Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 December 2011

Politik Genggam Telur

Bhai.... kalu lu nak melangkah jauh dalam politik... cara terbaek aderlah... dengan menggunakan teknik dan taktik "Politik Genggam Telur"...

Mahathir Mohammed pernah menggunakan teknik dan taktik ini dengan berjayanyer selamer lebih 20 tahun..... Taib Mahmud pon jugak menggunakan teknik dan taktik "Politik Genggam Telur"..

Kini teknik dan taktik "Politik Genggam Telur" dimanfaatkan oleh Hassan Ali... ianya juga nampaknyer diaplikasikan dengan baik oleh Nasharudin Mat Isa...

Teknik dan taktik ini sebenarnya agak bahaya... memang boleh mengundang bencana jika tidak diolah dan diaplikasikan dengan baik... tapi kalu kena gayanyer.. memang selamat dan sejahtera... boleh menyebabkan pengamalnyer akan dapat melangkah lagi jauh dalam arena politik...

Gua saspek... teknik dan taktik ini jugak sebenarnya diamalkan dengan baik oleh Azmin Ali.... tapi itu citer lain... gua takmo nak ulas parti lain dalam topik nih... gua cumer nak citer isu berkait dengan PAS jer...

Gua tak sangka... dalam pada puak-puak nih cakap macam bagoosh ... rupanyer banyak sangat agenda peribadi dan skandal.... pening aaa.... sebab itu la dari mula lagi gua memang menyokong sesangat agenda terjah Hadi Awang oleh AdukaTaruna ... bukan sebab aper... sebab gua dapat rasakan bahawa aper yang AdukaTaruna dan PAS Reform buat aderlah betul...

Lantak pi lah aper mangkuk-mangkuk TranungKite dan Rusila nak bekap dan cover baik punya kat Hadi Awang and the gang.... pada gua... mangkuk-mangkuk TranungKite dan Rusila nih jenis tabley nak berfikir secara kritis dan analitik... susah... pasai taksub membabi buta....

Aper-aper pon... gua saspek Hassan Ali, Nasharuddin Mat Isa, Hadi Awang, Harun Taib, Harun Din, Mustafa Ali dan Tuan Ibrahim Tuan Man memang akan kekal lama diatas kuasa yang ader... diatas jawatan yang ader... pasai aper... bukan pasai depa bagoosh.. bukan pasai depa memang berkaliber... tapi... pasai orang-orang (PAS) yang mengundi depa semua nih dalam Pemilihan Pucuk Pimpinan aderlah jenis yang taksub, tak pakai otak dan senang ditipu... wala' dan thiqah tak kena tempat....

Sori... gua memang ahli PAS .... pernah pegang jawatan Ketua Pemuda Kawasan .... jadi tolong aaa... tolong jangan jadi penchachai macam blogger UMNO aaaa... gua tau camana proses pengundian dan pemilihan dalam PAS....

Gua sembur nih bukan nak kasi pelingkup samer PAS... tapi nak kasi PAS lebih bersih dan kembali kepada jalan yang lurus... gua takmo ader pimpinan PAS yang memperbodohkan ahli dan penyokong PAS... gua takmo ader pimpinan PAS yang jenis tarak guna... jenis ader agenda... jenis ader kepentingan peribadi.. jenis yang cakap depan lain.. cakap belakang lain...

Gua takmo ader parasit dalam PAS... gua mau PAS kembali kepada "Semangat Hizbul Muslimin" @ "Semangat Dari Gunung"....

So..... kepada puak-puak yang ader dalam PAS yang mengamalkan "Politik Genggam Telur"... pegi mampus sama lu orang.... cilakak...

30 December 2011

Dijentik Pun Tidak

Hebat... memang hebat Hassan Ali nih.... betul-betul hebat.... sampaikan tak berani Jawatankuasa Disiplin Parti PAS nak amik tindakan.... sampaikan tak berani nak marah pon... sampaikan tak berani nak kenakan aper-aper tindakan... kira macam dijentik pun tidak...

Hebat sungguh... lu bayangkan la bhai.... dijentik pun tidak.... walaupun kesalahan yang dibuat tue kira cukup besar abis... Aper ilmu yang Hassan Ali ader aaaa..... sampaikan semuanya jadi pengecut biler dengar nama Hassan Ali..

Ini mesti Hassan Ali sudah pegang (genggam) telur-telur pimpinan atasan nih... kalu tidak takkan takder sekor pon pimpinan atasan PAS yang berani nak amik tindakan....

Aderkah Hassan Ali sudah memegang (menggenggam) telur Mustafa Ali???
Aderkah Hassan Ali sudah memegang (menggenggam) telur Tuan Ibrahim Tuan Man???
Aderkah Hassan Ali sudah memegang (menggenggam) telur Harun Din???

atau sebenarnya.....

Aderkah Hassan Ali sudah memegang (menggenggam) telur Hadi Awang???

Kalu ikut perkiraan dan bacaan gua.. nampak macam ramai yang dah kena pegang nih.... yer la... dier punya analogi dier camnie...

"Lu kasi gua kena tindakan tatatertib, gua kasi bocor lu punya rahsia... amacam?"

Tue la sebabnyer gua saspek ramai yang sudah kena pegang (genggam) telur... termasuk ramai diperingkat atasan PAS..

Bhai... untuk makluman lu.. gua bukan anti PAS... gua bukan agen UMNO/BN .... gua memang ahli seumur hidup PAS.... tapi gua cukup benci kalu ader pimpinan PAS yang dah kena ugut... kena ugut pasai banyak sangat buat benda haramjadah.... pasai itu la senang sangat kena ugut...

Pasai tue la Hassan Ali tak kena aper-aper tindakan....

Semua benda nih memang macam celaka... menyusahkan ahli... tapi susah gak sebab ramai sangat ahli PAS yang jenis wala dan thiqah tak tentu hala... jenis menonong jer menyokong tanpa ader berfikir... sori bhai... ramai sangat ahli PAS yang jenis tak berotak... jenis tabley nak pikir sendiri...

Semua yang pimpinan cakap semua betul.. walaupun terang-terang banyak yang menyeleweng.... walaupun terang-terang pimpinan yang bercakap tue sedang berkira-kira nak melompat ker tempat musuh....

