Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

28 April 2016

Kesian Mamat Ni Stress...

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... Gua tengok pun rasa kesian.. Kesian sungguh la kat mamat ni ... dier stress gamaknyer... Ke malam tadi bini dier halau tido luar kot... tue yang pasai stress macam bangang nih... Hahaha... Lawak lar... memang lawak..

Aper nak jadi la... dok salahkan kaum Cina dan India yang dah jadi warganegara... konon negara Malaysia ni Negara Islam la konon.... Hahaha... mabuk Fil Kudha ker aper dier nih.... Cukup la Hadi Awang jer yang mabuk Fil Kudha.... lu jangan la wala' sangat sampai nak ikut sama mabuk... Hahaha...

Malaysia ni Negara Sekular la... Negara Sekular yang menyamar konon membawa imej Islamik.... Hahaha.... Tapi sistem dan undang-undang serta Perlembagaan semua sekular.... Hahaha... itu pon tak paham lagi ka??? Kesian... otak takder.... mungkin dia Zombie kot... sebab otak takder..... Hahaha...

Cina dan India tu dapat jadi warganegara sebab kebodohan Sultan-Sultan dan Raja-Raja Melayu la.... yang dok sign decree untuk benarkan Jus Soli berlaku.... Jadi kalo lu nak marah aper-aper... pi marah, berak atau kencing kat kubur Sultan dan Raja-Raja Melayu yang sign Jus Soli tu... Kalau berani la.... Takder akai kot... Huhu

Aper yang gua cakapkan tu aderlah fakta sejarah... sejarah tak tipu... so jangan la stress macam ni... kesian gua tengok...

Lagi satu.... wei bhai... bukak la plastik cover headrest kerusi kereta lu tu... Nampak sangat mentaliti kampung.... Hahaha.... Ker kereta baru beli... Hahaha... Lawak la....

27 April 2016

Lawak Walaun

Bhai/DeeDee semua...

Tak tahu dah nak kata apa.... Bebalisma tahap dewa jalan duta.... Hahaha.... Cakap lebih karang kecik ati pulak... Ketaksuban tahap melampau sampai dah tak nampak kebejatan dan kekalutan yang Hadi Awang buat... Sampai Allah Taala hijabkan pandangan depa ni kerana ketaksuban...

Hahaha... Nak buat macam mana... Spesis minum air kaki... Hahaha...

Ayah Pin dah kojol.. Ni tinggal Ayah Pink... Hahaha

Fastaqim... Fastakqim Furious... Hahaha


Selamat Menyambut Hari Tapir Sedunia.

Bhai/DeeDee semua..

27 April setiap tahun adalah Hari Tapir Sedunia. Tapir adalah satu binatang yang di sebut nama yang sama di seluruh dunia. Jadi binatang Cipan, Tapir dan Tenuk itu sebenarnya adalah binatang yang sama. Cuma namanya sahaja yang berbeza.

Hahaha




Kenapa Saya Tidak Mengulas PRN Sarawak?

Bhai/DeeDee semua..

Artikel ini pendek sahaja sekadar untuk menjawab kenapa saya tidak mengulas PRN Sarawak? Hahaha.... Rasanya semua orang boleh tahu pendirian saya... Hahaha... Jelas selalu saya bangkitkan isu ini...

Kalau nak berpolitik perlulah guna otak. Masalahnya Parti Pembangkang di Malaysia nih semuanya tak ada otak. Tak pandai nak berstrategi. Bodoh dan tamak haloba.

Sebab itulah sampai kiamat, insyaAllah BN akan terus memerintah Kerajaan Persekutuan Malaysia ... hanya kerana semua parti pembangkang yang ada bodoh-bodoh belaka. Hahaha... Ini realitilah bhai... realiti...

