Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

23 March 2016

Najib Razak : Kita Perlu Ambil Tindakan Tegas

Putarjaya : 23 Mac 2016

Najib Razak bertegas mahu PDRM menyiasat kes salahguna dana awam sebanyak RM100 juta dengan segera untuk memberikan keyakinan kepada rakyat berkenaan tadbir urus perkhidmatan awam. 

Ini kerana tindakan menyalahgunakan kuasa dalam pengurusan dana awam sepatutnya tidak berlaku. Beliau mahukan kerajaan pimpinannya bersih dari persepsi negatif rakyat.

Jika ada kakitangan awam yang mahu menyalahgunakan kuasa mereka terhadap mana-mana dana awam maka eloklah mencontohi tindakan yang Perdana Menteri lakukan iaitu dengan mengambil lebih dari RM100 juta.

"Kalau hendak salahguna dana awam pun lebih baik ambil lagi banyak. Jangan ambil sedikit, buat penat sahaja" ujar Najib Razak merujuk kepada tindakan Perdana Menteri menerima "derma" sebanyak RM2.6 bilion masuk kedalam akaun peribadinya.

"Itu lebih berbaloi" kata Najib Razak sambil tersengeh-sengeh ala kerang busuk ditengah-tengah kesibukan bulatan depan Masjid Putarjaya dengan ditemani oleh isterinya Rosemah Al Mansoor.

Peniaga batu cincin dari Sulawesi ini cukup terkenal dengan penjualan cincin tikam yang bernilai 24 juta Rupiah dikalangan pekerja pendatang tanpa ijin Indonesia

(C) 2016 NONAMA NEWS NETWORK - NNN

21 March 2016

Adakah Dia Ini Yang Terlibat?

Bhai/DeeDee semua...

Ada orang UMNO yang viralkan kat facebook Muhammad Azri (Papagomo) siap dengan gambar mamat yang katanya terlibat dalam kes penyalahgunaan kuasa dalam KBS yang melibatkan dana hampir RM100 juta... yang gua dedahkan semalam

Tapi gua tak tau betul ka atau tidak dier yang terlibat... Tunggu pendedahan dari SPRM la...




20 March 2016

Nama Suspek Salahguna Dana KBS Beratus Juta RM Terdedah

Bhai/DeeDee semua...

Gua bukan nak tuduh ke mender ker... tapi kalo ikut dari carta organisasi Kementerian Belia dan Sukan (KBS) nih... ada dua nama yang cukup tinggi pangkat dan kuasanya.... Jadi lu orang pikir-pikirlah yer...

Gua tak tuduh pun kedua-dua orang nih... ingat tu... cuma gua highlightkan dua nama yang cukup besar dan tinggi pangkat serta kuasa ...

Harap maklum..


YB Menteri @khairykj will be having a press conference at 10am in KBS tomorrow regarding the latest announcement by @SPRMMalaysia. Penahanan pegawai Kementerian Belia dan Sukan (KBS) menimbulkan persoalan tata kelola dana jabatan kerajaan diuruskan, lapor akhbar Malay Mail hari ini.

Suspek berusia 56 tahun yang menjadi dalang menggelapkan kira-kira RM100 juta dana kementerian sejak enam tahun lalu ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di rumahnya di Kajang pada Jumaat.

SPRM menyita beberapa barangan termasuk 12 kenderaan antaranya Audi, Mercedes Benz, Nissan GTR dan Toyota Vellfire.

Antara barang mewah lain yang dibeli dengan dana gelap tersebut ialah jam berjenama Richard Mille (RM400,000), 40 beg tangan berjenama termasuk jenama Hermes (RM400,000), set cadar mewah (RM300,000), dan barang kemas termasuk cincin mutiara Cartier bernilai RM600,000.

Barangan yang disita berjumlah RM20 juta, sementara wang di dalam 69 akaun bank berjumlah RM8.33 juta dibekukan.

Lapan kontraktor termasuk seorang wanita ditahan kerana didakwa bersubahat dalam kes itu.

Pengarah Siasatan SPRM Datuk Azam Baki berkata dana itu disalurkan melalui Majlis Sukan Negara (MSN) dan bayaran dibuat kepada 14 syarikat yang dimiliki kontraktor dan RM14 juta kepada akaun peribadi suspek.

