Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 April 2011

Tahniah Sarawak

Tahniah Sarawak.. Lu orang buat pilihan yang tepat... Hahaha... Kasi BN menang skali lagi... memang betul-betul tepat... pilihan yang bijak....

Kalu Pakatan Rakyat yang menang haritue kat Sarawak.... mmmm... mesti depa bertelagah nak pilih saper jadi Ketua Menteri... PKR dengan orang pilihannya... DAP dengan pilihan mereka sendiri... PAS plak... hahaha... lawak jer.... SNAP plak ngan pilihan dier.... hahaha

Aper-aper pon yang pasti SNAP dan SUPP telah ditolah oleh orang Sarawak.... padan muka... hahaha... yang naik kali nih adalah sentimen kaum Cina dibandar.... mereka dah bosan... so DAP menang besar kali nih....

PAS pulak... macam biasa la.... mesti akan calonkan Pesuruhjaya Negeri kalu boleh... hahaha.. walaupun tau para pengundi tak nak Pesuruhjaya Negeri jadi calon depa.... tapi biasala... pimpinan atasan PAS kan lebih pandai dari semua pengundi... hahaha... err.. boleh tak Pesuruhjaya PAS Negeri tak usah jadi calon...

SNAP yang hari-hari dok bertelagak dengan PKR dan DAP pon padan muka... bukan aper... ingat depa dah rasa hebat sangat... sampai tak perlu bekerjasama dengan parti lain... kan dah kalah teruk... ilang wang deposit... hahaha

BN memang hebat... mana tak hebat... SPRM dan SPR langsung tutup sebelah mata biler tau dan nampak BN taburkan duit macam orang giler dalam Pilihanraya Negeri nih.... wei.... last minit waktu berkempen... bertabur lebih dari RM130 juta duit tunai keseluruh pelusuk negeri Sarawak... hahaha... macam mana SPRM dan SPR buat kerja nih... hahaha.. buta kayu... mangkuk ayun... camceebai....

Taib Mahmud banyak seronok... punya la seronok sampaikan terus angkat sumpah dalam tempoh 45 minit selepas pengumuman BN menang 2/3 di Sarawak... hahaha....hebat... punyalah risau kalu nanti Najib tukar orang lain jadi Ketua Menteri.. kena cepat nih... Mesti jugakl Taib Mahmud dapat servis baik punya malam tue... hahaha... servis aper... servis spark plug.. hahaha

Kalu ini macam la planning Pakatan Rakyat.... gua rasa gua boleh bukak betting la untuk PRU13 nanti... hahaha... mesti house menang la... hahaha... sebab BN pasti akan gunakan taktik yang sama.... hahaha

Oh yer... tak lupa jugak kiter kena ucapkan berjuta-juta terima kasih dan pujian kepada Raja Petra Kamarudin yang wawancaranya bersama TV3 keluar disaat-saat akhir kempen Pilihanraya Negeri. Kalu tak kerana Raja Petra tue.. rasanya BN maybe boleh terbongkang... hahahaha.. Tahniah sekali lagi buat Raja Petra.... hahaha

15 April 2011

Info Dari Toyol Gua

Bhai.... masyuk... masyuk... lepas solat Maghrib tadi... toyol gua yang kerja kat beberapa bank-bank utama di Malaysia nih... bagitau.... yang depa dapat trace pengeluaran tunai secara besar besaran kat cawangan bank-bank di Sarawak...

Setakat yang depa kasitau gua tadi... total ader dalam 130 juta tunai... pergh .. hebat... semuanya dari akaun-akaun yang dikenalpasti milik beberapa proksi proksi Barisan Nasional... .

Nampak macam akan ader taburan duit besar-besaran sama ada malam nih atau esok pagi... huh... mewah la kejap orang kampung... hehehe... Tapikan.. seperti mana yang kiter semua tau... mesti 80% duit tunai tue akan lari kepada penyonglap-penyonglap dulu... yang baki tue baru la maybe lepas skit kat orang kampung dan pengundi... mmmm.. aper nak jadi nih....