Hahaha... Terima kasih kerana bersedia untuk memberikan kemenangan solid kepada BN pada PRN Sarawak. Syabas BN. Tunjukkan cara sebenar untuk menang kepada parti-parti bebal yang bodoh wal bangang... Hahaha

Ader paham ka??? Hahaha

24 April 2016

Kebodohan Yang Tidak Dapat Dibendung

Bhai/DeeDee semua...

Selama ini Pulau Pimang tidak pernah mendapat Ketua Menteri dari kalangan orang Melayu. Sejak Merdeka tiada sekali pun orang Melayu berpeluang menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Walaupun UMNO yang kononnya mewakili kaum Melayu menang lebih banyak kerusi DUN di Pulau Pinang, tidak pernah sekali pun mereka menuntut untuk menjadi Ketua Menteri.

Dari mula lagi Ketua Menteri Pulau Pinang semacam telah difaraidkan oleh UMNO dan BN kepada orang Cina. Sama ada dari MCA atau dari GERAKAN. 

Jadi... Apalah bangang sangat macai UMNO yang konon membenci Cina tetapi sebenarnya asyik bersekongkol dengan Cina sejak dari awal... Inilah satu kebodohan yang tidak dapat dibendung... Agaknya otak macai UMNO ni deform kot sejak sebelum lahir lagi,,, hahaha...

Sama deform macam walaun PAS yang konon anti Cina tapi bila time pilihanraya dok pujuk Cina undi diorang... Hahaha... Bodoh nak mampus... Hahaha


23 April 2016

Kerana Ketaksuban, Maka Ujudlah Ayah Pin

Bhai/DeeDee semua...

Ayah Pin dah meninggal dunia. Urusan dosa pahala dia itu semua bukan urusan kita. Itu urusan Allah Taala. Biarlah Allah Taala mengadili Ayah Pin seadil-adilnya dan selayaknya.

Aper yang gua nak citer nih ialah bagaimana ujudnya senario Ayah Pin ni.... Takder lah rumit mana pun... Ianya berpunca kepada diri manusia itu sendiri yang ada banyak buat dosa... jadi bila ada orang yang boleh menenangkan mereka dalam isu dosa mereka sendiri... maka orang itu akan mereka angkat menjadi ketua...

Bukan sebab tiada ilmu atau amalan yang tak cukup... bukan... ini semua kerana nak cari jalan mudah untuk menyelesaikan masalah (dosa)... menghubungkan dengan pencipta... maka bila ada orang yang boleh jadi pemudahcara... maka akan diikut... ilmu dan logik semua letak ketepi.... ketaksuban menjadi perkara utama..

Semuanya kerana ketaksuban... Taksub melampau....  walaupun diri tu tahu orang yang dipuja dan dianggap pemimpin tu banyak kelaut... ilmu kalau ader pun jugak kelaut... tapi kerana ingin jalan mudah diterima Tuhan... maka ketaksuban inilah yang berlaku....

Dalam sejarah dunia dan zaman... orang bodoh adalah makanan orang bijak... orang bijak adalah makanan orang cerdik... orang cerdik pula adalah makana orang alim..... Hahaha... Itu realiti... dan cycle kesesatan tu akan makin bercambah dan berulang...

Macam contoh perempuan yang dah kawin tak dapat anak... bukannyer nak pegi semak pasai apa problem tu berlaku.. aderkah sebab sperma count tak cukup ker... tapi dek kerana nak anak sesangat... maka dengar cakap kengkawan pi jumpa bomoh urut.... bomoh urut pulak dok ambik kesempatan taram (projek @ rogol) perempuan tu... last-last dapat anak... bukannyer anak dengan suaminya... tapi anak haram dengan bomoh... huhu... dan kerana ketaksuban kepada bomoh... maka cycle ini pun berulang lagi banyak kali kalau bukan dengan perempuan tu.. tapi dengan perempuan lain yang tak ader anak....

Huhuhu.... memang teruk.... semua kerana ketaksuban...