Azam berkata suspek sudah menyalah guna dana sejak 2010. “Tetapi dia mungkin melakukan perkara itu lebih awal melihat penglibatannya dalam KBS sejak 1998 dan memegang jawatannya sejak lapan tahun lalu,” katanya.

Menjelaskan modus operandi, Azam berkata penjawat awam itu akan memastikan bayaran dari MSN disalurkan kepada syarikat untuk projek atau penganjuran program kementerian.

“Tapi sebenarnya, projek itu tidak dijalankan. Dalam sesetengah keadaan, projek tidak wujud tetapi wang dibayar,” katanya. Kes disiasat di bawah Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009 dan Akta Pencegahan Penggubahan Wang Haram. Kesemua sembilan suspek direman seminggu.


atau adakah yang lain di peringkat atasan juga terlibat?




19 March 2016

Panas Lim Guan Eng

Bhai/DeeDee semua...

Bagi yang ingat gua tak pernah nak tibai DAP... Lu orang memang silap.. Gua kalu ader fakta memang gua akan tibai.. Dan isu Lim Guan Eng ni gua dah tibai dah kat tempat lain awal lagi.... Gua dah cakap.. Kes ini serupa dengan kes Khir Toyo tak kisah la Lim Guan Eng nak kata aper untuk cover up... Benda ni samer jer..

So SPRM kena siasat dan kalau bersalah nanti campak jer dalam penjara... Aper susah... Siasat jangan tak siasat... Orang politik ni bukannyer bersih sangat...




18 March 2016

Apa Sebenarnya Yang Berlaku Di Turki?

Bhai/DeeDee semua...

Isu di Turki sebenarnya hampir serupa dengan apa yang berlaku di Selatan Thailand... Bagaimana kerja-kerja melaga-lagakan pihak-pihak Turki dan Kurds dilakukan secara berjamaah oleh agam-agen CIA dan MOSSAD....

Bagi kes di Selatan Thailand, pergolakan disana pernah saya ulaskan.. Ianya adalah hasil kerja buat Agensi Risikan Singapura sejak sekian lama hanya semata-mata tidak mahu bermulanya projek Terusan di Segenting Kra yang patinya akan mengganggu gugat ekonomi Singapura..

Bagi kes di Turki, seluruh dunia tahu bahawa Turki mempunyai kekuatan perang yang agak besar dan lengkap. Malah pertahanan udara dan laut Turki juga agak tersusun. Dan dalam babyak situasi, Turki akan berkemungkinan menjadi penggerak uatam bagi keselamatan Tentera Islam di masa akan datang. Malah Turki juga adalah menjadi muka depan bagi Unit Ketenteraan Islam yang hampir ke benua Eropah.

Oleh itu MOSSAD cukup cuak dengan situasi ini malah terpaksa menggunakan kekuatan agensi CIA untuk membuat kacau ganggu dan elemen perang psikologi dengan bantuan orang Kurds. CIA cukup tahun bahawa Kurds mudah dibakar sentimen kenegaraan terutama melibatkan Wilayan Autonomi Kurdistan.

Maka Turki perlu di kucar kacirkan. Itu sahaja idea dan tindakan yang perlu dibuat...

Nanti gua sambung lagi..... Bye..


17 March 2016

Memanglah Lawak.

Bhai/DeeDee semua...

Gambar yang memberikan seribu makna... Hahaha.. Memang kelakar betul lah... Hahaha

Layannnn 




16 March 2016

Mana Mahu Letak Muka

Bhai/DeeDee semua...

Dulu beriya-iya kata sebab putuskan hubungan dengan DAP dalam Pakatan Rakyat pasai DAP tidak bersedia untuk laksanakan hudud..

Tapi...

Tapi la ni dalam nak berpakat dan bergabung dengan IKATAN... Boleh pulak kata Hudud tak sesuai lagi nak dijalankan di Malaysia... Dan dalam konteks sekarang tidak sesuai nak jalankan hudud lagi...

Apa sudah jadi ni? Adakah efek dari Pil Kuda tempohari masih tak habis lagie.... Huh.. Mesti lebih overdose nie... Haha...

Itulah... Layan lagi Pil Kuda... Kan dah mabuk tak ketahuan lebai Al Marangi.. Hahaha.. Mana mahu letak muka ni... Sudah hilanglah kemaluan ni nampaknya... Hahaha

Lawak siot... Hahaha

16 Mac 2016

Bhai/DeeDee semua...

