tentera... kawasan senjata tentera... kawasan kem tentera..... kenapa... kenapa.... Hahaha... lu orang mesti tak boleh nak jawab punya...

Nih lagi best... biler citer pasai DESH la... ISIS la... IS la... yang penggal kepala manusia (konon musuh) dan upload dalam YouTube macam orang gila siap sebut nama Allah la. takbir la.... walhal Allah Taala melarang pembunuhan macam tu.... walaupun dalam perang sekali pun... Lu orang tak pernah belajar ker apa yang Rasulullah s.a.w ajarkan macam mana sepatutnya pejuang Islam berperang....

Bodoh kalau lu orang percaya apa yang mangkuk ayun tu buat dalam YouTube itu selaras dengan kehendak perang dalam Islam.... Dalam Islam, tawanan perang diharamkan dibunuh tanpa sebab jika dia telah menyerah diri atau ditangkap. Sesiapa yang membunuh tawanan maka dia bukan umat Muhammad s.a.w ... dan Nabi takkan terima mereka....

Dan sekarang.... Malaysia dah terperangkap dengan mainan Arab Saudi... Bodoh punya Najib Razak... sampai kita dah join team untuk pergi perang di Yaman dan Syria.... walhal dah lama terbukti yang Arab Saudi tu memang celaka... memang balachi US.... memang balachi ISRAEL.... Elok sangat la tu pergi perang kat sana... Ingat kalau mati berperang dengan sesama Islam (tanpa sebab yang pasti) boleh tentu mati syahid.... Bodoh la wei....

Lu orang sumer ader pernah ke dengar penjelasan terperinci isu Syria ni dari mulut Bashar Al Assad... Tak ada kan... Apa yang korang dengar adalah ulasan media Al Jazeera dan Al Arabiya..... semua tu mana nak cover cerita betul pasai Syria... semua ada agenda ....

Tapi biasalah... Orang Islam memang mudah kena kencing dan kena tipu dengan CIA dan MOSSAD.... Hahaha... Depa dah lama tau macam mana nak mainkan isu... macam mana nak manipulate isu... macam mana nak implant diorang punya versi cerita .... hahaha.... bertahun dah.... depa dah kaji lama betul... sejak 1947 lagi.... depa twist cerita baek punya.... Ala .... macam citer pengeboman berani mati yang sejak dulu mesti dikaitkan dengan teroris Islam... sampai lu orang pun boleh percaya....

Kesian gua tengok lu orang sumer.... kesian sungguh la.... Sebab itulah UMNO/BN boleh kekal berkuasa di Malaysia.... sebab lu orang sumer mudah dipengaruhi dengan media.... small matter... By the way... Agensi tempat gua berkhidmat lebih 23 tahun dulu pun gunakan teknik "mempengaruhi minda dibawah sedar" lu orang sumer ... Hahaha.... nasib la lu orang....

Kesian... sungguh kesian....  pergh lama betul gua tak tulis sepanjang ini.... hahaha... tapi hari ni sajer gua tuliskannya... gua amik masa 10 minit ja nak tulis benda ni... macam air turun idea.... hahaha.. laju gak gua menaip dengan 2 jadi..... ahhaa...

P/S : sebab itulah lu orang sumer boleh kena main dengan media pasai isu MH370 dan MH17.... Hahaha.... pecah perut gua gelak nih... hahaha

Ader paham ka?

15 February 2016

Tak Rasa Pelik?

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang tak rasa pelik ke? Gua memang ada rasa pelik banyak... Bukan sebab apa... Sebelum Nik Aziz meninggal dunia... Apa sajer komen dari mulut PM, TPM, Menteri atau Timbalan Menteri...,kalau sehari tak tibai dan kutuk PAS macam tak sah...

Ader jer tak betul pasai PAS nih dimata UMNO..... Musuh UMNO hanyalah PAS je

Tapi ...

Selepas je Nik Aziz meninggal dunia.... Musuh UMNO sudah bertukar.... Sekarang DAP sudah jadi musuh nombor 1 negara nih... Langsung tak ada hujah relevan.... Sikit-sikit barua DAP lah..., balachi DAP... adoi,,, 


*** apersal gua asyik terlelap jer nih nak tulis artikel ni aaaa... Sori aaa tak dapat nak teruskan update  artikel ni... Adoilah... 

Untungnya Berniaga Bangla

Bhai/DeeDee semua...