Dan ini lah juga yang sedang, telah dan akan berlaku dalam PAS.... hahaha... ketaksuiban kepada Ayah Pink... Huhu... Ayah Pink tu.... sabor je la..

Ader paham ka???

19 April 2016

Ini Sikap Sebenar Walaun

Bhai/DeeDee semua...

Biar gambar berbicara.... Mamat ni memang dikenalpasti Walaun PAS.... Dan ini salah satu perangai Walaun yang kononnya dapat tarbiah dalam bab agama.... Hebat tarbiah mereka... memalukan sungguhlah...


Walaupun saya ahli PAS seumur hidup... saya tetap tidak suka cara "celaka" dan "bangsat" macam ini... Dan saya tolak kepimpinan sedia ada... PAS sebenarnya okeh... tapi yang jadi celaka adalah pimpinan yang ditaksubkan oleh walaun yang akal singkat...

Tolonglah jangan memalukan PAS...

17 April 2016

Bila Kita Kata

Bhai/DeeDee semua...

Bila kita kata Deklarasi Rakyat tu sebenarnya adalah agenda Mahathir Mohamed untuk memperkuatkan UMNO.. ramai yang tak percaya... Malah ada yang mengutuk dan memperlekehkan apa yang kita cakap tu...

Tapi tak apa...

Masa itu lagi kita dah cakap... Tak akan lama pun surely akan terbongkar semua tembelang Mahathir Mohamed tu... Tak perlu tunggu terlalu lama... Memang tak lama pun... Hahaha.. Tak sampai 3 bulan akhirnya terserlah agenda sebenar Mahathir Mohamed...

Hahaha... Padan muka korang.. Hahaha.. Percayalah lagi.. Konon takkan lah pimpinan utama dalam PH dan TukarTiub tersilap kerana menyokong Deklarasi Rakyat anjuran Mahathir Mohamed tu... Hahaha

Walhalnya semua depa ni pon bodoh.. Mudah dikencing berkali-kali oleh Mahathir Mohamed.. ... Hahaha... Padan muka depa... Lagipun kebodohan itu bukan satu kesalahan yang boleh didakwa... Hahaha....

Bodoh bertingkek-tingkek... Hahaha

09 April 2016

Malaysia Sebenarnya Kaya...

Bhai/DeeDee semua...

Malaysia ni sebenarnya kaya... Duit berbilion semua buat macam main-main jer.., nak buat pelaburan berbilion pun sekadar amik masa 8 hari ja... Pergh.. Hebat.. Hebat... Memang Malaysia ni cukup kaya... Hahaha...

Hilang RM 30 bilion buat main forex pun yang terlibat bukan kena penjara pun.. Malah dapat pangkat jadi Menteri Kewangan Kedua lagi... Hahaha... Terbaik kan Malaysia ni... Hahaha... Yang sebat RM250 juta duit lembu pun dapat jadi penasihat kerajaan... Tak kena jel pon...

Malah pegawi level biasa yang sebat RM100 juta cuma setakat tukar jabatan jer sementara proses bicara... Silap-silap nanti kes kena tolak jer... Hahaha

Dapat RM 2.6 bilion pun patut boleh kena bawah AMLATFA 2001 tapi tak kena apa pun malah siap enjoy sana sini sebagai PM... Hhaha... Terbaiklah..


05 April 2016

Saja Nak Beritahu

Bhai/DeeDee semua...

Haha... ader yang "tuduh" gua sama spesis macam OmakKau.... Haha... lawak siot.... Nih nak bagitau... Gua bukan pemakan dedak la wei... Takder saper upah gua... dan takder saper kawal gua... Aper yang gua citer kat sini aderlah pemikiran gua beserta dengan maklumat yang gua dapat...

So...

Jadi janganlah terkejut kalu gua tibai semua mangkuk yang 52 orang tu termasuklah Mahathir Mohamed... Sebab aper gua tibai.... sebab depa yang tandatangan tu memang hipokrit dan tak sedar mereka sedang kena main dengan agenda Mahathir...