Hari ni penting untuk kiter peratikan move dari PAS... aper strategi dier.. aper agenda dier... Gua amik sikap perati dulu... bagi depa gerak dulu.. pastu gua akan bagi gua punya pandangan...

Aper pun.. gua tetap cakap.... satu jer...

Bye bye babeh buat PAS pada PRU14... Hahaha

Sebab aper gua cakap camtue... Hahaha... nanti la kalu ader free gua citer.. Hahaha

14 March 2016

Sudah Sampai Ketahap Meluat

Bhai/DeeDee semua...

Acapkali gua bukan sajer dapat amaran... dapat penghinaan ... dapat ugutan.... dan macam-macam lagi... Tapi gua buat derk jer semua tu,.... Sebab semua tu datang dari macai-macai yang masih berhingus lagi.... Takder hal la gua semua tue....

Terutama sekali kalu berkaitan dengan isu politik.... Semua tue karut ja.... Semua tu bikinan ja... nothing to afraid...

Paling best sekali aaa... biler gua dapat lihat sendiri bagaimana bodohnya parti-parti pembangkang yang ada dalam Malaysia ni... tak kisah la banyak mana parti yang ader.. tak kisah pun berapa lama parti tue dah idup... tak kisah la aper tujuan parti tu ditubuhkan... pada gua semua parti tue pimpinannyer memang haup... memang tabley pakai... memang ngarut... memang bodoh, bebal lagi bangang...

Patutlah sampai sekarang dan akan datang tetap kekal jadi pembangkang diperingkat pusat.... Hahaha... Tak ada gaya nak jadi pemerintah.... Hahaha... bodoh bertingkat-tingkat... Hahaha

Sebab itulah kalu ader yang berangan-angan nak jadi pemerintah Malaysia kononnya selepas memang PRU14 tue...  gua nak cakap satu jer... jangan mimpi lah.... Hahaha... kalu still perangai dan sikap macam ni... lupakan sajer la nak amik alih pentadbiran Malaysia... lupakanlah...

Hahaha...

Tak ader gaya lu orang nak menang kalu stakat inilah usaha dan idea lu orang... Lu orang ingat rakyat (pengundi tidak berparti @ atas pagar) yang berjumlah 70% daripada semua pengundi yang ader tu bodoh macam lu orang ker.... Hahaha... silap la wei... lu orang memang boleh membodohkan ahli parti lu orang... tapi bukan semua pengundi yang 70% nie...

Jangan bodoh la wei... Hahaha

Ader paham ka???

Kalu tarak paham... pi hantuk kapla tu kat atas jalan tar.... Hahaha...

13 March 2016

Kalau Tidak Kena Tipu Tu ...

Bhai/DeeDee semua...

Kalau tidak kena tipu tu bukan pemimpin parti pembangkang lah... Sejak sekian lama pemimpin pembangkang memang selalu kena tipu,. Kena kencing.. Tapi boleh pulak tunjuk macam depa tu pandai tak akan kena kencing masa bercakap depan penyokong dan pengikut parti pembangkang..

Toksah lah lu orang tengok pemimpin pembangkang yang memang terkenal bodoh tukil tue... Cukup jer la lu tengok TukarTiub.... Konon hebat boleh baca agenda musuh... Tapi still boleh kena kencing dengan musuh... Hahaha... Lawak siot... Hahaha... Konon boleh baca gerak-geri dan strategi musuh.... Tapi still kena kencing gak itu TukarTiub... Hahaha... Sama bodoh macam pemimpin pembangkang jer gayanya... Hahaha

Mudah sangat kena kencing dan kena tipu... Setepek kena tak muka dibaling taik pun masih tak sedar... Masih boleh kata harum semerbak.... Bodoh betul la... Hahaha

Lawak siot... Hahaha


11 March 2016

Bye Bye Mahathir

Bhai/DeeDee semua...

Bye Bye Mahathir.. Sayonara... So tak pandai-pandai lagi ka? Hahaha... Inilah masanya.. Takkan mahu tunggu lagi.. Kena cepat nih...