Pakai la kapla otak ....

Bubarkah Parlimen Hari Ini?

Bhai.... kalu ikut perkiraan yang diberikan kepada gua oleh member-member satu unit "agensi kerajaan" ... kemungkinan besar Parlimen akan dibubarkan hari ini selepas selesai mesyuarat kabinet...

Selama ini ... semua Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembubaran Parlimen pada hari Jumaat.... tak pernah lagi rasanyer Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembubaran Parlimen pada hari Isnin ker... Selasa ker... Rabu ker... Khamis ker....

Semua mesti pada hari Jumaat.... Agak-agak.. Najib Razak akan ikut jejak yang samer ker?

So... berani tak agaknyer Najib Razak membubarkan Parlimen hari ini sebelum pukul 4.30 petang....

Jeng... Jeng... Jeng... berdebar la rasanyer...

Kita tengok dan lihat aaa...

29 December 2011

Bubarkah Parlimen Pada Esok Hari?

Bhai.... kalu ikut perkiraan yang diberikan kepada gua oleh member-member satu unit "agensi kerajaan" ... kemungkinan besar Parlimen akan dibubarkan hari esok selepas selesai mesyuarat kabinet...

Selama ini ... semua Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembubaran Parlimen pada hari Jumaat.... tak pernah lagi rasanyer Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembubaran Parlimen pada hari Isnin ker... Selasa ker... Rabu ker... Khamis ker....

Semua mesti pada hari Jumaat....

So... berani tak agaknyer Najib Razak membubarkan Parlimen hari esok sebelum pukul 4.30 petang....

Kita tengok dan lihat aaa...

Nak Selamatkan Tengkok Siapa?

Celaka... Memang macam celaka... Sebenarnya nak selamatkan tengkok siapa? Dah terang-terang berkhianat dengan kengkawan.... berjanji setia dalam gelap dengan musuh... bocorkan maklumat kepada musuh... berpakat dengan musuh...

Tapi... biler sekali terbocor sikit citer... terus buat lawak...

Bayangkanlah... samer dalam satu geng... sorang kasi kecoh citer... lepas tue member sorang lagi ugut nak dedahkan citer... abistue member yang kecoh citer memula tadi serang balik dengan bagi hint yang semua kengkawan nih juga sama terpalit... siot betul la...

Last-last... pasai nak selamatkan tengkok sorang dua kengkawan yang ader kat atas tue... terus diajak coverkan story.... terus jumpa orang tua... konon mintak maaf... sedangkan sebenarnya semua nih cumer lakonan jer...

Lakonan sandiwara nak menyelamatkan tengkok kengkawan dier....

Mana taknyer... kalu bocor nanti... susah la nak jadi leader... macam la citer yang diorang cover macam nak mampus nih takder saper tau... wei.. benda busuk.. sokojap yo orang lain tau....

Kalu ini macam la perangainyer... memang patutlah depa buat slogan "PAS Ganti UMNO" ... ganti pon takder masalah aper... sebab perangai sekor-sekor dalam PAS pon sebijik macam UMNO... so... kira macam 2 kali 5 jer.... PAS Ganti UMNO atau UMNO ganti PAS samer jer.. tabley pakai...

Sori aaa.... gua akan bantai tahap dewa punya... perangai macam cilanat kasi khianat kepercayaan ahli parti nih memang selawaknyer dicaci maki.... takder gunanyer simpan lagi parasit-parasit macam nih....

28 December 2011

Mission Impossible - Ghost Protocol

Hahaha.... Gua tak sangka la.... macam tau-tau jer aper yang nak berlaku di Malaysia pada 2012... makanyer pihak Hollywood telah pun siapkan citer baru lakonan Tom Cruise ... iaitu Mission Impossible - Ghost Protocol ...

Hahaha... yer la... 2012 nih InsyaAllah akan ader Pilihanraya Umum Ke 13... Nombor 13 nih banyak orang tak berapa suka... depa kata nombor sui (nombor tak bagoosh)... hahaha... kira macam nombor celaka la... hahaha

Jadinyer... Gua rasa aaa.. Pihak Hollywood sebenarnya berniat menempelak Malaysia dengan adernyer tajuk filem Mission Impossibe - Ghost Protocol... hahaha...

Mana taknyer... Kerajaan Malaysia yang dikuasai oleh Barisan Nasional sekarang nih dah bersedia untuk buat macam-macam cara, teknik dan taktik untuk memenangi PRU13 nih... yang paling utama sekali adalah dengan mengadakan pengundi hantu...

Jadi... sekarang nih... Barisan Nasional sedang bersedia untuk melakukan satu "Misi Mustahil - Pengundi Hantu" yang pada gua memang sinonim dengan tajuk filem Mission Impossible - Ghost Protocol ... hahaha

Kiranyer memang PRU13 nih boleh dikira satu Misi Mustahil (Mission Impossible) untuk BN mengekalkan kuasa tanpa bantuan pengundi hantu (Ghost).... hahaha

So... agak-agaknyer siapa yang akan jadi Tom Cruise (Agent Ethan Hawk) dalam Misi Mustahil - Pengundi Hantu pada PRU13 akan datang nih dalam membantu UMNO/BN untuk terus mengekalkan talian hayat kuasanya.... aderkah calon-calonnyer seperti yang tersenarai dibawah ini?

Calon-Calonnya:

1. Hj Haji
2. Harun Din
3. Mustafa Ali
4. Hassan Ali
5. Nasharudin Mat Isa
6. Mr X (gua ader namanyer.. cuma takmo nak dedahkan awal-awal)
7. Mr Y (gua ader namanyer.. cuma takmo nak dedahkan awal-awal)

27 December 2011

Srikandi Seni Silat Gayong

Masa gua kecik dulu.. gua ader sikit respek ngan sesapa yang belajar silat nih... masa tue gua banyak didedahkan dengan seni silat seperti Cindai, Gayong, Pulut, Cekak dan Nasrul Haq .... masa tue gua rasa sesapa yang terra ngan silat nih mesti budi pekertinya baik-baik belaka.. Jarang yang tok guru silat nak turunkan ilmu kat mangkuk-mangkuk yang depa boleh detect berperangai tak elok punya...

