Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 July 2012

From Taiping With Love

It's a very nostalgic places in Malaysia.. complete with beautiful landscape and waterscape... it's a one and the oldest sight-seeing places in Malaysia. Back then, the cool air and unpredictable rain (sometimes heavy) gives Taiping it's trademark....


Taiping Lake Garden were still one of the best municipally maintained tourist spot. It huge 64 hectares land complete with lakes and pond which has been declared as a public recreation park in 1880.

So... how come there's some idea to turn this lovely garden with blossom pterocarpus indicus tree to a business center which in turn might ruined the way these lake garden looks. It's due to some high level instruction or because of big money were involved?

Let it be as same as yesteryear ....please do not ruined this beautiful places....

From Taiping With Love

Buah Kurma Dari MB

Hahaha.... Lu orang jangan jeles aaa... Baru kejap nih anak buah MB Terengganu antorkan satu buah tangan ke rumah gua...

Gua dapat buah kurma dan air zamzam sebotol... Hahahaha... Terima kasih aaaa... Orang kasi hadiah gua amik... Hahaha

Hidup UMNO.... Hidup BN.....

(amacam... okeh tak ayat bodek gua?) ....... hahaha ......

Landasan Keretapi Kerteh Kuantan

Err... rasanyer dah bertahun dah ader landasan nih... cuma baru-baru nih jer Petronas takmo nak guna.. alasan tak berapa effektif... Landasan nih pon asalnya dikendalikan oleh kakitangan KTMB ....

Pelik aaa.. tetiba jer umumkan Kerajaan Persekutuan nak buat landasan keretapi... sedangkan landasan keretapi kerteh kuantan nih dah lama dah ader... hahaha....

Lawak... lawak.... ngarut la... saper la yang akan dapat untung buat benda yang dah siap nih.... hahaha... kontraktor mana aaa....

Baca Sini ...

Kalau Ketua Dewa Pun Penakut

Hahahaha.... Bhai...  gua nak citer samer lu pasai Zeus... dier nih aderlah Ketua Dewa-Dewa .... Kononnyer dier nih memerintah dari Kayangan (lokasi atas gunung Olympus).... dan dier nih ader banyak dewa-dewa (Olympian) yang dibawah naungan dier... hehehe

Tapi... dalam mentadbir dunia Greek lama (bukan Grik yang kat Utara Perak tue aaa... hahaha).... dier melantik Cadmus sebagai pemerintah..... mewakili Raja dan Perdana Menteri.... hehehe...

Kononnyer Cadmus akan mintak nasihat dan petunjuk dari Zeus... tapi dalam banyak kes... biler Zeus sendiri pon penakut... Cadmus naik tocang... yer la.. kalau ketua dewa pun penakut nak buat camana kan... hahahaha.... Nak harap Olympian yang ader 9 ekor tue ker... hahaha... yang itu pon kena pegang telor dier... hahaha...

Itu yang Cadmus senang-senang jer cantas sesapa yang dier takmo... orang nak bising mender... Zeus pon dah bagi kebenaran... hahaha... Zeus pon takut... hahahaha

(ini entri metafora la bhai)... hahaha

Musim Membuat Gempak

Hahahaha... bagoosh.. time dah nak ujung-ujung nih la memasing kat Sabah dan Sarawak buat kerja gempak.. buat kerja ugut... hahaha... bagoosh... itu macam la ... baru nampak bijak... hahaha

Masa nih kalu BN takmo nak release semua permintaan.. ader chan la terbongkang BN dalam PRU13 nih... hahaha... fixed deposit ntah kemana... hahaha... takper.. takper.. Najib Razak kan ker pemurah... hahaha...

Muhyiddin Yassin tengah seronok dan gelak tue.. ader chan dier lagi cepat akan naik jadi PM... hahaha... gua nak nasihatkan Muhyiddin... jangan mimpi la laluan untuk lu jadi PM senang bhai.. hahaha... mesti lu kena taji dulu... hahaha...

Aper-aper pon gua salute orang Sabah dan Sarawak... diorang pandai amik peluang... diorang guna taktik terbaek... skrang nih kan musim membuat gempak.... hahaha

Tak Amik Pot

Bhai... Nih gua nak bagitau lu .... kenaper gua tak amik pot pon pasai aper yang berlaku di Sabah... hehehe...  ramai yang tanya gua kenaper gua tarak komen mender pasai isu politik di Sabah...

Gua nak kasitau lu aaaa... Sabah dan Sarawak... dari dulu, kini dan selamanya aderlah kubu kuat BN.... lu tarak percaya aaa... camnie... Dari dulu lagi pemimpin kat Sabah dan Sarawak asik suka lompat... buat kejutan.. buat havoc... tapi... last-last... dalam satu dua penggal ... balik gak kepada BN...

Diorang buat camtue pasai 2 sebab.....

  1. Pasai depa maukan perhatian daripada pemimpin BN diperingkat persekutuan... lu ingat aaa.. kalu diorang tak buat camtue... ader chan ker diorang akan dapat jawatan menteri atau timbalan menteri persekutuan...
  2. Pasai depa maukan bahagian yang lebih... agihan kekayaan... bukan untuk negeri depa... tapi untuk depa sendiri... untuk depa dan geng-geng depa.... sebab depa tau... BN nih senang kena ugut... hahaha
Jadi... pasai dua tiga ekoq yang buat havoc kat Sabah la nih... dan pastinya episod yang sama juga akan merebak ke Sarawak dalam sebulan dua nih...  gua tak terkezut sangat... sebab natijahnyer gua dah dapat baca.... hahaha.... lepas nih semua permintaan depa akan dapat... biler dah dapat....ngam-ngam selepas menang PRU13... depa akan bawak team depa join BN balik..... hahahaha ..... hampeh...

30 July 2012

Bacaan Menunggu Waktu Berbuka

Just nak share buku nih ngan lu orang....

Buku bertajuk "Apa Ertinya Saya Menganut Islam"

Kuih Tepung Talam

Mmmm... Misi mencari kueh tepung talam gagal lagi... Tak tau mana nak cari di Kuantan dan Kemaman nih..

Kalu di Sg Petani... Memang ader orang yang jual... Bisnes dier cuma kuih tepung talam nih jer... Dier bawak bertalam-talam dalam lori 1 tan...

Tapi kat area Kuantan dan Kemaman hampeh.. Tarak jumpa... Takkan diorang tak tau nak buat kot..

Awal puasa itu hari gua dapat makan kuih tepung talam yang mak gua masak... Mmmm

PAS Persoal UMNO Terus Berlembut Dengan MCA

KOTA BHARU - PAS Kelantan mempersoalkan tindakan UMNO yang masih lagi berlembut dengan Barisan Nasional (BN) terutama MCA yang jelas menentang Islam termasuk pelaksanaan hukum hudud di negara ini.

Persuruhjaya PAS Kelantan, Dato' Bentara Setia Hj Nik Abd Aziz Nik Mat berkata, UMNO tidak wajar meneruskan kerjasama dengan MCA memandangkan sikap MCA yang dilihat tidak mesra Islam.

“Memang MCA konsisten dari dulu lebih ‘istiqamah’ dari UMNO yang mana dari dulu lagi kita lihat MCA lantang menentang pelaksanaan undang-undang Islam di negara ini.

“Saya hairan kenapa Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin yang kata MCA sudah boleh menerima hudud sedangkan tidak pun. Di sini mengapa UMNO masih lagi hendak bersekongkol dengan MCA dan masih berada dalam BN,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Nik Abd Aziz Nik Mat berkata demikian bagi mengulas kenyataan Presiden MCA, Chua Soi Lek yang mengatakan MCA tetap menentang pelaksanaan hukum hudud di negara ini biarpun mengakui Islam agama rasmi negara mengikut perlembagaan.

Dalam kenyataan itu, Chua Soi Lek berkata kenyataan itu adalah pendirian MCA bukan pandangan peribadinya.

Nik Abd Aziz Nik Mat berkata, umat Islam negara ini sudah boleh nampak keadaan tegang itu sekali gus akan menggugat sokongan rakyat terhadap UMNO.

Beliau menegaskan sekiranya terdapat segelintir pemimpin MCA seperti Chua Tee Yong dan Ng Yen yen dilihat seakan-akan bersetuju dengan UMNO berhubung hukum hudud, itu hanya sandiwara MCA.

(c) 2012 - Nonama News Network (NNN)

parody version
Artikel asal di sini

Kalu Tak Bodek Nanti Tak Dapat Jadi Calon

Hahaha... akhirnya... orang yang gua tunggu-tunggu dari awal lagi biler nak bagi statement membodek tahap dewa nih... hahaha... akhirnya...

Nih si Zul Kulim nih kalu tak kuarkan statement bodek... nanti payah la nak mintak dicalonkan dibawah tiket BN pada PRU13 nanti.. sebab pastinyer dier takkan dapat bertanding guna tiket Pakatan Rakyat.... hahaha... kalu nak pakai tiket BEBAS... cukup modal ker dier nih... hahaha.... jentera pilihanraya pon dier takder.... hahaha

Mapuh kerah la dier kalu tak membodek nih... hahaha... Teruskanlah yer Zulkifli Nordin oooooi.... hahaha....

Siapa Nak Tanggung Kos Nih?

Bhai.... gua ader satu benda nak tanya nih.... Siapa nak tanggung kos nih? .... kos nak bawak turun semua billboard yang dah dipasang dengan logo tema Hari Kemerdekaan ke 55 yang macam siot tue... Kos nak turun satu hal.. kos nak buat baru tue satu hal lagi... saper nak tanggung?

Wei... abis tue... kos logo yang lama tue.. for sure sudah dibayar... err.. berapa agaknyer aaa... takkan boleh dapat refund kot? .... pergh... banyak tue... 1Malaysia tue.... abis lar duit rakyat..... siot jer kan..... Bengap punya menteri... macam mana la boleh dilantik jadi menteri... PhD tue beli ka???? hahaha

Siot la wei.....

Marah-Marah??

Bhai... semalam.... ader sekumpulan orang tue.. cukup jengkel ngan gua.. siap marah-maraf lagie.. yer la... diorang nih ader sedikit jaki (jealous) kot... hahaha.. nak buat camana...

Hehehe... semuanya pasai gua nasihatkan diorang supaya berjaga-jaga dalam penulisan.. stakat diorang nak buat fitnah tue lantak pi la kat diorang.. sendiri buat sendiri la tanggung azab api neraka nanti...... tapi biler membabitkan mencaci dan mencerca guna nama binatang tue yang gua ader sikit bengang...

Bukan aper.... camnie.. kalu lu ader masalah ngan sipolan dan sipolan... lu marah dan belasah la sipolan-sipolan tue... aper kes lu nak babitkan binatang-binatang nih dalam lu punya citer... wei.. binatang tue tak bersalah aaa.. binatang tue makhluk Allah... dier takder pon kaco lu... yang lu orang nak babitkan dier samer dalam konflik lu orang aper hal... amender aaaa..

"Dan kepada Allah sajalah bersujud segala apa yang berada di langit dan semua makhluk yang melata di bumi dan (juga) para ma]aikat, sedang mereka (malaikat) tidak menyombongkan diri." - An-Nahl (49)

Jadi... tarak baik ooo.. lu nak maki hamun siap guna nama binatang... sebab semua makhluk waima binatang sekalipon tunduk sujud dan berzikir bertahmid kepada Allah, Tuhan Rabbul Jalil.... tak tau la pulak kalu itu tarbiah yang lu dapat dari ulama lu.... Dengar citer... lu orang cukup ditarbiahkan.... hahaha... Aper daaaa... buat malu ajer kat orang lain... hahahaha

Lagi satu gua nak kasi tau lu aaa.... pokok-pokok.. batu... kayu .... dan binatang waima anjing dan khinzir pon tahu hormat dan tunduk sujud kepada Allah dengan berzikir dan bertahmid (dalam bentuk dan cara mereka sendiri) kepada Allah... Manusia nih jer yang agak sombong... jarang nak berzikir dan bertahmid kepada Allah.... jadi jangan nak eksyen... jangan nak sombong la dengan binatang-binatang....

"Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia (kerana sombong) dan janganlah kamu berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang sombong lagi membanggakan diri." - Luqman (18)

29 July 2012

Cekodok Udang

Ini nampaknyer menu berbuka gua hari nih... Hehehe

Nih mintak anak-anak buat sampling... Hehehe... Kecur air liur gua... Hahaha

Dua Wajah

Bhai.... Isu semakin panas la bhai... Skali gua usik kumpulan saki baki UG... Terus meloncat sekor-sekor macam cacing kepanasan... Hahaha... Yang lagi best tue... Siap tuduh gua silap fakta... Hahaha....

Kalu diteliti tulisan terdahulu diorang ... Bukan main marahnyer diorang biler usaha kitorang memecahkan tembelang Hassan Ali.... Siap diorang bekap macam nak giler Hassan Ali.. Konon Hassan Ali tak bersalah lar... La nih biler terbukti yang Hassan Ali memang bermasalah... Diorang putar belit plak citer...