Sejak Bila PAS Bukan Pembangkang?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Lu dan gua sedia maklum.. Selama nih.. PAS diperingkat PUSAT adalah pembangkang... Hahaha.. Tapi ini hari gua terkezut biler mana Utusan Malaysia (yang dah tak laku tu) dok jaja cerita yang PAS akan menggerunkan Pakatan Pembangkang dengan satu gabungan baru.. Satu gagasan baru.. Satu idea baru...

Huhuhu....

Dasatlah PAS la nih... Semenjak dua sedondon warna pink itu hari,. Skrang PAS sudah berani timing tnggi bahawa PAS akan menggerunkan Pakatan Pembangkang...

Hahaha.... 

Hebatlah PAS nih... Hahaha.. Boleh putus urat kentut gua kalu PAS selalu macam nih... Hahaha... Tambah pulak Takiyuddin.... Lawak siot lar... Hahaha.. Aper la nasib PAS la ni.. Dapat pemimpin semuanya gelong kepala otak... Agaknyer la... Pasai tu la si spender besar selamat dari terkantoi... Semua boleh cover bawah tikar getah... Hahaha.. Lawak siot...

Hahaha



09 March 2016

Pimpinan Cuepacs Memang Bangang

Bhai/DeeDee semua...

Bagi sesiapa yang kerja dalam Perkhidmatan Awam... memang senang nak tengok benda macam ni... Pegawai yang patutnya dah lama pencen... tapi pasai sistem sedia ada tak bagi pencen pada umur 55 tahun... maka ramai pegawai yang uzur dan tak berapa "fit to work" akibat dari penyakit tiga serangkai.. Jantung, Kencing Manis, Darah Tinggi....

Itu belum lagi kalu ader pegawai yang kena Sakit Buah Pinggang.,.... Pergh... alamat selalu kosong la meja opis sebab asyik dok berulang alik ke hospital atau klinik...



Cadangan Cuepacs nak naikkan umur pencen dari 60 kepada 62 memang paling bodoh.... Apa la yang ader dalam pikiran pimpinan Cuepacs... Kalau dah bangang tu jangan duduk kerusi pimpinan la... Aper daaa...

Daripada naikkan kepada 62 tahun... baik ejast terus naik sampai umur pencen 85 tahun.... baru la ader akai.... Aper kelas umur 62 jer... 75 tahun takmo ker?

Jadah aper bangangnyer Cuepacs ni.... Bangang tak abis-abis...  Patut-patut umur 55 tue berenti la... pi buat amal ibadat... pi melancong... pi main dengan cucu... pi riadah.....  Kalo naikkan kepada 62 tu... makanyer ramai la yang mampus dulu tapi tak dapat kuarkan duit KWSP...

Gua tau ini cara depa nak ejast supaya dilewatkan lagi nak boleh kuarkan duit KWSP.... ini cara ngelat.... ini cara jilaker... Tau la sebab KWSP pun bukan ader duit tunai pun ... banyaknyer ader atas kertas utang Kerajaan Malaysia.... Idiot betul lar...

08 March 2016

Sesuatu Yang Menarik Berlaku Di Terengganu Hari Ini

Bhai/DeeDee semua...

Apa yang berlaku di Sidang DUN Terengganu hari ini adalah sesuatu yang menarik untuk dikaji...

Pertamanya ada satu usul Undi Tidak Percaya yang telah dibangkitkan oleh salah seorang ADUN didalam Sidang Dewan Undangan Negeri Terengganu hari ini.... Usul dibawa oleh Bekas MB Terengganu selaku ADUN Kijal.

Yang menariknya usul Undi Tidak Percaya ini dibuat sendiri oleh Ahli UMNO kepada MB Terengganu sekali ADUN Kuala Nerus yang juga daripada UMNO.. Dan nampaknya ianya mendapat sokongan dari anggota DUN dari kalangan parti Pembangkang di Terengganu...

Keduanya usul Undi Tidak Percaya ini ditolak dengan kuasa mutlak yang ada pada Speaker DUN Terengganu (juga dari UMNO) atas alasan tiada notis awal diberikan oleh pembawa usul berkaitan dengan perkara ini.

Yang menariknya Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Terengganu dan Perlembagaan Negeri tidak memperuntukkan bahawa perlunya notis diberikan terlebih dahulu bagi usul Undi Tidak Percaya.