Gua ada sikit malas nak tulis hari ni... sekadar nak bagitau lu orang sumer yang betapa untungnya berniaga bangla ni... Serupa macam berniaga hamba abdi la pulak... Haha,... gelak kena stail macam gelak penyamun Ponorogo... Hahaha

Untung sampai boleh dapat RM1;5 bilion senang-senang je... Hahaha... hebat...


14 February 2016

Murahnya PMBK Jual Tanah Di Kelantan

Bhai/DeeDee sekalian...

Gua tak tau nak kata apa dah... Penyakit di Kelantan nih dah makin teruk... Padan lah BN ada peluang besar untuk rampas kuasa negeri Kelantan.... Padan sungguh lar... Adoh....

Semenjak Nik Aziz dah tak ada ni.. makin pelik perjalanan pentadbiran Kerajaan Negeri Kelantan.... makin tak paham... Nak kata tak ada skil nak handle kerajaan negeri... dah lebih 25 tahun dah peganng Kelantan... tapi masih macam itu je...



Aper daa... Ada paham kerr???

Dengar Dan Fikir

Bhai/DeeDee semua...

Tak kisah la lu pro Mat Sabu ka... anti Mat Sabu ka... dengki Mat Sabu ka... atau balachi Mat Sabu ka......  cuba bukak telinga dan bukak hati tu untuk dengar dan fahami betul-betul apa yang Mat Sabu ni cakapkan.... Cuba kaji apa silapnya orang Melayu yang "konon"nya kuat Islamnya... dan kononnya tinggi ilmu agamanya....

Lu walaun ker... machai ker... balachi ker.... tolong dengar...  janji lu Melayu yang mengaku Islam... Tapi tak tau la kot yang lu bukan Melayu dan bukan berugama Islam sebenarnya.... Hahaha ... sebab kalo orang Melayu dan Islam... dia mesti boleh paham bijik butir apa yang Mat Sabu ni cakap.,,,

Kalo lu tak paham ... malah siap menganjingkan lagi Mat Sabu.... sohih la sama ada lu bodoh wal bangang atau sememangnya paria bukan Melayu dan bukan Islam.... Hahaha .... Akai jangan letak kat siku dan lutut la bhai... jangan jugak letak akai tu kat cakar rimau... Hahaha...

Ader paham ka???




Keluhan jiwa rasa bang mat #SahabatMatSabu
Posted by Bob Rasta Al Tertekan on Saturday, February 13, 2016

13 February 2016

Inilah Analisis Paling Lawak

Bhai/DeeDee semua...

Pagi-pagi buta tadi gua dah dapat maklumat ni.... Viral dibuat oleh puak PAS... Para walaun sedang jaja cerita ni... Sedang jaja analisa ini.... Inilah analisis paling lawak... Hahaha

Hahaha.. Lawak siot.... Ntah mana depa boleh kata ramai yang akan sokong PAS masa Apru14 nanti... Hahaha... Lawak siot.... Agaknya depa kira sekali semua budak-budak yang belajar di PASTI kot... Hahaha.. Kalau campur bebudak PASTI memang la lebih dari cukup...

Hahaha... Tapi budak-budak PASTI tu bersunat pun belum macam mana nak mengundi... Hahaha... Nampak sangat la bangangnya.... Hahaha


11 February 2016

Nyawa Bernilai RM0.80 Sahaja

Bhai/DeeDee semua...

Dah banyak kali kita dengar cerita ada yang kena tembak dari jarak dekat di Malaysia.... dalam banyak kes kita dengar saspek menggunakan pistol automatik... dengan peluru 9mm ... dan saspek berjaya melarikan diri dengan motorsikal Yamaha 135 warna merah....

Nampak tak senarionya? Nampak tak trend dia....

Mmmm.... ini semua kerja paid shooter la.... penembak berbayar.... @ pembunuh upahan....

Soalan yang selalu gua tanyakan kepada kengkawan di Jabatan "E" Bukit Aman aderlah..... aderkah ini kerja "local"... warganegara... Sebab sangat susah nak kesan saspeknya....

Ramai kengkawan yang bersetuju yang buat nih ader dua jenis orang..... yang mana mungkin melibatkan warga asing yang bekerja satu grup dengan warga tempatan... Macam contoh aaa.... yang bawak motor adalah warga tempatan... manakala yang jadi paid shooter aderlah warga asing...

Motor yang digunakan adalah motor sama ada curik atau motor dalam "tahanan" yang ditukarkan nombor pletnya.....sebab tu kalau dapat jumpa motor pon... takleh nak track kepada siapa yang punya sebab yang empunya ada alibi....