Macam lar kitorang tak tau dua wajah diorang nih... Kat depan ahli pas ... Kat dalam muktamar... Bagitau akan bekerjasama dalam Pakatan Rakyat demi untuk mengalahkan UMNO/BN ... Tapi biler dalam kelompok kecik... Biler dalam group diorang... Diorang boleh pulak kata tak mahu bekerjasama dengan PKR dan DAP... Atas alasan konon takmo pemimpin kaki liwat dan pemimpin kafir... Sedangkan diorang sendiri tahu itu semua fitnah...

Nampak sangat lar puak UG nih pandai bermuka-muka... Mereka-mereka inikah yang akan memberikan masalah kalu jadilah Pakatan Rakyat dapat mengambil alih Putrajaya...

Gua konfiden aper yang pernah berlaku di Selangor dulu dimana Hassan Ali dalam diam berpakat ngan UMNO untuk membuat satu kolaborasi antara UMNO dan PAS selepas PRU12 .. y

Jangan lah ingat PAS boleh dapat menang banyak kerusi hanya kerana PAS sendiri sudah kuat... PAS menang kerana sokongan dari semua rakan Pakatan Rakyat... Jangan biler dah ada kuasa sedikit.. Terus lupa pada sokongan...

Bila PDRM Nak Guna Peluru Hidup?

Bhai... sebelum tue sila baca disini dulu .... PENGGANAS


Air Asian XX Low Cost Carrier

Sabotaj???

Bhai.. gua dapat tahu.... ader pihak didalam PAS yang cukup jengkel dengan kemasukan ramai artis dan golongan professional/bekas kakitangan Kerajaan Awam kedalam PAS...

Kemungkinan usaha sabotaj adalah tinggi... tunggu dan lihat...

Sup Tulang Special

Alamak... Gua lupa aaa nak upload menu berbuka semalam.... Hahaha... Sori aaa...

Semalam gua berbuka ngan nasi sup tulang special dan kerabu jantung pisang + nangka + silom + pucuk paku + mangga .... Hehehe

Pergh.. Sedap siot sup tulang special tue...

Logo Hari Kebangsaan Kini Ditukar

Bhai... hahaha... akhirnya.... tapi itu semua tak merisaukan gua... yang gua risau.. aderlah...

Kos untuk mengubah dan menggantikan semua billboard yang dah dipasang dengan tema Hari Kebangsaan ke 55 yang macam siot tue... semua kos tue tinggi bhai... saper nak tanggung...

Kos iklan dalam TV plak... banyak jugak tue.... pergh...

Baca Sini

Usaha Menolak Mat Sabu

Sori.. gua takmo buat fitnah macam puak-puak blogger UBN .... dan jugak gua takmo terlibat gak ngan puak-puak yang "kununnyer" pro Ulama dalam PAS tapi sebenarnya ader agenda UG.....yang nak berpadu dan bergelumang dengan UMNO...

Gua ingat dulu biler Hassan Ali terbongkang...tercampak keluar dari "circle" PAS .... maybe kurang skit pengaruh UG (Kerajaan Perpaduan) dalam PAS... tapi rupanya gua tersilap... tersilap besar... Rupanya yang masih bersisa dalam PAS telah berjaya mempertingkatkan pengaruh dan menambahkan sokongan mereka dikalangan ahli PAS dengan membawa "khabaran" kononnya mereka adalah pro-Ulama...

Gua silap bhai... sel-sel barah yang ader sikit dalam PAS selepas dicantas salah satu sel utama ... berjaya membiakkan lebih banyak sel-sel barah yang baru... yang merubah bentuk....malah lebih polymorphics ...dan susah nampaknyer untuk dikesan...

Sel-sel ini nampaknyer berjaya dalam usaha mereka memporak-perandakan PAS dengan cara mengusahakan supaya Timbalan Presiden PAS (yang anti UG) tidak dapat pencalonan atau kerusi dalam PRU13 ... Mat Sabu nampaknyer disabotaj oleh ahli-ahli PAS sendiri... ahli-ahli yang "kununnya" jenis ulama... jenis mengaji agama... jenis "zuhud" khabarnya...

Golongan ini susah nak dinasihatkan... diorang rasa hebat "kunun" sebab diorang mengaji kitab... tapi rupanya... diorang sendiri tak sedar bahawa tindakan diorang sememangnya memberikan peluang untuk UMNO/BN menang besar dalam PRU13...

Gua rasa aaa... kalu agenda diorang berterusan... PAS akan kekal sepertimana 25 tahun dahulu...dan jangan mimpilah untuk dapat menegakkan Undang-Undang Allah dimuka bumi ini.... sebab tanpa kuasa politik... agak susah nak jalankan Hudud, Qisas dan Takzir.... melainkan kun-faya-kun dari Allah Tuhan Sekalian Alam...

Agenda UG nih yang masih bersisa.. nampaknyer sedikit demi sedikit berjaya menyusup ke Kelantan... dan jika ianya makin membesar... pastinya PAS tidak akan menjadi Kerajaan di Kelantan... perangai PAS Terengganu dah masuk menyucuk dalam kepimpinan PAS Kelantan... samer seperti mereka bertapak kuat di Kedah....

Ikut perkiraan gua... PAS bakal dikalahkan di Kedah selepas PRU13 sebab kuat terikut perangai PAS Terengganu...

Sejarah Lama Bakal Berulang Kembali?

Bhai... dulu... satu masa dulu... masa tue PAS, DAP dan Semangat 46 bersama-sama dalam satu gagasan dipanggil Angkatan Perpaduan Ummah (APU) ..... masa tue PRU8 .... masa tue ... nampak macam ader satu koordinasi yang baik.... tapi.... rupanyer... DAP termakan dengan hasutan agen-agen UMNO/BN dari pelbagai sumber (termasuk media) sehinggakan APU gagal dan berpecah...

Masa tue semua orang ingat perpecahan itu disebabkan oleh DAP bertindak keluar dari APU... tapi sebenarnya banyak orang tidak tahu...ader beberapa agen UMNO/BN yang sudah bertapak dalam PAS yang mengambil kesempatan melaga-lagakan PAS dan DAP...

Kemudian pada PRU9 ... agen-agen UMNO/BN yang samer yang masih berada dalam PAS pula bertindak melaga-lagakan PAS dengan Semangat 46... yang menyebabkan Semangat 46 bertindak keluar dari gagasan APU... semuanya kerana agen-agen ini berjaya meyakinkan pimpinan utama PAS yang kononnyer PAS akan lebih berjaya jika berjalan dan beraksi sendirian...

Dan itulah PAS.... yang asalnyer dari Hisbul Muslimin.... yang selalu bertegas untuk menegakkan hukum Allah di muka bumi ini... Gua stuju dan menyokong semua usaha untuk menggerakkan massa sehingga boleh menjadikan Malaysia satu contoh terbaik Daulah Islamiah.... tetapi... dalam keadaan semasa... PAS memang tidak mampu untuk mengambil alih tampuk kerajaan dengan kemampuan sedia ada...

Tapi yerlah... agen-agen UMNO/BN dari dulu selalu mencanangkan supaya PAS bergerak sendiri... alasan yang diberi ialah... jangan berkawan dan bersama dengan orang Kafir.... dan diorang tahu.. jika PAS berterusan bermentaliti begini... sampai kiamatlah PAS tidak akan menjadi satu kuasa dominan dalam percaturan politik di Malaysia...

Yang bestnyer... agen-agen UMNO/BN ini cukup mendapat kepercayaan yang tinggi dalam PAS... malah ader yang menjawat jawatan yang agak besar... ditambah pula dengan status mereka yang "kununnya" berilmu tinggi dalam agama...

Dalam konteks Malaysia yang sedia ada hari ini, keperluan untuk bekerjasama waima dengan pihak yang bukan beragama Islam aderlah wajar demi maslahat umum. Namun bagi agen-agen UMNO/BN ini.. mereka sedang giat mencucuk jarum kesangsian dalam PAS terhadap DAP dan PKR... dan secara tidak langsung ini  akan menyebabkan belakunya situasi yang sama pada PRU8 dan PRU9. Dan pastinya yang akan bersorak sorai keseronokan apabila gagasan Pakatan Rakyat ini musnah aderlah agen-agen UMNO/BN yang sedang membiak didalam PAS terutamanya di PAS Terengganu (Rusila)...

Bhai... sejarah lama bakal berulang kembali lar...

Dan itulah yang sedang berlaku dewasa ini.... Dan itulah juga yang sedang gua cantas sekarang nih... sebab penyakit "over confident" yang ader dalam PAS kini sedang membarah... agak payah juga untuk diubati... kerana..sikap ahli-ahli PAS yang masih tidak terbuka mindanya... Malah dalam banyak keadaan.... orang yang menasihat dan cuba untuk menyelamatkan PAS dari dilaga-lagakan dengan DAP dan PKR pula dihentam dan dicaci nista....

Andaikata jika anda rasakan artikel ini memfitnah PAS terutamanya PAS Terengganu (Rusila), sila buktikan tiada agenda untuk PAS meninggalkan Pakatan Rakyat demi sentimen, pengaruh dan angan-angan kononnya  PAS boleh menang besar tanpa Pakatan Rakyat.... (sepertimana dulu ader puak-puak di Rusila yang dengan bongkak, riak dan ujub mengatakan bahawa PAS boleh pergi jauh tanpa sokongan blogger)...

Info Sensasi Terkini dan HaramJa

Pergh bhai.... tadi gua jumpa member gua... borak-borak ... agak lama gak... hehehe...yer la... sekali-sekala berborak... aper salahnyer lama-lama skit... tambah plak kat kedai kopi... hahaha.. sambil pekena Kopi Janda......

Member gua bagitau satu citer... dier kata.. Hassan Ali masih ader ramai penyokong dier dalam PAS... pergh.. tak sangka gua...  Member gua cakap... puak-puak dalam PAS yang menyokong kuat Hassan Ali nih banyak di Terengganu... Kat Kelantan ader gak.. cuma tak berapa banyak...

Biaq betul gua kata.... takkan la lepas Hassan Ali buat kerja HaramJa (pinjam trademark AZMI-APA) pon masih lagi ramai orang dalam PAS yang sokong Hassan Ali....

Tapi member gua bagitau gua.... lu ingat UMNO jer ka yang sponsor kerja HaramJa si Hassan Ali tue .... takder la... penyokong dier dalam PAS pon ramai yang infaqkan sen bagi kat Hassan Ali... atas alasan nak membersihkan PAS dari parasit.....

Pergh... takkan la sampai camtue.. tak sangka la gua ader jugak jenis perangai macam nih.... pelik....

Yang paling best skali.... hehehe... member gua bagitau.... yang membantu kerja HaramJa si Hassan Ali la nih ... membantu dari belakang.. bagi sokongan moral dan sen... aderlah dari puak-puak yang "kunun" terleboh alimnyer... yang "kunun" dah khatam macam-macam kitab.... bertalaqi dengan guru dier....

Last skali gua bagitau kat member gua... tolong kirim salam kat puak-puak PAS yang jadi penyokong gerak kerja HaramJa si Hassan Ali tue... tolong gak kirim salam gua kat ketua dier....

P/S: lupa nak kasitau.... Member gua nih bukan ader pangkat mender kat Rusila tue... cuma selalu bergayut lepak ngan geng-geng Rusila dan PAS Terengganu.... dan gua percaya aper dier kata.... sebab dier nih jenis "lurus bendul"

28 July 2012

Gua Cukup Kesian Dengan Najib Razak

Bhai... kiri kanan atas bawah semua orang dok tibai Najib Razak... kesian kat dier.... sungguh kesian... Najib Razak tue kalu lu orang kenal dier secara peribadi.. dier okeh.... hehehe... yang jadi masalahnyer aderlah bini dier... si Rosmah Mansor (RM) tue....

Kalu dier masih ngan bini pertama dier la... gua rasa aaa.. dier takkan kena hantam macam nih.... hehehe

Nih semua pasai si RM tue la... Najib kena teruk... kesian...

Yang Muhyiddin Yassin plak.. sedang kumpulkan geng dier dok tibai Najib gak... yang best tue.. pakatan Muhyiddin Yassin tue aderlah Mahathir Mohamed dan sekutu-sekutu cukong... semua cukong skarang sudah berpindah tuan.. semua duduk bawah Muhyiddin...

Najib Razak skarang nih terkontang kanting seorang dier jer... Abdullah Ahmad Badawi takmo tolong dier... siap tembak Najib gak.... hehehe.. tapi tembakan Abdullah Ahmad Badawi dier guna Singapura... hehehe....

Aper pon... antara semua PM yang pernah Malaysia ader.... Najib Razak la PM yang paling dekat dengan rakyat marhaen....very close bhai.... mudah didekati... hahaha

P/S : agak-agak lu orang la... cukup ker ayat membodek gua nih... dah boleh dak gua ganti kaki bodek terulung si Rais Yatim tue??? hahahaha

Best... Tembelang Sudah Pecah

Hahaha.... Lu orang mesti tak sangka kan... Lu orang sumer misti ingat kalu PAS jer mesti sahsiah okey... Yer la... ditarbiah hari-hari oleh Hadi Awang...