Jadi sekarang ini jika kita perhatikan dalam konteks perundangan, tindakan Speaker DUN menolak usul ini adalah salah. Tindakan ini juga mengundang sama anda Speaker DUN boleh dikenakan tindakan dibawah undang-undang Negeri/Malaysia atas sebab salahguna kuasa.

Adakah Peguam Negara akan benar-benar berpijak diatas keluhuran undang-undang dalam menilai persoalan undang-undang ini. Kita faham kuasa Speaker adalah mutlak didalam sesuatu persidangan DUN namun ini bukanlah alasan untuk beliau menyalahgunakan kuasanya.

Apa pun yang berlaku. Malaysia adalah Bolehland.

*** Rujuk Sini ***

Gua Memang Gelak Besar

Bhai/DeeDee semua...

Ada satu kumpulan tu kan... Konon menjadi juara dalam nak menentukan hala tuju politik Malaysia... Tapi kesian biler agen musuh yang menyorok dalam kumpulan mereka berjaya membuatkan kumpulan ini jadi keliru... Jadi tersesat arah...

Last-last kumpulan yang katanya pro kepada rakyat nih akhirnya dalam pada nak menyerang musuh rupanya telah terpedaya dengan tipu helah musuh lalu terkantoi menuyokong musuh dalam keadaan tidak sedar... Kesian sungguh lar..

Mudah sangat kena main dan kena perdaya... Kesian sungguh la....  Gua tak sangka la kumpulan ini naif sangat... Mudah kena perdajai... Walhal daya bicara macam otai.... Hahaha

Hancuss lar... Hahaha

Lepas nih lagi kerap la diorang u-turn... Hahaha

Ader paham ka???

07 March 2016

Satu Sahaja Nak Cakap

Bhai/DeeDee semua...

Satu sahaja gua nak cakap.... Tak banyak pon.... simple jer....

Janganlah buat kerja bodoh campurtangan berpihak dalam masa musuh sama musuh tengah bergaduh berbunuh... Itu kerja bodoh kalu campurtangan berpihak ngan mana-mana musuh...

Sebab biar lantak la musuh sama musuh bergaduh berbunuh... dah setel diorang bergaduh berbunuh nanti barulah mudah kerja kiter nak bunuh musuh yang dah penat bergaduh berbunuh tu... Masa tu la kita hantam kapla diorang...

Tolong aaa... jangan bodoh... buat malu anak cucu ja nanti sampai biler-biler orang dok kenang dan ingat... Hahaha

Ader paham ka???

*** Kalau tak paham tue memang sohih bodoh melantun-lantun lar.... Hahaha

Cerita Tipu Ayah Angkat Jeming Hase

Bhai/DeeDee semua..

Ini first time dalam sejarah gua cilok orang lain punya artikel.. Tumpang share aaa Hj Joe.. Sori aa gua rembat artikel lu,,, hahaha

Cerita Tipu Ayah Angkat Jeming Hase....

Seorang Mamak Tua sungguh kepanasang. Puas dicuba pelbagai jampi yang dipelajarinya, namun Romeo dan Juliet tidak juga luruh. Malah mereka semakin gagah.

Lepas seekor-seekor orang Mamak Tua kecundang. Tidak di sangkanya anak kesayangannya Mukhtar pun terkena. Orang harapannya juga disembelih di depan matanya dengan penuh bergaya. Akhirnya terkulai Mahmuddin.

Akhirnya beliau mundur setapak. Dahulunya mundur setapak ini sangat menjadi. Terpelanting Ibn Khairi ketika sedang ketiduran.

Kali ini beliau terpaksa guna sedikit cara lain. Dipanggilnya adik angkat kesayangan. Jeming Hase. Disuruh Jeming Hase tulis sekeping surat. Surat itu hendaklah kelihatan datang daripada penjara. Di mana bersemadinya pahlawan agung Panglima Berantai.

Kemudian, surat daripada Panglima Berantai itu hendaklah di hantar kepada semua Woklong. Sebaik menerima sahaja surat daripada panglima berantai itu, semua Woklong jadi keliru. Kepeningan.Benarkah, betulkah sabda ini. Sohih kah? perawinya boleh dipercayaikah?

Akhirnya Woklong yang sudah lama gila mahu menjadi Raja hadir mendengar bobokan Mamak tua itu. 