Tapi.. walaupun begitu.. gua ader la belajar beberapa buah kunci dalam ilmu persilatan Melayu nih... bukan aper.. at least.. kena la tau serba sedikit... nanti orang kata buat malu jer kalu tak tau buah silat Melayu... aper pon.. gua tak khatam... hahaha...

Bapak gua tak kasik gua belajar Nasrul Haq... atas alasan ianya diharamkan oleh Kerajaan Malaysia... hahaha... gua pon tarak tau pasai aper kena haram..... last-last... gua belajar ngan satu sifu tue seni mempertahankan diri "Krav Maga" .... nak tau lanjut... sila tanya lebai Google... hahaha


Tapi.. hari nih... biler gua baca akhbar Utusan Malaysia sementara nak tunggu giliran gunting rambut... hahaha... terkezut gua biler baca yang Persatuan Seni Silat Gayong Malaysia (PSSGM) telah menganugerahkan Ummi Hafilda Ali sandang srikandi di atas perjuangan ikhlasnya menegakkan kebenaran.

Hahaha,.... macam lawak la.... Macam mana Ummi Hafilda Ali boleh dapat sandang tue... nampak sangat la Persatuan Seni Silat Gayong Malaysia nih dah makin caca marba... hahaha... dah makin tabley pakai dah..... buat malu pengamal seni silat gayong jer.... hahaha

Aper la sumbangan yang Ummi Hafilda Ali nih dah buat... hahaha..... takder mender... yilleks... nada... nope... nil.... kosong...

Hahahaha...... oleh kerana tindakan PSSGM nih... gua dengan ini mengisytiharkan bahawa Seni Silat Gayong adalah satu cabang seni silat yang paling lawak sekali di Nusantara nih.... hahaha.... buat malu jer .... Kepada para pengamal seni silat Gayong yang ader di Malaysia, Thailand, Brunei, Indonesia, Filipina, Vietnam, Burma dan sebagainya.. sila la pi belajar seni silat lain ataupun pi la belajar Krav Maga... sebab Silat Gayong dah jadi Silat Lawak... hahahaha

Hahaha.....

25 December 2011

Bahaya

Pergh... masak la camnie.... bahaya sungguh.... kalu lu orang diugut.. pastu lu orang buat laporan polis atas ugutan tue... silap-silap yang kena nanti aderlah lu orang... huh... tak caya gua..

Hebat la Malaysia nih... kalu lu buat laporan polis pasai ader orang ugut lu... yang akan masak nanti lu orang la.. silap-silap boleh masuk lokap... kena soal siasat berjela...

Kalu lu tak caya aper yang gua citer nih... cuba lu baca statement Timbalan Ketua Polis Negara Malaysia terhadap isu Adam Adli.... baca la... baca berkali-kali....

Lepas nih gua rasa aaa... lagi senang la orang nak buat ugutan... polis tarak kacau diorang.... polis mungkin akan kacau orang yang diugut tue... pergh.. bahaya betul la..

Baca Sini : Timbalan KPN mengulas

Al Fatihah

Setiap yang hidup pasti akan mati.. Moga Allah menerima segala amalan baiknya dan mengampunkan dosanya.


Hamid Othman telah meninggal dunia hari ini : BACA

Walaupun ader beberapa isu yang gua tak berapa berkenan dengan Almarhum, cukuplah ianya antara gua dan dier...

24 December 2011

Menari Geleklah Noh Omar

Hahaha.... Noh Omar aderlah antara yang teruja sangat bilermana mendengar cerita tentang keputusan kes perbicaraan Khir Toyu... mana taknyer... sampai boleh menari geleklah Noh Omar biler tau keputusan tue....

Hepi bukan main nampaknyer... senang la sikit kerja dier... hahaha.. lepas nih ader chan jadi MB Selangor selepas PRU13 nanti..

Gua sebenarnya cukup kesian dengan Khir Toyo... memang dier tau dier ader bersalah.. tapi takder sekor pon dari pimpinan UMNO/BN yang nak tolong dier... tak kenang budi betul la UMNO/BN nih.... habis madu sepah dibuang... hahaha

Walaupun gitue... Khir Toyo masih lagi setia dengan UMNO/BN ... tapi gua tak tau la sampai biler... maybe kalu Khir Toyo masuk PAS atau PKR .... sure akan cepat dilantik jadi pimpinan utama...

Takper la Khir Toyo oooi... lu simpan jer dalam ati nama-nama mangkuk yang dalam UMNO/BN yang sabotaj lu tue... nanti senang skit kalu ader modal nak balas balik... hahaha

Lu jangan riso la Khir Toyo ooi.. kalu lu kena masuk penjara pon.. lu masih boleh dapat layanan VVIP.. macam satu kes pada sekitar awal tahun 90'an (nama banduan tue gua tak berapa nak ingat).. dier boleh keluar masuk biler-biler kat dalam penjara.... boleh keluar untuk urusan bisnes dier....

23 December 2011

Mapuh Kerah

Mapuh Kerah nih... ker guane... hahaha... sekali sekala gua speaking Ganu nih... hahaha.. tak kena kot cara orang Perak speaking Ganu nih... hahaha

Gua bukan aper... Presiden PAS orang Terengganu... jadi boleh la kot gua speaking Ganu.. hahaha...

Hari nih gua taknak tulis panjang-panjang... cukup dengan tajuk yang ader kat atas tue... soalan tue gua passkan balik kat... hehehe.. Hassan Ali...

Biler Hassan Ali nak bukak panggung dedahkan citer Kerajaang Perpaduang... Nasharuddin Mat Isa takmo ker nak tumpang semangkuk..... hahaha... Hj Hadi dah lepas tangan dah tue... hahaha.... lepas nih kiter boleh tengok saper yang akan "Mapuh Kerah" nih... hahahaha

22 December 2011

Al Fatihah

Ya Allah Ya Rahman,...
Yang Maha Pemurah lagi Maha Ehsan....

Engkau ampunkan dosa Adik Annisa Affendy ... jika ada dosanya...
Engkau letakkanlah dia didalam syurga disamping Muhammad Rasulullah..
Engkau tabahkanlah hati kedua ayah bonda adik Annisa Affendy ini YA Allah..
Engkau kuatkanlah semangat mereka berdua..