Pistol yang digunakan biasanyer bukan diseludup masuk ke Malaysia... tapi yang disewakan oleh pihak-pihak tertentu.... Harga peluru bukannya mahal sangat...  baru-baru ni gua ader beli sekotak 9mm punya peluru (30 bijik) jenama XXXX gua dapat pada harga RM0.80 sebijik.... sudah naik harga ... sudah ada GST ... dulu boleh dapat dalam RM0.60 sebijik... Pernah dulu gua beli peluru .38 untuk pistol kawan .... gua dapat pada harga RM0.45 sebijik... Murah betul nyawa manusia... bernilai sekita RM0.45 sahaja

Aper pon,,, kita biar PDRM selesaikan siasatan kes nih... tapi percayalah.. shooter dier takkan dapat dikesan dan dijejaki.


PAS Dahulu PAS Sekarang

Bhai/DeeDee semua...

Gua rasa dah ader banyak beza antara PAS dahulu dengan PAS sekarang.... Hahaha... Dahulu benda yang sekarang ni PAS buat amatlah PAS benci... tapi sekarang siap bekap lagi guna Dewan Ulama PAS.... Hahaha

Cukup-cukup la kencing orang guna label agama ni wei... Hahaha

(biar gambar berbicara)


Cerita Tahun 1969 ... Hahaha



10 February 2016

Cerita Tentang Syria - Siapa Disebalik Isu Ini

Bhai/DeeDee semua...

Rasanya sudah lama gua tak cerita isu-isu antarabangsa... yang gua dapat dari maklumat dalaman Agensi yang dulu gua pernah berkhidmat didalamnya... Bagi yang baru pertama kali baca blog ini... ini gua nak bagitau sikit.... Agensi kami adalah berkaitan dengan statistik dan data... serta kadang-kadang (banyak kali) terlibat dengan membersihkan kawasan untuk beri laluan kepada Agensi Keselamatan lain dari Malaysia untuk beroperasi....

Dalam banyak hal, Agensi biasanya juga terbabit dalam beberapa konflik yang ada kaitannnya dengan Islam dan Malaysia sama ada secara jelas mahupun secara kabur.... Ada banyak lagi perkara yang dibuat oleh Agensi disebalik tabir... Untuk itu Agensi punyai orang di hampir semua tempat dalam dunia ni termasuklah didalam negara....

Satu daripada kawasan operasi Agensi adalah di Syria.... dan disini Agensi dapat maklumat secara on-hand "direct to source" tanpa melalui mana-mana media atau sumber lain.... Dan maklumat ini semua penting bagi Malaysia untuk urusan geopolitik...

Oleh itu... maklumat kami bukan dari Al Jazeera... Al Arabia.... atau CNN ataupun dari media pro Bashar Al Assad seperti Al Watan dan Al Iqtisadi... Maklumat kami terus dari sumber... Maka dengan itu Agensi tahu apa yang sebenarnya yang terjadi di Syria.

Sebab itu gua kata... gus sokong Bashar Al Assad dalam menguruskan negaranya... betul lah perang mengakibatkan kehilangan nyawa dan kerosakan harta benda... kalau taknak hilang nyawa atau kerosakan harta benda jangan perang la bhai.... Kalo ader yang kata kenapa tembak dan serang orang awam..... Nih gua nak bagitau apa yang Agensi tahu....

Pihak pemberontak yang disokong oleh US, UK, Arab Saudi, Qatar dan UAE sebenarnya banyak kali menggunakan kawasan pertempatan orang awam sebagai kawasan pertempuran mereka.. Malah mereka menggunakan kawasan ini sebagai perisai awam dari serangan pihak kerajaan... Itu masalahnya.... Mereka ini tidak tahu bahawa mereka sebenarnya sedang di"main" oleh pihak Israel melalui agensi risikan Mossad dan bantuan Shin Bet....

Ini masalahnya....

Dalam kes kenapa Russia membantu Syria.... ianya terkait dengan perjanjian keselamatan antara dua negara....dimana Russia telah berjanji akan membantu Syria...Salah satunya adalah keselamatan semua telaga minyak milik Syria yang banyak itu dari diambil alih oleh US.... Salah satu tujuan US di Syria adalah sebenarnya lebih kepada urusan terkait dengan industri minyak dan gas...

Nanti gua sambung balik... Sementara tu baca link ni.

Mengapa Syria?
Sokongan Gua Terhadap Bashar Al Assad

07 February 2016

Hanya Yang Korup Sahaja Risau

Bhai/DeeDee semua...

