Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

30 November 2011

Perhimpunan Aman

Hahaha.... bhai... lu tau dak kenaper Kerajaan Malaysia (baca: UMNO/BN) takut sangat kalu ader perhimpunan aman.... hahaha...

Sebab yang utama skali bukanlah kerana sambutan yang kureng kalu puak UMNO/BN yang buat tetapi.... hehehe.... ader benda lain la bhai... hahaha

Ini dier jawapan sebenarnya kenapa UMNO/BN takut sangat kalu ader perhimpunan aman....

Cuba la korang pikir skit... kalu la pada Bersih 2.0 dulu... kos makanan bagi setiap tahanan Bersih 2.0 adalah bernilai RM23 seorang (RM41.475 untuk 1659 tahanan)....

Fuyoo..... mewahnyer makan... hahaha.... jadi kalu la Bersih 3.0 kali nih jadi plak... kalu la Perhimpunan Aman berlaku lagi... sure lebih ramai orang tarak kisah untuk jadi tahanan.... makanan mewah bhai.... RM23 seorang tue.... ngalah makan kat Kopitiam.... hahaha... Lagi mahal dari kos Dinner Plate KFC ... hahahaha

Jadi... bagi semua bakal peserta Bersih 3.0 ... lu orang cuma perlu bawak duit tambang pergi dan balik jer... penginapan dan makan minum ditanggung sepenuhnya oleh Polis... hahaha... guna duit Kerajaan (baca: Duit Rakyat Malaysia melalui kutipan cukai)

So.... ini macam kalu... sure lagi ramai yang nak jadi tahanan... hahaha.. kos makan ditanggung sepenuhnya... mewah tue... Cuba kalu kali nih 10000 orang plak yang berjaya menjadi tahanan.... ini bermakna RM230.000 terpaksa dibelanjakan.... hehehe...

Itu sebab la Kerajaan Malaysia (baca: UMNO/BN) cukup takut kalu ader perhimpunan aman.... hahaha... kos banyak tinggi la... itu belum masuk kos makanan untuk anggota keselamatan.... cuma depa nih dapat la nasik bungkus yang rege dier sekitar RM5 sorang... hahahaha...

Jadi... jom kiter sertai BERSIH 3.0 dengan niat untuk meramaikan lagi tahanan .... hahaha... aper der hal 10000 orang dijadikan tahanan... mari kiter kasikan kejutan kepada UMNO/BN bahawa semua orang kiter akan berbondong-bondong dengan sukarela masuk dalam trak polis (Black Maria) untuk mendaftar nama menjadi tahanan .... biar pecah la lokap yang ader... hahaha... sebab ramai sangat yang nak masuk...

Cuma gua berani jamin la... geng-geng "berbaju batik berlengan panjang" dalam PKR dan PAS sure takkan berani nak jadi tahanan.... depa lebih kepada "masuk frame" jer..... hahaha...

29 November 2011

Jom Gi Bersih 3.0

So.... Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 telahpun diluluskan tanpa dapat konsensus daripada rakyat.... Memang sahih la... Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 nih sebenarnya dirancang untuk digunakan bagi mengekang kemaraan rakyat dalam menghumbankan UMNO/Barisan Nasional...

Mandat daripada rakyat secara konsensus tak dapat... tapi tergesa-gesa meluluskan... nampak sangat ader "something" yang "fishy" tentang Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 nih....

Skrang nih.. Polis (PDRM) mempunyai satu kuasa yang amat besar.,... teramat besar... sampaikan takder ruang langsung Polis akan berikan untuk mana-mana rapat umum yang pro Rakyat....

Pilihan terbaek yang ader sekarang nih aderlah.... Jom Gi Bersih 3.0

Mari semua kiter gerakkan Bersih 3.0 dan mari kiter semua rakyat yang prihatin dengan keadaan sosial dan politik Malaysia turun memenuhi jalan raya.... Jom kiter semua pakai Baju Bersih 3.0 ... walaupun kiter tahu.. dengan adernyer Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 nih.... semua yang berkaitan dengan perhimpunan aman adalah dilarang... termasuklah kalu memakai baju yang menggalakkan perhimpunan aman...