Tiada apa yang mampu gua dan keluarga gua buat melainkan doa kepadaMu Ya Allah..


Buat Adik Annisa Binti Raja Rohaisham
Rehatlah dan tunggulah dengan penuh sabar..
Moga bertemu dengan ayah bonda mu di Syurga nanti..

Buat Saudaraku Affendy dan Raja Rohaisham...
Takziah dan Belasungkawa dari gua sekeluarga...

Al Fatihah..

#hope2walk

21 December 2011

Maybank Menipu Pelanggannya

Sori aaa... gua bukan ader aper-aper tak puas hati ngan Maybank... tapi gua cuma nak kasi lu orang sedar dan prihatin macam mana Maybank menipu pelanggannya ...

Bhai... Semalam gua ader tulis tentang Maybank songlap duit pelanggan dier sebanyak lebih dari RM1.8 juta setahun... memang ader yang marah dengan gua... depa kata memang patut pon Maybank caj RM0.50 tue daripada akaun pelanggan atas sebab untuk menggalakkan pelanggan menyimpan duit dan bukannya menggunakannya...

Bhai... gua nak kasitau lu.... Maybank mempunyai lebih dari 3.7 juta pelanggan ... dari pada bilangan tue... 70% daripadanya adalah pelanggan runcit (retail) iaitu pelanggan biasa yang mempunyai akaun simpanan biasa dengannya...

Ini bermakna sebanyak 2.59 juta pelanggan Maybank aderlah pelanggan biasa yang mempunyai akaun simpanan biasa (konvensional ataupun islamik)... Mari kita andaikan bahawa 30% sahaja daripada 2.59 juta pelanggan tersebut adalah pelanggan mikro (pelanggan yang pada setiap masa mempunyai wang dalam akaun kurang dari RM5000) ....

Ini bermakna 777 ribu pelanggan adalah pelanggan mikro yang pastinya Maybank boleh mengenakan caj sebanyak RM0.50 bagi setiap ransaksi pengeluaran... katakanlah ader 777 ribu transaksi ini sebulan... maknanya.. ader RM 388.500.00 untung yang boleh diperolehi oleh Maybank dari transaksi ini... Setahun jumlahnya aderlah RM 4.662.000.00 (iaitu RM 4.662 juta) ....

Pergh.. mewah nih... ini baru kiraan kasar gua jer... sementara gua nak dapat maklumat dari dalam Maybank... hehehe.... jadi lu tengok sini aaa... RM4.662 juta nih... kemana Maybank salurkan.... Mesin ATM dan CDM Maybank selalu jadi macam sial....

Mesin ATM Maybank.. jarang yang ader keluarkan wang RM10 dah la nih... banyak yang hanyak keluarkan RM50 jer.... lu tengok jer la... itu belum benda-benda lain...

Takper... takper.. esok ader lagi pendedahan tentang Maybank nih... gua ader kerja nak buat nih... nak kena handle server Oracle Database nih... hahaha...

Lu tengok jer la macam mana Maybank menipu pelanggannya ...

20 December 2011

Maybank Songlap Melebihi 1.8 juta Setahun

Okeh... Ini gua nak bentangkan satu isu.. isu yang dah lama... bukan baru... ramai yang mengeluh.. tapi tak tau nak buat camana... termasuklah dengan gua...


Gua nak dedahkan satu benda... yang ini memang panas punya... panas hati biler baca....

Maybank (selaku bank utama di Malaysia) adalah milik UMNO... lu tarak percaya ka... cuba la siasat...

Celakanyer Maybank nih adalah kerana Maybank mengenakan caj sebanyak RM0.50 bagi setiap transaksi pengeluaran di ATM miliknya. Walaupun pada dasarnya dikatakan caj RM0.50 nih cuma dikenakan pada transaksi ke empat dan seterusnya setiap bulan.. namun dalam banyak kes yang gua tengok.. even transaksi pertama pon dah kena caj RM0.50 nih..

Kononnya lagi Maybank mengenakan caj ini pada mana-mana akaun yang mempunyai baki minima RM5000 kebawah... alasannya.. untuk menggalakkan simpanan... tapi... lu orang sendiri tau la... mostly rakyat Malaysia ramai yang gaji dibawah RM5000 ... jadi mesti at least kena dicaj jugak akaun depa nih...

Yang kesiannyer... semua yang kena nih adalah orang miskin, sederhana miskin ataupon yang diperingkat pertengahan... Lagi satu... mostly student memanglah akan keluarkan duit depa dari ATM Maybank berkali-kali dalam sebulan tue.. dan tentunya akaun depa takkan ader lebih dari RM5000 ...

So... mari kita congak berapa banyak yang Maybank dah songlap curik dari pelanggan dier selama setahun mengikut anggaran transaksi dibawah ini..

Katakanlah dalam sehari ader lebih dari 10 ribu (10,000) transaksi pengeluaran di ATM Maybank yang dikenakan caj ini... makanyer.. dalam sehari... Maybank boleh untung RM5000 ... dan dalam setahun (365 hari)... Maybank akan untung sebanyak RM1.825 juta....

Ini anggaran jer bhai.... kalu mengikut aper yang disurahkan kepada gua oleh member gua yang handle ATM services nih.... Withdrawal Transaction untuk Maybank nih selalunya sekitar 20 ribu transaksi sehari paling kurang....

Jadi... ini bermakna ..... banyak sungguh la Maybank dah songlap duit pelanggan dier... err... Rasanyer Maybank tak pernah dapatkan tandatangan mintak izin atas pengenalan caj ini... Udah la tue.. setiap tahun Maybank akan caj RM8 bagi urusan perbankan.... Wei.. banyak nih...

Gua akan cuba dapatkan maklumat lanjut mengenai benda nih.... dan InsyaAllah akan gua publishkan di blog nih... tunggu...

Puii

Hahaha ... Puii...

19 December 2011

Ludah Diri Sendiri Ka?

Hahahaha... lawak la... nak tunjuk hero pon jangan la ludah diri sendiri... hahaha.... lawak siot...

17 December 2011

A.B.U

Bhai.... Gua bukan tak bersetuju dengan konsep ABU nih.. malah gua amat menyokongnya... cuma.. pada gua la.... ABU bukanlah penyelesaian kepada masalah yang ader di Malaysia nih... Masalah korupsi.. masalah salahguna kuasa.. masalah kronisma dan lain-lain bukan boleh dapat diselesaikan dengan keujudan A.B.U ....