Peguam Negara katanya nak buat peruntukan undang-undang yang baru... yang nak kenakan penjara seumur hidup kepada sesiapa yang membocorkan rahsia... iaitu pemberi maklumat.... pergh.... bangang ker dah aper si Apandi ni...

Bukan ker ada Akta Pemberi Maklumat... kenapa pulak nak kenakan tidakan hukuman penjara seumur hidup...

Nih mesti sebab nak selamatkan orang yang korup dan rasuah.... Sebab hanya yang korup dan rasuah sajer yang risau dan takut kepada pemberi maklumat.... yang membocorkan rahsia...  Nampak sangat lar.... memang nampak sangat...

Aper nak jadi la dapat Peguam Negara kaki bodek yang lagi lahabau dari Gani Patail...

Hahaha... bodoh nak mampus... Hahaha

06 February 2016

Siapa Boleh Beri Penjelasan?

Bhai/DeeDee semua ...

Gua adee terima snapshot ini dari sorang kawan.... Dia kata dia dapat ini dari satu wall dalam facebook... Jadi gua nak tanya... Siapa ada tahu benda ni dan boleh memberi penjelasan serta pengesahan cerita ni...

Harap ada yang tahu... Baru la best... Takmo la jadi fitnah... Haha


05 February 2016

Mahathir Mohamed Sudah Keluar UMNO?

Bhai/DeeDee semua...

Mahathir Mohamed nih satu la... Dier ingat pengaruh dier masih kuat lagi ker... Wei Mahathir Mohamed,.... Lu patut sudah tahu... Zaman sekarang bukan zaman macam lu handle dulu... Zaman sekarang zaman Rosmah Mansor... Zaman sekarang bukan zaman sogok duit....

Tapi...

Tapi zaman sekarang aderlah zaman C4... zaman tong dan simen... zaman tembak curi.... zaman gengster.... Tau dak...

Lu ingat ramai ka yang nak bekap lu dan anak lu... wei... diorang sumer takut la... tulur sudah kedalam... tulur sudah kena picit... tulur sudah kena ramas.... Hahaha.... Itu baru kena sikit ja penangan Hantu Kopek.... belum yang lebih ekstrem lagi...

Ader paham ka???

Biler Mahathir Mohamed nih nak keluar UMNO? Sudah keluar UMNO ke?? Hahaha ... Ugutan tu betul ka??? Hahaha... Ke acah-acah pondan je. Haha

Satu lagi.... Janganlah lekeh sangat.... hahaha


04 February 2016

Depa Kata ...

Bhai/DeeDee semua...

Depa kata lepas tandatangan setuju join TPPA ekonomi kita akan okeh... matawang kita akan lebih kukuh... dan ramai orang akan dapat manfaat darinya... Hahaha... gua gelak jer.... Hahaha... Cuba tengok gambar yang gua snapshotkan ni... patut lepas tandatangan TPPA ..... patutnya matawang kita lagi kukuh... tapi nampaknya matawang US Dollar pulak yang kukuh....

Hahaha,..,

Padan muka la semua kena kelentong dek Mustapha Mohamed tu.... Hahaha...




Janganlah Lekeh Sangat

Bhai/DeeDee semua..

Gua bab biler ader orang besar dalam parti lahabau nampak macam frust... tetiba ader plak malaun mana yang nak offer kedudukan dalam parti Pro Rakyat nih gua cukup menyampah... Betul-betul menyampah...

Ingat lagi masa PAS dok cucuk Kadir Sheikh Fadzir join dulu... lepas tue PKR duk cucuk Chua Jui Meng.... dan banyak lagi peel macam ni...

Ini semua celaka punya perangai... nampak sangat parti jadi lekeh... Wei.. janganlah lekeh sangat... memalukan lar...

Aper daaa...

Boleh tak jangan terhegeh-hegeh macam pelacur tua cari pelanggan.... siap offer macam-macam... malu la wei....

Ader paham ka???

03 February 2016

Satu Kesilapan Terbesar Mahathir Mohamed Adalah ...

Bhai/DeeDee semua...

Satu kesilapan besar Mahathir Mohamed adalah apabila dia menggelarkan PAS sebagai satu Parti Sampah .... Itulah kesilapan terbesar yang dia buat pada ketika anak dier Mukhriz Mahathir amat memerlukan sokongan dan bantuan daripada PAS....