Polis dah dapat kuasa dan cakupan undang-undang yang cukup luas....

Takder cara lain lagi kiter nak gagalkan Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 nih... melainkan dengan cara turun ke jalan raya....

Piket dan Bantahan Awam (walaupun berkumpul tak sampai 7 orang) boleh menyebabkan kena tahan dek Polis dan dikenakan hukuman,,,, Jadi... kalu kiter (pekerja @ kesatuan sekerja) nak buat bantahan atau piket... sure lepas nih dah tak boleh plak...

Sure lepas nih MTUC takkan dapat buat piket lagie... Sure gak NUBE takkan dapat peluang aderkan bantahan dan piket.... Banyak lagi yang akan menjadi mangsa... sekatan tahap maksima... Hancur la...

28 November 2011

Takrifan Bumiputera

Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah lama (katanya lah) mewartakan bahawa masyarakat keturunan Siam di negara ini boleh mengubah pendaftaran dalam MyKad dan surat beranak mereka takrifan "Keturunan Thai" kepada "Bumiputra Siam".

Mmm.... pada satu dasar.. gua stuju... gua stuju perkataan Thai diganti dengan Siam... Ini kerana Thai adalah merujuk kepada satu cabang kaum di Thailand... tapi Siam adalah sebenarnya nama yang merujuk kepada negara... Thai adalah merujuk kepada puak/kaum dari Ayuthia... Manakala Siam pula merujuk kepada Tanah Besar Kerajaan Benua Siam yang pada asasnya adalah ditadbir secara Islam.

Negara Siam pernah dijajah oleh tiga orang puteri dari Burma satu masa dahulu... dan tiga orang puteri ini bersahabat (pernah menjalinkan hubungan diplomatik) dengan Cik Siti Wan Kembang (pemerintah negeri Serendah Sekebun Bunga @ Kelantan).

Puak/Kaum Ayuthia pula menakluk Siam selepas berjaya dalam satu peperangan besar yang telah menghakiskan serta menghilangkan susur galur Kerajaan Islam Benua Siam yang begitu besar sehinggakan semua yang berkait dengan Islam dimusnahkan... Yang terselamat adalah Kerajaan Ligor dan Selatan Siam yang masih lagi berjuang untuk menuntut autonomi bagi wilayah Islam Siam.

Sebab itulah gua bersetuju pada dasarnya perkataan Thai ini diubah kepada Siam ...

Tapi.... hanya setakat inilah sahaja yang gua bersetuju dengan Kerajaan Malaysia... tetapi gua amat tak bersetuju dengan pentakrifan Bumiputra ini... Kalu masyarakat Siam boleh mendapat status bumiputera atas alasan bahawa meraka telah lama menetap dan beranak pinak di Malaysia sejak sebelum Merdeka... bagai mana pula dengan status orang India, Cina (Baba dan Nyonya), Portugis, Belanda dan Inggeris yang telah menetap dan beranak pinak di Malaysia ini seawal tahun 1511 ..... errr.... pastinya mereka juga inginkan status Bumiputra...

Keturunan Hang Li Po pastinya akan menuntut hak mereka untuk diklasifikasikan sebagai Bumiputra.... perkara ini amat berasas kerana ader orang Indonesia yang dapat menjadi Bumiputra hanya kerana keluarga mereka datang ke Malaysia seawal 1900 .... mmmmmm .... pelik kan...

So.... takrifan bumiputera ini akan pastinya menjadikan satu masalah yang besar dalam percaturan politik dan sosial di Malaysia... Gua amat berharap agak ianya tidak akan jadi seumpama "tikus membaiki labu" .... perlulah ader satu jalan penyelesaian yang baik seperti mana "menarik rambut dalam tepung"....