Tapi.... Lu ingat tak blog yang gua linkkan semalam... Yang gua citer pasai sahsiah tue....

Sohih... Tembelang sudah pecah... Sahsiah dan akhlak lebih teruk dari PapaGomo dan ParpuKari... Akhlak diorang sudah sehina RBF...

Kesian... Gua tak sanggup bak quote ayat dan komen diorang... Lu baca la yer... Hahahah

Pasai tue la PAS Terengganu kalah dulu.. Bukan pasai pengundi hantu ker mender ker... Tapi pasai akhlak dan sahsiah PAS Terengganu especially geng Rusila yang memang tahap teruk..

Nauzubillah...

Kesianlah Kat DIa

Bhai.... gua dah lama tau dah yang dier nih bangang.. walaupun dier ader PHD.. tapi memang dier bangang... nak buat camana.... Dier dapat PHD dulu pon gua rasa bukan pasai kajian dier bagoosh.. tapi pasai pensyarah dier kesian kat dier... pasai dier bekas menteri masa tue... jadi... pensyarah dier malu alah... then .. bagi jer lah PHD kat mamat tue... hahahaha

Skarang nih dah satu Malaysia tahu yang mamat tue bangang.... nak buat camana.... bukan setakat bangang... tapi jenis bodek dan ampu tahap dewa.... hahahaha... kesian dier... mana taknyer.. kalu dier tak ampu dan bodek tahap dewa... kes amah dier tue mesti akan bocor... hahaha

Masak dier kalu satu Malaysia tahu aper citer sebenarnya dalam kes amah dier... Kes anak dier yang nama macam dinosaur tue pon ... hehehe.. satu hal gak... hahaa.. tak baek ooo citer keaiban orang dalam bulan posa nih... hahahaha

Jadi... kesianlah kat dia aaa.... hahahaha.... nanti dier nangis nanti... nanti dier merajuk nanti... jambatan mana plak dier nak bakar... jambatan yang dier bakar dulu rasanyer skarang nih dier sedang pakai... takkan nak bakar plak jambatan nih... hehehehe

Kalu gua jadi pensyarah PHD dier.... yang jadi penilai PHD dier... gua rasa aaa.. gua akan letak jawatan kerana malu dan terhina pasai bagi PHD kat pelajar yang bangang .... hahahaha

27 July 2012

Hebatnya Sahsiah Anak Buah Hadi Awang

Mmmmm.... kalu yang kaki maksiat macam PapaGomo, ParpuKari atau RBF tue ... gua tak terkejut sangat... sebab dah memang sahsiah diorang tue teruk... iyalah... diorang mana ader dapat tarbiah agama sebaiknya... setakat kalu ader pon kat sekolah jer dulu...

Tapi... kalu yang kaki kuliah... kaki ceramah agama... kaki tarbiah... yang "kununnya" dekat dengan Hadi Awang... selalu ditarbiahkan... agama pon bagoosh (katanyalah)... tapi cara menulis macam INI.... aper lu orang nak kata...

Seteruk-teruk cara penulisan gua nih.. rasanyer takder la sampai guna perkataan "TOOT" tue..... hehehehe

Gua nak mintak sangat lar... Hadi Awang nasihat kan la budak-budak anak buah lu kat Rusila tue... jaga sikit sahsiah... tunjuklah perangai dan sikap yang baik sikit... hehehe.... tapi.... tak tau la kalu bos dier sebijik macam ketam... nak mengajar anaknyer jalan lurus.... hehehe

"Buat malu PAS ajer la lu orang nih" ..... hehehehe ... Kepimpinan Ulama konon.... hahaha

Jom Pekena Chendol Pulut

Pergh... Macam orang mengidam la pulak... Hahaha... Nak kena cari chendol pulut la pulak... Mmmmm...

Tapi kat Kuantan nih susah nak cari Chendol Pulut yang best punyer.. Otai takder yang buat... Kalu boleh takmo yang mamak buat punya...

Dulu masa skolah kat Ipoh... Kat Stesen Bas Ipoh tue... Ala yang lama tue la... Tempat bas ting tong tue la... Ader satu kedai chendol pulut dan ais kacang (ABC) yang best... Kedai Cina... Gua masa tur sebat jer.. Makan plak sama ader laksa penang atau kueh masalavadeh @ masalodeh....

Ala... Yang jual tue keling kacang puteh dari Kg Kacang Puteh kat Gurab tue....

Mana mau cari Chendol Pulut nih wei....

Masuk Jawi?

Bhai... Tetiba jer gua dapat tahu ader insiden Jawi buat perangai pecah masuk sehingga meruntuhkan pagar rumah orang..

Aper nih.. Agaknyer biler ader ramai orang muda masuk jawi... Terus perangai dah macam takder sahsiah sebagai pegawai agama...

Aper citer nih? Tabley ker jaga adap macam Muslim sejati? Aper daa...

26 July 2012

20 Hari Telah Berlalu

Pergh bhai... dah 20 hari dah masa telah berlalu.... 20 hari bhai... dah lebih 2 minggu... dah kira lebih dari stendet tahanan reman punya masa.... hehehe.... tak tau la kalu bawah Akta Darurat.. yang boleh pi sampai 60 hari.... hehehehe...

20 hari telah berlalu bhai dari tempoh kejadian amuk di JPM Putrajaya.... Suspek Khalil Afandi dan Muhdalina telah berjaya ditumpaskan... Khalil Afandi "kononnyer" telah kembali kerahmatullah.... Muhdalina kini masih lagi dihospital....

20 hari telah berlalu... tapi haram sampai hari nih kiter tak tau aper motif serangan dan siapa sasaran serangan kes amuk di JPM Putrajaya tue...  Polis yang menyiasat kes nih senyap jer tanpa berita ker amender ker...  takkan lama sangat nak buat siasatan...

Atau... sebenarnya skrip masih tak siap sepenuhnya....

Macam statement suami Muhdalina la itu hari... mola-mola ditemuramah... dier kata dier tak tau pon isteri dier terlibat.. dan dier tak tau pon isteri dier pi rumah Khalil Afandi.... dier tak tau pon yang isteri dier ader berkawan ngan Khalil Afandi...

Tapi separuh jalan citer... konon dier duduk serumah ngan Khalil Afandi la pulak... tapi tak tau yang isteri dier ikut Khalil Afandi pi serang JPM Putrajaya.... hahahaha....

Last citer itu hari... dier bagitau yang dier sendiri yang antar isteri dier ngan Khalil Afandi pi JPM Putrajaya.... dier pergi ngan isteri Khalil Afandi....

Lagi lawak... biler urusan pengebumian dilakukan oleh PDRM .. ahli keluarga tak join samer... alasan isteri tak bagi pegi... buat plak tengah malam.... aper daaa.... banyak sangat kelentong dan tipunyer.... Wei.. kitorang nak tau motif dan sasaran suspek lar.... takkan itu pon susah kot..... bagero....

PAS Ganti UMNO - Sambungan

Pergh... Dah jadi dah... Dah start dah perangai buruk kelaku PAS... Itu baru menang sikit jer... Kalu menang besar gamaknyer ntahler...

Buruk kelaku macam nih dulu start kat Terengganu.. Pastue berjangkit sekejap kat Selangor... La nih dah kena Kedah pulak...

Mmmm... Ingat berserban besar... Bertasbih bergelung-gelung... Tapi perangai buruk kelaku macam UMNO gak yang masih tak boleh buang... Macam berjangkit plak..

Elok sangat la tue kena ngan slogan PAS Ganti UMNO... Memang kena sungguh lar...

Aper nak jadi la... Kat Terengganu nih... siap berpuak-puak... Terutamanyer kat belah Kemaman nih... Pening aaaa... Sebab itu lar gua slalu bagitau... Jangan mimpi lar PAS nak perintah Terengganu lagi kalu dah kelaku macam UMNO masih tabley nak buang.. Malah lagi teruk dari UMNO...

Aper daa.... Dua kali lima jer...

RM33 Ribu vs RM520 Ribu

Bhai... hehehe... aper ader hal... stakat RM33 ribu tue kira macam celah gigi jer... hehehe.... ala... yer la... mahal lagi harga keter Satria Neo Oren... hehehe

So... gua maleh nak kata aper... OSA bhai... Akta Hasutan bhai.... bahaya ooo.... hahaha...

Dihari baik dan bulan baik nih... sori aaa gua terlepas tulis.... hahaha

Menyanggah KJ dan Rafizi Dalam Isu Harga Kereta

Bhai... sori aaaa.. artikel kali nih gua nak sanggah pendapat Khairy Jamaluddin (KJ) dan Rafizi Ramli.... semua pasai isu penurunan harga kenderaan...

Rafizi Ramli kata penurunan harga kenderaan adalah satu agenda utama dalam manifesto Pakatan Rakyat... ini kerana harga kenderaan di Malaysia adalah terlalu tinggi.. dengan cara penurunan harga ini, ianya dapat mengurangkan beban tanggungan hutang kereta rakyat Malaysia yang mencecah RM134.2 bilion.

Khairy Jamaluddin pulak mengatakan bahawa kalu harga kereta diturunkan secara otomatik akan menyebabkan Proton dan Perodua menghadapi masalah.. Mungkin kakitangan terpaksa dikurangkan... Dan hampir 98% pekerja di kedua-dua kilang aderlah dari kaum Melayu..

Jadi... pada gua kedua-dua orang nih dah salah percaturan.. salah pertimbangan... salah perkiraan,....

Sebenarnya cara terbaek yang patut digunapakai aderlah...

  1. Dengan mengurangkan atau menghapuskan duti eksais dan cukai jualan bagi mana-mana kereta keluaran tempatan iaitu Proton dan Perodua (Syarikat Naza tidak layak kerana dia bukan mengeluarkan kereta melainkan rebranding sahaja).Dengan cara ini, harga kereta akan jadi murah... Sebagai contoh bagi kereta Perodua yang termurah aderlah RM40 ribu... duti eksais dan cukai jualan sahaja aderlah RM16 ribu... kalu ditolak kedua-dua duti dan cukai ini, maka harga kereta Perodua aderlah RM24 ribu ... Dan secara otomatiknya hutang kenderaan bagi seorang rakyat Malaysia aderlah rendah.
  2. Kenderaan mewah (dari luar negara) perlulah dikekalkan duti eksais dan cukai jualannya pada kadar sedia ada, mungkin perlu direvise untuk kurangkan dalam 10% lagi dimasa depan.
  3. Bagi kereta keluaran tempatan yang hendak dijual diluar negara, duti eksais dan cukai jualan perlulah dikenakan seperti biasa. Tidak perlu ada rebat sebagainya untuk dipasarkan keluar negara.
Dengan cara ini, harga kereta dipihak kilang kereta masih tetap sama... dan tak perlu kakitangan Proton dan Perodua dikurangkan. Kerja terjamin dan dalam masa yang sama produksi boleh dipertingkatkan demi untuk menampung permintaan kenderaan tempatan bagi pasaran domestik.

Kalu semua ini boleh dibuat oleh Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional, gua berani jamin, siapa yang buat akan mendapat sokongan besar dari Rakyat Malaysia.

Tapikan... Barisan Nasional tarak berani buat ini macham pasai itu NAZA aderlah kroni UMNO, Mahathir dan Rafidah Aziz... hahaha



Cetak Rompak

Bhai... Lu percaya dak... Kalu 25 tahun dulu takder saper nak piratekan perisian Wordstar, Professional Write, DBase, SuperCalc dan sistem operasi DOS, CP/M atau DeskView ... Rasanyer mungkin kita di Malaysia nih akan ketinggalan dalam bab Teknologi Maklumat IT..

Kalu 22 tahun dulu gua tak setup kan BBS (bulletin board system) gua kat Sg Petani guna pekakasan Digiboard 32 port tue sambung ngan gua punya 8088 PC/XT ngan 10 MB harddisk... Mesti rasanyer ramai yang tak dapat freeware, shareware dan pirateware...

Masa tue gua guna perisian Mustang Wildcat sebelum berpindah ker perisian PC Board dan Searchlight...

Zaman tue emel guna FIDONET dan UUCP... Modem speed cuma 300 baud... Hahaha... Buat batch call dan update emel... Lambat giler... Zaman orang guna Telnet, Archie, Veronica, Gopher dan FTP.... Masa tue JARING pon tak ujud lagi... Kalu ader pon cuma RANGKOM yang menghubungkan Universiti kat Malaysia nih...

Gua berani jamin... Kalu semua itu takder dan takder saper nak piratekan sistem operasi DOS, Windows dan sebagainya... Malaysia masih jaih ketinggalan...

Kesimpulannya ... Takder cetak rompak takder la Malaysia macam hari nie... Takder la pengetahuan IT kat Malaysia jadi cam hari nih...

Kalu lu tak stuju... Sila bagi komen lu.... Hahaha

Selangor Tidak Perlu Campur Tangan Urusan Syabas

Bhai... ini ketetapan gua.... Selangor tidak perlu campur tangan urusan Syabas....