So.... kalu la dengan duit sebanyak nih boleh sebabkan Barisan Nasional menang... memang la orang Sarawak mudah dibeli.... macam orang kat Hulu Selangor itu hari... mudah sangat kena beli... hahaha...

Tapi gua harap orang Sarawak takkan termakan budi dengan duit ringgit yang sikit tue.... gunakan kuasa korang la untuk buat perubahan kali nih... kasi tumbang itu Pehin... hahaha

Jom Berubah...

Minit Terakhir Yang Bahaya

Bhai.... Macam-macam boleh berlaku la nih... ini kira dah masuk minit terakhir yang bahaya.. kalu dalam perlawanan bolasepak... ini boleh jadi sudden death match. Macam-macam boleh berubah... dengan dana yang ader (terlalu besar) ... BN boleh buat macam-macam perkara yang tak masuk dek akal hanya kerana perlu untuk memenangi Pilihanraya Negeri Sarawak nih...

Propaganda tahap gaban boleh berlaku... itu dah biasa kiter tengok.. tambah plak dengan kemudahan TV dan Radio yang kesemuanya dibawah pengaruh Barisan Nasional...

Tambah pulak Sarawak yang mempunyai kawasan yang terlalu besar... ini amat memudahkan untuk BN melakukan penipuan kertas undi (yang sememangnya digunakan selama ini).... mmm...SPR memang dari dulu lagi adalah pekakas Barisan Nasional... ini sudah pasti...

Apa yang tinggal sekarang ini selain dari usaha berterusan... kita perlukan kepimpinan Pakatan Rakyat yang mantap... yang tidak mudah diperdaya oleh wartawan media pencacai BN... kita juga perlukan "Divine Touch" yang sekaligus akan membantu kemenangan Pakatan Rakyat...

Doa memohon kemenangan Pakatan Rakyat demi untuk kesejahteraan rakyat dan penduduk Sarawak adalah perlu.... Malah apa yang kiter semua buat ini adalah untuk kepentingan dan masa depan Sarawak itu sendiri... Sarawak perlu jadi pemangkin dan pembolehubah yang terbaik untuk Pilihanraya Umum ke 13 yang gua rasa akan dibuat seberapa segera selepas ini...

Apa-apa pun.... Minit terakhir yang bahaya ini memang mengerikan bagi semua pihak.... Cukuplah lebih 50 tahun ditipu.... janganlah lagi berterusan ditipu.... Marilah berubah....


Jom Berubah....

14 April 2011

Ghairah Maut

Hahahaha... Hampeh... tak sangka la gua..... semua kerana ghairah maut... abis semua planning..... mmmm... ntah ler... aper nak jadi nih....

Ini semua bukan kerana kesan sampingan Tongkat Ali, Viagra maupun Misai Kucing... tapi semua sebab keghairahan sebahagian besar orang dalam Pakatan Rakyat (terutamanya nama-nama penting dalam Pakatan Rakyat)...

Selama nih yang menggagalkan atau mengkantoikan mana-mana perjuangan alternatif bukanlah disebabkan kerana Barisan Nasional itu terlalu kuat ataupun terlalu baik... tapi kerana sikap bodoh dan bangang yang ditonjolkan oleh sebahagian besar "kuda-kuda kayu" yang terlalu mudah memberikan bola tanggung kepada Barisan Nasional...

Sikap yang ghairah tak tentu hujung pangkal dan tak tentu hala ini nampaknya berjangkit pulak dengan blogger dan webmaster alternatif.. Sekali diouit oleh wartawan ... mudah sangat dedahkan macam-macam.. semua tue macam kasi free credits atau bola tanggung kepada BN... macam haram ...

Memanglah Raja Petra akan cover up apa sahaja mengenai temuramah (yang kononnya ekslusif) dengan wartawan TV3.. tapi kesan kerosakan yang berlaku amatlah besar... Bukannya Raja Petra tak tau yang wartawan tue pasti akan twist cerita dan komen dier.... tapi dek kerana terlalu ghairah nak bercakap ngan wartawan... terus jadi satu isu... daripada takder penyakit ... cari penyakit...