Balik daripada sidang itu semua orang menyumpah. Aku di tipu oleh Mamak Tua lagi.

Ketika itu Romeo dan Juliet sedang berlatih melempar gelas sambil mendengar lagu Gerua!

tumse juDa jo
dil zara sambhal ke
dard ka wo saara
kohra chhan gaya

maksudnya:

bila hatiku mengawal dirinya sendiri,
dan berhubung kuat denganmu,
semua kabus kesakitan yang ada
hilang begitu sahaja..

Benar kata cicak, gelas pun tak pecah.

kah kah kah..

-thehjoSaMa-

06 March 2016

Kalau Betul MRSM Itu Hebat

Bhai/DeeDee semua ...

Kalau betullah Sekolah Berasrama Penuh, MRSM dan beberapa SMKA seperti IMTIAZ itu bagus, apa kata ambil pelajar yang dapat 5E dalam UPSR dan bentuk mereka menjadi pelajar yang cemerlang.

Dan bukannya hanya berani mengambil pelajar yang mendapat 5A sahaja.

Itu kalau sekolah-sekolah tersebut rasa guru-gurunya hebat dan cemerlanglah sampai ramai yang memandang lekeh kepada guru-guru sekolah biasa dan luar bandar.

Gua cabar SBM, MRSM, SMKA seperti IMTIAZ nih ambil pelajar teruk sebagai pelajar mereka. Tak payah lah nak sembang macam bagoosh... Tak payah la nak sombong...

Ader paham ka??

05 March 2016

Tukar Tiub Dengan Malikul Sembabnya...

Bhai/DeeDee semua...

Gua nak nasihatkan satu je ngan IshamRais @ TukarTiub ... kita memang kawan.. Dah lama pun... Cukup lama.. Lu kenal gua.. Gua kenal lu... Hahaha.. Walaupun umur lu ngan gua ader sikit beza... Tapi kita still kawan... Bukan setakat dulu... Hari ini... Malah sampai bila-bila .. Kiter tetap kawan baik...

Jadi gua sebaga kawan lu... Gua nak nasihatkan lu lar skit.... bab prinsip nih..... Lu kena pegang la betul-betul prinsip lu... Lu kena jaga baik-baik... Once prinsip sudah lari.. Orang pun boleh ilang respek la bhai...

Ingat tue bhai..

Lu tibai Mahathir Mohamed @ Chedet macam nak giler... Lu tibai Muhyiddin Yasin @ Malikul Sembab macam nak giler... Last-last lu jugak boleh terpengaruh dan kena main dengan agenda depa dua orang ni... Hahaha.. Aper daaa... Macam mana la lu boleh salah tumpuan ni... Macam mana lu punya bacaan politik nik.. Jangan buat malu kengkawan la wei...

Hahaha..


TukarTiub Pun Terkena Kencing?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.. Semalam seharian gua kat luar.. Menguruskan sesuatu berkaitan kerja dan bukan kerja... Hahaha.. Dan semalam gua cuma sempat layan nedia sosial sekejap sajer.. Termasuklah sidang media apekebenda tentang Deklerasi apakebendanya... Hahaha



Pada gua simple jer.. Dah beberapa kali gua bagitau kat ramai orang... Jaga-jaga dengan Mahathir Mohamed... Dier cukup banyak agenda.. Dier cukup banyak strategi... Dier cukup banyak belik.., dier lagi bahaya dari ular sawa... Hahaha

Tapi yer la... Hahaha.. Kalau dah TukarTiub yang otai tu pon boleh terkena kencing dengan Mahathir Mohamed.. Aperlah sangat dengan lu orang sumer... Level picisan lagilah mudah nak kena kencing... Kena perdaya.. Kena main... Kena game....

Tapi kesian kat TukarTiub... Sebab masih bodoh lagi boleh kena kencing dan jadi macai dalam percaturan Mahathir Mohamed.. Lawak siot.. Patutlah TukarTiub dah main tak relevan sekarang ni pasai orang sumer dah pakai tayar tubeless... Hahaha ...

Hahaha... Tengoklah macam mana Mahathir Mohamed rasa dier diangkat tinggi dalam majlis tue... Hebat... Anak angkat pun duduk kat sebelah dier...  Lu ingat anak angkat nak sailang ker bapak angkat... Lu ingat bapak angkat nak sailang ker anak angkat...