Depa ingat rakyat sebodoh depa nak mudah kena main dengan Mahathir Mohamed.... Sori maniam la wei.... Sori aaa..... Mimpi lah kalu kami nak sebodoh hangpa...

Hahaha...

04 April 2016

Habislah...

Bhai/DeeDee semua....

Payah.. Memang payah.... Semua muka-muka ini adalah muka Melayu.... Hahaha... Hancuss... Habislah dibelit semuanya nanti... Hahaha


03 April 2016

Komen Gua Tentang Himpunan Bantah GST Semalam

Bhai/DeeDee semua...

Gua tau ramai yang tak suka cara pemikiran gua... Gua tak ader kengkawan sendiri pun tak puas hati ngan komen dan saranan gua... Tapi macam biasa la... Masing-masing ader pandangan sendiri... Aper ader hal kan..

So ... ini komen gua tentang himpunan bantah GST semalam...

Hambar... memang hambar... Demo @ Himpunan Bantah GST yang sepatutnya boleh menghimpunkan peserta sekurang-kurangnya kecik sedikit dari demo BERSIH nampaknya tak menjadi kenyataan.... Pasai apa tak hebat dan kurang peserta...

Hahaha... inilah yang pimpinan tak tahu sebenarnya... Pimpinan dok galak berkerjasama dengan Mahathir Mohamed (bapak segala penyamun)... konon nak perbaiki Malaysia nih... Tapi pimpinan lupa yang rakyat semua mana percaya sama Mahathir Mohamed,.,,

Betul pimpinan dok puji melambung Mahathir Mohamed.... tapi rakyat memang dok maki melambung Mahathir Mohamed.... Yang paling lawak sekali tue... yang 52 orang yang sign deal ngan Mahathir Mohamed atas nama Deklarasi Rakyat la konon..... Woi bodoh... hangpa nak kerjasama ngan Mahathir Mohamed lantak pi kat hangpa la... Rakyat tak sebodoh hangpa... Hangpa jangan ingat rakyat boleh diperbodohkan..

Sebab itulah gua berani katakan bahawa PRU14 adalah satu PRU yang akan membuatkan UMNO/BN bingkas bangkit balik... Hangpa tak percaya tunggu la..

Rakyat memang tak puas hati dengan Najib Razak.... tapi ketidakpuasan hati tu tidak melebihi dari kebencian rakyat kepada Mahathir Mohamed.... Ader paham ka??? Rakyat Marhaen mustad'afin memang membenci Mahathir Mohamed....

Aper ke bodoh benda simple macam nih pon tak tahu... Aper daaa... buat malu jer pimpinan yang ader.... bodoh melantun-lantun...

Ader paham ka???

01 April 2016

Maaf, Sekadar Bertanya

Bhai/DeeDee semua...

Gua sekadar nak bertanya jer ni.. Jangan mare aaa... Cuma nak tau la... Siapa sebenarnya Presiden PKR la ni.. Wan Azizah ker Azmin Ali?

Sebab aper gua tanya... sebab nampak sangat Azmin Ali yang lebih naik tocang... Wan Azizah pulak macam tak tau mender jer... Biar betul lar ni?

Aper nak jadi la ngan PKR....

Oh yer.. satu lagi.... Biler pimpinan DAP, PKR, PAS dan AMANAH nih nak umumkan pengisytiharan harta masing-masing... PRU14 dah dekat dah pun... tak lama mana lagi... Kalu depa yang dikatakan telus pun tak berani nak telus ... aper barang UMNO./BN pun nak telus....

Boleh blah la wei...

**** Kata 8 April Hadi Awang nak bentang hudud kat Parlimen.... 8 April tahun biler aaa... Hahaha .... sembang kencing 1Walaun boleh la.... Hahaha

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1