Tapi kalu nak ABU berjalan dengan berkesan... terbaik sekali kena pangkas kapla penyakit yang paling utama kat dalam Malaysia nih...

Kapla penyakit nih sebenarnya adalah dewa-dewa ... selagi mana dewa-dewa nih masih menguasai dan berada ditempatnya.... maka selagi itulah A.B.U susah nak berjaya... A.B.U susah nak dapat dilaksanakan... sebab dewa-dewa nih akan dipergunakan oleh orang-orang tertentu demi untuk kelangsungan politik dan ekonomi diorang...

Gua maleh nak citer panjang lebar lagi... yang pasti gua berani sembelih kambing kalu aper yang gua tulis nih akan menjadi kenyataan ...

So... lu tengok jer la nanti...

16 December 2011

Cover Baik Punya

Hahaha.... Asan Eli memang sorang pelawak.... dulu masa dier tengah glamer... selalu gak diundang masuk dalam TV .... tapi lepas dier terlibat dengan satu kumpulan agama tue... dier terus tak dapat peluang masuk TV..

Kalu ikutkan hati aaa... Asan Eli memang nak selalu masuk TV masuk Paper.... tapi yer la... dah join kumpulan agama... susah gak...

Dalam pada tue .. geng-geng badut yang dulunyer memang pernah berkawan dengan Asan Eli (si pelawak) tak henti-henti ajak Asan Eli masuk geng depa.... kalu masuk geng depa.. Asan Eli akan dapat income baik punya... dapat dicalonkan jadi ketua dalam geng badut nih.... malah utang Asan Eli ngan Cheti Murugiah pastinyer akan dapat diselesaikan.... sap-sap soi...

Tapi... Asan Eli masih lagi dalam kumpulan agama nih... kalu dier keluar... orang akan kata macam-macam kat dier... Dier taknak orang sumer tau yang dier nih tengah kemaruk bercinta dengan RM (bukan Rosmah Mansor aaa)... Dier taknak orang tau yang dier ader utang dengan Cheti Murugiah...

Tapi kalu dier tak kuar dari kumpulan agama nih... macam mana dier nak lepas bercinta dengan RM... macam mana dier nak bayar utang dengan Cheti... mampuih...

Dilepas salah... tak lepas salah... payah nih...

Pusing punya pusing... Asan Eli dapat idea... skarang nih dier tengah gunakan status pelawak dier... harap-harap orang jangan hina kaum pelawak (err... bukan Kaum Melayu aaa) ... untuk memperkukuhkan sentimen status pelawak nih... Asan Eli terpaksa la jadi "JOKER" kat dalam Istana... hahaha

Walaupun dier mungkin tahu bahawa Raja kekadang jer suker kat JOKER.. kekadang tue JOKER kena jadi bahan buli jer...

Aper-aper pon... Asan Eli sedang dalam masalah... pening kapla... mampuih la dier kali nih.. orang-orang dalam kumpulan agama memang dah syak lama dah dengan dier nih...

Terpaksalah Asan Eli menggunakan mesin cetak Tuan Gutenberg ... untuk mempamerkan surah Asan Eli nih... terpaksa la guna nih untuk cover baik punya...

Oley

BN Akan Terselamat

Bhai... lu agak-agak la.... Pakatan Rakyat boleh menang ker pada PRU13 yang akan datang nih...???

Mmmm... gua rasa tabley la... Walaupun PR mungkin boleh menang pada banyak kerusi DUN dan PARLIMEN... tapi .... gua saspek... ianya tak mencukupi untuk mendapat majoriti...

Contoh paling besar adalah usaha untuk memenangi kerusi Parlimen secara majoriti... errr.. gua rasa aaaa... susah gak nak lepas...

Satunyer... sebab banyak kerusi Parlimen yang selamat buat BN di Sabah, Sarawak dan Johor... ini sahaja dah cukup untuk menafikan keupayaan mendapat kerusi majoriti bagi PR..

Bukanlah gua nak kata yang orang Sabah, Sarawak dan Johor bengap bodoh takmo nak undi kasi menang kat Pakatan Rakyat... tapi.. pasai kawasan tue amatlah besar.. dan agak mudah untuk Barisan Nasional mendapatkan sokongan...

Dalam kes Johor.... rakyat Negeri tersebut ramai yang jenis karat biru.... susah nak berubah...

Bagi Sabah dan Sarawak... isu utamanya adalah berkaitan dengan isu logistik dan promosi... banyak besar ooo kawasan yang nak dicover... macam yang TukarTiub ceritakan tue... mesti tarak cukup masa ooooo...

So.... nampaknyer dengan bantuan SPR, POLIS dan banyak lagi agensi kerajaan sedia ada termasuklah media cetak dan elektronik... BN akan terselamat.... terselamat lagi kali nih....

Hampeh tul la...

14 December 2011

Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011)

Karut... memang karut... Tindakan pihak Kerajaan Malaysia untuk melaksanakan Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) aderlah satu tindakan bebalik ke belakang...

Kalaulah Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) ini ujud... makanyer semua orang yang ader skill komputer (tapi takder sijil dan akreditasi komputer) tak boleh buat kerja... tak boleh bagi perkhidmatan servis dan baikpulih komputer...

Itu macam kalu... semua cikgu-cikgi pon tak boleh la nak bantu ajar pelajar kat sekolah dalam Kelab Komputer Sekolah pasai depa takder kelayakan untuk mendaftarkan diri dibawah peruntukan Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) ...

Ini semua kerja bodoh... karut...

Takder negara dalam dunia nih yang pernah dan ader Rang Undang-Undang macam nih... ini kerja giler... Kalu buat jugak.... alamat lingkuplah agenda permodenan negara... lingkuplah MSC...

Gua nak bagitau sini .... tak semua programmer, coder dan computer technical expert yang ader kat dalam dunia nih ader certification... ader degree.. ader diploma.. ader master.. ader PhD...

Bill Gates pon takder cert... Arwahnyer Steve Jobs pon takder cert... even adik beradik Basit dan Amjad Iqbal yang buat virus komputer yang pertama didunia dulu (Pakistani Brain Virus) pada tahun 1986 dulu pon takder proper certification dalam bidang perkomputeran pada asalnyer...