\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/

Pasai apa..... hehehehe ,,,,,, pasai...  Kerajaan Selangor boleh ujudkan satu Syarikat Tujuan Khas (Special Purpose Vehicle - SPV) untuk kendalikan semua urusan berkaitan air....

Biarkan ajer Syabas terkontang kanting idup tanpa kerja dan operasi... hahaha....  Buat aper nak campur tangan dalam Syabas.... kasi biar jer.. gunakan Klausa 32 untuk tender balik urusan air nih kepada syarikat yang berkemampuan....

Bukan ker kakitangan Syabas sendiri yang dok sokong aper sajer CEO dier buat....... jadi kiter biarkan kakitangan dan CEO Syabas nih kekal dalam kompeni yang dormant... takder kerja dan operasi... boleh la gaji diorang dibayar oleh Rozali nih pakai duit gaji berjuta yang dier terima selama nih..... hahaha

RM2.2 Bilion ???

Pergh.... mana nak cekau RM2.2 bilion nih.... dalam keadaan defisit negera yang agak meruncing nih... dalam keadaan ekonomi yang kureng stabil diseluruh dunia... sampaikan Jepun dan Greece diancam bankrap.... Najib Razak umumkan pemberian bonus setengah bulan gaji kepada kakitangan awam yang jumlah keseluruhannya mencecah RM2.2 bilion...

Bhai.. bukannyer gua tak bersetuju kakitangan awam dapat imbuhan nih... gua bukan dengki la bhai... bini gua pon kakitangan kerajaan... tapi aper yang gua cukup risau aderlah kestabilan ekonomi negara...

Kalu pasai bonus nih boleh menyebabkan Malaysia terpaksa mengeluarkan bon tanpa skrip macam empat tahun sudah... rasanyer parah ekonomi negara nih... mmmm.... skarang memang gawat.... harga barang keperluan makin meningkat....

Aderlah lebih baik kalu Najib Razak umumkan bahawa harga barang keperluan akan diturunkan atau harga minyak petrol dan diesel diturunkan kepada paras RM1.26 sen seliter...yang ini gua rasa lagi berkesan dari beri imbuhan macam nih.... Imbuhan nih cuma dapat kat kakitangan dan pesara kerajaan jer....rakyat terbanyak tak dapat kesan manfaatnyer... tapi yang pasti... harga barangan keperluan akan lagi meningkat lepas nih...

Kesian gua kat rakyat marhaen yang kerja kampung... nelayan... petani... pesawah... pekebun.... jadi mangsa la diorang nih....

25 July 2012

Billboard Lawak 1Malaysia

Cis... Takder kreativiti dan citarasa betul lar designer billboard nih... Hahaha... Mesti dier design pakai Microsoft PowerPoint nih... Hahaha

Ketaksuban Membutakan Hati

Bhai.... sempena hari baik bulan baik nih.. gua nak hidangkan satu komentar yang gua rasa ada banyak manfaatnya... sama ada bagi pihak PR mahupun BN....  Tajuk yang akan gua kupas nih berkaitan dengan "Taksub"....

Bhai... kita semua sedia maklum bahawa penyokong dan pendokong kedua-dua belah cabang parti politik (sama ada kerajaan mahupun pembangkan - dalam kategori negeri mahupun persekutuan) memang ramai yang taksub... Gua setuju memang perlu ada sedikit taksub... tapi... itulah...

Bhai... kedua-dua belah pihak mempunyai banyak ahli yang taksub melulu.... yang jenis malas nak berfikir menggunakan akal fikiran yang Allah telah berikan kepadanya. Malah atas ketaksuban inilah yang telah dan sedang membutakan hati mereka-mereka ini daripada dapat melihat dengan realistik apa-apa isu yang berbangkit.

Sebagai contoh... ada sesetengah ahli PAS yang begitu taksub dengan Hadi Awang... sehinggakan apa sahaja yang dibuat, diceramahkan mahupun apa sahaja penulisan beliau diterima sebulat suara tanpa mahu berfikir sejenak adakah ianya relevan mahupun tidak. Malah atas ketaksuban inilah maka berlakulah beberapa peristiwa yang kurang manis seperti contoh blogger AdukaTaruna dibelasah didalam kompleks Masjid Rusila tidak berapa lama dahulu.

Begitu juga dalam contoh ketaksuban terhadap UMNO/BN yang menyebabkan beberapa insiden baling batu, membawa kepala lembu, membawa kepala babi dan mencederakan penyokong parti lawan yang kita semua boleh baca di dalam media (cetak atau elektronik).

Gua ingin mengingatkan semua bahawa ketaksuban inilah yang membutakan hati dan seterusnya menyebabkan seseorang atau sekumpulan orang bertindak diluar batasan akal waras yang mana telah dan akan menyebabkan berlakunya insiden buruk.

Oleh yang demikian.... gua ingin memohon kepada semua supaya.. sebelum bertindak.. sila gunakan akal fikiran yang waras... jangan kerana terlalu taksub terhadap individu atau parti ... sehingga sanggup membuat kerja bodoh, mencaci mencerca dan melakukan khianat terhadap orang mahupun harta benda ....

Kesimpulannya... jangan jadi setan ...

Fitnah

Bhai... Gua ingat dalam bulan Ramadhan nih orang kiter dah stop terus buat fitnah... Tapi rupanyer makin banyak lagi ader la...

Dari sekecik-kecik pangkat dan jawatan orang sampaikan kepada sebesar-besar... Macam takder maknanyer bulan posa nih...

Mmmm... Aper nak jadi la ngan Malaysia nih... Gua tau la pilihanraya umum ke 13 tak berapa lama lagi... Tapi agak-agak la kalu nak bercerita tue...

Tambah lagi kalu yang ader title ustaz... Ulama.... Mmmm.. Penat aaa camnie... Lu orang tak rasa berdosa ker?

24 July 2012

Alhamdulillah...

(schedule entry)

Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah.... syukur atas nikmat Allah... selesai dah berbuka ... Alhamdulillah...

Kepada yang mengeji, mengutuk, menghina, mengadu domba dan memfitnah gua dihari baik bulan baik nih... gua nak ucapkan terima kasih jer lah yer... terima kasih banyak banyak... teruskan lagi esok buat benda yang sama aaa...

Moga-moga banyak pahala yang gua dapat... ameen....

Ayam Tempayan

Misi mencari ayam tempayan di Kuantan berjaya...

Menulis Kerana Duit???

Bhai.... gua tak dibayar oleh sesapa pon untuk menulis blog... gua tak makan upah... dan gua tak makan rasuah... jadi kalu sesapa nak bayar kat gua suruh tulis itu ini... sori maniam la bhai... takdernyer gua nak buat...

Kalu gua kena jerkah dek pimpinan pasai tulisan gua... itu lantak dier la... gua pahduli aper... hahaha... janji gua menulis benda betul... yang betul gua sokong... yang salah gua tibai...tak kisah la sebelah mana... BN ka.. PR ka... janji jangan buat bengong.... jangan jadi mangkaq...

Gua tak bernaung bawah mana-mana bos... gua bos sendiri... dan gua takder taksub kat saper-saper (macam pauk-puak PAS Terengganu tuduh gua tue)... gua sokong ikut tajuk...

Jadik... sila dengar lagu ini dan fahamilah liriknya sekali...


Saham Felda Kini Berada Dibawah Paras IPO

Bhai... Tahniah gua ucapkan bagi semua yang dapat untung segera semasa kenaikan harga saham FGVH (Saham Felda) tempohari... dan Takziah pula gua ucapkan bagi para peneroka Felda yang memiliki saham FGV dengan cara membuat pinjaman bank...

Kini... ada pihak yang untung dan ada pihak yang rugi... inilah adat berniaga... dan kerana itulah .. bagi sesiapa yang tidak sanggup menerima kerugian.. aderlah tidak digalakkan berniaga...

Sebelum itu... sila baca apa yang pernah saya andaikan.... nampaknyer ianya tidak memerlukan masa yang lama untuk menunjukkan hasilnya... SILA BACA DISINI

Rakan blogger saya iaitu TukangLawan telah mengikuti secara detail pergerakan saham ini dan kini telah mendedahkan kepada umum apa yang berlaku pada saham FGVH tersebut... SILA BACA DISINI

Kita tunggu apa komen selanjutnya dari Ahmad Maslan, Isa Samad dan Najib Razak.... hehehe

Syirik Kalau Menyembah Raja-Raja Dan Sultan

Bhai.. sempena bulan Ramadhan yang mulia dan barakah nih... gua nak peringatkan diri gua dan lu orang semua... Walau siapa pun kita.... walau tinggi mana pun kita belajar... walau banyak mana kitab yang kita dah khatam... walau bergulung ijazah yang kita miliki.... namun... tidak sama sekali wajar kita berbuat syirik kepada Allah Taala...

Bhai... syirik ini aderlah satu dosa besar... dosa yang tidak terampun... dosa yang maha hebat... dosa yang akan menyebabkan kita menjadi bahan bakar api neraka ..... nauzubillahiminzalik....

Bhai... oleh itu.. hendaklah pada setiap masa.. pada setiap ketika.. kita hanya menyembah Allah Taala... Tuhan Sekalian Alam.... Tuhan yang menjadikan langit dan bumi... Tuhan yang menjadikan bulan dan matahari... Tuhan yang mempunyai segala kehebatan dan kekuasaan.. Tuhan yang memiliki semua kerajaan....

Bhai... janganlah kerana kita ingin habuan dunia.. kita inginkan pangkat dan darjat.. kita inginkan jawatan dan sebagainyer sampai kita leka dan lalai sehingga menyebabkan kita menyembah makhluk... Walau macam mana hebatnyer makhluk tersebut... walau macam mana samsengnyer makhluk tersebut... tidak sama sekali kita wajar menyembahnyer...

Bhai... sembahan hanya untuk dan kepada Allah Taala... dan bukannyer kepada puak-puak Feudal (Raja atau Sultan)....

Bhai... ader orang pertikaikan gua ... dier kata Nabi Sulaiman a.s dulu pun raja.... hahaha... gua rasa dier sudah salah faham.... Nabi Sulaiman a.s bukanlah raja ... tetapi Khalifah kepada manusia dan jin.... dan dalam Islam yang ader Khalifah sahaja.... raja dan sultan tidak ujud sama sekali....

Khalifah tidak perlukan orang menyembah dier... dia aderlah makhluk... yang dibawah kekuasaan Allah Taala....

Tetapi... Raja-Raja dan Sultan memang selalu mahukan orang menyembah mereka....  dan ini adalah satu syirik yang besar... jauhilah...

Tanah Di Johor Tergadai...

Bhai... sori gua tak berapa tahu detail tentang benda nih... cuma aper yang jadi musykil kat gua aderlah.... bilermana nilai matawang Ringgit Malaysia yang sedang merudum berbanding Dollar Singapura.... maka dengan berbondong-bondongnyer warga Singapura membeli hartanah di Malaysia...

Err.... macam mana diorang boleh beli hartanah di Malaysia nih dengan senang... takkan takder sekatan ker.. levi ker.... takkan takder limit... pening aaa... chilakak la camnie.... mana dier polisi kerajaan ... takkan nak biarkan sahaja...

Dulu masa Muhyiddin Yassin jadi MB Johor.. banyak tanah di Johor dijual kepada warga Singapura.. mudah plak tue... malah ader beberapa kes... tanah rezab Melayu pon telah ditukar status dan kemudiannyer dijual kepada warga Singapura...

La nih...warga Singapura dok lagi senang nak beli hartanah di Malaysia... semenjak adernyer projek Iskandar Johor...sampaikan ader warga Singapura yang beli hartanah sampai ke Mersing dan Kota Tinggi.... macam mana boleh jadi nih... Sedangkan warga Malaysia tak boleh pon beli hartanah di Singapura melainkan membeli dengan menggunakan syarikat yang berdaftar di Singapura..... kalu beli secara peribadi... surely tabley...

Macam chilakak kan..... siot jer lar....sampaikan tanah di Johor tergadai...

Canon EOS M Digital Camera + SLR Function

LOS ANGELES, July 23 –

Canon’s much-rumoured mirrorless, interchangeable lens camera competitor, the EOS M, is finally a reality.

The EOS M is Canon’s response to the growing market of compact, yet full-featured mirrorless cameras which includes Nikon’s J1 and V1, Sony’s NEX range, Samsung’s NX series, and Olympus and Panasonic’s Micro Four Thirds system cameras.

“The EOS M includes a unique feature set making it an ideal movie-making tool, while also offering incredible still image quality on its APS-C-sized CMOS sensor. The camera’s size, image quality, advanced video capabilities and the versatility of Canon’s full lineup of lenses make the EOS M another great option to help our customers record and capture their creative vision,” said Yuichi Ishizuka, executive vice president and general manager, Imaging Technologies & Communications Group, Canon U.S.A.

It features an 18.0 MP APS-C CMOS (APS-C) Sensor, Full HD movie capture with Focus Tracking, manual exposure control, a 3.0-inch touchscreen LCD, touch autofocus and multi-touch operation, plus is compatible with existing Canon EF and EF-S lenses.