Dulu Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim, Azmin Ali, Karpal Singh, Lim Kit Siang, Hj Hadi, Nik Aziz dan ramai lagi yang selalu diperdajaikan oleh wartawan.. tapi kini penyakit yang sama terkena kat bloggers dan webmaster laman alternatif....

Dari ader peluang menang dengan besar di Sarawak... terus... jadi macam sial.... sudah la..... ini semua penyakit bodoh tak boleh diajar.. cerdik tak boleh diikut.... siot betul la.... Hampeh...

Kalu perangai ini macam berterusan... jangan mimpi la nak tumbangkan BN.... yang mungkin tumbang nampaknya lebih kepada Pakatan Rakyat....

13 April 2011

Senjata Paling Brutal

Raja Petra nampaknya berjaya diperdaya oleh wartawan.... mmmm.. Dalam keghairahan untuk ditemubual.... nampaknya Raja Petra mudah sangat diperdayakan... Mmmm... Apa yang TV3 berjaya buat malam nih masa Buletin Utama memang hebat....

Gua berani jamin... 80% daripada pengundi di Sarawak mesti ader menonton siaran Buletin Utama sebentar tadi... dan rasanya ramai yang nampaknya akan terpengaruh dengan apa yang diputarbelitkan oleh TV3 sebagai modal kempen bagi Pilihanraya Negeri Sarawak....

Isu Altantuya telah dilencongkan dengan baik oleh wartawan TV3 tue tadi... hebat...

Macam biasa yang gua selalu cakap... Ramai orang besar dalam Pakatan Rakyat selalu ghairah biler nampak wartawan ingin menemubual mereka sedangkan wartawan biasanya mesti akan "twist" hasil temubual tersebut....

Gua tak sangka Raja Petra yang hebat tue mudah sangat diperdaya.... hahaha... Gua harap TukarTiub jangan la buat perangai yang samer... hahaha... Esok ader satu lagi bahagian temubual Raja Petra yang akan diterbitkan dan pastinya akan dipusing sebaik mungkin sebab masa berkempen tinggal 2 hari sahaja lagi...

Habis la kalu camnie... takder peluang la Pakatan Rakyat nak menang besar... mmmm... tolong aaa... kalu ader wartawan media perdana nak temubual lu orang... tolong aaa jangan layan... ini tidak.... ramai pimpinan Pakatan Rakyat yang "hidung tak mancung.... pipi tersorong-sorong" ... hahaha...

Penat aaa macam nih... kiter penat buat kerja... tapi pasai sekor dua orang yang mudah sangat melayan wartawan media pencacai BN... habis semua kerja yang kiter buat.... hampeh aaaa...

11 April 2011

Memang Cuak

Hahaha..... kecut perut la... memang cuak... hahaha... mana tak cuak... kalu silap percaturan... mungkin hilang satu negeri... bukan setakat hilang negeri... tapi hilang lubuk... lubuk aper... lubuk emas la.... lubuk dimana senang nak rembat hasil masyhul negeri... orang tempatan jenis tak berapa nak amik pot... hahaha...

50 tahun bhai... lebih 50 tahun... kalau masa tuu baru lahir (baby)... la nih dah takat bersedia nak masuk kubur biler-biler.... hahaha... tapi haram jadah pembangunan di Sarawak macam sial jer.... 50 tahun rasanya kalu setahun amik masa untuk buat kerja ukur tanah untuk satu kawasan DUN... rasanyer dah 50 kawasan dah selesai... tinggal 21 kawasan jer lagi...

Haram Najib Razak tipu orang kampung dan dayak di Sarawak dengan bagitau yang kalu nak abis mengukur tanah adat (NCR) di Sarawak .... amik masa terlalu lama.... sebab Sarawak besar... Macam la orang tak tau yang Sarawak tue luas.... tapi kalu nak buat pemetaan dan kerja ukurtanah tue.. rasanyer tak amik masa yang lama.. Tambah plak peralatan theodolite sekarang nih dah ader yang dilengkapi dengan peralatan mengukur waktu malam dan kemudahan sistem GPS.... bukan macam dulu... la nih tak perlu ramai kakitangan pon boleh buat kerja mengukur... 5 orang staff pon dah boleh cover kawasan yang luas...