Jadi .. aper kejadahnyer Malaysia pulak nak buat Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) yang pada gua nih aderlah satu Rang Undang-Undang paling ngok dan bodoh dalam dunia...

Kalu la Kerajaan Malaysia tetap berkeras jugak supaya adernyer Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) nih..... aper kata gua cabar Kerajaan Malaysia supaya buat Rang Undang-Undang Ahli Politik Profesional Malaysia 2011 (APPM2011) ... supaya semua ahli Politik Malaysia ader certificate... tapi cert bukan yang beli aaaa.... mesti cert valid.... takmo cert yang macam Irfan Khairy, Azizan Osman dan Fadzley Yaakop dapat tue.... hahaha

Ataupon ... takmo gak cert yang macam P Kamalanathan dan ramai lagie dapat tue.... hahaha ... semua tue sijil tak laku... hahahaha .... errr.. Zulkifli Nordin tue sijil guaman dier sijil beli ker??? hahaha

Bodoh la.... MOSTI yang ramai orang pandai-pandai tue pon masih bodoh lagi ker.... hahaha... memang kayu la.... hahaha

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

13 December 2011

Sembilan Dewa

Bab-bab dewa nih sebenarnya gua dah maleh nak sentuh... tapi rasanyer macam perlu jer gua sentuh gak benda nih... Dewa-Dewa nih mengarut jer...

Depa dok rasa depa maksum... depa gak dok rasa yang depa hebat...
Depa gak dok rasa yang depa nih macam dapat watikah direct dari Allah... jadi depa terasa besar..

Malah depa sentiasa rasa semua makhluk mesti ikut cakap depa dan respect depa... walaupun depa memang mangkuk...

Dewa-Dewa nih selalu dok cakap pasai menjadi Ketua Agama... dewa-dewa nih sebenarnya tak lebih dari badut yang mengarut dan perasan best... Hidup depa... makan minum depa... hobi depa... semuanya makhluk kena sponsor.... tapi.... adernyer Dewa-Dewa nih bukanlah ader beri kesan baik pon pada makhluk...

Dewa-Dewa nih mahukan semua makhluk hormat depa... tapi ... tak nampak satu aper pon keuntungan yang depa boleh bagi kepada makhluk.... mengabihkan boreh ader la....

So.. sembilan dewa nih.... hahaha... sekali-sekala lantik sesama depa saper yang akan jadi ketua dewa.... hahaha ... tapi lantikan bukan atas dasar merit.. semuanyer ikut sedap hati dewa-dewa nih... kalu ader sembilan dewa yang bengong.... hasilnyer.. akan dapat satu ketua dewa yang bengong gak...

Kalu ader sembilan dewa jenis bisu, buta dan tuli.... hasilnyer akan dapat satu ketua dewa yang bisu, buta dan tuli gak..... hahaha... tak lebih dari itu.. dan tak kurang dari itu... hahaha

Kalu dah dapat satu ketua dewa yang bisu, buta dan tuli .... aper la yang dapat diharapkan oleh makhluk.... hancuss la... makhluk akan dapat ketua dewa yang bisu, buta dan tuli gak.... hahaha... tak lebih dan tak kurang....

Hahahaha..... dewa..... dewa.... itulah satu senario yang tak dapat tidak makhluk terpaksa telan... nak buat camana..... karut....

08 December 2011

Bersediakah Kita Kalau...

Bhai... 30 Disember aderlah Jumaat terakhir untuk tahun 2011 nih.... Aper signifikannyer hari Jumaat nih selain daripada solat Jumaat.... cuba lu cek tengok samer...

Jumaat biasanyer akan ader mesyuarat Kabinet Kerajaan Malaysia.... selama nih... selepas jer mesyuarat Kabinet... mesti ader benda yang akan diperbuat oleh Kerajaan Malaysia... Contoh... hari Jumaat jugak biasanyer Kerajaan Malaysia akan membentangkan belanjawan negara (bajet)..

Dan hari Jumaat jugak biasanyer Kerajaan Malaysia melalui beberapa Perdana Menteri sebelum nih akan membuat satu pengumuman besar... Pengumuman pembubaran Kabinet dan Parlimen... selama nih tak pernah lagi Kerajaan Malaysia membubarkan Parlimen pada hari Isnin ker... Selasa ker... Rabu ker.... tapi... mesti hari Jumaat...

So... kalu la Najib Razak umumkan pembubaran Parlimen pada 30 Disember 2011 nih yang bersamaan dengan hari Jumaat.... mmm... dengan itu Pilihanraya UMUM ke 13 mesti diperbuat dalam tempoh 60 hari atau kurang daripada tarikh pembubaran Parlimen.

PRU 13 nih gua berani jamin akan memperlihatkan tempoh berkempen paling minima... Gua saspek cuma 3 hari jer.... so... kalu la jadik camnie... Kemungkinan besar gua saspek PRU13 akan dibuat pada pertengahan bulan 1 atau awal bulan 2... dan mostly akan dibuat pada hari Sabtu yang mana tidak akan mengganggu persekolahan dimana semua dewan sekolah dan fasiliti lain mudah dan boleh digunakan.

Persoalan gua.... bersediakah kita kalau... PRU 13 nih dibuat pada bulan 1.... gua nampak macam tak bersedia langsung... terutama sekali dengan PAS yang gua tak nampak bersedia dengan seriusnya...

Kalau 4 negeri yang dibawah Pakatan Rakyat buat kerja giler plak... dimana depa nak buat pilihanraya negeri depa berasing-asing sendiri-sendiri... lagi la masak... nak mampus... kata la bulan 2 Pulang Pinang buat Plihan Raya Negeri... Bulan 3 Selangor... Bulan 4 Kelantan dan Bulan 5 Kedah....

Mampuih.,, maser nih .. semua setan-setan UMNO/BN akan ader peluang berkampung beramai-ramai disetiap Pilihan Raya Negeri..... giler macam nioh... susah la Pakatan Rakyat nak menang....

Lain la kalu semua Pilihan Raya Negeri yang dibawah kuasa Pakatan Rakyat buat PRU pada tarikh serentak.,,, kalu itu macam.... baruler senang.... kalu tak... mampuih kering la jawabnyer...