“It’s a DSLR hiding inside a point-and-shoot body, just what we wanted,” said The Verge in a post on Google+.

The EOS M Digital Camera will hit stores in October priced from US$799.99 (RM2,538) with the new EF-M 22mm f/2 STM kit lens. Additional accessories for the camera, including the EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM lens, Mount Adapter EF-EOS M and Speedlite 90EX will all be available in October for US$299.99, US$199.99 and US$149.99 respectively.

(c) 2012 Agence French-Presse (AFP)

23 July 2012

Khas Buat Warga Selangor Dan KL

Gua ingin memaklumkan bahawa rakan blogger gua (Dr Raffick) sedang menganjurkan satu referendum awam khas buat warga Selangor dan KL. Ianya terkandung dalam petition yang dipamerkan dan disediakan di http://www.ipetitions.com/petition/selangorwater/

Oleh yang demikian, adalah digalakkan semua warga Selangor dan KL membaca kandungan petition ini dan seterusnya menandatangani dokumen tersebut. Petition ini adalah untuk memberikan sokorang dan kata setuju agar Kerajaan Negeri Selangor (walau siapa pun yang memerintah) dapat mengambilalih urusan perawatan dan pembekalan air bersih dari syarikat Syabas.

Jika anda warga yang prihatin, sila beri kerjasama anda.

Maklumat lanjut sila baca di SINI...

Teruna Berkahwin Dara

PEKAN  23 Julai 2012,

Desas desus yang mengatakan bahawa Datin Seri Rosmah Mansor adalah seorang janda ketika berkahwin dengan Dato' Seri Najib Razak adalah tidak benar. Ianya telah disangkal oleh beberapa rakan terdekat yang mengenali Datin Seri Rosmah Mansor sejak dari kecil lagi. Malah jejaka yang dikatakan adalah bekas suami kedua Datin Seri Rosmah Mansor iaitu Encik Farid Ismeth Emir juga tidak pernah mengenali Datin Seri Rosmah Mansor secara dekat.

Ianya telah dinafikan sendiri oleh Encik Farid Ismeth Emir dalam satu rakaman video yang tersebar meluas di Internet terutamanya dilaman sosial YouTube. Malah Encik Farid Ismeth Emir menganggap gosip-gosip liar yang tersebar ini tidak wajar diperpanjangkan kerana ianya boleh menjejaskan maruah Datin Seri Rosmah Mansor yang sememangnya seorang yang dihormati.

Pihak media telah diberitahu bahawa pada waktu Dato' Seri Najib Razak menikahi Datin Seri Rosmah Mansor, beliau masih lagi teruna dan tidak pernah berkahwin. Datin Seri Rosmah Mansor adalah isteri pertama Dato' Seri Najib Razak. Oleh yang demikian, maka semua gosip-gosip liar yang mengatakan bahawa perkahwinan tersebut adalah antara duda dan janda adalah tidak benar sama sekali.

Pihak media telah dinasihatkan memperbetulkan persepsi ini demi untuk menjaga kredibiliti dan maruah Perdana Menteri Malaysia.

(c) 2012 - NONAMA NEWS NETWORK (NNN)

ST1M ?

Bhai... dua hari sudah masa gua lepak ngan adik-beradik gua kat kampung di Tanjung Tualang, Perak... tetiba jer gua dapat satu idea.... Idea nih rasanyer kalu Najib Razak mampu laksanakan akan menyebabkan UMNO/BN menang besar dalam PRU13...

Idea nih aderlah..... Harapnyer bolehlah Najib Razak mempelopori Stesen Minyak 1Malaysia (atau ringkasnyer ST1M)... dengan cara nih.. boleh lah membantu rakyat marhaen yang pakai motorsikal macam gua nih dapat beli minyak murah... pada kadar RM1 seliter...

Amacam... Najib... ader berani ker buat ini ST1M ... kasi lancar lar... mesti ramai yang akan support lu... terutamanyer mat-mat rempit... mesti suka punya... gua pon suka gak... aper pasal lar gua kena caj harga minyak petrol yang samer macam orang pakai kereta.... hahahaha... patut gua yang pakai kapchai nih kena harga dalam RM1 jer seliter... amacam... hehehe

Cuma motor yang CC dier bawah 250cc jer boleh isi minyak kat ST1M nih...

Hahahaha... Mesti mampus bisnes PETRON... hahaha...

Tangkap Saja Perasuah Itu..

Bhai.... gua dari dulu lagi tak suka dengan perasuah... tak kira la saper dier ... tak kira la dier pakai baju kot ker... pakai jubah ker... pakai sari ker... pakai dotthi ker... pakai cheongsam ker... samer jer... kalu dah perasuah... tetap perasuah...

Jadinyer... kalu betul lar SETPOL MB Kedah terlibat rasuah... tangkap dan dakwa la dier... kalu perlu MB Kedah pon kena soalsiasat... aper tunggu lagi... siasat jer la...

Kalu SETPOL Nik Aziz ker... SETPOL Lim Guan Eng ker... SETPOL Khalid Ibrahim ker terlibat ngan rasuah... pun samer gak.. tangkap dan dakwa mereka... jangan kiter kasi chan kat perasuah.... jangan kiter tengok dier nih saper... tak perlu tengok status...

Kalu betul diorang rasuah.... jangan bagi chan....

Aper Cer Mamat nih?

Bhai.... inilah ilmuan yang dok suruh UMNO aderkan Majlis Syura dier sendiri.... hahahaha

Gua maleh nak tulis panjang tentang nih.. cuma nak bagitau... antara ramai yang belot ngan Anwar Ibrahim tue... cuma mamat yang kat bawah nieh la yang paling gua tak tahan nak gelak setiap kali nampak muka dier... hahahaha...


Cuba ko cek pulak... ader samer dak dengan muka kat bawah nih....


Hahaha... gelak.. jangan tak gelak... hahahaha..... Mr Bean Chandra Muzaffar.... hahahaha

22 July 2012

Mengharamkan Yang Halal...

Bhai dan DeeDee.... ader sekor ilmuan agama tue..... dier nih pelik skit... nak kata tak belajar agama... tak betul la plak.. pasai dier nih ader belajor agama... malah sampai dilantik ke jawatan agama yang tinggi plak tue...

Tapi... biler berbicara bab agama ngan dier... gua rasa aaa... gua yang dulu skolah Missionary (skolah Gereja) pon rasanyer ader cerdik skit berbanding ngan dier... sebabnyer... sebab gua takkan mengharamkan yang halal... dan menghalalkan yang haram....

Contoh....menentang kezaliman walaupun kezaliman tersebut tidak dikenakan kepada kita aderlah wajib... sebab biler kiter menentang kezaliman.. kiter akan membantu dan menolong mangsa kezaliman... sebab penzalim itu dilaknati oleh Allah... ini hukumnya halal...  tapi.... ilmuan agama sekor nih.... dier boleh plak melarang orang menentang kezaliman... malah dalam banyak kes... dier asyik bersekongkol dengan puak penzalim...

Itu baru satu contoh bhai dan deedee ooi.....

Terbaru... dier dah jadi lagi teruk dari Pope... biler mana dier cuba untuk mengasingkan agama dengan politik... sebab hanya Kristian (bukan Nasrani aaa) jer yang asingkan agama dengan politik...  sedangkan Rasulullah sendiri tidak mengasingkan politik, pemerintahan, kenegaraan dengan agama... Rasulullah sendiri mengasimilasikan kesemua itu dalam agama...

Sebab agama itu merangkumi semua sekali... agama Islam itu adalah satu cara hidup... dan bukannya setakat ritual keagamaan jer...  Inilah masalahnyer biler ilmuan agama pentingkan jawatan, wang ringgit dan kepentingan peribadi.... silap-silap... boleh jadi bahan bakar api neraka jer....

Nauzubillah...

Pelik betul lar... Blogger UMNO/BN nih puasa ker tidak nih... Takkan la dalam bulan Ramadhan yang mulia dan barakah nih masih mau buat kerja fitnah tak abis-abis?

Nauzubillah... Lu orang tarak puasa krr bhai.. Cukup-cukup lah tue...

Atau lu orang nih semua berlakon Muslim tapi sebenarnya "KAPIR".... Hahaha... Hancuss...

21 July 2012

Mee Rebus Mastan Ghani

Wow... Skrang gua tengah cari mee rebus Mastan Ghani yang glamer kat Teluk Intan (Teluk Anson) nih...

Cadang nak bukak puasa sambil makan mee rebus yang paling glamer nih...

Untuk pengetahuan lu orang... mee rebus Mastan Ghani nih dah ujud lebih dari 60 tahun... Pergh..

Kuah dier memang pekat... Pedas ader manis ader... Sedaaap.... Hahaha

Komunis Dalam PR?

Bhai... Gua nak tanya lu... Mana lagi bahaya... Komunis ka Zionis? Hahaha

Hahaha.... Geng Siput Babi (SB) dok canang kononnya elemen komunisma telah menyusup masuk dan membiak dalam Pakatan Rakyat... Dan yang cakap tue aderlah Ketua Penolong Pengarah E2M PDRM...

Aper kata lu plak kalu pihak lain tak sangkalkan dakwaan nih... Tapi diorang tambah lagi bahawa elemen Zionisma telah menyusup masuk dan membiak dalam UMNO dan Barisan Nasional... Dan yang cakap aderlah Ketua Pengarah E3M PDRM...

Hahaha...

So .... Amacam... Mana lagi bahaya... Komunisma ker Zionisma... Hahaha...

Komunisma nih kiter tak nampak signifikannya... Tapi Zionisma menang nampak jelas... Tak percaya.. Tengok itu APCO... Hahaha

Dan PM Malaysia memang dipengaruhi oleh Zionisma.... Even TPM pon dipengaruhi samer... Hahaha... Ini sumer mesti sudah kena nasi kangkang oleh APCO nih... Hahaha

Ramadhan Al Mubarrak

Bhai... Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarrak 1433 Hijrah.... Gua la nih ader kat kampung... dan entry ini dah disiapkan untuk siaran sejak dari hari Selasa lagi.... hahaha... gua schedule kan....  mana la tau kat kampung gua Tg Tualang nih.... VSAT, ISDN, 3G dan Broadband tabley nak jalan....

Aper-aper pon... sempena hari baik bulan baik serta dirahmat oleh Allah Taala hendaknyer... maka gua rasa gua akan slowdownkan blog gua dari cerita merapu dan mengarut (err.. selama nih gua merapu dan mengarut ker?) .... hahaha

Yang pasti... entri-entri dan artikel terbaru tetap akan berjalan seperti biasa... maybe lebih kerap kot... mana la tau.... ader orang giler bubarkan Parlimen masa bulan Ramadhan nih... hahaha... tapi... gua akan pastikan gua tulis lagi banyak fakta dari auta (errr... ader gua tulis auta ker dalam blog nih)... hahaha

Aper pon... jom cari keberkatan... moga Ramadhan kali ini tidak menjadi yang terakhir buat gua dan lu orang... harapnyer tahun depan pon boleh jumpa Ramadhan lagi skali.... doa gua buat lu orang sempena hari baik bulan baik nih... aderlah semoga lu orang terbuka hati dan tidak dihijab untuk melihat kepincangan politik di Malaysia yang menyebabkan Malaysia makin jauh dari hukum Allah....

Gua.... dari dulu, kini dan selamanya bertegas untuk memastikan bahawa undang-undang yang telah ditetapkan oleh Allah AzzaWajalla bertapak dan seterusnya menjadi satu-satunya undang-undang bagi seluruh warga Malaysia khususnya dan seluruh penduduk dunia amnya...

Gua berpegang kepada "barang siapa yang tidak berniat walau sebesar zarah pun untuk menegakkan undang-undang Allah di dunia, maka dikhuatiri hidupnya aderlah sia-sia" dan setiap yang sia-sia itu aderlah menjadi bahan bakar api neraka kelak...

20 July 2012

Orang Melayu Belum Tentu Islam

Bhai... Gua nak tulis pendek jer nih.., lu nak tau dak... Orang Melayu belum tentu Islam...

Sebabnyer... Walaupun orang Melayu tue tahu banyak pasai Agama Islam ... Tapi... Jarang diorang ikut aper yang disarankan dalam Al Quran dan Hadith... Malah mempersendakan lagie ader la...

Contoh terbaek... PapaGomo, ParpuKari dan RBF.....

Errr... Diorang tue Melayu ker? .... Hahaha

19 July 2012

PAS Ganti UMNO ?

Pergh... slogan ini lah yang paling gua tabley blah... gua cukup geli biler tengok slogan nih ader terpampang di mana-mana.... cukup menyampah... rasa nak termuntah..... hahaha

Sebelum lu orang nak tibai gua abis-abisan... gua nak kasitau lu orang... gua aderlah ahli PAS seumur hidup... hehehe... jadi gua ader haq untuk tibai benda yang gua rasa tarak betul dalam parti PAS... yer la.. takkan nak tunggu musuh tibai baru nak hinggat... hahaha

Camnie... slogan "PAS Ganti UMNO" pada pandangan peribadi gua aderlah sebijik sebuntat macam.... kalu UMNO dah terbongkang tergolek dog nanti... PAS akan menggantikan UMNO... dan perangai bangang ahli PAS akan mengikut perangai bangang ahli UMNO....