Hahahaha.... camana gua boleh jadi skema nih.... hahaha

25 November 2011

Bersih 3.0

Gua masih tarak tau yang betul tarikhnyer.. tapi gua amat berharap yang Bersih 3.0 nih dapat dijalankan dengan cepat dan kena pada tarikh yang seswai.. Bukan aper... UMNO dah rasa galak dah nih... dah rasa kecut telur dah nih.. itu yang tak pasai-pasai Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman dibuat tue..

Depa ingat dengan adernyer Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman nih.. dapat la depa menggagalkan kebangkitan rakyat.. dapat la depa menyekat mobilasi rakyat.. dapat la depa memberhentikan demonstrasi jalanan....

Hahaha... sori la bhai... lupakan jer... BERSIH 3.0 akan tetap dijalankan... kali ini pastinya lebih besar ... dan pastinya akan berlaku serentak diseluruh Malaysia..... dan pastinya juga di semua pejabat Kedutaan Malaysia di luar negara...

Kali ini BERSIH 3.0 bukan sahaja akan melibatkan Melayu, Cina, India, Benggali dan lain-lain lagi... tapi kali ini pastinya akan digerakkan sekali dengan bantuan dan sokongan dari kumpulan Orang Asal dan Bumiputera ....

Nasib la korang UMNO/BN .... sayonara la.... mobilasi ini pastinya berkali-kali ganda lebih besar.... Kitorang semua bloggers akan pastikan semua orang dapat maklumat yang tepat dan cepat untuk membuat mobilasi BERSIH 3.0

Kami mampu melakukannya.. dan kami pernah melakukannya... serta kami pasti melakukannya....

24 November 2011

P1 WiMAX Macam Celaka

P1 Wimax memang macam haram... Iklan promosi gempak tahap gaban... giler nak mampus... berjuta dah diabiskan oleh syarikat Green Packet Berhad (P14G) untuk tujuan promosi perkhidmatan P1 Wimax .... Kempen promosi "POTONG" gah menggila....

Tapi... biler bab servis... memang macam haram jadah....

Gua ader amik servis dier (masih lagi amik servis dier dan sedang bercadang nak tamatkan jer nih) dah dekat 2 tahun dah..... mula-mula tue dalam 3 bulan pertama... perkhidmatan mantap.. err... gua tak bercerita bab kelajuan "speed" broadband aaa... gua citer tentang bab sambungan (connectivity)...

Speed okeh la... laju la jugak....

Tapi.. masuk bulan ke empat sampai ke la nih.... teruk nak mampus servis dier... sambungan jadi macam sial... kebarangkalian "disconnected" tue lebih banyak dari "connected" .... dalam ratio 100:5 (100 kali disconnected:5 kali connected) dalam setiap hari...

Kadang-kadang tue dua tiga hari takder sambungan... macam haram.... biler tanya pusat servis atau bantuan teknikal... depa bagi alasan kononnya rumah gua berada diluar kawasan liputan... walhal kalu dah berada diluar atau pinggir kawasan liputan.. kenapa 3 bulan pertama tue okeh jer ... kenaper masa tue takder jadi bangang....

Gua rasa aaa.. daripada P1 Wimax dok abis duit berjuta buat promosi tue... (siap tipu orang ramai kononnyer servisnyer terbaek berbanding syarikat lain)... baik dier gunakan duit tue untuk pertingkatkan perkhidmatan dier... ini tidak...

Kalu pun dier upgrade perkhidmatan dier... dier cuma buat dikawasan Lembah Klang... wei.. kawasan nih dah bercambah ader provider lain... siap overlap kawasan dengan provider lain.... aper ke jadahnyer kawasan yang dah penuh (saturated) yang masih lagi P1 Wimax nak kejar... tapi kawasan lain yang masih ader pelanggan dier... P1 Wimax buat tak tahu jer...

Macam sial jer.... Gua memang dah fedap dah nih.... dan gua secara official mengklasifikasikan P1 Wimax nih adalah satu daripada beberapa provider yang macam sial.... macam cilaka jer...