Kalu nak murah lagi... bagi jer bebudak Politeknik ker... ITM ker... buat latihan amali ukurtanah kat Sarawak nih... hasil samer jer... cuma perlu diawasi oleh tenaga mahir la dalam satu kumpulan tue ader seorang tenaga mahir...

Itu baru citer pasai kerja ukurtanah tanah adat NCR kat Sarawak nih... belum lagi dah 50 tahun lebih masih takder lebuhraya bertaraf nasional macam PLUS kat sana yang menghubungkan Kota Kinabalu dengan Kuching.. takkan takder duit...

50 tahun dah rompak hasil hutan (balak dan sebagainya) serta hasil minyak/gas dan bauxite... takkan tak cukup lagi kot.... Kemudahan awam macam haram jadah jer kat Sarawak... Negeri kaya... tapi duit hilang kena rembat... Hospital pon masih berstatus samer macam masa ditubuhkan dulu (sebelum kemerdekaan)... giler aper...

Kali nih gua nak ajak sedara-sedara kita orang Dayak, Iban, Orang Ulu, Melanau, Bidayuh dan sebagainya di Sarawak tue untuk amik peluang ini untuk berubah... lakukan perubahan... Kalu tidak... 50 tahun lagi pon tetap macam tue gak.... percaya la... Barisan Nasional tetap akan nampak bekerja memajukan negeri cuma pada masa nak pilihanraya negeri jer... selain dari tue... macam sial jer...

Semuanya pada tangan sedara-sedara kiter nih.... kalu depa tak nak buat perubahan... gua harap depa jangan komplen lebih-lebih... sebab depa sendiri yang tak nak berubah.... So vote for change.... Undilah Untuk Perubahan....

Undilah Untuk Perubahan. Jangan biarkan anda ditipu selama 50 tahun lagi. Cukuplah

06 April 2011

SPRM Diarahkan Berpindah

SPRM khabarnya telah diarahkan memindahkan semua pejabat dan ibupejabatnya kepada bangunan banglo setingkat demi untuk memastikan semua tahanan atau saksi yang sedang disiasat tidak mengalami nasib yang sama dengan dua orang yang mati terjatuh dari bangunan SPRM.

Kejadian yang berlaku hari ini telah mengejutkan banyak pihak apabila seorang tahanan/saksi telah dijumpai mati akibat dari terjatuh dari bangunan pejabat SPRM. Mangsa dikenali sebagai Ahmad Sarbani Mohamed berusia 56 tahun.

Khabarnya demi untuk mengelakkan imej SPRM daripada teruk tercalar... ada pihak di Jabatan Perdana Menteri telah mengarahkan supaya semua pejabat SPRM dipindahkan dengan kadar segera. Ini untuk mengelakkan kejadian jatuh dari bangunan berlaku dimasa akan datang...

Jika selepas dipindahkan kepada pejabat setingkat pun masih ader berlaku kematian akibat dari jatuh dari bangunan SPRM... maka sewajarnya semua urusan SPRM selepas ini akan dilakukan ditengah padang...

Ada pihak berpendapat bahawa terdapatnya jin yang begitu ganas dan pemarah di semua bangunan SPRM yang mana jin inilah yang bertindak menghumban semua tahanan/saksi keluar dari bangunan SPRM dan jatuh ketanah.

Kemungkinan juga jin ini sebenarnya dibela oleh pegawai atasan SPRM ataupun oleh pihak ketiga yang berkepentingan. Diharapkan supaya Uncle Seekers dapat menjejaki dan menghalau semua jin-jin ini dari mendiami semua bangunan SPRM diseluruh Malaysia.

Kejadian terbaru ini mengingatkan gua kepada kes Rumie Azzan Malie yang mati jatuh daripada bangunan Jabatan Alam Sekitar Sarawak satu masa dulu... dan jugak kes Teoh Beng Hock dibangunan Plaza Masalam dimana pejabat SPRM bertempat.

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1