Aper. ... lu ingat ahli PAS maksum ker... wei... even yang belajar agama peringkat tertinggi pon boleh senang-senang jer Azzazil goda.. inikan plak budak mentah dalam PAS.... hahahaha.... lu tarak percaya... cuba tengok Azizan Razak.... perangai dier ader macam perangai orang PAS ker atau orang UMNO.... hahahaha

"PAS Ganti UMNO" pada gua aderlah... kalu UMNO dah jatuh .. PAS akan amik alih.. dan perangai tetap akan jadi samer jer... tabley pakai gak...

Melainkan... kalu diorang nih ingat kat Allah Taala.... bhai... bukan takder ahli UMNO yang zuhud.. ader... dan bukan takder ahli PAS yang lagho... ader... jadi tak terkejut lar.... hahaha

Kabinet Terpaksa Tolong Syabas?

Bhai... aper citer nih bhai.... tak pernah dengar citer syarikat yang nak terbongkang dibantu oleh Kabinet... siap bukak satu jawatankuasa khas... fuh... spesial sungguh syarikat Syabas nih aaa...

Atau.... kalu mampus Rozali Ismail CEO Syabas tue terbongkang kena pecat.... susah la UMNO/BN nak tawan Selangor... dan susah la nak dapat modal... hahaha... sebab Rozali Ismail nih funder yang paling besor bagi UMNO/BN ..... kroni maaa... bukan stakat kroni... tapi proksi.... hahaha

Baca Sini... Kabinet tubuh JK khas isu air
Baca Sini... Mereka Merancang...

YB (Yang Bangang) Rais Yatim

Hahaha... gua tak tau nak komen mender la... gua tak larat nak gelak dah nih... hahaha.... Rais Yatim nih belajor tinggi sampai ader PHD macam Hassan Ali.. tapi lagi bangang dari budak Tadika KEMAS.... hahahaha

Baca Sini : Slogan BN Tema Hari Kemerdekaan

Itu lah rupanyer YB (Yang Bangang) Rais Yatim .... hahahaha

Gelaran Datuk Menyebabkan Rocky Bru Jadi Dungu

Bhai.... gua tak sangka... ingatkan Rocky Bru nih seorang yang boleh dikatakan bijak... tapi rupanyer... kesian... memang dungu... gelaran dan sogokan wang ringgit telah membangangkan dier... membutakan matanya.. dan menggelapkan hatinya...

Itulah aper yang gua nampak... rupa-rupanya ader sesetengah blogger yang kuat menghentam dahulunya mudah sahaja dilembutkan hatinya... bagi jer gelaran, pangkat, jawatan dan wang ringgit.... hehehehe

Biler wang ringgit dah ader depan mata.... kesalahan dan salah laku depan mata pon buat-buat tak tahu... kesian... boleh berputar 180 darjah...pening aaa... Sebaik jer Rocky Bru telah berjaya dibeli.... Kickdefella pon dibeli sama... Itu persepsi gua masa tue...

Tapi semalam... selepas gua dapat satu info..... baru gua tau.. dulu yang diorang menyalak dok bantai Kerajaan Malaysia ... bukanlah Kerajaan Malaysia sasaran sebenar diorang... sasaran Kickdefella dan Rocky Bru aderlah Pak Lah dan Khairy Jamaluddin...  dan kedua-dua blogger nih sebenarnya dibayar sejak dari mula untuk melakukan serangan kepada Pak Lah dan Khairy...

Siapa dibelakang Rocky Bru dan Kickdefella ..... hehehe... lu cari sendirik la bhai... info yang ader kat gua nik untuk gua jer... nanti tak pasai-pasai informer gua kena .... hehehe

So...... gua cukup kesian kat blogger Kickdefella.... yer la... punya la dier menunjukkan kesetiaan tidak berbelah bagi kat penaung dier... satu pingat gelaran pon tak dapat... member dier si Rocky Bru tue jer yang dapat.... tak adil betul la.... hahahaha....

Bhai Kickdefella... lu kena bodek kuat lagi la.... tengok Rocky Bru... bukan setakat bodek kuat.. tapi sampai sanggup menunjukkan dirinya dungu, bodoh, bangang dan tolol.... hahahaha

30 Tahun Dulu...

Bhai... 30 tahun dulu... masa gua kat sekolah rendah.... gua bersekolah di sekolah Missionary.. sekolah Gereja.... Sekolah St Paul .... masa tue gua cukup bersemangat menyanyikan lagu kebangsaan... lagu Negaraku... tambah lagi kalu gua ditugaskan untuk menaikkan bendera kebangsaan.... masa tue belum lagi dikenali sebagai Jalur Gemilang...

Yer la... masa bebudak... tak tau pon kenapa kena nyanyi lagu tue... melainkan itulah lagu kebangsaan... dan kenapa kena naikkan bendera tue .. walaupun bendera tue nampak sebijik macam bendera Amerika Syarikat...

Biler gua kat Sekolah Menengah.... jugak di Sekolah Missionary.... Sekolah Gereja.... Sekolah St Micheal .... gua masih lagi bersemangat menyanyikan lagu kebangsaan dan menaikkan bendera kebangsaan....

Tup-tup pada 1987 ... gua masih bersekolah lagi masa tue.... Ops Lalang.... yang mana... hehehe... gua pon ader terpalit sama.... ntah macam mana boleh terpalit sama.... barulah lepas tue gua rasa macam ader yang tak betul dengan lirik lagu kebangsaan tue... masa tue gua dah tak berapa respek kat bendera kebangsaan... sebab pada gua ianya tidak melambangkan identiti negara... melainkan ianya lebih kepada ciplak...

Masa tue jugak gua dah start tak tadah tangan masa doa dalam khutbah Jumaat biler ader sebut nama puak-puak Feudal.... pada gua karut jer semua tue... dan jugak masa tue gua dah start tak angkat sembah kalu puak-puak Feudal ader depan gua... waima dalam Masjid sekali pon....  abis kuat pon gua angguk tunduk skit jer.... sori aaa.... gua cuma sembah Allah ... gua tak sembah makhluk.... mampuih pi la makhluk tue kononnya dikatakan "bayangan Tuhan di muka bumi" oleh para Mufti DUIT....Mufti PANGKAT....

Okay.... Cuba lu kaji betul-betul lirik lagu kebangsaan... lagu Negaraku.... nampak benar ader benda yang tak kena.... kalu gua dedahkan direct.. mau masuk kena tahan bawah Akta Keharmonian Nasional 2012 nih... aper-aper.. lu stadi jer la sendiri yer.... hahahaha

Guruh Tak Ada, Kilat Tak Ada...

Bhai... Guruh tak ada, kilat tak ada.... tetiba jer baru dapat tau yang mulai 15 haribulan Julai semua permit penerbitan dan lesen mesin cetak tak perlu diperbaharui... tetiba jer bhai....

Awat... dah buang tebiat ker Menteri Dalam Negeri nih... hahahaha... yer la... ini semua nampak sangat macam agenda nak kasi nampak UMNO/BN nih bagoosh ya'amat.... memberikan kebebasan media.... hahaha...

Ini sumer kosmetik jer bhai... kosmetik... lu tak caya ker... hahaha... diorang dah rangkumkan skali undang-undang berkaitan dalam Akta Keharmonian Nasional la bhai... lu tengok nanti... sure lagi nampak macam bangsat ader la....

Cuma satu jer yang gua musykil.... permit penerbitan dan lesen mesin cetak tue bukan ker diletakkan bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan (Pindaan) 2012 ..... isu bab permit nih cuma sebahagian kecil jer dalam akta tersebut... ianya aderlah dibawah kuasa budi-bicara Menteri Dalam Negeri...

Kalu betul dier nak memberikan kebebasan media... baik bubar ker Akta Mesin Cetak dan Penerbitan (Pindaan) 2012 tue.... hehehe.... tapi tak... ini semua kosmetik bhai... kosmetik.... samer macam produk kosmetik Simplysiti .... sejak biler aaa Siti Nurhaliza belajar ilmu kimia dan kosmetik.... hahahahaa

Temberang Besar Azizan Razak

Bhai ... dulu pasai isu AUKU dan KUIN... punya besar la temberang Azizan Razak nih... mula-mula kata bagi kuasa penuh kat KUIN... katanya dier tak nak campurtangan... tak terlibat... macam-macam dier twist citer... siap kata PAS Pusat takder "locus standi" atas isu KUIN .... tetiba dier cakap Kerajaan Negeri ader kuasa... dan dier ejast citer bahawa AUKU memang patut dikekalkan... pasai itu Kerajaan Pusat punya undang-undang....  berapa banyak aaa... Azizan Razak nih nak temberang....

Gua tau ramai yang respek giler babat kat Azizan Razak... yer la... sebab dier nih "kononnya" zuhud.... siap bawak citer dan paparkan kezuhudan Azizan Razak nih... wei..... pada gua... itu sumer lakonan jer bhai.... lakonan untuk mengolah sokongan.... walhal.... Azizan Razak nih langsung tak boleh makan nasihat punya orang...

Nih... pasai isu PKNK dan Saham FGVH ...... saham Felda .... mola citer konon tak tau menahu aper yang berlaku kat dalam PKNK.... PKNK ader autonomi sendiri... walhal dier sendirik lar Pengerusi PKNK.... nak cover up pon agak-agak lar... pastue... kata aper yang PKNK buat tue kesalahan teknikal biasa jer.... maknanyer... dier tak la benda tue berlaku.... gua berani jamin yang dier tau benda nih berlaku... sejak dari awal lagie dier tau.... tak payah la nak temberang yang dier tak tau...

Biler benda dah meletup baru kelam kabut nak cari idea nak cover up... siot jer la.... Perangai lagi UMNO dari orang UMNO... tarak boleh pakai.... Nih.... gua nak tengok... biler dier nak mintak maaf... dan suruh PKNK mintak maaf gak... rasanyer mampus keras la Azizan Razak nih takkan mintak maaf...

Sori.. pada gua... Azizan Razak nih memang jenis kerja menjahanamkan usaha orang ramai yang nak jatuhkan UMNO/BN .... dier kalo boleh nak selamatkan UMNO/BN ... bukan sekali dah dier buat perangai cam siot nih... dah banyak kali.... Buat penat jer anjurkan Himpunan Hijau kat KEDAH dulu.... tapi MB Kedah bersekongkol plak ngan UMNO/BN ... hampeh...

18 July 2012

Mereka Merancang....

Bhai.... Citer bab nak sabotaj Kerajaan Selangor menggunakan Syabas sebagai proksi dalam isu air nih... mengingatkan gua kepada satu ayat Al Quran....

"Dan mereka merancang (tipu daya), Allah juga merancang (membalas tipu daya). Dan Allah adalah sebaik-baik perancang (membalas tipu daya)" - Al Imraan (Ayat 54)

Begitulah lumrah dan fitrah alam ini..... Setiap perancangan keji yang dilakukan oleh manusia untuk mengenakan manusia yang lain, maka Allah lah yang sebaik-baik perancang (yang akan membalas tipu daya keji)...

Syabas merancang secara keji untuk mensabotaj Kerajaan Negeri Selangor yang telah dipilih secara sah. Syabas bersekongkol dengan UMNO untuk menggagalkan segala macam usaha Kerajaan Selangor untuk memperbaiki perkhidmatan kemudahan air di Selangor.

Jika Syabas dapat melaksanakan kerja sabotaj air terhadap Kerajaan dan rakyat Selangor, pastinya besar kemungkinan UMNO/BN akan dapat kembali merampas kuasa pentadbiran Selangor...

Tapi... rancangan sabotaj yang keji ini telah dibalas oleh Allah Taala dengan cara yang paling simple... Allah Taala telah menurunkan hujan dibeberapa kawasan di Selangor... dan secara logiknya... bekalan air mentah masih lagi terkawal.... Maha Suci Allah yang memiliki sebaik-baik perancangan...

Jadi... kepada Syabas dan UMNO/BN ... ingatlah ayat dalam surah Al-Imran nih.... Allah Taala lah yang menguasai segala perancangan dan Allah Maha Hebat lagi Maha Bijaksana...

Hassan Ali Dan PapaGomo Nih Islam Ker?

Bhai.... setahu gua... Hassan Ali dan Papagomo nih orang Malaysia... sorang Melayu... sorang lagi keturunan India.... Tapi kalu nak tanya diorang nih beragama Islam ker... yang itu gua tak tau...

Bukan pasai aper... pasai kalu dah fitnah jadi mainan dibibir... ader lagi ker iman dalam dada? ..... hahaha... rasanyer dah takder kot... yer la... sebab dari pagi sampai petang dan malam... asik fitnah jer ... for sure mana ader dah iman...

Sebab kalu orang tue mengaku dier Islam... dan biasanyer paling cikai pon akan ader sekelumit iman... kalu pun dier terfitnah orang lain.. dier akan berhenti setakat tue... stop on the dot... dan tak sambung-sambung lagie....