Mahathir Mohamed mungkin tidak tahu bahawa nyawa politik Mukhriz Mahathir terletak pada 8 kerusi DUN yang dimiliki oleh PAS.... Tapi.. itulah orang kata... sesal dahulu pendapatan... sesal kemudian tidak berguna... Hahaha... padan muka dier...

Dikala anaknya Mukhriz Mahathir amat memerlukan sokongan dari ADUN PAS... masa tue lah pulak bapak dier buat taik... buat dajai... terus jahanamkan peluang dier... Ader ker patut Mahathir Mohamed kata PAS Parti Sampah.... jadi terus naya.... sokongan kepada Mukhriz Mahathir yang dah dapat awal terus terbalik kot...

Biler Najib Razak buat panggilan khas kepada "cinta" dier..... yang sedondon dengan dier pakai warna pink itu hari mintak sokongan... laju jer lebai ni layan... yer la.. cinta dier.... Semata-mata mau jaga hati "cinta" dier.. terus tetiba jer ader undi yang berkecuali....

Hahaha... padan muka Mahathir Mohamed.... Hahaha


Berundur Bukan Bererti Kalah

Bhai/DeeDee semua..

Korang kena ingat satu jer... Tak kira la Mukhriz dah letak jawatan sebagai MB Kedah... tapi lu orang jangan lupa... Perang betul tamat.... Mukhriz kena game dengan PAS.. sebab diberitakan bahawa ada arahan suruh ADUN PAS tarik balik sokongan kepada Mukhriz....

Itu yang jadi sebab kenapa Mukhriz tak dapat majoriti mudah dalam Dewan Undangan Negeri...

Tapi tak aper... itu semua sementara jer...

Jangan ingat Mukhriz terlalu lembik dan soft..... Tunggu masa jer... lepas nih akan lagi banyak peluru akan kena sama Najib Razak dan geng lebai dier.... hahaha.. Tunggu masa jer...

Hahaha... nanti gua catch-up lagi sambungan citer nih....

Babai...

Panas Pagi Ini Di Kedah

Bhai/DeeDee semua...

Artikel nih pendek jer... Sekadar nak tanya...

Pasai apa Polis tak kepung SUK Kedah macam yang depa buat masa kes yang lebih kurang sama di Perak.... Hahaha

Hahaha..

02 February 2016

Depa Kata Tak Boleh Kutuk Ulama

Bhai/DeeDee semua...

Depa kata tak boleh kutuk ulama... Kalau kutuk dan hina ulama.. Kira macam kutuk dan hina Nabi... Sat nak tanya depa la nih.... Ulama tu sapa? Takkan puak depa je booeh pegang titile Ulama... Puak-puak lain tak layak ka? 

So., kalau nak jadi ulama kena masuk puak depa ka.. Masuk parti depa ka.... Buduh la wei...

Habis tu hangpa dok tibai kutuk dan hina Ahmad Awang, Asri Zainul Abidin, Harussani semua tu boleh la pulak... Hangpa dok tibai Mufti Kedah, Mufti Perlis, Mufti, Perak, Mufti Johor, Mufti Wilayah Persekutuan, Mufti Pahang semua tu boleh la pulak...

Bingai tak sudah la hangpa nih... Sama macam perangai pentaksub Azhar Idrus...  Kita tibai Azhar Idrus atas perangai tak ikut akhlak Islamiyah bila bawak kereta (bawak macam pelesit) depa kata kita hina Ulama.... Tapi depa dok tibai orang lain (guru agama lain) boleh pulak..... Macam la Azhar Idrus tu maksum sangat... Taraf wali ke?

Bingai... Bingai... Aper nak jadi la korang sumer nih.... Bingai nak mampus....

Orang tibai Hadi Awang atas kapasiti politik dia, hangpa kata orang tibai atas kapasiti agama dia... Bodoh... Yang hangpa tibai Najib Razak boleh lah pulak.... Atas kapasiti apa hangpa tibai... Politik ka... Rasanya hangpa tibai semua sekali sampai atas kapasiti agama pun hangpa tibai...

Tak sedaq diri sungguh lar... Aper nak jadi la... Itu lar.. Banyak sangat minum ayaq basuh kaki tu yang sampai ketegaq.... Haha... Bingai dan bebal nak mampuih... Hahaha.... Wei jadi orang la wei... Jangan jadi tunggul... Hahaha

Aper daaa...

P/S : tolong habaq kat Azhar Idrus... Lain kali jangan bawak keter macam pelesit.... Kalau tau dah lambat... Keluar la awal... Jangan pedeghaih bawak keter macam pelesit... Itu perangai setan... Bukan akhlak Islamiyah....


Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1