Sori la wei...

Just nak bagitau lu orang semua... Sebelum Najib Razak naik jadi PM... dier dah sign satu dokumen dengan Mahathir Mohamed... Dier dah sign satu perjanjian... Dan perjanjian itu akan tetap dilaksanakan..., tunggulah masanyer nanti... Hahaha

Oh yer... Ini semua ader Agenda Mahathir Mohamed yang berkait rapat dengan perjanjian tue... Hahaha

Mampuih la kena kencing hancing... Hahaha... Kesian semua machai dan balachi ... Kena kencing memanjang dek pimpinan... Hahaha

Ader paham ka???

04 March 2016

Mari Kita Ketawa

Bhai/DeeDee semua...

Marilah kita ketawa hari ini apa bila melihatkan orang politik yang bebal lagi bodoh sombong tak makan nasihat sedang memberikan tengkuk mereka untuk disembelih..

Hahaha....

Mereka kata mereka dah lama dalam politik... Tapi masih bebal dalam strategi... Mudah sangat kena main... Mudah sangat kena kencing...

Kita gelakkan jer la...

Hahaha

02 March 2016

Mahalnya Kos Buat Jalan

Bhai/DeeDee semua...

Tanjung Karang ke Sabak Bernam tu gua tak sempat nak kira jarak dia... Tapi harga  kerja naiktaraf jalan tu yang di menangi oleh Mangkubumi Sdn Bhd sebanyak RM668.8 juta tu pada gua agak mahal lar....

Tak boleh murah lagi ke?

Kalo ada sesiapa yang rajin boleh la semak kompeni siapa yang dapat projek ni... Ader tak kena mengena ngan Noh Omar...

Adakah ianya ada kaitan dengan Azmin Ali?


Siapa Serang Siapa?

Bhai/DeeDee semua...

Satu perkara yang gua nak story kat lu orang sumer

Mahathir Mohamed ni nak lawan Najib Razak ker atau nak perdajaikan Pakatan Harapan? Hehehe.. Sebab dari aper yang gua dimaklumkan.... dan dari aper yang gua lihat,.. Ada semacam satu benda yang tak berapa nak kena dengan gerakan Mahathir Mohamed ni...

Hehehe..

Gua tau la Mahathir Mohamed nih nak defend dana RM7.8 bilion yang dalam perhatian dier... yang berkait rapat ngan dia dan keluarga dier... Tapi bukan nilainya hanya sebanyak itu... tapi setahu gua nilainya lebih dari RM120 bilion

Hehehe...

Tapi... yang pastinyer... Pakatan Harapan dan PAS memang akan kena main dan kencing dek Mahathir Mohamed ni... Hahaha... hanya yang bodoh jer yang akan mudah kena main.... nampaknya macam ramai yang bodoh...

Hahaha

01 March 2016

Bersedialah Untuk Kena Kencing Lagi

Bhai/DeeDee semua...

Mahathir Mohamed memang kaki propa.. memang kaki gimik... memang kaki kencing.... Dalam ruang lingkup politik Malaysia rasanya semua pernah kena kencing dengan Mahathir Mohamed....

Tunku Abdul Rahman dah pernah kena... Tun Razak dah pernah kena gak... Tun Dr Ismail pun ader la kena kencing skit.... Tengku Razaleigh dah cukup banyak kali kena kencing... hahaha... Musa Hitam pernah... Ghaffar Baba pernah... Anwar Ibrahim pernah... Abdullah Ahmad Badawi pernah...

Najib Razak pun pernah kena kencing...

Itu lu belum kira berapa baldi kencing yang telah dicurahkan kena kepada pihak pembangkang.... Hahaha...

Tapi kali nih.... macam mana la boleh lagi ader yang nak terpedaya... nak kena kencing tahap Maharaja.... bersedialah kena kencing lagi wei... Yang bodoh pergi kononnya nak sokong Mahathir Mohamed tu aper hal... bodoh ker aper....

Kata terra politik...  tapi boleh bodoh lagi nak kena kencing berkali-kali.... Wei.. hancing la

Hahaha.... bodoh nak mampus... Padan muka lu orang la kena kencing... yang pasti gua susah la Mahathir Mohamed nih nak kencing.... Pigidah...

Ader paham ka????

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1