Kepada sesapa yang ader masalah dengan liputan P1 Wimax nih... sila perpanjangkan tulisan gua nih... mari kiter semua kasi ajar kepada provider yang macam cilaka nih.... nemang betul la P1 WiMAX macam celaka

Bacaan Lanjut : 2500 stesen baru untuk P1 Wimax (1600 diperuntukkan untuk lembah Klang)

23 November 2011

Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman

Hahaha... punya la kecut telur puak UMNO/BN nih sampaikan terpaksa buat satu Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman untuk menafikan hak rakyat untuk berhimpin... hahaha... Setahu gua.. Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman ini sebenarnya terbatal kerana bercanggah dengan Perlembagaan yang menuntut mana-mana undang-undang yang berlawanan dengan Perlembagaan adalah tidak dibenarkan.

Perlembagaan Malaysia adalah Undang-Undang Utama (Supreme) dan ianya adalah yang tertingi di Malaysia.

Oleh yang demikian....Rang Undang-Undang Perhimpinan Aman nih bercanggah secara terus dengan Perlembagaan. Jadi... bagi warga yang tidak buta perlembagaan sewajarnya paham akan isu nih...

Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman nih boleh dicabar di Mahkamah atas kapasiti ianya bercanggah secara terus dengan Perlembangaan Malaysia yang menetapkan hak untuk berhimpun dan berpesatuan kepada semua rakyat Malaysia.

Gua harap Ahli Parlimen Pakatan Rakyat jangan buta kerja macam taik macam hari tue sampaikan Rang Undang-Undang Kampung Baru telah diluluskan dengan mudah... Tolong aaa... tolong jangan ponteng... jangan tak buat kerja... jangan buat perangai macam sial... tolong hadir dalam semua sidang Parlimen....

Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman nih nampaknya lebih sial dari Akta Polis... macam haram jer...

22 November 2011

Politik Banjir

Musim Tengkujuh telah mula melanda negeri-negeri Pantai Timur... dan seperti kebiasaannya ... ramai penduduk kampung terpaksa berpindah ke pusat-pusat pemindahan sementara bagi mangsa banjir... Peruntukan yang banyak saban tahun disediakan untuk melaksanakan pelan strategi menangani banjir.. walaupun hasilnya tidak nampak berubah dengan drastik.

Aper yang gua nak ceritakan nih aderla pasai...

1. Peruntukan bantuan berskala besar (terutamanya dalam bentuk barang keperluan makanan/minumam) tapi..... masih banyak barang keperluan ini masih lagi "sub-standard" malah ader yang dikesan telah luput tarikh. Makanan dalam tin pula ader yang telah berkarat tin nya...

2. Bantuan yang diberikan pula masih ader lagi yang masih berpaksikan kepada anutan/pegangan politik mangsa. Kalu mangsa adalah penyokong Pakatan Rakyat, bantuan sama ada lambat diberi ataupun langsung tidak diberikan walhal semua peruntukan untuk bantuan ini datangnya daripada kutipan cukai rakyat Malaysia.

3. Masih ader lagi bantuan yang tidak diagihkan kepada mangsa ataupun pusat bantuan kerana ader ADUN atau Ahli Parlimen Barisan Nasional tidak dapat menghadirkan diri. Perkara sebegini tidak sepatutnya berlaku. Aper ker jadahnyer kaitan bantuan mangsa banjir dengan promosi politik ADUN ataupun Ahli Parlimen....

4. Kes peruntukan yang hilang pon masih lagi ader... yang peliknyer.. mangsa banjir tak dapat langsung peruntukan bantuan mangsa banjir... tapi orang yang takder kena mengena dengan banjir pulak yang boleh dapat... ini semua kerana ader kabel baik punya...

Ntahler... kalu nak citer pasai politik banjir nih... sampai abis musim tengku-joe (tengkujuh) pon masih takkan abis punya....

Aper-aper pon... berhati-hati masa musim banjir nih... mata tue jangan la pulak amik peluang untuk tengok betis anak dara atau mak janda masa musim banjir nih.... hahaha... karang ader yang kena debik tue.. berdosa tau... hahaha

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1