Jadik.. berbalik kepada persoalan gua tadi..... bersediakah kita kalau ....

07 December 2011

Analisis Pra Pilihanraya

Bhai... dua tiga hari sudah gua ader jumpa ngan beberapa kawan lama yang masih berkhidmat dalam satu cabang risikan ...... depa on the way nak pegi Kelantan katernyer... 4 orang naik satu Ford Fortuner .... depa call gua dan ajak makan skali... aper lagi.. orang dah offer makan.. gua pon pegi la...

Gua tanya diorang... aper hal pergi Kelantan... depa kata... macam biasa la... buat risikan... buat statistik.. buat analisa... Gua gelak jer... hahaha... macam la gua tak tau aper kerja sebenar diorang nih.... hahaha

Gua tanya lagi diorang... macam mana ngan pengumpulan statistik yang sedia ader... aper peratusan yang boleh dipercayai... Pakatan Rakyat ader chan ker menang besar kali nih? ..... pakat depa gelakkan gua macam nak giler...

Depa kata... sori mori la bhai.... Pakatan Rakyat takder can nak menang besar... hasil analisis depa.... menunjukkan Pakatan Rakyat punya kekuatan tak cecah pon 40% ... Gua kater kat depa... giler aper... takkan golongan muda tak sokong Pakatan Rakyat... hahaha... depa balas balik bagitau... kalu pon nampak ramai orang muda sokong Pakatan... tapi tak semudah itu pola pengundian yang akan berlaku.... pembolehubah ader banyak... dan dalam keadaan sekarang nih ... UMNO/BN tengah kuat dari segi undi golongan muda...

Terkezut gua biler dengar benda nih... Dah la golongan tua memang akan undi BN.... takkan la orang muda pon buat benda yang samer..

Gua tanya lagi... Pulau Pinang, Kedah dan Selangor aper macam.... depa kata... habis balik kat BN.... pergh... terkojot lagi gua.... depa kata senjata BN dah siap siaga untuk tawan 3 negeri tue... Kelantan plak depa kata setakat analisa yang ader... BN akan dapat mengurangkan jurang perbezaan kerusi antara 1 hingga 3 kerusi jer...

Tetiba jer gatai mulut gua nak tanya tentang Zulkifli Nordin.... depa kata mangkuk tue akan slamat... kerusi dier selamat... BN akan letak satu calon untuk bersaing dengan dier... tapi calon nih sama ada akan tarik diri ataupun akan promo Zulkifli Nordin untuk kasi menang dengan mudah...

Kali nih depa kata... banyak kerusi yang mudah menang kat Pakatan Rakyat akan menjadi jerat maut untuk Pakatan Rakyat sendiri...

Gua lepak ngan depa lebih kurang 2 jam jer... lepas tue depa terus bergerak ke Kelantan... sebelum tue sempat depa bagitau kat gua yang bos lama gua (bos depa) dok tanya biler gua nak masuk balik join depa.... gua bagitau kat depa...tong bagitau bos... once keluar... gua takmo dah nak masuk balik... hahaha... tak larat dah nak buat kerja camnie... penat oooo...

Anyway.. kalu depa baca nih... tolong kirim salam ngan kengkawan yang masih kenal gua kat sana aaa... hahahaha

06 December 2011

Kolej PEKIDA

Hahaha... PEKIDA plak nak bukak kolej... hahaha.. siap mintak tolong kat Najib la... hahaha

Agak-agaknyer la.. sabjek aper yang depa nak ajar aaaa.....

Takkan nak buat kursus "DIPLOMA KESAMSENGAN TAIK KUCING" kot.... hahaha..

Nordin Kadri boleh la dilantik jadi Naib Canselor... ParpuKari, PapaGomo, Zulkifli Nordin serta Ibrahim Ali Katak boleh ler jadi pensyarah kat situe... hahaha

PEKIDA nih pandai buat lawak la... hahaha

04 December 2011

Bila Syaitan Bermesyuarat

Tuan-Tuan .... jangan terkezut... sekali-sekala perlu jugak syaitan mengadakan mensyuarat... Bukan aper... syaitan-syaitan terpaksa membuat mensyuarat untuk menunjukkan kepada semua bahawa syaitan masih lagi bersatu-padu... kuat dan bersemangat untuk meneruskan agenda syaitan.. malah syaitan memang merasakan mereka akan menongkat dunia... hahaha

Satu masa dulu... syaitan pernah bermesyuarat untuk menggulingkan dan mengurangkan serta mengambilalih kuasa dewa-dewa kayangan.... malah syaitan-syaitan dengan tiada segan silu menelanjangkan serta membogelkan segala kepincangan dewa-dewa... Bergegar kayangan pada masa itu... Punyalah marah sangat syaitan-syaitan dengan para dewa-dewa di kayangan...

Kini... syaitan-syaitan yang sama jugak bermesyuarat kononnya untuk menjaga kepentingan dan kuasa dewa-dewa.. Malah persemayaman untuk dewa-dewa pon pihak syaitan yang mengambil inisiatif untuk menyediakannya.... pelik kan....

Syaitan-syaitan nih sebenarnya sedang mempergunakan para dewa-dewa... memang ramai dewa-dewa yang masih blank dengan agenda para syaitan.. malah ader juga dewa-dewa yang sekadar berlakon kononnya tidak bersekongkol dengan para syaitan...

Malah ader dewa-dewa yang tiada kerja lain melainkan bersuka-ria dengan menaiki naga.... naga yang dibekalkan oleh para syaitan... dewa-dewa nampaknya suka benar digula-gulakan oleh syaitan... yer la... memang itulah tugas syaitan...

Kelangsungan hayat syaitan kini amatlah bergantung kepada sokongan dari para dewa-dewa.... elemen takutkan para dewa senantiasa diserapkan kepada manusia oleh pihak syaitan... bukanlah kerana dewa-dewa tersebut mendapat watikah khusus dari Tuhan... tetapi... ianya hanyalah sekadar untuk memenuhi tembolok nafsu para syaitan...