Tapi... biler orang tue takder iman.... dier akan berterus-terusan menabur fitnah... dari pagi, petang sampai ke malam...... So.... kesimpulannyer... Hassan Ali, Papagomo, Parpukari dan RBF nih Islam ker? ontahlah bhai...

Camnie la.... kafir aderlah label orang yang tidak kenal kepada Islam dan tolak Islam sepenuhnya.... dan kapir plak aderlah label orang yang kenal kepada Islam dan tolak Islam (walaupun sedikit)

Jadi... antara kafir dengan kapir... hina lagi kapir..... hahaha  ..... sebab.. dalam Islam... tolak Islam walaupun sedikit... terus boleh jatuh murtad....

So... kapir aderlah lagi teruk dari murtad... kapir ini sama hina dengan Azazil (makhluk Allah yang fasih dan tahu banyak pasai Islam dan Allah itu sendiri) .....

Che Det Tanya Mengapa Dia Dilabelkan Diktator

Hahahahaha.... gua cukup kesian kat orang tua nih... dah la kubur kata mari... orang masih dok benci lagi samer dier... dier dah pencen dah... buat aper orang nak benci kat dier... siap harinih Che Det tanya mengapa dia dilabelkan diktator.... hahaha

Hahahaha... buat-buat tak tau la plak.... itu la Melayu.... Melayu Mudah Lupa.... hahaha... dah nyanyuk kot... hahaha

Kesian.... orang tak puas hati kat Najib... Che Det yang kena maki... Orang tak puas hati kat Pak Lah... Che Det gak yang kena maki.... Orang tak puas hati kat SPR ... Che Det jugak yang kena maki... Orang tak puas hati kat puak-puak Feudal... Che Det gak yang kena maki..... hahaha

Yang lagi best tue... semua yang dier tulis dan soal kat dalam blog dier... memang itulah jawapannyer... hahaha... dier tanya soklan... dan dier bagi jawapan sendiri.. sedihnyer... hahahaha... kesian... dah kena penyakit nyanyuk dah orang tua kutuk nih.... hahaha

Kesian...  hahaha... woi Che Det... kalu lu nak tau.... kat dalam dunia nih cuma ader 4 ekor jer celaka diktator ... satu memang kapir... dan tiga lagi mengaku Islam....


  1. Raja Saud
  2. Idi Amin
  3. Mahathir Mohamed
  4. Ferdinand Marcos
Tiga ekor yang mengaku Muslim nih memang jenis celaka punya.... paling teruk skali yang patut dicelakakan aderlah Raja Saud... 

Kumpulan Zakar ...

Ibrahim Ali nih pandai la buat lawak... hahaha....  gua cukup suka... menate anjing kepala beruk.. betul-betul babi... kurang ajar... biadap.... ..... antara statement Ibrahim Ali nih... dan statement yang paling best tue... biler Ibrahim Ali sendiri mengaku "ambo pon jahil" .... hahahaha


Baca Sini

Bhai.... Gua cukup menyampah biler ader orang perempuan Melayu yang dok pertikaikan isu menutup aurat nih.... terutama skali puak-puak karut macam Sisters In Islam (SIS) dan sebagainyer... termasuklah si mangkuk ayun Astora Jabat tue....

Nih Abby Abadi kena tibai dek orang-orang perempuan Melayu jenis rambut karat.. jenis bukan kaki solat.... lu tengok soklan dari tweeter tue... gua pow dari blog KerabuBersuara



Dari dulu, kini dan selamanyer gua pasti akan bagai jawapan seperti dibawah nih...

"Kalu lu yang bertanya soklan camnie mengaku Melayu... sure lu ader mendirikan solatkan... errr. ader ker lu pi solat........ errr... kalu lu dirikan solat... lain kali tak payah la pakai telekung ker mender ker tutp aurat... hahaha... pakai jer bikini... sure boleh kan ... tak payah la tutup aurat mender kalu lu nak semayang tue... errr... bukan ker lu sendirik dok tak kesah pasai aurat... hahaha"

17 July 2012

Syabas Putar Belit Isu Air

Hahahaha.. seperti dijangka la bhai... Syabas akan putar belit isu air nih... isu "kononnya" kekurangan air yang mendadak di Selangor... hahaha... mola-mola Syabas dok cerita tentang paras air... yang menyebabkan Syabar ingin mencatu air...

Bila EXCO Selangor dan banyak pihak lain buat tinjauan segera dan sertamerta... kira macam buat spot check... tetiba jer terkantoi bahawa takungan air bagi negeri Selangor aderlah lebih dari mencukupi... hahaha... paras air aderlah tertinggi... hahaha

Tetiba.. petang nih kuar satu news baru... Syabas bagitau.. aper yang dier maksudkan selama nih aderlah kuantiti air terawat yang tidak mencukupi.. hahaha... Abis tue... kalu kuantitiu air terawat tidak mencukupi... aper yang Syabas buat selama nih...

Loji air Langat yang dok Syabas serta UMNO/BN canangkan hari -hari tue sebenarnya aderlah untuk air terawat ker atau untuk menstokkan air mentah? hahahaha.... Kalu pasai air mentah.. rasanyer empangan semua dah cukup... tambah lagi ader hujan... hahaha

Kalu sebab air terawat tak cukup.. maknanyer... Syabas tak buat kerja la... hahaha... Syabas buat kerja main-main... Syabas buat kerja sabotaj... hahahaha .... Syabas tak pandai buat kerja... Syabas tak pandai merawat air....

Dan pastinya Syabas tak layak untuk terus mengendalikan konsesi air di Lembah Kelang (Selangor dan Kuala Lumpur)... Syabas memang tak layak.... hahaha... Rozali tue main telor jer pandai... hahahaha...

So.. sewajarnyalah Kerajaan Selangor terpaksa menggunapakai Klausa 32 dalam perjanjian konsesi air yang ader dalam undang-undang... yang ader dalam perjanjian tue.. hahahaha... Memang masak la Syabas kali nih... hahahaha

Andainya Parlimen Dibubarkan Ramadhan Ini...

Bhai.... Andainya Parlimen dibubarkan Ramadhan ini... agak-agak lu aaa... amacam ngan persediaan semua orang untuk menghadapi proses pengundian di bulan Syawal... maybe pada awal Syawal.... hehehe

Kata lar... tetiba jer Najib dapat ilham untuk bubarkan Parlimen pada awal Ramadhan... dan SPR pun tergesa-gesa nak buat pengundian pada 4 atau 5 Syawal .... mesti pening skit semua orang.... hahaha... yer la .. nak prepare beribadat... nak solat tarawih.. nak qiamulail... nak puasa.... tut-tup terpaksa la plak berkempen.... pergh... penat oooo..

Tapi takper... Rasulullah S.A.W pon pernah berperang dalam bulan Ramadhan... takder masalah... malah lagi gua semangat yang dicetuskan oleh sentimen Ramadhan itu sendiri... hahaha ... cumanyer... puak-puak UMNO/BN mau ker berkempen secara baik mengikut semangat Ramadhan itu sendiri.... takut .... mana la tau... lagi kuat fitnah UMNO/BN nih buat...

Puak-puak UMNO/BN nih mana ader kira dosa pahala... kalu ader pon... sikit bebenor yang ingat... majoriti puak UMNO/BN nih semua dier baham.. semua dier tibai... tak kira halal haram... janji dier menang dalam PRU13...

Yer l;a.... puak-puak Feudal pon ramai yang lagi kuat mengarutnyer setiap kali Ramadhan.. siap ader yang pi luar negara.... hahaha... sebab .... hehehe... sebab kureng tahan nak berpuasa... hahahaha..... Bukan gua kata takder dari puak Feudal yang zuhud dan sentiasa ingatkan Allah Taala... ader.. tapi kalu ikut kiraan guna nisbah... nisbah yang zuhud berbanding mengarut aderlah 1:100 ...... hahaha

So.... Andainya Parlimen dibubarkan Ramadhan ini... lu orang dah bersedia ker... gua... hehehehe... memang sentiasa bersedia... dah tak sabar nih nak mengundi dan berkempen... sebab gua nak kasi ajar puak Feudal kat negeri gua yang "rumah kata pergi kubur kata mari, pun masih tak sedar diri lagi" supaya beringat.... "lu cuma puak Feudal, kalu takder rakyat... lu masuk muzium jer la" .... hahaha

"Tua kutuk tak sedar diri nak mampus" .... hahaha

Terkini: PapaGomo Mengaku Diliwat Anwar Ibrahim

Kuala Lumpur 17 Julai 2012:

Seorang blogger pro Barisan Nasional telah membuat satu laporan polis di Balai Polis Dang Wangi petang semalam kerana mendakwa telah diliwat oleh Mantan Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Blogger pro Barisan Nasional itu yang tidak mahu gambarnya diambil, telah mengaku diliwat oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim pada hari Ahad disebuah lokasi yang dirahsiakan. Kejadian liwat tersebut bagaimana pun dikatakan berlaku secara sukarela dimana Anwar Ibrahim telah memujuk blogger tersebut untuk melakukan aktiviti luar tabie tersebut.

Blogger tersebut juga mengaku telah membawa sendiri sejenis krim pelincir (yang dipercayai berjenama terkenal) untuk memudahkan aktiviti liwat tersebut berlangsung. Episod liwat ini juga telah dirancang agak lama antara Dato' Seri Anwar Ibrahim dengan blogger tersebut melalui media sosial Facebook.

Setakat petang semalam, pihak Polis telah diarahkan untuk membuka satu kertas siasatan dan mengujudkan satu unit khas untuk menyiasat keseluruhan kejadian liwat ini. Jika terbukti bersalah, Dato' Seri Anwar Ibrahim akan terlucut jawatan sebagai Ahli Parlimen dan mungkin tidak akan dibenarkan oleh SPR untuk menjadi calon pada Pilihanraya Umum ke 13. Hukuman penjara maksimum juga berkemungkinan akan dikenakan kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Media diberitahu oleh blogger pro Barisan Nasional itu didalam satu sidang akhbar yang dibuat di PWTC   pukul 6.30 petang semalam bahawa beliau telah pun pergi mendapatkan pandangan dan sokongan daripada Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Najib Razak sejurus selepas kejadian liwat berlaku. Isteri Perdana Menteri Malaysia iaitu Datin Seri Rosmah Mansor telah bersetuju untuk memberikan bantuan kewangan kepada blogger pro Barisan Nasional tersebut untuk urusan Mahkamah.

Ulasan dari Peguam Negara bagaimanapun masih tidak dapat diketahui kerana Peguam Negara masih lagi bercuti keluar negara dengan Dato' VK Linggam.

- Baca Seterusnya :-

(c) 2012 - NONAMA NEWS NETWORK (NNN)   

Cakap Tak Serupa Bikin

Cheit.... Aper daaa..... Cakap tak serupa bikin.... suruh ahli parti sokong himpunan oren... siap kuar memo arahkan semua turun dalam himpunan oren... tapi... diri sendiri bersekongkol dengan penyamun Isa Samad, Ahmas Maslan dan Najib Razak... aper punya pimpinan nih.... celaka betul...

Perangai macam taik nih dah banyak kali dah puak-puak celaka nih buat.... memang bagi masalah betul lar... itu hari.. semua ahli peringkat bawah diarahkan bantah AUKU... berduyun-duyun lar semua orang dok bantah AUKU... sampaikan student yang tak berparti pon sokong untuk bantah AUKU... tup..tup ... puak-pauk celaka dalam pimpinan nih bersekongkol maukan AUKU.... macam sial jer...

Siap kata bahawa tindakan diorang nih betul... berdasarkan undang-undang.... cheyy... nih dalam kes saham Felda nih... diorang kata tindakan diorang nih betul gak... berdasarkan kepada percaturan perniagaan.. berniaga mesti mau cari yang untung...

Bangsat betul lar.... pusing-pusing kasi tipu penyokong Pakatan Rakyat .... memang celaka betul lar... gua dah dapat agak statement macam nih la yang diorang akan guna...

Nanti... biler kalah dalam PRU13... salahkan pulak kepada pengundi hantu.... salahkan kepada SPR sebab tipu... sedangkan sendiri yang buat taik.. sendiri yang kasi sabotaj... sendiri yang macam sial .... samer sebijik perangai masa kalah kat Terengganu dulu... salahkan pengundi hantu.... tapi perangai sekor-sekor pimpinan PAS Terengganu masa tue lagi celaka daripada Ibrahim Ali... macam sial jer...

Wei... tolong aaa.. jangan khianat hasrat rakyat nak jatuhkan UMNO/BN pada PRU13... jangan taruh batu dan paku atas jalan rakyat ke Putrajaya... jangan jadi celaka... (pergh... pagi-pagi lagi gua dah maki hamun pentadbiran Kerajaan Negeri pimpinan Azizan Razak nih)....

Krisis Air Selangor 1998 - Sambungan

Bhai.... gua tau tak ramai yang baca blog gua nih... hahaha... biasa la... blog syok sendiri... hahaha... tapi takper.. walaupun takder saper nak komen pasai aper berlaku krisis air Selangor 1998 tue... nih gua bagi jawapannyer.... sebelum tue... sila baca artikel Krisis Air Selangor 1998 yang gua tulis semalam...

Hahaha.. 1998 biler berlaku krisis air di Selangor... masa tue bukanlah ader kemarau terus mana pon... jerebu biasa la... jerebu paling teruk berlaku di Malaysia aderlah pada tahun 1997 (awal dan pertengahan tahun) .... gua cukup ingat .. pasai masa tue gua ader tulis satu sajak yang bertajuk "Jerebu Datang Lagi" .... hehehehe

Okeh.... berbalik kepada cerita krisis air Selangor 1998 tue... lu orang tau dak mana pergi semua air yang ader... bukan gua nak citer tentang air yang dirawat... tapi air mentah... hehehe.... kalu lu nak tau..... hehehe

Semua air tue di pam dan disalurkan ke "Tasik Putrajaya" yang baru siap pada masa tue... masa tue kapasiti air yang ader cuma seciput... terlalu sedikit.. jadi atas arahan Mahafiraun masa tue... semua air mentah yang ader di Selangor dipamkan  dan disalurkan ke Putrajaya...

Pasai tue tetiba jer paras air di semua empangan dan takungan air di Selangor jadi rendah.. dan mencecah paras bahaya.. kalu ikut perkiraan Mahafiraun masa tue... kalu ader hujan... takderlah akan berlaku masalah kekurangan bekalan air mentah di Selangor... tapi dier tak tau... sebaik mana dier merancang... Allah lagi hebat perancangannyer.... maka berlakulah sedikit kemarau (minima) yang mana menjadikan satu Selangor dan Kuala Lumpur terkena jerebu yanga agak teruk...

Maka ... hujan yang diharapkan turun dengan lebat cuma turun sedikit jer... jadi ... takungan air yang ader tak dapat cukup supply.. semua semata-mana nak layan kerja giler Mahafiraun masa tue...ini lah sebenarnya yang berlaku... hehehe....

Dan gua tau... tak ramai orang kat Selangor dan Kuala Lumpur yang tau benda nih... gua tau pasai member baik gua kerja kat pusat rawatan dan takungan air di Sungai Tengi di Hulu Selangor... hehehehe .. masa tue gua ader pi melawat ke pusat rawatan bekalan air Selangor nih .. hahaha

16 July 2012

Krisis Air Selangor 1998

Hehehe.... gua nak tengok aper lu orang nak jawab tentang Krisis Air Selangor 1998 dulu... cuba aaa lu orang kasi gua dier punya jawapan yang sebetulnya ikut aper yang lu orang tau....

Malam nih lepas solat Isya' ... gua akan tulis jawapan sebenar tentang aper yang berlaku pada krisis air Selangor 1998 .... hehehe... maklumat yang gua ader memang sensasi... dan gua berani jamin... most of the people (lu orang lar)... sure tak tau citer sebenar nih.... hahaha

Anyway... bagi sini... tulis sini lar lu orang punya assumption pasai aper berlaku krisis air Selangor 1998 .... hahahaha .... nanti gua bagi jawapan gua plak lepas tue... hahahaha... kiter compare... saper diantara lu orang yang boleh bagi maklumat yang samer macam aper yang gua ader... hahaha...

Hadiah? ..... hadiah lu boleh amik ngan Bik Mama.... hadiah sarung kopek Bik Mama.... hahaha

Bila UMNO Menguasai Pentadbiran Kedah

Bhai... Lu nak tau dak... Ramai orang ingat bahawa yanga mentadbir Negeri Kedah Darul Aman aderlah Pakatan Rakyat yang diterajui oleh PAS.... Tapi lu orang sumer tak tau bahawa yang menguasai Kedah aderlah UMNO...

Lu tarak percaya ka... Hahaha

Cuba lu siasat... Tengok aper yang berlaku kat Kedah sejak dari awal lagi.. ader ker UMNO/BN dok bantai setiap hari pentadbiran Kerajaan Negeri... Langsung takder...

Korang tak pelik ker... Hahaha... Tambah lagi biler kuar citer AUKU dan saham FGVH .. Tentang Himpunan Oren... Aper yang korang dapat tau...

Aper plak labun tahap bangang MB Kedah yang orang dok kata baguih sangat tue... Langsung takder hormat dengan idealisma kerjasama Pakatan Rakyat...

Aper... Dier ingat cara dier tikam Pakatan Rakyat tue dari belakang ker... Cheyy... Dier tikam dari depan la bhai.. Langsung tak pikir tentang siapa yang bagi kuasa pada dier... Kalu penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat tak undi itu hari... Dier ingat dier ader chan ker nak duduk jadi MB....

Gua tau... Azizan Razak nih lebih percaya kat UMNO dari kat rakan-rakan Pakatan Rakyat... Ini gua cukup tau...

Kalu benda sesimple isu saham Felda pon dier boleh permainkan Pakatan Rakyat... Aper lagi yang dier tak perdajalkan...

Gua berani jamin yang dier akan kuarkan statement mengatakan bahawa dier memberikan kuasa penuh kat PKNK untuk membuat pertimbangan pelaburan... Tengok la... Mesti itu jawapan dier tak lama lagi...

Dan si mangkuk Hadi Awang mesti akan bekap Azizan Razak nih tahap dewa punya... Kalu dah Hadi Awang bekap... Yang lain mesti samer macam orang takder kapla otak sendiri mau pikir... Dan terus sokong aper sajer yang Hadi Awang cakap...

Ini lah caranyer nak kasi pelingkop usaha rakyat nak menjatuhkan UMNO/BN.... Inilah caranyer dan agenda kerajaan perpaduan... Saki baki cam sial nih masih ramai dalam PAS... Sebab itu lar diorang masih lagi berhubung dibelakang tabir ngan Hassan Ali...

Pada gua.. kalu dibiarkan lagi orang macam Azizan Razak nih lead parti... Mesti lagi senang lar UMNO/BN nak sekat Pakatan Rakyat....

Celaka betul lar....

Mengapa Syria?

Bhai... Gua nak tanya lu aaa... Aper yang lu tau pasai isu di Syria? Mengapa media dok canang macam-macam tentang Syria... "konon" ader berlaku keganasan kaum.. Penghapusan ethnik lar... Sunnah dan Syiah lar...

Bhai... Gua nak bagitau lu... Berhati-hati dengan laporan dari pelbagai media luar negara nih.. Banyak yang lebih teruk dari Media Prima... Al Jazeera pon pada gua ader agenda disebaliknyer... Ader dalang didalamnyer...

Lu tau dak.. Saper yang akan untung kalu Syria diserang oleh "kononnyer" askar PBB nanti... Takder lain yang untung melainkan Amerika Syarikat dan Israel... Pasai aper gua cakap camnie... Pasai....

Pasai... Amerika Syarikat perlukan kawasan telaga minyak yang ada di Syria... Dan dalam masa yang sama... Amerika Syarikat mahu mengekang kuasa Hesbollah daripada menggugat Israel dengan menggunakan roket Katyusha tue...

Iraq dan Libya dah dijatuhkan dengan cara yang sama.. Dan kini dah tabley nak mengancam Israel.. Amerika Syarikat dan Israel akan menggunakan cara yang sama iaitu media dalam usaha diorang untuk mengolah persetujuan semua orang untuk menyerang Syria dan Iran..

Yang ini gua cukup konfiden.. Malah gua cukup percaya keganasan yang berlaku di Syria aderlah sama seperti yang berlaku di selatan Thailand.. Ader anasir dari agensi lain yang membuat angkara...

Untuk pengetahuan lu.. Aper yang berlaku di Selatan Thailand sebenarnya digerakkan oleh agen Singapura dan Mossad Israel... Sebab itu lar setiap kali ader insiden berlaku di Selatan Thailand.. Orang Selatan Thailand akan menuduh Askar Thailand punya angkara sedangkan Askar Thailand tidak terlibat pon...

Jadi bagi kes Syria nih... Gua berani jamin... Yang buat keganasan di sana aderlah dicetuskan oleh agen CIA dan MOSSAD.... Sebab kalu betlaku keganasan... Senanglah Amerika Syarikat nak masuk menggunakan kuasa PBB... Korang mesti terlupa bahawa penaung dan pelindung Hesbollah selama ini aderlah Kerajaan Syria... Hafeez al Assad dan Basyar al Assad...

Kalu Syria dilemahkan... Selamat lar negara haramjadah Israel tue...

Dan majoriti rakyat Malaysia sekarang nih dah terpedaya dan diperdaya oleh media antarabangsa termasuklah Al Jazeera... Sampaikan kita siap mengata dan mengutuk Kerajaan Syria lagie...

Tolong aaaa... Jangan la sampai kita bagi saham kita kat Amerika Syarikat dan Israel untuk menjahanamkan Syria... Jangan kiter terperangkap dengan mainan seperti yang sudah berlaku di Libya dulu... Dimana merua memainkan dan memutar belitkan fakta sehingga Kerajaan Libya terbongkang...

Pikir dulu panjang-panjang... Teknik yang sama jugak sedang digunakan oleh RTM dan MEDIA PRIMA terhadap Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan......

15 July 2012

Penjelasan Tentang Hudud dan Takzir

Tengok sini la bhai ... dengar dan pahamkan...

Gangguan Bekalan Air Di Selangor?

Bhai... Biar betul... huh.. dah lama ker Selangor kemarau? pelik aaa... memang pelik... rasanyer ader gak ujan dimerata tempat kat Selangor nih dalam beberapa waktu nih.. yer la... gua kerap gak pi Shah Alam... rasanyer ader gak kena hujan yang agak lebat.... errr..

Cuma pelik aaa... biler dikatakan bahawa Selangor sekarang nih ader masalah air... errr... Air takder dalam loji ker atau air disekat daripada keluar dari loji... hehehehe.... Plak tue yang kuarkan statement ader masalah air tue aderlah Syarikat SYABAS... dan bukannyer LUAS

Errr... kalu benar Selangor tengah kemarau... takkan takder tindakan dari Kementerian berwajib.. takkan tak pandai-pandai nak buat hujan tiruan... hehehe... takkan takder bajet kot.... hahahaha... atau ader agenda lain nih... hahaha...

Wei... kalu kemarau "kononnya" ujud... maka wajarlah agensi berkaitan mengambil tindakan membuat hujan tiruan... Masjid-Masjid di Selangor perlulah kerap buat sembahyang solat hajat mohon hujan turun.... takkan semua nih tak reti kot...

Yang best tue.. kawasan yang padat penduduk plak yang jadi mangsa... hehehe... ini semua nampak penuh ngan misteri... magik betul lar... Aper kata Kerajaan Selangor melalui EXCO yang berkaitan buat satu lawatan mengejut kepada semua pusat rawatan air milik Syabas... bawak skali rakan media alternatif... kita buat semakan... kita buat audit terhadap paras air di semua takungan dalam tempoh 6 bulan yang lepas... kita tengok.... hahaha

Gua berani jamin... ader yang tak dapat kebenaran punya dari Syabas untuk buat spot-check nih... hehehe... Syabas akan guna macam-macam cara untuk tak bagi EXCO Selangor buat inspection... hehehe.. gua berani jamin Syabas akan cuba dapatkan perintah mahkamah untuk menghalang EXCO Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor menyiasat dan mengaudit serta melawat semua takungan air di Selangor... hahaha

Mesti punya.... tarak percaya... cuba try kalu... hahahaa

Artikel 65 UncleSeekers?

Bhaiya, Chota Bhaiya ... Gua dok tunggu jer biler UncleSeekers nak kuarkan Artikel nombor 65 tue... tak sabar rasanyer... takkan kot pasai kena tahan masuk lokap dan disiasat bawah Akta Rahsia Rasmi dan Akta Hasutan boleh kasik UncleSeekers terus takut nak kuarkan artikel tue...

Takkan la UncleSeekers dah takut kot... tak best lar camnie...

Kalu boleh... untuk mengekalkan kredibiliti UncleSeekers... dimana orang takkan kata UncleSeekers telah diugut dan dibeli... maka sewajarnyerlah UncleSeekers kuarkan dan publish Artikel nombor 65 tue.... kena buat cepat... tengah sentimen masih baik lagi nih...

Ini bukan sebab nak mengekalkan status top blogger yang skarang nih telah diambil alih oleh UncleSeekers dari AmenoWorld... tapi pasai kredibiliti UncleSeekers...  Kalu UncleSeekers takmo dah nak sambung citer tue.. maybe orang akan kata... semua yang UncleSeekers tue publishkan selama nih aderlah rubbish jer... takder asas...

Perspektif bhai... perspektif... kena handle bebaik perspektif nih... kalu tidak... reputasi dan kredibiliti sure out punya.... susah bhai..

(Urdu Lingo)
Bhai, Bhaiya, Barda Bhaiya = Abang / Abang yang paling tua
Chota Bhai, Chota Bhaiya = Abang yang paling muda
DeeDee, DiDi - Kakak

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1