Namun tidak semua manusia yang takutkan para dewa ataupun syaitan... malah kumpulan yang berani berdepan dengan para syaitan dan dewa-dewa ini makin hari makin membesar... pada kumpulan manusia ini... para dewa-dewa tiadalah ader kepentingan keujudannya.. sekadar menghabiskan beras sahaja.....

Dewa-dewa bukanlah sesuatu yang perlu ditakutkan... dewa-dewa ini tidak pernah pon mendapat watikah dari Tuhan... tetapi kecoh mengada-ngadakan cerita bahawa mereka dipilih oleh Tuhan untuk menjadi dewa-dewa...

Kerja maksiat (yang menjadi kemurkaan Tuhan) sentiasa diperbuat oleh para dewa.. mereka seakan tidak takut untuk melakukan maksiat (judi, zina, arak dan sebagainya)... namun sebagai dewa (kununnya).. mereka berhak untuk menjadi kepala agama... walaupun mereka sendiri bergelumang dengan dosa dan noda...

Para syaitan selalu membisikkan ke telinga para dewa bahawa mereka adalah maksum.... kerana bisikan-bisikan inilah nampaknya para dewa berperasaan bahawa mereka maksum... malah sanggup bersekongkol dengan para syaitan untuk melakukan kerja mungkar...

Persoalannya sekarang ini.... Tuhan tidak pernah mengutuskan dan mengujudkan para dewa... Tuhan cuma mengutuskan para Nabi dan Rasul yang langsung tidak pernah mengatakan bahawa mereka adalah dewa... Jadi... perlukan ader dewa-dewa?

Pegi mampuslah sama dewa-dewa.... hahaha

01 December 2011

Terlepas Pandang

Gua berani jamin ramai dikalangan kiter semua yang terlepas pandang isu nih... Isu dimana Bank Negara Malaysia (BNM) mengarahkan bahawa syarat pinjaman diperketatkan oleh pihak Bank.... Gaji bersih peminjam akan diambilkira dengan tuntasnya mulai 2012.

Mmm... memang sekali pandang nampak macam bagus dan tepat usaha dan arahan BNM nih.... tapi kalu semua orang pandang dan semak ... gua percaya lu orang sumer mesti terkejut punya la... bahawa syarat ini memang macam celaka...

Pertamanya.... bank akan memastikan bahawa pemohon pinjaman perlulah mempunyai gaji bersih minima 60% sebelum membuat pinjaman.... alasan... untuk mengelakkan daripada terjadinya "Non Performance Loan" (NPL) ...

Tapi korang sedar tak.... selama nih pihak Bank memberikan pinjaman kepada pemohon bukanlah menggunakan duit Bank itu sendiri.... kalu ader orang yang bagitau bahawa memang Bank bagi pinjaman guna dana bank itu sendiri.... sure la orang tue memang mangkuk atau bangang...

Wei... Bank takkan gunakan duit dier la.... sori la... sori maniam la...... selama ini takder bank yang akan memberikan pinjaman kepada pemohon guna dana dier.... Abis tue... dari mana bank dapat duit untuk bagi pinjam nih....

Hahaha... disinilah magiknyer...

Bank kasi orang pinjam duit tue... adalah datangnya dari dana yang terkumpul hasil dari simpanan orang ramai.... Setiap cawangan bank (branch) diarahkan untuk mendapatkan tabungan/simpanan daripada pelangganb setiap bulan sebanyak paling cikai RM3 juta.... macam-macam cara yang Bank gunakan.... buat kempen la... aderkan cabutan bertuah la.... bagi hadiah la ... janji orang kena simpan sekurang-kurangnya RM500 setiap bulan...

Samer jer tak kira Bank itu konvensional mahupun bank itu Islamik.... samer jer... semua guna macam-macam cara untuk suruh orang buat simpanan..

MAYBANK pujuk orang buat simpanan dengan taktik GSPA (Gold Saving Passbook Account) .... suruh orang beli emas pada harga online kat website dier.. tapi sebenarnya duit tue dier gunakan untuk rolling... sebab itu depa tabley kasi beli emas on the spot pada kadar 1 gram...

Samer la jugak ngan PUBLIC BANK.... taktik yang samer digunakan pada akaun GIA (Gold Investment Account)... Kuwait Financial House pon gunakan taktik yang samer.... tapi itu semua tak kira dasat lagi..... ader satu bank yang taktiknya lagi dasat.....

Bank itu adalah Bank Simpanan Nasional..... hahaha... dier guna kertas jer... hahaha... aper tue... hahaha... takkan korang tarak perasan yang BSN nih gunakan Sijil Simpanan Premium untuk kumpul dana dier... hahaha.....

Dengan dana dan wang yang banyak inilah yang depa gunakan untuk bagi kepada orang untuk pinjam... bukan pakai duit bank pon... macam haram.... lepas tue kenakan caj tinggi bagi pinjaman.... sampaikan kalu pinjam RM100 ribu... kena bayar balik lebih RM150 ribu.... giler tue... hahaha...

Tapi pendeposit dapat aper... paling banyak pon 3.5 peratus jer faedah/interest pada setiap simpanan... itu pon dikira cuma pada tarikh tertentu setiap bulan atau setiap tahun bergantung kepada baki minima... sedangkan duit tue dier dah rolling macam nak giler....... lu bayangkan la.... giler aper....

So... kesimpulannya... camana nak kasi ajar skit Bank-Bank yang macam celaka nih termasuklah CIMB Bank..... senang jer..... semua orang jangan simpan banyak-banyak cash kat dalam Bank.... kiter kasi ajar sikit... kasi keluarkan semua duit simpanan tue dan letakkan kat tempat lain.... nak mudah... sewa jer peti keselamatan (safe deposit box).. banyak syarikat yang ader bekalkan servis nih.. murah jer.. dalam RM150++ setahun....

Lepas tue kuarkan semua duit simpanan dalam bank yang tak bergerak tue dan gunakan untuk beli emas... kasi simpan dalam safe deposit box.... biar kurang duit dalam bank... baru ader akai bank nak cari duit nak bagi pinjaman... masa tue baru la bank akan berlembut skit.... La nih bank besar kepala pasai kiter semua kasi peluang kat dier.... cuba kalu kiter tak kasi peluang...... baru la ader akai...

So... jom kiter kasi ajar skit bank-bank ini......

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1